Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Jongetje (3) toch geen Al-Qaida terrorist

Kijkt en huivert. Een driejarig knulletje met een kapot gipspootje in een rolstoel wordt bij de incheck op de Amerikaanse luchthaven O'Hare bepoteld door een stasi van de TSA. Op zoek naar plofdingen, ieds, onderbroek- en schoenbommen en overig terroristenmateriaal of zoiets. "It's no big deal," aldus papa, geruststellend tegen de kleine. WTF? Wat is er gebeurd dat Amerika dit land geworden is? Oh ja, hakbars die vliegtuigen in de Twin Towers boorden...

Reaguursels

Inloggen

prima dat die gasten dat doen. Nog 1 tip. Neem een power adapter mee die 220 volt omzet naar 110 volt ( 10x15 CM ) en je wordt er 100% zeker uitgehaald))

Ik kon overigens met mijn moeder in rolstoel overal super snel doorlopen(lange rij op JFK? geen probleem, Business class inchecken? Geen probleem)
We konden overal langs, werden door TSA personeel geholpen met duwen etc etc gowoon weg 100x beter en aardige dan in europa.

Dit filmpje is gewoon standaard procedure. De vader , vriend, opa stond mogelijk in een of andere database of lijst. Extra checks dus.

Zullen we nu de douane van Schiphol gaan filmen?

speedy_con33 | 20-03-12 | 20:43

Laatst bleek toch een vrouw van 83 in rolstoel, op schiphol een cocaine koerier te zijn? Ziet er nog schandaliger uit dan het controleren van een kind van 3

dekromme | 20-03-12 | 18:07

wHiTeHaT | 19-03-12 | 23:12 | + 0 -

Priester geen goed idee ?

R.B.Bender | 19-03-12 | 23:29

Voor kinderen van deze leeftijd zouden ze zoiets op een speelse manier kunnen doen.
Laat dat kind kiezen uit een clown, een aap of whatever fantasie wezen die dit onderzoek bij hem doet.En dan met een kindvriendelijk verhaaltje erbij... en niet door zo'n vlooie snor.

wHiTeHaT | 19-03-12 | 23:12

Verenigde Staten, het land van de vrijheid is een totalitair regime geworden. Ik ga er niet meer naar toe. Als ik me wil laten beledigen en vernederen ga ik wel naar Israel.
.
Eh, ow...

N=1 | 19-03-12 | 20:50

DryMax kern en Dual Absorb System - onze beste bescherming ooit. Tegen luierbommen dus ... WTF?

HeelStijl | 19-03-12 | 20:48

Na het lezen van deze comments wordt pijnlijk duidelijk hoe naif mensen denken.
Als een vliegtuig uit de lucht wordt geblazen wil iedereen dat vliegen veiliger wordt.
Als er vervolgens maatregelen worden genomen, vinden die zelfde mensen het overdreven en belachelijk.
Mensen wordt toch een keer wakker, er lopen echt van die gestoorde gasten rond die tot gruwel daden instaat zijn.

ounterstrike020 | 19-03-12 | 20:37

Wat loopt men te zeiken? Dus als er een of andere halve gare cocaïne probeert te smokkelen zou dat niet in het gips verstopt kunnen zitten? Als of dat niet gebeurt..?
@Plakanus | 19-03-12 | 17:22 | + -1 -
Je bent werkelijk ontiegelijk naif als je denkt dat ook maar een significant deel van alle gesmokkelde cocaine via passagiers in vliegtuigen gaat. Tering...

hobbit | 19-03-12 | 19:46

@Poli je hebt het over een incident dat plaatsvond in Irak, waarvan de bron bovendien discutabel is. Dus omdat dit is waarschijnlijk is gebeurd, in het buitenland, moet je de TSA iedere Amerikaan laten controleren? Rare gedachten hou jij er op na.

Dannydekr 2.0 | 19-03-12 | 19:35

@ dahouseman | 19-03-12 | 14:56 |

Het is niet de rolstoel die ze controleren. Maar goed, Amerika krijgt wat het verdient.

Binnenbaan | 19-03-12 | 17:50

Wat loopt men te zeiken? Dus als er een of andere halve gare cocaïne probeert te smokkelen zou dat niet in het gips verstopt kunnen zitten? Als of dat niet gebeurt..?

Plakanus | 19-03-12 | 17:22

Mij wouden ze toen ik een jaar of 7 was mijn speelgoed pen met gizmos afpakken voor controle, ik meteen flippen.. Kan best kut zijn..

Neut | 19-03-12 | 17:16

*van

hobbit | 19-03-12 | 16:57

Mensen die dit onbegrijpelijk vinden moeten maar even de oogkleppen afdoen. Want ja, er zijn inderdaad mensen die zo ziek zijn dat ze zelfs kinderen gebruiken om dingen te smokkelen of bomgordels of voor wat dan ook gebruiken. En dus kan je gewoon helemaal niemand meer vertrouwen, hoe onschuldig ook.
Welkom in de echte wereld.
@RugOp81 | 19-03-12 | 15:12 | + -3 -
Hier kunnen de DEINE PAPIEREN Duitsers an enige tijd geleden kwa "totaal controle mogelijk gemaakt dankzij ongefundeerde angst" nog een puntje aan zuigen.

hobbit | 19-03-12 | 16:57

Vertel mij wat, ik moest me bijkans drie keer half uitkleden op O'Hare, 2 weken geleden. 2 keer ondervraagd, de gebruikelijke dubbele vinger- en handafdrukken en minimaal 1 keer denigrerend bejegend omdat een antwoord blijkbaar niet de persoonlijke morele goekeuring van de Customs ambtenaar kon verdragen. Terug in NL, welgeteld 20 seconden doorgebracht bij de douane, 2 keer paspoort laten zien, voila.

MacReady | 19-03-12 | 16:37

@ Dannydekr 2.0 | 19-03-12 | 10:35 | + -1 -

Handicapped bombers kill dozens in Iraq
Officials say 2 handicapped female suicide bombers struck pet markets
2/1/2008

ach onderbuik of struisvogel, het is om het even.

poli | 19-03-12 | 16:30

Helaas is de realiteit dat er zieke figuren zijn die hun kind of dat van anderen gebruiken om rotzooi het land in of uit te krijgen. Echter moet je zo'n ventje ook wel op een andere manier kunnen onderzoeken lijkt me.

Herr Knäckebröd | 19-03-12 | 15:14

Mensen die dit onbegrijpelijk vinden moeten maar even de oogkleppen afdoen. Want ja, er zijn inderdaad mensen die zo ziek zijn dat ze zelfs kinderen gebruiken om dingen te smokkelen of bomgordels of voor wat dan ook gebruiken. En dus kan je gewoon helemaal niemand meer vertrouwen, hoe onschuldig ook.

Welkom in de echte wereld.

RugOp81 | 19-03-12 | 15:12

En wat is hier precies het probleem? Behalve dat het niet bepaald leuk is. Spullen in rolstoelen verstoppen is de oudste truck in het boekje, dat deden Nederlanders ook massaal om te smokkelen. En kinder/bejaarde/minder valide gebruiken om aandacht te voorkomen is ook niets nieuws. Als je dit niet doet kan je net zo goed niemand controleren. Dat kind is dat tien minuten later ook weer vergeten.

dahouseman | 19-03-12 | 14:56

van de positive kant, het jochie is niet preventief neergeschoten.

swift1.6 | 19-03-12 | 14:53

Kopvod | 19-03-12 | 14:16 |
De TSA is opgericht om terroristische aanslagen te voorkomen, niet om smokkel tegen te gaan.

zuurkool | 19-03-12 | 14:20

Wat een overdreven reacties. Er zijn zo wel vaker drugs etcetera vervoerd. De mensen die hier over klagen, moeten dan ook hun bek houden als hun buurt wordt verloederd door drugsdealende bontkraagjes.

Kopvod | 19-03-12 | 14:16

Ik ben blij dat de mensen die dit onzin vinden niet verantwoordelijk zijn voor de veiligheid van mijn vliegtuig.
Moslims aarzelen geen moment om hun eigen kinderen in te zetten om bommen te plaatsen.
articles.cnn.com/2012-02-21/asia/world...

Moi | 19-03-12 | 14:10

Dat is een enorme rolstoel voor een 3-jarige knul met een gipspoot.......

Mongoose | 19-03-12 | 14:01

in Israel nemen ze de veiligheid op vliegvelden en in vliegtuigen ook heel serieus. Natuurlijk wordt er in je tassen gekeken en moeten de schoenen soms uit. Verder praten ze met je en gebruiken ze hun hersenen om je te beoordelen.
Maar Americanen... zucht. "We don't need common sense sir. We have rules."

hangbuikzwijntje46 | 19-03-12 | 13:55

@ Suske doet Wiske | 19-03-12 | 09:15

alleen een beetje sneu als de bus waarin je dan vh vliegveld naar NY city wordt gereden dan wel opgeblazen wordt he.. Iedereen die dit normaal vind is niet normaal !

krem | 19-03-12 | 13:52

Je kunt het ook niet doen. Uit oogpunt van beschaving of zo.

Maar dan weet je zeker dat het de manier van aanvallen gaat worden.

Sneu.

Slappehap | 19-03-12 | 13:32

(zoals ik al zij op het verkeerde plekkie):
This is so rediculous it would be funny if it wasn't so pathetic. On the other hand, i've heard would be bombers discuss taking their wives and babies with them to get through security easyer. This concerned a baby... so when you think about that its suddenly a lot less rediculous. 4 bombers (they were arrested just in time) who were planning to go on a plane with their wives and babies (BABIES) and blow themselves, their wives and BABIES up.. Nope... come to think of it. this is not rediculous.

deuZigeZelluf | 19-03-12 | 13:26

deministerpresident | 19-03-12 | 13:02 | + 0 -

Dat eerste ben ik het helemaal mee eens. De reden waarom ik dat over het geloof wel geloof is geloof ik :) omdat ik er altijd zo over heb gedacht. Ik heb het dan puur over het verhaal van de zon. De mensheid was toendertijd niet echt dom.

Goden zijn bedacht om je aan iets vast te houden in onzekere tijden. Vreemd dat ze alleen worden opgeroepen met narigheid. Door de migratie van de wereldbevolking vanuit Afrika zijn ze wijdverspreid, met alle soorten geloven en gevolgen van dien.

Voor de rest ben ik helemaal het met je eens

The_Challenger | 19-03-12 | 13:22

mental K | 19-03-12 | 12:26 |
Buiten 9/11 geven gekaapte vliegtuigen ook niet zo veel meer impact dan een ontplofte bus of metro. De TSA is in eerste instantie opgericht om een herhaling van 9/11 te voorkomen. Als je een beetje bekend bent met 9/11 weet je dat wanneer de toen geldende veiligheidsprotocollen waren opgevolgd, de aanslagen sowieso nooit in deze vorm (en dus met deze impact) hadden kunnen gebeuren. Als 20 terroristen veel doden willen veroorzaken kunnen ze ook een vol stadion opblazen, een cruiseschip een bezoekje brengen 'Mumbai style', of een theater uitmoorden zoals in Beslan. Dat voorkom je IMO niet door hier en daar een computer willekeurige personen te laten selecteren voor extra controle, maar door getrainde professionals gericht te laten zoeken.

zuurkool | 19-03-12 | 13:20

@ the challenger, micheal moore is van Fahrenheit en niet van rest. Loose change is must see en architects and engineers betreft wetenschappers die meer opleiding hebben genoten dan u, ik en mijn buurman bij elkaar. Beetje arrogant om dit af te doen als onzin zonder gezien te hebben

Maannn | 19-03-12 | 13:12

@allochtoon1335 | 19-03-12 | 09:27
Waarom is die vuile spamhoer nog niet deaud? Ik ram me te pletter op die NSB knop, maar de melding is verworpen (??). Joris, doe er eens iets aan.

Hölzenbein | 19-03-12 | 13:09

The_Challenger | 19-03-12 | 12:58
Zoals ik al eerder schreef, het is maar net in welke propaganda je gelooft. Waarom wel zeitgeist over het geloof en niet Michael Moore. Allebei net zo tendentieus en ongefundeerd.

deministerpresident | 19-03-12 | 13:02

Ik zag net een marokkaans kind (jaartje of 4 schat ik) in een rolstoel op A'dam CS rijden. Ik kreeg er een beetje een "unheimisch" gevoel van. Heb toch de politie maar even gebeld. Ze kwamen niet, de motherfuckers. Dan moet je niet bij mij aankomen als er een bom ontploft op CS, ik heb gewaarschuwd!!

deministerpresident | 19-03-12 | 13:00

Maannn | 19-03-12 | 12:43 | + -2 -

Mijn antwoord op uw stelling is NEE

Als we toch "documentaires" gaan kijken, mag ik u dan Fitna en Submission aanraden?

"Films" van Michaël Moore neem ik niet serieus, wat u aanraad zit allemaal in de categorie Riefenstahl. Een paar minuten Zeitgeist kan ik aanraden voor alle gelovigen hier maar daar houdt het ook bij op.

The_Challenger | 19-03-12 | 12:58

Ja, waarom ophef hierover? Is nu eenmaal de (ietwat trieste) realiteit.

Maar ik heb toch liever dat zo'n knulletje even wordt nageplozen dan dat ik in onsjes neerdwarrel op vaste grond.

Achenwee | 19-03-12 | 12:56

Het is schrijnend, maar aangezien terroristen tot alles in staat zijn en misbruik maken van de goedheid van de mens, zou zo'n knulletje een ideale bom zijn.

Kok Meijer | 19-03-12 | 12:50

We gaan een quiz doen !
Stelling luidt ' wtc 7 is onder verdachte omstandigheden ingestort'

Denkt u nu ja of nee, met u ga ik graag in gesprek

Denkt u ' Wtf heeft ze het over , de twin towers en pentagon zijn de gebouwen die aangevallen zijn ?' Gefeliciteerd> u bent een van de vele landgenoten die onvoldoende en onjuiste informatie heeft gekregen en zodoende geen goed oordeel kan vormen over de omstandigheden van 911, als prijs krijgt u de mogelijkheid om de docu's loose change, Fahrenheit911, architects and engineers en zeitgeist 1 en addendum te kijken en hierna verder een oordelen te vormen. Altijd ogen openhouden. Kusjes uw quizmaster

Maannn | 19-03-12 | 12:43

Terroristen kunnen uiteraard explosieven aan hun kinderen plakken, je weet het maar nooit. Als ze dit soort dingen niet doen en er blijkt toch iemand door de beveiliging te glippen en honderden mensen te vermoorden ben jij verantwoordelijk. Ik snap het heel goed, dat het minder leuk is voor de jongeman in kwestie moet je op de koop toenemen bij een vakantie. Het hoort tegenwoordig gewoon bij het vliegen.
Homeless Child | 19-03-12 | 08:58 | + 60 -
Dus als je niet met dit gezeik geconfronteerd wilt worden.... nooit meer vliegen... lekker met de kids naar de kinderboerderij... of naar oma.

pielewaaier | 19-03-12 | 12:38

Dit is van hetzelfde slag als toen mijn moeder, hoewel ze in een verpleegtehuis in een rolstoel zat, toch verplicht een nieuw paspoort moest hebben vanwege de identificatie plicht: ze kon er maar eens naar gevraagd worden als we een rondje in het park liepen.
En nu maar hopen dat veroordeelde pedofielen niet als taakstraf een aantal weken werk krijgen bij de TSA.

De Veerboot | 19-03-12 | 12:37

@Marcus Porcius Cato | 19-03-12 | 12:28
Volgens mij bevalt je dat vliegtuigje spelen wel zo te zien. Had je al geantwoord op mijn vragen? Nee, dan -speel- vlieg maar lekker verder joh.

Hölzenbein | 19-03-12 | 12:35

Daarbij ook erg opvallend is dat de bewaker t kind totaal niet aankijkt en aanspreekt,,je kan toch op zijn minst t kind ff geruststellen dat dit gewoon ff moet.. terroristen of niet een kind is een kind die t gewoon niet snapt als volwassen mensen hun kind kunnen gebruiken als bom.

ikkepraat | 19-03-12 | 12:32

@ Hölzenbein | 19-03-12 | 12:12
Geachte Hölzenbein, waarom ontwijk je voordurend de principiele vraag waar het in dit topic over gaat ?
Is het nou echt zo vreemd / ontoelaatbaar / onbehoorlijk / onbegrijpelijk dat de Douane dit kind, net als alle andere passagiers, grondig controleert voordat hij aan boord mag ? Het is een directe vraag waarop een direct antwoord mogelijk is, namelijk ja of nee. Maar daarnaast mag je het natuurlijk ook toelichten. Je toegenegen,

Marcus Porcius Cato | 19-03-12 | 12:28

@ zuurkool | 19-03-12 | 10:32 | risico-analyses, hoe erg dat ook mag klinken. Treinen en bussen geven niet zo veel impact als vliegtuigen die ontploffen. Verder is het in de US inderdaad wat doorgeslagen, maar beter dat dan wat er laatst in België gebeurde; een psycho die in het wilde weg kan schieten en granaten gooien alsof het een lieve lust is.

mental K | 19-03-12 | 12:26

Wat lees ik toch veel hier dat t moet kunnen en blabla,maar diegenen gaan wel voorbij aan t feit dat t inderdaad moet kunnen maar dan wel met een ouder naast en bij t kind.DIe ouder kan t kind vasthouden of een aaien over zijn bol als gerustelling.Wat ik hier op t bovenstaand filmpje zie is gewoon een oververplichte randdebiel die goed wil scoren.T gaat om een kind van 3 die best gecheckt mag worden maar dan liever wel met zijn vader of moeder pal naast zich.En dan lees ik hier ook nog ergens dat t kind een mietje is omdat ie bang is omdat ie t niet snapt,hallo sukkel,,t kind zit al in een rolstoel met gebroken been,hoe jong ook t kind voelt zich totaal gevangen in die stoel,kan voor zijn gevoel geen kant op,en zijn pa staat te filmen ipv dat pa bij hem mag komen van die rare bewaker.
En dan die handjes checken op bomspul ofzoiets?Kom op zeg ,,t is only in amerika...

ikkepraat | 19-03-12 | 12:26

@Marcus Porcius Cato | 19-03-12 | 11:54
Klopt, je post van 10:49 is keurig (nog nooit zo'n vreselijke wartaal gelezen), je geschiedenisvervalsing over de missie naar Afghanistan is ook keurig overgekomen (want je bent voor het gemak D66, CDA, VVD, ChristenUnie en SGP vergeten).

Alleen jammer dat je met gestrekte armen rond rent en denkt dat je een vliegtuig bent.

Hölzenbein | 19-03-12 | 12:12

Als je als moslim echt gelooft dat je in het paradijs komt als je sterft tijdens de jihad (het doden van ongelovigen) dan kun je ook best je eigen kind opblazen.

Dat wetende doen veiligeheidbeambten ook onderzoek bij kinderen. Het is triest wat deze ideologie teweeg brengt.

Overigens doet de RK kerk het niet veel beter met het castreren van kinderen. Deze organisatie zou ook bestraft moeten worden.

IJStengel | 19-03-12 | 12:11

Denk aan de mythologische “Hindawi affair”
en.wikipedia.org/wiki/Hindawi_Affair
een Palestijnse Jordanees gaf zijn niets vermoedende 5 maanden zwangere Ierse verloofde, die echter van niets wist, een dubbele boden koffer waarin hij een tijdbom stopte… het is een trieste wereld…

ffTzz | 19-03-12 | 12:10

De terroristen hebben hun doel bereikt.
Maar de wereld draait door...

da wizard | 19-03-12 | 12:04

@ Hölzenbein | 19-03-12 | 11:47
Ik geloof niet dat ik wartaal uitsla. Ook mijn post van 10:49 lijkt mij keurig verwoord, degelijk onderbouwd, netjes geplaveit en helder verlicht. Nogmaals, is het echt zo raar dat de Douane in de V.S. dit jongetje grondig controleert, net als alle andere passagiers denk ik, voordat hij aan boord mag ? Een antwoord als nee of ja volstaat. Als het antwoord overigens "nee" is verwijs ik je naar deze link:
www.groenlinks.nl/lidworden
Ik wacht je antwoord geduldig af.
Je toegenegen,

Marcus Porcius Cato | 19-03-12 | 11:54

@Marcus Porcius Cato | 19-03-12 | 11:40
Overigens je zoekcriteria die je me toont klopt ook van geen kanten. Zoeken op groen EN links is iets anders dan zoeken op "groen links" of "groenlinks", maar dat terzijde. Je krijgt dan namelijk veel minder resultaten... En dan nog, zoeken op groen links zegt niets over onnozelheid van groen links. Maar zoals gezegd, laat maar.

Hölzenbein | 19-03-12 | 11:52

Vervelende tendens, maar ook zichtbaar in Nederland hoewel niet zo expliciet. Maar als je bedenkt dat wij ook bodyscans hebben op vliegvelden omdat een persoon zijn broek in de fik heeft gezet aan de andere kant van de planeet.
Gevaar wordt in steeds kleinere kwantiteiten meetbaar, en het nieuws is mondiaal. Dit leidt tot een soort van sociale hypochondrie. Sommige mensen willen blijkbaar koste wat het koste al het mogelijke leed dat zich ooit in ons leven kan gaan plaatsvinden uitcalculeren, ook als ze hier in de laatste eeuw verworven vrijheden voor moeten opgeven.
Natuurlijk is zelf-preservatieve belangrijk, maar statistisch gezien is terrorisme voor Europa minder dodelijk dan pinda allergie. Toch wordt er duizenden keren zoveel geld aan uitgegeven, de vraag is op de wenselijk is. Om nog maar te zwijgen dat een dergelijke (angstige) manier van leven, waarin men alles onder controle wil hebben. Lijkt me vervelende levensstijl.

1337haxxor | 19-03-12 | 11:51

@Marcus Porcius Cato | 19-03-12 | 11:40
Het ging er niet om wat ik er van vind, dat kan je trouwens in mijn tegels lezen, het ging mij er om welke wartaal jij er uit gooide in je tegel van 10:49

Daar wou ik eens wat van weten hoe je daar eigenlijk bij komt. Maar laat maar. Heeft weinig nut met je want je ontwijkt telkens weer waar het mij om gaat.

Hölzenbein | 19-03-12 | 11:47

@ Hölzenbein | 19-03-12 | 11:25
Ik begrijp niet waar je naar toe wilt. Groen linksch onnozel noemen, dat is ongeveer waar deze website over gaat.
www.geenstijl.nl/fastsearch?query=groe...
Ik weet niet hoe vaak je hier komt, maar als het regelmatig is dan kan het je toch moelijk ontgaan zijn. Laat ik de vraag is anders stellen. Vind jij het merkwaardig dat dit jongetje door de Douane onderzocht wordt voordat hij het vliegtuig in mag ? Is dat onbehoorlijk ? Uit het stukje van Pritt maak ik op dat hij dat kennelijk vind.

Marcus Porcius Cato | 19-03-12 | 11:40

Oma's en kinderwagens worden volop misbruikt voor smokkel dus vrij logisch ook die te controleren.
Anders kun je wel ophouden met elke controle

Vitayalin | 19-03-12 | 11:38

 
een simpele checklist:
 
* Dieet wensen ?
* Geloofsovertuiging ?
* Naam / Voornaam
* Geboorteplaats / Land ?
* Samenstelling reisgezelschap ?
 
Hier in Europa toch hetzelfde gezeik, riem af, schoenen uit, laptop uit je tas ... Allemaal dankzij een stel hakbars, laat hen de ellende over zich heen krijgen of weiger ze toegang tot vluchten met niet moslims. Indien tot issues lijdt dan kunnen ook niet moslims de toegang geweigerd worden, het is mij om het even.

Rebellis | 19-03-12 | 11:29

captainobvious | 19-03-12 | 11:26
Hoeveel Nederlanders zijn er door terroristen afgemaakt de laatste pak-em-beet 50 jaar. En hoeveel Amerikanen?

deministerpresident | 19-03-12 | 11:29

Ik ben er trots op dat ik Amerikaan ben, ze doen tenminste iets, hier is het pappen en nathouden tot er weer een gek opstaat en iemand vermoord, dan roept het hele land schande, maar al snel is het vergeten en gaan we lekker door.
Hou nog lekker een stille tocht, laat wat witte ballonnen op,ga met zijn allen 5 minuten schreeuwen in 020, dat helpt echt.

captainobvious | 19-03-12 | 11:26

@Marcus Porcius Cato | 19-03-12 | 11:20
Fijn dat je zo over groenlinks denkt (zal mij ook aan mijn reedt roesten wat je over die partij zegt want daar gaat het mij niet om) maar je argumenten zijn wel heel erg zwak.

Want die lui gewoon onnozel te noemen zonder een feitelijke onderbouwing, en niet terug te komen op die onzin van je vorige tegel (of de poging te doen daar iets te onderbouwen), geeft voor mij aan dat je niet verder denkt dan dat jochie hier boven in die film. Dat jochie heeft echter een excuus, die is pas 3 jaar.

Hölzenbein | 19-03-12 | 11:25

Het hele filmpje is niet relevant.
Zo gaat het in de US en niet alleen bij de TSA.
Dat een amerikaanse vader hier problemen mee heeft is vreemd. Men wil dat dit zo gaat, maar niet als men het zelf moet ondergaan.
Zeg maar net zoals de vraag om strenger straffen in Nederland, maar alleen als het om de buurman gaat.

Skunk57 | 19-03-12 | 11:20

@ Hölzenbein | 19-03-12 | 11:08
Ik stelde alleen maar dat Prit Stifft hetzelfde kennelijk nogal onnozele wereldbeeld heeft als de gemiddelde Groen Linksch stemmer. Ik vind het namelijk helemaal niet raar dat de Douane in de V.S. dit kleine kind grondig doorzoekt. (En begrijp daarom de strekking van dit pritt stift stukje niet) En onnozel in combinatie met Groen Linksch behoeft verder geen betoog. Voorbeelden te over. Alleen de Nederlandse missie naar Afghanistan spreekt al boekdelen over het nogal rooskleurige wereldbeeld van deze partij. Vertederend onnozel, adembenemend wereldvreemd.

Marcus Porcius Cato | 19-03-12 | 11:20

Ik zie het probleem niet. Behalve dan dat dat kind een mietje is als het werkelijk zo bang was.

sitzkrieg | 19-03-12 | 11:10

@Marcus Porcius Cato | 19-03-12 | 11:04
Nee, je wijkt af van wat je zegt. Wat heeft de douane van de V.S. te maken met groenlinks, want dáár had je het over en daar zet ik dan inderdaad mijn vraagtekens bij in de vorm dat ik mij afvraag of je nog wel goed bij je hoofd bent. Mijn vraag was dan ook het tegendeel te bewijzen met realistische voorbeelden. Ik had niet gevraagd om de discussie te verdraaien. Het gaat om je tegel Marcus Porcius Cato | 19-03-12 | 10:49 Maar dat wist je al.

Hölzenbein | 19-03-12 | 11:08

Zo rot is de wereld aan het worden..... GGGGRRRR....
Vorige week gelezen dat er een baby cocaine in de luier had...[echt gebeurd]... Een Oma van 83 jaar ook rotsooi bij in de rolstoel... Dus ik kan het wel begrijpen dat ze dit zielige kindje MOETEN controleren.
Dat ligt aan zijn familie, en aan niemand anders.
Die mensen doen ook maar gewoon hun werk.

ANGEL48 | 19-03-12 | 11:07

@ zuurkool | 19-03-12 | 11:02
Controle is altijd nodig. Bijvoorbeeld ook op alcohol gebruik in het verkeer. Doen wij in nederland ook regelmatig.

Marcus Porcius Cato | 19-03-12 | 11:06

@ deministerpresident | 19-03-12 | 10:53
Dat klopt, de Amerikanen hebben een beroepsleger en zijn kennelijk meer dan bereidt dat te gebruiken indien nodig. Lijkt me verder prima te begrijpen.

Marcus Porcius Cato | 19-03-12 | 11:05

Als terroristen afspreken dat ze geen kinderen gebruikjen voor terreurdaden, spreken wij af dat we ze niet fouilleren.

Dr. Mabuse | 19-03-12 | 11:05

@ Hölzenbein | 19-03-12 | 10:52
Kennelijk denkt de Douane van de V.S. er toch hetzelfde over als ik. Ze laten niets aan het toeval over. Maar goed, prijs jezelf gelukkig dat jij wel goed bij je hoofd bent.

Marcus Porcius Cato | 19-03-12 | 11:04

Marcus Porcius Cato | 19-03-12 | 10:49
Excuus, was iemand anders met de voorbeelden van aanslagen, maar punt blijft staan.

zuurkool | 19-03-12 | 11:03

Het is niet de overheid, die dit soort controles uitvoert, die je moreel moet veroordelen, maar die klootzakken die dit soort immorele methodes inzetten om de boel met aanslagen te ontwrichten.
Als ze onschuldigen met explosieven erop uitsturen, zoals geestelijk gehandicapten en dieren kun je alles verwachten van dit tuig.
Dan moet je er niet gek van staan te kijken dat dit soort absurde visitaties ook nodig zijn.

donjon | 19-03-12 | 11:02

Marcus Porcius Cato | 19-03-12 | 10:49
Maar waarom dan alleen controleren bij vliegvelden en niet bij metro's en bussen? Of hotels. Of theaters? Je noemde de voorbeelden in een vorige post zelf al op en een aanslag kan tenslotte zo maar weer gebeuren. Dit keer misschien wel met een babybom! Want terroristen hebben daar geen enkel probleem mee, toch? Maar als we op bovenstaande locaties gaan controleren, verplaatsen de terroristen hun acties misschien naar speeltuinen, scholen, ect etc. Overal en altijd maar controleren dan? Is het eindelijk weer veilig.

zuurkool | 19-03-12 | 11:02


deministerpresident | 19-03-12 | 10:53 |
Deels mee eens, maar je kunt de koran niet afdoen als propaganda.

Pastor Sippenhaft | 19-03-12 | 10:58

Amerika????? De grooste schurkenstaat.

kweetitwel | 19-03-12 | 10:55

dankzij de islam en moslims heb je nut dit soort onzin. anderszijds krijgt zo'n jongetje wel weer wat extra aandacht en knuffels
er zijn ergere dingen in de wereld. ik moet bij de kassa van albert heyn hier ook altijd mijn tas laten zien. en ik klaag ook niet hoe vernederend dat is

doemeeenlul | 19-03-12 | 10:53

Marcus Porcius Cato | 19-03-12 | 10:49
Amerikanen hebben ook geen problemen om eigen mensen te offeren om een oorlog te veroorzaken. Het is maar net in welke propaganda je gelooft.

deministerpresident | 19-03-12 | 10:53

@Marcus Porcius Cato | 19-03-12 | 10:49
Ik geloof dat jij niet helemaal goed bij je hoofd bent, en indien toch, dan bewijs het eens met realistische voorbeelden, want dit slaat drie keer nergens op. Onder welke tegel woon jij, en sinds wanneer?

Hölzenbein | 19-03-12 | 10:52

@ Hölzenbein | 19-03-12 | 10:27
Ik geloof niet dat je me helemaal goed begrijpt. Groen Linksch stemmers hebben niet het menschbeeld om te begrijpen, of het vermogen om zich in te leven in het feit, dat Terroristen geen enkel probleem hebben om een klein kind te gebruiken om een vliegtuig met 250 menschen vroegtijdig naar beneden te krijgen. Groen Linksch menschen zijn in mijn ogen nogal belast met een "positief mensbeeld". En dus eigenlijk niet geschikt om bij de Douane, of bij politie of justitie, te werken.

Marcus Porcius Cato | 19-03-12 | 10:49

Hölzenbein | 19-03-12 | 10:45
Haha. Wat laat jij je toch keer op keer kennen. Hoe sneu.

AshleyJ"Ash"Williams | 19-03-12 | 10:47

@deministerpresident | 19-03-12 | 10:45
Applaus! U heeft hartstikke gelijk.

Hölzenbein | 19-03-12 | 10:47

Het is wat het is. Er hoeft maar een vader te zijn die gek genoeg is om zijn kind voor iets dergelijks te gebruiken.

Drs. D. | 19-03-12 | 10:47

It's a free country dus niet zeiken je hoeft er niet te wonen.

Andersom dag | 19-03-12 | 10:47

Angst is een slechte raadgever. Kutamerikanen. Mij zul je daar nooit zien in ieder geval. Over extremisten gesproken. De wereld wordt echt niet veiliger door kleine jongetjes te fouilleren. Papa wordt nu boos op de overheid, slaat straks misschien door vanwege dit bizarre gedoe, kan gewoon wapens op de hoek van de straat kopen en kaboem, schiet zo een paar mensen overhoop. De wapenhandel is 30% gestegen afgelopen jaar en raad eens wie de grootste producent is? Ja, in 1 keer goed, de U S of motherfucking A. Als je geen terroristen wil hebben moet je geen wapens verkopen stelletje klootviolen. Maar oorlog=business dus gooien we maar olie op het vuur en beginnen we overal conflicten, stel je voor dat er geen wapens meer worden verkocht... dan stort de economie in!! Banken die aandelen hebben in de oorlogsindustrie worden dan ook boos... etc. etc. Sorry, moest even stoom afblazen op die kutYanks

deministerpresident | 19-03-12 | 10:45

@Pastor Sippenhaft | 19-03-12 | 10:37
Had ik al gezegd dat je eens deaud moet gaan?

Hölzenbein | 19-03-12 | 10:45

Hunter S. Thompson | 19-03-12 | 10:35 |
Een terrorist met een beetje gevoel voor ironie blaast nu de rij wachtenden voor de securitycheck op.

zuurkool | 19-03-12 | 10:38

Hölzenbein | 19-03-12 | 10:34 | + 0 -
U bent vermakelijk. Vertel me meer.
(Oh ja, de wandeltip was gratis. Use it!)

*en gaat over tot de orde van de dag*

Pastor Sippenhaft | 19-03-12 | 10:37

Iedereen die het hier mee eens is mag van mij anaal uitgewoond worden door zo'n dik varken met handschoentjes.

scootah rijdert | 19-03-12 | 10:37

wat ik nooit begrijp is dat moeilijke gedoe op vliegvelden. Hoezo kan ik wel de TGv in stappen met koffers vol C4 en zo half parijs opblazen?
Dit is gewoon doorgeslagen. Genoeg angst bij het volk er in trappen en je kan dit soort zaken maken. Zo heeft het volk het gewild. Niemand die er daar ook wat van zegt bv.

Hunter S. Thompson | 19-03-12 | 10:35

poli | 19-03-12 | 10:29 |
Heb je daar ook onderzoek naar gedaan? Of roep je hetgeen je voelt in je onderbuik?

Dannydekr 2.0 | 19-03-12 | 10:35

@Pastor Sippenhaft | 19-03-12 | 10:31
Nee jij begint te janken over het feit dat ik DEZE topic schrijf. Klopt, ik had het over deze topic, niet over een andere. Dus ga mij niet vertellen dat ik boos ben op iedereen, want jij begint met onzin vertellen, niet ik. En onder ons: ik drink nooit bier.

Hölzenbein | 19-03-12 | 10:34

Let me check your asshole sir! You are a big boy.
Toilet Seat Administration. Southpark is toch wel heel erg op het nieuws.

nieuwsflits | 19-03-12 | 10:34

@Marcus Porcius Cato | 19-03-12 | 10:24

Pritt woont waarschijnlijk ook op een bakfietsboerderij en draagt schattige Oililly-niemendalletjes onder zijn vuurrode pijpelokken en pindakaassproetekop.

Boris Poepnagel | 19-03-12 | 10:32

mental K | 19-03-12 | 10:24 |
Waarom worden we niet gecontroleerd in de bus/metro in Londen en Madrid? Hoeveel aanslagen zijn daar nog geweest?

zuurkool | 19-03-12 | 10:32

Hölzenbein | 19-03-12 | 10:24
Je leest niet. En je bent boos op iedereen. Again...
Drink je biertje leeg en maak een flinke wandeling. Dat zal je goed doen. Het zonnetje schijnt.

Pastor Sippenhaft | 19-03-12 | 10:31

Ja want moslim terroristen zouden NOOIT een gehandicapt kind gebruiken om bomaanslagen mee te plegen..

waar gaat dit over? Normale controle en niks aan het handje.
Ik wordt eerder boos als er uitzonderingen worden gemaakt vanwege "awww zielug"

poli | 19-03-12 | 10:29

Terwijl deze kleine gipskabouter geswapped wordt, stapt er op de achtergrond een bomoma met haar mestreet vol met TNT aan boord van het vliegtuig. Hands-onmentaliteit heet dat, maar ondertussen wel vergeten oma d'r conservenreet door te wroeten.

Kutbejaarden.

Boris Poepnagel | 19-03-12 | 10:28

@Marcus Porcius Cato | 19-03-12 | 10:24
Dus Groenlinks stemmers vinden het goed dat terroristen kinderen gebruiken om die op te blazen?!?

Hölzenbein | 19-03-12 | 10:27

@ necrosis | 19-03-12 | 09:15
Wat mij soms een beetje verbaast is de tomeloze onnozelheid van een Pritt Stift die kennelijk denkt dat terroristen niet in staat zijn om een lief klein kindje op te blazen. Voor mensen die wel dagelijks het nieuws volgen lijkt het toch nogal logisch dat iedereen, dus ook kleine kinderen, grondig onderzocht worden op explosieven, wapens of drugs. Kennelijk heeft Pritt Stift ook het schattig onnozele wereldbeeld van een Groen Linksch stemmer.

Marcus Porcius Cato | 19-03-12 | 10:24

@Pastor Sippenhaft | 19-03-12 | 10:22
En hoe is het dan met "die andere" topic, is dat ook DAT topic dan? Je tegel slaat weer eens nergens op. Ghehe..... mafkees.

Hölzenbein | 19-03-12 | 10:24

Uh ja, als je ziet wat er voor middelen worden gebruikt door de gemiddelde terrorist, kan ik me best voorstellen dat dit jongetje ook wordt gecontroleerd. Iedereen wordt gecontroleerd, dus ook hij. Kan die meneer zich wel in de kruis getast voelen, maar dat is zijn probleem. Hartverscheurend tafereel natuurlijk, maar dat zijn de scènes na een bomaanslag ook.
Voor al die sukkels die hier nu weer refereren aan het fabeltje dat alles vooropgezet spel is, de aanslagen in londen, madrid, beslan, waren zeker ook allemaal vooropgezet spel?

mental K | 19-03-12 | 10:24

Ik zeg niets dat tegen mij gebruikt kan worden, over een paar weken sta ik weer met die lui oog in oog.

Terpetijnzeikert | 19-03-12 | 10:24


Hölzenbein | 19-03-12 | 10:18 |
Van mij mag alles hoor. Het gaat me ook niet om de grammatica. De personen die liever het woord DEZE bezigen, drukken een stempel op zichzelf. Hoef ik niet te doen.

Pastor Sippenhaft | 19-03-12 | 10:22

@Pastor Sippenhaft | 19-03-12 | 10:13
Deze mag net zo goed als dit. Bewijs eens dat het alleen DIT mag zijn...

Hölzenbein | 19-03-12 | 10:18

Zo zie je maar dat je met een man of tien de wereld kan veranderen.

zovoklets | 19-03-12 | 10:16

@Pastor Sippenhaft | 19-03-12 | 10:13
En jij ook!

Hölzenbein | 19-03-12 | 10:15

Wedden dat opa (die later in het filmpje voorkomt) ook in een bar moet aantonen dat ie boven de 18 is.

subsidistan | 19-03-12 | 10:14

Ja zo gaat dat, mijn dochterje van 6 had het laatst ook op schiphol het arme kind wist niet wat dr overkwam.

Braakbal | 19-03-12 | 10:13

Hölzenbein | 19-03-12 | 09:58 |
Deze topic? Joop-stagiair toch! Het is DIT topic.
Ghehe, deze topic..... mafkees.

Pastor Sippenhaft | 19-03-12 | 10:13

@waaromzo123 | 19-03-12 | 09:22
Ga eens deaud volidioot!!!

Hölzenbein | 19-03-12 | 10:12

panadol | 19-03-12 | 10:05 |
Velen zullen het je niet in dank afnemen dat je dit zegt. Hoewel je misschien nog wel gelijk hebt ook. De US heeft dit wel vaker gedaan namelijk:
www.fair.org/index.php?page=2261
Nog niet zo lang geleden is namelijk uitgekomen dat het Tonkin incident, wat reden was voor de Vietnam oorlog, nooit is gebeurd :')

Dannydekr 2.0 | 19-03-12 | 10:11

Zinloos om nog een keer aan te halen... maar 9/11 was niet het begin. Onze vertegenwoordigers zaten al vuist diep in het oosten lang voordat extremisten het westen wisten te vinden. Bovenaan het agenda van Al Qaida stond immers "Zorgen dat het Westen zich niet meer met het Oosten bemoeid", en niet "dood aan alle heidenen" zoals ons ingeprent word.

XelaGBS | 19-03-12 | 10:11

@Parel van het Zuiden | 19-03-12 | 10:02
U weet niets van mij af dat merk ik al (gezien uw gewouwel richting mij), en Wilders er weer bij halen in deze context is gewoon ronduit schandalig.

Hölzenbein | 19-03-12 | 10:10

@Shifra | 19-03-12 | 09:34
Het staat rechters al heel lang vrij om het motief mee te laten wegen bij de strafmaat. Dat is prima, zo lang er maar niet in de wet minimumstraffen aan bepaalde motieven worden verbonden.
Het wegvallen van basale rechten van verdachten als iemand terrorisme roept is wel een groot probleem. Het is ook niet zo gemakkelijk terug te draaien. Het is wat Dannydekr 2.0 | 19-03-12 | 09:43 zegt, wij Nederlanders zijn niet zuinig genoeg op onze burgerrechten en vrijheden.

Dmitri Dmitrievitsj | 19-03-12 | 10:05

Nieuwste South Park aflevering Alsatian de spijker op de kop. 'I just needs to check yo asshole', aldus de negerin van de Toilet Safety Administration. Aanrader.

von Krankenhausen | 19-03-12 | 10:05

Ik dacht dat inmiddels wel duidelijk was dat 9/11 vooropgezet was.
Blijft sneu, dat de Amerikanen zich (alweer) voor de gek hebben laten houden met een zogenaamde aanval om genoeg angst te kweken om burgerrechten in te laten trekken en oorlogje in de woestijn te spelen.
Overigens is het niet zo dat Nederlanders minder naief zijn dan dat, helaas.

panadol | 19-03-12 | 10:05

Smurfke Turbo | 19-03-12 | 09:51 |
Het beste middel van Amerika om terrorisme te bestrijden is per direct te stoppen met politie agent van de wereld te spelen. Ze ontwrichten landen nog erger dan het moment toen ze er binnen vielen. Ze roepen ontzettend veel haat op onder het normale volk aldaar, sowieso omdat er gigantisch veel burgerslachtoffers vallen(volgens mij stond de teller al op enkele honderdduizenden slachtoffers).
Als er geen olie in Irak en Afghanistan had geweest, had Amerika daar nooit binnen gevallen. Afghanen en Irakezen weten dit zelf ook wel, dus dat zij haat-gevoelens jegens Amerika krijgen, is niet zo heel vreemd. En dat je radicale mongolen krijgt die bereid zijn tot het uiterste is daarom niet zo vreemd.

Dannydekr 2.0 | 19-03-12 | 10:03

Shifra | 19-03-12 | 09:55 |
Is ook de schuld van de onverantwoordelijke burger. Dat wil zeggen: het volk schuift alle verantwoording af. Als er iets mis gaat op het gebied van veiligheid krijgt de staat op z'n flikker en wordt zij gekruisigd door haar burgers. Nu de staat alle voorzorg neemt om onveiligheid, maar óók kruisiging te voorkomen is het ook niet goed. Wat is dan de oplossing?

Pastor Sippenhaft | 19-03-12 | 10:02

@Hölzenbein | 19-03-12 | 09:58 |

Ik illustreer slechts op bloemrijke wijze uw patroon van reaguren. Mijn inhoudelijke bijdrage vindt u hier.. Parel van het Zuiden | 19-03-12 | 09:33 |

Parel van het Zuiden | 19-03-12 | 10:02

Kutland is het intussen geworden
Jaren 80 was het in Europa elke week wel raak met een kaping of ontvoering
en nu opeens heb je daar wat en de wereld moet het maar pikken.

expat | 19-03-12 | 10:02

@Mantisomantis | 19-03-12 | 09:53
Goed bezig. Controle op bommen? Niet nadenken want; 911

Het is even wachten tot er een terrorist een bom inslikt. Kunnen we allemaal standaard een gastroscopie ontvangen en voor de zekerheid een endoscopie erachter aan. En natuurlijk moeten we dit accepteren want; 911

BerendB | 19-03-12 | 10:01

@Parel van het Zuiden | 19-03-12 | 09:50
Zulke hersenspinsels zijn natuurlijk geheel voor je eigen rekening (hoewel je Wilders daar wel weer aan een idee helpt). Nog wat zinvols toe te voegen op mijn tegel of überhaupt aan deze topic?

Hölzenbein | 19-03-12 | 09:58

Ik snap trouwens de angst niet voor een bom: als die afgaat, dan ben je gelijk dood. Nog en eens tijd om een what-app te versturen.

loser | 19-03-12 | 09:57

Parel van het Zuiden | 19-03-12
-
Broeva! Haro! (en geheel juist!)

azoturie | 19-03-12 | 09:56

Ach had ik laatst op Frankfurt ook. Eerst door de gewone controle, niets aan de hand. Omdat het vliegtuig op het buitenterrein stond moesten we met de rolstoel naar de catacomben van waaruit de invalidenbus reed. Rolstoel met watjes afgepoetst, gedwongen "opstaan" om te fouilleren, fototoestel helemaal met watjes bewerkt.

Gewoon blijven lachen om deze paranoia. Wat kan ons al gebeuren, Islam is vrede!

nu even niet | 19-03-12 | 09:56

Alle jezus wat een hoop reaguurders die dit prima vinden. We vertrouwen onze overheid nergens mee tenzij er iemand roept 'veiligheid!' en dan knikken de domme schapen allemaal ja. En zo kweken we langzaam een systeem waar dictators alleen maar over kunnen dromen. TNO is bezig met een onderzoek naar camera's die afwijkende gedragingen registreren. Om op te hangen op stations, in stadions, op vliegvelden. Ze hebben inmiddels een database van ruim 200 afwijkende gedragingen en het is allemaal nog lang niet af. Iedere burger verdacht tenzij anders bewezen. Mooi toekomstbeeld. Hoe kunnen er zoveel mensen zijn die dat allemaal ok vinden? Zolang is het toch potverdomme niet dat we hier oorlog hebben gekend. Ja die haatbaarden zijn hardnekkig want ze vechten vals, zonder regels. Maar de regels buigen, versoepelen en afvlakken zodat je op eenzelfde manier terug kunt vechten is hen de overwinning geven. Hoeven die haatbaarden ons ook niet meer op te blazen, wij maken ons eigen vrije Westen wel verrot.

Shifra | 19-03-12 | 09:55

Die bengels van de t.s.a. zijn altijd bijzonder vriendelijk en ze doen dit voor onze veiligheid.Als ik naar de u.s. ga.... dan het liefst met een amerikaanse maatschapij

Theepot2115 | 19-03-12 | 09:55

Goed dat er grondig gecontroleerd wort.
De baarden zien er geen been in om bommen te laten ontploffen tussen vrouwen en kinderen op een markt.
Er zaten ook vast wel kinderen in de vliegtuigen die de Twintower invlogen.
Niet de controlerende Amerikanen zijn de daders, maar die baarden met dat mooie geloof trekken de wereld terug in de middeleeuwen.

Mantisomantis | 19-03-12 | 09:53

@ Dannydekr 2.0 | 19-03-12 | 09:41

Volgens mij ga je nu een beetje voorbij aan de discussie. Ik belicht de doel/middel-afweging, jij louter het doel.

Smurfke Turbo | 19-03-12 | 09:51

@Hölzenbein | 19-03-12 | 09:45 |

Sterker nog, waarschijnlijk heeft Wilders dit ingefluisterd bij de FAA. Natuurlijk in ruil voor een geheime donatie.
.
*verkort Holzy's bijdrage aan de draad aanzienlijk*

Parel van het Zuiden | 19-03-12 | 09:50

Belachelijk, maar dat is helaas de prijs die mensen moeten betalen voor een paar volidioten.

Het is overigens niet de eerste keer dat terroristen ook kinderen voor hun doeleinden gebruiken, of drugsdealers voor het smokkelen van drugs.

Mede mogelijk gemaakt door islamofobische volidioten??

Hölzenbein | 19-03-12 | 09:45

Als meneer pastoor nou gewoon z'n werk had gedaan, dan was het jongetje allang gewend aan intieme aanraking.

nattegeit | 19-03-12 | 09:45

Dmitri Dmitrievitsj | 19-03-12 | 09:40 | + 0
De meeste hebben geen enkel idee waar ze over praten. Onze generatie is als ware verpest omdat we niet anders kennen dan vrijheid. Onze grootouders en overgrootouders staan geheel anders tegenover dit soort zaken, zij weten immers waar deze totalitaire nonsens toe kan leiden.

Dannydekr 2.0 | 19-03-12 | 09:43

Bij voorkeur alle dikke, kale en gehandicapten extra scannen en zo nodig openbaar betasten (trekt veel kijkers). Diegene die een C&Atje draagt, RK is en CDA stemt mag niet door. Voor deze groep is er troost op www.liefdestuin.nl/

Musset | 19-03-12 | 09:41

@Smurfke Turbo | 19-03-12 | 09:20 |
Er is nog geen enkele indicatie waaruit blijkt dat de TSA ook maar een klein beetje helpt om terrorisme te bestrijden. Geen enkel onderzoek heeft dit aangetoond. Integendeel, men toont keer op keer aan dat de TSA niet meer is dan een on-democratische vorm schijnveiligheid dat tegen de eigen grondwet van Amerika indruist. Die kankerverwekkende scanners zijn nog makkelijk te omzeilen dan een opiniepeiling van Maurice de Hond.

Dannydekr 2.0 | 19-03-12 | 09:41

Overigens verbazend hoe veel mensen, ook in deze panelen, deze veiligheidswaanzin accepteren.

Dmitri Dmitrievitsj | 19-03-12 | 09:40

Parel van het Zuiden | 19-03-12 | 09:33 |
Het hele stukje is suggestief en heeft wellicht geen reedt met terrorisme te maken. Als de pa van dit ventje een foute kop heeft wordt het manneke en z'n karretje misschien wel gecheckt op drugs en niet op explosieven.
Maar de insteek Al Qaida is natuurlijk veel spann0nder.

Pastor Sippenhaft | 19-03-12 | 09:40

@ Vuurwezel | 19-03-12 | 09:25 you got the point. Maar als dit dus een internationale vlucht was geweest was het minder erg voor het jongetje?

Carpa | 19-03-12 | 09:39

Gelukkig voert de USA een oorlog tegen die terroristen en is sindsdien de dreiging enorm afgenomen...
Bizar dat enkelen hier meteen in de houding springen. Klaar om gevisiteerd te worden. Terwijl de verontwaardiging er toch niet zo zeer over gaat dat er gecontroleerd word maar de manier waarop.

BerendB | 19-03-12 | 09:37

Toilet Security Agency :).

Bubbles | 19-03-12 | 09:36

De veiligheidsmaatregelen op luchthavens zijn een gesel van de moderne tijd. Reizigers naar de VS wordt zonder blikken of blozen verteld dat zij drie uur voor vertrek op Schiphol moeten zijn, terwijl een uur meer dan genoeg zou moeten zijn. Het is een enorme verspilling. Hoe veel uren van beveiligingspersoneel en reizigers zijn nodig om één aanslag te voorkomen? Het kan efficiënter, zie de link van nothinmuffin | 19-03-12 | 08:59.

Dmitri Dmitrievitsj | 19-03-12 | 09:36

Wat een achterlijke en achterlopende cultuur.

Kaan78 | 19-03-12 | 09:36

@nothinmuffin 08:59: Mooi dat je dat artikel even aanhaalt (en vreemd dat er minkudo's op volgen). Kunnen wij nog een hoop van leren.

Muxje | 19-03-12 | 09:35

Alleen in Amerika. Juist. Dat onder het mom van terrorisme je hier ook gewoon twee jaar de cel in kunt verdwijnen zonder tussenkomst van een rechter laten we gemakshalve even onopgemerkt. Of alle regelgeving die er de afgelopen vijftien jaar doorheen gepompt is door politici die angst en schijnveiligheid verkopen en geen enkele waarde aan een privédomein hebben toegedicht. Of een rechter die gedachtepolitie gaat spelen doordat voor hetzelfde misdrijf maar met 'terroristisch oogmerk' (lees: motief) een verdubbelde strafmaat geldt. Of dat je in theorie levenslang kunt krijgen voor bijvoorbeeld een poging tot brandstichting met terroristisch oogmerk waar niemand ook maar een brandwondje aan over heeft gehouden. Of dat politie niets meer dan een 'aanwijzing' nodig heeft (wat nog twee gradaties lager ligt dan een verdenking) om je hele leven overhoop te halen. Anoniem telefoontje is genoeg hoor, al dan niet door een agent zelf. Ondertussen gewoon lekker blijven 'ah-en' bij dit soort Amerikaanse toestanden. Gebeurt hier niet joh. Dáár zijn ze gek. Hier niet.

Shifra | 19-03-12 | 09:34

We zijn niet zulke lekkertjes met z'n allen

colonnecinco | 19-03-12 | 09:34

leuk man. Land of the free. Home of the brave. Leven in angst. Overal ter wereld de baas willen spelen en vervolgens oprecht verbaasd zijn dat anderen je ter verantwoording willen roepen.
On topic: ik word ook hels van die kloterige controles op airports. Alsof de wereld daar veiliger van geworden is.

Spinal Fap | 19-03-12 | 09:33

Die controles zijn een teken van een policor samenleving. Vliegtuigen worden nou eenmaal op zijn tijd gekaapt en/of opgeblazen. Dat is nou eenmaal zo sinds Nobelprijs voor de Vrede winnaar Jasser Arafat besloot de Westerse burger te betrekken bij die zandbak ruzie dmv internationaal terrorisme. Hoort dus bij vliegen. Controleer maar raak, er zal ergens toch weer een kaping of aanslag gaan plaatsvinden. Dit is show, heeft zeer beperkte beveilingingswaarde.
.
Dat jongetje is de sjaak door selectie algoritme in software omdat er niet 'geprofiled' mag worden want rascistisch, dicriminerend en meer van dat alles. En dus visiteren we kinderen en ouderen om het geweten te zuiveren. Het gezond verstand zegt haatbaard + transpiratie + weinig bagage verdient aandacht, maar de software zegt kind + rolstoel + papa met moddervet Amerikaans accent verdient aandacht.
.
Dit willen we toch? 100% *kuch* veiligheid, 0% *kuch* risico, 100% *kuch* objectief, de kans dat een willekeurig persoon een aanslag pleegt is immers 100% *kuch* gelijk.

Parel van het Zuiden | 19-03-12 | 09:33

Goh Pritt wordt wakker. Dit gebeurt al meer dan 10 jaar.

LJBrinkhorst | 19-03-12 | 09:32

@* | 19-03-12 | 09:30
Decennia geleden hadden we in NL reeds BOM-moeders...

necrosis | 19-03-12 | 09:32

Uhm... De eigen overheid die de TwinTowers invliegen lijkt mij realistischer dan dat er een paar haatbaarden.... Oveigens genoeg over te vinden op de webs..
Dit alles is een (gewenste) uitkomst van de false flag aanval op het eigen land.

GaatDeGoedeKantOp | 19-03-12 | 09:32

Wat een SBS6 journalistiek hier. Natuurlijk moet een driejarig jongetje gecontroleerd worden die met een rolstoel het vliegtuig ingaat. Dat weten ze van tevoren, toch.

Introvertje | 19-03-12 | 09:30

Tja, sinds de Palestijnen de bombaby hebben bedacht dien je hier helaas ook rekening mee te houden. Dus overdreven? Nee helaas, was het maar overdreven.

* | 19-03-12 | 09:30

@allochtoon1335 | 19-03-12 | 09:27
@waaromzo123 | 19-03-12 | 09:22
Ga eens deaud, vuile spamhoer!

necrosis | 19-03-12 | 09:29

Dat komt allemaal door dat kut geloof dat Islam heet en waar terrorisme aangewakkerd wordt. Eerst de boel destabiliseren en dan proberen d.m.v. angst te zaaien de macht over te nemen. Daarna krijgen ze onderling ruzie en slachten ze elkaar af.

eagleye | 19-03-12 | 09:29

Dannydekr 2.0 | 19-03-12 | 09:05 | i love u. Patriot act Wtf, door het woord terrorisme kan iedere bewoner zonder proces berecht en gemarteld worden. Irak, afganistan, patr. Act etc, amerika is een society of fear geworden waar machthebbers goed gebruik van maken wetten door te drukken

Maannn | 19-03-12 | 09:27

-weggejorist en opgerot-

allochtoon1335 | 19-03-12 | 09:27

Carpa | 19-03-12 | 09:20

Drugs smokkelen op een binnenlandse vlucht?

Vuurwezel | 19-03-12 | 09:25

Joris, je vriend Fariebarie is er weer onder een andere nick.
Doe eens uit de rij plukken en uitgebreid inwendig fouilleren!
*gnehehehehe*

necrosis | 19-03-12 | 09:25

Niet zo huilen Prittje... Dit gebeurt omdat onze cultuurverrijkers zo moedig zijn om ook 3 jarige jochies met een gipspootje vol te stoppen met plofdingetjes, omdat hun sprookjesboek al deze methoden heiligt en ze dan een aantal lelijke maagden met een baard krijgen, of zoiets.

smartexpat | 19-03-12 | 09:24

Wat een achterlijke rare zinnen heb ik als laatste neergezet zie ik nu.. ik bedoel daar te zeggen ,fouileren enzo kan(ja ik schrijf t verkeerd maar ja)moet mogelijk zijn,niks mis mee.Maar dat je als ouder van een klein kind waarvan je duidelijk t onbegrip en angst ziet in de ogen,je kind niet even aan t handje mag pakken of ff een aai geven als geruststellig dat is wel heel fout en triest.En daar zou ik me als moeder dus heel druk om kunnen maken als t een kind van mij betrof.
Geen 10 paarden houd me dan weg bij mijn kinderen.En t irriteert me dat die bewaker t zo onverschillig doet naar t kind toe.alsof er een grote enge terrorist in die rolstoel zit..

ikkepraat | 19-03-12 | 09:24

VindT*, uiteraard.

Smurfke Turbo | 19-03-12 | 09:22

Het Prive en Storygehalte van Geenstijl neemt iedere week meer toe.
Wat is er zo mis aan een security check bij een kind? Of gebruiken terroristen om hun doel te bereiken ook niet alle middelen?

enternaar | 19-03-12 | 09:22

2 weken geleden zijn wij vanaf philadephia terug naar huis gevlogen, ik had voordat we naar de controle nog duidelijk gezegd tegen m'n dochter van 10 dat ze haar waterflesje moest weggooien voordat we door de check heen zouden gaan.
Wat schets mijn grote verbazing, in het vliegtuig doet ze haar tas open en haalt daar haar fles met water uit.
Blijkbaar had ze me niet goed begrepen en dacht dat ze het moest wegbergen.
En is dus ook niet door de TSA in de canner gezien.

Scheetje Beef | 19-03-12 | 09:22

-weggejorist en opgerot-

waaromzo123 | 19-03-12 | 09:22

@ Dannydkr; zeg jij hetzelfde op het moment dat zo'n zieke klootzak een bom in zo'n spalk heeft verstopt? Door moralisten als jij vind hier het westers verval plaats. Ik zeg; waar gehakt wordt vallen spaanders.

Smurfke Turbo | 19-03-12 | 09:20

Ik heb met mijn dochter hetzelfde in Calgary, Canada in 2006 nog meegemaakt. Ze was toen twaalf jaar. Met haar pacemaker mocht ze niet door de detectiepoortjes, wel er langs maar werd daarna uitgebreid gefouilleerd (door een dame van de beveiliging).

zeurwilg | 19-03-12 | 09:20

Dankzij 9-11 hebben wij dagelijks nog steeds een debat hier en met elkaar (en in de de politiek) waar je niet blij van wordt!

Einde van de Domheid | 19-03-12 | 09:20

Met dank aan al die cultuurverrijkers.

reageerbuis | 19-03-12 | 09:20

Gebeurt m.i. ook op Schiphol. Veel drugskoeriers pakken coke in luiers van kinderen etc. Ik zie niet wat het probleem is.

Carpa | 19-03-12 | 09:20

Ze hebben hem niet uit voorzorg gecontroleerd tot ontploffing gebracht, dus zo dramatisch is dit nou ook weer niet.
Enne, die hakbars gebruik(t)en wel vaker kinderen om aanslagen te plegen of mijnen te ruimen, het is triest maar waar.

ZSU-23-4 | 19-03-12 | 09:19

De eerste aflevering van Southpark S16 gaat precies over dit onderwerp.

SparkyLetsItGo | 19-03-12 | 09:19

DIe vader blijft nog aardig kalm.. want ze hadden mij denk ik opgepakt,ik had dit mijn kind n.l niet aangedaan.Mezelf kennende had ik toch wel wat stennis lopen maken daar en niet van de zijde van mijn kind geweken.
T is toch te erg dat je je 3 jarig kindje met zoveel onbegrip en angst in de ogen niet aan t handje vast mag houden.
Apart dat ie t heeft mogen filmen geeft nog meer aan dat die bewaker t echt heel normaal vind wat ie doet.
Geen schaamte enzo.. Mischien wel goed filmpje voor de rechter?Want ikzelf zou er zeker mee naar een advocaat stappen.. kijken of je er wat mee kan want it is toch wel te zot,oke fouileren kan maar je met wel als ouder je kind mogen en kunnen bijstaan en zelfs een handje vasthouden mocht niet of te dicht in de buurt komen...

ikkepraat | 19-03-12 | 09:19

Erg dom om te denken dat terroristen en drugsdealer geen lieve kleine kindjes inzetten om hun ´doelen´ te bereiken. Beetje zielig om nu de controles daarvoor belachelijk te maken.

Troost J.E. | 19-03-12 | 09:17

Dit gebeurd op Schiphol ook zo.
De regels geven aan dat mensen met gips of bijv protheses extra gecontroleerd moeten worden.
Er gelden geen uitzonderingen voor kinderen of oude mensen.
Dat is nu eenmaal zo.
Of je het leuk vind of niet.

Prof. Dr von Fotze | 19-03-12 | 09:17

OK, ik dacht dat er hier een Moslimkind uitgecheckt werd.
(Vandaar mijn tegel over Holman.)
Anyway, in de VS is idd heel lang bezig met die (explosievendetecterende) watjes. (Als ze eenmaal beginnen.)

Einde van de Domheid | 19-03-12 | 09:17

.. nee hoor, er bestaan helemaal geen mannen met baarden die dolgraag een bom in een jochie van drie zouden verstoppen, als ze daar maar veel doden mee konden veroorzaken.
Echt niet.

Jan Passant mk2 | 19-03-12 | 09:17

Wat een onterechte verontwaardigdheid.

Er zijn genoeg debielen die hun kind gebruiken voor smokkel en andere illegale doeleinden dus je kunt gewoon geen uitzonderingen maken omdat dat ene kindje er nou net wat liever uitziet dan de ander.

Als er dan zo'n lief kindje doorgelaten wordt en er blijkt plotseling 5 kilo aan explosieven in zijn rolstoel te zitten, dan is de vraag ineens weer "waarom is hij niet gecontroleerd!?!?!?!".

Hypocriete bende als je het mij vraagt.

Plattebats | 19-03-12 | 09:15

Harreveld Airport.

Dr.Thorvaldt | 19-03-12 | 09:15

Als ik in zo'n plane stap, vind ik het een geruststellende gedachte dat IEDEREEN en ALLES wordt gecontroleerd.
Alles beter dan een bom of andere rommel aan boord.

Suske doet Wiske | 19-03-12 | 09:15

@Smurfke Turbo | 19-03-12 | 09:13 |
Mensen die bereid zijn hun vrijheid in te leveren voor veiligheid, verdienen beide niet.

Dannydekr 2.0 | 19-03-12 | 09:14

Tja, vrijheid, veiligheid en democratie zijn niet iets vanzelfsprekends. Dit is de prijs die we betalen. Als het hier bij blijft, denk ik dat het redelijk goedkoop is.

Smurfke Turbo | 19-03-12 | 09:13

En door dit soort zaken weiger ik nog naar dat land te gaan. Zo bijzonder is dat kut land ook weer niet. Van mij mogen zij aan het gas met dat soort zaken. En door soort praktijken moeten wij ons veilig VOELEN. Maar ondertussen is dat land net zo eng geworden als de voormalige DDR of Noord Korea. En ondertussen maar roepen: the land of the free.

loser | 19-03-12 | 09:12

De kans dat zo'n gehuurde rolstoel door een medewerker met terrostische motieven ongezien van explosieven wordt voorzien is niet geheel ondenkbaar. Dan maar het zekere voor het onzekere.

Bertus Betonsloper | 19-03-12 | 09:12

Gaat wel ver jochies volplempen met C4 dan dichtnaaien en als een obesitas propje laten plaatsnemen in een EL AL vliegtuig om pas na het opstijgen zijn gsm batterij te verbinden met het ontstekingsmechanisme.

meesterinche | 19-03-12 | 09:12

Als je in deze thread een negatieve reactie achterlaat, sta je meteen op de lijst om de volgende keer dat je gaat vliegen anaal genomen te worden door een paar van deze stasi's, want de huidige regering doet alles wat amerika vraagt, dus ook het internet voor ze doorspitten voor eventuele "subversieven"...

Vuurwezel | 19-03-12 | 09:12

@ Pritt Stift
Ja, het is natuurlijk onzin. Ook drugssmokkelaars zullen echt niet gebruik maken van kleine kinderen om hun cocaine te vervoeren toch ? Sommige dingen gaan gewoon echt te ver. Al-Qaida heeft echt wel een geweten hoor.
blog.thegooddrugsguide.com/1902/10-inv...

Marcus Porcius Cato | 19-03-12 | 09:11

Ik denk dat het moeilijk is om een grens te stellen. Als je ziek genoeg in je hoofd bent om een vliegtuig in een gebouw te storten zal je ook wel ziek genoeg zijn om kinderen te misbruiken voor terrorisme aanslagen.

Moofuher | 19-03-12 | 09:10

Dat komt voort uit het 'Holman'denken.

Einde van de Domheid | 19-03-12 | 09:10

Wordt ie groot van.

Parsons | 19-03-12 | 09:09

Soo

Freddie Stobart | 19-03-12 | 09:08

Dit is in Amerika normaal. Er wordt door een computer willekeurig mensen uitgezocht, en die moeten dan gecontroleerd worden. Dit om enige vorm van discriminatie uit te sluiten. Is al lang zo en dit soort dingen gebeuren vaker (5 jarig dochtertje van een vriend van me). Of het goed is? Weet niet.
Maar totaal geen nieuws

Pastfaru | 19-03-12 | 09:07

Dannydekr 2.0 | 19-03-12 | 09:05 |

Eng man!

Frdnnd | 19-03-12 | 09:07

Ik mag hopen dat die TSA vent dan ook iedere ochtend een anale controle krijgt.

James St John Smythe | 19-03-12 | 09:07

jezouermoevanworden | 19-03-12 | 09:03

Sheeple!

Spitto™ | 19-03-12 | 09:05

Verdiep je in de huidige stand van zaken, en je nekharen gaan overeind staan. Amerika zoals we dat konden bestaat al jaren niet meer, democratie is een schijnproces om het volk tevreden te houden. Amerika is op papier meerdere keren failliet, wordt vrijwel gerund door grote corporaties en private banken. Dan heb je de nieuwe bijna fascistische wetten als de NDAA, en is er eergisteren een wet ondertekent dat vrijwel gelijk staat aan de invoering Martial Law, wanneer deze uitgevoerd gaat worden.
Zelfs mensen met een eigen moestuintje worden momenteel vervolgd ivm de "volksgezondheid", mensen die rauwe melk verkopen worden om dezelfde reden vervolgd.
'The land of the free' is nu eerder het land van totale controle, schijndemocratie en anti-vrijheid.

Dannydekr 2.0 | 19-03-12 | 09:05

@Homeless Child | 19-03-12 | 08:58

Ja natuurlijk kan dat, daar zijn "ze" gek genoeg voor. Neemt echter nog niet weg dat deze beelden voor liberale oogjes zoals de mijne toch echt een gruwel zijn.

Veiligheid? Prima. Maar dat kan dan toch wel een beetje beschaafder?

Reinaert | 19-03-12 | 09:04

Ach, over een aantal jaar weten we niet beter en is de gedachte aan een wereld met vriendelijke mensen slechts een utopie waarover generaties na ons leven in de geschiedenis kronieken.

Dhr. W. Anhoop | 19-03-12 | 09:04

@Homeless Child | 19-03-12 | 08:58

Precies, het hoort er tegenwoordig gewoon bij. Dat kind kan - onwetend - bijvoorbeeld drugs smokkelen. Die zaten laatst nog in een rolstoel van een bejaarde... En dan dat commentaar van die vader: "He was trembling with fear." Vroeguh zouden wij dat wel stoer gevonden hebben. Oh nee, vroeger vlogen wij helemaal nog niet.

jezouermoevanworden | 19-03-12 | 09:03

Het is triest maar helaas gebruiken terroristen ook kinderen voor hun doeleinden. Dat lijkt me niet de schuld van Amerika.

zooishettoch | 19-03-12 | 09:02

Het zou niet de eerste keer zijn dat terroristen kinderen gebruiken voor hun cause. Better safe than sorry en dat jochie gast het zich toch niet meer herinneren als hij pas 3 is.

Pearlyan | 19-03-12 | 09:02

Frankiej | 19-03-12 | 08:53 |

Ik weet dat het overdreven lijkt wat de TSA doet, maar jij kan er, qua overdreven reageren, ook wat van.

Frdnnd | 19-03-12 | 09:01

Veiligheid boven alles. Als zo'n kinderbeentje door een haatbaard is gesaboteerd en op 10km ontploft hebben we anders weer een week van oh-ah programmas op de televee.

Puz Pin | 19-03-12 | 09:01

Terroristen kunnen uiteraard explosieven aan hun kinderen plakken, je weet het maar nooit. Als ze dit soort dingen niet doen en er blijkt toch iemand door de beveiliging te glippen en honderden mensen te vermoorden ben jij verantwoordelijk. Ik snap het heel goed, dat het minder leuk is voor de jongeman in kwestie moet je op de koop toenemen bij een vakantie. Het hoort tegenwoordig gewoon bij het vliegen.

Homeless Child | 19-03-12 | 08:58

Een 3-jarig jongetje met een gipspoot?
BAAS!

necrosis | 19-03-12 | 08:58

He knul! heb jij rotjes bij je?
Had genoeg moeten zijn!

deraderendraaien | 19-03-12 | 08:56

Bin Laden lacht zich een kriek. Die TSA is helemaal gek geworden.

Gezellig! | 19-03-12 | 08:55

Tja, zo zijn die Amerikanen: "Ordnung muss sein".

Zelfstandig nadenken? Niet in de tijd van de baas!

Reinaert | 19-03-12 | 08:54

Ik dacht eerst dat het een grap was.. Dit is de overtreffende trap van asociaal, brutaal, onbegrijpelijk, triest, niet normaal en kansloos.

Frankiej | 19-03-12 | 08:53

Land of the free and brave...

mantora | 19-03-12 | 08:51

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken