Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Officieel. Nederland nu helemaal doodgecoacht

ranzigekunsdt.jpegWe kunnen in dit land echt helemaal NIETS meer zelf. De ene helft van Nederland kan zo radeloos NIKS dat de andere helft van Nederland, die ook NIKS kan maar die net iets gehaaider is, zich opwerpt als coach. Ieder druk-druk-druk vrouwtje dat in een burn-out knalt besluit zich daarna op te werpen als coach voor andere druk-druk-druk-vrouwjes. iedere gefaalde middenkadermanager die weet hoe Twitter werkt is Social Media Coach. SEO-coach, wie is het niet. Er zijn ook niche-coaches; de tuincoach, de caviacoach, de auracoach, de complimentencoach, de lelijkewijvencoach, de kwakzalfcoach, de neukcoach. Vroeger, toen alleen voetbalteams een coach hadden, draaide de maatschappij toch ook best redelijk. Wat is er gebeurd met Nederland dat we types als de verhuiscoach, de kindercoach en de coachcoach niet keihard uitlachen en vervolgens in een nette betrekking schoppen? En nu weer een nieuw, overbodig en onsmakelijk dieptepunt. Een coach voor een lichaamsfunctie die al millennia ongecoacht helemaal vanzelf gaat: ontmoet Arianne van den Berg, menstruatiecoach. *hier een pauze voor facepalmen en braken* Gadverdamme vies wijf! Een vals geintje van Moeder Natuur jegens vrouwen, tegenwoordig goddank te smoren met pil of spiraal, meer is het niet. Gaat zo'n blijmoedige bloedmuts er menstruatiespeeddates en druipklasjes over geven. Joechei, slingers rijgen van gebruikte tampons, respect als je lekt, ook ongesteld ben je een held. Dit zijn dus de menstruatiekrampen van de totale versofting en verwijving van de maatschappij. Wij zijn even naar onze Poepcoach voor een consult hoe wij hier het beste op kunnen schijten.

Reaguursels

Inloggen

Die Arianne toch. Ik kan geen kinderen krijgen maar daar kan zij echt niets aan veranderen al betaal ik 500 euri. Ik vertrouw het ziekenhuis meer.

Kunera | 18-03-12 | 20:03

Coaches zijn het symptoombestrijdingsinstrument voor HR afdelingen die problemen niet bij de bron durven aanpakken.
Parel van het Zuiden | 18-03-12 | 14:18 | + 4 -

Niet slecht....

Roberto9722 | 18-03-12 | 18:41

Managers en coaches zijn niets meer dan bedrijfsvulling. Ze doen niets, maar als je contracten sluit kun je niet om deze parasieten heen.

En dan maar lachen om Polen, waar bedrijven alleen aan hun contracten komen door functionarissen te bevoordelen.

Codeschrijvert | 18-03-12 | 18:40

Na......... ik ben best wel goed in de Timmertechniek , autotechniet en niet te vergeten elektonica.Kut ik vergeet nog Pyrotechniek..........
Gisteren nog derde geworden van de wereld :P op een internationaal pyromusical.Die ene meter (Parel) is het doel waar je naar toe leeft en hoopt te kunnen berijken.Het is me gelukt om mijn droomen waar te maken.Als iedereen in zich zelf gelooft komt het helemaal goed.

vuurwerker1 | 18-03-12 | 18:32

@miko | 18-03-12 | 16:11

Materiaal is wel een hygiëne factor maar toch blijven oppassen met op voorhand selecteren want er zit meer in mensen dan je eerst ziet. Tough love is aandacht voor functioneren, aanspreken, consequenties verbinden, aanwezig zijn, en in het moment corrigeren. Dat gaat soms hard, soms zacht. Natuurlijk ga ik mensen 'wippen' wanneer het echt niet gaat. Het is echter mijn ervaring dat je daar zelden op terug hoeft te vallen. Het is ook mijn ervaring dat mensen vaak zelf hun conclusies trekken. Daar kun je ook bij helpen (op een positieve manier als het enigzins mogelijk is).
.
Dit alles neemt niet weg dat een goede inrichting van het primaire proces alsmede metrics ook gewoon een belangrijke rol spelen. Zoals ik al zei, uw manier krijgt zeker ook zaken gedaan, maar ik wil meer. Er is een doel (wat je mag verwachten) en een ambitie (overtreffen). Ik wil die ambitie halen. Die extra meter, die verbazing bij een klant, mijzelf over de geleverde inspanning en het resultaat. Die kan alleen komen vanuit de medewerkers zelf.

Parel van het Zuiden | 18-03-12 | 16:40

de economie gaat ook ten onder aan: managers

FredFlinstone | 18-03-12 | 16:32

Necrosis, potverdikke... uw (groot)vader heeft zeker vooraan gestaan toen de Duitsers binnen kwamen?

Eduard-Khil | 18-03-12 | 16:32

@Parel van het Zuiden | 18-03-12 | 15:33
Past redelijk aan bij mijn reactie.Bedoelt u bij though love straffen?

miko | 18-03-12 | 16:13

@Parel van het Zuiden | 18-03-12 | 15:19
Ik ben het zeker niet met je oneens.Maar je bent zo goed als je materiaal.Verder denk ik dat veel dingen niet geleerd kunnen worden.Over though love wil ik wel wat zeggen.Daar geloof ik namelijk niet zo in.Wat ik wel doe is constant de hele groep over een meetlat leggen en de onderste 10/15% er uit proberen te werken.Dat is in Nederland nogal moeilijk maar in veel landen niet.Dan krijg je ook een hoop gedaan.

miko | 18-03-12 | 16:11

Je brengt me op ideeën Nanninga, de eerste de beste klootfiool die me in een winkel vraagt: "Kan ik u helpen?" die sla ik vol op zijn/haar gezicht. Dat geldt ook voor coachende columnisten die hun eigen frustratie omzetten in een coachende vorm van hulp mbt hoe hoe ik tegen de wereld aan kan kijken.

Mongoose | 18-03-12 | 16:10

@Reinaert | 18-03-12 | 15:08
Goede betaling en prima werksfeer en het personeel loopt weg?

miko | 18-03-12 | 16:07

Ja en ik ben COCO de CokeCoach...

wwwbattle | 18-03-12 | 15:54

Leuk stukkie @Nanninga.

Persoonlijk denk ik dat veel van die coaches die je noemt - alsmede hun cliënten - afkomstig zijn vanuit de bakfietsershoek.

Met hun eeuwige gezeik over van alles en nog wat, gewoon om het zeiken en niet om tot een oplossing te komen, zijn hun vrienden en vriendinnen afgehaakt en bij het RIAGG werden ze ook al niet begrepen. Dan word je coach van een doelgroep die aan hetzelfde zeiksyndroom lijdt als jijzelf.



La Vie En Rose | 18-03-12 | 15:44

Anno 2003 begon een stukje ellende met de term 'counseling'. Toen rezen er ineens een paar uitgebrande hippies met een enorm, uitgeslapen pensioengat op om, uitgedost met een moeilijke bril en in hyperflex-sandalen, deze term op een aluminium bordje bij hun voordeur te krassen. Onder het cachet van een modderig, Karel-Appelachtig logo op een glossy visitekaartje richtten deze neosjamanen een werkbaar hokje in in hun kakelbonte zweethuis en namen plaats achter een bureautje van gerecycled wagonhout met daarop hun inmiddels op zakelijk krediet gekochte iMac. En toen was het wachten op de eerste sicko's die ervoor zouden zorgen dat papa's pensioen verzekerd zou zijn middels de bestseller die hij als magnus opus over deze zieke zielen zou schrijven. Als deskundige.
Maar niks van dit alles. Onze sjamaan zat dagelijks hoofdzakelijk wat te luisteren naar droogstoppelige huisvrouwtjes en kantoorpikken die op zoek waren naar 'zingeving'. Of hij niet wat wist en wat dat mocht kosten.
Afijn, anno 2012 zijn al deze aboriginele creatievelingen allemaal alcoholist, begraven of vanuit de verslaafdenopvang naar een baan als constructiebankwerker geschopt en wordt het stokje vrolijk overgenomen door een illuster groepje dat zich met een actievere boodschap profileert. Men gaat coachen. Men schuift gewoon een paar centimeter extra op de persoon aan en gaat in bepaalde gevallen zelfs op zijn pik zitten en gaat gewoon, gewoon coachen. Coachen is immers aansturen, leiden, begeleiden, trainen, oefenen, zweten, hollen, praktiseren, doorwerken, raggen, werken, etc.
Oók is coachen flauwekul. Als je binnen een psychiatrische instelling als psychiater naar een coach vraagt, sta je binnen 2 minuten op het matje van je superieur. Wat je denkende was. Het heet nl. gewoon 'rehabilitatie'. Binnen het grote concern Philips is iets dergelijks ook aan de hand rondom de management-toplaag, waar men onder intimi liever gewoon over 'de directie' spreekt.
Afsluitend verwacht ik overigens in de loop van dit jaar (2012) een teloorgang van het woord 'coaching'. Ik denk toch dat een groeiende groep mensen behoefte zal hebben aan een betere, afgeronde definiëring van begeleiding. Ik verwacht voor 2013 veel van het woord 'guidance', dat mijns inziens de lading véééél beter dekt.

Boris Poepnagel | 18-03-12 | 15:41

Ach, dit bloedt vanzelf dood.
Oh wacht!

ZDEV | 18-03-12 | 15:36

@Parel van het Zuiden | 18-03-12 | 15:33 | + 0 -
Bravo.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 15:35

@miko | 18-03-12 | 14:52 |

Dat van die personeelschef's onderschrijf ik overigens wel. Vooral het tough love en de relatie met het primaire proces vergeten zij vaak. Luchtige hap snap cultuur of persoonlijke ontwikkelingstrajectjes lijken de boventoon te voeren. Leiderschap worden ze ronduit bang van. Die leiders zijn namelijk de mensen die zoiets als deze tegel uitdragen en vormen dus een bedreiging voor personeelszaken. Bovendien zorgen die zelf ook goed voor hun mensen waardoor personeelszaken weer gereduceerd wordt tot ondersteunende (vooral administratieve) staf en dan mogen ze niet meer 'zweefteven'.
.
Verwar mijn insteek daar niet mee. U zult zich verbazen over de 'sterke arm' die ik daar in de praktijk ook bij hanteer. Geen gelul immers, de schoorsteen moet ook roken!

Parel van het Zuiden | 18-03-12 | 15:33

@irma zonderboezem | 18-03-12 | 15:18 |
Is dat bezwaarlijk? Zodra je boven de 16 bent ben je voor mij rijp zat.

A.Th. | 18-03-12 | 15:23

@A.Th. | 18-03-12 | 15:21 | + 0 -
Touche.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 15:23

@necrosis | 18-03-12 | 15:18 |
Dat is niet respectloos, dat is gewoon practisch; je moet je gewoom behelpen met wat je voor handen hebt, dat is alles. En wie weet heeft Irma zelf nu ook wel een geile bui?

Respectloos is dan weer dat jij voor haar gaat zitten praten. En die huisregels ... ach. Die zijn er voor jou, zeg ik dan maar.

A.Th. | 18-03-12 | 15:21

Niemand is meer autonoom hiero, is oud nieuws, iedereen besteed vrijwel alles uit. Wij zijn als schimmen van wat we werkelijk zijn door de grot van cultuur.

Neut | 18-03-12 | 15:20

@miko | 18-03-12 | 14:40 |

Met die insteek van jou kun je best wat bereiken, maar met de insteek van mij mij kun je nog veel meer bereiken. Mensen kunnen zoveel meer maar het begint met meer willen. Overigens is investeren in mensen wat mij betreft niet alleen geld en positieve stimulanzen maar ook 'tough love'.
.
Teams bouwen is een combinatie van (zelf)discipline, waardering, onderling respect, vertrouwen en elkaar gunnen, helpen. Dit soort team gedrag en mentaliteit creëren kost tijd (investering) maar dan heb je ook iets.
.
Dan komt het moment dat de som der delen overstegen wordt. Oh boy, wat een kleine groep mensen dan vermag... Een handvol mensen genereert de output van tientallen. Kwaliteit schiet omhoog. 'It's an energy like no other!'
.
Wel heel moeilijk te institionaliseren want het vergt echt leiderschap en vooral veel vertrouwen. Volgens mij hadden wij het trouwens al eens eerder aan de stok hierover :) we gaan het niet eens worden vermoed ik.

Parel van het Zuiden | 18-03-12 | 15:19

A.Th. | 18-03-12 | 15:13 |
ik ben niet rijp genoeg.

irma zonderboezem | 18-03-12 | 15:18

@A.Th. | 18-03-12 | 15:13
'pak je irma toch'....
Wat een respectloze opmerking naar een reaguurderin.
Ken jij de huisregels niet, gij ordinaire vlegel?
*handen opwarmen doet voor ouderwetsche billekoek*

*jawel... vul zelf maar in*

necrosis | 18-03-12 | 15:18

@irma zonderboezem | 18-03-12 | 14:59
Op zaterdagmiddag is het minder erg? U bent week-coach?

Stormageddon | 18-03-12 | 15:16

@necrosis | 18-03-12 | 15:12 | + 0 -
Dit klinkt echt ontzettend vies.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 15:15

@eerstneukendanpraten | 18-03-12 | 15:12 | + 0 -
Iedereen mag een stukje kaas.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 15:14

@necrosis | 18-03-12 | 15:09 |
Pak je irma toch? Kaas die zit nu toch in bad met Nanninga.

A.Th. | 18-03-12 | 15:13

@ kaas 15:10

Maar jij hebt toch Irma?

eerstneukendanpraten | 18-03-12 | 15:12

De meeste reacties zijn off-topic, maar Nanninga kan leuk schrijven.
Ik vermaak mezelf prima!

necrosis | 18-03-12 | 15:12

@A.Th. | 18-03-12 | 15:06 | + 0 -
Het is vrij banaal, ik ben wat meer subtiel

Hey Nanninga, zin in een badsessie?

Kaas de Vies | 18-03-12 | 15:10

@irma zonderboezem | 18-03-12 | 15:03
Maar ze vind me niet lievv, ondanks al de keren dat ik het voor haar heb opgenomen.
*in klein hoekje dikke boehoe gaat doen*

necrosis | 18-03-12 | 15:09

@miko | 18-03-12 | 14:52

Ik ken wel bedrijven die behoorlijke problemen hebben gehad om aan fatsoenlijk personeel te komen en dat ook vast te houden. En dat laatste ondanks goede betaling en een prima werksfeer. Als je als bedrijf om die reden grote orders bijna aan je neus voorbij ziet gaan dan is dat toch wel héél zuur.

Uiteraard is iedere bedrijfstak anders maar over 't algemeen denk ik dat goed personeel de beste investering is die je kunt doen. En goed gereedschap natuurlijk, maar dat spreekt voor zich.

Reinaert | 18-03-12 | 15:08

@Kaas de Vies | 18-03-12 | 15:02 |
Zou jij dan niet een keer de poes van Nanninga willen aaien?

A.Th. | 18-03-12 | 15:06

@Kaas de Vies | 18-03-12 | 14:59
Wat nou NSB?
Wat kan ik er aan doen dat Joris het informatie teken op z'n kop heeft gezet?
Bewijs: [!] en [i].

necrosis | 18-03-12 | 15:06

@necrosis | 18-03-12 | 15:01 |
Vraag het aan Eduard, die heeft een geile bui. - Ik ook wel, maar ik ben meer het vrouwvriendelijke type.

A.Th. | 18-03-12 | 15:04

@A.Th. 15:02

Ik vrees het ergste voor hem...

eerstneukendanpraten | 18-03-12 | 15:04

necrosis | 18-03-12 | 14:53 |
dieoudererijperevrouw.... met grote voorgevel als ik me niet vergis :-)... is al door de overgang heen neem ik aan. dus knoop of niet, maakt niet uit

irma zonderboezem | 18-03-12 | 15:03

Julliet zitten maar vies te denken over de poes van Nanninga, terwijl ik de kat van Irma maar niet uit mijn hoofd krijg.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 15:02

@eerstneukendanpraten | 18-03-12 | 14:59 |
Ik had hem alleen maar verboden om zijn lul aan de gordijnen af te vegen, dan moet hij toch wat anders pakken?

A.Th. | 18-03-12 | 15:02

@A.Th. | 18-03-12 | 14:59
Dat heb ik vaker gedaan en is zeker niet uitgesloten in de toekomst.
Ken je iemand die er zin aan heeft?
Heet ze toevallig Lizzy?

necrosis | 18-03-12 | 15:01

@necrosis | 18-03-12 | 14:57
Dacht dat je dat niet meer zou doen?
Of was dat het min knopje?

miko | 18-03-12 | 15:01

@ Eduard Khil Zwitsalletje

Ga je mond spoelen!

eerstneukendanpraten | 18-03-12 | 14:59

@necrosis | 18-03-12 | 14:57 | + 0 -
De eerlijke NSB-er, zeldzaam.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 14:59

@necrosis | 18-03-12 | 14:57 |
Zou jij niet eens een keer onder de douche willen met een lekker pittig wijf?

A.Th. | 18-03-12 | 14:59

Stormageddon | 18-03-12 | 14:50
ai, die is wel erg voor op de zondagmiddag

irma zonderboezem | 18-03-12 | 14:59

Irma 14:55

Iedere interpretatie van mijn tegels is de juiste!

eerstneukendanpraten | 18-03-12 | 14:58

@Eduard-Khil | 18-03-12 | 14:52
Dat vind ik niet netjes van je, een tijdelijke verwijdering van GS zou je goed doen.
*op informatieknopje drukken doet*

necrosis | 18-03-12 | 14:57

@kaas 14:54

Soms kom je er niet onderuit...

eerstneukendanpraten | 18-03-12 | 14:57

eerstneukendanpraten | 18-03-12 | 14:53
bedoel je nou je lul of je vrouw?

irma zonderboezem | 18-03-12 | 14:55

@Eduard-Khil | 18-03-12 | 14:52 |
Ik moet ook wel eens aan de poes van Nanninga denken, maar volgens mij moet dat een hele hete zijn.

A.Th. | 18-03-12 | 14:54

@eerstneukendanpraten | 18-03-12 | 14:53 | + 0 -
Praat jij met je vrouwen?

Kaas de Vies | 18-03-12 | 14:54

@irma zonderboezem | 18-03-12 | 14:47
Dank voor het inzicht in het leven van een vrouw.
Vergeef mij de onwetendheid, aangezien ik slechts een man ben.
Mocht het je geruststellen, ik heb me jaren geleden al laten 'helpen', van mijn kant kunnen er geen kleine necro's meer komen.
*iets wat me niet in dank werd afgenomen door deoudererijperevrouw*

necrosis | 18-03-12 | 14:53

@ Irma 14:47

Die van mij denkt er net zo over...

eerstneukendanpraten | 18-03-12 | 14:53

@Reinaert | 18-03-12 | 14:42
Team ook zo leuk.Partners associates staff lekker iedereen erbij betrekken maar in de kleine kamers worden ze bodies genoemd.
Ken je veel bedrijven die failliet zijn gegaan omdat bepaalde mensen weg zijn gegaan?
Je meot goede mensen hebben maar ze zijn stuk voor stuk inwisselbaar.Dat ze samen moeten werken is logisch.Maar krijg bij de meeste personeel chefs toch een beetje de kriebels.
Zelfde als voetbal coaches. je bent zo goed als je materiaal.Zet de beste PC in een productiehal en laat hem maar eens wonderbaarlijke dingen doen.

miko | 18-03-12 | 14:52

-weggejorist-

Eduard-Khil | 18-03-12 | 14:52

@necrosis | 18-03-12 | 14:48 |
Je bent toch vrouwvriendelijk als je er met je lul inzit? Tenminste, ik vind dat altijd verrotte aardig van me eigen, al zeg ik het zelf.

A.Th. | 18-03-12 | 14:52

Kaas de Vies | 18-03-12 | 14:47 |
inderdaad..:-)

irma zonderboezem | 18-03-12 | 14:50

@irma zonderboezem | 18-03-12 | 14:47
Anorexia is veel makkelijker. Zelfde effect, zonder chemie.

Stormageddon | 18-03-12 | 14:50

Maar hoe staat het met Twenthe - Feijenoord?

eerstneukendanpraten | 18-03-12 | 14:50

@necrosis | 18-03-12 | 14:48 | + 0 -
Ik ben ook vrouwvriendelijk, alleen ik manage ze wat strikter.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 14:49

Bloody hell (no pun intended), er is zelfs een Dag van de Menstruatiecyclus! Gelukkig al geweest, 13 maart.

OT. Bere goeie vraag, wat is gebeurd dat de ene helft van het land de andere helft moet coachen.
Heb die vraag jaren terug gesteld aan vriendin die ik al kende vanaf mijn jeugd; zij was op dat moment net bezig aan een opleiding mental coach. En dan had ze reeds een universitaire graad bestuurskunde, master in managing (duur betaald uit de scholingspot van de gemeente waar ze toen werkte).

Mijn vraag was iets anders geformuleerd: wat is dat toch met coaching, grof betaald en wel? Echte kwesties bespreek je toch onderling, zoals je in goede vriendschappen doet?

Antwoord?
Door de afgenomen functie, nee, impact van de kerk zou deze behoefte zijn ontstaan - begeleiding bij levensvragen.

Huh? Zij niet gelovig, ik ook niet en juist door onze vriendschap hadden we menig dilemma aan elkaar kunnen scherpen. We hadden elkaar deels gevormd door discussie en harde humor met vinger op de zere plek.
Coaching zou volgens haar toch voorbij dit alles gaan, meer professioneel zeg maar.

Die vriendschap ging voorbij precies op mijn 40e toen ze niks liet horen, noch daarna.
Ik wist het al: coaching is héél grof betaalde 'vriendschap'...

Kudtkip | 18-03-12 | 14:49

@A.Th. | 18-03-12 | 14:44
Kereltjes als jij geven mannen als mij een slechte naam!
Ik ben vrouwvriendelijk, en jij?

necrosis | 18-03-12 | 14:48

necrosis | 18-03-12 | 14:40
dat zou je kunnen doen, maar na een tijdje pil doorslikken "breken"de meeste baarmoeders door de pil heen en krijg je als vrouw last van bloedingen.
ik slik geen pil meer. ik vind het chemische castratie en zou bij de wet verboden moeten zijn!!

irma zonderboezem | 18-03-12 | 14:47

@All | 18-03-12 | 14:46 | + 0 -
Wellicht heeft Quid een coach nodig om mijn boek op te sturen.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 14:47

@necrosis | 18-03-12 | 14:45 |
Je kunt je nog altijd tot haatbaard laten coachen.

A.Th. | 18-03-12 | 14:47

@necrosis | 18-03-12 | 14:45

Ach, wat geeft het. Echte kerels scheren zich sowieso niet!

Which reminds me dat ik mijn benen nog moet doen vanmiddag.

Reinaert | 18-03-12 | 14:47

@Eduard-Khil | 18-03-12 | 14:45 |
Zolang je niet je lul aan de gordijnen afveegt vind ik alles best.

A.Th. | 18-03-12 | 14:46

Ik mis nog de 'help ik sta op geenstijl'-coach....

All | 18-03-12 | 14:46

@Kaas de Vies | 18-03-12 | 14:43
Ik ben kleinzerig, maar niet verder vertellen hè....

necrosis | 18-03-12 | 14:45

-weggejorist-

Eduard-Khil | 18-03-12 | 14:45

@necrosis | 18-03-12 | 14:40 |
Je kan d'r toch gewoon je lul indouwen, of zie ik dat verkeerd?

A.Th. | 18-03-12 | 14:44

@necrosis | 18-03-12 | 14:40 | + 0 -
Je kan ook harsen.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 14:43

@miko | 18-03-12 | 14:40

LOL. Met een team dat als los zand aan elkaar hangt zou ik niet willen werken. Daarover zijn we het dus hartgrondig oneensch. Mensen zijn niet zo vervangbaar als velen wel denken.

Reinaert | 18-03-12 | 14:42

@Eduard-Khil | 18-03-12 | 14:39 |
grotemoeitekleinplezier. Er is zelfs een website waar je met dat soort problemen eeeeh ... gecoached kunt worden?

A.Th. | 18-03-12 | 14:42

binnenkort: de anti-paupercoach, de hoewinkelikbijdeLidl/Aldi coach etc. Geloof dat ik weer een nieuw gebied heb ontdekt *gaat kvknummer aanvragen.

Ikwashet | 18-03-12 | 14:42

@Parel van het Zuiden | 18-03-12 | 14:28
Niks zo makkelijk vervangbaar in de meeste branches als mensen.Tot hoog in de top.Mensen worden teveel over gewaardeerd.

miko | 18-03-12 | 14:40

@irma zonderboezem | 18-03-12 | 14:23
Als je gewoon de pil blijft slikken zonder 'pauze', heb je nooit last van 'maandelijkse probleempjes'.
Ik kan echter als man niet oordelen of dat minder erg
is dan dagelijks een pilletje slikken.
Ik ben beperkt tot mannelijke problemen zoals scheren.
Ik kan je helaas niet coachen.....

necrosis | 18-03-12 | 14:40

@eerstneukendanpraten | 18-03-12 | 14:37 |
Jij snapt hoe het werkt! Ik ga d'r meteen volgieten.

A.Th. | 18-03-12 | 14:40

@Parel van het Zuiden | 18-03-12 | 14:28

Daar zit wat in. Al ben ik bepaald geen voorstander van al te veel Angelsaksische terminologie en dat was dan ook mede mijn insteek bij het schrijven van het vorige comment. De vorm dus, niet zozeer de inhoud.

Met de laatste alinea ben ik het - afgezien van de terminologie - overigens roerend eens. Mensen zijn absoluut het grootste kapitaal dat een bedrijf bezit - zeker loyale en competente mensen.

Helaas realiseren veel ondernemers zich dat onvoldoende.

Reinaert | 18-03-12 | 14:39

-weggejorist-

Eduard-Khil | 18-03-12 | 14:39

Ik mis in het overzicht, straatcoach, wijkcoach, gezinscoach, buurtcoach, oftewel een enorme coachbanenmachine van vooral de PvdA om de ontspoorde multiculi in bedwang te houden, althans, trachten.
Niet dat het werkt.
Een probleemallochtoon heeft in Nederland meer coaches dan een voetbalteam.

lion@night | 18-03-12 | 14:37

-weggejorist-

Eduard-Khil | 18-03-12 | 14:37

@ dsleth 13:51

Dronken voeren!

eerstneukendanpraten | 18-03-12 | 14:37

@Eduard-Khil | 18-03-12 | 14:35 |
Bronvermelding is één woord.

A.Th. | 18-03-12 | 14:36

@Ratzing. | 18-03-12 | 14:33 | + 0 -
Als bad-coach adviseer ik in bad te gaan.

Kaas de Vies | 18-03-12 | 14:36

Overigens, tekstschrijvers passen ook prima in dit rijtje. Die schieten ook als paddenstoelen uit de grond de laatste maanden.

Le Roi | 18-03-12 | 14:35

@huh, ian? | 18-03-12 | 14:34 | + 0 -
Jij bent haar coach?

Kaas de Vies | 18-03-12 | 14:35

-weggejorist-

Eduard-Khil | 18-03-12 | 14:35

hup nanninga! je doet het fantastisch!

huh, ian? | 18-03-12 | 14:34

@Ratzing. | 18-03-12 | 14:33 |
Je hebt mazel want Kaas is geloof ik net uit bad, dus je kunt.

A.Th. | 18-03-12 | 14:34

Tijd om een emigratiecoach te zoeken...

Lijkt me logisch... | 18-03-12 | 14:34

@Bart_Bart | 18-03-12 | 14:24
Het is wel degelijk G-unite (zonder hoofdletter U).
Ik ben afgestudeerd in de Joriskunde.
Ga mij niets vertellen over hoofd/ kleine letters!
Schaam op u!

necrosis | 18-03-12 | 14:33

Ik rij nooit "coach".

Kaas de Vies | 18-03-12 | 14:33

Jeuk an me aura, tijd om te douchen .

Ratzing. | 18-03-12 | 14:33

@Eduard-Khil | 18-03-12 | 14:27 |
Ga jij in tussen naar de over bodige spatie coach.

A.Th. | 18-03-12 | 14:33

@Reinaert | 18-03-12 | 14:20 |

PZ is terecht in de ban gedaan. Het dekt de lading onvoldoende en erkent niet dat medewerkers mensen zijj.
.
HR is eigenlijk een slechte vervanging omdat resources het woord human weer teniet doet door te veronderstellen dat mensen slecht 'hulpmiddelen', een kostenpost zijn.
.
Persoonlijk zou ik kiezen voor HA, Human Assets, want mensen zijn het belangrijkste kapitaalgoed waar zwaar in geïnvestereerd zou moeten worden en die uiteindelijk het verschil voor, in, en rond een organisatie maken.
.
#revolutionair!

Parel van het Zuiden | 18-03-12 | 14:28

@irma zonderboezem | 18-03-12 | 14:23
Is ook zo maar tampon is een te moeilijk woord.

Che_cuevara | 18-03-12 | 14:28

@Che_cuevara | 18-03-12 | 14:22
De vrouw? gat in de hand coach? timelonggone was dat zo nu echt niet meer.

miko | 18-03-12 | 14:27

-weggejorist-

Eduard-Khil | 18-03-12 | 14:27

En A.Nanninga als spelling- en reaguur coach?

ratelaar | 18-03-12 | 14:27

@toetanchamon | 18-03-12 | 14:19

Als je het niet leuk vindt dan sla je het topic toch over.

Che_cuevara | 18-03-12 | 14:27

Wederom een artikel dat de spijker op zijn kop slaat. Ik ben zelf een web- en softwareontwikkelaar (nee, niet zo'n dertien in een dozijn handig neefje die Drupal of Wordpress kan installeren maar een gediplomeerde en gecertificeerde 'veteraan' die het al sinds halverwege de jaren '90 doet) en ik word helemaal moe-de-loos van die typetjes die van voor zichzelf sprekende zaken als bijvoorbeeld 'Tweeten' en het gebruik van "soosjal miedijaaa", hun beroep proberen te maken.
.
Diezelfde sociale media kanalen (Facebook, Twitter en LinkedIn in het bijzonder), netwerkbijeenkomsten en zelfs de normaliter gezellige "Open Coffees" stromen helemaal vol met dit soort mensen. Gek word je er van. En allemaal maar krampachtig hun verkooppraatje houden om misschien een klantje te scoren. En zichzelf maar blijven afvragen waarom hun 'bedrijfje' maar niet van de grond wil komen.
.
Anderzijds is dit ook wel een beetje de schuld van ons steeds slechter wordende onderwijssysteem en de daarbij horende pretstudies. Met opleiding als "Commercieel management" waar men hele 'masterclasses' aan het gebruik van Twitter toewijdt, en waar men studentjes aanpraat dat er bergen werk te vinden is in "de soosjal miedijaa", vragen we er ook wel een beetje om.
.
Ik mis de passie in het gros van de mensen tegenwoordig, als het op een beroep aankomt. Als je pak 'm beet 20 jaren geleden aan een kleuter of een puber vroeg wat die later wou worden, dan kreeg je vol enthousiasme en zonder aarzeling een antwoord als "Elektricien! Ik hou van stroomdraadjes!", "Ik wil dokter worden!" of "Ingenieur, ik ben he-le-maal gek op machines in en uit elkaar halen!". Tegenwoordig krijg een heel nonchalant "euh, iets met websites of social media of zo, verdient lekker veel en je kunt lekker lui achter de computer hangen de hele dag". Jongens, ga in vredesnaam een vak leren of zo. Mensen die "iets" met psychologie en computers of doen hebben we al genoeg...

Le Roi | 18-03-12 | 14:26

Zijn er ook coaches voor mensen die zichzelf eigen best redden? Want dat kan echt niet meer hoor tegenwoordig!

Canis Spurcus | 18-03-12 | 14:26

Che_cuevara | 18-03-12 | 14:23 | + 0 -
Wanneer je lid bent van een vereniging voor coaches kan je een AGB code aanvragen. Dit kan ik ook doen wanneer ik zelf een bedrijf wil beginnen. Sommige verzekeraars vergoeden dit (deels of in aanvullend pakket).

Ikwashet | 18-03-12 | 14:26

@necrosis | 18-03-12 | 14:17
Sharon mag blijven zitten tot het echte voorjaar.Dan is er altijd wel ergens een dijk te dichten.

miko | 18-03-12 | 14:26

@miko | 18-03-12 | 14:23
Die is er wel, maar ze is haar VW-busje kwijt.

Stormageddon | 18-03-12 | 14:25

@necrosis | 18-03-12 | 14:21
Slijmerd.

Che_cuevara | 18-03-12 | 14:24

@necrosis | 18-03-12 | 14:21
Het is G-Unite, niet G-unite. Oef. Glad ijs necrosis, glad ijs.

Bart_Bart | 18-03-12 | 14:24

@Bart_Bart | 18-03-12 | 14:22

Daarom staan er dus ook al de nodige pelotons ME klaar. Wapenstokcoaching.

Reinaert | 18-03-12 | 14:24

@kapotte_stofzuiger | 18-03-12 | 13:55
Soms vraag ik wel eens af....
Kun jij geen surf coach worden?Waar en hoe vind je dit?

miko | 18-03-12 | 14:23

@Ikwashet | 18-03-12 | 14:22
Dat wist ik dus niet.
Ja dan is het toch onze taxpoet verdomme.

Che_cuevara | 18-03-12 | 14:23

ik dacht dat ze met een menstruatiecoach een tampon bedoelde.

irma zonderboezem | 18-03-12 | 14:23

@A.Th. | 18-03-12 | 14:19

Ik hol ook al jaren achter de werkelijkheid aan. En da's altijd nog beter dan andersom. Stel je voor zeg, voor je 't weet denken ze dat je een trendsetter bent. Dat moeten we met z'n allen toch echt niet willen!

Reinaert | 18-03-12 | 14:22

De ADO-fans kunnen wel een zelfbeheersingscoach gebruiken.

Bart_Bart | 18-03-12 | 14:22

@Reinaert | 18-03-12 | 14:13
Je vergeet de belangrijkste "gat-in-de-hand-coach"
*de vrouw*.

Che_cuevara | 18-03-12 | 14:22

Che_cuevara | 18-03-12 | 14:11 | + 1 -
Een coach wordt net als een eerstelijns vergoed. Zelf (ja ik weet het) ben ik psycholoog en de coach zonder opleiding krijgt net zoveel vergoed van de verzekering. Het enige dat ze daarvoor hoeven te doen is lid worden van een zogenaamde vakvereniging (die uiteraard bestaat uit andere coaches zonder opleiding) of mensen met een zogenaamde opleiding die niet geacrediteerd is (flutstudie). Alleen het jammere is dat hun wondere wereldje nu een beetje aan het instorten is aangezien er op de PGB bezuinigd gaat worden.

Ikwashet | 18-03-12 | 14:22

@Bart_Bart | 18-03-12 | 14:17
Die functie wordt al bekleed door G-unite.
De beste 'mod' en mijn goedste vriend!

necrosis | 18-03-12 | 14:21

@toetanchamon | 18-03-12 | 14:19 |
En wat natuurlijk echt een verlies is is dat jij ook al niet leuk bent.

A.Th. | 18-03-12 | 14:21

Tja, je hebt mensen die een probleem hebben en vooruit willen gaan. Die dit willen oplossen en hiervoor iemand inhuren. Die bijvoorbeeld willen excelleren in een sport. Je hebt ook mensen die lekker negatief doen over het leven en vastzitten in hun grot. En op het eind van hun leven erachter komen dat iemand hun eenvoudig met wat tips had kunnen helpen. Succes Nanninga in die doka van je leven. Moehahaha.....

Lacan | 18-03-12 | 14:21

Overigens, die neukcoach is óók menstruatiecoach. Ze heeft er zelfs een heel project voor: een soort heksenkring.
redtent.nl/site/nl/node/2
Bijzonder allemaal.

Stormageddon | 18-03-12 | 14:20

@Parel van het Zuiden | 18-03-12 | 14:18

HR? Typische nieuwlichtersafkorting. PZ volstaat. #Reactionair.

Reinaert | 18-03-12 | 14:20

@Reinaert | 18-03-12 | 14:17 |
Ik zat zo te denken, ik heb en totaal debiel idee en schrijf het op, maar zoals zo vaak hier blijkt mijn geschifte brein achter de werkelijkheid aan te hollen. QED.

A.Th. | 18-03-12 | 14:19

A. Nanninga is door Johnny gecoacht dat vind je terug in haar topic's, Johnny's woorden, Johnny grappen. Johnny komt wel to the point, A. Nanninga doet dat vaak niet in haar topic's. Gemaakt leuk willen zijn is vaak niet leuk.

toetanchamon | 18-03-12 | 14:19

@necrosis | 18-03-12 | 14:17
Ik dacht al waar dat olifantenjong was gebleven.

Che_cuevara | 18-03-12 | 14:19

Coaches zijn het symptoombestrijdingsinstrument voor HR afdelingen die problemen niet bij de bron durven aanpakken.

Parel van het Zuiden | 18-03-12 | 14:18

@miko | 18-03-12 | 14:13
Geen doel, geen idee, alleen makkelijk geld verdienen over de ruggen van andere onwetenden. Dat doen sektes, kerken, adel en staten al millennia. Niks nieuws onder de zon.

Stormageddon | 18-03-12 | 14:18

@A.Th. | 18-03-12 | 14:14
Ja, maar die werkt dan wel zelfstandig en wijst jou de weg naar de subsidies.
Zo gezien is het natuurlijk onrechtstreeks wel onze taxpoet.

Che_cuevara | 18-03-12 | 14:18

miko | 18-03-12 | 14:04 | + 0 -
Waren het maar HBO ers/WO ers. Dit zijn huisvrouwen die na een burnout of wat voor gezwets dan ook graag de psycholoog uit willen hangen, maar er nooit iets over geleerd hebben. Dit zijn precies de types waar ik een gruwelijke hekel aan heb.

Ikwashet | 18-03-12 | 14:18

@miko | 18-03-12 | 14:09
Ik vraag me af waar PvdA Sharon Dijksma moet lozen, dat mens heeft geen opleiding afgemaakt en heeft slechts wat politieke functies op haar naam staan.
Ik herinner me trouwens een plemp van een reaguurder wiens nick mij ontschoten is:

Diergaarde Blijdorp meldt: moeder en kind maken het goed....

necrosis | 18-03-12 | 14:17

@Canis Spurcus | 18-03-12 | 14:14 |
Of probeer het met kippeneuken.

*tok!*

A.Th. | 18-03-12 | 14:17

@A.Th. | 18-03-12 | 14:14

Leuke link: "Het creatief toepassen van de subsidieregelingen is een win-win situatie, zowel voor coach, coachee als voor de ondernemer."

We zijn weer thuis. Nederland.

Reinaert | 18-03-12 | 14:17

Ik nomineer Holzie als reaguurderscoach.

Bart_Bart | 18-03-12 | 14:17

@Stormageddon | 18-03-12 | 14:05
Als ik dat zo lees zou ik snel de pijp uit gaan om van dat gezeik af te zijn.
Da's geen sterfensbegeleiding, dat heeft meer iets weg van actieve euthanasie.

Che_cuevara | 18-03-12 | 14:17

Organisaties die structureel 'coaches' (moeten) inzetten hebben incompetente ongeschikte mensen op de eigen loonlijst gezet.

Parel van het Zuiden | 18-03-12 | 14:15

@Che_cuevara | 18-03-12 | 14:11 |
10 tegen 1 dat je wel ergens een subsidie coach kunt vinden. www.tvc.nl/nl/nieuws/item/7

A.Th. | 18-03-12 | 14:14

dlseth_ | 18-03-12
Naar de poepcoach?

Canis Spurcus | 18-03-12 | 14:14

@eagleye | 18-03-12 | 14:05
LOOOOOOLL
Die kende ik niet.Zal al wel oud zijn maar toch.

miko | 18-03-12 | 14:14

@kapotte_stofzuiger | 18-03-12 | 13:55
Whoeha, een masturbatie handleiding.
Hoe verzinnen ze het.

Che_cuevara | 18-03-12 | 14:14

@Jackanders | 18-03-12 | 14:10

"Gat-in-de-hand-coaches" zijn er al járen en ze leveren allemaal prachtig werk af: incassobureaux, deurwaarders, schuldhulpverleners, noem maar op.

Reinaert | 18-03-12 | 14:13

@A.Th. | 18-03-12 | 13:59
lol

miko | 18-03-12 | 14:13

@Stormageddon | 18-03-12 | 13:57
Zo had ik het nog niet bekeken.Maar inderdaad.Vroeger liep de man met de pet bij de papen of ouderlingen binnen.Zo konden ze lekker kneden.
Zou er achter al die coaches een groter doel zitten?
*alvast een alcoa product zoekt*

miko | 18-03-12 | 14:13

@Reinaert | 18-03-12 | 14:10
JAwel, dat is interactief.
Vier grote kerels die jou in een dwangbuis moeten proppen terwijl jij tegenwerkt is toch wel interactief zou ik zo denken.
Maar misschien zie ik het ook wel verkeerd.

Che_cuevara | 18-03-12 | 14:13

Zoals Ambsterdammetje al zei, het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod.

Die mensen houden elkaar gewoon lekker bezig. Een paar uurtjes per week.

Zo lang de overheid er maar geen geld insteekt, which is niet altijd de case.

Bart_Bart | 18-03-12 | 14:12

@necrosis | 18-03-12 | 13:59
Die coaches worden echt niet van onze taxpoet betaald. Als jij zo'n coach wil raadplegen zul je die zelf moeten betalen.
Ze betalen zelfs nog belasting.

Che_cuevara | 18-03-12 | 14:11

@Che_cuevara | 18-03-12 | 14:05

In mijn beleving is coaching toch echt een interactief fenomeen. Door vier grote kerels in een dwangbuisje gedouwd worden noem ik niet echt interactief, maar misschien zie ik het verkeerd.

Reinaert | 18-03-12 | 14:10

De 'gat in de hand-coach' mis ik nog in het rijtje, terwijl er daar toch genoeg van zouden moeten zijn.

Jackanders | 18-03-12 | 14:10

@Stormageddon | 18-03-12 | 14:05 |
Dank je wel voor de duiding, maar persoonlijk ga ik toch liever voor het vuurpeloton dan naar het gezever te moeten luisteren van een kleuterneuker die desnoods ook nog necrofiel kan blijken te zijn? Ik bedoel, hoe ga je een klacht indienen als dood bent en je verkracht wordt?

A.Th. | 18-03-12 | 14:10

Blijft een vleeswond bloeden hoort erbij. Ga liever de mannen bijstaan in die donkere tijden, al het gezeik maar erger, en neuken ho maar moet je er mee

Bokito ergo sum | 18-03-12 | 14:10

@miko | 18-03-12 | 14:04
"Ik weet niet wat erger is.Ondergaan in een poel van strijd vuur en bloed of in een land te leven waar totaal overbodige HBO'ers en WO'ers maar allerlei baantjes verzinnen om hun *kuch* kennis te gebruiken."

Ach, zolang die het allemaal zelf bekostigen en er malloten zijn die er in trappen maakt het niet uit toch
Ik moet er in ieder geval niet voor betalen dus ze doen maar.

Che_cuevara | 18-03-12 | 14:09

@Sjors W. | 18-03-12 | 13:53
Bedoel ik dus.Enorme zeikmuizen die na hun opleiding miserabele moeders zijn en zich daar dan voor excuseren omdat ze een eigen zaak moeten runnen. Waar manlief elke maand nog een paar zakken euro's in moeten pleuren anders gaan ze op hun plaat. En dat Henk en Ingrid daar gebruik van maken is omdat ze gek geluld worden door mensen dat salles te verhelpen is.Niemand accepteert meer iets.Kinderen die toevallig wat minder hersens hebben krijgen zoveel gogen om hun heen dat ze alleen daar al hyper van worden.

miko | 18-03-12 | 14:09

Jammer dat ze in haar twitteraccount het woord menstruatiEcoach verkeerd schrijft. Gewoon een hoax dat mens.

John Hawkwood | 18-03-12 | 14:08

@Morgenhout | 18-03-12 | 14:00
Even aangenomen dat je een vrouw of vriendin hebt:
Hoe zou jij het vinden als jouw vrouw/ vriendin een flinke voorbinddildo in je reedT wil douwen omdat ze dat geil vind?
Niet gaan miepen en tanden op elkaar, bitch!
*gnehehehehe*

necrosis | 18-03-12 | 14:06

Ach ja, het gaat slecht met de economie, en je hebt net je baan verloren. Dan maar wat A4-tjes vol onzin typen. Om vervolgens die onzin (voor prijzen waar je 4 maanden van kan vreten) aan andere werkloze sukkels te verkopen als 'cursus', 'workshop' of zelfs 'opleiding' . Dat is het verschil tussen een domme werkloze en een intelligente werkloze.

deboerenlul | 18-03-12 | 14:06

Goed beschouwd is dit een logisch vervolg op de vaginamonologen.
Daarna series als sex & the city.

Kunnen vrouwen zich niet weer gaan storten op hun kerntaken?
En zouden die honderden miljoenen Chinese en Indiase vrouwen zich, terwijl ze 14 uur per dag in een sweatshopwerken, hier ook zo druk
over kunnen maken.
Doubt it!

Waar is het mis gegaan?

Guy de Lombard | 18-03-12 | 14:06

@Reinaert | 18-03-12 | 13:54
Dat is toch wel coaching dan.
De ultieme choaching that is.

Che_cuevara | 18-03-12 | 14:05

@A.Th. | 18-03-12 | 13:59
Welnee, dat zat ooit in het takenpakket van elke priester, naast castreren van jongetjes met homoneigingen en het neuken van jongetjes zonder homo-neigingen.
Stervensbegeleiding heette dat. Dat je dan aan een sterfbed zat te wachten tot iemand de pijp uitging en daar een beetje slap tegenaan ouwehoeren en samen bidden en zo. Van die dingen.

Stormageddon | 18-03-12 | 14:05

Toen ik voor het eerst een kut met een touwtje er uit zag hangen was ik stomverbaasd want ik wist niet dat je er ook thee in kon zetten.

eagleye | 18-03-12 | 14:05

@Boer in 020 | 18-03-12 | 13:52
Kijk eens aan,duurde niet lang om dit weer in verband te brengen met de haatbaarden.
Ik weet niet wat erger is.Ondergaan in een poel van strijd vuur en bloed of in een land te leven waar totaal overbodige HBO'ers en WO'ers maar allerlei baantjes verzinnen om hun *kuch* kennis te gebruiken.

miko | 18-03-12 | 14:04

@dlseth_ | 18-03-12 | 13:51 |
Zeggen dat je haar 2 x kan laten schreeuwen (maar niet zeggen dat de 2 x is wanneer je je lul aan de gordijnen afveegt).

A.Th. | 18-03-12 | 14:02

Mijn vriendin wil hem niet in haar poepertje ontvangen. Wat nu?
dlseth_ | 18-03-12 | 13:51

Trek je niets aan van haar gejank en ongetwijfeld vindt ze zelf de weg naar de huilcoach.

Morgenhout | 18-03-12 | 14:00

@Stormageddon | 18-03-12 | 13:57 |
Sterf-coach? Dat is toch een vuurpeloton?

A.Th. | 18-03-12 | 13:59

Dat doet ze dan wel weer handig; ze is haar eigen twittercoach.

Rest In Privacy | 18-03-12 | 13:59

@Sjors W. | 18-03-12 | 13:53
Hoezo zeikstukje?
Nanninga slaat de spijker op de kop.
Bovendien worden al die 'coaches' betaald door onze taxpoet!

necrosis | 18-03-12 | 13:59

@Sjors W. | 18-03-12 | 13:53

En denk jij dat Henk en Ingrid dat echt doen? Welnee joh, dat zijn hardwerkende burgers en geen zweefteven met een ter plekke verzonnen (of aangepraat) trauma.

Iemand die zich laat "coachen" moet daar natuurlijk ook wel voor ontvankelijk zijn. Dit soort coaching is gewoon een elitaire variant op het volkse Yomanda-geneuzel.

Reinaert | 18-03-12 | 13:58

Heeft Naninga zelf geen diet-coach nodig voor de dikke reedt?

Salmon Rosti | 18-03-12 | 13:57

Tja, vroeger kon je voor dat soort onzin terecht in een kerk. Sterf-coach, ziekte-coach, geboorte-coach, leef-coach. Mensen hebben dat blijkbaar nodig. Andere mensen betalen voor informatie die ze niet hebben en die het zelf ook allemaal niet weten maar net doen alsof. Merkwaardig fenomeen.

Stormageddon | 18-03-12 | 13:57

@Locutar | 18-03-12 | 13:54 |
Wat dacht je van wegcoachen? Kan joris op vakantie, en heb jij ook wat onnutigs te doen.

A.Th. | 18-03-12 | 13:56

Niets mis met coachcoaches. Neuqcoachen is met bijbetaling, dat dan weer wel.

Biff Eagleburger | 18-03-12 | 13:56

Ik zag dat coachcoach al gebruikt wordt... dan word ik maar coachcoachcoach. Iemand die me daar bij kan coachen? Een coachcoachcoachcoach misschien?

Locutar | 18-03-12 | 13:54

Hier op de isoleer doen we niet aan coaching. Gelukkig.

Dwangbuisje, spuitje en alle problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon!

Reinaert | 18-03-12 | 13:54

Tweede te lange bittere zeikstukje van de dag.

Waarom zijn deze coaches er? Omdat Henk & Ingrid er graag gebruik van maken en bereid zijn er voor te betalen.

En omdat het geen zak kost om in te schrijven bij het KvK en 1x per maand ergens een zakcentje te verdienen. Kun je op feestjes toch mooi vertellen dat je meer bent dan een sherryzuipende mama: je hebt immers een eigen zaak en het draait 'heel leuk'.

Sjors W. | 18-03-12 | 13:53

@dlseth_ | 18-03-12 | 13:51 |
Neem je een andere vriendin. Of je loopt naar de hoeren toe.

A.Th. | 18-03-12 | 13:53

@eerstneukendanpraten | 18-03-12 | 13:46
In dit geval heb ik mijn nick natuurlijk tegen....

necrosis | 18-03-12 | 13:53

Ach joh, liever een land vol lachwekkende coaches dan een land vol boze religieuzen met wapens. Soms is het best fijn om te wonen op een plek waar dit soort flauwekul gewoon ongestoord mag.

Boer in 020 | 18-03-12 | 13:52

Nanninga is een heldin, zelden heb ik zo gelachen op een druilerige zondagmiddag!
*kusje*

necrosis | 18-03-12 | 13:51

@eerstneukendanpraten | 18-03-12 | 13:46
Hallo mijnheer de neukcoach!

Mijn vriendin wil hem niet in haar poepertje ontvangen. Wat nu?

dlseth_ | 18-03-12 | 13:51

Is Femke ook nog steeds ongebeld?

eerstneukendanpraten | 18-03-12 | 13:50

@eerstneukendanpraten | 18-03-12 | 13:46
En dat zonder te praten, zouden meer coaches moeten doen.

Che_cuevara | 18-03-12 | 13:49

@eerstneukendanpraten | 18-03-12 | 13:46 |
Daarvoor ga ik gewoon naar de hoeren toe ...

A.Th. | 18-03-12 | 13:49

Van dit soort dingen kan ik alleen maar denken dat onze beschaving binnenkort aan zichzelf ten onder gaat.

Misschien krijgen die Maya's dan toch nog gelijk...

Faabsel | 18-03-12 | 13:48

Het ergste is nog dat er zoveel mensen in trappen.
Dus zal ik maar een niet-intrap-coach worden.

Che_cuevara | 18-03-12 | 13:47

Ik zal het maar bekennen: ik ben natuurlijk de neukcoach...

eerstneukendanpraten | 18-03-12 | 13:46

't is de wet van vraag en aanbod

ambsterdammetje | 18-03-12 | 13:43

@hfakker | 18-03-12 | 13:39
Toch vraag ik me af in welkestaat van periode A. Nanninga naar wat zoekende was.... toen zij op deze bron van ellende stuitte..

PMS-je aan het doen Nan?

hfakker | 18-03-12 | 13:41

@hfakker | 18-03-12 | 13:39
Jij hebt een coach nodig.

Parsons | 18-03-12 | 13:40

Wat er gebeurd is? Nederland zit zo vol nutteloze mensen, dat ze elkaar uit verveling maar gaan aanleren hoe ze het beste nutteloos kunnen zijn.

ZKH EénOog | 18-03-12 | 13:40

Menstruatie is moord, vraag maar aan god.

Parsons | 18-03-12 | 13:40

al deze coaches moeten naar de stoelgang coach zijn geweest gezien de peop die er wordt voorgeschoteld.

p_nuts | 18-03-12 | 13:39

Menstrueren kun je leren, dus....

Mijn droom is dat het vrouwelijke en het mannelijke als evenwaardig herkend, erkend, geaccepteerd, gerespecteerd, gewaardeerd en geëerd worden. Ik geloof dat ik daar een bijzondere bijdrage aan kan leveren. Hoe? Door mensen bewust te maken van de cyclus, de natuurlijke cyclus. In het bijzonder door vrouwen en mannen bekend te maken met en bewust van hun/de menstruatiecyclus. Ik geloof dat als vrouwen hun cyclus kennen, ze zichzelf beter leren kennen en zichzelf kunnen leren ‘lezen’. Als mannen de cyclus begrijpen, begrijpen ze vrouwen beter, wat ze in staat stelt bewuster en begripvoller met vrouwen om te gaan en meer uit hun relatie(s) te halen.

hfakker | 18-03-12 | 13:39

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken