Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De Haagse Lente

bassiehof1001.jpgHet is overduidelijk de week, zo niet de maand, en wellicht het jaar van Diederik Samsom. Er is gisteren in De Doelen in Rotterdam bij acclamatie een hele grote dikke streep gezet onder het tijdperk Cohen. Wellicht dat de PvdA nu in rustiger vaarwater terechtkomt, de onrust zit nu vooral bij GroenLinks en de PVV. Want waarom duikt de naam van Kathalijne Buitenweg steeds vaker op? Ondertussen is Hero Brinkman ook van alles aan het bekokstoven. Heeft Diederik Samsom een Haagse Lente ingeluid en gaan er nog meer koppen rollen? Revolución, mis amigos? Samsom was in ieder geval een verademing vergeleken bij zijn voorganger. Het moet Cohen pijn hebben gedaan dat de applausmachine een tandje bijzette toen Samsom op het podium zijn bijkans roerende maar vooral indrukwekkende aanvaardingsspeech afstak. Puntje van kritiek op de nieuwe partijleider van de sociaal-democraten is dat hij zichzelf ging vergelijken met Barack Obama... U bent geen Obama, meneer Samsom. In het land van grutters bent u op dit moment de tweede kruidenier, meer is het niet. Met de complimenten van Essent. Maar toch, de PvdA heeft een nieuwe partijleider en volgens mij belooft dat nog wat te worden. Het is nu wachten op de eerste proefmeting: een debat met premier Rutte en natuurlijk zijn we benieuwd of Geert Wilders Samsom dan een bedrijfspoedel durft te noemen. Samsom heeft zijn antwoord al klaarliggen, vermoedelijk in vijf versies. Over Wilders gesproken: Hero Brinkman roert zich. De oud-politieagent begint een beetje de Malle Henkie van de PVV te worden. Het Polenmeldpunt in het openbaar afvallen, zeggen dat je partijleider wilt worden, het riekt naar een vooropgezet plan. Brinkman heeft dat eerder gedaan door in de aanloop van de verkiezingen in 2010 een voorkeurscampagne te beginnen. Plaats elf vond hij te laag, zijn inzet werd beloond met 18.865 voorkeursstemmen. Ongeveer de helft van het aantal mensen dat het vakje van Fleur Agema rood kleurde, mijlenver verwijderd van voorman Wilders die, uiteraard, dik in de zes nullen eindigde. Wat wil Brinkman, denkt hij echt middels een ledenraadpleging lijstrekker van de PVV te kunnen worden? De PVV heeft maar één lid en dat is Geert Wilders en we weten op wie hij gaat stemmen. Een andere mogelijkheid is dat Brinkman in navolging van Hans Spekman primaries wil waar ook leden van buiten de partij mogen meedoen. Iets zegt mij dat in dat geval de Roze Opiniewebsite die u nu leest als bindend stemadvies de brievenbuspisser gaat aanraden. Omdat het kan. Er zijn twee verklaringen voor het gedrag van Brinkman. Of hij denkt écht dat hij Geert Wilders van de troon kan stoten of we trappen allemaal in een sluw plan. Door Brinkman naar voren te schuiven als gematigd PVV’er met zijn “Er zijn heus wel goede Polen”-verhaal haalt de PVV namelijk de scherpe randjes van het hele Meldpunt en het immigratiedebat, misschien dat de verloren zetels daarmee weer terugkomen. Opdat de mensen in het land eerlijk kunnen zeggen op feesten en partijen: ik heb op de PVV gestemd maar wel op Hero Brinkman. Aangenaam, Hero Brinkman: excuus-PVV’er. Rest ons GroenLinks. Het gaat niet al te best met de partij. Er is zelfs enige wrevel binnen de fractie, ruzie over de lijn. Maar er zingt een naam rond van Een Verlosser: Kathalijne Buitenweg. Fractievoorzitter Jolande Sap doet het niet al te best en kijkt voortdurend tegen een zetelverlies van veertig procent aan. Dat leidt tot scheve ogen binnen de fractie maar ook daarbuiten. Buitenweg loopt zich warm, wordt er gezegd. Het valt niet uit te sluiten dat het kabinet gaat vallen binnenkort, dat het kabinet Rutte niet de gewenste parlementaire dekking voor zijn bezuinigen gaat vinden en Wilders de kont tegen de krib gooit. De PvdA heeft al aangekondigd dat het Europees Begrotingspact niet heilig is, wat de sociaal-democraten betreft staat de drie procents-regel op de helling. Alles is dus mogelijk. In februari 2004 werd Buitenweg door het congres van GroenLinks tot lijsttrekker bij de Europese verkiezingen gekozen, hoewel Joost Lagendijk was voorgedragen. Is ze wellicht van plan hetzelfde trucje uit te halen? De Haagse Lente is begonnen.

Reaguursels

Inloggen

Samson is te links voor de PvdA-kiezer, dus dat wordt niks. En Roemer is te dom voor economie, dus dat was al niks. Beiden zijn zo stom en arrogant om de PVV uit te sluiten, dus de PVV-stemmer keert nooit meer terug. Kort gezegd: er is maar 1 hoop voor ons land en dat is dat links nooit meer aan de macht komt.

lekker wijf | 19-03-12 | 18:20

Een rebellengroep beginnen, gegarandeerd steun van het westen !

iter | 18-03-12 | 23:48

De Haagse Lente?

Die was er begin deze eeuw, maar werd vakkundig om zeep geholpen door dezelfde interne banencarrousel die er nog steeds zit.

De column van Pamela Hemelrijk
De Haagse Lente Van 2002

Een in memoriam
door Pamela Hemelrijk

Praatje, door Pam uitgesproken op dinsdag 14 januari op een discussie-avond voor Jonge Politici in het Rotterdams Stadhuis, belegd door de Fortuyn Foundation. (Tevoren reeds met de organisatoren om een fles Jack Daniëls gewed dat, Willem Lust kennende, NOVA van mijn aandeel geen letter zou uitzenden. Gewonnen natuurlijk.) Hier volgt de tekst.

Hoe vaak ik nou al niet gelezen heb, in al die wijsneuzige jaaroverzichten, dat Nederland op 6 mei zijn onschuld heeft verloren! Pap lusten ze wel van die bêtise, onze columnisten en commentatoren. Je kunt geen krant openslaan, of de een of andere kletsmajoor komt er weer mee aanzetten.
En allemaal proberen ze ons aan te praten dat de politiek sedert 6 mei een klucht is geworden, waarin fatsoen en vakmanschap ver te zoeken zijn, aangezien die nieuwlichters "het aanzien van de politiek schaden" met hun dilettantisme en hun onparlementair taalgebruik. Welk "vakmanschap" zouden ze trouwens bedoelen? Het "vakmanschap" waarmee Paars het onderwijs, de gezondheidszorg, het openbaar vervoer, de openbare orde en de rechtsorde heeft geruïneerd? Het "vakmanschap" waarmee Paars ons aanpraat dat we "verwende kinderen zijn" als we er bezwaar tegen maken om dood te gaan op een wachtlijst? Het "vakmanschap" waarmee ieder concreet voorstel om een probleem te lijf te gaan onmiddellijk wordt getorpedeerd, met het argument dat het "toch niks oplost"? Het "vakmanschap", kortom, waarmee ze ons proberen wijs te maken dat al die door hen veroorzaakte rampen een soort natuurwet zijn, waar wij gewoon mee moeten leren leven?
Als het CDA vroeger over fatsoen begon, dan barstten diezelfde gasten in een Homerisch gelach uit, weet u nog? Maar nu het erom gaat hun politieke tegenstanders de mond te snoeren hebben ze er ineens de mond van vol.
Hoe durven ze de supporters van Fortuyn te beschuldigen van onfatsoen? Nergens ter wereld, wil ik wedden, hebben ooit 1,6 miljoen mensen zo vreedzaam en waardig gedemonstreerd tegen het uit de weg ruimen van hun premier, en het vervliegen van hun enige hoop op een Haagse Lente.

vervolg op:

<link>http://haagse-lente.clubs.nl/nieuws#!/f=41504&p=1&i=536129&u=%2Fnieuws%2Fdetail%2F536129_de-haagse-lente-van-2002</link>

coosie | 18-03-12 | 20:37

La Vie En Rose | 18-03-12 | 15:14
Publieke omroep afschaffen zou ik een PRIMA bezuiniging vinden. Omdat ze volstrekt overbodig zijn.

Remy Martin Louis 13 | 18-03-12 | 20:00

@Parsons | 18-03-12 | 13:42
Je hebt het wel vaker er over dat andere mensen iets niet begrijpen, maar zelfs als men met bewijzen aan komt zetten beweer je nog steeds dat mensen het niet begrijpen. Je zal er nooit op komen dat JIJ het misschien helemaal niet begrijpt.

Hoe groot is die spoorbiels voor je harses eigenlijk?

Hölzenbein | 18-03-12 | 19:04

@Parsons | 18-03-12 | 13:42
"De werkloosheid in de VS bleef in februari stabiel op 8,3 procent, het laagste niveau in 3 jaar. Dit cijfer komt overeen met de ramingen van economen."

Wat. Snap. Jij. Daar. Niet. Aan?

Het ging over werkloosheid, niet HOE hij dat fixt.

Hölzenbein | 18-03-12 | 19:02

Arm Basje, alweer. Hij is toch wel HET bewijs dat omgaan met de "pers" en politici" ( is EXACT hetzelfde zoals we zullen gaan zien, vandaar ook dat zogn "lekken" ) een ongezonde bezigheid is, een virus waaraan zelfs een HEEL land, wat zeg ik, de HELE WERELD aan ten onder gaat. De Haagse Lente. Er bestaat maar 1 lente en dat is de Linksche Lente, zoals Basje weet: zijn emotie bij Samsoms overwinning, na gehoer van Spekmans over "democratie", sure, Essent zat achter Samsoms, dus moet iets met graaierij te maken hebben of iets anders ZEER "democratisch", moet de schijn geven dat we NIET in een dictatuur leven. Zo erg zelfs dat PVV' s zorgekindje Brinksmans de lente in zn hoofd voelt en "verkiezingen" wilt, en Polen, die moet je met "correct" benoemen. Hij denkt zelfs dat ie die pvv verkiezingen gaat WINNEN!!! Het toont alleen maar aan dat voor figuren als Brinkmans geen plaats meer is aan rechtervleugels van andere partijen, en daarmee hebben we het gat in de kous gevonden: Beste Basje en Hero, "democratie" BESTAAT HELEMAAL NIET. WEL een lente, een linkse lente en die bloeit met Hero's vlindertjes weer helemaal op, na het showproces van de socialisten. Van de socialisten? Die tereurgroep? Ja, DAT is nl de dictatuur die we "democratie" noemen en daar kan alleen maar een NIET "democratische" partij tegen op want anders ga je HETZELFDE als socialist zijn, nee, fascist zijn. Capice?

zoisut | 18-03-12 | 18:41

Remy Martin Louis 13 | 18-03-12 | 17:06 |
En gelijk heb je.

lanexxx | 18-03-12 | 18:04

lanexxx | 18-03-12 | 14:44
JanRap | 18-03-12 | 14:45

Hij vergeleek zichzelf niet met Obama. Hij vergeleek zijn campagneleiders met de campagneleider van Obama. Als compliment voor hen. Klein verschil, waar je niet achterkomt als je gewoon Bassie nablaat, ipv zelf naar z'n speech te kijken.

Remy Martin Louis 13 | 18-03-12 | 17:06

Dezelfde verhalen als bij de opvolging van Bos door Cohen.

Elessir | 18-03-12 | 15:32

Geweldige analyse weer van onze Bas.
*scheel kijken doet*

Weet je wat ik een Haagse Lente zou vinden?

Als de Raad van Toezicht van de NPO alle zenders die zich de laatste weken schuldig hebben gemaakt aan enorme PvdA agitprop, (dus de Vara, Tros, Avro, en de NOS/NTR) enorme boetes gaat opleggen voor het beschikbaar stellen van zendtijd aan een politieke partij, buiten de daarvoor bestemde 'Zendtijd voor Politieke Partijen.'


Als de reclamecodecommissie met onmiddellijke ingang die intens smerige reclamespot van het FNV (vazallen van de PvdA en de SP) van de buis haalt en het FNV een enorme boete oplegt.

Als Rutte en consorten besluiten om nogmaals flink wat miljoenen op de PO te bezuinigen en dat Bijsterveldt en Zijlstra tot verdere reorganisatie overgaan door een paar omroepen eruit te flikkeren, te beginnen met de Tros en eindelijk eens aan het werk gaan om te komen tot een model als onze zuiderburen en de BBC hebben.

Dat er een echt onafhankelijk onderzoek komt naar de politieke couleur van de Staatstelevee.

Want één ding dat echt niemand kan zijn ontgaan is dat de tentakels van de PvdA erg ver reiken. Indoctrinatie van het ergste soort.

En geen hond, zeker Maurice niet, die zich daar druk over maakt.

Come on, Bas. Ga us onderzoek doen naar hoeveel extra zendtijd de PO aan PvdA-propaganda heeft gedaan? En wie er bij de NOS en bij de Raad van Toezicht aan de PvdA zijn gerelateerd?

In je twitterbio noem je jezelf geen onderzoeks journalist meer maar een gereputeerd kooivechter uit de hoek van Geenstijl.

Daar heb ik tot nu toe nix van gemerkt.

Hier ligt een kans.

Grijp um, zoude ik zeggen.

La Vie En Rose | 18-03-12 | 15:14

Sammie en Spekkie. Dat klinkt als een kinderprogramma. Maar ik vrees/hoop dat het niet voor kinderoortjes bestemd zal zijn.

Polletje Piekhaar | 18-03-12 | 15:08

Samson die zichzelf met een Obama vergelijkt:
vroeger was Samsom een kerngeleerde, daarna een milieuactivist en nu gaat hij zich met een negert vergelijken. What's wrong with you, man?

JanRap | 18-03-12 | 14:45

Samsom overspeelt zijn hand met z'n vergelijking met Obama, wat een gotspe.

lanexxx | 18-03-12 | 14:44

Voor al die napraters hier: Samsom vergeleek niet zichzelf met Obama, maar deelde aan zijn campagneleiders een compliment uit door ze te vergelijken met David Plouffe, de succesvolle campagneleider van Obama... een wezenlijk verschil. Om nou te zeggen dat je jezelf vergelijkt met Obama als je je campagneleiders vergelijkt met de campagneleider van Obama, vindt ik wel heel erg ruimhartig interpreteren van Bassie. Maar dat zijn we gewend hier.

Overigens, alle mooie woorden van Samsom ten spijt... ze zijn helaas door een politicus uitgesproken. En u weet hoe je kunt zien dat een politicus liegt...

... de lippen bewegen.

Ik verwacht nu wel meer oppositie van de PvdA. Stevige oppositie is belangrijk in onze democratie, en daarvan hebben we helaas de laatste tijd veel te weinig gezien.

Remy Martin Louis 13 | 18-03-12 | 14:33

@eerstneukendanpraten: 'Als ik Spekman zie moet ik altijd aan oude zwart-wit films denken...' Ik denk altijd aan Kanis en Gunnink...

Rest In Privacy | 18-03-12 | 14:28

Tering! Dat uitslapen suft trouwens wel in, zeg. Weer twee plemps met opzichtige schrijffouten. Moesten we maar eens niet meer doen dat uitslapen, of natuurlijk echt fatsoenlijk intrainen (if only).
.
Excuses voor de paneelvervuiling....
.
*nog een keer een poging doet de slaap uit de ogen te wrijven*

Parel van het Zuiden | 18-03-12 | 14:08

@pius | 18-03-12 | 13:52 |

Goedemorgen trouwens ;)

Parel van het Zuiden | 18-03-12 | 14:02

@WirMachenMusik | 18-03-12 | 13:55 |

Ik denk dat iets vraagt wat de menselijke evolutie nog niet heeft kunnen waarmaken. Die PC -gedachtenstructuur a.k.a. dogmatisch redeneren sluit je andere wensen uit.

Parel van het Zuiden | 18-03-12 | 14:00

Kan GS nou echt geen redactielid vinden met 'n PC-gedachtenstructuur, maar die tegelijk ook leuk kan schrijven en met interessante observaties/verbanden op de proppen komt?

WirMachenMusik | 18-03-12 | 13:55

@Kaas de Vies | 18-03-12 | 13:35
En de nachtploeg zag pas de volgende morgen hun comments terug.

miko | 18-03-12 | 13:55

@Parel van het Zuiden | 18-03-12 | 13:51

ROFL

pius | 18-03-12 | 13:52

@pius | 18-03-12 | 13:45

Soms lul je wel eens uit een ander ondersteunend gedeelte dat je anatomie rijk is maar in dit geval lijken alle ondersteunende gedeelten, inclusief die van je hoofd in ruste. Gebeurt wel vaker trouwens, al zal ik dat desgevraagd natuurlijk categorisch ontkennen...

Parel van het Zuiden | 18-03-12 | 13:51

@SharpEye | 18-03-12 | 13:48

Ok.;)

pius | 18-03-12 | 13:50

pius | 18-03-12 | 13:34

Die liep verschrikkelijk slecht af...

SharpEye | 18-03-12 | 13:48

@Kaas de Vies | 18-03-12 | 13:41

Dat je alle reaguurvormen beheerst.

Inhoudelijk, retorisch, demagogisch, ad hominem, taalkundig, creativiteit etc. Het is een structureel proces van ontwikkeling.

Of lul ik nu uit het ondersteunende gedeelte van mijn hoofd?

pius | 18-03-12 | 13:45

@Kaas de Vies | 18-03-12 | 13:33
Hoezo hilarisch, ik heb het mailtje van GU nog steeds en ga dit niet plempen!
Ik werk niet voor RTL Unilver....
Tssk!

necrosis | 18-03-12 | 13:45

@Reinaert | 18-03-12 | 13:30 |

'fout' is natuurlijk subjectief. Wat een open geest als jij 'fout' vindt is van een heel andere orde als wat een meer gesloten geest 'fout' zou vinden. Laat ik het bij mezelf houden. Ik tegel er flink op los en vind van mezelf (wc eend is mij niet vreemd) dat wat ik tegel niet heel wereldschokkend is. Ik weet echter uit ervaring dat een aantal collega's het gegeven dat ik Geen Stijl open, laat staan reaguur, al behoorlijk 'fout' vinden.
.
Heerlijk om tegen van leer te trekken trouwens die figuren. Van je af schrijven is heerlijk maar dit op vergelijkbare wijze rechtstreeks in het gezicht doen is 'goud'. Vooral als je de inhoudelijke onmacht van dit soort figuren 'en plein' publiek even kan aantonen. Gewoon omdat het kan. Maar goed ik dwaal af.
.
Eye of the beholder.. dat is wat ik eigenlijk zeggen wil...

Parel van het Zuiden | 18-03-12 | 13:44

Het heen en weer schuiven van een paar pluchebevuilers heeft niks met lente van doen, evenmin trouwens als de (door het westen) georkestreerde moordpartijen in het M-O.

Indien het volk daadwerkelijk het binnenhof zou bezetten wegens het wanbeleid & wegsluizen van ons laatste geld richting E.U., pas dan zou aan het woord lente gedacht mogen worden. Wat er nu gaande is in het Haagse komt overeen met hetgeen ik buiten zie, grijs grauw graftakkeweer.

koolteer | 18-03-12 | 13:44

@Hölzenbein | 18-03-12 | 13:08
Is er iets dat jij wel begrijpt? Obama denkt iets op te kunnen lossen door met miljarden per dag mensen aan het werk te houden. Miljarden die hij *niet* heeft.

Spoor jij wel?

Parsons | 18-03-12 | 13:42

@pius | 18-03-12 | 13:36 | + 0 -
Wat houdt het eigenlijk in, ik doe eigenlijk maar wat. Misschien heb ik bijscholing nodig.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 13:41

Dafuq, een Haagse Lente. Volgens mij stijgen de lentekriebels eerder deze scribent naar het hoofd, wat een quatsch allemaal.

Kopvod | 18-03-12 | 13:39

@Kaas de Vies | 18-03-12 | 13:35
LOL,
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid. ;)

Che_cuevara | 18-03-12 | 13:38

@Kaas de Vies | 18-03-12 | 13:32
Dat klopt, de reacties bij joop komen meestal niet veel verder dan een stuk of 5, 6.
Niet echt druk dus.

Che_cuevara | 18-03-12 | 13:37

@Kaas de Vies | 18-03-12 | 13:35

Hier begrijpen ze in ieder geval wat het reaguurderschap inhoud. En dat verdiend respect.

pius | 18-03-12 | 13:36

@Kaas de Vies | 18-03-12 | 13:32

Ja. En om het ambtenaren-bestand (lees; kameraden) in de Goelags op pijl te houden.

Ik zit er weer eens naast dus;)

pius | 18-03-12 | 13:35

@pius | 18-03-12 | 13:33 | + 0 -
Als dat hier zou gebeuren dan had ik nooit al die onzin kunnen plaatsen hier.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 13:35

@SharpEye | 18-03-12 | 13:33

De Praagse lente? ;)

pius | 18-03-12 | 13:34

@Reinaert | 18-03-12 | 13:30

Op Frontaal naakt gebeurt het ook. Zo vervelend. Ik reaguur uit principe zelden op sites die dit soort Tsjeka-methodieken hanteren.

En dat is jammer voor hen;)

pius | 18-03-12 | 13:33

@necrosis | 18-03-12 | 13:33 | + 0 -
Hilarisch, ik kom niet meer bij.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 13:33

Het gebruik van termen als "Lente" is verschrikkelijk misleidend. Wanneer hebben we in het verleden nou echt een politieke lente zgezien? Ik denk nooit.

SharpEye | 18-03-12 | 13:33

@Stormageddon | 18-03-12 | 13:26
Mijn enige ban ooit kreeg ik wegens een geintje van GU, ik begreep hem wel.
Bovendien was hij zo sportief om mij direct een unban te geven.

necrosis | 18-03-12 | 13:33

@pius | 18-03-12 | 13:32 | + 0 -
Ze helpen wel tegen overbevolking.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 13:32

@Reinaert | 18-03-12 | 13:30 | + 0 -
"Socialistische angststuipen", dat komt dat als je gaat argumenteren ze deze niet kunnen weerleggen met loze kreetjes.
Dus dan maar helemaal niet.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 13:32

@Stormageddon | 18-03-12 | 13:30

Ik ben het volledig met je eens. Stalinistische praktijken daar.

En die werken nooit.

pius | 18-03-12 | 13:32

@pius | 18-03-12 | 13:27

Waarheid als een koe. En het bewijs is simpel te leveren: hoeveel waerlijck wanstaltige of ronduit "foute" comments zie je op GeenStijl voorbij komen? Dat zijn er niet zo veel.

Maar ja, als je afwijkende meningen meent te moeten filteren dan zul je wel vooraf moeten modereren natuurlijk. Socialistische angststuipen.

Reinaert | 18-03-12 | 13:30

@pius | 18-03-12 | 13:27
En het werkt niet, want als je ziet wat er wél wordt toegelaten aldaar (ik noem de braaksels van Sylvia Stuurman), komt het de kwaliteit in elk geval niet ten goede.

Stormageddon | 18-03-12 | 13:30

Brinkman is good guy bad guy truc. Hij is niet gek!

Rest In Privacy | 18-03-12 | 13:29

Met zijn allen trekken aan het deaude paard, de representatieve parlementaire democratie.

Kaatje v.d. Naus | 18-03-12 | 13:27

@necrosis | 18-03-12 | 13:23

Geen idee eerlijk gezegd;)

pius | 18-03-12 | 13:27

Als ik Spekman zie moet ik altijd aan oude zwart-wit films denken...

eerstneukendanpraten | 18-03-12 | 13:27

Ook al is Samsom nu de 'sterke man', het zal verdomd weinig uitmaken voor de baantjes carrousel van diezelfde PvdA en het zal ook niet uitmaken voor mij aangezien ik ook volgende keer het cirkeltje van Fleur Agema weer rood zal kleuren op het stembiljet.
Ik.stem.GEEN.PvdA.uitroepteken.

necrosis | 18-03-12 | 13:27

@Reinaert | 18-03-12 | 13:17

Vooraf-modereren verhoud zich tot reaguren en vrijheid van meningsuiting als Aleid Wolfsen tot doortastendheid.

Ik vind dat echt niet kunnen.

pius | 18-03-12 | 13:27

@necrosis | 18-03-12 | 13:23
Precies 1 uur en 52 minuten heeft die ban geduurd.

Che_cuevara | 18-03-12 | 13:26

@necrosis | 18-03-12 | 13:23
Ik heb zo'n idee dat er gisteravond en vannacht een stagiair-moderator aan de slag was. Iemand met ervaring bij joop.nl. Vermoed ik. Of Prof. Hoxha heeft lopen trollen met een oude inlog, kan ook nog.

Stormageddon | 18-03-12 | 13:26

@ necrosis 13:23

Nee, die heb ik waarschijnlijk. Een minuut of 20, misverstandje...

eerstneukendanpraten | 18-03-12 | 13:26

@Strangetown | 18-03-12 | 13:23

Groot gelijk. Geniet van de (al dan niet haagse)lente;)

pius | 18-03-12 | 13:25

Rare kerel, de rest van Nederland snapt volgens mij wel dat hij enkel is gekozen als winnaar van het PvdA kneuzencircus omdat hij het minst incapabelle alternatief was. Dat hij zich na deze "titanen strijd" vergelijkt met de grootste der aarde getuigd niet helemaal van realiteitszin. Ik vind dit amusant, wetende dat hoe meer die Samson overtuigd is van het eigen kunnen, des te harder hij straks op zijn bek gaat.

Salmon Rosti | 18-03-12 | 13:24

pius | 18-03-12 | 13:14 |
Doen we het hier democratischer met Ay en Neh oftewel +jes en -jes.

Zonnetje komt door, dus tijd om lenterokjes te bespeuren..

Strangetown | 18-03-12 | 13:23

@pius | 18-03-12 | 13:14
Volgens mij heb jij de snelste unban aller tijden gekregen.
Vertel eens....

necrosis | 18-03-12 | 13:23

Mischien maar een nieuwe partij oprichten 'Partij voor de KolenCentrales' "Ja die sterile kerncentrales vinden we maar niks.." "Eigenlijk zijn we voor kolencentrales maar een kerncentrale hier en daar moet ook kunnen.." "Al die kolen worden met een schip aangevoerd, en worden ze met donderend geweld vermalen, an dan gaan ze de oven in, en dan draaien we aan de knoppen en dan gaat het met gigawats naar buiten, fuck yeah!!"

JensDensen | 18-03-12 | 13:22

@eerstneukendanpraten | 18-03-12 | 13:18

Gelukkig wel;)

pius | 18-03-12 | 13:21

@Kaas de Vies | 18-03-12 | 13:19

Ik zie niks;)

pius | 18-03-12 | 13:21

@pius | 18-03-12 | 13:04 | + 0 -
Bijna gevonden
www.cartoonstock.com
/cartoonview.asp?catref=tcrn475

Kaas de Vies | 18-03-12 | 13:19

@pius 13:14

U bent er weer?

eerstneukendanpraten | 18-03-12 | 13:18

@pius | 18-03-12 | 13:14

De lekkerste eenheidsworst maak je nu eenmaal van de beste ingrediënten.

De nare bijsmaak van onwelgevallige meningen wil je daar niet aan hebben.

Reinaert | 18-03-12 | 13:17

@Strangetown | 18-03-12 | 13:08

Op de Joop. Voorafmoderatie. Hoe socialistisch kan men zijn;)

pius | 18-03-12 | 13:14

@Kaas de Vies | 18-03-12 | 12:59

Daar heb je een punt.

Op de politieke agenda met die greppeldel dusch. Save the world!

Reinaert | 18-03-12 | 13:14

@Linkse faalhaas | 18-03-12 | 13:12 | + 0 -
Leuk grietje.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 13:14

-weggejorist-

Linkse faalhaas | 18-03-12 | 13:12

Kleine samenvatting:

Een keffende bedrijfspoedel genaamd vleespet neemt de taken over van oud-burgermeester Pickwick ten einde het rooie revolte van nieuw elan te voorzien.

Eén van de sympathiekste drinkenbroeders van de schreeuwmeeuw partij doet op commando een geveinsde nuancering om de duidelijk opgelopen schade te minimaliseren.

Interne strubbelingen aan de stekkerdoos van Groenlinks over het te kiezon stopcontact en een algeheel falende Jolande Sap zorgen voor de nodige costernatie.

Zoiets?

AshleyJ"Ash"Williams | 18-03-12 | 13:12

@Parsons
@Che_cuevara

Dus ik had ALWEER gelijk. You may PLUS me now.

Hölzenbein | 18-03-12 | 13:08

pius | 18-03-12 | 13:06 |
Waar niet?

Strangetown | 18-03-12 | 13:08

@Kaas de Vies | 18-03-12 | 13:06

LOL.

pius | 18-03-12 | 13:07

@Kaas de Vies | 18-03-12 | 13:03

Ik kom nooit op Joop. Vooraf-moderatie gaat mij veel te ver. Best jammer eigenlijk gezien het oneindige aantal bash-bare idioten daar.

pius | 18-03-12 | 13:06

@pius | 18-03-12 | 13:04 | + 0 -
Doe mij maar een Sake. Lekker.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 13:06

@Kaas de Vies | 18-03-12 | 12:58

Dat doe ik ook altijd kaas. Sake of argument en zo.

En wat de waarheid betreft, je nooit zoeken naar dingen die niet bestaan. Ikzelf zoek bijvoorbeeld nooit naar een pratende mier die als prostituee in een hardrockcafé voor Goudvissen werkt.

Daar zie ik echt het nut niet van in.

pius | 18-03-12 | 13:04

@Kaas de Vies | 18-03-12 | 12:58

Dat doe ik ook altijd kaas. Sake of argument en zo.

En wat de waarheid betreft, je nooit zoeken naar dingen die niet bestaan. Ikzelf zoek bijvoorbeeld nooit naar een pratende mier die als prostituee in een hardrockcafé voor Goudvissen werkt.

Daar zie ik echt het nut niet van in.

pius | 18-03-12 | 13:04

@Kaas de Vies | 18-03-12 | 13:03
Ze vinden mij ook niet aardig blijkbaar.

Che_cuevara | 18-03-12 | 13:04

@pius | 18-03-12 | 13:01 | + 0 -
Trouwens www.joop.nl ligt er bij mij uit, vinden ze mij niet aardig of is er wat mis?

Kaas de Vies | 18-03-12 | 13:03

Partij van de arbeid, die gaan allemaal fabrieken neerzetten en machines en dan krijgen schoolkinderen filmjes te zien van arbeiders die aan die machines staan te trekken. "we vinden het gewoon mooi, mooi om te zien.. hoogovens, staal, herrie, geweld, arbeiders, al die grote machines, prachtig"

JensDensen | 18-03-12 | 13:02

Ik ben vooral benieuwd hoe het Brinkman-scenario zich gaat ontwikkelen. En of er verkiezingen komen omdat het Catshuis strand.

De geruchten zijn dat het er lastig word in hervormings-technische zin en dat zal nog rigoureuzere bezuinigingen betekenen vrees ik. Gaat geert dat accepteren? En gaat de PVDA zijn zetelwinst ten koste van GL en SP voort zal zetten?

En gaat Feyenoord van Twente winnen vandaag? Dat vooral natuurlijk.

pius | 18-03-12 | 13:01

King of controversy | 18-03-12 | 12:46 |
Het moet ook een 'verrassingsfeestje' worden als de heren weer uit het Catshuis komen.

Strangetown | 18-03-12 | 13:00

@Reinaert | 18-03-12 | 12:56 | + 1 -
Weet je wat zo triest is, ik kan deze "discussie" tot het einde der tijden door laten gaan. Maar niemand denkt echt aan het lot van de NoorD-Kaukasiche Greppeldelbever, en wij maken er nog grappen over ook.

Triest is het.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 12:59

@pius | 18-03-12 | 12:55 | + 0 -
Ik prikkel discussie, zodat we allemaal dichter bij de waarheid komen.

Ik kon overal een andere stelling in nemen, maar dat wil niet zeggen dat het mijn mening is.

Dus breek mijn dogma's dan breek ik die van u (meervoud).

Kaas de Vies | 18-03-12 | 12:58

@Kaas de Vies | 18-03-12 | 12:53

Vast wel. De bever van een Noord-Kaukasische del omploegen lijkt me in elk geval buitengewoon leerzame ervaring. Alleen mag dat wat mij betreft ook gewoon op de wasmachine in plaats van in een greppel, ik ben niet zo kinky.

Reinaert | 18-03-12 | 12:56

@Jackanders | 18-03-12 | 12:47

Ik ook nu;)

pius | 18-03-12 | 12:56

@Strangetown | 18-03-12 | 12:54

Zo is het maar net. Terwijl kaas dat best wel snapt volgens mij.

Zo domrechts is die helemaal niet namelijk;)

pius | 18-03-12 | 12:55

@Che_cuevara | 18-03-12 | 12:52

;)

pius | 18-03-12 | 12:54

pius | 18-03-12 | 12:50 |
Dat maakt het ook verwarrend voor menigeen, want die moeten hun dogma's loslaten en dat doet zeer.

Strangetown | 18-03-12 | 12:54

@Reinaert | 18-03-12 | 12:52 | + 0 -
Wij kunnen nog veel leren van de NoorD-Kaukasiche Greppeldelbever

Kaas de Vies | 18-03-12 | 12:53

**Of Brinkman denkt écht dat hij Geert Wilders van de troon kan stoten of we trappen allemaal in een sluw plan**

Brinkman heeft zijn visitekaartje al afgegeven met zijn voorstel voor een jeugdafdeling. Hij is gewoon een beetje onnozel.

Er is geen sluw plan. "Brutus" Brinkman slijpt zijn mes.

No guts no glory | 18-03-12 | 12:53

Hee, er zijn een heleboel reaguursels verdwenen!

Charles de Batz | 18-03-12 | 12:52

@Kaas de Vies | 18-03-12 | 12:48

Zo beschouwd is die Greppeldelbever dus gewoon het slachtoffer van een klimaathoax geworden. Waarmee we weer bij Samsom aanbeland zijn.

Eigenlijk is het allemaal zó simpel als je de verbanden eenmaal doorhebt.

Reinaert | 18-03-12 | 12:52

@pius | 18-03-12 | 12:49
Waarschijnlijk verkeerde knopje gedrukt.
Kan hé op zondag ochtend na een zware zaterdag nacht.
Maar om 10:50 is er toch een nuchtere Joris binnen gekomen blijkbaar.

Che_cuevara | 18-03-12 | 12:52

@Kaas de Vies | 18-03-12 | 12:48

Wat ik bedoelde is dat dit kabinet een hoog geloof in de maakbare samenleving heeft.

Dat Ondanks je mooie tegel.

pius | 18-03-12 | 12:50

@Strangetown | 18-03-12 | 12:46 | + 0 -
Je kan veel van mij zeggen, ik zeg nooit dat ik alwetend ben. Wellicht verwar je dat met een sterke mening hebben en kunnen argumenteren.

Maar het is dus wel gebeurd, "toen de samenleving nog maakbaar was". Het zal nu minder zijn, maar er is volgens mij nog veel mis.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 12:50

@pius | 18-03-12 | 12:45
In het nachttopic, jouw tegel van 20:36 kreeg je om08:58 een ban maar die is om 10:50 omgezet naar alleen weggejorist.
Vandaar, en ik vond ook dat die tegel nu niet echt een ban waard was.

Che_cuevara | 18-03-12 | 12:49

@Jackanders | 18-03-12 | 12:47

Ik nu ook. Afijn. Waarschijnlijk heb ik genade gekregen.

GU is groot.

pius | 18-03-12 | 12:49

Ik zie het nu ook. Oei. Grote dank aan de moderators bij deze.

pius | 18-03-12 | 12:48

@pius | 18-03-12 | 12:45 | + 0 -
het migratiepatroon van de NoorD-Kaukasische Greppeldelbever is vrij makkelijk uit te leggen als je kijkt naar de terugtrekkende patronen van de laatste ijstijd. Vooral in de laatste cyclus kan je duidelijk een overlap zien tussen het terugtrekkende ijs, de afwatering van gesmolten ijs en de opkomst en ondergang van de NoorD-Kaukasiche Greppeldelbever. Het is dan dus ook een illusie om te stellen dat de mens, met haar maakbaarheids-gedachte hier iets aan kan doen.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 12:48

@pius | 18-03-12 | 12:42
Ik zag een "opgerotje" vanmorgen, onder het topic met een surf-meisje.

Jackanders | 18-03-12 | 12:47

Kaas de Vies | 18-03-12 | 12:31 |
Kul, sowieso is de WIA allang niet meer wat de WAO was, al is er in het verleden ten onrechte gebruik van gemaakt om de werkeloosheidscijfers te drukken.

Mensen worden er ook niet 'in geplaatst' vanuit een zieligheidsbevorderende PvdA gedachtegoed.

Maar goed, zalig en alwetende zijn zij die 'gelukkig' door het leven kunnen gaan..

Strangetown | 18-03-12 | 12:46

"Er zijn twee verklaringen voor het gedrag van Brinkman..."

Beste Bassie, hier is nog een derde verklaring voor je, in plaats van een couppoging of een "gematigd Pvv-erplan" (is er wel een gematigde pvv?). Zou het niet gewoon zo kunnen zijn dat er in het Catshuis overlegd wordt over allerlei bezuinigingen die de PVV niet welgevallig zijn, omdat ze slecht liggen bij de achterban.

En is het niet zo dat als dat meldpunt niet in het nieuws is, dat dan de media zich gaan focussen op die besprekingen. Kortom, een kollosale afleidingsmanouvre, waarbij pion Brinkman geofferd wordt.

King of controversy | 18-03-12 | 12:46

@Che_cuevara | 18-03-12 | 12:42

Gratie? Ik weet van niets.

pius | 18-03-12 | 12:45

@Che_cuevara | 18-03-12 | 12:44
Dus pius is een Brenninkmeijer. Duidelijk.

Stormageddon | 18-03-12 | 12:45

@Che_cuevara | 18-03-12 | 12:44 | + 0 -
Wat voor stoute dingen deed hij dan? Ik ben ook een lul, maar nog geeneen keer gebanned.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 12:45

@Kaas de Vies | 18-03-12 | 12:41

Huh? Kaas toch. Je bent toch niet weer te dronken om er dieper op in te gaan of wel? Want van deze zin snap ik net zoveel als van het migratiepatroon van de Noor-Kaukasische Greppeldelbever.

pius | 18-03-12 | 12:45

Hero Brinkman.... 's avonds zegt ie dit, 's morgens zegt ie dat. Waar zien we dat nog meer, ohja bij alcohollisten en de PVDA

toetanchamon | 18-03-12 | 12:45

@Kaas de Vies | 18-03-12 | 12:41
Nachttopic kreeg hij een ban, maar die is rond 10 uur omgezet in gewoon wewggejorist.

Che_cuevara | 18-03-12 | 12:44

@Hölzenbein | 18-03-12 | 12:38
Wie zegt dat?
Jouw glazen bol?

Che_cuevara | 18-03-12 | 12:43

@Jackanders | 18-03-12 | 12:41

LOL. Hoezo?

pius | 18-03-12 | 12:42

Nu de inhoud: De Haagse lente?
.
*gniffelt*
.
Oude azijn in gerecyclede zakken die eerder waren aangevreten door de te hoog opgelopej zuurgraad.
.
De Haagse heren en dames kunnen beter oppassen voor een Hollandsche Lente. Hoewel ik eerder een Hete Hollandsche Zomer verwacht.
.
De Geuzen gaan komen en laten we hopen dat ze op tijd zijn om de Brusselse overheerser nog op vreedzame kunnen afweren.

Parel van het Zuiden | 18-03-12 | 12:42

@pius | 18-03-12 | 12:38
Toch gratie gekregen?

Che_cuevara | 18-03-12 | 12:42

@Jackanders | 18-03-12 | 12:41 | + 0 -
Huh? Heb ik weer iets gemist?

Kaas de Vies | 18-03-12 | 12:41

@Parsons | 18-03-12 | 12:37
Barack heeft wel een groter hoofd dan Diederik, dus wellicht ook meer hersens. Dat zegt dan weer niks over de hersencapaciteit, dat weet ik ook wel, maar toch.

www.morphthing.com/showimage/2/94d01eb...

Stormageddon | 18-03-12 | 12:41

@pius | 18-03-12 | 12:38 | + 0 -
Moeten gewoon er helemaal mee kappen.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 12:41

*Free pius-tegel in prullenbak flikkert*

Jackanders | 18-03-12 | 12:41

Veel Journalisten hebben veel gemeen met veel politici. Ze hebben namelijk geen idee hoe de werkelijke maatschappij in elkaar zit. Al denken ze daar heel anders over zelf.

En dan heb je dus een probleem als samenleving.

pius | 18-03-12 | 12:41

@Linkse faalhaas | 18-03-12 | 12:38 | + 0 -
Ik heb echt geen idee hoe hij er uitziet. Ik ben wellicht wat wereldvreemd.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 12:40

Slimme tactiek van de Grote Blonde Messias. Wel een lachertje, die Samsom. Je gaat jezelf toch niet met een ander vergelijken; dan heb je dus echt een minderwaardigheidscomplex. Ik vind hem ook wel een beetje wat weghebben van een aapmens :P

jan-achterman | 18-03-12 | 12:39

@Che_cuevara | 18-03-12 | 12:32
Ja, een klein dipje, dat de komende jaren met 100.000 mensen gaat toenemen. Jippie dus...

Hölzenbein | 18-03-12 | 12:38



@Kaas de Vies | 18-03-12 | 12:31

Diezelfde mensen die nou en masse uit de sociale werkvoorziening worden geschopt omdat er geschikte banen genoeg zijn in het reguliere arbeidsproces bedoel je?

Over maakbaarheidsidealen gesproken.

pius | 18-03-12 | 12:38

@Kaas de Vies | 18-03-12 | 12:31
Je komt vandaag de dag niet meer zo snel in de WAO of Wajong, dus wat dat aan gaat kijk jij helemaal niet om je heen. En als mensen niet kunnen werken omdat ze ziek of invalide zijn dan heeft hulp voor die mensen niets met zieligheidsbevorderende maatregelen of PvdA-gedachtengoed te maken. Laten we het maar niet over het gedachtengoed van de huidige regering hebben...

Hölzenbein | 18-03-12 | 12:38

-weggejorist-

Linkse faalhaas | 18-03-12 | 12:38

@Hölzenbein | 18-03-12 | 12:28
Welke werkgelegenheid? 100 miljard per maand ertegenaan flikkeren en dan roepen dat dat goed is voor de werkgelegenheid? Fuck de toekomst dus.

Nee, echt een man met visie, die Obama.

Parsons | 18-03-12 | 12:37

Omdat het sneeuwde en er gestrooid moest worden.

reageerbuis | 18-03-12 | 12:35

@Che_cuevara | 18-03-12 | 12:34 | + 0 -
Ik heb hier speciale olie voor. Rijkt naar rozen en andere rare dingen. Ik word er helemaal high van, meestal bedenk ik daar mijn ontzettende kutgrappen.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 12:35

@Linkse faalhaas | 18-03-12 | 12:33 | + 0 -
En jij vergelijkt hem met een dikke gnoom, wat is het nou!

Kaas de Vies | 18-03-12 | 12:34

@Kaas de Vies | 18-03-12 | 12:32
Die huid van jou moet onderhand al wel flink rimpelig zijn van al dat baden.

Che_cuevara | 18-03-12 | 12:34

-weggejorist-

Linkse faalhaas | 18-03-12 | 12:33

@Che_cuevara | 18-03-12 | 12:21 | + 0 -
Wellicht is Irma zonder boezem, Kim? Ik ga weer in bad hier eens rustig over nadenken.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 12:32

@Hölzenbein | 18-03-12 | 12:28
In februari is de werkloosheid anders wel gedaald.

Che_cuevara | 18-03-12 | 12:32

@Hölzenbein | 18-03-12 | 12:28 | + 0 -
Kijk eens om je heen. Kijk eens naar Spanje, kijk eens naar Italie, kijk niet naar Griekenland, want die doet niet meer mee.

Ik vind dat het qua werkeloosheid meevalt. De werkelijke werkeloosheid valt niet mee, mensen die in de WAO of Wajong worden geplaatst, dat is vooral te danken aan de zieligheidsbevorderende PvdA-gedachtengoed:

"De samenleving is maakbaar, maar zelf doe ik niets"

Kaas de Vies | 18-03-12 | 12:31

Politieke duiding op de zondag... Want het is ook allemaal zo ingewikkeld, dat moet samengevat worden door een GL'er.

Desmoulins | 18-03-12 | 12:29

@Parsons | 18-03-12 | 12:19
Alleen met dat verschil dat Obama voor werkgelegenheid gezorgd heeft en het huidige #faalkabinet juist zorgt dat heel veel mensen geen werk meer hebben of binnenkort geen werk meer hebben. Dat dan weer wel.

Hölzenbein | 18-03-12 | 12:28

@Niemands Knegt | 18-03-12 | 12:24
Een fanatieke kernfysicus kan het anders behoorlijk warm laten worden.

Che_cuevara | 18-03-12 | 12:27

@Kaas de Vies | 18-03-12 | 12:24
Ja, ik snap hem.
Komt door die drank van gisteren.

Che_cuevara | 18-03-12 | 12:25

Gezien de haast indoctrinerende en grenzeloze reclamecampagnes op de PO valt mij de virtuele zetel winst van de PvdA mee.
En Bas, hoe durf je te spreken van een Haagse Lente. Wij zitten goddomme in een apocalyptische winter - en een te fanatieke kernfysicus maakt absoluut geen lente.

Niemands Knegt | 18-03-12 | 12:24

Overigens is Obama voor de US een nog grotere faal dan Cohen hier ooit had kunnen zijn.

Wat dat betreft heeft die klimaathoaxer wel een punt: zelfkennis.

Parsons | 18-03-12 | 12:19

@Kaas de Vies | 18-03-12 | 11:59
*21????

Che_cuevara | 18-03-12 | 12:18

@Kaas de Vies | 18-03-12 | 12:07 |

Ik prik graag een kaasje mee ;)

Parel van het Zuiden | 18-03-12 | 12:17

Wat me bij dat congres van de pvda in de rode Hoed in Rotterdam zo opviel: knap camerawerk dat steeds het webadres www.pvda.nl in beeld bracht achter Cohen, Spekman en Samson, en andersom werd het publiek/klapvee zo in beeld gebracht alsof er tienduizend man zat.

Mijnbescheidenmening | 18-03-12 | 12:17

me,myself and IK | 18-03-12 | 12:14 |
Beter holle retoriek dan gebakken lucht bij de PVV.

Hölzenbein | 18-03-12 | 12:17

@Kaas de Vies | 18-03-12 | 12:11 |

Het went. Heel soms ververst ie plotseling of heeft het vingertje blijkbaar toch een button geraakt...

Parel van het Zuiden | 18-03-12 | 12:15

Jezelf met Obama vergelijken en je tegenstander met Hitler ( en dan zijn er mensen die zeggen dat zie bij de PvdA geen argumenten hebben) met holle retoriek weten ze bij de PvdA wel raad, holle retoriek, zichzelf meer dan geweldig vinden, de tegenstander wegzetten als fout en onderling baantjes toeschuiven in de subsidiestromen. Wat een peilloze afgrond van leegte daar bij de PvdA.

me,myself and IK | 18-03-12 | 12:14

@chef werkplaats | 18-03-12 | 12:03

"... Zei verdienen tegenwoordig een leuke boterham...", maar het blijft zwaar knokken voor een beetje beleg, en hij kan het zeker vergeten met een 36-urige werkweek, zoals velen die door hem betaald worden wel genieten.

Want ondanks dat die vakman misschien veelgevraagd is, mag zijn arbeid niets kosten in dit land. Dàt is de èchte VOC-mentaliteit.
En als die vakman een uurtje teveel rekent, is het een oplichter die aan de hoogste schandpaal genageld dient te worden, terwijl een handelaar, die zijn artikelen 300 keer over de kop weet te gooien, een slimme jongen genoemd wordt. Ook de VOC-mentaliteit.

ZKH EénOog | 18-03-12 | 12:12

@Parel van het Zuiden | 18-03-12 | 12:09 | + 0 -
Hoe kan je uberhaupt zulke verhalen tikken op een I-pad. Ik heb nog lekker een oldschool IBM PS/2 toetsenbord, waar je nog lekker op kan rammen.

Na mijn rechterarm, zijn mijn vingers het meest gespierd.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 12:11

Kaas de Vies | 18-03-12 | 12:09 | + 0 -
Weet ik niet, ik ga daar niet over. Succes verder.

Hölzenbein | 18-03-12 | 12:11

"... haalt de PVV namelijk de scherpe randjes van het hele Meldpunt en het immigratiedebat, misschien dat de verloren zetels daarmee weer terugkomen."
Meneer Paternotte, wat weet u wat niemand anders weet? Welke "verloren zetels" ?

propagandhi | 18-03-12 | 12:11

"... haalt de PVV namelijk de scherpe randjes van het hele Meldpunt en het immigratiedebat, misschien dat de verloren zetels daarmee weer terugkomen."
Meneer Paternotte, wat weet u wat niemand anders weet? Welke "verloren zetels" ?

propagandhi | 18-03-12 | 12:11

@Hölzenbein | 18-03-12 | 12:08 | + 0 -
Ik voel mij als werkgever gestigmatiseerd en ik ga nu huilen. Wie helpt mij?

Kaas de Vies | 18-03-12 | 12:09

@Parel van het Zuiden | 18-03-12 | 12:06 |

Natte schatte in lentezon = natte scheet in de lentezon.
.
&)@/;?€ premature pad posten af en toe!
.
Dood aan Apple!

Parel van het Zuiden | 18-03-12 | 12:09

Kaas de Vies | 18-03-12 | 12:02 |
Tuurlijk.

Hölzenbein | 18-03-12 | 12:08

@Parel van het Zuiden | 18-03-12 | 12:06 | + 0 -
Ik kom hier zelden voor de stukjes, maar meer voor de parels in de panelen.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 12:07

@Bas Paternotte

LOL! Dit stuk voelt als een natte schatte in lentezon vergeleken met de inleidende zonsdagbeschietingen van Ananninga deze ochtend. Zo wordt wel heel pijnlijk duidelijk gemaakt dat u als columnist op Geen Stijl weinig te zoeken heeft. Dit klinkt vreemd gegeven uw postuur, maar gewogen en te licht bevonden.
.
Natuurlijk zal ik verder zoals dat een braaf reaguurder betaamt deelnemen aan de draad. Gelukkig is de Nederlandse politiek zo'n trieste inteeltbende dat er altijd munitie panklaar ligt in huize Parel want u reikt bedroevend weinig aan...

Parel van het Zuiden | 18-03-12 | 12:06

De partij voor de arbeid? Bestaat de arbeider dan nog? De arbeider van toen is nu de veelgevraagde vakman. Zei verdienen tegenwoordig een leuke boterham zwart- of witbrood welteverstaan. Het is nu meer de partij voor de armoede ( letterlijk en figuurlijk).

chef werkplaats | 18-03-12 | 12:03

@Hölzenbein | 18-03-12 | 12:02 | + 0 -
Ja dat mag dan weer wel.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 12:02

Ah, Kathalijne van Poelgeest-Buitenweg. Wier man, toen de koopwoning in 020 binnen was, riep"dat er wel genoeg koopwoningen waren". Die de Zuidas door het grootkapitaal vol kantoren laat plempen. Zulke mensen.

Lex Trumbauer | 18-03-12 | 12:02

@Che_cuevara | 18-03-12 | 11:59 | + 0 -
Nee blijkbaar zat hij in een barak, het zijn je eigen woorden.

Trouwens, *21?

Kaas de Vies | 18-03-12 | 11:59

@Kaas de Vies | 18-03-12 | 11:58
De laatste keer dat ik hem belde zat hij toch echt nog in het witte huis.

Che_cuevara | 18-03-12 | 11:59

@Che_cuevara | 18-03-12 | 11:56 | + 0 -
Hoe weet jij dat?

Kaas de Vies | 18-03-12 | 11:58

Laat hem maar zien wat ie waard is, bijvoorbeeld door het slechte bestuur van Wolfsen eens goed aan te pakken.
.
Lukt hem zoiets niet, dan is ook hij niet meer dan een papieren tijger, en kan hij op hoongelach rekenen.
.
We zullen het zien, maar als hij zich echt in een adem met Obama vergeleek, dan belooft dat weinig goeds. Een mens moet immers z'n beperkingen kennen.
.
Op naar de nul zetels dus.

Greetje Duisenberg | 18-03-12 | 11:56

@zooishettoch | 18-03-12 | 11:51 | + 0 -
Ja maar hij is een slaaf van het kapitalisme, en Obama was ook ooit een slaaf, ofziets. Ze lullen het wel weer recht, die gasten zijn er creatief genoeg voor.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 11:56

@Kaas de Vies | 18-03-12 | 11:54
Heb je dat al tegen Barak verteld?
Die schijnt dat nog niet te weten.

Che_cuevara | 18-03-12 | 11:56

@kingorgasmo | 18-03-12 | 11:43

Zeer democratisch van je...

ZKH EénOog | 18-03-12 | 11:55

@îîî ReBeL îîî | 18-03-12 | 11:47

Dat er in Den Haag opruiming gehouden mag worden ben ik volstrekt met u eens. Maar daar wil ik dan wel een functionerende democratie aan overhouden en geen hele of halve dictatuur.

Reinaert | 18-03-12 | 11:55

@Fopspeen | 18-03-12 | 11:51 | + 0 -
Het is mij allemaal bekend, en zoveel stupiditeit maakt mij verdrietig en inderdaad als je dit aankaart dat het toch allemaal lichtelijk vreemd is ben je een nazi.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 11:55

@Che_cuevara | 18-03-12 | 11:52 | + 0 -
Ik ben de president van de VS.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 11:54

Ook met een nieuw gezicht, weliswaar dat van een geaborteerde, blijft de Sociaal Kapitalistische graaipartij een verwerpelijk instituut.Brinkman en Wilders spelen inderdaad hoogst waarschijnlijk een sluw spelletje en verder moddert alles achter de schermen lekker door de laaglandse bagger.Aangenaam rustig enerzijds, verontrustend gereformeerd anderzijds.

Ratzing. | 18-03-12 | 11:52

@HeerBommel | 18-03-12 | 11:49
Nou, hij is president van de VS.
Kunnen er niet veel zeggen.

Che_cuevara | 18-03-12 | 11:52

'Zich met Obama vergeleek'. Sorry hoor Samsom maar als je zo ver van de realiteit staat dan heb je het bij mij meteen al voorgoed verpest. Malle gek.

zooishettoch | 18-03-12 | 11:51

Kaas de Vies | 18-03-12 | 11:43 |
Bij P&W heeft hij toch duidelijk hierover wat gezegd. Ik dacht nog: Jeetje, die verloochend zijn Arabische achterban, dat gaat hem stemmen kosten! Ik zal dan wel een populist zijn, maar hier hebben we toch echt last van die gasten. Heel gek, niet Turken, Somaliers, Polen, Antillianen, Amboznezen of andere Afrikanen... alleen de Marokkanen. Alleen met een PvdA burgemeester en raad wordt het al jaren lang met de mantel der liefde behandelt. Gewoon gratis geld geven en het probleem lost wel op. Dat doen ze al ruim 20 jaar en nog moeten de positieve resultaten hiervan zichtbaar worden. Als extra bezuiniging halen ze ook maar het politieburo weg uit de probleemwijk(en), want ja, geen politieagent die daar meer wil werekn en burgers durven niets meer aan te geven, want represailles. Populist? Zoiets roept alleen iemand die er geen last van heeft of zijn ogen sluit voor de realiteit.

Fopspeen | 18-03-12 | 11:51

Het lente gevoel heb ik nog niet, maar daar schijnt komende week verandering in te komen als ik Paulusma moet geloven...

Strangetown | 18-03-12 | 11:50

"Hero Brinkman roert zich. De oud-politieagent begint een beetje de Malle Henkie van de PVV te worden"
Het aantal malle Henkies binnen de PVV is al zo groot, dat Hero nog de meest normale en zelfstandig denkend lid is van de PVV.
Ik bedoel we hebben brievenbusplassers, pornoboeren, europarlementariers die niet willen vertrekken, ondanks dat ze gedronken achter het stuur zitten, zichzelf afscheidende statenleden en een ridder uit Limburg die cavia's belangrijker vind dan echte criminaliteit. Een luek zooitje...

wiza | 18-03-12 | 11:50

@Jan Passant mk2 | 18-03-12 | 11:48 | + 0 -
Hij heeft niet gelekt, hij mag toch wel zijn mening "intern" ventileren. En zo bizar vind ik het ook weer niet wat hij schreef.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 11:50

Het midden wordt leeg gevreten door de flanken. Na decennia waarbij er door politici niet serieus iets is gedaan met de onvrede van die midden stemmers. Ik noem een Kok en een Bolkestein. Mensen zijn het zo langzamerhand een keer zat, c'est ca.

atheïstisch stemvee | 18-03-12 | 11:49

Is Obama wél wat dan, Bas?

HeerBommel | 18-03-12 | 11:49

Een Haagse lente, leuk. De Nederlandse politiek bestaat uit zulke dichtgetimmerde hokjes, dat alleen een paleisrevoluties vanbinnen die hokjes wat nieuws kan brengen.
Overigens moet Brinkman zijn eigen splinter maar beginnen, onbetrouwbare dwarsfluiter.

Jan Passant mk2 | 18-03-12 | 11:48

Lees ik dat nou goed Bassie? Laat jij je nou ook misleiden door afleidingsclown Brinkman?

Ga er maar standaard vanuit, dat wanneer Brinkman zijn mondje roert, dit vooral is om zijn voorman uit de media te houden met echte belangrijke punten. EN HET LUKT HEM NOG OOK!!! Kan je zien, hoe dom de media werkelijk zijn.

ZKH EénOog | 18-03-12 | 11:47

@Reinaert | 18-03-12 | 11:13
Hopelijk komt die Arabische lente wel hier in dit land, weg met dat gespuis in Den haag, de grens over trappen met pek en veren, of dumpen in zee die gasten. Voor het te laat is en ze ons allemaal aan de bedelstaf hebben gebracht, samen met hun EU vriendjes. !! We zijn eerder een 2e Griekenland als dat U lief is met deze smeerlappen n de regering, don't forget that!!

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 18-03-12 | 11:47

ik word een beetje moe van allemaal aandacht voor die PVDA, de partij die Pim Fortuyn heeft doodgedemoniseerd en Wilders' PVV het liefst doodgezwegen zou hebben. Mislukt, veruit de meeste idealen van de PVDA zijn bereikt, inmiddels is de politieke realiteit veranderd. De partij van Samson en Spekman krijgt meer aandacht dan het nog waard is.

Mijnbescheidenmening | 18-03-12 | 11:47

@Tommygunner | 18-03-12 | 11:42 | + 1 -
Waarom moet Rutte gestopt worden, het zijn van die loze kreten.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 11:45

@Fopspeen | 18-03-12 | 11:41 | + 0 -
Dan ben je toch een populist ofzo.

Maar goed doel heiligt alle middelen, zolang de politiek nu eindelijk iets gaat doen aan maatschappelijke etterende wonden, ben ik een blij kaasje.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 11:43

Geen VVD - marktwerkingblabla
Geen cDA - metdebijbelindehandblabla
Geen PVv - BLABLABLABLABLABLABLABLABLA

kingorgasmo | 18-03-12 | 11:43

"Ik zal Rutte stoppen!" was ook zo'n ego-uitspraak. Maar goed, daar houdt de gemiddelde PvdA-er ook niet zo van; het wij-gevoel...

Tommygunner | 18-03-12 | 11:42

Die Samson doet alleen aan autofellatio of gaat hij echt de daad bij het woord zetten met betrekking tot die kut Marokkaantjes? Zijn tenslotte zijn eigen woorden dat het zo niet langer kan.

Fopspeen | 18-03-12 | 11:41

SP D66 PVDA

kingorgasmo | 18-03-12 | 11:40

Overigens, ik vind de mediastilte rondom de Catshuisbesprekingen prima.
Erg goed zelfs! Valt me mee dat GS daar niet op schiet..

Einde van de Domheid | 18-03-12 | 11:38

Diederik heeft al aangekondigd dat hij dicht tegen de SP aan wil schurken en de PvdA wil omvormen tot een soort SP-light. En daarmee gaat hij het dus niet redden. Waarom zouden de kiezers voor een slap aftreksel kiezen wanneer ze met Kameraad Emiel voor het origineel kunnen gaan?
En een kabinet Samsom/Roemer komt ook niet aan een meerderheid zelfs niet met GL erbij. En kereltje Peggold gaat van zijn lang zal ze leven niet meedoen, dus lang leve de rotzooi. Maar ach, wanneer de accijns op alcohol echt met 50% omhoog gaat, haal ik de jajem voortaan wel in Belgie. En de benzine.

Polletje Piekhaar | 18-03-12 | 11:37

Het wordt tijd dat Wilders Brinkman uit de pvv gooit. Wel bij de volgende 2e kamer verkiezingen. Brinkman is een onruststoker.

braq | 18-03-12 | 11:36

Ik denk dat de nabije toekomst een beetje voor VVD & CDA is. Dat kiezers voor ervaring en big smile kiezen ipv nieuw (SP GL) wespennest (pvda) boos (uknow) en schriftgeleerd.

Einde van de Domheid | 18-03-12 | 11:36

Bassie, wat jammer nou.
a. Er bestaat geen Polenmeldpunt. Wel een Meldpunt Midden en Oost Europeanen.
b. Er is nooit een brievenbuspisser geweest. Wel een oud wijf dat dat nooit gecheckte verhaal de wereld in gerant heeft.
c. "Een andere mogelijkheid is dat Brinkman in navolging van Hans Spekman primaries wil waar ook leden van buiten de partij mogen meedoen"? Dat is bedoeld als een grap, toch?

Fijnstoffer | 18-03-12 | 11:34

"Rest ons GroenLinks. Het gaat niet al te best met de partij."

Dat komt omdat die partij gevuld is met dromers en nietskunners. Ze kunnen niet de tering naar de nering zetten omdat ze geen "Cojenes" hebben.
Hypocriete gifverspreiders (probo koala) en geldverkwisters (NH - icesave).

Kaas de Vies | 18-03-12 | 11:34

Dankzij GS kan ik niet meer normaal naar de beste man kijkon zonder dat 'vleespet' door mijn hoofd schiet.

Waarvoor dank enzo.

AshleyJ"Ash"Williams | 18-03-12 | 11:33

"Hero Brinkman roert zich. De oud-politieagent begint een beetje de Malle Henkie van de PVV te worden"

Hij heeft gelijk en ik denk dat het tactiek is van de PVV.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 11:32

Sinds het MOE meldpunt zit de PVV weer in de lift. Vreemd genoeg schijn Bas te denken dat de PVV in de peiligne gezakt is door dit meldpunt.

Dronken dropje Brinkman heeft geen schijn van kans, want de uitstraling van een aardappel.

nu even niet | 18-03-12 | 11:31

"Puntje van kritiek op de nieuwe partijleider van de sociaal-democraten is dat hij zichzelf ging vergelijken met Barack Obama"

Nooit begrepen waarom de "progressieve socialisten" zich identificeren met de Democraten van USA. Die bijten mekaar namelijk.

Maar goed, socialisten hebben altijd de neiging om achter "grote leiders" aan te lopen.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 11:31

@kingorgasmo | 18-03-12 | 11:24
Wie hebben er volgens jou wél wat te zoeken in Den Haag dan?

Parsons | 18-03-12 | 11:31

sorry voor de dubbelklik ...(trillende handjes .. katertje)

kingorgasmo | 18-03-12 | 11:29

Brinkman moet gewoon even het vinkentouw aansturen nu Geert gekinnegingt is.
Als niet dan stopt het.

Einde van de Domheid | 18-03-12 | 11:29

-weggejorist-

kingorgasmo | 18-03-12 | 11:29

ik mis het cDA

kingorgasmo | 18-03-12 | 11:29

Elke partij heeft een bedrijfspoedel nodig.

kapotte_stofzuiger | 18-03-12 | 11:27

Columnisten verzinnen toch vaak wat ze neerplempen... bedankt Bas, voor deze vermakelijke tekst, ga nu maar weer verder dromen.

j0shua | 18-03-12 | 11:27

Heeft Rutte al gezegd dat er veel overeenkomsten zijn tussen de PvdA en de VVD?

Che_cuevara | 18-03-12 | 11:26

We kunnen nog wel eens door die lente worden verrast: "Samson en Ge(e)rt?"

AlanTuring | 18-03-12 | 11:25

PVV en rustig vaarwater ? NOT NEVER

kijk wat voor een figuren daar rondlopen op Brinkman na zit er werkelijk niks tussen dat iets in Den Haag te zoeken heeft .

kingorgasmo | 18-03-12 | 11:24

Meer serieus: Samson heeft zo vaak aangetoond met z'n klimaat gezever, gebaseerd op aantoonbaar gehoax, dat hij niet terugdeinst voor dwepen met onwaarheden, op zoek naar medestanders om maar medestanders te hebben, dat een teloorgang onvermijdbaar is.

Ofwel: het gaat Die-de-rik om het applaus, niet om hetgeen waarvoor geapplaudisseerd dient te worden:

Goed resultaat

hfakker | 18-03-12 | 11:24

Kan mij niet voorstellen dat Wilders de stekker eruit trekt. Hij beseft drommels goed dat hij nooit meer invloed kan uitoefenen dan hij nu doet, in de gedoogconstructie. Hij zal verder moeten draaien en hopen dat hij nog wat kan afknabbelen van het budget van OSW.

leef!! | 18-03-12 | 11:22

Ik denk dat we beter kunnen spreken van een Haagse Herfst... en een Samson die zichzelf met een Obama vergelijkt? Het is haast kinderlijk aandoenlijk ware het niet dat de man bloedserieus is.

Locutar | 18-03-12 | 11:21

Samson & -Gert- Geert
Mwooooh mwooooh Geertje

hfakker | 18-03-12 | 11:20

Rutte grinnikt als een schoolmeisje, rubberen jongen die alles wegwijft; als dat de voorbode moet zijn van nieuw elan in Den Haag zijn we nog meer verloren dan we al waren.

John Hawkwood | 18-03-12 | 11:20

De Haagse Lente?! LOLWUT? Door hetzelfde interne banencarrousel als er al zit? Dat is geen Lente Bassie. En bovendien hebben we gezien wat die Lente zoal oplevert. Het zal binnenkort ongetwijfeld ook hier tijd zijn dat de moslimbroeders het voor het zeggen gaan krijgen, maar nu nog niet me dunkt.

Doe mij Rutte maar.

Parsons | 18-03-12 | 11:18

We zullen het gaan zien.

yamahaha | 18-03-12 | 11:15

En nu maar hopen dat die Haagse Lente niet op een Arabische Lente gaat lijken want dan zijn we nog véél verder van huis.

Reinaert | 18-03-12 | 11:13

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken