achtergrond

Geenstijl

LEGO® maakt klas kinderen aan het janken

neineineinlego.jpeg Sterk staaltje merkbeleving van de paarse broeken en personal branding naar de consumentjes toe. De Deense firma LEGO® (jaarlijkse winst: 100 triljoentriljard) heeft het gepresteerd een halve klas ieder zicht op een fijne toekomst ontnemen. Een groep kinderen van basisschool St. Jan Baptist uit Oerle moet nadat ze een grote internationale LEGO®-wedstrijd hebben gewonnen nu ineens hun hoofdprijs inleveren. Team Foodkidz won de Beneluxfinale van de First Lego League (een soort gigantische reclamespot voor LEGO® bij de TU in Eindhoven waar behalve de verkoop van LEGO®-dozen ook techniek en innovatie gestimuleerd wordt) maar kreeg afgelopen maandag ineens een groezelige mevrouw op bezoek van de organisatie. Ondanks de aanwezigheid van 50 juryleden bleek er een 'sorteerfout in het geautomatiseerde jurysysteem' te zijn geslopen. Ook zou er 40% regel bestaan die helemaal niemand snapt en waar de koters uit Oerle natuurlijk al helemaal nooit van hebben gehoord. Resultaat: een klas vol jankende kinderen omdat LEGO® blijkbaar de uitslag van een wedstrijd niet kan communiceren. Man man, dan geef je als LEGO® zijnde die prijs toch alsnog weg en schop je een dag later stilletjes die falende Chef Creatief de laan uit. Nu staat voor eeuwig het volgende beeld in de hersentjes van de klanten geparkeerd: het logo van LEGO® en een klas vol depressieve kids. Of is dat de nieuwe commerciële strategie van LEGO®? Een belletje naar LEGO® (0800 - 53465555) en hoofdsponsor Heutink (0548-536666) leverde de volgende officiele reactie op: "Heutink en LEGO® Nederland zijn niet betrokken bij de organisatie van de FIRST LEGO® League. Voor vragen omtrent dit bericht kunt u contact opnemen met Stichting Techniekpromotie via telefoonnummer 040-2473300". Ja ja, natuurlijk. Lekker makkelijk om af te schuiven. Advocaten genoeg nietwaar? Alsof er overal niet megagroot LEGO® bij staat. Maar we gaan gewoon HIERRR verder zeuren. Die kindertjes verdienen een prijs. Anders kopen we voortaan alleen nog maar BanBao™. Update: Verstandige damagecontrol: de kids mogen alsnog naar de finale.

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.