Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gerd Leers zoekt slimme vluchtelingen

wetvandecommvaten.jpg Vluchtelingenorganisatie UNHCR heeft een goodwillprogramma: verschillende landen kiezen met de hand zielige negertjes en geven die een verblijfsvergunning. Nederland selecteert er ieder jaar zo'n 500. Per kamerbrief kondigt Gerd Leers aan de selectie-eisen aan te willen scherpen om 'moeizame' of 'onwenselijke' situaties te voorkomen. Kort gezegd wil hij goodwill tonen aan vluchtelingen die goodwill beloven. Hee. Zien we daar de langetermijnvisie & inhoud waar Job, Alexander, Emile en Jolande zo om zeuren? Want waarom zou je een bonusprogramma gebruiken om falende inburgeraars binnen te harken die ook in Nederland aan lager wal raken blijven, als je de UNHCR vluchtelingenlotto óók kan gebruiken zonder in hun voegen krakende sectoren zoals de sociale woningmarkt, hulpverlening, zorg, ambtelijke molen en onderwijs in Nederland extra te belasten met geïmporteerd leed waar niemand op zit te wachten? Sowieso: iemand uit een vluchtelingenkamp trekken en in de Hollandse integratiemolen gooien is géén verbetering van je leven, terwijl het uitnodigen van dokters, ingenieurs en docenten die zich vlot aanpassen en meedoen op de lange termijn tot verkleining van de kloof tussen mokkende autochtoon en kansloze allochtoon kan leiden. Want meedoen = winnen. Toch is de oppositie BOOS. Want selectie is discriminatie, of zo. Liever hanteert de oppositie de Methode Stekkerdoos: in een uitzichtloos Kunduz met Playmobil spelen om je kortstondig humanitair te kunnen voelen. Of de tactiek van Ab Klink, die de wereld gaat redden van honger en oorlog door twee keer per jaar samen met Femke Halsema een vergaderstoel te vullen bij Stichting Vluchteling. Want in tegenstelling tot de plannen van Leers is dat blijkbaar geen opportunistisch navelpluis dat 'what's in it for me?' schreeuwt.

Reaguursels

Inloggen

Nederland doet al vee lvoor vluchteling studenten. Google maar eens. Ze worden helemaal begeleid met studiefinanciering, daarna worden ze begeleid aan een baan geholpen. Een organisatie die dat doet waar ik nog wel eens kom, neemt zelf ook veel van die mensen aan. En het salaris dat ze krijgen is nota bene heel riant. Iemand met niet of nauwelijks werk ervaring krijgt daar gewoon het salaris van iemand met 10-15 jaar ervaring bij een organisatie die 10x zo groot is. Mij valt op dat, ten minste in de functies waar ik mee te maken heb die mensen steeds incapabel blijken en dus na het eerste jaar contract ook verdwijnen, al dan niet met een flink incident.
Vanwege het belachelijk hoge salaris blijft de rest die het wel tot het contract voor onbepaalde tijd maakt daar dan ook wel heel lang zitten.

ReneL | 16-02-12 | 14:44

Hoorde recent een documentaire over dit soort ''GelukZoekers".
Het ging om Moslims die Gristen waren geworden.
Deze zogenaamde nieuwe Gristenen werden beoordeeld op hun kennis van het Gristendom, hun nieuwe geloof waardoor ze nu echt moesten vluchten.
Deze zogenaamde nieuwe Gristenen wisten geen ene moer van hun nieuwe geloof.
Sommigen kregen toch een GelukZoekers verblijfsvergunning voor NL.
Moet kunnen toch?

Ella | 16-02-12 | 09:24

@lion@night | 15-02-12 | 21:12
misschien single toen de chaos, persterijen, martelingen begonnen in hun land??

Itastijl | 16-02-12 | 08:45

PVV si boos op Leers. Want slimme buitenlanders zijn slimme criminelen. #zucht.

Itastijl | 16-02-12 | 08:41

Nederland is toch het land van Positieve discriminatie!! Waar hebben die mauwers het over!!

ONS | 16-02-12 | 08:37

Het stuk in de volkskrant was ook wwer zo lekker "links" en iedereen loopt daar hard achteraan.

Hoe mooi zou het zijn als Nederland slechts 500 vluchtelingen opneemt, dan mogen ze nog debiel zijn ook.

Het gaat om 500 vluchtelingen, boven al die anderen die toch al komen. Daar wil Leers selecteren en ik vind terecht. Bij die andere duizenden zit al gajes genoeg, die bij voorkeur hun oorlog meenemen naar het AZC.

nu even niet | 16-02-12 | 08:31

Iemand heeft kennelijk de voor de hand liggende conclusie getrokken dat een vluchteling een soort immigrant is. En dat het misschien goed voor het ontvangende land zou kunnen zijn om de krenten uit de pap te vissen. Heel goed.

En de domme vluchtelingen dan? Die vangen we op in de regio. Iedereen blij.

poppermotje | 16-02-12 | 07:31

Wat een onzin hier. Intelligente vluchtelingen zijn maar een relatief kleine groep. Criminele vluchtelingen zijn erg vervelend. En de ongeletterde gezinsherenigers ook. Wel even in de gaten houden waar de problemen liggen.

Rest In Privacy | 16-02-12 | 01:41

Stormageddon | 16-02-12 | 01:08 |
Ik weet niet meer precies welke maatstaf voor maatschappelijk succes gehanteerd werd. Het betrof trouwens een meta-analyse en dus zullen er meerdere maatstaven gecombineerd zijn. Maar dat die meer omvatten dan wat jij noemt weet ik zeker.
En natuurlijk is maatschappelijk succes niet monocausaal te verklaren, maar IQ is wel zowat de beste singulaire voorspeller gebleken. Althans in samenlevingen met behoorlijke sociale mobiliteit.
En trouwens ook mensen die het op school slecht deden, kunnen een hoge IQ hebben. Toen nog geen aandacht was voor het verschijnsel hoogbegaafdheid was dat zelfs eerder regel dan uitzondering.
Dat er daarnaast minder 'intelligente' mensen zijn die door sluwheid, afwezigheid van enig mededogen, zuinigheid, hard werken, geluk enz. grote vermogens hebben vergaard klopt natuurlijk ook.

WirMachenMusik | 16-02-12 | 01:36

@WirMachenMusik | 16-02-12 | 00:39
Dat is dus geheel afhankelijk van hoe je maatschappelijk succes definieert. Als je het definieert als het kunnen bereiken van een hoog salarisplafond bij een overheidsinstelling: dan heeft u volstrekt gelijk. Mensen met dergelijke functies definieer ik zelf liever als maatschappelijk afval en maatschappelijk mislukt.

Stormageddon | 16-02-12 | 01:08

@leef!! | 15-02-12 | 22:12
Nee, zie LVER 00:25

La Vie En Rose | 16-02-12 | 00:42

Stormageddon | 15-02-12 | 22:23 |
"enige nuancering is wel op z'n plek."
-----------------------------------
In die zin dat IQ een prima voorspeller van maatschappelijk succes is gebleken, maar ook weer niet iedereen met een hoge IQ dat succes heeft.

WirMachenMusik | 16-02-12 | 00:39

@Superior Bastard | 15-02-12 | 22:02
Je meldt dat niet af en toe. Je loert op hem en zoekt hem op. Net zoals Pa Cartwright dat doet en Boeglul. Andersom gebeurt dat niet.

Tip: Als iemand je irriteert, kun je hem/haar ook negeren.

Verder is het niet zo dat ik niet ronduit durf te zeggen dat ik op de PVV heb gestemd. Iedereen weet dat volgens mij.

Je voorliefde voor links blijkt gewoon uit je comments bij bepaalde onderwerpen. Dat is niet erg, nou ja een beetje wel natuurlijk, ;) maar heb nu geen zin om allerlei voorbeelden op te gaan zoeken.

La Vie En Rose | 16-02-12 | 00:38

@pius | 15-02-12 | 21:50
Yep, om dezelfde reden. Luis in pels en niet omdat ik het met alle punten van de SP eens ben.

Die meerderheid gaat er niet komen, denk ik.
Mensen die niet zouden gaan stemmen gaan dan toch stemmen. Strategisch.

En mocht dat wel zo zijn dan zal een formatie heel moeilijk, zo niet onmogelijk worden. D66 gaat niet met de SP samen en de rechter vleugel van het CDA ook niet.
Daarnaast zal de SP zoveel van haar partijprogramma in moeten leveren dat zij in een klap al haar geloofwaardigheid kwijt is.

La Vie En Rose | 16-02-12 | 00:25

Gerd zegt het verkeerd hij bedoelt uitgekookte vluchtelingen.

Smalhout | 16-02-12 | 00:01

Wat een gedoe allemaal van mijn belasting centen. Ik heb liever dat Leers de grens sluit. Investeer in betere grensbewaking.

lauwebal | 15-02-12 | 23:35

@vetkleppert | 15-02-12 | 23:00
Dat weet ik allemaal wel, maar dat is dus geen criterium. We hebben het hier niet over imaginaire groepen, maar over individuen. Nochtans kun je heel wat vraagtekens zetten bij het meten van IQ, veel IQ testen zijn dermate cultureel bepaald dat er vragen in zitten waar ze in de jungle of de woestijn niks mee aankunnen. Dan zegt zo'n test wel iets, namelijk in hoeverre een individu zich kan inleven in een andere cultuur en zich potentieel zou kunnen aanpassen, maar ik zou het nooit als een absolute maatstaf willen beschouwen en al helemaal niet als maatstaf voor groepen. Iedereen die dat wel doet en dat ook nog toepast op "groepen", "naties" of "rassen" misbruikt het instrument intelligentietest, om wat voor reden dan ook.

Stormageddon | 15-02-12 | 23:30

Wat het verhaal er even niet bij vermeld is het gegeven dat het COA (jawel!) een dertigtal peperdure opleidingsambtenaren in vaste dienst heeft die van onze belastingcentjes de wereld rond vliegen gestuurd om de geselecteerde gelukkigen alvast voor te bereiden op hun nieuwe leven. Ze krijgen de 'inburgeringscursus' dus niet na aankomst hier, maar alvast daar. Let wel: voor vijfhonderd vluchtelingen per jaar een complete opleidingsafdeling met ondersteuning.
-
En denk maar niet, dat het selectiecriterium (dat zogenaamd niet bestaat, maar reken maar dat het COA invloed heeft) intelligentie of vooropleiding is, maar een politiek correct. Een gescheiden Afghaanse vrouw die in Delhi loopt te wachten op toelating tot Holland heeft een heel wat betere kans om hier terecht te komen dan iemand die toevallig al ingenieur is maar die een vrouw en vijf kinderen heeft. Die vrouw is namelijk een stuk interessanter, want: Afghaanse vrouw en gescheiden. (geen verzonnen voorbeeld, overigens)
-
De dame in kwestie zal naar alle waarschijnlijkheid nooit iets gaan bijdragen aan de NL samenleving (wegesn een compleet ontbreken van enige vorm van vooropleiding) maar ze moet en ze zal hierheen want: Afghaanse vrouw en gescheiden is uitzonderlijk. Dát is belangrijk, ziet u.
-

azoturie | 15-02-12 | 23:26

Raad_maar_raak! | 15-02-12 | 20:57

Je draait om het punt heen. Vluchtelingen helpen is niet een kwestie van selecteren op het nut voor je eigen samenleving.

Het is een kwestie van mensen willen helpen die zichzelf níet kunnen helpen. Maar ik zou beter moeten weten dan dat in de labyrinthen van het winst-geobsedeerde geenstijl te verkondingen. Hoe staat het met de aandelen?

Lyrthion | 15-02-12 | 23:19

@ Stormageddon
Met wat jij zegt ben ik het ook grotendeels eens, maar dat neemt niet weg dat het met iq wel degelijk zo werkt in grote getallen. En het is gewoon ruimschoots vol genoeg hier. We hebben al genoeg wegenwachters. Die hoeven we niet uit een primitieve beerput te recruteren met alle aanpassingsproblemen van dien.
Lees the Bell curve eens qua iq.

vetkleppert | 15-02-12 | 23:00

<- Nieuw soort Dr. Mengele (Leers - de intelligentie-dokter) voelt opkomen .... Gaat weer nergens over ...

RoeptoeterT | 15-02-12 | 22:56

@vetkleppert | 15-02-12 | 22:28
Is dat zo? Zijn het uitzonderingen? En wat is succes? Ik ben zelf redelijk intelligent, maar ik heb best vaak met een kapotte auto aan de kant van de weg gestaan dat ik heel blij was met een niet zo intelligente wegenwachter. En ik weet heel goed hoe een interne verbrandingsmotor werkt, in theorie.

Zo'n gozer is dus goud waard, voor mij. En daar zijn er wel meer van. Ik heb liever een goede loodgieter die mijn verwarming repareert dan een kletsmajoor met een drs. titel van GasTerra die niet eens helder kan uitleggen waarom Rusland de gastoevoer aan Europa beperkt en al helemaal niet weet hoe een verwarmingsketel werkt.

Ik ben wel voorstander van selectie aan de poort, begrijp me goed, maar waar selecteer je op? Dat is de vraag. De maatstaf zou moeten zijn of de immigrant (zij het op termijn) z'n eigen broek kan ophouden en door zijn vaardigheden een waardevolle bijdrage kan leveren. Al is het als verwarmingsmonteur of wegenwachter.

Ik denk dat het sowieso verkeerd is om mensen in groepen in te delen en daar een meetlat langs te leggen. Een mens is een individu. Groepen zijn bedacht en de criteria om iemand in een groep in te delen zijn vaak volkomen uit de lucht gegrepen, als die individuele mens zichzelf er niet toe rekent. Het voorliggende probleem is dus dat er regels moeten worden bedacht voor groepen terwijl het individueel maatwerk is. Daar wringt het. Je moet aan de ene kant criteria opstellen en aan de andere kant zijn die criteria per definitie onwerkbaar.

Stormageddon | 15-02-12 | 22:52

Is er al gezegd dat hij lang kan zoeken. Zelfs de marxist Ellian blijkt nu weer in Elsevier een wolf in schaapskleren. Meneer waagt het om de Polen de hemel in te prijzen en an passant even de Nederlandse bouwvakkers als onkundige proleten neer te zetten. Na islamitische landen zal ik vanaf nu alle poolse shit ook niet meer met hoofdletters plempen. De fuck voor ze, allemaal.

Peter de Kluizenaar | 15-02-12 | 22:50

@Stormageddon | 15-02-12 | 22:23

Hear hear!

En zo is het maar net.

pius | 15-02-12 | 22:41

@Simon de Danser | 15-02-12 | 22:37


dank. U bent te goed;)

pius | 15-02-12 | 22:39

Meneer Leers.
Ik ben van gedachten veranderd. Ruilt u maar 500 slimme vluchtelingen voor 500 oerdomme Nederlanders, die alles geloven van wat die verschrikkelijke olijke bolleke van Een Vandaag en griezels van Nieuwsuur, alsmede het staatsjournaal en overige door links geïndoctrineerde media ons dagelijks voorliegen.

Meer mag ook. 500 slimme vluchtelingen voor 2000 oerdom volk. Leuk om over te onderhandelen.

La Vie En Rose | 15-02-12 | 22:37

@pius | 15-02-12 | 22:18 |
Geachte, ik kan me ook vinden in de inhoud van uw tegel van 21:21, behalve in de eerste alinea. Leers' gewenste selectie is niet gebaseerd op een af te nemen IQ test. Hij verzoekt het UNHCR om tussen de 500 toegewezenen een groter aantal lieden te laten zijn, van wie hij de integratiekans (gebaseerd op scholing e.d.) groter acht.
P.S. de min @22:18 kwam niet van mij (ik min zelden), ik zal hem voor u wegplussen.

Simon de Danser | 15-02-12 | 22:37

-weggejorist-

PeterBee | 15-02-12 | 22:35

@Superior Bastard | 15-02-12 | 22:17
Poisoning the well. Heb je ook nog andere argumenten dan die drogreden? Iets inhoudelijks wellicht?

Stormageddon | 15-02-12 | 22:31

@Superior Bastard | 15-02-12 | 22:17
Die zijn er niet. Zembla niet gezien?

Parsons | 15-02-12 | 22:30

@Stormageddon | 15-02-12 | 22:23
Er zijn altijd uitzonderingen zat. Mensen met een prima stel hersens die nooit iets presteren. En op school slecht presterende types die groot succes hebben.
Maar dat zijn dus uitzonderingen. Gemiddeld is IQ wel degelijk enorm belangrijk. Als je het over grote aantallen mensen hebt. Zoals bij immigratie, bijvoorbeeld.

vetkleppert | 15-02-12 | 22:28

@Superior Bastard | 15-02-12 | 22:15
Jij bent een zwalker met een blinde vlek.
Die heb je zowel bij 'links' als bij 'rechts', hoewel die blinde vlekken bij links nogal prominent aanwezig zijn en zeker niet te genezOn.
;)

La Vie En Rose | 15-02-12 | 22:28

Ach, inderdaad. Al had ik een IQ van boven de 138 en was ik liefdeloos, het was als een hoop stont op een keiïge weg. Mee eensch duzzz. Wie de ware liefde niet kent is als een drol die oplost in troebel water.

AntiSoof | 15-02-12 | 22:28

@lion@night | 15-02-12 | 22:11
;)

La Vie En Rose | 15-02-12 | 22:25

@vetkleppert | 15-02-12 | 22:16
IQ is geen garantie voor wat dan ook. De eerder in de draad genoemde Seyss-Inquart had een IQ van 141. De uiterst succesvolle ondernemer en selfmade multimiljonair Hennie van der Most komt amper aan de 100. Dus ik vind IQ als maatstaf veel te beperkt.


Ook het succesvol afronden van een HBO of universitaire opleiding zegt niks. De meeste idioten in de tweede kamer en de meeste bestuurders van (semi-)overheidsinstellingen hebben zo'n opleiding. In feite zijn het hele dure bijstandstrekkers. Eerder genoemde Van der Most heeft de LTS niet eens afgemaakt.
Dus ach, enige nuancering is wel op z'n plek.

Stormageddon | 15-02-12 | 22:23

@Strangetown | 15-02-12 | 22:20
Nee, want met het gemiddelde IQ van Afrika wordt VMBO al een uitdaging. (70-80) Dus of die universiteiten er daar nou wel of niet zijn en voor wie doet er niet zo veel toe.

vetkleppert | 15-02-12 | 22:23

vetkleppert | 15-02-12 | 22:16 |
Ah, dan kunnen we dus eens zijn dat toegang tot onderwijs de spil is in je verhaal?

Strangetown | 15-02-12 | 22:20

Peter bee 22:10
Daarom staat de SP ook zo hoog bij de tussenpeilingen.
Tenminste... voor wat ze waard zijn dan.
Het zou sarcastisch bedoeld kunnen zijn, ware het niet dat het toevallig ook mijn partijtje is.
Fijne avond nog.

Terpen-tijn | 15-02-12 | 22:19

Als nou ieder van die andere 170 landen elk 500 vluchtelingen uit onze COAs op zouden vangen, zo, dat zou een generaal pardonnetje of 3 schelen.

dugo | 15-02-12 | 22:19

@Parsons | 15-02-12 | 21:58

KuttVara.

pius | 15-02-12 | 22:18

@Simon de Danser | 15-02-12 | 21:53

Nou ja kniesoor zeg maar. Ik heb het ergens gelezen. En anders sta ik nog steeds achter de inhoud van mijn tegel.

Ik heb hem niet voor niets geschreven natuurlijk.


pius | 15-02-12 | 22:18

@Stormageddon | 15-02-12 | 22:13
Ze zijn ook niet overtuigend en het zijn ook slechte argumenten, maar laat dat maar aan de PvdA over. Al zal de stap van Den Uyl in die vreselijke jaren '70 wel breed gedragen zijn geweest.

Alkibiádès | 15-02-12 | 22:17

Parsons | 15-02-12 | 22:08 | + 0 -
En hup, weer een Elsevierlinkje. Ik had het pas echt bijzonder gevonden als daarin de voordelen van windenergie worden benoemd. Maar dat zal wel niet he?

Superior Bastard | 15-02-12 | 22:17

@drs.Nee | 15-02-12 | 21:45
Ow, dus als ik het goed begrijp worden kansrijke vluchtelingen, die ook heel veel zouden kunnen betekenen voor de opbouw van het land waar ze naar toe zijn gevlucht, naar het Westen overgeheveld zodat Afrika afhankelijk van datzelfde Westen blijft.

Tsja, ik sta nergens meer van te kijken.

Overigens valt dat bedrag aan Nederlandse ontwikkelingshulp mij reuze mee. Dacht dat dat meer was.

La Vie En Rose | 15-02-12 | 22:16

@Strangetown | 15-02-12 | 22:14
Ik had het over IQ. Intelligentie. Gemiddeld. In Afrika. Qua capaciteiten van het brein. Om mee na te denken en te leren en dat soort dingetjes.

vetkleppert | 15-02-12 | 22:16

La Vie En Rose | 15-02-12 | 22:07 | + 1 -
Ik ben het met je eens.
Ben ik nu rechts? ;)

Superior Bastard | 15-02-12 | 22:15

vetkleppert | 15-02-12 | 22:07 |
Voor dat in NL de mogelijkheden op onderwijs voor een ieder gelijk werd gesteld, was toegang tot een HBO- universitaire opleiding het privilege van de maatschappelijke bovenlaag. Daarvoor zal NL ook weinig HBO- of universiteitsmateriaal hebben gehad?

Strangetown | 15-02-12 | 22:14

@Alkibiádès | 15-02-12 | 21:55
Oh ja, een "parlement" met leden die trouw hebben gezworen aan het koninkrijk, de koningin en de grondwet, die met 22 tegen 17 stemmen de grondwet van het hele koninkrijk omver konden werpen.

Dat soort politieke "redenen" vind ik allemaal niet zo overtuigend. Ook dat het een kolonie is genoemd, is natuurlijk onzin. Het was geen kolonie. Enfin, we moesten er dus omwille van valse, ideologische redenen vanaf. Met als gevolg dat de helft van de bevolking gezellig in Amsterdam Zuid-Oost kwam wonen.

Kortom: Als er even geen vluchtelingen zijn, dan maakt de PvdA ze wel.

Stormageddon | 15-02-12 | 22:13

La Vie En Rose | 15-02-12 | 21:48 |
Dat de door jouw genoemde partijen een meerderheid zal gaan halen, het zou zo maar kunnen. Maar zie jij het al gebeuren dat door een coalitie uit voortkomt??

leef!! | 15-02-12 | 22:12

@La Vie En Rose | 15-02-12 | 22:07
Mooie tegel Rosie!

Rest In Privacy | 15-02-12 | 22:11

-weggejorist-

PeterBee | 15-02-12 | 22:10

Worden vluchtelingen een keer in de regio opgevangen, gaan we de krenten uit de pap zitten halen, terwijl niemand op die krenten zit te wachten! Laat zo'n kansrijke Irakees toch lekker in Liebieje.. WIE VERZINNEN DIT SOORT DINGEN! *kabinet Kok-1 wiekiet en heel, heel diep sugt*

dugo | 15-02-12 | 22:09

@Stormageddon | 15-02-12 | 22:02
Nee, maar dat komt omdat er recentelijk olie is gevonden.

Parsons | 15-02-12 | 22:08

@Superior Bastard | 15-02-12 | 21:38
Die landen waar die vluchtelingen verblijven zijn veilig. Die kunnen toch ook zorgen dat mensen daar een veilig onderkomen krijgen. Huis, of hut. Er gaat al een berg ontwikkelingshulp naar die landen toe. Dat kunnen ze daar mooi aan besteden.

Waarom moeten wij wel zorgen voor huizen, uitkeringen etc voor vluchtelingen en die landen niet? Omdat het daar economisch slecht gaat? Hoe kan dat na decennia miljarden aan ontwikkelingshulp?

Enfin, er is een grens aan wat wij kunnen doen in dit kleine land, waar starters 8 jaar op een lijst staan voor een huurwoning en straks met enorme bezuinigingen te maken krijgen.

Laten we eerst maar eens gaan zorgen voor onze ouderen die onder erbarmelijke omstandigheden in een verpleeghuis verblijven.

En voor tieners met psychische problemen die in jeugdgevangenissen worden opgesloten omdat er enorme wachtlijsten bij instellingen voor jeugdzorg zijn.

En ook zorgen dat de zorg voor ernstig geestelijk gehandicapten beter wordt.

For example.

Maar over dit soort zaken hoor je die linkse lieden (op de SP na) en Pechtold niet. Die zijn gefocust op Wilders en op alle zieligers buiten Nederland. Hun eigen volk kan doodvallen.

La Vie En Rose | 15-02-12 | 22:07

Iemand toevallig enig idee wat voor IQ men in Afrika heeft, gemiddeld? Ik wel, maar ik zeg het liever niet want voor je het weet ben je weer een racist. Laat ik het erop houden dat er weinig HBO- of universiteitsmateriaal tussen zal ziten.

vetkleppert | 15-02-12 | 22:07

La Vie En Rose | 15-02-12 | 21:50 |
Het kost dan alleen een paar centen meer en moeten ook nog de bodybags uitgelegd zien te worden binnen de eigen grenzen.

Worden top-topics!

Strangetown | 15-02-12 | 22:02

@Parsons | 15-02-12 | 21:55
Vind ik een beroerde reden. Dat zou hetzelfde zijn als het Verenigd Koninkrijk dat de Falkland Eilanden weggeeft aan Argentinië omdat Lady Di met Dodi Al-Fayed de Tango heeft gedanst. Daar gaat niemand in Westminster mee akkoord.

Stormageddon | 15-02-12 | 22:02

La Vie En Rose | 15-02-12 | 21:48 | + 1 -
Bij de PS, omdat ze een, voor mijn provincie, goed programma hadden. En ja, ik vind de comments van Parsons soms weerzinwekkend verbitterd en kan dat slecht verteren en meld dat dan af en toe. De hoop op een inhoudelijke discussie heb ik al opgegeven, want dan komt hij met allerlei linkjes. Dat jou dat als vaak voorkomt ligt aan je zelf.
Overigens valt me op dat je niet gewoon ronduit zegt dat je op de PVV hebt gestemd.
Brn nu alleen nog benieuwd waar mijn voorliefde voor "links" bij jou is gebleken. Ik vind mezelf namelijk links noch rechts, en benader kwesties dan ook niet vanuit die vooringenomenheid. Zo vind ik b.v. dat allochtoon probleemtuig mag worden uitgezet, maar ben tegelijkertijd ook voor windenergie. Zeg jij het maar..

Superior Bastard | 15-02-12 | 22:02

@pius | 15-02-12 | 21:29
Je laat je voorliegen door de VARA!

Leers heeft het niet over een IQ test gehad.

Parsons | 15-02-12 | 21:58

pius | 15-02-12 | 21:52 |
Autorijden is iets voor chauffeurs.

Bezorgdenverjaagster | 15-02-12 | 21:57

Kunnen we niet gewoon eens helemaal stoppen met die immigratie en in plaats daarvan 500 kansloze types selecteren die we emigreren naar een of ander ontwikkelingsland?
Het is hier al overvol genoeg en we hebben al een riant overschot aan kanslozen.

vetkleppert | 15-02-12 | 21:56

@Stormageddon | 15-02-12 | 21:50
Volgens mij was de meerderheid van het Surinaamse parlement (al weet ik niet zeker of ze een echt serieus parlement hadden) vóór onafhankelijkheid - en daarmee dus een democratisch gekozen meerderheid. En in die tijd leefde er, zeker bij Den Uyl c.s., de idee dat een land als Nederland geen koloniën meer diende te hebben. Dat paste niet bij een modern, vrijgevochten en sociaal land. Of zo. Anyway, volgens mij is het niet meer dan dat, ondanks de terechte punten die je maakt. Zo gaan die dingen.

Alkibiádès | 15-02-12 | 21:55

@pius | 15-02-12 | 21:45
Ik denk het niet. Zij zullen niet weten wie Noud W. is en de ernst van de belediging niet snappen.
You're in the clear.

Stormageddon | 15-02-12 | 21:55

@Stormageddon | 15-02-12 | 21:50
Omdat Bouterse met Bram Moskowicz ging dansen.

Dat weet iedereen.

Parsons | 15-02-12 | 21:55

King of the Oneliner | 15-02-12 | 21:51
Yep. Men is daar veelal wat de Engelsen 'spoon fed' noemen.

www.thefreedictionary.com/spoon-fed

Bezorgdenverjaagster | 15-02-12 | 21:54

@pius | 15-02-12 | 21:29
Sorry, het duurde even; heb Leers' brief even &#822;g&#822;e&#822;l&#822;e&#822;z&#822;e&#822;n&#822; &#822; gescand.
Over IQ tests vond ik niets. Er staat wel in pagina 4 dat Leers de wens heeft uitgesproken aan UNHCR om relatief meer 'high' of 'higher profile' (lees academisch geschoolde) vluchtelingen toegewezen te krijgen om zo de integratiekans te vergroten.

Simon de Danser | 15-02-12 | 21:53

@ parsons Ik weet dat het juist andersom is dan wat jij beweert.

Slim en rechts gaan niet samen sluw en onbetrouwbaar dat dan weer wel.

Godisvoordedomme | 15-02-12 | 21:52

@Superior Bastard | 15-02-12 | 21:42
nogmaals, het gaat niet om rechts stemmen.
Ik reageer op jouw vergelijk met de volgende opening:
(ik quote mezelf) "als je met geen enkele partij een associatie kan vinden, waarom zou je dan stemmen?"
Lez0n!

Rest In Privacy | 15-02-12 | 21:52

@Bezorgdenverjaagster | 15-02-12 | 21:48

Sorry. Ik keek niet in de spiegel.

Maar dat zou u ook niet doen met zo'n kop als ik.

pius | 15-02-12 | 21:52

Afrikanen zitten letterlijk op een goudmijn, met hun olie, goud, enorme uitgestrekte grondoppervlakken.
Ze moeten alleen wel op een gestructureerde manier dat alles gaan ontginnen, en niet onder een klapperboom gaan zitten wachten tot het Westen weer een zak meel voor hun voeten komt werpen...
*neemt nog een biertje*

King of the Oneliner | 15-02-12 | 21:51

@Alkibiádès | 15-02-12 | 21:38
Ja, maar waarom ook alweer? Indonesië en Nieuw-Guinea, daar kan ik me wat bij voorstellen, dat waren gekoloniseerde landen met gekoloniseerde volken. Maar Suriname had geen bevolking. Die hebben we daar naar toe gebracht. Nederland heeft Suriname gemaakt net zoals we Nederland hebben gemaakt. En we hebben de grond eerlijk gekocht van Engeland met Manhattan. De vraag blijft dus een beetje: Waarom moesten we daar ook alweer vanaf?

Stormageddon | 15-02-12 | 21:50

@La Vie En Rose | 15-02-12 | 21:48

Jij hebt ooit Sp gestemd. Geen probleem verder. Ik ook namelijk.

En die meerderheid die jij vreest die gaat er komen. Dit kabinet gaat de komende bezuinigingen niet overleven.

Voor wat het waard is allemaal.

pius | 15-02-12 | 21:50

@Strangetown | 15-02-12 | 21:30
Dat zou ook kunnen ja.

La Vie En Rose | 15-02-12 | 21:50

pius | 15-02-12 | 21:44 |
En ondergetekende u maar proberen te waarschuwen; met z'n parkeerhulp.

*zich niet serieus genomen voelt*

Bezorgdenverjaagster | 15-02-12 | 21:48

@Superior Bastard | 15-02-12 | 21:13
Integendeel. Dan zou ik jou bij elke plemp van jou op je nek springen.
Dat obsessieve gedrag is iets dat mij opvalt, als ik een draadje lees.

Overigens meen ik dat Parsons bij de laatste verkiezingen ook VVD heeft gestemd en zo teleurgesteld is dat hij niet meer gaat stemmen. Dat is zijn goed recht. Evenals het een recht is om je mening te geven als je niet stemt.

Zelf zal ik altijd blijven stemmen op luizen in de pels van linkse- en rechtse partijen. Niet omdat ik vertrouwen heb in de politiek, maar ik moet er niet aan denken dat de PvdA, Groenlinks, de SP, D66 het CDA een meerderheid krijgen. Die hebben namelijk een vaste aanhang die altijd gaat stemmen.

Ow, en ik weet dat je bij de PS- of gemeenteraadsverkiezingen op Groenlinks hebt gestemd. Dat is overigens, ook zonder dat ik dat wist, duidelijk te merken aan je plemps, ook al heb je bij de Tweede Kamerverkiezingen op de VVD gestemd.

La Vie En Rose | 15-02-12 | 21:48

@Stoicist | 15-02-12 | 21:47
Nee, want we zijn stuk voor stuk geen vluchtelingen. Dus inderdaad.

Alkibiádès | 15-02-12 | 21:48

Toen we nog in slaven deden maakten het IQ niet uit.

Verder de Nazies deden ook dit soort testen. Het Mengele gehalte van dit Kabinet begint steeds groter te worden.

Walgelijke figuren besturen ons land. Veder nog dit als we dan toch over IQ gaan hebben dan kan je de gehele PVV nu wegsturen.

Godisvoordedomme | 15-02-12 | 21:47

Een ding is zeker, het gros van de reaguurders hier zou niet door Leers geselecteerd worden.

Stoicist | 15-02-12 | 21:47

@Stormageddon | 15-02-12 | 21:43

Kudt. Wat heb ik gedaan. Zouden die meelezen?

Ik heb geen geld voor smaadklachten.

pius | 15-02-12 | 21:45

@La Vie En Rose | 15-02-12 | 21:24
De achterliggende reden van die selectie om kansrijke vluchtelingen hier naar toe over te hevelen, beschreef de Zambiaanse econoom Dambisa Moyo al eens in haar boek Dead Aid. Een afhankelijk Afrika is economisch minder bedreigend.
Sinds 1960 is door Nederland € 106 miljard in 160 ontwikkelingslanden gepompt. In totaal gaf het westen 2300 miljard dollar.

drs.Nee | 15-02-12 | 21:45

@Superior Bastard | 15-02-12 | 21:41

ROFL. thnx.

pius | 15-02-12 | 21:44

-weggejorist-

pius | 15-02-12 | 21:44

@pius | 15-02-12 | 21:34
Eigenlijk vind ik het wel een belediging, maar dan voor Seyss-Inquart en diens nabestaanden.

Stormageddon | 15-02-12 | 21:43

@frisenfruitig | 15-02-12 | 21:39

Nee hoor want ik ken helemaal geen PVV-stemmers op een enkeling na buiten mijn virtuele contacten. En ik ken een hele hoop mensen. Ook rechtse.

Ik vraag me dan ook altijd af of Geert niet gefraudeerd heeft. maar dat zal wel niet want dat is iets van de PVDA natuurlijk.

pius | 15-02-12 | 21:43

lion@night | 15-02-12 | 21:40 | + 0 -
Als je even verder leest zie je dat ik niet links heb gestemd. Dus kan ik verder niet zoveel met je redenatie.

Superior Bastard | 15-02-12 | 21:42

Waarom geen VrijMiBo-zaad inzamelen en gesubsidieerd exporteren naar Afrika en dat daar met inseminatiepremie verdelen?
Verdienen we ook nog wat aan zo'n nivellatie-operatie.

WirMachenMusik | 15-02-12 | 21:42

frisenfruitig | 15-02-12 | 21:39 |
Er zit altijd iemand klaar voor u:

www.korrelatie.nl/

Bezorgdenverjaagster | 15-02-12 | 21:42

@lekker wijf | 15-02-12 | 21:37

Jij klinkt anders verdacht links. Maar erg slim zal je wel niet zijn.

Gelukkig ben je geen zielig negertje zullen we maar zeggen.

pius | 15-02-12 | 21:41

pius | 15-02-12 | 21:21 | + 0 -
Ik ben het hartgrondig met je eens. Ook met je slotconclusie overigens ;)
Mooi verwoord.

Superior Bastard | 15-02-12 | 21:41

@Superior Bastard | 15-02-12 | 21:32
ik refereer naar jouw tegel over jouw vergelijking links stemmen of niet stemmen.
Rechts stemmen doet totaal niet ter zake in deze vergelijking.

Rest In Privacy | 15-02-12 | 21:40

PVV-stemmers zijn moedig want ze zijn daardoor het grootste tuig en uitschot in de geest van de rest van hun medelanders en worden opgezadeld met een enorm schuldgevoel omdat ze slecht zijn.

frisenfruitig | 15-02-12 | 21:39

Misschien is DAT wel hetgene wat ons Nederlanders in de loop der eeuwen tot een succesrijk volk heeft gemaakt>> een veilige vluchthaven voor vooral het intellect en de kunst. Plus vrijheid van godsdienst... als dat geen handel oplevert weet ik het niet meer.

Terpen-tijn | 15-02-12 | 21:39

@Bezorgdenverjaagster | 15-02-12 | 21:36

LOL en dank u maar ik laat het hierbij. Stel dat ik hem ooit nog tegenkom.

pius | 15-02-12 | 21:38

La Vie En Rose | 15-02-12 | 21:24 | + 1 -
Wie zijn "die"? En hoe kan het leven in een vluchtelingenkamp dusdanig beter worden dat er geen behoefte meer aan veiligheid en een eigen onderkomen bestaat?

Superior Bastard | 15-02-12 | 21:38

@Stormageddon | 15-02-12 | 21:27
Den Uyl. PvdA, het zal eens niet.

Alkibiádès | 15-02-12 | 21:38

Waar is lewis Lewinsky gebleven?

pius | 15-02-12 | 21:37

Verstandig van Leers. Het obligate en tenenkrommende linkse gehuil kan men eenvoudig naast zich neerleggen - links is allang een trieste karikatuur.

lekker wijf | 15-02-12 | 21:37

Van Rossem, wat ben ik het roerend eens met je!

Wijnand | 15-02-12 | 21:36

pius | 15-02-12 | 21:31 |
Uw vraag doet me denken aan die gek in H'sum die mensen graag mocht helpen bij het inparkeren. Eindigde vrijwel standaard in auto op een paaltje. Maar zo u wilt. Volgens mij kunt u best nog iets verder gaan.

Bezorgdenverjaagster | 15-02-12 | 21:36

La Vie En Rose | 15-02-12 | 21:31 | + 0 -
Pas je op dat je niet uitglijdt?

Superior Bastard | 15-02-12 | 21:35

@Stormageddon | 15-02-12 | 21:33

Gelukkig. We moeten het wel netjes houden natuurlijk.

pius | 15-02-12 | 21:34

@pius | 15-02-12 | 21:31
Milde typering, me dunkt.

Stormageddon | 15-02-12 | 21:33

lion@night | 15-02-12 | 21:19 | + 1 -
En dan rechts stemmen is moedig? En alleen dan zou je je stemrecht mogen behouden?
Interessante zienswijze.

Superior Bastard | 15-02-12 | 21:32

Ik vind dit een boring topic om de avond door te komen. Volgend topic mag wel wat smeuiger, redactie.
(kan ook dat ik er te dom voor ben)

weedo | 15-02-12 | 21:31

@Parsons | 15-02-12 | 21:12
:) Heel goed.

La Vie En Rose | 15-02-12 | 21:31

@Stormageddon | 15-02-12 | 21:30

Onze eigen financiële Seys- Inquart. Of ga ik nu te ver.

pius | 15-02-12 | 21:31

OT.
Leugenaar en verdachte Noud W. bij Knevel & Van den Brink.

Stormageddon | 15-02-12 | 21:30

La Vie En Rose | 15-02-12 | 21:24 |
Het Westen kan natuurlijk ook in diverse landen een liberation war (à la Irak) beginnen om vluchtelingen , die al jaren in buurlanden zitten te wachten, een veilige terugkeer te bieden.

Strangetown | 15-02-12 | 21:30

@Simon de Danser | 15-02-12 | 21:28

Volgens mij stond dat in die brief. En het stond zeker in de krant. je denkt toch zeker niet dat ik het zelf ga verzinnen?

Zo'n hoog IQ heb ik nou ook weer niet.

pius | 15-02-12 | 21:29

@Bob Slee | 15-02-12 | 21:01
Die vluchtelingen verblijven in kampen in landen waar ze naar toe zijn gevlucht. Daar vind selectie plaats.
Dus niemand stuurt ze hier aan de grens terug met de mededeling 'U bent te dom.'

Mja zoals gezegd. Daar laten en zorgen dat de omstandigheden verbeteren.

La Vie En Rose | 15-02-12 | 21:29

Parsons | 15-02-12 | 21:18 | + 0 -
Hmm juist ja. Ach, als je ook maar een issue hebt hoef je ook eigenlijk niet te stemmen. Is ook wel weer zo.

Superior Bastard | 15-02-12 | 21:28

Zie het kwijl van de angst door de draden druipen.

pius | 15-02-12 | 21:28

@pius | 15-02-12 | 21:21 |
De brief van Leers heb ik niet gelezen, maar heeft hij het over selectie gebaseerd op IQ of op slagingskans?

Simon de Danser | 15-02-12 | 21:28

Hadden we Suriname nog maar. Dan konden we ze daar opvangen. In hun eigen klimaat. Er is ook werk genoeg: Kapok en katoen verbouwen, bauxiet afgraven.
Waarom moesten we daar ook alweer vanaf?

Stormageddon | 15-02-12 | 21:27

"En toen de Verworpenen der Aarde op waren in Nederland,
ging Goedbedoelend Zakkenvullend Links ze maar direct importeren vanuit de bron"

King of the Oneliner | 15-02-12 | 21:26

Wat een smerig systeem. Er worden dus in die kampen een paar vluchtelingen uitgekozen, of ze nou slim zijn of dom,
om naar andere landen te gaan. Lekker frustrerend voor de achterblijvers.

Kappen hiermee.
Er gaat voldoende ontwikkelingshulp naar die landen toe. Laten die maar zorgen dat het leven in die kampen beter wordt.

Bovendien haal je niet 500 vluchtelingen hier naar toe. Hun families komen - in het kader van gezinshereniging -
een paar jaar later ook.

La Vie En Rose | 15-02-12 | 21:24

@Pasta-saus | 15-02-12 | 21:22

Ik know.

pius | 15-02-12 | 21:23

overVecht | 15-02-12 | 21:20
Ik ben het graag eens. Fijn.

Hoewel. Laatst mocht ik ook ook eens boven. Dat is achteraf bezien wel karig.

Bezorgdenverjaagster | 15-02-12 | 21:23

@pius | 15-02-12 | 21:21
Moralfag.

Pasta-saus | 15-02-12 | 21:22

de deurwaarder | 15-02-12 | 21:16
Die griek lekker laten lullen. Meeste mannen van die leeftijd zingen kinderliedjes op de dagopvang.

weedo | 15-02-12 | 21:22

Dit is maar weer eens het bewijs dat mensen met een hoog IQ zoals Leers heel erg dom kunnen zijn en evenzeer is het zo dat er geen abstracter en overgewaardeerdere duiding van iemands capaciteiten bestaat dan het IQ.

En de algemene consensus hier in de draden dat onze maatschappij naar de klote is en bestaat uit geleid word uber-domme elitaire fascisten is daarvan slechts een bevestiging.

Het IQ meten heeft alleen effect bij mensen die lager dan 80 zitten. Die kan je er zelfs mee helpen ondersteunen in hun dagelijkse leven. Verder zijn de scores afhankelijk van culturele en sociale aspecten om er maar eens een paar te noemen.

Zelfs Diederik Stapel is objectiever.

Overigens zijn er wel onderzoeken gedaan naar succesvolle mensen in het bedrijfsleven en daaruit bleek dat die allemaal een hoog EQ hadden en een gemiddeld IQ en dat bewijst dat het EQ een ondergewaardeerde duiding van iemands capaciteiten is op een bepaald terrein.


Logischerwijs zal reagurend it-nerdistan het hier niet mee eens zijn maar die snappen sowieso niet veel van zaken buiten hun virtuele reikwijdte. Waarom dat is kun je trouwens ook testen maar dat is weer een ander verhaal.

Ikzelf zit op 123 qua IQ trouwens maar ben nog steeds een staatsidioot op vele terreinen. En dat zal de meerderheid hier maar al te graag beamen.

Dacht ik zo.

pius | 15-02-12 | 21:21

@Bezorgdenverjaagster | 15-02-12 | 21:19

ha... kijk! Worden we het toch nog eens vandaag! ;-)

overVecht | 15-02-12 | 21:20

overVecht | 15-02-12 | 21:15 |
Precies, 'n beetje verzet plegen... schande!

Markies de Schade | 15-02-12 | 21:20

@Superior Bastard | 15-02-12 | 21:13
als je met geen enkele partij een associatie kan vinden, waarom zou je dan stemmen?
Waarom zou je een stem geven aan een partij waarin je je niet geheel kan vinden maar de overige partijen nog meer bagger zijn?
Dan links stemmen is laf.
Dan zou het stemrecht je eigenlijk ontnomen moeten worden.

Rest In Privacy | 15-02-12 | 21:19

overVecht | 15-02-12 | 21:14
Uw plempsel over grootvaders en uw perceptie van mietjes in casu 'vluchten' kan ik geheel en al volgen.

Dat bedoelde ik.

Bezorgdenverjaagster | 15-02-12 | 21:19

Niet eerlijk!
De echt arme asielzoeker die erop uitgestuurd wordt door de familie maakt dan geen schijn van kans meer...
Hypocriet ook>> zodra er gesproken wordt over gewone asielzoekers, valt er al gauw het woordje dat "opvang in eigen land te prefereren is".
Ook uitbuiting> het creme de la creme wegsnoepen uit andere (arme) landen is geen stijl.
Die zijn veel te hard nodig in hun eigen land.

Terpen-tijn | 15-02-12 | 21:19

@me21.16 bereid + heid

Strangetown | 15-02-12 | 21:18

@Superior Bastard | 15-02-12 | 21:15
Het recht behouden er iets van te zeggen.

Parsons | 15-02-12 | 21:18

@Superior Bastard | 15-02-12 | 21:15
Dan mag je 4 jaar lang je mening schreeuwen.

Pasta-saus | 15-02-12 | 21:18

ondertussen in Griekenland....

www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/articl...

OT: Wanneer gaat die man zichzelf nou eens serieus nemen! Wat een brevet van onvermogen laat die man keer op keer zien.... Gelukkig voor hem is hij niet de enige

de deurwaarder | 15-02-12 | 21:16

Met de predicties over een Islamisering die NL staat te wachten en de dan groeiende vluchtelingenkampen, zou men eigenlijk blij moeten zijn met de UNHCR en een bereid van landen mensen te willen opnemen.

Strangetown | 15-02-12 | 21:16

@Superior Bastard

Who cares??? Waar het om gaat dat wij dus een Ongeloofelijke riedel Onaangepaste personen opnemen! Ik zit er niet op te wachten!

stadsknurft | 15-02-12 | 21:16

@Pasta-saus | 15-02-12 | 21:10

Nee... een vuile landverrader was het!

overVecht | 15-02-12 | 21:15

Parsons | 15-02-12 | 21:12 | + 1 -
En wat doe je door niet te stemmen?

Superior Bastard | 15-02-12 | 21:15

@Bezorgdenverjaagster | 15-02-12 | 21:12

hoe bedoel je?

overVecht | 15-02-12 | 21:14

@Bezorgdenverjaagster | 15-02-12 | 21:09

das waar. Liggen soms meer kansen!

overVecht | 15-02-12 | 21:14

Ik ben gevlucht voor mijn ex-vrouw, telt dat ook?

weedo | 15-02-12 | 21:13

La Vie En Rose | 15-02-12 | 21:09
Stalk je mij nu, lekkere hielenlikker van me?
Wat vind jij beter, links stemmen of niet stemmen en altijd maar zeiken? Eerlijk zeggen.
Overigens heb ik bij de vorige TK VVD gestemd, maar dat terzijde.

Superior Bastard | 15-02-12 | 21:13

@Bob Slee | 15-02-12 | 21:01
Opvallend genoeg zijn dat soort lieden wel in staat om zich te melden aan de Europese grens zonder vrouw en kinderen.
Met andere woorden, dan was er ook geen noodzaak om te vluchten.
Een echte vluchteling neemt zijn familie mee om SAMEN met de familie een nieuw bestaan op te bouwen.

En zie verder mijn post van 20:43

Rest In Privacy | 15-02-12 | 21:12

overVecht | 15-02-12 | 21:08 |
Ow nee. Ik lees het al.

Bezorgdenverjaagster | 15-02-12 | 21:12

@La Vie En Rose | 15-02-12 | 21:09
Ik ben er aan gewend en dat is ook waar de waarde van die ignore optie tot zijn recht komt. Mijn lijstje groeit gestaag.

Parsons | 15-02-12 | 21:12

@Superior Bastard | 15-02-12 | 20:49
Door te stemmen legaliseer je die Haagse maffiabende.

Vind jij dat slim?

Parsons | 15-02-12 | 21:10

@overVecht | 15-02-12 | 21:08
Was ie van de verkeerde káánt?

Pasta-saus | 15-02-12 | 21:10

@Parsons | 15-02-12 | 20:36
En Hoppa, op 20:49 uur voelt een zich superieur voelende fan van jou, tevens stemmerT op de linkse roversbende zich
aangesproken.

Hij is flieft op je, denk ik.

La Vie En Rose | 15-02-12 | 21:09

overVecht | 15-02-12 | 20:59 |
Alsof mietjes hun lul niet graag achternalopen.

Daarbij biedt de spreekwoordelijke chaos gedurende de vlucht wellicht uitgelezen kansen op amoureus gebied.

Bezorgdenverjaagster | 15-02-12 | 21:09

@Pasta-saus | 15-02-12 | 21:01

Mijn ene opa was een mietje... ging eerst voor de Duitsers werken en daarna is hij gevlucht en dook hij onder... om uiteindelijk toch aan te sluiten bij de NSB....

Mijn andere opa is in '44 opgepakt en voor het peloton gezet wegens het jarenlange verzetswerk en naast aanslagen plegen het binnensmokkelen van goederen in "Kamp Amersfoort"...

Op wie denk je dat ik, ondanks dat ik hem nooit heb mogen kennen, trots ben?

overVecht | 15-02-12 | 21:08

Als we andersom zouden selecteren en alleen nog maar dom links stemvee binnen zouden laten, zou de oppositie dan ook diescrieminazi schreeuwen ?

Oh wacht dat doen we al.

Koninging Beatricks | 15-02-12 | 21:08

stadsknurft | 15-02-12 | 21:02 | + 1 -
Het is ook lastig aanpassen als je om je geloof, afkomst of overtuiging met de dood wordt bedreigd.
Helder licht.

Superior Bastard | 15-02-12 | 21:07

Asielzoekers zijn 'vluchtelingen' die zich in eigen land (politiek) niet kunnen aanpassen!! In ons land blijkbaar wel!!

stadsknurft | 15-02-12 | 21:02

@overVecht | 15-02-12 | 20:59
Mensen die niet vluchten zijn vaak dom.

Maar in ieder geval geen mietjes!

Pasta-saus | 15-02-12 | 21:01

Als het gaat om niet-vluchtende immigranten is dit wellicht iets om over na te denken.

Maar vluchtelingen komen per definitie uit een gebied waar ze hun leven niet zeker zijn (anders moeten ze sowieso terug). Dus om dan te zeggen: "Jij bent te dom, dus ga jij maar terug" is eigenlijk verkapt zeggen dat domme mensen het leven niet waard zijn. En dat is niet goed.

Bob Slee | 15-02-12 | 21:01

Je verandert er toch geen fock aan.. want volgens Pleuropese wetgeving moeten wij 8 miljard negerts & arbieren.. eh.. raketgeleerden uit Afrika & Arabierie opnemen! Je kan PVV stemmen totdat je een ons weegt: Pleuopese wetgeving gaat voor! Anders sturen ze wel weer een (benoemd)Zweeds wijf op je af..; die verklaart dat wij een achterlijk land zijn!!

stadsknurft | 15-02-12 | 20:59

Mensen die vluchten zijn mietjes....

overVecht | 15-02-12 | 20:59

Haal 500 ongeschoolden deze kant op en leer ze een echt vak als arts, verpleger, leraar,putten bouwer etc. etc. maar met de belofte dat ze e.e.a. binnen 10 jaar moeten hebben afgerond want daarna gaan ze linea recta terug om ter plaatse de boel uit de klei (of het zand) te stampen.
DAT is ontwikkelingshulp waar de wereld wat aan heeft.

Opleiding afbreken? dan onmiddelijk terug de zandbak in.

paost712 | 15-02-12 | 20:59

Ik ben slim en wil weg(vluchten), kom ik ook in aanmerking?

rechtvaardigerechter | 15-02-12 | 20:58

@Lyrthion | 15-02-12 | 20:51
Jij snapt toch ook wel dat Leers niet op IQ selecteert, maar op toevoeging aan de samenleving? IQ is immers een gedeeltelijke aangeboren eigenschap. Ervaring en kunde kun je leren van eigen ervaringen en door je omgeving.

Nederland zou gek zijn om alleen psychopaten aan te nemen. Andere landen kijken immers ook naar nut.

Waarom zouden wij de restjes krijgen?

Rest In Privacy | 15-02-12 | 20:57

In het kader van de selectieprocedure wordt er een integratieprofiel van de vluchteling gemaakt.
Hoe schatten zij het realiteitsgehalte van de verwachtingen in? Het gemiddelde iq per land verschilt nogal.
www.multilingualarchive.com/ma/enwiki/...

drs.Nee | 15-02-12 | 20:55

Vluchtelingen helpen, dat doe je niet uit eigenbelang. Selecteren op IQ is selectie op aangeboren eigenschappen. Op iets waar je dus zelf geen invloed op hebt. In een situatie waarbij die eigenschap niet de reden is dat je vluchteling wordt.

Misbruik maken van de vluchtelingen waar je denkt geld aan te verdienen. En de rest kan doodvallen: dat is dit verhaal. Dan ben je dus een koudbloedige harteloze rashufter. Maarja, dat zal de schrijver van dit stuk wel weer een compliment vinden.

Lyrthion | 15-02-12 | 20:51

@James St John Smythe | 15-02-12 | 20:48

En Van Marwijk, om een ander beestje te noemen.

brutus68 | 15-02-12 | 20:50

Ik ben nog altijd zoekende naar de intelligentie van het kabinet..

Scorsese | 15-02-12 | 20:50

Parsons | 15-02-12 | 20:36 | + 3 -
En domme mensen stemmen niet, maar hebben wel altijd de bek tot ann de oren open over hoe het zou moeten.

Superior Bastard | 15-02-12 | 20:49

brutus68 | 15-02-12 | 20:41
Die vieze vuile John de Mol inderdaad. Ik noem het beestje gewoon bij z'n naam.

James St John Smythe | 15-02-12 | 20:48

@lion@night | 15-02-12 | 20:43
Welnee, ze moeten allemaal hier komen. De PvdA, GL en de SP betalen. En dan zijn er hele mooie plekjes in Afrika vrij en leeg waar je prachtige villa's met biologische ekologische wijngaarden kan bouwen. Alleen voor intens goede Parteigenossen, natuurlijk. Wat er daar dan nog aan neger over is, die gebruik je dan voor het werk, dan hebben ze daar ook werkgelegenheid.
Het. Moet. Eerlijker.

Stormageddon | 15-02-12 | 20:48

Als het gaat om hulpeloze vluchtelingen die door oorlog hun land moeten ontvluchten mag hier geen uitzondering worden gemaakt of deze mensen slim zijn of niet. Deze mensen moeten opgevangen worden en zo snel mogelijk weer de maatschappij in, als dat niet kan in Nederland dan maar ergens in het buitenland waar wel werk voor ze is.

LTSzwakstroom | 15-02-12 | 20:47

Dit klinkt als evolutie... in theorie dan hè.

Simon de Danser | 15-02-12 | 20:47

0,0003 % van onze bevolking dus? Erg hoor. Laat maar komen, en lever er een paar bontkraagjes voor in.

Superior Bastard | 15-02-12 | 20:47

Bovendien moeten al die boten met mannelijke Afrikaanse 'vluchtelingen' direct worden terug gestuurd.
Dit zijn geen vluchtelingen maar puur handjesophouders voor gratis geld.
Als men gaat 'vluchten' maar wel vrouw en kinderen achterlaat is men een lafaard.
Als vrouw en kinderen achtergelaten kunnen worden, is er ook geen enkele reden om te vluchten.

Rest In Privacy | 15-02-12 | 20:47

Wat een lange zinnen Van Rossem, maar wel een lekker stukkie!

Pastor Sippenhaft | 15-02-12 | 20:45

Als Ab Klink 2 keer per jaar de wereld gaat redden, volgt er vast een derde keer door iemand anders.

Rest In Privacy | 15-02-12 | 20:45

Het zou eens godverdomme tijd worden! eindelijk eindelijk. Nu nog ontwikkelingshulp op 0.

thp | 15-02-12 | 20:44

Bandirah klinkt ook buitenlands. Hmm... Opties.

Rest In Privacy | 15-02-12 | 20:43

Prima plan van Leers om alleen vluchtelingen toe te laten met 'integratieperspectief'.
Volkomen terecht.
Noch de maatschappij noch de vluchteling is gebaat indien het integratieperspectief uitzichtloos is.

Nog beter is om de vluchtelingen ter plaatse op te vangen in kampen waar men door middel van Europesche hulp daadwerkelijk kan bijdragen aan een economische en maatschappelijke opbouw van zijn land. Daarbij blijft men in eigen omgeving.
Vele malen goedkoper en vele malen effectiever.

Rest In Privacy | 15-02-12 | 20:43

LOL die zin over Ab Klink is echt dodelijk ladingdekkend...

Tommygunner | 15-02-12 | 20:41

Bovendien hebben we ruimte zat in Nederland. We kunnen alle aidsnegers, alle onderdrukten en vluchtelingen ter wereld makkelijk herbergen. Ik heb laatst nog in een vliegtuig gezeten en dan kun je het gewoon zien. Nederland is voor het grootste deel leeg. Allemaal gras en bos. En dan hebben we nog een groot deel van het IJsselmeer, klaar voor inpoldering. Daar kun je hele mooie vluchtelingenkampen a la Amsterdam-West bouwen. Da's vast goed voor de economie.

Stormageddon | 15-02-12 | 20:41

Leuk! Had ik ook al gepost naar GS. Snap niet hoe je tegen de redenering kunt zijn om goede mensen aan te trekken uit landen waar het slecht is.

Waarom slechte mensen uit slechte landen halen?
Waarom juist goede mensen uit slechte landen halen? =Logisch!

Hetzelfde geldt voor slechte mensen uit goede landen overigens.

Rest In Privacy | 15-02-12 | 20:41

*'neem' opeet*

Pasta-saus | 15-02-12 | 20:41

Weten jullie wie er ook selecteerden? *Godwin maar alvast even maakt*

brutus68 | 15-02-12 | 20:41

@ZDEV | 15-02-12 | 20:39
Ik noem neem een Peter Breedveld.

Pasta-saus | 15-02-12 | 20:40

Wanneer kan ik beginnen? Waar moet ik heen?

*vast pakken doet*

Bezorgdenverjaagster | 15-02-12 | 20:39

Kunnen we dan ook 500 mensen verstoten?

ZDEV | 15-02-12 | 20:39

Bij de overheid is selectie op basis van kwaliteit al jaren totaal onbekend terrein. Gaat lastig worden...

ik_wil_um | 15-02-12 | 20:38

De slimsten zullen hun land niet ontvluchten.

de honden blaffen... | 15-02-12 | 20:37

Natuurlijk is de oppositie boos. Slimme mensen stemmen niet op die linkse roversbende.

Parsons | 15-02-12 | 20:36

Kunne we slimme vluchtelingen niet ruilen met domme autochtonen?

crewmaster | 15-02-12 | 20:36

Op zich een goed idee. Maar slimme vluchtelingen, komen die wel naar Nederland?

Boerenhoofd | 15-02-12 | 20:34

Best slim van Gertje om vluchtelingen op IQ te selecteren. Zo kunnen ze later uiteindelijk iets terug doen voor de maatschappij ipv alleen maar afhankelijk te zijn van de overheid.

Fopspeen | 15-02-12 | 20:32

Selectie is discriminatie?

Selectie is een recht.

Pasta-saus | 15-02-12 | 20:31

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl