Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

BLIJF VAN DIE BORRELNOTEN AF!

Nederlandsemaaltijd100.jpg Het avondeten is gezakt. AGV'tje, met een beetje mayo bij de speklappen. Nu nog een bak Tijgernoten en een restje rode wijn van het weekend. Het was een lange dag en dan moet P&W nog beginnen. Maar niet voordat Olivier de Schutter, VN-rapporteur rond het recht op voedsel, u met een immens schuldgevoel opzadelt. "Recht op voedsel betekent niet enkel het recht om voldoende te eten, maar ook het recht op gezonde en redelijke voeding. Bestaande voedingssystemen zijn er niet in geslaagd honger uit de wereld te helpen en hebben tegelijkertijd eetgewoontes aangemoedigd die een bron zijn van overgewicht, wat wereldwijd meer doden veroorzaakt dan ondergewicht." Oftewel: de één zijn overgewicht is de ander zijn hongersdood. En tevens uw hartstilstand. Eigenlijk is eten per definitie heel slecht. Net als niet eten. U dacht dat u recht had op die pinda's & plop? Prima. Maar dan eerst bijbetalen. Wereldproblemen oplossen is namelijk simpel: belasting. Landbouwsubsidies op vet-, zout- & suikerrijke producten stopzetten en vervangen door een internationale voedselbelasting voor de consument. En dat geld dan gebruiken om arme mensen gezonder eten te geven. Uw Hollandse patatje oorlog als wapen tégen voedseloorlog in Afrika, dat idee. Vettaks is lokaal al een paar keer weggehoond, maar nu ligt het dus op de internationale debattafel. En het aanbevelingsrapport is al af.

Reaguursels

Inloggen

En geen woord over subsidie op gezond voedsel uiteraard. Conclusie, de rookstoppers moeten gecompenseerd worden elders in de accijnstrein.

DanDatDus | 07-03-12 | 19:08

Ruskin | 06-03-12 | 22:55
Cashewnootjes komen oorspronkelijk uit Brasil maar hedentendage ook uit bv Kenia!
En dat ligt nog steeds in Afrika en dus klopt jouw stelling niet meer !
Ha ha!

lilluke halve hoan | 07-03-12 | 17:41

^
En als het dan zogenaamd "gezond" is, zit het vol pesticiden en e-nummers en allerlei andere Monsanto rommel.

scootah rijdert | 07-03-12 | 16:42

@ KapiteinClaus | 06-03-12 | 23:15
En toch is het zo dat in de VS het gezonde eten duurder is. Ik heb een half jaar in Houston mogen wonen en dat is in 2011 wederom tot de meest dikke stad van de VS van het jaar verkozen. Ga naar een Organic Grocery store en je betaald 1,5 tot 2x wat je bij Albert Heijn betaald. Maar een winkel al Albert Heijn vind je er niet. Het is of erg gezond, en duur! of goedkoop als een Aldi, met dezelfde kwaliteit. Dus het klopt wel degenlijk dat voor een gezin daar een ongezonde pizza of vette hamburger goedkoper is dan een struik brocoli. Sad but true.

Faabsel | 07-03-12 | 14:14

Elke fatsoenlijk persmedium die dit bericht plaatst moet eerst aan heer olivier zijn restaurantdeclaraties opvragen. Als daaruit blijkt dat mijnheer foie gras, dure wijnen, wagyu lapjes, exquise desserten etc aan het nuttigen is ipv 2 wortels haut cuisine,50 gram vlees en een glaasje water dan moeten deze media deze man tot op het bot affakkelen. Want het zal weer zo'n hypocriet zijn als Al Gore. Predikt eenvoud en leeft zelf in extreme luxe. Ga maar weer verder met de moestuin klaarmaken (500 m2) met een grotere variteit aan groenten dan in de Ned. supermarkt -> 50 euro zaden + zweet + paardemest = 2000 euro groenten en fruit. Zouden ze eens in afrika moeten doen.

aurevoir | 07-03-12 | 14:14

Voedsel in de supermarkten? Suikervrij voedsel maar dan wel met Aspartaam (E951. Echt voedsel bestaat niet meer.

Betwetertje | 07-03-12 | 13:44

Een overheid die je allerlei 'rechten' geeft, kan je vervolgens ook dwingen om van je 'rechten' gebruik te maken. Je 'recht' op gezond voedsel blijkt vervolgens een fascistische superstaat te zijn die je in de gevangenis gooit als je de frituurpan aanzet. Je hebt immers recht op gezond eten! En als al deze rechten worden gecoordineerd door de Verenigde Naties (of een andere internationale superstaat) waar moet je heen vluchten? Tenzij je natuurlijk toverdrank hebt, zodat jij als klein dorpje dapper stand kan blijven houden tegen de terreur...

white trash | 07-03-12 | 11:32

Weer zo'n aanbevelings rapportje, en niet meer dan dat! De ambtenaren zijn er zoet mee.

lanexxx | 07-03-12 | 10:56

waarom meer betalen als de vetzak eerder sterft?
de afrikanen willen zelf niet meer inkomen ook als ze de kans hebben.
daarbij waarom moeten de westerse landen de zogenaamde welstand in de strot bij de (ontwikkelingslanden) duwen???? is het hier zo veel beter. ja hulp bij zorg is goed maar dan ook geboortebeperking

wessel1961 | 07-03-12 | 10:49

Op naar de socialistische superstaat! Wie weet worden we op een dag nog ingeplugd in pods, net zoals in the Matrix. Want dat is immers het veiligst, en kan je optimaal gebruik maken van je 'rechten'.

white trash | 07-03-12 | 10:43

Hmm, geen gek idee. Ik mag graag eten en als ik daarmee ook nog m'n schuldgevoel over de oedeembuikjes in Afrika kan wegeten, zonder nog eens apart te hoeven doneren, is dat toch een prima zaak. Vreten tegen de honger. Ik rij zodadelijk even langs de KFC, kan meteen heel Somalië van mijn bijdrage minimaal een week de buikjes rond eten.

FrankVeer | 07-03-12 | 10:24

er is al voedselbelasting, dat heet BTW

Cyaegha | 07-03-12 | 10:19

Terecht, wordt hoog tijd dat die zeekoeien in de Nederlandse straten weer veranderd worden in aantrekkelijke maatjes 36-38

Mongoose | 07-03-12 | 10:09

Goede zaak, een vettaks. Ik betaal ook voor mijn sigaretten. Ik zie dat geld alleen liever naar onze gezonondheidszorg gaan. Vet eten kost de belastingbetaler op dit moment 5 miljard per jaar. Laat die mensen dat lekker zelf op hoesten, doen de rokers ook.

Hunter S. Thompson | 07-03-12 | 09:50

@doenormaal! | 07-03-12 | 09:42
Geestelijke armoede, dat is waar veel mensen hier in Nederland aan lijden. Hun hersencellen zijn aangetast door de buitensporige vraatzucht.

doenormaal! | 07-03-12 | 09:43

Serieus. Ik ben voor. Goed idee. Al die verwende vetzakken hier die geestelijk zo zwak zijn dat ze zichzelf dood eten. Bah! En dan ook nog al die mensen, ik gok tegenwoordig zo'n 99%, in Nederland die het geen fuck kan schelen dat er in deze wereld op dit moment mensen creperen van de honger en hun kinderen zien overlijden onder hun eigen ogen omdat zij hen geen eten kunnen geven. Om te kotsen die mentaliteit. Wat een moreel verval hier!

doenormaal! | 07-03-12 | 09:42

necrosis | 07-03-12 | 08:36

Ja misschien moet dat ook maar niet op het "nieuws". Want wat is nieuws nog vandaag de dag?

ecologiste | 07-03-12 | 08:48

Bertus Betonsloper | 07-03-12 | 08:42

Een "lumineus" idee:-)

ecologiste | 07-03-12 | 08:46

Het wachten is nu nog op een 'VN-expert' die voorstelt om in het Westen het gebruik van zonlicht te gaan belasten... zodat men na zonsondergang in de rimboe van Afrika van onze 'solar-tax' ook nog een paar spaarlampjes kan laten branden tijdens de voedsel-tax maaltijden, snapt u?

Bertus Betonsloper | 07-03-12 | 08:42

@Jan Passant mk2 | 07-03-12 | 08:30
Geef die vrouwen een schep, dan kunnen ze zelf hun 'Franse' toilet graven!

necrosis | 07-03-12 | 08:39

Ziekelijke figuren, mensen die alles maar willen verbieden of onbetaalbaar maken via extra tax. Nu geef ik mijn mijn liberale gedachte Olivier de Schutter natuurlijk de vrijheid om het dubbelen te betalen voor zijn frietje. Maar zo'n arrogant e staatsgevaarlijk figuur als Olivier de Schutter moet niet gaan vertellen hoe andere moeten gaan leren. En dat zelfde geld ook voor de hele linkse kerk, do conservatieven en het rechtse gedeelte dat denkt dat veiligheid en anti-discriminatie voor vrijheid moeten gaan.

Vrijheid komt ALTIJD eerst! Als je ergens belasting voor heft moet dat dan ook zo min mogelijk zijn en moet je heel goed bedenken waar het geld aan wordt uitgegeven, iets wat nu veeeeeel te gemakkelijk gebeurd. Elke euro belasting die je betaald is vrijheidsbeperking.

DerUnterMensch | 07-03-12 | 08:39

@ecologiste | 07-03-12 | 08:28
Waarom moet dat op 'het nieuws'?

necrosis | 07-03-12 | 08:36

Afrika-moe.
Het mag inmiddels toch wel duidelijk zijn dat grote delen van afrika simpelweg niet geschikt zijn om te wonen. Waarom moeten we dan elk jaar met z'n allen miljarden investeren om daar toch mensen te laten wonen?

panadol | 07-03-12 | 08:35

Als FB lang uit de lucht blijft zou GS dan meer reaguursels trekken? Experiment?

ecologiste | 07-03-12 | 08:32

Bah. Het is hongersnood in de BV "Het Goede Doel". De CEO weet van gekkigheid niet meer wat hij nog rapporteren of adverteren moet om het geld binnen te harken voor de marktconforme salarissen; de leasebakken; de kantoorpanden.
Net hoorde de radioreclame over vrouwen (in een warm land) die onveilig leven en ziek worden omdat ze in de bosjes moeten schijten. Dat leed gaat door tot ik geld overmaak op een rekening van bovenvermeld bedrijf, aldus het spotje.
Ga. Eens. Dood.

Jan Passant mk2 | 07-03-12 | 08:30

@Van Druten | 07-03-12 | 08:20
Die taksen worden ingevoerd om bepaald gedrag te ontmoedigen (vliegen, autorijden, roken, vet eten, etc?.
Het grappige is nu juist dat de belastinginkomsten van deze taksen jaarlijks op de begroting van de regering staan, ze rekenen op die inkomsten, anders moeten andere belasting verhoogd of er moet (weer) bezuinigd worden.
En stel je eens voor dat ik een auto ontwerp die op kraanwater kan rijden (milieu vriendelijk).
Ik durf te wedden dat een liter kraanwater direct een 'kwartje van Jan-Kees' krijgt!
Want BETALEN zul je!

necrosis | 07-03-12 | 08:30

Zou FB gehackt zijn? Niets op nieuwsdiensten?

ecologiste | 07-03-12 | 08:28

enopgerot | 07-03-12 | 08:17

Ja

ecologiste | 07-03-12 | 08:27

Je ziet altijd de zelfde mensen die hulp nodig hebben ... we hebben met elkaar miljarden gegeven aan ontwikkelingshulp, maar nee hoor wapens dat vond men belangrijker ... waarom om deze bevolkings groepen uit te roeien? Als je maar gratis geld blijft geven zal er ook niks nada gebeuren, maar ondertussen zitten 75% lekker te internetten en hebben een mobieltje + TV ... en een deel heeft Google ontdekt en zit nu lekker mailtjes naar ons als blanke negers te versturen als: jij geld bewaren en overboeken, veel geld met winst omzetten, voor regering met garantie *** Google translate mode: off ***

FapMaster | 07-03-12 | 08:26

Prima, die vettaks. Maar graag dan ook compensatie door groente en fruit gratis te leveren. In 0031 weten ze overal belasting voor te verzinnen, maar wordt e.e.a. nooit goedkoper.

Van Druten | 07-03-12 | 08:20

Goed idee: Als we meer gratis geld gaan geven, kunnen al die Afrikanen in gebieden waar eigenlijk van zichzelf niks groeit nóg 12 extra kinderen (voor een totaal van 20) nemen. Benieuwd hoe lang dat goed gaat. Naïeve lul.

Vage_eddie | 07-03-12 | 08:19

OT: is het heus? is FB down?

enopgerot | 07-03-12 | 08:17

Dat unilever en nestlé manipuleren weet toch iedereen al vanaf de jaren 70, sinds er reclame op tv is. Een soort dealers die proberen hun clientèle steeds verder uit te breiden. Dan doen ze dingetjes in hun producten. Ik zeg: liggen laten die producten. En dan is er langzamerhand een gesubsidieerde antivoedingsindustrie onstaan als doekje voor het bloeden. En de gasten van die subsidieindustrie vertellen ons dan hoe we moeten eten. Tsjonge jonge wat een crap mensen.

ecologiste | 07-03-12 | 08:14

Rossem, we hebben hongersnood en hongerdood, maar geen hongersdood.

bintang | 07-03-12 | 08:02

Typisch voorbeeld van water preken en wijn drinken. Zeker de VN-burocraten!

Aktivist | 07-03-12 | 07:56

Volgens mij zou een verbod op speculatie met voedsel veel meer effect hebben. Voor iedereen.

rara | 07-03-12 | 07:51

Als ik net zo veel kinderen op de wereld zou schoppen als die Afrikanen, had ik ook geen geld over voor ongezond eten!

nu even niet | 07-03-12 | 07:44

Next up; adembelasting!

Gaarbok | 07-03-12 | 07:43

Mijn gedachte gaan uit naar al die zielige schepsels die avond op avond moeten kijken hoe een dikke koe een hele zak chips naar binnen werkt.
Het is belasting voor vrouwen. Mannen eten geen chips of borrelnoten, dat is gay. Mannen eten veel vlees bij het avondeten en hebben geen tijd om daarna nog troep naar binnen te werken.
Dus +1 voor verkapte koeientax.

honderddagen | 07-03-12 | 07:43

Ik begin een illegale frituur!

ZDEV | 07-03-12 | 07:36

Zijn die malloten nou echt zo dom.
Er is een grens aan alles, ook aan wat de burger nog kan opbrengen.
Je merkt wel dat deze heren heel ver van de maatschappij en de burger af staan anders zouden ze de onvrede en opstandigheid an het volk wel voelen groeien.
En als die groei maar hoog genoeg wordt, tja, dan barst de bom.

Che_cuevara | 07-03-12 | 07:16

we hebben de vettakst al in Denemarken, maakt gewoon je boodschappen weer 15 euri duurder per week

hubiex dk | 07-03-12 | 07:16

@rootje011 | 07-03-12 | 06:16
GS is commercieel.
En die reclames kun je uitschakelen.

Che_cuevara | 07-03-12 | 07:12

Nederlandse staatsburgers worden gereduceerd tot lijfeigenen. De huidige combinatie loonbelasting, btw, accijns en lokale belastingen neemt al zo'n 70-80% van het inkomen voor zijn rekening. Voeg in de voedseltaxen...
.
Het is jammer dat de leenheren niet meer zelf collecteren. Een volgevreten edele geescorteerd door ridders voor de deur maakt deze pure roof een slag concreter. Dit jaar komen ze niet alleen voor hun deel, maar ook voor de mondvoorraad en de zaailingen.
.
Mag lijen dat er dan geen riek, pek en veren te voorschijn kwamen.
.
Wanneer begint het verzet?

Parel van het Zuiden | 07-03-12 | 07:05

-weggejorist-

rootje011 | 07-03-12 | 06:17

-weggejorist-

rootje011 | 07-03-12 | 06:16

@JoranVanderdood | 07-03-12 | 02:18
Gelul.

http://www.nu.nl/wetenschap/2686916/middenklasse-eet-meeste-fastfood.html

Parsons | 07-03-12 | 02:49

Ach en nu blijkt dat vet wel gezond is, en dat mensen juist door die dieten zo moddervet en ongezond worden, denk aan zoetstofjes!
Laten die graaiers eens gaan werken voor hun geld ipv het te willen halen bij de hardwerkende burgers!
(ja nog ff nachtdienst)

LulZig | 07-03-12 | 02:40

boeglul | 07-03-12 | 02:19 |

Moet dat nou, je vrouw hier tentoon stellen?

DANNY3960 | 07-03-12 | 02:40

- Belasting op "slecht voedsel"

- Prijzen stijgen meer dan de belasting omdat X winst gemaakt moet worden

- Het "gezonde" voer wordt nu gesubsidieerd, maar is toch al goedkoper wegens eerdergenoemde prijsstijging

- Gezond blijft hetzelfde kosten en iedereen is genaaid behalve de overheid.

- Profit

TeeJee | 07-03-12 | 02:38

Junkfood wordt in westerse landen vooral gegeten door mensen uit de laagste inkomensklasse. Omdat dit nou eenmaal goedkoper is dan gezond voer wat als een premium product vermarket word. De armen uit het westen moeten dus de armen van de derde wereld gaan subsidieren. In theorie althans want in de praktijk verdwijnt het geld in de zakken van dictators en duurbetaalde NGO-medewerkers. Types als De Schutter zal een vettax niet raken. Want die vreten zich elke avond vol in een Michelinrestaurant. En declareren dat weer bij de belastingbetalers.

JoranVanderdood | 07-03-12 | 02:18

Oftewel onoverzichtelijke rommeltroep dus

TheOne48 | 07-03-12 | 02:17

Het is zo simpel, echte gezonde producten (niet die rommel met dat "ik kies bewust" logo) lager belastingtarief, producten die 100 procent geproduceerd zijn in Nederland geen belasting op heffen

En verder veel meer, nuttige, controle op toevoegingen mononatriumglutamaat proppen ze overal in zo dat jij je nog een tandje extra kunt volstouwen

T. Grimbek | 07-03-12 | 02:17

Aaargh, nieuwe AD.nl layout, back to the zo ik websites maakte 10 jaar geleden.

TheOne48 | 07-03-12 | 02:16

"Pim-Porno bij de molenaars van de NPO"

Ik veronderstel iets met draaien. Knap GS...

boeglul | 07-03-12 | 01:52

Waarom loop jij in godesnaam met pinda's in je oren vriend?
Omdat de zilveruitjes op zijn.

Graaf van Egmont | 07-03-12 | 01:28

politici
altijd andere mensen dwingen om zichzelf goed te voelen

dekromme | 07-03-12 | 01:20

Geef iemand een vis en hij heeft eten voor een dag.

Leer hem vissen en hij heeft een vergunning nodig, dient zich te houden aan quota en milieuverordingen, moet de gevangen vis terugzetten anders is het een commerciële activiteit. De boetes die hij krijgt kan hij niet betalen - want derde wereldvisser - dus hij heeft binnen afzienbare tijd een deurwaarder voor de hut die hem, na jarenlang uitstel via hoger beroep, uiteindelijk kapot procedeert in het Internationaal Gerechtshof van de Verenigde Naties.
.
"The only true freedom you find, is when you realize and come to terms with the fact that you are completely and unapologetically fucked, and then you are free to float around the system." - Doug Stanhope.

o)+ | 07-03-12 | 01:03

De btw op voedsel gaat van 6% naar 19%. Gewoon, omdat het kan. Eten moet je toch, net als wonen, tanken en stroom verbruiken, en daar zit nog een laatste euro belastingrek. Bukken voor de belastingman dus.

blauweleasebaklul | 07-03-12 | 01:02

Ik zou persoonlijk graag nog veel meer inkomstenbelasting gaan betalen als we daarmee kunnen voorkomen dat dit soort idioten mede het beleid kunnen maken.

crk | 07-03-12 | 01:01

Waarom wel een vettaks op bitterballen maar geen lager BTW-tarief voor groente en fruit? Waarom spreekt men wel over een hogere ziektekostenpremie voor de hart- en vaatvervetters maar nooit over korting op de pensioenpremie vanwege hun lagere levensverwachting? Het levert nooit eens een keer iets op, het is alleen maar betalen en inleveren, welke keuzes je ook maakt.

p boos | 07-03-12 | 00:55

Hapje voor Henk, hapje voor Baba, hapje voor Henk, hapje voor Baba, goedzo Baba, laat maar boertje, grote jongen.

henkdekanarie | 07-03-12 | 00:35

Maar de Nederlandse schulden worden toch gedekt door het ontroerend goed wat daar tegenover staat?
@baron von 8zilinder | 07-03-12 | 00:12
Hier in Spanje zorgt dat voor nog heeel veel lijken in de kast. Banken en Cajas hebben heel veel huizen simpelweg op de balans staan als 'bezit' tegen waardes uit 2008. Die gaan ze nooit meer verkopen, niet eens voor de helft.

La Bailaora | 07-03-12 | 00:31

Ik kan mij er in vinden, zolang ze gezond eten dan maar ook goedkoop maken. Als je kijkt wat je nu soms moet betalen voor boontjes.. ttss, logisch dat je dan de zak borrelnoten koopt.

Mokum Kosher | 07-03-12 | 00:24

@IkBenMoe | 07-03-12 | 00:03
Niet nodig. Het volstaat om de subsidies op suiker af te schaffen.

Dmitri Dmitrievitsj | 07-03-12 | 00:21

Als ze maar met hun tengels van de tapas afblijven.

DANNY3960 | 07-03-12 | 00:19

La Bailaora | 07-03-12 | 00:07 | 0

Maar de Nederlandse schulden worden toch gedekt door het ontroerend goed wat daar tegenover staat?
*word wakker en ziet de halve stad te koop staan*
Het gaat goed fout, de ecb heeft meer geld 'uitgeleend dan de fed. Brandstof en grondstofprijzen staan onder druk, de normale burger heeft inmiddels kuiltjes in de wangen van het harde uitgezogen worden en niet alleen in NL.

baron von 8zilinder | 07-03-12 | 00:12

@sitostick-de2e | 06-03-12 | 23:59
Dat is vreemd.

Ik krijg bijvoorbeeld heel vaak e-mails van negerts, die dan graag allerlei investeringprojecten met mij willen aangaan.

Tja, ik zal weer populairder zijn bij die Afrikanen. Ik weet het ook niet.

Bart_Bart | 07-03-12 | 00:10

sitostick-de2e | 06-03-12 | 23:59 | + 0 -
Misschien had Mandela je adres niet.

Sparky Griswold | 07-03-12 | 00:09

dus: geen big macs meer maar macwraps?

Snelle Gerrit | 07-03-12 | 00:08

Noem mij een stomme lul, maar naar mijn mening mag zo'n belasting maar 1 doel dienen, en dat is gezond eten subsidiëren. Op die manier moet dan ook elke cent terug naar de burger... Maar ja, dan zouden ze ook iets om die burger moeten geven, dus het zal wel weer naar dikke nekken gaan die toch niks hoeven te geven om die belasting.

TheLuggs | 07-03-12 | 00:08

@zeg maar jansen | 06-03-12 | 23:51
Een dik-zijntaks ligt inderdaad veel meer voor de hand dan een vettaks. Tenminste, als het doel is gezond leven te stimuleren (quod non). Immers, de gezondheidsrisico's zijn verbonden aan het dik zijn, niet aan vet eten op zich. Iemand kan veel calorieën binnen krijgen maar deze ook allemaal verbranden door zware arbeid of sport. Zo iemand wordt niet dik en heeft dus geen hoger risico op suikerziekte en de bijbehorende hart- en vaatziekten.

Maar goed. Belastingen zijn voor de overheid het belangrijkste doel op zich. De redenen worden er met de haren bij gesleept. Een van de meer schaamteloze voorbeelden is de verpakkingstaks. Officieel bedoeld om het gebruik van verpakkingsmateriaal terug te dringen, maar in begrotingen van komende jaren wordt er altijd van uitgegaan dat de inkomsten uit verpakkingstaks constant blijven.

Dmitri Dmitrievitsj | 07-03-12 | 00:08

@baron von 8zilinder | 07-03-12 | 00:00
Ja zeker, zo is het. De mogelijkheid dat het totaal, maar dan ook, totaal gaat imploderen, is veel groter dan de slapende hollander zich realiseert. Italianen, Spanjaarden, Portugezen, ze hebben staatsschulden etc, die het verstand ver te boven gaan, en Nederland heeft veel meer schulden dan gezond, maar wordt desalniettemin nog steeds als AAA land gezien...

La Bailaora | 07-03-12 | 00:07

Belasting op suiker is een goed idee, maar de opbrenst gewoon naar de schatkist!

IkBenMoe | 07-03-12 | 00:03

La Bailaora | 06-03-12 | 23:46 |

Sterker nog, het geld is opper dan op, de overheidsfinanciën worden draaiend gehouden op een oplopende staatsschuld. Dat zou toch een keer fout moeten gaan... Griekenland? Wacht maar tot wij zelf aan de beurt zijn! We worden uitgevreten door parasieten aan de wortels en ook nog eens kapot gemanaged.

baron von 8zilinder | 07-03-12 | 00:00

ik moest verplicht meelopen in de herfst voor "amnesty international" op het voorgezet onderwijs. door de stromende regen 5 uur afzien. en dan 2,50 (gulden) verplicht afdragen voor een kaartje waar je een boodschap op moest schrijven voor een of andere negert die je niet kent, maar die opgesloten was ( de reden waarom vertelde ze nooit) en als je ouder je ziek melde stond een leraar aan de deur, om te kijken of alles wel goed was met je! en die negert die je een kaartje stuurde stuurde nooit wat terug!! oplichters

sitostick-de2e | 06-03-12 | 23:59

@zeg maar jansen | 06-03-12 | 23:46 |

Betaal je ook al belasting voor...... de arts moet officieel vaststellen dat je dood... die wordt betaald door zorgverzekeraar waar jij voor je dood elke maand betaalde INCL. BTW....

Of simpeler gezegd.... je kist of urn moet gekocht worden... BTW... de uitvaart zal betaald moeten worden... enz.

overVecht | 06-03-12 | 23:59

Die KUDT Sarkozy wist op te tv te vertellen dat er teveel buitenlanders in frankrijk wonen.Hij is er GVD zelf van hongaren getrokken,of geldt dat niet voor oostblokkers.De arrogante teringzak.

kweetitwel | 06-03-12 | 23:57

@zeg maar jansen | 06-03-12 | 23:50
Je moet natuurlijk wel geld hebben om iets te kunnen belasten van een dooie, vandaar de erfenisbelasting. Dat gebeurt dus altijd als het geld van die dooie naar een levende overgaat...

La Bailaora | 06-03-12 | 23:57

OT
Eindelijk weer eens een redelijke Pauw & Witteman.
Met uitzondering dan van het verveelde/geïrriteerde smoelwerk van Wouter Bos.

Pastor Sippenhaft | 06-03-12 | 23:55

@zeg maar jansen | 06-03-12 | 23:51
Je kan ook Ineke van Gent naar Afrika sturen.

Daar kan het hele continent vijftien jaar van eten.

Bart_Bart | 06-03-12 | 23:55

@seven | 06-03-12 | 22:59 | + -1 -

Dit gaat helemaal niet over Afrika, gaat alleen maar over lekker je bemoeien, macht uitoefenen over mensen:

Margaret Thatcher:
Socialists cry "Power to the people", and raise the clenched fist as they say it. We all know what they really mean—power over people, power to the State.

Tarak | 06-03-12 | 23:54

@ zeg maar jansen | 06-03-12 | 23:49
Maar we zijn zo welvarend. We hebben het zo goed. Je snapt toch niet dat er mensen durven beweren dat het hier in een armoedig strafkamp verandert de laatste 15 jaar.

vetkleppert | 06-03-12 | 23:54

heeft er iemand een servetje?

horsteknots | 06-03-12 | 23:54

En ik ben er uit. Een BMI belasting. Te hoog in je BMI dan moet je betalen.

Wedden dat Jan Kees geen 5 harinkjes per dag meer declareert?

zeg maar jansen | 06-03-12 | 23:51

La Bailaora | 06-03-12 | 23:47 Ja, dat is voor de erfgenamen. Nee, ook nog een doodbelasting.

zeg maar jansen | 06-03-12 | 23:50

Degene die zo'n vettaks heeft uitgevonden is een grote frikandel. In de frietpan ermee !

Nonkel Frituur | 06-03-12 | 23:50

vetkleppert | 06-03-12 | 23:47 Brood wat niet helemaal vers meer was na het weekend.

"De arme kindertjes in Afrika zouden er blij mee zijn".

Als argument. Dus ik liet het liggen en zei tegen m'n moeder: "Stuur het maar op".

zeg maar jansen | 06-03-12 | 23:49

@zeg maar jansen | 06-03-12 | 23:46
Die bestaat al: erfenisbelasting.

La Bailaora | 06-03-12 | 23:47

@zeg maar jansen | 06-03-12 | 23:40
Ja, en ik had zelf geen trek om te grazen. Ik ben nu een taaie, overjarige kip met een stijve poot. :(

Gravin v Kippenbouth | 06-03-12 | 23:47

Ik was op de kleuterschool al helemaal klaar met dat eeuwige gezeik over de kinderreeee in de arreme landeeeee. Je had geen honger. Je had trek. De kinderreeee in de arreme landeeee hadden honger.
Ik vond die kleuterjuf maar een zeikwijf. Maar daar zijn er wel heel veel van, helaas.

vetkleppert | 06-03-12 | 23:47

@kweetitwel | 06-03-12 | 23:43
Nederland zit gevangen binnen de EU en mag nu geld gaan dokken aan failliete Grieken en Spanjaarde, en men moet de kosten van gelukzoekers in Nederland onderhouden. 40 jaar lang verkeerd beleid, en nu is het geld op...

La Bailaora | 06-03-12 | 23:46

sufkut | 06-03-12 | 23:44 Er zou een belasting op doodgaan moeten komen.

Want dat doet echt iedereen een keer.

zeg maar jansen | 06-03-12 | 23:46

nou ja dat roep ik al sinds de rook hetze, dat ze hier en aan alcohol willen gaan zitten. Gelukkig is er een stormvloed aan mensen die dat toujuichen, of niet soms?
Wat dat betreft kunnen neuzen al snel dezelfde richting op wijzen inmiddels mag ik hopen. Ik denk dat we allemaal slim genoeg zijn om te weten dat teveel zuipen, teveel roken en teveel eten niet goed is. Dat zeggen ze niet voor niet als als sinds jaar en dag!

sufkut | 06-03-12 | 23:44

kweetitwel | 06-03-12 | 23:43 Dan wordt je opgepakt wegens schennis.

Oh, wacht.

zeg maar jansen | 06-03-12 | 23:44

@Stormageddon | 06-03-12 | 23:07 |

Ja dat begrijp ik nu wel ja... dan nog vind ik het een schijt belasting waar ik behoorlijk van over de zeik kan raken!

overVecht | 06-03-12 | 23:43

CO2 belasting op Europese vluchten, vetbelasting, parkeerbelasting, sigarettenbelasting...

Dan was die tegenhanger van de Jidzah toch niet eens zo'n gek idee van Geert. Zeker omdat de islamverdedigers altijd meteen van zo'n Geert voorstel meteen over hun nek gaan en niet beseffen dat ze met het verdedigen van islam dat soort malle ideeen eigenlijk de hele tijd lopen te vergoeilijken.

La Bailaora | 06-03-12 | 23:43

@zeg maar jansen Idd 3 trilard $ verder en ze hebben zich voor geen millimeter ontwikkeld.
http://www.youtube.com/watch?v=4rd_V2PVZbA

klowiepowie | 06-03-12 | 23:43

Ik lach me de penis uit de pantalon als over 3 weken bekend wordt hoe die wilders en vvd stemmers genaaid worden.

kweetitwel | 06-03-12 | 23:43

Gravin v Kippenbouth | 06-03-12 | 23:40 Wat? Je kippenboutje gebroken?

zeg maar jansen | 06-03-12 | 23:40

Ik heb vorige week mijn poot gebroken en ben 3 kg afgevallen. Krijg ik nou korting?

Gravin v Kippenbouth | 06-03-12 | 23:40

En de honger in Afrika wordt kunstmatig in stand gehouden omwille van de salarissen van de directeuren van de goede doelen maffia.

Toen ik voor het eerst naar de kleuterschool ging moesten we al dingen inzamelen voor de arme negertjes.

En bijna een half mensenleven verder is er nog niks veranderd. Dat kan geen toeval zijn.

zeg maar jansen | 06-03-12 | 23:39

Om iets aan honger te doen is het antwoord:ETEN!

kweetitwel | 06-03-12 | 23:38

Borrelnootjes doe ik niet meer sinds Duyvis met die Russische roulette begon.

Ik wantrouw ze allemaal.

zeg maar jansen | 06-03-12 | 23:36

Begin maar eens met een wereldwijde meer dan twee kinderen belasting als je zo graag iets tegen honger wilt doen.

vetkleppert | 06-03-12 | 23:34

@Menno Edens | 06-03-12 | 23:16

Ze zijn anders niet te lui om te neuqon.

neemjemoederindemali | 06-03-12 | 23:31

ZKH EénOog | 06-03-12 | 23:22 | + 0 -
Neem nog een borrelnootje met 6% BTW, biertje erbij.
Dan is het maar onze schuld, so what...

flopje | 06-03-12 | 23:31

Ach.. wanneer Nederland in 40 jaar hier al 200 miljard euro aan de multiculti heeft gespendeerd. Het westen 3 triljard $ aan ontwikkelingshulp uit heeft gegeven, dan lost zo'n belasting vast iets op. Misschien is een Afrikaanse en Islamitische cultuurbelasting een beter idee.
Trouwens sterft 83% van de Amerikanen aan overgewicht. Er blijft dan daarna heel veel gezond voedsel over, wat anders door Amerikanen en Europeanen geconsumeerd zou worden. Zo'n tax verlechterd de situatie alleen maar.

klowiepowie | 06-03-12 | 23:25

Moet toch niet gekker worden op deze planeet.. sjonge jonge jonge.

geensteelo | 06-03-12 | 23:23

@flopje | 06-03-12 | 23:18

Dat niet alleen. Wij zijn verantwoordelijk voor zoveel.
Neem bijvoorbeeld de slavernij. Mijn schuld. Jouw schuld.
Als je correctmensen moet geloven, dat is.

En als je daar wat van zegt, ben je nog een racist, fascist en een neonazi ook. Ook onze schuld, er zomaar wat van durven zeggen.

Schuld. Daar is onze hele maatschappij op gebaseerd.
Oorzaak en oplossing, dat wordt veelal genegeerd.

En daarom is onze maatschappij naar de godverdomme.

En dat is onze schuld. Geloof ik. Denk ik.
Ik snap het niet meer...

ZKH EénOog | 06-03-12 | 23:22

@Cuyahoga | 06-03-12 | 23:13
Oef. Nou, gelukkig kan kiezen. No way jose dat ik Dr Pepper ga drinken.

Jij drinkt zeker ook bier bij de pizza, terwijl het evident is dat je alleen cola drink bij pizza?

Bart_Bart | 06-03-12 | 23:19

Het gore lef om ons aan de kop te zeilen over honger. Wij kunnen ons niet eens voortplanten omdat we ons tweeverdienend in grote onzekerheid te pletter werken voor alles waar we last van hebben. Ontwikkelingssamenwerking en al die andere linkse lulkoek.
En dan emotioneel chanteren over mensen die niet voor zichzelf kunnen zorgen maar wel overbevolkertjes op de wereld smijten. Lazer toch op.

vetkleppert | 06-03-12 | 23:18

ZKH EénOog | 06-03-12 | 23:15 | + 0 -
Volgens Locke, Rousseau, Hobbes en Kant hebben wij (onze voorouders) zelf gekozen om een deel van onze vrijheid in handen van een 'overheid' te geven. Damn, zijn we nou zelf verantwoordelijk voor al die irritante uitvindingen van onze volksvertegenwoordigers?

flopje | 06-03-12 | 23:18

Die nikkers kunnen het wel, maar verrekken het wegens te lui...

Menno Edens | 06-03-12 | 23:16

ja. het gaat zo slecht met de wereld en het overschot aan voedsel dat we een paar miljard mensen teveel hebben.

zoalshetis | 06-03-12 | 23:16

Lees in dat rapport onderaan dat gezonde voeding duur is en ongezond eten goedkoop. Nu kan het in Zimbabwe wat anders in elkaar zitten dan hier, maar als ik mijn kassabon bekijk, zijn de gezonde dingen altijd het goedkoopst.

Snacks en dingen als alcohol, kaas, noten, chips en snoep maken het duur. Aardappels, groenten, rijst, pasta en fruit is vaak helemaal niet duur. Vlees dan weer wel (kiloknallers tel ik voor het gemak niet mee, dat kan nooit echt gezond zijn). Dit verhaal heb ik ook wel eens voorbij zien komen met als voorbeeld de VS. Gezinnen daar meenden dat ze bij de KFC en Mac goedkoper uit waren met het hele gezin en dat een broccoli onbetaalbaar is. Kan het me niet voorstellen.

KapiteinClaus | 06-03-12 | 23:15

Jongens, dat eten is alleen maar het masker, het gaat om de tax. De tax, de poet, de poen, de pecunia, het voer voor de God Mammon, belichaamd door onze boven-ons-gestelden.

Want zeg nou zelf: wie van jullie is nu werkelijk zo naïef om te geloven, dat er na het opleggen van een vettaks, een zout-accijns, suikerheffingen, en een luxe-BTW van 78% werkelijk iets verandert aan de producten en consumptie zelf?

Houdt toch op. Tax is gewoon de nieuwe slavenzweep, met als verschil de waan van je vrijheid.

En ze zien nu gewoon een verse zweep hangen, en popelen om hem te gebruiken.

ZKH EénOog | 06-03-12 | 23:15

Waar bemoeit die totalitaire overheid zich mee? De overheid is te groot, te machtig en te duur. We zijn vrije burgers, wij believen deze stalinistische denkwijze niet.

CS Lewis:
Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive. It would be better to live under robber barons than under omnipotent moral busybodies. The robber baron's cruelty may sometimes sleep, his cupidity may at some point be satiated; but those who torment us for our own good will torment us without end for they do so with the approval of their own conscience.

Tarak | 06-03-12 | 23:14

Bart_Bart | 06-03-12 | 23:10
Nee, dombo, broodje frikandel met pinda gaat met Dr Pepper of Leffe Tripel.

Cuyahoga | 06-03-12 | 23:13

@Bezorgdenverjaagster | 06-03-12 | 23:09

Kijk, dat zijn initiatieven waar ik blij van word, overal invoeren.

neemjemoederindemali | 06-03-12 | 23:12

Kom internationale voedselbelasting=OWS, nieuwe naam, maar effect hetzelfde NIHIL!
Blijf ik lekker eten en fietsen.

flopje | 06-03-12 | 23:11

@seven | 06-03-12 | 23:08

Godsklere wat mooi, daar zou ik wel willen wonen, waar is dat?

neemjemoederindemali | 06-03-12 | 23:10

@Cuyahoga | 06-03-12 | 23:09
OK, ik probeer het een keer.

Wel met een 1.5L fles euroshopper cola om het weg te spoelen.

Bart_Bart | 06-03-12 | 23:10

Het is niet alleen overgewicht dat tot last lijkt te zijn maar vooral de combinatie van religieus fascisme en voor hen ongewenst spek. Maar wel charmant spek.

www.youtube.com/watch?v=9KTGYM2k6rk&am...

Hanxie | 06-03-12 | 23:10

Kunnen we Hölzenbein niet naar Afrika sturen, gewoon om te jennen en omdat het kan.

neemjemoederindemali | 06-03-12 | 23:09

Bart_Bart | 06-03-12 | 23:04
Probeer het een keer.
Broodje frikandel met pinda is echt een ultima smaaksensatie.

Cuyahoga | 06-03-12 | 23:09

Internationalisme is de nieuwe vorm van dictatuur. Doodeng dit. Megalomaan communistisch denken.

Tarak | 06-03-12 | 23:08

Het eindeloze gedram van wat wel of niet mag.

Fuck off.

Parsons | 06-03-12 | 23:07

@neemjemoederindemali | 06-03-12 | 23:05
Als wij het kunnen (konden), kunnen zij het ook.

Dan mogen ze het ook nog van internet afkijken. Op Google staat vast een torrentje met de Vreten Verbouwen voor Dummies (PDF).

Bart_Bart | 06-03-12 | 23:07

Olivier de Schutter moet gewoon optiefen met z'n malle praatjes.

Fijnstoffer | 06-03-12 | 23:07

@overVecht | 06-03-12 | 23:05
Snap je nu waarom wildplassen verboden is?

Stormageddon | 06-03-12 | 23:07

Krijgt die Nonkel Frituur nog meer tijd om hier te reaguren...

brutus68 | 06-03-12 | 23:06

@necrosis | 06-03-12 | 23:04

Lizzy niet.

neemjemoederindemali | 06-03-12 | 23:06

Nog even en ik moet zelfs belasting over mijn eigen pis gaan betalen!

Ow... wacht... dat doe ik al via de rioolbelasting...*zucht*

overVecht | 06-03-12 | 23:05

@Bart_Bart | 06-03-12 | 23:01

Psies, het MOET eerlijker, die Afrikaan moet ook zijn eigen vreten verbouwen.

neemjemoederindemali | 06-03-12 | 23:05

Belgié: daar hebben ze een liedje over gemaakt!

kweetitwel | 06-03-12 | 23:05

Of u vegavoer gaat vreten zodat ze in Afrika kunnen doorgaan met de primitieveling uithangen, fokken als konijnen, containers met ons geld verbranden en ons met hun bevolkingsoverschot opzadelen.
Dat is het idee geloof ik.

vetkleppert | 06-03-12 | 23:04

Ik geloof dat de Chinezen het beter doen dan de Europeanen in Afrika. Die gaan gewoon in de handel met de negertjes, in plaats van ze als zielig te zien.

De ontwikkelingshulp heeft de afgelopen jaren een bloeiende vee- en textielhandel kapotgemaakt op het continent door er gratis van alles te dumpen.

Maar ja, door willekeurig landsgrenzen te trekken als kolonisator hebben de witmensen daar al meer dan genoeg stuk gemaakt.

Uriël Fack | 06-03-12 | 23:04

Breatherians lachen dan toch nog misschien het hardst.

Knoopsgat | 06-03-12 | 23:04

@Cuyahoga | 06-03-12 | 23:02
Wat?

Mexicano is met pindasaus. Brood frikandel met curry en/of mayo.

Weirdo ;-)

Bart_Bart | 06-03-12 | 23:04

@Bezorgdenverjaagster | 06-03-12 | 22:59

Psies, en stuur je oude fiets naar Afrika (aan handel denken moet)

Steun de actie: "EIGEN fiets eerst", euh, bedoel, geef je fiets aan een arme Afrikaan of NMJIDM gaat er aan.

neemjemoederindemali | 06-03-12 | 23:04

Voedsel (of geld of iets anders) geven aan (arme) mensen zorgt niet voor meer welvaart, maar voor... nog meer mensen. Wat je de mensen moet leren is om te gaan met de carying capacity van hun stukje aarde. Dat houdt in population control en duurzame landbouw en duurzame grondstofvoorziening en geen oil-based leven opbouwen zoals wij dat hier doen. Onze tijd komt namelijk ook snel... en dan valt er sowieso niks meer weg te geven... #Observe!

synchronicity | 06-03-12 | 23:04

Ik ben niet dik, ik heb zware botten!

necrosis | 06-03-12 | 23:04

Of broodje goulashkroket met mayonaise.

Cuyahoga | 06-03-12 | 23:03

*aan* omhoog slingert @ 23:02

Stormageddon | 06-03-12 | 23:03

En hoe noemen we zo iemand.... een klotenbelg.

patrizio | 06-03-12 | 23:03

@seven | 06-03-12 | 22:59

Ben je gek geworden, waar moet hier de linkse gutmensch dan de hele dagen doen?

neemjemoederindemali | 06-03-12 | 23:02

Een Belg die onze vrijheid komt? Boycot Vlaamse friet!!
Oh wacht...

Stormageddon | 06-03-12 | 23:02

Knappe lul die mij één keer per maand mijn broodje frikandel met pindasaus uit mijn bek lult.

Cuyahoga | 06-03-12 | 23:02

Woorden uit Belgie, een land wat eigenlijk niet bestaat.

Dr.Thorvaldt | 06-03-12 | 23:01

@seven | 06-03-12 | 22:59
Dat praten wij hen aan.

We zijn allemaal gelijk, dus die Afrikanen moet het ook zelf kunnen.

Bart_Bart | 06-03-12 | 23:01

Als ik een broodje shoarma eet, en er vallen wat shoarma reepjes tussen uit. Dan zal ik die voortaan apart leggen, en opsturen naar Afrika. Maar geen verplichte belasting. Al zou het alleen maar zijn, omdat de belasting in de zak van zeer duur betaalde managers gaat eindigen.

deboerenlul | 06-03-12 | 23:01

Landbouwsubsidies zijn juist het grote probleem. Al decennia. In Zuid-Europa ontvangen ze zo ongeveer een derde van het hele EU-budget aan landbouwsubsidies, vervolgens wordt er een giga overschot geproduceerd en uiteindelijk onder kostprijs op de derde wereldmarkt gedumpt waar geen enkele derde wereldboer tegen op kan concurren

mygfisbrazilian | 06-03-12 | 23:00

GeenStijl is dus alvast begonnen met Vlaams leesvoer.
Welkom, zottekoppen.

Van Dikhout | 06-03-12 | 23:00

Als die vettaks wordt ingevoerd lost Jan Kees de Jager alsnog de economische crisis op. In z'n eentje.

Sjokoladevlaaa | 06-03-12 | 23:00

Neem de fiets, of eet niets.

Bezorgdenverjaagster | 06-03-12 | 22:59

Nou moe GS ging toch pas over een paar dagen op zijn Vlaams?

Hanxie | 06-03-12 | 22:59

Die Afrikanen zouden natuurlijk ook gewoon kunnen gaan werken. Wat verbouwen, corrupte regeing omver werpen en een moestuintje voor erbij ipv te hangen onder die palmboom en wachten tot die zak meel wordt gestuurd.

seven | 06-03-12 | 22:59

Doe iets tegen de ongebreidelde voortplanting van uitgerekend de meest primitieve idioten ipv ons ons vreten te misgunnen.
En vreet meer vleesch. Tegen de overbevolking.

vetkleppert | 06-03-12 | 22:56

Waarom zouden die Afrikanen trouwens niet hun eigen boontjes kunnen doppen (is immers ook eten) en moeten wij hen helpen?

Terwijl wij zelf allang in staat zijn in onze eigen voedselbehoeften te voorzien?

Impliceert dat niet dat mensen die vinden dat Afrikanen geholpen moeten worden, hen automatisch enorme kansloze nietsnutten vinden, die geeneens voor hun eigen eten kunnen zorgen?

Zijn die mensen dan niet de racisten, die dus eigenlijk impliceren dat Afrikanen minderwaardig zijn. Want als wij het kunnen, dan kunnen zij het toch ook?

Bart_Bart | 06-03-12 | 22:56

Dat men hier zo dik wordt, komt omdat die Afrikanen zo weinig eten.

de honden blaffen... | 06-03-12 | 22:56

@Alkibiádès | 06-03-12 | 22:55
Wel naar 5:56 gaan dus (op roze link klikken).

Alkibiádès | 06-03-12 | 22:55

Dus u bent om 5:30 opgestaan, heeft de hele dag hard gewerkt en wil even een uurtje op de bank hangen met een aflevering Mad Men en een zakje cashewnootjes? Waar haal je het lef vandaan? Betalen, hond! Kinderen in Afrika hebben ook geen cashewnootjes, lul! En ook geen bank. En zeker geen dvd box van Mad Men. Seizoen 4 in ieder geval nog niet. Ongevoelige hufter!

Ruskin | 06-03-12 | 22:55

Als overgewicht wereldwijd meer doden veroorzaakt dan ondergewicht dan sterven wij eerder uit, zijn wij dan eigenlijk niet zwakker de derdewereldlanders en schuttert die Olivier tegen de verkeerde doelgroep.

drs.Nee | 06-03-12 | 22:55

@seven | 06-03-12 | 22:53

Dat EU gaat nog eens heel groot worden.

neemjemoederindemali | 06-03-12 | 22:55

Maar wel lol hebben om die PLUS vrouw?

Strangetown | 06-03-12 | 22:54

Internationale bureaucratieën zijn heel goed in het afpersen van geld, maar net als bijv de buma heel slecht in het uitkeren. Kortom de opbrengst blijft veel een groot deel, net als de EU gewoon hangen bij de mbtenaren die het uitgeven aan hunzelf en witte Toyota's

seven | 06-03-12 | 22:53

Over tien jaar al ik al kijkend naar P&C (ja C, want Witteman is dan allang met pensioen, en de verschilligen kennende zullen ze wel Castricum als opvolger aanstellen) op een dooie sprinkhaan te knagen i.p.v van een portie borrelnoten....

brutus68 | 06-03-12 | 22:53

nomnomnom

codedelight | 06-03-12 | 22:50

Uitknijpen die burgers, als citroenen, net zo lang tot ze eindelijk oprotten, die hard werkende burger dan, de rest blijft wel uit de soepsidietrog vreten.

neemjemoederindemali | 06-03-12 | 22:50

Eten voor de honger van anderen. Gaat er al niet genoeg geld die kant op? En komt het toch nog altijd bij de verkeerden terecht?

Niet_leden_een_euro | 06-03-12 | 22:50

En ik maar denken dat er in Afrika geen hongersnood meer is??. Die mensen zitten toch al lang in Europa?

Crematorium-de-Asbak | 06-03-12 | 22:49

Nou, die junkfoodbelasting is misschien nog het overwegen waard, maar dan moeten de opbrengsten wel naar onze eigen ziekenhuizen.

Niet naar Afrika.

Bart_Bart | 06-03-12 | 22:49

Dit is niet mijn borrelnoot vriend!

tomdebom007 | 06-03-12 | 22:48

Je verwacht het niet.

neemjemoederindemali | 06-03-12 | 22:48

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken