Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Le Fatsoen & La Respecte

columndumorts.jpgBonjour. Clicque die neus voor: Spijkeur. Koppe. Raaque. Column des Morts van Sylvain Ephimenco in Trouw over de Kloof die Fatsoen heet. Chapeau.

Reaguursels

Inloggen

En gesproken over Vara met " afzeiktelevisie " die als arbeidertsomroep ineens de moraalridder/fatsoensrakker uithangt, hadden we eertijds diens voorzitter Marcel "u bent een minderwaardig mens" van Dam die "de grote roerganger" ging uithangen in eigen programma's. webcache.googleusercontent.com/search?...
Hier hebben we de policor, beschaafde, fatsoenlijke 'voorzitter' bezig in de klassieker "debat tussen Fortuyn en von Dam" www.youtube.com/watch?v=tMxS_xSKujU

said_fred | 09-03-12 | 23:28

Rutger is zo 2011. Kappen nou.

brabant altijd -1 | 09-03-12 | 19:11

La respecte? Le respect is net zo begrijpelijk voor de onopgeleide Nederlander en correct. Geef eens het goede voorbeeld, stelletje paupers.

timonmja | 09-03-12 | 18:13

@seven | 09-03-12 | 16:08
Ow, had je plemp niet gezien.

Volkomen mee eens.

La Vie En Rose | 09-03-12 | 17:29

Uitstekend stuk van Silvain Ephimenco aan het adres van de fatsoensrakkers.

End of the story.

Rutger ging terecht even langs bij Naema Tahir.
Die Kinneging had de deur dicht moeten doen i.p.v. handtastelijk te worden.
Pownews en GS hadden niet moeten roeptoeteren dat Rutger was gewurgd want daarmee maakten ze zichzelf en Rutger belachelijk bij GS-, Pownews- en Rutgerhators.

Desalniettemin is Rutger toch als winnaar uit de strijd gekomen omdat n.a.v. die confrontatie met Kinneging, Tahir en Kinneging bij P&W haarfijn uit de doeken deden wat voor enge denkbeelden zij er op nahouden.

Case closed.

La Vie En Rose | 09-03-12 | 17:28

-weggejorist-

Sanne2145 | 09-03-12 | 16:52

Sylvianheeft gelijk. Alleen de inhoud gaat natuurlijk niet over of Rut aanbelt met draaiende cam of niet en sart&uitlokt in de hoop op boze response op beeld, maar dat powned vooraf grotesk overdreef met wat er gebeurd was en daarnaast blijkens de orginele tape flink manipuleerde met de beeld&geluidsmontage en overdreven regeert op kritiek terwijl ze zelf vaak kritiek uitdeelt. Let it go en leer incasseren.

seven | 09-03-12 | 16:08

Zal ik deze er maar bij doen? Ebru Umar in de Metro: www.metronieuws.nl/columns/hey-grachte...

Maar voor degenen die vinden dat er appels met peren worden vergeleken: denk ook eens aan:
-Willibrord Frequin die bij de beschaafde KRO jarenlang zijn gang mocht gaan;
-Wouke van Scherrenburg van Den Haag Vandaag die Pim Fortuyn net zo lang stalkte tot deze in wanhoop uitriep: "Mens, ga koken!"

Ik geloof ook dat onlangs de winkel van ex-PVV-er Bosman was bezocht met een draaiende camera, maar dat weet ik niet zeker.

Giraf01 | 09-03-12 | 13:32

Ephimenco est un patron

Tobi | 09-03-12 | 13:25

Daar gaan we weer. Ik heb nog niet eerder meegemaakt dat GS werkelijk elke gelegenheid aangrijpt om het optreden van minkukel Castricum te rechtvaardigen. Hij. Bedrijft. Geen. Journalistiek. Duidelijk? Het mag dan voor sommigen vermakelijk zijn om te zien hoe hij mensen het bloed onder de nagels vandaan haalt, maar ga dan niet lopen miepen als het zich een keer tegen hem keert. We weten het nu wel. Het enige goede is dat jullie hiermee impliciet toegeven dat hij baggerTV maakt.

JorisWorstNightmare | 09-03-12 | 12:13

Ephimenco vraagt zich af waarom de wansmaak en het onbeschaamd sarren, stangen, pesten, tergen en treiteren bij de linksmensen wel wordt getolereerd. Men is van linkse zijde vreemd bezig met waarde oordelen Paul de Leeuw die een mongool belachelijk loopt te maken is leuk, Rutgher die op een beetje andere wijze vragen stelt is ineens "onfatsoenlijk". En een tekeningetje van een profeet is zelfs "nodeloos kwetsend" en zou helemaal niet moeten mogen. Hoezo inconsequent?

Salmon Rosti | 09-03-12 | 11:41

Ach ja zelf-reflectie is de linkschmensch inderdaad vreemd!

zeefert | 09-03-12 | 11:25

@Troef | 09-03-12 | 10:20 | + 3 -
Hij heeft ook nooit een onfatsoenlijk wordt gebruikt, dat is toch een voorwaarde bij onbeschoft gedrag.

me,myself and IK | 09-03-12 | 11:18

Ja, helemaal waar, maar dat mag vast niet gezegd worden van al de linkse hypocrieten. Van hun mag alles zolang ze het maar zelf doen. Ze mogen pesten tot ze buiten adem zijn, maar als ze zelf gepest worden, dan gaan ze huiliehuilie doen. Of verongelijkt wanneer weer eens een van hullie met de hand in de snoeptrommel wordt betrapt. Nee hoor, van vroegere, eerlijke oprecht kwade burgers die oprecht voor hun medemens uitkwamen zijn het schijnheilige maffioosjes en oplichtertjes geworden, graaien waar ze graaien kunnen, hun eigen hypocrisie verbergen door blatend maar uit te halen naar alles wat niet hun is.

JDArtie | 09-03-12 | 11:09

Goed stuk van Ephimenco, maar onfatsoenlijk is Rutger niet, hij gedraagt zich als een kwajongen, meer niet. Beste vergelijking met hem is dan ook Bart de Graaf.
Dat men kwajongens gedrag bij links onbeschoft vindt (niet heel links natuurlijk, alleen het azijnzure deel dat altijd boven alles uitschreeuwt) geeft goed aan wat dat links tegenwoordig een intolerante stroming is die zich tegen de Nederlandse burger gekeerd heeft. Rutgergate bewijst dat links vooral bestaat uit meelopers, als het volgens NRC fout is, dan is dat ook zo. Ephimenco prikt moeiteloos door deze met gebakken lucht gevulde ballon heen.

me,myself and IK | 09-03-12 | 11:08

Laten we Jack Spijkerlul vooral niet vergeten!

streknek | 09-03-12 | 11:02

Satire is de laffe vorm van directheid. Het is een beetje als iemand een bokkelul noemen om meteen daarna te zeggen dat het een grapje was. Daarom komt men ook weg met "satire", hoe grof ook. Je kunt immers altijd zeggen dat het "maar satire" was

Wolveshead | 09-03-12 | 11:02

Absoluut niet waar | 09-03-12 | 09:01 |

Ze zijn het wellicht wel, maar dulden het niet van anderen. Verder zijn het hier net als ieder persoon moralfags, ook al denken ze van niet. Die hypocrisie maakt GS grappig.

de betaalautomaat | 09-03-12 | 11:02

fatsoenlijk nederland moet zich schamen.
een fransman,die vreselijk gelijk heeft en een vreselijke spiegel van de realiteit voor houdt bij den fatsoenminkukels.

fatsoenlijk moet ook eerlijker.

S.Hole | 09-03-12 | 10:44

B-R-I-L-J-A-N-T

John Hawkwood | 09-03-12 | 10:42

Rutger heeft zijn glans verloren.
-
Cohen is weg, job's done - nu weer eens wat anders dan Castricum of Staal, graag.

azoturie | 09-03-12 | 10:32

Mijn grootste probleem van Rutger's akkefietje was dat gemekker achteraf.

Het maakt mij echt niet uit dat hij onverwacht bij deze of gene op de deur klopt, maar als ie dan een grote bek en een aai krijgt, och, das een dagje leuke televisie en de volgende dag weer gewoon verder, lekker op een andere deur bonzen. Maar die slappe aangifte en dat zielige napraten, dat later slechts een inleiding bleek te zijn voor wekenlang gezanik, daar heb ik moeite mee. Dat heb ik Bart de Graaff, Jiskefet, of Paul de Leeuw nooit zien doen.

Bob Slee | 09-03-12 | 10:31

We zijn per definitie allemaal fatsoenlijk, eerlijk, integer, democratisch en oprecht. Heeft iemand ook gezegd dat ie niet fatsoenlijk is? Nee dus. Het zijn allemaal woorden zonder betekenis als je de context niet benoemd.

wat is fatsoen? | 09-03-12 | 10:28

Handtastelijk heb ik Castricum nóóit zien worden !

Dat velen menen dat de professor daartoe het volste recht had, dat daarmee geen grens is overschreden, dat het een koekje van eigen deeg is, maakt wel duidelijk dat ze volledig de weg kwijt zijn.

Troef | 09-03-12 | 10:20

Interessant dat ie aangeeft dat als "links" schoffeert, dan is het "verlichting", en dat diezelfde linkse kliek de guillotine uit de schuur trekt zodra "rechts" schoffeert. Dat zal wel door die fatsoenskloof en de morele superioriteit komen...

funkyd | 09-03-12 | 10:14

Vind hij Bart en Paul nu journalisten?
Dat is toch echt te veel eer hoor.

Getson | 09-03-12 | 10:08

Off topic, maar ik wil het ergens gezegd hebben. DNB constateert dat de consumptieuitgaven al 10 jaar achterloopt bj andere Europese landen. En geeft de schuld aan banen en huizen. www.volkskrant.nl/vk/nl/7264/Schuldenc... Wat een gotspe.

Er is gewoon 1/5 van ons loon afgepakt bij de invoering van de euro. Is er een opstand gekomen? Nee. 1/5, dat moet je de Fransen of Italianen eens zeggen, jongens vanaf morgen krijgen jullie 1/5 minder loon.

Frans1156 | 09-03-12 | 10:02

@Verbale diarree | 09-03-12 | 09:53
Heb jij zó'n hekel aan Freek?
*grinnikT*

necrosis | 09-03-12 | 09:57

@Lacan | 09-03-12 | 09:47
nee, wees zelf eerlijk Sylvain Ephimenco heeft het uitstekend verwoord. Bovendien is het echt een feit! dat linkse media en politiek altijd lopen te zeiken over anderen en nooit eens met de vinger naar zichzelf wijzen terwijl ze enorme enorme fouten maken die zeer slecht hebben uitgepakt voor Nederland maar wat doen ze in plaats daarvan? Pim Fortuin zodanig verguizen dat het heeft geresulteerd in een moord, Geert Wilders neerzetten als nazi en openlijk op tv bij P&W zeggend dat Geert Wilders dood moet etc. En altijd en eeuwig maar naar anderen wijzen om te zeggen hoe slecht anderen het doen om de aandacht van hun eigen falen af te leiden. Kortom links Nederland heeft zich schandelijk misdragen en doet dat nog steeds. Veel en veel meer en erger dan rechtse partijen of media ooit hebben gedaan.

doenormaal! | 09-03-12 | 09:57

@Schoorsteenveger | 09-03-12 | 09:49
+1000

necrosis | 09-03-12 | 09:54

Ik vind dat Rutger voor straf een week lang met Opa Freek de Jonge moet worden opgesloten! Dat zal hem leren!

Verbale diarree | 09-03-12 | 09:53

Tinusopperhoofd | 09-03-12 | 09:34 |
Herhaling van zetten. Is hier allemaal al tien keer, nee honderd keer door de molen geweest.
Een ding, Castricum kwam helemáál geen verhaal halen bij 'het duo', hij kwam verkaal halen bij ene mevrouw Naema Tahir die als Naema Tahir even tevoren de publiciteit had gezocht. Die meneer Kinneging kwam uit de lucht vallen.
Inderdaad. Nu weten we allen dat er een 'duo' bestaat dat als één blok opereert, als één blok oordeelt en als één blok tekeer gaat, en is het bijna niet meer voor te stellen dat we ooit in zoiets als een zelfstandig denkende en zelfstandig handelende mevrouw Tahir hebben geloofd.

Schoorsteenveger | 09-03-12 | 09:49

Heerlijk stuk chagrijn is het toch, en hij heeft natuurlijk gelijk.

Bokito ergo sum | 09-03-12 | 09:48

@Tinusopperhoofd | 09-03-12 | 09:34
Een mooi betoog, maar volgens mij was die Tapir al hoogzwanger toen ze 'haar' column mocht doen over fatsoen en vervolgens Rutger persoonlijk aanviel (met woorden).
Toen had ze geen rust nodig....
Verder bleef die Kinneging bijzonder kalm bij de confrontatie, bijna psychopatisch!
Enne... je eerste comment, waar is je zwitsal?

necrosis | 09-03-12 | 09:47

@doenormaal! | 09-03-12 | 09:42
Rechtsdenken kunnen hun gedrag alleen verantwoorden door te wijzen naar hoe slecht links wel niet is? Denk zelf na en laat dat idiote onderscheid eens los; dan ben je eerlijk.

Lacan | 09-03-12 | 09:47

Ik ben meer van de subtiele satire/provocatie dan de 'poepopjehoofd'-tactiek. Nooit een fan geweest van Andre v. Duin of Volkshumor. Die wandelende nier van een B.d.G. was ook over het paard getrokken, zo goed was dat niet.

Frederik Vijf | 09-03-12 | 09:45

Laten we het over die enorm walgelijke varkenskop van Paul de Leeuw maar niet eens hebben. Hij en iedereen die hem leuk vindt mag van mij een enkele reis naar planeet plop krijgen. Wat een zielige paupers! Nederland zou beter af zijn zonder al die sneue gefrustreerde figuren. Lol maken over de rug van anderen. Een zieliger en lagere niveau kun je niet bereiken. Zum kotzen die Paul.

doenormaal! | 09-03-12 | 09:43

Wat een zuurpruim die Sylvain Ephimenco, het is duidelijk dat die het begrip 'ironie' niet heeft uitgevonden. Hij begrijpt er helemaal niks van, maar goed laat 'm maar lekker achter de geraniums zitten, fatsoensrakker.

Springbank | 09-03-12 | 09:42

Linksdenkenden hebben gewoon geen humor, zijn gefrustreerd en halen hun eigenwaarde uit het naar beneden halen en verguizen van anderen met valse middelen en leugens. Kleinzielige methode. Rechts geeft een koekje van eigen deeg maar blijft wel eerlijk. Dat laatste is het grote verschil met links. De motieven zijn daarbij totaal verschillend. Rechts richt zich op misstanden om deze te aan de kaak te stellen terwijl links alleen handelt vanuit chagrijn, frustratie en kleinzieligheid.

doenormaal! | 09-03-12 | 09:42

Laat Flutger toch lekker aankloten. Wie niet geïnterviewd wil worden doet maar een Vogelaartje, wie er geen kloot aan vindt zapt fijn door naar de Tros of Hart van Nederland. Ik vind dat Prutger superinterviews maakt. Alleen met de agressieprof had hij zich van de trap moeten laten lazeren voor de kijkcijfers. Die natte broek stond hem niet.

Plebsies | 09-03-12 | 09:41

Shalome | 09-03-12 | 09:07
Ach, ik word moe van zowel de rechtse als linkse kerk die wel weten wat `goed is voor Nederland`..

Absoluut niet waar | 09-03-12 | 09:39

-weggejorist-

Tinusopperhoofd | 09-03-12 | 09:34

@Shalome | 09-03-12 | 09:02
Ja dat is een mooi voorbeeld van verschillige humor.
Waarom Raoul Heertje nog steeds op tv is (zij het bij de commerciëlen) is me niet duidelijk. Hij is niet grappig, heeft geen lichamelijke handicap, afgezien van een besneden plasser. Zou hij nog steeds teren op zijn beroemde vader, dit soort types hebben eigenlijk geen bestaansrecht op de tv, bah.

Onderbuik | 09-03-12 | 09:30

jijbak.

nelson | 09-03-12 | 09:23

Ik vind de vergelijking met Jiskefet niet terecht. Deze heren bedreven geen journalistiek, maar probeerden satirische absurde humor te maken.
Dat lukte niet altijd, maar zij zijn wel verantwoordelijk voor een paar hoogtepunten van de Nederlandse televee.
Als het om polletiek ging, kozen ze wel vaak de makkelijkste weg, een foto van Balkenende onderzeiken is makkelijker dan een van Femke.

Ik vind wat Rutger doet niet schofterig.

Rottenberg is schofterig als hij zijn mening moet geven over iets waar hij geen verstand van heeft, zoals over één van de beste bands aller tijden die onlangs gestopt is.
Jan Mulder is schofterig als hij zijn mening mag geven over benzinedieven die iemand doodrijden.
Dat wijf gisteren op Pownews, dat met wanhoop in haar ogen kwam vertellen hoe goed het wel ging met de Rotterdamse wijken, dat vind ik schofterig.
Kinderprogramma's zoals 'Koek en Ei' met in de titel de vermelding dat God alles bedacht heeft, dat vind ik schofterig.

Sinterklaas pijpen vind ik niet schofterig, dat is geschiedenis schrijven.

Cuyahoga | 09-03-12 | 09:20

soort van rechtsdraaiende moral-fag

Das Ungeheuer | 09-03-12 | 09:18

God zegene Andreas Kinneging. Als Hij daarmee klaar is, opene hij de poorten der hel voor Rutger Castricum en al zijn aanhangers.
Amen

Han | 09-03-12 | 09:18

Goed stuk zeg... kan je wat mee!

Hempieman | 09-03-12 | 09:17

Absoluut niet waar.

Bertus Betonsloper | 09-03-12 | 09:16

Prima stuk van Sylvian. Het onbeschoft zijn van veel Nederlanders dat voor "progressief" doorgaat, vooral bij de VARA, de roeptoeter van de pvda.

meneer Q | 09-03-12 | 09:16

"Hij scheldt nooit terug." Deze korte slotzin is de beste zin in het hele stuk. Het sluit namelijk als een bus en klopt als een zwerende vinger, afzeik-televisie is welbeschouwd heel nette televisie met kop en kont, definieerbaar, te behappen en te weerstaan.

Schoorsteenveger | 09-03-12 | 09:16

Bertus Betonsloper | 09-03-12 | 09:13
hihihi leuke woordspeling man.

Absoluut niet waar | 09-03-12 | 09:15

''Als je écht zo Tendentieus, Ongefundeerd en Nodeloos Kwetsend bent, dan heb je geen bevestiging nodig van een collumn uit de Trouw...''
.
Wat is het nou? Waar... of toch Absoluut niet waar | 09-03-12 | 09:11 |

Bertus Betonsloper | 09-03-12 | 09:13

Slecht stuk van Ephimenco zeg...
Hij stelt dat wat Rutger doet ongeveer gelijk is aan wat Paul de Leeuw en Jiskefet heel lang geleden al deden.
Wat een arrogante faal analyse zeg.

Paul de leeuw was destijds taboedoorbrekend door grappen te (durven) maken met mongooltjes, transseksuelen en terminale patiënten.
In dat stijltje van hem is ondertussen de satire ver te zoeken en heeft hij gewoon een grote smoel tegen alles en iedereen.

Jiskefet is in mijn ogen gewoon heerlijk absurdisme zonder links rechts kleur of politieke moraal.

Echter, bij de journalistiek van GeenStijl en PowNed is heel iets anders aan de hand. Hier word op een zeer cynische en kritische manier verslag gedaan over de Nederlandse politiek. En dat is geen verhuftering maar ONThuftering!

wakkere_nederlander | 09-03-12 | 09:12

Tommygunner | 09-03-12 | 09:05
Dat ben ik helemaal met je eens. Mijn punt is dat ik de hoeveelheid topics over `het (on)fatsoen van GS` erg zielig vind. Er zit schijnbaar een redactie dat bevestiging van omstaanders nodig heeft, anders zouden er niet zoveel topics verschijnen waarin de aanpak van GS verdedigd wordt.

Als je écht zo Tendentieus, Ongefundeerd en Nodeloos Kwetsend bent, dan heb je geen bevestiging nodig van een collumn uit de Trouw..

Absoluut niet waar | 09-03-12 | 09:11

Okee GeenStijl. Jullie hadden gelijk. De wurgprofessor was fout. En het is allemaal de schuld van de babyboomers. Maar... asjeblief, hou er gewoon es over op.

Brunoximus | 09-03-12 | 09:11

Mjah, lastige vragen stellen en ridiculiseren mag ook alleen als je links bent, anders ben je een nazaat van een hele foute Oostenrijkse meneer die iets bij onze oosterburen met bepaalde gelovigen deed.

Fopspeen | 09-03-12 | 09:08

Absoluut niet waar | 09-03-12 | 09:01


Dit gaat verder dan Castricum. Het gaat om de linkse kerk die al decennia lang hun machtspositie aanhoudt door iedereen die niet bij hen hoort onfatsoen te verwijten.

Shalome | 09-03-12 | 09:07

@Absoluut niet waar | 09-03-12 | 09:01
Als je Tendentieus, Ongefundeerd en Nodeloos Kwetsend bent, hoef je dat niet per definitie tegen iedereen te zijn...

Tommygunner | 09-03-12 | 09:05

Jee, weer een links-rechts discussie. Kan daar ook een woord voor komen, een soort Godwin. Dat binnen 3 reacties de discussie wordt teruggebracht tot een links-rechts tegenstelling.

deministerpresident | 09-03-12 | 09:04

Toppunt van grofheid: Jan Jaap van der Wal met zijn onsmakelijk versneden bek die bij Dit Was Het Nieuws het grapje over Ayaans besnijdenis maakt.

Fatima Elatik zat erbij te lachen, Wouter Bos zat erbij te lachen, Raoul en Harm zaten te lachen. Met z'n allen lachen om een van de ergste folteringen die een vrouw kan doorstaan, omdat ze geen PvdA-er is.

Shalome | 09-03-12 | 09:02

Onderbuik | 09-03-12 | 08:56
.
Al dat links-rechts gepraat ook altijd... Het sjoosjalisme verpakt 'de agressieve boodschap vaak in morele superioriteit', hmm ok, maar die bevinden zich, evenals het communisme en fascisme, dan ook niet links of rechts, maar ergens 'onderaan' in het politieke spectrum: hoevrijdenkjij.nl/img/nolandiagram.gif...

Bertus Betonsloper | 09-03-12 | 09:02

Donder toch eens op met dat gezeik over fatsoen.. Het zit de redactie van GS dus blijkbaar niet lekker, al dat gezeur. Getuige tenminste het treurig aantal boehoe topics over dit onderwerp.

Is de redactie wel zo Tendentieus, Ongefundeerd en Nodeloos Kwetsend als ze zelf zo graag zouden willen zijn?

Absoluut niet waar | 09-03-12 | 09:01

Poephoofd hoort bij Knevel. De Leeuw is strontharses.

Willem VanDer Decken | 09-03-12 | 08:58

Ephimenco haalt in zijn stuk trouwens satire en werkelijkheid door elkaar.

wakkere_nederlander | 09-03-12 | 08:58

En nou Rutger naar Ephimenco sturen, onverwacht en op een door Rutger gekozen tijdstip.

Voor een reactie 'aan de deur'. Kijken of Ephimenco dat aankan.

zeg maar jansen | 09-03-12 | 08:57

Links verpakt hun agressieve boodschap vaak in morele superioriteit, al zo'n 30 jaar en nog steeds.
Laat Rutger lekker roeren waar het stinkt. En krijgt hij steun van andere nieuwe journalisten is het mooi meegenomen.

Onderbuik | 09-03-12 | 08:56

Claude Jacque | 09-03-12 | 08:54
.
Ja, nee... dat is Poephoofd. Je hebt Poephoofd en poephoofd. Verschil moet er zijn.

Bertus Betonsloper | 09-03-12 | 08:55

Claude Jacque | 09-03-12 | 08:54 Er zijn er twee van. En ze opereren nooit alleen, ze hebben hulp nodig.

zeg maar jansen | 09-03-12 | 08:55

Als je de tijd kunt nemen om op je gemak zo'n stuk te schrijven, al dan niet met hulp, is dat natuurlijk wat eenvoudiger dan confrontatie voor de microfoon.
Kans heeft ie gepakt, goed geschreven. Ephimenco +1 deze ronde...

Fijne kerel | 09-03-12 | 08:55

Lekker stukje om de dag mee te beginnen. De man heeft een punt, zowel in z'n column als op z'n neus.

Pastor Sippenhaft | 09-03-12 | 08:54

Ik dacht dat poephoofd iemand anders was..

Claude Jacque | 09-03-12 | 08:54

Is het onder linksmensen voortaan cool om pro-GS te zijn?

Ik zag 'onze' GSTV ster Jelte gisteren ook al schitteren in een VARA programma.

Ik heb nog steeds een tyfus hekel aan de het fundamentalische bestuur van de VARA.

wakkere_nederlander | 09-03-12 | 08:53

Zo zit dat precies.
Kom echter niet met de (echte) waarheid aan bij de schoften aan de andere kant van hun fatsoenskloof. Die geloven liever in een Waarheid (krant van socialisten die een eigen versie van de - vertolkt).

Jan Passant mk2 | 09-03-12 | 08:53

De linkse kerk reageert inderdaad extreem onsportief op een portie van hun eigen medicijn.
Ik ben blij dat er eindelijk, dertig jaar te laat, een beetje tegengas is gekomen. Al is het maar een kwartiertje per dag tussen al dat eeuwige afgezaagde linkse geleuter. Maar ik ben ook erg blij dat ik er niet naar hoef te kijken.

vetkleppert | 09-03-12 | 08:51

Goed stuk, maar ik vind Rutger leuker!

* | 09-03-12 | 08:50

-weggejorist-

Roer | 09-03-12 | 08:50

Inderdaad Pritt, 1 keer zo'n verhaal als topic en dan niet wekenlang al die topics vol zelfmedelijden en verongelijktheid. Dat zou een waardige reactie zijn geweest.
Maar nu moet een ander het doen. Lijkt me veelzeggend.

niet voor de hond | 09-03-12 | 08:49

Er zijn wel erg veel Rutger Castricum Meldpunten de laatste tijd.

Koninging Beatricks | 09-03-12 | 08:49

Jammer. Koeien worden met schapen vergeleken.

Amusementsprogramma's versus de riooljournalist.

(Roeren waar het stinkt maakt hem een riooljournalist)

zeg maar jansen | 09-03-12 | 08:48

Dit is werkelijk een uitmuntend stuk, dat alles in het juiste perspectief zet! Ik heb Rutger nog nooit zelfs maar half zo grof horen zijn als VARA corifee Paul de Leeuw.

God Zelf | 09-03-12 | 08:47

Mee eens. En tevens: Rutger neem zelf de verantwoordelijkheid om zich te gedragen als een zuigend zeikwijf.

marshmallow | 09-03-12 | 08:47

Vanuit Ephimenco gezien: chapeau.
Vanuit GeenStijl: WC Eend.
En vooral denk ik dan: oh dus jullie vinden onbeschofte TV ook kudt? Waarom doe je het zelf ook dan?

-

Ik ben het met Ephimenco eens en vind daarom Rutger Castricum net zo erg als Paul de Leeuw en al die andere afzeik-meuk.

Roer | 09-03-12 | 08:47

Sylvian rules. Goed verhaal.

okkingaj | 09-03-12 | 08:47

"Dan kan toch die arme Castricum er nog wel bij?" Rutger wordt steeds zielugger (gemaakt). Arme ziel.

Bixier | 09-03-12 | 08:46

Is dat gezeik om toch maar even te melden dat Rutger toch goed bezig was nu nog steeds bezig?

Ephimenco heeft het trouwens ook alleen maar over entertainment programma's. Rutger heeft zichzelf echter overtuigd dat hij een serieus journalist is en geen entertainer voor op Dumpert en Youtube, dus de vergelijking is nogal krom

Ordentelijk | 09-03-12 | 08:44

Beetje op zijn pikje getrapt...

Kingeef1975 | 09-03-12 | 08:41

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken