Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Karin Dekker (GL) gaat een boerka dragen

bruinwerkdt.jpgKarin Dekker doet de voorspelbare GroenLinks Pavlov-reactie in casu het boerkaverbod. Zij roept alle vrouwen op om een boerka te dragen. Zagen we natuurlijk volledig niet aankomen. In dit land is er altijd wel een links dwaallicht dat zo stom is om het boerkaverbod te claimen voor eigen gewin. Zoals wel vaker met ethisch discutabel geroeptoeter is dit wederom Karin Dekker (GL) uit Groningen. Dit noemen wij ironisch. En niet alleen omdat Karin zelf naar hartelust bepaalde bevolkingsgroepen stigmatiseert en probeert uit te sluiten. Ook niet omdat het boerkaverbod eigenlijk heel enthousiast ontvangen wordt door bijvoorbeeld de politie. Nope, de ironie is nog villeiner. Karin Dekker is namelijk actief betrokken bij de stichting Blijf Van Mijn Lijf en de dienstverlening omtrent vrouwen en kinderen die met huiselijk geweld te maken hebben. Iemand die strijdt tegen geweld tegen vrouwen die oproept om een boerka te gaan dragen. Een bord voor haar kop ter grootte van de Martinitoren, die Karin Dekker. Goed, Karin, ga jij die boerka dragen. En uit sympathie ook voortaan vijf meter achter je man aan sjouwen met vier boodschappentassen. Niet meer autorijden. Uit de politiek en ook niet meer stemmen. Nooit meer naar buiten. Niet meer met andere mannen praten op straffe van een bak zoutzuur in het gezicht, maar wel accepteren dat je eigen vent er nog een vrouwtje of drie bij neemt. Je door je zoons laten commanderen. En indien je niet luistert, eerwraak door je eigen familie. Doe het dan goed, in je meeleefprotestje met de gesluierde mevrouwen. Dat, of je probeert voortaan niet meer zo stom te lullen. De boerka proberen te gebruiken als symbool voor de vrijheid, dat is een teken dat het tijd wordt voor de familie van Karin om begeleid wonen eens te gaan overwegen voor haar. Qua achterstallige rationaliteit. Kan er niet gewoon een Karin Dekker verbod komen? Op voorspraak van GroenLinks zelf, bijvoorbeeld.

Reaguursels

Inloggen

@snapdragon | 31-01-12 | 13:03
lol en mee eens!

BarneyBoner | 31-01-12 | 19:25

Wat een bizar generaliserend artikel weer, evenals zoveel reacties.
HoeLinkerHoeFlinker | 31-01-12 | 03:29 | + -3 -
Uw argumentatie heeft me overtuigd... van het tegendeel, dat dan weer wel!

Dr.Zeldenrust | 31-01-12 | 16:50

Samtari | 30-01-12 | 23:50
Sorry Samtari zag net dat je me voor was !

snapdragon | 31-01-12 | 13:12

Als die mevrouw zo meelevend is,dan moet ze ook haar klit onder haar boerka weg laten snijden!

snapdragon | 31-01-12 | 13:03

Achterlijk wijf

ground control | 31-01-12 | 12:57

Dus de reden voor haar om een boerka te dragen is niet dat Mo het verplichtte. maar omdat het verboden is. Wat een geweldig voorbeeld geeft deze vertegenwoordiger van het gezag. Er zijn nogal wat regeltjes waar ik het niet mee eens ben, zoals verlaagde maximum snelheid 70 op 4-baans wegen met gescheiden middenberm, zogenaamd tbv het milieu. Voortaan ook schijt aan. Weg met democratisch genomen besluiten, als ik het er niet mee eens ben!

WildPlassert | 31-01-12 | 11:36

Dit krijg je,als ze niet op tijd haar pillen inneemt.

Bataaf | 31-01-12 | 11:26

Kijk, door dit soort lui zoals deze Karin Dekker, gaat NL naar de klote toe.
Die lui zijn tegen Zwarte Piet, tegen Hummers, tegen vlees eten en ze vinden nog wel veel meer dingen helemaal niks.
Dit soort lui hebben ons willens en wetens, de multiculturele samenleving in onze maag willen splitsen.
Vaak zijn het van die doorgeslagen wijven, die overal en altijd de broek aan hebben.
Een rok of jurk dragen ze al niet, want dan konden ze wel eens te sexy zijn.
Als manlief van hun nog een biertje wil nemen of hij staat gezellig met iemand te babbelen, dan zal je zien dat zo,n milieumuts hem dat biertje verbied en dat ze a la minute weg wil, als hij staat te praten.
Joh, kut toch op met dat soort lui, man of vrouw.
Van die lui zijn maar enkele procenten in NL, maar ze willen wel iedereen hun mening, standpunten en wetten op leggen.
Terwijl de andere 95 procent van NL vrolijk verder leeft, weten dit soort lui je goede bui echt wel te verpesten.
Je zal zo,n wijf hebben, kom je met een erectie van hier tot Tokio de kamer inlopen, zit zij een natuurboek te lezen over het sexleven van de Tapir.
Tja, je sexleven stelde al niet zo veel voor met Mien
Miepstra, maar al blijf je daar een paar uur staan met je eigen erecte Tapir, dan weet ze je wel slap te lullen.
Maar je krijgt zo,n Karin Dekker erg makkelijk op de kast, als je het over "Carrierewijven hebt, die thuis beter op de kinderen kunnen passen"
Ga een discussie aan met zo,n Karin Dekker, en zeg dat Geert, de enige echte Grote Blonde Leider is.
Die wijven gaan meteen op zwart, zeker als je het woord "wijven" vaak in de mond neemt.
"Ach ja joh, dat wijf van mij wil me thuishouden, ik mocht hier niet heen, maar zij wil wel haar carriere najagen, terwijl ik thuis op de kids moet letten.
Carrierewijven, ach hou toch op man, ze moest eens meer met haar kinderen op pad gaan"
Jaag haar verder op de kast, door te zeggen dat je je SUV op een Hummer hebt ingeruild.
"Ok, de SUV reed 1 op 8, maar die Hummer rijd maar 1 op 3. Maar gelukkig kan er dan wel 120 liter in de tank, zo kan je wel wat rijden"
"Ja lachen joh, er zit een afstandsbedieining bij, waarmee ik de motor kan starten als ik tv zit te kijken, dan kan ik de auto een minuut of 15 warm laten draaien, voor we gaan rijden"
Nou, als ze dan niet door de kast is gegaan, dan heb je niet je best gedaan.
Binnen een minuut heb ik ze zo meestal op de kast en kijken ze me vies aan.
JE BENT EEN RUND, ALS JE MET EEN BOERKA STUNT.

TUBBS | 31-01-12 | 04:03

Wat een bizar generaliserend artikel weer, evenals zoveel reacties.

HoeLinkerHoeFlinker | 31-01-12 | 03:29

Jullie zijn er nog een vergeten in je lijstje. Laat je clitorus ook wegsnijden mevrouw Dekkers

Samtari | 30-01-12 | 23:50

@Snelle Gerrit | 30-01-12 | 21:49
Ik vind het wel aandoenlijk om te zien. Aan de ene kant schieten ze volledig door met 'emancipatie' door positieve discriminatie te eisen, door zichzelf in een slachtofferrol te plaatsen en door simpele haat jegens alles wat niet vrouwelijk is of onderdanig richting vrouwen. (Haathoer Kaviaar, bijvoorbeeld)

En aan de andere kant omarmen ze een religie waarbij het stenigen van wijven normaal is, waar een vrouw verhandeld kan worden als vee en waar een vrouw slechts de helft waard is van een man. Zo heerlijk tegenstrijdig; GL lijdt gewoon aan organisatorische borderline. En dat is, gegeven haar leden, ook geen verrassing.

Natuurlijk is het allemaal duidelijk te verklaren als pure haat tegenover alles wat succesvol is. Blank, niet-blank, mannelijk of vrouwelijk... Alles moet eraan voor de grenzeloze haat en jaloezie van onze GroenLinkse untermenschen.

dlseth_ | 30-01-12 | 23:49

Van mij mogen alle dikke en lelijke vrouwen een boerka dragen. Dan kan de zonnebril overdag in de stad of winkelcentrum af.

Smalhout | 30-01-12 | 23:26

@La Vie En Rose | 30-01-12 | 18:38
Je bijdrage nog eens rustig doorgelezen en sorry, je schreef niet dat wij hier in Turkije de boel overnemen, maar andersom in Nederland is dat wel het geval. Ik heb je verkeerd begrepen = gelezen. Excuses.

Van Dikhout | 30-01-12 | 22:44

Zullen we dan het publiekelijk stenigen ook maar invoeren van overspelige vrouwen? Ik stel de volgende vrijwilligers voor: Karin Dekkers, Yolanthe Sap en Tofuck.

denoorman | 30-01-12 | 22:14

stom wijf
.
er is hier te lande zo lang gestreden voor vrouwenrechten; inmiddels is de gelijkheid voor 95 % bereikt en dan gaat zij in de verdediging voor moslimtokkies uit het hooggebergte die zo nodig hun vrouwen binnen willen houden, als slavin willen gebruiken, laten commanderen door hun rotzoontjes en zo voort
.
stom wijf

Snelle Gerrit | 30-01-12 | 21:49

Ik heb de foto van deze mevrouw even bekeken en ja zij mag van mij een burka dragen. Ik vind ook dat er voor zulke vrouwen een uitzondering in de wet gemaakt moet worden. Zelfs het plebs van de peeveevee zal dit met me eens zijn

psychodad | 30-01-12 | 21:07

Koninging Beatricks | 30-01-12 | 15:24
Daar heb je een punt natuurlijk.

XaaD666 | 30-01-12 | 20:33

De boerka proberen te gebruiken als symbool voor de vrijheid, is een schot in de rug van vrouwen die er een MOETEN dragen...

Ahasveros | 30-01-12 | 20:31

@La Vie En Rose | 30-01-12 | 18:38
Van de circa vijfhonderd Nederlanders die in Alanya e.o. wonen, kan de grote meerderheid zich prima behelpen in het Turks.
.
Je visie dat hele steden en wijken zouden zijn overgenomen, berust in dit geval op blikvergiftiging. Niemand neemt iets van een Turk over en wie denkt dat dit ooit enige kans van slagen heeft, zit er beslist naast. Je spreekt jezelf dus een beetje tegen.
.
Wat er wel aan de hand is: de 18.000 buitenlanders (van de 99.000 inwoners) die zich definitief in en rond Alanya hebben gevestigd, hebben natuurlijk allemaal 'een zak geld' bij zich. Niet om te patsen tegenover de Turkse bevolking, maar gewoon omdat ze anders geen verblijfsvergunning krijgen. Niemand houdt hier zijn hand op, in tegenstelling tot West-Europa en met name Nederland.
.
'Overnemen' is dus een totaal verwrongen woord. Maar je kunt zonder schroom stellen dat de westerling hier het toenemen van de welvaart in een grotere versnelling heeft gezet. Dagelijks komen er meer auto's bij, ondanks dat de benzineprijs na Noorwegen de hoogte van Europa is.
.
Nee, wanneer je denkt dat de westerling hele delen van Turkije heeft overgenomen, moet je er toch maar eens een tijdje komen wonen. Maar wat de bevolking donders goed in de gaten heeft, is dat de werkgelegenheid die in de oude vissersdorpen alleen maar achteruit ging omdat de Middellandse Zee zo langzamerhand is leeggevist, weer is teruggebracht. Naast de middenstand is er een heel leger ontstaan van huismeesters, bewakers, schoonmakers, gidsen, makelaars, bouwvakkers en ga zo maar door.
.
Het land wordt niet door de expats overgenomen, maar door de grote jongens: Metro (Makro), Carefour (Frans supermarktketen), Kipa met het Britse Tesco, alle West-Europese banken en noem maar op. Niet de AOW-er heeft het hier voor het zeggen...

Van Dikhout | 30-01-12 | 19:26

Het beste verbod sinds jaren, krijg je dit...

brabant altijd -1 | 30-01-12 | 19:06

@La Vie En Rose | 30-01-12 | 17:45
Nog even terugkomend op je reactie. Je schreef: 'Daarnaast rukt onder Erdoğan het Islamisme op.'
Dat líjkt zo! Tenzij ik ronduit door de Turkse pers word belazerd, wil ik distilleren uit de algemene berichtgeving van de afgelopen maanden.
Turkije werd in 2011 door 30.000.000 buitenlanders bezocht, van wie 12.000.000 Istanbul aandeden.
Het kabinet van premier Recep Tayyip Erdoğan heeft zich sterk gemaakt voor een grondwetswijziging die a. de militairen bij een binnenlands conflict achter de kazernemuren houdt en b. streeft naar meer godsdienstvrijheid. Kemal Mustafa (Atatürk) was destijds nogal radicaal in het afschaffen er van. Het hoofddoekjesverbod moet van tafel. Daar schrikt het westen van en leest dan niet verder. Dat is spijtig, want er is meer!
.
Het aantal toeristen dat in 2011 toch al een record behelsde, moet in 2023 (honderdjarig bestaan van de republiek) zijn opgeschroefd tot 50.000.000! Vijftig miljoen toeristen haal je niet binnen wanneer je intussen een islamitische staat hebt gevormd. Daarvan is dus geen sprake, ondanks alle argwaan vanuit het westen.
Dan moet er ter gelegenheid van het eerste eeuwfeest van de republiek een 24/7 mega-casino komen, uitsluitend toegankelijk voor buitenlanders. Naar Bulgaars voorbeeld heet het in de pers, maar daarvan kan ik geen voorbeeld vinden op Google. Tot slot wordt de stad Taurus, de geboortestad van de apostel Paulus, 'gepromoveerd' tot bedevaartsoord voor de christenen. Dat kan alleen wanneer er vrijheid van godsdienst geldt.
.
Ziedaar het verschil tussen de westerse en 'oosterse' berichtgeving. Voorlopig doet Erdoğan en de zijnen het niet verkeerd, al houd ik niet zo van hun spierballentaal. Maar ja, ik ben hier te gast en stel mij dienovereenkomstig op. Niet meer en niet minder.

Van Dikhout | 30-01-12 | 19:04

BLACKBOX!!!

ONS | 30-01-12 | 19:03

Met een Burka wordt het aangezicht niet minder moet ik eerlijkerwijs toegeven.

MichaelG. | 30-01-12 | 18:56

Ach ja, "Groen links" met die rare Sap aan de leiding van dit wereldvreemde clubje kun je dit eigenlijk wel verwachten. Het zelfde geleuter met dibi en zijn kinderpardon. Het parlement schijn een afspiegeling te zijn van de Nederlanse bevolking, ik heb eigenlijk nooit geweten dat er nog een half miljoen van die mafferikken hier rondlopen!

hertog1 | 30-01-12 | 18:46

@mokum4all | 30-01-12 | 18:35
Goed zo, flink blijven downplayen en je vooral nergens in verdiepen.

La Vie En Rose | 30-01-12 | 18:41

@Van Dikhout | 30-01-12 | 14:42 Nog een aanvulling op mijn plemp van La Vie En Rose | 30-01-12 | 17:45 |

In Turkse steden en dorpen zou het nooit zijn voorgekomen dat hele wijken over zouden worden genomen door hordes Nederlanders die weigerden om de taal te spreken, zich aan de cultuur aan te passen en te parasiteren op werkende Turken, met steun van de Turkse overheid.

Die zouden met pek en veren uit de steden en het land zijn gejaagd. Want een ding moet ik de Turken nageven, die laten niet met zich sollen.

La Vie En Rose | 30-01-12 | 18:38

@La Vie En Rose | 30-01-12 | 17:45
Dank voor de reactie. Natuurlijk schrijf ik zwart/wit, omdat genuanceerd over dit grote land schrijven mijns inziens onmogelijk is. Natuurlijk is het hier niet louter pais en vree, kom op zeg! Ook ik volg de politiek en weet dat ik in het openbaar niet moet 'zeuren' over de Armeense kwestie of over de islam. Wanneer ik in Adana ben, verblijf ik in een geheel ander Turkije dan wanneer ik in Antalya ben. Of neem het verschil tussen Ankara en Istanbul. Beide zijn miljoenensteden en toch zo totaal verschillend.
.
En ja, ik ben enthousiast over het wonen in dit voor mij immense land, temidden tussen de Turken. Mijn directe woonomgving bestaat, verdeeld over zestig appartementen, uit 56 wooneenheden Turkse gezinnen, een Surinaams/Moluks stel en drie Nederlandse babyboomstellen. Ik leef dus niet in een Nederlandse kolonie, of hoe dat ook heten mag noch ben ik aangesloten bij welke vereniging dan ook.
.
Dat de mannen in de koffiehuizen zitten, terwijl hun vrouwen zich afbeulen weet ik ook wel. Wanneer ik een zwerftocht dwars door de boomgaarden maak en een Turkse man tegen een boom geleund zie die op z'n gemak een sigaretje rookt, terwijl zijn vrouw met een zwaarbeladen mand op haar rug de heuvel richting het vrachtwagentje klimt, word ik ook wel eens kwaad. Maar ben ik op de wereld gezet om de man tot de orde te roepen? Míjn orde, nota bene?
.
Ik was na een muzikale loopbaan veertien jaar lang lid van de NJV en beschikte over de befaamde Politieperskaart. Maar ik zal het niet in mijn hoofd halen om hier in Turkije met een perskaart te gaan zwaaien. Waarom zou ik? Nu zijn anderen aan de beurt en iedereen die mijn aanwezigheid in Turkije veroordeelt, zoekt het maar lekker uit. Ik geniet van deze lieve mensen hier en van de zon en kan helaas niets aan het systeem veranderen. Zorg er eerst maar voor dat Nederlanders zich in hun eigen land veilig voelen. Dank voor de aandacht.

Van Dikhout | 30-01-12 | 18:37

De helft van de boerkadraagsters is nederlands, de andere helft puberende nedermocros. Als er moslimmannen zijn die een boerka zo belangrijk vinden, wil ik hen uit protest een boerka zien dragen, anders bestaat het niet.

mokum4all | 30-01-12 | 18:35

Wat een vrouw...... zucht......

Maar ja, ieder z'n ding toch?

Purno The Great | 30-01-12 | 18:20

Waar ik me veel meer aan erger is de heisa rond pasfoto's. Ga maar eens een nieuw paspoort aanvragen. Je foto wordt uiterst kritisch bekeken door de betreffende ambtenaar. Je oren schijnen namelijk zichtbaar te moeten zijn. Behalve bij maangodgelovige dames. Die mogen een foto met doek over de oren inleveren. Dát is pas haatzaaierij, die godverdomde voorrechten voor alles wat naar religie stinkt in dit zielige regentenlandje!

Aktivist | 30-01-12 | 18:11

Een muts met een boerka.

colonnecinco | 30-01-12 | 18:07

Als een vrouw er als non annex zwarte kraai wil bijlopen, moet ze dat zelf weten. Dat ik meestal spontaan een lachstuip krijg, als ik (eens per jaar max) zo'n figuur tegenkom, zal wel aan mijn katholieke opvoeding op de nonnenschool liggen....

Aktivist | 30-01-12 | 18:05

Voor Karin Dekker en overige volidioten die zelf in een boerka gaan lopen uit protest tegen het verbod op gezichtsbedekkende kleding:

Deze vrouwen wilden geen boerka meer dragen.
(Met dank aan @Rammstein voor het plaatsten van deze link onder een ander topic)

us.cnn.com/2012/01/29/world/americas/c...

La Vie En Rose | 30-01-12 | 18:04

Artikel 131

1. Hij die in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, tot enig strafbaar feit of tot gewelddadig optreden tegen het openbaar gezag opruit, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vijf jaren of geldboete van de vierde categorie.

Tha_Almighty | 30-01-12 | 17:49

@Van Dikhout | 30-01-12 | 14:42
Ja, in de dorpen en in het enorme achtergebleven deel van Turkije zie je de plaatselijke bevolking idd niet in een korte broek lopen en al helemaal niet met blote pens. Wat je wel ziet is mannen in lange broek, overhemd met korte mouwen die toekijken terwijl hun vrouwen met pofbroek en daarover diverse diverse lading kleding en hoofddoeken in de bloedhitte olijven aan het plukken zijn of het land bewerken, of takken aan het sprokkelen zijn.

Wat je daar ook ziet zijn overvolle theehuizen en terrassen waar alleen maar mannen zitten, de hele dag.
Hun vrouwen zijn thuis, of scharrelen, dik ingepakt, op hun erfje waar geen straattegel te vinden is, maar een berg teringzooi waar je u tegen zegt. Huisvuil dat overal neergepleurd wordt.

Maar dat doet even niet ter zake.

Wat wel ter zake is dat het in de vakantieoorden van Turkije helegaar niet ongebruikelijk voor de plaatselijke bevolking is om in een korte broek rond te lopen of met je blote bast op een terras op het strand te gaan zitten.
Het is ook niet ongebruikelijk voor de plaatselijke bevolking en dan heb ik het over de jongeren, om in korte broek in het centrum van zo'n plaats te gaan flaneren. Nee, niet met een blote bast. Dat dan weer niet. Dat doen alleen wat Nederlandse, Engelse en Duitse tokkies.

Daarnaast is een vakantie vieren in een ander land, iets geheel anders dan je in een land vestigen. In beide gevallen moet je je aanpassen aan de regels/cultuur van het land, maar dat je nou de Turkse toeristenoorden als voorbeeld neemt, slaat als een tang op een varken.

Vast ook nooit gehoord van al die mannen die met hun poten niet van vrouwen af kunnen blijven, zowel in als buiten de toeristenoorden.

Ik weet dat jij in Turkije woont, en lees regelmatig je jubelverhalen over dat land.

Turkije is een prachtig land qua natuur en de mensen zijn over het algemeen gastvrij, maar die gastvrijheid is niet altijd vrijblijvend.
Daarnaast heeft het land ook enorme schaduwkanten, is zo corrupt als de tering, zowel de regeringsleiders als ambtenaren, er is een enorm verschil tussen arm en rijk,
vrouwenonderdrukking en mishandeling vindt op grote schaal plaats, en onder Erdogan zijn zo'n 100 kritische journalisten in het gevang geworpen. Daarnaast rukt onder Erdogan het Islamisme op.

Ow ja, ter uwer informatie: Ik ben een vrouw, heb zowel met mijn ouders als met mijn man en dochters regelmatig 6 weken door Turkije getrokken. Steeds door een ander gedeelte van Turkije. Heb heel veel moois gezien, maar ook heul veel misstanden en achterlijkheid.

Ow, en zowel mijn ouders als ik en mijn dochters hebben Turks geleerd. Is erg handig om contact met de plaatselijke bevolking te krijgen, om de weg te vragen maar ook om opdringerige mannetjes van het lijf te houden. Mannetjes die denken dat ze met hun poten aan westerse vrouwen mogen zitten. En dat laatste was al zo toen de Nederlandse tokkies en hun families massaal op de Spaanse stranden neerstreken.



La Vie En Rose | 30-01-12 | 17:45

Als ze echt solidair is met de hard core moslims zou ze ook haar kietelaar moeten laten amputeren, of in ieder geval flink laten verkleinen.
Maar ja kom daar maar eens om bij dit soort mooi weer politici, het moet niet te dichtbij komen...

Onderbuik | 30-01-12 | 17:42

Bij dat wijf moeten de twee grootste openingen aan haar lichaam dichtgenaaid worden met naald en draad, wel zonder verdoving aub

mer266 | 30-01-12 | 17:39

Gelukkig hebben ze ook burka's voor brillies, wel even zelf de glazen op sterkte laten maken bij de Allah' Anders...

Onderbuik | 30-01-12 | 17:37

Karin Dekker heeft makkelijk "links lullen rechts vullen", zij kan die boete wel makkelijk betalen

T. Grimbek | 30-01-12 | 17:34

Zo'n boerka en andersdenkenden moeten wel erg bedreigend zijn dat er een verbod voor moet komen?

Strangetown | 30-01-12 | 17:33

-weggejorist-

vouwbare binnenband | 30-01-12 | 17:33

Waarom gaat deze Karin een burka (eigenlijk een nikab maar goed) aantrekken.
Zijn de Islamieten een bedreigde diersoort? Nee dacht het niet, het aantal neemt juist toe.
Is ze VOOR onderdrukking van vrouwen? Vroeger niet, zeker niet als het om sgp ers gaat e.d. Maar anno 2012 krijg je toch onwillekeurig die indruk, dat het decadente groenlinks niets anders te doen heeft dan om de multuculturele natte droom verder vorm te gaan geven door vrouwenonderdrukking gewoon als iets GOEDS te gaan beschouwen.
Of zou ze uit een NSB nest komen en is dat de reden?

Onderbuik | 30-01-12 | 17:32

Dat een dergelijke hoer de bek wordt opengehouden met gemeenschapsgeld uitsluitend afkomstig van de gemeenschap waar ze vervolgens uitgebreid een potje gaat op zitten schijten, kan natuurlijk helemaal niet. Verplichten op te zouten naar een of ander prachtland, alwaar ze zich 24/7 kan overgeven aan het door haar gekoesterde boerkadragen.

Tricephalus | 30-01-12 | 17:30

-weggejorist-

Axel073 | 30-01-12 | 17:22

Hebben ze boerka's voor brillies? Anders geven we haar er een zonder oogluiken............

Axel073 | 30-01-12 | 17:22

Ik zou zeggen: Ga eens een maandje in Saoedie Arabie wonen.... Of liever nog, blijf daar.

Stands With a Fist | 30-01-12 | 17:21

"Ik zou d'r doen", Dan wel met de boerka op toch.. Gootbalkoning?

Axel073 | 30-01-12 | 17:19

En ze gaat ook stelen want dieven mogen winkels niet meer binnen, ze gaat te hardrijden want dat mag niet, ze gaat in de stiltecoupe zitten praten want daar discrimineer de bevolkingsgroep mee die z'n klep niet dicht kan houden etc etc etc.

Andersom dag | 30-01-12 | 17:06

Met kap zal ik haar niet kunnen herkennen ,anders spuw ik der gelijk in der bek.

Amsterdam Hustler | 30-01-12 | 16:51

DeeDeeCaten | 30-01-12 | 16:37 |
En wat heb je zoal gevonden?

lanexxx | 30-01-12 | 16:51

Lekker stoer van die GL doos; zij kan tenminste kiezen. Door dit te doen zegt ze tegen Moslimmannen: "ik ben het met jullie eens dat jullie vrouwen ondergeschikt zijn, zich moeten inpakken en dat ze door jullie onderdrukt worden.... ga je gang maar". Dat hebben die vrouwen net nodig. Maar Karin, trek gerust die boerka aan, dan zien we tenminste je lelijke snor niet.

Rest In Privacy | 30-01-12 | 16:50

ooh en ik kom op geenstijl vanwege de taalvondsten, de politieke en maatschappelijke ideeen zijn voor 80% de mijne niet, maar de manier waarop ze beschreven zijn, zijn bijzonder amusant

DeeDeeCaten | 30-01-12 | 16:37

H.Stiglitz | 30-01-12 | 15:41
Het ontkennen van de islamisering zou eigenlijk verboden moeten worden.

de honden blaffen... | 30-01-12 | 16:36

Haarkopje | 30-01-12 | 16:16 |
nou weet je ik praat weleens MET moslims (M/V) in plaats alleen maar over ze te oordelen.

en voor iedereen die karin een muts, doos etc noemt,. is dat nou "emancipatie", een vrouw benoemen naar haar geslachtsdeel?

lul toch niet of jullie begaan zijn met die moslimvrouwen, uiteindelijk is het toch vooral haat en angst voor de moslimmand waar jullie steun voor het boerkaverbod vandaan komt. en waar komt die vandaan? omdat de lekkere wijven liever een gebronsde woestijnhengst willen dan een bleke nerd......

DeeDeeCaten | 30-01-12 | 16:36

@jowel | 30-01-12 | 16:08
Kom je er overheen denk je of moet ik je troosten?

Hölzenbein | 30-01-12 | 16:34

met zo'n smoel zou ik ook een boerka aan doen.... hmmm nu ik het zo stel...

Dr.Guus | 30-01-12 | 16:33

@WirMachenMusik | 30-01-12 |
Menum oldum, Henk. Ik woon volgende maand tien jaar in Turkije waarvan twee jaar op de Kale in Alanya. Daarna verhuisd naar Tepe, Oba, Tosmur en thans woon ik Cikcilli. Allemaal dorpen waar de Turkse cultuur voor een groot deel overeind is gebleven. Natuurlijk ga ik als door en doorverwende westerling niet in een steenkoud hutje in het Taurusgebergte wonen, of in de zeiknatte Zwarte Zeegebied. Je oordeel aangaande mijn culturele beleving was dus iets te voorbarig en geen Nederlander heeft mij ooit aangetroffen in het uitgaansgebied, de haven van Alanya noch in welke disco dan ook.
Vanuit de regio Alanya trekken we met een Suzuki Samurai het hele land door. Nou ja, het oosten zoals het Van-gebied hebben we tot nu toe gemeden. Noem het angst of voorzichtigheid. Wat jij wilt.

Van Dikhout | 30-01-12 | 16:32

c.onjo | 30-01-12 | 13:11 | + 22 -

Precies, dat is toch ook geoorloofd in die koeltoer...

eerstneukendanpraten | 30-01-12 | 16:27

@vanhetvarken | 30-01-12 | 15:31
Tja, dat is een moeilijke. Vrijwel alle Turkse mannen lopen hier in lange broek, ook als is het >45 graden. Men neemt geen aanstoot aan de westerling die in de korte boks in de rondte loopt. Echter, de bezwete, vette blote mannenbuiken waarvan de eigenbaar ervan zich boven het verse vlees en de vleeswaren buigt, vind ik onacceptabel. Gedurende lange tijd werden dergelijk figuren geweerd uit de supermarkten, maar ja, geld speelt ook hier een belangrijke rol en de voormalige vissersdorpjes langs de Middellandse Zee zijn inmiddels uitgeroeid tot belangrijke toeristensteden.
.
Twee kilometer vanaf de stranden begint het voorgebergte van de Taurus en dat is tevens de grens van het (on)toelaatbare. Alweer omwille van de poen tolereert de bevolking de schaarsgeklede deelnemers aan de jeepsafaritochten. Maar een moskee binnengaan is zowel in de steden als op het platteland aan regels gebonden.
.
Om je vraag te beantwoorden: 'Wat is aanstootgevend?' denk ik dat dit een persoonlijk antwoord moet zijn. Mij raakt het wanneer mensen bewust (!) schijt hebben aan de normen en waarden van een land. Iemand die zich van geen kwaad bewust is wanneer hij als Tokkie over straat gaat, ach, die weet niet beter. Heeft ook iets te maken met iququelequ.

Van Dikhout | 30-01-12 | 16:24

Gootbalkoning | 30-01-12 | 13:01 | + -46 -

Dan ben je haar nooit in het eggie tegengekomen. Ik wel ee paar keer helaas. Waarvan ze een keer mijn avond heeft verpest door aan een belendende tafel te gaan zitten tijdens een intiem diner met mijn vrouw terwijl de rest van het retaurantje compleet leeg was. Kon ik de hele tijd dat linkse gewauwel van haar en haar gesprekspartner aanhoren...

eerstneukendanpraten | 30-01-12 | 16:23

Van Dikhout | 30-01-12 | 14:42
Dat je Alanya als woonplaats hebt gekozen zegt meer dan genoeg over je interesse in Turkse cultuur. Ik zou er niet aan denken om daar in de buurt mijn vacantie door te brengen.
Zelf ben ik dertig jaar geleden met een VW-kever over de balkan tot Izmir geraakt. Prachtig! Waarschijnlijk ook omdat ook de jij-achtigen Turkije toen nog niet ontdekt had. Voorheen al een jaartje door Azië gezworven en veel vrienden gemaakt. Onder wie misschien wel de beste, een islamitische prachtkerel uit Colombo, die hier al meerdere keren met zijn vrouw gelogeerd heeft en in geen enkel opzicht lijkt op wat hier als vastverblijvende moslim rondloopt.
Ik stem overigens PVV en heet Henk.

WirMachenMusik | 30-01-12 | 16:21

@DeeDeeCaten | 30-01-12 | 13:50:

Onder welke steen heb jij je hele leven doorgebracht?
Kruip maar snel weer terug want je begrijpt helemaal niets van de wereld.

Haarkopje | 30-01-12 | 16:16

Dus deze stompzinnige doos wil een
boerka dragen?
Laat ze er dan gelijk een riem met explosieven bij omdoen.
Daarmee naar de eerst volgende GL-
partij vergadering gaan en tot ontsteking brengen.

zocher | 30-01-12 | 16:10

Heb Hölzenbein per ongeluk een plus kudo gegeven in plaats van een min.... Ik voel me zo bezwaard en nu wil ik dit hier toch even rechtzetten !

jowel | 30-01-12 | 16:08

Hoeven we die kop niet te zien in ieder geval

msgambler | 30-01-12 | 16:07

Karin vermoedt als zovelen ter linkerzijde dat de boerka nog eens héél groot gaat worden en Job dan posthuum tot premier wordt verheven.

WirMachenMusik | 30-01-12 | 16:00

.... Dekker maakt zich niet druk om de tekorten op de gemeente balans? Ach, dat hoeft ze ook niet, want het mens zelf en alle tekorten worden toch simpelweg door ons betaald...

Megalomaantje | 30-01-12 | 15:53

GroenLinks. . . . . *PROEST*!!!

TM | 30-01-12 | 15:49

Geen zin om het checken. Maar heeft die troela soms geesteswetenschappen aan de UvA gedaan? En de vijf voor inleiding culturele antropologie gecompenseerd met een tien voor state-of-the-art emancipatiedogmatiek?

WirMachenMusik | 30-01-12 | 15:42

En van dit slag 'links' kwaadaardige domheid kan zomaar bij een blijfhuis werken?

Hanxie | 30-01-12 | 15:41

In een paar jaar van voorvechters van vrouwenempancipatie naar voorvechters van vrouwenonderdrukking. Zo snel kan het gaan. En dan zijn er nog mensen die beweren dat islamisering een mythe is en dat de invloed van de Islam op Nederland te verwaarlozen is.

H.Stiglitz | 30-01-12 | 15:41

Mogen we haar ook stenigen als ze met een man praat???

Byter | 30-01-12 | 15:40

@Pepp1 | 30-01-12 | 13:05
nu begrijp ik waarom onze overbuurman tegen iedereen verkondigt dat zijn vrouw bekeerd is tot de islam...

Den Meester | 30-01-12 | 15:37

Hier valt niets meer aan te toppen Quid, laat staan een toevoeging bedenken.

WirMachenMusik | 30-01-12 | 15:35

@Van Dikhout

Het dragen van geen/of aanstootgevende kleding is zowel hier als in Turkeije verboden. Het probleem is natuurlijk wat is aanstootgevend.

vanhetvarken | 30-01-12 | 15:31

-weggejorist-

Stuipie | 30-01-12 | 15:29

deze doos weet uit eerste hand dat de blijf van mijn lijf huizen vol zitten met allochtone vrouwen die continue in angst moeten leven voor eerwraak. druk de zwakkeren maar verder de stront in, elitaire pluche kut.

minimá-armezusvan.. | 30-01-12 | 15:29

@vsblst
gewoon in NL, maar je heb gelijk. Er zijn idd niet eens zoveel vrouwen met boerka's hier. Waar hebben we het dan over? Heb ook nog nooit een situatie gehoord waar het een probleem was. En bij die paar vrouwen die ik dan ken zijn er ook nog 2 Nederlands. Die laten zich toch niet onderdrukken.

E.Kruize | 30-01-12 | 15:28

Karin Dekker roept dus op om de wet te overtreden.

Is dat niet gewoon strafbaar?

Koninging Beatricks | 30-01-12 | 15:24

@Koninging Beatricks | 30-01-12 | 15:09
Zuivere zee- en berglucht zonder enige industriële luchtvervuiling. 's Nachts zelfs geen lichtvervuiling. Ook dat nog.

Van Dikhout | 30-01-12 | 15:21

Wat een zeikwijf, uithollen of steenigen.

mer266 | 30-01-12 | 15:18

Getroffenen door dit verbod op gezichtsbedekkende (be)kleding zijn overvallers, krakers, wannabee terroristen, volidioten en naar het schijnt 200 religieus gemankeerde mannen die hun vrouw er niet meer mee kunnen onderdrukken. Waar hebben we het over....

Vergelijk het met het verplicht dragen van autogordels, omdat dat nu eenmaal veiliger is.

vanhetvarken | 30-01-12 | 15:17

En waarom is er over deze onstellende GroenLinkse blamage nog steeds niets aan berichtgeving te vinden bij de reguliere media?
Oh wacht, het gaat niet om de PVV.
Dus dan berichten de staatsmedia er niet over.

propagandhi | 30-01-12 | 15:14

Symbool van en prachtige cultuur, die burqa. En Karin's collega's van de Canadese Blijf van mijn lijf-huizen hebben daar ook wel voorbeelden van. www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-167...

vraagstaart | 30-01-12 | 15:12

@Van Dikhout | 30-01-12 | 15:06
Jezus, wat snuif jij dan zo de hele dag?

Koninging Beatricks | 30-01-12 | 15:09

@Koninging Beatricks | 30-01-12 | 14:54
Wanneer ik me opwind, moet ik ook weer aflopen. Dus van enige opwinding is geen sprake en onder PVV-volk versta ik inderdaad Henk en Ingrid die niet door mij zijn verzonnen. Over (ver)zonnen gesproken; het is hier bewolkt en dus fris.

Van Dikhout | 30-01-12 | 15:06

Wat voor mensen hebben ze daar in de gelederen van GL. Het is verschrikkelijk genant om te horen hoe dom deze lieden reageren op dit komende verbod.
Pure minachting heb ik ervoor.

lanexxx | 30-01-12 | 15:03

Van Dikhout | 30-01-12 | 15:00
Teroorgang = teloorgang.

Van Dikhout | 30-01-12 | 15:02

@Kirth Gersen | 30-01-12 | 14:50
Bedankt voor je reactie. Dus all-inclusive vakantiegangers mogen buiten de poort schijt hebben aan de omgangsvormen van het gastland? Juist door dit domme volk verwordt Turkije steeds meer tot een Spaanse costa met al het Benidorm-klootjesvolk vandien. Allah verhoede die teroorgang.

Van Dikhout | 30-01-12 | 15:00

Doe maar een zak over d'r hoofd.

Van Druten | 30-01-12 | 14:57

@Van Dikhout | 30-01-12 | 14:42

Afgezien van dat het gewoon een lulverhaal is:

Tien jaar geleden bestond de PVV nog helemaal niet, dus ging het niet om "PVV-volk".

Blijkbaar waren het dus 'gewoon' mensen die op de PvdA/SP/CDA/GL/D66 stemden waar jij je zo over opwindt.

Koninging Beatricks | 30-01-12 | 14:54

Waar komen boerka's toch vandaan?
Afghanistan hier ver vandaan!
Wonen daar dan groen-links wijven?
Als ze maar onder hun boerka blijven!
Tsjalalalalalalala....

Knappe snuiter | 30-01-12 | 14:53

Soms denk ik even dat ze wel iets zinnigs zeggen bij GL maar dan komt zo iemand er weer hard overheen. Bam! Dom! Fout! Au! In geen jaren tv gekeken of een krant gelezen zo'n wethouder. Totaal van de wereld. Overigens is dat verbod ook totale flauwekul natuurlijk. Wat een land.

bbbachstra | 30-01-12 | 14:53

Anti kraak vrouwtje is gewoon tegen verbod op gezichtsbedekkende kleding ivm de GL krakerts achterban en hun voorliefde voor de bivakmuts.

denoorman | 30-01-12 | 14:50

Van Dikhout | 30-01-12 | 14:42
Een zeldzaam stomme vergelijking, en meteen ook maar even PVV stemmers beledigen (taktiek slinks).
Emigrerende Nederlanders passen zich inderdaad aan, mensen die all-inclusive naar Turkije gaan niet, nee.

Kirth Gersen | 30-01-12 | 14:50

-weggejorist-

Stuipie | 30-01-12 | 14:49

-weggejorist-

Stuipie | 30-01-12 | 14:49

typische weer een groen links actie die denkt belangrijk te kunnen zijn in dingen en daarmee niet meer te hoeven praten over de dingen die de nederlanders echt raken.

en dit is weer een signaal dat groen links beter niet serieus genomen kan worden indien het gaat over de grote mensendingen in de politiek

dat de pvv zichzelf al in de marge weet te werken door met non-issues te komen en groen links op non-issesu reageert blijkt dat beide partijen er beter niet toe kunnen doen.

dolffie | 30-01-12 | 14:49

Hoe zuur kun je linksch zijn... Ik begrijp werkelijk niet hoe dit kudtwijf zoiets uberhaupt kan verzinnen. HET symbool van onderdrukking van vrouwen (nergens in die kudtkoran staat dat je er als een pinguin bij moet lopen) wordt hier maar even gebruikt voor linksche propaganda. Wanneer komt het nu eens tussen de oortjes van dat volk dat juist de islam staat voor fascisme, onderdrukking, racisme, discriminatie, onvrijheid, intolerantie enz. Je zou juist denken dat alles wat linksch is zich faliekant tegen de islam zou keren, maar nee hoor. En waarom? Stemvee, mensen, stemvee.

Dr.Zeldenrust | 30-01-12 | 14:48

een strikje om die boerka heen en naar een moslim-land sturen zeg ik.

opvliegende steen | 30-01-12 | 14:48

Die is nog gekker dan gekke Ella.

Koninging Beatricks | 30-01-12 | 14:47

Kan ze niet ook vragen of ze thuis een corretie tik in ontvangst kan nemen, en daarna maar gewoon thuiis blijven.
Stom wief.

XaaD666 | 30-01-12 | 14:47

@nu even niet.
Als Ineke van Gent van GL in en Buurke wil, dan moet deze toch echt van het formaat feesttent zijn die in een middelgrote stad niet zou misstaan voor het jaarlijkse buurtfeest.

denoorman | 30-01-12 | 14:45

@cabbit | 30-01-12 | 14:29
In een werkelijk vrije maatschappij; ja. Maar in een werkelijk vrije maatschappij zijn de gevolgen van jezelf buiten de maatschappij plaatsen voor jezelf. Hier in Nederland mag de maatschappij pegels neerleggen als men zichzelf er willens en wetens buiten plaats. (krakers, haattenten, SGPers)

Daarom, gegeven de huidige maatschappij, is een verbod wenselijk. Of uitsluiten van maatschappelijke en sociale vangnetten; ook prima.

dlseth_ | 30-01-12 | 14:45

Nou, eerlijke PvdA-Hedy d'Ancona.
Nog niets gehoord van je. Je bent toch voor vrouwenrechten of zoiets ?

Kamervraag | 30-01-12 | 14:45

@Fannetje | 30-01-12 | 14:34
Als het over 150 boerka's gaat, gaat het inderdaad nergens over en dat is wat Nissen en Dekker aan de kaak willen stellen. Ben ook tegen boerka's, maar er zijn belangrijkere dingen dan cavia's, boerka's en nog meer van die ongein. Dit land wordt uitgemolken door banken, de huizenmarkt ligt in elkaar, de bezuinigingen treffen alweer de mensen die sowieso soms niet weten hoe ze moeten rondkomen, maar hier maakt men zich zorgen over 150 boerka's. Te gek voor woorden.

Hölzenbein | 30-01-12 | 14:43

Vierhonderd jaar geleden was ze op de brandstapel beland.
Wat een heks.

ZDEV | 30-01-12 | 14:43

Ik ben altijd tegenstander geweest van een verbod op het dragen van een burqa omdat je zo martelaren kweekt. Vrouwen zullen gedwongen worden zo'n ding te dragen om vooral te laten zien dat ze door de Nederlandse overheid worden onderdrukt. Het werkelijk aantal draagsters van een burqa is uitermate gering, maar door een verbod zouden het er wel eens meer kunnen worden. En wie gaat zo'n verbod handhaven? De anti-burqa politie?

Jezus_Boeddha | 30-01-12 | 14:43

De echte reden van GL is natuurlijk dat in hun achterban veel krakerts en ander tuig zit. Deze lieden willen natuurlijk niet dat er een verbod komt op gezichtsbedekkende kleding zals.. Jawel bivakmutsen. Mevr. Dekker staat toch ook zeer sympathiek tegenover de kraakbewegig en wil de anti kraakwet toch ook niet uitvoeren!!

denoorman | 30-01-12 | 14:42

Mag ik het eens voor de verandering omdraaien? Het is in Turkije ongebruikelijk om rond te lopen in een korte broek en zeker niet in de blote pens. Tien jaar geleden hielden de toeristen het fatsoenlijke straatbeeld intact, totdat Henk en Ingrid Turkije ontdekten als vakantieland. Daarmee bedoel ik niet een land om de gewoonten en de cultuur van het Turkse volk te leren kennen, maar louter om er veertien dagen dom op een strand liggen bakken en je 's avonds laten vollopen.
Sinds dat PVV-volk Turkije als vakantieland heeft ontdekt is het straatbeeld veranderd in een soort blotenbuikenfestival annex bikinishow. Hoe bloter hoe liever. Den Turk accepteert deze goddeloosheid. Het is immers hun boterhammetje geworden...? De schaamte voorbij en ik vraag mij wel eens af of men in Nederland ook vrijwel naakt naar de Appie gaat. Bijna zeker weten van niet.
Den Hollander verlangt dus van Den Turk om zich aan te passen, maar andersom geschiedt dit echt niet (meer). Zolang Den Hollander in z'n vette pens met een sixpack in Turkije over straat loopt, mag van mij half Turkije in Holland in een burka lopen. Spijtig dat die groep ook in Turkije zo minimaal is. Misschien kom ik er in Alanya eentje per per twee weken tegen.

Van Dikhout | 30-01-12 | 14:42

Al die GroenLinks jokers een ontheffing geven, weten we gelijk wie we ongezien een pak linksdraaiende yoghurt over de hersenloze kopjes kunnen kiepen.

neemjemoederindemali | 30-01-12 | 14:42

Als ik naar de twitter van To Fuck Bibi kijk vraag ik me toch af hoe hij tegen een boerka verbod kan zijn maar tegelijkertijd schrijft dat het een "wandelende gevangenis" is.

Hij is dus met mij van mening dat een boerka een wandelende gevangenis is, maar vind wel dat mannen het recht hebben hun vrouw daarin onschuldig op te sluiten? Echt groen Links dus.

Dat Van Gent liever een boerka aan wil kan ik me daarbij wel voorstellen, varkensvlees is nu eenmaal niet halal.

nu even niet | 30-01-12 | 14:36

Overigens zie ik nu dat ook GroenLinks-kamerlid Ineke van Gent zich bij het initiatief heeft aangesloten, of tenminste haar steun aan Karin Dekker heeft uitgesproken.
Heeft Femke 'slinger die hoofddoek af' Halsema al een meninkje laten horen?

Binnenkort een kamerdebat met Ineke van Gent in boerka?
One can only hope.

propagandhi | 30-01-12 | 14:36

Compleet de weg kwijt. Een onderdrukkend middel gebruiken als teken voor vrijheid?

Dit vraagt natuurlijk om een mooie Dumpert feauteau fuck.

KeurMeester | 30-01-12 | 14:35

Beroerde is dat ze veel steun krijgt vanuit christelijk-religieuze hoek. Zie een van de religieuze autoriteiten in Nederland Peter Nissen: www.nieuwwij.nl/index.php?pageID=15&am...

Fannetje | 30-01-12 | 14:34

En ze willen dat ik nog respect heb voor de Tweede Kamer?

Twee Jeetjes | 30-01-12 | 14:34

@karel laars | 30-01-12 | 14:28
Nou nou, daar is spuit elf alweer. Heb jij al een zinvolle bijdrage gedaan de laatste tijd behalve mij gebashed? Zeg eens...

Hölzenbein | 30-01-12 | 14:34

@ E.Kruize | 30-01-12 | 14:19
Dus jij kent meerdere vrouwen die burka's dragen ?? Waar woon je ...... Afganistan???

vsblst | 30-01-12 | 14:34

Ik verheug me nu al weer op het volgende dom linkse topic...

NO MORE TEA FOR ME! | 30-01-12 | 14:33

Tja, vind dit veel te ver gaan voor een politicus.

Fannetje | 30-01-12 | 14:33

Karin Dekker is volgens mij helemaal gek aan het worden, als ze dat al niet is.
Ik ben super blij dat die 3 rot dingen verboden gaan worden, hoe eerder hoe liever.
We leven hier in Nederland.
En als ze graag zo`n ding aan/op doet dan verhuist ze maar naar een land waar het normaal is, HIER is het i.i.g. NIET NORMAAL.

ANGEL48 | 30-01-12 | 14:32

En maar afgeven op andere partijen, onze stekkerdozen en boerkadozen van GroenLinks. Nu eventjes de focus verleggen naar aanwezigheid bij debatten en het inbrengen van moties, dan wordt het misschien nog wat.
Verder is het natuurlijk een giller:
Eerst rijdt Dibi zijn collega's Spekman en Voordewind in de wielen met zijn hysterische kinderpardon-campagne.
Vervolgens speelt Dekker zichzelf 'in the picture' door Dibi met haar boerka taliban-rechts te passeren.
Wat een klucht, chapeau voor GroenLinks!
De naam Karin Dekker onthouden we in ieder geval voor het volgende carnaval.

propagandhi | 30-01-12 | 14:31

Ik ben ook tegen al die stomme verboden, en zeker ook tegen een boerka verbod. Dat betekend nog niet dat ik er zelf één ga dragen. Ik ben zowel tegen boerkas als tegen een verbod.

cabbit | 30-01-12 | 14:29

Ja, een overheid die burgers vertelt wat ze wel en niet mogen dragen, dat is pas vrijheid.

Sketchhead | 30-01-12 | 14:28

-weggejorist-

karel laars | 30-01-12 | 14:28

Oh die link ^^ moet u dan even zelf copy pasten.

Canis Spurcus | 30-01-12 | 14:26

Ik raad iedere vrouw met zo'n uiterlijk een burka aan!

E Rectus Magnificus | 30-01-12 | 14:25

RE bit.ly/zjTSaQ Loopt Ineke van Gent niet meer als enige in een tent.

Canis Spurcus | 30-01-12 | 14:24

Laura, Britt of Karin.
Welke Dekker kiest u?

bft | 30-01-12 | 14:23

@necrosis | 30-01-12 | 14:08
Heb jij die tegel wel gelezen? Al eens de betekenis van tegenwicht opgezocht?

Hölzenbein | 30-01-12 | 14:22

Hahahaha, met zulke leden heb je als partij geen vijanden nodig. Onthouden die naam, voor toekomstig GL-gelul: 'Aha! Een karindekkertje!'

Ja nee, geen mening | 30-01-12 | 14:21

Zo goed als dat Geert Wilders ter rechterzijde wel eens een opmerkelijke uitspraak doet, zo goed doet Karin Dekker dit nu ter linkerzijde. Dat het een even ridicule opmerking is als die Wilders maakte met zijn kopvoddentax doet er niet aan af.

Dat tout Nederland (wellicht uitgezonderd een paar sympathisanten uit het eigen kamp) haar vanaf nu totaal niet meer serieus kan nemen, is voor haar eigen rekening.

SirHC | 30-01-12 | 14:20

Stenigen, die doos!
"oeps, wat roep ik nu? Ben onthutst!"

Leeuwarder | 30-01-12 | 14:19

Ik ken alleen vrouwen met boerka die dat zelf willen. Zelfs één die geen man meer heeft.
Snap de hele discussie niet.
Wat volgt?

E.Kruize | 30-01-12 | 14:19

@Stormageddon Wat een onzin, je zal wel een Ommelander zijn. Allochtonen komen zelf in de stad dan wel minder voor dan in het westen, maar een bezienswaardigheid? Nee. Volgens de allochtoon-O-meter wonen er bijvoorbeeld in het postcode gebied 9716 meer dan 20% allochtonen, dat is toch 1 op de 5.

Jackie Chiles | 30-01-12 | 14:19

Die Karin! Oproepen tot burgerlijke ongehoorzaamheid zodra er een wet komt die haar niet zint. Dat zou eigenlijk strafbaar moeten worden.

de euro middenweg | 30-01-12 | 14:19

-weggejorist-

Stuipie | 30-01-12 | 14:17

Goed gesproken Johnny Quid!

AndroidLouWebber | 30-01-12 | 14:17

GL heeft ook geen moeite met kinderarbeid:
"Karin_Dekker Karin Dekker
@
@Remco_K ga je nog naar Zernike, westerse drift. Loopt mijn jongste rond om kids te stimuleren zich aan te melden :-)"
twitter.com/karin_dekker

toetanchamon | 30-01-12 | 14:16

Ik ben voor! Een Burka voor Karin Dekker FTW!

Jaimy Fox | 30-01-12 | 14:16

Het beoogde verbod verbiedt kortgezegd in het openbaar enig kledingstuk of enig ander voorwerp te dragen dat de verificatie van iemands identiteit belemmert.
Dit betreft niet alleen burka's derhalve, maar ook bivakmutsen en integraalhelmen. En wellicht ook capuchonnetjes en arrafatsjaaltjes.

w.degene | 30-01-12 | 14:15

Typisch links. Democratie is prima zolang de democratische besluiten maar in hun straatje passen.

neworder | 30-01-12 | 14:15

Is de groenlinks media aandacht campagne begonnen? Onder het motto van alle publiciteit positief of negatief is goed. Zolang we maar in het nieuws komen??

denoorman | 30-01-12 | 14:14

Even helemaal los van de Boerkadiscussie:
.
Wordt het niet hoog tijd om politici welke aankondigen danwel oproepen een WET te negeren per direct uit hun functie te bonjouren.
.
De-mo-cra-tie, een klapwoordje. Net als Lo-go-pe-die trouwens Karin!

Proud2Bstupid | 30-01-12 | 14:13

De domheid van deze Gutmenschen is gewoonweg stuitend. Volstrekt blind voor het onderdrukkend element van Boerka en hoofddoek. Men wil het gewoon niet zien! Om met van Oekel te spreken: IK WORD NIET GOED!

verdammtnogmall | 30-01-12 | 14:13

@M.I.L.F. | 30-01-12 | 13:55
Dat gaat ze toch ook doen?

miko | 30-01-12 | 14:13

@Eurotokkie | 30-01-12 | 14:07
Maar hij heeft een baan en heeft andere hobby's dan meisje genitaal te verminken.
Nou jij weer.

necrosis | 30-01-12 | 14:11

Sneue, oninteressante, domme aandachtshoer. Geen aandacht aan schenken.

doenormaal! | 30-01-12 | 14:11

Aan de andere kant, zo tafelkleed over d'r kop maakt groningen een stuk mooier.

denoorman | 30-01-12 | 14:11

-weggejorist-

Stuipie | 30-01-12 | 14:10

@Hölzenbein | 30-01-12 | 14:06
Je vergeet de zakken met aardappelen, kroketten en drop.

necrosis | 30-01-12 | 14:10

Exactamente doe het dan goed trut.

ecologiste | 30-01-12 | 14:09

Als ze een Boerka draagt en ik kom haar tegen dat krijgt ze van mij een stevige draai om haar oren.
Waarom ?... Gewoon omdat ik dat als man gewoon mag.

Moi | 30-01-12 | 14:08

@Hölzenbein | 30-01-12 | 14:00
Volgens mij gaat dit topic over dom-linksch.
Of wil jij GroenLinks als 'rechts' betitelen?

necrosis | 30-01-12 | 14:08

Nederland is een westers land, we willen gewoon geen burka's en niqabs in het straatbeeld hebben. Simple as that. In Parijs zijn hele voorsteden waar vrouwen zich als onherkenbare spoken vermommen. Geen gezicht.
.
Prima dus zo'n verbod. Het is geen discriminatie want alle gelaatsbedekkende kleding wordt verboden (behalve als het verplicht is ivm de veiligheid). Bivakmutsen die door rellende krakers en hooligans gebruikt worden vinden we ook niet prettig, dus waarom zouden burka's wel mogen? Gelijke monniken, gelijke kappen.
.
En dan hoor je vaak: "ach, maar het zijn er maar zo weinig. Heeft de politiek niets beters te doen." Dat hoor je vaker als iemand door wetgeving geraakt wordt. En nu het juist om een klein, beheersbaar aantal gaat is het effectief om de wet in te voeren, want anders zien onze voorsteden er straks uit zoals in Parijs. Geen gezicht.

The Green*Machine | 30-01-12 | 14:08

necrosis | 30-01-12 | 14:03 | + 0 -

Het betreft hier dan een afvallige moslim volgens
de Islam

Eurotokkie | 30-01-12 | 14:07

@necrosis | 30-01-12 | 14:03
Maar alleen als ze ook roze koeken lusten. Jij neemt ook altijd hagelslag en pindakaas mee op vakantie?

Hölzenbein | 30-01-12 | 14:06

Dit is kwaadaardige domheid en sekseverraad. Typisch GL.

Hanxie | 30-01-12 | 14:06

Prima idee van deze naïeveling. Maar dan wel een maand lang. Altijd. Overal. En dan nog eens nadenken of het vrijwillig is.

Kirth Gersen | 30-01-12 | 14:06

@Therapietje | 30-01-12 | 14:03
Bemoei je gewoon met je eigen zaken, is dat een idee?

Hölzenbein | 30-01-12 | 14:05

@Eurotokkie | 30-01-12 | 13:56
Ik had destijds een collega uit Iran, die wilde niets weten van religie, mosketen of Imams.
Die had plezier in zijn werk, en nuttigde in zijn vrije tijd graag een biertje en een joint.
Ramadan had voor hem trouwens geen enkele prioriteit.
Hij genoot van de vrijheden in Nederland, dat zouden meerdere vluchtelingen moeten doen.

necrosis | 30-01-12 | 14:03

Een bourka geen vrouwenonderdrukking? Muts kijk toch eens om je heen. Elke middag zie ik ze langs komen precies om half zes en zes uur weer binnen voor de rest van de dag. Twee vrouwtje de zieligheid ten top. Als ze geluk hebben soms op zondagmiddag drie a vier meter achter die waanzinnigen gecommandeerd. Het zou best eens zo kunnen zijn dat ik ze door dit verbod nooit meer zie langs komen. Wie pakt het echte probleem eens aan.

Therapietje | 30-01-12 | 14:03

Ik zei al op twitter dat dit de domste uit spraak is..

brentjuh | 30-01-12 | 14:02

Ha ha ha stommer dan deze vind je ze niet. Hup Karin in je boerke na Kunduz en neem een stekkerdoos mee.

denoorman | 30-01-12 | 14:01

necrosis | 30-01-12 | 13:56
Lang niet altijd hoor:
"Ze werd toen veroordeeld voor overspel in het huwelijk, en tot de dood door steniging."
nl.wikipedia.org/wiki/Sakineh_Mohammad...

La Bailaora | 30-01-12 | 14:01

Altijd goed zo'n tegengewicht in een nonissue discussie. Domrechtsch zal dit nooit begrijpen (evident).

Hölzenbein | 30-01-12 | 14:00

In het grootste moslimland ter wereld , Indonesie, is de boerka gewoon verboden. Waarom gaat Karin daar niet rondlopen en demonstreren met een boerka? Kijken wat er dan met deze linkse bruinhemd gebeurt. Liever fokt ze hier de boel op net als de nazi's in de jaren dertig deden.

jodidor | 30-01-12 | 13:59

@necrosis | 30-01-12 | 13:56
Kijk, dat zijn al 2 kraampjes op het dorpsplein. ;)

toetanchamon | 30-01-12 | 13:58

Is er al gezegd, dat mevrouw zeer "progressief" is en daarom tegen emancipatie en integratie van islamitische vrouwmensen is?
Zijn er trouwens al andere "progresieve" mensen van andere "progressieve" clubs, die deze mevrouw de oproerkraaister steunen in haar oproep om antidemocratische acties te voeren?
Deze antidemocratische linkse oproerkraaister, die ook door niet linkse belastingbetalers betaald wordt, hoort stante pede uit haar functie gezet te worden, zonder wachtgeld.

Vigil | 30-01-12 | 13:57

Had ik vandaag al gezegd dat linksmensen gestoorde wezens zijn?
Dat ze een gevaar vormen voor de normale voortgang van dit land?
Dat ze ons klauwen met geld kosten door hun continu saboterende werking?
Oh, sorry dan.
Mijn plaat bleef hangen...
(Ik denk dat het verstandig is deze mevrouw eens op excursie te sturen naar Saudi-Arabië, kijken of ze dan nog zo dom lult)

NO MORE TEA FOR ME! | 30-01-12 | 13:57

@toetanchamon | 30-01-12 | 13:52
Iran is toch meer van de hijskranen......

necrosis | 30-01-12 | 13:56

necrosis | 30-01-12 | 13:49 | + 0 -

Klopt al zijn sommige moslims in Europa juist strenger wat betreft de Islam dan moslims in het land van herkomst.
Vooral Imams sturen ze liever naar Europa omdat deze te extreem zijn in hun eigen land, dus uiteindelijk zit Europa met het uitschot van het Midden Oosten .

Eurotokkie | 30-01-12 | 13:56

In haar geval is een boerka een zegen voor ons. Wat een Rotkop

Terpetijnzeikert | 30-01-12 | 13:56

Beste Karin, ben je soms niet helemaal lekker in je hoofd?Ik krijg van jouw ´oproep´ ontzettende zin om mijn schoen uit te trekken en je met mijn naaldhak op je domme hoofd te timmeren!Ga lekker zelf een burka dragen muts!

M.I.L.F. | 30-01-12 | 13:55

@Ayatollah Oink-Oink
Zie je wel. Ik kom alleen maar op het idee van een overval in boerka. Anderen zijn praktischer ingesteld en voeren het ook uit.
Nu wacht ik tot Karin Dekker gaat roepen dat overvallers worden gediscrimineerd door het boerkaverbod.

MAD1950 | 30-01-12 | 13:54

DeeDeeCaten | 30-01-12 | 13:50
Er zijn idd. pubers die het vrijwillig opzetten. Helaas voor jou zijn er ook een heleboel die worden bedreigd en onder druk gezet. Diegenen die het vrijwillig opzetten kunnen het ook vrijwillig afzetten uit pieteit voor hun onderdrukte soortgenoten:
www.bbrussen.nl/2009/09/08/islamproble...

La Bailaora | 30-01-12 | 13:54

Zooo, nou ik doe mooi een bivakmuts onder mijn integraalhelm op!

geensteelo | 30-01-12 | 13:53

opsluiten met dwangverpleging

Stijlloos&eigenwijs | 30-01-12 | 13:53

Als een boerka wordt toegestaan, ga ik KKK kleding op de markt brengen. Als buitenlanders zich hier buitengesloten voelen en de onderdrukking missen dan vraagt dat om hulp.
Op koninginnedag oer Iraanse/Afgaansche spelletjes op de dorpspleinen, iets met stenen.

toetanchamon | 30-01-12 | 13:52

Het is te hopen dat ze als ze in dat vrijheidsbeperkende stuk textiel loopt ze haar poten breekt
The Evil One | 30-01-12 | 13:47
stoer!!!

DeeDeeCaten | 30-01-12 | 13:52

'achterstallige rationaliteit'

LOL!

Truttebol | 30-01-12 | 13:52


vip33 | 30-01-12 | 13:20 |
Ach ja, Ineke van Gent zou zo'n tent ook niet misstaan. Maar pas aantrekken als ze geland is in Afghanistan.

Joke2500 | 30-01-12 | 13:51

wat two ball cane zegt. en verder is dat hele boerka dragen volgens mij meer een puberale fase (zoals ik vroeger punk/kraker was) dan iets wat ze van hun man moeten. Ik "ken" wat van die meisjes die zo'n gewaad dragen die alles bedekt behalve hun gezicht, en dat zijn gewoon zoekende scholieren. Dat hele verhaal van onderdrukking slaat, zover ik kan zien en lezen, de plank volledig mis. Ik maak me dan meer zorgen van vrouwen van een jaar of 40/50 die niet verder komen dan de supermarkt. Die burka meisjes zijn juist het meest mondig.

DeeDeeCaten | 30-01-12 | 13:50

@Eurotokkie | 30-01-12 | 13:34
Ik kan me vergissen, maar de meeste mensen uit 'de zandbak' zijn binnengekomen als politiek vluchteling.
Als vrouwen graag een burqa dragen en de mannen vrouwen graag knechten door ze te dwingen een burqa te dragen onder de noemer 'geloof', vlucht dan lekker naar Saoedi-Arabië.
Daar wordt het juist aanbevolen.
Maar daar krijgen ze geen gratis geld.
In Nederland heb je nog steeds bepaalde omgangsvormen als teken van beschaving, als je daar niet mee kan leven, sodemieter dan lekker op.
Toevallig wordt het de komende dagen steeds kouder.
Hoe denk je dat personeel van een benzinepomp reageert als ik binnen kom lopen met een bivakmuts, of weiger mijn integraalhelm af te zetten?
Bovendien ben ik het spuugzat dat we het 'anderen' naar de zin moeten maken omdat we zo'n tolerant en beschaafd volk zijn.
*teiltje*

necrosis | 30-01-12 | 13:49

En zoiets is wethouder !

zwartepanter | 30-01-12 | 13:49

GL en PvdA doen wel heel erg hun best om door de SP weggevaagd te worden. Straks is er nog één partij op links over. Een enge gedachte in dit misleide land, meer kan ik er niet van zeggen...

Parel van het Zuiden | 30-01-12 | 13:48

Het is te hopen dat ze als ze in dat vrijheidsbeperkende stuk textiel loopt ze haar poten breekt omdat ze zo weinig kan zien. Dat moralfag geouwehoer altijd hier, van oh jee Rutte's nazi kabinet verbiedt iets wat onze troetelallochtoontjes aangaat, hier moeten we massaal tegen in opstand komen, en de eerste "grappen" voor in de Oudejaarsconference worden geschreven as we speak.

The Evil One | 30-01-12 | 13:47

Laura Dekker: zeilmeisje
Karin Dekker: tentmeisje

Korreltje Zout | 30-01-12 | 13:46

Mede namens twee Marokkaanse vriendinnen: fuk op met je kutboerka. Is bedacht door mannen die bang zijn voor vrouwen.

Truttebol | 30-01-12 | 13:46

Dat sommige partijen het burquaverbod gebruiken als religieus symbool is niet relevant.
De wet heeft het over een totaalverbod van gezichtsbedekkende kleding in de openbare ruimte.
Een burqua is ok dus, mits dat gezichtsmasker omhoog gaat. KKK puntmutsen met gaatjes mag dus ook niet..
dodenmaskers achter het stuur in een auto ook niet, etc... Simpel,he?

070 | 30-01-12 | 13:46

De anti-PVV reflex heeft zijn werk weer gedaan. Alsof je een man een paar tieten laat zien - al het denken stopt.


Of zou het echt zo zijn dat Groen Links eigenlijk elitair Groen Rechts is? Die vind dat er voor het gepeupel andere regels geleden dan voor 'ons soort mensen'.

Als onze Karin ja als antwoord geeft op de vraag - wil ik dit voor (klein)dochter - dan heeft ze recht van praten.

DebraCadabra | 30-01-12 | 13:46

Ik zeg het nog één keer: het maakt niet uit of je een boerka wel of niet vrijwillig draagt. Het gaat erom dat de samenleving van je kan vragen dat je je op zo'n wijze kleedt dat er met je valt te communiceren. Dus:
- in Nederland spreken we Nederlands
- in Nederland laat je de ander je gezicht zien (inderdaad ook geen voetbal-capuchons meer toestaan maar ook geen boerka).

Alleen dan kun je een samenleving zijn met elkaar.

Lacan | 30-01-12 | 13:46

@vip33 | 30-01-12 | 13:10
Goed van Tofik.Ik weet wel dat je dat hier niet mag zeggen maar ik vind het wel een dapper ventje,.

miko | 30-01-12 | 13:45

@rara | 30-01-12 | 13:42
Nee, dat dan weer niet. Tenminste, als iets kan in havenarbeid, dan kun je wel bij de Eemshaven terecht. Daar wordt in de komende jaren nog voor 6 miljard geïnvesteerd.

Stormageddon | 30-01-12 | 13:45

Toch een interessant fenomeen. Druk op de juiste knoppen, geef haar de juiste input en Karin Dekker zal beweren dat vrouwen minderwaardig zijn aan mannen en verdienen om geslagen te worden.
Dit soort vrouwen kan heel makkelijk gemanipuleerd worden. Sommigen verdwijnen vervolgens achter de ramen, anderen worden raadslid bij GL.

spanarchist | 30-01-12 | 13:44

Laat ze naast een boerka ook een ketting kopen zodat ze d'r keuken niet meer uit kan komen.
Onbegrijpelijk dat dergelijke mutsen in de politiek zitten en daarmee in de publiciteit komen.

knight03 | 30-01-12 | 13:44

@two ball cane | 30-01-12 | 13:07
Gedeeltelijk eens.Aan de andere kant is het over het algemeen geen vrije keus van deze dames.Verder willen we een open samenleving.Je mag je daar voor afsluiten maar wel in een huis.Verder moeten warenhuizen en etc het zelf weten of ze kopvodden weigeren.In veel banken en zo kom je er ook niet in met een petje capuchon of zonnebril.

miko | 30-01-12 | 13:44

Uit 1960 ?!? Dan stinkt ze dus ook nog eens naar pis ook.

Gier | 30-01-12 | 13:43

maar als die vrouwen daar zelf voor kiezen ga ik ze niet zeggen wat ze wel en niet moeten doen.
two ball cane | 30-01-12 | 13:28
Ergens voor kiezen onder bedreiging is niet kiezen. Lees je eens in waarom men in Antwerpen hoofddoekjes wil verbieden op scholen. Leer je nog wat.

La Bailaora | 30-01-12 | 13:42

Mogen we afleiden uit het feit dat Karin Dekker zich in de motivatie van de draagsters kan vinden, dat zij slavernij en castratie van mannelijke slaven ook wil herintroduceren?

sjaakdeslinksesul | 30-01-12 | 13:42

@Stormageddon | 30-01-12 | 13:33
Klinkt goed. Is er ook werk te vinden in die regio?

rara | 30-01-12 | 13:42

@ Eurotokkie | 30-01-12 | 13:34
En zodra 'Europa' zich ermee gaat bemoeien, gaat het gezond verstand opzij en mogen muxlimmannetjes met hun kleine pikkies even later doodleuk weer doorgaan met vrouwen de-emanciperen. Geen wonder dat de Islamitische wereld zijn reedt afveegt met het softe Europa. Daar hebben ze zelfs speciaal toiletpapier voor: 'Eurosoft'.
www.sodemieter.nl/wp-content/uploads/2...

Korreltje Zout | 30-01-12 | 13:42

Normpje | 30-01-12 | 13:38 | + 0 -
Karin Dekker wil deze vrouwen dus steunen dit is op zich geen probleem maar dan kan ze niet voorbij de Islam gaan en hier zit het probleem dus.

Eurotokkie | 30-01-12 | 13:41

Karin
In jou geval zou ik ook een boerka dragen en ik zou er voor de zekerheid eerst een bivakmuts doen, dan die boerka en daarna nog een integraal helm.

Frietje_Oorlog | 30-01-12 | 13:40

De frivole mutsen van de vrouwenbeweging en Dolle Mina's draaien zich om in hun grafkelders. De nieuwe golf van emancipatie staat fier op de barricade voor de kledingvoorschriften van de boze profeet (geprezen zei zijn bijdrage voor onsche samenleving).
Het in stoffig boek gevatte summum van mannelijk chauvinisme, meer Godwin dan herr Godwin himself, zeg maar.
Linkse mensen deugen gewoon niet, diep van binnen.

Jan Passant mk2 | 30-01-12 | 13:40

Qua te bewonderen schoonheid missen we er niet aan, maar verder is het natuurlijk een wereldvreemde muts met een Schotel voor d'r kop.

Espace Première | 30-01-12 | 13:39

Dat wordt dan een soort Occupy 2.0, iets met mobiele, wandelende tenten?

Schoorsteenveger | 30-01-12 | 13:39

hoop dat het een boerka met een rits van onderen is kunnen we het geval met haar erin gelijk dichtritsen en bij het grofvuil dumpen.

boerenvla | 30-01-12 | 13:39

Voormalig leidster van GL Femke H. is/was tegen kopvodden bij school. Raar. Geen Lijn?

Normpje | 30-01-12 | 13:38

Kan er ook geen verbod komen op GroenLinks?

hondow | 30-01-12 | 13:37

Allemaal door die stumperdjes met een klein pikkie.

Kingeef1975 | 30-01-12 | 13:35

necrosis | 30-01-12 | 13:31 | + 0 -

klopt maar er is altijd nog het Europese Hof , dus uiteindelijk heeft Nederland niet meer veel te vertellen .

Eurotokkie | 30-01-12 | 13:34

@Eurotokkie | 30-01-12 | 13:31
Ik zou Fleur Agema een maand lang non-stop kunnen doen.....
Karin Dekker staat een plaats of 5000 lager op mijn 'to do' lijstje.

necrosis | 30-01-12 | 13:34

GroenLinks was toch voor emancipatie?

Het is al zo moeilijk te combineren; salafisme en homobelangen omarmen. Nu ook salafisme en emancipatie tegelijkertijd doodknuffelen...

Hypocriet tuigh.

dlseth_ | 30-01-12 | 13:34

@deministerpresident
Ik meen me te herinneren dat het burka verbod niet expliciet de burka verbiedt, maar 'gezichtsbedekkende kledij'. Het gaat erom dat je het gezicht van iemand moet kunnen zien.

vip33 | 30-01-12 | 13:34

@rara | 30-01-12 | 13:30
In Groningen komen ze gelukkig ook amper voor. Een allochtoon is daar nog een echte bezienswaardigheid. Er zijn best wel een handvol negers, maar die spreken gewoon Gronings, dus dei vall'n nait op, ja.

Stormageddon | 30-01-12 | 13:33

@orca | 30-01-12 | 13:30
Lijden spelfouten tot oogschade?

rara | 30-01-12 | 13:32

Ach Groen Links. Dat is die partij die vroeger nog besnijdenis van meisjes in het ziekenfonds wilde hebben. Rust mijn koffer

frotteurist frenkie | 30-01-12 | 13:31

Vrouwen die een burqa dragen weten gewoon dat ze nooit aangenomen zullen worden voor welk werk dan ook.
Ze doen bewust hetgeen wat ze ongeschikt maakt voor de arbeidsmarkt.
Mijn mening: een burqa dragen?
Dan GEEN uitkering!
Een burqa dragen vanwege vrijheid van meningsuiting, prima.
Je kansen op een baan saboteren: niet prima.
Wat wordt het, Karin Dekker........

necrosis | 30-01-12 | 13:31

straatjochie | 30-01-12 | 13:30 | + 0 -

nee wijven van rechts zijn lekker.

Eurotokkie | 30-01-12 | 13:31

Linkse wijven met verknipte geesten...

straatjochie | 30-01-12 | 13:30

Ze bewijst ons een dienst. Ze heeft namelijk keihard aangetoond dat GroenLinks in een alternatief universum leeft waar de allochtoon niet in voorkomt.

rara | 30-01-12 | 13:30

Dank u.
Ik heb 't niet over GNT onzin aanpassingen als pannekoek/pannenkoek of hooofdlettershit aks rooms-Katholiek of Rooms-katholiek of rOoms-kathoLiek oid. Je hoort me zelfs niet over dat/wat en zelden over als/dan en hen/hun, want dan bleven we bezig. Er is een grens en die leg ik bij de normale vervoegingsregels. Vorm en inhoud moeten in overeenstemming zijn om een boodschap correct uit te dragen. Niet om te zeiken, maar daar schort 't bij GS aan, en daarom pleit ik voor 'n daggie spellen en vervoegen voor beginners, opdat de goede strijd gestreden kan worden zonder oogbolmutilerende afleidingen.

orca | 30-01-12 | 13:30

hansvanvoren | 30-01-12 | 13:25 | + 0 -
Ja de vrijheid om ongelovige te doden want dit is het doel van de Islam .

Eurotokkie | 30-01-12 | 13:29

Overigens kun je nu een willekeurige foto van een burka van het net plukken en stellen dat het Karin de wethouder is.

Kun je toch niet zien.

zeg maar jansen | 30-01-12 | 13:29

@Nietvoordekat | 30-01-12 | 13:17
het is maar net hoe je het uitlegt. in staphorst dragen mannen en vrouwen ook hele andere kleren en wordt het niet geaccepteerd als iemand eens wat anders aandoet op zondag. zul je mij niet snel aan mee zien doen, maar ik heb er geen last van. Ook al is dat natuurlijk ook een vorm van onderdrukking. (door de kerk). maar zoals ik eerder zei: er zijn situaties mogelijk dat een burka niet kan. (bijv. in een bank of het gemeentehuis). dan zet je daar toch gewoon een bordje 'geen gezichtsbedekkende kleding aub'.
dus wat je zegt klopt: het is een vorm van vrouwenonderdrukking. maar als die vrouwen daar zelf voor kiezen ga ik ze niet zeggen wat ze wel en niet moeten doen. we moeten alleen wat minder spastisch reageren op bedrijven die gezichtsbedekkende kleding verbieden.

two ball cane | 30-01-12 | 13:28

vip33 | 30-01-12 | 13:25
Maar dan is een boerkaverbod symboolpolitiek. Dan moet je een hoofdbedekkingsverbod uitschrijven

deministerpresident | 30-01-12 | 13:28

@Nacho_Vidal | 30-01-12 | 13:26

Yep. Hier ook. Werkse.

ZKH EénOog | 30-01-12 | 13:27

@MAD1950
En als ze in een Burka rondloopt, had ze dan ook wethouder GL geweest?

vip33 | 30-01-12 | 13:27

ZKH EénOog | 30-01-12 | 13:25 |
Oja. Goed ik ben mijn agressie weer kwijt.

Ik ga iets doen!

Nacho_Vidal | 30-01-12 | 13:26


"De boerka proberen te gebruiken als symbool voor de vrijheid, dat is een teken dat het tijd wordt voor de familie van Karin om begeleid wonen eens te gaan overwegen voor haar. "

Johnny ... That's My Boy ...!!!!!

hansvanvoren | 30-01-12 | 13:25

En dan wel ophouden he, die Burka? Elke dag, ook als je gaat eten bij MacDonalds... Anders effe bij de Moskee melden als je hem afdoet.

La Bailaora | 30-01-12 | 13:25

Kunnen we ook niet van die moslim-heilstaten overnemen dat vrouwen het stemrecht wordt ontnomen? Passief en actief.

prikkel123 | 30-01-12 | 13:25

@Nacho_Vidal | 30-01-12 | 13:20

Mwoch, valt wel mee, toch? Sjaak sprak je vanochtend nog aan.

ZKH EénOog | 30-01-12 | 13:25

@deministerpresident
Welnee, dat is een ander probleem. In Nederland willen we iedereen in het publieke terrein gewoon kunnen aankijken.

vip33 | 30-01-12 | 13:25

@Nacho_Vidal | 30-01-12 | 13:20

Mwoch, valt wel mee, toch? Sjaak sprak je vanochtend nog aan.

ZKH EénOog | 30-01-12 | 13:25

CoJoNes | 30-01-12 | 13:14 Helemaal mee eens Co.

zeg maar jansen | 30-01-12 | 13:24

Karin, loop een binnen op een vergadering van de Groenlinks werkgroep 'Sexuele diversiteit'. Kennelijk verveel je je en ben je op zoek naar een belangrijke rol die je stemmen en bekendheid oplevert. Onthul de relatie met de pedopartij!

Einde van de Domheid | 30-01-12 | 13:24

@ZKH EénOog | 30-01-12 | 13:20
Foutje, bedankt!

Nietvoordekat | 30-01-12 | 13:24

Korreltje Zout | 30-01-12 | 13:16 | + 2 -

Ik denk niet dat vrouwen vrijwillig een Boerka dragen ,maar een hoofddoekje is meer een mode accessoires geworden en 90% van de moslima's
zal deze vrijwillig dragen zonder de betekenis
waar een hoofddoekje voor staat .

Eurotokkie | 30-01-12 | 13:23

Zou Karin Dekker opendoen als er een man met een bivakmuts bij haar voor de deur staat? Gewoon zomaar een vraagje dat ineens bij me opkomt.
En als er straks een overval wordt gepleegd door mensen in een boerka, blijft Karin Dekker dan bij haar voornemen om zo’n ding aan te trekken? Alweer zo’n vraagje dat spontaan bij mij opkomt.

MAD1950 | 30-01-12 | 13:23

Nadat ene Tofuck B oppositie probeert te voeren over een handvol kinderen hebben we vandaag Karin D die opkomt voor het belang van mensen om hun geloof boven hun bestaan te kiezen. GroenLinks begint langzaam een partij te worden die alleen nog maar marginale subculturen vertegenwoordigd.

Bestaat jouw groep uit meer dan duizend mensen, dan is je groepje te groot om voor GroenLinks bruikbaar te zijn. Ze proberen Robert ten Brink na te doen met All you need is love. Het is een eindeloze zoektocht naar een vorm van Emo TV die bruikbaar is in het politieke spectrum. Je zou bijna GroenLinks betichten van populisme.

Ik mis grote stappen op grote dossiers die alle Nederlanders hard raken. Een inefficiënte overheid, een kaalslag in het onderwijs, gehandicapten die niet meer met het busje mogen, ouderen die niet meer verzorgt worden, pensioenen die niet uitkeren, werken zinloos voor ongeschoolden (de uitkering is hoger), onbeheersbare criminaliteit in achterstandwijken. Om over het milieu maar te zwijgen.

Feynman | 30-01-12 | 13:23

Ik word zo intens moe van dit soort wijven.

Canis Spurcus | 30-01-12 | 13:22

Karin Dekker is dus een uitvoerder van Eurabië.
Niet zo vreemd eigenlijk. Wie de geschiedenis van GroenLinks kent weet dat deze partij vanaf 1989 de multi culturele samenleving faciliteerde met de massaimmigratie van de islam in Nederland. Het communisme was ten dode opgeschreven in 1989 dus
vaarde men voortaan deze nieuwe koers.....

strikdewepstroper01 | 30-01-12 | 13:22

Ik denk dat ik vandaag maar eens een ruitjesbroek draag.

En laat niemand er wat van komen zeggen.

zeg maar jansen | 30-01-12 | 13:22

@necrosis | 30-01-12 | 13:06

52 jaar?
Ik neem mijn tegel van 13:01 hierbij terug.

Gootbalkoning | 30-01-12 | 13:21

zou je dit landverraad kunnen noemen?

watsinneneem | 30-01-12 | 13:20

In Italië zegt een minister uit de regering Monti duidelijk dat een Marokaan geboren in Italië niet vanzelfsprekend een Italiaans paspoort krijgt. Niemand maar dan ook niemand die hier "ah" of "oh" op roept. "We geven niks gratis weg" zei ze. Had Wilders eens moeten zeggen in NEEderland.

NLse alloch in Italy | 30-01-12 | 13:20

CoJoNes | 30-01-12 | 13:14
De eerste verstandige opmerking die ik tegenkom in dit topic vandaag. Met een boerkaverbod onderdruk je de onderdrukten nog meer. Nu mogen ze waarschijnlijk niet meer naar buiten van hun musselmannen. In de wet opnemen dat mannen die vrouwen haten harder en duidelijker worden gestraft, dan gaan die boerka's vanzelf uit. Nu beperk je vrijheden ten gunste van wat??

deministerpresident | 30-01-12 | 13:20

@Nietvoordekat | 30-01-12 | 13:17

GelijkWAARDIG, niet gelijk. Maar buiten dat, klopt je punt volkomen.

ZKH EénOog | 30-01-12 | 13:20

ZKH EénOog | 30-01-12 | 13:18 |
Nee hoor. Ik vind je helemaal niet vervelend. Je bent de eerste die tegen mij praat sinds een week.

Nacho_Vidal | 30-01-12 | 13:20

Daar waar Tofik Dibi zijn twijfels uit over de manier van protesteren, krijgt Karin Dekker een pluim vd vice-fractie voorzitter van GL mevr. Ineke van Gent. twitter.com/#!/inekevangent/status/163...

vip33 | 30-01-12 | 13:20

@Nacho_Vidal | 30-01-12 | 13:15
het zou je verbazen hoeveel mensen aan totalitaire maatregelen denken in plaats van hun gezond verstand te gebruiken en er van uit te gaan dat de wijsheid van de massa ([funny remark here]) onzin uit de publieke opinie filtert. vanuit mijn oogpunt was jij de aansteller met censuur, maar ik denk dat we beiden iets overtrokken reaguurden.

two ball cane | 30-01-12 | 13:20

Geen burka's in het straatbeeld aub. ik zie liever de dames in 1970 kleding met van die oranje strakke truitjes een wit rokje eronder, kekke hoge laarsjes, stijl haar en dan in de leefkuil met Introspection op de draaitafel, en uiteraard veel love naar elkaar toe.

Dr.Thorvaldt | 30-01-12 | 13:19

Ik ben ook geen voorstander van het verbod.
Als iemand zich wil onderwerpen aan een achtergebleven cultuur en de daarbij behorende middeleeuwse kledingvoorschriften respecteert, moet hij of zij dat zelf weten. Zolang uiteraard hij of zij anderen niet lastig valt met zijn of haar religieuze waandenkbeelden. En ironisch genoeg dient die burka nu juist om je te isoleren van de buitenwereld, dus het gevaar, lastig gevallen worden door zo'n wandelende tent lijkt me praktisch non-existent.

Dat het een eyesore is, klopt dan weer wel. Maar dat zijn wiggers met het kruis op de knieën ook. Of dames met het postuur van het plusreclamewijf in strakke leggings.

Ding is dat GL en links in het algemeen in een spagaat zit. De mond vol - en terecht - over individuele vrijheid, maar tegelijk een aversie tegen openbare uitingen van vrouwenonderdrukking. Misschien even terecht, maar voor mij weegt die individuele vrijheid net iets zwaarder. Ook al omdat het verbod je reinste symboolpolitiek is.

Gootbalkoning | 30-01-12 | 13:19

Dan kunnen mannen een baard laten staan toch , wie doet mee ?

Eurotokkie | 30-01-12 | 13:19

@vip33 | 30-01-12 | 13:10
Ik verschil op heel erg veel dingen met Tofu van mening, maar ik blijf respect voor 'm hebben. +1

Nietvoordekat | 30-01-12 | 13:19

Karin Dekker is geen Groningse, ze werkt er alleen maar. Het is een geboren Haagse. Gelukkig, dom wicht

basroorda | 30-01-12 | 13:19

Karin Dekker is een links-extremistisch, jaren '60-conservatieve vrouw die last heeft van Dhimmitude.
prof. Jansen legt dat goed uit:
hoeiboei.blogspot.com/2012/01/wie-is-d...

Om zich echt (ongevraagd) solidair te tonen met moslims zou ze direct voor de besnijdenis moeten gaan vind ik. Heeft immers ook helemaaal niks met vrouwen onderdrukking te maken.

Jackie Chiles | 30-01-12 | 13:18

Geef de Moslims één vinger, en ze doen je hele hand een boerka aan...

King of the Oneliner | 30-01-12 | 13:18

@Nacho_Vidal | 30-01-12 | 13:13

Je zal me misschien vervelend vinden worden, maar een normaal weldenkend mens wil al niets met GroenLinks van doen hebben. Dat je in de rest van de samenleving buiten GL en haar aanhangers ook onfrisse figuren hebt, staat buiten het feit, dat je bij GL of aanhang zelden een fris figuur aantreft.

ZKH EénOog | 30-01-12 | 13:18

O.N.G.E.L.O.F.E.L.I.J.K!

Tabernakel | 30-01-12 | 13:18

Ach, macrobiotische volkorenmevrouw Dekker wordt hier in Groningen door niets of niemand meer serieus genomen. En nu weet u waarom.

Prins Fontainebleau | 30-01-12 | 13:17

@Superior Bastard | 30-01-12 | 13:10
Ga eens in een wat grotere stad kijken, je komt ze gewoon op straat tegen.
In mijn stad kwam ik een exemplaar tegen dat notabene een auto bestuurde (!) en een vent met baard en Djellaba liet uitstappen om de trein naar de moskee te pakken.

necrosis | 30-01-12 | 13:17

@two ball cane | 30-01-12 | 13:12
Tuurlijk mag je een afwijkende mening hebben. Afwijkende daden, daar zit 'm de crux. En dan voornamelijk het vrouw-onderdrukkende deel.

Ziet u, we hebben hier niet alleen de vrijheid van meningsuiting, maar we gaan er ook van uit dat man en vrouw gelijk zijn, en dat vrouwen dus niet onderdrukt mogen worden. Als iemand daarover van mening verschilt, dan kun je je afvragen of hij in Nederland thuis hoort. Als hij zich daar echter ook naar gaat gedragen, dan heeft hij wel bewezen dat hij niet in Nederland thuis hoort.

En de boerka is en blijft een symbool van vrouwen-onderdrukking. We hebben het hakenkruis (wat onder Hindoes, weliswaar omgekeerd, een symbool voor vrede is) tegenwoordig ook niet zo hoog zitten.

Nietvoordekat | 30-01-12 | 13:17

Lieve Karin,
in jouw geval is een boerka een prima oplossing. Om het plaatje helemaal kloppend te maken, zou je ook nog aan een ketting in de keuken vast gelegd moeten worden.
Groetjes en XXX,

Nederland

Pastor Sippenhaft | 30-01-12 | 13:16

En dat extreem domme linkse mens maar denken dat muxlimvrouwen zo'n boerka uit vrije wil aantrekken. Drop dat wijf in Somalie of Saudi Arabie, en laat ze daar eens rondkijken, die domme trien. Wie vertegenwoordigt ze eigenlijk?

Korreltje Zout | 30-01-12 | 13:16

two ball cane | 30-01-12 | 13:12 |
Nee, zo erg bedoel ik het ook niet. Maar mensen die bullshit uitkramen moeten tegen zichzelf beschermd worden.
Gelijk aankomen met censuur. Aansteller.

Nacho_Vidal | 30-01-12 | 13:15

Vrouwen-besnijdenis heeft toch dezelfde grondslag als het dragen van de boerka, of is dat wat lastig om via symbool-politiek daar steun aan te geven?

Damoos | 30-01-12 | 13:15

Op Nu.nl stond dit bericht ook al. Maar er werd (bewust ?) niet bijgezegd van welke partij Karin Dekker zou zijn. Ik kon het wel raden. Zoveel ongegeneerde hypocrisie kan maar van één partij zijn: Groen Linksch. Het is bijna onvoorstelbaar dat deze mensen bestaan, en dan ook nog lid zijn van een "seculiere" partij. Het is echt beschamend dat een partij die zegt te strijden voor gelijkheid tussen man en vrouw dit soort idioterie kan spuiten. Er moeten toch zelfs binnen Groen Linksch menschen zijn die dit op zijn minst raar vinden ?!? Karin, kun je mij een plezier doen ? Ga eens met je Boerka aan naar de disco, dan kun je tussen al je islamietische vriendinnetjes staan. (Oh nee, want die mogen helemaal niet naar de disco.) Zoals ik al eerder zei, Groen Linksch is de FARCE van de nederlandse politiek. Echt misselijk makend vind ik het.

Marcus Porcius Cato | 30-01-12 | 13:14

Je zou de boerka niet moeten verbieden maar de mannen van die vrouwen keihard moeten aanpakken. Het is nu een beetje alsof je iemand die verkracht is het recht op kinderbijslag ontzegd.

CoJoNes | 30-01-12 | 13:14

Zij die begrip hebben voor vrouwenonderdrukking in Nederland dragen uit solidariteit een boerka. Schandalig hoe men bij zo'n (progressieve) partij als Groenlinks er alles aan doet om de gelijkheid tussen man en vrouw ongedaan te krijgen. Dit is gewoon puur boe-roepen tegen een kabinet dat een goed besluit neemt, maar puur omdat je het met veel andere punten niet eens bent ga je tegen alles boe-roepen.

vindead | 30-01-12 | 13:13

Burgerlijke ongehoorzaamheid.Altijd + 100.
Gezeik van de overheid op individuele gedragscode.
Weg ermee, de wereld is groter dan Holland.
Poets de peniskoker vast op .

Ratzing. | 30-01-12 | 13:13

@Superior Bastard | 30-01-12 | 13:06
Die opmerking slaat als een lul op een drumstel. Je stelt dus dat we eerst moeten wachten tot de boerka hier door tienduizenden mensen gedragen wordt, voor het een serieus genoeg probleem is om het aan te pakken?

Als je er zo vroeg bij bent, zijn er nog weinig mensen die zich "gekwetst" kunnen voelen.

Nietvoordekat | 30-01-12 | 13:13

ZKH EénOog | 30-01-12 | 13:10 |
Ze zijn om het subtiel uit te drukken op zijn minst 'vreemd'.

Een normaal weldenkend mens kraamt zulke onzin niet uit. Maar gekken heb je overal. Of het nu klanten, mensen op straat of in de politiek zijn.

Ze zouden eigenlijk iets met rode en gele kaarten moeten doen in de 2e kamer. Op dit moment zou ik geel hebben getrokken. De 'Bescherm tegen jezelf kaart'.

Nacho_Vidal | 30-01-12 | 13:13

Ik schaam me als intens als oprechte Groninger voor dit soort compleet mallote provinciegenoten. Val toch toch ontzettend deaud gek mens. Ga in Burkina Fasso wonen als je een statement wilt maken.

ad melkert | 30-01-12 | 13:12

Ga toch dood, godskolere hey.. :@

martizzle | 30-01-12 | 13:12

@Nacho_Vidal | 30-01-12 | 13:06
want in Nederland zou een afwijkende mening verboden moeten worden, is het niet?
engerd. het enige dat nederland superieur maakt aan de zandbaklanden is de westerse beschaving. met daarin als fundament het recht op vrije meningsuiting.
het zijn juist de mensen die daar tegen ageren waar ik boos op wordt. en dan heb ik het geen moment over de inhoud van het GL-mens-ga-koken-typ.

two ball cane | 30-01-12 | 13:12

Had ik ook gedaan als ik haar was. Wat een gek

hatseklats | 30-01-12 | 13:12

Ze zou eens naar de zandbak ( of wat verderop naar Pakistan) moeten gaan en aan die vrouwen vragen die zo dapper waren hun boerka af te doen maar toen door idioten in het gespoten werden met bijtende vloeistoffen. Voor het leven verminkt.
Ga die heldinnnen maar eens vragen wat ze vinden van deze " ik kom op voor de vrijheid van vrouwen" actie.

irma zonderboezem | 30-01-12 | 13:12

Karin Dekker ga ergens in Noord Afrika wonen. Opdonderen. Wat een miep.

biberon | 30-01-12 | 13:12

Dit subversieve element is uiteraard een oogappeltje van Sap.

krankzinnig | 30-01-12 | 13:11

D'r clitoris er ook vanaf knippen natuurlijk! Gek dat ze d'r is!

c.onjo | 30-01-12 | 13:11

Graag een ontheffing van het burkaverbod voor deze mevrouw op esthethische gronden.

Withnail | 30-01-12 | 13:11

Ik vraag me toch af hoe ze dat nou beredeneert.

zooishettoch | 30-01-12 | 13:11

@two ball cane | 30-01-12 | 13:07 |
Eens. Bovendien zou iedere winkelier moeten mogen weigeren wie hij wil. Discriminatie is een grondrecht.

CoJoNes | 30-01-12 | 13:11

necrosis | 30-01-12 | 13:08 | + 0 -
Vanwaar dat volkomen misplaatste dedain?

Superior Bastard | 30-01-12 | 13:10

@Nacho_Vidal | 30-01-12 | 13:02

Nogmaals: Duh. GroenLinks...

Die zijn standaard de weg kwijt, slaan standaard volledig de plank mis.
Die achterlijk idealisten staan mijlenver buiten de realiteit, en als er iets gebeurt dat ze niet zint voeren ze op zijn minst wereldvreemde acties, zoals bovenstaande. Op zijn minst, want geweld schuwen ze ook niet.

GroenLinks, de partij van geesteszieken, criminelen en terroristen. En gewoon fucking toegestaan. Maar ja, in een vrije democratie moet ook gajes een stem hebben natuurlijk. Of zoiets...

ZKH EénOog | 30-01-12 | 13:10

Misschien moet iemand mevrouw Dekker ook nog even herinneren aan Da Finci, waarbij ze 2,5 miljoen "kwijtraakte"..

vagehond | 30-01-12 | 13:10

Reactie van Tofik Dibi: "Denk je niet dat er ook andere manier is om tegen boerkaverbod te protesteren zonder 'n wandelende gevangenis aan te trekken?" twitter.com/#!/TofikDibi/status/16394...

vip33 | 30-01-12 | 13:10

Ze doet maar, die linkse teef. Geen enkele links- of rechts-stemmer gaat er zijn mening door wijzigen. Ze is domweg overbodig. Kortom, ...
weknowmemes.com/wp-content/uploads/201...

Korreltje Zout | 30-01-12 | 13:10

Zat deze troela ook niet in een ander topic van vandaag waar ze demomstreerd tegen het verbod om hondenpoep op straat te laten liggen?

Schaamharing | 30-01-12 | 13:09

Trek de SDEKKER er maar uit!

Echte naam7227 | 30-01-12 | 13:09

@Superior Bastard | 30-01-12 | 13:06
Ze bestaan echt hoor, kom eens uit dat roomblanke boerengehucht van je.

necrosis | 30-01-12 | 13:08

Met zo'n bek alls karin dekker, zou het VERPLICHT moeten worden.
of euthanasie

-=lol=- | 30-01-12 | 13:08

Karin Dekker mag van mij direct een burka opzetten en opzouten naar een middeleeuws zandland.
Zijn we eindelijk van al die kansloze vastgoedprojecten van haar af.

vagehond | 30-01-12 | 13:08

@Nacho_Vidal | 30-01-12 | 13:06
Paar keer de vrouw slaan, boerka er overheen zodat niemand het merkt, iedereen blij.

Nietvoordekat | 30-01-12 | 13:07

noem mij liberaal maar ik denk niet dat het de overheid ene FUCK aan gaat wat mensen voor kleren aan doen.
(al kan ik me voorstellen dat winkels/banken mensen met gezichtsbedekkende kleding zoals bivakmutsen en burka's weigeren.)
burka verbod past in een socialistische heilstaat, niet in een vrij land.

two ball cane | 30-01-12 | 13:07

Heel goed Karin! GO !
Baas in eigen Burqa !

Ratzing. | 30-01-12 | 13:07

misschien schaamt karin dekker zich wel dat ze lid is van groenlinks en wil ze niet herkend worden op straat?

cumshaft | 30-01-12 | 13:07

Nog zo'n stekkerdoos

wimbro | 30-01-12 | 13:06

Als iemand een burka niet zou misstaan is het gekke Karin wel. Overigens is de ophef om dit verbod zwaar overdreven. Ik heb nog nooit een burka live gezien, en ik weet zeker dat ik niet de enige ben.

Superior Bastard | 30-01-12 | 13:06

Ik heb haar staat van dienst qua opleiding opgezocht:
"Karin Dekker werd geboren op 27 augustus 1960 te Den Haag. Ze deed hier in Groningen een HBO-opleiding Sociaal Cultureel Werk."
Juist ja.....

necrosis | 30-01-12 | 13:06

Dat zouden meer onaantrekkelijke vrouwen moeten doen.

Kotsende lama | 30-01-12 | 13:06

Dit zijn dezelfde lieden die vroeger van die onschuldige pamfletjes uitdeelden op school, of van die krantjes maakten. Lijkt allemaal onschuldig. Maar door hun klunzige gedrag veroorzaken ze shit die uitmond in een grote sneeuwbal.

Onvoorstelbaar dat zo'n zweefteef als zij de mogelijkheid krijgt om dit soort onzin uit te kramen.

God wat ben ik pissig.

Nacho_Vidal | 30-01-12 | 13:06


Dankzij Karin ziet de toekomst er rooskleurig uit!
Straks lekker mn vrouwtje lijfstraffen en misschien neem ik er nog wel een paar vrouwtjes bij!
You Go Girl!

Cousin Eddie | 30-01-12 | 13:06

Nou, gezien haar uiterlijk mag ze van mij wel een boerkaatje of twee gebruiken.

Trumple | 30-01-12 | 13:06

Die hoort in een kliniek.
Geestesziek.

BedrijfsTijgerT | 30-01-12 | 13:06

Snap mevrouw wel, door het boerkaverbod verliest het Blijf van mijn lijf-huis een flink deel van de klandizie, omdat die vrouwen nu helemaal de straat niet meer op mogen.

witwas | 30-01-12 | 13:05

"Iemand die strijd "
Dit keer geen kofsgip, maar daarom niet minder erg. StrijdTTTTTTT sjonnie, niet strijd.
Wanneer gaadt GS op spel- en vervoegcursus?

orca | 30-01-12 | 13:05

En die andere bestuurders komen dan natuurlijk met een integraalhelm of bivakmuts naar de vergadering.

070 | 30-01-12 | 13:05

Huislijk geweld verberg je met een Boerka.
Links zijn staat gelijk aan verschrikkelijk naïef zijn.

Pepp1 | 30-01-12 | 13:05

SPIJKER --> KOP Jhonny

(c)ZWITSUL | 30-01-12 | 13:05

Wie zegt dat linkse mensen niet grappig kunnen zijn?

Ik mag hopen dat het een grap is tenminste.

Nietvoordekat | 30-01-12 | 13:04

Gaat Dekker eerst een maandje proefdraaien in S-A?

Joke2500 | 30-01-12 | 13:03

Ik zou zeggen : dan ook alle vrouwen weer verplicht aan de BH!

God Zelf | 30-01-12 | 13:03

Groen Links in Groningen. Dat vraagt om een bedje van meters zware zeeklei.

Petrus de Rewa | 30-01-12 | 13:02

ZKH EénOog | 30-01-12 | 13:00
Punt is dat ze met haar populaire gelul de plank volledig misslaat. Wie denkt zij wel dat ze is? Moeder fucking Theresa?

Zo'n boerka of je nou wel of niet gelovig bent is een vorm van onderdrukking. Het hoort niet thuis in een democratisch land. We gaan onze lijken toch ook niet dumpen in de Amsterdamse grachten omdat dat cultuur is?

Volledig de weg kwijt en totaal niet in de realiteit dit soort mensen.

Nacho_Vidal | 30-01-12 | 13:02

Ze zieden toch laatst dat links het monopolie op humor had?
Deze is in elk geval heel grappig.

James Lastig | 30-01-12 | 13:02

Wel van afbreekbaar katoen mag ik hopen ?

hooliganica hollandi | 30-01-12 | 13:01

Vrij naar @Karin_Dekker: Als het #boerkaverbod er komt zouden alle moslimmannen terstond een boerka moeten aanschaffen en dragen.

Napolejong | 30-01-12 | 13:01

Ik zou d'r doen.

Gootbalkoning | 30-01-12 | 13:01

@Nacho_Vidal | 30-01-12 | 13:00

Duh. GroenLinks...

ZKH EénOog | 30-01-12 | 13:00

Die is echt knettergek.

Nacho_Vidal | 30-01-12 | 13:00

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken