Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Mr. Hiddema: Koop een gun & verstop je dochters

hiddema.jpeg Mr. Hiddema heeft het niet op Oostblokkers. Ook niet heel erg op moslims trouwens, maar op dit moment zijn Polen en overige MOE-landers de PVV-waan van de dag, dus plooit de heer Hiddema zich daar naar. Mogelijk heeft hij ambities om de binnenkort van de aardbodem verdampte Laurence Stassen in de Provinciale Staten van Limburg op te volgen, want in Beek pleitte meneer advocaat voor opvallende maatregelen tegen asperge-overvallers en stucrovers. Ongeveer wat Rutte zei over inbrekers, maar dan met een iets specifiekere doelgroep in gedachten. En meer geweld. Veel meer geweld. Vooral in het geval u dochters heeft. Blijkbaar heeft kantoor Maastricht weinig werk, want de meester in de rechten laat alle eruditie vallen met een helder pleidooi dat inspeelt op angst, bescherming van bezit en de liefde voor uw kinderen. "Als u een beetje leuk woont, dan kunt u er op rekenen dat u binnenkort aan de beurt bent. Oost-Europese bendes stropen de regio af om woningen te overvallen. Die mensen zien een leuke vrijstaande woning en denken dat er een kluis aanwezig is. En ze gaan niet bepaald zachtzinnig te werk. Als u ook nog een leuke dochter heeft dan pas maar op. Mijn advies: koop een pistool!". We knallen.

Reaguursels

Inloggen

Wat dacht je van een interne chip (zodanig ingebracht dat de crimineel niet weet waar, van mij part chirurgisch), geplaatst in het lichaam van elke crimineel. Hetzelfde principe wordt gedaan met de trek van bijvoorbeeld Walvissen, deze worden getagd en kunnen nauwkeurig worden gevolgd. Dat schrikt die crimineeltjes wel af. Niks te maken met het recht op privacy dat hebben ze al verspeeld door de wet te overtreden. Zo pak je de grootste doelgroep, want de meeste criminelen vallen in herhaling en blijven in het criminele circuit.

Masuwoka | 29-02-12 | 15:41

Dat bord dat helpen zou heb ik al jaren.

"Trespassers will be shot, survivers will be shot again."

DanDatDus | 29-02-12 | 15:01

De burger staat er alleen voor en hij zal zich toch moeten kunnen verdedigen.

Bataaf | 28-02-12 | 22:45

Zolang de Oost Europese criminelen hier voor miljoenen bij elkaar kunnen jatten, skimmen etc. en altijd weer begripvolle linkse rechters taakstrafjes of een paar maandjes cel (met altijd weer 1/3 strafvermindering?!)opleggen aan skimmers, ramkrakers en ander tuig, zolang blijft het hier een misdadig paradijs voor deze schobbejakken, die zich ongetwijfeld een krul in hun jongeheer lachen over zoveel naïviteit van de autoriteiten. Daarom is de oplossing van Theo Hiddema zo gek nog niet. Bescherming van de Nederlandse staat zit er immers sowieso niet in.

Schweinchen Dick | 28-02-12 | 21:21

Zondag bij de buren ingebroken, een ogenschijnlijk onneembaar bunker. Zeer grof geweld gebruikt. Ze zwaaide zelfs naar de beveiligingscamera met hun typhus bivakmutsen.

Ik zeg: afschieten!
Hulde Hiddema

ontlullen | 28-02-12 | 20:59

Goed zo Theo. Je mag dan al weer lang in Limbo-land wonen, maar je verloochent je nuchtere Friese boerenverstand niet: kom je onaangekondigd met verkeerde motieven op mijn erf, dan weten wij wel hoe we je moeten afvoeren. Ongeacht wat de rechter er na afloop van vindt...

Big Swinging Dick | 28-02-12 | 20:58

in de plaatselijke politiek correcte k**krant De Limburger werd gisteren het volgende verkondigd: "de oorzaak van de toename van het aantal inbraken is het feit, dat mensen minder uitgeven aan goed hang- en sluitwerk". Yeah, right...

reagierder | 28-02-12 | 20:52

Joe Horne ... My hero !!

watson357 | 28-02-12 | 20:29

@Cum_Fraude | 28-02-12 | 12:46 | + 4 -
De eerste wapenwet is opgesteld in 1919, 'toevallig' vlak na de rode revolutie in een heleboel landen. De wapenwet is gemaakt om de overheid te beschermen tegen haar burgers, met een sausje " de overheid beschermt u wel" er overheen. De overheid weet donders goed dat ze per definitie te laat zijn als echte bescherming nodig is.

Lumenatra | 28-02-12 | 20:01

Ik heb een Stacke, een Diebold, een de Raat en nog een paar kluizen als verzamelaar, voor het geval dat Polen, Bulgaren, of Roma's ze willen bezichtigen zonder mijn toestemming heb ik een Rossi, niet antiek, Brasiliaans
masterpiece!

the wanderer | 28-02-12 | 20:00

Ik ben niet voor een land waar ieder zijn eigen erf gaat bewaken en eigen rechter speelt, maar ik ben ook niet voor een land waar niks wordt gedaan aan dit leed op lokaal niveau, waar daders lage straffen krijgen, als ze al worden opgepakt en berecht. Er moet inderdaad iets veranderen, maar ik ben geen voorstander van privé-wapenbezit en het recht iemand overhoop te knallen als straf voor dat-ie inbreekt in jouw privésfeer (dat is een onevenredige strafmaat voor zo'n vergrijp, hoe erg het ook door de slachtoffers kan worden ervaren).

M-Bozz | 28-02-12 | 18:22

En gelijk heeft 'ie :)
Hiddema for PM !

Cinq-Marquis | 28-02-12 | 17:51

ik ga mijn ouders, die in een groot vrijstaand huis wonen, met pasen een gun cadeau doen. met een doos vol scherpe patronen. ik moet mijn erfenis veilig stellen. en bovendien hou ik van hen.

zoalshetis | 28-02-12 | 17:20

jeanmondo | 28-02-12 | 14:38 |
Daarom geniet ik van deze man als hij weer iets oprakelt wat de gemoederen weer bezig houdt, hij is gewoon niet bang.

lanexxx | 28-02-12 | 16:57

Ik woon toevallig wel buitenaf en ik zal je zeggen dat je raar staat te kijken als je bij thuiskomst op klaarlichte dag plotseling uit jouw schuur 2 gloednieuwe fietsen, een aanhangwagen en zitmaaier kwijt bent. Door de verzekering en politie werd gemeld dat deze goederen waarschijnlijk al halverwege polen zijn. Ook de verzekering gaat moeilijk doen aangezien niet alle schuren op slot waren. Nee, gek he... op het platteland staan heel veel machines en maaiers onder kapschuren of niet afgesloten hokjes. Wij hebben nooit gevraagd om uitbreiding van de Eu; we ervaren slechts de lasten ipv de lusten.

sallandstrots | 28-02-12 | 16:52

Hiddema is iemand met een wijs en gezond verstand en weet de zaken vaak heel droog van een afstand te beschouwen. Als hem een kwestie wordt voorgelegd is ie niet bang om z'n mening te geven. Dit in tegenstelling tot veel van z'n collega juristen die louter sprekende wetboeken van strafrecht zijn. Hij heeft door dat we in tijden leven dat je over zeebenen moet beschikken om overeind te blijven

Hans Otjens | 28-02-12 | 16:48

Tijd om het aantal radarstruikrovers terug te dringen en de het BELASTING BETALEND volks te beschermen. Als Limburger kan ik meepraten over een steiging in woninginbraken. Professionele inbrekers die in groepen systematisch dorpen afstruinen om de boel leeg te roven.

KollenbergSittard | 28-02-12 | 16:05

'Gelukkig' liggen hier in Turkije nog alle wapens gewoon in de supermarkt te koop. Op straat zie je er ieder jochie mee aan de gang. Met een serieus verschil: die wapens in de supermarkt zijn heel geloofwaardig, maar nep. Hoewel de Nederlandse regering (terecht) het onderscheid niet ziet wanneer een vakantieganger ermee door de douane wilt. Echte geweren dragen de jochies openlijk in de bergen (Taurus). Bij diverse supermarkten worden als kassakoopje pepperspray en tasers aangeboden (ca. vier euro). Officieel verboden om bij zich te hebben, maar in de meeste handtasjes aan te treffen. Verdedigingsmiddelen tegen geile landgenoten? Nee hoor, tegen dronken vakantiegangers! Net als dat hotelkluisjes ook niet bedoeld zijn om Turkse diefjes te weren, maar nodig zijn als bescherming van je eigendommen tegen diefstal door medetoeristen. Geloof het of niet, maar het is niet anders.
-
Overigens leer je als nieuwkomer dat je thuis geen wapens nodig hebt. Mocht iemand je appartement binnendringen, gooi je 'm gewoon van het balkon. Problem yok, zeggen de Turken.


Van Dikhout | 28-02-12 | 15:44

In ieder geval zal strafrechtadvocaat Hiddema dienaangaande over meer ervaringskennis beschikken dan 'n heel bataljon PvdA/GL-sociologen.
Rest nog de vraag waarom zijn mening over de aanpak van bepaalde maatschappelijke problemen zo sterk afwijkt van die van D66-rechters.

WirMachenMusik | 28-02-12 | 15:41

bello | 28-02-12 | 11:29
Leg eens even uit knul.....
Ook in Belgenland gaat dat niet zomaar meer!
En de goedkoopste PPK (heel handzaam dingetje) die ik ben tegengekomen zat rond de 1000 Euri hoor, en das behoorlijk veel geld!
Spuitflesje (sportdrank met zo'n trektuitje) gevuld met wasbenzine en een Zippo is ook heel effectief kan ik je melden!
Bij gezeik: Pssjjjjt, goh ik ruik benzine en dan klip je de Zip open, zelfs als ie wegrent kun je er die aansteker (ontsteker) achteraan gooien!
Werkt als een tierelier!

lilluke halve hoan | 28-02-12 | 15:21

Duitsland heeft begin februario een nieuw politiecorps van 300 man opgericht specifiek tegen criminaliteit uit oost europa. Zie ik hier niet gebeuren. Dus Hiddema heeft gelijk

dekromme | 28-02-12 | 15:17

We gaan hier potverdorie niet die Republikeinse janks achterna hae?

M-Bozz | 28-02-12 | 15:12

De oudste truc uit het boekje voor politici wordt weer uit de kast getrokken. Knap hoor, meester Hiddema.

Bulloch | 28-02-12 | 15:05

LOL. De twee maten worden weer flink gemeten vandaag.

Het is dus een goed idee dat ik een pistool in huis haal voor 't geval er Polen aan mijn deur komen? Maar het is gewelddadig als ik Rutger aan mijn deur krijgt en ik hem bij z'n jasje pak?

brun | 28-02-12 | 14:50

lanexxx | 28-02-12 | 14:08 |
A-men... Hiddema bedoelt er duidelijk mee te zeggen dat we dankzij bepaalde dogma's en struisvogelpolitiek in een situatie gestort zijn waarin eigenrichting de enige manier is om je hachje te redden. Het liefst ziet hij natuurlijk ook een situatie waarin we bescherming genieten via grenscontrole en gezag van de politie.

jeanmondo | 28-02-12 | 14:38

Die uitspraak van Hiddema wordt veel te serieus en zwaar opgevat. Hier moet men cynisme kunnen onderscheiden in de retoriek van deze erudiete advocaat.

lanexxx | 28-02-12 | 14:08

Is GS ineens de Grote Put der Azijnpissers geworden?

kraaghaar | 28-02-12 | 14:05

@doenormaal! | 28-02-12 | 12:04
wat een nonsens. Alsof de gun het verschil maakt tussen verlies en winst in een battle met een stelletje oost-europese gekkies. De kans dat mijn zoon/dochter met zijn/haar poten aan mijn gun komt en er iets mee doet waar de gun niet voor bestemd is, schat ik een stuk hoger in. Geen pipa voor mij dus. Dan maar die autosleutels afgeven.

Den Meester | 28-02-12 | 13:45

Maar de boodschapper heeft het bij de zogenaamde politiek correcte elite altijd gedaan. Het is niet de bedoeling dat de waarheid boven tafel komt. Door het falen van politiek en overheid zijn burgers vogelvrij.

frisenfruitig | 28-02-12 | 13:27

dellastrada | 28-02-12 | 12:15

Ga gewoon een krachtwijk in of informeer bij het eerste AZC aan uw linkerhand.

The_Challenger | 28-02-12 | 13:27

85% van de criminaliteit komt van de draaideur crimineel.. lang leve het slappe gedoe in Nederland, 2x overtreding oprotten!! denk niet dat je dit in Polen kan flikken of in de US of Rusland.. daar stoppen ze je weg en neuken ze je in je hol.. als je hier vast zit dan mag je zelfs een broodje shoarma bestellen en een eitje in het weekend er soms bij.. Wij zijn echt een stel idioten die het dulden dat er een paar idioten de boel terroriseren, in het verkeer ,in de disco, in het zwembad, bij u thuis.. stem lekker op de PVDA maar kijk niet raar op als U een keer aan de beurt bent of uw dochter.Want die Partij knuffelt ze dood en zegt dat ze zo zielig zijn.. Ja he heheh die gasten hoeven niet naar de voedselbank die halen het gewoon bij u thuis!!

tonyhigh | 28-02-12 | 13:27

Van Rossem | 28-02-12 | 11:11 | Link | 152 reacties Watch it: I'm packing a .44 and I love you at gunpoint, bedoel je toch?

Musset | 28-02-12 | 13:25

ik heb 220 volt op mijn deurkruk.. In Nederland is het echt een paradijs voor die oostblokkers.. In Belgie hebben ze al wat langer last van die mannen.. Mocht zo'n bende vanuit de Balkan op Stopers tocht gaan en hij komt bij U thuis op bezoek dan kan je hem gewoon afknallen.. simpel moet hij maar met zijn poten van je bezit afblijven maakt niet uit of het een Nederlander,marokkaan, of Pool is gewoon overhoog knallen of wilt U ook eens bezoek en de pleuris geslagen worden.. want tegenwoordig komen ze niet zachtaardig langs met een boeven muts op maar met een Bivak muts en met een wapen.. lach me gek als ze een keer bij Cohen binnen stappen... jongens jongens rustig rustig ik word net wakker hahahaha

tonyhigh | 28-02-12 | 13:19

Ik wordt zo MOE van deze discussie...

Datzegiktoch | 28-02-12 | 13:06

Jullie bronartikel meent overigens dat Mr. Hiddema wel een punt heeft.
Theo Hiddema altijd +1

McPhart | 28-02-12 | 13:05

Dat mag allemaal. Zolang je maar geen website maakt waarop alle gemeld kan worden. Want het moet geheim blijven dat er zoveel criminaliteit is.

Patatter | 28-02-12 | 13:04

@Strangetown | 28-02-12 | 12:18
-
Waarin ligt volgens u de discrepantie besloten?
-
Keelknijpende Kinnigens mogen (bij wijze van voorbeeld) NIET en afgeknalde Roemenen mogen WEL - hoe moeilijk kan het zijn?
-
Als meneer Kinnigen zich op of aan de openbare straatweg begaat aan een zuigende journalist, dan mag het niet - en als Dinu Basescu uit Timishoara het in zijn harses krijgt om hier in MIJN gang op te duiken, dan mag het WEL (immers: MIJN gang en derhalve: MIJN geweldsmonopolie)
-
Geldt ook voor mijn buren, trouwens. Bring it on.
-

azoturie | 28-02-12 | 13:03

Tjemig | 28-02-12 | 12:47
Als ik alle verhalen hier op geenstijl lees dan is Nederland echt een heel eng land geworden. Misschien moeten Drenthe, Groningen en Friesland maar echt samen gaan en een grote muur optrekken. De angsthazen in het westen en zuiden willen we hier niet hebben. We hebben gas en olie genoeg om het hier nog een paar jaar in ruime weelde te kunnen uithouden.

MM0591 | 28-02-12 | 13:03

Dit soort uitspraken valt helemaal verkeerd bij de jongerenwerkers,die zien liefst dat schorum zoveel mogelijk kwaad aanrichten,en kunnen ze dan na "'n paar jaar er hard aan gewerkt te hebben "een TBS gek voor genezen verklaren en weer loslaten,zodat die weer op zijn beurt een hele gemeenschap in verdriet achterlaat,en opnieuw voor n paar jaar wordt weggestopt.

fleurtje | 28-02-12 | 13:00

Overigens ben ik zwaar bewapend met thee en koekjes, u bent dus gewaarschuwd!

yamahaha | 28-02-12 | 13:00

Mag ik er even aan toevoegen dat ik mr. Horn uit het wikipedia-stukje waarnaar verwezen wordt volledig gelijk geef. Als je niet neergeknald wilt worden moet je niet midden in de nacht iemands huis binnendringen. Simpel. In Nederland wordt door de rechter van je verwacht dat eerst afwacht tot die inbreker jou iets aan gaat doen - en met afwachten neem je altijd een risico -, terwijl jij helemaal niet om de ontstane situatie hebt gevraagd.

Wat mij betreft zijn gevaar voor eigen leven EN diefstal van goederen redenen om preventief te schieten. Daar wordt de wereld een stukje beter van. Van ons justitieel stelsel hoef je i.i.g geen bescherming en/of vergelding te verwachten. Alle slachtoffers van draaideur-criminelen die eigenlijk vast hadden moeten zitten, zijn ook slachtoffers van onze rechters.

Domulus Nieuwhaus | 28-02-12 | 12:59

Hij ziet Jokertje al in zwembroek met een pistool in zijn huis rondlopen.

manmanman | 28-02-12 | 12:53

Prachtig hoe Hiddema zich positioneert.

Kamervraag | 28-02-12 | 12:50

@MM0591 | 28-02-12 | 11:39
Zinloze opmerking. Het probleem komt hierheen. Vluchten naar de VS is geen optie, tenzij jij het hier in je eentje opknapt?

Tjemig | 28-02-12 | 12:47

Wij denken het, Hiddema zegt het.

yamahaha | 28-02-12 | 12:47

Meneer Hiddema heeft gelijk. Wij hebben vrij wapenbezit opgegeven omdat de staat onze veiligheid zou garanderen. Helaas falen ze hier steeds harder in. Als ik zou moeten kiezen tussen een illegale blaffer in mijn huis die mij veiligheid biedt in het geval van agressieve inbrekers, of machteloos toekijken terwijl een paar van die zigeuners mijn vrouw en kinderen verkrachten en tot moes slaan, dan weet ik het wel. Daar riskeer ik graag een gevangenisstraf voor.

Cum_Fraude | 28-02-12 | 12:46

@TisNieZoMoeilijk | 28-02-12 | 12:27

Precies, ik denk dat de politie in Nederland er andere waarden aan overhoud als we het over handhaving en veiligheid hebben. Er is vrij spel voor criminelen in kleinere gemeentes en dorpen hun gang te gaan. Mochten ze ooit gepakt worden, zijn de straffen een lachertje. Ik overdrijf niet, ze krijgen het klaar een groot aantal huizen te beroven in slechts een straat. Op zeer professionele wijze. Daar kunnen de Finnen iets van leren(liever niet).

KollenbergSittard | 28-02-12 | 12:46

Hiddema heeft gelijk, de overheid heeft het geweldsmonopolie overgegeven aan buitenlandse "bezoekers". Diegene die gepakt worden, komen met een aai over de bol weg.

funkyd | 28-02-12 | 12:37

Koop een hand/kruis boog, is niet verboden even zo dodelijk, en nog geluidsloos ook.

2amazing | 28-02-12 | 12:36

Meneer Hiddema is een beetje traag van begrip. Oostblok-bendes struinen al sinds een jaar of 7-8 zijn regio af. Maar goed, Nederland heeft het te druk met het doden van de boodschapper...

Aktivist | 28-02-12 | 12:34

En daar komt nog bij dat hier altijd geroepen wordt "de grens ligt bij geweld" kennelijk is dit niet in alle gevallen zo.

de betaalautomaat | 28-02-12 | 12:33

@Hengelerweend | 28-02-12 | 11:43 |
Direkt uit zijn funktie zetten. Een jurist die zulke uitspraken doet kan en mag je niet meer serieus nemen.

.____________
.
Hij neemt de zorgen en de angsten van de mensen, en hun dochters en eigendommen, uiterst serieus door met deze provocerende uitspraak de echte verantwoordelijken wakker te schudden.
En daarom neem ik hen wel serieus.
.
.

donjon | 28-02-12 | 12:32

@hagelkruis | 28-02-12 | 12:28
Wat snappen ze dan? Dat ze niet naar de sleutel van de kluis moeten vragen maar naar de autosleutels, de creditcard en de pincode van je pinpas?

TisNieZoMoeilijk | 28-02-12 | 12:31

Ik begrijp de toon van het stukje niet helemaal. Nou ja, niet híér.

Lewis | 28-02-12 | 12:31

Beetje onhandig. Dan zullen inbrekers zich namelijk ook beter gaan bewapenen en is het wachten op de eerste Chuck Norris die in zijn eigen huis overhoop geknald wordt omdat hij niet weet hoe zijn gun werkt of omdat de ander eerder is. Dan is het land weer te klein.

de betaalautomaat | 28-02-12 | 12:31

Yeah right, advies van Hiddema gelijk aannemen, sta je bibberend met je gun tegenover een stelletje geslepen oostblokboeven die al eerder met dat bijltje gehakt hebben, en wij schiet het er dan het eerst, denkt u? En buiten dat, wie wil er nou godsnaam in Limburg wonen? Leuk voor een weekendje, lekkere bieren, mooie heuvels, maar verder...

Springbank | 28-02-12 | 12:30

Speelt m.n. in Limburg en Brabant, de agrarische Oostblokker verbaast zich over zoveel rijkdom op het platte land en denkt dat de briefjes van 50 in stapeltjes overal binnen liggen.
Duurt nog 1 seizoen, snappen ze hier ook de werkelijkheid.

hagelkruis | 28-02-12 | 12:28

@KollenbergSittard | 28-02-12 | 12:16
Laatst een uitgebreid artikel gezien over de aanstelling van een nieuwe wijkagent.

Wijkagent?!
De beste man moet de halve Westelijke Mijnstreek bestieren. De indruk die het artikel wekte was sowieso dat het meer om een eretitel/aanspreekpunt ging, dan om een politieagent die boeven gaat vangen en buurten veiliger gaat maken.

Die zijn er namelijk niet meer, wijkagenten, visueel nadrukkelijk aanwezig met een snel oproepbare backup achter de hand.
Politiemachten zijn geconcentreerd op de steden en op het uitdelen van verkeersboetes. Als er midden in de nacht in je rustieke kleine tot middelgrote gemeente iets gebeurt, vergeet het maar.

TisNieZoMoeilijk | 28-02-12 | 12:27

Avant | 28-02-12 | 11:25

Die besturende elite is er altijd als de kippen bij om bescherming van politie te vragen zo gauw men maar een zweempje van een bedreiging of onraad bespeurt.
Politie en justitie staan toch eerder klaar om de elite te beschermen.

knerf | 28-02-12 | 12:21

Verzekering Achmea net in nieuws; beveiliging in auto's helpt niet meer omdat oosteuropeanen dit omzeilen met stoorzenders.. Het weer moe landers. Dus nog meer struisvogelpolitiek in nl

msgambler | 28-02-12 | 12:19

Opvallend te lezen dat reagurend NL met hun wijzende vingertje naar geweld van anderen, zelf ook geen moeite heeft met geweld.

Strangetown | 28-02-12 | 12:18

De justitie is hier te soft.Als een buitelandse crimineel hier overvallen pleegt dan krijgt hij een standje.Bv in Roemenié krijgt hij gewoon 10 jaar,en 10 jaar is 10 jaar.Met lichamelijk letsel 15 jaar,zwaar letsel of dood 25 jaar.Gisteren nog op het Roemeense journaal een advocaat had iemand opdrach tmet 30.000 euro gegeven om zijn vrouw te vermoorden,advocaat 25 jaar en de huurmoordenaar 18 jaar om dat hij zwaar in fin problemen zat.En zo moet het en geen taakstraffen.GVD.

kweetitwel | 28-02-12 | 12:18

Ach, dan veranderd er niet veel.
In de straat waarin ik woon, die nog maar zo'n 15 jaar bestaat en toch circa 50 huizen telt, is er geen huis te vinden waar niet is ingebroken. Bij de buren is ondertussen al 3x ingebroken. De politie komt altijd ruimschoots te laat en er is nog nooit een zaak opgelost dus aangifte doet men nauwelijks meer.
Wel hebben we ondertussen een alarm, een hek, ramen die niet ingeslagen kunnen worden, kettingen, honkbalknuppels en stokken onder de deuren, zodat ze de deurklink niet naar beneden kunnen doen.
Het wordt hoog tijd voor gated communities in dit land.

Semper Pecunia | 28-02-12 | 12:18

Dat inbraakverhaal is wel iets wat momenteel speelt in Limburg. Of het de zogenaamde MOE-landers zijn weet ik niet. Maar er is wel sprake van een stijging aan inbraken, vooral in dorpen en vrijstaande woningen. In een geval dat ik ken wordt er zelfs systematisch te werk gegaan, bijvoorbeeld 5 huizen in een straat. Toezicht en handhaving door politie is minimaal in deze gebieden waardoor criminelen vrijwel ongestoord hun "werkzaamheden" kunnen uitvoeren.

KollenbergSittard | 28-02-12 | 12:16

@BedrijfsTijgerT | 28-02-12 | 11:51

Op de interwebz is iedereen een ex-SASlegionnairecommando. IRL schijnt dat dan weer behoorlijk tegen te vallen.

Biff Eagleburger | 28-02-12 | 12:16

Goed idee van Theo, heeft iemand een adresje waar ik een Uzi kan kopen?

dellastrada | 28-02-12 | 12:15

Als je een beetje naar PVV buigt ben je niet meer erudiet Van Rossum? Het is jammer dat we meer van deze Hiddema's in de samenleving hebben, het kan niet van slapheid beschuldigd worden.

lanexxx | 28-02-12 | 12:13

@James St John Smythe | 28-02-12 | 11:55
Wat is het toch een bespottelijk mislukt gedrocht van een autombiel die Juke. Op welke doelgroep richt dat apparaat zich eigenlijk? De uitgesexte vinexveertiger met midlife-crisis die ook eens in z'n leven een keertje lekker gek wil doen? De Fiat Multipla heeft er een broertje bij en ook deze kijkt niet helemaal fris uit de ogen.

Schreeuwmeeuw | 28-02-12 | 12:13

En toch heeft die Hiddema een groot punt. Uit mijn nieuwe Audi werd 3 maanden geleden het navigatiesysteem vakkundig verwijderd. Overal lees je dat dit oostblokkers zijn. Bekenden van me, met zeer linkse opvattingen overigens, is op klaarlichte dag ingebroken, en allerlei apparatuur en een paspoort ontvreemdt. Je mag niet generaliseren, en Hiddema's pleidooi richt zich dan ook niet op de aspergestekers en de harde werkers onder de MOE-landers, maar op het rondtrekkend tuig uit Oost Europa. Beetje laag van GS om Hiddema, en sowieso de PVV in het algemeen, weg te zetten als mensen die 'inspelen op angst, gevoel voor bezit' en derlijke. Hier dan een stukje referentiekader uit het salonsocialistische Volkskrant. www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q... Nu wel overtuigd?? Criminaliteitcijfers dalen spectaculair in Polen en andere MOE-landen, waarom? Omdat de dieven weten dat hier meer te halen valt, straffen lager zijn etc. Op een vervelende manier een tendentieus stukje, Van Rossem.

Mijnbescheidenmening | 28-02-12 | 12:12

Feit dat sommige mensen hem een held vinden hierboven laat al zien hoe het met de samenleving gesteld is. Je kan gvd niet eens je mening of opinie geven omdat je bang moet zijn dat je niet neergesabeld wordt. Meer mensen zoals Hiddema, Bolkestein zouden op moeten staan.

Andersom dag | 28-02-12 | 12:11

Een pistool kopen en uw hachie beschermen is in Nederland anno 2012 sowieso een goed idee. Niet alleen omdat je vroeg of laat aan de beurt bent, maar vooral ook omdat je van de staat niet hoeft te verwachten dat ze u beschermen of dat de daders proportioneel gestraft zullen worden.

Jackie Chiles | 28-02-12 | 12:10

@vetkleppert | 28-02-12 | 11:24
Er schijnen er dan ook niet zoveel te zijn.

El Campéon | 28-02-12 | 11:13 kan het weten, hij schijnt er zoveel te kennen dat hij weet de veel PVV-stemmers geen brein hebben.

TisNieZoMoeilijk | 28-02-12 | 12:09

De immer welbespraakte en scherpe analyticus Hiddema heeft hier wel degelijk een punt, alleen hebben alle naïeve gutmenschjes in hun schijnbaar veilige cocoon hier (nog) geen enkel besef van. Het feit dat hij adviseert een pistool aan te schaffen is natuurlijk minder gewenst doch lijkt meer een sneer naar de overheid die u absoluut niet meer kan beschermen en pas wat onderneemt wanneer u koud onder een partytentje van de forensische opsporing ligt.

Nestorix | 28-02-12 | 12:09

"De statistieken lijken de advocaat overigens gelijk te geven. De afgelopen tijd is het aantal woningovervallen waarbij grof geweld wordt gebruikt fors gestegen."
.
Toch leuk, nog even dit zurig aandoende addendum in het linkje.
Maar waarom je daarvoor een pistool aan moet schaffen is me een raadsel. Teveel regels, te duur, te gevaarlijk met eventuele kinderen, teveel gedonder achteraf als je hem inderdaad hebt moeten gebruiken.
Gewoon de riek/hooivork/greep niet in de schuur maar onder je bed leggen en als het feest is de trap af stormen met de punten naar voren.
Daarnaast kan het geen kwaad om preventief een honkbalknuppel ( of een hokkiestok ) in de paraplubak bij de voordeur te hebben staan en in de studeerkamer ( bij de kluis ) een paar Machetes aan de muur.
Jaja, Graaisnaaiert is voorbereid.

Graaisnaaiert | 28-02-12 | 12:08

Zo zit dat meneer Hiddema. Overigens bent u nu ook aan de beurt, want wie de vervelende waarheid uitspreekt over den multikul zal getroffen worden door monsterlijke Godwins.

Plus dat u nu de schuld gaat krijgen van woningovervallers uit MOE landen, die voor Nederlanders niet te begrijpen maatregelen gebruiken om de bewoners te doen vertellen waar de verborgen miljoenen liggen. Deze overvallers waren bollen gaan pellen als u ze niet op een idee had gebracht. Zo luidt onverbiddelijk de beschaafde waarheid aan de andere kant van de kloof.

Jan Passant mk2 | 28-02-12 | 12:07

Ik heb meerdere vuurwapens op mijn verlof staan, maar denken jullie nou echt dat ik die inzet tegen inbrekers of ander tuig dat mijn huis binnen probeert te komen ? Vooreer ik het spulletje schietklaar heb (sluitel, kluis, munitie, grendel..), is het te laat. Een eind hout volstaat veel beter..

KlopKlop | 28-02-12 | 12:06

"Verkoop je dochters en stop een gun"

kapotte_stofzuiger | 28-02-12 | 12:05

Zoals meestal heeft Hiddema natuurlijk wel gewoon gelijk. Bescherming van je eigendommen en bescherming tegen tuig kun je niet meer aan politie en justitie overlaten dankzij de multiculturele heilstaat. Als je instaat bent om een vuurwapen te hanteren is dat in mijn ogen een legitiem middel om je gezin te beschermen.

Ales | 28-02-12 | 12:05

Zou Mr Hiddema nu ook afzien van het verdedigen van onverlaten die gewapend een perceel overvallen en in de OK Corral die vervolgens plaatsvindt aan beide kanten gewonden vallen?

Strangetown | 28-02-12 | 12:05

@Den Meester | 28-02-12 | 11:26
Jezelf offeren aan meedogenloze, gewetenloze criminelen die grof geweld niet schuwen dan maar. Althans dat is blijkbaar uw keuze. Als je liever de letter van de wet volgt en daardoor slachtoffer wordt van een ernstig misdrijf, dan dat je dit voorkomt door jezelf te verdedigen, dan kies ik persoonlijk voor het laatste. Maar iedereen is daarin vrij natuurlijk.

doenormaal! | 28-02-12 | 12:04

En waarom kommen ze naar NL ??
juist omdat de pakkans zo klein is
Zit zelf in Oost-Europa en de kans dat je gepakt wordt is hier best groot de kans dat je tegen een kogel aanloopt als inbreker ook trouwens .

Maarja de Nederlander mag niets hebben elke iets wat een wapen zou kunnen zijn is al verboden

dus is het ook niet vreemd,het is gewoon een paradijs voor een crimineel

expat | 28-02-12 | 12:04

In het kader van deëscalerende geweldspreventie kan je bij aanvang van de overval natuurlijk ook voorstellen dan maar je dochters te verkopen.

Bezorgdenverjaagster | 28-02-12 | 12:01

@ driekeernee | 28-02-12 | 11:43 | + -9 -

Weinig "bruins" aan het beschermen van je familie en eigendom.

sitzkrieg | 28-02-12 | 11:59

Ik zou alleen een pistool in huis halen,als ik ,net als in Amerika, toestemming kreeg elke indringer ongestraft dood te schieten.

Dolphi | 28-02-12 | 11:58

Aantal woningovervallen fors gestegen
Nederland gaat gebukt onder een explosieve stijging van het aantal woonovervallen. Tot en met september van dit jaar nam het aantal woningovervallen met liefst 40% toe in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Met name het aantal woningovervallen op senioren nam toe: met ruim 84%.

www.securityexpert.nl/content/aantal-w...

2amazing | 28-02-12 | 11:57

Is er al een reactie van Schijtlollig Moralfag United?
Want Theo heeft zoals altijd gelijk. Hypothetisch bekeken dan, moet er niet aan denken om echt een schietwapen in huis te hebben.

De bedoeling van evolutie is wel dat het een beetje vooruit gaat, en daar horen wapens niet bij.

Cuyahoga | 28-02-12 | 11:57

@maraboe | 28-02-12 | 11:50 Ik hoop altijd maar dat ik niet thuis ben als het zover is. En dat onze twee trouwe viervoetertjes zich te goed doen aan de sappige inbrekerskuiten.

witwas | 28-02-12 | 11:55

En ik maar denken dat ik een Nissan Juke moest kopen...

James St John Smythe | 28-02-12 | 11:55

@Biff Eagleburger | 28-02-12 | 11:40
Eens.
Maar bedrijfsTijgerT is niet altijd "bedrijfs"tijgert geweest. BedrijfsTijgerT kan tijgeren en met een wapen overweg.

BedrijfsTijgerT | 28-02-12 | 11:51

Ik roep het al een tijdje, bij banken en veel supermarkten/winkels is geen geld meer te halen dus richten de bendes zich op woningen. En of je dan wel of niet thuis bent doet er eigenlijk niet toe.

maraboe | 28-02-12 | 11:50

@El Campéon | 28-02-12 | 11:13
Dat kun je van heel veel stemmers niet zeggen. Ongedacht van welke partij. Daarmee niet zeggende dat iedereen dom is maar dat veel mensen zich simpelweg niet met politiek bezig houden. Mensen stemmen op socialistische partijen omdat ze denken dat dat sociaal is, ze stemmen op de PvdA omdat die voor arbeid is (zie naam), ze stemmen D66 omdat die tegen de PVV is, ze stemmen PvdD omdat beesten zo lief zijn en ga zo maar door.

DerUnterMensch | 28-02-12 | 11:49

Hiddema heeft groot gelijk.
De buiten de realiteit levende linkse schapenkoppen zullen ongetwijfeld echter weer uit volle borst "racisme!" gaan blaten.

Haarkopje | 28-02-12 | 11:48

Typisch geval van recht in eigen hand nemen, dat zal een gemiddelde D66-er niet leuk vinden.

Bolesmales | 28-02-12 | 11:48

Mooie bijzin in dat artikel overigens geven de statistieken hem gelijk/

dedwarsligger | 28-02-12 | 11:48

Hiddema getuigt van voldoende gezond verstand. Zou een goede PVV stemmentrekker zijn. Zij ideeën sluiten in ieder geval aan bij de realiteitszin in die partij.
Als de overheid faalt zal de burger zichzelf moeten beschermen.

kaskoeskielewan | 28-02-12 | 11:47

Hiddema is een man die altijd helder formuleert en praat.
Ik vind wel dat hij nu even een brug te ver gaat met dat pistool.
Maar hij is een insider dus kan het weten.

Een avondje Opsporing Verzocht is genoeg om te weten dat er momenteel buitensporig veel geweld wordt gebruikt door allochtone overvallers. Steeds vaker zijn daar oostblokkers bij betrokken en vooral het aantal woningovervallen neemt toe is mijn idee.

knerf | 28-02-12 | 11:46

De statistieken lijken de advocaat overigens gelijk te geven. De afgelopen tijd is het aantal woningovervallen waarbij grof geweld wordt gebruikt fors gestegen.

maraboe | 28-02-12 | 11:46

Ik kan me onder andere een juwelier in een rolstoel herinneren die beslist baat had gehad bij dit advies.

vetkleppert | 28-02-12 | 11:45

@kweetitwel | 28-02-12 | 11:37
Als er een recht van spreken heeft is hij het wel!
Hij staat de slachtoffers van deze cultuurverrijkers dagelijks bij in de rechtbank,waar hij moet toezien dat,rechters van D66 allooi de mormels te licht straffen!

deraderendraaien | 28-02-12 | 11:44

Ik ben een voorstander om een pistool in huis te hebben om zodoende inbrekers of ander tuig dat zich op jouw terrein bevind te kunnen afschieten om jezelf en je gezin zodoende te kunnen beschermen.
En aangezien het niet nog niet mag in NEEderland, adviseer ik ze niet door de knieschijven te schieten maar geweaun deaudt te maken en ze vervolgens in zee te dumpen.

Claude Jacque | 28-02-12 | 11:43

Grappig dat dit non-berichtje over deze gestoorde jurist zoveel bruins doet opborrelen. Wat is er toch weinig nodig om beschaving en verstand weg te etsen bij pvv fanatici.

driekeernee | 28-02-12 | 11:43

Direkt uit zijn funktie zetten. Een jurist die zulke uitspraken doet kan en mag je niet meer serieus nemen.

Hengelerweend | 28-02-12 | 11:43

Tja de statistieken geven de beste man gelijk. Dus pistool kopen en ieder inbreker je huis uitknallen. Of advies van Moralfag van Rossem volgen en beroofd worden met een mes in je rug (als je mazzel heb) en je dochter verkracht.

Lijkt me geen moeilijke keuze.

25TaLife | 28-02-12 | 11:42

De gemiddelde burger kan al niet eens normaal de auto bedienen, laat staan als je die dan de mogelijkheid geeft een vuurwapen te bezitten... Geen goed plan...

KlopKlop | 28-02-12 | 11:41

@BedrijfsTijgerT | 28-02-12 | 11:38

Wat ik bedoel is; voor jij er maar aan denkt om een wapen te pakken of te trekken, staan ze al naast je nest, de sleutels van je nieuwe 523 op te eisen. Denk je nu echt dat je 4 bewapende en getrainde idioten tegen kan houden? Moet je raden wat er dan met jou en je familie gebeurt.

Biff Eagleburger | 28-02-12 | 11:40

Maar meneer Hiddema heeft wel volkome gelijk.

DerUnterMensch | 28-02-12 | 11:40

Wat een helden hier allemaal. Als of jullie het lef in je donder hebben om zonder met je ogen te knipperen iemand tussen de ogen te schieten. Ik snap niet waarom 80% van de reaguurders niet naar de VS verwijzen? Lijkt wel het beloofde land voor de meesten hier. America te land of the free where you cant say fuck on tv.

MM0591 | 28-02-12 | 11:39

@Biff Eagleburger | 28-02-12 | 11:33
Daarom 2 honkbalknuppels: een bij de voordeur, de ander naast het nachtkastje.

kapotte_stofzuiger | 28-02-12 | 11:38

Het mag duidelijk zijn dat Hiddema voorstander is van het PVV MOElander meldpunt!

deraderendraaien | 28-02-12 | 11:38

@Biff Eagleburger | 28-02-12 | 11:33
Liever dat dan het weerloos laten afslachten van geliefden. Dat laten we al veel te veel toe in dit land.

BedrijfsTijgerT | 28-02-12 | 11:38

Maar waar kan ik er dan een kopen?
Al diverse supermarkten geprobeerd en ze hebben niets in de aanbieding.
Zoek zoek,,,,

Ik heb ook twee polen. Een plus en een min. Daar kan ik die geaarde pool nog makkelijk tussen kwijt.

Mgr. Denwop | 28-02-12 | 11:38

Wat die Hiddema heeft tegen Moe landers en Moslims is precies wat ik tegen Friezen heb en zeker wat ze te zoeken hebben in Maastricht.Bepaalt geen sympatiek figuur.Hij zou mooi passen in RTL Boullevard.Leuk toch?

kweetitwel | 28-02-12 | 11:37

De overheid werk volgens het maffiasysteem. Voor 30% en meer bieden zij zorg en veiligheid. Gegeven wordt het niet. Grenzen hebben altijd wel open gestaan om een dreigend gevoel te geven. Als je er wat van zei dan werd je bedreigd met een rechtszaak.

Hiddema heeft al jaren gelijk.

The_Challenger | 28-02-12 | 11:35

@Den Meester | 28-02-12 | 11:26
ik hoor je nog wel een keer als een vodka zuipende gek ge 's nachts wakker maakt met het verhaal dat ze je dochter afschieten waar je bijstaat als je geen autosleutels afgeeft. Functioneel geweld? Altijd een dikke plus.

Dagobert D. | 28-02-12 | 11:34

@ van Rossem, meester in de rechten, alleen je rechten niet meester?

Incassant | 28-02-12 | 11:34

Je kan hem geen ongelijk geven. Je kan inmiddels niet meer op de bescherming van en bestraffing door de staat vertrouwen. De rechterlijke instanties schieten jammerlijk te kort, en de politie is achterlijk en inefficient.
Dus er zit niks anders op dan je eigen eigendom te beschermen zolang je nog wat hebt.

sitzkrieg | 28-02-12 | 11:33

Een advocaat die mensen aanspoort om het recht in eigen hand te nemen. Het moet niet gekker worden..

Bozebuurman | 28-02-12 | 11:33

Lekker doorgaan met die EU malloten steunen mensen!
Kunnen we nog meemaken dat onze kinderen in het gewapend verzet terecht komen!

En voor wie dat een schrikbeeld lijkt is dit misschien vreedzaam verzet om erger te voorkomen!
petities.nl/petitie/het-esm-verdrag

Deze bende gaat ons in de toekomst niet alleen financieel ringeloren.. wij gaan worden geknecht! mark my words!

deraderendraaien | 28-02-12 | 11:33

Mooi man, al die Chuck Norrisen hier. De gemiddelde Oostblokbende heeft echter heel wat meer ervaring met geweld dan 99.99% van de reaguurders. Daar lig je dan met een opengespleten voorhoofd in de slaapkamer en je knuppel bij de voordeur.

Biff Eagleburger | 28-02-12 | 11:33

Probleem is alleen wel dat een eenvoudig pistooltje tegen bendes niet afdoende is. en dat is nu juist het probleem. De enige tot nu toe bekende remedie tegen gangrule is een nationale staat en een gezonde economie. Laat dat nu iets zijn wat de taak is van de overheid - en die laat het finaal afweten. Als onze overheid zo doorgaat, krijg je gegarandeerd burgermilities. Dat wil de overheid niet, maar daar kan zij dan ook niks tegen doen. Want de politie heeft wel een grote mond als het gaat om eigenrichting, maar als dat op flinke schaal van de grond komt, verschuilen de agenten zich ook achter hun buro.

Van Duyvenbode | 28-02-12 | 11:32

Heldere analyse van Hiddema van een op de wortel verrot land

Cousin Eddie | 28-02-12 | 11:32

Volledig terecht, van de politie hoef je toch niets te verwachten. Hier in Zspanje precies hetzelfde, vuile oostblokkers die fraaie villa's leeghalen. En dat doen ze echt niet zachtzinnig. Hier loopt dan wel bewapende bewaking door de buurt, maar echt veel vertrouwen heb ik daar ook niet in.a

Dagobert D. | 28-02-12 | 11:31

@No guts no glory | 28-02-12 | 11:29
In Nederland doe je dat ook om overvallers (deurwaarders, incassobureaus, CJIB en FIOD) te geven.

kapotte_stofzuiger | 28-02-12 | 11:31

@ van Rossem, meester in de rechter? Hihi

Capy | 28-02-12 | 11:31

Nederland begint op Brazilie te lijken.
Daar zorg je dat je altijd wat geld in huis hebt om aan eventuele overvallers te geven.
Niet te veel, maar zeker niet te weinig.

No guts no glory | 28-02-12 | 11:29

En gelijk heeft ie. Een Walther PPK kost niet veel, lekker compact en betrouwbaar en makkelijk aan te komen. ( Belgenland) Het is dat ik per se geen vuurwapen in huis wil hebben, maar als ' insurance' is het wel verdomd effectief...

bello | 28-02-12 | 11:29

Deze man heeft een heldere kijk op de samenleving zoals die zich momenteel aan het ontwikkelen is.
Politie bellen??? Geen tijd, geen zin, te druk of te bang.
Als er iemand onuitgenodigd in je huis komt is er maar een manier, zelf het heft in handen nemen.

eva43138890 | 28-02-12 | 11:28

Als je een wapen goed onderhoud, laat hij je nooit in de steek en ben je veilig, als je de overheid goed onderhoud ben wordt je getild, opgelicht, berooft.

toetanchamon | 28-02-12 | 11:28

Heeft iemand a.u.b. een link naar artikel over Hiddema in de Elsevier van week 7?

frisenfruitig | 28-02-12 | 11:28

Kijk, daar zul je ze bij de pvda niet over horen. Die zitten in de open grenzen- waan. Selectief wegkijken is het daar: een zonde die de kiezer niet zal vergeven.

Van Duyvenbode | 28-02-12 | 11:27

Ik vertrouw voorlopig nog op Bobby en Fikkie

witwas | 28-02-12 | 11:26

koop een gun. en dat vinden wij goed hier? Als we niet oppassen is het nu juist die villabewonert die plotseling een 6-shooter tevoorschijn tovert en dan valt er weinig aangifte meer te doen door Rutgert. Geweld: altijd nee.

Den Meester | 28-02-12 | 11:26

Ben al rond wezen vragen maar niemand verkoopt hier vuurwapens.

doskabouter | 28-02-12 | 11:26

@BedrijfsTijgerT,
Drie hoog achter heb je daar niet zoveel last van. Daar heeft je vrouw gelijk in.

irma zonderboezem | 28-02-12 | 11:26

Een pistool kopen alleen is niet voldoende. De trekker overhalen, dat is de oplossing.

de melkboer | 28-02-12 | 11:26

De besturende elite in ons land kijkt al decennia lang de andere kant op als er sprake is van geweld en criminaliteit door allochtonen. Ook in 2012 praten ze er liever niet over. Grensbewaking is onbespreekbaar. Uitbreiding van de EU met schurkenstaten vinden ze prima. Hiddema houdt zich niet aan de Haags/Amsterdamse omerta. Dat pleit voor hem.

Avant | 28-02-12 | 11:25

Wat heb ik destijds zitten genieten toen hij heel rustig en beschaafd uitlegde dat en waarom hij PVV stemde.
Tot nu toe is hij voor zover ik weet de enige beschaafde BNer die dat heeft durven toegeven, waarvoor hulde.

vetkleppert | 28-02-12 | 11:24

Daarom: roofovervallers, loverboys (pedopooiers) en ander crimineel k*tgajes levenslang opsluiten. Risico van het vak. U besluit overvaller te worden en wordt gepakt? Jammer dan. Kans verkeken, leven voorbij, niemand die er een traan om laat want het was toch al een leven dat niks nuttigs bijdraagt aan de maatschappij en alleen maar geld en ellende kost. Om de kosten van je levenslange opsluiting in het staatshotel te drukken, kunnen we twee dingen doen. Of je wordt aan het werk gezet ten behoeve van de maatschappij of de opsluiting is zo sober en onmenselijk mogelijk. Het mag in ieder geval niet te veel kosten. Het allergoedkoopst is natuurlijk om dergelijk gajes alsnog te aborteren, maar levenslang lijden vind ik ook wel acceptabel.

Schreeuwmeeuw | 28-02-12 | 11:24

@klabanus ten Haave | 28-02-12 | 11:15
U draait de zaken om. Burgers lokken geen misdrijf uit. De overheid doet dat door Nederlandse ingezetenen vrijwillig aan aan Oostblok-criminelen te offeren door de grenzen open te stellen. Wat rest ons anders dan onszelf te beschermen?

doenormaal! | 28-02-12 | 11:24

Geweldige vent en had kompleet schijt aan Harry Mens zijn linkse gedram.

doskabouter | 28-02-12 | 11:24

Tot die tijd, voldoet een mooie grote loodzware skullcracking MagLite (één met vier D cellen) ook goed. En nog 100% legaal ook.

Bigi Bana Boy | 28-02-12 | 11:24

Theo Hiddema, altijd +1

LJBrinkhorst | 28-02-12 | 11:24

@BedrijfsTijgerT | 28-02-12 | 11:23 |
Pepperspray, op elk Frans tankstation te koop.

kapotte_stofzuiger | 28-02-12 | 11:24

Welgemeend advies mocht u zich intussen een brokje hardare aangeschaft hebben; Never ever show your piece unless u wanna use it!(reality)

william7055 | 28-02-12 | 11:23

@Pastor Sippenhaft | 28-02-12 | 11:19
Een dochter van 15 laten rondlopen met een gun gaat mij nog wel wat ver. Maar ik heb regelmatig rondjes staan draaien voor shops in het buitenland om tasers voor ze aan te schaffen. En komend reis buitenland ga ik het ook doen. De gevolgen van het falen van de overheid zijn mij te fataal.

BedrijfsTijgerT | 28-02-12 | 11:23

@deraderendraaien | 28-02-12 | 11:21
war =wat

deraderendraaien | 28-02-12 | 11:22

Een eerlijke verdeling van de welvaart, daar is toch niets mis mee? Arme Oost-Europeanen eigen zich een klein deel van het bezit van de rijkeren toe.

spanarchist | 28-02-12 | 11:22

@Jos Tiebent | 28-02-12 | 11:14
Ach.. jij denkt nog op een fatsoenlijke manier aan vergunningen,zoals zovelen van ons.

Crimineel buitenland is war dat betreft al een stuk verder dan wij,vandaar dat we achter de feiten aan blijven hollen!

deraderendraaien | 28-02-12 | 11:21

De man heeft gelijk, dat soort woningovervallen gebeuren steeds vaker en van de politie hoeven we ook niet veel te verwachten.

Slipsnifter | 28-02-12 | 11:21

Je zal maar 'journalist' zijn die verhaal komt halen..

Strangetown | 28-02-12 | 11:21

een pistool is dan weer wat overdreven. Een honkbalknuppel daarentegen niet, en die staat al een poosje klaar in huize GVD.

De eerste de beste inbreker kan dan ook een paar homeruns op zijn hoofd verwachten, en daar is niks mis mee !

Ds. GVD | 28-02-12 | 11:20

tis schieten of je dochter neergeschoten laten worden door een puddingkanon. Keuze lijkt me makkelijk.

weedo | 28-02-12 | 11:20

En een gun voor je dochter kopen, mag dat ook?
Ook handig als ze tbs-ers tegen het lijf loopt.

Pastor Sippenhaft | 28-02-12 | 11:19

Mr. Theo is nooit te beroerd voor een stukje duiden en benoemen, veelal hoogst amusant gebracht
Hiddema is een baasch

Tobi | 28-02-12 | 11:19

In een normaal land betaal je belasting en in ruil daarvoor heeft de overheid het monopolie op geweld en houdt die overheid je veilig.

In Nederland betaal je belasting ... punt!

Je ontkomt er dus niet aan om jezelf te bewapenen. Maar als je ooit iemand neerschiet, verhuis dan naar Zuid-Amerika voordat de politie arriveert want jij zult wel ongenadig de lul zijn. Misdadigers kunnen hun gang gaan maar kom als burger niet op het terrein van de overheid, dan grijpen ze je.

James Lastig | 28-02-12 | 11:19

Als zelfs een beschaafd persoon als Hiddema een dergelijke uitspraak doet, moet het wel ver heen zijn met Nederland.
*tickets annuleert*

kapotte_stofzuiger | 28-02-12 | 11:18

Het wordt inderdaad eens tijd dat het geweldsmonopolie (ter zelfverdediging uiteraard) van de overheid doorbroken wordt. Al die slachtoffertraining van overheid en bedrijfsleven komt me onderhand de strot uit.

Patriarch | 28-02-12 | 11:17

Hiddema is een baas!
En zou een aanwinst zijn voor de PVV in de kamer.
Niet ergens achteraf,maar naast Geert.
Zou nog beter zijn als Bob Smalhout er ook nog bij kwam!

deraderendraaien | 28-02-12 | 11:17

Hiddema's zijn de nieuwe Wildersen, ALLEMAAL!

Conan de Rabarber | 28-02-12 | 11:17

Die Hiddema spoort niet.

plastic zakje | 28-02-12 | 11:17

Gelijk heeft ie. Vaak zat met mijn vrouw erover gehad, maar ik mag niet. Blijkbaar moet er voor haar ook eerst iets ernstigs gebeuren (met haar of dochters) voordat ze overstag gaat. Na dit advies ga ik het gewoon maar doen, denk ik.

BedrijfsTijgerT | 28-02-12 | 11:16

Hij weet als geen ander dat je van de rechtsstaat niets hoeft te verwachten. Ik bewonder zijn oprechtheid.

zooishettoch | 28-02-12 | 11:16

Een advocaat leeft van de misdaad, die heeft er wel kijk op.Maar ja,Limboland,voormalige Gristenkolonie.
Dan vraag je er ook om.

Ratzing. | 28-02-12 | 11:16

Die mister Hiddema moet minister van Justitie worden, daar zou NL van opknappen. Duh? Je persoonlijke veiligheid (achter je eigen voordeur) regelt toch iedereen zelf?

modderfokker23 | 28-02-12 | 11:16

Grappige man. Maar moet hij nou een misdrijf uitlokken?

klabanus ten Haave | 28-02-12 | 11:15

Wat een held is Hiddema. Hij mag van mij minister worden en op zijn departement van binnenlandse zaken orde op zaken gaan stellen.

frisenfruitig | 28-02-12 | 11:15

Deze man heeft grotendeels gelijk. Lees het zelluf maar in de Elsevier van week 7.

Fijnstoffer | 28-02-12 | 11:14

Tja, als je al geen website mag starten tegen foute Oostblokkers, dan is een pistool helemáál uit de boze en kun je net zo goede de voordeur open laten staan...

Pastor Sippenhaft | 28-02-12 | 11:14

Pistool? Een koevoet is veel praktischer. Voor 3 euro bij de behangwinkel en je hebt er geen vergunning voor nodig.

Jos Tiebent | 28-02-12 | 11:14

Getuigt van enige realiteitszin. Als de overheid criminelen binnenlaat en de overheid je daarmee vogelvrij verklaart en niet thuis geeft, dan rest niets anders dan jezelf maar te beschermen.

doenormaal! | 28-02-12 | 11:13

We gaan wat dat betreft steeds meer op Amerika lijken.. Hé wat doe jij in mijn tuin?? Knal knal, lijkenwagen. Klaar! Nix aan het handje!

tomdebom007 | 28-02-12 | 11:13

Mag de man wel.

slechtmens | 28-02-12 | 11:13

Die Hiddema, ik mag hem wel. Beetje populistisch maar wanneer je door die teksten kijkt zit daar wel een brein achter. Kun je van veel andere PVV-stemmers niet zeggen.

El Campéon | 28-02-12 | 11:13

Normaal gezien ben ik niet een voorstander van dit soort initiatieven, alleen is het ondertussen wel duidelijk dat je ondertussen weinig keuze hebt in Nederland zodra je met je kop boven het maaiveld uitkomt (lees; geld hebt verdiend)..

Absoluut niet waar | 28-02-12 | 11:13

Hiddema is een held, die de zaken in de maatschappij heel scherp analyseert, zou een goede minister zijn.

DaveDH | 28-02-12 | 11:12

Zo promoot je wel je eigen werkgelegenheid, natuurlijk.

vetkleppert | 28-02-12 | 11:12

Met een politiek van open grenzen zit er inderdaad niets anders op. Maar veel beter natuurlijk is de grenzen voor oosteuropeanen te sluiten, en alleen toelaten met tijdelijke werkvergunning.

Van Duyvenbode | 28-02-12 | 11:12

Nog niet eens zo'n slecht advies.

doenormaal! | 28-02-12 | 11:12

Of een foto van een filosoof bij de deur ophangen. 'Hier waak ik'. Helpt ook.

De Regeering | 28-02-12 | 11:11

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken