Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Fail. World Press Photo eert excuusboerka

kudtfoto.jpg Wat is dit nou weer? Heel de Arabische wereld staat in de fik omdat iedere zanderige kudtdictatuur meer vrijheid, democratie en toegang tot de prettig verdovende werking van de Westerse consumentenmarkt wil en World Press Photo roept een gewonde, verzwakte man en een vrouw in een onderdrukkingstent tot winnaar van de fotoprijs uit. Een dag nadat WPF bekend maakt samen met Human Rights Watch meer vrede & democratie in Noord-Afrika te gaan stichten (Postcodeloterijdeelnemers, u betaalt dit trouwens), roepen ze een foto van een kapotte man in de armen van achterhaalde religieuze achterlijkheid uit tot Beste Prent van 2011. Mooi hoor, de tedere en breekbare momenten van offer en onmacht die zo'n vrijheidsstrijd met zich meebrengen. Maar als je vrijheid & democratie zo hoog in het vaandel hebt staan als World Press Photo claimt, dan kies je geen anonieme moslimman en volledig afgebalkte verpleegmevrouw, dan ga je voor het lijk van Kaddafi. Voor bezinning midden in de strijd. Hier, Gigapica's vol met heldhaftigheid. Als die strijd zo goed en belangrijk geacht wordt, straal dat dan ook uit. Niet alleen voor de offers die mannen brengen (je zal maar in de armen van zo'n onherkenbare tentmevrouw met d'r medische handschoentjes moeten liggen), maar ook voor de massaal onderdrukte vrouwen voor wie een beetje vrijheidsstrijd links of rechts geen fuck verandert aan hun rechten. Maar goed. Dat krijg je dus wanneer je Hipstamatic-foto's ook al toelaat als inzending: knuffelbare hipsterkunst met onderliggende poëtisch-menselijke boodschappen om de realiteit juichend te blijven ontkennen. En dan noemen ze ons cynisch.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

H Gaia H | 11-02-12 | 21:47

ik vind t gewoon wel terecht.

zeiksmurf | 11-02-12 | 20:14

Echt mohammedaans:
rusten in de armen van de dood .....

voordeoorlog | 11-02-12 | 11:33

Hölzenbein | 11-02-12 | 00:27 |
OK. Ik lees er weer te veel in, net als in die foto.

Schoorsteenveger | 11-02-12 | 10:01

Schoorsteenveger | 10-02-12 | 17:01
Nee hoor. L.U.L. is gewoon een afkorting. Niets mis mee en geen verontwaardiging.

Hölzenbein | 11-02-12 | 00:27

1 van de 1.5 miljard boerka's is niet zo heel bijzonder , TOCH?

demilord | 10-02-12 | 21:12

Iedereen kan toch zien dat dit gewoon in scene is gezet, hoe dom wordt er gedacht door deze fotograaf.

lanexxx | 10-02-12 | 21:06

Een typisch 'kijk we zijn wel teder en kunnen wel lief zijn' foto. Geschoten door een politiek correcte-waarschijnlijk voor de gelegenheid in burka gestoken-fotograaf.

Joke2500 | 10-02-12 | 20:32

Bah, links hobby clubje. Wat een kudt foto.

RugOp81 | 10-02-12 | 20:31

Wat een vreemde naakte kerel in je armen,??? morgen wordt je gestenigd!!!

the wanderer | 10-02-12 | 19:07

Dacht hij bij zijn 72 maagden te belanden ligt hij nu naast een vuilniszak!

the wanderer | 10-02-12 | 19:06

Iemand die nog wilde beweren dat de pers niet bijna geheel links is?

Moonwarrior | 10-02-12 | 18:47

Wat een ongelooflijke beauty van een foto. Alles zit erin wat 2011 tot een bijzonder jaar maakte met de focus op de brandhaarden van de revoluties/arabische lente/horrorscenario-burgeroorlogen/boerkadiscussie. Kortom, binnen een paar seconden had deze Spaanse fotograaf, vermoedelijk tot zijn eigen schrik, een fenomenaal beeld gecreëerd. Jaloers!

andalucia | 10-02-12 | 18:10

Blijkbaar is de boerka in veel landen een hot-topic.Het was natuurlijk wachten op een internationaal statement en laat WP zich gerievelijk misbruiken.

zwemverbrander | 10-02-12 | 17:33

Het inconsequente van dat hele burqua gedoe is het feit dat wij die vrouwen niet zien, maar zij ons wel..! Worden ze dan nu niet af en toe opgewonden van het zien van naakte mannen? En mag dat weer wel van hun man? Het blijft allemaal bizar gedoe.

070 | 10-02-12 | 17:32

@Romanov | 10-02-12 | 17:22 |

3,6 is overigens de niet-westerse bevolkingsgroei.

Romanov | 10-02-12 | 17:26

Hulde voor dit scherpe stukje.

Bulloch | 10-02-12 | 17:25

@Parsons | 10-02-12 | 17:15 |

Die cartoons moeten gewoon gemaakt kunnen worden. Geen discussie over mogelijk.

Romanov | 10-02-12 | 17:22

@parsons

Volgens het CBS valt dat wel mee. statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?V... De allochtonenbevolking groeit weliswaar, maar het sterftecijfer is bij niet-westerse allochtonen zo verdomde laag, dat er in de aankomende jaar een overlijdensgolf moet komen. En dat klopt ook ongeveer wel met het moment waarop de eerste generatie kwam. Ik sta wel een beetje te kijken van de relatieve bevolkingsgroei.. 3,6 versus 0,1 is bijzonder. Daarmee is nog niet gezegd dat het allemaal moslims zijn.

Romanov | 10-02-12 | 17:22

Zijn laatste blik op deze aarde was een zwarte tent met ogen er in... Jeezusss, wat een ellende!

070 | 10-02-12 | 17:20

Hölzenbein | 10-02-12 | 16:20 |
Ik proefde enige verontwaardiging doorklinken in dat 'L.U.L.', maar ik kan het mis hebben.

Schoorsteenveger | 10-02-12 | 17:01

@lekker wijf | 10-02-12 | 16:51 |

Allemaal van jouw belastinggeld Ingrid!

Romanov | 10-02-12 | 16:52

World Press Foto-concours waarbij ons-kent-ons-mensen elkaar een veer (en veel geld) in de reedt duwen is nou precies zo'n vermaledijde en totaal overbodige linkse hobby.

lekker wijf | 10-02-12 | 16:51

La Vie En Rose | 10-02-12 | 16:46
Tja, blindheid...

Hölzenbein | 10-02-12 | 16:50

@lrnskstr | 10-02-12 | 15:28
Je hebt gelijk heur. Die granaatscherven werden uit die darmen geplukt toen die arme man in de armen van die vrouw lag. Ow wacht, ik zie geen verwonding, bloed en ook geen verband.

Wat ik wel zie is een mooie jonge naakte schone vent zonder een schrammetje.

Kan zijn dat die al dood was en reeds een rituele wassing had ondergaan vóór de mortis rigor was ingetreden en de vrouw zijn hoofd nog tegen haar borst kon drukken. Voor de foto...

La Vie En Rose | 10-02-12 | 16:46

Fopspeen | 10-02-12 | 16:38
Of een fopspeen...

Hölzenbein | 10-02-12 | 16:39

Inspektor Gurkenfick | 10-02-12 | 16:35
Ben toch lievv.

Hölzenbein | 10-02-12 | 16:38

Je kan nooit een WPF winnen als er niet een zielige moslim op staat.

Fopspeen | 10-02-12 | 16:38

Hölzenbein | 10-02-12 | 16:33 | + 0 -

Lievv zijn Holzie...

Inspektor Gurkenfick | 10-02-12 | 16:35

La Vie En Rose | 10-02-12 | 16:31
Bemoei je er dan ook niet mee.

Hölzenbein | 10-02-12 | 16:33

@Schoorsteenveger | 10-02-12 | 16:14
Uitstekend uitgelegd!

However, w.b. Hölzie it's trowing pearls for the piggs.

La Vie En Rose | 10-02-12 | 16:31

Hier kruisje mag je zelf invullen. X

Hölzenbein | 10-02-12 | 16:27


plaszak | 10-02-12 | 16:23 | + 0 -
Dat zou de reactie moeten zijn maar ik weet ook wel dat dat niet zo is.
Ze slaan je kapot als ze daar zin in hebben. En mocht er politie bij komen dan zegt die met droge ogen dat je ze ook niet zo moet proboceren.
Ja het is de omgekkerde wereld maar dat is Nederland anno 2012 nou eenmaal.

irma zonderboezem | 10-02-12 | 16:26

Is geen vrouw! Vuilniszak met gaten erin.....

Kobus Kloothamer | 10-02-12 | 16:26

La Vie En Rose | 10-02-12 | 16:20
Ik steek geen kop in het zand, wat ben je weer aanmatigend en *kuch* helderziend. Ik zeg alleen dat het een goeie foto is, en jij maakt er een circus van omdat er een boerka op staat. Ik noem dat kleutergedrag. Hoe ben je eigenlijk bij de Moslims terecht gekomen, c.q. wie droeg de verantwoording toen ze je aannamen? Je hebt namelijk niet het vermogen te relativeren met je tunnelblik dus [] Ongeschikt is mijn bescheiden mening.

Hölzenbein | 10-02-12 | 16:25

@La Vie En Rose | 10-02-12 | 16:20 |

Tussen het zien van invloed van de Islam op samenleving, en te spreken van een tsunami van Islamisering zit nog een heel breed spectrum.

Romanov | 10-02-12 | 16:24

Teun van het Tuinpad | 10-02-12 | 15:30
Het is toch zonde om de schoonheid van een vrouw onder een doek te verstoppen? Dat heb ik echt nooit begrepen!

gozahtje | 10-02-12 | 16:23

@irma zonderboezem | 10-02-12 | 16:19
Nou, ik zou zeggen probeer het eens. De reactie zal vrees ik een andere zijn dan weglopen. (ik heb het het over de extremen)

plaszak | 10-02-12 | 16:23

Winnaar vorig jaar, zwaar toegetakeld meisje. Winnaar dit jaar, vrouw van wie je niet kan zien of het uberhaubt een mens is, zonder rechten, als gebruiktobject voor de man. Nou, ik ben benieuwd wie volgend jaar gaat winnen *kuch*

orangin | 10-02-12 | 16:23

@Hölzenbein | 10-02-12 | 16:03
Ik reaguur niet op GS om vrienden te maken.
Met we, bedoel ik mensen die niet hun kop in het zand steken. w.b. de invloed van de Islam op onze maatschappij.

La Vie En Rose | 10-02-12 | 16:20

Schoorsteenveger | 10-02-12 | 16:14
Heb alleen gezegd dat ik het een goeie foto vind. Als ik elke foto moet beoordelen naar het thema wat er op staat dan heb ik wat te doen. Omdat er een boerka op staat wordt er ophef over gemaakt. Heeft niets met een goeie foto te maken. Dus.

Hölzenbein | 10-02-12 | 16:20


Superior Bastard | 10-02-12 | 16:14 |
Moeten ze ook zelf weten maar in Nederland mag je op straat gewoon foto's maken als je daar zin in hebt. Wil je er niet opstaan dan kijk je maar de andere kant op of je loopt weg.

irma zonderboezem | 10-02-12 | 16:19

@Superior Bastard | 10-02-12 | 16:14
Als je ijsje hebt in de vorm van een kromzwaard genaamd Islam.

plaszak | 10-02-12 | 16:18

@Salmon Rosti | 10-02-12 | 15:26
Marie droeg die kopvod niet ter voorkoming dat ze verkracht zou worden.

Parsons | 10-02-12 | 16:16

@plaszak | 10-02-12 | 16:12 |

Zuiver objectief (voor zover mogelijk) is de foto niet bijzonder. Interpretatie zal dus inderdaad wel de bedoeling zijn. Het is daarmee wel een interessant ding, en zeker als je kijkt naar wat het losmaakt bij velen onder ons. Persoonlijk vind ik 'm ook niet bijzonder schokkend eigenlijk..

Romanov | 10-02-12 | 16:16

La Vie En Rose | 10-02-12 | 15:50 |
He is missing the point. Laat ik nog eens een poging doen en een verband leggen:
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/02/...
"Erotisch kapitaal".
WPP gaat voor de plaat met de meest clichématige mixed emotions. Als je die mix ontleedt, dan is één van de ingrediënten steevast de erotiek. Erotiek en geweld zitten heel dicht bij elkaar, en zo'n madonna-tafereel kan daar perfect tussen geplaatst worden om de plaat wat verteerbaarder te maken, om ons niet uit evenwicht te brengen. Want dat durft WPP niet.
Dat het Hölzenbein tegen de borst stuit verbaast me niet. Hij is niet de enige die het ongepast vindt wanneer je medelijden als mixed emotion probeert te kraken. Dat is ongepast, wij willen die emotie 'zuiver' houden, daar mag je niet aankomen, die is heilig.

Schoorsteenveger | 10-02-12 | 16:14

La Vie En Rose | 10-02-12 | 16:12
Dat moeten ze toch lekker zelf weten.

Hoe lik je trouwens een islam? Hebben "we" of je oom en tante daar ook een antwoord op?

Superior Bastard | 10-02-12 | 16:14

@solidstate | 10-02-12 | 16:09 |

Beperkt moeten worden tot de moskee? We moeten moskeeën af fikken! Deporteren die lui. Het is toch een totalitaire ideologie? Die moet je uitroeien. Er is namelijk geen gematigde Islam, dus er bestaat ook geen gematigde oplossing.

Romanov | 10-02-12 | 16:12

@plaszak | 10-02-12 | 15:55
Naast de verhalen van mijn oom en tante over Jemen, werk ik zelf ook al zo'n 20 jaar met o.a. moslims.

Heb meegemaakt dat als er foto's waren genomen tijdens activiteiten op school waar moeders bij betrokken werden, en moeders op die foto's stonden, die foto's door sommige vrouwen werden verscheurd. Mocht niet. En die droegen geen burqa maar een hoofddoek.

Dat gebeurt nog steeds overigens. O.a. bij Somalische moeders. Die willen persé niet op de foto.

La Vie En Rose | 10-02-12 | 16:12

@Romanov | 10-02-12 | 15:58
Het is een favoriete oefening bij bepaalde trainingen op instellingen en bedrijven. "Observeren". Dan krijg je een schokkende foto en iedereen geeft daar dan zijn eigen interpretatie aan, die uiterst persoonlijk, subjectief, maar vaak ook negatief is. Terwijl je er niks over kan zeggen.
Nu wordt dit gepresenteerd als kunst, en denk ik niet dat het de bedoeling van de maker is om hier objectief naar te kijken. Hij wil er wat mee zeggen.

plaszak | 10-02-12 | 16:12

Romanov | 10-02-12 | 16:06 | + 0 -
Die wandelende tenten zijn volgens de verkopers voornamelijk Nederlandse (onderdrukte) vrouwen. We weten het wel, jij alleen niet.

orangin | 10-02-12 | 16:11

Lijkt wel barbabientje..

Inspektor Gurkenfick | 10-02-12 | 16:11

@ Romanov | 10-02-12 | 16:06

Reden te meer om de boerka te verbieden. Hoofddoeken zouden ook beperkt moeten worden tot in de moskee. Hetzelfde haatbaarden filosofie ligt daaraan ten grondslag.

solidstate | 10-02-12 | 16:09

@solidstate | 10-02-12 | 16:03 |

Nu je het zegt!! En in het verlengde daarvan: Misschien zijn het wel PVV-ers die met een boerka door A'dam paraderen? Ik wil maar zeggen: We weten het niet!!

Romanov | 10-02-12 | 16:06

eerstneukendanpraten | 10-02-12 | 16:01
Huh? Whot? Wie of wat is pin?

Hölzenbein | 10-02-12 | 16:04

@La Vie En Rose | 10-02-12 | 16:00 |

Ik ben geen islamlikker. Het feit dat je me zo noemt, verklaart je rabiate discriminatoire toon. Ik ben een fervent tegenstander van religie, maar ik ben gewoon niet zo paranoïde als jij.

Romanov | 10-02-12 | 16:04

La Vie En Rose | 10-02-12 | 16:00
Wie zijn 'we' toch steeds? Kan mij moeilijk voorstellen dat JIJ hier vrienden hebt... behalve een paar islamofoobjes dan.

Hölzenbein | 10-02-12 | 16:03

Romanov | 10-02-12 | 16:00

Hoe weet je dat het moslima is? Er kan wel een haatbaard onder zitten die poseert met boerka.

solidstate | 10-02-12 | 16:03

@La Vie En Rose | 10-02-12 | 15:59 |

Ik was ooit eens bij een Niburu bijeenkomst (troll hard). Weet je wat de sekteleider zei toen we hem kritische vragen stelde? Juist, jullie weten het allemaal niet! Het is een gebrek aan kennis en educatie! Wij zien het, we kunnen het dan wel niet bewijzen, maar wij zien het!

Wij zien het grote moslimgevaar, wij zien de invasie, wij zien de islamisering in de wpf. Man man man..

Romanov | 10-02-12 | 16:02

Hölzenbein | 10-02-12 | 15:51 | + -3 -

Pin was jou al voor!

eerstneukendanpraten | 10-02-12 | 16:01

@ Romanov | 10-02-12 | 15:58
De islam is juist extreem rechts als men de linkse versie van extreem rechts aanhoudt tenminste. Islam is nog erger dan nacisme. De koran erger dan mein kampf.

solidstate | 10-02-12 | 16:01

@Romanov | 10-02-12 | 15:50
Da je blind bent is ook geen nieuwtje hier heur.
Islamlikkers herkennen we van verre.

La Vie En Rose | 10-02-12 | 16:00

@solidstate | 10-02-12 | 15:58 |

Je hebt gelijk. Een foto van een moslima kan nooit iets winnen, toch? Zo diep zit jouw haat.

Romanov | 10-02-12 | 16:00

@Romanov | 10-02-12 | 15:43
Maak je geen illusies. Jij rockt helemaal niet.
Waar je wel mee rockt is je gebrek aan kennis.
Dat dan weer wel.

La Vie En Rose | 10-02-12 | 15:59

@ Romanov | 10-02-12 | 15:54

Feit dat zo'n foto gekozen wordt zegt al genoeg. En dat is niet de eerste keer.

solidstate | 10-02-12 | 15:58

@plaszak | 10-02-12 | 15:55 |

Exact. Zo bijzonder veel weten we niet van die foto. Het intrigerend dat menigeen onder ons er Islamisering in ziet, of het buigen voor een cultuur, of weet ik veel wat voor onzin. Intrigerend.. Het doet vermoeden dat ze inmiddels zo extreem rechts zijn dat de Islam van hen nergens in beeld mag komen. Moslims mogen niets winnen en moslims mogen niet in beeld komen.

Romanov | 10-02-12 | 15:58

@Romanov | 10-02-12 | 15:54
Dat ik een heeel end moet fietsen voor een broodje kroket.

plaszak | 10-02-12 | 15:57

Nogmaals. Vindt het een heel goeie foto. Niets mis mee.

Hölzenbein | 10-02-12 | 15:56

Romanov | 10-02-12 | 15:54
Goffur man, ze zijn overal. Links, rechts, in het midden. Overal zeg ik je!!

En waar is mijn alu-folie, potverdorrie.

Ashtrey | 10-02-12 | 15:56

@Romanov | 10-02-12 | 15:50 |
Ja, u heeft ook gelijk. Ik weet het niet meer hoor!
Maar juist daarom vind ik het een fascinerende foto.
Als je puur objectief kijkt naar de foto, dan zie je een gesluierd persoon met een man in de armen met een ontbloot bovenlijf. Meer niet.
De rest is hinein interpreteren.

plaszak | 10-02-12 | 15:55

@solidstate | 10-02-12 | 15:51 |

Ik weet het!! En jij en ik zijn niet langer veilig. We moeten ons verdedigen. Ze zitten in de media, bij de nos en ook in de jury van de wpf. God, ik hoor zelfs dat er bakkerijtjes en slagerijen zijn met een islamitische eigenaar! SLAGERIJEN!! Waar gaat het heen met deze samenleving?!

Romanov | 10-02-12 | 15:54

Deze keer een linkse foto. Volgend jaar weer een rechtse.

Rochel | 10-02-12 | 15:51

@ Romanov | 10-02-12 | 15:45
Het staat te lezen in allerlei islamitische heilige gestriften. Je kan het gewoon nalezen dat moslims van die gekke kudT allah moeten streven naar onderwerping van infidels. Je ziet het ook in alles wat moslims uitvreten dat ze daar naar streven tenzij je een blind paard of zelf zo'n haatbaard bent.

Dan doe je alles om het te ontkennen en mensen die erover hebben wegzetten als een alu hoedje.

solidstate | 10-02-12 | 15:51

La Vie En Rose | 10-02-12 | 15:50
Mij een knurft noemen? Jij? Ga koken bitch.

Hölzenbein | 10-02-12 | 15:51

@plaszak | 10-02-12 | 15:48 |
Want elke fotograaf vraag altijd even netjes of het goed is als hij een foto neemt, zeker in oorlogsgebieden. Er zit verdomme inderdaad wat in die redenatie van La Vie En Rose. Wat dom dat ik dat niet zag.. Ik was blind, maar nu zie ik weer! Ik ben genezen!

Romanov | 10-02-12 | 15:50

Ik heb te doen met sommige familieleden van reaguurders.

plaszak | 10-02-12 | 15:50

@Hölzenbein | 10-02-12 | 15:00
Tsss, @Schoorsteenveger een lul noemen. Jij?!?

Gaat henen en vermenigvuldig je niet. Jij knurft!

La Vie En Rose | 10-02-12 | 15:50

Zelfs een familielid zou men eerst bedekken, alvorens er een foto gemaakt zou worden
La Vie En Rose | 10-02-12 | 15:41 |
Daar zit wat in. Zeker.

plaszak | 10-02-12 | 15:48

@Parsons | 10-02-12 | 14:32

blikjegrolsch zoude zeggen: Die domheid, die verschrikkelijke domheid.

La Vie En Rose | 10-02-12 | 15:46

@solidstate | 10-02-12 | 15:43 |
Je hebt gelijk. Het is een complot.. Die moslims zitten in alle grote media. Ik heb gehoord dat Rutte eigenlijk ook een moslim is, wist je dat? Hij heeft Bea persoonlijk geïnstrueerd om die hoofddoek te dragen bij het staatsbezoek.

Romanov | 10-02-12 | 15:45

@Teun van het Tuinpad | 10-02-12 | 15:35 |
Ha. Ha. Ha.
Lekker geen boerka,
Ook geen Bee-ha,
zittend op het gezicht van A.Th.

A.Th. | 10-02-12 | 15:44

@La Vie En Rose | 10-02-12 | 15:41 |

Ik heb een aangetrouwde achternicht in Noord-Korea, zodoende ben ik volledig op de hoogte van de geldende gedragsregels aldaar. Ik noem mij ook wel de autoriteit op het gebied van Noord-Koreaanse gedragsregels. I rock! Yeah..

Romanov | 10-02-12 | 15:43

@ Romanov | 10-02-12 | 15:38
Met een hoop olie dollars en een idiote godsdienst die streeft naar onderwerpen van niet-moslims doe je dat soort dingen.

Moet je je maar goed informeren. Dan kan je er over mee praten.

solidstate | 10-02-12 | 15:43

@plaszak | 10-02-12 | 15:17
Het is een geënsceneerde foto. Zelfs een familielid zou men eerst bedekken, alvorens er een foto gemaakt zou worden.
Bovendien is het bij strengelovige moslims, en zeker in een land als Jemen verboden om foto's van vrouwen te maken. Of ze nou in burqa lopen, of met andere lichaamsbedekkende kleding.

Mijn tante en oom hebben jarenlang in Jemen gewerkt.
So I know.

La Vie En Rose | 10-02-12 | 15:41

@solidstate | 10-02-12 | 15:36 |

Ze zitten overal!!!
- Zelfs in mijn tuin?
OVERAL!!!
- Ik heb helemaal geen tuin..

Romanov | 10-02-12 | 15:38

La Vie En Rose | 10-02-12 | 15:34
Hilarisch! Jij komt met de domheid, niet ik.

Hölzenbein | 10-02-12 | 15:38

Tja, wat vind ik van een vrouw in een burka. Het staat niet voor vrijheid blijheid in mijn ogen.

Helaas is de vrouw in een burka niet de enige vrouw die onderdrukt is in deze wereld. Dichter bij huis dansen hele groepen vrouwen naar de pijpen van de man,worden geslagen en/ of als fokmerrie gebruikt. Maar het lijkt wel alsof de burka dragende vrouw daar alleenrecht op heeft. Maar het geeft wel een duidelijk plaatje van een onderdrukte vrouw weer. Datdan weer wel.

Ik vind het geen ijzersterke foto, ik denk dat er wel wat anders te vinden is. Al is er erg veel gaande geweest in 2011 in de zandbak en daarom is deze foto wel actueel.

irma zonderboezem | 10-02-12 | 15:38

Stormageddon | 10-02-12 | 15:20 |
We zullen het nooit weten. Maar we kunnen die tas wel volfantaseren, dat dan weer wel. Met medicijnen bijvoorbeeld die zijn gekocht van onze donaties.

Schoorsteenveger | 10-02-12 | 15:36

Schoorsteenveger | 10-02-12 | 15:34 | + 0 -

Dank je, wat ik hier over wilde zeggen vind je in mijn tegel aan la vie en rose van 15:35.

eerstneukendanpraten | 10-02-12 | 15:36

@ Romanov | 10-02-12 | 15:30
De nederlandse publieke omroep zit vol islamofiele gekkies dus het zal bij WPF niet anders zijn.

solidstate | 10-02-12 | 15:36

Dat is geen vrouw, dat is de king of pop!

vip33 | 10-02-12 | 15:36

A.Th. | 10-02-12 | 15:33
Dan maar zonder BH ( rijmt op Boerka en A.Th. )
Ghe.

Teun van het Tuinpad | 10-02-12 | 15:35

La Vie En Rose | 10-02-12 | 15:28 | + 1 -

Niets is meer wat het lijkt. Als ze daar bij WPF gewoon ingetrapt zijn is dom, als ze dit expres hebben laten passeren dan is het bespottelijk...

eerstneukendanpraten | 10-02-12 | 15:35

@lrnskstr | 10-02-12 | 15:33
Uw tegel van 15:08.

Jackanders | 10-02-12 | 15:35

@A.Th. | 10-02-12 | 15:19 | + 0 -

Ik vraag me wel eens af of DE arabier wel de oprechte emotie kan vastleggen, herkent hij die wel? Durft hij zijn religie opzij te zetten? Loopt hij dan risico? Is het niet dat witmans dit nu in de kaart speelt met zijn ultieme 'vechten voor vrijheid' foto? Als deze foto dat moet uitbeelden, had ik op zijn minst een zelf afrukkende hoofddoek verwacht op het moment suprème. En inderdaad hier ontbreekt een deel esthetica, wel en niet dus. Het kan voor hetzelfde geld een stukje beeld uit een Arabische gewaagde film kunnen zijn. Zo gemaakt ziet het eruit, geen wonder dat mensen zich afvragen: "Is dit nu in een studio gemaakt of in de straat?".

Meri59 | 10-02-12 | 15:34

eerstneukendanpraten | 10-02-12 | 15:09
i9.photobucket.com/albums/a61/HuxleyTh...
Roemrucht voorbeeld. Vrijheidsstrijder, held dus, die gefotografeerd zou zijn precies op het moment dat hij neergeklald wordt. Ook zo'n foto die een heel verhaal vertelt, maar waarschijnlijk een verhaal dat er door meneer de fotograaf in is gelegd.

Schoorsteenveger | 10-02-12 | 15:34

@Hölzenbein | 10-02-12 | 15:10
Dat jouw onmetelijke domheid geen grenzen kent, wisten we al.

Dag Hölzie.

La Vie En Rose | 10-02-12 | 15:34

Jackanders | 10-02-12 | 15:21 | + 0 -
Waaraan leidt u dat af?

lrnskstr | 10-02-12 | 15:33

@Teun van het Tuinpad | 10-02-12 | 15:30 |
Ze mogen best een boerka hebben, maar niet aan.

A.Th. | 10-02-12 | 15:33

@solidstate | 10-02-12 | 15:29 |
Het zal ook niet de eerste keer zijn de een geënsceneerde foto wint, ik weet van minimaal twee anderen..

Terugkomend op de foto, is dat niet graaf Drakula op vakantie met en verse maagd in handen?

A.Th. | 10-02-12 | 15:32

@solidstate | 10-02-12 | 15:29 |

Hehe.. Ja, de jury van de wpf bestaat stiekem uit Islamisten. #sickparanoidfuck

Romanov | 10-02-12 | 15:30

@irnkstr
nee hoor, want niet goed gekleed, en de brandweer komt je niet uit het brandende pand redden. heeft zich vorig jaar voorgedaan in saoedi-arabirië.

minimá-armezusvan.. | 10-02-12 | 15:30

"maar voor deze ene keer keek ik alleen even naar wat de foto nu werkelijk zegt. Dat ook tafelkleeddames menselijk zijn en dit kunnen uiten middels iemand steun geven op het moment dat iemand dat nodig heeft of kan gebruiken."
@Richard1234 | 10-02-12 | 15:17

En juist dat kun je dus onmogelijk afleiden uit deze ene foto. Dat is puur projectie. Pas als je de hele repo ziet krijgt het context www.samuelaranda.net/yemen-fighting-fo... , maar dan nog kun je er niet zoveel mee.

Stormageddon | 10-02-12 | 15:30

gozahtje | 10-02-12 | 15:28
Inderdaad, tijd voor vrouwen ZONDER Boerka.

Teun van het Tuinpad | 10-02-12 | 15:30

@ Salmon Rosti | 10-02-12 | 15:26
In scene gezette foto als pers foto uitroepen. Dat is net zoiets als het nieuws zelf verzinnen. Het heeft juist niets met journalisme te maken en alles met islam propaganda.

solidstate | 10-02-12 | 15:29

Is het niet inmiddels tijd voor tieten?

gozahtje | 10-02-12 | 15:28

@eerstneukendanpraten | 10-02-12 | 15:09
Ja, dat is het ook. Mja, ik sta nergens meer van te kijken. Dit is gewoon in scene gezet.

La Vie En Rose | 10-02-12 | 15:28

Werkelijk, 'deze foto is nep want bloot mag niet in boerkaland' is wel het domste argument evah. Het is/was daar OORLOG. De foto is genomen in een moskee die als ziekenhuis wordt/werd gebruikt. Verdomd lastig granaatscherven uit iemands darmen plukken als ie z'n kleren aan heeft.

lrnskstr | 10-02-12 | 15:28

@A.Th. | 10-02-12 | 15:23 |

Misschien is het wel Fleur Agema!

"Dit Fleur Agema, doordeweeks is zij een PVV parlementariër. Maar in het weekend reist ze naar oorlogsgebieden, om aldaar volledig incognito te zorgen voor de hulpbehoevende bevolking."

Romanov | 10-02-12 | 15:27

"Ik heb je fucking nek omgedraaid omdat je me zonodig in die kuttent van je de straat opschopte."

A.Th. | 10-02-12 | 15:27

@ solidstate | 10-02-12 | 15:20

Zal allemaal wel zijn, maar de dubbele boodschap is treffend en duidelijk, IMO heeft het weinig met de islam te maken. Overigens Maria had ook een kopvod.

Salmon Rosti | 10-02-12 | 15:26

@Gier | 10-02-12 | 15:23 |
Dus eigenlijk best een goed foto dan!
Maakt tenminste wat los.

plaszak | 10-02-12 | 15:24

@Romanov | 10-02-12 | 15:21 |
Het is vermomde kannibaal die een lekker stuk vlees in handen heeft en aan d'r kindertjes denkt.

A.Th. | 10-02-12 | 15:23

Wat een geleuter over een kiekje uit Mohammedanië.

Gier | 10-02-12 | 15:23

@rara | 10-02-12 | 15:05
Nee, in landen zoals Jemen zijn vrouwen verplicht om een burqa te dragen. Dat doen ze niet omdat ze de wetten van de Islam accepteren, maar de wetten van hun Islamtische mannen.

La Vie En Rose | 10-02-12 | 15:21

@lrnskstr | 10-02-12 | 15:08
Oh, dus zonder her en der inslaande granaten kan een mooie foto nooit winnen?
Dat is nieuw voor mij.
Wedden op wat ik wel of niet durf doet dus helemaal niet ter zake.

Jackanders | 10-02-12 | 15:21

@Stormageddon | 10-02-12 | 15:20 |
Misschien zitter er handgranaten in of een PVV partijprogramma? Ik wil maar zeggen: We weten het niet!!

Romanov | 10-02-12 | 15:21

@ Salmon Rosti | 10-02-12 | 15:16

In scene gezette foto helemaal door de ratten besnuffeld om dat als pers foto te kiezen bovendien doen islamieten hun best allelei symbolen te claimen als zijnde van de islam. Zal hier ook wel het geval zijn.

solidstate | 10-02-12 | 15:20

@ minimá-armezusvan.. | 10-02-12 | 15:19 | + 0 -
papagaai

Salmon Rosti | 10-02-12 | 15:20

@Schoorsteenveger | 10-02-12 | 15:13
We moeten er ook maar vanuit gaan dat er een vrouwspersoon onder die tent zit. Zo geïndoctrineerd zijn we ook al... Boerka, dus vrouw.
Voor een vrouw vind ik dat ze dan wel grote handen en dikke onderarmen heeft. Weinig haar erop, dat dan weer wel, maar verder kan ik niet zien dat het een vrouw is.
En wat zit er in die tas? Boodschappen? Verband? Laptop?
Ik weet het niet.

Stormageddon | 10-02-12 | 15:20

foto is nogal ge-ensceneerd. is namelijke klassieke pieta; maria met jezus na de kruisafneming op schoot. verder vind ik het een bijzondere anti-reclame voor islamitische cultuur. herinnert eraan hoeveel geweld er tegen moslims plaats vindt.

minimá-armezusvan.. | 10-02-12 | 15:19

@Meri59 | 10-02-12 | 15:12 |
De foto is genomen door witmans en verkozen door witmans. Niet door een arabier, ik noem even wat, en ik denk toch dat er zat arabieren zijn die muddes foto's hebben gemaakt die interesanter zijn dan dit, edoch, bij het nederlandse fotografenDOM leeft al sinds eeuwen een ietwat verwrongen blik op esthetica en verwoording ervan, en doen mij gemiddeld gesproken dan een een flink potje braaaken. Ik kijk dan ook al sinds 1990 niet meer naar die omgekeerde prullenmand om.

A.Th. | 10-02-12 | 15:19

@Superior Bastard | 10-02-12 | 14:30
"Het dragen van een burka is toch ook een vorm van vrijheid en tevens in bepaalde landen zeker niet achterhaald."

Allah, Allah, nog nooit zo'n stompzinnig argument gehoord.

Het dragen van een burqa heeft geen reedt met vrijheid te maken, maar met vrouwenonderdrukking door haatbaarden van de ergste soort. Zeker in een land als Jemen.

In Afganistan durven vrouwen en meisjes, die door de Taliban verplicht een burqa moesten dragen, nog steeds niet zonder burqa op straat.
Waarom zou dat toch zijn?

La Vie En Rose | 10-02-12 | 15:19

@La Vie En Rose | 10-02-12 | 15:05
Beetje vergezocht.
Ook zou een dergelijke moslima nooit een vreemde man zo vasthouden.
Powned suggereert dat het om een familielid gaat van een vrouw. Dan zou het weer mogen.
De handschoenen zijn nmm onderdeel van het tenue, en geen verpleging.
Foto zou gemaakt zijn in een veldhospitaal.

plaszak | 10-02-12 | 15:17

@irma zonderboezem | 10-02-12 | 15:14
Mijn dichtkunst staat op dezelfde hoogte als de cartoonkunst van Bandirah. Kansloos, dus.

rara | 10-02-12 | 15:17

Stormageddon | 10-02-12 | 15:05 | + 6 -

Ik zie een (vermoedelijk) vrouwspersoon iemand troosten. Dat gebaar, dat is dus lief en goed bedoeld en dat is waar ik nu even over oordeel.

Of ze onderdrukt is om dat ding te dragen? Geen idee, kunnen jij en ik niet weten.
Of ze een terrorist aan het knuffelen en troosten is? Geen idee, kunnen jij een ik ook al niet weten.

Insinuaties allemaal, maar voor deze ene keer keek ik alleen even naar wat de foto nu werkelijk zegt. Dat ook tafelkleeddames menselijk zijn en dit kunnen uiten middels iemand steun geven op het moment dat iemand dat nodig heeft of kan gebruiken.

De rest valt gewoon simpelweg niet af te lezen uit de foto. Het verhaal waarom is uit de foto zelf niet af te leiden.

Richard1234 | 10-02-12 | 15:17

@Kaas de Vies | 10-02-12 | 15:05 Ik pas sinds twee weken niet meer

witwas | 10-02-12 | 15:14

En wat staat er eigenlijk op, te weten : een gesluierde vrouw, zonder enige uitdrukking, die een wegkijkende man, ook zonder uitdrukking, met haar gehandschoende vinges pakt. Nou, een geweldigde, verrijkende emotie zeg....

Thoth | 10-02-12 | 15:14


rara | 10-02-12 | 15:10 |
Je had dichter moeten worden!

irma zonderboezem | 10-02-12 | 15:14

Stormageddon | 10-02-12 | 15:05 |
Het is een oerbeeld, een cliché, een leeg, nietszeggend plaatje, een veilige keuze, een holle frase. Florence Nightingale met boerka. Want oei, je zou als World Press Photo eens het het gevaar moeten lopen te kiezen, een mening te hebben, dat wil je als World Press Photo niet. Je wilt alleen maar dat foto's mooi zijn en vooral verteerbaar blijven, ook als die foto's de ellende en de pijn om ons heen laten zien.

Schoorsteenveger | 10-02-12 | 15:13

@@A.Th. | 10-02-12 | 15:03 | + -1 -
Althans het vechten daarvoor, maar dat beeld deze foto niet uit. Deze foto beeld uit dat ondanks het vechten daarvoor, de vrijheid zelfs in de emotie verborgen moet worden.

Meri59 | 10-02-12 | 15:12

Dat is de dood die de stumperT zojuist heeft gewurgd. Symbolische foto maar volslagen politiek correct doorgeslagen idioten die zoiets tot pers foto van het jaar uitroepen.

solidstate | 10-02-12 | 15:12

Liever een vrouw in Burqa dan een grap van Bandirah.

rara | 10-02-12 | 15:10

La Vie En Rose | 10-02-12 | 15:05
"deze boerkaverheerlijkende foto"
Typische kortzichtigheid van een mol. Wordt het naakt zijn ook verheerlijkT, en op alle ander foto's, het bloed, het zweet. Mensch ga toch koken.

Hölzenbein | 10-02-12 | 15:10

irma zonderboezem | 10-02-12 | 15:06 | + 0 -
Dank u

lrnskstr | 10-02-12 | 15:09

@A.Th. | 10-02-12 | 15:03 | + -1 -

Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt, hij laat eigenlijk alles zien wat ze eigenlijk niet hadden willen tonen. Het moet immers vrijheid, democratie uitbeelden. maar het beeld in mijn ogen het tegenovergestelde uit.

Mooi is een breed begrip...

Meri59 | 10-02-12 | 15:09

Misschien heeft de foto wel gewonnen omdat het de menselijke kant van de islam laat zien?

themuppetshow | 10-02-12 | 15:09

La Vie En Rose | 10-02-12 | 15:05 | + 0 -

Dit is dan toch een enorme downgrading van het instituut WPF? Een in scene gezette foto als winnaar aanwijzen is toch een doodzonde?

eerstneukendanpraten | 10-02-12 | 15:09

@Stormageddon | 10-02-12 | 15:05 |
*proest*

A.Th. | 10-02-12 | 15:08

Beetje appels met peren...

maatman | 10-02-12 | 15:08

Jackanders | 10-02-12 | 15:02 | + 0 -
Zet hem op, succes. Durf te wedden dat jij je nog niet in Kanaleneiland durft te begeven, laat staan een oorlogsgebied. Met allemaal boerkas.

lrnskstr | 10-02-12 | 15:08


lrnskstr | 10-02-12 | 14:53 |
Bedankt voor deze heldere uitleg.
U heeft een punt (een aantal punten zelfs)

irma zonderboezem | 10-02-12 | 15:06

irma zonderboezem | 10-02-12 | 14:37 | + 2 -

Even wat anders, wat vind jij ervan dat een vrouw van haar geloof een burka MOET dragen?

eerstneukendanpraten | 10-02-12 | 15:05

@Superior Bastard | 10-02-12 | 14:30
Een vrouw die de Burqa draagt geeft daarmee aan dat ze de wetten van de Islam volledig accepteert. Diezelfde wetten die de vrijheid van de vrouw ontkennen. Hoe jij er een symbool van bevrijding in kan zien is me een raadsel.

rara | 10-02-12 | 15:05

@witwas | 10-02-12 | 14:52 | + 0 -
Ik reageer al 3 weken niet op Bandirah topics, dus aan mij kan het niet liggen.

Kaas de Vies | 10-02-12 | 15:05

Een site die wekelijks Bandirah presenteert en dan een topic schrijven over Kunst...

LOL, toch?

Strangetown | 10-02-12 | 15:05

Wow, Uitstekend stuk van Rossem.

Overigens is deze boerkaverheerlijkende foto op zeker niet in een ziekenhuis in Jemen of bij de vrouw thuis genomen, maar in de studio van de fotograaf.

Jemen is nl een streng-Islamtisch land. Daar gaan vrouwen niet op de foto met een naakte gewonde man aan de borst. Zelfs niet als het een familielid is.

Leuk verzonnen van de fotograaf.

Dat de jury van WP-photo juist deze foto heeft gekozen is idd een zeer doorzichtige poging om een statement te maken tegen het boerkaverbod.

Mooier kan ik het niet maken.

La Vie En Rose | 10-02-12 | 15:05

@Richard1234 | 10-02-12 | 14:58
Waar leid je dat uit af? Of is het projectie uwerzijds?
Als het onderschrift nu had geluid: "Terrorist draait nek gijzelaar om", dan krijgt het plaatje toch een ander lading? We moeten maar geloven dat het hier een verpleegster en een gewonde "vrijheidsstrijder" betreft, ik kan dat nergens uit opmaken.

De pose en compositie spreekt tot de westerse verbeelding, omdat we het heel goed kennen als klassiek christelijk icoon, een bijna archetypische "piëta", zie ook @Schoorsteenveger | 10-02-12 | 14:52, maar nergens kun je uit opmaken dat dat ook aan de hand is. Dat is dan dus projectie.

Stormageddon | 10-02-12 | 15:05

Die arme man stikt de rotmoord door die burka.
De mevrouw had beter kunnen meespelen in 'Moordvrouwen'.

Teun van het Tuinpad | 10-02-12 | 15:04

Ontzettend goede foto en politiek ook zo correct.

Jezus_Boeddha | 10-02-12 | 15:03

Meri59 | 10-02-12 | 14:29 |
"Psychische onderdrukking, misbruik, geweld, vrouwenonderdrukking, schijnheiligheid, taqqya, onmenselijkheid, respectloos, barbaars, verlies, enorme emotionele schade."

En dat is dan alleen nog maar naar de mensen toe die deze foto moeten waarderen als mooi. Wat ik verrek, overigens.

A.Th. | 10-02-12 | 15:03

A.Th. | 10-02-12 | 14:58 | + 0 -
Het gaat mij er niet om of dit nou de sterkste foto/het sterkste verhaal is, het gaat mij erom dat deze hier foto wordt afgeserveerd omdat er iemand in een boerka op staat. Bijzonder kortzichtig.

lrnskstr | 10-02-12 | 15:03

Wellicht is het voor van Rossum een idee om eens naar de foto te kijken, ipv alleen een burka te zien en los te gaan... platte pannenkoek.

Dr Rahma | 10-02-12 | 15:03

Toen de flitsen nog met magnesiumpoeder gemaakt werden, stelde een kiekje maken nog wel wat voor.
Nu heeft iedere boerenlul onbedoeld wel een paar foto's op de harde schijf staan die voor deze prijs in aanmerking kunnen komen.

Jackanders | 10-02-12 | 15:02

Als het zo is dat een world press foto een boodschap uit moet dragen die de organisatie wil uitstralen, dan is deze foto verkeerd in veel opzichten.
Als dit niet het geval is en het slechts gaat om een kwaliteitsfoto die het afgelopen jaar pakkend weergeeft, dan is dit de perfecte foto. Zoals we hier hopelijk allemaal wel weten is er helaas niets democratisch aan de Arabische opstanden en zullen ze leiden tot meer islamisme en dus meer (vrouwen)onderdrukking, geweld, dood en verderf. In die zin geeft de foto dit perfect weer.

H.Stiglitz | 10-02-12 | 15:02

Hölzenbein | 10-02-12 | 15:00 |
Nee, die foto schijnt het allemaal te zeggen, toch?

Schoorsteenveger | 10-02-12 | 15:02

Dat godsdienstfundamentalisten eeuwen achterlopen, direct mee eens. Waar dan ook. Maar uit de foto spreekt in ieder geval meer humaan gevoel dan uit het hele topic. Overal zitten mensen achter, of ze verblind zijn of niet. Zo superieur zijn we hier trouwens nou ook weer niet

Gratenpakhuis | 10-02-12 | 15:02

Schoorsteenveger | 10-02-12 | 14:56
Dat. Zegt. Ie. Niet. L. U. L.

Hölzenbein | 10-02-12 | 15:00

Schoorsteenveger | 10-02-12 | 14:56 | + 0 -

Hilarisch

lrnskstr | 10-02-12 | 15:00

Schande dat ik toch tegen haar huid moet aankijken, wat een slettebak!

Frederik Vijf | 10-02-12 | 14:59

En nu eens een ontopic reactie. Deze foto laat zien dat de Islam niet een en al haat is en slecht is. Ook bij hen is er gewoon menselijkheid aanwezig.

Richard1234 | 10-02-12 | 14:58

@lrnskstr | 10-02-12 | 14:53 |
Een foto van een verkrachtte en de kleren van het lijf gerukte dame is het in ieder geval niet geworden. Had ook een verhaal verteld, en waarschijnlijk iets meer over de ontmensing dan hier. Ergo, je bent zelf een totaalwanker.

A.Th. | 10-02-12 | 14:58

lrnskstr | 10-02-12 | 14:53 |
Jij vindt het wel een erotisch plaatje begrijp ik?

Schoorsteenveger | 10-02-12 | 14:56

eerstneukendanpraten | 10-02-12 | 14:52
Niet meer reaguren = niet meer reaguren.
Wees eens een keer consequent man.

Superior Bastard | 10-02-12 | 14:56

East is East and West is West, and never the twain shall meet.
*
Zie het als een al-Qur'ān Pietà .
*
Alleen via een clash of culture kunnen de twee elkaar ontmoeten.

Ratzing. | 10-02-12 | 14:55

@miko | 10-02-12 | 14:35 |
Die is wel ereg leuk ja. Gaat die een jezusje doen? Met een stelletje jezus-spijkerts door z'n klauwen?

A.Th. | 10-02-12 | 14:55

@Superior Bastard | 10-02-12 | 14:40 |

Ach, je probeert ze een spiegel voor te houden. Ter leering ende vermaeck.

Romanov | 10-02-12 | 14:54

Vindt het een heel goeie foto. Niets mis mee.

Hölzenbein | 10-02-12 | 14:54

@Van Rossem | 10-02-12 | 14:14 |
Ze willen niet meer vrijheid, democratie enz.
Ze willen meer Sharia.
En dat gaan ze krijgen ook.

plaszak | 10-02-12 | 14:53

Kaas de Vies | 10-02-12 | 14:41
Zalig zijn zij die vergeten zijn.
De ene keer ben je een lul, de andere keer de lul.

Superior Bastard | 10-02-12 | 14:53

irma zonderboezem | 10-02-12 | 14:37 | + 0 -

Deze foto vertelt een verhaal. En juist het contrast tussen een vrijwel naakte man en een volledig beklede vrouw versterkt de tederheid en emotie die in deze foto zit.

De auteur van dit stukje pleit ervoor deze foto niet te bekronen omdat:

"een vrouw in een onderdrukkingstent"
"achterhaalde religieuze achterlijkheid"
"volledig afgebalkte verpleegmevrouw"
"zo'n onherkenbare tentmevrouw"

Wat de fuck heeft dat met het verhaal van deze foto te maken?!? Alsof het niet bekronen van foto's met boerka's de positie van vrouwen in moslimlanden gaat verbeteren. Het is eerder andersom lijkt mij.

Begrijp met niet verkeerd, ik heb ook moeite met boerka's. Maar wat de auteur beoogt met dit stukje is net zo zinnig als het boerkaverbod zelf. De vrouwen schieten er geen reet mee op.

Oh ja, en de auteur is een totaalwanker.

lrnskstr | 10-02-12 | 14:53

Ach, ook World Press Photo ontkomt er niet aan, aan de vermenging van ethiek, esthetica en ideologie.'Goed', 'mooi' en 'waar' worden op één hoop gegooid en ons als hapklare brok aangeboden. "Dit is uw wereld, en zo moet u die begrijpen en ervaren.'
Wat mij nog het meeste stoort aan die plaat is de nadruk die er op het 'mooi' ligt, de overdreven moeite om er een prachtig uitgelicht en gekadreerd prentje van te maken. Dit moet geënsceneerd zijn, en als dat zo is is het een vals plaatje, in meerdere opzichten, en op het onsmakelijke af.
www.statenvertaling.net/beeld/michelan...

Schoorsteenveger | 10-02-12 | 14:52

Superior Bastard | 10-02-12 | 14:33 | + -1 -

En nu de allerlaatste: en of ik wel of niet off topic ben, dat maakt Joris wel uit godverdomme!

eerstneukendanpraten | 10-02-12 | 14:52

OT: 200 reacties bij Bandirah is natuurlijk ook dikke #fail Jullie maken die non-valeur nog rijk

witwas | 10-02-12 | 14:52

Kaas de Vies | 10-02-12 | 14:41 | + 1 -

S.B. kan wat mij betreft de beri-beri krijgen!

eerstneukendanpraten | 10-02-12 | 14:51

@lrnskstr | 10-02-12 | 14:29 |
Het ìs een rukfoto, en het enige waar die een prijs voor verdient is het herdefinieren van de term 'fotofuck'.

A.Th. | 10-02-12 | 14:50

Meri59 | 10-02-12 | 14:46 | + 0 -

Je hebt gelijk, ik min ook eigenlijk alleen maar als het echt nergens op slaat. Meningen laat ik altijd ongemoeid.

eerstneukendanpraten | 10-02-12 | 14:47

@Parsons | 10-02-12 | 14:42

Die discussie hebben wij met elkaar al veelvuldig gevoerd. Tot nu toe heb je ermee bereikt dat ik de Hadith ben gaan lezen en actief Islam-fora in de gaten houd. Dus als we de discussie vooruit spoelen kan ik je alvast het volgende aangeven. Ja, er staan bijzonder verwerpelijke zaken in de Hadith. Nee, ik denk niet dat we boerka's moeten verbieden. Ja, het lijkt erop dat de Islam totalitaire trekje heeft. Nee, ik ben niet bang voor ze en ik heb niet het gevoel dat ze Nederland of Europa aan het overnemen zijn.

Romanov | 10-02-12 | 14:47

Superior Bastard | 10-02-12 | 14:33 | + 1 -

Daar ga ik verder niet op in, maar dat jij een genie bent weten we nu wel! Had me al eerder voorgenomen niet meer op je te reaguren maar me bedacht. Ik kom daar nu op terug. Morituri te salutant!

eerstneukendanpraten | 10-02-12 | 14:46

"omdat iedere zanderige kudtdictatuur meer vrijheid, democratie en toegang tot de prettig verdovende werking van de Westerse consumentenmarkt wil".

GS, gaat eens in woordenboek kijken bij 'diktatuur' en vergelijk die uitkomst met wat in tekst staat. Of om het gemakkelijk te maken, een diktatuur wil niet meer vrijheid of democratie, het zijn essentieel wezensvreemde kenmerken ervan.

A.Th. | 10-02-12 | 14:46

@eerstneukendanpraten | 10-02-12 | 14:39 | + 0 -

Die + of - is niet belangrijk, belangrijk is wat mensen er in zien, dat zegt veel meer ;)

Meri59 | 10-02-12 | 14:46

@frut666 | 10-02-12 | 14:19
LOL!

plaszak | 10-02-12 | 14:45

Ik vond die foto van die politiemeneer in Kunduz wel grappig.
Hij keek zo van: 'Alles goed en wel maar krijg ik nu mijn Playmobiel ?'

Teun van het Tuinpad | 10-02-12 | 14:43

@miko | 10-02-12 | 14:32
Of de meneer is haram en te vies om zonder handschoenen aan te raken. Dat kan ook nog. Het plaatje zelf zegt weinig.

Stormageddon | 10-02-12 | 14:43

@winnende photo:
De emotie op het gezicht van deze vrouw is zó intens en zó veel zeggend!!
Jammer dat we het niet mogen zien...

Pastor Sippenhaft | 10-02-12 | 14:43

Maar wat windt U zich op over wpf? Dat is net zoiets als klagen over de BUMA. Ook dit jaar weer bijna 10% van de winnaars die uit nederland komen. En witteman uit gristenland die met de prijs gaat slepen. Het is een nederlandse kudtorganisatie en vele fotografen ergeren zich al sinds decennia kapot aan dat stelletje eikels.

A.Th. | 10-02-12 | 14:43

@Romanov | 10-02-12 | 14:37
Wat is er menselijk aan een onderdrukkingsjurk en een deaudvermoord lijk uit naam van de pedofeet?

Ik vind er niets moois aan, ik vind het een walgelijke verering van onderdrukking door middel van een religie die oproept dat ongelovigen afgeslacht moeten worden.

Beestachtig - als ik m'n hond zo zou inpakken kreeg ik Graus achter me aan. En terecht.

Parsons | 10-02-12 | 14:42

Als ie nog lang overgeslagen wordt gaat Alex zijn familiereortage in Lech opschorten.

Stok Kickhuizen | 10-02-12 | 14:41

Als ie nog lang overgeslagen wordt gaat Alex zijn familiereortage in Lech opschorten.

Stok Kickhuizen | 10-02-12 | 14:41

@Superior Bastard | 10-02-12 | 14:33 | + -1 -
Kunt u mij ook duiden? Ik word altijd vergeten sniff.
Trouwens het is wel bizar om te zien, zodra ik in de top 10 sta zit iemand mij stelselmatig te minnen. Het boeit mij niet, maar het intrigeert me wel waarom iemand zoiets gaat zitten doen.

Kaas de Vies | 10-02-12 | 14:41

Romanov | 10-02-12 | 14:37
Juist. Al is dat met sommige figuren niet mogelijk. Die figuren die moslims veroordelen omdat ze ongelovigen honden en varkens noemen, maar tegelijkertijd de meest haatzuchtige termen in de mond nemen als ze het over moslims hebben.

Superior Bastard | 10-02-12 | 14:40

@James St John Smythe | 10-02-12 | 14:19 |
Er zit inderdaad weinig vrolijks tussen.

nogeentjedan | 10-02-12 | 14:39

Meri59 | 10-02-12 | 14:29 | + -1 -

Helemaal mee eens! Maar waarom iemand jou daar nu weer voor moet minnen...

eerstneukendanpraten | 10-02-12 | 14:39

@Skunk57 | 10-02-12 | 14:33 |

Correct.

Romanov | 10-02-12 | 14:38


lrnskstr | 10-02-12 | 14:29 |

Het is zeker een indringende foto en iedreen mag zijn of haar mening daarover hebben.
En in een land als Nederland mag je die mening ook nog geven.

Wat is het dan toch dat als je het er niet mee ens bent je de ander gelijk maar gaat beledigen met opmerkingen als " ga eens een opleiding doen" .
Geef gewoon je mening en laat zulke opmerkingen achterwegen.

irma zonderboezem | 10-02-12 | 14:37

@Parsons | 10-02-12 | 14:30 |
Tijdsgeest. Je ziet dat moslims vaak over één kam worden geschoren en het anti-islam sentiment steeds extremere vormen aanneemt. De foto wil menselijkheid tonen en discussie aanwakkeren. Ik denk dat we beter op basis hiervan discussie kunnen voeren, dan op basis van de beschimpingen van een of andere haatpoliticus.

Romanov | 10-02-12 | 14:37

Wat heeft die vent trouwens op z'n onderarm getatoeëerd?
Kampnummer? (Ja, ik vraag het maar).

Stormageddon | 10-02-12 | 14:36

Romanov | 10-02-12 | 14:24

Zodat ik het goed blijf begrijpen; ik veronderstel dat je het over clown Wilders hebt??

Skunk57 | 10-02-12 | 14:33

eerstneukendanpraten | 10-02-12 | 14:22
En terecht. Je comment is nietszeggend en off topic. Je moet niet denken dat het aan jou ligt, het zijn gewoon je comments. Hetzelfde geldt voor diie andere jankert Necrosis die altijd over plusjes en minnetjes ligt te zaniken.

Superior Bastard | 10-02-12 | 14:33

Toen ze Obama een nobel prijs gaven omdat hij Zwart was wist ik het al.. de paarse broeken zijn vollediige geindoctrineerd en zijn lost causes.

poli | 10-02-12 | 14:32

@lrnskstr | 10-02-12 | 14:29
Je kunt hier dus geen moer aan zien.Je MOET informatie hebben.Met die handschoenen aan lijkt het wel een verpleegster.

miko | 10-02-12 | 14:32

@lrnskstr | 10-02-12 | 14:29
Hoezo racistisch?

Of kun jij de huidskleur van die vrouw door dat haatvodje heen bekijken?

Parsons | 10-02-12 | 14:32

Ik vond deze pic ook helemaal nix, noppes en niets waard.

Thoth | 10-02-12 | 14:32

Een foto zegt meer dan duizend woorden.
Tenzij je eerst helemaal moet gaan uitleggen dat er onder die zwarte vlek waarschijnlijk een mens zit. En waarom en zo.

vetkleppert | 10-02-12 | 14:31

Het is nog geen eens een mooie foto.Maar ik denk dat de Arabische lente wel veel extra kudos opleverde.Deze foto zegt juist geen moer.Je ziet niets.Juist bij vele andere foto's zag je de gezichtsuitdrukkiingen waardoor je alshet ware de pijn of het ongelof paniek of zo kon zien.
Heeft niks met islamafobie te maken.

miko | 10-02-12 | 14:31

@Romanov | 10-02-12 | 14:17
Waarom dan?

Parsons | 10-02-12 | 14:30

Het dragen van een burka is toch ook een vorm van vrijheid en tevens in bepaalde landen zeker niet achterhaald. Als deze foto in een westers land was genomen had je een punt gehad. Nu niet.

Superior Bastard | 10-02-12 | 14:30

Zeer indringende foto, terechte winnaar. Anders dan de gewelds-verheerlijkende auteur van dit prutsstukje vind ik dat je niet persé de frontlinie moet tonen. Dat is maar één aspect van wat er zich bij een opstand afspeelt.

Wat een bullshit racistisch kutstuk is dit. Ga in godsnaam een opleiding volgen. Als die vrouw naakt was geweest of in bikini had rondgelopen had de auteur waarschijnlijk rukkend aan minder dan 15cm zijn steun uitgesproken voor de keuze van de jury.

lrnskstr | 10-02-12 | 14:29

eerstneukendanpraten | 10-02-12 | 14:22 | + 0 -
Deze foto is zo dubbelzinnig als het maar zijn kan, alles van de islam komt er naar voren. Psychische onderdrukking, misbruik, geweld, vrouwenonderdrukking, schijnheiligheid, taqqya, onmenselijkheid, respectloos, barbaars, verlies, enorme emotionele schade. Dat alles heb ik er tot toe in gezien.

Meri59 | 10-02-12 | 14:29

Wie zegt dat dit een vrouw is?

Kaas de Vies | 10-02-12 | 14:25

Idealiseren van de vrouw als trooster, maar wel luisteren naar de baas?

Indates | 10-02-12 | 14:25

Voor gewoon een mooi plaatje (vlakvulling, kleuren enzo) verdient deze foto wel een prijs, maar NIET een PRESS prijs, dat slaat inderdaad helemaal nergens op!

huh, ian? | 10-02-12 | 14:24

@plaklul | 10-02-12 | 14:22 |

Reken maar dat die misselijke clown hier een tweet aan gaat wijden.

Romanov | 10-02-12 | 14:24

Pasta-saus | 10-02-12 | 14:21 | + 1 -

Mag best van mij!

eerstneukendanpraten | 10-02-12 | 14:23

Is hier eigenlijk al een meldpunt voor? Geert?

plaklul | 10-02-12 | 14:22

Meri59 | 10-02-12 | 14:19 | + 0 -

Mijn fipotegel zit al flik in de min, maar eigenlijk zeggen wij waar het op staat. De islam is zwaar vrouwonderdrukkend en gaat men letterlijk en figuurlijk over lijken als het gaat om het einddoel, de overheersing van de islam over de wereld, te bereiken.

eerstneukendanpraten | 10-02-12 | 14:22

goed stuk.

wolfje23 | 10-02-12 | 14:22

De een knuffelt bomen, de ander knuffelt vuilniszakken en weer een ander knuffelt mannen met een tentje over dr kop.

Richard1234 | 10-02-12 | 14:22

Ach, fotografie... Over een paar jaar is de winnende foto geschoten met een iPhone.

Pasta-saus | 10-02-12 | 14:21

Barbamamma had tenminste nog een bloemenkrans om. En die keek ook vriendelijk de lens in.

vetkleppert | 10-02-12 | 14:20

Is dat Maxima?

neemjemoederindemali | 10-02-12 | 14:20

Als je zo moet sterven denk je toch dat je in de hel bent beland.

Che_cuevara | 10-02-12 | 14:20

het auteursrecht van michelangelo op de pietà is vast verjaard

hetluis | 10-02-12 | 14:20

In feite zegt die foto alles wat islam is...

Meri59 | 10-02-12 | 14:19

En dan legt ze ook nog zijn linkerarm tegen haar tieten aan. Afschieten die vuile slet.

frut666 | 10-02-12 | 14:19

Eigenlijk zit je naar een foto van een schouder te kijken. Volgend jaar ga ik ook meedoen.

weedo | 10-02-12 | 14:18

Sorry. Human interest werkt gewoon niet als je een of ander unidentified black object op je netvlies krijgt.

vetkleppert | 10-02-12 | 14:17

Ik vind het geen bijzonder foto, maar ik snap waarom de WPF is geworden.

Romanov | 10-02-12 | 14:17

mag ik denken dat het een fantastisch gestyleerd in scene gezette foto is, toch wel

hetluis | 10-02-12 | 14:17

Wie zegt dat dat een vrouw is? Kan ook ali baba zijn of een van zijn rovers.

miko | 10-02-12 | 14:17

De islamisering van onze maatschappij is duidelijk NIET te stoppen...

eerstneukendanpraten | 10-02-12 | 14:16

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken