Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VU & Arnie komen met Big Brother ZiekenhuisTV

vumcpolikliniek.jpgAlweer stront aan de knikker op de VU. Na het geleur met haatsjeik Al Haathaat en het poepbange afblazen van diens one man show, raakt de kak nu bunkerhard de ventilatoren in het VU Medisch Centrum. [Persbericht Nieuwsuur:] Met 35 op afstand bedienbare camera’s volgden programmamakers van Eyeworks met toestemming van het VUmc ruim twee weken alles wat er op de spoedeisende hulp gebeurde. Daarbij zagen ze behandelingen en hoorden ze de gesprekken van de patiënten soms zonder dat daar toestemming voor was gegeven. [EINDE:] U zult zeggen, prima. Spannende televee. Soort van Big Brother, maar dan met bloed, ingewanden en live gefilmde bevallingen (cool!). Maar helaas. Het is flagrante schending van BEROEPSGEHEIM roeptoeteren nu alle ethiekologie deskundigen en medisch-juridische pipoos. De VU zelf beroept zich op transparantie en openheid in een tijd dat de zorgsector onder vuur ligt. Maar this will not stand. Op de twitter is er een mediastorm losgebarsten. Die KLAPD'ROP-mevrouw van GroenLinks over de pis. Mensen zeggen nu al nooit meer naar de VU te gaan. En uiteraard hebben we BN-ers, die er SCHANDE van spreken. Het programma 24 uur: tussen leven en dood wordt in maart uitgezonden. Dacht het niet, Arnie.

Reaguursels

Inloggen

Hoe zou Ranzige Reinout 't vinden als zijn kinderen en vrouw werden gefilmd en afgeluisterd terwijl ze creperen van de pijn? Zou die smerige vieze hond vanuit zijn Gooise megavilla daar wel eens over nagedacht hebben?

Avant | 23-02-12 | 12:11

Alle adverteerders rondom Eyeworks boycotten. Zal hem leren, die lamlul.

yamahaha | 23-02-12 | 12:10

Ik lees hier dat het personeel ertegen was en dat de mensen die met de patiënten mee kwamen, vermoedelijk ook geen toestemming is gevraagd: nurksmagazine.nl/2012/02/tussen-leven-...

Arrabinekoeterine | 23-02-12 | 11:34

Hier moet de Inspectie actie ondernemen en wel heel snel en grondig. Tuchtrechtelijk aanpakken die handel. En verder civielrechtelijke procedures tegen het ziekenhuis wegens flagrante schending van de privacy door stiekeme opnames.

Gazelletje | 23-02-12 | 11:19

Ik ben even alle films van Eyeworks aan het seeden op torrent. Doen jullie gezellig mee?

yamahaha | 23-02-12 | 11:18

Lekker ranzige TV weer, Oerlemans.
Mensen die doodziek zijn filmen met 35 camera's.
Mensen denken dat die er zijn voor de beveiliging, maar ondertussen staan die zieken binnenkort op TV en wie weet waar. Vertrouwelijke gesprekken zijn opgenomen, waarbij mensen hun kwetsbaarste gevoelens uiten.
Oerlemans: kwetsbare mensen filmen om je villa mee te betalen. Je bent ziek, Arnie.

En nu is het genoeg! | 23-02-12 | 10:37

Totally sick dat Eyeworks. Mensen die uit pure nood naar de spoedeisende hulp moeten staan daar in een 100% afhankelijke positie en verkeren ook nog eens in een zware stress situatie waardoor ze niet in staat zijn om onafhankelijk en wel overwogen antwoord te geven op de vraag voor toestemming tot verfilming van de narigheid en ellende wat hen ten deel is gevallen. Daarnaast, wat gebeurd er allemaal nog verder met die opname's? In hoeverre blijft het ze achtervolgen in hun verdere leven?, en tot in wat voor lengte van jaren en tot in welke landen aan toe wordt dat allemaal nog eens vertoond? Deze verfilming door Eyeworks met medewerking van het VU Medisch Centrum is vernederend en respectloos!

jaco | 23-02-12 | 10:09

Er overkomt je iets; gaat met je ellende naar iemand die je denkt te kunnen vertrouwen... Wat blijkt, stiekeme glurende luistervinken filmen je blote lichaam en verdienen geld met jouw sores wereldkundig maken op de tv!!! De artsen die hieraan meewerken moeten hun registratie inleveren! Minister doe er wat aan!!!

miniem | 23-02-12 | 10:05

lijn5 | 23-02-12 | 09:41
fatsoenlijk en gristelijke jongetjes in 1 zin lijkt me een contradictie interminus. Onfatsoenlijke zakkenvullende gristelijke jongetjes in 1 zin doet de lading beter dekken en het klopt ook weer bij het VuMC

deministerpresident | 23-02-12 | 09:55

Eyeworks? Is dat niet van die over het paard getilde Oerlemans? Die lul die zo'n grote bek had toen zijn rechten op een of andere flutfilm in het geding kwamen? Is dat de man die nu, uiteraard en uitsluitend voor geldelijk gewin, de privacy van zieke of gewonde mensen aantast? Tegen hem wil ik zeggen: "Oerlemans, je bent een eikel. Als het een van mijn gezinsleden of ikzelf was geweest die daar gefilmd was had ik jou daarna hoogstpersoonlijk de Eerste Hulp opgeslagen. Had je eindelijk een glansrol kunnen spelen.". Zo, dat is eruit.

Alexander de Kleine | 23-02-12 | 09:50

Correctie: het is "het" VU, als we het over t MC hebben, en "de" VU is de uni.

Lex Trumbauer | 23-02-12 | 09:42

ze hebben daar ook camera`s op het toilet.
maar geen zorgen, ze vragen toestemming om uit te zenden nadat u geweest bent.

rooj | 23-02-12 | 09:41

De VU was heel vroeger wel een fatsoenlijke universiteit voor gristelijke jongetjes, maar schijnt nu overgenomen te zijn door onfatsoenlijke zakkenvullers die met de islam heulen.

lijn5 | 23-02-12 | 09:41

Ik mag hopen dat de ondernemingsraad van de VU op zijn achterste poten staat. Hiervoor had toestemming gevraagd moeten worden aan de OR. Is dat niet zo dan is er sprake van de schending van de rechten van werknemers en onbehoorlijk bestuur.

doenormaal! | 23-02-12 | 09:27

Mijn vrouw is overigens huisarts en die moet voor trainigsdoeleinden wel eens een gesprek opnemen, dat wordt vantevoren uitgebreid met de patient overlegt. Zo hoort dat. Vervolgens worden die beelden na gebruik netjes gewist.

deministerpresident | 23-02-12 | 09:24

Volgende week start er een trial met camera's die endoscopisch worden ingebracht. En achteraf wordt gevraagd of je dat goed vond. Met de groeten van Big Bubba.

Den Meester | 23-02-12 | 09:23

Het is echt ongelofelijk. Even een extreem geval voorstellen van een moeder die met een net mishandeld kind op de eerste hulp komt, helemaal overstuur, weet niet wat haar overkomt, tekent per ongeluk voor toestemming. En dit is extreem, maar zelfs een ingegroeide teennagel wil ik niet met een rukker in de regiekamer delen. Of misschien moeten we Arnie zijn anus even uitscheuren, naar de eerste hulp van de VU sturen, flink wat morfine geven en hem laten tekenen. Ben benieuwd hoe hij er dan over denkt, de smeerlap

deministerpresident | 23-02-12 | 09:22

@Dmitri Dmitrievitsj | 22-02-12 | 23:29

Net zo anoniem als Wegmisbruikers zeker. Ik weet zeker dat iedereen in mijn omgeving mij herkent als ik "anoniem" op wegmisbruikers kom.

Nee dus. Dit is voyeurisme. Dit is totale schending van de vertrouwelijke arts-patiënt relatie. Een arts die toestaat dat mijn behandeling gefilmd wordt zonder mij daarvan in kennis te stellen of zonder mijn toestemming zal ik nooit meer bezoeken en hoort zijn licentie afgenomen te worden.
En die Oerlewapper is totaal de weg kwijt. Dat mag duidelijk zijn. Wat een ongelofelijke klapmongool. Nekschoten zijn volgens mij al passé, maar hij is zo passé dat het wel bij elkaar past.

Barry Hay | 23-02-12 | 09:21

Uiteindelijk op laatste BN ??? link klikte... Who the FUCK is Marga Bult ook al weer.

25TaLife | 23-02-12 | 09:01

En hoe zit dat met de mensen waarvan het korte termijn geheugen agv een acute aandoening, tijdelijk een doedelzak is, die kunnen toestemming geven en het 5 min later helemaal niet meer weten, en zwaar tegen zijn. Dit is heel fout, je hebt de meeste mensen op hun kwetsbaarste momenten te pakken, en het laatste waar ze dan aan denken is een tv producent die een programma wil maken.

Umberto die trotzoni | 23-02-12 | 08:58

Als ik het nu weer lees wordt ik weer boos.
Stuitend gedoe. Iemand die weet of dat programma gesponsord wordt ?Kunnen we de sponsor gaan trollen om te voorkomen dat dit op tv komt. Elke keer als je denk.. het kan niet gekker....

dr kildare | 23-02-12 | 08:57

De wereld op z'n kop natuurlijk. Vertrouwen en beroepsethiek compleet het raam uit voor een paar lullige euro's. Schaamteloos.

Ruskin | 23-02-12 | 08:56

hopelijk pakt een van de in het geniep gefilmde slachtoffers de VU en Reinout aan
kan een leuke claim worden

maraboe | 23-02-12 | 08:55

Raarrr!
Vorige week ligt er nog iemand onder voor omdat hij zegt: 'De prins heeft (x) NIET', terwijl op dat moment de camera's draaien van de lieden die geen TV kunnen maken en maar een beetje met ons meelopen.

Einde van de Domheid | 23-02-12 | 08:54

necrosis | 23-02-12 | 08:46 | + 0 -
Verbaast me inderdaad niet, hij is niet oke

maraboe | 23-02-12 | 08:52

@necrosis | 23-02-12 | 08:50
Dus moeten ze een gebroken been 3 keer zetten in plaats van 1 keer.

Che_cuevara | 23-02-12 | 08:51

@Chorizoworstje | 23-02-12 | 08:47
Bijna goed:
Ziekenhuizen moeten winst draaien, zodat de directeur 3x BalEllende kan verdienen.

necrosis | 23-02-12 | 08:50

Tja, ziekenhuizen moeten tegenwoordig ook geld verdienen!

Chorizoworstje | 23-02-12 | 08:47

@maraboe | 23-02-12 | 08:42
Oerlewappertje is jarenlang 'soapie' geweest.
Wat had jij dan verwacht?

necrosis | 23-02-12 | 08:46

Reinout (eyeworks) heeft het ethisch vermogen van een pinda, schandalig dit. Hopelijk wordt dit uitgezonden bij sbs6 daar kijkt toch geen hond naar.

maraboe | 23-02-12 | 08:42

Waarom de vu toestemming geeft begrijp ik niet. Een academisch ziekenhuis heeft publiciteit nodig dat begrijp ik. Maar de vu is net als de meeste academische ziekenhuizen een instituut waar specialisme is en waar ze bekend moeten worden van grensverleggend onderzoeke en daarover publiceren. Het is een kruispunt van patienten die nergens anders behandeld kunnen worden omdat de expertise er niet is. Dit geldt voor alle acadmische ziekenhuizen.

Gan dan naar slotervaart een uit de periferie waar het std werk wordt verricht.

Ik waardeer de vu om haar kennis en kunde maar niet omdat zij op tv zijn. Goede tijden slechte tijden krijgt weer een andere dimensie op deze manier.

Het blijft gemakkelijke gewoon de tapes van 35 camera's doorspoelen editen voice over muziekje erbij en klaar.

de zender die het uitzendt boycotten.

dolffie | 23-02-12 | 08:32

Lekker schijnheilig van dat nieuwsuur. Hier een beetje ophef over maken maar het verhaal over de medische toestand van die Friso uit NRC wel in geuren en kleuren overnemen.

Bedenk | 23-02-12 | 08:32

Dit is wel erg smerig.
Zitten ze je zomaar te beluisteren en te bekijken, zullen we achteraf wel even toestemming vragen, of niet.
Maar ondertussen zitten er wel een stelletje niet medici mee te kijken en luisteren.
Ziek, heel ziek.

Che_cuevara | 23-02-12 | 08:31

"De VU zelf beroept zich op transparantie en openheid in een tijd dat de zorgsector onder vuur ligt." Lulkoek van de bovenste plank, laat ze dan ook gelijk even in de financiele adminstratie meekijken, want dit zie ik zojuist als kop in de Televaag staan: "Zorgdeclaraties miljard te hoog"., en dan gaat het toevallig niet over wat patienten declareren. Denk daar maar eens over na meneer van de VU.

Rest In Privacy | 23-02-12 | 08:28

@codedelight | 22-02-12 | 23:49
Herstel:
Komt een vrouw bij de camera

Van Dikhout | 23-02-12 | 08:18

Aan de telefoon zijn ze verplicht te zeggen dat het gesprek wordt opgenomen voor evaluatie doeleinden.
Je zou kunnen zeggen... dat moeten ze dan ook vooraf melden bij de VU.
Maarrr het gaat hier om de spoedeisende hulp. Meneer (van Eyeworks): "Ik weet dat uw hart faalt, maar mogen wij u daarbij filmen. En hoe voelt dat nu?".
En als je het niet wilt (die 35 camera's staan er al), brengt de ambulance je dan naar een ander ziekenhuis??
Ziek!

vip33 | 23-02-12 | 08:16

Toestemming wel of niet is niet relevant. Wat alleen al schandalig en ongeoorloofd is dat rukpubergeluidsmannetjes en wannabee camerameisjes gewoon hebben zitten meekijken en meeluisteren. Ook al wordt het later NIET uitgezonden, omdat bijv. het materiaal niet sensationeel is of omdat er achteraf geen toestemming kwam: dan is er toch door niet medici meegeloerd.
Stuitend !!

De Literator | 23-02-12 | 07:49

Ziek!

Joris D. | 23-02-12 | 07:18

Grote fail arnie! Net zoals die kut film nova zembla van je! Wat een kut verhaal en wat een slecht camera werk!

zeefert | 23-02-12 | 07:17

Die GL mevrouw, daar klap ik iig niet op of overheen

Den Meester | 23-02-12 | 07:06

@Rammstein | 23-02-12 | 04:43
Truste en tot later.

Stormageddon | 23-02-12 | 04:46

Ik ga slapen, mag straks weer middag draaien, met of zonder Arnie & co.
Nice day y'all !

Rammstein | 23-02-12 | 04:43

Stormageddon | 23-02-12 | 04:36 | + 0 -
LOL *tomatenrood kleurt*

Rammstein | 23-02-12 | 04:39

DANNY3960 | 23-02-12 | 04:27 |

tuurlijk mag dat, ga vooral lekker je gang als dat jouw gelukkig maakt knulleke.

paella | 23-02-12 | 04:36

@DANNY3960 | 23-02-12 | 04:27
Ik. Stoor. Me. Meestal. Meer. Aan. Het. Gebrek. Aan. En. Onjuiste, interpunctie. eVenals. heT. verKeerd, gebRuik. van HooFdleTters.
Maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Stormageddon | 23-02-12 | 04:34

Stormageddon | 23-02-12 | 04:31 | + 0 -
Met zijn grammatica ? Ja hoor, hij is de gêne totaal voorbij.

Rammstein | 23-02-12 | 04:33

@paella | 23-02-12 | 04:12
Je lul in de stofzuiger valt inderdaad reuze mee. Maar wil jij daarmee op de nationale televee? Gefilmd met de verborgen camera? Dacht het niet.

Stormageddon | 23-02-12 | 04:31

paella | 23-02-12 | 04:12 |

Interpunctie! Mag ik me daar aan storen? JA!

DANNY3960 | 23-02-12 | 04:27

Parsons | 23-02-12 | 03:53 |

niet alles wat gezegd wordt in de media is gelijk waar, zij lichten maar een kant uit (die van het schenden van het beroepsgeheim) maar wat is er bijvoorbeeld gedaan om het beroepsgeheim wel te behouden? dat is waar ik benieuwd naar ben, want ik kan mij niet voorstellen dat een ziekenhuis zo onvoorzichtig kan zijn (als dit verhaal inderdaad zo blijkt te zijn zoals het er staat, foei VU! branden zult gij). en daarbij, mensen denken dat op een SEH alleen maar zwaargewonde doodbloedende mensen met een hartaanval komen, maar dat valt reuze mee. het is veel minder dramatisch dan het op de teevee overkomt (oh hoe ironisch).

DANNY3960 | 23-02-12 | 03:54 |
jammer, nog steeds niet de moeite waard om er een zinnig antwoord op te geven.

paella | 23-02-12 | 04:12

Goh Weer een idee om onze noodlijdende branche financieel wat op te lappen. Verborgen camera's
Ik werk voor een arbodienst. Ik denk dat ik maar ga voorstellen dat de werkgever live gaat meekijken met het spreekuur. Vragen we achteraf even om toestemming.....
jezus Crist. Net als je denkt dat het niet gekker kan is er een directie van een ziekenhuis die toestemming geeft voor deze waanzin en artsen die dat blijkbaar allemaal goed vinden. Die lekkende arts over Friso zit binnen de kortste keren bij de inspectie op de koffie. Benieuwd of de inspectie hier ook zo alert is.

dr kildare | 23-02-12 | 04:11

Parsons | 23-02-12 | 03:53 |

Damn, zowaar een keer eens met je!
Ik geef je een +, is dat goed?

*out*

Strangetown | 23-02-12 | 03:56

paella | 23-02-12 | 03:48

Ik val je niet aan, je plempsel ziet er niet uit.

DANNY3960 | 23-02-12 | 03:54

@paella | 23-02-12 | 03:45
Het hele verhaal is vrij duidelijk niet? 35 verborgen camera's op de EH van de VU. Veelal filmen zonder toestemming. For what it's worth, want toestemming verlenen in een spoedeisende hulp situatie is ridicuul. Het staat bovendien vast dat het beroepsgeheim is geschonden. Dit krijgt nog wel een staartje.

En terecht.

Parsons | 23-02-12 | 03:53

Elke halve zool die vrijwillig instemt (in ziekenhuis termen: informed consent) met zijn/haar lief&leed en/of gezicht op de kijkbuis te willen verschijnen, soit.

Ik moet er niet aan denken dat mijn anonimiteit geschonden wordt....

Strangetown | 23-02-12 | 03:52

DANNY3960 | 23-02-12 | 03:43 |

en ga jij eens even goede argumenten zoeken om jouw standpunt te verdedigen over het feit dat jij het blijkbaar niet met mij eens bent, ipv mij persoonlijk aan te vallen. want dat is helemaal nergens voor nodig.

paella | 23-02-12 | 03:48

paella | 23-02-12 | 03:45 |

Pfff ik heb er al een paar op hoor........ maar hoofdletters, DT, kommas enzeau.............

DANNY3960 | 23-02-12 | 03:48

Parsons | 23-02-12 | 03:38 |

daar heb je een punt waar ik nog erg over twijfel. heb namelijk het idee dat hier een kant van het verhaal niet verteld wordt, ben zelf al jaren bekent hoe het in een ziekenhuis werkt en geloof mij, beroepsgeheim, daar is men panisch over. althans, in het ziekenhuis waar ik werkte dan, weet niet hoe het in de VU zit.. stel dat hier echt blijkt dat het beroepsgeheim geschonden wordt dan vindt ik het schandalig, maar nogmaals, het hele verhaal graag.

paella | 23-02-12 | 03:45

paella | 23-02-12 | 03:27
Neem een Paracetamolletje.

En google even naar hoernalisten eten mekaars vlees.

DANNY3960 | 23-02-12 | 03:43

@paella | 23-02-12 | 03:27
Verborgen camera?

Call it.

Parsons | 23-02-12 | 03:38

ik snap niet waarom mensen nu opeens geschokt zijn en beginnen te miepen over privacy schending. jongens, dit soort show's zijn er al jaaaaaaren. gehoord van A&E misschien, ontzettend goed lopende reality show opgenomen bij de SEH in een ziekenhuis in Engeland?
En iedereen miew walgelijk schandalig wat genant, kom op zeg, wat vinden jullie van die shows waar dikke mensen met ingetrokken tepels naakt voor de camera gaan staan en vervolgens verkondigen dat ze nooit naar de dokter durfden omdat zij zich zo schaamden? de enige reden waarom zij daar staan is omdat ze er geld mee verdienen, maar zij schamen zich net zo hard. er zijn dus wel goordere, walgelijkere dingen te zien dan patienten die TOESTEMMING hebben gegeven om het uit te zenden. en daarbij, een dokter past wel op met het schenden van het beroepsgeheim want anders kan hij fluiten naar zijn baan. daar gaat je studie van 10 jaar of langer, weet haast zeker dat hier een groot deel van het verhaal niet verteld wordt, vast weer een stel domme boeren nederlanders ''euuuh jaaa er wordt gefilmd ensjow dat mag nie toch? jaa uhhh heb wel toesjtemming gegevuh wantuh is wel leuk op teevee te komuh maar toch magnie toch? beroepen geheimen ofzo toch?''

paella | 23-02-12 | 03:27

neemjemoederindemali | 23-02-12 | 02:20

Domme doerak.

boeglul | 23-02-12 | 02:34

@DANNY3960 | 23-02-12 | 02:23
sorry. out.

Mindy | 23-02-12 | 02:32

@DANNY3960 | 23-02-12 | 02:21
Ah dat, ja. Muntje valt.

Parsons | 23-02-12 | 02:24

Parsons | 23-02-12 | 02:20

Laat maar, Mindy's tegel maakt even iets los ........

DANNY3960 | 23-02-12 | 02:23

Parsons | 23-02-12 | 02:20

TNZ........ short for waar je familie woont.

DANNY3960 | 23-02-12 | 02:21

@boeglul | 23-02-12 | 02:18

Ook dat

neemjemoederindemali | 23-02-12 | 02:20

@DANNY3960 | 23-02-12 | 02:14
TNZ? Je bent me even kwijt...

Parsons | 23-02-12 | 02:20

@Mindy | 23-02-12 | 02:13
Nope.

Parsons | 23-02-12 | 02:18

neemjemoederindemali | 23-02-12 | 02:05

Pannenkoek.

boeglul | 23-02-12 | 02:18

Parsons | 23-02-12 | 02:09 | + 0 -

Mhm, waarschijnlijk gehoord van slachtpartij in TNZ ergens eind jaren 80. Damn t komt allemaal terug.

Bomenbuurt.

DANNY3960 | 23-02-12 | 02:14

@Parsons | 23-02-12 | 02:09
Dank maar ehh jij kan er meer dan 1 geven?

Mindy | 23-02-12 | 02:13

@Mindy | 23-02-12 | 01:20
Die +4 is van mij.

Parsons | 23-02-12 | 02:09

@vander F | 23-02-12 | 01:24
Zo ben ik. ;)

Parsons | 23-02-12 | 02:08

@La Vie En Rose | 23-02-12 | 01:12
Ik vraag me af of Eyeworks niet te verwijten valt dat ze willens en wetens aan strafbare feiten mee hebben gewerkt.

Parsons | 23-02-12 | 02:06

@boeglul | 23-02-12 | 01:58

Ja

neemjemoederindemali | 23-02-12 | 02:05

@DANNY3960 | 23-02-12 | 01:52
Brengt slechte herinneringen boven zo'n topic als dit ja, zucht.

Mindy | 23-02-12 | 02:01

neemjemoederindemali | 23-02-12 | 01:46

Edoch blijft u een klootviool.

boeglul | 23-02-12 | 01:58

Mindy | 23-02-12 | 01:47 | + 0 -

Jaaaaaren geleden geconfronteerd met een moord, vandaar.


Gruwel.

DANNY3960 | 23-02-12 | 01:52

@DANNY3960 | 23-02-12 | 01:41
Hee lang gelee, dank. Hmm het zit hoog, qua datum enzo. Het was echt vreselijk hoe ze daar (niet) behandeld werd, ze kon niet eens zitten en al had dat gekund, tussen al dat tuig in weekend. Zo ga je niet met zwaar zieke mensen om en dan nog filmen ook. Sic sic.

Mindy | 23-02-12 | 01:47

@vraagstaart | 23-02-12 | 01:22

Godver, we hadden afgesproken dit niet naar buiten te brengen. Btw, ik ga me nu niet verlagen door te vertellen over die danspaal die spontaan door midden brak.

Hoe je die nacho gebruikte als buttplug was wel hilarisch, als Arnie daar bij was geweest met zijn 35 camera's.

neemjemoederindemali | 23-02-12 | 01:46

@La Vie En Rose | 23-02-12 | 01:12
Nee, als je een beetje gezond verstand bezit, zou je nooit met dit idee komen, laat staan in de praktijk brengen

T. Grimbek | 23-02-12 | 01:43

Het is begonnen met die kloot van een John de Mol in 1999. Oerlemans is een aanhanger van deze man. Sterker nog, hij wilde een tweede De Mol worden. Dat begint hem aardig te lukken. Deze geldlustige idioten die de hele teevee naar de kloten hebben geholpen, moeten met alle middelen juridisch gestopt worden met hun walgelijke TV! Ze financieel geheel aansprakelijk stellen! Dan pas zullen ze anders piepen!

jojo1956 | 23-02-12 | 01:43

Mindy | 23-02-12 | 01:20 | + 0 -

Ik val even zonder woorden.

DANNY3960 | 23-02-12 | 01:41

Reality op de eerste hulp vind ik okay.
Maar dan wel alleen met toestemming van de patient.
Sneaky opgehangen cams in behandelruimtes moeten verboden zijn.
Niks stiekum..... gewoon daar aanwezig zijn met een cameraman/vrouw en even vragen of het mag.
En iedereen die toestemming geeft en die later op tv te zien is.... €1000,- toeschuiven.
.

Schietmijmaarlek | 23-02-12 | 01:28

vraagstaart | 23-02-12 | 01:22

"Nilfisk de Noorman?"

Grinnikt.

boeglul | 23-02-12 | 01:27

@Parsons | 23-02-12 | 00:19,
ROFL-LOL!
You made my night bro.

vander F | 23-02-12 | 01:24

@La Vie En Rose | 23-02-12 | 01:01 LOL "Heeft u ècht niets gegeten meneer Struikenbos?" #priceless

vraagstaart | 23-02-12 | 01:24

-weggejorist-

janjing | 23-02-12 | 01:22

@neemjemoederindemali | 23-02-12 | 00:36 Jij was toch diegene die de EHBO op kwam met een complete stofzuiger onder je regenjas, omdat je "je 23 centimeter" in de slang had gestopt?

Nilfisk de Noorman?

We hebben de fotoos bewaard. Misschien iets voor Dumpert?

vraagstaart | 23-02-12 | 01:22

Gelukkig dat mijn overleden vriendin dit niet meer hoeft mee te maken, zij noemde die VU EH de Gazastrook. Zat tussen de steekwonden etc. met ernstige chemocomplicaties, dat hele VU, knettergek zooitje.

Mindy | 23-02-12 | 01:20

Ach ja, het volk maakt zich liever druk om de privacy van een bekende prins dan die van 1500 anonieme Henks en Ingrids. Triest landje!

jojo1956 | 23-02-12 | 01:20

Hi, zal ik ongelezen, net ingekomen beginnen afzeiken, of even wachten?

DANNY3960 | 23-02-12 | 01:20

@dlseth_ | 23-02-12 | 01:09
Dat is Bartje. De goorlap.

Stormageddon | 23-02-12 | 01:13

-weggejorist-

janjing | 23-02-12 | 01:13

@T. Grimbek | 23-02-12 | 01:06
Nee, het VU is hier de schuldige. Die heeft eyeworks toestemming gegeven om te filmen.

La Vie En Rose | 23-02-12 | 01:12

Weet niet wie ik een grotere kwal vind, Reinout of Rutger.

whatsnext | 23-02-12 | 01:11

Even ver verduidelijking; die kerel met een blik bruine bonen in zijn hol ben ik dus NIET.

dlseth_ | 23-02-12 | 01:09

Faillissement van eyeworks zou eigenlijk op zijn plaats zijn en hiernaast ook nog graag Reinout helemaal kaal plukken, zijn we gelijk van al die kut-films af

T. Grimbek | 23-02-12 | 01:06

neemjemoederindemali | 23-02-12 | 00:59

Ik ben links en geen gutmensch klootviool!

boeglul | 23-02-12 | 01:04

Ow, moest gelijk aan deze gouwe ouwe denken.
(Deze patient heeft toestemming gegevon)
Vanaf 2:33 gaat het onderzoek beginnen.

www.youtube.com/watch?v=7toy5hgeQj0

La Vie En Rose | 23-02-12 | 01:01

Zou mij niks verbazen als dit allemaal in scene is gezet om kijkers te lokken voor het programma

aangezien eyeworks niet alleen over lijken gaat, maar hier ook nog graag op wil dansen

T. Grimbek | 23-02-12 | 01:00

-weggejorist-

janjing | 23-02-12 | 01:00

@boeglul | 23-02-12 | 00:57

U bent een links gutmensch en hooggeplaatst binnen een linkse partij?

neemjemoederindemali | 23-02-12 | 00:59

neemjemoederindemali | 23-02-12 | 00:47

Uw opmerking noemt men in de volksmond generaliseren. Meestal slaat men dan de plank goed mis. Je zou mijn flatje eens moeten vergelijken met de woning van Bolkenstein.

boeglul | 23-02-12 | 00:57

@boeglul | 23-02-12 | 00:44

Ik vroeg niet de naam van de plaats maar hoe denk je dat hij zijn miljoenenvilla bij elkaar heeft geharkt?

Die linkse figuren zijn allemaal van links lullen en rechts de zakken vullen.

neemjemoederindemali | 23-02-12 | 00:47

@Stormageddon | 23-02-12 | 00:37
En dan hebben we het nog niet eens over de prijs.

Parsons | 23-02-12 | 00:47

Het valt me op dat het de hele dag al over seks gaat.

Goede ontwikkelingen.

Da Mul | 23-02-12 | 00:45

neemjemoederindemali | 23-02-12 | 00:20

Hulshorst. En nu?

boeglul | 23-02-12 | 00:44

Nieuw, binnenkort Joris Linssen nieuwe tv show waar mensen onverwacht word gevraagd naar hun belevingen bij een uitvaart. Hello Goodbye crematorium.

gladstoned66 | 23-02-12 | 00:43

@Arjan | 23-02-12 | 00:32

Kan ik me voorstellen, neemt niet weg dat een ziekenhuis iets anders is dan de openbare weg. Al vind ik die blik op de weg camera's ook verwerpelijk vindt.

neemjemoederindemali | 23-02-12 | 00:38

@gladstoned66 | 23-02-12 | 00:35
It's more complicated than that.

Stormageddon | 23-02-12 | 00:38

@Parsons | 23-02-12 | 00:32
Nog even afgezien van het feit dat licht een nadelige invloed heeft op de smaak van datgene wat in glas verpakt is. Vandaar ook dan wijn in veelal in groene en bier in bruine flessen is verpakt.
De "shelf life" van glasverpakkingen is lager dan van blik. Zelf inblikken geniet dan ook de voorkeur boven wecken. En als het dan ook nog beter is om je reet te stoppen, dan vraag je je af waarom we nog glas gebruiken.

Stormageddon | 23-02-12 | 00:37

@Arjan | 23-02-12 | 00:27
Verborgen camera's? #kuch

Parsons | 23-02-12 | 00:37

@Parsons | 23-02-12 | 00:32

Dat was mevrouw vraagstaart, kan wel zijn dat @svennusmax het jou verteld heeft, hij had het iig van vraagstaart. (Heb het zelf afgeluisterd en op film vastgelegd)

neemjemoederindemali | 23-02-12 | 00:36

@neemjemoederindemali | 23-02-12 | 00:33

* artsen die lekken visualiseren doet *

Ben kotsen en naar me nest. Trusten.

ZKH EénOog | 23-02-12 | 00:35

Stormageddon | 23-02-12 | 00:25 | + 1 -

You have tried on and off?

gladstoned66 | 23-02-12 | 00:35

@ZKH EénOog | 23-02-12 | 00:30

Precies, hoe zeer ik die Duitse "goden" ook minacht, ook zij moeten in vrijheid en zonder maffe artsen die "lekken" in een ziekenhuis in rust tegen hun dood strijden.

neemjemoederindemali | 23-02-12 | 00:33

@neemjemoederindemali | 23-02-12 | 00:27
Dat onherkenbaar in beeld weet je dan nog niet, en je kunt ook best staande gehouden worden terwijl je niks gedaan hebt. Als ik m'n been breek mag mijn (gelukkig fictieve) baas dat best weten, als ik met een nipt P'tje wegkom dan zit ik niet te wachten op een filmteam.

Arjan | 23-02-12 | 00:32

@boeglul | 23-02-12 | 00:29

Ik kan mij niet herinneren, dat iemand mij dat als vereiste stelde, om een ander aan te mogen spreken.

ZKH EénOog | 23-02-12 | 00:32

@Stormageddon | 23-02-12 | 00:27
Ik heb van @neemjemoederindemali geleerd dat het daarom verstandiger is om blik te gebruiken. Kan ook @svennusmax geweest zijn trouwens.

Parsons | 23-02-12 | 00:32

@Arjan | 23-02-12 | 00:27

Die hadden ook 35 camera's bij de 1e hulp? Buiten dat, is ook schandalig, tenzij ze VOORAF toestemming hebben gevraagd en de patient ook nog eens bedenktijd hebben gegeven.

neemjemoederindemali | 23-02-12 | 00:30

@neemjemoederindemali | 23-02-12 | 00:22

Precies. Daarentegen: er zijn zat langdurige aandoeningen, waar je ruim van te voren weet dat je een ingreep krijgt, dat je ook wel overwogen een beslissing er over kan maken.

Maar inderdaad: altijd toestemming vooraf vragen. En korte termijn ingrepen, zoals EH of andere spoedjes te allen tijde weigeren.

Maar het aller smerigste is eerst de opnames maken, en dan pas toestemming vragen. Wie garandeert er dat de beelden bij weigering niet alsnog lekken.
Of sterker: wie KAN dat garanderen, in een land waar zelfs zelfverklaarde goden van Duitse afkomst niet eens veilig zijn in een ziekenhuis?

ZKH EénOog | 23-02-12 | 00:30

ZKH EénOog | 23-02-12 | 00:24
Ik kan mij niet herinneren dat ik u een vraag gesteld heb.

boeglul | 23-02-12 | 00:29

Het is gewoon van de zotte. Als iemand van Brein een torrent-site laat afsluiten, staat heel NL op z'n achterste benen, want we willen de nieuwste prutsfilm van JC van Damme gewoon gratis kunnen downloaden.

Maar als er een stel Eyeworks-medewerkers 24 uur per dag alles filmen wat er in de behandelkamer van een ziekenhuis gebeurt, dan zijn er nog massa's mensen die daar blijkbaar niet zo'n probleem inzien, want er komt immers een balkje over je ogen als je niet op tv wilt.

Echt. De prioriteiten qua privacy zijn weer volkomen duidelijk in dit land.

Mensen die deze actie van Eyeworks billijken, verdienen het niet om nog grondrechten te hebben, want ze zijn die rechten niet waard.

brun | 23-02-12 | 00:29

TV an sich veroorzaakt vele psychische kwalen en zet bijvoorbeeld aan tot geweld.

Maar als je dat zegt ben je een racist.

Da Mul | 23-02-12 | 00:28

@Parsons | 23-02-12 | 00:19
Ahem... Ja, van die dingen... (Geen ervaring mee. For the record)

Stormageddon | 23-02-12 | 00:27

@Arjan | 23-02-12 | 00:23

2 dingen, het wordt gefilmd op de openbare weg en je komt onherkenbaar in beeld. Verder gaat het niet over je medische problemen maar omdat je iets fout doet in het verkeer.

neemjemoederindemali | 23-02-12 | 00:27

@neemjemoederindemali | 23-02-12 | 00:18
Daar heb je een punt Mali.

Helaas ;-)

Bart_Bart | 23-02-12 | 00:25

@neemjemoederindemali | 23-02-12 | 00:16
Mannen die per ongeluk een stofzuigers of andere zaken om hun lid hebben gekregen... Van die dingen inderdaad.

"You slipped and fell into a robot hand?"
"Yes"
"Penis first?"

www.youtube.com/watch?v=Tb627xDlqBs

Stormageddon | 23-02-12 | 00:25

@Pierre Lebon | 23-02-12 | 00:22

Precies, ik ben namelijk heel benieuwd hoe ze bij jouw vrouw haar vaginisme hebben behandeld.

neemjemoederindemali | 23-02-12 | 00:24

@boeglul | 23-02-12 | 00:17

Wie had het over geld verdienen? Hij had het over geld vangen. Wezenlijk verschil, als je het mij vraagt.

ZKH EénOog | 23-02-12 | 00:24

Afschieten dat bestuur van de VU. Niet alleen schending van privacy maar ook schending van het beroepsgeheim van artsen. Het is soms al genant genoeg naar een dokter te gaan, laat staan dat het nog eens uitgezonden wordt op nationale tv.

verpauperaar | 23-02-12 | 00:24

neemjemoederindemali | 23-02-12 | 00:18

Toevallig zit u op een site waar dat de core Business is. Ontwaak in de hel van uw geliefde porno.

boeglul | 23-02-12 | 00:24

Trouwens, precies hetzelfde verhaal voor Blik op de Weg e.d.. Je *kunt* niet weglopen (want je bent staande gehouden) en ondertussen wordt je gefilmd (en als je daar ter plekke bezwaar tegen maakt gaat de camera niet uit).

Arjan | 23-02-12 | 00:23

@Arjan | 23-02-12 | 00:21

Dat is mij niet bekend, mocht het zo zijn dan is het al 10 jaar een schandalige vertoning.

neemjemoederindemali | 23-02-12 | 00:23

Dit soort televee voortaan op de afdeling gynaecology graag. En wel sofort!

Pierre Lebon | 23-02-12 | 00:22

@Bart_Bart | 00:13
Hoe het ook in de praktijk gaat, feit is dat mensen ongevraagd in een ongemakkelijke situatie worden gefilmd. Een flagrante schending van de privacy.

hatari | 23-02-12 | 00:22

@ZKH EénOog | 23-02-12 | 00:19

Precies, gewoon niet filmen en zeker niet bij de EH.

neemjemoederindemali | 23-02-12 | 00:22

Hoe kunnen dit soort programma's ANDERS gemaakt worden dan te beginnen met filmen en achteraf om toestemming te vragen? Dit soort programma's worden al 10 jaar uitgezonden, ik begrijp die plotselinge ophef niet. Het was al 10 jaar een kutstreek.

Arjan | 23-02-12 | 00:21

@boeglul | 23-02-12 | 00:17

Je weet in wat voor een toko Marcel van Dam woont? (ik noem maar een naam)

neemjemoederindemali | 23-02-12 | 00:20

@Stormageddon | 23-02-12 | 00:11
Dit soort shizzle bedoel je denk ik? 1man1jar.org/

Parsons | 23-02-12 | 00:19

@neemjemoederindemali | 22-02-12 | 23:52

Dan heb je me verkeerd begrepen: ik had het niet over filmen in de wachtkamer, ik had het over toestemming vragen om te filmen tijdens de behandeling.

Niettemin heeft @parsons volledig gelijk: de patiënt in de wachtkamer (al dan niet van de EH), heeft wel wat anders aan zijn hoofd, dan een overwogen beslissing maken om je privacy al of niet op te geven. Die heeft vooral de komende gewenste hulpverlening in gedachten.

En dus is niet filmen, zeker op de EH, de meest ethisch verantwoorde oplossing.

ZKH EénOog | 23-02-12 | 00:19

@Bart_Bart | 23-02-12 | 00:13

Zelfs dan nog weet je niet wat er met de opnames gebeurt, wie zegt mij dat een of andere stagaire het wel grappig vind en het ff rondtoetert op feestjes en partijen of gewoon op twitter?

neemjemoederindemali | 23-02-12 | 00:18

@ZKH EénOog | 22-02-12 | 23:41
Vind ik van jouw reaktie ook. Dat ze beiden op het idee komen vind ik laag en omdat iedereen het VU aanpakt doe ik arnie een beurt geven.

weedo | 23-02-12 | 00:17

Parsons | 22-02-12 | 23:22

Sinds wanneer is geld verdienen een linkse hobby?

boeglul | 23-02-12 | 00:17

Een huisarts doet het beter, die vraagt netjes van tevoren of er bezwaar is tegen een eventueel mee kijkende stagiair.
Daarbij komt nog dat de zogenaamde BN'er negen van de tien keer helemaal over de rooie gaat als hij zich in zijn privacy aangetast voelt.

Drop dead, Reinout, dan pak ik de camera er even bij.

www.treygarrison.com/wp-content/upload...

Jackanders | 23-02-12 | 00:16

@Stormageddon | 23-02-12 | 00:11

Ik weet er alles van, wat te denken van mannen die de viagrapot iets te snel hebben leeg gesnoept?

Verder natuurlijk mensen die er komen na een ongeval, hartaanval, overmatig drugsgebruik, TIA/CVA etc. etc.

Dementen die zijn gevonden in hun huis waar ze al 2 weken in hun eigen stront lagen met een 3 dubbele beenbreuk.

neemjemoederindemali | 23-02-12 | 00:16

@Parsons | 22-02-12 | 23:49

Dat is en blijft uiteraard de allerbeste optie, dat ben ik zeker met je eens.

ZKH EénOog | 23-02-12 | 00:15

@neemjemoederindemali | 23-02-12 | 00:10
Dat is een goed argument, zoals brun ook zegt.

Hoewel, je weet niet precies hoe het in de praktijk gaat. Misschien zijn het vaste camera's en wordt materiaal pas teruggekeken en gemonteerd als voor dat bepaalde tijdslot toestemming is gegeven.

Bart_Bart | 23-02-12 | 00:13

@neemjemoederindemali | 22-02-12 | 23:52
Trileitje is nog tot daar aan toe. Denk aan een pak Gouda® Kaarsen in een anus, of een gebroken wijnfles door het net even te vroeg aantrekken van de sluitspier. Of een krultang die per ongeluk is gaan krullen in een lichaamsopening.
Dan is zo'n trileitje nog tamelijk onschuldig. Je wilt niet weten wat sommige mensen allemaal in diverse gaten stoppen. Nee, echt niet. Ook niet via een TV-programma. Het zijn namelijk vaak niet de meest aantrekkelijke schepselen der natuur die dat doen.

Stormageddon | 23-02-12 | 00:11

Geeuw

RoeptoeterT | 23-02-12 | 00:10

@Bart_Bart | 23-02-12 | 00:05

Je begrijpt het niet helemaal volgens mij, een stel programmamakers die kunnen meeluisteren en kijken met jou en de arts is een flagrante schending van de privacy en de geheimhoudingsplicht van de arts.

neemjemoederindemali | 23-02-12 | 00:10

Hoe kunnen mensen die nu überhaupt goedvinden, of afdoen als een storm in een glas water?

Er wordt dus gefilmd. Daarna krijg je, als patiënt, het verzoek of ze het mogen uitzenden. Wil je dat niet, dan maken ze je onherkenbaar in beeld of wissen de opnamen.

Niet zo erg?

Stel je dan even voor dat 't jouw dochter van 13 is die daar halfnaakt op de spoedeisende hulp lag. En dat er dus GEGARANDEERD iemand mee heeft zitten gluren. Hetzij de man die de camera's bedient, hetzij de beeldredacteur, hetzij de regisseur die besluit dat die beelden weer gewist moeten worden. Iemand heeft hoe dan ook zitten meekijken. Zonder toestemming.

brun | 23-02-12 | 00:08

@Bart_Bart | 00:00
Dat is mogelijk, hoewel mijn omgeving mijn goedheid nogal eens in twijfel trekt.

hatari | 23-02-12 | 00:05

Allemaal doorbloeden, mensen. Niets aan de hand. En hier even tekenen.

*blokschema maken van 38 camera's + bedrading, licht en geluid in iemands endeldarm, doet*

Bezorgdenverjaagster | 23-02-12 | 00:05

@neemjemoederindemali | 23-02-12 | 00:02
Als ze geen document hebben met jouw toestemming kan je makkelijk een miljoen verdienen aan schadevergoeding.

Dus, of je komt niet in het programma, of wel, maar wel voor een miljoen.

Bart_Bart | 23-02-12 | 00:05

SBS6 komt deze zomer met reality uitvaart.
Live meekijken hoe een aan pulp gereden motorduivel met kaarsvet wordt opgelapt voor het opbaren,meekijken vanuit de kist tot de camera het begeeft onder de hitte van de crematorium oven.
Dat alles gemixt met felrealistische beelden van de rouwende euhh roddelende familieleden.

Beëlzebul | 23-02-12 | 00:04

@Parsons | 23-02-12 | 00:02

Ja of een bierfles, meer waarschijnlijk, maar ik dacht, laat ik het maar netjes houden:-)

neemjemoederindemali | 23-02-12 | 00:04

Ik wens u allen een prettige nacht. Ik ga na het controleren of er nog camera's draaien slapen.

conqueror | 23-02-12 | 00:03

@Bart_Bart | 22-02-12 | 23:57

Alleen al het feit dat er film en geluidsopnames worden gemaakt is al een zeer grove schending van de privacy.

Persoonlijk had ik alle apparatuur hoogstpersoonlijk gemold, waarschijnlijk ook nog wat mensen erbij.

neemjemoederindemali | 23-02-12 | 00:02

@neemjemoederindemali | 22-02-12 | 23:56
Dat bedoel ik. En OLO @ trilei.

Parsons | 23-02-12 | 00:02

Om maar met de deur in huis te vallen:
"Ja maar... als je niks te verbergen hebt... "

(Moet hier nog een ironieteken achter? - Ik vraag het maar even)

Stormageddon | 23-02-12 | 00:02

er zijn toch al talloze live ziekenhuisprogramma's, vanwaar de ophef? dat zou er dan slechts op duiden dat ernie cs bewust de kluit belazert = sick fuck

hetluis | 23-02-12 | 00:01

@hatari | 22-02-12 | 23:59
Ik ben bang dat u een beter mens bent dan ik.

Bart_Bart | 23-02-12 | 00:00

Wel gedurfd dat Arnie met deze VU amputatieporno een nichemarkt op de kaart probeert te zetten.

panacee | 23-02-12 | 00:00

@Bart_Bart | 23:57
Ik ben bang dat er tussen u en mij sprake is van een fatsoenskloof.

hatari | 22-02-12 | 23:59

@toetanchamon | 22-02-12 | 23:55

Nog beter, een paar permanente camera's op zijn huis richten, graag met wat richtmicrofoons er bij.

Wie kent zijn overbuurman?

neemjemoederindemali | 22-02-12 | 23:57

@hatari | 22-02-12 | 23:53
Wel van zijn entrepeneurship, niet van zijn programma'tjes.

Maar goed, als nou 30% toestemming geeft. En je daarmee mooie televisie kan maken. Er zijn genoeg mensen die graag op TV willen. En genoeg mensen die dat willen zien. Wat is het probleem dan? Je moet alleen niet de mensen laten zien die niet op televee willen.

Overigens, als de VU hiermee cash verdient waardoor de zorg kan verbeteren? Nog een voordeel.

* advocaat van de duivel speelt *

Bart_Bart | 22-02-12 | 23:57

@Parsons | 22-02-12 | 23:52

Wat te denken van dementen en mensen die net een TIA/CVA hebben gehad.

neemjemoederindemali | 22-02-12 | 23:56

Wat Arnie kan dat kunnen wij ook. Iedereen die Arie ziet gaan filmen en plaats het op Dumpert, komt vanzelf een momentje dat Arie een foutje maakt. Je hoeft hem niks te vragen, doet hij ook niet.

toetanchamon | 22-02-12 | 23:55

@steventrigt1 | 22-02-12 | 23:48
Het mag dan ook niet.

Parsons | 22-02-12 | 23:53

@dubbelbart | 23:49
Ook een fan van John de Mol?

hatari | 22-02-12 | 23:53

Dat is nu echt "sick"! Zielige patienten stiekem beloeren. Volgende keer mij niet meer gezien in het VU ziekenhuis, met al die stiekemerts rondom je ziekbed.
VU stafleden, doe eens normaal, man. Stelletje voyeurs!

ljcoster | 22-02-12 | 23:53

@ZKH EénOog | 22-02-12 | 23:45

In de wachtkamer filmen is ook al een flagrante schending van de privacy. Lekker als je daar met je minnares zit die per ongeluk een gezellig trileitje niet meer uit haar vagina kan krijgen. Wat moet je vrouw daar wel niet van denken?

Ik bedoel, dan ga je als man toch mooi af.

neemjemoederindemali | 22-02-12 | 23:52

@Moondance | 22-02-12 | 23:43
En als ze nou achteraf geen toestemming zou hebben gegeven?

Wat dan?

Als bijvoorbeeld d'r schaambeen was gebroken en de artsen 2 uur lang aan d'r doos hadden moeten frunniken om de boel in het gareel te krijgen?

Wie of wat had dan *achteraf* de garantie gegeven dat die beelden zouden worden gewist? En hoe fijn is het om achteraf te horen dat er niet medisch betrokken buitenstaanders urenlang mee hebben zitten kijken naar de doos van je nichtje?

Van die dingen.

Parsons | 22-02-12 | 23:52

Ronduit schandalig.
Gefilmd te worden als je op sterven ligt...

da wizard | 22-02-12 | 23:52

Het geloof in privacy heb ik al lang opgegeven.

p boos | 22-02-12 | 23:52

Maar hoe dan ook, iemand bij de VU heeft er ongetwijfeld heel leuk aan verdiend. Dan is al dat gezeur over ethiek al snel niet belangrijk meer.

spanarchist | 22-02-12 | 23:52

Had Arnie niet in het geheim camera's kunnen ophangen in de kleedkamer van de Nederlandse dames hockeyploeg?

Bart_Bart | 22-02-12 | 23:52

Parsons | 22-02-12 | 23:49
Dat ben ik met je eens.

conqueror | 22-02-12 | 23:51

Parsons | 22-02-12 | 23:49
dat zo'n patient denkt: ze zullen wel extra hun best doen, voor het oog van de camera

hetluis | 22-02-12 | 23:51

@Moondance | 23:43
Leuk voor je nichtje, maar het blijft voor mij te ziek voor woorden.

hatari | 22-02-12 | 23:50

Moondance | 22-02-12 | 23:43 | + 0 -
Maar als er sprake is van spoed? (Wat overigens zomaar zou kunnen op de Spoedeisendehulp) Neem je dan ook even de tijd om een of ander papierwerk te lezen en te ondertekenen?

vindead | 22-02-12 | 23:50

komt een vrouw bij de dokter

codedelight | 22-02-12 | 23:49

Toch gaat iedereen kijken. Twee miljoen+ kijkers.

Bart_Bart | 22-02-12 | 23:49

Waar het om gaat, volgens mij, is dat je al gefilmd bent zonder dat je het weet en naderhand toestemming moet geven. Toch?

conqueror | 22-02-12 | 23:49

@ZKH EénOog | 22-02-12 | 23:45
Nogmaals - je kunt niet van een EH patiënt verwachten dat deze in staat is om op een dergelijk moment een rationele beslissing te kunnen nemen. Derhalve: niet filmen. Never, ever nooitniet.

Parsons | 22-02-12 | 23:49

Dit is te gek voor woorden, dat het mag. schandalig over de rug van de mensen die voor hun leven vechten filmen en er lekker geld aan kunt verdienen. Bah bah, wie zit er in dat bestuur met zulke misselijke ideeën?

steventrigt1 | 22-02-12 | 23:48

Moondance | 22-02-12 | 23:43 Achteraf. De release en het vragen om toestemming komen NADAT het gefilmd is.

Dat is te laat. Ze zouden op voorhand om toestemming moeten vragen.

zeg maar jansen | 22-02-12 | 23:46

@Moondance | 22-02-12 | 23:43
Dan is er dus weinig aan de hand.

Ik dacht al. Een bedrijf als Eyeworks heeft haar zaken juridisch redelijk goed dichtgetimmerd. Mag je verwachten.

Bart_Bart | 22-02-12 | 23:45

@Parsons | 22-02-12 | 23:39

De enige mogelijkheid vooraf op de EH is in de wachtkamer. En daar neemt de tv-boer maar genoegen mee, of niet. Ze móeten niet filmen, ze mogen. Indien de gastheer, het ZH, de toestemming verleent binnen te filmen. En de gastheer mag, en moet in dit geval zelfs, de voorwaarden eisen. Waaronder instemming van de patiënt vooraf.

ZKH EénOog | 22-02-12 | 23:45

@Moondance | 22-02-12 | 23:43

Bullshit, alleen al het feit dat er 35 camera's hangen is al schandalig.

neemjemoederindemali | 22-02-12 | 23:45

Bart_Bart | 22-02-12 | 23:42
Ik vond hem wel leuk ;-)

conqueror | 22-02-12 | 23:44

Ik weet niet of Kabouter Prikkeprak nog anale poliep onderzoeken doet maar lijkt me een perfect format voor Arnie mocht dit geschrapt worden. Met als lijdend voorwerp Patty Brard, helemaal zijn stijl.

Harry Turtle | 22-02-12 | 23:44

ZKH EénOog | 22-02-12 | 23:41
precies

conqueror | 22-02-12 | 23:43

Een nichtje van me zal op dit programma verschijnen. Werd s'ochtens, op weg naar een college aan de VU, geschept door een tram. Kwam daar dus op het ziekenhuis terecht. Wonder boven wonder is ze met niks ergers dan een paar blauwe plekken uitgekomen.
.
De mensen van Eyeworks hebben overigens haar toestemming gevraagd om op de show te verschijnen, en ze heeft een release document ondertekend. Dus, in haar geval althans, geen enkel probleem met een schending van haar privacy. Storm, meet teacup.

Moondance | 22-02-12 | 23:43

@drmoonboy | 22-02-12 | 23:31
Wat een kudtsmoes, maar goed dat Joris van vogeltjes houdt.

reageerbuis | 22-02-12 | 23:42

hatari | 22-02-12 | 23:39 Eyeworks heeft geen geld genoeg om eventuele schadeclaims uit te betalen.

zeg maar jansen | 22-02-12 | 23:42

@conqueror | 22-02-12 | 23:40
Sorry overwinnaar :-)

Bart_Bart | 22-02-12 | 23:42

@weedo | 22-02-12 | 23:37

Dom gelul. Er zijn al honderden, zo niet duizenden ziekenhuis reality-series, en daar hoor je nooit iemand over.

Het feit is, dat de televisie maker gewoon toestemming behoort te vragen aan zowel het ziekenhuis om er te mogen filmen, als aan de patiënt om diens privacy te respecteren en eventueel te garanderen. En het is het ziekenhuis, die de televisiemaker op BEIDE voorwaarden dient te wijzen (en deze voorwaarden zelfs dient te eisen), want het zijn de ziekenhuizen/artsen met het beroepsgeheim, niet de televisiemakert.

ZKH EénOog | 22-02-12 | 23:41

Als zelfs Marga Bult het schandalig vindt dan is er echt wat aan de knikker.

neemjemoederindemali | 22-02-12 | 23:41

Bart_Bart | 22-02-12 | 23:36
psst let eens op ;-)

conqueror | 22-02-12 | 23:40

@Bart_Bart | 22-02-12 | 23:33
Veertig weken zwangerschap, maanden tot jaren (bij primitieve cq natuurvolken) borstvoeding en alle andere elementen van de ouder-kindverhouding post-partum zullen een veel grotere rol spelen bij het scheppen van een band. Moeders vergeten die pijn, anders zouden ze immers geen tweede willen en zou de mens al lang uitgestorven zijn, en kinderen vergeten het al helemaal.

Zelfs als in een vergelijkend onderzoek blijkt dat na een pijnlijke bevalling de band beter is dan na een pijnloze (is bij mijn weten nooit aangetoond) dan nog is het onwaarschijnlijk.

Dmitri Dmitrievitsj | 22-02-12 | 23:40

Wat betaalt Eyeworks hiervoor? En aan wie? Welke paarse broek binnen VUmc is hier verantwoordelijk voor? Aan de hoogste boom, zou ik zeggen.

hatari | 22-02-12 | 23:39

De VU begint steeds meer overeenkomsten met een open inrichting te vertonen.

Haarkopje | 22-02-12 | 23:39

@ZKH EénOog | 22-02-12 | 23:32
Vooraf op de EH is zinloos. Derhalve is elke vorm van schending van privacy in een dergelijke omgeving zeer laakbaar.

Parsons | 22-02-12 | 23:39

@weedo | 22-02-12 | 23:37
zeggen (microsoft toetsenbord sorry)

weedo | 22-02-12 | 23:38

Wat is die Arnie diep gezakt, na gtst en dat kluundingetje zou je zegen dat je niet lager kan zakken.

weedo | 22-02-12 | 23:37

@Desmoulins | 22-02-12 | 23:35

Logisch. Daar is ie een private ondernemer voor. De VU had hem die vrijheid niet moeten geven, had Arnie de mogelijkheid niet gehad.

ZKH EénOog | 22-02-12 | 23:36

Ik vrees dat Samsonnetje 'Jan met de Pet' te weinig aanspreekt. Een te gladde uitstraling. Past beter bij Groenlinks of D66.

Hij heeft wel veel betere teksten dan Martijn van Dam, en is een goed debater.

Bart_Bart | 22-02-12 | 23:36

@Dmitri Dmitrievitsj | 22-02-12 | 23:32
Ik hoef het allemaal niet te zien.
Daarentegen vraag ik mensen ook niet om bij mij gezellig 'Hostel' te komen kijken....

necrosis | 22-02-12 | 23:36

In dit soort gevallen zou ik gewoon op z'n Amerikaans een vette schadeclaim indienen. Niet zo zeer dat ik dat geld nodig heb, maar vooral zodat bepaalde instanties dan wellicht iets meer rekening zouden houden met de privacy en de waardigheid van burgers. Ongelofelijk hoe mensen hier als een stelletje dieren in een dierentuin te kijk worden gezet.

vindead | 22-02-12 | 23:35

Er is waarschijnlijk maar één kneus die hier geen probleem mee heeft, Beau van Erven Likdorens.

Jackanders | 22-02-12 | 23:35

@kapotte_stofzuiger | 22-02-12 | 23:20
De verzekeringsmaatschappijen smullen van dit soort tv.

blinde kip | 22-02-12 | 23:35

Naakter kun je niet in beeld komen... Je geeft je ziel bloot en Arnie wil daar graag aan verdienen. Brood en spelen.

Desmoulins | 22-02-12 | 23:35

@Dmitri Dmitrievitsj | 22-02-12 | 23:32

En ik reaguurde over je herstel heen. Staan we gelijk ^^

ZKH EénOog | 22-02-12 | 23:35

@mijntweecent | 22-02-12 | 23:31

Prachtig, hoe jij de wereld omdraait en de verkeerde partij hier de schuld geeft.

ZKH EénOog | 22-02-12 | 23:33

@Dmitri Dmitrievitsj | 22-02-12 | 23:32
Die pijnlijke bevalling schept een band.

Net als een ontgroening voor een studentenvereniging.

Bart_Bart | 22-02-12 | 23:33

Ik dacht overigens dat ze dat alleen deden bij onderzoek naar nierstenen.

Pasta-saus | 22-02-12 | 23:33

@ZKH EénOog | 22-02-12 | 23:32
Eens, ik reaguurde te snel.

Dmitri Dmitrievitsj | 22-02-12 | 23:32

Kijken wat er gebeurt als je Arnie zijn vrouw 24/7 gefilmd hebt ;-)

conqueror | 22-02-12 | 23:32

@necrosis | 22-02-12 | 23:28
Een vaginale bevalling is een ranzige prehistorische aangelegenheid waarvoor onderhand iets beters gevonden zou moeten worden. Adequate pijnstilling en de keizersnee zijn stappen in de juiste richting.

Dmitri Dmitrievitsj | 22-02-12 | 23:32

@Dmitri Dmitrievitsj | 22-02-12 | 23:27

Niet mee eens. Een ziekenhuis(arts) penetreert zo diep in je privacy, dat wat mij betreft zelfs toestemming gevraagd moet worden om het anoniem uit te zenden. En voor openlijke uitzending toestemming in drievoud met minimale tussenliggende periodes van een bepaalde tijd.
En in alle gevallen VOORAF.

ZKH EénOog | 22-02-12 | 23:32

-weggejorist-

drmoonboy | 22-02-12 | 23:31

Die Arnie Oerlemans kan van mij echt keihard de vinkentyphus achter z'n oogballen krijgen met een camera dr op. Met z'n kut televee.

mijntweecent | 22-02-12 | 23:31

Alsof ik elke dag c.q. jaarlijks op de eerste hulp kom , maar dan nog , opzouten met die gladde programmamakers zonder scrupules die een stijve krijgen van kijkcijfers .

hooliganica hollandi | 22-02-12 | 23:30

@Dmitri Dmitrievitsj | 22-02-12 | 23:27
Dat wil zeggen, als de beelden voor het anoniem maken alleen door medisch personeel met wie een behandelovereenkomst bestond gezien zijn.

Bij nader inzien niet OK dus.

Dmitri Dmitrievitsj | 22-02-12 | 23:29

De VU noemt hun ongevraagde spywork transparantie en openheid?
Boycot VU.

drs.Nee | 22-02-12 | 23:28

Ik hoef dus echt geen live-bevalling te zien.
Zijn er hier mannen die er met trots naar kunnen kijken?

necrosis | 22-02-12 | 23:28

Over WTF gesproken, ik ben het met Van Gent eens.

Parsons | 22-02-12 | 23:28

Zo lang de patiënten anoniem of niet herkenbaar zijn is het in orde.

Dmitri Dmitrievitsj | 22-02-12 | 23:27

Logisch dat Eyeworks er geyl op is: ramptelevee verkoopt nu eenmaal goed.

Dus hoe dan ook, mocht er van een blunder sprake zijn, hetgeen ik denk van wel, is dat volledig te wijten aan de VU.

ZKH EénOog | 22-02-12 | 23:26

zieknhuizen, tsja, daar trek je eens een beerput open zeg.

codedelight | 22-02-12 | 23:26

Marktwerking, mensen...

Filterzakje | 22-02-12 | 23:25

Tokkies vragen er naar en wie zijn zij dan..

Bluebook | 22-02-12 | 23:24

Ze mogen in ieder geval wel de zich misdragende, agressieve tokkies laten zien, die zich op de spoedeisende hulp laten gaan.

Bart_Bart | 22-02-12 | 23:24

Nooit begrepen wat er leuk aan is om naar mensen te kijken die halfdood een ziekenhuis ingereden worden, het heeft wat ziekelijks...

brutus68 | 22-02-12 | 23:23

Als Groenlinks, BN'ers en 'mensen' TEGEN zijn, ben ik VOOR. Wel lullig als je ongevraagd op je kwetsbaarst, op televee komt, maar dat is een discussie voor mensen met ethisch besef.

Bart_Bart | 22-02-12 | 23:22

Krijg je (veelal) achteraf te horen dat er een cameraploeg heeft mee zitten kijken in de behandelkamer.

Wie geeft je de garantie dat die beelden worden gewist?

Hoe haalt de VU het in haar linkse hoofd om over de rug van ziekmensen geld te vangen door middel van het schenden van een fundamentele zekerheid die je als patiënt behoort te hebben bij het bezoeken van een arts?

Met pek en veren het gevang in jagen.

Parsons | 22-02-12 | 23:22

Tijd voor een meldpunt.

Pasta-saus | 22-02-12 | 23:20

Gezellig, stervende kankerpatienten, paniekerige seropositieven en een uitgebreide reportage over een BN-er met een sneetje in zijn/haar vinger. Wie wil dat nu niet zien?

kapotte_stofzuiger | 22-02-12 | 23:20

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken