Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Lowlands 2012: nie vir andersdenken

robriemenisookeenfascist.jpg Hallo meldpunten discriminatie. Hoi stichtingen Iedereen1gelijk, Radar en MDI. Attentie commissie gelijke behandeling. Joeho, openbaar ministerie, doe eens aan het werk gaan. Het GESUBSIDIEERDE (60.000 euro van de provincie Flevoland!) festival Lowlands gaat actief mensen aan de poorten weigeren op grond van politieke voorkeur. "Halbe Zijlstra komt er bij ons niet in". Nee. Want Halbe Zijlstra houdt niet van onbeperkt kunst en cultuur subsidieren en dat mag niet van Eric van Eerdenburg. Dan ben je een kobold, bruinhemd, barbaar en andere verheven linkse argumenten en moet je kapot. Voor Eerdenburg (katsjing) is er maar één mening, de rest moet zijn bek dicht houden. Lekker handig: iedereen die nu nog een Lowlands-kaartje koopt helpt actief mee een apartheidsregime in stand houden. Naar Lowlands 2012 gaan is vóór discriminatie zijn. Al die ludieke linkse cultuurtypjes zijn ineens voor ongelijke behandeling. Op Lowlands 2012 moet je je eigen ik verstoppen om geaccepteerd te worden. Da's lekker progressief zeg. En vooral verboden. Artikel 1 grondwet. Ja, die geldt voor iedereen hoor. Eric van Eerdenburg is kortom crimineel bezig en moet zich voor de rechter verantwoorden. Wij gaan er vanuit dat het OM meeleest en de ambtelijke plicht niet verzaakt. Doet het OM bij retweeters ook niet. Wel raar dat het nu zo stil blijft op de linkerflank. Als een juwelier na acht overvallen zegt: "Geen toegang voor lichtgetinten" is Nederland collectief terug in in '40-'45, inclusief anoniem winkeliers aangeven. Als een schrijver in de jaren 80 naar Zuid-Afrika ging moesten zijn boeken uit de bibliotheek worden gehaald van de PvdA. Maar als een door de provincie "gesponsord" festival democratisch verkozen volksvertegenwoordigers de toegang weigert hoor je niemand. Ach, anders doen we zelf wel even aangifte van discriminatie bij één van de vele meldpunten. Eens kijken of de wet in Nederland nog steeds voor iedereen geldt. Iemand trouwens zin in een Mars Voor De Beschaving Tegen Lowlands? Ergens in augustus lijkt ons een mooi moment.

Reaguursels

Inloggen

Van Eerdenburg moet echt zijn mond houden, Lowlands is de laatste jaren ongelooflijk vertrut. Steeds minder verrassende acts maar wel ieder jaar 10 euro boven op de prijs, security die zich als Gestapo gedraagt, 24uurs tent die om 7 uur sluit, met het geluid al op half vermogen vanaf 6 uur. Afgelopen jaar was de allerlaatste plaat die gedraaid werd 'All night long' van Lionel Richie, need I say more??
Neen, kan beter mijn geld uitgeven bij de oosterburen, die weten tenminste nog een feestje te organiseren.

Jajummm | 16-01-12 | 13:46

Lowlands gaat niet over politiek, maar over bier, muziek en lekkere wijven batsen. Dus daar heeft Halbe inderdaad niets te zoeken. En @Alle kalende dertigers die roepen dat Lowlands 'niet meer is wat het geweest is': *PROEST*

KimWok | 16-01-12 | 11:48

>Suggereert dat de overheid zich ene ruk aantrekt van de grondwet

LOLZ

Lemau | 16-01-12 | 07:59

Lowlands is ff lekker een weekendje zonder buitenlanders en 538 tokkies.

Smalhout | 15-01-12 | 21:35

Op Lowlands wil je toch niet dood gevonden worden? Je moet wel heel erg met jezelf tevreden zijn wil je daar naar toe gaan.

Burg. Dikkerdap | 15-01-12 | 17:44

Lekker de belastingen verhogen om geld op te halen voor je corrupte bankiersvriendjes en EU bestuurders, zoals een goede VVD'er betaamt.

Bulloch | 15-01-12 | 17:27

Lowlands zou gewoon een leuk feest voor iedereen moeten zijn. Niet NOG een plek waar wij onze politieke sores proberen te beslechten. Van Eerdenburg, u bent een zielige jankerd!

dekameelisliev | 15-01-12 | 15:04

Lowlands was vroeger leuk, nu is het druk, duur en speelt t voor eigen rechter... ik wist niet dat ze naast die enorme inkomsten ook nog eens subsidie krijgen.. Belachelijk!

puppeteer | 15-01-12 | 14:55

Dit is typisch weer zo een onderwerp waarvan ik tegen Bert zou zeggen: waar maak je je weer druk om vent? Waarop hij vervolgens met een vingertje gaat wijzen en zegt: "ik maak zelf wel uit waar ik me druk om maak Kurt!"

Lowlands is een gigantische succesformule die al jaren razendsnel uitverkoopt. Zo een succesformule mag nu eindelijk wel eens op eigen benen gaan staan. Nobody gives a shit verder of Zijlstra nou wel of niet naar binnen mag bij Lowlands...

Van alle festivals die ik in mijn korte 20ers leventje heb mogen bezoeken was Lowlands in zijn laatste jaren verreweg de minste. Over de top georganiseerde meuk, met een steeds groter hip gehalte die enkel kwam om strak te gaan op wat DJ sets na 12en. Aan de ene kant dat soort types en aan de andere kant 14jarige meisjes die door pappie en mammie met nieuw aangeschafte campeerspulletjes met 200 euro toegestopt zich mogen vermaken op dat avontuurlijke Lowlands.

Nogmaals Lowlands en al zijn ontwikkelingen is echt het laatste waar ik me druk om zou maken. Die kids en die laffe non-avontuurlijke types die ieder jaar vast terugkomen om erbij te moeten zijn geweest mogen het hebben!

Paranoid Android | 15-01-12 | 14:17

Dit is opmerkingen uit hun verband trekken voor gevorderden. Beetje flauw hoor.

karel anker | 15-01-12 | 13:14

-weggejorist-

Semolina Pilchard | 15-01-12 | 12:50

Gewoon discrimineren is voor paupers, de politieke elite doet alleen aan positieve discriminatie!

Portemonnee van de A | 15-01-12 | 12:29

Ik denk hetzelfde als onze Hans in deze:

www.youtube.com/watch?v=7Pbspkh4BLo

Het linkse gedachtengoed is puur en alleen gebaseerd op jaloezie. Niet meer en niet minder!
Als meneer de organisator echt zo sociaal zou zijn als hij pretendeerd zou hij a/ geen subsidie hoeven hebben en b/ de prijzen van die kaartjes ook op een normaal niveau houden! Typisch gevalletje links lullen, rechts vullen.

pako1000 | 15-01-12 | 12:12

xtc!!

keesje vara | 15-01-12 | 11:34

Storm in een glas water. Gewoon negeren die en genieten van een mooi festival.

Datzegiktoch | 15-01-12 | 10:55

GS valt steeds meer in herhaling... Lowlands afzeik topic 300. Inmiddels weten we het wel!

harry poster | 15-01-12 | 10:20

Ik zou Halbe Zijlstra ook niet binnenlaten op mijn feestje. Maar ja, ik krijg ook geen soepsiedie, dus dan mag het. Verder: Lekker belangrijk. Next!

Aktivist | 15-01-12 | 09:34

Hier bijvoorbeeld is het wel leuk losgelaten te worden tussen alle reaguurders maar op een willekeurig festival met alleen reaguurders krijg je van mij een bier gesubsidieerd met veel plezier & toedeledokie.

Jan Boel | 15-01-12 | 09:07

Halbe, Ingrid, Henk, Sjonnie & Anita vervelen zich daar toch maar dood, gaan schreeuwen en zuipen om niets dat zag je al meer gebeuren laten die lekker aan de dijk gaan zitten of naar 'Hoek van Holland' gaan, lekker wegspoelen.

Jan Boel | 15-01-12 | 09:03

Het polariseren van linksch begint een dagelijkse hobby te worden!

zeefert | 15-01-12 | 08:58

Nee, Lowlands is niet meer wat het was

Ja, belachelijk dat ze nog zo'n pot subsidie aannemen met zulke prijzen

Ja, Meneer Brussen moet (net als meneer van Eerdenburg) niet de media gebruiken voor hun eigen gejank

bubba ho tep | 15-01-12 | 08:49

Lowlands = lawaai-ige modderpoel, letterlijk en figuurlijk.

ik heet joran | 15-01-12 | 08:29

Lowlands who cares...
Dynamo Open Air ! Geen gezeik, geen subsidie.
Maar ja was succesvol en niet van MOJO dus dat mocht niet meer.

Ing. eslapen | 15-01-12 | 08:15

wat ik van mijn kinderen weet gingen ze nauwelijks naar lowlands voor de muziek of de kunst, maar meer voor de drank en de vrouwen.

Maar volgens van eerdenburg zal neuken met een zatte kop wel kunst zijn

nu even niet | 15-01-12 | 08:09

Wat een zeurtopic. Als die van Eerdenburg een wind laat dan gaat BertBrussen daar gelijk ijverig een artikeltje over typen.

menu | 15-01-12 | 07:24

@Schoorsteenveger | 15-01-12 | 01:43
Goh, jij snapt het. Ik denk dat ik geen hekel aan je heb.
Misschien ook wel als ik naast je aan de bar zit, maar die kans is wel klein. (Ik bedoel de kans dat jij naast mij aan enige toog zit.)

Stormageddon | 15-01-12 | 05:52

"Dan gaan we weer lekker illegale feesten organiseren in kraakpanden en oude loodsen. Dat is nog leuk ook."
Twee woorden uit deze triomfantalistische slotzin, deze uitsmijter die als een trap na zouden moeten voelen, vallen op: lekker en leuk. Alles moet lekker en leuk zijn, alles moet lekker en leuk voelen, en als dat lekker en leuk niet te bekostigen is, dan moet het establishment, dat zo verderfelijke en verfoeilijke establishment, er met gratis geld zorg voor dragen dat het lekker en leuk blijft.
Het gaat helemaal niet om kunst, het gaat helemaal niet om politiek, en het gaat al helemaal niet om het verbeteren van de wereld, nee, het gaat om lekker en het gaat om leuk.
Kunst is verworden tot lekker en leuk, kunst is een recht, een vanzelfsprekendheid, een narcoticum, een excuus om zich lekker te voelen en het leuk te hebben.
How low can you go.

Schoorsteenveger | 15-01-12 | 01:43

Even een klein vraagje: HOE precies gaan ze dat Controleren bij de massa vee aan de poort? Kijken of iemand "kutmarokkaan" of "uitgekost stuk halalvlees" roept? Zoiets??

Aktivist | 15-01-12 | 01:20

Typerend voor de meeste van die festival directeuren of wat het ook zijn: Links lullen, rechts vullen.

De Drent | 15-01-12 | 00:32

Een deurbeleid is bij deze per definitie dus verboden?

Strangetown | 15-01-12 | 00:27

Goed zo, Zijlstra komt er gewoon niet in, we houden het gezellig.
En Brussen, die schnabbelt bij bij de volkskrant, die mag komen.
See you there, Bert.

Enk Bleker | 15-01-12 | 00:21

Als je subsidie nodig hebt om te blijven bestaan, dan dan je toch gewoon met iets bezig wat niet werkt! maar dat geldt eigenlijk voor alles waar je subsidie voor krijgt!!

GeefhetdoorRechtsgaa | 15-01-12 | 00:03

campion | 14-01-12 | 23:43 | + 1 -
Ssst, hij kan ook niet zo goed tegen kritiek geloof ik...

tittn | 14-01-12 | 23:53

Gisteren bij P&W gezien wat een trieste flapdrol Brussen eigenlijk irl is, met zijn onnozele blik en flaplipje, dus ik zal er niet te hard op ingaan en volstaan met de opmerking dat ik niet wist dat Zijlstra een ras was. Zijlstra's? Zijlstraniers?

campion | 14-01-12 | 23:43

Lekker belangrijk, dat politieke gedoe. Muziek, bier en mooie vrouwen, ik ga gewoon weer :-)

mrfreeze | 14-01-12 | 23:41

Zo jammer dat gezeik van die Eerdenburg het is echt net net een klein kind zeg.

Hobbykip | 14-01-12 | 23:28

Als ze op Lowlands Bach en Bruckner spelen met het Concertgebouworkest, wil ik misschien wel komen. Anders niet. Allemaal linkse taraboemdieee muziek.

Rest In Privacy | 14-01-12 | 23:25

Dat juridische gelul slaat natuurlijk nergens op. Zoals elk festival heeft Lowlands algemene voorwaarden. Daarin staat ongetwijfeld dat Lowlands zich het recht voorbehoudt iemand de toegang tot het terrein te ontzeggen. Neemt niet weg dat die van Eerdenburg een hypocriete lamzak is die lachend elk jaar weer 60.000 gewillige slachtoffers uitbuit..

Romanov | 14-01-12 | 22:59

Reinaert | 14-01-12 | 22:41 | + 0 -
Och wat een helden noem je me daar toch weer op...
Ze hebben wel wat toppers gehad; George Adams, Anton Goudsmit, Rein de Graaff, Mike Stern etc., maar niet van de klasse die jij opnoemt. (www.jazzcafedespieghel.nl/totaal.htm -->galerie der groten)
Volgens mij heeft echt half Geenstijl in Groningen gestudeerd als ik het zo af en toe lees hier :)

tittn | 14-01-12 | 22:57

Lowlands is een veel te duur smerig decadent kutfestival. Alleen leuk om via de vip entree binnen te dringen, winnaarsrondje te maken, en weer af te teren.

Romanov | 14-01-12 | 22:49

@tittn | 14-01-12 | 22:21

Ken ik ook. Het toeval wil dat ik ooit in Groningen gestudeerd heb. Dan krijg je dat. Maar daar nooit zulke eindbazen als Chet, Art Blakey, Monty Alexander, Eddie Harris, enzovoorts, enzovoorts, enzovoorts gezien.

Reinaert | 14-01-12 | 22:41

60.000 euro subsidie. de roadie van een gemiddelde band kost tegenwoordig meer. wat een zeiktopic zeg.

petethemeat1 | 14-01-12 | 22:41

Count me in 4 de mars tegen fascisten lowlands.

25TaLife | 14-01-12 | 22:27

"Hij komt er niet in"
....
"De huidige politici hebben totaal geen ideeën over cultuur", zei Van Eerdenburg.

Je zou hem ook binnen kunnen laten, zodat je hem haarfijn kunt uitleggen wat je dwars zit.

Wel triest overigens dat BB deze fittie met EvE maar niet kan loslaten.

jimbrowski | 14-01-12 | 22:26

Lowlands heeft dit jaar gratis toegang voor straatmarokkaantjes.
Zegt het voort, zegt het voort.

ZDEV | 14-01-12 | 22:23

Reinaert | 14-01-12 | 22:12 | + 1 -
Ik zie het voor me! Ik moet het doen met De Spieghel in Groningen tegenwoordig...

tittn | 14-01-12 | 22:21

A.Th. | 14-01-12 | 21:35
Sterk spul hè, absint.

Cuyahoga | 14-01-12 | 22:13

@tittn | 14-01-12 | 22:04

Donkerbruin, héél donkerbruin. Gammel meubilair. Heul veel feauteaux van jazzhelden aan de muren en zelfs op het plafond. Geen vloerbedekking maar kaal beton. Veel rook, héél veel rook (ja, toen mocht het nog hè), slecht getapt bier, geen ruimte om je kont te keren, the works.

Jazz zoals jazz behoort te zijn. Helaas bestaan zowel George als het café niet meer.

Reinaert | 14-01-12 | 22:12

Brussen, zure gebraden haan!

werfbaas | 14-01-12 | 22:10

Reinaert | 14-01-12 | 21:58 | + 0 -
Dank! Beschrijf de sfeer eens van de zaal als u wilt, terwijl ik naar Chet's muziek luister...

tittn | 14-01-12 | 22:04

Jeuj, bij de gemiddelde beelden van het Lowlandspubliek denk ik dat er in Servië een vergeten concentratiekamp is gevonden.

Zou daar heel misschien heen gaan indien ik er door geuniformeerde overheidsdienaren met knuppels heengeslagen werd.

Sterker nog. Ik zou van de daken schreeuwen dat ik een PVV-fetish heb, als ik daar de verschrikking van Lowlands mee kan vermijden.

koolteer | 14-01-12 | 22:04

Maar mogen Joden er nu wel of niet in ?

Dr.Thorvaldt | 14-01-12 | 22:04

@ blinde kop, miko
Je kunt inderdaad discusseren of die subsidie goed besteed is. Maar je mag van een staatsecratris cultuur toch enige affiniteiten deskundigheid met zijn beleidsgebied verwachten? Snoeien kan iedereen, meedenken hoe geld creatief en doelmatig kan worden benut is een stuk uitdagender. Bijvoorbeeld ideëen om culuur te stimuleren bij de jeugd. Als die inzet ontbreekt is een (werk)bezoek verder alleen maar tijdsverspiling voor beide partijen.

Shock Me | 14-01-12 | 22:01

@Pasta-saus | 14-01-12 | 21:36

Het draadjesvlees suddert in een jus van onwetendheid. De Virtuele Lowlands zeg maar.

Dus oneens waarde Macaroni-bestaansrecht-gever

pius | 14-01-12 | 22:00

Als ik met gym niet als eerste werd gekozen door iemand mocht diegene niet op mijn verjaardag komen. TOEN IK 4 WAS! Er is serieus iets mis met die gewassen en ontluisde kraker.

Canis Spurcus | 14-01-12 | 22:00

@Stormageddon | 14-01-12 | 21:57
Jep. En dus weer verrassend! :)

Parsons | 14-01-12 | 22:00

@miko | 14-01-12 | 21:56

Oesters neuken en een beetje reaguren? Vreemde combinatie en off-topic bovendien.

Maar ja wie ben ik.

pius | 14-01-12 | 21:58

@Parsons | 14-01-12 | 21:53
Hij is goed begonnen.

Stormageddon | 14-01-12 | 21:57

@tittn | 14-01-12 | 21:49
Neuken oesters rapen en een beetje reaguren. :)

miko | 14-01-12 | 21:56

Semolina Pilchard | 14-01-12
Nu even serieus. Ben geen vrouw en geen homo en vraag mij af wat de relevantie is. Heb je er problemen mee?nDaarnaast vroeg ik mij niet af of je er geweest was ik ZEI dat je er nooit geweest bent verwarde kluns.

Hölzenbein | 14-01-12 | 21:56

@tittn | 14-01-12 | 21:50

North Sea Jazz is wel veuls te mainstream geworden en da's jammer.

Men laat de oren te veel naar de commercie hangen. Helaas.

Reinaert | 14-01-12 | 21:54

@Stormageddon | 14-01-12 | 21:50
Vorig jaar was hij verrassend goed. Zo'n fan ben ik normaal gesproken niet van hem.

Parsons | 14-01-12 | 21:53

Chet Baker subsidieloos zien spelen voor 90 man publiek
Reinaert | 14-01-12 | 21:48 | + 1 -
Wat had ik dat graag gezien...

tittn | 14-01-12 | 21:53

Belachelijk! Is dta progressief om mensen uit te sluiten? Mijn favoriet is hij ook niet en ik verwacht ook niet dat hij daar naar toe zou willen dus het is ook een beetje bluf maar ik vind dit echt niet kunnen.
Stel je voor dat elke kroeg in Amsterdam een uitsmijter neer zet die gaat selecteren op politieke overtuiging of geloof...

E Rectus Magnificus | 14-01-12 | 21:51

@tittn | 14-01-12 | 21:49
Ik heb geen vrije tijd. Ik leef. 24/7/365

Stormageddon | 14-01-12 | 21:51

miko | 14-01-12 | 21:43 | + 0 -
Ten koste van alle wél goede artiesten die daar spelen, werkelijk?

tittn | 14-01-12 | 21:50

@Parsons | 14-01-12 | 21:48
Goed dat je het zegt. *zap*

Stormageddon | 14-01-12 | 21:50

Stormageddon | 14-01-12 | 21:41 | + 1 -
Mag ik vragen wat u in uw vrije tijd doet?

tittn | 14-01-12 | 21:49

Dit land kent anno tegenwoordig te veel festivals. Ieder zichzelf respecterend boerendorp heeft er wel één. Meestal dertien in een dozijn en artistiek van een hemeltergend gehalte maar dat mag de pret kennelijk niet drukken.

Kennelijk is er een markt voor, en da's een teken aan de wand. Waarbij ik overigens moet aantekenen dat Lowlands qua concept natuurlijk niet eens het allerbelabberdste festival is. Alleen de uitwerking is wat minder en het is allemaal een béétje te groot geworden. En da's best wel jammer.

De ongekende massaliteit schrikt mij in elk geval af, ik hou persoonlijk wel van een beetje meer intimiteit als ik muziek (of wat dan ook) beluister. Dat raakt me in elk geval méér dan de welbekende bak typhusherrie. Maar goed, smaken verschillen.

North Sea Jazz is het enige festival waar ik met enige regelmaat rondgehuppeld heb, maar ook dat is (helaas) niet meer wat 't geweest is. Of ik word gewoon oud, kan ook nog.

Chet Baker subsidieloos zien spelen voor 90 man publiek: dát zijn de kersen op de taart. Maar goed, dat was vroegâh.

Reinaert | 14-01-12 | 21:48

Eens kijken of Weijers wat is dan maar.

Parsons | 14-01-12 | 21:48

@Stormageddon | 14-01-12 | 21:45
Maar was wel grappig.:)

miko | 14-01-12 | 21:47

Niemand ?... dan maar in de vulnisbak.

hawie | 14-01-12 | 21:47

@blikjegrolsch | 14-01-12 | 21:43

Uw duidings-vermogen is van een zeldzaam hoog en verfijnd niveau.

Dat lijd geen twijfel.

pius | 14-01-12 | 21:47

@tittn | 14-01-12 | 21:38

Tsja. Dat word lastig. Ik ben al vrij narcistisch dus misschien moet ik het maar niet doen.

pius | 14-01-12 | 21:46

@miko | 14-01-12 | 21:44
Het was my bad, ik had even spatie moeten typen tussen de link en haakje sluiten (zie @21:35)

Stormageddon | 14-01-12 | 21:45

@blikjegrolsch | 14-01-12 | 21:43 | + 0 -
Top nul.

A.Th. | 14-01-12 | 21:45

@Stormageddon | 14-01-12 | 21:28
In het weekend werkt de link van vrijetijdskunde niet.Oh OH

miko | 14-01-12 | 21:44

Semolina Pilchard | 14-01-12
Mooi.

Hölzenbein | 14-01-12 | 21:43

Pius behoort tot de absolute top 1 van reaguurders.

blikjegrolsch | 14-01-12 | 21:43

@tittn | 14-01-12 | 21:23
Op het momebnt dat een festival Lionel Richie boekt moet het opgedoekt worden.NSJF zuigt als nilfisk, zwaar.

miko | 14-01-12 | 21:43

@tittn | 14-01-12 | 21:35
Studeren om de vrije tijd en verveling van anderen op te lossen met festivals en evenementen. Precies wat ik bedoel. Mensen kunnen zichzelf niet meer vermaken maar willen hun verveling collectief oplossen en daarvoor moeten dingen worden georganiseerd. Vrije tijd moet blijkbaar gemanaged worden. En dat kun je dus blijkbaar leren aan een HBO.

Stormageddon | 14-01-12 | 21:41

Goed idee, en dan met gekleurde driehoejes op de borst gespeld kan je zien wie gewenst is, en wie niet..... O wacht..

Al SchietjemeLevend | 14-01-12 | 21:41

@Shock Me | 14-01-12 | 21:17
Cultuur die zich niet zelf bedruipt is geen cultuur maar nostalgie.

miko | 14-01-12 | 21:40

@Hölzenbein | 14-01-12 | 21:23
Jij vraagt me of er ooit ben geweest, dat is iets anders, ongelooflijke homofiel die je 'r bent. Welja, misschien ben je een wijf, je hemeltergende onnozele gezeik maakt inderdaad dat ik mijn schedeldak wil lichten om er met een breipen in te kunnen roeren.

Semolina Pilchard | 14-01-12 | 21:39

Mensen, die man wil echt graag opgehaald worden uit de ballenbak !!!

hawie | 14-01-12 | 21:39

@Stormageddon | 14-01-12 | 21:34
Komt nog bij dat het onbegrijpelijk is om te betalen om gehoorschade op te lopen. Of er naartoe gaan met oordopjes in.. enfin, ik ga het niet eens duiden.

Parsons | 14-01-12 | 21:39

@Stormageddon | 14-01-12 | 21:14
Niet iedereen vind dagen,uren achtereen lullen met anonieme mede reaguurders leuk.

miko | 14-01-12 | 21:38

pius | 14-01-12 | 21:35 | + 0 -
Of tot de top van beste volksmenners van dit blog :) Wanneer gaat u de politiek in?

tittn | 14-01-12 | 21:38

@pius | 14-01-12 | 21:35
U staat eerste. Misschien niet in het rijtje waar je op gehoopt had, maargoed.

Tis nie altijd feest nie.

Pasta-saus | 14-01-12 | 21:36

Ach, U wilde een angstwekkend verhaal horen? Van der Stelt (sr & jr) waren gouverneurs van Z-A en hadden al problemen met de lokale boeren, en hun lijken zijn vermist op de plek waar ze zouden horen te zijn. Ik heb een buurman (2 eeuwen later) die diezelfde neigingen had, en me moeder kende er een die niet kon lezen en schrijven maar zichzelf wel in brand stak.
Komt uit Lisse.
Van Leeuwen, idem dito.
Gijsen, Bischop met geheugenverlies. Dito.
Hillen, die voor de oliecrisis heeft gezorgt in 73. Dito.
Het rare kerkje van ZA waar koningin lid van is staat in het centrum. De Nederlandse hervormde kerk. Dat witte ding.http://www.oudlisse.nl/bladen/shade80j.php Dito. Waar ook van der Stelt & aanverwanten lid van waren en waar hun lijken missen.
Ik Stapel wat dingen op elkaar, maar het lijkt niet meer op een incident maar meer op een lokale cultuur. Ook gezien het gebrek aan kleurlingen daar (alles is wit) en gezien wat oudere cijfers de ik helaas even niet onder de hand heb over racisme van het AD.
Als ik naar mezelf kijk dan schrik ik af en toe hoe ik mijn medemens bekijk, zo'n fucking nazi als ik af en toe ben. Ik ben daar opgegroeit. Ik ben slechts het product van mijn omgeving, en deze is niet de beste die men kan wensen. Maar ik ben me er wel van bewust dat het stukken beter kan, en een van de dingen is dat bekrompenheid en zelfzucht 'evil' zijn. Net als enge kerkjes en bedreigingen van buren die een jachtgeweer door je woning heen willen knallen.
Er zijn zat reaguurders die het al dan niet met mij eens zijn, maar laat ze de data maar eens nakijken.
Sommige dingen Stapelen zich op, en sommige dingen zijn waar en extreem eng. Zoals Noord-Ierland/lisse.
En verder nog een prettige avond.

A.Th. | 14-01-12 | 21:35

@Pasta-saus | 14-01-12 | 21:22

Terecht. Top drie moet erin zitten dit jaar. En volgens de reaguurders-definitie van de weledelgestrenge Heer Brussen behoor ik dan tot de absolute intelligentsia van dit blog.

Iets waar ik überhaupt nooit aan getwijfeld heb.

pius | 14-01-12 | 21:35

Stormageddon | 14-01-12 | 21:28 | + 3 -
Wel eens bedacht dat er ook mensen zijn die gewoon veel van muziek houden, en daarom een festival bezoeken? Als je jouw rededering volgt kun je alles wel verveling noemen: studeren--> verveling wegnemen door allerlei dingen te gaan leren. Neuken--> verveling wegnemen door een hoogtepunt te bereiken, etc.etc. En wat heeft vrijetijdsmanagement hiermee te maken? Dat is het organiseren van evenementen, organiseren van al die dingen die mensen in hun vrije tijd doen.

tittn | 14-01-12 | 21:35

@Parsons | 14-01-12 | 21:23
Het is mij om het even, iedereen moet vooral doen wat hij/zij wil, maar wel van zijn eigen geld. Dat lijkt me evident. Maar snappen doe ik het niet. Ik ben wel vaker op festivals geweest (meestal om een specifieke artiest te te zien, en dan vaak ook nog met backstagepas, dus da's dan wel anders), maar ik vind het een weinig verheffend gebeuren allemaal als je dat volk wat daar rondloopt bekijkt. Ik word daar niet vrolijk van in elk geval.

Stormageddon | 14-01-12 | 21:34

Oproep voor ´Zo, dus U heeft de hik... dat is vervelend.´!!
Naam onbekend, maar wil graag opgehaald worden uit de ballenbak.

hawie | 14-01-12 | 21:32

@Shock Me | 14-01-12 | 21:17
Ik vraag me alleen af of een dergelijke introductie bij een dronken en doorgesnoven publiek wel gaat lukken.

blinde kip | 14-01-12 | 21:30

@Stormageddon | 14-01-12 | 21:28
Je link heeft 'vrijaf'genomen.

INH.30CL | 14-01-12 | 21:29

@tittn | 14-01-12 | 21:23
Het is alleen maar verveling en niet weten wat je anders met je vrije tijd en je geld moet doen. Daar kun je zelfs voor "studeren": vrijetijdskunde.
(Ik verzin het niet... www.hbostart.nl/economie/vrijetijdskun...)

Stormageddon | 14-01-12 | 21:28

@tittn | 14-01-12 | 21:23

North sea jazz roeleert.

pius | 14-01-12 | 21:25

@Stormageddon | 14-01-12 | 21:14
Geen idee, ik vind er ook geen fuck aan, maar ieder z'n ding. Enige waar ik me aan stoor is dat het van mijn geld moet.

Parsons | 14-01-12 | 21:23

Stormageddon | 14-01-12 | 21:14 | + 1 -
Veel mensen gaan naar zo'n festival toe om lekker naar muziek te luisteren, een lekker wijf te regelen en die 's nachts in je tentje op het modderveld vol te blaffen. Heel menselijk lijkt me, heeft niet zoveel met verveling te maken.
Verder: geen kwaad woord over North Sea Jazz he? Ik weet dat er tegenwoordig ook idioten als Snoop Dogg komen maar het is zo'n beetje het laatste populaire festival in Nederland waar nog echt goede muziek wordt gemaakt (en internationaal bekend is!)

tittn | 14-01-12 | 21:23

Semolina Pilchard | 14-01-12 | 21:10
Dit schreef je aan mij:
"Nee, ik ben te gedistingeerd om me tussen wannabe-stinkers te begeven. Niet mijn milieu. Te oud bovendien. Heb de playlist gezien, dat wel, en deze is onversneden KUT."

En wat heeft dat met de directeur te maken waar je over zeivert?
Volgens mij hebben ze in jouw knar gescheten en vergeten om te roeren want je weet zelf niet wat je in je eigen tegels zeikt. Lutser.

Hölzenbein | 14-01-12 | 21:23

@pius | 14-01-12 | 20:39
Ik zie net dat jij het heerlijk goed doet in het kudo-klassement!

Pasta-saus | 14-01-12 | 21:22

Bert, ook Hallo en Hoi en zo, had gisteren die mafketel van een v/d Ploeg eens aangepakt, zag je kijken naar die luchtfietser zo van ik snap er ook er geen reet van maar la maar anders word ik nooit meer uitgenodigt bij P&W , best wel geil om hier te zitten.

Uw Verzekeringsadvis | 14-01-12 | 21:22

@Trash | 14-01-12 | 21:05
Idem dito qua zure reacties. Zwak.

Ayatollah Oink-Oink | 14-01-12 | 21:21

Meer subsidie naar dit soort festivals lijkt me de enige juiste keuze. Ondernemers kun je altijd nog wel ergens plukken denk ik dan.

Wat weten zij van de heilstaat.

pius | 14-01-12 | 21:19

@Markies de Schade | 14-01-12 | 21:08

Inderdaad Lowlandsganger. Toch herken ik mezelf volledig niet in jouw classificatie. En daarnaast vind dat Brussen niet zo moet zeiken. Van Eerdenburg overigens ook niet. Gewoon drie dagen lang bandjes kijken, drinken en vies eten kan best leuk zijn, als daarna het echte leven weer begint.

Beste, ik trek een lekker biertje open en proost met je. Fijne avond.

VincentM | 14-01-12 | 21:19

-weggejorist-

zand.kasteel | 14-01-12 | 21:18

Springbank | 14-01-12 | 21:08 | + 1 -
Je hebt gelijk dat de wet geen onderscheid maakt tussen een individueel persoon en een groep voor wat betreft discriminatie, maar dat neemt niet weg dat dit stukje een beetje muggenzifterij is. Het zou pas werkelijk ernstig zijn als een hele groep (bijv. PVV'ers of mensen die verklaren voor cultuurbezuinigingen te zijn) niet binnen zouden worden gelaten.

tittn | 14-01-12 | 21:17

Die subsidie is niet voor het boeken van de bandjes zelf maar om ook dans en theater ed. op een draagdrempelige manier aan te kunnen bieden. Zodat jonge mensen daar ook geinstresseerd in kunnen raken en dat is goed voor de instandhouding van de cultuur in Nederland. Het gaat er niet om of je dat wel of niet zinnig vind, het gaat erom dat daar in ieder geval over te discuseren viel met de voorgangers van Halbesma. De huidige staatsecretaris neemt een vooringenomen standpunt in en dan is elke discussie of uitnodiging bij voorbaat zinloos. Dat is waar het hier om draait.

BTW Wilders is gewoon gast geweest op LL. Beetje jammer dat alles nu gepolitiseerd wordt, het gaat uiteindelijk gewoon om een leuk feestje met leuke bands en wat biertjes en een vleugje cultuur.

Shock Me | 14-01-12 | 21:17

@Stormageddon | 14-01-12 | 21:14
*kuch* Sziget *kuch*

Pasta-saus | 14-01-12 | 21:15

INH.30CL | 14-01-12 | 20:56 | + 1 -
Zou ik niet doen, als je pech hebt kan het veel ellende veroorzaken.

Hölzenbein | 14-01-12 | 21:15

Subsidie????Waarom is dat bier dan zo godvergeten duur?

Zure prak | 14-01-12 | 21:15

@Bobbinski | 14-01-12 | 20:20
Ja! Zo kun je een gigantische drol nog wel kunst noemen, ghehe!

Oh, wacht.

Pasta-saus | 14-01-12 | 21:14

Wat is dat toch met mensen dat ze een fortuin willen uitgeven om met een hele massa andere mensen op een veldje of een stadion willen staan om naar een ongeïnspireerd bandje te luisteren en ondertussen heel hard te zuipen? Wat is daar de lol van?

Ik snap dat niet zo goed. Het begint in Januari met Eurosonic/Noorderslag. Daar moet je naar toe, moet je geweest zijn. Dan carnaval in Februari, ook een must, in Maart is er altijd wel een concert waar je bij moet zijn en dan wordt het lente en gaat de boel los. Na Paaspop eerst even Koninginnedag doen, dan bevrijdingsfestival op 5 mei, dan naar Oerol, Pinkpop, Pukkelpop, Bospop, Waldrock, Lowlands en dan moet je eigenlijk ook even Torhout en Roskilde (moet je geweest zijn - ook al spelen daar dezelfde ongeïnspireerde bandjes) en Glastonbury kun je ook niet missen. Tussendoor even op vakantie naar Chersonissos of Lloret de Mar (moet ook gebeuren, toch geld zat), Dance Valley en dan is er wel een U2, Rolling Stones, Bruce Springsteen of Pearl Jam waar je echt geweest moet zijn. Dan begint het binnenseizoen alweer met de Concerto in Rosso en de Vrienden van Amstel live, North Sea Jazz is ook altijd leuk, je moet naar de Toppers, en Sensation black en white.

Wat is dat toch met mensen dat ze zich het liefst collectief vervelen en daarvoor heel veel geld willen betalen? Het zal wel aan mij liggen.

Stormageddon | 14-01-12 | 21:14

@KoningSjef | 14-01-12 | 20:58
Helemaal niet beter. Een treffende oneliner, een oneliner waarmee je een miljoenenpubliek moet bedienen bovendien, vergt vele malen meer denkkracht dan het pompeuze en obligate gelul van een zelfpijpende windbuil als Riemen.

Semolina Pilchard | 14-01-12 | 21:14

@Parsons | 14-01-12 | 21:08
agitpop zou het nieuwe woord moeten zijn;-)

INH.30CL | 14-01-12 | 21:10

@Hölzenbein | 14-01-12 | 20:59
En hoeverre heb jij stront in je knar? 'k Zeur niet over Lowlands, ik zeur over haar zogenaamd politiek geëngageerde misbaksel van een directeur.

Semolina Pilchard | 14-01-12 | 21:10

@deoudererijperevrouw | 14-01-12 | 20:55
En als diegene jouw feestje heeft betaald?

blinde kip | 14-01-12 | 21:09

@INH.30CL | 14-01-12 | 21:07
Dat heet agitprop.

Parsons | 14-01-12 | 21:08

tittn | 14-01-12 | 20:58
Blijkbaar maakt het de heer Brussen wel uit ook al gaat het maar om 1 persoon, en waarom niet eigenlijk, maakt de wet onderscheid tussen een individueel geval en een groep in deze, ik denk het niet, maar ik ben geen jurist.

Rest In Privacy | 14-01-12 | 21:08

VincentM | 14-01-12 | 20:59
Afgunst zou betekenen dat ik mezelf stiekem in een van de aangehaalde zaken zou willen herkennen, maar dat niet kan en dus maar erop ga zitten schelden.

Gewoon een rukfestival vinden kan dus ook gewoon nog. Naast dat dit soort happenings ook daadwerkelijk een bepaald slag volk aantrekt.

Waar zuurkool nog van zou verzuren. Zoiets.

U is Lowlands-ganger?

Markies de Schade | 14-01-12 | 21:08

Heel goed van links. Als het vanaf nu dan ook toegestaan is om het halve rif en alle doorgesnoven kazen te weigeren in het uitgaansleven, wordt het misschien nog gezellig.

Mokum Kosher | 14-01-12 | 21:07

@Parsons | 14-01-12 | 21:04
Iets over indoctrinatie mompelt.

INH.30CL | 14-01-12 | 21:07

@Rammstein | 14-01-12 | 20:51
Boeien
Festivals is leuk voor als je 16 jaar bent.Dan kun je nog wachten op de hoofdact en de kudTbandjes in het voorprogramma voor liev nemen.
Ben een aantal keren op lowlands geweest(ik geloof de tweede en derde editie) En alleen life of agony is me bij gebleven.Niet omdat er niet meer goede bands waren.Maar mijn harddisk zat met wat anders vol.
Wel eeuwig jammer dat ik bij de eerste moderne versie Tool gemist heb.

miko | 14-01-12 | 21:07

Festivals zijn de festivals niet meer

lekker plassen | 14-01-12 | 21:06

Ooit was Geenstijl nog wel geinig. Tegenwoordig lijkt het echt alleen nog maar een wedstrijd voor wie het meest zure stukje van de week plaatst. Zwak.

Trash | 14-01-12 | 21:05

Inderdaad, iedere vorm van discriminatie moet als zodanig worden aangepakt. Gelijke monniken, etc...

Heb wel een recht-vraagje: om iets volgens de wet als discriminatie aan te merken, moet dan de betreffende persoon niet daadwerkelijk geweigerd zijn, maw: zeggen dat je 'm gaat weigeren is niet voldoende? Weet iemand hoe de wet is in deze?

Remy Martin Louis 13 | 14-01-12 | 21:05

@KoningSjef | 14-01-12 | 20:58
Waarom de neuk moeten er überhaupt politiek getinte lezingen gehouden worden op een gesubsidieerd muziekliedjesfestival?

Parsons | 14-01-12 | 21:04

Lekker belangrijk. Alsof een fatsoenlijk, weldenkend mens naar naar die hippiefuif wil gaan.

Steuntrekkert | 14-01-12 | 21:02

Pasta-saus | 14-01-12 | 20:59 | + 0 -
Zeker weten en ik vind ze mooier dan de Nederlandse.

Hölzenbein | 14-01-12 | 21:02

Helaas, de grondwet is er alleen voor de overheid richting de 'burgers'. Bovendien kan geen enkele rechter in Nederland toetsen aan de grondwet. Discriminatie is zelfs een grondrecht.

CoJoNes | 14-01-12 | 21:02

De vorige tegel was dus voor Semolina Pilchard | 14-01-12 | 20:53

Hölzenbein | 14-01-12 | 21:00

@blinde kip | 14-01-12 | 20:52
In België heb je hele goede festivals.

Pasta-saus | 14-01-12 | 20:59

@Markies de Schade | 14-01-12 | 20:53

Was het eerste woord dat in me opkwam. Aan de toon te zien deed het me daaraan denken. Maar slecht ingelicht, niet-onderbouwd, generaliserend of simpelweg stupide zijn wellicht mooie alternatieven voor het woordje afgunst.

VincentM | 14-01-12 | 20:59

Hölzenbein | 14-01-12 | 20:57 | + 0 -
Er nooit geweest zijn maar er wel over zeuren? Hoeveel loser ben je eigenlijk?

Hölzenbein | 14-01-12 | 20:59

Semolina Pilchard | 14-01-12 | 20:50 |

Who gives a fuck.. daar ging het hier niet over. Zijn lezing op Lowlands was goed. Dat het verder een pretentieuze intellectuele soeplul is zal me jeuken. Liever dat dan een partijleider die op kritiek reageert met: Op de KU in T zijn ze Stapel. Een goedkope, inhoudsloze, snelle reactie. Precies zoals de Tokkie-brigades het graag zien.

Bah.

KoningSjef | 14-01-12 | 20:58

@Rammstein | 14-01-12 | 20:51
Ligt eraan; als het weer snel uitverkoopt gooien ze er gewoon nog een kudt-lineup tegenaan.

Pasta-saus | 14-01-12 | 20:58

Springbank | 14-01-12 | 20:49 | + 0 -
Het maakt niet uit wat de reden is dat iemand gediscrimineerd wordt, en of jij het daar wel of niet mee eens bent. Feit is dat het hier maar om één persoon gaat, en niet om een bevolkingsgroep.

tittn | 14-01-12 | 20:58

Ik vind lowlands niet meer van deze tijd.
Ik vind het meer iets voor 1933. Maar dan in Duitsland. En met een andere naam. 'Gleichschaltung' of zoiets.

Oh, en nog een nadeel is dat je op die toiletten zoveel moeite moet doen om de uitgekotste stukken halalvlees weg te pissen.

Cuyahoga | 14-01-12 | 20:58

Semolina Pilchard | 14-01-12 | 20:53
En wat wil je nu zeggen? Dat je er nooit geweest bent zoals ik al aangaf?

Hölzenbein | 14-01-12 | 20:57

De Flight to Lowlands Paradise was wel gezellig, goeie Orange, vette Afghaan rechtstreeks van ´n reiziger.
Maar ja dat is zo+tijd terug.

Ratzing. | 14-01-12 | 20:56

@Hölzenbein | 14-01-12 | 20:53
Dat komt wellicht als ik ooit besluit een Nederwiet op te steken.

INH.30CL | 14-01-12 | 20:56

-weggejorist-

Supergamer | 14-01-12 | 20:56

Als jij een feestje geef en iemand heeft je voor rotte vis uitgemaakt dan nodig je die persoon niet uit, ook al is ie rechts of links of zwart of wit.

deoudererijperevrouw | 14-01-12 | 20:55

Dus nu weet heel lichtgetint Nederland dat Eric van Eerdenburg in die periode niet thuis is.

Zal hij blij mee zijn.

Parsons | 14-01-12 | 20:55

@INH.30CL | 14-01-12 | 20:54
e=r

INH.30CL | 14-01-12 | 20:55

@Rammstein | 14-01-12 | 20:51
Waaeschijnlijk de one minute bandjes uit DWDD.

INH.30CL | 14-01-12 | 20:54

In mijn bescheiden stulpje laat ik meer mensen niet dan wel binnen.
Wat nu?

Jackanders | 14-01-12 | 20:53

@Hölzenbein | 14-01-12 | 20:47
Nee, ik ben te gedistingeerd om me tussen wannabe-stinkers te begeven. Niet mijn milieu. Te oud bovendien. Heb de playlist gezien, dat wel, en deze is onversneden KUT.

Semolina Pilchard | 14-01-12 | 20:53

VincentM | 14-01-12 | 20:52 |
Afgunst? Lees die tegel nog eens...

Markies de Schade | 14-01-12 | 20:53

INH.30CL | 14-01-12 | 20:51 |
Omdat je ze niet begrijpt.

Hölzenbein | 14-01-12 | 20:53

Het is zo'n teringeind lopen bij mij vandaan, Brussen, anders liep ik met je mee. Maar over het publiek dat op Lowlands komt, als belegerkiste en bemodderde festival veteraan ben je daar sowieso in de minderheid, de meerderheid is daar tegenwoordig van die dance figuren, kan met toch niet voorstellen dat dat de pvda doelgroep is tegenwoordig.

The Evil One | 14-01-12 | 20:52

@Markies de Schade | 14-01-12 | 20:46

Zoveel afgunst voor iets wat je niet kent. Triest.

VincentM | 14-01-12 | 20:52

En Zijlstra is trouwens ook geen democratisch gekozen volksvertegenwoordiger, maar een via een vrij schimmig systeem van coalitievorming benoemde staatssecretaris. Das een groot verschil.

Doldwaas | 14-01-12 | 20:52

Is er ergens nog een muziekfestival waarvan de organisatoren niet bezig zijn hun politiek statements over het publiek uit te storten?

blinde kip | 14-01-12 | 20:52

Wie treden er eigenlijk op ?

Rammstein | 14-01-12 | 20:51

@Hölzenbein | 14-01-12 | 20:49
Dat klopt, meestal over jouw tegels

INH.30CL | 14-01-12 | 20:51

@KoningSjef | 14-01-12 | 20:46
En Riemen heeft totaal geen troebele kijk op ideologieën. Deze zeer zeker niet psychotische linksheld van het naoorlogs verzet weet fascisme vermag! En fascisme, dat is de PVV! Hoezee! En Laag-lans is hét voorbeeld van highbrow culture.

Nee, natuurlijk niet, knuppel.

Semolina Pilchard | 14-01-12 | 20:50

Hallo GS! Hallo Bert! Waar maken jullie je druk om? Past toch prima in dat "hufter-paradijs" waar jullie je sterk voor maken? Nou dan. Hou dan ff je grote bek dicht, moralfags...

Datkanikvéélbeter! | 14-01-12 | 20:50

@Parsons | 14-01-12 | 20:40
Och, gelukkig betalen we ook allemaal mee aan DeJoop en andere subsidieontvangers waar in nog niet dood gevonden wil worden.

Pasta-saus | 14-01-12 | 20:50

Nee Brussen, niet op grond van politieke voorkeur, maar op grond van politiek handelen. Halbe wil de cultuursubsidies slopen, waar ook Lowlands gebruik van maakt. Wie niet betaalt komt niet naar binnen, dat zou de VVD met haar ondernemersgeest moeten snappen.

Doldwaas | 14-01-12 | 20:50

Hölzenbein | 14-01-12 | 20:43 |

Zo kennen we de tolerante linkse kosmopoliet weer...
Iedereen is welkom behalve die 'bruinhemden', 'fascisten' want die stigmatiseren en discrimineren, en wij doen dat niet...

Davidson | 14-01-12 | 20:50

INH.30CL | 14-01-12 | 20:48
Ik lul tenminste, jij zeikt.

Hölzenbein | 14-01-12 | 20:49

tittn | 14-01-12 | 20:40
Bij deze zogenaamde lichtgetinte jongens in geval van die juwelier was niet meer dan terecht, 8x overvallen, 8x lichtgentinte jongelui,vind je het dan gek dat de der op slot gaat voor die lui. Het enige wat Halbe Zijlstra op zijn geweten heeft is dat de stroom van gratis geld ophoud, wat daar verkeerd aan is snap ik weer niet, dan maar niet nieuwste iphones meer voor die festivalgangers, maar 2 of 3 tientjes meer voor een kaartje, kan dat er niet uit, dan rendeert het niet om zo'n festival te organiseren, gelijk stoppen, niemand die zegt dat het moet. Geneuzel in de marge.

Rest In Privacy | 14-01-12 | 20:49

Bert is actief vandaag.Verder moet meneer van Lowlands helemaal zelf weten wie hij toelaat. Meestal sterft zoiets een langzame dood en anders wel het festival zelf.De hoogmoed van festival organisatoren en gangers dat ze een sociale beweging vormen is te triest voor woorden.Bands ,muziek,zuipen,blowen. En fok die politieke statements

miko | 14-01-12 | 20:49

Mijn hemel zeg.... wat een ongelooflijk zeiktopic heb je geschreven O_o. Als je dat nu op een normale manier zou doen had je me nog mee ook, nu ben je een 14 jarige irritante puber :S.

CobisTaba | 14-01-12 | 20:49

@Hölzenbein | 14-01-12 | 20:43
Jij lult als een echte Ariër!

INH.30CL | 14-01-12 | 20:48

Semolina Pilchard | 14-01-12 | 20:45
Jij was er dus nog nooit.

Hölzenbein | 14-01-12 | 20:47

Als je zegt: Lowlands is slegs vir blankes, dan discrimineer je niet, dan constateer je slechts wat iedereen kan zien.

Allemaal witneuzen uit de middenklasse of hoger, pa en ma twee keer modaal. Waarschijnlijk met een Volvo XC70 naar het station gebracht met hun tentjes en rugzak. Waar ze vervolgens Linkschbandjes luisteren, vrede prediken maar degenen doodwensen die het niet met ze eens zijn.

Net zoals dat kut-Pinkpop met linkschhitser en propagandaführer Jan Smeets. Andere geluiden komen er nooit in. On and off stage....

Markies de Schade | 14-01-12 | 20:46

En toch was die Rob Riemen op Lowlands vorig jaar best te pruimen. Anti-Cherso, Anti-Idols, Anti-vulzelfeenkudtprogramma in. Heerlijk. De beste man gaf in feite niets anders dan een lezing a la Idiocracy. Toch een film met cultstatus onder de reaguurders.
In het kort: De teloorgaande intelligentie van de samenleving begint bij media, cultuur en onderwijs. Dus.. Riemen +1, Zijlstra -1. (Al vind ik dat Halbe best binnen moet kunnen..)

KoningSjef | 14-01-12 | 20:46

Allemaal een t-shirtje aan met fuck Linksch en een flashmob organiseren tijdens Lowlands.
Eens zien wat er gebeurt.

Rest In Privacy | 14-01-12 | 20:46

Opsporing Verzocht discrimineert net zo hard als die winkelmeneer.

Heb ik het OM ook nog nooit over gehoord.

Parsons | 14-01-12 | 20:46

@Hölzenbein | 14-01-12 | 20:43
Lowlands is shit inderdaad.

Semolina Pilchard | 14-01-12 | 20:45

Beetje sneu van je Brussen, dit stukje. Je werd al compleet onderuit geluld door van Eerdenburg een tijdje terug, en dan nu dit nietszeggende topic. Niet zo huilen en klieren en weer verdergaan met goeie stukjes. Je kan het!

VincentM | 14-01-12 | 20:45

Parsons | 14-01-12 | 20:40
Ja, mooi man.

Hölzenbein | 14-01-12 | 20:44

Grappig, in 2004 was dat politieke dinges in zo'n tent met mensen praten enzo gewoon met Greet Wildemans. Die zat daar. Met ze haar. En Theo presenteerde het.. met ze buik.
Je kunt veel over Grote Greet zeggen, maar het getuigde van lef dattie er kwam zitten (hij was toen ook al niet zo van die sfeer met iedereen gezellig enzo)
Toen wel haatkeppeltjes binnenlaten, nu niet? Ik zou het heel stoer vinden als Zijlstra komt en gewoon zn verhaal doet, hier en daar een lauw overpriced evenementenpilsje ontwijkend. Eerdenburg, SJANDE! Doe es toelaten!

Mandeswerelds | 14-01-12 | 20:44

Ongelijke behandeling wordt een van de speerpunten van de PvdA in hun nieuwe partijpogrom.

smdyasc | 14-01-12 | 20:44

Lowlands is de shit en die stink bruinhemden horen daar niet.

Hölzenbein | 14-01-12 | 20:43

Beetje zeikstukje hoor. Er wordt niet gezegd dat hele bevolkingsgroepen niet worden binnengelaten (zoals bij het geval van lichtgetinte jongens bij een juwelier), maar gaat het tot nu toe maar over één persoon.

tittn | 14-01-12 | 20:40

Ben blij dat ik verplicht mee betaal aan dit criminele gedrag.

Parsons | 14-01-12 | 20:40

Och, waar maak ik me toch ook druk om. Ik ben 2 weken zuipen en muziek luisteren in Budapest, voor veel minder geld. Met veel betere muziek.

Pasta-saus | 14-01-12 | 20:40

Lowland is vooral mainstreamfacisme met veel linkse sliertkapselvega's, voormalig-tuinbroeken-dragers, verganegloriemoeders, pseudo-alto-sletjes, manwijven, stinkberen en andere snollaria's.

En er loopt aardig wat stiekemrechts rond daar als je goed kijkt. Van die bierballen die altijd tikkies krijgen aan het eind van de avond omdat ze niet van linkse tieten en kontjes kunnen afblijven.

En dan s'nachts met een blauw oog de moralfag uithangen op GS. Leer mij ze kennen die pootjes.

Vanilleyoghurt.

pius | 14-01-12 | 20:39

Tenten tot aan de ingang. Plan eerst maar eens weer wat meer ruimte in voor bezoekers of verkoop wat minder kaartjes.

blinde kip | 14-01-12 | 20:36

In plaats van, door het vorig jaar EXTRA verdiende geld (door niks te doen, slechts rente te ontvangen), een biertje wat goedkoper te maken gooien ze dit jaar gewoon 20€ op kaartjes.

Die vent heeft helemaal niks te zeiken. Echt niet.

Pasta-saus | 14-01-12 | 20:35

Uiteraard weet Erik van Eerdenburg - wie?- precies was Hochkultur is.

Semolina Pilchard | 14-01-12 | 20:35

2e Link doet het nie.
.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/01/...
The requested page could not be found.
Page not found.
.
Moet zijn: tinyurl.com/82zloha ?
.
Geef geld of anders illegale feestjes en overlast. Durf eens in de weg te staan of ons gratis geld af te pakken. Als je dat doet gooien we al onze linkse principes weg en gaan we mensen uitsluiten, net als Geert.

Da was ik nie... | 14-01-12 | 20:34

Sorry de tweede

McSnor | 14-01-12 | 20:33

Spiegeltje voor de eerste link?

McSnor | 14-01-12 | 20:32

Ik hou niet van iedereen gelijk. Zolang je wederzijds discrimineert kan´t´n leuke hobby,tijdverdrijf zijn.

Ratzing. | 14-01-12 | 20:32
-weggejorist-
Bobbinski | 14-01-12 | 20:30

Who fucking cares, wie wil d'r nou drie dagen op zo'n modderige stinkcamping staan en dag in dag naar het lawaai van zo'n stelletje luizebollen luisteren. Ik niet i.i.g. en Zijlstra ook niet denk ik zo, die zal je eerder in het concertgebouw vinden... Overigens denk ik dat er genoeg mensen op de zogenaamde linkerflank, als je nog over links en rechts kan praten, het helemaal eens waren met die juwelier in Nijmegen.

Rest In Privacy | 14-01-12 | 20:29

En ondertussen wel hordes dieven binnenlaten. Geen tent is nog veilig daar.

blinde kip | 14-01-12 | 20:28

En Eerdenburg zal art.1 niet erkennen (wanneer het hem uitkomt) want art.1 stelt dat discriminatie op grond van ras mogelijk is, daarmee bevestigend dat er verschillende rassen bestaan, wat het dus per definitie een racistisch artikel maakt. Volgens de logica van bepaalde onfeilbare Universitaire scripties. Dus.

ZKH EénOog | 14-01-12 | 20:28

I would like to see the cocksucker try.

Semolina Pilchard | 14-01-12 | 20:27

Bezoekers die de hele dag rondrennen in een idioot pak mogen ze van mij wegsturen. Net als die gasten die gaan rondlopen met een stuk boom. En iedereen die fan is van Jack Johnson. Weg ermee!

blinde kip | 14-01-12 | 20:27

Lowlands...

Ooit zo'n PRACHTIG festival!

Tegenwoordig vooral voor pubers die voor het eerst naar een festival mogen én hipsters,kakkers en juppen die er heen gaan om te kunnen laten zien hoe trendy ze wel niet zijn.

De kosten van een weekendje Lowlands staan gelijk met twee weken zonvakantie in een ver oord.

Opbokken met dat over gecommercialiseerde festival.

overVecht | 14-01-12 | 20:26

Die man heeft vorig jaar al kruiwagens met geld verdiend aan de vervroegde verkoop van kaartjes, door die BTW-verhoging(we weten allemaal hoe dat is afgelopen). Die man heeft niks te zeuren.

Bovendien zou ik niet weten waarom meneer überhaupt subsidie moet ontvangen.

Pasta-saus | 14-01-12 | 20:26

www.discriminatie.nl/ geeft onbedoeld een dubbele betekenis aan "Moet je je eigen ik verstoppen om geaccepteerd te worden?"...

Tommygunner | 14-01-12 | 20:26

Gesubsidieerd dus het zal sowieso wel kudt zijn.
Ik ga niet.

Herr Knäckebröd | 14-01-12 | 20:25

BB, vecht je persoonlijke vete met EE even ergens anders uit. En verdre ging ik toch al niet naar Lowlands. Want stom.

niet voor de hond | 14-01-12 | 20:25

Verder vind ik dat al dat politieke gelul weg moet blijven van Lowlands. Gewoon lekker bier drinken en vette bands checken, meer niet. Oh, en kut roepen natuurlijk!

merlinn | 14-01-12 | 20:24

En zo heb je elke week weer Buikhuijzen-affaire achtige toestanden. Dat dictatoriale, niet voor rede vatbaar zijnde, linkse gespuis leert het echt NOOIT!!!

En maar poet blijven verdampen van je, dat kunnen ze als de besten.

ZKH EénOog | 14-01-12 | 20:23

Wat een zielig zeiktopic zeg. Ik zou 'm d'r ook niet inlaten, begrijpelijk toch.

Chorizoworstje | 14-01-12 | 20:23

Mag het nog wel lowlands genoemd worden door Koning Riemen!

deraderendraaien | 14-01-12 | 20:23

En eensch met Bobbinski.

merlinn | 14-01-12 | 20:22

2e link werkt niet.

merlinn | 14-01-12 | 20:22

Eigen pistent eerst!

blinde kip | 14-01-12 | 20:21
-weggejorist-
Bobbinski | 14-01-12 | 20:20

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland