
Werken is fijn.
Werken geeft de mens een gevoel van eigenwaarde. Werken zorgt voor ritme en regelmaat. Werken voorkomt sociale uitsluiting. Werk zorgt ervoor dat mensen niet de hele dag hinderlijk rondhangen op plekken waar andere mensen druk bezig zijn met werken. Maar vooral: werken levert geld op. Geld is goed. Er is niks beters dan geld. Hoe meer geld hoe beter. Echt waar, probeer het maar eens. U zult zien dat geld verdienen echt heel leuk is. Iedereen moet dus aan het werk. En eindelijk gaat dit ook gebeuren in Nederland waar uitkeringen en subsidies jarenlang het arbeidsethos hebben gereduceerd tot "fout" en winst maken "vies" is. Als het aan Paul de Krom (VVD), de staats van sozawe, ligt gaan straks álle
uitkeringstrekkers aan het werk. Naar vermogen, dus wie voor 80 procent is afgekeurd gaat toch nog twintig procent zelf geld verdienen. Hoe mooi is dat? Werk voor iedereen! Niemand meer die de hele dag niets doet op kosten van een ander. Gewoon lekker die dag nuttig besteden en winst maken. En je krijgt ook nog elk jaar een kerstpakket. Heerlijk toch? Bonus: iedereen in Nederland aan het werk zetten levert uiteindelijk 1,8 miljard euro op. Die 1,8 miljard kan dan mooi naar de Grieken. Die hebben er ook hard voor gewerkt. Ofzoiets. Overigens komt binnenkort de SP aan de macht en worden alle werkenden terug in hun
kracht gezet door iedereen een uitkering te geven. Het tikken van dit topic was trouwens ook werk. Betaald werk. Een bonus wordt uitgekeerd over elke 50 comments (net als bij de cartoon van Bandirah op vrijdag), dus doe uw best. Daarmee houdt u ons aan het werk en uit de uitkering.
Reaguursels
Inloggenjaja wij moeten allemaal inleveren om die 15 miljard op te hoesten die naar griekenland moeten.
heh politiek!!!!!!!
ideetje.... : geen geld naar de grieken.
dan hoeven wij ook niet zoveel in te leveren.. hebben we gelijk ons begrotingsgat wegewerkt.
stelletje dombo's
Tja altijd makkelijk om iedereen op 1 hoop te gooien door te zeggen dat mensen graag een uitkering willen en daarom niet willen werken. Wordt er zo moe van want ik probeer al jaren een baan te zoeken. Op alles wat ik ook maar tegenkom reageer ik maar helaas noppa, niks, nada. Want wat krijg je te horen:
- Niet genoeg ervaring
- Gaten in je cv
- te oud, maar dat zeggen ze je niet
- u past niet in het team
Tja ben inmiddels 50 en bij elkaar zo een 22 jaar werkervaring alleen niet achter elkaar. Op mijn 48e nog een secretaresse opleiding gevolgd maar ook dat helpt dus niet. Dus als men zegt ga een opleiding doen, vergeet het. Idem dito met uitzendburos. Die zijn nog erger want heb je geen werk dan ben je bij voorbaat al kansloos op wat dan ook.
Dus heb ik het opgegeven.....
Het woord 'werk' stamt af van tripalium: drie paaltjes, stevig in de grond, om je paard aan vast te zetten als het een stevige aframmeling nodig had. Hence the word 'trouble', & het Franse 'travailler'.
Ik denk dat dit komt doordat werk alleen maar gezeik geeft, tenminste als je het zo ver hebt laten komen dat je van een baas of de staat afhankelijk bent, omdat je zelf niets hebt kunnen verzinnen om met je leven te doen.
Paul de Krom = Labour (VVD-flavour)
Ja werken voor je geld stelletje uitvreters !!
Ga eens sneeuwschoffelen ofzo ipv tellsell kijken de hele dag op tv
Voor iedereen werk.... werken bij staatsbedrijven.... Hoe zat dat vroeger ook alweer in Polen en Rusland?!?!?
Klinkt vaag bekend.
Misschien moeten we eerst beginnen met een grote muur te bouwen ....
Op zich eigenlijk dus nog niet eens zo erg dat er "bedrijven" zijn die Bert Brussen betalen voor zijn kolderieke hermetische stukjes tekst, toch weer één uitkering minder
bedankt geenstijl! ik zou er bijna van op 'n ad klikken..
Valt me mee dat er nog geen partij is die zegt: "Iedereen die geld kost afschieten."
Alstublieft: 1/50e bonus! Omdat ik zo van werkende werkmensen houd!
Morgen weer fijn uitslapen tot 12 uur hoera!
Het is elke keer hetzelfde. Men schuift de verantwoordelijkheid weer volledig af op de werklozen en de werkgevers ontspringen de dans.
- ben je ouder dan 45? -> geen werk, want te oud
- ben je starter en zeer gemotiveerd -> geen werk, want geen ervaring
- woon je buiten de randstad -> geen werk, want alles moet in de overvolle randstad
- ben je geen 21 jr met twee universitaire diploma's én 15 jaar relevante werkervaring -> geen werk, want je bestaat niet
- heb je ooit een ongelukje gehad waardoor je geen lichaamlijke arbeid kan verrichten, maar kan nog steeds prima functioneren in een kantoorfunctie -> geen werk, want oh oh wat een risico
ipv de 'kansarmen' aan te pakken zouden ze ook eens aan arbeids-stimulatie bij de werkgevers moeten doen.
Dat kan bijvoorbeeld door een soort werklozen-stage in te richten:
- laat werklozen twee maanden inwerkstage lopen met behoud van uitkering van de staat, aangevuld met bijdrage van werkgever tot aanvaardbaar loon
- dan tot 1 jaar proeftijd waarbij werkgever minimumloon betaald, aangevuld met kleine uitkering van de staat tot aanvaardbaar loon
- bij goed functioneren in vaste dienst nemen
voordelen:
- werkgever heeft 1e jaar spotgoedkope arbeidskrachten
- staat betaalt veel minder aan uitkeringen
- werknemer krijgt kans om 'relevante werkervaring' op te doen
- geen oneerlijke concurrentie door zwaar gesubsidieerde staats-projecten
- geen buitenlandse arbeidskrachten nodig
En voor die paar onwilligen of totaal ongeschikte stumperts? Sociale arbeidsdienst in de schoonmaak, tuinbouw en ander ongewenst werk. Of geen uitkering.
val eindelijk eens DOOD DUH HAARGRGH.
Dus: de politiek schaft alles af, voeren allerlei belastinging verhogingen in, en wil dat we werken?
Waar haal ik, en velen met mij geld vandaan om dat te doen? De politiek schaft werkgelegenheid af? Tegelijkertijd belastingverhogingen??? Verhoging toelage uitkeringstrekkers "KONIJKLIJK HUIS.
Sorry hoor, politiek dat ik besta!! U mocht eens "last"hebben van de burger.
Overigens komt binnenkort de SP aan de macht en worden alle werkenden terug in hun kracht gezet door iedereen een uitkering te geven.
He Bert Brussen provoceren om de kolom van reacties zo lang mogelijk te krijgen met de meest onzinnige,banale onderwerpen,nou als ik zo'n baan had was ik ook liever werkeloos.
? 20K per sociale werkplaats plaats.... das best nog wel veel. minimumloon is lager.
Misschien moet meneer de krom eens beginnen met het afschaffen van die achterlijke wachtgeldregeling en het ontslaan van de helft van die nutteloze zure ambtenaartjes die de hele dag van onze belastingcenten nog meer onmogelijke regels en vergunningen verzinnen. Moet je eens kijken hoe veel geld je dan bespaart.
-weggejorist-
Kun je met een minimumloon je eigen broek ophouden hier in Nederland? Nee dus, zonder subsidies kun je geen huis huren, alle lasten betalen en eten.
Er wordt dus gewoon te weinig verdiend.
Oh Heer de Krom, mag uw schoenen poetsen? Ik zal Uwe Weledelgestrengheid niet aankijken, en Uw prachtige schoenen laten glanzen door mijn ijverige poetsarbeid.
Ik wil zelfs verhuizen met al mijn kinderen en mijn zieke vrouw naar een andere stad, als daar meer schoenen te poetsen zijn, want kapitalisme=vraag versus aanbod, en marktgericht denken is mijn middle name.
U bent zo goed, zo hoog verheven Weledelachtbare, geef mij toch een aalmoes, zodat ik vanavond 2 aardappes kan kopen en misschien, als het meezit zelfs een ei!
Dank U dat ik Uw schoenen mocht vasthouden!
Ongetwijfeld moet de gemeente een aanzienlijke aanvulling geven op het met deze bijdrage verdiende geld om de weinig productieve werknemer toch op het minimumniveau te brengen.
@Nowred | 02-02-12 | 15:55
Ik lees jou plemp en het enige wat ik denk is kut smoesjes, moet jij eens opletten als je die uitkering gewoon afschaft hoeveel van deze onrendabele aan het werk komen, ook al die kneusjes die jij beschrijft.
Hier in hier Westland zijn nog zat banen te krijgen, en ik ken een paar tuinders en die zeggen steuntrekkers komen niet omdat ze voor een centen minder thuis op de bank kunnen blijven zitten.
Het werk is er, maar onrendabele hebben een kut mentaliteit, die kun je alleen maar veranderen met de slogan, geen werk, geen vreten.
Het is schandalig hoeveel mensen er aan de kant staan in NL ( vaak niet hun eigen schuld , zoals velen hier maar al te vaak en gemakkelijk beweren ) en hoe ze dan ook nog worden afgeschilderd als zijnde profiteurs en worden gedwongen nutteloos , zinloos werk te gaan doen zonder enig perspectief tegen een hongerloontje ( ver onder het minimumloon ). Bah , ik kan die zelfingenomen
kop van die de Krom niet zien ! Ga fietsen man .
Zit iedereen vrijwillig in een uitkering ? Waarom mensen betalen onder het minimumloon ? Als je ze normaal betaalt onder normale werkomstandigheden dan loont het ook daadwerkelijk om te werken. Alleen werkgevers hebben nog rechten tegenwoordig. Het recht om mensen uit te buiten.
Overwegend dom gelul van mensen die kennelijk nooit ziek zijn geweest. Ook rechtse mensen kunnen ziek worden ouwe 20' er jaren fabrieksdirecteuren!
Ohne arbeit keine freie tagen.
of zofiets
@Heau even | 02-02-12 | 14:08 |
Job en Emile doen het graag.
Weer lekker populistisch geleuter voor de buhne.
2/3 van die 350-400.000 openstaande vacatures zijn nep.
Het nep zit 'm hierin dat er functie-eisen gesteld worden die helemaal niet kunnen, althans niet in 1 persoon), het gros van die vacatures op de automatische piloot (zelf onderzoeken kan; koop 2 weken de zaterdagedities van enkele dagbladen en herhaal deze exersitie 1 of 2 maanden later weer, zie dan dat nagenoeg de zelfde vacatures er weer in staan ) geplaatst worden - voor veel bedrijven levert een vacature advertentie evenveel naamsbekendheid op als een normale advertentie die 3x zoveel kost. Verder zitten bollentelers, niet door slechte ervaring maar uit kosten overweging, niet te wachten op werkloze NL-ers of andere uitkeringtrekkers. Voor de buhne komt er om de zoveel tijd eentje opdraven die dit roept, maar de praktijk leert anders (makkelijk na te vragen bij het UWV, waar ze uit ervaring kunnen vertellen dat na gem. 3 weken de gestuurde uitkeringstrekker eruit gestuurd wordt met een of andere vage reden. Voorts bestaat een groot deel van de openstaande vacatures uit callcenter activiteiten; doorlooptijd van de gemiddelde callcenter medewerker is 3 maanden en het callcenter is daar niet rouwig om want dat is ongeveer het kantelpunt waarop een gemiddeld mens er genoeg van krijgt dat de hoorn eropgesmeten wordt als ie uit hoofde van het callcenter belt.
Nee, ben zelf geen uitkeringstrekker, maar een zelfstandige, die jaarlijks naast de maandelijkse BTW-afdracht ook nog eens een fiks bedrag met wat nullen voor de komma mag overschrijven naar de Belastingdienst, die een "cijferfetisj" heeft en al sinds de jaren 80 eens is gaan kijken of al die verhalen wel kloppen over honderdduizenden werklozen enerzijds en honderduizenden openstaande vacatures anderzijds. En ja ben me bewust dat er een groep luie idioten rondlopen, alleen vormen die een kleine groep onder de vele werkzoekenden
Witwas 15.42 en 51 Sorry even geen guurtool bij de hand. Helemaal waar plus de comments van canis spurcus en dr. Kildare. Zou dolgraag de klok terugdraaien en nog gewoon mijn leuke baan hebben, en dus gezond zijn, helaas een mens kan pech hebben en dan ben je blij dat je bijna 30 jaar hebt gewerkt en premie's afgedragen. BTW heeft iemand nog een leuke baan voor mijn dik vijftig plus ontslagen echtgenoot???
Artikel geschreven door een PVV aanhanger...
Ik heb altijd afgegeven op mensen die werkloos en afgekeurd waren en noemde ze steuntrekker cq. profiteur. Maar inmiddels weet ik dat dit te gemakkelijk was, in de WAO kom je niet zomaar. De WW is ook geen pretje. Nu werk ik in de VS want dat levert mij meer op, maar eigenlijk heb ik tot mijn 30ste op kosten van de staat Nederland gestudeerd en betaal ik 0 belastingen in Nederland. Eigenlijk ben ik de grote profiteur want ik verdien USD 7000 en ik begin pas net met werken. Maar Who Cares, die andere WW/WIA oplichters zouden het ook zo doen als ze een beetje slimmer waren geweest.
Dus we hebben nog ergens een paarhonderdduizend openstaande vacatures aan de onderkant van de arbeidsmarkt, knap hoor.
Als je de laatste jaren het nieuws leest dan gooit het ene naar het ander grote bedrijf duizenden mensen de straat op en de overheid doet zelf ook gezellig mee.
Zou de truc zijn om mensen met een goede baan en een goed loon de straat op te flikkeren om ze vervolgens tegen een hongerloontje weer aan te nemen.
Ik zie die smeerlappen er gerust voor in staat.
Weg uit Kunduz en weg met de JSF, laten we daar nu eerst eens mee beginnen, hoeveel levert dat op, over bezuinigen gesproken!!
dr kildare | 02-02-12 | 16:01
Dat komt niet zo goed uit. We hebben factfree politics en "journalisme" is al helemaal zo goed als dood. Probeer onze *kuch* professionals nou asjeblieft niet met enige vorm van kennis te hinderen...
@witwas | 02-02-12 | 15:51
Geheel mee eensch.
Ondernemers veel plezier van uw loonsubsidie en loondispensatie. Ik wens u weel "personeel" toe
WAO = werknemersverzekering bestaat niet meer sinds 1996
bestand lopende gevallen wordt steeds lager vanwege 65+ leeftijd. In die populatie tref je nog wel eens een niet zo heel erg zieke aan die het er van neemt, maar ook hele sneue gevallen.
WIA/WGA strenge nieuwe WAO. Komt je daar in dan heb je echt wel wat dat je fors in de weg zit.
IVA bijna dood, of plat op bed
Wet werken naar vermogen. Wajong en bijstand op 1 hoop Bijstand: mix van tokkies, totaal gestoorden die niemand wil, een paar roma's wat hanggeraniums en veel heel veel ongehuwde teen moeders die Kishisha heten.
Wajong : wordt gesplits in medisch total loss (blijft bij UWV) en de rest dat loopt van te slecht om vakken te vullen tot.... ik kan wel vakkenvullen maar sla snel een klant op de bek op loop stampvoetend weg.
Tot zo ver de feiten
@Heau even | 02-02-12 | 14:24
Zo is het Amsterdamse Bos ontstaan. Op de tekentafel begonnen als Bosplan (jarenlang hebben we het zo genoemd), is het een schitterend stuk groen geworden tussen Amstelveen en Schiphol. Ook bekend door de Bosbaan, de twee kilometerlange wedstrijdroeibaan.
Als iemand niet wil werken prima. Maar dan geen uitkering. Waarom zou ik betalen voor een parasiet.
Als je chronisch ziek bent, kan je vaak ook chronisch erbij werken. Het een sluit het ander niet uit. De wajong is de grootste misstand in nederland. Zijn met name jongeren die te lam zijn om iets te doen en niemand geeft ze de broodnodige schop onder de reet!
@Eurotokkie | 02-02-12 | 15:01
Euro's inverteren?
Leuk al die reacties over mensen die aan het werk moeten omdat volgens de reageerders iedereen met een uitkering onterecht geld krijgt en dus moet werken.
Maar is er wel eens kritisch gekeken naar de werkgevers?
Je weet wel die mensen die altijd op tv verkondigen dat ze zoveel banen beschikbaar hebben en dat iedereen welkom is. Tot dat je natuurlijk ook echt soliciteerd want dan blijkt dat ze niemand willen hebben die arbeidsgehandicapt is of ouder is dan 35 of 40 jaar of langer dan een jaar werkloos of geen 25 jaar werkervaring (overdrijving!)heeft.
Maar als we nu ook nog de ontslagmogelijkheden verruimen dan gaan ze deze mensen ook echt aannemen hoor! Echt waar!
Het is duidelijk dat deze Paul de krom niets maar dan ook niets heeft geleerd van het REA debacle, waarbij arbeidsgehandicapten geholpen werden die niet in aanmerking kwamen voor de werkvoorziening en waar maar bitter weinig mensen ook echt voor langere tijd een baan hebben gekregen, ondanks de subsidies en begeleiding etc.
Dit is dus gewoon een bezuiniging over de ruggen van de zwakkere medemens en het maakt me misselijk dat zo'n pias dat met zo'n uitgestreken muil probeert te ontkennen.
Volgens mij wordt de WIA betaald uit verzekeringen van werknemers zelf en niet zoals de bijstand uit algemene middelen. Iemand die werkt is dus verzekerd voor werkloosheid door arbeidsongeschiktheid. Wordt op het loon ingehouden. Kan mij vergissen dus shoot. Chronisch zieken als parasieten wegzetten is wel erg eh 1940.
Waarom krijgen al die arbeidsgehandicapten die ze ambtenaar noemen nog steeds volledig betaald en inclusief massa's privileges en bescherming. De ambtenarij is een grote van mijn belastinggeld betaald sociale werkplaats.
Die tokkies die bij Martijn Krabbé zitten te klagen dat ze niet rond kunnen komen van hun uitkering, terwijl ze de ene sigaret met de andere aansteken, er drie grote honden rondscharrelen, ze 4 mobiele abo's en een auto voor de deur hebben staan, hebben het er ook wel naar gemaakt. En dat is heel jammer voor de mensen die echt niet anders kunnen.
s306.photobucket.com/albums/nn254/toni...
Het allemaal fijn todat meneer zelf een aandoening krijgt/ontwikkelt waardoor hij door werkgevers uitgekotst wordt. Dan piept die mongool wel anders.
Voor de apen die niet zo goed kunnen klimmen schiep god de onderste takken. Vroegah waren dat simpele baantjes met een laag tempo en niet te veel stress. Kom daar vandaag de dag nog eens om. De Roverheid suggereert nu dat het om luie uitkeringstrekkers gaat die aan de bak moeten maar deze wet hakt voornamelijk in op de gehandicapten (nee niet je zwager met het zere hoofd en de luie reet) op echte gehandicapten je weet wel...... Downies e.d. De utupie is dat die wel snel aan de bak komen met een beetje subsidie en met een loondispensatie. Nou die bovenlaag heeft AH en de Gamma allang afgeroomd die bedrijven krijgen er geld op toe. In het MKB zie ik dat niet gebeuren. Eindstand Bekapte bezuiniging
@Mindy | 02-02-12 | 15:29 | Helaas verpesten de parasieten het voor de rest, op meerdere manieren. Ten eerste in de beeldvorming, zoals hier wel valt te lezen, en ten tweede omdat er waarschijnlijk een flinke verlaging van de uitkeringen aan zit te komen. Deze werkplicht is daar gewoon een voorzetje op. Het kabinet heeft ook niet veel keus omdat andere opties de economie om zeep helpen (belastingverhoging) of gebonden zijn aan internationale afspraken (ontwikkelingssamenwerking, EU-bijdrage).
@ Teun van het Tuinpad | 02-02-12 | 15:18 | + 0 -
Daarover gesproken: hoe staat het met die van jou?
your lazy ass
s306.photobucket.com/albums/nn254/toni...
Elke dag op je reet zitten en leeglopen op een onderwerp naar keuze en daarvoor betaald worden. Dan haal je je pensioen wel...
Wie geen baan kan vinden wordt naar de Goelag gestuurd?
@lekker wijf | 02-02-12 | 15:20
Iets met over 1 kam scheren mompelt, niet iedereen is een parasiet mevrouw.
@lekker wijf | 02-02-12 | 15:20
Inderdaad, ik heb er in mijn familie ook zo één rondhangen (want verder dan z'n bed of de bank komt 'ie al jaren niet). En als je het ze vraagt weten ze niet eens waarom ze ooit ook alweer zijn afgekeurd.
En mompelt iets van : "iets m'n rug en m'n hoofd"
Nog een reden om niet op die achterlijke Bandira-hoe te reaguren. Elke cent is teveel.
Uitkeringswet gewoon helemaal afschaffen.... bespaar je ongelooflijk veel geld mee en je dwingt die onrendabele om aan het werk te gaan.
@Tripps | 02-02-12 | 14:12
Ik zit een week thuis ziek en ik kan niet wachten om morgen weer te gaan werken! Heb er zin in.
Tja dat werken is wel leuk maar ook niet overdreven spannend. Een jaartje of twee nietsdoen en achter de meisjes aanrennen in exotische oorden spreekt me ook aan. Wat is wijsheid?
En hoe zit het met al die 50-plus WAO-ers die zogenaamd ziek al jaren thuis op hun reedt zitten met een veel te hoge uitkering? Ontlopen die weer eens de dans?? Je ziet ze lopen hoor, in de Bijenkorf, van die gezette dames die uit verveling lopen te shoppen van hun royale WAO-uitkering, die ze ontvangen omdat ze ooit een "burn-out" kregen en daarna gemakshalve maar in de WAO zijn blijven zitten en wegens hun leeftijd niet meer herkeurd hoefden te worden. Dit soort parasieten kost miljoenen en ondermijnt de solidariteit. En geloof me, daar zijn er echt nog heeeel veel van!
Paul de Krom: lees je mee? Doe er wat aan, godnogantoe! Alle WAO-uitkeringen terug naar bijstandniveau, moet je opletten dat iedereen opeens weer 'beter' is (nooit ziek geweest).
Wie "ziekte" beloont, krijgt vanzelf heel veel "zieken". In het buitenland kennen ze dit soort achterlijk gedoe niet. WAO/WIA bestaat daar gewoon niet.
Socialisme maakt elke voorziening kapot.
@Semolina Pilchard | 02-02-12 | 15:09
Dit is in praktijk inderdaad een probleem. Mijn dochter heeft een geestelijk en lichamelijke beperking en je ziet dat het voor werkgevers een zéér grote drempel is om iemand met een handicap aan te nemen, terwijl deze groep vaak heel erg gemotiveerd is en zeker productief kan zijn voor een bedrijf.
Ik denk zelf dat het speciaal onderwijs hierin een grotere rol moet spelen. Je ziet die scholen nauwelijks contact onderhouden met het bedrijfsleven.
Voor mijn dochter ben ik uiteindelijk zelf maar gaan 'lobbyen' bij bedrijven. (met succes uiteindelijk)
Geil Kippetje | 02-02-12 | 14:24
Da's klote voor je.
@Stormageddon | 02-02-12 | 14:59 Of nog beter, en beter passend bij de VVD: we nemen het Amerikaanse model, de overheid doet helemaal niets meer en laat de zorg voor de minderbedeelden over aan bedrijfsleven en particulieren door middel van liefdadigheid. We noemen het Geefwet II en met een multiplier maken we het fiscaal aantrekkelijk.
-weggejorist-
Laat de VVD eerst eens zorgen voor meer werkgelegenheid, voordat ze iedereen wil dwingen tot werk.
Bovendien is het natuurlijk van de zotte om Wajongers tot werken te willen dwingen. Wajong betekent jonggehandicapt, oftewel arbeidsongeschikt. Natuurlijk zitten er best gevallen tussen die wel degelijk kunnen werken, maar laat men dat dan eerst eens aanpakken. Of moet Henkie zonder armen en benen die z'n karretje bestuurt met een rolstoel soms met een serieus gezicht aankloppen bij een bouwbedrijf en vragen of ze toevallig werk voor hem hebben als timmerman? Absurd!
Enne, wat kost GS dan aan verloren kantoahuren? Bij mij al zo'n 1 a 2 uur per dag... en dat keer heul veel reaguurders die (naar eigen zeggen) allemaal een verschrikkelijk dikke baan hebben, kan het kabinet zich daar eens over buigen? Ja!
Als de overheid nu eens stopt met het uitgeven van containers vol gratis geld aan sociale voorzieningen/ uitkeringen (en tevens het minimumloon afschaft) en vervolgens daar tegenover een flinke belastingverlaging doorvoert, zodat mensen netto meer te spenderen hebben (en zich evt. zelf kunnen verzekeren tegen arbeidsongeschiktheid of werkeloosheid), zal je zien dat de economie er zo weer bovenop is. Mensen krijgen dat eindelijk het gevoel dat ze niet voor niets aan het werk zijn, zoals nu het geval is..
@Bigi Bana Boy 14:49: Een beetje zoals de heropvoeding van de Culturele Revolutie, dus. Dat pas wellicht prima in de ideologie van de partij.
witwas | 02-02-12 | 15:02 | + 0 -
Sorry, dat laatste was voor Overvecht 14:19 bedoelT...
@neemjemoederindemali | 02-02-12 | 14:55
Schande. Gewoon doodschieten. Die profiteur die dankzij overheid, werkgevers en vakbonden in een regeling zit die voor alle sociale partners goed uitkwam.
Is nie eerlijk nie.
Eigenlijk moeten alle buurmannen die het beter hebben gewoon dood. Of naar Siberië.
opvliegende steen | 02-02-12 | 15:03 | + 0 -
Een ambtenaar die normaal 5 stempels zet je ook door 5 ambtenaren laten doen.
is er wel genoeg werk voor ieder dan???
of is het weer mooi goedkoop personeel voor de werkgevers!
@eerstneukendanpraten | 02-02-12 | 14:57 Wat mij betreft heeft Godwin er geen zak mee te maken. Als Rutte het heeft over de aanleg van snelwegen slepen we Godwin er toch ook niet bij?
Marcus Porcius Cato | 02-02-12 | 14:56 | + 0 -
Je moet dan wel miljoenen Euro's inverteren om mensen aan het werk te zetten , mensen in een uitkering laten is goedkoper.
@Stormageddon | 02-02-12 | 14:59
Ik hou het op sarcasme:-)
@ Stormageddon | 02-02-12 | 14:46 | + 0 - Helemaal mee eens! Maar nu nog de mekkerende Roemertjes de mond snoeren!
@witwas | 02-02-12 | 14:54
Ja precies. Het moet eerlijker! Godverdomme!
Het! Moet! Eerlijker!
En de overheid moet dat regelen en doen. Want de overheid is goed en kan dat. Dat is dé instelling die dat kan. De liberale partij gaat dat doen. De VVD is namelijk bij uitstek geschikt om het socialisme in te voeren.
Paul de Krom is onze kameraad. Voorwaarts!
(Als er nu nog reaguurders zijn die de ironie niet snappen, dan houdt het op.)
Maar goed, ik ga nog ff weer aan het werk, tot een uur of 12 vanavond, CU all en werksuh.
necrosis | 02-02-12 | 14:56 | + 0 -
V E R K O P E N zeg ik!
Politici worden met de dag gestoorder...
Geweldig voorstel, want wie niet werkt, zal ook niet eten!
witwas | 02-02-12 | 14:17 | + 4 -
Zo waar als een klontje, ergens in Oostgroningen heeft een wethouder "work first" bedacht. Uitkeringstrekkers moeten voor hun uitkering bij bv. de sosjale werkplaats helpen. Zegden plotseling ik meen zo'n 30% hun uitkering spontaan op. Dat is toch vreemd? En die Godwin bedenk je maar zelf, dat met die voedselbonnen is te simpel...
Ha ha, iedereen aan het werk. Ik denk dat de VVD er wat weinig rekening mee houdt dat sommige mensen echt niet willen werken. Gelukkig krijgen we direct een kabinet met de SP die iedereen weer aan een uitkering helpt.
@eerstneukendanpraten | 02-02-12 | 14:49
Aardgas kun je niet eten of drinken.....
Iedereen aan het werk ja zoals in de voormalige DDR zeker .
Is twitteren en af en toe een topic schrijven eigenlijk werken, qua productief bezig zijn?
@Stormageddon | 02-02-12 | 14:52
Al 15 jaar bij de deur wegens last van de rug, overigens geen reden om zijn toko flink te verbouwen, scheelde een mooie bom personeelskosten, was ook wel handig dat hij bij de deur liep, kon hij mooi op de kinderen passen terwijl zijn vrouw het gezinsinkomen opvoerde met een baantje voor 20 uur.
Dan nog een appartement zwart verhuren en al met al heb je een mooi leven.
Wat @stormageddon zegt. Iedereen aan het werk is een utopische gedachte van de gefrustreerde burgerlul/-trut, die het vooruitzicht van nooit hogerop te komen dan het middenkader afreageert op degenen die niet opde een na laagste maar op de onderste trede staan. Het lijkt op beschaving, maar in feite doet deze mentaliteit niks onder voor de apenrots.
Swahili Bubba | 02-02-12 | 14:03
In de tijd van je oma was het echt struggle op straat.
Werken is zoooo 1980...
@Stormageddon | 02-02-12 | 14:46 Waar staat dat ik mensen wil dwingen om te werken? Dat maak jij ervan. Mijn punt is dat er veel te veel profiteurs uitkeringen vangen, die best zouden kunnen werken maar het niet doen omdat ze er qua inkomen nauwelijks wijzer van worden. Door de uitkering niet meer in geld te verstrekken zou je daar wat aan kunnen doen. Het vrijgekomen geld kan je dan deels gebruiken om de levensomstandigheden van mensen die het echt nodig hebben te verbeteren. Niet met geld, maar wel met thuishulp etc. De kwaden verpesten het nu voor de goeden en dat steekt bij mij.
Als het aan de SP ligt gooien we onze grenzen wijd open voor bv. mensen uit Somalië. Die hebben ongeveer een uitkeringsafhankelijkheid van 87% (CBS!) dus daar hebben we wat aan! Als ze later maar SP stemmen, Job is dan allang als dissident naar de goelag (Rottumerplaat) verbannen...
Ik snap ineens die Bandirah cartoons. Reakties = kassa. Maakt niet uit of alle reakties negatief zijn.
@neemjemoederindemali | 02-02-12 | 14:48
Gewoon doodschieten. Bestel alvast maar een bulldozer om zijn huis neer te halen, heb jij eindelijk die tuin op het zuiden.
@witwas | 02-02-12 | 14:43
En het is natuurlijk helemaal niet naïef om te denken dat dat binnen 14 dagen zo ingevoerd kan worden. Daar hoeft niks voor te gebeuren, er hoeft geen ambtenaar bij, en de controle op dat systeem is overbodig. Eigenlijk kan het meteen morgen gedaan worden, zonder dat het een cent kost. Alle winkels zijn er klaar voor, alle sociale diensten zitten al in de startblokken, de bonnen kunnen vannacht nog door Joh. Enschede worden gedrukt.
Volgende maand is de crisis gewoon voorbij. Simpel.
Fout Bert. Als Em Il-Roemer aan de macht komt krijgen alle intellectuelen, journalisten, brildragers en andere stukjesschrijvende niksnutten een fijne schep, overal, pet en een paar klompen en mogen jullie een keer echt werk gaan doen zoals dijken versterken. Met de hand. Scherpt de geest en hardt het lichaam Bert. Zo gaat het worden.
Groningen los van Nederland goddomme! Er zit nog ongeveer 1 000 000 000 000 kuub gas. Geen gezeik, iedere Groninger rijk!
IClitorI | 02-02-12 | 14:19 |
Mijn mening is niet fout en ik geef um gratis.
Ergens maakt u een vormfout.
Ambtenaar ?
@Stormageddon | 02-02-12 | 14:46
Laten we beginnen met alle onterechte WAO'ers, om te beginnen met die lamzak van mijn buurman.
@witwas | 02-02-12 | 14:38
Zo is het. Weet je wat dan een goed plan zou zijn? Om gewoon alle bijstandstrekkers elke ochtend om 6 uur op te halen van huis en gewoon te dwingen om te werken. Er is vast wel iets te verzinnen. Dammen aanleggen naar de Waddeneilanden of eindelijk Geenstijlland aan te leggen in zee. www.geenstijl.nl/mt/archieven/1342601....
Met 500.000 bijstandstrekkers en wahjongers over Nederland heb je dan wel een logistiek probleem, maar dat levert ook een boel werk op voor chauffeurs en controlerende ambtenaren. En natuurlijk een heleboel politie die werkweigeraars meteen moet arresteren.
Ja, dat levert ook een boel banen op. Jammer alleen dat het overheidsbanen zijn en daarmee de belastingen niet omlaag kunnen, maar daar verzinnen we nog wel wat op.
@Stormageddon | 02-02-12 | 14:27
En dat gaat de werkende mens dan een stuk meer kosten dan het huidige systeem in stand te houden.
mijn koments zijn zeker een big bonnus waard.
@Knatje | 02-02-12 | 14:26
Nu kan vetkleppert heel goed voor zichzelf opkomen, maar ik wil je er toch even op wijzen dat hij het volgende zei:
"
Want kunst mag nooit gewoon mooi of leuk zijn.
"
Hij zegt dus niet dat kunst mooi of leuk moet zijn.
Non-argument dus, van een zelfverklaart verhevene gezien de denigrerende opmerking "Wat een RTL4-opvatting".
Maarja, zo rollen de intellectuelen...
ik heb last van de werkspier,
dus geen baas wil me
laat ook maar zo....
@Stormageddon | 02-02-12 | 14:38 Met een bonnensysteem heeft het in ieder geval geen zin om stiekem samen te gaan wonen om zo twee maal vergoeding voor huisvesting te vangen en maar één keer uit te geven. de overheid betaald huisvesting en energie rechtstreeks aan de leveranciers en niet aan de uitkeringsgerechtigden.
@Geil Kippetje | 02-02-12 | 14:15
Het commerciële pretsexcircuit zit te springen om geile kippetjes.
Hmm.. ik dacht dat regel nummer 1 nooit de comments op je stuk lezen was.. ik voel me opeens heel bekeken.
@Stormageddon | 02-02-12 | 14:34 Ach, nu kan je nog lekker trollen hier. Als het gratis geld straks gewoon definitief op is, wij een tweede Griekenland zijn geworden en de overheid gedwongen door het IMF de uitkeringen met 20% verlaagt piep je wel anders.
@witwas | 02-02-12 | 14:33
Want met voedselbonnen kan namelijk niet gefraudeerd worden. Bovendien is er al ergens op een of ander ministerie zo'n plan voor dat feitelijk meteen kan worden geïmplementeerd. Dat ligt al klaar. Alle gemeenten zijn er al op ingericht en al het werk om dat systeem op te zetten en uit te voeren is al gedaan. Dat gaat niks kosten, want het is er al. Vast.
@Knatje | 02-02-12 | 14:26
Ik kijk geen TV. Wel veel kunst.
En ik kan je vertellen dat het hele subsidiecircus altijd tot kundst met peren leidt.
@ ole guapa | 02-02-12 | 14:30 | + 0 -
Idd, dé juiste manier. Ik post er lang niet meer, die Bandirrah-cartoons zijn al stompzinnig van zichzelf.
@Heau even | 02-02-12 | 14:24
Er is nog een heel IJsselmeer dat ingepolderd kan worden. Als we dat nou eens niet door Bam, Ballast Nedam, Heijmans of Strukton laten doen, maar door alle sociale werkplaatsen van Nederland? Gaan die bouwbedrijven weliswaar failliet, maar dan komen er gekwalificeerde en opgeleide arbeiders in de bijstand die mooi kunnen helpen om die nieuwe polder te maken.
En dan kunnen ze later in die polder aan het werk om graan te verbouwen en suikerbieten. Goed plan.
Het moet eerlijker. Werken is een deugd!
@Claude Jacque
Nee, dat lijstje had ik nog niet gezien. Helaas pindakaas dat ik er niet bij ben. Had het wel gehoopt...
(Er valt nu een traan op mijn toetsenbord)...
Werken?
Dat is toch niet te betalen van zo'n uitkerinkje?
Hoe moet je dan bij je baas komen als je geen auto hebt?
En op de fiets met dit weer word je doodziek.
Dat kost zeker niks?
@Stormageddon | 02-02-12 | 14:27 Nou, alleen in Rotterdam zijn al een kleine 50 controleurs bezig met uitkeringsfraude. Die hebben we dan niet meer nodig. Dus de eerste 2,5 miljoen besparing is al binnen.
ojédiaré | 02-02-12 | 14:26
Gek, ik lees dat de site wegens overweldigend succes de drukte niet aankan.
Bij de volgende Bandirrah kunst uiting gaan we collectief 0 reaguursels plempen. Gewoon, omdat het kan. Oorverdovende stilte. Negeren zoals alleen vrouwen dat kunnen. De Bandirrah-ban.
Politisch Kelul.
@strikdewepstroper01 | 02-02-12 | 14:16
Je bent hier duidelijk nog niet vaak genoeg..
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/12/...
Even de kots van de kat opruimen... oh, wacht, het is een Brussen-stukje over geld verdienen.
Nou, dan maar weer aan het werk. Vanavond weer even een rondje bezuinigen, want de VVD geeft al m'n geld uit.
@witwas | 02-02-12 | 14:17
Zo is het. Als die minima socialisme willen, dan voeren we speciaal voor hun gewoon het sovjet systeem in. Dat zal ze leren. De overheid weet het beter. En als de overheid het niet beter weet, dan weet de rancuneuze kleinburger het wel. Bovendien zal dat systeem zoveel extra ambtenaren nodig hebben om te regelen dat er helemaal geen werkloosheid meer is. Probleem dubbel opgelost!
Laatst een tweet vanuit de voedselbank van weer zo'n bijstandsdrol:"Ken me auto nie eens kwijt hiero, kk lijers".
Dit soort mensen moet iets worden afgenomen, bijvoorbeeld de hartslag.
En zo komt Nederland aan zijn schitterende werkloosheidscijfers.
Slechts 262.720 werklozen.
Tellen we daar echter de bijstandsgerechten en de WAJONG ers bij op komen we op
bijna 800.000 niet werkenden.
@overVecht | 02-02-12 | 14:19 Feli!! Maar zonder dollen, Duitsland schijnt het nog steeds zo te werken. Zie reactie 24 op deze stand.nl
www.stand.nl/politiek/auto-dan-geen-bi...
En wat mij betreft gaan we dat hier ook doen
vetkleppert | 02-02-12 | 14:19
Wat een RTL4-opvatting dat kunst "mooi" en "leuk" moet zijn.
Wat is de definitie van "mooi" volgens u dan?
Waar gaat het hier nu over?
Over Bandirah of over werken?
Het is allebei niets.
Maar als ik toch moet kiezen, doe dan maar werken...
Even off topic (please)
De verdeeldheid bij Krapuul heeft toegeslagen. Machtsstrijd en ellende, dominantie versus met z'n allen hup hoi. Laatste beentjes en de verdroogde bron: bit.ly/yzvz9V
Teun van het Tuinpad | 02-02-12 | 14:18 | + 0 -
Niet genoeg.
De oplossing:
Leg ergens een nieuw kanaal aan. En laat het met de hand graven door alle werklozen en bijstandstrekkers. Bam, gelijk je werkloosheid opgelost.
Paul de Krom altijd +1
arbeit macht frei...
behalve als je in totaal 90% aan belastingen en heffingen betaald.
@Heau even | 02-02-12 | 14:08
Nee, je moet ze godverdomme wasknijpers laten maken in sociale werkplaatsen! Dat helpt dit land. Daar help je de bijstandstrekker mee en de economie! Er is namelijk een enorme behoefte aan wasknijpers in de wereld en de Nederlandse overheid kan die met slavenarbeid veel goedkoper produceren dan welke commerciële producent in welk derde wereld land dan ook. Dat is geen oneerlijke concurrentie, want de belastingbetaler moet ook waar zijn geld. Als die moet werken dan moet iedereen dat. Of zo. Dus.
Het moet eerlijker!!
Als we maar beginnen met de Koning van alle uitkeringstrekkers prins pils aan het werk te schoppen,
Want daar is nou echt nog nooit wat nuttigs uit voort gekomen.
en doe die import-broedmachine van hem er ook maar meteen bij
@hooliganica hollandi | 02-02-12 | 14:13 | + 0 -
Waar werkt u? ik zoek nog een andere baan ;)
Juistum! Aan het werk die kudt kleuters.
@Knatje | 02-02-12 | 14:17
Bandirah is absoluut kunst. Want kunst mag nooit gewoon mooi of leuk zijn. Het moet bij voorkeur pijn aan je ogen doen en heel betrokken doen over een links zeur-onderwerp.
Zolang je hier met het hebben van een foute mening
-zoals Bahlekkende 9 jaar heeft gedaan- geld kan verdienen, geloof ik er niet in.
Ratzing. | 02-02-12 | 14:18 | + 0 -
Dat heb jij net bewezen!
@witwas | 02-02-12 | 14:17
Benieuwd wanneer de eerste Godwin komt mbt je tegeltje...
oeps....
Als je niet meer kan lanterfanten, niet meer hinderlijk op straat kan hangen, niet meer kan bijklussen omdat je een tegenprestatie moet gaan leveren voor het feit dat je geld krijgt omdat anderen, die wel hard werken, er voor zorgen dat je dat geld krijgt, dan ga je vanzelf wel een baan zoeken. Prima dus! Zoveel mogelijk mensen uit de uitkering. Desnoods studeren en bijscholen met aansluitend werkverplichting. Of je nou je diploma haalt of niet. Voor wat hoort wat. Ook kansen (studie)verdienen een tegenprestatie.
@BertBrussen
Je gaat me toch niet vertellen dat Bandirah daadwerkelijk betaald krijgt voor die ********* (MagNie)?
Zolang je hier met het hebben van een foute mening
-zoals Bahlekkende 9 jaar heeft gedaan- geld kan verdienen, geloof ik er niet in.
Ben blij dat ik geld heb. Laat anderen maar werken en kan ik doen waar ik zin in heb. O ja, ik stem natuurlijk VVD.
Geil Kippetje | 02-02-12 | 14:15
Wat schuift dat nou, dat Apenballen zuigen ?
OEI! Bijna 50 comments! Wie gaat het worden??
Hoorde het gisteren op de radio.
Hen "de Sociale Ebenezer Scrooge" Kamp van Nederland is met dit ideetje gekomen.
Dat "werken naar vermogen" is een verhaaltje voor de bühne om een keiharde bezuinigings maatregel te verbergen.
Maar toegegeven, ik heb ze bij de VVD nog nooit op enige sociale compassie kunnen betrappen.
Daarvoor is hun liefde voor geld, en de bedrijven die ze vertegenwoordigen te groot.
En waar blijft Blonde Greet nu ?
Immers, het zijn de arme Henk & Ingrid die weer een oor aangenaaid worden.
En de relifundies van "ACTA Ondertekenaar Verhagert" ?
Die zijn te veel bezig met hun "rectale midden" om dit te kunnen zien, laat staan er iets aan te doen.
Maar zoals Ruutert het al zei: Tis een rechtse regering om je vingers bij af te likken.
En het gaat nog veel, veel erger worden, want er moet bovenop de 18 miljard aan bezuiningen die al op stapel staat, nog eens extra 15 miljard bezuinigd worden.
De lachers van nu kunnen wel eens de bezuizuinings-slachtoffers van morgen zijn.
Een uitkering in geld geeft gewoon veel te veel een gevoel van vrijheid. Oké, je kan niet alles kopen wat je zou willen, maar je bent lekker vrij en kan het geld toch grotendeels naar eigen inzicht besteden (of opsparen voor je familie in het thuisland). Wat mij betreft worden uitkeringen voortaan verstrekt in de vorm van voedsel- en kledingbonnen te besteden in staatswinkels. Geen drank en genotmiddelen, geen huisdierenbenodigdheden, geen dure foonabo's en geen export naar het buitenland. Moet je eens zien hoeveel mensen ineens wel kunnen werken.
@strikdewepstroper01: get a life...
Eigenlijk is het best triest dat al die reaguurders die zo hun mond vol hebben over hoe het allemaal moet (euro, Utrecht, Shaft), helemaal niks begrijpen van de kunst en humor van Bandirah. Past vaak ook niet bij het imago. Kunst is vies en stom, aldus de indoctrinatie.
(Een bonus wordt uitgekeerd over elke 50 comments (net als bij de cartoon van Bandirah op vrijdag), dus doe uw best. Daarmee houdt u ons aan het werk en uit de uitkering.)
Nou dat is dan cash voor mij. Strik heeft hier de afgelopen 1,5 jaar de roze motor dagelijks aan de gang gehouden met reaguursels, jaren '70 en '80 videoclips en (polygoon)filmpjes. Bij nacht en ontij,
ik ben er (bijna) altijd.
(Zelfvoldaan mijzelf een kop koffie inschenken doet terwijl ik naar de koude winterhemel kijk.)
Geenstijl redactie, wanneer komt er er weer een reaguurders top 10 zoals vorig jaar?
Bandiwattes?
De gebruikelijke VVD kletspraat. Ze hebben hun mond vol over vraag en aanbod, maar hebben nog nooit gehoord van fricties tussen vraag en aanbod. Waarschijnlijk weten ze zelfs niet wat frictie betekent.
Solliciteer mij ook suf (jurist/ict en zelfs onder mijn niveau (wat dat ook mag zijn)), maar het zuigt apenballen op het moment. Ik denk dat menig reaguurder dit kan beamen.
//satiremodus: Een wekelijkse cartoon van Bandirah? Heb ik wat gemist?
Helder. De guurder die de 50e comment plaatst bij Bandirah gaat dus een permaban krijgen en het minkudoklassement winnen. Dat beloof ik je
Over het idee van Ratface: dat is tijdens de vorige crisis, begin jaren '90, ook al eens geopperd en uitgebreid onderzocht. Wat bleek: veel weerstand tegen dit idee van de kant van het... bedrijfsleven. Daar ziet men dit idee als oneigenlijke concurrentie. Stel bijvoorbeeld, je hebt een hoveniersbedrijf. Dan vind je het niet leuk wanneer de gemeenten uitkeringstrekkers laten schoffelen en harken, in plaats van jou in te huren.
meer dan 90 open vacatures op mijn werk , enkele al meer dan 2 jaar . We detacheren nu noodgedwongen technici uit de Verenigde Staten voor projecten die we niet kunnen weigeren, anders gaat het bedrijf over de kop... te bizar voor woorden dit. Wil je werken in Nederland - school je om tot technicus/monteur , maakt niet uit welke richting .
Werken wordt ten onrechte gezien als zingeving. Er zijn voldoende andere methodes om jezelf een prettig leven te verschaffen.
lol sinds wanneer is werken fijn?
Ik ga dus echt niet reageren op dit topic hè.
Lol alsof dat plan gaat werken, er is gewoon niet genoeg betaald werk om iedereen aan het werk te krijgen. Het is jammer maar helaas. Natuurlijk wil ik ook elke uitkering-in-bier-omzettende geldtrekker aan het werk zien maar de realiteit is dat het in de praktijk niet gaat lukken. Het enige wat je zou kunnen doen is idd simpele gemeentewerk klusjes laten opknappen en anders geen geld storten die maand. Moet je zien hoe hard het dan aan het werk wil.
@two ball cane | 02-02-12 | 14:05 |
Hele kunst, lezen.... het gaat om uitkeringstrekkers...
wat jij doet als je geen uitkering trekt zal iedereen hier een rotzorg zijn.
Ik weiger Bert aan zijn bonus te helpen.
Oh wacht..
Bandirah krijgt van mij sowieso geen aandacht. Die boycot ik actief - wat een gepruts.
Geen beter begin van het weekend dan o comments onder het Bandirah-topic
OT: Reaguurders aller landen verenigt u
Misschien ook gewoon eens ophouden met het binnenhalen van steeds weer nieuwe braafslaven die na een paar jaar uitbuiting in een uitkering blijven rondhangen.
Idee +1
Mensen die kunnen werken, moeten werken. En als er "geen werk is" gaan ze maar een bezem pakken en de straten vegen.
Het is natuurlijk sowieso verbazingwekkend dat uitkeringstrekkers niks hoeven te doen voor hun geld.
Mijn idee: uitkering = sociale dienstplicht.
Je krijgt elke maand geld van de overheid, dus je doet maar iets terug. Er zijn zat klusjes die gedaan kunnen worden.
Even zonder dollen. We hebben dus 314.000 bijstandstrekkers (!!!) in dit land, en 214.000 Wajongers (!!!) en dan hebben we het nog niet over alle andere uitkeringen.
Hoe help je een land naar de kloten? Nou, aan iedereen die piept gratis geld weggeven, zo doe je dat!
@two ball cane | 02-02-12 | 14:05
Correctie! even over het 'bijstandstrekkers' gedeelte heen gelezen.
zoals ik zei: als je zelf geen werk 'kan' vinden mag je voor de staat werken voor het bijstandstarief. moet je wel doen wat de staat zegt.
LOL! "Een bonus wordt uitgekeerd over elke 50 comments (net als bij de cartoon van Bandirah op vrijdag)" En maar plempen.
Toch is Bandirah al een fenomeen. Al was het alleen maar om de vele vele, iedere week terugkerende stroom negatieve galspuierij van 99.9% van de reaguurders.
"Arbeit macht frei". Komt me ergens bekend voor.
Bonuscomment:
Altijd mooi als je er voor het gemak eventjes helemaal aan voorbij kunt gaan dat er:
- Heel veel mensen zijn waar je helemaal niets komma nul aan hebt.
- Heel veel werkgevers eigenlijk slavendrijvers zijn die een hongerloon willen betalen voor mensonwaardige bezigheden.
En natuurlijk zijn er ook banen voor elke werkloze. Het zal toch niet gebeuren dat de overheid er voor gaat zorgen dat er voor iedereen ook werk is.
Denk het niet, het zal er dus op uitdraaien: kun jij geen baan vinden dan krijg je ook geen uitkering. Het aloude "wie niet werkt die zal niet eten."
Ze mogen dan wel wat extra agenten aannemen want de praktijk leert dat men eerder gaat stelen voordat men ophoudt met eten. Word je gepakt dan krijg je nog gratis voer in de gevangenis ook.
Its bonus time...
Ja daar heeft Bert een punt over Bandirah. Hoe houden we het aantal comments onder de 50 bij zijn volgende 'cartoon'? Er nu vast over los gaan?
Werk, kom er maar in....
Rot op zeg, ik heb sinds twee maanden een uitkering en ben er nu al behoorlijk zat van. Verveel me de pleuris. Ik heb 27 jaar gewerkt en kan niet wachten om weer te beginnen. Solliciteer me een ongeluk. Maar ja, ouwe lul als ik .....
weer een 'liberaal' die wil bepalen hoe ik m'n leven inricht. van een socialist verwacht ik het maar als ik geen zin om te werken heb dan doe ik dat toch gewoon niet?!? zolang ik geen aanspraak maak op uitkeringen en andere staatssteun mag ik toch gewoon m'n eigen geld opeten ZONDER te werken?! of is dat weer een hele modernistische liberale gedachte waar we vanaf moeten?
De Krom heeft ook makkelijk praten. Die kan na zijn periode als staatssecretaris eerst enkele jaren teren op een door de belastingbetaler op te hoesten wachtgeld. Vervolgens heeft ie via het VVD-netwerk zo weer ergens een goedbetaald graaibaantje te pakken in één of ander bestuur. Hier kan ie zich dan tot zijn 67e een ons declareren. Wederom op kosten van de belastingbetaler uiteraard.
Werken loont niet in dit land.
En dan gelijk een verhuisplicht erbij naar regio's waar werk is. Niet dat er betaalbare woningen zijn maar dat is niet de zorg van de overheid. Zolang de accijnzen op brandstof maar binnenstromen.
Ach wat.. die bonus gun ik jou wel Brussen maar denk maar niet dat ik ooit nog bij die Bandirah een tegeltje achter ga laten
Werken is voor mensen die niet kunnen hosselen, zei oma altijd!
Voor de bonus, geniet ervan!
Voor de bonus dan maar.
Voor mijn part doen ze niks. Zolang ze dat maar niet van mijn geld doen, vind ik het verder best.
Dus alle reaguurders aan de uitkering, zo kunnen er veel comments (Bert, dat heet "reaguursels") geplaatst worden, met dito bonus voor Geenstijl-redacteurs. Een win-win situatie.
iedereen een uitkering? Ook zoiets! #SP
Ga zelf eens aan het werk, De Krom.
Als ik ook nog moet werken heb ik geen tijd meer om hier te guren.
"It's always better on holiday, so much better on holiday.
Thats why we only work when, we need the money"
REAGEER OOK