Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Westkapelle: 'Seks met kinders is O.K!'

jezushartjekinders.jpg Fuck katholiek Limburg. Fuck de incest-Veluwe. Zeeland, daar moet u zijn. Het schiereiland Walcheren, daar gebeurt het. In het met kranten dichtgeplakte plaatsje Westkapelle (pop: 2700) om precies te zijn. De afgelopen, pak hem beet, 30 jaar werden in dit Zeeuwse Epe een kleine 100 jongens misbruikt. Door een zielige Godsvrezende man. Lid van de oud-gereformeerde gemeente der pepermuntsabbelaars. Onder het oog van de God van naastenliefde mochten 100 jongens aan de piemel van Zielige Joost zitten, likte Zielige Joost het pielemuisje van 100 jongens maar werd er "nooit gepenetreerd". Ook niet op halve noten. En wat deed de omgeving? Niets. Noppes. Nada. Iedereen in Westkapelle wist er van. Maar ze hielden allemaal hun bek dicht. Refo's onderling. Die lappen elkaar er niet bij. God wikt, God beschikt. Misbruik is ook maar een megafoon van God waarmee hij via het lijden tot ons spreekt. "Laat den kindren tot mij komen" is ook niet zo heel gek ver van "laat den kindren op mij komen". Bovendien: zalig de armen van geest. God ziet alles, zodat u het niet hoeft te zien. 100 jongens! Iedereen wist het! Jarenlang! Er was niemand die iets deed! In Rome zijn ze stikjaloers. En bang. Gevreesd wordt dat Rooms-katholieke priesters zich massaal bekeren tot refopredikant. De bijbelbelt als reformatorisch matras. De kinderspeelplaats van Jezus. Incest is okee, zolang er op zondag maar niet naar de televisie wordt gekeken. Het celibaat als excuus is niet nodig. Er is toch niemand die het interesseert. Dat is christelijke naastenliefde ten voeten uit.

Reaguursels

Inloggen

-westkapelle sucks-

Joost Maghetweten | 03-03-12 | 20:05

@bbrussen | 01-03-12 | 13:56

Ik zou er nog op reageren. Bij deze. Quotewar afgekort tot kernpunten, en mijn reactie daaronder.

- Achtergrond
Met achtergrond bedoel ik je “gristelijke opvoeding”, plus het gegeven dat je op je achtste het Christendom als leugen ontmaskerde. Tel daar bij op dat je je op diverse plekken uit als zou je er een hekel aan hebben, en ik denk dat we de achtergrond te pakken hebben die ik in dit verband logischerwijs bedoel. Er valt dan weinig anders te verwachten dan dat je het artikel op deze manier schrijft. Dat zei ik.

- Bullshit artikel / kloppende feiten.
Ik schrijf net als jij wat ik wil. Volgens mij is dat ook tot op zekere hoogte toegestaan. Ik hoef dus niet iets een bullshit artikel te vinden omdat de feiten niet zouden kloppen. Ik vind het een bullshit artikel om wat ik daarna schrijf. Verder kun je je afvragen of de feiten kloppen. Ik weet niet of “zielige Godsvrezende man” een feit is. Ik weet evenmin of het een feit is dat hij lid is van een oud-gereformeerde gemeente. En ik weet ook niet of iedereen in Westkapelle er van (waarvan?) wist en hun bek hield. Maar dat zijn ongetwijfeld allemaal feiten die jij gedubbelcheckt hebt, zoals het een goede stukjesschrijver past. Als laatste vraag ik me af of dingen als “dat is christelijke naastenliefde ten voeten uit” feitelijk bedoelt zijn door je? Want dan vraag ik me af of de feiten kloppen. De stellingen over God, door iemand die er niet in gelooft, lijken me vervolgens ook niet echt feiten. M.a.w. wat zijn eigenlijk de feiten in dit artikel?

- Tendens
Laten we het erop houden dat wij verschillen van mening over de tendens van het artikel. Misschien was de tendens die jij beoogde anders, dan wat ik eruit haal. Dat kan natuurlijk. Iedereen is vrij om tendensen te onderkennen of te duiden lijkt me. Laten we het erop houden dat ik uit een artikel wat gaat over een pedo die waarschijnlijk jarenlang zijn gang kon gaan, door het in elke zin opnemen van een verwijzing naar het vermeende geloof van de man, de door jou bedoelde tendens niet helemaal kon waarnemen.

- Christelijke naastenliefde.
Het lijkt me duidelijk dat de zin die je daaraan besteedt een weergave van jouw mening is. Dus blijkt daaruit dat jij dat vindt. Dat dat je idee is over christelijke naastenliefde. Lijkt mij?

- Vergelijking andere gehuchten / geloof inwoners.
Ik ben er niet naar op zoek gegaan, maar uit reacties van enkele kennelijk ingewijde reaguurders blijkt mij in ieder geval dat het met “overwegend gereformeerd” in Westkapelle nogal meevalt. Mijn vergelijking met tig van dit soort gehuchten in NL waarin misschien niemand gelovig is, zegt inderdaad niets over deze affaire. Het zegt wel wat over de manier van berichtgeving. En over de mate waarin een dergelijke affaire toegeschreven dient te worden aan het al dan niet gelovig zijn van de inwoners. Verder blijkt mij overigens uit het hele artikel niet een feitelijke relatie tussen het geloof van de inwoners en deze affaire. Volgens jou speelt juist dat geloof hierin aantoonbaar een belangrijke rol. Toon dat eens aan?

- Lidmaatschap ANWB/PvdA e.d.
Ik denk ook niet dat iemand het registreert. Waarom eigenlijk niet?
Hoe weten wij of ze elkaar onderling al dan niet verlinken? De ANWB doen we met elkaar, bij de PvdA zijn we samen sterk. Toch ook een duidelijke liefde naar de “naaste”. De stelling dat “seksueel misbruik aantoonbaar vaker voorkomt binnen christelijke gemeenschappen dan onder ANWB-leden, kinderpostzegelverzamelaars of PvdA-leden” is een losse flodder. Je zegt iets ervoor zelf dat je geen idee hebt hoe vaak het in laatstgenoemde groepen voorkomt en vraagt je af of iemand dat zou registreren. Als we dat al niet weten kan het nooit in een andere groep aantoonbaar “meer” voorkomen.

- Frustraties
Zie eerder bij “achtergrond”. Je wilt toch niet ontkennen dat je waarschijnlijk vanuit die achtergrond een bepaalde frustratie opgebouwd hebt bij alles wat volgens jou met het Christendom te maken heeft? Dat die frustraties verder mensen interesseert blijkt wel uit overige reaguursels, dus erg arrogant om dat te veronderstellen is het niet denk ik. Frustraties van jouw kant hebben uiteraard niets te maken met deze voorvallen. Dat zeg ik ook niet. Ik stel dat ze te maken hebben met de berichtgeving erover. Je had ook bijvoorbeeld een artikel kunnen schrijven over de “overwegend norse, gesloten, zwijgzame, kinderpostzegel verzamelende, grotendeels VVD-stemmende, en nog ruimschoots in de 17e eeuw levende inwoners van Westkapelle”. Dat deed je niet. Is het gezien de toon van het artikel erg vreemd te veronderstellen dat er sprake is van een zekere frustratie, en ga ik te ver door te veronderstellen dat het zelfs zo zou kunnen zijn, dat wanneer je een keuze zou kunnen maken, het mooi uitkomt dat het hier iemand betreft die in ieder geval ooit in een kerk gezeten blijkt te hebben en geen kinderpostzegelverzamelaar?

- Naam Bert.
Ik ben het met je eens dat dit riekt naar ijdel gebruik van de naam Bert:-) Ik zal het niet meer doen. Vooral de “Bert” in de laatste zin is totaal irrelevant, en lijkt inderdaad een poging patriarchaal over te komen. Dat was niet de bedoeling. Aan de andere kant hoef ik je natuurlijk niet te kennen om je naam te gebruiken. Ik tel in je artikel 7 keer God of Jezus. Voor iemand die daar niet in gelooft, vind ik dat aardig wat. Meen jij te kunnen bepalen wat een God, waar je niet in gelooft, denkt of onder wiens toeziend oog een en ander plaatsvind omdat hij dat zo wil? Overigens, ik ben geen intercedent.

- Slot
Ik roep nergens om voortaan niet meer over dit soort zaken te schrijven. Met dit is ‘m niet bedoel ik duidelijk de uiting van frustratie. Wat betreft de overige reaguurders, en de hoeveelheid informatie waarvan zij anders verstoken blijven, vind je “deze informatie” ook niet een groot woord voor een artikel waarin de meeste informatie zit in de tussen haakjes geplaatste (pop: 2700)? En om vast te stellen of de overige reaguurders zich liever bezig houden met de inhoud van dit artikel, zou ik duidelijker moeten hebben welke inhoud je dan precies bedoelt. Als de inhoud is dat alles wat met religie te maken heeft kut is, dan klopt het. Daar houdt circa 80% van de reaguurders zich getuige de reacties mee bezig.

Tenslotte vind ik als reactie op iemand die ook schrijft wat hij wil: “Ik schrijf hier wat ik wil. Als het je niet bevalt flikker je toch lekker op”, niet echt hoogstaand.

In ieder geval bedankt voor de persoonlijke reacties voor een stukje duiding. Ik hoop dat mijn verhaal ook wat dingen duidelijker heeft gemaakt. En ik lees graag weer eens wat nieuws van je. Want ik waardeer je stukken. Ik zal er geen Bert achteraan zeggen, want dat doe ik nooit meer.

breakingnews | 02-03-12 | 15:39

Kijk eens, of kinderen hebben Of geen seksuele gevoelens, dan kan er eenvoudig weg geen schade ontstaan, Hebben ze daarentegen wel seksuele gevoelens dan weten de hersenen die feilloos en probleemloos te verwerken.
Wat nu in syrie met kinderen gebeurt lijkt mij ontelbare malen erger dan die affaire in walcheren, ´´Het Syrische leger is vanmorgen om acht uur Baba Amr binnengevallen, de wijk in de stad Homs die wekenlang is gebombardeerd. Activisten melden op hun facebookpagina dat veiligheidsdiensten en troepen van het leger vanmorgen de huizen hebben bestormd en alle mannen ouder dan 14 hebben verzameld´´.

frnas | 02-03-12 | 10:54

Kijk eens , of kinderen hebben Of geen seksuele gevoelens, dan kan er eenvoudig weg geen schade onstaan, Hebben ze daarentegen wel seksuele gevoelens dan weten de hersenen die feilloos en probleemloos te verwerken.
Wat nu in syrie met kinderen gebeurt lijkt mij ontelbare malen erger dan die affaire in walcheren, ´´Het Syrische leger is vanmorgen om acht uur Baba Amr binnengevallen, de wijk in de stad Homs die wekenlang is gebombardeerd. Activisten melden op hun facebookpagina dat veiligheidsdiensten en troepen van het leger vanmorgen de huizen hebben bestormd en alle mannen ouder dan 14 hebben verzameld´´.

frnas | 02-03-12 | 10:53

Als er met de mantel der liefde bedekt is, dan vooral door politiek en justitie. De inwoners probeerden hun kinderen weg te houden van de perverseling, omdat de pliesie toch niets kon doen.

Guido | 02-03-12 | 06:41

@ Blaf-Tyfes | 01-03-12 | 20:23

Als je dan doet alsof je het weet, geef dan in ieder geval correcte informatie. Biggekerke, Zoutelande, Sint-Laurens, Oostkapelle, je zit er allemaal naast. Het geloof is daar van echt niet meer van overheersend belang en je zit dan ook echt heel ver mis. Laat staan dat ze nog gereformeerd zijn.

Dus je bent niks anders dan een enorme mongool zonder kennis van zake.

Zeeland Sjort | 02-03-12 | 01:51

En nee er heeft niemand aan me gezeten daar, behalve Duitse en Brabantse deernes.

AssupFacedown | 02-03-12 | 00:54

@ Blaf-Tyfes | 01-03-12 | 20:23
ook jij slaat de plank mis
Aagtekerke en Meliskerke zijn gereformeerde enclaves.
Biggekerke en Zoutelande overwegend hervormd.
St Laurens zeldzaam katholiek,die moet je verder in Zuid-Beveland zoeken.

AssupFacedown | 02-03-12 | 00:52

=Schaamtecultuur, ons kent ons en geen vreemde(dat kan al iemand uit een dorp 3 kilometer verderop zijn) wordt geaccepteerd=
AssupFacedown | 02-03-12 | 00:31
Dan gaan ze in die bijbeldorpen gouden tijden tegemoet, want de schaamtecultuur wordt door de overheid nu officieel als een beschermde cultuur erkend.

Vanbleautenbil | 02-03-12 | 00:35

Wasschapellllllllllll, zo zeggen ze dat, staat bekend als natte zoete grond. Oftewel heul veul zuipen en snuiven.

Ook is het een erg gesloten gemeenschap van communisten en ger.gem-ers.

Schaamtecultuur, ons kent ons en geen vreemde(dat kan al iemand uit een dorp 3 kilometer verderop zijn) wordt geaccepteerd

AssupFacedown | 02-03-12 | 00:31

Refo of niet, de burgemeester wilde de kwestie 'binnenhuis' houden, en, haha, oplossen. Ik vind dat dat maar strafbaar gesteld moet gaan worden. Binnenshuis houden betekent dat je de politie er buiten laat. M.a.w, wegpoetsen.

Vanbleautenbil | 01-03-12 | 23:32

Overigens heeft de kerk van Westkapelle op papier 257 leden. Dus reken dat er op zondag zo'n 150 actieve kerkgangers zijn. Moeilijk een zwaar gelovig dorp te noemen,

daarnaast was Westkapelle tot 1996 een eigen gemeente die in 1982 een niet-confessionele meerderheid waarbij PvdA en VVD elk twee van de zeven raadszetels bezetten. In 1986 werd de PvdA afgetekend winnaar met 690 van de 1779 uitgebrachte stemmen. terwijl de confessionele partijen in Urk in 2010 bij de gemeenteraadsverkiezingen in 84% van de stemmen behaalden.

Google is jullie vriend vandaag niet?

Blaf-Tyfes | 01-03-12 | 22:25

Oud nieuws. Oud gereformeerd nieuws.

mrSkapig | 01-03-12 | 22:15

Ik kom zelf uit Westkapelle waar nog geen tien procent van de inwoners streng gelovig is. Vind het ook erg jammer dat de inwoners erop aangekeken worden dat ze niks gedaan hebben. Deze pedo is al eerder veroordeeld, dus de politie wist er zeker van. En ja, het was algemeen bekend in het dorp, maar dan vooral 'van horen zeggen'. En daar kom je niet ver mee bij de pliesie. Hij heeft het slim gespeeld, nooit iemand gedwongen maar omgekocht. Die jongens durfden er vervolgens niets over te zeggen of aangifte te doen uit schaamte, want ongeveer iedereen kent elkaar hier en weet alles van elkaar. Ik weet in ieder geval dat iedereen enorm opgelucht is dat er nu toch aangifte is gedaan. Al verwacht ik helaas niet dat hij een hoge straf zal krijgen.

Eaveloos | 01-03-12 | 21:08

Helaas Bert Brussen en reaguurders. Westkapelle is samen met Domburg het enige dorp op heel Walcheren wat niet gereformeerd is. Men spreekt altijd over het heidens Westkapelle. Waar elk dorp op Walcheren 95% griffo's kent (Aagtekerke, Zoutelande, Meliskerke, St. Laurens, Oostkapelle, Serooskerke, Biggekerke, Zoutelande). Is het in Westkapelle net andersom. Leuk bedacht door je Bert, maar hier sla je de plank mis.

Blaf-Tyfes | 01-03-12 | 20:23

dus daar komt dat pepermuntsabbelen vandaan jong geleerd oud gedaan

Bamzaaiert | 01-03-12 | 19:45

Typisch gevalletje van, de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Pot = Protestant, Ketel = Katholiek.

Scorsese | 01-03-12 | 19:41

@ James Lastig | 01-03-12 | 13:12 | + 20 -
Dat komt doordat die mensen zichzelf niet verantwoordelijk houden voor hun wandaden, ze doen het voor hun god/allah. Mensen die handelen vanuit iets en voor iets buiten zichzelf zijn de gevaarlijkste mensen ter wereld. Christen vallen onder deze categorie.

me,myself and IK | 01-03-12 | 19:04

Het gaat er natuurlijk om wat op een gegeven moment als 'politiek correct' wordt geschouwd, dan durft het grootste deel van de bevolking zijn bek niet meer open te doen om een andere mening te laten horen omdat ze weten dat ze daarmee tot paria kunnen worden bestempeld.
Heb een eens een documentaire over Jonestown gezien, die dominee neukte mannen anaal tijdens de dienst, deze dominee had zijn volgelingen zo ver gekregen zijn wangedrag tot politiekcorrecte gedrag te maken. Toen mensen hem toch wat te eng begonnen te vinden en op dat moment de FBI eens een kijkje kwam nemen was het te laat om te vluchten. Iedereen inclusief de FBI mannen dood.

me,myself and IK | 01-03-12 | 19:00

Inderdaad, zolang je op zondag naar de kerk gaat om te kijken wie er zijn en wie er niet zijn is door de weeks alles geoorloofd.

Grombeertje | 01-03-12 | 18:48

De kop en de spijker hebben elkaar helemaal gevonden.

Ongelooflijk dat niemand iets gedaan heeft.

stridsel | 01-03-12 | 18:46

Ach ja, gristen ... euh sorry. Relitypes (ze zijn allemaal even erg, gristen, jood, islam). Ik zou verbaasd zijn als er niet zoiets gebeurd in zo´n inteelt enclave. Kom ´s met wat nieuws zou ik zeggen.
*loopt verveeld weer door*

Linke Joop | 01-03-12 | 18:25

Hoe walgeljk verknipt deze Westkapelse manspersoon ook is: BertBrussen trek zijn beerput met Extra pittige Gristenhaat ervoor open. Makkelijk scoren bij mensen die niet in een haatbaard geloven.

Dick van Aarsbergen | 01-03-12 | 18:12

Kleine rectificatie: Oud Ger-Gem doet niet aan pepermuntsabbelen. Zijn ze te reformatorisch voor ;). Plus u wilt niet weten hoe veel misbruik er plaats vindt in die gezinnen...

stijlloos reaguren | 01-03-12 | 18:12

Over dertig jaar zullen de claims wel weer komen:'geestelijk geschaad door misbruik in de jeugd'. Ik ben benieuwd of het onderzocht gaat worden en tegen wie de claims gericht gaan worden

dekromme | 01-03-12 | 17:35

de teringlijer..... met een houten latje helemaal verrot slaan.
Ik meld me vrijwillig om dat te doen en de rest van het zieke gepeupel om m heen verdient precies de zelfde straf!

klein_broertje | 01-03-12 | 16:33

Dit is gewoon een onderdeel van de vorming van de republiek Zeeland.
Westkapelle onze bible belt en bijlmer ineen: www.pzc.nl/regio/walcheren/10568611/Po...

We krijgen ook ons eigen leger: www.pzc.nl/regio/zeeland/10572114/Zeel...

En natuurlijk mogen onze cultuurverrijkers niet ontbreken: www.pzc.nl/regio/zeeland/10572114/Zeel...

Een achterlijke regering zit in onze hoofdstad dus dat is ook een check: www.pzc.nl/regio/zeeland/10568730/Midd...

niets aan de hand dus, doorlopen....

meq | 01-03-12 | 16:06

Eh... Joris Demming?

Polletje Piekhaar | 01-03-12 | 15:55

Che_cuevara | 01-03-12 | 13:40
-
Dan nog, wat is er mis met de gereformeerde jongeman ? Kijk, dat gristenen zuigers zijn dat is algemeen bekend. Dat ze graag (pepermunt) sabbelen ook. Maar dit gaat toch wat ver....

Badderbeest! | 01-03-12 | 15:54

Heeey weer eens nieuws uit mijn gristelijke regio :) ? verrassend ............

bob de boarder | 01-03-12 | 15:53

oud brood

stel eens relevante vragen...

Zoals jij suggereert dat die misbruikte jongeren het er wel een mee eens kunnen zijn geweest, denk ik het tegendeel!
En zoals ik al eerder heb gezegd: de oude viezerik geen vrouw!

Ik kan dus niet op je vragen ingaan, want dan kweek je ongetwijfeld weer een nieuwe hypothese.

Laten we het omdraaien:
Joost blijkt een man te zijn (feit) en de minstens 100 misbruikte jongeren hebben er om wat voor (religieuze) reden nooit voor uit durven komen (aanname). Wat is voor jou het belang om te weten hoe die jongens zich zouden hebben gevoeld (want suggestie) als ze misbruikt waren door een vrouw?

Oordeel eens op basis van wat je weet, niet je fantasie!

Fritzl Sizzl | 01-03-12 | 15:41

-weggejorist-

kremer58 | 01-03-12 | 15:33

Mat 18,6

Maer so wie eenen van dese kleynen, die in my gelooven, ergert, het ware hem nutter dat een meulensteen aen sijnen hals gehangen, ende dat hy versoncken ware in de diepte der zee.

Jezus_Boeddha | 01-03-12 | 15:27

Gristenfundi;s, katho fundi's, islam fundi's, jiddische fundi's. Moeders hou jullie kinders thuis. De pastoor, de dominee, de imam en de rabbi weten alles en zeggen niks. Hoezo is religie erger dan de ergste drug en waarom wordt een joint verboden en religie niet? Omdat je lekkerder en ogestoorder een kind pakt met reli's in je omgeving dan met af en toe een jointrokende volwassenen.
De ene vindt alles goed in godsnaam, de anderen snijden een deel van de sjaak weg en nog een andere verheerlijkt een huwelijk met een 9-jarig meisje...
Mag het een onsje meer zijn....?

blaster | 01-03-12 | 15:25

@de directeur | 01-03-12 | 15:10
Desnoods, echter laten we beginnen met de feiten juist te hebben.

TheLuggs | 01-03-12 | 15:24

@Che_cuevara | 01-03-12 | 13:20
Dan kunnen we door Westkapelle beter wegkruisen. Is zo'n kruis toch nog ergens goed voor.

doenormaal! | 01-03-12 | 15:22

Het is doodeenvoudig om een stok te hebben om dat wat je niet aanstaat weg te slaan.
Het is doodeenvoudig om te wijzen naar hoe anderen het niet goed doen.
Het is fout dat deze man over de schreef is gegaan.
Het is fout wat er is gebeurd, dat er (veel) te weinig is ingegrepen.
Het geloof erbij halen is voor journalisten echter wel gemakszucht. Hoef je niet verder te duiden, kun je lekker stigmatiseren en wijzen.

Als er 1 vinger wijst naar een ander, hoeveel wijzen er dan naar jezelf?

Passie-op | 01-03-12 | 15:19

@BertBrussen
Y NO LIVE IN VILLAGE?

xzaz2 | 01-03-12 | 15:15

TheLuggs | 01-03-12 | 15:04
De advocaat van de duivel?

de directeur | 01-03-12 | 15:10

@Fritzl Sizzl | 01-03-12 | 14:28
En nog steeds ga je niet op mijn vragen in!

Oud brood | 01-03-12 | 15:09

Den Meester | 01-03-12 | 14:57
Vind ik leuk!

Van Dikhout | 01-03-12 | 15:07

Mag je op iemands uiterlijk afgaan om te kunnen vaststellen dat hij of zij dit met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te danken heeft heeft aan een incestueus 'avonduur' van zijn scheppers? Dat mag niet, maar bij Adri Kaland van de dorpsraad kan ik het niet laten. Wat een mongool.

Van Dikhout | 01-03-12 | 15:04

Sowieso een raar verhaal, man bekend met een honderdtal kinderen misbruikt te hebben, maar of dat zo is valt te bezien. De leeftijd die hij noemt van 14 tot 17 jaar bevat namelijk 2 groepen, namelijk 15 jaar en jonger wat strafbaar is, en 16 aar en ouder wat niet strafbaar is (uitzonderingen daargelaten). Los wat je er van vind, maar als een 60 jarige en een 16 jarige seks hebben, zonder dat er sprake is van dwang of betaling is dat legaal. Overigens was het lange tijd in Nederland zo, dat bij een leeftijd vanaf 12 jaar een klachtdelict betrof. Oftewel werd er alleen onderzoek gedaan c.q. vervolging ingesteld dat dat het slachtoffer of diens ouders aangifte hadden gedaan.
Hoe dan ook dit kun je niet vergelijken met iemand die zich vergrijpt aan kinderen onder de 12.

TheLuggs | 01-03-12 | 15:04

Tering eind rijden, niets te doen.
Mac The Ripper | 01-03-12 | 14:52

Blijkbaar meer dan je denkt. Vaak zou bij die kleine afgelegen dorpjes.

Salmon Rosti | 01-03-12 | 15:02

-weggejorist-

Jambolo | 01-03-12 | 15:00

@Spaatje Blauw | 01-03-12 | 14:51
hij houdt gewoon een oogje in het zeil terwijl hij je niet aankijkt. Niks mis mee.

Den Meester | 01-03-12 | 14:57

Geschokte reacties van het drietal Gerbrand, Ezra en Andre: "wij zijn de enigen uit de gemeenschap die door Joost niet zijn beroerd? Wat is er mis met ons, zijn wij de here Joost onwaardig"?

Den Meester | 01-03-12 | 14:56

Een Soort Iets | 01-03-12 | 14:51
U bent wellicht zelf nog erg jong - vandaar ook wellicht die obsessie voor evenzo oude 17 jarige jongetjes - als u een 40 jarige reeds betiteld als "granny".

de directeur | 01-03-12 | 14:56

'Als je in de auto zit met een minderjarige en je laat 'm zien, dat mag niet hè?', zegt de biljarter.
-
Natuurlijk niet, debiel! Het is goddomme toch geen vogeltje uit een koekoeksklok?

Van Dikhout | 01-03-12 | 14:55

Westkapelle, ooit 1 keer geweest, moest iets afleveren.
Tering eind rijden, niets te doen.

Mac The Ripper | 01-03-12 | 14:52

Toch apart dat ik nergens in de Bijbel kan vinden dat incest ok is. Dus als een atheist kinderen misbruikt zijn opeens alle atheisten pedo's? Vreemde logica, vergelijkbaar met dat van een kind van 3.

orangin | 01-03-12 | 14:51

de directeur | 01-03-12 | 14:46

Je rukt zeker alleen bij 40-jarige granny sites?

Een Soort Iets | 01-03-12 | 14:51

Ommen, vergeet Ommen niet. En Katwijk. Geen KatLijk, want daar komt Lutske -zeg maar Lutz- vandaan. Ommen en Katwijk dus altijd in de Refo-lijst opnemen!

Musset | 01-03-12 | 14:49

@breakingnews
genesis 13
www.watchtower.org/o/bijbel/ge/chapter...

overigens vond het lot het ook normaal om zijn dochters aan een schreeuwende menigte uit te leveren in plaats van de engelen. voegde naar nog aan toe: ze zijn tenslotte nog maagd.

lekkere verheven moraal in dat vieze boekje
bijbel, net als drank en porno: onder de 18 ff niet.

minimá-armezusvan.. | 01-03-12 | 14:47

Een Soort Iets | 01-03-12 | 14:39
Het gebruik van het woord "hypocriet" in uw betoog verondersteld dat dit "zooitje" hier in feite dus allemaal latente kinderneukers zouden zijn, net als U?

de directeur | 01-03-12 | 14:46

Ik proef helaas toch ook weer wat teveel van maar 'eigen religie' is toch anders. Hou jezelf even een spiegel voor en stel voor dat dit gaat om een moslim en bedenk hoe je dan had gereageerd... Geen enkele religie, helemaal niks en ook geen kleine gemeente mag een excuus zijn voor ontucht. Hoe moeilijk is dat?

vitutus | 01-03-12 | 14:43

moeder234 All comments: opbokken trut.

Willianus Wortelus | 01-03-12 | 14:40

Hypocriet zooitje hier: geef mij ook maar 100 17-jarige jongens... mmmmm... heeerlijk.... rot toch op allemaal!!

Een Soort Iets | 01-03-12 | 14:39

Kunnen we Westkapelle niet compenseren met de Hedwigepolder. De polder lekker laten zoals het is en Westkapelle onder water. Zijn we ook gelijk van dat gezeik af.

Luchtbakker | 01-03-12 | 14:37

moeder234 | 01-03-12 | 14:14
????????
Waar lees je dit, idioot.
Tuurlijk keur ik het niet goed. Ik ben noch grefo noch op mijn achterhoofd gevallen.

Cuyahoga | 01-03-12 | 14:36

Het zijn daar 'sick fucks' allemaal.

lanexxx | 01-03-12 | 14:36

-weggejorist-

leven zonder god | 01-03-12 | 14:29

Zeeland heb ik zowiezo nooit gemoeten maar dat er wat er nu speelt is ouwe koek,die refo's is het grootste tuig wat er rondloopt.Breek ze de bek maar eens open dan weet je precies wat een strondtlucht dat je op kunt snuiven.Eerste klas viespeuken met de bijbel in de hand.

kweetitwel | 01-03-12 | 14:29

moeder234 | 01-03-12 | 13:28
Waarom heb je nooit aangifte gedaan idioot

ghjkl | 01-03-12 | 14:28

Oud brood | 01-03-12 | 14:22 |

Bezin je je ook op een carriere als kindermisbruiker?

Er zijn tenminste honderd jongeren misbruikt. Het 'misbruikt' dekt wat mij betreft de lading. Of ze het er mee eens waren vind ik niet van belang. Het lijkt me trouwens stug dat al die jongeren lekker met de vieze dorpsgenoot gingen spelen uit vrije wil.

Hoe men zou hebben gereageerd als de verdachte een vrouw zou zijn?
www.rtl.nl/programma/watals/home/index...

Fritzl Sizzl | 01-03-12 | 14:28

@parel van het Zuiden Een bezoekboycot gaat nie lukken, ze hebben een topstrand een aantal familiecampings en redelijke horeca. In de winter bidden ze jesus van het kruis maar in de zomer zijn ze 7 dagen 24 uur open als het moet, alles voor geld. Ben er een aantal jaren gekomen als vakantie dorp prima maar da volk deugd gewoon niet

pajans | 01-03-12 | 14:27

@moeder234 | 01-03-12 | 14:20
Dat is nu tenminste al de derde maal dat je dit hier neer plempt. Het schijnt je nogal te interesseren terwijl je er zelf toch helemaal niet bij betrokken bent. Zelfs helemaal een nicknaam verzonnen en jezelf hier geregistreerd om lekker belangrijk te doen?

Oud brood | 01-03-12 | 14:25

@Che_cuevara | 01-03-12 | 14:11
En toch wil ik niets met een kort-gerokte vrouw die thuis onder de knoet van haar ouders/ geloof zit.
Wat dat betreft is 'Spetters' een zeer goede film: hard, puur Nederlands maar recht tussen de ogen!

necrosis | 01-03-12 | 14:25

@Fritzl Sizzl | 01-03-12 | 14:18
Goh joh dat had ik niet begrepen!!!! Maar geef nu eens antwoord op mijn vragen.

Oud brood | 01-03-12 | 14:22

Reve draait zich om in z'n graf... hahah

Een Soort Iets | 01-03-12 | 14:22

Hoi Bert
Goed stuk en Bert ik kan zien dat het ook echt uit je hart komt Bert en met passie is geschreven Bert.
Bert ik wil je dan ook een groot compliment geven.
En Bert je reactie op diegene die zeggen dat je een reli-fixatie hebt vond ik ook heel sterk Bert.
Maar ook een compliment voor de mentaliteit van de mensen in West-kapelle. Wij verraden onze eigen mensen niet, het was vooral sneu voor zijn vrouw.
www.refdag.nl/mobile/opinie/gehoorzaam...
Tsja het waren nog kinderen he en die voedt je op om te gehoorzamen. Dus dan is het logisch en goed. Het vraagt ook een dorp om kinderen op te voeden.
Dus Bert, ondanks dat je een goed stuk hebt geschreven laat je die mensen en cultuur in hun waarde. Heb je dat goed gehoord, jongeman. Fijn. Dan hoef ik je niet te waarschuwen.
Dan is het nu tijd voor een pepermunnetje, en een drankje en een patatje voor de buurtkinderen.

Moet ik hier nu nog iets tikken als modus van het een en ander uit of aan?

jehebthetnietvanmij! | 01-03-12 | 14:21

@deraderendraaien | 01-03-12 | 14:15
Mensen die compleet gestoord zijn (niet religieus) zitten meestal op een long-stay afdeling van een psychiatrische kliniek.
Waarom zou dat niet gelden voor extreme grefo's?
Tenslotte zijn dat ook compleet gestoorden (wel-religieus).
Opsluiten, platspuiten en nooit meer 'buiten'!
Dat is mijn uitspraak en daar zal je (u?) het mee moeten doen....

necrosis | 01-03-12 | 14:21

klopt rick, zn naam is joost westerbeke joost flikkerdoos in de volksmond genoemd en in de jaren 90 in een boek beschreven onder de naam ''Levien flikkermachien'' het boek heet ''Dorsvloer vol confetti'' van Franca Treur

moeder234 | 01-03-12 | 14:20

Oud brood | 01-03-12 | 14:16 |

Het feit wil dat het geen vrouw was, maar een (inmiddels) oude viezerik.

Fritzl Sizzl | 01-03-12 | 14:18

@breakingnews | 01-03-12 | 13:51
"Met zijn twee dochters (wier namen evenmin worden genoemd) woonde Lot in een grot nabij het stadje Zoar. De dochters waren kinderloos en hadden geen man. Daarom besloten zij hun vader dronken te voeren en hem te verleiden. Beiden werden hierop zwanger en baarden een zoon. De zoon van de oudste dochter heette Moab, de stamvader van de Moabieten. De jongste dochter noemde haar zoon Ben-ammi; hij werd de stamvader van de Ammonieten."

Uit Genesis.

Che_cuevara | 01-03-12 | 14:18

Brussen: en de Volkskrant heeft daar zo te zien diepgravend sociologisch onderzoek naar gedaan... da's duidelijk! ;)
Weinig verrassend dat de Volkskrant op basis van één opmerking een dergelijke suggestie wekt (waarbij ze zelf de bal al even voor het doel legden).
Jij bent journalist. Jij weet hoe makkelijk je mensen van de straat bepaalde woorden in de mond kan leggen als je dat wilt.
Ik ben ik een kleine gemeenschap opgegroeid. Daar hoor je meer en denk je meer te weten. En daar roept ook meteen iedereen dat 'ze het ook wel wisten' omdat het anders betekent dat ze buitenbeetjes zijn. Overigens gebeurde in mijn kleine gemeenschap ook genoeg volgens de verhalen, terwijl daar toch echt niemand wat met de kerk had. En toch werden behoorlijk wat mensen de handen boven het hoofd gehouden. Nog steeds trouwens.
Zo werkt dat in kleine gemeenschappen. Zo heeft dat ook altijd gewerkt. Moeilijk te begrijpen voor buitenstaanders die in 'de grote stad' wonen.

Verder weet ik niet of je echt onder de naam bbrussen antwoordt, maar laat je niet verleiden tot helemaal over het randje gaan. Je kunt niet hard maken dat misbruik vaker voorkomt bij christelijke gemeenschappen dan bij postzegelverzamelaars. ;)

Maar goed, ik moet ook zeggen dat het gemiddelde christelijke geloof in Zeeland net zover af staat van mijn geloof als, zeg, totempalen en boren naar holle aardkernen.

Tisnietanders | 01-03-12 | 14:18

@pajans | 01-03-12 | 14:06

Dan stel ik voor dat er een media hetze in combinatie met een bezoeksboycot tegen het dorp komt. Is er eigenlijk een soort van 'KeinStil.de'?

Parel van het Zuiden | 01-03-12 | 14:17

Eng, vies, naar, vreemd, achterlijk, hypocriet volk. Ik probeer immer respect te hebben voor gelovigen daar waar redelijk en billijk maar godverdomme............ waar is nu dat brandende braambos als je het nodig hebt.

de directeur | 01-03-12 | 14:17

@Cuyahoga | 01-03-12 | 13:58
Ik vraag mij af of dit wel misbruik is.

- Was het tegen de wil van de jongeren?
Ik denk eerder dat het gebruik maken van de situatie was.
- Als de persoon nu een vrouw was geweest hoe zou men er dan op gereageerd hebben?

Oud brood | 01-03-12 | 14:16

Het zijn de pedo's aaiaai, het zijn de pedo's aaiaai, het zijn de pedo's aaiaai, de pedo's van Van der Staaij.

sjaakdeslinksesul | 01-03-12 | 14:15

@necrosis | 01-03-12 | 14:03
Het vrijwillig uitsluiten komt neer op verbieden van religie dat nu idd volgens de wet niet mag.
Maar wat wel is dat zou moeten gebeuren wil de mensheid het leven echt gaan begrijpen!

deraderendraaien | 01-03-12 | 14:15

@ Cuyahoga OMG laat je nakijken man... dus als jou zoon van 14 geen geld meer heeft en word meegelokt door een kerel die zwaait met een stapel bankbiljetten, dan weet hij wat hij doet en is het zn eigen schuld??? jij keurt dit hele verhaal goed??? OMG

moeder234 | 01-03-12 | 14:14

@necrosis | 01-03-12 | 14:03
Dat van die rokken tot op de enkels klopt maar gedeeltelijk.
Moet je hier zondags maar eens komen wandelen.
Die refo dochters hebben allemaal korte rokjes en de meesten zien er echt "sexy" uit.
Maar dat zal dan wel moeten van de dominee denk ik.
Zo'n man wil ook wat te genieten heben als hij op de kansel staat te preken.

Che_cuevara | 01-03-12 | 14:11

Voor een jong Westkapellese homo had het devies kunnen zijn: op een oude fiets moet je het leren.

emil_tishbein | 01-03-12 | 14:11

@John Muts | 01-03-12 | 14:02
Er zijn in de VS talloze sectes, zoals de 'Amish', geen idee of die pedofilie goedkeuren.
Ze zijn echter net zo eng als die grefo's in NL, die op zondag twee naar de kerk gaan en tussendoor een kroeg leegzuipen.
Wat dat betreft ben ik blij met mijn betonnen bunkertje in de Randstad waar 'religie' vrijwel geen poot aan de grond krijgt.
In mijn winkelcentrum gaat de slijter op zondag open, ipv maandag, dat scheelt hem een hoop tijd in de file.
In dat gifgat Westkapelle zou hij inmiddels aan de hoogste boom hangen, hier is hij een held!

necrosis | 01-03-12 | 14:11

Cuyahoga | 01-03-12 | 13:58

Indien er een 17 jarige zich laat afzuigen met eigen goedvinden is daar niets mis mee. Dat is niet trollen, dat heet nuance. Zoals ik zei, de zaak veranderd als er ook 14 en 15 jarige bij betrokken waren. Maar het is sensatiezucht om dit als "kinderen" af te spiegelen, aangezien je op die leeftijd heel goed weet wat je aan het doen bent.

Salmon Rosti | 01-03-12 | 14:10

@Parel van het Zuiden | 01-03-12 | 14:02
Wat me ook opvalt in die tekst is dat de lutser het normaal vind dat je slaven hebt!

Wie gelooft nou in een god die geen gelijkheid geeft!
Dit is dus duidelijk verzonnen, door een zogenaamde profeet, Godt bestaat niet!
Alleen een lulhannes die zich profeet is gaan noemen ,en belangrijk wilde doen!

deraderendraaien | 01-03-12 | 14:10

Wie zijn kinderen liefheeft spaart zijn roede niet. Of zoiets. Stelletje mafkezen daar in dat kotshol.

Theo Roozenvelt | 01-03-12 | 14:09

Westkapelle kent maar een belang, zoveel mogelijk euro's uit de zakken kloppen van duitse en nederlandse toeristen. Voor de rest zwaar hypocriet volk.

pajans | 01-03-12 | 14:06

joost westerbeke joost flikkerdoos
hij was dol op de uitspraak uit de bijbel''laat de kinderen tot mij komen'' hij nam dat ff te letterlijk, en ze nemen hem niets kwalijk omdat die zin in de bijbel staat, dat had de dominee in zn preek gezegd zondag

moeder234 | 01-03-12 | 14:06

het wordt tijd dat men die hele hyphocriete troep kwalificeerd als criminele organisatie om vervolgens dat hele zooitje op te doeken ...........

klaretaalzeewolde | 01-03-12 | 14:05

bbrussen | 01-03-12 | 13:56 | + 0 -
Getuigt van kloten en overtuiging om gewoon keihard de quotewar aan te gaan. Ik neem mijn al mijn eerdere anti-bb comments terug en ben officieel fan.

John Muts | 01-03-12 | 14:05

emil_tishbein | 01-03-12 | 13:58 |
Nou... ons Hervormden werd nadrukkelijk aangeraden door onze ouderlingen om nooit een lift van een oud-gereformeerde aan te nemen. De auw-gepenetreerden noemden wij ze.

sjaakdeslinksesul | 01-03-12 | 14:04

Ha die Bert,
Teveel met Quid gepraat de laatste tijd?

propper1000 | 01-03-12 | 14:04

@deraderendraaien | 01-03-12 | 13:56
Ik zie meer heil in het uitsluiten van religie zelf.
Dat is namelijk de oorzaak van veel problemen (maar mag niet van de wet).
En wat betreft je lach, wist je dat vrouwen die lachen er veel beter uitzien dan vrouwen die boos kijken?
Bovendien: zwarte hoedjes of rokken tot op je enkels staan je vast niet...

necrosis | 01-03-12 | 14:03

Dit soort kleine gemeenschappen lijken wel erg op de ultra-christelijke sektes die je in de VS wel tegenkomt. Ook daarin is kindermisbruik en -mishandeling helaas een rode draad.

John Muts | 01-03-12 | 14:02

Toen sprak God deze woorden:
‘Ik ben de HEER, uw God, die u uit Egypte, uit de slavernij, heeft bevrijd.
Vereer naast mij geen andere goden.
Maak geen godenbeelden, geen enkele afbeelding van iets dat in de hemel hier boven is of van iets beneden op de aarde of in het water onder de aarde. Kniel voor zulke beelden niet neer, vereer ze niet, want Ik, de :HEER, uw God, duld geen andere goden naast Mij. Voor de schuld van de ouders laat Ik de kinderen boeten, en ook het derde geslacht en het vierde, wanneer ze Mij haten; maar als ze Mij liefhebben en doen wat Ik gebied, bewijs Ik hun Mijn liefde tot in het duizendste geslacht.
Misbruik de naam van de HEER, uw God, niet, want wie Zijn naam misbruikt laat Hij niet vrijuit gaan.
Houd de sabbat in ere, het is een heilige dag. Zes dagen lang kunt u werken en al uw arbeid verrichten, maar de zevende dag is een rustdag, die gewijd is aan de HEER, uw God; dan mag u niet werken. Dat geldt voor u, voor uw zonen en dochters, voor uw slaven en slavinnen, voor uw vee, en ook voor vreemdelingen die bij u in de stad wonen. Want in zes dagen heeft de HEER de hemel en de aarde gemaakt, en de zee met alles wat er in leeft, en op de zevende dag rustte Hij. Daarom heeft de HEER de sabbat gezegend en heilig verklaard.
Toon eerbied voor uw vader en uw moeder. Dan wordt u gezegend met een lang leven in het land dat de HEER, uw God, u geven zal.
Pleeg geen moord.
Pleeg geen overspel.
Steel niet.
Leg over een ander geen valse getuigenis af.
Zet uw zinnen niet op het huis van een ander, en evenmin op zijn vrouw, op zijn slaaf, zijn slavin, zijn rund of zijn ezel, of wat hem ook maar toebehoort.’
.
Bij het dicteren van deze tekst ging God ervan uit dat de mens zelf wel zou begrijpen dat kinderen niet bedoeld zijn als genotsmiddel.
.
Omdat dat klaarblijkelijk bij sommige mensen duidelijk niet het geval is...
.
Gij zult met Uw gore poten van kinderen afblijven!!!

Parel van het Zuiden | 01-03-12 | 14:02

@bbrussen | 01-03-12 | 13:56
Na een aantal belabberde artikelen over vermeend misbruik in de Reformatorische kring is dit weer een goede. Ook al is het een inkopper natuurlijk. Overigens waren die slechte artikelen vooral van Quid en Nanninga. Die hebben zich beide, gedreven door blinde haat, bewezen niet in staat te zijn een wetenschappelijk artikel te lezen en te begrijpen.

Overigens schreef een vooraanstaand dominee (ds Silfhoudt) uit de gereformeerde gezindte vorige week zaterdag in de clubkrant een paginagroot artikel dat er snel onderzoek moest komen naar misbruik binnen de gereformeerde gezindte. Hij was er van overtuigd dat het voorkwam, ondanks de faal artikelen tot dan toe. Totale ontkenning kun je ze niet verwijten.

Inferi0r | 01-03-12 | 14:02

@bbrussen | 01-03-12 | 13:56

Je hebt gelijk Bert dat lijkt me helder. Alleen aan wie is dit vlammende betoog gericht?

Dat is de vraag natuurlijk.

pius | 01-03-12 | 14:01

@bbrussen | 01-03-12 | 13:56

Mooi stuk! Het zet me aan het denken:-) Ik kom er op terug, en beloof op voorhand de naam Bert niet meer te gebruiken.

breakingnews | 01-03-12 | 14:01

@breakingnews | 01-03-12 | 13:36
Lees even mijn comment op 13:48
Voor een beetje duiding!

deraderendraaien | 01-03-12 | 14:00

Heb ik heel dat stuk voor niets geschreven over die Joan franca zitten jullie hier.

Typhuszeeland.

pius | 01-03-12 | 13:59

@bbrussen | 01-03-12

Gelul! Robert Mikkelsen is Let en homosexueel. Maakt dat alle Letse homosexuelen verdacht. Hij kon zelfs vrijelijk zijn gang gaan in het kinderopvangcircuit. Dus is volgens Bert Brussen de hele branche schuldig. Bravo! Opknopen die peuterleidsters. Naast de Oud-Reformeerden. Gewoon omdat het volgens Bertje kan.

Zielige Joost was geen lid meer van de kerk. Hij was dus een afvallige. En volgens Imam Brussen moeten die dus... dood.

Laat je baard staan Bert en houd je snor kort.

emil_tishbein | 01-03-12 | 13:58

Salmon Rosti | 01-03-12 | 13:45
Salmon Rosti | 01-03-12 | 13:52

Serieus, of ben je aan het trollen?
Want kindermisbruik goed proberen te lullen is bijna net zo erg als het misbruik zelf.
Als je aan het trollen bent, flikker op naar Fok of iets dergelijks, en als je het serieus meent, zoek heel snel hulp. Eigen bijdrage is iets van 200 euro geloof ik.

Cuyahoga | 01-03-12 | 13:58

"Van Bert valt gezien zijn achtergrond ook weinig anders te verwachten"

Rare ad hominem. Wat is mijn achtergrond precies? Hoezo valt weinig anders te verwachten? Wat heeft dat hiermee te maken?

"maar wat een bullshit artikel weer."

Want de feiten kloppen niet?

"Tendens van ook dit artikel weer, religekkies zijn kindermisbruikers, eigenlijk liefst allemaal."

Nope. Tendens is: in het overwegend gereformeerde Westkapelle kon een pedo jarenlang ongestoorde zijn gang gaan omdat de refo's liever niet over dat soort zaken spreken. Zoals ze zelf ook bevestigen in het gelinkte VK-artikel.

"Waarom? Omdat Bert dat graag zo ziet."

Nope. Zie hierboven.

"Dat blijkt alleen al uit de zin: "Dat is christelijke naastenliefde ten voeten uit". Want dat vindt Bert."

Het is mij onduidelijk hoezo iets uit die zin zou blijken. Waarom noem je de naam "Bert" zo vaak? Is dat een extra argument denk je? Ben je toevallig ook intercedent?

"Hoeveel plaatsen/gehuchten in NL of waar dan ook hebben niet zulke "affaires", en hoe vaak is daar helemaal niemand enigszins gelovig?"

Veel. Dat zegt alleen niets over deze affaire waarin het geloof van de inwoners aantoonbaar een belangrijke rol speelt.

"Hoeveel opgepakte pedofielen zijn lid van de ANWB, verzamelen kinderpostzegels, of zijn lid van de PvdA?"

Geen idee. Zou iemand dat registreren?

"Is daarom de ANWB kut, of zijn kinderpostzegels niet leuk (tenminste daarom), of klopt het "sociale" gedachtegoed van de PvdA daardoor niet meer?"

Als ANWB-leden, kinderpostzegelverzamelaars of PvdA-leden onderling elkaar niet "verlinken" ook al weten ze van seksueel misbruik dan straalt dat zeker af op bovengenoemde merken ja. Bovendien, binnen het christendom spreekt men juist graag over naastenliefde, binnen de ANWB, postzegelverzamelaars en de PvdA niet. Bovendien plus, seksueel misbruik komt aantoonbaar vaker voor binnen religieuze, met name christelijke, gemeenschappen dan binnen genootschappen van ANWB-leden, kinderpostzegelverzamelaars of PvdA-leden.

"Zoek een weg met je frustraties Bert, dit is 'm niet."

Welke frustraties?
Waarom weer die naam "Bert"?
Is dat een poging patriarchaal over te komen, als een soort alwetende vader die daarom meent te kunnen bepalen welke frustraties zich bij wie bevinden?
Ken ik u?
Wat zouden frustraties mijnerzijds, mits ze bestaan, verder te maken hebben met bovengenoemde voorvallen in Westkapelle?
Wat heeft het aanvallen van mijn persoon überhaupt voor nut voor die 100 jongens die zijn misbruikt zonder dat iemand wat zei?
Zijn die nu minder misbruikt?
Komen door heel vaak de naam "Bert" te gebruiken het aantal gevallen van seksueel misbruik ineens minder vaak voor in streng christelijke gemeenschappen?
Denk je dat iemand hier verder zich interesseert in mijn frustraties in plaats van deze ernstige misbruikzaak?
Waarom denk je dat?
Is dat niet erg arrogant?
Zou het correct zijn voortaan niet meer over deze zaken te schrijven, middels het dwingende "dit is hem niet", waardoor duizenden andere lezers voortaan van deze informatie verstoken blijven alleen omdat één persoon die zichzelf "Breakingnews" noemt deze dingen liever niet meer leest?
Waarom klopt dat niet, denk je?
Zouden de overige reaguurders, die zich liever bezig houden met de inhoud van dit artikel, je dat in dank afnemen denk je? Motiveer je antwoord.

bbrussen | 01-03-12 | 13:56

Dus iedere West-Kappellenaar die ik tegenkom heeft een lul in zijn mond gehad?

sjaakdeslinksesul | 01-03-12 | 13:56

@zeefert | 01-03-12 | 13:55
Ja.

rara | 01-03-12 | 13:56

@necrosis | 01-03-12 | 13:49
haha! blij dat er nog iemand is die mij nog even aan het lachen krijgt!

Maar je hebt gelijkt, al zie ik meer heil in het verbieden van vrijwillige uitsluiten door middel van religie!

deraderendraaien | 01-03-12 | 13:56

Heb er een paar van dichtbij meegemaakt, maar refo's zijn werkelijk hypocriete eikels. Wat een snotvolk.

das_Freudenmädchen | 01-03-12 | 13:55

@breaking kunnen we die joost westerbeke niet gootsteenontstopper naar binnen gieten??

moeder234 | 01-03-12 | 13:55

rara | 01-03-12 | 13:49 | + 0 -
"als die van jou"?

zeefert | 01-03-12 | 13:55

@breakingnews | 01-03-12 | 13:48
Je hebt een redelijk punt (niet meer dan dat), maar met zo'n instelling kan je beter wegblijven uit de Randstad.
Hier vreten we grefo's als ontbijt en spoelen dat weg met afvoerontstopper!

necrosis | 01-03-12 | 13:54

@breakingnews | 01-03-12 | 13:48
Generaliserend? Durf jij met droge ogen te beweren dat de religieuze houding van de mensen geen rol heeft gespeeld?

Zelfs de kerkeraad was op de hoogte, en bleef zwijgen. Dat is op zich al crimineel, en deze criminele stilte werd ook nog in georganiseerd kerkelijk verband gehandhaafd. Omerta op z'n Zeeuws, een soort mosselmafia dus.

rara | 01-03-12 | 13:53

Also, Also, Also... in NL kennen we ook zoiets als vrijheid in het beleven van de godsdienst.
Dus... probeer ook respect op te brengen voor de gebruiken en cultuur die in andere religies als normaal worden ervaren!

number668 | 01-03-12 | 13:53

Salmon Rosti | 01-03-12 | 13:45 |

O wacht, er waren ook 14 en 15 jarige bij, dat kan inderdaad niet. Maar om dit nou "kinderen" te noemen?

Salmon Rosti | 01-03-12 | 13:52

O kom op, iedereen wist dit toch allang. Iedereen wist dat het echt niet alleen de katholieken waren. Maar ja dat was wel even lekker makkelijk bashen. Het verbaast me dat je verbaasd lijkt Brussen, jij komt toch zelf uit die biblebelt.

René40181216 | 01-03-12 | 13:52

@James Lastig | 01-03-12 | 13:44
Is het in het land waar jij nu zit een beetje uit te houden?.. dan kom ik misschien ook die kant wel op!

*Het zo zat is!*

deraderendraaien | 01-03-12 | 13:52

@Che_cuevara | 01-03-12 | 13:47
Voor het CDA gaat dat zeker op, ik kan u verzekeren dat u nergens een artikel vind van een SGP fractie die voor zondagsopenstelling stemde. Daar zijn ze echt de halsstarrig voor. En ze gaan ver, zie de gebroeders Baan maar.

Inferi0r | 01-03-12 | 13:52

@ Fritzl mn zus woont daar, en gisteravond heeft ze me alles verteld ( ivm de tv/radio gekte) over hoe dat daar in het dorp word stilgehouden, tot voor gister wist ik van niets! ik stond met mn oren te klapperen. Ze woont er al van 1972 en idd iedereen weet het maar er word nooit over gepraat. Ik wist niet dat dit nog bestond in nl

moeder234 | 01-03-12 | 13:51

@minimá-armezusvan.. | 01-03-12 | 13:46

Jij moet goed op de hoogte zijn. Ik ken het niet zo goed, maar zou je mij het "verhaal van lot en zijn dochters" eens uit de doeken kunnen doen, en het verband of de rechtvaardingsgrond voor misbruik?

breakingnews | 01-03-12 | 13:51

moeder234 | 01-03-12 | 13:42 | God bestaat niet trut.

Waarom heb je die inteeltmongool nooit aangegeven? Grote meid ben je door hier zijn naam te gaan roepen. Had je 30 jaar geleden moeten doen. Bij de politie.

Willianus Wortelus | 01-03-12 | 13:50

@Laurens3470 | 01-03-12 | 13:26
Ik vraag me af wat dergelijke 'mensachtigen' doen als één van hun ligt te creperen op zondag.
Ik ga er vanuit dat de hulpdiensten op zondag ook niet werken, of mag dat dan wél?
Ik stel voor om dat hele dorp van zondag 0:00 tot 23:59 af te sluiten van elektriciteit, gas, water, hulpdiensten, internet, kabeltelevee en andere moderne hulpmiddelen.
Bovendien eis ik dat het leger het dorp hermetisch afsluit voor de duur van 24 uur.
Ze willen Grefo, ze krijgen Grefo!
*in vuistje lachen doet*

necrosis | 01-03-12 | 13:49

@mientjemut | 01-03-12 | 13:43
Ze zouden verplicht een spellingscontrole los moeten laten op posts als die van jou.

rara | 01-03-12 | 13:49

@rara | 01-03-12 | 13:42

Ik leg geen enkele schuld bij de boodschapper voor wat er gebeurd is. Ik heb het slechts over de toon van het artikel. Dat is generaliserend, in een buitensporige vorm, alleen al door te stellen dat "dat christelijke naastenliefde ten voeten uit" is. Dat schreef ik.

En @bbrussen | 01-03-12 | 13:40
Vooral blijven schrijven wat je wil. Zeg ik toch niks over? Ik doe dat ook. Omdat ik dat vind. Ik speel verder niet op de man, maar noem het. Omdat het me erg opvalt. Ik haal verder wat vergelijkingen aan, die mijn punt maken.

En over de verklaring: Wel of niet gereformeerd zal in zulke dorpjes met een dergelijke volksaard wel niet zo heel veel uitmaken, of denk jij wel, Bert?

En waarom zou iedereen die het niet bevalt, lekker opflikkeren?

breakingnews | 01-03-12 | 13:48

Christendom = pedoshow
dat weten we inmiddels wel.

Blue Light | 01-03-12 | 13:48

@Tisnietanders | 01-03-12 | 13:32
Als het slechts een paar of zelfs 1 pedo is binnen een religieuze gemeenschap en dat is in jou opinie alleen de schuldige, waar mag je de rest van dat walgelijke religie volk die het wel weten dan van beschuldigen!

Ik zeg medeplichtigheid! En dat is dus ook strafbaar!

deraderendraaien | 01-03-12 | 13:48

Duidelijk een gemeenschap met normen en waarden, die zonder geloof niet zou functioneren.
Balkenende zal trots zijn.

Fijnstoffer | 01-03-12 | 13:48

@Inferi0r | 01-03-12 | 13:44
Tja, toerisme hé
Als er geld te verdienen valt moet de bijbel even in de kast.

Che_cuevara | 01-03-12 | 13:47

Refo's daar zouden ze een meldpunt voor moeten maken in plaats van Oost-Europeanen!

backfired | 01-03-12 | 13:47

@moeder234

Uit je reaguursels concludeer ik dat je tot de groep 'insiders' behoort. Mag ik vragen wat je er in godsnaam van heeft weerhouden om eerder aan de bel te trekken?

Fritzl Sizzl | 01-03-12 | 13:46

ies koeltoer
@breakingnews
er is wel degelijk verband tussen de religie en het misbruik. ten eerste wordt het verhaal van lot en zijn dochters gebruikt als rechtvaardiging.
religie onderdrukt de vrije meningsuiting en legt een verstikkende sociale controle op waarbij degene die uit de school klapt direct uit de samenleving wordt gestoten, of erger, fysiek leed wordt aangedaan. kinderen en vrouwen zijn typische slachtoffers van huiselijk geweld en sexueel misbruik. moeders tolereren het misbruik van hun dochters omdat zij het zelf ook zijn overkomen dan wel uitstoting vrezen. grefo's en moslims verschillen niets van elkaar in dit opzicht, en de oorzaak is een autoritaire mensenhatende ideologie die zwakkeren onderdrukt. de anwb, pvda of de kinderpostzegelvereniging zetten niet aan tot incest, huiselijk geweld of onderdrukking van de persoonlijke ontwikkeling. dat is het exclusieve domein van totalitaire ideologiën waar godsdienst ook ander te rekenen valt.

minimá-armezusvan.. | 01-03-12 | 13:46

De man begon hier 30-35 jaar geleden me. Was dus iets van 25-30 jaar. Als een 17 jarige zich door een 25-30 jarige laat afzuigen, moeten ze dat lekker zelf weten lijkt me. Het is niet mijn ding, maar als dit met wederzijds goedvinden plaatsvindt is er niets mis me. Waarom zou dat dan 10,20, 30 jaar later ineens wel een probleem zijn? De aantallen ? De leeftijd van de zuigert? of zijn we misschien zo vertrutterd in de tussentijd?

Salmon Rosti | 01-03-12 | 13:45

@breakingnews | 01-03-12 | 13:36
Ik ben het eens dat Bert wel heel erg zijn anti-religieuze gevoelens naar voren laat komen. Maar de schok is wel zeker geplaatst. Niet omdat de pedofiel een grefo-gekkie is, maar omdat een heel dorp van die idioten dit toe laten.
Ik heb net mijn oma begraven, welke zich kort na de oorlog vrij gevochten heeft uit een grefo gezin waar twee van haar jongere zussen werden misbruikt door haar vader (welke hier trouwens wel celstraf voor heeft gekregen later in zijn leven) en vind het verschrikkelijk om te horen dat zulke praktijken nog steeds worden geaccepteerd en verborgen in sommige kringen. Dit kan niet onder het mom van religieuze vrijheid goedgekeurd worden.
Geen enkele bijbel keurt goed wat deze gemeenschap gezamelijk heeft gedaan, dus daarin gaat Bert te ver. Maar al deze mensen moeten aangepakt worden voor wat zij hebben toegelaten in het oogpunt van hun vervormde beeld van religie. Walgelijk dit.

Devlonir | 01-03-12 | 13:45

deraderendraaien | 01-03-12 | 13:37
Ik woon al een hele tijd niet meer in NL maar voel me er nog mee verbonden via vrienden en familie.

Zo goed als dagelijks lees ik zaken waarvan mijn nekharen omhoog komen. Zaken m.b.t. criminaliteit en veiligheid, zorg, onderwijs, graaien uit de staatskas, de waanzin waarmee religieuzen (zowel ggristen als moslims) weg komen, enz. enz. enz. Allemaal zaken die in een normaal land aangepakt zouden worden maar in NL ongebreideld kunnen voortwoekeren. En nooit gebeurt er iets mee.

Ik maak me dus echt geen illusies meer dat het ooit gaat veranderen en ik zie met lede ogen toe hoe het land dat ooit het mijne was naar de donder gaat.

Spijtig maar helaas. Dit is kennelijk wat het volk wil.

James Lastig | 01-03-12 | 13:44

@Che_cuevara | 01-03-12 | 13:28
Dat zal toch wel enigzins meevallen? Al sinds 1998 zijn de winkels daar zondags openen. Erg vooruitstrevend voor een refo dorp dus. 1998!
www.digibron.nl/search/detail.jsp?sour...

Inferi0r | 01-03-12 | 13:44

@breakingnews | 01-03-12 | 13:36

De schaamtecultuur en de geslotenheid van de Grefo gemeenschap zijn instrumenteel geweest in het laten voortbestaan van dit verwerpelijke misbruik. U heeft het misschien niet meegekregen, maar iedereen wist ervan, de kerkraad wist er van, de kerkgemeente wist ervan!

Parel van het Zuiden | 01-03-12 | 13:44

bbrussen | 01-03-12 | 13:40 | +1

Willianus Wortelus | 01-03-12 | 13:43

@breakingnews | 01-03-12 | 13:36 Het misbruik is slechts een deel van het probleem, dit kom je inderdaad in de hele maatschappij tegen. Maar voor "de mantel der liefde" en het "dat lossen we in eigen kring wel op" moet je toch echt bij de religekkies zijn. En daardoor kunnen in die kringen misbruikers vaak lang en ongestoord hun gang gaan. Wal-ge-lijk!

witwas | 01-03-12 | 13:43

Zulke vieze freaks of nature moeten ze acuut gemische castratie.
Op toe passen .

mientjemut | 01-03-12 | 13:43

@Laurens3470 | 01-03-12 | 13:26
Nou het is maar hoever je zelf je vrijheid laat beknotten door die relitirannen!
Ik zou er een rechtszaak tegen de overheid en kerk voor over hebben tegen iedereen die mij die onzin verplichting door de strot zou willen duwen!

deraderendraaien | 01-03-12 | 13:42

@breakingnews | 01-03-12 | 13:36
Religie wordt gebruikt om misdrijven te verbergen voor de wetgever, daar in Westkapelle. Maar jij legt de schuld bij de boodschapper, zo te zien. Westkapellenaar?

rara | 01-03-12 | 13:42

In het boek ''Dorsvloer vol confetti'' van Franca Treur komt deze persoon ook voor onder de naam ''Levien flikkermachien'' dus het was de gewoonste zaak van de wereld in dat dorp. zo gewoon dat je het in een boek kan gebruiken en er nog niets aan gedaan word .
god hield joost westerbeke de hand boven het hoofd

moeder234 | 01-03-12 | 13:42

@breakingnews | 01-03-12
Inderdaad, dat vind ik. Nee, ik zoek geen weg "met mijn frustraties". Ik schrijf hier wat ik wil. Als het je niet bevalt flikker je toch lekker op? Het wordt er echt niet beter op door ad hominems te maken en het voor duizenden anderen te verpesten.
Hierrrrrr, kun je de letterlijke verklaring "gereformeerden onderling verlinken elkaar niet" lezen: www.geenstijl.nl/archives/images/westk...

bbrussen | 01-03-12 | 13:40

maar eehhh beste mensen, dit is toch geen nieuws??? Dit weten we ALLEMAAL in heel NL toch al lang? En we doen er ALLEMAAL toch geen ene f*ck aan?? Enige wat we goed kunnen is bléren op het internet dat er mensen deaud moeten. Steekt uw hand maar in eigen broek en trek nog maar eens flink, zoals u al decennia lang doet.

codedelight | 01-03-12 | 13:40

@Badderbeest! | 01-03-12 | 13:29
Hij schijnt niet alleen in Westkapelle aan de gang te zijn geweest.
Bovendien is hij al aan de gang vanaf eind jaren 70.
Dan zijn er heel wat 15-17 jarige de revue gepasseerd in die tijd.

Che_cuevara | 01-03-12 | 13:40

joost westerbeke joost flikkerdoos, hakkie takkie in zn zakkie, weg met zn speeledingetje

moeder234 | 01-03-12 | 13:38

@James Lastig | 01-03-12 | 13:29
Ik meen dit dus heel serieus he!
Er moet hier ook maar een een breed nationaal debat over ontstaan!
En elke gemeenschap publiekelijk te kakken zetten, en ze in het openbaar hun mede religieuzen laten veroordelen! Kijken wie er dan nog een kerk in durft te komen! Die fijne meneer die altijd iedereen helpt blijkt dan een goorlap te zijn ,waarvan godje jou gaat vragen "ik heb je een kind gegeven om het te leiden en te beschermen, maar je hebt gefaald! jouw straf?.. naar de Hel met jou die z'n bek hierover dichthoud en de kinderen niet beschermd!

deraderendraaien | 01-03-12 | 13:37

@neemjemoederindemali | 01-03-12 | 13:32
Je hebt gggristenen in diverse gradaties, de hardcore-grefo's zijn de taliban van de lage landen.
*inderdaad eng, gesloten en compleet gestoord*

necrosis | 01-03-12 | 13:37

Van Bert valt gezien zijn achtergrond ook weinig anders te verwachten, maar wat een bullshit artikel weer.

Tendens van ook dit artikel weer, religekkies zijn kindermisbruikers, eigenlijk liefst allemaal. Waarom? Omdat Bert dat graag zo ziet. Dat blijkt alleen al uit de zin: "Dat is christelijke naastenliefde ten voeten uit". Want dat vindt Bert.

Hoeveel plaatsen/gehuchten in NL of waar dan ook hebben niet zulke "affaires", en hoe vaak is daar helemaal niemand enigszins gelovig?

Hoeveel opgepakte pedofielen zijn lid van de ANWB, verzamelen kinderpostzegels, of zijn lid van de PvdA? Is daarom de ANWB kut, of zijn kinderpostzegels niet leuk (tenminste daarom), of klopt het "sociale" gedachtegoed van de PvdA daardoor niet meer?

Zoek een weg met je frustraties Bert, dit is 'm niet.

breakingnews | 01-03-12 | 13:36

@James Lastig | 01-03-12 | 13:23
In die kringen moet menselijk leed maar gedragen worden, want de wil van god.
Hoe ziek wil je het hebben.

Che_cuevara | 01-03-12 | 13:35

@Tisnietanders | 01-03-12 | 13:32

Ow, het waren geen reliegekken, zeg dat dan meteen.

neemjemoederindemali | 01-03-12 | 13:35

@Che_cuevara | 01-03-12 | 13:22
Ik mep je schoenen wel weer even 'down to earth'.
*honkbalknuppel naast schep in kofferbak gooien doet*

necrosis | 01-03-12 | 13:34

@necrosis | 01-03-12 | 13:30

Nee nog nooit van gehoord.

mientjemut | 01-03-12 | 13:34

In Westkapelle is men wel degelijk geschokt.

Niet om wat die man gedaan heeft, maar om het feit dat het wereldkundig is gemaakt.

Vierhonderd jaar inteelt doet ook wat met bepaalde gedeelten van de hersenen, vandaar.

Cuyahoga | 01-03-12 | 13:34

Ze laten hun eigen kinderen misbruiken en god zag dat het goed was ?!

vip33 | 01-03-12 | 13:33

Ik ga geen commentaar geven, is me de ban niet waard.

Stelletje smerige kristenhonden.

neemjemoederindemali | 01-03-12 | 13:32

Dus als iemand humanist is en pedo, is dat de schuld van het humanisme?
Of als iemand atheïst is en kinderen misbruikt is dat de schuld van het atheïsme.
Dom artikel Brussen. Je lijkt Quid wel.

Over het algemeen spreekt Jezus in bemoedigingen in de bijbel, maar in één situatie is hij glashelder met zijn waarschuwingen: als het over het 'laten struikelen' van een kind gaat. Daarover waarschuwt hij dat je dan echt goed de pineut bent.

Dus ouwehoer niet in generalisaties net alsof je zelf bij een bevolkingsgroep hoort die daarboven staat en christenen dit wel goed praten. Je bent nog altijd Nederlander en we hebben genoeg pedo's in Nederland om het zo te generaliseren dat jij er ook eentje bent.

Beetje lopen Santorummen hier... beneden je intelligentie man...
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/02/...

- Edit: gelukkig dan maar dat het in de Volskrant-reportage wordt verklaard door het feit dat ze allen refo's zijn... -

Tisnietanders | 01-03-12 | 13:32

Wil niets goedpraten, maar dit waren oa "jongens" van 16 en 17 jaar ? Volgens mij weet je dan al goed waar je mee bezig bent.

Salmon Rosti | 01-03-12 | 13:31

Zegt meer over Zeeuwen dan over refo's, maar blijft ziek dit.

vagehond | 01-03-12 | 13:31

@mientjemut | 01-03-12 | 13:24
Goes?
Ken jij Sjolmord wellicht?

necrosis | 01-03-12 | 13:30

Weet je wie er ook uit Zeeland komt, behalve mosselen ?
Jan Pieter (roepnaam: Jan Peter).
Fatsoen moet je doen.

Ratzing. | 01-03-12 | 13:30

@Che_cuevara | 01-03-12 | 13:29

Mmmm, er liggen in Volkel toch ook nog andere dingen?

Parel van het Zuiden | 01-03-12 | 13:30

Was gisteren al op tv. De "slachtoffers" jongens van 15-17 jaar oud, deden allemaal stokslobberen voor een paar euro/gulden of om hun verzameling balpennen compleet te maken ofzo iets. Op een populatie van 2700 mensen dus 100 vrijwillig stokslobberende jongemannen. De vraag is niet alleen wat voor viespeuk de "dader" is, maar hoe die jongens daar worden opgevoed/wat ze daar in het water stoppen... Tha fack.... breezersletjes zijn er niets bij....

Badderbeest! | 01-03-12 | 13:29

deraderendraaien | 01-03-12 | 13:25
De vraag stellen is het antwoord geven ... CDA, SGP en CU. Ggristenen onder elkaar dus. Del daarbij de PvdA op die misbruik, mishandeling e.d. in de naam van allah prima vindt en we hebben alle reli-fanaten op een rijtje.

En de Nederlander schudt even meewarig zijn hoofd, haalt zijns chouders op en gaat over tot de orde van de dag ... glas, plas ....

James Lastig | 01-03-12 | 13:29

@James Lastig | 01-03-12 | 13:22
Dat hebben ze in '53 ook al geprobeerd, heeft niet echt geholpen.

Che_cuevara | 01-03-12 | 13:29

Laten ze deze joost westerbeke joost flikkerdoos,
waarvan elke moeder wist en haar zoon waarschuwde,
nu eens eindelijk opsluiten. je kon bij zijn schildersbedrijfje werken als 15 jarige jongen voor veel geld als je je lul liet zien,
bah bah bah , en daan nog lezen hier dat sommigen zeggen, dat er niets aan de hand is en elke jongen op die leeftijd toch dit soort dingen doet bah bah bah
In het boek ''Dorsvloer vol confetti'' van Franca Treur komt deze persoon ook voor onder de naam ''Levien flikkermachien'' of te wel joost flikkerdoos, er is dus zelfs in een boek over hem geschreven, zo bekend was het, nu vraag ik je????
In de bijbel staat ''laat de kinderen tot mij komen'' niet laat de kinderen aan mij komen.
joost westerbeke ik walg van je

moeder234 | 01-03-12 | 13:28

@Parel van het Zuiden | 01-03-12 | 13:22
Dat is dan heel Westkapelle want ze wisten er allemaal van.
En geloof me, diegenen die aangifte hebben gedaan worden daar straks met de nek aan gekeken.

Che_cuevara | 01-03-12 | 13:28

@James Lastig | 01-03-12 | 13:22

Mijn eerste gevoel zei "Alle F16's die we nog hebben laden met de overgebleven voorraden napalm en clusterbommen. Bestemming Walcheren!
.
Beetje heel veel boos....

Parel van het Zuiden | 01-03-12 | 13:27

@ deraderendraaien | 01-03-12 | 13:20 |
Blindkappen? Hoezo? ze worden in alles letterlijk ondersteunt door het gezag.
Sliedrecht haven. Er is een openbaar autosteiger. Daar mag iedereen zijn auto aan wal zetten behalve op zondag.
De ware "gelovigen" blokkeren het steiger en bellen met de politie help ook al niet. Op zondag wordt NIET gevaren in Sliedecht. PUNT.UIT.AF.
Sorry maar op de dag des Heeren werken we niet krijg je dan te horen.

Laurens3470 | 01-03-12 | 13:26

@Pearlyan | 01-03-12 | 13:21
Hoe ze dat zelf kunnen blijven goedpraten?
Ze zijn zo overtuigd van hun eigen gelijk en niemand kan daar wat aan veranderen. Met hen in discussie gaan is er gegarandeerd voor zorgen dat je een heel doosje paracetamol nodig hebt.
Ik heb het ooit geprobeerd toen ik pas in Tholen kwam wonen. Echt, geen beginnen aan.
Wat een eng volkje is dat niet te filmen.

Che_cuevara | 01-03-12 | 13:26

taliban en pedo's hebben idd reli zo goed als onmogelijk gemaakt.

Einde van de Domheid | 01-03-12 | 13:26

@James Lastig | 01-03-12 | 13:22
Afsteken en de Noordzee opduwen is ook een optie...
*schep in kofferbak gooien doet*

necrosis | 01-03-12 | 13:25

Waar blijven de Kamervragen over kindermisbruik binnen de religieuze kringen in NL?

Nou... welke partij gaat de CU, SGP en het CDA op het matje roepen,en voorstellen om een referendum te houden om religie te gaan verbieden in NL wegens schade aan kinderen door de eeuwen heen?

deraderendraaien | 01-03-12 | 13:25

Het is teziek voor woorden bah .
Ik woon zelf ook in zeeland in (goes).
Maar als ik zoiets weet dan sloop ik die gene zelf wel.

mientjemut | 01-03-12 | 13:24

Arie Boomsma kom er maar in!.... euh

Jo de Banjo | 01-03-12 | 13:24

Als het het hele dorp het wist, waar kwamen die 100 jongetjes dan vandaan?
Of werden die gewoon ter beschikking gesteld?

James Lastig | 01-03-12 | 13:23

@necrosis | 01-03-12 | 13:20
Neus krult en ik ben mijn schoenen kwijt, die lopen nu naast mij.

Che_cuevara | 01-03-12 | 13:22

Gisteren ook al op TV. Iedereen wist er van. Een gitzwarte bladzijde in de geschiedenis van Nederland. Dit vraagt om bikkelhard ingrijpen, arresteren en vervolgen van:
- dader
- burgemeesters die daar actief zijn geweest in deze periode.
- alle officieren van Justitie die daar actief zijn geweest in deze periode.
- Alle mensen in lokale beroepsgroepen die onder de 'meldingsplichtig' vallen.
.
Dit alles in de meest overdreven vorm van transparantie.
.
Geen genade! Geen vergeving!

Parel van het Zuiden | 01-03-12 | 13:22

of elisabeth nog een vloed in aanbieding heeft

hetluis | 01-03-12 | 13:22

Kleaute christenen, het hele gehucht wist er van, en niemand trekt z'n bakkes open?!

Broodjekipmetsla | 01-03-12 | 13:21

Het is ziek. Hoe kunnen gelovigen deze praktijken voor zichzelf goedpraten en blijven geloven dat ze met een rein geweten in de hemel zullen komen?! Van. Kinderen. Blijf. Je. Af. Punt.

Pearlyan | 01-03-12 | 13:21

@Laurens3470 | 01-03-12 | 13:18
Ik zou ze gelijk een paar blindklappen verkopen, kunnen ze zelf ook niet meer kijken!

deraderendraaien | 01-03-12 | 13:20

Ach ja, alles wat de katholieken doen, doen de grefo's beter. Kan niet zeggen dat dit als een verrassing komt.

witwas | 01-03-12 | 13:20

Jullie zijn er wel laat bij. Was gisteren al op het nieuws. Wel bizar idd.

Specy | 01-03-12 | 13:20

Achja, Gristelijke tradities. Moet je respect voor hebben. Tis cultuur...

Drs.. Gelul | 01-03-12 | 13:20

@doenormaal! | 01-03-12 | 13:15
Grefo's houden gewoon de hand boven mekaar.
Ongeacht wat er gebeurt is.
Per slot kunnen ze er allemaal wel wat van.
Gelukkig worden ze hier in Tholen langzaam een minderheid.
Maar eng volk blijft het, je hoeft ze alleen nog maar aan te kijken en je weet het al met hun schijnheilig smoelwerk.

Che_cuevara | 01-03-12 | 13:20

Het enige goed aan Zeeland is Che_cuevara!

necrosis | 01-03-12 | 13:20

Religie brengt niets dan slechts voort. Echt he-le-maal niets. Gadverdamme.

Nietvoordekat | 01-03-12 | 13:19

Niks nieuws onder de zon. Heel de varende grefo gemeente doet dit al jarenlang. Op zondagmiddag moet een van de vele dochters mee het achteronder in om pa te bedienen.
Mijn lang overleden opa vertelde ons dit en nu zijn we zelf opa en oma en er is niks verandert.
Wel hebben die goorlingen het lef om bij ons aan te kloppen en vragen of we niet een deken voor de stuurhut ramen kunnen hangen. Hun kinderen kunnen zo mee kijken naar dit "verderfelijk" medium.

Laurens3470 | 01-03-12 | 13:18

Zoveel mosselen en toch zin in een garnaaltje. Gekke Zeeuwen.

Petrus de Rewa | 01-03-12 | 13:18

Mag walcheren weer onder water gezet worden nu!
Brengen we eerst de kinderen in veiligheid!
Wat een stink hypocrieten, met hun zogenaamde godvrezende kutreligie!

deraderendraaien | 01-03-12 | 13:18

Hoe geloviger het dorp des te gevaarlijker het er voor de kinderen wordt. Kijk maar naar Katwijk waar vrijwel iedere bewoner zich aan kleine kinderen vergrijpt.

www.google.nl/#sclient=psy-ab&hl=n...

Haarkopje | 01-03-12 | 13:17

100 kinderen? Geen enkele ouder die zich geroepen voelde om verhaal te halen? Wie was die man, de Paus van Westkapelle?

Petrus de Rewa | 01-03-12 | 13:17

Zag zo'n troela uit dat dorp. Die wist er ook van, zei ze. Of ze dan het niet nodig had gevonden dat te melden? 'Och zolang hij maar van mijn kinderen afbleef.'

the artful dodger | 01-03-12 | 13:17

Bah vieze mannetjes.

Waldkorn | 01-03-12 | 13:17

hier valt je mond echt van open. Wat bezielt die gestoorden gelovigen? Als er kinderlevens verpest worden grijp je toch in?

PieterdeZaadschieter | 01-03-12 | 13:17

Refo-dorp van de kaart vegen d.m.v. thermobarische boem, de enige oplossing die er mogelijk is!

Jezweetzelluf | 01-03-12 | 13:16

Brrr. Als je dat zo hoort, kun je beter in Oostkapelle gaan wonen.

Da Mul | 01-03-12 | 13:16

Gisteren op tv nog gehoord.
En wat zeggen die refo's?
Ja ze wisten er van maar het was zo'n aardige man.
Ze zijn allemaal dood en dood ziek daar in Westkapelle.

Che_cuevara | 01-03-12 | 13:16

En zo creëert Nederland zijn eigen schaamtecultuur

Idontgiveafunk | 01-03-12 | 13:16

Katwijk aan Zee en Epe (gld) zijn exact hetzelfde. Allemaal incestueuze supergrefo's die zondags 2 keer naar de kerk gaat om het weer weg te bidden.

Omdat iedereen stijf zijn mond houdt hoor je er nooit wat van maar als je er vandaan komt weet je wel beter...

jan-lul-de-behanger | 01-03-12 | 13:15

Weer iets dat onder water gezet kan worden.

ojédiaré | 01-03-12 | 13:15

Westkapelle is een ziek dorp. Alle inwoners zouden zich compleet kapot moeten schamen.

doenormaal! | 01-03-12 | 13:15

Dat is onderdeel van de typische Zeeuwse cultuur, dus: respect!

honkslag | 01-03-12 | 13:14

In christelijke kringen is de bekende Bijbeltekst "Laat de kinderen tot mij komen"omgezet in, Laat de kinderen zorgen dat wij komen.

Oh... heerlijk al die religie! NOT!

deraderendraaien | 01-03-12 | 13:13

Op zo'n moment zou je willen dat er wel een God was die zo'n heel dorp ervan langs geeft wegens walgelijke onmenselijkheid.

très cool | 01-03-12 | 13:12

Wat is religie toch een prachtige uitvinding. De meest smerige en gore misdaden worden gepleegd in de naam van god / allah en iedereen vindt het prachtig.

James Lastig | 01-03-12 | 13:12

Kinderen zijn niet veilig als er religieuzen in de buurt zijn, blijkbaar. Maar waar ik echt maagzuur van krijg is het feit dat Westkapelle slechts 1 van de vele gemeentes is waar het dus goed toeven is voor de grefopedo's.

rara | 01-03-12 | 13:12

kutvolk

ghjkl | 01-03-12 | 13:12

*Kots Kots Kots*

L. Hannes | 01-03-12 | 13:11

Hij heeft zich wel moeten verantwoorden voor de kerkenraad. En die hebben hem waarschijnlijk alleen maar advies gegeven. Fuckers.

Biff Eagleburger | 01-03-12 | 13:08

Walgelijk Walcheren!

deraderendraaien | 01-03-12 | 13:08

Ophangen samen met iedereen die er van wist en z'n smoel dicht hield. En meteen die hele ziekelijke religieuze bende pedofielen verbieden

Ordentelijk | 01-03-12 | 13:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken