Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

WTF? Punk in het museum?

ANP17859085klein.jpgPunk is deaud. En nu ook morsdood. Vooral als conserveerdames van het Centraal Museum met witte handschoentjes elpeehoezen van punkbands aan een muur gaan hangen. Wacht eens even. Punkbands? Klik pica voor groot en verbaas u den tiefus. Kan er iemand nog even wat op kunst bezuinigen? Gaan wij nog even Den Mussolini Tanzen.

Reaguursels

Inloggen

dus hier heb ik aan meebetaald? ik zal mijn traan langs de pindakaasvloer leggen, bij de rest van de tranen van verspild geld.

spouswaus | 02-03-12 | 11:53

Over 30 jaar hangen ze met witte handschoenen de beste prntscrns op van deze site.

Mac The Ripper | 02-03-12 | 10:43

Een oma, Vi Subversiva geheten, die in de begintijd een heuse punkband oprichtte, echte anarchisten en dus niet democratisch "No matter who you vote for, you will never govern us" had o.a. dit onvergetelijke nummer Persons Unknown: www.youtube.com/watch?v=3GXtkAJOZ1s Ik ben liberaal met libertaire trekjes en moet niets hebben va het soort zgn "autonomen" die er serieus in zijn, maar het nummer....

Ginger Ted | 02-03-12 | 00:14

Wat een punkkenners ineens hier! Punk kan niet dood, het is als een veenbrand dat zich overal doorheen vreet en af en toe oplaait.

Mrs Waldorf | 01-03-12 | 22:55

@von sokkenstopfen 19:25

(Ultravox heeft niks met punk te maken.)

Rara, wat klopt er niet in deze videoclip?
De reaguurder die het weet mag het zeggen....

www.youtube.com/watch?v=wiM_SD66_LQ

strikdewepstroper01 | 01-03-12 | 22:54

Punk, das muziek die werd doodgereden door een dafje.

me,myself and IK | 01-03-12 | 22:18

och, never mind the bollocks...

mike85 | 01-03-12 | 22:16

Willen jullie nog een leuk filmpje zien over de tentoonstelling? vimeo.com/37508706
Het vertelt iets meer dan deze ene muur.

CentraalMuseum | 01-03-12 | 21:38

@von sokkenstopfen | 01-03-12 | 19:19
Ja, "Rock Me Baby" is ook alles behalve rock. Er zijn soul en blues (origineel was blues) van.

Hölzenbein | 01-03-12 | 19:43

hooliganica hollandi | 01-03-12 | 15:39
de beach boys waren de eerste boyband, gevolgd door de beatles en iets later de stones.

von sokkenstopfen | 01-03-12 | 19:34

strikdewepstroper01 | 01-03-12 | 18:24
Ultravox heeft niks met punk te maken.

von sokkenstopfen | 01-03-12 | 19:25

Dead Kennedys, VOPOS, The Exploited, dan hebben we het over punk idd,
die muur hangt vnml vol met New wave, of wat daar voor doorging, t'was allemaal wat rommeliger dan hier voorgesteld, Neue Deutsche Welle was toen ook zoiets.
zelfs de Sex Pistols kan ik ternauwernood punk noemen.
Museum vind dit dan vast ook punk
m.youtube.com/index?desktop_uri=%2F&am...

vander F | 01-03-12 | 19:19

Hölzenbein | 01-03-12 | 15:35
the ramones zongen rock, rock, rock, rock, rock & roll high school, dus dat was alles behalve een punkband.

von sokkenstopfen | 01-03-12 | 19:19

WTF was toen nog FTW (BTW)

DoctahDie | 01-03-12 | 18:51

-weggejorist-

I. Razmuz | 01-03-12 | 18:47

-weggejorist-

I. Razmuz | 01-03-12 | 18:47

C o c k n e y r e j e c t s

I. Razmuz | 01-03-12 | 18:47

Jello Biafra vorig jaar: "Geert Wilders listened to the Dead Kennedy`s! I`ve never been so insulted in my life!"

Hey? K was op tv ned 1....
www.youtube.com/watch?v=4NxUTv32ix8

DoctahDie | 01-03-12 | 18:43

R.I.P Dr. Rat

vruitkat | 01-03-12 | 18:37

Sex Pistols vond ik niet zo leuk, het stond ook gewoon in de top 40 geloof ik, beetje raar als punk band, vermoeiende groep en muziek ook.
De Ramones stonden ook in de top 40 maar hadden wel goede muziek en brachten die met gevoel voor humor, gewoon een leuke groep.

Onderbuik | 01-03-12 | 18:33

neverywhere | 01-03-12 | 18:14 | + 1 -
Die geur had te maken met zijn voeding.

chaotische taferelen | 01-03-12 | 18:16

Flikker een eind op met punk. De hobby van een stel schurftige schurftnekken die concerteerden in zalen waar de schurft van de muren droop en de schurft je ballen in de wc-pot van onderen opvrat... Tot een paar gladde jongens ontdekten dat aan die schurft ook nog wat te verdienen viel ... was de ziel er ook nog uit. Punk = Mitsubishi A6-M ZERO

milky bar | 01-03-12 | 18:15

Gg allin is dood en begraven... een man die zo dood was dat ze op het feestje waar hij dood zat te zijn geen verandering van gedrag opmerkten.
Hij rook tenslotte altijd al een beetje vreemd!

neverywhere | 01-03-12 | 18:14

SH- | 01-03-12 | 17:44 | + 1 -

Met de kanttekening dat Cock Sparrer zich dan weer afzette van punk en zichzelf als Oi! band zag. (niet politieke, niet racistische skinhead muziek.) :p

chaotische taferelen | 01-03-12 | 18:12

Oh, en waar is godverdomme GG Allin in dit hele gezanik?

chaotische taferelen | 01-03-12 | 18:05

Eindelijk gaan m'n belastingcentjes naar Kunst waar ik achter kan staan. Dat waren pas tijden, opa vertel nog eens?

KrakerJack | 01-03-12 | 18:01

dwaazz | 01-03-12 | 15:21 | + -17 -

Prodigy zijn clowns die destijds gebruik maakte van de uiterlijke kenmerken van punk om lutsers te foppen.

chaotische taferelen | 01-03-12 | 17:59

@SH- Zoals ik al schreef: Punk was geen beweging maar een antibeweging, of eigenlijk, een bewuste individualisering, de "punkers" ten spijt die er een beweging (vooral politiek) van hebben proberen te maken. Het was een reactie die paste bij de tijdsgeest tegen grote boodschappen. En Bauhaus? Die maakten net als zoveel bands die pasten bij die punktijd (en dus geen nauw aan voorwaarden voldoende zgn punkbands)een hoop slechte nummers maar ook een paar hele gode, Luister hier eens naar: www.youtube.com/watch?v=Yur_mH_AXwQ

Ginger Ted | 01-03-12 | 17:58

Zit trouwens ook geen collectables tussen! Ik heb hier meer museabel vinyl staan.

Simplicissimus | 01-03-12 | 17:45

Ik heb wel te verstaand één punkplaat ertussen kunnen vinden en dat is Cock Sparrer. De rest is voornamelijk new wave en rock ´n roll volgens mij. Dieptepunt is wel om Tuxedemoon en Bauhaus ertussen te hangen. Die hebben net zoveel met punk en de kraakbeweging te maken als Zanger Rinus.

SH- | 01-03-12 | 17:44

Punk was juist geen gedefiniëerde levensstijl. Het was er juist een reactie tegen na die vervelende betweterige alternatieve hippies. In die tijd was ik ook jong en losgeslagen en voelde me aangetrokken tot de "Geen Boodschap"-beweging die punk belichaamde (en dus weinig meer dan dat). Boodschappen deed je volgens ons in de winkel. In mijn vriendengroep liep er een met zwarte leren jas, en opschriften, maar de grootste was (op zijn rug)"GENESIS" naar de groep waarvan hij liefhebber was, tenminste totdat Steve Hackett en Peter Gabriël er uitstapten. Zelf hielden we helemaal niet van de te serieuze politiek bewogen standaardpunkers met te veel buttons. "Buttons te koop!" riepen we dan als grap. Met muziek ging het net zo. Zelf was ik fan van zowel Duitse bands als Abwärts, Die Kapazität, Kowalski, en DAF als The Birthday Party, Bauhaus, en The Fall. De laatste hier voor het eerst op de BBC door toedoen van de legendarische radiopresentator John Peel die hen in het tot dan nog suffe BBC-popprogramma The Tube laat optreden. Let op de daarom zijn emoties niet wetend te bedwingen, toen nog zeer jonge en vrij onbekende Jools Holland die hen als presentator mag aankondigen: www.youtube.com/watch?v=yE-6xoh1khg&am...

Ginger Ted | 01-03-12 | 17:39

hatfylld | 01-03-12 | 17:06
-
Allemaal ja. Punkers zijn non-conformisten. Anarchisten zelfs. Anarchisten zijn per definitie mensen die niet wensen bij te dragen aan de huidige maatschappij. Geen van die anarchisten heeft eigen middelen om zichzelf te bedruipen (want, iets met eigendom is slecht, en werken, laat staan in de commercie ook) en dus leven ze wel per definitie bij de gratie van de samenleving waar ze op tegen zijn. Parasiteren heet dat. Door gebruik te maken van de door de maatschappij geboden faciliteiten maken ze zichzelf uiteraard zwaar belachelijk. Daardoor is Punk dood, heeft zelfs nooit bestaan. Ze hebben zichzelf de nek omgedraaid toen ze begonnen te parsiteren op de maatschappij waar ze zich niet mee affiniëren laat staan conformeren.

Badderbeest! | 01-03-12 | 17:28

In de zomer nog altijd DAF op de pod tijdens grasmaaien. Te gek! Kunst!

horsteknots | 01-03-12 | 17:08

@badderbeest:

alle punkers zijn parasieten en werkschuw.
je hebt mij niet nodig om jezelf belachelijk te maken met zulke uitspraken.

hatfylld | 01-03-12 | 17:06

Punk deaud? Verre van

PUNK IS BACK!

postmodernismisdead | 01-03-12 | 17:04

salsasous | 01-03-12 | 16:50
Zeker niet te vergeten! visionaire teksten:

I am Governor Jerry Brown
My aura smiles
And never frowns
Soon I will be president...

Carter Power will soon go away
I will be Fuhrer one day
I will command all of you
Your kids will meditate in school
Your kids will meditate in school!

[Chorus:]
California Uber Alles
California Uber Alles
Uber Alles California
Uber Alles California

Zen fascists will control you
100% natural
You will jog for the master race
And always wear the happy face

Close your eyes, can't happen here
Big Bro' on white horse is near
The hippies won't come back you say
Mellow out or you will pay
Mellow out or you will pay!

Now it is 1984
Knock-knock at your front door
It's the suede/denim secret police
They have come for your uncool niece

Come quietly to the camp
You'd look nice as a drawstring lamp
Don't you worry, it's only a shower
For your clothes here's a pretty flower.

DIE on organic poison gas
Serpent's egg's already hatched
You will croak, you little clown
When you mess with President Brown
When you mess with President Brown

Aktivist | 01-03-12 | 16:59

The Birthdayparty! Nick Cave altijd + veel.

En om de meeste van deze bands punk te noemen slaat nergens op. Kom op zeg, New Order? Elvis Costello?

Willem VanDer Decken | 01-03-12 | 16:58

hatfylld | 01-03-12 | 16:41
-
Als conformistische lul betekend dat je het dan niet normaal vindt dat parasieten profiteren van de zuurverdiende centjes van de ander, dan ja, laat mij dan maar de conformistische lul zijn. Eens ? Anarchistische uitvreter ?

Badderbeest! | 01-03-12 | 16:57

@pius | 01-03-12 | 16:00
Wellichtelijk wel in hindsight ja, maar destijds, in de scenes rondom de Koekrant & Galerie Anus (020) en o.a the Roxy & the Marquee (Londen) werd the Cure toch echt als een genuine punkband bekeken/beluisterd.

Ayatollah Oink-Oink | 01-03-12 | 16:56

heb er 4

][e||fire | 01-03-12 | 16:53

Exploited. Vond ik ook goed. Nu niet meer hoor. Nu vind ik het zielig, want ze spelen nog steeds.

LibertasSimplex | 01-03-12 | 16:53

Ah dáár is mijn platenverzameling anno 1982 gebleven!

Aktivist | 01-03-12 | 16:51

Waarom vergeet iedereen Dead Kennedys?

salsasous | 01-03-12 | 16:50

reaguurders weten helemaal niets van punk, zoveel is wel duidelijk

derechtselinker | 01-03-12 | 16:50

Zal ik ook mijn Tubeway Armyhoes daar op kunnen prikken?

BP Richfield | 01-03-12 | 16:49

@CortezTheKiller | 01-03-12 | 16:36
Minder dan de vleugel van een JSF, toch?

Hölzenbein | 01-03-12 | 16:44

wat elitair van GS. punk in een museum? dat kan toch nooit hoge cultuur zijn??
en badderbeest is een conformistische lul.

hatfylld | 01-03-12 | 16:41

Toxedo Moon werd door de plaaatselijke platelaar als 'academiemuziek' geclassificeerd. Maar punk? Nou nee. Verder verbazing bij The Slits, Elvis Costello, B52's, Talking Heads, en The Clash. Toch allemaal andere achtergronden en roots, afgezien van de muziek dan nog. Heb trouwens aardig wat van die hoesjes. Wilde ze een tijd geleden wegsodemieteren, maar zag toen op Ebay nog aardige prijzen. Zit nu dus nog met die onhoorbare muziek in huis...

L. Rakker | 01-03-12 | 16:40

Laat me raden .... kunstwerk kostte 35.000 euro ?

CortezTheKiller | 01-03-12 | 16:36

Zal wel weer een of ander gesubsidieerd project geweest zijn van kansloze nitwits.
Met punk heeft dit weinig van doen.

Koningsluis | 01-03-12 | 16:35

Pa Cartwright | 01-03-12 | 15:58
-
Als ik wist waar je het over had konden we er wellicht over converseren.

Badderbeest! | 01-03-12 | 16:29

pius | 01-03-12 | 15:57
-
Je moet niet kakelen in de marge. Je zeurt over kip-ei. Kijken naar de feiten aub.

Badderbeest! | 01-03-12 | 16:27

@da wizard | 01-03-12 | 16:19
Goed nummer. Van Mick Jagger en Keith Richards.

Hölzenbein | 01-03-12 | 16:23

@Hölzenbein | 01-03-12 | 16:19
Misschien moet ik "parodie" vervangen door "zelfspot".

Da Mul | 01-03-12 | 16:22

Vroeger had ik ook een hanenkam. Tot het niet meer ging om kalende redenen.

LibertasSimplex | 01-03-12 | 16:22

De platenhoezen van Maywood,LUV,Lori Spee,Nico Haak,Spargo,BZN,Earth en Fire,Anita Meijer,Doris Day and the Pins,Rubberen Robbie,Stars on 45,Drukwerk,Doe Maar en Vader Abraham zijn ook kunst !
En vandaag de dag € 2,50 de kilo.....

Jimmy Mc Clure | 01-03-12 | 16:22

Kunst of niet, geweldig om die oude hoezen weer eens terug te zien.
* Cockney Rebel weer eens opzet *

Graaisnaaiert | 01-03-12 | 16:21

Prachtig! Op een paar na heb ik al deze platen nog in de kast staan (en draai ze soms ook nog!).

Ik kan de hoezen tenminste vastpakken zonder handschoentjes en er af en toe wat bier op morsen ;-)

Maar wat doen bijv. Elvis Costello, The B-52's, The Beat, Magazine, Heaven 17 en Soft Cell tussen de punkplaten?

benzinebar | 01-03-12 | 16:21

@Kringspiertyfus | 01-03-12 | 15:23
Old punks never die, they just smell that way.

rara | 01-03-12 | 16:21

In de microfoon klimmen deed wél goed hè onder die punkers?

Pa Cartwright | 01-03-12 | 16:20

@Da Mul | 01-03-12 | 16:10
Meen je dat echt? Volgens mij zijn de Ramones toch ongeveer de pioniers van punk, waarom zouden ze daar dan een parodie op maken?

Hölzenbein | 01-03-12 | 16:19

Da Mul | 01-03-12 | 16:12 | + 0 -
juist.

Krassimir | 01-03-12 | 16:18

De Boegies. Ramones op droge worst. http://www.youtube.com/watch?hl=en&v=kAUTcX-mXBk&gl=US

LibertasSimplex | 01-03-12 | 16:18

Tenminste The Damned in het midden, zo hoort het. De rest... punk???

Mrs Waldorf | 01-03-12 | 16:15

@Hölzenbein | 01-03-12 | 15:35
De Ramones zijn eerder een parodie op punk.

Zoals punk an sich een parodie op punk is.

Da Mul | 01-03-12 | 16:10

Punk dat was kort haar met het trouwpak van je opa aan, Dr. Martens werkschoenen, en wat medailles uit de oorlog liefst duits om de rechtsfilosofen te stangen.

Dr.Thorvaldt | 01-03-12 | 16:10

@TM | 01-03-12 | 15:52;
Jij had toch een -weggejorist en opgerot- gekregen?
Net als een aantal anderen?
Wat later weer helemaal verdwenen was, of ben ik zo erg dronken geweest?
Serieuze vraag, want kon het nergens meer vinden.

Tarmac | 01-03-12 | 16:10

Terpen-tijn | 01-03-12 | 15:59 |
Mooi, maar inderdaad, je moet dit hard en zonder anderen afspelen. Dat ga ik later dan even doen. Nu ben ik teveel afgeleid!
Bedankt!!!

Varkensjuin | 01-03-12 | 16:09

Overigens was Pritt ook zanger lichte muziek in een ver verleden.

Biff Eagleburger | 01-03-12 | 16:08

Alweer een necrosis-topic?

Stormageddon | 01-03-12 | 16:08

Punk is blanke muziek bij uitstek.

Dat maakt het allemaal zo pikant.

Da Mul | 01-03-12 | 16:06

D.A.F., B52's, Joan Jett, Soft Cell, Squeeze, New Order, Elvis Costello, Runnaways, Bauhaus, The Cure??
da's volgens mij op z'n minst allemaal niet als punk te omschrijven... Volgens mij kan het Centraal Museum dus best nog wel met een beetje minder subsidie toe!

HAL 9000 | 01-03-12 | 16:04

@TM | 01-03-12 | 15:52
Yes, krijg er nu (ben niet meer de jongste) nog koude rillingen van. Wat een mooie band. Kijken, luisteren, genieten (let op die lui die nog allemaal braaf op stoeltjes zaten LOL).

www.youtube.com/watch?v=TYh1lRR1m6Y&am...

Hölzenbein | 01-03-12 | 16:04

Ah uit de tijd dat het volk nog geen internet had als uitlaatklep en de straat op ging om haar mening te laten horen. Denk dat de politici stiekem wel blij zijn met internetje, scheelt een hoop demonstraties en is makkelijker te negeren. Anyway, benieuwd wat de demonstraten in New York deze lente gaan brengen. Wellicht komt daar nog wat interessante protest muziek uit.

XelaGBS | 01-03-12 | 16:03

Ooooh wat leuk een topic waar je lekker punk-muziek mag plempen en trollen met new wave

Ffiver | 01-03-12 | 16:02

Stiekem ben ik best blij dat ik me destijds totaal niet voor muziek interesseerde. De Dolly Dots aan de ene en New Order aan de andere kant. Al kan ik nu wel intens genieten van Trio ♫... Da... da.... da...♫

Biff Eagleburger | 01-03-12 | 16:01

Bandjes anno 2012 vragen zich meer af hoe ze eruit zien met een gitaar om de nek ipv erop te kunnen spelen.
hebben ze een klein bescheiden succesje dan zorgt de platenmaatschappij voor maximale hype , gevolg: baggermuziek dat door je strot wordt gepropt via elke vorm van media.

hooliganica hollandi | 01-03-12 | 16:01

Er staat nergens dat alle platen 'punkmuziek' zijn.
De titel is alleen 'Punk in het museum'.
Dat GeenStijl weer eens het niveau als een pinda heeft, door te denken dat je dan alleen platencovers van punkbands kan ophangen, zegt genoeg over hun niveau.

"... De expositie vindt plaats van 3 maart tot en met 10 juni en gaat over de periode 1977-1984 toen jongeren ten tijde van crisis, hoge werkloosheid, woningnood en dreiging van de (neutronen)bom uit een uitzichtloze situatie braken..."
Misschien wil de kunstenaar wel een beeld scheppen van die tijd (waarin trouwens schitterende muziek gemaakt is).
En daarmee aangeven dat er OOK punkmuziek was in die periode, ik weet het niet. Maar kan zo maar zijn.
Omdat er toen nog een beetje betrokkenheid was met de maatschappij. Kan zo maar zijn.

Maar nee, Pritje plakstaaf leest: Punk in het museum, DUS moeten daar punkplaatjes hangen.

Tarmac | 01-03-12 | 15:59

Varkensjuin. 15:48
Als dank heb ik ook een kadootje voor je, is wel geen punk maar.... Dit nummer hoort dus met twee drums gespeeld te worden, wel hard zetten, anders geen kippenvel.
www.youtube.com/watch?v=UOcOhShp99I&am...

Terpen-tijn | 01-03-12 | 15:59

@ Badderbeest! | 01-03-12 | 15:51
Prima. Maar don't bore me with your little sidestep technique.

Pa Cartwright | 01-03-12 | 15:58

@ Ayatollah Oink-Oink | 01-03-12 | 15:56 |
Bedankt voor de east-coast aanvulling. :-)

Neo-Cicero | 01-03-12 | 15:58

@pius | 01-03-12 | 15:43
The Cure, since 1976, new wave?

Ayatollah Oink-Oink | 01-03-12 | 15:57

Pritt, D.A.F. punk?

de directeur | 01-03-12 | 15:57

@Badderbeest! | 01-03-12 | 15:51

Je moet de oorzaak benoemen niet het gevolg. Dat wisten die punkers heel goed overigens.

Jij wat minder.

pius | 01-03-12 | 15:57

TM | 01-03-12 | 15:34 |
Volgens mij was het een gooisch matras, maar weet het niet meer zeker.

gozahtje | 01-03-12 | 15:56

En waar blijft de loftrompet voor de meesters van de Crust-punk: Extreme Noise Terror?

necrosis | 01-03-12 | 15:56

@Neo-Cicero | 01-03-12 | 15:38
Dead Kennedys, Bad Brains, the Germs, the Damned, Cockney Rejects, Wire, Richard Hell & the Voidoids, New York Dolls, Wayne County & the Electric Chairs, Plasmatics, Hüsker Dü usw..

Ayatollah Oink-Oink | 01-03-12 | 15:56

@Kutmug | 01-03-12 | 15:51

LOL.

Mooi beschreven.

pius | 01-03-12 | 15:54

God save the queen
The fascist regime
They made you a moron

Sex Pistols.

Ratzing. | 01-03-12 | 15:53

@Ars Vivendi | 01-03-12 | 15:37 : Tuurlijk, maar ze hebben niets meer van enige importantie gedaan sinds 1974 dus erm... ;)

"RAMONES!!! Dat was/is pas een punkband.
Hölzenbein | 01-03-12 | 15:35"

Indeed. Heb ik het laatste concert nog van gezien in Paradiso. Bleek na 15 farewell tours echt de laatste keer te zijn. Man man man, wat een feest!

GABBA GABBA HEY!!

TM | 01-03-12 | 15:52

Punkers zijn ontzettend kut. "Punk", "Kraken" en "Werkschuw" zijn namelijk 3 onlosmakelijk aan elkander verbonden woorden.

Badderbeest! | 01-03-12 | 15:51

Een stuk beter dan de pindakaasvloer van Wim T. Schippers.

Getson | 01-03-12 | 15:51

De jeugd heeft punk allang ingeruild voor drie mobieltjes en een game console. Werkt prima. Op wat comazuipers na zijn ze nu rustig. Podia die vroeger vuig, ruig en progessief waren, waar alles kon (honden en kinderen mee naar binnen/paddestoelenthee serveren/half naakt dansen/vrijpartijen/drugs) en waar het altijd naar bier en kots stonk zijn tegenwoordig nette, trendy 'poptempels' en 'Cultuurpaleizen' geworden waar je je moet legitimeren, niet mag roken of blowen en meer dan vijf gulden voor een plastic beker waterig bier moet betalen en soms meer dan veertig gulden om met oordopjes in naar afgemeten, gestilleerde troep te luisteren die voor rock n roll door moet gaan. Punk is niet dood, het is een merk.

Kutmug | 01-03-12 | 15:51

necrosis | 01-03-12 | 15:33 |
Ik maakte me al zorgen, maar nee u bent er nog.

Ons moeder laat weten dat zolang zij nog (deels) warm aanvoelt bij het 's ochtends ontwaken, punk om de dooie dood niet gestorven is en dat die Pritt een beetje op z;n woorden moet letten.

Bezorgdenverjaagster | 01-03-12 | 15:50

Terpen-tijn | 01-03-12 | 15:48 |
zoals beloofd een plusje!

Varkensjuin | 01-03-12 | 15:50

Punk, hanekammen... Dit gaat de RIN niet leuk vinden, mensen.

Parel van het Zuiden | 01-03-12 | 15:50

lekker kortzichtig dit! wat is hier nou weer op tegen GS? letten jullie wel een beetje op je bloeddruk daaro?

ikmaar | 01-03-12 | 15:50

Chapeau gs, jullie hebben wel smaak, dit is hele goeie ouwe muziek.

Terpen-tijn | 01-03-12 | 15:48

@Predateur | 01-03-12 | 15:34 : Nee, dat was inderdaad gewoon teringherrie. Voor de lol niet al te lang geleden een punk en herrie DJ-set gedraaid. Allemaal van die bezoekers van < 25 jaar oud. En dan inderdaad gewoon Einsturzende Neubauten er doorheen jagen.

Er stonden er een paar met verwondering op hun gezicht geschreven. :)


Anyway, voor lieden die verstand van kunst dienen te hebben, weten die knakkers maar onthutsend weinig van de moderne muziekgeschiedenis. Elvis Costello bij de punk flikkeren, tsk tsk tsk. Daar was die muziek sowieso al veel te goed voor.


"Nice girls, not one with a defect
Cellophane shrink-wrapped, so correct
Red dogs under illegal legs
She looks so good that he gets down and begs

She is watching the detectives
"Ooh, he's so cute"
She is watching the detectives
When they shoot, shoot, shoot, shoot
They beat him up until the teardrops start
But he can't be wounded 'cause he's got no heart"

TM | 01-03-12 | 15:47

New Order is ook geen punk.

Borakh | 01-03-12 | 15:46

@Pa Cartwright | 01-03-12 | 15:45: uhh... briljant ?

hooliganica hollandi | 01-03-12 | 15:46

neemjemoederindemali | 01-03-12 | 15:33
In een museum voor entartete kunst ja.

Bigi Bana Boy | 01-03-12 | 15:46

Het vroege werk van Talking Heads, hoe zou men dat eigenlijk moeten classificeren?

Pa Cartwright | 01-03-12 | 15:45

@TM | 01-03-12 | 15:22
*maakt diepe buiging*

blinde kip | 01-03-12 | 15:44

@Ars Vivendi | 01-03-12 | 15:2
probeer er maar niet aan te denken anders krijg je nog een nachtmerrie.

doenormaal! | 01-03-12 | 15:44

@Neo-Cicero | 01-03-12 | 15:38

The Cure is new wave.

pius | 01-03-12 | 15:43

Ik vond Punk niet om aan te horen maar de stroming is wel koel natuurlijk. Die hadden allang gezien dat het hyper-kapitalistische-neoliberale-crashconsumentenfacisme de wereld naar zijn grootje zouden helpen en dat links daar de schuld van zou krijgen.

Hadden we toen maar wat beter naar die typhusherrie geluisterd.

pius | 01-03-12 | 15:43

Kunst is kunst omdat het iets los maakt. Elvis Costello, B52's etc. punk noemen is als de tekst "ceci n'est pas punk" onder Never Mind The Bollocks.

Ik wil nog eeven kwijt dat conservatrices mooier van achteren zijn dan van voren, rabiate lesbiennes en alleen vallen op homosexuele gallerijhouders met hoornenbrillen.

emil_tishbein | 01-03-12 | 15:42

Punk klinkt als muziek in je oren als je het vergelijkt met de "muziek "van tegenwoordig.

Eurotokkie | 01-03-12 | 15:41

je kunt lachen wat je wilt maar obscure punk / new wave plaatjes gingen (tot voor kort *iets met crisis*) weg op ebay voor 10.000 dollar aan gekke jappanners e.d.

marxistje | 01-03-12 | 15:40

s werelds 1e boyband de Sex Pistols punk noemen... priceless.

hooliganica hollandi | 01-03-12 | 15:39

Echte punk was natuurlijk The Anal Cumswaps. Die kwamen gewoon nooit opdagen als ze geboekt werden. En als ze per ongeluk in de zaal waren weigerden ze te spelen. Uit principe!

sjaakdeslinksesul | 01-03-12 | 15:39

Vind dat er trouwens weinig echte punkbands bij hangen, moet ik necrosis gelijk in geven.

Hölzenbein | 01-03-12 | 15:38

Het merendeel van wat daar hangt heeft geen reet met punk te maken. B52's, Elvis Costello, The Cure, The Runaway's... Werkelijk?? Punk? Em zelfs van de bands die als punk bands begonnen hangen er de albums van de periode toen ze heel andere muziek zijn gaan maken.
.
Waar zijn oa. Stiff Little Fingers, The Ramones!!, The Buzzcocks, The Undertones, The Boys, Sham 69, UK Subs, Black Flag, The Vibrators en Dead Boys? Dat krijg je dus als de geschiedenis van punk geïnstitutionaliseerd wordt. Dit is waardeloos en pure geschiedsvervalsing.

Neo-Cicero | 01-03-12 | 15:38

Too Tough to Die

Pa Cartwright | 01-03-12 | 15:37

TM | 01-03-12 | 15:34 |
Schijnt trouwens wel een bandje te zijn dat al een tijdje meedraait.
Moet ik de rock'n rollator even aanreiken?

Ars Vivendi | 01-03-12 | 15:37

Ik betaal nog liever hiervoor dan die kutkop van Rutger op tv.

codedelight | 01-03-12 | 15:36

En ook geen Exploited.. wat een minkukels.

modderfokker23 | 01-03-12 | 15:35

RAMONES!!! Dat was/is pas een punkband.

Hölzenbein | 01-03-12 | 15:35

De huidige grachtengordel elite zal natuurlijk een bezoekje afleggen en kijken of hun oude helden aan de muur hangen.
Principes? Welke principes?

blinde kip | 01-03-12 | 15:35

Hang twee oude banden aan de muur, kwak er een bus verf over, steek er de fik en hoppa weer een kunst werk geboren.

Von Matterhorn | 01-03-12 | 15:35

DAF punk noemen ?, hoe grof kan je een new wave band beledigen.

hooliganica hollandi | 01-03-12 | 15:35

Zeker de helft van de hoezen betreft geen punkbands!

Oud brood | 01-03-12 | 15:35

Er hangt er ook ééntje van Einstürzende Neubauten tussen, kun je ook moeilijk punk noemen...

Predateur | 01-03-12 | 15:34

@Ars Vivendi | 01-03-12 | 15:26 : Nou, met alle respect hoor; maar als we over de Stones moeten gaan beginnen dan ga ik liever net zo lief meteen achter de Geraniums in het bejaardentehuis zitten.

@gozahtje | 01-03-12 | 15:28 : Een matras? Was it a floopy mattress? Did it flollop about? Lol! @ obscure matras-referentie!

TM | 01-03-12 | 15:34

Sex Pistols was nooit een punkband, slecht een rockband met puberteksten.
Voor echte punk verwijs ik graag naar Conflict, Theatre of hate, Crass....

necrosis | 01-03-12 | 15:33

... er hangen inderdaad een stuk of 5 punkplaatjes tussen. Voor de rest new wave, No Wave, Ska, en ordinaire pubrock. BAHBAH. Ze hadden beter die ouwe platenkoffer van mn zolder af kunnen jatten...

Comrade | 01-03-12 | 15:33

Zouden ze die troep van Bandirah over 40 jaar ook in een museum hangen?

neemjemoederindemali | 01-03-12 | 15:33

Wat, geen Greenday?
Dan lijkt het wel of ze er echt verstand van hebben.
Trouwens, +1 voor toevoegen met Movement van New Order. Met deze plaat werd punk officieel doodverklaard.

blinde kip | 01-03-12 | 15:33

Deutsch Amerikanische Freundschaft, puur jeugdsentiment.

Predateur | 01-03-12 | 15:32

Pa Cartwright | 01-03-12 | 15:23
Ze vroeg haar vriendjes zelfs om nog weer een muntje in de jukebox er voor te gooien.

Bigi Bana Boy | 01-03-12 | 15:32

Der Mussolini altijd +1.

De Kannibaal | 01-03-12 | 15:32

Elvis C. was trouwens geen punk maar New Wave. Net als Joe Jackson en al die anderen die *echt* songwriter waren.

En where the ultimate FUCK is The Cure???

TM | 01-03-12 | 15:31

Derde plaat linksonder (op die pica), daar staat Mussolini op... Niet de foto, maar het nummer bedoel ik natuurlijk.

Hölzenbein | 01-03-12 | 15:31

*inmiddels grijze hanenkam fatsoeneren doet

Tobi | 01-03-12 | 15:31

'77 punk is inderdaad sinds '84 dood.

__dictatuur | 01-03-12 | 15:30

Zie je in ieder geval dat onze belastingcentjes goed besteed worden... ZUCHT.. of is dit geen gesubsisponserde museum.

armageddonna | 01-03-12 | 15:29

Ach, ik heb ooit eens een oud matras in het Guggenheim zien hangen en daar stonden mensen heel geinteresseerd naar te kijken, dus ja, wat is kunst?

gozahtje | 01-03-12 | 15:28

Zo bijzonder was punk nou ook weer niet zeg.
The Clash was wel een goeie energieke band en 'no fun, no future' Johnny Rotten was ook eventjes leuk, maar de rest is echt 'instantly forgettable'.
.
Dan hebben Madonna of Michael Jackson het langer volgehouden en die begonnen net toen punk stoned in de goot ging liggen.
.
Laatst een artikel gelezen in de guardian [online] met Adam Ant. Hopeloos geval ook die gozer.

Greetje Duisenberg | 01-03-12 | 15:27

TM | 01-03-12 | 15:24 |
Ben toch meer van:
You can't always get what you want,
you get what you need.

Ars Vivendi | 01-03-12 | 15:26

Wat, geen Boegies?

ZDEV | 01-03-12 | 15:26

Punk was gewoon Occupy van die tijd.

"Don't know what I want
but I know how to get it!"

Alleen met betere muziek.

TM | 01-03-12 | 15:24

Hangt Der Mussolini daar nu links bovenaan? Waar is Clara Petacci dan gebleven?

Musset | 01-03-12 | 15:23

Punk's not dead, it just smells funny (Zappa, maar Jazz vervangen door Punk)

Kringspiertyfus | 01-03-12 | 15:23

Joan Jett was meer rock 'n roll. Was ze zelf ook dol op, naar ik meen.

Pa Cartwright | 01-03-12 | 15:23

Punk mag dan misschien wel deaud zijn het blijft vette muziek. The Clash was zoveel beter dan de Gagatjes van tegenwoordig!

stevendaman | 01-03-12 | 15:23

Uit die link :

"de punk verjoeg de gekunstelde symfonische rock van de jaren zeventig"

Niks tegen punk, zat een hoop gaaf werk tussen. Maar wat een belachelijke opmerking. De Punk-scene van eind jaren zeventig duurde zegge en schrijve drie jaar en was weer over. Ouwe dinosauruss-bands als YES maken nog steeds platen en verkopen nog steeds uit.

Ik zou willen dat ze die mythe dat 'de bestaande muziek scene werd opgeblazen door de PUnk' eens definitief ritueel verbranden. Want ze hebben im grossen ganzen geen deuk in een pakje boter kunnen slaan.

Per slot van rekening; tijdens de hoogtijdagen van de punk scoorde QUEEN zijn grootste hits met liedjes over naakt wijven op fietsen, en was ABBA de best verkopende act in Europa.

Daarbij komt; er is maar 1 echte punker geweest en dat was Johnny. Daar kon meneer Vicious he-le-maal niks tegen in brengen, als die tenminste al overeind bleef staan in die tijd.

TM | 01-03-12 | 15:22

The Slits met Cut. Wat een tijd. Wel takkeherrie.

Pausje | 01-03-12 | 15:22

Goed plan!! Ga mijn muur met oude LP hoezen volplakken. Waar liggen de witte fluwelen handschoentjes ook alweer.

Wat hebben ze betaald voor dat muurtje??

bamzaai | 01-03-12 | 15:22

doenormaal! | 01-03-12 | 15:19 |
Oh ja! Nog maar 1 nachtje slapen...

Ars Vivendi | 01-03-12 | 15:21

Prodigy is ook beetje punk... Toch? En verre van deaud

dwaazz | 01-03-12 | 15:21

Style Council was geen punk. Hoezeer Paul Weller nog z'n best deed op momenten

Pa Cartwright | 01-03-12 | 15:21

never mind Pritt Stift, here are the bollocks

BP Richfield | 01-03-12 | 15:20

kewl

kingorgasmo | 01-03-12 | 15:20

Ach ja, kunst... Breek me de bek niet open. Iets over Bandirah mompelt.

doenormaal! | 01-03-12 | 15:19

Hangt er eindelijk wél inhoud aan de muur in plaats van die gesubsidieerde crap.

Slimme Gek | 01-03-12 | 15:19

Wow, wat een 'punk'... is zeker net van sgool dat die deze muziek ook werkelijk kent (überhaupt weet wat 'punk' is)

fweddy | 01-03-12 | 15:19

Ach ja, Patti Smith, Radio Ethiopia

Ars Vivendi | 01-03-12 | 15:19

Waar zijn de Sex Pistols gebleven? Nou?

rara | 01-03-12 | 15:18

Ach, dat is toch leuk om te zien? Al was het maar voor de jongens en meisjes die zelf die tijd niet hebben meegemaakt.

Giraf01 | 01-03-12 | 15:16

elvis costello punk?

MalteseKnight | 01-03-12 | 15:16

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken