achtergrond

Geenstijl

Nieuw EU-logo zorgt voor bijzonder broederschap

nieuwlogo.jpg Nieuw logootje, hoeft op zich niet duur te zijn. Want internet verbindt vraag & aanbod voor weinig. Maar met alleen een logo ben je d'r nog niet. Neem nou een grote organisatie als de Europese Commissie. Als die een nieuw logo nemen, moeten ze ook nieuwe vlaggen, nieuw briefpapier + enveloppen, nieuwe koffiemokken, theemokken, wijnglazen, dienbladen, lunchverpakkingspapiertjes, visitekaartjes, sokken, stropdassen, dasspelden, onderzetters, suikerzakjes, pennen, potloden, inktpotten - kortom: de economie van een klein land kan een jaar lang op volle toeren draaien als de EU een nieuw logo wil. En dat willen ze nogal eens, want 'visual identity' is heel belangrijk. Voor echt zo'n beetje alles. Maar, lieve vrienden in het lichtjaren bij ons vandaan gesitueerde Brussel/Straatsburg (welk weeknummer leven we?). Vinden jullie het onder de huidige afwaardeeromstandigheden nou echt zo'n goed plan om NU met een nieuw logo voor de Europese Commissie te komen? Of is dit een poging om midden in een identiteitscrisis een stukje zelfvertrouwen en bevestiging terug te winnen? Want het Europese volk moet jullie niet, de economie trekt zich werkelijk geen fuck van jullie aan, de oorlogskassen zijn nagenoeg leeg en onderling zijn jullie ook alleen vrienden als er een portretfotograaf in de zaal is. Dan maar een nieuw logo - kost maar een paar ton, dus waar hebben we het over tegen de huidige eurokoersen. Bovendien is het meteen weer reden voor een verbroederend borreltje bij de onthulling. Hoewel. Vooralsnog is de enige verbroedering die tussen de eurofiele GS Huiseconoom Peter Verhaar (tevens toekomstig CEO van de EU) en de eurofobe fractievoorzitter van Lijst Superjank. En u raadt NOOIT met wie ze het eensgezind eens zijn. Dus hier meteen het antwoord.

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.