Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ramses Nazi zegt: Nederlanders, BEK HOUDEN!

normloosnederland534.jpg Rames Nasi is weer eens boos. De huisdichter van NRC, die net doet of hij het Vaderland vertegenwoordigt, vindt dat we geen normen en waarden hebben. En geen cultuur. En geen historische interesse. Dus dat we niet zo moeten ZEIKEN. Om vervolgens allerlei verwijten aan het adres van GeenStijl te maken omdat we iets over Friso schreven. Intens grappig, want dat doet ie dus in de krant die aan de bedrand van de Prins in zijn medisch dossier stond te bladeren. En die hem betaalt om Dichter des Vaderlands te zijn. Hoe lang duurt zo'n termijn eigenlijk? Want aan deze lul met vingers hebben we weinig, qua Kroniek der Nederlanden door de ogen van een incoherente rijmelaar die dit land blijkbaar zo intens haat dat hij er drie pagina's NRC over vol mag schijten. In de verte lacht een Vlaamse hoofdredacteur. Update: Stukkie Nederlandhaat nu ook online.

Reaguursels

Inloggen

Tsja, hij heeft gewoon gelijk inderdaad. Als je zo eens een tijdje in het buitenland rondhobbelt en terugkomt, verbaas je je erover hoe horkerig en bot de Nederlander eigenlijk is.

Helaas.

Tripps | 26-03-12 | 09:36

En hij heeft gelijk. Maar wat goed dat hij zelf ook zo'n nederlander en er hards aan mee doet.

pesego | 26-03-12 | 08:14

Einde van de Domheid | 25-03-12 | 15:29 |
Ik heb hem niet zien bouwen, maar misschien moet ik wat beter kijken. Het toontje bevalt me niet zo, dat aanvallerige. Misschien zit er toch iets achter, maar ik waag het te betwijfelen. Origineel is-ie voor mij in elk geval niet.

Schoorsteenveger | 26-03-12 | 01:59

Wel goed lezen van Rossem. NRC krijgt er ook van langs in zijn column.

Lucasje dus | 25-03-12 | 22:33

Het is allemaal de schuld van de PVV

Arieja | 25-03-12 | 22:28


@CreativeDestruction | 24-03-12 | 19:04 Geniaal !!
"De 'Dichter des Vaderlands' klinkt overigens als een titel die vergeven zou moeten worden aan een patriottische dichter die met liefde over zijn land kan schrijven, niet een aan gefrustreerde Arabier die ons land en haar inwoners blijkbaar haat, maar er uiteraard wel woont en er niet over peinst om terug te keren naar eigen contreien."

Amigo1973 | 25-03-12 | 21:46

@dulcinea | 24-03-12 | 21:03

LOL. Je hebt erg veel verstand van geschiedenis merk ik.

Al is het niet van de onze.

pius | 25-03-12 | 21:39

Die verontwaardiging hier is geen wonder. Hij scheldt op NRC, rioolsjournalistiek en noemt de beerput die GS heet helemaal niet. Maar dit blog is natuurlijk het epicentrum van de modus waartegen Nasr zich verzet. En hij heeft gelijk, hij heeft een zo groot gelijk, iedere comment op dit artikel bevestigt dat. Dus kom maar op!!

BB-pester | 25-03-12 | 21:08

Ik zou zeggen, emigreer naar Iraq en ga daar klagen over hoe de inheemse bevolking het doet. Ik heb gehoord dat ze redelijk stevig aan bepaalde normen vasthouden.
Meer de vaderlanddichter vergeet even dat hij hier alle vrijheid heeft om zijn uitingen te doen. Dat dit juist het land is waar hij zijn mening ongezouten maar ook ongestraft kan geven.

Lampelul | 25-03-12 | 21:02

lanexxx | 25-03-12 | 19:50 |
Mij maakt het niet uit of we in of uit de EU zijn, als we maar goed voor onszelf zorgen en tegelijkertijd goede betrekkingen hebben met andere landen. We hebben nu geen rechte rug, maar gedragen ons als een idioot op Europees en wereldniveau. Dat kost ons de goede naam en de handel. Onder Balkenende was het te meegaand en nu.. nu is het te lomp om serieus genomen te worden. Net een puber die denkt te weten hoe de wereld in elkaar zit.

Roer | 25-03-12 | 20:55

Voor ieder doel is een norm. Dat is schijnbaar een kwestie van ´vooruit denken´ (de nieuwe norm). Je gaat een stalker toch ook niet voor zijn voeten lopen ?!

hawie | 25-03-12 | 19:56

Roer | 25-03-12 | 11:33 |
Jij bedoelt dus dat we wat volgzamer moeten zijn voor het megalomane EU idee. Blij dat we een rechtse premier hebben met een rechte rug die niet overal ingaat op het D66 geschreeuw daar in Brussel.

lanexxx | 25-03-12 | 19:50

Dat stukkie van Youppie over die in-en-in-hypocriete grootgraaier Wim Kok maakt het weer een beetje goed.

colonnecinco | 25-03-12 | 18:20

Het lijkt me dat een volksdichter per definitie een verbindende functie zou moeten hebben. Wat een ironie dat deze flapdrol op z'n eigen volk loopt te zeiken.

Bulloch | 25-03-12 | 15:32

Schoorsteenveger | 25-03-12 | 12:07 | + 1 -
Ik herken dat niet.
Je weet van wie ik wel vind dat hij de berekenende rejuvenerende boosheid boosheid is. Ik vind Nasr, te passief als DDV, teveel acteur maar verder wel een bouwer.

Einde van de Domheid | 25-03-12 | 15:29

denk.toch.eens.na | 25-03-12 | 13:52 |
Welke discussie is dat dan? Die over de fatsoenskloof die niet overschreden mag worden? Die over de adel der geest die het land moet gaan redden? Die over de elite die in opstand moet komen? Die over de broodnodige censuur en zelfcensuur van pers en media? Die over het neerslaan van het opkomend fascisme?
Hij lokt helemaal niet uit, hij praat na wat de gebelgden die hem hebben aangesteld hem influisteren, hij schidert een vaderland na zoals dat dag in dag uir bij DWDD en P&W tot vervelens toe wordt uitgetekend, hij kleurt één voor één als een brave gehoorzame zoon de genummerde vakjes in van het multiculturele masterplan.

Schoorsteenveger | 25-03-12 | 14:21

Mensen worden hier helemaal gek en dat is precies van Nasr wil.
Hij schrijft dit stuk om discussie uit te lokken en inplaats van te discussiëren gaat hier iedereen haten.

denk.toch.eens.na | 25-03-12 | 13:52

Beetje zelfreflectie is Geenstijl niet meer eigen? Nasr heeft natuurlijk gewoon gelijk.

JustBerg | 25-03-12 | 13:44

Polletje Piekhaar | 25-03-12 | 12:17 |
Inderdaad, hij lult maar wat. Suggereert dat al dat normeloze barbaarse tuig onze zo zorgvuldig opgebouwde samenleving stelselmatig aan het vernietigen is en dat die afbraak van werre waar te nemen valt.
Hij verwoordt het ressentiment van een generatie die het niet kan hebben dat zijn kinderen geen dankbaarheid tonen voor die prachtige multiculturele wereld die zij voor hen met zoveel zorg en liefde hebben vormgegeven, dat hun kinderen een eigen weg gaan, een eigen lijn trekken, een eigen toon zetten.
Nasr is een toneelspeler, hij speelt een rol, hij is als Dichter des Vaderlands in dienst van die verbitterde generatie en geeft waar voor zijn geld.

Schoorsteenveger | 25-03-12 | 12:37

Alweer zo iemand die vertelt dat het allemaal de schuld van Wilders en zijn kiezers is. Die Nederland een slechte naam bezorgen in de wereld. Pollie heeft in zijn actieve leven de hele wereld bereisd en die goede naam die wij gehad zouden hebben kon ik nooit ontdekken, Wanneer het over Nederland ging kwamen nooit de vrijheid van meningsuiting, tolerantie, gastvrijheid etc. ter sprake maar ging het over prostitutie, drugs,homo's,abortus en euthanasie. Oh, ja, en over voetbal. Dus die meneer Nasr lult maar wat, niet op letten. Net zo min als op die andere doem denkers.

Polletje Piekhaar | 25-03-12 | 12:17

Einde van de Domheid | 24-03-12 | 22:25 |
"Gerrit Komrij was als Dichter des Vaderlands vilein, zijn tijdelijke vervanger Simon Vinkenoog warrig, en Driek van Wissen gemoedelijk. Ramsey Nasr, en dat blijkt niet alleen uit zijn polemieken, is een dichter van het furieuze soort."
www.woestenledig.com/woestenledig/2011...
Furieuze mensen zijn kwade mensen, boze mensen die willen razen en tieren, die willen schoppen en trappen. Furieuze mensen vinden dat ze met recht boos zijn, en dat we méér naar ze moeten luisteren naarmate ze hun stem meer verheffen.
Hij is niet eens verbitterd of teleurgesteld, hij is alleen maar boos, wil alleen maar boos zijn, als een vader die zijn kind terecht wil wijzen maar zich verslikt in zijn emoties. "Ben je nou helemaal besodemieterd, zoiets doe je gewoon niet, schaam je, hier, een paar klappen, dat zal je leren."
Dat is ook het treurige aan Nasr. Hij heeft in wezen helemaal niks te vertellen, ageert niet vanuit een kader en richt zich niet op een doel. Hij holt wat rond, neemt waar, ergert zich, wordt boos en gaat dichten. Hij doet hezelfde als Ramdas, hij verwijt degenen aan wie hij zich ergert normeloosheid, maakt ze tot 'primiteve types zonder moraal', komt in wezen niet verder dan de vaststelling dat er mensen zijn die normen en waarden hanteren en mensen die dat niet doen.
Ramsey Nasr is gestileerde gram.

Schoorsteenveger | 25-03-12 | 12:07

GeenStijl is op zijn pik getrapt en maakt Nasr zwart met de meute. Nasr heeft gelijk. Het wordt dat tijd dat Nederland (premier, machtselite) ons voorgaat in volwassen worden (verantwoordelijkheid nemen, in Europa niet alleen een schoppende puber zijn, mee-regeren of oppositie voeren (PVV) en niet allebei, et cetera).

GeenStijl heeft daar geen belang bij. Wat nou jezelf ook aan normen en waarden houden in plaats van alleen maar wijzen. Je moet toch gewoon lekker kunnen trappen naar iedereen die niet machtig genoeg is om terug te slaan. Gewoon omdat het kan.

Roer | 25-03-12 | 11:33

tittn | 24-03-12 | 22:49 | + 2 -
Hij heeft het over Wilders (en over Fleur die ook op het Catshuis een koffietje meedrinkt.) Ik snap ook niet wat die mensen daar doen. De fascistendiscussie is oud. Wilders is geen fascist. Maar in het licht van de discussie 'terugsturen dat geitenneukende kudtvolk' snap ik Nasrs toon wel.

Einde van de Domheid | 25-03-12 | 11:06

Get your facts straight Nassi. Het zijn VVD en CDA die ervoor gaan om die 3% te gaan halen, met ondersteuning van de PVV. Dus niks uitzonderingen bedingen voor Nederland als een verwend kind. Het zijn jouw PVDA vriendjes die naar Brussel gaan om te bedingen onder die 3% norm uit te komen, zodat ze door kunnen gaan met nodeloos geld verkwisten.

Ih8yousf | 25-03-12 | 10:36

De Nederlander is bezig met betalen , betalen en betalen.
Tijd voor levensbeschouwelijke zaken heb je niet zoveel .
Zo'n stuk kan alleen geschreven zijn door iemand die in dit socialistische paradijs terechtgekomen is en van alle geneugten geniet.

lidlbier | 25-03-12 | 10:34

Waarom rot die gast niet op naar Palestina met een pakkie brood en een voetreis.

Magic | 25-03-12 | 10:13

Als Rames Nassi het hier zo zwaar heeft, mag hij naar het altijd culturele Mekka verhuizen.
Daar hebben ze al bijna 1700 jaar dezelfde cultuur.

mothersfinest | 25-03-12 | 09:38

Het is een soort hamas palestijn, die Ramses Nasi. Dan krijg je dat.

ik heet joran | 25-03-12 | 08:48

Nog even over Rotterdam en de 30% met burenruzie: dat komt omdat de stad uit 50% allochtonen bestaat.
Onze "gastvrije" opstelling heeft zoveel culturen en talen door elkaar geklutst dat irritatie over en weer onvermijdelijk wordt.
Daarbij komt nog de middeleeuwse alsmede discriminerende mentaliteit van sommige volken.
Nasr lijkt mij zo betrouwbaar als een krokodil in een kindercrash.

voordeoorlog | 25-03-12 | 08:40

Democraten aller landen, verenigt u tegen de Nasi types.

poepaanmijngaatsie | 25-03-12 | 08:31

ramses nasi klinkt erg fries. maar ik vermoed dat hij ergens anders vandaan komt, en dat zijn vriendjes inderdaad weining of geen normen en waarden kennen , dus dat klopt.

bekijket | 25-03-12 | 05:35

‘Nederland, het is om je kapot te schamen’
Ja, maar Nederlanders zelf gaan niet zo gebukt onder die schaamte als meneer Nassie zelf.

Salmon Rosti | 25-03-12 | 04:09

Never mind wat Chartreuse de Rochebrune zei. Oplages NRC en VK zijn afgelopen decennium met 100.000 ingestort, dat is grofweg een derde dat afhaakte sinds internet bij het grote publiek aankwam. Lichte omslag sinds men rotzooi en dure ipads "kado" geeft, maar zo'n effect werkt maar tijdelijk. Ik wil maar zeggen dat kranten verdwijnen in de nabije toekomst. En dan hebben ze nooit meer gelijk, dus ook de NRC niet :-)

Shareholder II | 25-03-12 | 01:18

@zoetwaterpanharing 00.52
Ho,ho de NRC heeft altijd gelijk,99.999 % v/d NL-ers leest dat krantje niet, maar toch hebben ze gelijk, wat charteuse al zei.

Uw Verzekeringsadvis | 25-03-12 | 00:58

Drie pagina's NRC? En de abonnees betalen daar vrijwillig voor? Wonderlijk. Wat betekent NRC eigenlijk? Narcistisch Relativisme van Cultuur?

Zoetwaterpanharing | 25-03-12 | 00:52

FF een nuttige mededeling,The Stones op NL 3

Uw Verzekeringsadvis | 25-03-12 | 00:49

Aldus Chartreuse vanuit haar caravan bij het havendok?

Shareholder II | 25-03-12 | 00:44

@Chartreuse 00.21
En nou weer terug naar je grachtengordelpand en verder studeren in de NRC en vergeet ff niet de Joop te checken,fijn weekend verder misplaatst genie.

Uw Verzekeringsadvis | 25-03-12 | 00:42

Alles beter dan het leverworstcynisme van deze club HBO-jammerende zesminners.

Chartreuse | 25-03-12 | 00:28

Wat zouden eigenlijk de normen zijn van de moeder van Ramses? Trouwen met een Arabier omdat hij zo zielig is? Dat is de obsessie van Nasr: zielig zijn.

Henk Zult | 25-03-12 | 00:25

En nu weer terug naar jullie leasebak, vinexvolk.

Chartreuse | 25-03-12 | 00:21

Ha, GeenStijl's halfalfabetenparade loeit de alarmbel.

Chartreuse | 25-03-12 | 00:20

Als dit de bijdrage is van onze landsdichter, dan kunnen wij ons idd schamen. D.w.z wie heeft die droplul aangesteld?

Shareholder II | 25-03-12 | 00:12

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand...

Strangetown | 24-03-12 | 23:48

Heijne en Nasr hebben 1 ding gemeen; ze doorzien 16 miljoen Nederlanders in een oogopslag.

houddedief | 24-03-12 | 23:25

Dat zijn lastige woordjes voor een negert. Hij doet in ieder geval zijn best.

Een Bezorgde Ouder | 24-03-12 | 23:05

Gelukkig dat dit kabinet wat aan de subsidies gaat doen. Toch?

watergeus | 24-03-12 | 23:04

Hoe harder ze schreeuwen en hoe groffer ze worden des te meer onmacht, des te meer minachting voor NL. Als het hier zo erg is waarom niet terug naar België of emigreren naar Gaza, kijken of hoeveel ze daar aan cultuur besteden?

Hanz Ziezo | 24-03-12 | 22:57

Einde van de Domheid | 24-03-12 | 22:25 | + 0 -
Uit Nasr's eerste gedicht als Dichter des Vaderlands:

Vandaag zet ik mijn feestlied in
voor vaderland en schoft.
Ik eer de leiders van mijn land.
Hun vlekkeloos parcours
leert mij wat macht vóór al verlangt:
’t geweten van een hoer.
Ik eer mijn leiders hemelhoog
en ’t hoogst zit een fascist
die u en mij zolang gedoogt –
zolang als hij beslist.

tittn | 24-03-12 | 22:49

La Vie En Rose | 24-03-12 | 19:53 | | Reageer+ |
7
La Vie.
Ik geloof niet dat Nasr haat.
Ik denk dat hij oprecht is en vind dat we polariseren en dat de zaak er beter voor zou staan wanneer we daarmee op zouden houden.
Nasr vind niemand een fascist bijvoorbeeld.

Einde van de Domheid | 24-03-12 | 22:25

Deze week nog een akkefietje gehad met zo'n cultuurverrijker. Het slachtoffer van de man mag god op zijn blote knietjes danken dat tussen die 40 weldenkende, tolerante en fatsoenlijke omstanders tenminste één narcistische, normloze, rechtse hufter stond.

sjaakdeslinksesul | 24-03-12 | 22:06

En ik zeg tegen Ramsey Nasr. Je hebt die baan gekregen omdat je een Palestijnenvriend bent. Zolang je niet benoemd bent door Hare Raresteit herself is het een links baantje verkregen omdat je geen "roomblanke" Nederlander bent.
Een benoeming door de o.a. NRC en NPS zegt genoeg.
Je bent gewoon de dichtende versie van Ali B.
Die mocht op 1 binnenstormen nadat Mohammed Bouyeri Theo van Gogh had omgelegd. Anders had nog niemand van hem gehoord.
Jij mag dichten om dat slechte rechtse Nederland een hak te zetten.

The_Challenger | 24-03-12 | 22:01

NRC verliest sneller abonnees dan een talentloze dichter scheten kan laten na een nacht doorhalen, ook dit probleem lost zichzelf op.

Morgenhout | 24-03-12 | 21:57

-weggejorist-

Boris Poepnagel | 24-03-12 | 21:46

Nog iets, dat huisdichter is een lacher, zijn Nederlands zit vol fouten, als Nederlander zou hij nergens geweest zijn, positieve discriminatie.

Barbertjehangt | 24-03-12 | 21:38

Naffer is een met maagzuur gedezemd stuk halalvlees, die schamper lachtte om de moord op Van Gogh op de BRT; is daarna in de geheel door de linkse kerk opgenomen als actief doch besneden lid. Monden snoeren in cryptoislamistentaal is zijn heilige roeping.

Een Soort Iets | 24-03-12 | 21:36

Typisch, uit de soepsidie ruif vreten, mooie linkse baantjes en ondertussen de hand bijten die je voedt. Rotvolk, oprotten en bek houden.

Barbertjehangt | 24-03-12 | 21:35

-weggejorist-

pafroos | 24-03-12 | 21:25

Vandaag in Trouw:
Het betere in de mens komt steeds meer naar boven, stelt psycholoog Steven Pinker in zijn boek. Hij toont aan dat het geweld in de loop der eeuwen significant is afgenomen. Dat we toch het gevoel hebben dat de samenleving verruwt komt doordat de media zaken uitvergroten.

Musset | 24-03-12 | 21:24

@du Roi Soleil | 24-03-12 | 21:04

Dat vind ik nou ook van Arabieren: veel jaloerse sneue mensen. Zelfs hun religie hebben ze gejat, van de Joden. En daarom moeten de Joden dood. Raar volk, die Arabieren.

Hans Hillen | 24-03-12 | 21:20

Nasi Rames Nederland heeft jou groot gemaakt,wees dankbaar en vertrap dit goede land niet.

bosbaan | 24-03-12 | 21:13

Nog eentje dan:

Welke
slijterij houdt
op dit
uur
nog
audiëntie
met de
zomertijd in
het
verschiet?

eerstneukendanpraten | 24-03-12 | 21:11

@necrosis 20.39
Goed samengevat.
Overigens wat v.Rossem vergeet op te merken is om ff naar de comments te kijken onder het artikel van Nasr dan gaat er een wereld voor je open, al die NRC grachtengordeldieren die zich voor 200 % kunnen vinden in z n verhaaltje.

Uw Verzekeringsadvis | 24-03-12 | 21:10

@tittn | 24-03-12 | 21:01

Daar had ik het niet over. Ik wijs je er enkel op, dat dat niet dezelfde vraag is.

ZKH EénOog | 24-03-12 | 21:04

@Harigeharry 20:54
Inderdaad. Een figuur zonder identiteit, als bastaard voortgekomen uit een niet-bestaand volk, dat deel uitmaakt van het Arabische volk, dat de Joden nog geen vierkante millimeter op deze aarde gunt, gaat ons Nederlanders (Gouden Eeuw, Van Gogh, Rembrandt, Hugo de Groot, Erasmus, Leeuwenhoek, Huygens, Spinoza, Lorenz, Vermeer, Tinbergen, etc etc) vertellen dat wij geen identiteit hebben, dus eigenlijk geen bestaansrecht.
Deze proleet had zich beter kunnen beperken tot het aanzetten tot weggummen van het Israëlische volk. Daar is hij beter in, kijk maar op z'n website. Het Israëlische volk, overigens ook al zo'n getalenteerd volk. (Einstein, Fischer, etc etc).
Het is allemaal pure nijd van die Arabieren. Ze zijn met zovelen en hebben niets van waarde voortgebracht. Zelfs het kleine Israel konden ze niet in 3 agressieoorlogen op de knieen krijgen.

du Roi Soleil | 24-03-12 | 21:04

@pius | 24-03-12 | 20:49
Ooit van de verzuiling gehoord? Alle katholieken in hun eigen school, buurthuis, omroep, sportclub. Idem dito voor de socialisten, vrijzinnigen, enz. Zo is het heel lang geweest. Dan is het gemakkelijk om tolerant te zijn. Die spreekwoordelijke Nederlandse tolerantie was alleen mogelijk omdat je toen alleen ergens in de verte een neger of marokkaan zag, maar niet in je club, school of kerk.

dulcinea | 24-03-12 | 21:03

ZKH EénOog | 24-03-12 | 20:59 | + 0 -
Dus? Wat zegt dat over zijn competenties?

tittn | 24-03-12 | 21:01

Het enige dat de Nederlander verweten kan worden is dat hij de afgelopen 20-30 jaar erbij heeft staan kijken dat fascistische middeleeuwse gekken mbv socialisten zijn land zijn binnen gevallen.

Steeds meer mensen nemen stelling tegen deze cultuurverkrachters zoals ramDie Naffer en zijn vrienden van de taliban en pvda dhimmi's. Dat is gelukkig een beetje aan het bijdraaien maar nog lang niet genoeg.

Daarvoor, dames en heren, moeten we ons schamen. Het is alleen nog NIET te laat.

solidstate | 24-03-12 | 21:00

@tittn | 24-03-12 | 20:53

Is NIET dezelfde vraag, want Nasr heeft tenminste nog één Nederlandse ouder. Prins Abubu heeft er geen, en is daarbij niet eens op dit continent geboren.

ZKH EénOog | 24-03-12 | 20:59

Lal, een halve palestijn die over cultuur en nationale identiteit begint. Ramses, jij bent degene zonder identiteit, jij bastaard. En je palestijnse helft heeft al helemaal geen identiteit, omdat "palestijn" een verzinsel is. Nergens in de geschiedenis is er een palestijnse staat, koning of munt geweest. Geen enkele geschiedschrijver heeft ooit Palestina genoemd als coherente groep of onafhankelijke entiteit. Het hele volk is een verzinsel.

Harigeharrie | 24-03-12 | 20:54

@ZKH EénOog | 24-03-12 | 20:47
Af en toe vraag ik me af waarom ik nog nachtdiensten zou draaien, als ik buiten beroepswerkelozen tegenkom die straalbezopen naar bed gaan, terwijl ik nog moet beginnen.
Ik ben geen ZZP'er maar die Nasr zit behoorlijk op zijn eigen bord te schijten, en die van mij!

necrosis | 24-03-12 | 20:53

Een marokkaan kan geen dichter des vaderlands zijn. Punt.
Superior Bastard | 24-03-12 | 20:50 | + -1 -
Zelfde onzinargument waarom Abou geen burgemeester van R'dam zou mogen worden dus.
Daar gaat het toch niet om? Het gaat om de kwaliteit/merites van die persoon! En die is laag bij Nasr, daarom wordt hij terecht verketterd hier.

tittn | 24-03-12 | 20:53

Een marokkaan kan geen dichter des vaderlands zijn. Punt.

Superior Bastard | 24-03-12 | 20:50

@dulcinea | 24-03-12 | 20:47

De verzuiling die onze zogenaamde tolerantie mogelijk maakte?

Waar heb jij het over.

pius | 24-03-12 | 20:49

@tittn | 24-03-12 | 20:39

Ik snappum;)

pius | 24-03-12 | 20:49

@jappos | 24-03-12 | 20:26
Wat dan? Terug naar de verzuiling die onze zogenaamde tolerantie mogelijk maakte? Het is gemakkelijk om tolerant te zijn als je volkomen langs elkaar heen leeft, in je eigen zuil, op je eigen katholieke school of in je eigen socialistisch buurthuis.
Nu komen we elkaar tegen en dat schuurt inderdaad een beetje. Mag het? Mogen mensen zeggen wat je denken? Is dat geen winst dan? Lijkt me beter dan gesouffleerd te worden door Bas Heijne (of zoals vroeger door 'meneer pastoor'). Nee, het wordt er echt niet slechter op.

dulcinea | 24-03-12 | 20:47

@necrosis | 24-03-12 | 20:39

Dat moge al langer duidelijk zijn: tel bij die uitkering de huurtoeslag en zorgtoeslag op, en de gemiddelde nietsdoener krijgt meer toegesmeten, dan waar de gemiddelde ZZP-er zich de tyfus voor werkt.

ZKH EénOog | 24-03-12 | 20:47

Jeff Hawke | 24-03-12 | 20:38 |
Veel schoorstenen beginnen in het souterrain, waar het werkvolk huist. Dat zijn ook de smerigste schoorstenen.

Schoorsteenveger | 24-03-12 | 20:41

@ZKH EénOog | 24-03-12 | 20:29
Schijnbaar zijn de uitkeringen in Nederland veel te hoog.
Men heeft tegenwoordig de nieuwste GSM's om elkaar te twitteren dat werkend Nederland een stel a-socialen zijn die de hand op de (eigen) knip willen houden.
Raar, hè......

necrosis | 24-03-12 | 20:39

- Zo moest het zijn:

Met alle respect maar een lag een hele straat vol aan zulke tegels in dat topic.

Het was lastig zoeken zeg maar.


pius | 24-03-12 | 20:24 | + 0 -
Je hebt gelijk, ik bedoelde het meer in het algemeen. Bijv. een topic over Groenteman, waarin een tegel 'ik hoop dat ze n keer voor n auto komdt!!!' wordt uitgelicht, met vervolgens in de studio de vraag aan haar: "Hoe gaat u nu om met dit soort riooljournalistiek"?

tittn | 24-03-12 | 20:39

*komt binnen vallen*

Ik weet de neuq wel waar ik vandaan kom.
En dat is uit een stel Hugenoten die ten tijde van de Franse Revolutie, de VERLICHTING dus, gevlucht waren, naar dit land.

In heel mijn opvoeding vrijheid van denken en ontwikkeling meegekregen.
Niet zonder voorwaarden: je best doen en voltooien waar je aan begint.
Prima mentaliteit nog steeds.

OT.
Ramses Nasr moet ten eerste als aangesteld landsdichter geen opiniestuk optekenen. Gedichten genieten de kern kort te zijn.

Ten tweede deugt de analyse van "kijken bij wie je nog aan kan kloppen als je zelf in jet nauw zit" weinig.
Die chocolademuntjes? Gesmolten in Griekenland...

Ten derde, heus waar, hebben we lokaal niks voor elkaar over?
Kom me maar tegen en zie hoe of wat.

Kudtkip | 24-03-12 | 20:39

@Schoorsteenveger | 24-03-12 | 20:35
Ja, als schoorsteenveger heb je natuurlijk niet zoveel empathie met die laag bij (of onder) de grondse werkzaamheden...

Jeff Hawke | 24-03-12 | 20:38

jappos | 24-03-12 | 20:26 |
Bravo! Jij bent het levende bewijs dat we helemaal geen zichzelf over het paard tillend dichtertje nodig hebben om ons de les te lezen!

Schoorsteenveger | 24-03-12 | 20:38

@tittn | 24-03-12 | 20:32

Welke regel bedoeld u?

pius | 24-03-12 | 20:37

Ach, weer eens een dichter die de 'normaalste' woorden praat. Wat een zeiksnor die gast.

Thoth | 24-03-12 | 20:36

Kan die kutpalestijn zijn grote bek niet houden? Als wij zo'n kudtvolk zijn dan rot je maar op naar die geweldige landen in het Midden Oosten waar het fatsoen zo hoog in het vaandel staat. Dichter des vaderlands, laat me niet lachen zeg. Ik voel me in ieder geval niet vertegenwoordigd en met mij velen, vermoed ik.

Vindefin | 24-03-12 | 20:36

Turrukje | 24-03-12 | 18:12

Net als met dat je Turkies over de zeik krijgt als je over de nazistische genocide tegen Armeniërs begint?

Ion Susai | 24-03-12 | 20:36

Schoorsteenveger | 24-03-12 | 20:30 |
potjesscheppers = putjesscheppers. natuurlijk...

Schoorsteenveger | 24-03-12 | 20:35

Trouwens die voorlaatste reactie was voor
pius | 24-03-12 | 20:24 | + 0 -
bedoeld...

tittn | 24-03-12 | 20:32

Ik kan hem niet uitstaan maar hij heeft absoluut gelijk. Voor zover Nederlanders "aan cultuur doen", hebben ze het vanuit het buitenland bij elkaar gekruimeldiefd.
Sendis | 24-03-12 | 20:27 | + 0 -
Wel eens gehoord van het Concertgebouworkest? Toneelgroep Amsterdam?

tittn | 24-03-12 | 20:30

miko | 24-03-12 | 20:17 |
Hij is het type mens dat nooit zal begrijpen dat riolen hier en daar behoorlijke diepgang hebben. Ik denk dat hij zelfs niet snapt hoe onontbeerlijk een goed rioleringsstelsel is wil je een natie gezond houden. Hij leeft in salons, ver van de potjesscheppers die zijn luxe leventje mogelijk maken.

Schoorsteenveger | 24-03-12 | 20:30

La Vie En Rose | 24-03-12 | 20:03 | + 0 -
Het is simpel La Vie. Met sommige mensen is zaken te doen (met La Vie, met Pastoors) met anderen niet!
Overigens alle 9 tegenkandidaten van Nasr waren zeker niet beter, verassender, origineler, dieper.....

Einde van de Domheid | 24-03-12 | 20:30

@necrosis | 24-03-12 | 20:16

Helemaal mee eens. Voor mijn part worden uitkeringen en subsidies totaal afgeschaft (ok, nuance: ww-uitkering waar je zelf voor gewerkt heb mag blijven, maar nog alleen voor een beperkte tijd, bijstand met 10% van de initiële waarde per maand minderen, tenzij je je inzet voor de maatschappij die het voor je opbrengt).

Want dáár zit hem ook een groot deel van het verval van 'onze' normen en waarden: men weet niet meer wat dankbaarheid is. Men is het TE normaal gaan vinden, dat men 'recht' heeft op andermans geld en resources.

Als we daar weer eens gaan beginnen, zou het al een aardig eind goed kunnen gaan komen.

ZKH EénOog | 24-03-12 | 20:29

Hij had het draadje ook kunnen lezen met die friso en kunnen constateren dat er een gezonde discussie over was.

miko | 24-03-12 | 20:17 | + 1 -
Je hebt gelijk, ik bedoelde het meer in het algemeen. Bijv. een topic over Groenteman, waarin een tegel 'ik hoop dat ze n keer voor n auto komdt!!!' wordt uitgelicht, met vervolgens in de studio de vraag aan haar: "Hoe gaat u nu om met dit soort riooljournalistiek"?

tittn | 24-03-12 | 20:28

Ik kan hem niet uitstaan maar hij heeft absoluut gelijk. Voor zover Nederlanders "aan cultuur doen", hebben ze het vanuit het buitenland bij elkaar gekruimeldiefd.

Sendis | 24-03-12 | 20:27

@A.Th 18.20
Mooi he, kwam ik er mee in het vorige topic, geen hond buiten u die reageerde, denk dat Van Rossem mijn tip heeft meegenomen,is prima.

Uw Verzekeringsadvis | 24-03-12 | 20:27

Zoveel negatieve reacties van lichtgeraakte Hollandse zieltjes geeft aan dat ie de spijker op de kop geslagen heeft. Ik ben enkele jaren uit Nederland weggeweest en kan zeggen dat hier momenteel volzit met egoistische zelfvoldane, hufterige figuren die schijt aan de rest van de wereld hebben en denken dat dat volkomen normaal is. Stelletje navelstaarders zijn het hier in NL geworden die alleen maar kijken naar de financiele bijdrag aan de EU en wat we er voor terugkrijgen. Een beetje over de grenzen kijken is er niet meer bij. En we laten ons gewoon gek maken door de Oppertokkie Wilders die ons inderdaad de verdommenis insleept met z'n kortzichtige en opruiende wanvertoning. Gezien de reacties op dit artikel blijkt dat de meesten inderdaad al net zo'n bord voor de kop hebben en dat vind ik nog wel het meest ontluisterend.

jappos | 24-03-12 | 20:26

Aan z'n naam te zien een oerHollandse gozert, de meeste dichters hebben een ernstige geestelijke beperking, Johnny de zelfkikker, Jules Deelder en daar hoort deze zielepoot dus ook bij, lekker ergens anders gaan wonen pikkie.

swebe | 24-03-12 | 20:25

@tittn | 24-03-12 | 20:23

Met alle respect maar een lag een hele straat vol aan zulke tegels in dat topic.

Het was lastig zoeken zeg maar.

pius | 24-03-12 | 20:24

Hij had het draadje ook kunnen lezen met die friso en kunnen constateren dat er een gezonde discussie over was.

miko | 24-03-12 | 20:17 | + 1 -
Daar word ik ook zo moe van, bijna altijd als GS wordt gequote in de media wordt zo'n topic genoemd, en worden er de meest domrechtse tegels uitgelicht. Zo oneerlijk! *huilt*

tittn | 24-03-12 | 20:23

@Hans Hillen | 24-03-12 | 20:08

Yep. Vroeger konden ze onwelgevallige meningen nog wegknippen of de zaal uitzetten (dreigde Sonja Barend bijvoorbeeld nog al eens mee), of zelf de zaal uitlopen, zoals onze 'democratische' politici nog wel eens deden als Janmaat aan het woord was.

Nu, mede, of misschien vooral, dankzij internet, kunnen die onwelgevallige meningen overal geventileerd worden, en waar de volkscommissarissen van weleer geen grip meer op hebben. En door het verlies van die grip, komt hun ware aard nog meer naar boven. Een enge onwenselijke dictatoriale aard.

ZKH EénOog | 24-03-12 | 20:22

"Ramses Nazi": houd toch eens op met die godwins.

Arrabinekoeterine | 24-03-12 | 20:22

@Schoorsteenveger | 24-03-12 | 20:14

Wellicht heb je gelijk. Ik zie de schrijfsels/gedachten van iemand als Rob Riemen als het monddood willen maken van mensen door ze weg te zetten als domme onderbuikende Tokkies. Een strategie die ook door de boven ons gestelden wordt toegepast. Het grauw, het volk dus, wil niet meer ondemocratisch bestuurd worden door niet-gekozen burgemeesters, commissarissen, eurofielen etc. etc. Dat veroorzaakt een groot deel van het hedendaagse ressentiment en dat vinden de boven ons gestelden natuurlijk niet fijn. Het aardige is dat een groot deel van de Nederlanders - de Tokkies - inmiddels hoger is opgeleid en beter is geinformeerd dan de gemiddelde machthebber.

Hans Hillen | 24-03-12 | 20:21

Goed stukje, maar hij lijkt van mening te zijn dat heel Nederland bestaat uit infantiele anti-policor rellende ontevreden eikels, maar er zijn ook gewoon veel normale mensen in Nederland hoor.

Neelert | 24-03-12 | 20:19

@Reinaert | 24-03-12 | 19:45
Verschil moet er zijn he, al heb ik die zon al wel op de blote bierpens laten kletteren natuurlijk.

Jackanders | 24-03-12 | 20:18

Hij had het draadje ook kunnen lezen met die friso en kunnen constateren dat er een gezonde discussie over was.

miko | 24-03-12 | 20:17

Ramses nazi. Nou daar is zeker wel een middagje over nagedacht. Nog even stevig over doorvergaderd ter redactie. Poepoe. Ja, die jongens van GeenStijl die durven wel. Hoe kom je derop!

Djong | 24-03-12 | 20:16

En
dat
mijn
wens
geschreven
staat
wees
altijd
meer
mens
dan
volk
of
staat

pius | 24-03-12 | 20:16

@Skaz | 24-03-12 | 20:06
En wat is jouw bijdrage aan dit land?
Liggend op de bank voor een plasmascherm van anderhalve meter, wachtend op het moment dat je uitkering wordt gestort?
Ik kan tegen kritiek, maar zorg eerst eens voor fundamenten.
Mensen die lopen te zeiken dat de uitkeringen/ subsidies niet hoog genoeg zijn, mogen van mij verkassen naar een ander land.

necrosis | 24-03-12 | 20:16

@tittn | 24-03-12 | 20:13

Indeed. Ik vond het ook opvallend dat het weer een Arabier is die - anno 21ste eeuw - per se kontneuken in een gedicht op moet nemen. Zielig.

Hans Hillen | 24-03-12 | 20:15

Hans Hillen | 24-03-12 | 19:47 |
Het is maar hoe je die oprisping van Nasr interpreteert. Hij vertolkt een soort ongenoegen dat met de dag rumoeriger wordt, het ongenoegen van degenen die niet kunnen leven met chaos, en zeker niet met een chaos die niet door henzelf werd aangericht dan wel een chaos die ze hebben veroorzaakt maar niet meer in de hand hebben.
Sybe Schaap zeurt in navolging van Rob Riemen, Rob Wijnberg en vele anderen over het toenemend ressentiment in de samenleving, maar zij allen zien niet het ongenoegen dat zich ophoopt juist in de hoek van de lui die de samenleving zo maakbaar en beheersbaar en controleerbaar achtten.
Wat is dat, een natie zonder normen? Is dat de anarchie? Kun je beweren dat wij vandaag in anarchie leven? Dacht het niet.
Hij bedoelt natuurlijk een natie waarbinnen niet één herkenbare moraal bestaat, de moraal waartoe het ideaal van het multiculturalisme had moeten leiden, de moraal die iedereen zou onderschrijven en waarnaar iedereen zou leven, de moraal die als vanzelf zou ontstaan, zou móeten ontstaan als het eindontwerp van die maakbare samenleving zou zijn goedgekeurd.
Als Nasr het brave Nederland omschrijft als een natie zonder normen, dan wens ik die kwalificatie op positieve wijze te interpreteren, dan is er sprake van een gezonde chaos die ons in staat stelt om afstand te nemen van oude en versleten fatsoensregels, die ons nieuwe kracht gaat geven, kracht om door te pakken, om verder te gaan, om de gebroken spiegels achter ons te laten.

Schoorsteenveger | 24-03-12 | 20:14

@Hans Hillen
Eens. Daarom is het ook zo hard nodig een generatie politici klaar te stomen die de uitdagingen van de tijd wel kunnen doorstaan en zich geen rad voor ogen laten draaien door oude, afgedane ideologieën of nieuwerwetse idioterie (broeikas, multikulti, de 'gematigde islam', financiële scams en mag het iets meer zijn).

Svarga | 24-03-12 | 20:14

@ skaz 20:06

Zucht...

eerstneukendanpraten | 24-03-12 | 20:14

Toch mooi dat je dichter des vaderlands kan worden van een land waarvan je ruim de helft van de autochtone inwoners haat. Leg dat nou eens uit in het buitenland!

Fopspeen | 24-03-12 | 20:13

Svarga | 24-03-12 | 20:05 | + -1 -
Lees eens wat comments terug, en zie het gedicht dat ik postte van Nasr... De woorden 'spuiten' en 'kontneuken' gevonden? Nasr is de dichtvorm interpretatie van onze jaren '70 films, waar men eindelijk kon zeggen wat van hun ouders nooit mocht (godverdomme! jezus! neuken! etc.), het afgeven op het systeem, etc. etc.... wat in de sommige huidige 'intelligentsia' als Nasr worden voortgezet, alsof dat allemaal nog niet bereikt is! Ga gewoon mooie kunst maken, en niet de VPRO-idealen van je ouders kopiëren maar verzin iets nieuws!

tittn | 24-03-12 | 20:13

Tunnels

Gebruik de tunnel, staat er, en, die raad gevolgd,
Astrid, I love you. Mooi. So far, so good.
Daal je de Straatweg af het Haagse Bos in:
Astrid. Skelethoer. Negative Erection.
Zo kom je 's morgens om halfnegen in Wassenaar
in tien minuten maar van de banaalste uiting
van liefde tot het grofst vertoon van walging.
In 't echt duurt dat zo'n vijf tot zeven jaar.

Anton Korteweg
uit: Stand van zaken,
Meulenhoff 1991

Hans Hillen | 24-03-12 | 20:12

En nog eentje uit de oude doos:

Te Zandvoort zwom een nat konijn
Temidden van een school tonijn
Tja, sprak het beest
Dat tomt ervan
Als men de ta niet zeggen tan

eerstneukendanpraten | 24-03-12 | 20:12

@La Vie En Rose | 24-03-12 | 20:11

Dat mag best alleen ik begreep het niet.

Maar nu wel;-)

pius | 24-03-12 | 20:12

@pius | 24-03-12 | 20:01
La Vie En Rose | 24-03-12 | 20:09 |

Toevoeging. Ik lachte je niet uit of zo.

La Vie En Rose | 24-03-12 | 20:11

De titel 'dichter des vaderlands' heeft bij ons thuis dezelfde statuur als 'prins carnaval' .

ole guapa | 24-03-12 | 20:10

@pius | 24-03-12 | 20:01
Dat was om de rest van je plemp.

La Vie En Rose | 24-03-12 | 20:09

Laten we niet vergeten dat Nasr de opvolger is van Driek van Wissen. Toen Driek werd gekozen als opvolger van Komrij was dat een enorme inflatie van de titel 'Dichter des vaderlands'. Nadien wilde niemand van naam meer DdV worden. Nasr is de opvolger van een nar. Hij dankt zijn titel aan het simpele feit dat niemand anders hem wil hebben.

dulcinea | 24-03-12 | 20:09

@Skaz | 24-03-12 | 20:06

En nóg een gekwetst ego. Het kan niet op vandaag.

RIVM bellen gaat. Epidemie!

Reinaert | 24-03-12 | 20:08

@Svarga | 24-03-12 | 20:05

Daar zit wat in. Maar ik heb - als gemiddelde Nederlander - zo schoon genoeg van alle terechtwijzingen die ik krijg van politici (die zelf superslecht functioneren maar menen het grauw weg te kunnen zetten als Tokkies), van Beatrix in haar vermanende kersttoespraak, van Euro-eikels in Brussel en zo'n Nasr ... ménnnnn, ik kan het er niet meer bij hebben. Laat die lul met vinger lekker opdonderen naar Gaza of de Westoever of Dubai of Mars.

Hans Hillen | 24-03-12 | 20:08

Ik dacht altijd dat nr. 148 Nasi Ramas was... maar het is dus Ramses Nasi. Weer wat geleerd!

Fopspeen | 24-03-12 | 20:06

Ramses Nazi..... een buitenlander die het heeft over onze normen en waarden( of het gebrek eraan). Echt, who cares?

irma zonderboezem | 24-03-12 | 20:06

Geenstijl doet Huilie Huilie omdat ze Kritiek krijgen.
Jammer hoor

Skaz | 24-03-12 | 20:06

Aan de reacties te zien heeft Nasr niet helemaal ongelijk.

Neemt niet weg dat 'het probleem' zich niet beperkt tot NL (ga eens langs een willekeurige buitenlandse opiniesite en lees wat de reaguurders er daar van vinden).. of tot onze generatie (de kots- en neukfilms zijn een oerhollandse traditie).

Desalniettemin, wie wel eens naar Nostalgienet (en aanverwanten) kijkt en zich vergaapt aan de welbespraaktheid en persoonlijke diepgang van mannen en vrouwmensen uit die tijd weet ook wel dat het 'zo veel beter kan'. Er zijn in NL nog maar weinig (jonge.. en oude) mensen die zich daar mee kunnen meten.
Neemt natuurlijk niet weg dat de visboer op de hoek van de straat in die tijd geen opinie had (of die ten minste niet zo eenvoudig publiekelijk kon uiten..).

Hoe dan ook, de samenleving heeft (m.i.) wel dringend behoefte aan een nieuwe lichting 'gentlemen': mannen die intellect en inzicht paren aan welbespraaktheid en zelfbeheersing. Individuen die de staat kunnen runnen op een verstandige manier en oog hebben voor de lange termijn; die oprecht geloven in 'democratie' en 'vrijheid' en die niet schromen maatregelen te nemen tegen subversieve krachten. Ons antwoord op de Islam is Geert Wilders... het zou een Winston Churchill moeten zijn.

Svarga | 24-03-12 | 20:05

Allah is groot,
Allah is machtig,
Hij heeft er een van wel een meter taggetig.
.
Gedicht van Jules Deelder.

Greetje Duisenberg | 24-03-12 | 20:04

@tittn | 24-03-12 | 19:58

Dat is inderdaad een groot verschil. Anton Korteweg is ook leuk, zie hier:
Feest
Ik moest de Hema in. Voor vruchtentaart.
Goed en goedkoop. Want junior verjaart.
Als je nou kijkt wat daar los loopt aan vrouw
dan wil je wel naar huis. Naar die van jou.

Hans Hillen | 24-03-12 | 20:04

@Einde van de Domheid | 24-03-12 | 19:46
LOL!

Toch proef ik enige zjaloezie in je plemp...

La Vie En Rose | 24-03-12 | 20:03

Ik denk dat Nasr wel andere dingetjes mag doen bij Komrij hoor.
Hans Hillen | 24-03-12 | 19:59 | + 1 -
LOL!

tittn | 24-03-12 | 20:03

@wodzje | 24-03-12 | 19:58
Gaan we zeiken over de polderboeren die dit land tot één van de meest succesvolle landen ter wereld hebben gemaakt?
Wat is jouw bijdrage aan Nederland?

necrosis | 24-03-12 | 20:02

je
ziet
nu
eenmaal
nooit
het
plafond
als
je
blijft
staren
naar
de
grond

pius | 24-03-12 | 20:02

@La Vie En Rose | 24-03-12 | 19:58

Ik vind het gedicht van Komrij fantastisch .En ik vind Nasr een kutdichter.

Dus je haha ontgaat me volledig.

pius | 24-03-12 | 20:01

Nasr toont zich de zoveelste tendentieuze oetlöl.
Luister Ramsey, er bestaat wel een Meldpunt Midden en Oost Europeanen, maar geen Polenmeldpunt, en al helemaaaaal geen racistisch Polenmeldpunt. Als kolommenvolschrijver zou men zich alleen op feiten moeten baseren, niet op onderbuikgevoelens jegens PVV-politici.

Fijnstoffer | 24-03-12 | 20:01

@wodzje | 24-03-12 | 19:58

Bedankt voor je waardevolle bijdrage aan dit item en onze maatschappij. Ik zal een kaarsje voor je branden.

Hans Hillen | 24-03-12 | 20:00

rare naam, die Ramsey maar hij heeft 100% gelijk. Nederland is gewoon een achterlijk land geworden.

SoepKip | 24-03-12 | 20:00

@wodzje | 24-03-12 | 19:58

Ach ende wee. Gekwetst ego?

Reinaert | 24-03-12 | 19:59

@necrosis | 24-03-12 | 19:58

Ik denk dat Nasr wel andere dingetjes mag doen bij Komrij hoor.

Hans Hillen | 24-03-12 | 19:59

@pius | 24-03-12 | 19:30
Hahaha,.

Die doen percies hetzelfde als jij.

Kusje. ;)

La Vie En Rose | 24-03-12 | 19:58

Alles blijft - Gerrit Komrij

Daar stond een muur die ik heb aangeraakt.
De muur werd afgebroken. Van het puin
werd verderop een fundament gemaakt.
Ik plantte een fruitboom in mijn oude tuin.

Die werd geasfalteerd. Vijf meter diep
Houdt zich een wortelstronk nog grommend koest.
Vijf eeuwen lang desnoods. De Spaanse griep
Landt ooit op Mars omdat ik heb gehoest.

Er was een vriend aan wie ik heb geschreven,
Een rots waar ik mijn naam in heb gekerfd.
Je bent een deel van alles bij je leven
En alles blijft bestaan wanneer je sterft.



Feest in de stad - Ramsey Nasr

het is daar een fluiten en gijgen
ze smijten de trompetten erbij
op een hoop de genodigden
slopen de rieten en kleppen
een select groepje poept fagotten vol
een ander gezelschap spuit voor straf
de celesta tussen de bellen
men stampt er de bas in zijn kloten
kontneukt de piano het podium af
en dan ook ineens de hans
in het bruiloftorkest
het is feest in de stad
dat moet godverdomme gedanst

het was er een klingen en dreunen
van hard pauken hard posaunen

daartussen hinkten en steunden
de kreupele engelen

gezeten vanaf kraakwitte schouders
keken er twee op haar hart ze wezen

onherstelbaar deze bruid
haar huid gebroken zwart


(Zie hier het kwaliteitsverschil tussen deze twee dichters!!!)

tittn | 24-03-12 | 19:58

Hoe voorspelbaar deze reacties.
Sluit jullie maar op in je zelfgenoegzame gelijk, stelletje polderboeren. Opdat nog niet het kleinste straaltje licht moge doordringen tot het duister in jullie dikschedelige kaaskoppen.

wodzje | 24-03-12 | 19:58

@Wizziwigg | 24-03-12 | 19:52
Wellicht heb je een punt als hij verkondigt wat hij nu doet in het land waar zijn vader is geboren.
Waarschijnlijk is Nasr boos omdat soepsidies op dichterlijk gelul worden gekort danwel opgeheven.
Nasr mag de schoenveters van een Komrij nog niet eens strikken.

necrosis | 24-03-12 | 19:58

nah ook geen -te.. maar waarom krijgt maar 1 schrijver zoveel aandacht.

BuitenBewustzijn0 | 24-03-12 | 19:56

Ik
weet
het
ook
allemaal
niet

pius | 24-03-12 | 19:56

-te

BuitenBewustzijn0 | 24-03-12 | 19:55

@Kaas de Vies | 24-03-12 | 19:40
Yep. :)

La Vie En Rose | 24-03-12 | 19:55

Blijft een Palestijn die Ramsey Nasr.

eye | 24-03-12 | 19:55

De kunst is om de ander hoger te achten dan jezelf.

BuitenBewustzijn0 | 24-03-12 | 19:54

@Einde van de Domheid | 24-03-12 | 19:29
Hou toch op met je behoorlijke voorronde. Die is er bij de eerste benoeming tot dichter des vaderlands geweest. Bij de tweede al iets minder en bij de benoeming van Nasr was er gewoon sprake van vriendjespolitiek.

Van mij mag Nasr kritisch zijn. Maar zijn kritiek is niet gebaseerd op liefde voor ons land en haar bewoners, maar op haat.

W.b. de tv-programma's die hij/jij noemt, dat is idd grote bagger.

Weet je wat ook grote bagger is? De verslaggeving van de keurige en o zo neutrale NOS, de actualiteitenprogramma's en lulprogramma's van de PO.

Maar die preken dezelfde taal als Ramsey Nasr. Dus dan mag het.

La Vie En Rose | 24-03-12 | 19:53

Onderstaand gedicht schreef Nasr ter gelegenheid van zijn installatie als Dichter des Vaderlands. Nou, er spreekt een GROTE liefde uit voor het land van MIJN vader (niet de zijne!), maar not heus. Hoeren zijn we en fascisten. Wel sneu voor Nasr dat hij in dat rotland zijn hand op moet houden qua uitkeringen en kunstsubsidies. Overigens is dit gedicht geen hoax of grap, het gedicht is écht van Nasr.
.
Mijn nieuwe vaderland
Wie neerlands bloed in d’aders vloeit
van vreemde smetten vrij
wiens hart voor volk en orde gloeit
verhef uw zang als wij.
Vandaag zien wij weer één van zin
de vlaggen afgestoft.
Vandaag zet ik mijn feestlied in
voor vaderland en schoft.
Ik eer de leiders van mijn land.
Hun vlekkeloos parcours
leert mij wat macht vóór al verlangt:
’t geweten van een hoer.
Ik eer mijn leiders hemelhoog
en ’t hoogst zit een fascist
die u en mij zolang gedoogt –
zolang als hij beslist.
Beschermt gij, leiders, onze grond
waar vreemde adem gaat
gij die zo rein zijt, kerngezond
en zuiver op de graat.
Wij smeken om een harde hand
in aangewreven haat.
Behoud voor 't lieve vaderland
de blanke natiestaat.
Braakt uit, gij vrienden, vrij van zin
uw krop, uw kreet, uw gal.
Niets is taboe en niets te min
uw bagger minst van al.
Verneder dus wat u niet zint
sla stuk wat niet bevalt
laat zien hoe u dit land bemint
omhels het op zijn smalst.
Hoe klopt ons hart, hoe zwelt ons bloed
bij 't rijzen van dees’ toon.
Klonk ooit een zuiverder gemoed
een leger hart zo schoon?
Waar hoorde men die koekoekszang
voor volk en vaderland?
Dat was toen in het landsbelang
een heel volk werd verbrand.
2
Dood nu wat afwijkt van uw bloed
en van uw onderbuik.
Bewaar het niet, verdelg het goed
zodat dit land ontluikt.
Wie hier nog onze mildheid zoekt:
los op in brandend veen.
Waar elk verschil werd opgedoekt
zijn staat en burger één.
Wie neerlands bloed in d’aders vloeit
van vreemde smetten vrij
die fabel staat weer eens in bloei
in dwazen zoals wij.
Veel liever word ik door een volk
van hunnen aangerand
dan mee te gaan in deze kolk
van schoft en vaderland.

Hans Hillen | 24-03-12 | 19:53

@Hans Hillen
Na het 'verdwijnen' van Anil Ramdas moet er wel een nieuwe sukkel opstaan die elk kans aangrijpt om af te geven op Geert en het 'rechtse' kabinet.

kibambam | 24-03-12 | 19:53

Einde van de Domheid | 24-03-12 | 19:46 |
Ik dacht dat je geen humor had, maar daar kom ik nu op terug.

Schoorsteenveger | 24-03-12 | 19:53

Je kunt natuurlijk zeggen wat je wilt, maar de Dichter Des Vaderlands heeft gelijk.

Wizziwigg | 24-03-12 | 19:52

Had deze

RamDie Naffer

niet onlangs zijn functie als dichter des vaderlands neergelegd?

Dat meen ik me herinneren.

solidstate | 24-03-12 | 19:51

@Einde van de Domheid | 24-03-12 | 19:46
Pas maar op voor La Vie, die komt straks je kloten eraf bijten.
*plusje geeft voor getoonde 'ballen'*

necrosis | 24-03-12 | 19:50

NRC, hoe lang zal het nog bestaan. Zijn we getuige van de laatste stuiptrekkingen.
.
Als De Pers ermee op moet houden, en ook Selexy hoogstwaarschijnlijk, hoe lang kan NRC dan nog door blijven gaan met deze onzin.
.
Opgeruimd staat netjes. Zo kan het wel weer. Het is de hoogste tijd. Aan alles komt nou eenmaal een end. Nasr houdt in feite al een grafrede. Doeiii!

Greetje Duisenberg | 24-03-12 | 19:50

Nederland is kil en guur. Zeg het tegen al je buitenlandse vriendjes Ramses.

dwaaassiee | 24-03-12 | 19:50

@tittn | 24-03-12 | 19:48

LOLOLOLOLOL.

pius | 24-03-12 | 19:49

-weggejorist-

pius | 24-03-12 | 19:49

Ramsey Nasr is een Engel, door God gezonden om onze tolerantie op de proef te stellen. Als je goed kijkt zie je dat hij vleugels draagt.

Schoorsteenveger | 24-03-12 | 19:49

@xavier | 24-03-12 | 19:44

Deze man kon Dichter des Vaderlands worden door politiek correct denken en positieve discriminatie. Helaas denkt Nasr hoogstwaarschijnlijk dat hij de positie aan zijn talent (proest) te danken heeft.

Hans Hillen | 24-03-12 | 19:48

@Tricephalus | 24-03-12 | 19:45

Nummertje 4045
pius | 24-03-12 | 19:47 | + 0 -
Kijk eens naar het tijdstip waarop hij het verstuurde :)

tittn | 24-03-12 | 19:48

@Tricephalus | 24-03-12 | 19:45

Nummertje 4045

pius | 24-03-12 | 19:47

Hier zou een lang verhaal kunnen staan, over dat onze waardevolle nieuwe Nederlanders van ons wensten dat wij onze cultuur opgaven. Want cultuur? Dat hadden ze toch alleen in Marokko en Turkije, toch? En toen onze cultuur - met dank aan links - goed was weggepoetst, toen werd ons dus verweten dat we geen cultuur of indentiteit hadden. Maar goed, geen zin in zo'n lang verhaal. Ik voel mij totaal niet aangesproken door Ramsey Nasr, die ik talentloos, overschat en beperkt vind. Ramsey mag zijn handjes dichtknijpen dat hij een allochtoon in NL is, want alleen dankzij positieve discriminatie is hij gekomen waar hij is en nergens anders door. Anil Ramdas en Ramsey Nasr, ik noemde ze altijd in één adem. Tegen Nasr zou ik willen zeggen: een goed voorbeeld doet goed volgen.

Hans Hillen | 24-03-12 | 19:47

@Be de Laer | 24-03-12 | 18:03
U vind autisten dus héle enge mensen? Wat een rare generalisatie.

landlopertje | 24-03-12 | 19:46

La Vie En Rose | 24-03-12 | 19:40 | + 0 -
Ik. La Vie. Ik.
Je weet dat ik SV waardeer maar soms hebben zijn schrijfsels het effect van een dementor.
(Dat heeft zijn charme, het lijkt altijd intelligent en je kunt je dom voelen wanneer je er tegenin gaat, maar... )

Einde van de Domheid | 24-03-12 | 19:46

Wat is dat, Ramses Nazi.

Tricephalus | 24-03-12 | 19:45

@Jackanders | 24-03-12 | 19:36

Nu pas? Ik zit de hele middag al - in korte broek - op het terras, biertje in de ene hand, peuk in de andere. En schaatsen op de televee. Gewoon omdat het kan. Hoezo global warming?

Reinaert | 24-03-12 | 19:45

@canardo | 24-03-12 | 19:43

Van Komrij? Geweldig. Elk woord is raak. Een gedicht hoeft niet altijd abstract te zijn om goed te zijn.

Integendeel denk ik zelfs.

pius | 24-03-12 | 19:45

Hoe kan dit uitheemse gerecht Dichter des Vaderlands worden in Nederland.
Deze man is Arabier en moet zijn islamitische wereldbeeld vooral bij zichzelf houden.

xavier | 24-03-12 | 19:44

Nasi Rames, deze is voor jou... De wereld is plat, de wereld is rond, hij lijkt van goud maar is van stront.

kibambam | 24-03-12 | 19:44

Ik
schenk
net
zo
gemakkelijk
azijn
als
stroop
als
menslievende
misantroop

pius | 24-03-12 | 19:44

pius | 24-03-12 | 19:30
Prachtig gedicht? Meen je dat nou? Ik vind het echt volkomen ruk. Dat is ook zoiets, als het nou nog een zeer getalenteerd dichter was, maar die indruk heb ik helemaal niet aan de hand van de paar dingen die ik van hem gezien heb. Meer het niveau sinterklaasdichten voor gevorderden.

canardo | 24-03-12 | 19:43

Cartoonist.
Columnist.
Dichter.
Poten.
af.
van!

Einde van de Domheid | 24-03-12 | 19:42

Schoorsteenveger | 24-03-12 | 19:34
Helemaal mee eens.
Als die flapdrol dat eens zouden onderkennen en de Nederlanders zou complimenteren ipv over ze heen te masturberen

who cares | 24-03-12 | 19:42

Welke lamlul zit die fantastische plemp van
Schoorsteenveger | 24-03-12 | 19:28 te minnen, nou? nou?

La Vie En Rose | 24-03-12 | 19:40

me,myself and IK | 24-03-12 | 19:38 | + 0 -
DWDD bedoel je?
Klopt, maar een tegel is te klein voor volledigheid.
Hoeft ook niet.

Einde van de Domheid | 24-03-12 | 19:40

@La Vie En Rose | 24-03-12 | 19:38 | + 0 -
samenvatting van 1e sonnet gedicht Ramsey Nasr zonder aan kracht / boodschap te verliezen.

dichtwerk
achterwerk

Kaas de Vies | 24-03-12 | 19:40

Godverdomme wat is die Nasr toch een blaag. Waar is de tijd van Gerrit Komrij, ja zelfs de gekke Driek van Wissen? Deze linkse zelfingenomen idioot verdient het predikaat Dichter des Vaderlands niet, maar wel dit: Zeikerd des Vaderlands!

tittn | 24-03-12 | 19:39

@ Einde van de Domheid | 24-03-12 | 19:29 | + -1 -
Je vergeet bij dat doordraaien de NRC nog, daar draaien ze ook behoorlijk door met die Rames en die ander Belg.

me,myself and IK | 24-03-12 | 19:38

Ofwel, plop, fap, lalala, waar gaat dit over?

Einde van de Domheid | 24-03-12 | 19:38

@pius | 24-03-12 | 19:30
Hoe zou jij het vinden om iemand te huisvesten in je eigen paleisje en daarna vol in je bek gescheten te worden door diezelfde gast.
Wat is er mis met een ouderwetsche schop onder den hol?
*tevergeefs zoekt naar passend liedje*

necrosis | 24-03-12 | 19:38

Klaag
klaag
zeur
zeur
douw
een
aubergine
in
je
scheur

pius | 24-03-12 | 19:38

Het gedigt Ramsey Nasr

Zijn
dichtwerk
drukt
de drekpoëet
Direct
in
dundruk
uit zijn reet.

Bovenstaand
gedigt
is
helaas
niet
mij
maar
van
Gerrit Komrij

La Vie En Rose | 24-03-12 | 19:38

Half acht geweest, tijd voor de opener des vaderlands..
*plop*

Jackanders | 24-03-12 | 19:36

Als Nasr het over "wij" heeft, dan lees ik altijd "jullie". Ik weet niet hoe dat komt. Zal wel weer een vooroordeel zijn dat ik niet mag hebben.

Schoorsteenveger | 24-03-12 | 19:36

@Schoorsteenveger | 24-03-12 | 19:34 | + 0 -
Zoek de "lijdensweg" die de Hugenoten hebben moeten afleggen in Nederland.

Zet dit af naar de intellectuelen die wij nu importeren.

Kaas de Vies | 24-03-12 | 19:35

Hoi Ramsey. Je bent zelf een buitenlander. Bek houden over ons dus.

EJB86 | 24-03-12 | 19:34

who cares | 24-03-12 | 19:30 |
Het is maar zeer de vraag of wij intoleranter zijn geworden. Ik zou eerder het tegendeel willen beweren. Dat van onze tolerantie meer, veel meer gevraagd wordt dan vroeger is volgens mij een grotere waarheid.

Schoorsteenveger | 24-03-12 | 19:34

"lul met vingers" Hij is leuk ...
Ramsey Nasr zelf is een stuk minder leuk daarentegen. Dichter des Vaderlands, het mocht wat, niet mijn vaderland in elk geval.

canardo | 24-03-12 | 19:32

Hoe zou het toch zo gekomen zijn dat Nederlanders minder tolerant zijn geworden ?
Vraagt die flapdrol zich dat wel eens af.
C'est ça

who cares | 24-03-12 | 19:30

@La Vie En Rose | 24-03-12 | 19:28

Prachtig gedicht maar wat ik niet begrijp is waarom het hier gangbaar is onder de rechts-inflexibelen om dichters met een tegengestelde boodschap te verketteren.

Dat is pas derderangs.

pius | 24-03-12 | 19:30

La Vie En Rose | 24-03-12 | 19:00 | + 2
Er is een behoorlijke voorronde geweest voor de verkiezing van DDV. Poetry International organiseert dat.
Nasr had destijds een erg goede entry waar hij de het verband zocht tussen enerzijds het decadentisme (de kinderstring) en het opsluiten in oude waarden (hoofddoek). Dat alles erg goed geschreven. Muzikale taal. Nasr mag gerust als dichter iets kritisch zeggen, vergeet de clichees (MOE, Friso) we zijn gewoon helemaal aan het doordraaien met Cherso, Smit, de Mol, geilneven, comadrinkmeisjes, KDVpedo's, poedeldebatten en ex-pornstarparties.

Einde van de Domheid | 24-03-12 | 19:29

Kunnen we Nasr niet naar Griekenland sturen als 'betaling in natura'?
Ik zeg win-win en kan hij daar 'vaderlands' gaan dichten.

necrosis | 24-03-12 | 19:29

Ik vind dat we dolblij moeten zijn met deze man. Hij is een querulant, een zeurkous, een klager, iemand die enkel iets te berde kan brengen als hij zich boos maakt, als hij zich verongelijkt voelt, boos en verongelijkt als een verwend kind dat zijn zin niet krijgt. De perfecte Dichter des Vaderlands dus, een betere hebben we nooit gehad. Hij houdt ons geen spiegel voor, nee hij ís een levende spiegel, en elke keer als je denkt dat die spiegel in scherven uiteen is gevallen en het gezeur eindelijk ophoudt is hij er weer, heeft hij opnieuw de gedaante van een spiegel aangenomen en staat hij waarempel weer voor je neus.
Dat die spiegel een vervormd beeld oplevert is helemaal niet erg, want wij houden van kermis, wij houden van spiegelpaleizen en wij houden van lachspiegels waarin wij Nederlanders, zeurders en klagers als wij zijn, onszelf toe kunnen lachen. Spiegels lachen niet, siegels zijn zielloos en humorloos, de gespiegelden schieten in de lach als ze zichzelf zo vervormd waarnemen.
Ramsey Nasr heeft geen spiegelbeeld, Ramsey Nasr is een vampier, een levende dode, iemand die het bloed van anderen drinkt om als schijndode overeind te blijven.

Schoorsteenveger | 24-03-12 | 19:28

Gerrit Komrij was de eerste dichter des vaderlands. (van 2000 - 2004) Een echte dichter des vaderlands. Niet zo'n 3e rangs schrijverT zoals Nassr.

De zittende politicus

Hij heeft nog nooit gedanst. Hij kent zijn doel.
Nog nooit is op zijn vale klerkensmoel
Zomaar een lach verschenen, maar die nacht,
Nadat de gek de nar had omgebracht,
Kroop hij zijn bed uit, glimmend van de pret,
En maakte hij onbespied een pirouette.
Dank, dank, riep hij, het monster is geveld.
Hij oefende het woord ‘geschokt’ voor morgen
En sliep als twintig ossen kunnen slapen.
Straks is hij, voor de camera, vol zorgen.
Natuurlijk is hij zwaar tegen geweld.
Daar klinkt verdomd weer zijn belegen lied.
Hij loopt op straat, ondragelijk rechtschapen,
En ziet nog steeds het echte monster niet.

10 mei 2002, na de moord op Pim Fortuyn

La Vie En Rose | 24-03-12 | 19:28

@Einde van de Domheid | 24-03-12 | 19:20
Nazi doet, nazi is.

smdyasc | 24-03-12 | 19:27

Altijd grappig om mensen te zien die zelf geen gram kritiek tolereren maar het wel uitdelen.

Anarki | 24-03-12 | 19:26

Een nazi is iets teveel van het verkeerde... Het is een zelfoverschatte dichter die in de war is over wat nou eigenlijk zijn kennisgebied is. Hij is weer eens selectief verontwaardigd, stuitend hypocriet zoals het een gutmensch betaamd. Dit soort figuren zijn medeverantwoordelijk voor het wegkijken, kapot nuanceren en met het morele vingertje wanneer dat gelegen komt. De ene hand wast de andere hand.

Desmoulins | 24-03-12 | 19:26

Er was eens een dichter des Vaderlands
die had met alle linksen sjans
Hij rijmde politiek
en dichte correct
totdat hij bijkans een echte autochtoon was...

King of the Oneliner | 24-03-12 | 19:26

Heb een paar collega's die NRC lezen, die lui denken dat ze daarom vanzelf intellectueel zijn en moralistisch verheven boven anderen, maar in werkelijkheid zijn het stumpers die geen eigen mening kunnen vormen en bang zijn voor alles wat afwijkt. Het is zo treurig met ze dat het niet eens grappig meer is. Onderwerktijd is hun meest bezochte internet site vanzelfsprekend de Telegraaf. dat dan weer wel.

me,myself and IK | 24-03-12 | 19:25

@du Roi Soleil | 24-03-12 | 19:23

Een nogal vrije interpretatie als je het mij vraagt.

Maar dat zal je wel niet doen.

pius | 24-03-12 | 19:25

Als ik bovendien van iemand niet wil horen "dat wij ons land moeten delen met nieuwkomers", dan is het wel van een Arabier. Nog geen 5% van 'arabisch' grondgebied hebben ze moeten 'delen' met de Israëliers. Drie keer toe hebben ze hen de oorlog verklaard en nog steeds staan alle Arabische kranten enkel vol met de meest primitieve haatzaaierij jegens Joden.
Terwijl de Joden, in tegenstelling tot onze 'cultuurverrijkers', daadwerkelijk iets aan opbouw, vooruitgang, democratisering, de woestijn tot bloei brengen in het Midden-Oosten hebben gedaan.
.
Wat voor een onvoorstelbaar bord voor zijn kop moet deze kamelenneuker gehad hebben toen hij dit stuk vuilnis schreef. Wat wil hij dan? De Joden nergens ook maar één stukje van deze aarde gunnen en tegelijkertijd op hoge toon eisen dat wij zonder slag of stoot onze moederlanden overgeven aan de Arabieren en Muzelmannen? Onvoorstelbaar.

du Roi Soleil | 24-03-12 | 19:23

@WTFisFTW?! | 24-03-12 | 19:20

Nou ja, een béétje vrijheid dan. Tussen de blauwe enveloppen.

Reinaert | 24-03-12 | 19:21

"Ik kan rijmen en dichten,
zonder mijn hoofddoek te lichten"

King of the Oneliner | 24-03-12 | 19:21

Is
een
hele
smalle
monitor
in
de
mode
tegen
woordig?

Jackanders | 24-03-12 | 19:21

@Reinaert | 24-03-12 | 19:12 |
'En omdat we in een vrij land leven.'

Indeed we do :0)

WTFisFTW?! | 24-03-12 | 19:20

Hoe komt het dat jullie Ramsey een nazi durven noemen?

Einde van de Domheid | 24-03-12 | 19:20

@Hanxie | 24-03-12 | 19:18

En jij bent een baken van licht en positiviteit aan je tegels te lezen.

Brengt de zaak toch weer een beetje in balans.

pius | 24-03-12 | 19:20

Laat die parasiet in de stront zakken. Hij is net zo rancuneus verongelijkt als Anil Ramdas was.

Hanxie | 24-03-12 | 19:18

Nasr moet maar eens naar een psychiater. Dit neigt naar chronische depressie. Het NL wat deze man schetst is al gedoemd. In het begin van het stuk zegt ie dat wij NLers meer waardering moeten tonen voor onze maatschappij, en vervolgens steekt ie een 3 pagina's lang een zwartgalig relaas af. Wat min mannetje zeg..

Datzegiktoch | 24-03-12 | 19:18

@pius | 24-03-12 | 19:09
Nee, van Gerard Reve. (Staat er onder)
Met een kleine aanpassing van mij.

La Vie En Rose | 24-03-12 | 19:15

Volgens mij heeft 'ie het over Rutger inderdaad, maar ook over de NRC inzake Frisobrains. Komop GS, niet zo huilie huilie doen.
Ramsey heeft in zijn stuk best een goed punt.

Brinno | 24-03-12 | 19:15

@WTFisFTW?! | 24-03-12 | 19:09

Troost je. Ik ben een verwend kind, regels zijn er uiteraard alleen maar voor anderen en ik ben een hufter. Gewoon omdat het kan. En ja, ik rook en drink. Als een ketter dan wel Maleier. Ook gewoon omdat het kan.

En omdat we in een vrij land leven.

Reinaert | 24-03-12 | 19:12

@prince | 24-03-12 | 19:11

Is hij getrouwd dan?

pius | 24-03-12 | 19:11

@ZKH EénOog | 24-03-12 | 18:11
ik hou van je man

prince | 24-03-12 | 19:11

@Bart_Bart | 24-03-12 | 19:02

.

pius | 24-03-12 | 19:10

@La Vie En Rose | 24-03-12 | 19:07

LOL. Van jezelf?

pius | 24-03-12 | 19:09

Je gedragen als een verwend kind en dat de regels alleen maar voor andere gelden.
Dat de lijn tussen meningsuiting en onbehouwen grof soms totaal weg is.

Dit zijn 3 punten die absoluut waar zijn voor een groot deel van Nederland. Ik kom ze vaak genoeg tegen in mijn werk.

Ik ga er vanuit dat niemand hier dat over zichzelf denk, toch?

WTFisFTW?! | 24-03-12 | 19:09

Zuster Immaculata die al vier en dertig jaar
verlamde oude mensen wast, in bed verschoont,
en eten voert,
zal nooit haar naam vermeld zien.
Maar elke ongewassen aap die met een bord: dat hij
vóór dit, of tegen dat is, het verkeer verspert,
of wordt benoemd tot dichter des vaderlands
ziet 's avonds reeds zijn smoel op de tee vee.
of plaats een column in de NRC

Toch goed dat er een God is.

Vrij naar Reve.

La Vie En Rose | 24-03-12 | 19:07

@dlseth_ | 24-03-12 | 19:06

Ik
heb
net
zomin
een
auto
als
jij
humor

pius | 24-03-12 | 19:07

'De NRC'

De
NRC
is
passé.

Bart_Bart | 24-03-12 | 19:06

Misschien is een Dichter des Vaderlands met een dergelijke naam wel het beste bewijs van een dwalende landsaard. Wellicht raakt men in Marokko ook in de war als de koning daar opeens Kees-Willem de Vries heet.

Verzuchter | 24-03-12 | 19:06

@pius | 24-03-12 | 19:04
.. meer. Verkocht vanwege de deuken in de motorkap. We hebben je wel door!

dlseth_ | 24-03-12 | 19:06

@pius | 24-03-12 | 19:04 | + 0 -
Ik
heb
een
boek

Kaas de Vies | 24-03-12 | 19:06

@dlseth_ | 24-03-12 | 19:00

Ik
heb
geen
auto

pius | 24-03-12 | 19:04

@Parel van het Zuiden | 24-03-12 | 18:55
Kudos.

Ayatollah Oink-Oink | 24-03-12 | 19:04

Mijn hemel, wat een pathetisch gezever van deze idioot. Een kinderlijke scheldkanonnade die je nog niet van een recalcitrante puber verwacht. Jammer dat ik mijn abonnement op het NRC heb moeten opzeggen wegens dit soort bloeddrukverhogende artikelen.
Ik vind het trouwens geen enkel probleem als iemand een dergelijke ongenuanceerde mening heeft over Nederland, eenieder is vrij om hypocriet en dom te zijn, maar dat een zelfbenoemde 'kwaliteitskrant' als het NRC een podium geeft aan dit soort geneuzel lijkt me veeleer een indicatie van afbrokkelende waarden in ons land. Dan heb ik met name over integriteit. Zeg nu zelf, is er werkelijk iemand op deze aardbol die gelooft dat Nasr een podium heeft gekregen op basis van zijn kunde? Nope, allochtoon zijn en foutloos drie zinnen kunnen schrijven is voldoende om op een torenhoog voetstuk te worden gehesen door wanhopig politiek correct Nederland. Een zeer trieste zaak voor allochtonen die gewaardeerd willen worden om wat ze echt kunnen.
De 'Dichter des Vaderlands' klinkt overigens als een titel die vergeven zou moeten worden aan een patriottische dichter die met liefde over zijn land kan schrijven, niet een aan gefrustreerde Arabier die ons land en haar inwoners blijkbaar haat, maar er uiteraard wel woont en er niet over peinst om terug te keren naar eigen contreien.
Maar goed, ik ga in ieder geval lekker genieten van deze mooie Amsterdamse avond.

CreativeDestruction | 24-03-12 | 19:04

Wie leest dat kudtvodje nog? Ik word wel eens aangesproken door die in rood (!) jasje gehulde studentenpaupers die mij dat blaadje pogen aan te smeren maar ik loop ze straal voorbij.

Het schijnt alleen verplicht te zijn om NRC abo te hebben op sommige hogescholen, maar dat is geen businessmodel op de lange termijn want na de studie (wat daarvoor moet doorgaan tegenwoordig) zegt men 'm doorgaans weer op.

JoranVanderdood | 24-03-12 | 19:03



@eerstneukendanpraten | 24-03-12 | 19:01

LOL;)

pius | 24-03-12 | 19:03

@Parel van het Zuiden | 24-03-12 | 18:55

Wel ironisch dat degene die zo klaagt over Nederland, de personificatie is van wat mis is.

En het zelf vanzelfsprekend niet door heeft.

Dat is als een Ron Vlaar, die klaagt over de zwakke defensie van Feyenoord.

Bart_Bart | 24-03-12 | 19:02

@Parel van het Zuiden | 24-03-12 | 18:55

Dichters zijn er niet om te bevestigen mijn waarde nog om het met hen eens te zijn.

pius | 24-03-12 | 19:01

En die zuurstok is dichter des VADERLANDS in Nederland terwijl het land van zijn Palestijnse vader in Kanaän ligt?

Ayatollah Oink-Oink | 24-03-12 | 19:01

Kan iemand deze stuiptrekkende kwijlebal afvoeren? Dank u.

Van Duyvenbode | 24-03-12 | 19:01

@ Pius 18:59

Zo, die is stil!

eerstneukendanpraten | 24-03-12 | 19:01

Nazi is een ontspoorde Belg. Misschien wil Filip de Winter zich over hem ontfermen.

ad melkert | 24-03-12 | 19:00

In een niet-linkse maatschappij was Ramses gewoon een cumdump op een parkeerplaats langs de A12. Dan kon hij op zijn knietjes zijn levensonderhoud bij elkaar zuigen en even met de tandjes op elkaar over de motorkap van pius zijn vakantietoeslag ontvangen.

Maar nee, het is Nederland. Hier krijgt onze excuuspalestijn een pen en een kladblokje in zijn handen geduwd en proberen mensen hem wijs te maken dat hij talent heeft naast het consumeren van dikke draden zaad. En niet dat hij enkel vanwege positieve discriminatie een BIC pen in z'n aars heeft mogen ontvangen. Sindsdien gaat het bergafwaarts met die arme jongen; zijn echte talenten worden niet meer gebruikt en sindsdien is hij in de waan dat hij iets kan. Het arme varkentje.

dlseth_ | 24-03-12 | 19:00

Ach Ramsey_Nasr. Draagt een pak van hetzelfde laken als die lieden die hem hebben benoemd tot dichter des vaderlands. (NRC, de NPS en de stichting Poetry International)

Zo niet, dan had-tie allang afstand van deze eretitel gedaan.
Ik bedoel, zo'n stuk schrijven over een land en haar bewoners waar hij zich kapodt voor schaamt en dan dé dichter van dat land zijn.

Laffe lamlul.

Bah!

La Vie En Rose | 24-03-12 | 19:00

Voor deze dichter van de elites is blijkbaar fatsoen een bomgordel om en zoveel mogelijk onschuldige slachtoffers maken in naam van je haatgod.

smdyasc | 24-03-12 | 19:00

Normen hebben we ook - zij het als Norm-vervaging ....

RoeptoeterT | 24-03-12 | 19:00

@RoeptoeterT | 24-03-12 | 18:58

Bek
houden
zo
gaat
dat
hier
nu
eenmaal

pius | 24-03-12 | 18:59

Parel van het Zuiden | 24-03-12 | 18:55

Hulde! Je bent een parel.

Van Duyvenbode | 24-03-12 | 18:59

Cultuur hebben we wel. Alleen geen houten schepen meer.
En de zweep mag niet.

Rest In Privacy | 24-03-12 | 18:59

@ pius | 24-03-12 | 18:57 |
Doe jij eens snel Enter (Return) ruilen met Space (Spatie) in je keyboardsettings....

RoeptoeterT | 24-03-12 | 18:58

@ Pius 18:52

Fatsoen
is wat
mijn oude
moedertje me
heeft bijgebracht
en zij
kwam niet
uit de
zandbak
van een
warm
en
stoffig
kutland

eerstneukendanpraten | 24-03-12 | 18:58

@pius | 24-03-12 | 18:57
Word je soms betaald per strekkende meter?

dulcinea | 24-03-12 | 18:58

Ramses wie?

Boyo | 24-03-12 | 18:57

Ramsey Plasr zou beter kritisch op zijn op Palestina. Die -Palestenen- Palestijnen kunnen wel wat opbouwende kritiek gebruiken.

Bart_Bart | 24-03-12 | 18:57

Je
kunt
je
afvragen
wat
er
mis
is
met
de
dichter
des
vaderlands
maar
ook
wat
er
mis
is
met
het
vaderland
van
de
dichter

pius | 24-03-12 | 18:57

Wij moeten zo snel mogelijk van dit soort figuren 'weg met ons' -figuren als Ramses Nasr af. Een wereldvreemde intrigrant is het, niets meer, niets minder...
.
Wij hoeven ons als volk geen minderwaardigheidscomplex te laten aanpraten. Natuurlijk hebben wij als volk een aantal nare eigenschappen. Die worden over het algemeen meer dan ruimschoots gecompenseerd door de goede eigenschappen. Daarnaast we zijn wie we zijn. Een dichter des vaderlands zou recht moeten doen aan beide facetten.
.
Wij hoeven niet nog een ronde 'oudlinks' gebral over ons uitgestort te krijgen van iemand die wij zelf betalen. Dat is al genoeg gebeurd. Spugen in de hand die je voedt, hoe laag kan iemand gaan.
.
Wat heeft deze meneer eigenlijk gepresteerd. Het enige wat ik van hem terug kan vinden is gezeik en dan ook nog eens gezeik op basis van halve waarheden, fatsoennormen die niet de mijne zijn, en bovendien gezeik dat buitengewoon pover is opgeschreven.
.
Wie de neuq is Ramses Nasr? Wie heeft bepaald dat hij dichter des vaderlands is? Waar is dit in hemelsnaam op gebaseerd? Wanneer kunnen we van hem af?
.
Dit is mijn dichter niet, vriend!

Parel van het Zuiden | 24-03-12 | 18:55

Als Nassi het allemaal zo slecht vindt hier .... WTF doet ie hier dan nog?

RoeptoeterT | 24-03-12 | 18:54

De
Joop
daar
kom
ik
nooit

pius | 24-03-12 | 18:53

Hoor
ze
preken
en
verheven
doen
in
hun
strijd
tegen
het
fatsoen

pius | 24-03-12 | 18:52

@Kaas de Vies | 24-03-12 | 18:47

LOL. The Irony;)

pius | 24-03-12 | 18:51

@Dr.Thorvaldt | 24-03-12 | 18:49 |
Dat is het hem nu juist: de Dichter des Vaderlands woont in België.

SamKoeman | 24-03-12 | 18:51

@torentje_van_spiek | 24-03-12 | 18:03
Als slachtoffer hoog van de toren huilen gebeurt de laatste tijd wel vaker helaas. Dat Friso stuk was gewoon smakeloos en de meeste reaguurders vonden dat ook. Idem met al dat hypocriete gejank en gemoraliseer rond Ruktor.
Evengoed ben ik het hartstikke eens met SamKoeman | 24-03-12 | 18:28

mygfisbrazilian | 24-03-12 | 18:51

Heit feit dat deze met haat gevulde meneer is verkozen door een commissie als 'Dichter des Vaderlands' diskwalificeert zowel de commissie als de positie. Het is een vrij land en deze enge man moet maar vooral schrijven wat hij wil. Mijns inziens zegt zijn werk meer over de psyche en persoonlijkheid van die jongen dan dat het iets zegt over Nederland en zijn bewoners. Een exponent van de weg-met-ons cultuur van de Heilige Links-kerk. Gedateerd en conservatief op het rigide af. Maar hij gaat zijn gang maar. Die knul lijkt me wel zo'n gekkie die, als ie z'n zin niet krijgt, na verloop van tijd met een mes de binnenstad intrekt om 'minderwaardige mensen' neer te steken ten einde een ideologisch zuivere natie te creeëren. Dat dan weer wel maar zolang je dat een beetje in de gaten houdt kan je er vlug genoeg bij zijn wanneer het mis gaat met deze dwaas.

Ales | 24-03-12 | 18:50

Kan iemand die pratende koeienkudt, met z'n grote smoel niet even laten zwemmen met een teiltje beton aan zijn voeten. Er zijn weinig mensen waar ik zo'n diepe hekel voor voel.

funkyd | 24-03-12 | 18:49

Ik vraag mij werkelijk af, wat deze "Dichter des Vaderlands' nog in dit land doet, er is toch niemand die je tegenwerkt als je de kuierlatten wilt nemen, ook daar ben je vrij in in dit land.

Dr.Thorvaldt | 24-03-12 | 18:49

@gbmr | 24-03-12 | 18:44

Normen en waarden zijn een verzinsel. Mensen zijn van nature niet leuk, lief en/of aardig. Afgunst roeleert grote tijd en we gunnen elkaar het licht in de ogen niet als het er daadwerkelijk op aan komt.

Helaas. Maar zo zijn we. Leer er maar mee leven.

Reinaert | 24-03-12 | 18:48

@gbmr | 24-03-12 | 18:44 | + 0 -
Vind je dat echt? Ik vind dat op geenstijl ondanks dat het er hard aan toe kan gaan toch respect is, gediscussierd wordt met iedereen ook mensen die 180 graden een andere mening hebben.

Dat zie ik op Joop echt niet gebeuren.

Het verschil is, wij hebben humor en zelfreflectie. Eerlijk waar, we doen ons allemaal voor als idioten, narcisten en dwazen maar de discussies die ik hier voer zijn onmogelijk te voeren met onze politici in de kamer, wegens kennis gebrek en het niet machtig zijn van de gave tot discussieren. Ik kan zo nog wel doorgaan.

Kaas de Vies | 24-03-12 | 18:47

rames Nasi heeft gelijk, normen en warden zijn zo langzamerhand verdwenen in dit land. Je moet alles kunnen zeggen en het liefst zo grof en hard mogelijk. Niet echt plezierig om zo met elkaar te moeten samenleven

gbmr | 24-03-12 | 18:44

@Kaas de Vies | 24-03-12 | 18:36

Heb jij buren dan? Pauper.

Die van mij zijn al tijden geleden vertrokken. En met recht.

Reinaert | 24-03-12 | 18:43

Weer een linksgekkie die zijn fatsoensnormen wil opdringen? Laat m even in zn eigen NRC hoernalisten file kijken hoe die met fatsoen omgaan (Friso??)

neworder | 24-03-12 | 18:42

Zo kan het ook: http://www.youtube.com/watch?v=I7JeUm8uLZY

dulcinea | 24-03-12 | 18:40

Als je dichter des vaderlands bent, moet je niet moralistisch zijn, je moet iedereen kunnen vertegenwoordigen. Dat doet hij niet nu.

Kaas de Vies | 24-03-12 | 18:38

Harry Turtle | 24-03-12 | 18:35 | + 0 -
Dat is niet de taak van dichters.

Einde van de Domheid | 24-03-12 | 18:37

@Parel van het Zuiden | 24-03-12 | 18:35 | + 2 -
Klopt er wordt vooral gelogen, schoften zijn het.

Kaas de Vies | 24-03-12 | 18:37

"In Rotterdam heeft eenderde van de bevolking ruzie met zijn buren, weet Heijne. “Eenderde! Ik stel me dat Hollandse tafereel als volgt voor"

Nee Rampi Nasaal, je stelt je helemaal geen Hollands tafereel voor, je stelt je een allochtonesk tafereel voor, aangezien ~50% allochtoon is, en dit percentage hoger is onder de lage sociale klase.

Hoe hard ik ook schreeuw in mijn tuin, mijn buurman hoort mij niet dus ik kan het niet zijn. Zelfs niet als ik mijn swing probeer te oefenen met als doel zijn serre (kan er ook aan liggen dat ik niet kan golfen).

Kaas de Vies | 24-03-12 | 18:36

@Jippie | 24-03-12 | 18:30 |

4. Er wordt gewoon ronduit gelogen over sommige zogenaamde negatieve reacties. Teksten van Wilders bijvoorbeeld zijn in veel buitenlanden helemaal niet zo controversieel als onze politiek en media ons willen doen laten geloven. Het Nederlandse 'nee' tegen de EU grondwet werd in veel landen zelfs met gejuich ontvangen.

Parel van het Zuiden | 24-03-12 | 18:35

ZKH EénOog | 24-03-12 | 18:32 | + 0 -
Toch zou je blij moeten zijn.
De geitenneukerroepers hebben het hele land in de tang.
(Het stopt niet eens bij de landsgrenzen.)
Ben je niet blij?

Einde van de Domheid | 24-03-12 | 18:35

Nee dan dichters, die krijgen het land er in no time weer bovenop.

Harry Turtle | 24-03-12 | 18:35

@ Jan passant 18:32

Geniaal!

eerstneukendanpraten | 24-03-12 | 18:34

Sorry kwam even een klusje tussendoor.

Maar goed.

"Ik durf te stellen dat een groot deel van de zaken die wij verdedigen als vrijheid van meningsuiting ("Voltair", 'De kern van onze democratie!) door De Anderen voor ziek, narcistich, narcistisch, nihilistisch en gestoord wordt gehouden."

Over wie heeft hij het?
De Haatiman?

Kaas de Vies | 24-03-12 | 18:33

Als er 1 ding meer irritant is dan een arrogante linkse pummel die over "fatsoen" praat alsof hij daar een claim op heeft, dan is het een arrogante links islamitische pummel die over "fatsoen" praat alsof hij daar een claim op heeft.

Jan Passant mk2 | 24-03-12 | 18:32

"We weten niet wie we zijn, en zijn niet geïnteresseerd in waar we vandaan komen. Kom dan ook niet klagen dat onze cultuur verdwijnt"

Nee, dat MOCHTEN we niet weten, dat MOCHTEN we niet zijn, Nasr. Want dan waren we fascisten, racisten, neo-nazi's, extreem-rechts, en noem de hele horde dooddoeners maar op. Wij mochten niet weten, of we Saksische, Frankische, Friese of Bataafse origine hadden, en wij mochten al helemaal niet zien, dat jij een zandhaas bent, Nasr. Want, brrrrr.... Of zoiets. Er is maar één moment waar we ineens onze origine mochten laten gelden± bij sportwedstrijden.

En er is ook wel een punt, waar ze gelijk hadden: voor een goed draaiende maatschappij is vooral je gedachtengoed en inzet van belang, en niet je origine. Maar ga het ONS NIET verwijten, dat we jarenlang door doorgeslagen anti-racisme lobby's en asiel- en immmigratieindustrie zijn geïndoctrineerd, want dan heb je me echt pissed, domme geitenneuker.

ZKH EénOog | 24-03-12 | 18:32

Het zijn altijd bepaalde linkse figuren uit de politiek of media die lopen te bleren dat Nederland zichzelf in het buitenland belachelijk maakt met van alles en nog wat.
1. So what?
2. Is niet zo want dat petiterige Nederland doet er echt niet zoveel toe in de wereld (buiten Nederland).
3. Zowaar wordt door het wat eigenzinnige gedrag van Nederland wel mooi bepaalde kwesties, die er toe doen, op de kaart gezet.

Jippie | 24-03-12 | 18:30

@eerstneukendanpraten | 24-03-12 | 18:12 | + 1 -
4 labradors.

Kaas de Vies | 24-03-12 | 18:30

Ondanks dat heeft hij wel gelijk.

Flippo | 24-03-12 | 18:30

Ha fijn; Van Rossem laat zien dat hij barst van de normen en waarden door ad hominem wat terug te schelden. Nee, dat schiet lekker op qua dialoog.

james white | 24-03-12 | 18:29

Yes!! Friso stuk was stijlloos genoeg om weer wat lange teentjes van de moralistisch superieure betweters plat te slaan. *dansje doet*

Stroopdoos | 24-03-12 | 18:29

Van de NRC website: "In een allesomvattend NRC-opiniestuk fileert hij vandaag de Nederlandse samenleving, haar media en politiek. Een land dat oorspronkelijke Nederlanders nog steeds niet willen delen met nieuwkomers. Want het ligt altijd aan de ander. De Polen, de Grieken, de moslims, Europa."

Niet alleen wil Nasr niet kijken naar dieperliggende oorzaken van irritatie over de multiculturele samenleving, zoals de vele criminele jongeren van allochtone afkomst, maar hij generaliseert ook door te stellen dat alle oorspronkelijke Nederlanders hun land niet willen delen. Het punt is: Ik wil mijn land graag delen, maar dan wel met iemand die er ook voor zorgt en verantwoordelijkheid wil dragen. Als Nasr een oplossing heeft voor de criminaliteit die wordt veroorzaakt door mislukte integratie, dan hoor ik het graag. Maar Nasr biedt geen oplossingen aan, Nasr kan alleen maar schoppen: precies datgene wat hij de PVV verwijt.

SamKoeman | 24-03-12 | 18:28

Ramsey Nasr is een polderpalestijn met een schreeuwbomgordel
en een natte ontsteker

Tobi | 24-03-12 | 18:27

Ooow wacht ff..
De krant is opgelost,dat is dat ding wat onder de kattenbakkorrels ligt..
Nu NRC nog..

Gekke-Bennie | 24-03-12 | 18:26

@E Rectus Magnificus | 24-03-12 | 18:24

"Ramsey is een koning!"

Een rattenkoning. Dat dan weer wel. Maar die hebben ook een functie.

Reinaert | 24-03-12 | 18:26

Heeft zeker een punt, als je nooit buiten deur komt weet je niet beter.

carramba | 24-03-12 | 18:25

Ik zag het vanmorgen in mijn krant en wist gewoon zeker dat GS zou reageren. Ramsey is een koning!

E Rectus Magnificus | 24-03-12 | 18:24

Voordat ik bij die nasi knakker kom..
Wat de fuck is een krant en wat de hel is het NRC ??

Gekke-Bennie | 24-03-12 | 18:24

@Einde van de Domheid | 24-03-12 | 18:19

Videorecorder? Reactionair! Of conservator van het één of andere museum, kan ook nog. Plusje. Gewoon omdat het kan!

Reinaert | 24-03-12 | 18:23

Welk land maakt nu een lijstje van zijn geilneven?

Einde van de Domheid | 24-03-12 | 18:23

@Kaas de Vies | 24-03-12 | 18:08 |
Ik wil ook graag praten met jouw spiegiater. Maar de hond mag je zelf uitlaten.

A.Th. | 24-03-12 | 18:22

Hey. Nasr. Psst. Verrassing. Wat je omschrijft is in praktisch ieder land zo. Heet nou human nature. Als puntje bij paaltje komt, zijn mensen gewoon zo egocentrisch als de tiefus.

DeChinees | 24-03-12 | 18:21

@miko | 24-03-12 | 18:16

Mwoch, het begint wel vaker het eerste half uur met minnetjes. En soms blijft het zo. Care.
Ik ben mijn eitje kwijt, en dat lucht lekker op.

ZKH EénOog | 24-03-12 | 18:20

Een bijzonder poetisch geschreven topic, Van Rossem. Eeen sprekend voorbeeld van de schoonheid van de nederlandsche taal. En als ik leerlingen zou hebben, zou ik het ze door hun strot drukken.
En de idee van een dichter des vaderlands ... is de bedenker daarvan al een beetje gemarteld? Op zijn minst een klein beetje? Op zijn pik getrapt, gewoon voor de lol?

A.Th. | 24-03-12 | 18:20

codedelight | 24-03-12 | 18:16 |

Waarschijnlijk krijgt van Rossum weer 169,- inclusief btw voor het door mailen van zijn stukkie?

Toch leuk voor de Zaterdag. Kan hij de BBQ van laten roken.

zovoklets | 24-03-12 | 18:20

Hij heeft een goed punt, daarom woon ik al 7+ jaar in de VS. Doen zeg ik!

Schwanz | 24-03-12 | 18:19

'De bruiloft van Barbie' in de videorecorder smijt en met vuist onder kin (en pijp in de mond) een intelligent gezicht opzet!

Einde van de Domheid | 24-03-12 | 18:19

Welk zwakzinnig persoon neemt de vocabulaire diarree van Nasr nou serieus? Nederland glijdt langzaam een afgrond in, omdat mensen als Nasr een podium krijgen. Alleen als leedvermaak zou deze gozer in de openbaarheid mogen staan.

riotstarter | 24-03-12 | 18:18

En die DWDD-Belg, ach ja, die bestaan ook.

Jackanders | 24-03-12 | 18:17

*tiefstraalt nog een t naar boven*

Slipsnifter | 24-03-12 | 18:17

Als jij een beetje ballen hebt Van Rossum, dan laat je je niet zo uit de tent lokken door dit soort pipo's en hou je nog een beetje eer aan jezelf. Want wat je nu doet is natuurlijk tamelijk kans-loos.

codedelight | 24-03-12 | 18:16

@ZKH EénOog | 24-03-12 | 18:11
Wie jouw comment gemind heeft is ook niet goed bij zijn hoofd.Gelijk heb je

miko | 24-03-12 | 18:16

De Niet Rascistische Courant.
Laats nog eens doorgebladerd, wat een droevenis.
En dan te bedenken dat er mensen zijn die er geld voor willen betalen om dat te mogen lezen, manmanman...

Slipsnifter | 24-03-12 | 18:15

"Ramsey Nasr: ‘Nederland, het is om je kapot te schamen’".

Hint: emigreren. Oprotten als je het hier niet aanstaat.

Zeikerd. Lijkt wel een Nederlander!

Reinaert | 24-03-12 | 18:14

Ik kan me niet echt druk maken om wat ene Ramsey of wie dan ook van me denkt.
Waarschijnlijk heeft hij er zelf het meeste last van, .. mooi.

Jackanders | 24-03-12 | 18:14

@brutus68 | 24-03-12 | 18:06

Tuurlijk zit er wel een kern van waarheid in. Maar dat is logisch ook: een land dat met vrijwel alles de grootste netto betaler is, heeft het volste recht om als irritant kind om zijn strepen te staan. Niets mis mee.

Je wil ons geld? Dan ook onze eisen.

ZKH EénOog | 24-03-12 | 18:14

Hij is hier ook maar te gast. Dan gaat hij fijn terug naar zijn sharia-3ewereld-herkomstland. Als het daar zoveel beter en democratischer is.

du Roi Soleil | 24-03-12 | 18:14

Ramses Nazi bewijst dat ie ook niet verder kan evolueren dat zijn eigen zandbak haat en schaamte wancultuur.

smdyasc | 24-03-12 | 18:13

Trouwens, mensen die een column moeten in een krant lezen om zich een mening te vormen moet je inderdaad vol in de bek schijten.

zovoklets | 24-03-12 | 18:13

Overigens bashte hij net zo hard op het NRC

Turrukje | 24-03-12 | 18:13

@kaas de vies 18:08

Hoeveel heb jij nu al gedronken jongen?

eerstneukendanpraten | 24-03-12 | 18:12

Was Ramsey Nasr niet die 2e-generatie Palestijn in identiteitscrisis die Nederland verwijt dat ie hier z'n draai niet kan vinden?

Vage_eddie | 24-03-12 | 18:12

Als hij jullie zo over de zeik kan krijgen betekent het natuurlijk dat hij gewoon gelijk heeft.

Turrukje | 24-03-12 | 18:12

Liever een narcist dan een moralist.
Dat vind ik.
Ik!

ZDEV | 24-03-12 | 18:12

Waarom wil hij überhaupt nog dichter des vaderlands zijn als het zo'n kutland is? Wat een boterletter GT.

Be de Laer | 24-03-12 | 18:12

Nederland is een nazi zonder normen? Die Nasi bakt ze wel bruin.

dulcinea | 24-03-12 | 18:11

Die eerste zin al: "Een premier die zich niet wil distantiëren van een Polenmeldpunt".

Echt, wat een wereldvreemd gebakkie is die Nasr.

De premier HOEFT zich niet te distantiëren, want het is geen meldpunt van de overheid, maar van een vrije organisatie in Nederland, waar de premier niets mee te maken heeft. En daar zit tegelijkertijd de reeds benodigde distantie al in.

Sterker: de premier MAG zich NIET verder distantiëren van het meldpunt dan de natuurlijke afstand die hij er nu toe heeft, want daarmee distantieert hij zich van de vrijheden die Nederland rijk is. En dat is een hele enge gedachte. Enge man, als Nasr dit zou wensen voor Nederland.

ZKH EénOog | 24-03-12 | 18:11

Ik zou graag in de redenering meegaan, maar een kwartier geleden was een kenteken XX-XX-69 nog een reden voor een topic en beloning.

Einde van de Domheid | 24-03-12 | 18:11

Ik zie ook de humor van een "dichter des vaderlands" in deze tijd, maar ik ben bang dat dat ook niet als humor bedoeld is, Ramsey Nasr!

dieED | 24-03-12 | 18:10

En dan rept hij met geen woord over Bandirah.

James St John Smythe | 24-03-12 | 18:10

En wie is deze droplul om ons te vertellen wat we wel allemaal niet zijn ? Hadden we allemaal net zo als de Grieken moeten zijn ? Lui en iedereen voor de gek houden ?

Anarki | 24-03-12 | 18:10

Huh? Ik dacht dat hij pas zelfmoord had gepleegd maar dat moet dan een andere schrijver zijn geweest. Ben even de naam vergeten van die kerel.

zovoklets | 24-03-12 | 18:09

"die net doet of hij het Vaderland vertegenwoordigt"
Dat kan niet dat doe ik al.

Ik kan trouwens ook dichten

I want to have sex with my labrador
I want to have sex with his ear
I want to have sex with my labrador
It is easier than a deer

Ik word er voor behandeld, het slaat niet aan.

Kaas de Vies | 24-03-12 | 18:08

Ligt dit aan onze export, of juist aan onze import? Tsja

rechtvaardigerechter | 24-03-12 | 18:08

Ik vind het wel mooi omschreven: Nederland als verwend en irritant kind. Zit zeker een kern van waarheid in.

brutus68 | 24-03-12 | 18:06

Een Nederland met Ramses Nasr als vertegenwoordiger is inderdaad om je kapot voor te schamen.

Harvester | 24-03-12 | 18:06

Dat heerlijk stuk Frans chagrijn had hem eerder al vakkundig gefileerd in de Trouw. Is gewoon een eikel

Bokito ergo sum | 24-03-12 | 18:05

En Ramses Nassi is talentloos.

Conan de Rabarber | 24-03-12 | 18:04

Nasi rames. Dat ga ik toevallig eten. Heerlijk.

Boerenhoofd | 24-03-12 | 18:04

Bah, lekker dat pretentieuze linkse bewustzijn uithangen. Niet willen generaliseren maar dat toch drie keer zo hard doen. Iedereen over een kam scheren.
Een vreselijke enge man die Nasr, op het autistische af.
Ook een reden om geen NRC meer te lezen trouwens.

Be de Laer | 24-03-12 | 18:03

Pech voor Nasr: ik hecht geen waarde aan zijn normen.

ZKH EénOog | 24-03-12 | 18:03

Ehm, volgens mij liet Nasi zich nogal negatief uit over de NRC.
Stukkie wel even lezen doen en niet direct in de slachtofferrol.

torentje_van_spiek | 24-03-12 | 18:03

Het niveau van het NRC gaat wel erg achteruit de laatste tijd, komt het doordat er een Belg hoofdredacteur is?

wimbro | 24-03-12 | 18:02

Goed topic Rossem!

dieED | 24-03-12 | 18:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken