
Nederlanders doen niets liever dan zich ergeren aan Dingen. Rijen bij de kassa. Volle treinen. Moslims. Politici. Andermans kinderen. En alles wat andere weggebruikers doen. Waar we dan weer irritatielijstjes van maken om er toch een gemene deler uit te halen. Samen zeiken is leuker dan alleen. Een of ander mobiliteitsbureautje maakt ieder jaar zo'n lijstje, vraagt een schamele 516 mensen naar hun verkeersergernissen en noemt dat dan 'nationaal' en 'representatief'. Top 3: bumperkleven, agressief rijden en rijden onder invloed. Alleen 'op het laatste moment ritsen' (7) hoort er niet tussen. Want als niemand doorrijdt tot het einde van de strook is het geen ritsen meer maar gewoon invoegen. En invoegen = afremmen = file. Terwijl we daar juist niet meer over mekkeren want files bestaan
bijna niet meer. Aangezien u, de GeenStijl-lezer, bekend staat als extreem kritisch en daarom zeer representatief bent als het gaat om
zeiken feedback geven over dingen, doen we het onderzoekje even over. Want in het persbericht (
PDF) worden vrouwen en bejaarden in het verkeer niet als ergernis genoemd en dat lijkt ons hoogst onwaarschijnlijk. Of vallen die onder 'zondagsrijders' (9)? En waar zijn de flitskasten, trajectcontroles, niet-grappige bumperstickers, Toyota Priussen, twitterende
leafplanners, benzineprijzen en die stomme reli-visjes in deze lijst? Kortom. Wij hebben het idee dat dit representatieve onderzoekje helemaal niet zo representatief is. Dus gelieve in de stijlloze
poll even uw alternatieve verkeersfrustratie in te vullen. Toelichting mag desgewenst hieronder.
Reaguursels
InloggenDe "tussendringers", op de grote weg van rechts naar links. Of er nou plaats is of niet, ze moeten en zullen ertussen, terwijl, als ze één auto wachten, kilometers de ruimte is.
@ Jeroen Dop | 16-01-12 | 17:28
Gelukkig rij ik in een land waar 170 km/u heel normaal is en daarbij ook nog toegestaan. :-)
Ik verbaas me geregeld als er een micro auto achter me opduikt en er langs wil. Prima, ik maak plaats. Inderdaad vaak een oud vrouwtje. Respect! 75 en 175 rijden in een auto waarin ik net 140 durf. Gelukkig maakt men meestal voor mij ook plaats als ik sneller wil rijden. Daarbij maakt hier de grootte van de auto wellicht uit, maar niet voor de snelheid. ;-)
@Chiant | 16-01-12 | 20:21
Heb je zeker ook zo'n hoogblonde snol naast je zitten zeker?
Mensen die staan te wachten voor een rotonde omdat er verkeer van links van ver aan komt.
"Rij dan DOOOOOOR LUL!!"
45 Km karretjes op een drukke tweebaansweg.
Langzaam Onnodig Links rijden
45km autotjes die op de 80km-weg (verboden voor brommers) rijden met een bumpersticker "ik mag hier ook rijden!"
voetgangers die bij een stoplicht aan komen lopen, en dan drukken en lopen tegelijk wanneer het rood is!
-studenten-
Waarom staan de fietsers (voornamelijk studenten) zonder licht er niet bij?
Van Dikhout | 16-01-12 | 21:37
meer = mee
Op mijn reactie zit waarschijnlijk niemand te wachten, want dergelijke ergernissen ken ik al heel lang niet meer. Hier in Turkije rijd je maar een eind voor z'n mallemoers kont weg en het komt doorgaans allemaal goed.
.
Links voorsorteren en rechts afslaan? Heel gewoon. Zes auto's naast elkaar op rijbaan met drie rijstroken? Nou en? Richting aangeven? Wa's da? In je spiegel kijken wanneer je je portier opent om uit te stappen of in de spiegel kijken wanneer je wegrijdt? Poeh, vanmorgen al gedaan bij het scheren.
.
Rechts inhalen op een rijbaan met drie rijstroken? Je zult wel moeten, want vrachtverkeer blijft sowieso op de middenstrook rijden. Nog nooit een vrachtwagen op zo'n weg uiterst rechts zien houden.
.
Kleine kinderen achterin in een zitje? Wat een domme vraag! Kinderen zitten voorin bij de mama op schoot of staan voor de mama. Lekker het koppetje dicht bij de voorruit. Kinderen in de gordel in een personen- of een bestelbusje? Tuurlijk niet. Wie verzint zoiets?
.
Gezin van zes op één scooter? Ja hoor, wordt toegestaan, mits de bestuurder een helm draagt. De rest van het gezin mag doodvallen. Zes man (m/v) op één scooter kan toch niet? Praat eens met een landgenoot die Turkije als vakantieland kent. Kind 1 voorop staande bij de papa. Kind 2 tussen de papa en de mama ingebouwd. Kind drie op de arm van de mama en kind 4 achterop het bagagerek achter de mama. Nou en? Kan toch?
.
Ik maak veel minder ongevallen meer dan ik op de Nederlandse radio hoor. Waarschijnlijk omdat elke Turk weet dat de ander ook niet kan rijden. Casu quo: men houdt rekening met elkaar. Maar ja, wanneer het fout gaat, dan is het écht bingo. Dat dan weer wel. Maar ergernissen in het verkeer? Nee hoor. Alleen moeten voetgangers natuurlijk altijd voorrang blijven geven. Ook op de 'rechtdoor op dezelfde weg gaat altijd eh...'. Wie hier stopt voor een voetganger is echt een sneue figuur en mag eigenlijk niet deelnemen aan het gemotoriseerd verkeer.
.
Conclusie: a. verbied alles en iedereen die zich niet aan de regels houdt roept ergernis op of b. laat de weggebruiker zo veel mogelijk vrij en dan komt het wel goed.
Eén nadeel: dan hebben de sterksten de meeste rechten. Maar ja, het rijdt wel lekker door. Op de grote verbindingweg tussen Alanya en Antalya (130 kilometer) heb ik nog nooit in de file gestaan.
@Ven1V1d1V1c1 | 16-01-12 | 21:14
Als je overduidelijk voor niets staat te wachten rijd je toch gewoon door, domme lul.
Sleurhutters die nog steeds denken dat ze niet harder dan 80 mogen en dus 75 rijden waar dan de vrachtwagens weer de kolder van krijgen en gaan inhalen en die dan weer op hun beurt met getergde inhalers te maken krijgen. Doffe ellende. Ja, ik heb af en toe ook een sleurhut achter mijn kont hangen maar dan minstens 90 echte kilometers en als het even kan vrachtwagens inhalen ALS ER RUIMTE IS dus zonder anderen te hinderen. Zo kan het ook !!
Scholieren op de fiets, ogen op de i-phone, oordopjes in de oren en het liefst nog met z'n drieën naast elkaar.
Ik vrees dat er eerst weer een hoop doden moeten vallen voordat ze ook díe wet aanpassen.
Imbecielen die op het knopje van het voetgangersstoplicht drukken terwijl ze toch van plan zijn bij de eerste de beste gelegenheid door het rode licht te lopen.
Meestal vrouwen die denken dat ze zo nog 'half goed' bezig zijn terwijl juist 'dubbel fout'.
Sta je vervolgens elke keer voor een leeg zebrapad te wachten.
@Dolphi | 16-01-12 | 20:47
Het meest frustrerende vind ik zelf dat ik sinds mijn 40e word beschuldigd van midlife crisis, omdat ik rijd op een Kawa ZX10R (voor de niet-kenners: een vlot rijwiel van 178kg en 192PK).
Maar ik rijd al sinds mijn 21e op dergelijke apparaten...
Wat heb ik een pleurishekel aan die gasten die achter een vrachtwagen hangen benzine uit te sparen, en net als jij er aankomt besluiten die vrachtwagen met 2km/u te gaan inhalen. Helemaal als er een oude vrouw inzit die een zwarte Prius rijdt met een visje achterop.
Verder herken ik me wel in de comments over Audi rijders
Heerlijk:)
Ter verdediging van alle Audi, BMW en VW rijders.. als je rondrijdt in een auto met best zware motor, zit je ook zo aan de 120, en erger je je ook kapot aan het langzame optrekken van anderen.
Heb ik ook wanneer ik een vervang auto krijg met 200pk, in tegenstelling tot mijn dagelijkse 82pk Fietstas.
Fietsers die zich geen reet van de verkeersregels aantrekken. En zich per definitie zonder verlichting verplaatsen.
@ Chiant, god o god, ik had het het kunnen weten, de "inmates" zijn het ergste. Revolutionairen ruimen ook altijd eerst hun bloed op.Mijn haren zijn het grijs-stadium kwijt ,ze worden al wit. Toch een significant verschil.Wit is mooier he ? al heb ik liever rooie sportwagens ,maar stop er op tijd mee voor zebra-paden.
@Dolphi | 16-01-12 | 19:59
Je vroeg er overduidelijk zelf om, jij babyboomer! Het zit je klaarblijkelijk en overduidelijk al een tijdje dwars. Als je loopt te hengelen, dan vang je vis.
BTW: ook @Chiant heeft grijze haren, mijn beste.
@Chiant | 16-01-12 | 19:47
Maar waarom de trap oplopen??
He,he Chiant bijt de spits af bij het spitsroeden-lopen van de baby-bomers bij gebrek aan andere zondebokken ? Kortom:Kruisigt hen,onze gesel-gods van pal na de 2e wereldoorlog.Hij is zelfs moreel superieur en pseudo-progressief met een vingertje.Troost je ,niet de middel-vinger,met dergelijk gebaar is hij niet opgevoed.
Overigens minstens net zo irritant:
Het typisch Nederlandse compulsief getweeën stilstaan op roltrap of loopband. Het onmoedwillig maar stelselmatig blokkeren van de spoedige doorstoom op roltrappen door er, zonder bij na te denken en als aangeleerd kuddegedrag, al vanaf de eerste trede op te gaan stilstaan. Ongeacht hoe snel of hoe langzaam de roltrap gaat.
En daardoor dus ook míjn spoedige doorgang belemmert!
In andere landen heeft men in ieder geval nog aangeleerd om dan maar uiterst rechts volkomen inefficiënt te gaan staan zijn. Nee, niet hier in Kuddeland...
Die mentaliteit herken ik vanuit het verkeer.
@Dolphi | 16-01-12 | 19:16
Baby-boomerts hebben helegaar geen zuinige leefstijl! Ja, als het gaat om de eigen privébankrekening. Dan wel. Maar als het gaat om taxpoet van anderen, dan is er geen shovel groot genoeg om het geld in no-time over de balk te scheppen. Maar dan wél zo'n megashovel met glazen cabine en voortdurend branded 1000 watt halogeen leeslampje. Zodat de babyboomer in kwestie wel zijn morele superioriteit, pseudo-progressiviteit én maatschappelijke betrokkenheid en -verontwaardiging met opgeheven vinger duidelijk zichtbaar voor de omgeving tentoon kan spreiden.
Chiant | 16-01-12 | 18:53
Ik drink een pint benzine op je!
-weggejorist-
@de deurwaarder | 16-01-12 | 18:37
In Nederland een huurauto. Anders een oude fourrunner Toyota met heul veul kilometers en als ik op weg ga een Tundra of een F.150.
Wat betreft die varkenskop kan dan weer wel kloppen.
Goh,ik verwachtte de grootste frustratie vanwege de baby-bomers,want die rijden immers in jaloers makende luxe auto's door zuinige leefstijl,veel te hoge pensioen-uitkeringen, belasting-voordelen en andere voordeeltjes als: Verlagingen van contributie's, abonnementen enz.GS is immers al enige tijd bezig die ouwe "graaiers" te piepelen ? (Al was het nu niet Quid)
@unclebob | 16-01-12 | 16:51
Nee nee,dat is een misvatting.Als de ruimte daar is mag je wat mij betreft zo hard als je wilt /kunt.Rij jezelf maar kapodT :).
Echter als ik me gewoon aan de regels houd en een of andere idioot vind het nodig om zijn gebrek aan lengte en dikte van een zeker lichaamsdeel op mij te botvieren kom je van een koude kermis thuis.Zo ook mensen die met hun licht gooien dat je moet opschieten terwijl je voor je andere auto's hebt.
@kom hoe heet ie | 16-01-12 | 17:08
Leer eens lezen.Mensen die vanachter komen met hoge snelheid terwijl ik normaal rijgedrag vertoon krijgen van mij echt geen vrijbaan.Ik gooi hem er niet voor of zo maar hoef voor jouw niet aan de kant omdat je twee minuten eerder bij de aldipress moet zijn om wat tijdschriften op te halen.
2) Otomobilisten die zomaar ergens stoppen om een praatje te maken en dat dan niet langs de kant doen, zodat iedereen er langs kan, maar midden op de weg, zodat jij uit moet stappen om te vragen of je er soms langs mag, waarna ze je dan meewarig aanraden om relaxed te doen, al die haast is nergens voor nodig toch?
1) Mensen die met name als het erg druk is zo bang zijn voor krasjes dat ze om voldoende afstand af te dwingen twee parkeerplekken tegelijk innemen. Zodat er NOG minder plek is voor anderen. Boetes krijgen ze niet, legde een politieagent me uit. Ik vraag me weleens af of er mensen zijn die hier zo boos om worden dat ze als niemand kijkt zulke auto's stiekem bekrassen...
@ZDEV | 16-01-12 | 18:29
Ofschoon ik categorisch tracht te weigeren om kudo's uit te delen wegens überstompzinnig, maak ik hier een uitzondering. 2x op de plus geramd, omdat één of andere mafkachel op de min heeft geramd.
Een vrachtwagen die 86 km/u rijdt inhalen met je Citroën met een snelheid van 87 km/u. En gedurende het uur dat die actie kost meewarig in de achteruitkijkspiegel kijken met een blik die overduidelijk zegt: "Je MAG hier 120 km/u, maar het HOEFT niet!"
Om uiteindelijk tergend langzaam en uiteraard zonder richting aan te geven en zeer strak vooruit kijkend weer naar rechts te gaan.
Links blijven hangen als ik aan kom zetten met 248 kmh. Echt heel vervelend...
Wat ik nog mis in deze draad:
Opduwers op de rechterbaan. Ze kunnen er prima langs, maar doen dat om de een of andere reden niet. Blijven dus op 5 meter aan je bumper hangen met 110 of 120.
Zijn meestal geen bewuste klevers, maar lieden die gewoon het gevaar niet zien of zitten te slapen. Heel vaak bedrijfsauto's of busjes.
Het is vooral irritant omdat je er weinig aan kan doen. Op de rem trappen is ook weer zo asociaal, en veroorzaakt vaak heftige reacties als je achterligger daadwerkelijk halverwege dromenland is. Je snelheid laten zakken tot 100 of 90 is dan wel weer effectief, maar ik heb meegemaakt dat ik tot 70 moest zakken om zo'n klever van m'n bumper af te krijgen.
Ik zal mezelf beter duiden..... Ik heb een hekel aan miko's in het verkeer!
Ik denk dat miko een Volvo rijdt en te vinden is op de a13. Volgende keer stap ik uit en ros ik je helemaal in elkaar met je dikke varkenskop.... Of was je het niet?? Dan heb ik niks gezegd.....
Die pauper die net in zijn Porsche Cayenne Turbo dacht dat hij me bij kon houden.
Mensen die zonder dat er een externe reden voor is langzamer rijden dan de aangegeven maximale snelheid.
Die moeten ALLEMAAL op de bon voor het onnodig belemmeren van ander verkeer. En ik vind het ook een economisch delict.
@A.Th. | 16-01-12 | 17:56 | Fietsen is goed zolang je niet zo'n stront eigenwijze 'sportfietsert' bent die denkt dat alles en iedereen rekening houdt met de enkele idioot die zo nodig hard moet fietsen.
Laatst nog hier langs ons huis zo'n figuur gehad die verhaal kwam halen.
Omdat die hard moest remmen voor onze paarden die net in het landje werden gezet.
Meneer negert borden(gevaarlijke kruising,scherpe onoverzichtelijke bocht) en wordt vervolgens boos als er dan ander verkeer op de rijbaan is... omdat zijn dure banden zo slijten.
Ik heb de man gezegd dat hij een goede straatfiets moest kopen of oprotten naar de wielerbaan,met zijn lichte racefietsje en pipo euhh Adriaan broekje.
Sommige mensen verdienen een andere timing,Waar nu paarden liepen had ook een grote hakselaar of giertank kunnen rijden.
Ik mis de optie "Mijn pa".
Want hij rijdt als een wijf.
Linksrijders die iedere keer even de rem intrappen om je te zieken. Die mogen een nekschot....
Bij een in- èn uitvoegstrook (bijv bij een klaverblad) geen voorrang geven aan rechts terwijl deze weggebruikers snelheid moeten maken om in te voegen. Het gevolg is dat men gauw voor je langs naar rechts gaat en dan voor je vol op de remmen moet staan.
Bijzonder irritant. Alleen door te bumperkleven kan je dit voorkomen, want dan is er onvoldoende ruimte voor je.
Wat Gier (16-01-12 | 14:48) zegt, stelletje kleaudtzakkken en hier maar kankeren bij GS, maar ondertussen mij in de weg rij..., euh oh wacht.
TandVogel | 16-01-12 | 17:45 | + 0 -
Daarom heb je dus mensen die vooruit kijken, en zien dat als ze uitrollen op snelheid x, dat ze dan zonder stil te komen staan verder kunnen rijden. Wat op de lange termijn toch redelijk wat brandstof bespaard. Zolang ze niemand ermee belemmeren, juich ik dit van harte toe.
Ik ben op de fiets. Gegarandeerd 100% maximale terreur. Alles met een visje wil graag naar de hemel ... maar ze staan op hun toeter als je ze daarbij wilt helpen wegens in/op de weg. Nog een irritantje: Ouwe lullen met dito wijf ernaast in een dikke bak die 200 kan en 30 gaat. Nog een: ooit geprobeerd om een foto te maken van het prachtige landschap zonder verkeersbord erin? De RDW. En. En. En.
Ik ga me even ergens anders aan ergeren.
Verder is ergernis aan medeweggebruikers voor gefrustreerde burgermannetjes.
Lijstjes met verkeersergernissen gerangschikt naar grootte worden in opdracht van de politie opgesteld en dienen om de verkeersboetes te legitimeren. De ergernis "een boete voor 10km/h te hard op een rechte, droge, goed verlichte, nagenoeg lege vijfbaansweg op woensdag om 3AM" zou anders bovenaan staan, net boven "flitscontrôles terwijl een beschamende twee procent van de boeven gevangen wordt," maar die staan er dus niet tussen.
1) prusters die op provinciale wegen (waar je nergens meer mag inhalen) 10 kilometer te langzaam rijden. En maar doorsukkelen, zelfs als de wegcondities prima zijn
2) 40 km/uur autootjes. Gaat bij mij het automatische-rood-waas-voor-de-ogen filter aan en ziet voornoemde gehaktbal in linker en rechter achteruitkijkspiegel dezelfde auto. Waarom weet ik niet, maar die dingen roepen toch een agressie bij me op! Niet best.
OOk erg: geen/onjuist gebruik van richtingaanwijzers bij een rotonde.
Ah, een -1 bij mijn eerdere post. Vast iemand die zich aangesproken voelt (ha, ha loser).
martizzle | 16-01-12 | 17:42 |
Mag ik mijn twijfels daar over hebben?? Ik moet constant stoppen en optrekken.
Heel het lijstje uit de poll ergert mij.
Maar toch gekozen voor BMW en Audi omdat er doorgaans gefrustreerde bestuurders in rijden die net niet genoeg geld hebben om een fatsoenlijke auto te kopen.
TandVogel | 16-01-12 | 17:30 | + 0 -
Alle beetjes helpen? Vooral als je geen reden hebt om het niet te doen.
Ik mis die achterlijke petjes in een Golf GTI c.a., die nog geen jaar hun rijbewijs hebben en toch denken dat ze al kunnen autorijden. Ook zo erg: die dobbelsteentjes aan de binnenspiegel.
Je kunt er het beste gewoon vanuitgaan dat iedereen die je tegenkomt op de weg mongole dingen kan doen. Daarop zou je dan alvast kunnen anticiperen. Je ziet toch al of iemand iets irritants gaat doen. Dat voel je gewoon aan. Dan valt het allemaal reuze mee. Mensen hun eigen spelletje laten spelen en niet meedoen. Hoe irritant het ook is, niets laten merken en gewoon doorrijden. Er zit in die auto waarschijnlijk iemand die dit gedrag niet percee bewust hoeft te doen, maar gewoon echt niet kan rijden. Als iemand elke dag bewust mensen irriteert in het verkeer komt ie vroeg of laat toch wel de verkeerde tegen en eerlijk gezegd hoop ik dat ie dan volledig verrot wordt geslagen. Ik kom in elk geval een stuk relaxter thuis.
Remmen voordat je richting aangeeft in plaats van andersom... = hinderlijk zondagsrijdersgedrag van bejaarde vrouwen met een reli vislucht
Zozo, men ergert zich hier al groen en geel aan elkaar, zonder auto...
Voor jan lul staan te wachten op een rotonde waar iedereen net de afslag links van je neemt zonder te knipperen. En als je dan gewoon maar aanrijdt de volgende auto dan net wel moet zijn waar jij rijdt.
martizzle | 16-01-12 | 15:57 |
Als je serieus bent dan het volgende: Wie is hier nou een lutser sukkel.. Benzine sparen met 50 meter uitrollen...
@Freddie Stobart | 16-01-12 | 16:29
Je vergeet even dat Amerika nogal een stukje groter is dan Nederland. Wij hebben om de paar kilometer een op- en afrit. Dit zijn de gevaarlijkste punten op een snelweg. Nederland heeft er voor gekozen om het snelle verkeer zoveel mogelijk van deze op- en afritten te houden. Ook voor jouw veiligheid. En die van je vrouw. Hoef je er niet af, dan kan je zonder veel moeite doorrijden op jouw snellere baan.
Dat heeft niets, maar dan ook helemaal niets, te maken "zoveel" mogelijk rechts rijden. In de wet staat dat de plaats op de weg rechts is. Daarmee wordt JUIST bedoeld om het achterop komend verkeer niet te hinderen. Tenzij jouw snelheid hoger is, dan hoor je links te houden omdat dat de plaats is waar wordt ingehaald. En zo iedereen weet wat hij kan verwachten.
Bumperkleven heeft een hele andere oorzaak. Dat heeft er mee te maken dat mensen (mannen met name) iets in zich hebben wat, "de drang naar voren" wordt genoemd. Men schijnt op een of andere manier altijd sneller dan de voorganger te moeten. Dat komt uit de psychologie vandaan. Maar wat dat precies was dat weet ik niet meer. M'n vrouwtje heeft een klein autootje. Zelfs als ze 140-150 gaat moeten ze er op een of andere manier voorbij. Om vervolgens met dezelfde snelheid voor haar te blijven rijden. Rijdt ze in een grotere auto, voor d'r werk, dan is dit een stuk minder. Ook kleine autootjes moeten kennelijk worden opgeduwd. Ongeacht de snelheid. Want als kerel laat je toch niet zomaar een truttig autootje voor je rijden? Allemaal status mijn beste. Het is gewoon pikgevoel.
Nu we toch lekker bezig zijn: mensen die hun richtingaanwijzer uitgooien en dat meer dan voldoende vinden om dan ook maar meteen naar links te gaan met de klaarblijkelijke redenering dat de achteropkomers maar uit moeten kijken. Of mensen die, ondanks het feit dat er een zee aan ruimte is achter me, vlak voor mij en al remmend uitvoegen.
Ik mis snelwegschutters, mensen die steeds een beetje remmen en niet doorhebben dat de remlichten dan aangaan waardoor de achterligger schrikt.
Ook vervelend mensen die na het tanken de auto bij de pomp laten staan en dan binnen rustig een slappe kroket gaan eten.
Busjes met stickers "Wat vindt u van mijn rijgedrag" alsof je de baas gaat bellen.
Misschien is dit een ideetje: tinyurl.com/7hwnubc
@ miko
Wat ben jij een ontzettend domme lul, blij dat ik een klootzak als jij eens op z'n gedrag kan aanspreken. Als jij regelmatig in je achteruitkijkspiegel kijkt en andere automobilisten die willen doorrijden gewoon de ruimte geeft is er van bumperkleven geen sprake. Hufters als jij die hun eigen regeltjes bedenken zorgen voor de grootste ergernissen en eventuele ongelukken, besef je dat wel stomkop?
Dan heb je all es overleefd op de snelweg en sta je voor lul still bij de eerste debeste rotonde omdat die lutsers niet knipperen.... verdoemme
Seat-, Audi- en Volvorijders.
En vrouwen natuurlijk.
miko | 16-01-12 | 16:49 | + 0 -
U mad bro
@miko | 16-01-12 | 16:40 |
Indien u zich al op de linker rijbaan bevind om iemand in te halen is dit natuurlijk geen enkel probleem. Dan moet de gene achter u geduld hebben. Echter had ik uit uw reacties opgemaakt dat u ook indien u zich wel naar de rechter rijbaan kunt verplaatsen dit niet doet enkel en alleen om de gene achter u die "opgefokt is" te belemmeren. Dergelijke mensen zijn er helaas genoeg, die een ander belemmeren om een bepaalde snelheid te rijden en hier een harde plasser van krijgen. Maar indien iemand enkel links inhaalt en verder rechts rijd is er niks aan de hand.
(Het valt me trouwens op dat bij heel veel auto's de lampen zijn afgesteld door een baviaan ofzo. dat is denk ik na de onnodig links rijders mijn grootste ergenis)
Valt idd op dat er zoveel mensen zijn die tijdens het inhalen op de linkerbaan totaal geen snelheid maken, om vervolgens als ze eindelijk naar rechts gaan het gaspedaal in te trappen. Dit alles uiteraard zonder ook maar een poging te doen om richting aan te geven.
@martizzle | 16-01-12 | 16:44
Roept nogal wat op.En wie ben jij om me het OV in te duwen? Verkeershufter.
Ouwe zakken die op links 110 rijden, en na een inhaalmaneuvre van een kwartier eindelijk naar rechts rotten ineens optrekken naar 140.
Ouwe zakken (60+) in het algemeen. rot lekker in de trein!
Wijven
Allochtonen die in hun Corsa 1992 maaltijden bereiden voor de passagiers terwijl ze 95 op links rijden.
met*
@kom hoe heet ie | 16-01-12 | 16:30
Zeg ik dat ik ergens opzettelijk links blijf rijden?Nee ik voel me alleen niet geroepen om een bumperklevende hufter zijn zin te geven.En als je het over ruimte geven hebt.Weet je wat leuk is? Dat weer zo een zelf benoemde vertappen het nodig vind om over een doorgetrokken streep in te halen en daarmee de tegenligger de berm induwt of erger.Maar dat mag van u.Tuurlijk alles voor de snelheid.
miko, ga voortaan het het OV. Gefrustreerd paupermannetje.
@unclebob | 16-01-12 | 16:07
Wat mij betreft haal je me met 200 per uur in.Als ik echter al aan het inhalen ben en je komt als een idioot achter me rijden dan ga ik niet versnellen.Waarom zou ik? Omdat jij zo nodig 200 moet rijden.
Van die figuren die vanuit een zijstraat (zonder voorrang) je met hun blije bakkus recht in je gezicht aankijken, om vervolgens pal voor je de weg op te draaien. Als je dan denkt: "die zal wel haast hebben" blijkt dat ze minstens 10 km onder de Vmax gaan rijden.
Bij mij is dat met stip op nummer 1; de neger. Heb niks tegen ze hoor maar rijden kunnen ze blijkbaar niet. Bijna altijd als ik me erger aan een mede weggebruiker blijkt het een neger te zijn.
Ze geven nooit richting aan, rijden standaard 40km op wegen waar je 80km mag (30 waar je 50 mag), rijden 's avonds met stadslicht aan, blijven rustig op de middelste baan rijden als er rechts niemand rijdt en hebben in het algemeen blijkbaar geen enkel benul van wat er om zich heen afspeeld in het verkeer.
Hoewel je onderhand de indruk krijgt dat het niet aangeven van richting door de gehele bevolking normaal is geworden.
Veel mensen snappen de betekenis van "maximum" niet, geloof ik ...
Links rijden.
Geen (of pas als je aan je stuur draait) richting aangeven.
Inhalen zonder te versnellen.
Langzamer rijden dan max. snelheid, vooral op N-wegen.
@ miko
Ik zie ze vaak op de weg, types net als jij, hoogstwaarschijnlijk ontevreden met het formaat van hun penis. Zodra ze de kans krijgen zullen ze hinderlijk op de linkerbaan blijven rijden en op die manier glimlachend macht ervaren. Elkaar de ruimte geven geeft veel meer voldoening, probeer het maar eens.
miko | 16-01-12 | 16:14
Amerika heeft een anders syteem, het Keep Your Lane system. Zoals de naam al zegt dien je op dezelfde de zelfde rijstrook te blijven rijden.
In Europa hebben we dat systeem niet. Hier is het de bedoeling dat je zover mogelijk rechts rijdt.
Ik herhaal, het is de bedoeling dat je zover mogelijk rechts rijdt.
Op elke andere baan dan de meest rechtse dien je je alleen te bevinden om in te halen, en dan alleen als je hiermee achteropkomend verkeer NIET HINDERT.
Zodra de inhaalmanouvre voltooid is dien je weer naar rechts te gaan.
Probeer dit eens in de praktijk en je zult zien dat het bumperkleven een stuk minder wordt.
Waar ik me aan erger zijn automobilisten die met stadslicht en verstralers rijden. Of deels defecte dimlichten en dat compenseren met verstralers of het grootlicht van die ene koplamp die het nog wel doet. En verder natuurlijk alle autoverlichting die dusdanig scheef staat afgesteld dat ze je hoe dan ook verblinden, al rij je achter ze.
Invoegen met 80 km/h terwijl je nog 800 meter invoegstrook voor je hebt.
Niet handsfree bellen in de auto (en dan geen richting aangeven).
Wijven die fietsers en voetgangers voor laten gaan terwijl ze geen voorrang hebben en jij dik in de ankers ervoor moet omdat je het niet verwacht (ja, het zijn meestal wijven ja).
Invoegers die denken dat ze voorrang hebben en jij aan de kant moet voor ze.
Mistlampen voeren.
Mistachterlicht voeren bij het minste of geringste. En niet uitzetten als je er al lang en breed achter rijdt en ik ze dus allang al gezien heb.
Iedereen die van zichzelf vindt dat hij kan autorijden. En dat is dus iedereen.
Overschrijven van de maximum snelheid. Beetje mag wel btw.
Gasten die klagen over snelheidsboetes.
Wijven die inparkeren en jij daarvoor moet wachten. Ook wel weer kostelijk om ze te zien prutsen. Dat is ook weer zo.
En met absolute stip op nr.1, 's avonds of 's nachts toeterend wegrijden bij de visite.
Op nr.2, toeteren, voor de deur, te beroerd om uit te stappen, om iemand op te pikken.
Nederland is veel te vol daarom is er irritatie. Iedereen op elkaars lip, overbevolking.
Kan iemand mij uitleggen wat de mensen bezield om meteen aan het begin van een invoegstrook in te voegen, precies op de plek waar andere automobilisten willen uitvoegen? Terwijl die invoegstrook bijna 2 kilometer lang is. Ik vind het niet erg hoor, ik rij er wel voorbij, maar ze houden de boel zo op.
Waar ik overigens wel ten zeerste van hou op de Nederlandse wegen, lange in/uitvoegstroken dit omdat je daar vaak de 90 rijdende gebakjes en de poolse vrachtwagen chauffeurs kunt inhalen. Dit is overigens toegestaan rechts inhalen indien je je rechts van blokmarkering bevind.
Die rottige knipperende LED-achterlichten. Ik word er helemaal dol van. Ik ga er binnenkort denk ik nog eens eentje rammen die dat heeft.
@Freddie Stobart | 16-01-12 | 16:03
Wie zegt dat het mij continu gebeurt? Maar je hebt ze wel ja.Van de weg drukken? Nee dat is nog nooit gebeurt.Maar bumperkleven als ik zelf al 120 rijd, inderdaad dat gebeurt in NL wel.En aangezien het een van de grootste irritaties is bij mensen, blijkbaar niet alleen bij mij.
Ze zouden in NL is wat op moeten steken van de amerikanen .blijf in je rij.
@ da wizard | 16-01-12 | 15:45 |
Dat is toch het idee, links inhalen?
Mijn 2 grootste verkeersergernissen heb ik nog niet gehoord:
1. Mensen die het normaal vinden om met 90 vanachter een vrachtwagen op de linkerbaan in te voegen, waardoor je regelmatig flink op de rem moet. Terug naar de rijles jullie. Daar leer je dat je zo moet invoegen dat je anderen niet tot last bent. Ander laten remmen = gezakt.
2. Dat ze het hier in Nederland kennelijk gewoon vinden om langs 10km snelweg pionnetjes te zetten en dat dan wegwerkzaamheden noemen (90 rijden!). O ja, na 5,5 km kom je nog eens een verdwaalde graafmachine tegen...
@Aktivist | 16-01-12 | 16:10
Nou inderdaad! En dat, met een tegenligger in het vooruitzicht. Ze zouden je daarmee ook nog eens de dood kunnen injagen...
@Mark van Leeuwen | 16-01-12 | 15:00
Ja! En vooral als ze dan ook nog links blijven rijden.
saintinel | 16-01-12 | 16:06
Herkenbaar. Van die traagrijders die - als je ze dan eindelijk kunt inhalen - opeens gas gaan geven....
@BroncO | 16-01-12 | 15:12
Dan is je auto total-loss?
@miko
Het beeld dat ik van u kreeg door de reacties die ik van u gelezen heb is dat u zichzelf mogelijke superieur voelt en eigen rechter speelt. Op de Nederlandse wegen is het onder andere verboden om te hard te rijden echter het is ook net zo verboden om overig verkeer te hinderen. Indien iemand aangeeft u te willen inhalen dan moet u voor zover het mogelijk is hier aan mee werken door bijvoorbeeld naar de rechter rijbaan te gaan. Indien u dit niet doet bent u hinderend bezig wat dus verboden is. Dan bent u dus strafbaar.
Om strafbaar gedrag te gaan vertonen omdat u zich ergert aan iemand die te hard rijd of iets dergelijks lijkt mij wel erg ver gaan. En persoonlijk vind ik het erg jammer dat tegen dergelijk gedrag weinig word opgetreden.(Heb het gelukkig zelf enige tijd geleden mogen ervaren. Een persoon die traag weg reed haalde ik in waarna deze plots versnelde om mij het inhalen te belemmeren. Gelukkig was daar de politie.....)
Als iedereen op hetzelfde punt ritst of in voegt, namelijk daar waar de rijstrook / invoegstrook op houdt, dan kruipt er niemand voor en weet iedereen waar ze aan toe zijn. De grootste ergernis zijn toch wel die kruisingen waar na 300m na de kruising de weg van twee naar 1 rijstrook gaat. Mensen die dan de kruising oversteken en direct naar rechts willen. Met als resultaat dat ze de kruising blokkeren en er maar een paar auto's per groen licht over de kruising kunnen.
Aktivist | 16-01-12 | 16:03
En het aller ergste is dan ook nog dat er tussen die flapdrol en jezelf nog 30 andere auto's zitten, zodat je er ook niet even snel alsnog langs kan. Dit, met alle risico's van dien, voor diegene die dat wel gaan proberen. (over de doorgetrokken streep)
necrosis | 16-01-12 | 15:59 |
OK, zolang ze op het fietspad blijft.....
@ Freddie S. 16:00
Ice road truckers?
necrosis | 16-01-12 | 16:01 | + 0 -
Daarom laat je hem dus uitrollen in versnelling, ipv op de stip stationair te staan puffen.
miko | 16-01-12 | 15:29
Opnaaien, toeteren, schelden, lichten, van de weg drukken. Misschien tijd om jezelf eens af te vragen waarom mensen constant naar je seinen en toeteren? Dit gebeurt mij namelijk zelden of nooit.
saintinel | 16-01-12 | 15:59
*vloekt mee*
@martizzle | 16-01-12 | 15:57
Een auto die stilstaat en stationair draait verbruikt nog benzine, Einstein.
Of loopt de jouwe op frituurolie?
Opeenvolgingen van nutteloze rotondes op een voorrangsweg, waar je op de rem moet omdat tante truus met haar suzuki alto bouwjaar '92 opeens voorrang schijnt te hebben...
Hmm, het woord is nog niet gevallen. Komt ie dan:
winterbanden
necrosis | 16-01-12 | 15:57 | + 0 -
Dat hangt af van de versnellingsbak/cilinders. Waarschijnlijk is die van hem meer economisch ontworpen.
Mensen die zo nodig moeten laten zien, dat zij WEL tijd genoeg hebben en 80 rijden waar je 100 mag, omdat ze niet snappen wat een autoweg betekent.
Dit, vooral op provinciale wegen waar niet ingehaald mag worden. Ze zijn te herkennen aan die hele rij met auto's achter zich...
@Aktivist | 16-01-12 | 15:55
Ik EISCH ontheffing voor deoudererijperevrouw.
Mensen met 4 ringen
Mensen die denken dat ze 4 ringen hebben, maar een spaans derivaat rijden
Mensen die in een half-elektrische auto moeten rijden van de baas.
TandVogel | 16-01-12 | 15:51 | + 0 -
Not sure if troll..
Omdat bij uitrollen in de versnelling je geen benzine verbruikt, lutser. Enige scenario waar dit irritant is, is als er verderop een afslag naar links/rechts op groen staat en belemmert word hierdoor.
@ Ashtrey 15:51
Dat de eeuwige Toorn van Joris de Almachtige over jou komen zal!
@Rooie2005 | 16-01-12 | 15:47
Ik weet niet wat voor ondergemotoriseerd barrel jij rijdt?
Als ik 120 rij, zit ik op plm 2700 toeren.
En nee, geen diesel!
ALLE 45 km autootjes met doofblinde bejaarden erin.
Als eerste voor het stoplicht staan, omdat je voorganger vergat even wat extra gas bij te geven.
@neemjemoederindemali | 16-01-12 | 15:49
Uiteraard moet links rechts zijn in de eerste reactie.
(wacht nog steeds op edit knop)...
Mensen die links rijden én zich aan de maximum snelheid houden.
Ik erger me aan iedereen die zich in 't verkeer ergert. Get a life, 't is maar een autoritje ...
@zuurkool | 16-01-12 | 15:48
En op een blokggg trollen dat is ook leuk
@neemjemoederindemali | 16-01-12 | 15:49
Ik ben die lul die schouderophalend, op zijn voorhoofd tikkend, claxonnerend en vloekend rechts langs rijd met 100km als de rest weer op de rem moet voor de voorliggers...
Nr.1 = Randdebielen die bij een rood stoplicht 50 meter voor de stopstreep gaan remmen en dan tergend langzaam uitrijden en mij dwingen dat ook te doen... aaargghh
@eerstneukendanpraten
Senseohomooooooootje!!!1!!!11
Geh.
vlugge japie | 16-01-12 | 15:46
Aha, je woont dus in Hongarije/Roemenië/ Italië / Bulgarije/ Albanie
*doorhalen wat niet van toepassing is*
Hickup | 16-01-12 | 15:48 | + 0 -
Obvious troll, is obvious.
@eerstneukendanpraten | 16-01-12 | 15:46
Ik rij in een ander monster:-)
@da wizard | 16-01-12 | 15:45
Ah, u bent die lamlul die standaard rechts inhaalt?
@ necrosis 15:45
En superior bastard ook al niet, die noemde mij onlangs een senseohomo en nu mag hij een weekje uitrusten...
miko | 16-01-12 | 15:29 |
Ik kan inderdaad merken dat het je niets doet. Je blijft er lekker rustig onder.
Graaf van Egmont | 16-01-12 | 15:26
Na het lezen van alle frustraties en irritaties hierboven, heb ik besloten de volgende keer dat ik in een soortgelijke situatie kom, ook ik van het landschap ga genieten.
@necrosis | 16-01-12 | 15:45
En terecht, moet hij maar zijn richtingsaanwijzer gebruiken als hij wil parkeren. Oh, wacht... heeft hij daarom een ban gekregen?
Bumperkleven!! Altijd die Audi's op m'n bumper als ik aan het cruisen ben op de linkerbaan.
En rechts inhalen!! heb ik ook zo'n hekel aan... :-)
Waarom doen veel moeilijk over mensen die 119 rijden. Je kan inhalen op een snelweg en mij maakt het niet uit, links of rechts. Met deze idiote benzine prijzen rij ik zuinig en dat is bij mij iets onder de 120 en 3500 toeren. Dus die aankomende 130 snelwegen zijn onzin voor mij.
Maar wel 85 waar je 80 mag en niet 75, want op de huidige 80 wegen kan en mag je niet meer inhalen. Oja wel oppassen voor de digitale flitspaal natuurlijk.
Ik weet er nog een:
Mensen die op de rem trappen bij plotselinge zware regenval/aquaplanning met hun dure ABS bak. Als je daar in je japanse rugzakje achter rijdt glij je zowat de baan af.
Mensen die zitten te knipperen als je al rijdend een nak probeert te nemen! Weet je hoe lastig dat is!
@ neemjemoederindemali 15:41
Leopard 2A2 gaan anders niet zo heel erg hard, zelfs niet op de snelweg...
@Graaf van Egmont | 16-01-12 | 15:38
Als ik tegenwoordig al ergens na toe moet.Moet ik eerst 20 minuten rijden voor ik de eerste medeweggebruiker tegenkom.Dus alle tijd om me voor te bereiden op de idioten.Dus dat valt wel mee.:)
Maar de zelf benoemde ,perfecte coureurs/autorijders hier laten me altijd glimlachen.Vooral omdat ze blijkbaar op tijd op hun werk moeten zijn en o zo bang van de baas zijn. En dan hier de onafhankelijke uit gaan hangen.
Graaf van Egmont | 16-01-12 | 15:41 | + 0 -
officieel woon ik ook nog in NL. Met dank aan het belastingverdrag... Daarnaast moet de auto daar gekeurd worden en dat is VEEL te ver rijden en halverwege zijn mn velgen sowieso gestolen ;) !
@Ashtrey | 16-01-12 | 15:42
Meestal zie ik niet zo snel wat er aan stickers op ramen zijn geplakt.
Mannen (en ook steeds meer vrouwen) in snelle (vaak grote) auto's die per se in willen halen terwijl ze 100 meter verder weer op de rem moeten.
Soms halen ze zelfs links in als het niet snel genoeg gaat.
Meteen allemaal standrechtelijk executeren...
@neemjemoederindemali | 16-01-12 | 15:38
Graftak kan zich niet verweren, die heeft een ban.
@neemjemoederindemali 15:40
Uhmmm.
No Fear tribal stickerT op 't achterraam?
Meh.
@eerstneukendanpraten | 16-01-12 | 15:40
Die gaan anders keurig aan de kant als ze mij zien in hun spiegel, sterker, ze weten niet hoe gauw ze weg moeten komen.
Onderuitgezakte petjes in een Golf van het jaar nul met minstens anderhalf keer de maximum snelheid en 150 DB uit de openstaande ramen en opgestoken vinger etc. etc.
Slechte chauffeurs opgeven kan men hier:
sites.bnn.nl/page/dacvn
*grinnikt*
vlugge japie | 16-01-12 | 15:38
Lul, laat je auto dan overschrijven naar het land waar je woont
BMW's Audi's en ander metaal met een topsnelheid ver boven de toegestane. Bezitters van dit spul menen namelijk nogal vaak sneller te moeten rijden dan de toegestane maximumsnelheid + meetcorrectie. Situatie waarin dit voorkomt: op een kersverse 130km/u-weg ben je met 135km/u een tweetal vrachtwagens aan het inhalen terwijl er van achter zo eentje met een misplaatst king-of-the-road-gevoel met 160+km/u en driftig knipperend groot licht meent mij weer aan de kant te moeten duwen.
Dat ik in een klein Japans rugzakje rijd, wil niet zeggen ik aan de kant ga voor schoften die bezig zijn de wegenverkeerswet moedwillig te overtreden. Boeit me werkelijk niet hoe groot of duur je vehikel is. Scheuren doe je maar op het circuit of op de Duitsche Autobahn.
Elk vorm van verkeer als ik me op de openbare weg begeef in een straal van 10 km. Het is trouwens meer bezorgdheid dan ergernis.
Zich superieur voelende Finnen in een BMW 3-serie die denken dat ze op een circuit rijden...
Rode broeken in een volvo was ik nog vergeten. Verder alles wat al genoemd werd.
Mensen die een afrit hebben genomen van de snelweg en gedurende de hele bocht, tot bijna op de volgende weg, hun knipperlicht aan hebben staan moeten echt ophouden. Echt.
Ik mis: wegenbelasting!! Ik rijd bijna niet maar tik voor die paar maandjes dat ik in NL ben wel ff 128EUR per maand af alleen omdat ik het leuk vind om een mooie auto te rijden... kilometerheffing kom dr maar in!
@Gootbalkoning 15:28
Ik rij ondertussen al een ruime 10 jaar zonder noemenswaardige fails. Eigenlijk ben ook ik een excellente chauffeur, al zeg ik 't zelf.
Helaas kom ik te weinig op de weg om me te kunnen ergeren aan stompzinnige idioten die met 70km invoegen op de snelweg, mafkezen die stoppen zonder richting aan te geven, dombo's die anderen geen ruimte geven zodat iedereen stilstaat, graftakken die geen richting aangeven en spontaan hun koekblik parkeren midden op straat.
Laat ik maar stoppen, de draad wordt te lang anders.
Gootbalkoning | 16-01-12 | 15:33 | + 0 -
Maar je auto vind het niet erg hoor.
Ik erger me vooral aan mensen die heftig gebaren beginnen te maken als jij pas ritst bij het bord "Ritsen vanaf hier". Die vinden dat jij al veel eerder had moeten ritsen.
miko | 16-01-12 | 15:33
Toch maak je op mij een overbelaste indruk. Ik zie je 's morgens al bij het uitrijden van de straat je stuurwiel opvreten. Bij wijze van spreken dan hè?
www.nu.nl/binnenland/2716450/aalsmeerd... Deze is helemaal gestoord.
@lekkurlinx | 16-01-12 | 15:29
Inderdaad.
Voorbeeld: www.youtube.com/watch?v=qzj49aJ9Sgg (excuses voor kwaliteit).
Kleine lelijke kudtautootjes met een motorvermogen waar een puberende brommerrijder zich nog voor zou schamen.
En dan vooral als ze direct bij de stippellijn invoegen in plaats van als ze op snelheid zijn.
Ditto voor huisvader mobielen met even weinig motorvermogen, overigens.
-weggejorist-
@Graaf van Egmont | 16-01-12 | 15:32
Een grijze muis zijn.Gewoon normaal rijden en als er onverhoopt weer eens vind dat hij meer rechten heeft op de weg totaal negeren.130 is de max snelheid geen recht om het continu te rijden.Als een auto voor me 100 rijd en ik haal die in met 120 dan moet een idioot die toevallig 121 rijd niet op mijn staart te gaan hangen.Kun je toeteren en lichten wat je wil.Ik ga niet langzamer noch sneller.
Onnodig links rijdend ergernis #1
Ik mis de absolute nummer 1; mensen die een Fiat Multipla rijden en zich er NIET voor schamen.....
*in stuur bijten doet*
martizzle | 16-01-12 | 15:28
Tot 120 doortrekken op de invoegstrook? Maar dat mag helemaal niet meer van het Nieuwe Rijden!
@Graaf van Egmont | 16-01-12 | 15:28
Denk je?Omdat ik niet tot de racekneuzen behoor die allemaal vinden dat ze geweldig rijden en zich opnaaien omdat ze,ow ow, 1.5 nano seconde achter iemand aan moeten rijden?
Vertrek op tijd inplaats van als een idioot op de snelweg te rijden.
miko | 16-01-12 | 15:29
Beschrijf eens de huid van een olifant in het verkeer
Mensen die nét voor je invoegen op een 80 kmh weg en die vervolgens 60 gaan rijden...
Gepimpte Opel Corsa rijdende petjes (incl. oorbel)
@ zuurkool | 16-01-12 | 15:26
Jaaa, tis me 'nen baasje.
necrosis | 16-01-12 | 15:27
Vind ik ook
@zuurkool | 16-01-12 | 15:26
Kan me niet zo ergeren in het verkeer.Maar kan van het treiteren van racertjes wel een dagtaak maken.Zou me prima bevallen.De mannetjes die op tijd moeten zijn om hun wekkerradio's te verkopen @ 1.25 euro. Daar laat ik me niet door opnaaien en al zeker niet van de weg drukken.En toeteren ,schelden,lichten, het doet me niks.Heb jaren gewoond en gewerkt in verschillende landen dus ik heb een huid als een olifant in het verkeer.
@kapotte_stofzuiger | 16-01-12 | 14:58
De "Parijse Methode" is toch parkeren op gehoor?
De personen in de poll van het PDF'je, zijn juist de personen die de agressie en bumperklevers veroorzaken. Elke auto kan de 120 halen op de invoegstrook (ja, dat kunnen ze.. leer schakelen). En het zou fijn zijn als mensen het concept "ritsen" en voorkruipen niet door elkaar haalden.
@Willianus Wortelus | 16-01-12 | 15:01 | + 1 -
Mee eensch, maar dat geldt niet exclusief voor Audi's.
@spellingsnazi | 16-01-12 | 15:04 | + 0 -
Vrachtwagens houden meer rekening met overige weggebruikers dan weggebruikers met vrachtwagens. Behalve als ze eigen rechtertje gaan spelen op punten waar je moet ritsen (kap daarmee).
@Club van 90 menschen, ga eens deaud.
1. Mensen die remmen bij flitspalen,83 niets aan de hand.
2. Scootertuig,weg ermee.
3. Alle Citroen Berlingo's met geiten wollen sokken volk,sterf.
4. 119 op de snelweg, alsjeblieft zeg.
zuurkool | 16-01-12 | 15:26
Miko is een beetje aan het trollen geslagen. Hij moet volgens mij nog zijn brommerbewijs halen
Ashtrey | 16-01-12 | 15:04
Dat is niks. Heb 8 examens gedaan en ben de beste chauffeur van Zuid-Nederland. Vind ik zelf dan.
Ik mis nog het peloton zondagamateurtourdefrancewannabees die steevast met 25 man naastelkaar harder door de bebouwde kom rijden (en niet bekeurd worden) dan ik. En als je denkt dat ze allemaal voorbij zijn, dan komen de veteranen er nog aan.
Vrouwen met kinderwagens zijn zwaar irri! Deze groep mensen zijn in staat om hun kinderwagen argeloos de weg op te gooien zodat je wel moet stoppen om ze over te laten steken. Ook is het zwaar irri dat dit soort mensen met hun kinderwagens de supermarkt in durven, vooral met tweelingen blokkeren ze complete paden in de supermarkt.
@Graaf van Egmont | 16-01-12 | 15:21
Mensen die naar pijpende homo's kijken ipv op het verkeer te letten zijn ook zeer irritant!
Oudere echtparen die in hun Toyota Starlet al links en rechts wijzend van het landschap genieten
miko | 16-01-12 | 15:22 |
Over opgefokte sukkels gesproken, nog in de spiegel gekeken de laatste tijd?
Mijn vier grootste ergernissen:
1 Lui die zonder noodzaak in de weg rijden op in- en uitvoegstroken.
2 Slakken, trage slakken die niet snappen dat ze aan de rechterkant van de snelweg moeten rijden; in het bijzonder op de spitsstrook als deze open is. En dan vooral als ze mij willen snijden als ik rechts langs ga op de LEGE spitsstrook.
3 Mannen die kennelijk iets te compenseren hebben en het daarom niet kunnen verdragen dat ze in hun grotere en snellere wagen achter je rijden en dus bij de eerste halve mogelijkheid willen inhalen. Serieus, besteedt je geld liever aan een penispomp.
4 Belgische bewegwijzering. Of althans, het totale gebrek eraan. De putten in de weg vallen nog wel mee; het hele snelwegnet is verlicht, dus je ziet ze in ieder geval op tijd als je een beetje oplet.
Mensen die nog even snel voor jou de rijbaan op willen duiken en vervolgens een paar km's langzamer rijden dan de toegestane snelheid.
Mensen die gezellig converseren in hun brik en vervolgens nergens meer op letten.
En wat dachten we van sluipers (via tankstation/af- en oprit 200 meter van de file vermijden)?
Toyota Prius rijders zijn geniaal.
@Freddie Stobart | 16-01-12 | 15:13
Inderdaad. Weet je wat mooi is? Als ze s'nachts achter me rijden en met licht gooien.Heb ik een leuke verrassing voor ze.Rijden ze weken met lasogen.En wat betreft die auto de meeste sukkels in hun blikplaten autootjes drukken mij niet van de weg.
Opgefokte sukkels die denken dat ze aan de 24 van le mans mee rijden? Val dood dan erger je, je maar.
Pijpende heaumeaus op parkeerplaatsen vind ik ergerlijk. Niet echt gevaarlijk voor de verkeersdoorstroming, maar het mag best eens gezegd worden.
Tja, normaal hou ik niet zo van het 'vrouwen kunnen niks' idee, maar... ik heb ook geen rijbewijs voor een reden.
Mensen [meestal met jeukende baarmoeder] die eerst remmen en dan richting aangeven. En gristenen.
Alles wat met vrachtwagenCOUREURS te maken heeft
In hun opzichtige kerstbomen
Altijd -100
Calvinistische mongolen die er een probleem van maken dat ik met een flinke slok op beter rij dan zij in hun zure nuchterheid.
Van die sufk*tten die geen gas geven als het groen is geworden, stelletje remy's, alleen op de wereld, er zijn meer mensen die óók door dat groene licht willen, nondeju! 60 rijden waar je 80 mag; ook zo irritant. Nah, laat verder maar.
Dan toch maar die buitengewone belastingambtenaren. Diefstal en betutteling hand in hand.
Finnen in aftandse golfjes met geblindeerde ruiten die rijden alsof ze nog op hun scooter zitten.
Dronken boeren op bierfietsen, fietstaxi besturende dreadlock hippies, kudttoeristen op huurfietsen, paarse broeken op Segways, roomkaas freaks op ligfietsen, finnentuig op jatscooters, elitaire bakfietsouders, roodlichtnegeerders, kraaktuig op stinkende bakfietsbrommers, illegale taxi's van 20 jaar oud met een miljoenmiljard kilometers op de teller en een niet Nederlands sprekende allochtone oplichter achter het stuur. Amsterdam kan zoveel beter.
Rechts inhalen moet gewoon toegestaan zijn. Heb dat verbod nooit begrepen. Is volgens mij een belangrijke verbetering qua files en uitstoot.
Mag trouwens ook linksrijdende bejaarde vrouwen zijn!
Laat ik m'n auto netjes geparkeerd achter.
Keurig tussen de lijntjes.
Is er altijd wel een randdebiel (of 2) die de auto zó dicht tegen de mijne aangepleurd hebben, dat ik niet meer in m'n auto kan.
Egoïsten zijn het. Allemaal!
Graag linksrijders toevoegen aan de opties
Mensen die voor je rijden. En dan specifiek van die mensen die ogenschijnlijk zonder reden remmen, ineens een zijstraat insturen en als toetje nog even voor de vorm de knipper aanzetten.
Mensen die achter me rijden. En dan specifiek mensen die mij opduwen terwijl ze gewoon kunnen inhalen. En mensen die me niet voor laten gaan ook al hebben ze geen enkele reden dat te doen.
Doorgaande wegen waar verkeerslichten op rustige tijdstippen niet defaulten naar groen maar naar rood zodat je om de paar kilometer moet remmen en weer vaart moet maken.
Mensen die in- of uitvoegen over drie rijstroken heen omdat ze het bordje UIT ipv het 600m bord als moment ervaren om er eens over na te denken om eens op de rechterbaan te gaan rijden.
De lijst is eindeloos. Maar het is beter je niet al te veel op te winden in de auto. Dan kom je een stuk relaxter aan op je bestemming.
kapotte_stofzuiger | 16-01-12 | 15:03
Heb ik hier op de campagne geen last van. Af en toe een drankcontrole na 14.00 uur, maar dan hebben we het ook wel gehad geloof ik.
Bellende bouwvakkers in busjes. Met stip op nummer 1 t/m 10.
miko | 16-01-12 | 15:01
Jouw soort is de grootste ergernis van allemaal. Net niet de juiste snelheid, net niet in de juiste baan. En maar politieagentje spelen omdat je van mening bent dat je gelijk hebt. Want mensen die 140 rijden op jouw teller zijn levensgevaarlijk. In de praktijk blijkt die 140 gewoon 125 te zijn.
En altijd in een type auto waar je nog niet dood in gevonden wil worden.
Niet stoppen voor voetganger die willen oversteken bij een zebrapad!
Ik mis dat dikke wijf uit de Plus-reclame, als ik die voor mijn auto krijg..
Richting aangeven op een rotonde.
Of 3km oprijden langs een fietspad wat parallel loopt aan de rijbaan en vol in de remmen en bijna je nek uit de kom draaien, om te kijken wanneer men afslaat, of er geen fietsers aankomen.
Voor wie ook met een visje wil rijden:
www.plakkerig.nl/index.php?route=produ...
Die kutviolen die niet weten hoe je moet invoegen, namelijk snelheid maken en doorrijden tot het EIND van de invoegstrook wel zodanig dat je andere niet hindert.
1) Vrachtwagens, vaak Simon (hersen)Loos, voor het stoplicht die twee rijbanen bezet houden omdat ze anders geen bocht kunnen nemen.(Oudere chauffeurs kunnen het vaak wel met een nog langere combinatie)
2) Vrachtwagens die slingerend over de snelweg/vluchtstrook rijden omdat meneer met van alles bezig is behalve veilig rijden.
3) Lusters die met 60/70 km/u de invoegstrook oprijden van de snelweg.
4) Tegenliggers in een woonwijk die graag een binnenbochtje pakken om te laten zien hoe "sporty" ze wel niet kunnen rijden.
Zachter rijden dan max snelheid.
Invoegen op snelweg met 60.
@Einde van de Domheid | 16-01-12 | 15:06
Ik ook, het is als roken, drinken of gokken, maar dan zonder vergoeding van de zorgverzekering om van je verslaving af te komen.
Ik vind rijden in een auto leuk.
Mag dat ook?
Fok jouw Kondtgat
Doldwaas | 16-01-12 | 15:03 |
Dat staat op mijn persoonlijke lijst een plaats lager dan de relivis zelf.
Die vieze vuile scherpe rot verstralers waar je lasogen van krijgt verbieden, meteen.
Niet weten hoe je je op een rotonde moet gedragen, dan vooral het geen richting aan geven bij afslaan.
Pa Cartwright | 16-01-12 | 15:01
Nee ik kan niet rijden Pa, ben destijds ook 5 keer gezakt en de 6de keer hebben ze me maar laten slagen.
De meeste zagen dus goed dat ik een enorme lul ben in 't verkeer. Toet.
Ik erger me de pestpokkenpleuris aan die Aso's, uit HHW (Heerhugowaard) die s'ochtends op het laatste moment die roestbak op wielen, op de A9 pleuren.
Ritsen kennen ze waarschijnlijk alleen als ze hun tampeloeres, na een naeukbaeurt, weer achter hun broek trachten te verstoppen.
irritante kudt-kevers zijn heet.
Herr Knäckebröd | 16-01-12 | 14:48
Hulde, dat zijn ook vak vrouwen of oude mannen met platte petten.
1. Inhalende vrachtwagens.
2. Onnodig inhalende vrachtwagens.
3. Vrachtwagens die geen afstand houden om te kunnen inhalen.
4. Linksrijdende vrachtwagens.
5. Vrachtwagens in het algemeen.
@Morkovich | 16-01-12 | 15:01
Ik refereer naar een (groot)stedelijke omgeving, met een heuse banlieue.
Geboren op | 16-01-12 | 14:49
Daar valt heel makkelijk een teken tegen te maken. Gewoon op de plek waar gereformeerden normaal hun visje hebben zitten een visje met een 666 erin, danwel een haaitje die een reli-visje opvreet plakken.
Ik vloek wat af in de auto. Veel, vaak en hard.
Aantoonbare reden(en)?
Nee niet echt, ben gewoon een gigantische kloodtzak.
@Guus Muisarm | 16-01-12 | 14:49
Hai *zwaait*
Als ik op de linkerbaan 120 rijd en er komt een idioot aan die er dan voorbij moet.En maar gooien met zijn licht.Blijf ik lekker links rijden Fok jouw eikel.
Bumperklevers, onnodig links rijden, vrouwen, zondagsrijders en rechts inhalen is één groep.
Het zijn namelijk altijd vrouwen die vrachtwagens niet durven inhalen, vervolgens door mijn dikke Audi aangeduwd worden, eenmaal voorbij de vrachtwagen de volgende alweer zien een kilometer verderop, links blijven rijden en vervolgens door mij rechts worden ingehaald.
Dus ie-de-reen in dit draadje kan gierend goed rijden?! Mooi man.
Kapotte_stofzuiger | 16-01-12 | 14:59
Het is daar relatief gezien ook wat rustiger op de weg dan hier. Alleen bij (grote) steden is het vaak drukker.
Laatst hier in +46 een vrouw die haar Volvo al borstvoedend bestuurde en crashte. Baby en moeder hebben dat wel overleefd. Daarom: vrouw achter het stuur, bloed aan de muur!
Hm, ik drukte echt toch maar 1x op het "POST" knopje.
Ook wel irritant: Mensen die aanstalte maken om je in te halen en vervolgens schuin achter je blijven rijden zodat jij je klemrijdt op je voorganger.
Vrouwelijke Poolse bejaarden (allemaal) in een zwarte Prius die bumperklevend met een te lage snelheid invoegen is toch wel de grootste ergenis vind ik.
Paus in draagstoel. AF-ZICHT-TE-LIJK !
Mijn grootste ergernis is bumperkleven!
Altijd zo FOKKING irritant als er weer een op je voorbumper loopt te plakken!
Mijn grootste ergernis is bumperkleven!
Altijd zo FOKKING irritant als er weer een op je voorbumper loopt te plakken!
Winkelwagentjes en voorbibsklevers.
Invoegen moet je altijd op het laatst doen.Dan gebruik je de volle capaciteit van de invoegstrook.Juist idioten die bij de eerste meter al stoppen en geen snelheid maken zijn irri.
En ja, het risico om een verkeersongeval in 0033 te krijgen ligt hoger dan in 0031, maar uiteindelijk ligt de levensverwachting er hoger. Om over na te denken...
Geen verlichting voeren! Dat zou verplicht, en geautomatiseerd, moeten worden.
Auto's die optrekken in het tempo van een zwaar beladen vrachtauto.
In 0033 zijn richtingaanwijzers ter versiering van de auto, een snelheidsmeter leuk voor de bijrijder om op te kijken, is autoverlichting ook 's avonds facultatief, word je links langzamer ingehaald dan rechts, is parkeren een ware kunst (de "Parijse methode"), besluit men midden op straat de auto stil te zetten om met de buren te kletsen etc. etc.
Toch is er amper ergernis, op af en toe wat sociaal claxoneren na. Wellicht omdat zowel gendarmerie als verkeersdeelnemers zelf de ware betekenis van het begrip 'leven en laten leven' nog kennen.
Opmerkelijk dat 'motoren' niet in die poll was opgenomen.
Als ik soms zo die zure vertegenwoordigerskoppen zie.
@Luchtbakker
Die bekken zijn het leukst! Net nadat je op de rem bent gaan staan. Genieten!
1) Lieden in Daihatsu-Move-achtige winkelkarretjes die onnodig, met te lage snelheid, zonder richting aangeven, zonder te kijken, ineens naar links gaan. Vaak bejaarden of vrouwen. Is erger buiten de spits en de randstad.
2) Onnodig links-, niet doorrijden
3) Niet opletten
@Luchtbakker | 16-01-12 | 14:53
Klik dat PDF-linkje eens aan... De helft minder dus.
Onnodig links rijden staat pas op 5.
En die verveelde *boem-boem-boem*-automobilisten. Met twee kentekenplaten die op het einde van het draad zitten. Goed geluid man!
hulde @ zuurkool,
staat iedereen te wachten op dat groene voetgangerslicht! Vreselijk irritant.
Ik ergerde mij nooit zo veel in het verkeer. Maar het is nu zo, en dat lijkt wel nieuw, dat in geval je een ongeluk voorkomt door hard te remmen terwijl je voorrang hebt, dat zodra je daar dan wat van zegt, je van de andere partij de volle laag krijgt alsof je zelf fout/crimineel bent. Is dat de huftermaatschappij die we willen met zijn allen?
Waarom ergeren mensen zich aan bumperklevers? Ik denk dat die gasten zich meer ergeren aan de mensen die voor ze rijden.
zuurkool | 16-01-12 | 14:51
De manieren van onze oosterburen maar overnemen, die staan wel netjes te wachten op groen! ;)
Visje = geen ruimte/voorrang
Geen richting aangeven is zo kudt. Dat ding zit er niet voor Jan Lul.
En ja vrouwen in het verkeer zijn best vaak erg irritant, en dat zeg ik als vrouw.
Trouwens bejaarden in de spits zijn ook kudt, heb je godver de hele dag de tijd ga je tijdens de spits de weg op (en min. 20km onder max. snelheid rijden)
OscarWilde | 16-01-12 | 14:47
Dat is de optie "vrouwen en bejaarden"
Representatief onderzoek (2x Utrecht-Nice v.v.) wijst uit dat veroorzakers van ergernissen als links blijven rijden, geen richting aangeven, te laat uitvoegen en overig hinderlijk dom doen zijn:
1. vrouwen: 83%
2. brapen (kerels met een baard / snor / baard en snor): 16%
Uhh, dat moest dus zijn 'een 18-jarige pet in een Golf'..
Iedereen die in de poll BMW's en Audi's aanklikt is gefrustreerd en zou 't liefst ook een BMW of Audi willen hebben ;-)
Voetgangers/fietsers die wel op het knopje van het verkeerslicht drukken, maar vervolgens alsnog door rood gaan, zodat je voor niks staat te wachten.
Op een provinciale weg 10 km onder de maximumsnelheid gaan rijden. Ook hier betreft het in 9 van de 10 gevallen niet handsfree bellende vrouwen. Die 1 is dan een bestelbusje van een bouw- of schoonmaakbedrijf.
@Guus Muisarm | 16-01-12 | 14:49 u bedoelt voorbumperklevers?
Ik erger me aan lijstjes over ergernissen, ook in het verkeer !
@Oscar Wilde
Hulde U was me voor.
Meest irritant in de stad zijn die, tsja, laat ik het bakfietsen noemen waar men kinderen in vervoerd.
Inderdaad, bij het ritsen gewoon in het tempo van de rij naast je doorrijden tot het laatste invoegmoment. Al was het maar om te voorkomen dat een 18-jarige in een pet met hoge snelheid langs de file rijdt om op datzelfde laatste moment in te voegen. Dat laatste verergert juist files, mensen..
Bakfietsmoeders. Ze denken dat ze automatisch voorrang hebben omdat zo'n ding moeilijk te besturen is. Kom je rustig aanrijden, schuift er zo'n bakmama de fiets recht voor je voorwiel. En dan nog het lef hebben om te zeggen dat ik op moet letten, want zij hebben kostbaar kinderkroost als lading. Dat je geen kans had om te stoppen dringt niet door tot het brein van de baarmoeder.
Andere weggebruikers. Met stip op 1.
@just_one_man_ | 16-01-12 | 14:47 en al die andere keren is het vast een Pool.
Reli-visjes, vreselijk
Obv vrouwen.
Als er weer een Renault scenic minivan voor me rijdt met 79 km/h op de linkerbaan en ik heb haast is dat altijd een vrouw.
Ik mis de optie "linksrijders"
Van die figuren die links blijven hangen en net te langzaam rijden.
Ik stoor me aan die idioten die zo lomp in hun wagen zitten, dat als je de deur opentrekt ze op straat liggen. Daaraan dus.
Vrouwelijke bejaarden zijn nog erger.
Uiteraard de hoge brandstofprijzen. Nu is het onbetaalbaar geworden om van al die andere frustraties te kunnen genieten.
Alle andere weggebruikers zijn kudt, allemaal.
Van die idioten die je komen inhalen en vervolgens langzamer gaan rijden dan jij al reed. Die kan ik wel schieten. Inhalende vrachtwagenchauffeurs trouwens ook.
Ahhhhh ik mis de optie 'Allemaal'.
Vrouwen zijn wel degelijk een ergernis in het verkeer.
De oplossing van verkeersergernissen is simpel: accepteer dat ongelukken kunnen gebeuren en laat de politie boeven vangen i.p.v. automobilisten treiteren. Rijdt er dan een Prius voor je met 119 km/h en kan je er links niet langs, is een eenvoudige inhaalmanoeuvre te rechterzijde mogelijk, zonder angst voor een boete van hondermiljoenmiljard euro.
Even serieus, als ik me erger aan een andere auto, zit er 9 van de 10 keer een vrouw in.. Dan heb je bijna alle punten uit de poll..
Zwartrijdende Priussen. Met afstand. Niet betalen, wel profiteren. Oprotten en een dalurenkaart.
Vrouwen die rokend, bellend, met kind van 2 op de bijrijdersstoel en zonder verlichting op je bumper hangen met hun kutkoppen
REAGEER OOK