
Na het tumultueus verlopen diepte-interview met die duwmeneer van de
NVU mocht Tom Staal vandaag iets voor zichzelf gaan doen. "Ga rokjes filmen, ga lolvoxpoppen op een plein met echte mensen, ga een gesprek aan met studentes communicatie-wetenschappen," was het advies. Maar nee. Tom kwam zelf met het idee om een onderste-steen onderzoek naar de bierprijzen in de Utrechtse horeca te doen. Altijd op zoek naar misstanden in onze samenleving, die jongens van GeenStijl.TV. En echt, mensen. Zelfs
dan beginnen ze op Tom in te meppen. Fatsoen & Respect is weer eens ver te zoeken bij de babyboomers in dit land. Bah. Niettemin:
VRIJMIBEAU.
Reaguursels
InloggenIs tom staal ,niet toevallig fam van dat bank
volk ,boele en fam.
ouwe wijf
slaat zo met plu
wat een raar agresief wijf
@Een paard | 10-03-12 | 11:49
*BBQ met hoofdletters schrijven doet*
Dus je hebt je plantenbak pal naast de Dikke staan, en dan explodeer je zowat als er een keer een plopkap invalt? Mevrouw moet misschien eens vrijdagavond laat de wacht gaan houden naast die hortensia.
T toevoegen doet
Stormageddon | 10-03-12 | 00:27
Literje Euroshopper bij den Appie doet 0,90 cent
En dat komt bij Bavaria vandaan!
Na de 3e proef je geen verschil meer met welk anders pils dan ook!
Inderdaad LOL. Vooral dat kakwijf op het laatst.
Net als anderen: lol om "Staalbezopen". Hoe haalt hij in het in zijn hoofd om iets in de plantenbak te gooien.
@euromiddenweg
Drank maakt meer goed dan liefde kapot kan maken.
Ik drink geen alcohol. En dat moet ik vervolgens altijd aan iedereen uitleggen. Gek is dat eigenlijk.
Voorts: Necrosis met een hoofdletter. Gewoon omdat het kan.
Zeau frau croes gaat u eindelijk dit horecaondernemer slopende kartelbolwerk aanpakken.....
drank maakt meer kapot dan je lief is...
-weggejorist-
voor 2,40 (25cl) heb je aardig wat bier bij de Lidl:
1 krat OeTTINGER-pils à 5,99 = 24 x 0,33liter = 7,92 liter pils
-weggejorist-
Wat een irritante stem heeft die Staal.
met die prijs dan nog kunnen comazuipen hmmm had ik maar zoveel te besteden
Langleven de babyboem
100 kudo's voor oma. Top wijf.
@ necrosis | 10-03-12 | 07:56 | + 0 -
Meen je dat nou?
Getuigt dan van een stuitend gebrek aan kennis.
Een kwestie van bitrate en de juiste codec gebruiken.
Is niet zo heel moeilijk hoor.
.
Maar omdat je het toch allemaal al zo goed weet, ga ik het verder niet voorzeggen natuurlijk.
Ja ja babyboomer dit, babyboomer dat. Als Tom Staal een marokkaan was geweest die weggejaagd werd met een paraplu stond iedereen te klappen... Maar nu gaat het om een babyboomer die een marokkaan/Tom staal weg jaagt en dan is het babyboomer dit en dat.
Dubbele moraal.
.. dit soort journalistiek kon, was leuk en vernieuwend toen de huidige fatsoensridders jong waren en nog niet rijk.
Nu liever maar weer dat oude fatsoen terug dat zij vertrapten. Zonder de spruitjes, wat jammer is want die zijn best lekker.
necrosis | 10-03-12 | 09:46
Nope. Maar ik lees al een poosje mee. Soort van.
@rara | 10-03-12 | 09:30
Roze olifanten bestaan alleen in de gedachten van alcoholverslaafden en GroenLinks.
@AshleyJ"Ash"Williams | 10-03-12 | 09:19
Ken ik jou ergens van?
@Rammstein | 10-03-12 | 09:09
Dat vrouwen 'wat ouder' zijn betekend niet automatisch een pluspunt.
Gisteren nog even een pica gezien van Deborah Harry, die was om te smullen.
Ik weet, ze heeft één en ander laten verbouwen maar sommige vrouwen zijn dermate onaantrekkelijk dat er niets te verbouwen valt.
*you can't polish shit*
AshleyJ"Ash"Williams | 10-03-12 | 09:27 | + 0 -
Lag er een straatverbod op zijn deurmat ?
@necrosis | 10-03-12 | 08:06
De olifant is een bedreigde diersoort. Ik zeg: bescherm de roze olifanten, laat ze toe in je leven.
Rammstein | 10-03-12 | 09:24
Ken het hele verhaal niet, maar van de ene op de andere dag werd Clairy als een doodgeslagen biertje aan de kant geschoven. Schande!
AshleyJ"Ash"Williams | 10-03-12 | 09:19 | + 0 -
Dat is ploftseling !
Rammstein | 10-03-12 | 09:09
Nee, hij is plofskaps van z'n geloof gevallen. Geloof ik nog mee te hebbon gekregen in een vorig leven.
Mooi om te zien hoe ze Tom als afsluiting nog even straalbezopen toesist. Als een soort final judgement.
necrosis | 10-03-12 | 08:03 | + 0 -
Dat is toch jouw "doelgroep"?
2.30 voor een pilsje en dan moet je nog Heineken zuipen ook? Hier kost een halve liter 2.90 in de kroeg. Beter bier, hoewel ook opgekocht door Heineken, en dan vind ik het nog knap duur, want het duurste bier kost, als je naar de aanbiedingen kijkt max 13.80 een krat van 20 halve liters ("normale" prijs 17.80)). Dezelfde levensstandaard als NL, maar stukken minder Belasting.
Dezelfde suikervrije frisdramk bij de Lidl kost hier trouwens 29 cent tegen 65 cent in NL. Komt door de BTW zeggen ze dan in NL, waar de BTW 1 % lager is. Het is wel niet te zuipen, maar het toont wel aan dat je in Nederland genaaid wordt aan alle kanten.
Gewoon doorgaan met stemmen op de partijen die je naaien, je krijgt wat je toekomt.
Dat mokkel wordt de nieuwe haatmevrouw?
@Che_cuevara | 10-03-12 | 08:38
Ik ook niet, omdat ik veel te veel tijd kwijt ben om al die knopen van haar jas los te maken.
*grinnik ende grijns*
@necrosis | 10-03-12 | 08:35
Ja, hoe ouder hoe gekker
@necrosis | 10-03-12 | 08:03
Met of zonder paraplu, ik zou ze niet doen.
@Donkey Bong | 10-03-12 | 08:34
Bandirah was gisteren iets minder slecht dan normaal, als je dat prefereert.....
*iets mompelen doet over masochisme*
*alarmklok luiden doet*
www.telegraaf.nl/binnenland/11688295/_...
En om ontopic te blijven, noteer ik bier op mijn boodschappenlijstje.
Liever nog Bandirah dan filmpjes van Tom staal. Wat een marteling.
boeglul | 10-03-12 | 04:51 | + -1 -
Dank.
@rara | 10-03-12 | 07:52
Volgens mij zit er een roze olifant aan die draadloze internetkabel te knagen, en daar kunnen draadloze internetkabels niet tegen.
*eischt verbod op roze olifanten*
Ik mis nog een straalbezopen reaguurder die de paraplu-mevrouw zou doen.
*wacht in spanning af*
@Greetje Duisenberg | 10-03-12 | 07:28
Het ligt overigens niet aan Dumpert, heb jij nog zo'n oud kadaver met een groen scherm?
@Greetje Duisenberg | 10-03-12 | 07:28
Drink wat minder in de kroeg en koop van het uitgespaarde geld een computer met een snellere processor en veel meer geheugen.
Je weet niet wat je meemaakt......
Zit je als man lekker een biertje te drinken met bijbehorende lol, zit er altijd wel een zuur wijf op de loer om de pret te bederven.
@Greetje Duisenberg | 10-03-12 | 07:28
Filmpje werkt zonder haperen. Zit je draadloze netwerkkabel wel goed?
Het duurt ongeveer twintig minuten om een videootje van 03:57 te bekijken door al dat gebuffer. Dat is ontzettend jammer. Hoe leuk misschien ook, de vaart moet er wel inblijven, anders haak ik af.
.
Ik kijk dus maar geen videos meer op Dumpert en hoor het wel wanneer jullie het eindelijk together hebben, want er is al zoveel amateurisme.
Het is nu duidelijk: Stille coup van Tom en Rutger is uitgeweken naar België!
OK.Draadje
Zo, die Tom kan ze ook lekker naar binnen gieten.
@Ella | 10-03-12 | 03:52
Dat was de meest zinvolle bijdrage aan dit draatje.
derekenkamer.kro.nl/seizoenen/seizoen_...
Wat kost een biertje?
donderdag 9 februari 2012
De Rekenkamer zoekt uit wat een biertje kost.
Waarom betalen we zoveel voor bier in de kroeg en zo weinig voor bier in de supermarkt?
''De inkoopprijs voor de kroegbaas ligt twee keer zo hoog dan de supermarktprijs.''
Kartelvorming?
Koppelverkoop?
Gedwongen winkelnering?
Uitschakelen concurrentie?
Falen van de Nederlandse Mededingingsautoriteit de waakhond tegen kartelvorming?
nl.wikipedia.org/wiki/Kartel_%28econom...
vicecity | 10-03-12 | 02:17 |
Voor zover ik weet in Duitsland en lang niet overal, moet je echt naar zoeken. Het heeft 0,6 Gramm Kohlenhydrate, 7,9 Gramm heeft normales Bier.
Stormageddon | 10-03-12 | 02:07 |
Ik heb dat zo ervaren bij Oettinger pils. Maar ik weet maar al te goed dat dat gewoon smaakvervorming van tussen de oren kan zijn. Bijvoorbeeld door de lage prijs. Bij het Hefeweiss heb ik daar echter geen last van.
Mocht je ooit in de Eifel komen, in de buurt van Mechernich is de Steinbachtallsperre de.wikipedia.org/wiki/Steinbachtalsper... is een bierbrouwerij in het restaurant aan het stuwmeer waar je bier of alt in een Krug kan kopen. De krug kost 10,- en het (na)vullen kost 5,-. De moeite waard.
Daß ist Preiswert .. zal er eens op letten bij de Getränkemarkt. Ken je trouwens dat kaloriearme bier? Smaakt ook helemaal niet slecht, zit wel veel verschil in, het beste vind ik Edelhopfen Premium Qualität. Is Diät Pilsener (Kohlenhydratenarm).
Europeaan | 10-03-12 | 02:04 | + 0 -
Ook ergens in Nederland te krijgen ?? of moet je aan de Duitse grens wonen ?
Aan kaloriearme bier heb ik eerlijk gezegd nog nooit gedacht. Misschien dat merk eens proberen en dan eventueel inplaats van drie keer slechts twee keer per week door de plantages draven.
Dat Oettinger Hefeweiss is echt lekker. Ook in combinatie met bijvoorbeeld 'n goeie grappa (trouwens óók veel goedkoper in DL dan hier). En het voordeel tov pils is dat het zelfs niks aan smaak inboet als je het 'n uurtje of zo niet aanraakt. Ik drink het dan wel uit de fles. Meestal 'n halve liter per avond, maar dalijk in lente met tuinwerk ook wel eens drie of vier per dag.
@WirMachenMusik | 10-03-12 | 01:55
12 of 16 flessen per krat? Maakt nogal verschil. Anyway..
Oettinger pils is prima. In een blinde test proeft niemand (en dan bedoel ik ook niemand, ook gij niet) het verschil. Van alle pilsjes die in Nederland te koop zijn, zijn alleen Amstel en Grolsch onmiddellijk herkenbaar in een volkomen blinde test. De eerste vanwege de speciale lichte afdronk waardoor het geen pils lijkt maar een hooggistend bier, en Grolsch vanwege de bitterheid door relatief veel hop. De rest verschilt zo subtiel en marginaal van elkaar: in een blinde smaak- en geurtest kunnen zelfs professionele brouwers en de allergrootste experts de merken niet benoemen. Gokwerk.
WirMachenMusik | 10-03-12 | 01:55 |
Daß ist Preiswert .. zal er eens op letten bij de Getränkemarkt. Ken je trouwens dat kaloriearme bier? Smaakt ook helemaal niet slecht, zit wel veel verschil in, het beste vind ik Edelhopfen Premium Qualität. Is Diät Pilsener (Kohlenhydratenarm).
San Miguel openplopt.
Europeaan | 10-03-12 | 01:49 |
Ik doe het zowel 's zondags als door de week met Oettinger Hefeweissbier voor 7,40 per halve liter krat. Smaakt beter dan Erdinger, Franziskaner, Paulaner en al die andere reclamecampagnemeuk.
Maar let op: het pils van Oettinger is niet te genieten.
Drs. Cartman | 10-03-12 | 01:13
Hebben ze dit meegenomen in de berekeningen? Of gemakshalve overgeslagen?
standaard.be/artikel/detail.aspx?artik...
Ik trek nog eens een Bitburger open, een krat met 20 halve liters voor meestal zo'n 13 euro in Duitsland. Hollands bier .. niet te pruimen en dan nog in vaak in van die limonadeglazen, een schande!
hehe die tent van die babyboomers is nog eens tyfus duur ook met die rommel !Denk nou niet dat hun zelf die tent runnen . De huur wordt betaald door manlief zodat ze kunnen zeggen: Jij hebt 40 miljoen euro en nu hebben ze na een dag werken 40 miljoen en 75 euro dan heb ik mijn steentje ook bij gedragen denken ze .. ( in Amerika krijgen ze gewoon 50/50 bij een scheiding )... Wat zijn ze onafhankelijk he de dames ?!!
Ik weet waar ik ga pissen als ik in utrecht ben
WirMachenMusik | 10-03-12 | 01:23 |
Vraag me net of of zo'n regel ook hout snijdt op macroniveau?
@Rammstein | 10-03-12 | 01:03
"Gezellig is afhankelijk van gezelschap."
------------
Eens! Betrokken op kroegen is de belangrijkste taak van een traditionele kroegbaas of -bazin dan ook de indirecte selectie van gasten en het kaltstellen van stoorzenders.
TOMMIE !!!!! JE BENT EEN HELD !!!!!
Slaat-ie me daar even een Rochefort 10 achterover?
Man, dat is zoiets als kaviaar op een pizza scheppen. Het beste bier ter wereld misbruiken om ordinair zat te geraken... o tempora, o mozes.
Voor iedereen die zeurt over hoge bierprijzen:
derekenkamer.kro.nl/seizoenen/seizoen_...
@Rammstein | 10-03-12 | 01:03
Gezellig is afhankelijk van gezelschap. In goed gezelschap kan het in een fel verlichte kantine met harde plastic stoelen erg gezellig zijn. In een zogenaamd sfeervol ingericht café kan het zonder juist gezelschap ontzettend ongezellig zijn.
Op
E Rectus Magnificus | 10-03-12 | 01:01 |
dus.
Kalenderleeftijd zegt tegenwoordig niks meer. En al helemaal niet als je zoals ik in verstandelijk opzicht de puberteit nooit ontgroeid bent. Misschien dat ik daarom ook mijn haren nog niet heb verloren en nauwelijks grijs ben.
@Graaf van Egmont | 10-03-12 | 00:57
De kroegen alhier kunnen wel gezellig zijn. 't Hangt een beetje van het gezelschap af. Maar als roker toch bij voorkeur in de zomer, op het terras.
@Rammstein | 10-03-12 | 00:58
Erg prettig.
Graaf van Egmont | 10-03-12 | 00:57 | + 0 -
Gezellig, gezelligheid, het meest misbruikte woord. Wat ís het eigenlijk, bestaat het wel, duurt het lang of kort, is het te koop, is het nodig ? Kan je zonder?
WirMachenMusik | 10-03-12 | 00:58 Poe hé wat bent u oud! Maar u heeft wel gelijk, mensen kopen een gevoel, niet het product.
@Graaf van Egmont | 10-03-12 | 00:57
Kom eens een keer bij mij in de kroeg, biertjes zijn tegen kostprijs hier. (0,65 per flesje)
"De mensen komen of blijven hier niet weg vanwege de prijs van het bier. Zelfs niet om het bier als zodanig. Denk daar maar eens over na."
Zei de beste kroegbazin die ik ook gekend heb (mijn moeder) dik vijftig jaar geleden. "Om dezelfde reden wil ik ook geen TV in de tent", voegde ze daar dan nog aan toe.
Tien jaar later las ik in een van eerste overgewaaide Amerikaanse marketingboeken (William J. Stanton): de quote "In the factory we manufacture lipstick, in the store we sell hope"
Stormageddon | 10-03-12 | 00:35 | + 1 -
Tabak en bier, ja. Prettig.
Stormageddon | 10-03-12
Daarom drink ik mijn biertje bij voorkeur thuis. Gezelligheid hoef ik ook niet in de kroeg te zoeken, althans niet in dit gat.
Godverdomme wat een zuipschuit die Tom Staalbezopen, hij zuipt bijna nog harder in het bier dan ik in de jägermeister.
@Graaf van Egmont | 10-03-12 | 00:45
Dat is alhier ook de prijs. 2,20 voor een vaasje; 2,- voor een fluitje. Ik vind het schandalig duur, maar ja... brouwerijprijzen. Nog net niet zo schandalig als kraanwater dat als bronwater verkocht wordt voor 2 euro per 25cl, maar het komt aardig in de richting.
@Graaf van Egmont | 10-03-12 | 00:40
In het filmpje was het in de meeste gevallen een vaasje. Volgens mij 25cl.
AntiSoof | 10-03-12 | 00:43
Nou dan is het hier in mijn dorpje in 0033 net zo duur als in NL. 2,20 voor een (flink) glas bier.
@Graaf van Egmont | 10-03-12 | 00:40
Dat ligt er maar aan waar men is, denk ik. Vaak krijgt men wel het volle pond. (Tenminste, das mijn ervaring). Nee, Nederland is wel wat duur qua bier, maar de gründlichkeid van de maat zit er (nog) wel in.
Ja man.
Even voor de goede orde: als een pilsje in NL 2,30 kost, wat krijg je daar dan voor? Een kleintje met veel te veel schuim of een fatsoenlijk glas van laten we zeggen 33 cl?
verkeert...
@Rammstein | 10-03-12 | 00:29
Het is bij mij een twee-eenheid (nou ja, met tabak erbij een holy trinity). Er moet iets bij gegeten worden. Net zoals er bij eten iets gedronken moet worden. Ik kan wel zonder, maar dan mist er toch iets. 't Is een beetje als seks zonder zoenen. Het kan prima, maar je mist wel iets.
2,35 Is de gemiddelde prijs. Nou en? Het lijkt erop dat men op de inkoopsprijs gewoon 1,30 doet. Goh...
Trouwens, de meest luxe (luxueuze?) straat van Nederland is inderdaad die ene in Utreg.
Btw gegroet, anderen.
*Blijft geestelijk kontakt maar vreemd vinden*
*Weekend is en daarom in 'aparte' geestelijk staat verkeerd*
Stormageddon | 10-03-12 | 00:21 | + 0 -
Avondje bieren wordt in mijn geval, nooit door eten onderbroken, eigenlijk. Er was genoeg te eten, maar daar taal ik dan niet naar.
@Chiant | 10-03-12 | 00:19
Je haalt voor 12-13 euro een tray met 24 halve liters bij de Aldi of Lidl. Dan is de rekensom inderdaad snel gemaakt.
@Rammstein | 10-03-12 | 00:18
Heb jij last van mij?
@Rammstein | 10-03-12 | 00:11
Dat, en je moet de worst en bitterballen toch ergens mee wegspoelen.
@Rammstein | 10-03-12 | 00:11
Ik bedoel, ik ga er veiligheidshalve van uit dat het aan mij ligt dat het met de meeste mensen gezelliger wordt als ik dronken ben.
@Chiant | 10-03-12 | 00:18
En dan de horeca maar boehoe doen dat de jeugd zich indrinkt en niks meer uitgeeft. Gek hè?
@Rammstein | 10-03-12 | 00:11
Wow, dat is een heel scherpe opmerking. Er zijn inderdaad mensen met wie het ook zonder drank gezellig is. Die zijn echter zo zeldzaam dat ik er veligheidshalve van uit ga dat het grotendeels aan mij ligt.
Ik wil de mensen met wie het gezelliger wordt als de drank vloeit ook niet meteen diskwalificeren.
necrosis | 10-03-12 | 00:13 | + -1 -
Niemand tot last ? Zet je dan ook je peecee uit ?
2,30 x 2,20371 = 5,07 Gulden
Daar kreeg je 20 jaar geleden voor die prijs een gratis neuqgleuf bij en dat heette toen een piccolootje.
@necrosis | 10-03-12 | 00:05
Daar is niets mis mee. Een mens hoeft niet altijd gezellig te zijn. In situaties waarin gezelligheid wel gewenst is zet je het op een drinken, waarna de saaiheid geen probleem meer is, want afwezig.
@Rammstein | 09-03-12 | 23:59
Als ik thuis drink en een slokje teveel pak, ben ik niemand tot last en stijgt jouw zorgpremie niet.
Ik verkies het boven die minderjarige personen die zichzelf een alcoholvergiftiging zuipen die verhaald wordt op jouw- en mijn kosten.
Dmitri Dmitrievitsj | 09-03-12 | 23:57 | + 1 -
Dat denk je maar. Misschien is het wel andersom, dat je in de omgang met bepaalde mensen drank nodig hebt.
Gewoon, omdat ze anders zo overduidelijk saai zijn.
Vanwege ons filmpjesfilter op werk, moet ik 's-avonds nog wel eens een Dumpert inhaalslag plegen thuis. Maar cholera, kusters en twee kwade droge kutten op rij is iets teveel. Waarom zijn mensen toch gelijk zo kwaad altijd ? Rare tijdsgeest en verontrustend tevens. Reeds !
@Dmitri Dmitrievitsj | 09-03-12 | 23:57
Daar geef ik geen antwoord op, mensen die menen 'leuker' te zijn met een 'stuk in hun kraag' hebben gewoon een probleem.
Die geven toe dat ze nuchter gewoon saai zijn....
Stormageddon | 09-03-12 | 23:43 | + 0 -
Ik weet precies waar je moet zijn en, ook belangrijk, waar je niet moet zijn.
necrosis | 09-03-12 | 23:45 | + -1 -
Thuis drinken is net zoiets als sex-in-je-eentje. Het heeft iets ....... eh ....
@Dmitri Dmitrievitsj | 09-03-12 | 23:47
Als ik met de auto ben, drink ik 0,0 alcohol, vrienden breng ik gratis thuis.
Hoe ze hun auto ophalen is een ander verhaal....
@necrosis | 09-03-12 | 23:45
Veel mensen, onder wie ik zelf, zijn nuchter een stuk minder gezellig dan met een stuk in de kraag. Zo zwart op wit lijkt dat wat kansloos, maar het is wel waar.
Als je de oorzaak wilt onderzoeken Tom moet je echt naar de brouwerijen! Die rekenen voor een kratje bier van 24 pijpjes (gebotteld en al) minder dan voor 8 liter bier dat per duizend liters tegelijk in de tank bij de kroeg wordt afgeleverd. Pure Maffia. Iedereen maar denken dat leningen en beleggingen in vastgoed door brouwerijen bedoelt zijn om de horeca ondernemers te helpen...
Wat mij betreft elke vrijdag zo'n actie en dan elke keer exact dezelfde route. Nu al een hit. In mum van tijd wordt format gekocht door Eyeworks.
@jojo1956 | 09-03-12 | 23:37
't Is moeilijk te zeggen. Ze lijken in de tussentijd iets onbezorgds kwijt te zijn geraakt. Hoe erg is dat nu, een afgebroken stengeltje van een hortensia in pot.
Ik hoop voor ze dat ze dit voorjaar een leuke man ontmoeten.
@Stormageddon | 09-03-12 | 23:43
1x onbetaalbaar teveel. Hoewel... Onbetaalbaar is onbetaalbaar. Het is wel weer een tautologie die enorm waar is natuurlijk. Maar dat zijn tautologieën altijd: Waar. Dus.
@Tommygunner | 09-03-12 | 23:40
Lekker, salud!
@necrosis | 09-03-12 | 23:36
Dat is een nadeel van taxi's, je moet er tegen kunnen om opgelicht te worden.
Er zijn ook chauffeurs die met zijn tweeën komen. Dan rijdt er een jou in jouw eigen auto naar huis en de andere rijdt er in hun auto achteraan. Rent a BOB heet die dienst, dacht ik. Ze rekenen een prijs per kilometer, en vergeleken met de parkeerkosten overnacht en de tijd om de volgende dag je auto op te halen valt dat best mee, afhankelijk van je promillage.
Ach, bij het drinken moet je niet malen om geld. Een goede tijd met mensen om wie je geeft is niet terug te brengen tot een bedrag. Het gaat om de waarde, niet om de prijs.
Zeg jansen,
Ik geef eindelijk toe dat je een walvis op mijn heup mag zetten en vervolgens is het stiller dan in het Efteling sprookjesbos op zondag avond!? Van jouw kant! Zo krijgbik natuurlijk geen plaat op mijn heup!!
@Rammstein | 09-03-12 | 23:27
Ik weet ook wat ik de dag ervoor heb gedaan, ik drink namelijk niet meer buiten de deur.
Voornaamste reden: mensen die het gebruik/ misbruik van alcohol verwarren met 'gezellig uitgaan'.
niet eens gevallen na al dat bier.
@Rammstein | 09-03-12 | 23:38
Really? Is toch niet leuk...? Veel te druk, met veel te veel dronken, kotsende en pissende Amerikanen, plekje in de grote tenten onbetaalbaar is onbetaalbaar. Je kunt beter een Heimatabend in een dorpje aan de Alpenrand opzoeken. Dat is aardig (en betaalbaar) en veel meer sfeer. Maar ja, vind ik dan.
@zeg maar jansen | 09-03-12 | 23:34
Je vergeet 'de laars' voor mensen die al een stevig bakkie op hebben, uiteraard met de 'tip' naar boven.
*grinnikT*
@Dmitri Dmitrievitsj | 09-03-12 | 23:39
Oh... Biertje?!
@Dmitri Dmitrievitsj | 09-03-12 | 23:27
Met de kennis van nu blijf ik inderdaad liever nuchter.
Knap staaltje onderzoekshournalistiek! Hoed!
@Tommygunner | 09-03-12 | 23:36
Ik viel u bij hoor.
Zo, die zure sloot die telkens op de min 1 drukt doet het verder maar zonder mij.
Ga toch de kroeg in chagrijn!
zeg maar jansen | 09-03-12 | 23:34 | + -1 -
Totaal vergeten: Oktoberfest.
Can't wait.
Dmitri Dmitrievitsj | 09-03-12 | 23:33 |
40 jaar geleden waren deze MULO-mutsen zowel dronken als lelijk!
@Dmitri Dmitrievitsj | 09-03-12 | 23:26
Waarschijnlijk hebben die professionele chauffeurs OO in hun kenteken staan (Oplichting & Omrijden).
Ik neem gezellig een drankje in mijn bunker en kroegbazen en taxichauffeurs kunnen ongezien de-je-weet-wel krijgen.
Ik geniet in ieder geval van het beste bier en de beste muzakjes, tegen maatschappelijk aanvaardbare kosten....
*plopT*
@Dmitri Dmitrievitsj | 09-03-12 | 23:29
Alsof jij altijd overloopt van de nieuwe taalvondsten en de bijzondere invalshoeken...
necrosis | 09-03-12 | 23:19 Pullen, met een oor en een deksel.
* Ideaalbeeld met dirndljurk op ziet leven *
@jojo1956 | 09-03-12 | 23:31
Misschien waren ze veertig jaar geleden jong en mooi.
Ja, Tom is bezopen. Dat is niettemin morgen over. Maar die twee wijven houden voor altijd die zure, lelijke koppen.
Jet en Koosje Veenendaal.
Ik krijg de indruk dat het in Nederland normaal wordt om agressief te worden tegen mensen met camera en microfoon. Of kijk ik te veel geenstijl-TV en te weinig gewone TV.
@Tommygunner | 09-03-12 | 23:27
stating the obvious heet dat.
Tom in mijn stamkroeg, haha.
@necrosis | 09-03-12 | 23:24
Je moet er toch niet aan denken om de hele avond in de kroeg te staan met iemand die nuchter blijft.
*rilt*
LOL, echt lachen dit filmpje. Vooral dat eind "Je bent straalbezopen." Moehwhah
necrosis | 09-03-12 | 23:19 | + 1 -
Bij concerten ? Héérlijk. Met dit verschil: ik weet de volgende dag nog wat ik heb gedaan, gezegd en gezien, heb een vrolijke dronk, kortom, ik kan er tegen.
@necrosis | 09-03-12 | 23:24
Daar zijn professionele chauffeurs met een eigen auto voor. Je kunt ze bellen, dan halen ze je op bij de kroeg en ze droppen je voor je eigen huis. In het telefoonboek onder de T van taxi.
@Dmitri Dmitrievitsj | 09-03-12 | 23:21
Die kan mij naar huis brengen met de auto omdat IK dat niet meer kan.
*simpel*
Ben toch wel benieuwd wat de afschrijvingstermijn van een microfoon + draadloze connector is bij geenstijl.
@zeg maar jansen | 09-03-12 | 23:06
Als je geld hebt voor een Rolls, heb je ook geld voor het betere werk: Bentley.
@necrosis | 09-03-12 | 23:19
Wat is er in Godsnaam ideaal aan iemand die niet drinkt?
Tom, dan moet je ook even langs de vele studentenverenigingen gaan. Daar kan je gelukkig echt goedkoop bier halen
lol @ Tom's strenge moeder
@Rammstein | 09-03-12 | 23:17
Jij drinkt toch niet?
*ideaalbeeld in duigen ziet vallen*
@zeg maar jansen | 09-03-12 | 23:12
Ik heb geen -1 uitgedeeld, mensen krijgen niets meer van mij voor nop, zelfs geen -1!
Voor een -1 moet je 2,50 ex-BTW aftikken....
Heerlijk. Gisteravond 2,50 voor een halve liter. Netjes.
Deja-vu TV Staal!
Cuyahoga | 09-03-12 | 23:07 Volgens mij is ie nu na al dat bier z'n tattoo aan het af laten maken.
necrosis | 09-03-12 | 23:08 En bedankt voor die min 1.
@zeg maar jansen | 09-03-12 | 23:03
Dat doen vrienden onder elkaar, maar het was de eerste en laatste keer.
En daarna bleek ik ook minder vrienden te hebben....
Misschien is het voortschrijdend inzicht, maar ik begin Tom wel steeds meer te waarderen.
Nog twee van zulke filmpjes en hij mag zijn Blues Brothers-tattoo houden.
Als je moet gaan vragen wat één biertje kost kun je ze eigenlijk niet betalen.
Net als met Rolls Royces.
necrosis | 09-03-12 | 22:49 Sukkel, ik had er niks van betaald. Zeker niet als het mijn stamkroeg was waar ze me van gezicht kennen.
@necrosis | 09-03-12 | 22:56 | + 0 -
Mijn reaguursels in muziekvorm dus.
@Kaas de Vies | 09-03-12 | 22:47
Van mij mag je mee, dit was de band die ik als laatste heb gezien:
www.youtube.com/watch?v=sKvRpaeguSA
Echt heel grappig!
Tom Staal.. je had eerder in beeld moeten komen. Waar was je?
@blinde kip | 09-03-12 | 22:41
Ik heb een hekel aan electro (behalve Nine Inch Nails), je zal me daar niet vinden en ik ga er niet naartoe.
@Kaas de Vies | 09-03-12 | 22:47
Ik wil ook mee. Ik laat wel wat truukjes zien zoals bier drinken door de neus.
@zeg maar jansen | 09-03-12 | 22:39
Ik had ooit een stamkroeg waar mijn vrienden ook kwamen, niet elke vriend was even vermogend als ik (geen probleem).
Een 'maat' van mij had alvast een rekening op mijn naam op een bepaalde dag geopend en had al wat biertjes achterover geslagen (en uitgedeeld), door bepaalde oorzaken moest ik die dag verstek laten gaan in de kroeg, een dag later stond de barvrouw met een rekening van ruim 120 gulden klaar.
Toen ik vroeg hoeveel IK had gedronken, moet ze toegeven dat ik helemaal niet aanwezig was.
Ik heb de helft betaald en afgesproken dat niemand ooit meer een rekening op mijn naam zou kunnen openen....
@Kaas de Vies | 09-03-12 | 22:30 |
Ja met..... maar halverwege de "Dikke Dries" dranksessie (leukste kroeg in Utreg .... wellicht) had ik andere verplichtingen...
@necrosis | 09-03-12 | 22:38 | + 0 -
Mag ik mee, ik beloof dat ik niet zal dansen.
Naarmate je meer bier op hebt wordt de fatsoenskloof wel breder, dat zie je zo.
Die pluu is wel kapodtstuk nu. Helemaal geknakt. En daar heeft die vrouw natuurlijk ook niet om gevraagd. Misschien kan Rutger een nieuwe gaan brengen. Lijkt me wel zo fatsoenlijk.
Hahah die fatsoensteef lekker over de zeik.
@necrosis | 09-03-12 | 22:38
In Utrecht het je de ACU, die krakerskroeg waar je een pijpje kan drinken voor iets meer dan een Euro. Eens in de maand de beste Electro feestjes daar.
Ik wist nooit wat één biertje kost. Ik reken er een heleboel af en naar m'n gevoel heb ik er ook een heleboel gedronken.
Dus klopt de rekening gewoon.
@Kaas de Vies | 09-03-12 | 22:30
Als jij betaald!
*dorst heeft*
Kijk dat ouwe vel eens een zure sloot zijn.
Jammer dat Tom niet tegen drank kan, anders had hij kunnen concluderen dat na invoering van de Euro, de prijzen aan de (bier) pomp belachelijk zijn gestegen.
Wie heeft er bewijs dat de prijs van water, Hop of Mout zowat verdubbeld is?
Als ik voor een glaasje (20 cl) Spa Rood al 1,80 moet aftikken, ben je toch gestoord als je je geld in een kroeg gaat uitgeven?
Maar onder de noemer "gezellig, leuke mensen, goede muziek" gaan mensen overstag.
Ik kom nog steeds in 'underground clubs' waar de prijzen voor concerten en drankjes nog acceptabel zijn, in een doorsnee kroeg kom ik niet meer...
Ik ben gestopt met horeca. Dat de uitbater een mooie auto wil kan ik mee leven. Maar dat ik zijn ferrari moet gaan betalen gaat me te ver, een beamert 3 serie is goed genoeg. Dus thuis maar een barretje gemaakt.
staalbezopen
goed stukje irritatie tv, zoals alle shit van geenstijl.
begint al behoorlijk saai en vervelend te worden.
@zeg maar jansen | 09-03-12 | 22:35
Het ergste, ik ook. Niet de prijzen. Ja, een dag later...
@zeg maar jansen | 09-03-12 | 22:35 | + 0 -
Meestal standaard geleverd door Heineken, Inbev of iemand anders. Tjee zeg, amateur.
Twee euro dertig. En het ergste moet nog komen, ik herkén dus de meeste kroegen aan het interieur.
@brutus68 | 09-03-12 | 22:32 | + 0 -
Jazeker, dat hoef je toch niet te vragen.
www.youtube.com/watch?v=QLZjY2oONvg&am...
Tom bood direct excuses aan, de reactie van mevrouw Plu en hoe die erbij loopt, dat is straalbezopen.
@Kaas de Vies | 09-03-12 | 22:30
Jaloers?
Ik krijg waarachtig dorst van dit filmpje.
*plop*
comazuipen is zoooo 2011, maar het verklaart wel waarom die powned uitzendingen altijd zo bezopen zijn
@overVecht | 09-03-12 | 22:27 | + 0 -
MET!
Aha!
Wanneer doet iemand een kroegentocht met mij?
@brutus68 | 09-03-12 | 22:25
Roflol.
@Bart_Bart | 09-03-12 | 22:25 |
Ik heb genoten met de kroegentocht van Tom.... daar wil ik het bij laten... proost..
@dosis | 09-03-12 | 22:21
Dat is echt al zo lang geleden dat ik daar geweest ben. Misschien toen de euro net ingevoerd was. En dat was ook stukken minder maar nog veels te duur voor de *kuch* arme student die ik was. Ik was de prijzen nog gewend van de Vet-Inns op de Uithof waar je voor een halve harde gulden een Grolsch naar binnen gooide.
Even doorrekenen op mijn laatste post, stel dat een 'fluitje' 2,30 kost (25 cl), dan kost een liter bier 9,20.
*benzine zuipen gaat*
Anyway.... was gezellig vanmiddag....
@overVecht | 09-03-12 | 22:19
Mijne ook godverdomme.
Doe derde tent is wel leuk trouwens. Die net buiten Hoog Caterijne. Ga ik ongeveer nu heen.
Hij had moeten kotsen in die bloemenbak. LOL.
In scene gezet. En die ouwe heks was gewoon Tom zijn moeder.
Gelukkig eruit geknipt...
@Sanderj5 | 09-03-12 | 22:21 | + 0 -
Pleuren ze weer een tattoeage op zijn lijf en weer een piercing door een lid.
LOL! Beste filmpje ever van Tom!
Is Tom familie van Erik? Dan heeft iedereen hier nog een biertje van 'm tegoed
Toch heb ik het gevoel dat ik dit filmpje al eens eerder gezien heb...
Tomdronken.
De laatste keer dat ik in Nederland was vond ik al dat Nederland steeds onvriendelijker werd.
Mensen die alles hebben maar nog telkens met een chagrijnige pokke kop rond lopen enz.
Deze foto bewijst dit maar weer eens
-Hilarische- Hysterische wijven, trouwens.
Een beetje makkelijk om Tom weer dronken te voeren.
Desalniettemin +1 want toch leuk.
blinde kip | 09-03-12 | 22:18 |
Willem Slok.
Biertjes doen in Arnhem ook 2,30. Net als in het Gooi.
Bier+Staal=Faal
Tom heeft mijn biertje opgezopen!
2,30 voor een biertje is ruim 5 oerhollandsche pieken!
*naar voorhoofd wijzen doet*
Hey mamma, wat doe jij op mijn scherm en ik ben nog geeneens op youporn.com.
Staal begint een beetje een held te worden.
Niets eens langs gegaan bij de Kneus, de Zotte of de Bastaard? Gemiste kans, Tom! Misschien had je Bert er ook kunnen aantreffen.
Tom heeft waarschijnlijk snel een dood paardenhoofd in z'n bed liggen.
Stom Baal en Tier, altijd +1
Eehhhh, Tom Staal en Bier altijd ehhh...... hik...
REAGEER OOK