Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gedupeerde reiziger betuigt spijt aan NS

jadieisstuk.jpg Net zo lang falen tot mensen zélf hun excuses aan je aan gaan bieden: de Nederlandse Spoorwegen krijgen het voor elkaar. Zo bieden ze in de politiek al jaren hun verontschuldigen aan bij NS. "Sorry hè", zeggen ze dan, "Dat we zo streng proberen te zijn voor jullie. We weten ook wel dat jullie het woord 'overmacht' groot gemaakt hebben. En dat ze bij ProFail het woord zelfs hebben verzonnen. Dan moeten wij niet te veel zeuren over alles waar we voor betalen en wat er niet geleverd wordt, maar gewoon blij zijn met alles wat we wél kunnen krijgen." Niet alleen minister Prutz - Van Dwaelen laat zich keer op keer in de hoek zetten door de Spoorwegen en hun totaal ontspoorde smoezenboekje. Ook reizigers putten zich in excuses als NS vonnist over restitutie. Want iemand die zomaar een paar euro terug krijgt voor een volledig in de soep gelopen reisplanning wegens groots falen van spoorwegmaterieel en logistieke oplossingen, die moet gewoon dankbaar zijn en met gepaste nederigheid zijn 5,30 euro in ontvangst nemen. Ook al ging het om meer geld, vanwege een gebrek aan uitcheckpaaltjes in het weiland waar de trein stil stond. Ja zeg. Alsof NS dáár iets aan kan doen. Je kan die dingen toch niet overal zomaar wegzetten? Een keurige verontschuldiging van de restitutie-reiziger is daarom wel op zijn plaats. Robbin te Velde deed het. Maar wel ALS EEN BAAS.

Reaguursels

Inloggen

Even wat feiten op een rijtje:
Meneer is vervoerd van A naar B (Schiphol).
Hiervoor is deels de trein gebruikt, maar voor een deel alternatief vervoer.
NS heeft dus aan haar primaire taak voldaan

Reizigers dienen in- en uit te checken. Uitchecken had meneer bij B (Schiphol), en niet halverwege de rit (het 'weiland') moeten doen. Alternatief vervoer is immers ook door NS geregeld vervoer.
Meneer heeft dus NIET aan zijn taak voldaan.

Voor het te laat arriveren heeft NS een normale regeling, nl bij meer dan een uur vertraging 100% van de vervoerskosten retour. Enige wat nodig is, is correct in- en uitchecken.
Meneer heeft niet aan die voorwaarden voldaan dus heeft nergens 'recht' op.

NS vergoedt NOOIT vervolgschade. Ofwel, het 'genereuze' aanbod van meneer is waardeloos: Hij geeft iets weg dat hij niet in bezit heeft/recht op heeft.

Ofwel, meneer mag eigenlijk blij zijn met elke cent die hij vergoed krijgt.

Krizzie | 03-03-12 | 19:56

Zijn jullie nou zo dom, of is de briefschrijver nou zo slim? (het gederfde bedrag in tijd x mijn uurtarief) = (193 * Utrecht - Schiphol) , dus (7 x uurtarief) = (193 * 4,70), is een uurtarief van ca EUR 130.

lizzz | 03-03-12 | 13:01

Zo hoort een klachtenbrief in elkaar te zitten. Chapeau..!

Jerry Nick | 03-03-12 | 10:34

Wedden dat die man ook nog een standaard 3-regelig briefje krijgt in de sfeer van:

Dan voor uw reactie die wij in goede order ontvangen. Volgens onze algemene voorwaarden art xyz, lid ab, zijn wij slechts gehouden het volgende te vergoeden:<lulverhaal>
Wij vertrouwen erop, u hiermee van dienst geweest te zijn en wensen u nog veel reisplezier met NS.

xspalm | 03-03-12 | 00:48

ik heb ook nog een klein akkefietje lopen met die gasten

Nederlandse Spoorwegen (Geld terug bij vertraging) Antwoordnummer 15000 2400 VV Alphen aan de Rijn

Collectieve verzend-je-baksteenactie?

of wel | 02-03-12 | 20:04

Briljant Robbin!
Dat geld kun je wel op je buik schrijven, de NS betaalt toch niet maar dat wist je zelf ook wel.
Je hebt in ieder geval veel lezers een groot plezier gedaan door het lezen van je brief. Schrale troost, maar goed van de NS en Profail van toch niks meer te verwachten.

Hoppy | 02-03-12 | 18:16

Heerlijk cynisch mailtje van die Robbin te Velde!

dwangruis | 02-03-12 | 18:01

Restitutie? Dat woord kennen ze niet bij de NS. Wat hij waarschijnlijk wel krijgt is een tegoedbon ter waarde van 10 euro, (alleen te gebruiken voor een extra passagier, samen met een gebruiker van de OV chipkaart, alleen in het weekend na 9 uur. Nachtnet uitgezonderd.)

Stormageddon | 02-03-12 | 16:44

Hulde Robbin

mokum4all | 02-03-12 | 16:01

Als je alle individuele problemen met de OV-faalkaart bij elkaar op telt is het toch te schandalig voor woorden...
Iedereen heeft andere problemen, dus het is niet 1 probleem waar duizenden mensen tegenaan lopen. Het zijn duizend-en-1 problemen en dingen die gewoonweg niet kloppen, waar mensen keer op keer last van hebben.
Het is teveel, te lastige, te ingewikkeld. Mensen die zich gewoon aan de regels willen houden, zijn telkens de dupe van een falend systeem.

macflipper | 02-03-12 | 15:51

193 x €4,70= waarom überhaupt met trein?

Fierljepping on ice | 02-03-12 | 15:40

Ze permanent in het openbaar uitkotsen op de Twitters wil ook nog wel eens helpen. Ik zou de NS overigens wel aansprakelijk stellen voor de vervolgschade. Overboekingskosten, verblijfskosten op Schiphol, telefoniekosten voor omzetten van de afspraak. Alles in rekening brengen (krijgen doe je het toch niet, maar leuk is het wel)

faz | 02-03-12 | 15:23

Aardige brief, toch niet geheel emotieloos en daarom niet heel sterk.

Tóch enkele illustratieve aanvullingen uit de logistieke hel die het OV-met-o-zo-handige-en-uniek-in-de-wereld-incheck-systeem heet:

1 - ik check in in de bus en net voordat ik wil uitchecken valt het in-/uitcheck systeem uit => iedere passagier ontvangt bij verlaten van bus van buschauffeur een kaart met verzoek om deze ingevuld op de bus(!) te doen om daarmede de automatische uitcheckboete ongedaan te maken. Ook zo handig als je later op de dag wel weer wil inchecken. Enfin, wel ingestuurd nooit boete terug ontvangen.

2 - dochter heeft trajectabonnement vanuit Groningen. Sinds kort rijden er geen treinen meer door naar Groningen i.v.m. totale-rail-ravage-verbetering. Aldus dient mijn dochter met de bus vanuit Assen huiswaards te gaan. Dus inchecken. Bij uitchecken: uitchecken want geen saldo, dus boete. Vragen om restitutie: laat maar.

Ik word hier zo moe van.

classNotFound | 02-03-12 | 15:20

Wat een koning!

Maar als ik de inhoud lees, dan weet ik niet wat beter was. Deze brief, of een groot strontkarren-collectief naar NS headquarters sturen.. Echt de meest belachelijke afhandeling door NS evahhh.

Gambo | 02-03-12 | 15:15

Dhr. te Velde, laat ons even weten hoe het afloopt (via deze ruimte)

JohnDee | 02-03-12 | 15:08

Beste Robbin,

Met zo'n uurtarief heeft u toch wel een prive jet?? En als de NS u verder per bus wil vervoeren mag u in dit soort gevallen en taxi bellen en de kosten daarvoor declareren bij NS. Tip voor de volgende keer.

Mvg,

De Conducteur | 02-03-12 | 15:03

Ik heb ooit eens begrepen dat je treinkaartje in combinatie met de dienstregeling een contractuele afspraak is de passagier op tijd bij de eindbestemming te brengen.
Als je kan aantonen echt rond een bepaalde tijd ergens te moeten zijn (vliegticket bijvoorbeeld) dan moeten ze een taxi voor je regelen. Of is dit onzin?

Brinkman | 02-03-12 | 14:59

Ik heb net de NS gebeld en netjes gevraagd of ik mijn 10 euro terug mag, na een fout met het in- en uitchecken. Nog geen drie minuutjes later was alles geregeld.
Of sommigen kunnen niet communiceren, of ik had toevallig de vriendelijkste NS helpdeskmedewerkster aan de lijn.

Tmans | 02-03-12 | 14:56

Het laatste stuk toch keurig met de bus naar Schiphol gebracht? Nou, dan gewoon daar uitchecken Te Velde, pas daar is het einde reis, niet in dat weiland. Neemt niet weg dat het een stel amateurs zijn bij de N.S.

Jan Mulder | 02-03-12 | 14:50

Lyrthion | 02-03-12 | 14:17
De briefschrijver meldt een uurtarief à 193 treinkaartjes Utrecht - Schiphol.
Dus eigenlijk wil ie 7 * 193 * (€ 4,70) = 6349,7 euro's van NS beuren.

Kletskop | 02-03-12 | 14:47

+een
-sorry!

Babooms | 02-03-12 | 14:40

*stuurt warme douche naar NS*
Wie op interpunctie let in lolbrief is trouwens best een puntenneuker. Bah.

Babooms | 02-03-12 | 14:39

Robin zien we vanavond in de DWDD, Geenstijl maakt mensen bekend en DWDD pakt ze af.

Graftakkehuis | 02-03-12 | 14:35

dit gefaal kost niet alleen de reiziger een vermogen, OOK DE BELASTINGBETALER betaalt miljarden aan deze (proest) 'marktbedrijven' als de NS en Prorail. Die falende topmanagers zijn gewoon verwaande over het paard getilde ambtenaren die alleen maar bezig zijn met hun eigen bonussen en prepensioen. Ze SCHIJTEN op hun 'klanten'. Echte marktpartijen, zoals luchtvaart maatschappijen, functioneren prima, maar zo'n zogenaamd geprivatiseerde KUTORGANISATIE als de NS. ALLE POEN VAN DE BELASTINGBETALER TERUGBETALEN!

Piet van Schwaffelen | 02-03-12 | 14:35

Ik ben eens met de trein onderweg geweest naar de tandarts, had drie treinen eerder gekomen en was nog niet op tijd. Heb toen ongeveer 3 euro restitutie gehad (2 euro nog wat). Heb toen eventjes geprobeerd (een deel van) de 75 euro annuleringskosten van de tandarts van ze terug te krijgen. Al was het maar een symbolische 50 cent. Forget it.

gruzelement | 02-03-12 | 14:34

Bij mij gaan er toch wel alarmbellen rinkelen bij het lezen van deze brief. Uurtarief van boven de 900 euro per uur en dan a) met de trein moeten reizen naar Schiphol b) tweede klas reizen met kortingskaart c) merkwaardig taalgebruik in de brief (o.a. verkeerde interpunctie) d) een beetje business class ticket is om te boeken zonder extra kosten.

Verder wel goed om dit soort instanties met humor te benaderen :-)

zienicus | 02-03-12 | 14:32

Briljante brief, maar...
1. Naar Schiphol om een vlucht te halen? Niet met de trein, risico te groot, of echt lang van te voren.
2. Belangrijke afspraak? Een dag eerder vliegen.

Kirth Gersen | 02-03-12 | 14:31

De trein haalt je op van waar je niet komt, brengt je naar waar je niet heen wilt op een tijdstip dat jou niet schikt...

Air van Boven Dorens | 02-03-12 | 14:29

Ik hou niet van treinen.
.
Moet er wel elke dag mee reizen.

Ellente | 02-03-12 | 14:29

@Jahllo | 02-03-12 | 14:17
Misschien had hij beter per dragon boat kunnen gaan.

Petrus de Rewa | 02-03-12 | 14:21

EINDBAAS! en NS: declareer ook gelijk even die 193 kaartjes utrecht schiphol aan die gozert! Dit noem ik ook gewoon ontvoering, een uur lang in een trein opgesloten zitten!

soccerfan | 02-03-12 | 14:18

www.dialogic.nl/tevelde

mhmhm, sterk als je zo'n uurtarief hebt. Zo die gast 130K per maand verdienen?

Jahllo | 02-03-12 | 14:17

Kletskop | 02-03-12 | 13:46

Totale vertraging: 7 uur. Dus delen door 7 -> 129,58.

Is ietsje minder.

Lyrthion | 02-03-12 | 14:17

Zolang het monopolie op het spoor in handen is van de NS zal je dit soort dingen blijven zien. Over tien jaar is het nog steeds een pleuriszooi wanneer er eens wat sneeuw valt. Worden er weer kamervragen gesteld, doet prorail/ns weer naar elkaar wijzen en gaan we weer verder op de order van de dag. En dat is nou het probleem van Nederland met ALLES.

Continu falen, er op gewezen worden en gewoon weer niets doen. Falen we nog een keer? Dan is het wederom foei, maar consequenties? Nee joh, laten we er nog eens over praten.

Je wordt er godverdomme toch onderhand moedeloos van? Fouten maken mag, maar alleen als er ook wat aan gedaan wordt. Maar in Nederland telt alleen de intentie. Of deze mentaliteit politiek gekleurd is, kan ik moeilijk zeggen want het blijft een collectief probleem.

Er verdwijnen miljoenen in Amsterdam dankzij de pvda, what else is new?
Geprivatiseerde ondernemingen falen al jaren, het lijkt wel een standaard bedrijfsplan.
Problemen niet concreet durven benoemen en er omheen draaien? Dat is het poldermodel.

muffstuff | 02-03-12 | 14:14

@Wedstrijdkrokodil | 02-03-12 | 13:56
Dat siert je.
*geen sarcasme*

necrosis | 02-03-12 | 14:10

Wat een zeurkous. Hij mag blij zijn dat ie met de trein mee mag. (gniffel)

Hölzenbein | 02-03-12 | 14:09

De baas is een prutser, als je een belangrijke afspraak in oslo hebt dan rij je toch zelf naar schiphol en parkeer je op loopafstand. Dat je niet zelf vliegt, dat lijkt me logisch.

aurevoir | 02-03-12 | 14:04

@alexbl | 02-03-12 | 13:55
Geen vrienden of familie die je per auto op Schiphol kunnen afleveren/ ophalen?

necrosis | 02-03-12 | 14:03

Briljant! @zwartekater: weinig taxi's te vinden in een weiland, dunkt me.

Carpa | 02-03-12 | 13:56
Buiten dat deze heer ongetwijfeld een mobiele telefoon heeft, had hij de taxi vanaf huis kunnen nemen.
Breukelen is dermate dichtbij Utrecht dat als een taxichauffeur lucht krijgt van lucratieve ritjes naar Schiphol hij dit direct zal doen.

ZwarteKater | 02-03-12 | 14:03

Carpa | 02-03-12 | 13:56 |
Een stukje lopen om een taxi in Breukelen te pakken, was ook een optie geweest ipv braaf in de trein zitten wachten op verder transport.

Strangetown | 02-03-12 | 14:00

@Che_cuevara | 02-03-12 | 13:32
Uitgestapt op het station waar de trein vertrok (Nijmegen). En die dreun toen ze de trein verlieten blijkt nu het excuus voor NS te vormen.

Den Meester | 02-03-12 | 13:58

rara | 02-03-12 | 13:43
Romeinse wegen altijd afschaffen. Die voldoen namelijk ook niet meer aan de huidige eisen. Ik stel voor slechts wegen te gebruiken van na 1945.

Graaf van Egmont | 02-03-12 | 13:57

necrosis | 02-03-12 | 13:27
Er zitten druiloren tussen. Maar ik ben zeer dienstverlenend ingesteld. Alle mensen die een klacht hadden, terecht of onterecht, heb ik altijd zo goed mogelijk geholpen. En als ik ze niet kon helpen bood ik op z'n minst een luisterend oor. Zo heb ik wel eens tot negen uur 's avonds met een Rotterdamse mevrouw die er helemaal doorheen zat aan de lijn gezeten. Dus in mijn eigen tijd en in een verlaten kantoor.

Neemt niet weg dat diep sarcastische brieven een origineel antwoord van mij kregen. Overigens was er altijd de mogelijkheid om mij op kantoor persoonlijk te spreken.

Wedstrijdkrokodil | 02-03-12 | 13:56

Briljant! @zwartekater: weinig taxi's te vinden in een weiland, dunkt me.

Carpa | 02-03-12 | 13:56

@T'o Malaak | 02-03-12 | 13:48
Vroeger had ik treinen van een bekend merk, en met een kastje met 2 knoppen kon je ze alle kanten op laten rijden.
Bestaat dat nog steeds?

necrosis | 02-03-12 | 13:55

Inderdaad mooi geschreven brief, hulde. Dit was waarschijnlijk de eerste (en dus ook laatste) keer dat deze heer met de trein een vlucht probeert te halen.

Ikzelf doe dat in ieder geval nooit weer na een soortgelijke ervaring vele jaren geleden. Maak er nu een leuke sport van om als ik met het vliegtuig moet (en er dus met de auto naar toe ga) op internet naar de vertragingen op het spoor te kijken. En verrek, ik schat dat ik in 50% van de gevallen in de problemen zou zijn gekomen had ik de trein genomen.

alexbl | 02-03-12 | 13:55

Ik kan mij voorstellen dat zijn zakenpartners hem niet serieus nemen. Iemand die zijn vertrouwen stelt om tijdig aan te komen in een organisatie die bekend staat om het hebben van diverse calamiteiten en hier vervolgens verontwaardigd over is lijkt mij niet de beste keus om een opdracht aan te verstrekken.
Gezien het vermelde uurtarief zou een taxiritje er zeker af kunnen, te meer daar de kosten van de rit in reistijd zouden worden bespaard.

ZwarteKater | 02-03-12 | 13:51

@Kletskop | 02-03-12 | 13:46
Nog altijd beter dan een bewindsvrouw die zich laat ophalen met het regeringsvliegtuig vanaf haar vakantie adres.
Kom, hoe heette ze ook alweer.....

necrosis | 02-03-12 | 13:50

En dan ook nog zo'n blahblahblah ICT-baan bij een onderzoeks- en adviesbureau op het terrein van innovatieprocessen en innovatiebeleid.
Ga dan niet met de trein, l*l!

kapotte_stofzuiger | 02-03-12 | 13:48

De stroomafnemer (pantograaf?) is eraf gevallen? Zitten er niet standaard minimaal 2 op een trein?

T'o Malaak | 02-03-12 | 13:48

Deze man had blijkbaar grotere problem doordat hij 3 vluchten heeft gemist. Ik heb geen geld terug gehad (ik zat in dezelfde trein toen) maar een 1e klas dagkaart... jeej :|

Dasch76 | 02-03-12 | 13:47

Robbin,
dat is een brief van echte KLASSE.

ljcoster | 02-03-12 | 13:46

Iemand met een uurtarief van €907,10 gaat per trein?
(193*€4,70)

Kletskop | 02-03-12 | 13:46

[email protected] en leuker dan met een draaiende camera het overval trucje toepassen.

Lees je mee Rutger?

Strangetown | 02-03-12 | 13:45

Ook een uiterst egocentrisch mannetje die Robbin ("ja laten we onze koter Robbin noemen i.p.v. Robin"), met zijn 'ik...', 'ik...' en 'ik...'.

kapotte_stofzuiger | 02-03-12 | 13:45

Met de trein naar Schiphol, 1 x gedaan nooit meer.

Dr.Thorvaldt | 02-03-12 | 13:44

@Graaf van Egmont | 02-03-12 | 13:30
Vreemd argument. Veel wegen stammen nog uit de Romeinse tijd, afschaffen dan maar?

rara | 02-03-12 | 13:43

Zou cool zijn als robin even een kleine follow up doet als de NS een brief terug heeft gestuurd!

MisterMegaMarten! | 02-03-12 | 13:42

Fantastische brief. Het schrijven van de brief heeft ook tijd in beslag genomen. Dat je na al die ergernis nog moeite neemt om een lollige, doch met sarcasme doorspekt, brief te kunnen schrijven vind ik heel knap.

MacVulpen | 02-03-12 | 13:42

zovoklets | 02-03-12 | 13:30
omdat verswaren dan niet meer vers zijn zodra ze in de supermarkt aankomen

copal | 02-03-12 | 13:42

@witwas | 02-03-12 | 13:34 |

Burgerlijke ongehoorzaamheid FTW!

Parel van het Zuiden | 02-03-12 | 13:39

@ZDEV, tsja, dat zal niet helemaal werken. Allereerst omdat rechter werken met een puntensysteem voor je verdediging - dat betekent dat je voor een bepaalde procedure een vaste vergoeding wordt toegekend voor "proceskosten". Ten tweede, de NS heft uiteraard in haar algemene voorwaarden wel geregeld dat zij neit aansprakelijk is vervolgschade bij vertraging - ja die zijn van toepassing en rechtsgeldig.
Je hebt gelijk dat een beroep op overmacht neit zal slagen, daarom dienen ze ook de reiskosten te restitueren (€ 10,-).
Overigens deel ik je mening dat de NS aangepakt moeten worden maar dit idee wordt het helaas niet.

Wetsdoemaar | 02-03-12 | 13:38

@necrosis | 02-03-12 | 13:35
Met een beetje advocaat moet dat lukken.

Laat je even weten hoe het afloopt, doe ik ook een claim indienen.

Che_cuevara | 02-03-12 | 13:36

@ecologiste | 02-03-12 | 13:34
Beetje mistig hier in Zeeland.
En van treinen geen last hier.

Che_cuevara | 02-03-12 | 13:35

@Che_cuevara | 02-03-12 | 13:26
Dat ga ik even onderzoeken, maar als het waar is ga ik vandaag nog een hele 'dikke' auto aanschaffen met ALLE opties!
En omdat ik graag mag 'natrappen' plak ik een sticker op de achterbumper: deze auto is mede mogelijk gemaakt door NS!
*Jawel, grinnik ende Grijnz*

necrosis | 02-03-12 | 13:35

Che_cuevara | 02-03-12 | 13:32

Zie mijn volgernde reactie. Alle goeds Che. Ook mooi weertje in Zeeland? Ik ga noar buten: zonnetje schijnt. even helemaal weg van de ellende.

ecologiste | 02-03-12 | 13:34

@Parel van het Zuiden | 02-03-12 | 13:32 Dan een weekje niet te hard rijden en de week erna allemaal een voorlopige teruggaaf IB van een paar duizend euro vragen.

witwas | 02-03-12 | 13:34

ecologiste | 02-03-12 | 13:29

Met andere woorden: de CDA-PvdA trein rolt als nooit te voren! Over "openbaar"vervoer gesproken (eufemistisch woord voor baantjescarroussel).

ecologiste | 02-03-12 | 13:33

Een weekje allemaal met de auto, bus, fiets, benenwagen. Kijken hoe de stress door de geelblauwe ivoren toren giert.
.
De week erna allemaal zo min mogelijk tanken, rookwaar en alcohol kopen. Dat doet niks met de NS, maar een beetje fokken met JkdJ is altijd leuk.

Parel van het Zuiden | 02-03-12 | 13:32

@ecologiste | 02-03-12 | 13:29
Euh... Gingen die ook m et de trein?

Che_cuevara | 02-03-12 | 13:32

Het is zowiezo raar dat mensen anno 2012 nog met vervoer reizen dat qua infrastructuur nog uit 1860 stamt

Graaf van Egmont | 02-03-12 | 13:30

copal | 02-03-12 | 13:28 |

Of de stevige spoorlijn fundering asfalteren voor extra grote vrachtwagens. Hou je meer ruimte op de gewone weg voor mensen die naar Schiphol moeten.

zovoklets | 02-03-12 | 13:30

Van vet varken tot papzak: van PvdA tot CDA. gefliciteerd Nijmegen met jullie burgemeester. Het maffia-tandem PvdA-CDA grijpen nog snelo even de startegische plekjes voor hun rijk in elkaar flikkert.
Sharon Dijksma of Hubert Bruls wat een overbodig vadsig fatty vet.http://www.nrc.nl/nieuws/2012/03/02/raad-nijmegen-wil-bruls-als-burgemeester/
De gedupeerde kiezer betuigt spijt??

ecologiste | 02-03-12 | 13:29

daarom neem je ook een taxi naar schiphol. 1 april was misschien een betere datum geweest.

9-buts | 02-03-12 | 13:29

Waarom geen GPS based in-/uitcheckgeval in de trein, gewoon bij de deur? In de bus is het ze wel gelukt! Hoef je ook niet in elk weiland zo'n paaltje neer te zetten en kunnen ze reizigers zonder problemen overal dumpen.

copal | 02-03-12 | 13:28

Gelachen om de brief, kon beter, maar toch zeer scherp. En megafaal van NS natuurlijk, ook de restitutie van 4,70 terwijl diezelfde reiziger ook nog eens € 10,- niet uitchecken mogen dokken.

Phil Mycavity | 02-03-12 | 13:28

@Wedstrijdkrokodil | 02-03-12 | 13:18
Als ik het goed begrijp, schreef jij dus denigrerende brieven terug aan mensen die (terecht) een klacht hadden.
Probleem met veel 'klantenservice' is het feit dat het allemaal call-centers zijn.
Ik heb vaak genoeg onbegrip meegemaakt over mijn (terechte) klachten, dat ik zou willen dat ik de persoon aan de andere kant van de lijn bij zijn/ haar nek door diezelfde lijn kon trekken.
Klantenservice?
Klanten afwimpelen!

necrosis | 02-03-12 | 13:27

@ kaas de vies 13:22

Ja lekker, oude Friese nagelkaas, en dan maar smullen...

eerstneukendanpraten | 02-03-12 | 13:27

tsja leuke brief, maar voortaan misschien niet met de trein, of eerder vertrekken als er zulke belangrijke zaken in Oslo wachten.

geensteelo | 02-03-12 | 13:26

Waar zouden we zijn zonder de trein?

Waarschijnlijk op tijd op onze eindbestemming.

andorra | 02-03-12 | 13:26

Met een geel/blauw vliegtuig ga ik ook niet vliegen, wat een stel prutsers bij de NS. Als luchtvaartmaatschappijen ook zo zouden werken vielen de vliegtuigen bij bosjes uit de lucht.

neemjemoederindemali | 02-03-12 | 13:26

@necrosis | 02-03-12 | 13:15
Daar kun je dan weer een schadeclaim voor indienen bij de NS.

Che_cuevara | 02-03-12 | 13:26

Alsof de mening van een klant ze iets kan schelen? De uitval is uit de statistieken gehouden dus zijn de bonussen veilig, de politiek bleek zoals al ingeschat een tandloze tijger. Voor hun is de kous wel af, volgend jaar zelfde weer zelfde ellende?

supah | 02-03-12 | 13:26

@jezouermoevanworden | 02-03-12 | 13:12
Gezien het falen van de NS zouden die palen over heel het land moeten staan, om de 10 meter zowat.

Che_cuevara | 02-03-12 | 13:24

Van die mensen die opscheppen over hun uurtarief. Paupers!

kapotte_stofzuiger | 02-03-12 | 13:24

Zo heb ik met Vodafone een geschilletje, 2000 euro teveel betaald (zwart op wit) en nu willen ze 1500 terug geven en de rest crediteren op volgende facturen..!

Patrice | 02-03-12 | 13:23

Prachtige brief!

koyt | 02-03-12 | 13:23

@eerstneukendanpraten | 02-03-12 | 13:16 | + 0 -
Ja, wie zou dat nou zijn. Jammer dat hij het niet over kaas heeft, dan zou ik de brief nog leuker vinden.

Kaas de Vies | 02-03-12 | 13:22

Opeens weet je het... je klimt in de pen!

Nibdib Niddib | 02-03-12 | 13:22

Nederland heeft blijkbaar moeite met massa logistiek, PostNL, NS, diverse andere vervoerders falen keer op keer.

Tijd om dit soort diensten toch maar weer te nationaliseren? En dan niet meteen 1000 ambtenaren per reiziger in dienst nemen natuurlijk....

Speed88 | 02-03-12 | 13:21

Baas!!!

Patrice | 02-03-12 | 13:20

@ de Bree | 02-03-12 | 13:11
Ouderwets, maar effectief: faxnummer achterhalen.
Een kennis van mij moest ooit eens een beschikbaarheidsrooster indienen bij de werkgever. Dat had hij afgegeven, 1x gefaxed en na de 3e keer vragen was hij het zat.
130 faxen verstuurd. Toen de laatste verzonden was belde hij op: 'hebben jullie mijn beschikbaarheidsrooster al binnen?'

BeunDeHaas | 02-03-12 | 13:20

Nette brief, helemaal niets mis mee

Ben er alleen bang voor dat ze bij de NS hem niet gaan begrijpen.

T. Grimbek | 02-03-12 | 13:18

Eerst maar eens afwachten of zo'n brief wel aankomt. Want het huidige postbedrijf zou qua prestatie zomaar familie van de NS kunnen zijn. Tsja.

rechtvaardigerechter | 02-03-12 | 13:18

Haha. Ik heb een poosje gewerkt op de 3e lijns klachtenservice van een niet nader te nomen energiebedrijf. Daar kreeg ik ook van dit soort brieven. Juweeltjes zaten er bij. Die konden altijd rekenen op een gevatte brief terug. Eigenlijk ben ik daar begonnen met reaguren.

Wedstrijdkrokodil | 02-03-12 | 13:18

Als ik een vlucht moet halen op schiphol en je wilt niet je auto in Long-term parking achterlaten, is mijn devies altijd, neem of minimaal 6 treinen van tevoren, of boek een dag van tevoren een kamer in een hotel op loopafstand van Schiphol.

Marcus Porcius Cato | 02-03-12 | 13:17

Dus? Wat hebben we nu geleerd Robin? Ga met de auto naar Schiphol en betaal die lousy 85,- parkeerkosten.

zovoklets | 02-03-12 | 13:16

Maar onder welke Nick is hij bij ons bekend?

eerstneukendanpraten | 02-03-12 | 13:16

uurtarief van een kleine 1000 euro? Is die gast profvoetballer of zo?

Gen. Maximus | 02-03-12 | 13:15

Waarom heeft NS trouwens geen diesel-gestookte treinen, die hebben geen last van blaadjes vanwege de brute kracht van een dieselmotor, en bij bevroren/ geknapte bovenleidingen, rijdt zo'n ding gewoon door.
Ik zou als verstokte automobilist eigenlijk een excuusbrief van de NS moeten krijgen.
Iets als: 'sorry dat we zo'n baggerslecht product in de markt zetten waarmee we u dwingen een auto met bijbehorende kosten aan te schaffen'
Eat that!

necrosis | 02-03-12 | 13:15

Ook al gaat het de NS om maar een paar euro, ik zou er een knetterdure advocaat op zetten die alle kosten, dus ook de gevolgschade claimt. Zet er maar een dik eigen uurtarief op, de extra kosten voor de vluchten, een schadevergoeding voor al het ongemak en een vergoeding voor de misgelopen deal in Oslo.

Dit was namelijk geen overmacht voor de NS maar gewoon stumperij. Dus aansprakelijk.

Tienduizenden Euro's claimen en dan gewoon doorprocederen. Er hoeft er maar één gelijk te krijgen en de NS kan van iedere reiziger claims verwachten. Dat zal ze dwingen wel klantvriendelijk en prestatiegericht te worden.

ZDEV | 02-03-12 | 13:15

Epische klager is episch

Frederik Vijf | 02-03-12 | 13:14

Waarschijnlijk kan de goede heer naar aanleiding van dit schrijven een boete van 90(?) euro verwachtten. Lopen op het spoor..

o0hdw0o | 02-03-12 | 13:13

Gezien zijn uurtarief heeft die brief natuurlijk wel veel meer gekost dan € 10. Maar humor mag wat kosten tenslotte. Voorts ben ik van mening dat elke eurocent voor Bandirah er één teveel is.

witwas | 02-03-12 | 13:13

Het probleem met de NS is dat er te weinig managers lopen. Neem meer managers aan en trek een blik externe adviseurs open, dan komt het allemaal goed.

Freddie Stobart | 02-03-12 | 13:13

Waarom staan er eigenlijk geen uitcheckpalen in het weiland bij Breukelen? Of, nog beter: waarom heeft de masjinist geen mobiele uitcheckpaal bij zich? #vragen #vragen #vragen

jezouermoevanworden | 02-03-12 | 13:12

zo'n goede brief vind ik het nou eigenlijk ook weer niet

MikeyMo | 02-03-12 | 13:12

Die MBO-miep van de klantenservice heeft die brief na drie seconden in de prullenbak gegooid.
Niemand bij zo'n bedrijf die ook maar enige interesse voor zoiets heeft.
Email-bombardementen hebben soms meer effect. Net zolang lastigvallen met meerdere mailadressen totdat ze je zat zijn en wel moeten reageren.

de Bree | 02-03-12 | 13:11

haha sterk!
donkerbruin vermoeden dat de 10 euro nu zo snel mogelijk netjes teruggestort zijn

Ik zeg Ai | 02-03-12 | 13:11

Om te janken zo goed!!

L. Hannes | 02-03-12 | 13:10

Helaas zal de NS hier niet op reageren.
Of, zij komen met laffe excuses dat zij niet in de gaten hadden hoe het zat. Zo rolt de NS.

BeunDeHaas | 02-03-12 | 13:09

Robbin te Velde is een BAAS!

necrosis | 02-03-12 | 13:09

Herr Knäckebröd | 02-03-12 | 13:05
Dat is een uiterst scherpe constatering, Herr Knäckebröd.

Absoluut niet waar | 02-03-12 | 13:09

Prachtig stukje proza, had het zelf geschreven kunnen hebben.
Helaas ben ik daartoe nog niet door de NS in de gelegenheid gesteld.
"overweegt nu dan maar daarover een klacht in te dienen"

Leeuwarder | 02-03-12 | 13:08

En dan nog verbaasd zijn dat mensen vrijwillig in de file gaan staan. Als je dan je vliegtuig dreigt te missen is er altijd nog de vluchtstrook.

nogeentjedan | 02-03-12 | 13:08

Wie gaat er dan ook met de trein naar Schiphol?
Wel nette brief van Robbin, ben benieuwd naar de reactie van de NS

Jokert | 02-03-12 | 13:08

Waarschijnlijk krijgt hij nu een brief terug met: "Bedankt voor uw interesse in de NS.". Ongelooflijke faal-organisatie.

Aartvandekaart | 02-03-12 | 13:07

Geweldig brief, maar ik pak toch liever de auto.

Parsons | 02-03-12 | 13:07

Wat een held

Goedsjow | 02-03-12 | 13:05

Mooi man.
Ik durf te wedden dat ze hier nog serieus op ingaan en de excuses aanvaarden.

Che_cuevara | 02-03-12 | 13:05

We kunnen er natuurlijk om lachen maar dit is toch wel weer een van de zoveelste fuckups van de NS

Herr Knäckebröd | 02-03-12 | 13:05

En daarom gaan sommige mensen liever niet met de trein...

eerstneukendanpraten | 02-03-12 | 13:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken