Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Griekse Televaag BOOS om schuldenakkoord

dachau534.jpg Wie geen Griek is, kan in de regel geen modern Grieks lezen. Sowieso is alles wat Grieks is al een paar maanden een totaal raadsel voor heel Europa. Kunnen ze honderden miljarden krijgen om hun luiheid te belonen, zijn ze nog boos ook. Zie ook de lokale Televaag hierboven. Je hoeft geen Grieks te kunnen lezen om 'Memorandum macht frei' in één context met die kekke band om de arm van Merkel te begrijpen. Toch even aan de knoflookkoopman op de hoek gevraagd wat er nou staat. De chocoladeletters schreeuwen DACHAU! en daaronder (opklikken voor hele voorpagina) staat iets van 'De genadeklap voor gerespecteerde oudjes en trotse jeugd'. Oftewel: leuk hoor, dat hautaine Europese 'gooi er maar Noord-Europees belastinggeld tegenaan, dan komt het wel goed met dat corrupte zootje nonvaleurs in Souflakistan', maar zoals wel vaker verslikken de Euroleiders zich keihard in niet te manipuleren zaken als nationalisme, trots, cultuur en 'we maken goedverdoemme zelf wel uit hoe we ons leven leiden'. En dus is de Troika (= EC + IMF + ECB) WANTED door de Griekse politie wegens diefstal. LOL. (pica via)

Reaguursels

Inloggen

En dan ook nog een advertentie voor een Range Rover op de voorpagina. Dat noem ik pas optimisme!

The Unjorisable | 11-02-12 | 10:24

Zou ik mijn 'gift' aan Griekenland straks kunnen aftrekken bij mijn belastingaangifte of moet ik aangifte doen van diefstal?

Sisyfus | 10-02-12 | 20:45

Goeie actie. Hoewel de Grieken niet handig bezig zijn, de echte schuldigen zijn de financiële terroristen van het IMF, de EU en de banken en NGO's erachter. Het spel wordt echter zo geraffineerd gespeeld dat weinigen door hebben dat we door dit tuig ruw in het ootje worden genomen.

o)+ | 10-02-12 | 20:18

Waar zit het Hitlersnorretje bij Angela Merkel ?

herodus | 10-02-12 | 19:57

In de zuidelijke landen wonen de mensen van savoir vivre. OK. In het noorden moet daarvoor worden betaald. Zo simpel is het. Wij zijn vooral goed om te betalen. Psychologie van de warme grond. De goeden niet na gesproken.

ecologiste | 10-02-12 | 19:52

@Lafayette | 10-02-12 | 13:49 | + 2 -

Sou het so zijn dat 7% groei van nix ook niet heel feel is?

DebraCadabra | 10-02-12 | 17:52

Gezien Berulusconi's gedragingen/uitspraken eerder en die Grieken nu, móet die Merkel wel een goed wijf zijn.

Ven1V1d1V1c1 | 10-02-12 | 17:33

@Ton Plafond | 10-02-12 | 15:34 Dank. Het was erg de moeite waard vanavond en Helena doet reeds lang niet meer mee.

BTW "in de baas zijn tijd" betekent bij mij al 20 jaar dat ik even in de spiegel om toestemming moet vragen en meestal vindt die vent het goed.

vraagstaart | 10-02-12 | 17:33

We moeten echt onze grote smoel houden.
Wacht maar tot de NHG-secutarisaties geen triple A meer hebben. Kwestie van tijd, imho. We zijn hypopakketje doorverkoopkampioen van Europa. Berg je maar, wanneer dat gaat schuiven. Want dankzij de grote Nederlandsche smoel (m.b.t. de zuiderlingen) geloof ik niet, dat de trojka en de rest van Europa net zoveel gedulf met ons gaan hebben.. Nederland = IJsland + Ierland + Griekenland (een financieel waterhoofd + een enorme vastgoedzeepbel + vergaande institutionele corruptie)

Willem Hollander | 10-02-12 | 17:07

Flikker toch op met je Griekenland! Kansloos kudt land. Luie honden zijn het allemaal!

Doc Damage | 10-02-12 | 16:59

De Griekse media schikt zich al prima in hun slachtofferrol. Zijn er al referenties aan Endlösung-en of gaskamers voor de Grieken te lezen? Ik kan dat minderwaardige schrift niet lezen. Blauw witte sterren iemand?

GormSuil | 10-02-12 | 16:41

Vraagje? Hoe is het mogelijk dat Grieken zoveel hebben kunnen lenen? Dus wie heeft aan de Grieken de afgelopen 15 jaar zoveel geld verstrekt. En wie heeft hier aan verdient? En waarom moet ik als belastingbetaler hier aan meebetalen.

Kobus v/h zandpad | 10-02-12 | 16:33

@Bigi Bana Boy | 10-02-12 | 15:50
Pollie heeft het niet geheel onverdeelde genoegen gehad om in het nog onverdeelde socialistische oost europa te mogen werken. Polen, Tsjecho-Slowakije,DDR en zelfs de UdSSR. Die ervaring bezorgt hem nog steeds nachtmerries. Zelfs een kapitalistisch systeem als in de USA is veruit te verkiezen boven het soort regime dat Kameraad Emiel Roemer voor ogen heeft. Of Barroso, ook zo'n lekkere Bolsjewiek.

Polletje Piekhaar | 10-02-12 | 16:27

Ik vind dat de Griekse bevolking niks te verwijten valt. Zij kunnen het ook niet helpen dat over hun hoofden heen allerlei beslissingen worden genomen.
.
Ach, Duitsland wil natuurlijk dolgraag uit de euro, maar geeft graag een ander land de schuld voor zo'n beslissing.

Greetje Duisenberg | 10-02-12 | 16:17

De Grieken krijgen zelf niks. Strijkstokhouders 'n beetje en schuldeisers bijna alles. En wie zouden dat wel zijn?

WirMachenMusik | 10-02-12 | 16:09

@Dr. Plofkop | 10-02-12 | 16:03 | + 1 -
Maar nu kunnen de Duitsers ook wel mooie tanks bouwen, zie ik de Grieken niet zo snel doen.

Kaas de Vies | 10-02-12 | 16:08

U herinnert zich allen vast het Verdrag van Versailles (1919) nog wel. Dit verdrag, waarin Duitsland o.a. gedwongen werd zware financiële offers te brengen wordt door veel historici gezien als de aanloop naar de tweede wereldoorlog.

Dr. Plofkop | 10-02-12 | 16:03

Caritate Sinistra | 10-02-12 | 15:11
Het grappige is dat ik over het algemeen bekend sta als één van de meer genuanceerde types hier haha.

Bigi Bana Boy | 10-02-12 | 15:50

Gelijk hebben die 'gewone' grieken. Die worden net als wij 'gewone' ollanders keihard genaaid door de neo-liberalen.

oplichter | 10-02-12 | 15:48

vraagstaart | 10-02-12 | 13:40 |
Vergeet de Japanse rijstwijn (Sake) niet om het te vergeten, en ook internet tijdens het 'werk' (lees: in de baas zijn tijd) is soms een remedie.

Laat de rijstwijn tijdens het etentje goed smaken, het doet naar verluidt Helena vergeten.

Ton Plafond | 10-02-12 | 15:34

Ik snap niet dat de Grieken niet inzien dat het niets uitmaakt. Of ze leveren nu in OF als ze failliet zijn houden ze misschien hun 14e maand, maar met geld dat zo waardeloos is dat ze niet eens een MacKebab van kunnen kopen.

marxistje | 10-02-12 | 15:31

@Bokito ergo sum | 10-02-12 | 14:33 | + 0 -
Volgens welke cijfers, welke statistieken?

Griekenland kan ook al zijn gemiddelde leeftijdomlaag bijstellen, want was aardig wat fraude met mensen die 103 jaar zijn geworden
Ooit werd er als argument gebruikt dat de Nederlandse specialisten een voorbeeld aan hun Griekse collega's moesten nemen want die verdiende maar 40.000, niet wetende dat ze 500.000 zwart in hun kontzak stoppen.

Kaas de Vies | 10-02-12 | 15:29

Als ik fraudeer kom ik in de cel terecht, doen de Grieken het dan krijgen ze geld toe. Beetje vreemd.

Terpetijnzeikert | 10-02-12 | 15:28

Wel een typische overeenkomst met de gang van zaken in Nederland. Als een politicus hier roept dat dat men aan het werk moet voor het dagelijks brood, roepen de linkmenschen ook Nazi of facist LOL.

ronald2887 | 10-02-12 | 15:11

@Bigi Bana Boy | 10-02-12 | 15:01
Daar heb je natuurlijk volkomen gelijk in. Maar gestrekt been doet ook been strekken natuurlijk. You reap what you sow right?
Bij mij persoonlijk sorteert de nuance overigens toch echt meer effect dan de botte bijl. Als de stijl me tegen staat, zal ik die vanuit een gelijksoortige golflengte aanvallen. De inhoud kan me dan eenvoudig gestolen worden, ogen dicht en zwaaien met die bijl godverdomme.

Caritate Sinistra | 10-02-12 | 15:11

Bokito ergo sum | 10-02-12 | 14:45
We hadden er sowieso geen cent, laat staan miljarden in Griekenland moeten stoppen. Om de volgende redenen:
1. het is niet democratisch gelegitimeerd, nu het merendeel van de Nederlanders hier nooit achter heeft gestaan;
2. in de huidige economische recessie moeten we toch al miljarden bezuinigen met alle lastenverzwaringen van dien, dus die extra miljarden om de Grieken te spekken kunnen we zelf wel beter gebruiken;
3. de Grieken zijn door eigen toedoen in die financiele ellende geraakt, door decennialange malversaties en dito onverantwoord uitgavenpatroon;
4. de Grieken tonen weinig tot geen bereidwilligheid om in ruin voor de EU-steun orde op zaken te stellen en harde doch noodzakelijke maatregelen te treffen;
5. de 'hardheid' van de Euromunt wordt in totaal EU-verband door de Griekse economie voor nog geen 1 procent beinvloed, dus die lui uit de EMU flikkeren heeft voor de koers van de euro de facto geen gevolgen (dat hele dominoverhaal met andere zwakke landen die dan ook omvallen is nergens op gebaseerd daarbij);
6. een terugkeer naar de drachme zou voor de Grieken zelfs heilzaam kunnen uitpakken omdat ze zo kunnen devalueren, wat hard nodig is, wat met de euro niet kan;
7. ze kunnen altijd nog een paar eilanden verkopen aan de Turken, die maar wat graag willen omdat ze stiekem nog steeds dromen daar van een nieuw Ottomaans rijk.

Helligen Hendrik2 | 10-02-12 | 15:04

Caritate Sinistra | 10-02-12 | 14:38
Als reaguurder, polemist (of als beroepscolumnist) dien je met gestrekt been op een zaak in te gaan omdat je een felle discussie wilt uitlokken of anderzijds de knuppel in het hoenderhok wilt gooien. Dat gezegd hebbende werkt het verder doorgaans het beste als je dan ook iemand (of een groep) aanvalt. Daar past geen nuance of subtiliteit. De held van menigeen hier, Geert, doet iedere dag niet anders. En gezien het feit dat de mores hier GS doorgaans is dat men nogal liberaal/libertair is ingesteld én dat men weinig op heeft met de 'luie' en 'onbetrouwbare' Grieken, is het aanspreken met 'jullie' dan ook in die context gerechtvaardigd vind ik, ook al weet ik als geen ander dat er genoeg erg verstandige, slimme en goed onderlegde reaguurders zijn. Maar juist het gegeven dat ik als zelfverklaarde conservatieve-nationalist er overdenk SP te gaan stemmen zou aan het denken moeten zetten. Het überliberalisme wordt de nagel aan de doodskist van de gewone werkende man.

Bigi Bana Boy | 10-02-12 | 15:01

Elke 3 a 4 jaar een belastingammnestie : www.express.be/business/nl/economy/gri...

Hoppa, Hoppa, trouwens op die foto weet de erewacht wel raad met duitse bewegingen. Die grieken: waarom wordt onze schuld niet weggescholden, dat doen wij zelf ook.
Hoppa. Laat maar in de stront zakken. En ik voorspel een hoop agressie van de Grieken richting de toeristen, Dus wegblijven uit die corrupte bende.

aurevoir | 10-02-12 | 15:01

Lafayette | 10-02-12 | 13:49 | + 0 -
Als je eerst alles afbreekt kan het alleen nog maar groeien. Dus dat snijdt geen hout.

Charles de Batz | 10-02-12 | 15:01

De tyfus met de Grieken.

porcodio | 10-02-12 | 14:50

Gewoon uit de Euro en uit de EU. Niemand die ze zal missen. En wat mij betreft mag Turkije er een inval en een gevalletje 1915 - 1923 doen.

LangeBerry | 10-02-12 | 14:48

*als

Maar goed, zo solidair ben ik niet maar de ik wil ze dit niet aandoen

Bokito ergo sum | 10-02-12 | 14:48

@Dagobert D. 14:33: De Grieken leefden jarenlang op de pof. Idioot hoge salarissen in sommige beroepsgroepen, lekker vroeg met pensioen, Byzantijnse beschermingsconstructies in bepaalde industrieen, logge overheidsinstanties... het was allemaal al jaren geleden niet meer op te brengen, behalve dat men toen nog gewoon wat bij kon lenen. En nog meer bij lenen om de vorige leningen af te lossen. Tja, en nu staat de schuldsanering aan de deur. Cry me a river...

De Grieken hebben een simpele keuze: het zelf uitzoeken, of hulp krijgen waar wel wat voorwaarden aan verbonden zijn. Net als bij de schuldsanering dus.

En dan de verhalen dat de steun alleen naar de banken gaat en niet naar de gewone Griek. Laat me niet lachen. De schuldeisers hebben al talloze miljarden op hun schulden afgeschreven, en gaan straks nog meer kwijtschelden. Dat extra geld is nodig zodat Griekenland (weer) geld kan lenen, en dat komt wel degelijk bij de gewone Griek terecht. Wat denk je dat er gebeurt als de staat failliet gaat? Denk aan toeleveranciers, ambtenarensalarissen, etc. De gewone Griek is wel degelijk bij die steun gebaat.

Muxje | 10-02-12 | 14:47

Kingeef1975 | 10-02-12 | 14:44
Nog plannen met andere bevolkingsgroepen?

dr kildare | 10-02-12 | 14:45

Helligen Hendrik2 | 10-02-12 | 14:38 | Het zijn de leningen aan Griekenland die worden gered, die veilig leken omdat de EU garant stond voor die leningen. Er gaat geen ene cent naar het opbouwen van de Griekse economie, erger nog die wordt gewurgd. Dit is roofpolitiek met Griekenland met lijdend voorwerp

Bokito ergo sum | 10-02-12 | 14:45

Dachau is nog veel te goed voor die luie ratten.

Kingeef1975 | 10-02-12 | 14:44

Ik zou de voorpagina van de Televaag wel eens willen zien als wij 20% op het minimumloon moeten inleveren en er drastisch bezuinigd wordt. De snelle grieken zijn er alang met de poet vandoor Jan met de Griekse Pet zit met het kapotte servies. Een beetje clementie voor onze Griekse mede paupers aub

dr kildare | 10-02-12 | 14:42

Dagobert D. | 10-02-12 | 14:33 Twee zielen 1 gedachte

Bokito ergo sum | 10-02-12 | 14:39

Dagobert D. | 10-02-12 | 14:33
Wij hebben een legitieme reden om te zeuren, namelijk dat wij extra miljarden in Griekenland moeten pompen terwijl wij zelf nog nooit onze hand bij die Grieken op hebben hoeven houden.

Helligen Hendrik2 | 10-02-12 | 14:38

-weggejorist-

Caritate Sinistra | 10-02-12 | 14:38

@minimá-armezusvan.. 14:09: En dat is ook precies de keuze die de Grieken nu hebben: of ze luisteren naar Europa en voeren de geeiste maatregelen door, of er komt geen geld vanuit de EU. Heel simpel, en dat heeft niks met een fascistisch dwangbeleid van Merkel te maken.

Maar nee, de Grieken willen geen harde maatregelen maar wel de steun uit Europa, om het nog een paar jaar uit te kunnen zingen voordat ze alsnog kopje onder gaan of ze weer het handje komen ophouden bij Europa. En dat is dus precies waar wij "nee" tegen moeten zeggen.

Overigens ben ik het wel eens met de kritiek dat de geeiste maatregelen zich te veel op bezuinigingen richten. Die zijn nu op de korte termijn nodig, maar op de iets langere termijn is een zeer grondige hervorming van de Griekse economie nodig. Die economische huishouding is overigens iets waar de SP een natte droom van krijgt, dus @Bigi Bana Boy, vooral op de SP stemmen, dan worden wij het volgende Griekenland.

Muxje | 10-02-12 | 14:36

Kaas de Vies | 10-02-12 | 14:23 Maken gemiddeld meer uren dan Nederlanders. Voor hun is het gewoon toekomst kaput, ik zou me ook wat minder beschaaf opstellen. De Grieken krijgen geen cent in handen, ik vermoed dat de eurofielen liever niet hebben dat ze met het uittreden laten zien dat het simpelweg gewoon kan

Bokito ergo sum | 10-02-12 | 14:33

De bijv. lokale timmerman in Griekenland heeft ook nooit bij europa willen horen. Fuck de euro, de drachme was prima, de euro maakte alles maar duurder. En nu zeggen een paar mensen uit het Noorden dat ze ook nog langer en harder moeten werken? En ook nog meer belasting moeten betalen? Alsof er ook maar 1 gewone werknemer iets van die euro miljarden ziet.

Typisch hollands denken, zelf altijd tegen regels van europa, maar als een ander die regels niet volgt, gaan Nederlanders ook weer zeuren.

Dagobert D. | 10-02-12 | 14:33

Pleur die corrupte, spilzieke, arrogante, ouzozuipende, olijfvretende Grieken toch uit de euro en het liefst nog uit de hele EU ook. En dan nog liever gisteren dan vandaag. Doodzonde van al die miljarden die die rimmende vuilak van de JK de Jager (glunderend als een pasgeschrobd varken) daar nog in heeft gepompt - tegen de uitdrukkelijke wens van het merendeel van de NL bevolking. Een voor al die miljarden kunnen wij hier in NL nu nog eens extra gaan bloeden met nog meer bezuinigingen en dito lastenverhogingen. Goedverredoeme! Kots- en kots- en kotsmisselijk word ik ervan. BAH!

Helligen Hendrik2 | 10-02-12 | 14:32

@miko | 10-02-12 | 14:11 |

Eens. Dus, ehm.. We houden weinig over om te bediscussiëren.

Romanov | 10-02-12 | 14:26

@Bigi Bana Boy | 10-02-12 | 14:05
Ik kan een heel eind in je betoog mee (een heel eind!), maar het spijt me, wat ik precies te schaften met dat hangmatvolk en hun luilekkermentaliteit daar in die Mediterrane mañana-mañana-landen? Geen flikker, dat is mijn antwoord. Zilch. Ik voel me verwant met de Noord-Europese manier van denken en het culturele vertoog dat we hier kennen, maar - en dit is ook meteen DE constructiefout binnen de EMU, dat we die landen met ons op één hoop hebben gegooid - ik heb echt niets met die zuidelijke landen. Behalve dan het lekkere klimaat, de mooie (historische) architectuur en het geweldige vreten, maar je begrijpt wat ik bedoel. Eerst die vermaledijde euro maar eens slopen en dan kunnen we '[e]en beleid dat werkgelegenheid en de belangen van de HELE [Noord-]Europese bevolking voop stelt ipv winstmaximalisatie voor een kleine groep' nastreven. Owja, en fuck de SP. Die gaan je goedkeurenswaardige visie ook niet omzetten in realiteit.

Alkibiádès | 10-02-12 | 14:23

@Bokito ergo sum | 10-02-12 | 14:20 | + 0 -
Maar werken de Grieken echt zo hard? En waarom houden de Grieken wel hun hand op en willen ze er ook uitstappen, althans zo lijkt het.

Kaas de Vies | 10-02-12 | 14:23

Het is allemaal een vooropgezet plan en de uitkomst is bekend; Brussel aan de totaalmacht en voor de komkommers worden geen uitzonderingen meer gemaakt.

zwemverbrander | 10-02-12 | 14:22

Als ik een Duitser was dan zou ik dit zo zat worden, maar de Grieken hebben echt wel een reden om boos te zijn heur, het is net Animal Farm daar maar dan met Grieken, de varkens vieren feest en de paarden werken zich kapot.

Bokito ergo sum | 10-02-12 | 14:20

@Bigi Bana Boy | 10-02-12 | 14:02
idd. Word wakker. Die centjes zijn betaald aan DB en die zetelt in... juist. Het kapitaal komt dus netjes bij onze buren terecht. Als een beschaving lui wordt en steeds minder presteert tegen steeds hogere inkomens-eisen EN steeds meer schulden maakt, dan zal het kapitaal inderdaad besluiten dat op die locatie niets meer tot stand te brengen is. Maar of je dat dan het kapitaal moet verwijten...

Rest In Privacy | 10-02-12 | 14:20

@vraagstaart | 10-02-12 | 14:17 | + 0 -
Grieks met Helena?

Kaas de Vies | 10-02-12 | 14:19

@das_Freudenmädchen | 10-02-12 | 14:11
Ik snap hem. Dan moet je er wel bijvoegen dat Polen altijd de sjaak waren omdat die gewoon altijd in de weg zaten voor machten die er door heen moesten. Griekenland is een soort uithoek van Europa. Zoiets als "heb ik de achterdeur wel op slot gedaan?" Je maakt je er pas zorgen over als je wilt gaan slapen.

Lafayette | 10-02-12 | 14:18

@vraagstaart | 10-02-12 | 14:17 |

Viel Spaß!

Romanov | 10-02-12 | 14:18

eerstneukendanpraten | 10-02-12 | 14:12
EUtopia.

Superior Bastard | 10-02-12 | 14:18

@Romanov | 10-02-12 | 14:05 Nou, daar moeten we het dan bij een andere gelegenheid nog maar eens over hebben. Niet om je te ontlopen, maar ik heb mijn vriendin beloofd uit te gaan eten en daar wordt het nu hoog tijd voor.

Latorz!

*out*

vraagstaart | 10-02-12 | 14:17

@Bigi Bana Boy | 10-02-12 | 14:02
En terecht.Welvaart mag wel eens verdeelt worden.Het is niet zo dat ze in die 'arme' landen tot in de lengte der tijden slaven arbeid kunnen laten verrichten.En dan heb ik het nog niet over het feit dat veel handel door de mensen zelf daar ontwikkeld wordt.Het werkelijke probleem is dat langzaam aan zeker het initiatief kwijt raakt aan Zuid oost Azie en Zuid Amerika.Het verkwanselen van onze scholing en het verslappen van de handel.

miko | 10-02-12 | 14:16

@Bigi Bana Boy | 10-02-12 | 13:55
Pluim voor je heldere uitleg, alleen denk ik dat je nog een deeltje over het hooft ziet.
Wie zijn er Europees en landelijk gezien verantwoordelijk voor de instroom van gelukzoekers die ons sociaal vangnet onder druk zetten?
Met stemmen op de SP haal je dat niet weg, dan zou je eerlijk moeten zijn en de PVV moeten omarmen.
Waar je pleit voor de gewone man in de straat, moet je ook pleiten voor de gewone zorgen van de gewone man in de straat,en die hebben niet alleen met doorgedraaide privatisering te maken.verder snap ik je punten en kan ik ver met je meegaan! Ik ben Anti Europa,en derhalve kan ik begrip opbrengen voor de Grieken die met mooie praatjes en voorwendselen de EU zijn binnen gehaald.en nu als druk en machtsmiddel worden gebruikt om de rest dat ESM verdrag door de strot te duwen!

deraderendraaien | 10-02-12 | 14:16

Ik hoop toch zo dat de Grieken netjes bedanken voor de hulp, failliet gaan en vervolgens met een jaar of 5 weer helemaal boven jan zijn. Op eigen kracht. Dat zal die megalomane EU leren. Gezien de mentaliteit van de gemiddelde Griek zie ik het echter niet gebeuren.

witwas | 10-02-12 | 14:15

-weggejorist-

Caritate Sinistra | 10-02-12 | 14:15

@Kaas de Vies | 10-02-12 | 14:08
Veel verjaardagen sla ik al over, mijn vriendenkring dunt ook langzaam uit. Heb het beste voor met iedereen maar wanneer mensen mij voor gek uitmaken als ik ze probeer te waarschuwen kunnen ze mooi in de stront zakken... zeker als later blijkt dat ik gelijk had. Maar ja, voetbal, ikhouvanholland, shownieuws en alle overige bagger op de treurbuis leiden zo lekker af van de echte problemen... mensen wìllen gewoon belazerd worden denk ik wel eens.

Alfred E. Neuman | 10-02-12 | 14:13

@lafayette
uiteraard geen geld geven. is volslagen zinloos.

minimá-armezusvan.. | 10-02-12 | 14:13

@ mezelf 14:09

UTOPIA moet het natuurlijk zijn...

eerstneukendanpraten | 10-02-12 | 14:12

Lafayette | 10-02-12 | 14:06
Ik bedoelde eigenlijk meer dat Europa weer 1 Reich is, maar nu zonder een schot te lossen. T kostte slechts een paar ambtenaren op de juiste plaats en een misdadig boekhoudsysteem dat wij bankieren noemen.
In die zin is Griekenland mogelijk het nieuwe Polen,omdat je toch ergens moet beginnen.

das_Freudenmädchen | 10-02-12 | 14:11

De laatste 10 jaartjens zijn de minimumlonen buitenproportioneel gestegen en liggen inmiddels 1/4 boven dat van Portugal. Het kon allemaal niet op, grote euforie na de Olympische Spelen en behalen van de EK-titel.Dat ooit de realiteit terug zou komen was een kwestie van tijd.Ik zeg: zorg iig voor de oudjes en laat de bom barsten, over 3 jaar lacht iedereen weer. *redactie van bovenstaande krant oppakken doet*

zwemverbrander | 10-02-12 | 14:11

@Romanov | 10-02-12 | 13:56
Inderdaad het juiste voorbeeld.Maar die hield ook in dat op het moment dat het beter gaat de overheid snel zijn schuld afbouwt.

miko | 10-02-12 | 14:11

@minimá-armezusvan.. | 10-02-12 | 14:09
Als ze er ook bij zeggen dat ze ons geld niet willen hebben, geef ik ze ook gelijk.

Lafayette | 10-02-12 | 14:10

Wat een tering lui! Krijgen ze geld van oa Duitsland, hebben ze het lef om haar ze weg te zetten! Als ik Angela was zou ik per direct alle steun aan dat achterlijke land stoppen!

zeefert | 10-02-12 | 14:10

Dat hakenkruis staat Merkel niet eens zo slecht. Ik begrijp nu wel waarom dat fascisme zo aansloeg in Duitsland.

vip33 | 10-02-12 | 14:10

Bigi Bana Boy | 10-02-12 | 13:55 |
En het gaat die kant echt wel uit, dat de burger geknot en gegijzeld wordt door de EU en bestuurlijke elite, Wientjes de gladjakker gisteren op tv met weer een voorbode van 'het moet minder mensen' anders... dan weer het verhaal hel en verdoemenis waar iedereen intrapt.

lanexxx | 10-02-12 | 14:09

ik geef die grieken groot gelijk. ze moeten zelf hun eigen troep opruimen en onder het juk door. een dictatuur vanuit brussel lost niks op. totale geldverspilling en een recept voor onlusten de komende jaren. zaak laten knallen, escaleren en de-escaleren. binnen de euro komt het land er nooit te nimmer boven en verpaupert het compleet en zal het eeuwig afhankelijk blijven van europese soepsidies. een natte droom voor elke brusselse refendaris 6e klas om elke kwartaal op inspectiereis te geaan zich als big bwana door de lokale bevolking te laten bewieroken. net zo paternalistisch als de nederlandse ontwikkkelingshulp. ambtenarenbezigheidstherapie.

minimá-armezusvan.. | 10-02-12 | 14:09

Bigi Bana Boy | 10-02-12 | 13:55 | + 5 -

Als iedereen gewoon 365 dagen per jaar gaat staken dan komt jouw Utiopa er vast wel!

eerstneukendanpraten | 10-02-12 | 14:09

@Alfred E. Neuman | 10-02-12 | 14:06 | + 0 -
Hmm ik krijg altijd dezelfde reacties, wellicht tijd om verjaardagen alleen maar met gelijkgestemden te vieren.

Kaas de Vies | 10-02-12 | 14:08

Kaas de Vies | 10-02-12 | 14:02
Hij wees me anders net nog op een taalfout in uw reaguursel. Ik denk dus dat het wel meevalt.

Superior Bastard | 10-02-12 | 14:07

@Bigi Bana Boy | 10-02-12 | 13:55
Hulde! Helaas is de helft van de bevolking te stom of te kortzichtig (of beide) om dat in te zien, de andere helft kijkt alleen voetjebal en shownieuws. Helaas ben je roepende in de woestijn als je dit probeert duidelijk te maken aan vrienden/familie en wordt je voor gek weggezet, of nog erger... complotdenker.

Alfred E. Neuman | 10-02-12 | 14:06

Uit de EU,zeker uit Schengen.
Hek eromheen,visumplicht invoeren... klaar.

Hekulanallus | 10-02-12 | 14:06

Kijk dat is toch weer eens iets anders dan een meldpunt voor overlast.

prikkel123 | 10-02-12 | 14:06

@das_Freudenmädchen | 10-02-12 | 14:01
Typisch de Grieken die denken dat hun land een nummer 1 prioriteit was voor de Duitsers.
-
Griekenland was in 1941 ook al een blok aan het been voor de Duitsers. Zelfs Hitler wilde het helemaal niet hebben. Het was dat de Italianen er een compleet fiasco van maakten dat de Duitsers moesten ingrijpen anders konden ze niet met de Russen ruzie maken. In die zin kan je zeggen dat de Griekse Televaag gelijk heeft.. :-)

Lafayette | 10-02-12 | 14:06

@vraagstaart | 10-02-12 | 14:03 |

Als je het zo stelt kan ik het misschien nog eens met je eens zijn. Behalve dan dat het uiteindelijk het liberalisme is dat de deur heeft opengezet voor die megafinanciers.

Romanov | 10-02-12 | 14:05

@Bigi Bana Boy | 10-02-12 | 14:02 Leuk en aardig allemaal, maar ben wel benieuwd wat er dan volgens jou moet gebeuren om dit tegen te houden?

witwas | 10-02-12 | 14:05

Een beleid dat werkgelegenheid en de belangen van de HELE Europese bevolking voop stelt ipv winstmaximalisatie voor een kleine groep. Een geleid en gematigd kapitalisme. Gezond nationalisme en protektionisme. Een stop op export van kennis, geld en arbeid naar asociale pleurislanden als China. Om maar een paar dingen te noemen.

Bigi Bana Boy | 10-02-12 | 14:05

@Romanov | 10-02-12 | 14:03
Niet door die twee

who cares | 10-02-12 | 14:05

Bigi Bana Boy | 10-02-12 | 13:55
Ik ben het ergens wel met je eens hoor. Maar jij kunt zo denken, omdat je je eigen broek kunt ophouden. De Grieken kunnen dit niet meer, door jarenlang faalbeleid en flierefluiten. Geen door het volk gekozen regering die er iets aan heeft gedaan of zelfs willen doen.
Van mij kunnen ze de tering krijgen.

Met het eerste deel van je betoog (SP) ben ik het volkomen eens.

Superior Bastard | 10-02-12 | 14:03

@Lafayette | 10-02-12 | 13:39
Nu ja het grote verschil de grieken zijn veel corrupter dan de turken en de turken willen wel werken.
Griekenland, tja als je op de transparantie lijst lager staat dan Colombia en Ghana.Dat wil wel wat zeggen geloof ik.

miko | 10-02-12 | 14:03

@Kaas de Vies | 10-02-12 | 14:02 | + 0 -
Hmm ik ben wel vrij bipolair vandaag dan weer "je" en dan weer "u".

Kaas de Vies | 10-02-12 | 14:03

@who cares | 10-02-12 | 14:01 |

Alle Griekse restaurants worden zeker door Henk & Ingrid uitgebaat?

Romanov | 10-02-12 | 14:03

@Bigi Bana Boy | 10-02-12 | 13:55 Prachtige rant maar nee, dat is in ieder geval niet MIJN verhaal. De EUSSR is een gedrocht, we hadden het bij de EEG moeten laten. Dat is één.

Met "neo"-liberalisme heeft dit niets te maken (lekker, klinkt bijna als neofascisme en dat was ook de bedoeling natuurlijk) maar alles met de machtsgreep van de megafinanciers die Europa hebben gereduceerd tot een slavenstaat - de grootste diefstal aller tijden, ik heb het hier al eerder geroepen, met ESM. Dat is twee.

En je hebt natuurlijk volkomen gelijk dat de gewone Grieken hier weinig aan kunnen doen - behalve dat iedereen met een beetje gezond verstand weet dat een arbeidspopulatie waarvan 40% ambtenaar is en zwaar overbetaald (130.000 euro voor een treinmachinist!) niet te handhaven is, maar hey, carpe diem! In Nederland zijn mensen echt niet slimmer.

Kortom: grotendeels eens, maar noem me aub geen aanhanger van de EU want dan ben ik ernstig gekwetst.

vraagstaart | 10-02-12 | 14:03

Ongeacht dit krantje heb ik er ook weinig vertrouwen in dat de afspraken van gisteren nagekomen gaan worden. De belonings / inkomsten structuur is gewoon nog te scheef en de intrinsieke wil om dit te veranderen is er gewoon niet.
.
Dus, ff door de zure appel heen en Griekenland uit de euro. Door het cascade effect gaat ons dat best veel pijn doen. Maar anders blijft het zeuren en is uiteindelijke veel duurder.

hotmint | 10-02-12 | 14:02

Word wakker. Daimler Benz heeft in 2011 een rekordwinst gehaald met verkopen in China. Hoogste winst ooit voor het concern. Is het nu nog niet duidelijk hoe onze welvaart door het liberalisme naar het Oosten verdwijnt ? Dat het kapitaal altijd zal uitwijken naar die plekken op aarde waar je arbeiders net meeste kunt uitbuiten ? Dat liberalistatie en globalistatie vooral goed voor die 1% die het kapitaal in handen heeft ? Dat hele maatschappijen aan dat godverdomde liberalisme ten onder gaan ? Dat niemand hier straks meer werk heeft ?

Bigi Bana Boy | 10-02-12 | 14:02

@Superior Bastard | 10-02-12 | 14:00 | + 0 -
Ja maar dan komt er wel een of andere dronkaard langs die denkt dat ie een hoerenkit is binnengestrompeld. Ik weet niet of je je zoon daar aan bloot wilt stellen.

Maar uw zoon van 2 valt ook in slaap als u verhalen verteld, dan denk ik toch dat het aan u ligt.

Kaas de Vies | 10-02-12 | 14:02

Het is wachten tot de eerste leren laarzen Griekenland binnen stampen. A la Polen in 1939.

das_Freudenmädchen | 10-02-12 | 14:01

@Raad_maar_raak! | 10-02-12 | 13:20
Ik ken 2 grieken in Nederland
De ene heeft 4 jaar gewerkt en krijgt al 32 jaar bijstand.
De andere heeft nog nooit gewerkt, krijgt al 37 jaar bijstand
Ze zeggen glashard: 'Daar hebben we recht op'

who cares | 10-02-12 | 14:01

Bigi Bana Boy | 10-02-12 | 13:55 | + 0

blijf maar dromen, over gratis geld !

FW Ta-183 Huckebein | 10-02-12 | 14:00

Kaas de Vies | 10-02-12 | 13:51
Heeft mijn zoontje ook altijd, als hij iets niet begrijpt raakt hij afgeleid of valt in slaap. Dat neem ik hem niet kwalijk, hij is 2.
Als dit zo blijft kan hij altijd nog in een slijterij gaan werken.

Superior Bastard | 10-02-12 | 14:00

@Da Mul | 10-02-12 | 13:56 | + 0 -
Lekker aan het flamen? Oh leer mij Methuselah, leer het mij hoe ik een algemene discussie moet voeren zonder te verzanden in micro-feiten die elk persoon met "common sense" weet?

Kaas de Vies | 10-02-12 | 13:59

@Bigi Bana Boy | 10-02-12 | 13:55 Klinkt goed. Wat is je alternatief?

witwas | 10-02-12 | 13:58

Inderdaad het soort kop dat je van de Telegraaf zou verwachten.

lrnskstr | 10-02-12 | 13:58

Het zou best kunnen zijn dat de Europese bobo's als de dood zijn voor een oorlog in Griekenland, en dat de hele balkan als een domino-effect in brand komt te staan. De Turken krijgen de kans van hun leven. De Eurobobo's laten zich chanteren en proberen met geld het gevaar af te kopen.... kansloos. De vlam gaat toch wel in de pan. De USA gniffelt nog meer.

Lafayette | 10-02-12 | 13:57

-weggejorist-

Da Mul | 10-02-12 | 13:56

lijn5 | 10-02-12 | 13:51
Voor een belangrijk deel: de EU. Sinds de introductie van de euro zijn de inkomens in Griekenland met 40% gestegen (in Duitsland 7%). Deze stijging ging niet gepaard met een vergelijkbare stijging van de arbeidsproductiviteit. Dat moet dan ergens een keer mis gaan.....

plaklul | 10-02-12 | 13:56

@miko | 10-02-12 | 13:54 |

Mwa.. Je mag best een beetje geld lenen om de economie te stimuleren. The new deal?

Romanov | 10-02-12 | 13:56

Jullie zijn te stom om in te zien hoe de EU één grote neo-liberale nachtmerrie geworden is en hoe men de crisis en de EU gebruikt om het hele sociale stelsel in Europa af te breken. Onder druk van het bedrijfsleven en van het grote geld wordt de globalisatie aangegrepen om, onder dreiging met China, de arbeidsvoorwaarden terug te brengen naar die van begin 19e eeuw. Want alleen als werknemers genoegen nemen met flexibele contracten en een jarenlange nulllijn, zijn de heren bereid uw baan (nog) niet naar China te offshoren. Weet je wat, laten we dwang- en slavenarbeid invoeren om te kunnen concurreren met de BRIC landen. Is dat geen goed idee ? Kijg de kolere maar met je EU, meneer Wientjes ! Ik ben persoonljk helemaal klaar met de EU én me alle partijen die het neo-liberalisme aanhangen (lees alle partijen behalve de SP) en ga, bij gebrek aan een rechts nationalistisch alternatief, op de SP stemmen. Liever een oprecht socialisme dan dat godverdomde liberalisme dat Europa op zijn knieën dwingt. Maar ga vooral door met kankeren op de gewone werkende Griek. In mijn wereld is het idioot dat we enorme offers aan deze mensen vragen voor een crisis waar ze zelf part noch deel aan hebben gehad. Nee,w at we nu gaan eisen is dat de Grieken alles gaan privatiseren (en wat een geweldig succesrecept dat is merken wij iedere dag met oa de NS e.d.), dat ze hun minimumloon dratisch gaan verlagen want 800 euro is inderdaad een schofterig hoog salaris) en dat ze hun arbeidsmarkt flexibiliseren (iedereen aan de McJob met korte kontrakten, net als in de States). Ik zal het wel niet begrijpen, maar ik kies voor de Europese (en dus ook Griekse) werker, de man in de straat. En het laatse wat ik begrijp is hoe jullie in deze Griekse kwestie ineens allemaal zo pro-Europa zijn. Dus het is normaal dat je de kosten van wanbeleid en van criminele graaizucht van oa banken gewoon op normale werknemers verhaalt ? Is dat jullie verhaal ?

Bigi Bana Boy | 10-02-12 | 13:55

@Lafayette | 10-02-12 | 13:39
Grieken en turken verschillen in niks van elkaar.Nederlanders en Duitsers hebben grotere verschillen.

miko | 10-02-12 | 13:55

@Da Mul | 10-02-12 | 13:51 | + 0 -
Heerlijk die schoolplein rethoriek en dan weglopen. Je komt toch nu nergens als je te veel verzandt in micro.

Discussies kan je op verschillende niveau's voeren

Micro
Meso
Macro

Dit is een macro discussie en jij zit te huilen over micro, ouwe sofist van me.
Uiteraard moet je altijd nuances in je achterhoofd houden, maar is nu vrij lastig met 5040350340 verschillende reacties.

Kaas de Vies | 10-02-12 | 13:54

@Romanov | 10-02-12 | 13:37
Bij een werkelijk nette begroting hadden we zowat geen staatsschuld gehad.De gouden jaren negentig hadden een veel grotere afbouw moeten hebben.

miko | 10-02-12 | 13:54

Die krant kost dan 1 euro. Dat dan weer wel.

prikkel123 | 10-02-12 | 13:53

Dus als Wilders iets in de pers boert, dan denkt ook de hele wereld dat dat de mening is van ALLE Nederlanders?

Einde van de Domheid | 10-02-12 | 13:53

En naar dit zooitje souflaki-mafkezen gaat de EU nog meer miljardenmuntjes overpompen? Volgens mij is die hele EU-bestuurskliek volkomen van de ratten besnuffeld. Enne, Frau Merkel zal zich hierdoor behoorlijk in de zak gescheten voelen.... ho nee, wacht...

Reykjavik | 10-02-12 | 13:53

@Kaas de Vies | 10-02-12 | 13:44 Ga je nog even langs de dokter dan? #tip

vraagstaart | 10-02-12 | 13:52

Ik ben toch benieuwd naar dat nieuws linksboven. Heeft Willibrord een nieuwe Land Rover gekocht?

Bleaut | 10-02-12 | 13:52

@Superior Bastard | 10-02-12 | 13:48 | + 0 -
Grappig, ik had laatst een klant en die vertelde zulke slappe verhalen dat ik slaap ben gesukkeld.

Maakt hij mij wakker, boos, pakt het geld terug en zei nog dat hij een cadeau voor zijn vrouw ging kopen. Voor EUR 3,75,-

Henk heette die cheapass, en ik werk in een slijterij.

Kaas de Vies | 10-02-12 | 13:51

-weggejorist-

Da Mul | 10-02-12 | 13:51

@plaklul | 10-02-12 | 13:44 De grieken zijn nooit echt rijk geweest. Hebben altijd op geleend geld geleefd. Maar wie waren die gekken die dat geld gegeven hebben?

lijn5 | 10-02-12 | 13:51

@Xandrino | 10-02-12 | 13:44 100%. En neem je ook Libië even mee in je rijtje? Onder dictatoriale schoft Khadafi het enige land ter wereld zonder staatsschuld, maar nu hosanna! bevrijd en dankzij IMF opgezadeld met een miljardenlast zoals dat hoort bij beschaafde landen.

vraagstaart | 10-02-12 | 13:49

Eenvoudig een statenbond met Turkije aangaan, oude liefde roest niet tog, twee vliegen in een klap, Griek gelijk van de schuld af en de Turk volwaardig lid van de EU, mooi tog! (ironie)

william7055 | 10-02-12 | 13:49

@Xandrino | 10-02-12 | 13:44
Even voor de duidelijkheid. De Argentijnse bevolking dronk in het begin van deze eeuw de gifbeker helemaal leeg. Ondanks dat de hele middenklasse werd weggevaagd. En toch kwam er geen nieuwe Junta. Inmiddels gaat het een stuk beter met Argentinie (groei boven de 7%).

Lafayette | 10-02-12 | 13:49

Ga zo ff op D-reizen kijken of er nog wat goedkope Griekse vakanties te boeken zijn

blauweleasebaklul | 10-02-12 | 13:49

Kaas de Vies | 10-02-12 | 13:44
Ik ging een keer naar een hoer, vooraf betalen.
Nadat ik betaald had ging ze op haar rug liggen en viel in slaap, om vervolgens boos te worden toen ik haar wakker maakte. Ik heb mijn geld terug gepakt, ben weg gegaan en heb van dat geld een mooi cadeau voor mijn eigen vrouw gekocht.

Die hoer heette Helena, en mijn naam is Henk.

Superior Bastard | 10-02-12 | 13:48

@vraagstaart | 10-02-12 | 13:43

Straw dogje mijnerzijds. Of was het ironie? Ik weet het eigenlijk allemaal niet zo goed. Kies zelf maar iets.

Romanov | 10-02-12 | 13:48

-weggejorist-

Da Mul | 10-02-12 | 13:47

@Da Mul | 10-02-12 | 13:44 | + 0 -
Hoe weet u op wie ik heb gestemd? Hoe weet u dat ik Nederlander ben?

Kaas de Vies | 10-02-12 | 13:46

Eerst griekenland uit het schengenpak donderen.
anders zitten we straks hier opgescheep met die ondankbare lutsers

-=lol=- | 10-02-12 | 13:45

@vraagstaart | 10-02-12 | 13:41
Scherp. De Trojaanse oorlog is een mooi symbool voor Griekse hebzucht.

Lafayette | 10-02-12 | 13:45

@vraagstaart | 10-02-12 | 13:40 | + 0 -
Ik had een scharrel en die zat altijd te zeiken over haar vriendje

Helena heette ze. Dat was dus geen toeval.

Kaas de Vies | 10-02-12 | 13:44

Het is ook diefstal, dat is overal namelijk waar de ECB, en vooral het IMF binnen komen wandelen. Kijk naar Argentinië... Ierland... maar dat weet 99% van de bevolking niet. Die komen met loze kreten die ze uit de krant lezen, zoals Grieken zijn lui. Verder dan dat gaat het verstand niet. En daarom gebeuren dit soort zaken. Nederland is ook nog aan de beurt, let maar op.

Xandrino | 10-02-12 | 13:44

-weggejorist-

Da Mul | 10-02-12 | 13:44

Het tragische is: links- of rechtsom gaan de Grieken verarmen. Als ze de euro houden als gevolg van de door Europa opgelegde bezuinigingen. En als ze besluiten terug te keren naar de Drachme door een gierende inflatie.

plaklul | 10-02-12 | 13:44

@Romanov | 10-02-12 | 13:40 Is het nog rauw jongen? Geeft niet hoor. Gewoon verder negeren, gaat het vanzelf over.

vraagstaart | 10-02-12 | 13:43

Ze moeten er gewoon alles vijftig procent duurder maken, dan kost de Griekse Televaag gewoon 1,50 net zoals die van ons en komt alles weer op z'n pootjes terecht.

* | 10-02-12 | 13:42

@Lafayette | 10-02-12 | 13:39 Timeo danaos et dona ferentes. Er is sindsdien niets veranderd.

vraagstaart | 10-02-12 | 13:41

Denk te dat er veel verschil bestaat tussen de grieken en de turken? Er bestaan denk ik geen 'oude' grieken' meer. Allemaal turk geworden.

lijn5 | 10-02-12 | 13:41

@vraagstaart | 10-02-12 | 13:40 |

Straw dog zeker?

Romanov | 10-02-12 | 13:40

@Lafayette | 10-02-12 | 13:39
Turken, Grieken, Bulgaren, Roemenen, Serven, Kroaten, enge nationalisten, allemaal!

kapotte_stofzuiger | 10-02-12 | 13:40

Ik had vroeger zo'n vriendinnetje. Wàt je haar ook gaf, ze had altijd wat te zeiken.

Helena heette ze. Dat was dus geen toeval.

vraagstaart | 10-02-12 | 13:40

@Rick vissstick | 10-02-12 | 13:38 |
Goed plan. Flikkeren we als bonus Roemenie erbij, kunnen ze dat als militair oefenterrein gebruiken.

A.Th. | 10-02-12 | 13:40

De Grieken vinden dat zij ook nog het meeste geleden hebben in WOII. Wat ze graag niet vertellen is de bloedige burgeroorlog die in 1944 al uitbrak en die veel diepere sporen zou achterlaten dan WOII.
Grieken zijn meesters in het verdraaien van de feiten. En met een Griek valt gewoon niet te discussieren. Zeker niet als het over Griekenland gaat. Het nationalisme van de Griek lijkt enigzins op die van de Turk. Waar de Turk droomt van het eens grote Turkse Rijk, is de Griek overtuigd dat zij de bakermat zijn van de beschaving.

Lafayette | 10-02-12 | 13:39

Hoog tijd om onderpand te eisen, lijkt me.

Ja nee, geen mening | 10-02-12 | 13:38

Voor één keer ben ik het helemaal met die Grieken eens.

me,myself and IK | 10-02-12 | 13:38

@Alfred E. Neuman | 10-02-12 | 13:37 | + 0 -
Bedankt.

Kaas de Vies | 10-02-12 | 13:37

@Kaas de Vies | 10-02-12 | 13:35 |

Nederland heeft een hele nette begrotingshistorie en altijd een beheersbare staatsschuld gehad. Het vertrouw er derhalve in dat we ook in de toekomst de juiste beslissingen blijven nemen.

Romanov | 10-02-12 | 13:37

Griek Heil!

Beo Leenhakker | 10-02-12 | 13:37

Jammer dat het Vierde Rijk (de Joodse bankiers van Goldman Sachs) bestaat, anders waren die irritante kudt-Grieken al lang failliet.

The Evil One | 10-02-12 | 13:37

@Da Mul | 10-02-12 | 13:35 | + 0 -
Uiteraard niet alle Grieken, maar grosso modo.
Anders is het vrij lastig discussieren.

Kaas de Vies | 10-02-12 | 13:37

@Superior Bastard | 10-02-12 | 13:31
Je zal ongetwijfeld gelijk hebben maar ik vind het altijd zo jammer dat in gevallen als deze de nuance erg ver te zoeken is, of dat nu de schreeuwerige headlines van de Telegraaf zijn of de bende idioten die hier op GS/Powned de panelen vult.

Alfred E. Neuman | 10-02-12 | 13:37

Was will das ... enfin. Willen ze nu gaan wèrken voor hun geld of willen ze geld voor ze gaan werken? Ik snap er de ballen meer van. Kunnen we dat sooitje niet gewoon aan turkije verkopen? Ik geloof dat die dat al een hele tijd willen hebben ...

A.Th. | 10-02-12 | 13:36

@Romanov | 10-02-12 | 13:32 | + 0 -
Nog wel, maar wat als het beetje bij beetje onbeheersbaarder wordt? Wat willen ze doen? Nog meer belasten?

Kaas de Vies | 10-02-12 | 13:35

@plaklul | 10-02-12 | 13:30
Diezelfde jonge griek is ook een zoon van een familie die jaren aan pot verteren heeft gedaan en geen cent belasting betaalde.Jeugdigheid is geen excuus.Persoonlijk geloof ik ook niet dat hele rigoureuze bezuinigingen de juiste weg zijn.Daar zijn wel meer economen het mee eens en niet de minste.Maar dat de Grieken hun plaats moeten kennen en hun verantwoordelijkheden moeten nemen lijkt me dan ook niet meer dan logisch.Wat is hun alternatief?

miko | 10-02-12 | 13:35

-weggejorist-

Da Mul | 10-02-12 | 13:35

@Prins Fontainebleau | 10-02-12 | 13:22
Als daar al Grieken hebben gezeten was dat echt een straf.

Che_cuevara | 10-02-12 | 13:35

Aan het begin van Griekenland dacht ik, kutgrieken met hun kutschulden en ze werken niet mee, afsteken en af laten drijven.
Helaas begin ik mij te realiseren dat als Griekenland zichzelf uit de euro pleurt dit het laatste vrije land (iig het meest vrije land) in europa is.

Het beste wat wij kunnen doen is deels een voordeel nemen aan Griekenland. De EU even lekker een dikke poot uit draaien zonder terugbetalen en vervolgens het zooitje EU dictators de tyfus wensen met een referendum. Dan gaat het slecht met de economie? Vrijheid mag wat kosten, gierige Nederlanders zijn we weer.

dikke kutlul | 10-02-12 | 13:34

Natuurlijk heeft de gewone griek hier schuld aan. Democratie is niet alleen 1x per zoveel jaar naar de stembus gaan en er op vertrouwen dat het in de politiek allemaal correct gaat. Als je zo stom bent om op een socialist te stemmen die gouden bergen belooft zonder je te vertellen waar die vandaan komen dan ben je gewoon stom bezig.

straat | 10-02-12 | 13:34

@miko | 10-02-12 | 13:30 | + 0 -
Ben ik helemaal mee eens, hier gaat het ook uit de klauwen lopen. De overheid blijft maar belasten en belasten en inefficiente projecten opzetten waar niemand wat aan heeft en nooit werkt.

Is dus gewoon kapitaalvernietiging, ons kapitaal.

Kaas de Vies | 10-02-12 | 13:34

@plaklul | 10-02-12 | 13:30
Dat probleem kan niet door de EU opgelost worden, dat zullen de Grieken zelf moeten doen. Zolang de midden- en bovenklasse geen belasting wil betalen en alle bezuinigingen afwentelt op de onderklasse zijn de armen daar het slachtoffer.

rara | 10-02-12 | 13:34

Petite aanvulling: laat ze maar eens een vb nemen aan de Ieren, die wel de bezuinigingen slikken...

Geil Kippetje | 10-02-12 | 13:33

@Kaas de Vies | 10-02-12 | 13:31 |

Klopt, maar beheersbaar. Belangrijk verschil.

Romanov | 10-02-12 | 13:32

@willie1971 | 10-02-12 | 13:25 | + 0 -
Juist, de Duitsers willen het niet, maar de politiek luistert niet. We laten het aan de Grieken over om de stekker eruit te trekken. De laffe hazen.

Kaas de Vies | 10-02-12 | 13:32

@Romanov | 10-02-12 | 13:29
Helemaal niet.Nederland komt ook al jaren tekort.Het zou mooi zijn als politici eens verantwoordelijk kunnen worden gehouden.Kijken of het uitdelen van kadootjes nog zo leuk blijft.

miko | 10-02-12 | 13:32

@Kaas de Vies | 10-02-12 | 13:30 |

Ik denk dat de gemiddelde Griek graag uit de Euro stapt zodat de geldpers weer aan kan.

Romanov | 10-02-12 | 13:32

Ondankbare honden zijn het inderdaad. Ze mogen al blij zijn dat geholpen worden (door de leiders die peop praten), want de bevolking van de donerende lidstaten is allang klaar met die gyros-menschen...

Geil Kippetje | 10-02-12 | 13:31

Alfred E. Neuman | 10-02-12 | 13:27
Zoals de Televaag krampachtig zijn best doet om de mening van Henk en Ingrid te verkondigen, zal deze krant hoogstwaarschijnlijk de mening van Stavros en Helena uitdragen.

Superior Bastard | 10-02-12 | 13:31

@willie1971 | 10-02-12 | 13:25
De echte sukkels zijn zij die zij als zei schrijven.

rara | 10-02-12 | 13:31

@Romanov | 10-02-12 | 13:29 | + 0 -
In Nederland gebeurt het ook, HRA, kunstsubsidies, allemaal shit waar de overheid eigenlijk niet mee moet bemoeien, maar het doet voor de zoete broodjes.

Kaas de Vies | 10-02-12 | 13:31

Verplaats je eens even in een jonge Griek. Geen uitzicht op werk, geen geld, nul persectief. Omdat instanties/politici de boel gigantisch verkloot hebben. Waarom zou je dan 'dankbaar' zijn voor weer een nieuwe lening van miljoenmiljard die jou niet gaat helpen: integendeel. Meer bezuinigen betekent meer krimp, minder werk. Kan me dat wel voorstellen: die boosheid.

plaklul | 10-02-12 | 13:30

@Kaas de Vies | 10-02-12 | 13:26
Alsof wij niet dezelfde kant uitgaan.Overheden worden zwaarder en zwaarder.Men gaat maar uit van constante groei.Elke belasting maatregel moet gevolgd worden door een nieuw controle systeem en meer ambtenaren.

miko | 10-02-12 | 13:30

@Da Mul | 10-02-12 | 13:28 | + 0 -
Je mag altijd klagen, maar beschuldigen is iets anders. Ze moeten de vinger voor een groot deel naar zichzelf laten wijzen.

Kaas de Vies | 10-02-12 | 13:30

@kapotte_stofzuiger | 10-02-12 | 13:25
Het helpt ook wel als je een realistisch verwachtingspatroon hebt, en een uitgavepatroon dat past bij je inkomsten. En zo zijn we toch weer bij de Grieken aangeland...

rara | 10-02-12 | 13:29

@Kaas de Vies | 10-02-12 | 13:26 |

Dat klopt ook wel. Maar feit blijft dat de partijen daar geen verantwoordelijkheid hebben genomen. Het is makkelijk om op een partij te stemmen die je gouden bergen belooft en geeft! Wat dat betreft hebben we het in Nederland goed. Hier stapelt het zuur zich op, maar ondertussen hebben we een redelijk strakke begroting.

Romanov | 10-02-12 | 13:29

-weggejorist-

Da Mul | 10-02-12 | 13:28

Lekker makkelijk om te schelden op die "luie" grieken maar vergeet niet dat het de griekse overheid en de financiele instanties zijn die schuldig zijn aan het hele drama, de gewone griekse burger heeft hier geen schuld aan maar krijgt wel de rekening gepresenteerd (net als wij overigens) en wordt in heel europa weggezet als een luie uitvreter.

Alfred E. Neuman | 10-02-12 | 13:27

@Romanov | 10-02-12 | 13:23 | + 1 -
Ze hebben ook decennialang op lui gestemd die hun zoete broodjes gaven. Sorry hoor, boontje komt om het loontje.

Kaas de Vies | 10-02-12 | 13:26

Wie zijn nu eigenlijk de sukkels,zei die profiteren of zei die zich laten welgevallen misbruikt te worden.
Duits volk eis van je politici dat er geen Duitse Euri meer richting de Grieken gaat.

willie1971 | 10-02-12 | 13:25

En speciaal voor die kudt grieken is er destijds ook nog een vertaling in het Grieks op de eurobiljetten gedrukt in de vorm van het woord 'Eypo'.

Eigenlijk had men toen al onraad moeten ruiken, die luie kut grieken toen toch precies wat ze zelf willen.

Ronman2k | 10-02-12 | 13:25

@rara | 10-02-12 | 13:23
Doen en laten wat je wilt, de 'gewoon omdat het kan'-houding. Er zijn maar weinigen die zo "hard" gewerkt hebben, dat zij zich dat kunnen veroorloven.

kapotte_stofzuiger | 10-02-12 | 13:25

-weggejorist-

Da Mul | 10-02-12 | 13:25

Veldmaarschalk Sorry
Tis niet niet inderdaad

Geerdt Wilders | 10-02-12 | 13:25

Alsof Giorgios en Eleni erop zitten te wachten dat ze straks met een miljoenmiljard eypo staatsschuld zitten opgescheept terwijl ze geen werk hebben, laat staan geld om de belasting mee te betalen.

Lyrthion | 10-02-12 | 13:25

@kapotte_stofzuiger | 10-02-12 | 13:21
Vrijheid is iets anders dan vrije tijd.

rara | 10-02-12 | 13:23

kapotte_stofzuiger
Dank je jongen!

Geerdt Wilders | 10-02-12 | 13:23

Het is natuurlijk niet zo gek dat het volk daar boos is. Ze moeten decennialang gaan terugbetalen, omdat hun leiders hebben gefaald. Het land zou hier ook te klein zijn. En zeker de panelen!

Romanov | 10-02-12 | 13:23

Dat het nu afgelopen mag zijn.
Stekker er uit en de comateuze foetus die Griekenland noemt lekker laten sterven.

Herr Knäckebröd | 10-02-12 | 13:23

Dachau was een werkkamp. Niet van toepassing op de Grieken dus...

Prins Fontainebleau | 10-02-12 | 13:22

Je kan veel over de Grieken zeggen maar in Godwinn zijn ze goed.

doskabouter | 10-02-12 | 13:22

Wanted for diefstal?

Stuur NU al onze animalcops naar Griekeland om alle Grieken te arresteren voor diefstal.
Die gasten zijn nog debieler dan Bandirah.

Kaas de Vies | 10-02-12 | 13:22

@Nijs Weus | 10-02-12 | 13:18
Die hulp stop zetten, prima.
Maar vergeet dat terug betalen maar. Gaat nooit gebeuren. Wat Jan Kees ook beweert.

Che_cuevara | 10-02-12 | 13:22

@rara | 10-02-12 | 13:16
Wat is vrijheid? Een uitkering met daartegenover amper verplichtingen geeft meer vrijheid dan als loonslaaf om 08:00 in de file te staan.

kapotte_stofzuiger | 10-02-12 | 13:21

Wij uit de EU of de Grieken uit de EU, bij voorkeur wij uit de EU en onze gulden terug bitte, und schnell.

neemjemoederindemali | 10-02-12 | 13:21

300.000.000.000 euro krijgen na jarenlang corrupt geld over de balk smijten en dan klagen dat je zelf ook iets moet doen ?
WTF!
Kost iedere Nederlander 500-1000 euro, de nieuwe bezuinigingen is grofweg om de kosten voor griekenland te betalen en nog klagen ?
Als ik een griek was zou ik me kapot schamen.

OpenDeur | 10-02-12 | 13:20

The Daily Godwin?

Triest om te zien hoe die Grieken niets doen en voortmodderen verkiezen boven een eventuele reddende hand.
Stop eruit trekken en af laten zinken.

Superior Bastard | 10-02-12 | 13:20

Wat een arrogantie!

Het lijken wel Linkse uitkeringstrekkers die vinden dat ze recht hebben op een uitkering omdat ze arbeidsongeschikt zijn...

Ow wacht nee dat is de definitie van "De Griek"

Raad_maar_raak! | 10-02-12 | 13:20

Geerdt Wilders | 10-02-12 | 13:16

Jij hebt ook het historisch besef van een tamagotchi is het niet?

Veldmaarschalk Sorry | 10-02-12 | 13:20

Wat zijn er toch een hoop lelijke wijven in de wereld.

Gier | 10-02-12 | 13:19

"Angela die Nazischlampe mit der unfickbaren Arsch des Tods". Hier zit een filmscript in.

Schreeuwmeeuw | 10-02-12 | 13:19

Liever Merkel Duits dan Zakzozie Hongaars.

Ratzing. | 10-02-12 | 13:19

Kwaliteitskrantje voor €1,00.

Frank Grasmaaier | 10-02-12 | 13:18

Gaat wel heel erg ver dit, maar in Griekeland gaan ze tot het gaatje.

Frederik Vijf | 10-02-12 | 13:18

Ondankbare honden. Zet maar meteen alle hulp stop en laat ze de komende miljoenmiljardjaar ook alles tot de laatste cent terugbetalen.

Nijs Weus | 10-02-12 | 13:18

Ze kunnen beter hun eigen corrupte bestuurders op de korrel nemen.
Don't bite the hand that feeds you.

hooliganica hollandi | 10-02-12 | 13:17

Arbeit macht frei. Maar dat hebben de Grieken nooit gesnapt.

rara | 10-02-12 | 13:16

Prima dat ze daar doen wat ze zelf willen, maar dan wel zonder onze belastingcenten.

Biblebeltbewoner | 10-02-12 | 13:16

Die gasten waren toch fout in WO2 en heulden met de Duitsers dus wat zitten ze te zeiken??? Ga gvd eens werken ipv op mijn geld te teren!

Geerdt Wilders | 10-02-12 | 13:16

Met Angela Merckel als Poster Girl kan je niet echt meer van een superieur ras spreken

sloan | 10-02-12 | 13:16

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken