
Schoonmakers zijn baas. Ruimen andermans troep op. Vegen andermans rotzooi van de straat. Pulken andermans kontpoep uit wc's. Boenen andermans urinepis van de vloer. Zwabberen andermans roggels uit de voegen. Poetsen andermans hiv-bacillen van de deurkrukken. Peuteren andermans oorsmeer onder de bureaux vandaan. Swifferen andermans neuqsap van de kopieerapparaten. En dan worden ze vervolgens genaaid qua financieelgeld door diezelfde andermans, die het ook nog eens vertikt om fatsoenlijk goedemorgen, goedemiddag en goedenavond tegen de schoonmakert te zeggen. Daarom staken ze, en daarom is het nu zo'n troep overal. Tom Staal trok vandaag z'n mooiste FNV-pak aan en mengde zich tussen de boeroepende boeroepers uit alle windstreken van boeroepistan tijdens de Mars van Repsect. Kan zijn dat af en toe de ondertiteling wegvalt. Dat ligt aan uw toestel.
FILMPJE.
Reaguursels
Inloggen@pius
www.dailymotion.com/video/xcujc1_funny...
Rammstein | 13-01-12 | 02:15
Maar flipper is lievv.
pius | 13-01-12 | 02:01 | + 0 -
Flipper ook.
Baby Rasta | 13-01-12 | 01:56 | + 0 -
Die lacht overal om.
ruttelachtomiets.tumblr.com/
pius | 13-01-12 | 01:54 | + 0 -
De p.m zou erom lachen.
Bart_Bart | 13-01-12 | 01:52 |
Even nuanceren natuurlijk. Dat gezeik over schoonmakers allemaal.
Baby Rasta | 13-01-12 | 01:51 | + 0 -
Leve de Polen. Die maken alles schoon.
Zelfs mijn lul.
Wie heeft het over sex? Eeen Duitse voldoet
@pius | 13-01-12 | 01:47
Lol! Lekker bezig weer -Santorum-, -Perry-, -Spekman-, -Chavez-, pius :-)
pius | 13-01-12 | 01:47 | + 0 -
Viezeriken allemaal. Polen moeten we hebben.
Lewis Lewinsky | 13-01-12 | 01:43
Zolang het geen echo's zijn uit een ver verleden heb je een prima leven.
neemjemoederindemali | 13-01-12 | 01:34 | + 0 -
Kudtzakken schoonmakers allemaal.
Als ik werkgever in die branche zou zijn zou ik alle schoonmaakmiddelen afpakken en ik hun de toiletten schoon laten likken.
Stuk voor stuk.
En Wilders is een racistische paardenlul trouwens en de belastingen moeten omhoog.
En de EU is een geweldig initiatief. Leve Marokko!
Mensen die geen waardering kunnen opbrengen voor eenvoudig werk zijn vaak mensen die zelf niet de slimste zijn in hun groep en om zich te bewijzen uit wanhoop opzichtig naar anderen trappen. Triest gedrag waar de meeste collegea van dat soort lui zich voor generen.
Het was een openbaring voor mij, Soma's zijn lui, allemaal.
@boeglul | 13-01-12 | 01:37
Neen. Maar zonder zinduigen heb je er niet veel aan.
*Oehoe roept en naar echo's luisteren doet die van borsten en billen komen*
Ik ben in een milde bui vannacht. Ik vind Tom niet zo tof,die arabier die met de qat kauwers praatte heeft meer bekentenissen uit de Somaleiers gehaald dan Rutger en die Audi rijdert.
@geurtje | 13-01-12 | 01:37
Mooie dromen, schoonheid!
@neemjemoederindemali | 13-01-12 | 01:31
Plusje voor het gebruik van ironie.
Lewis Lewinsky | 13-01-12 | 01:35 | + 0 -
Iets in die categorie ja, een ware pionierster if U will.
@pius | 13-01-12 | 01:35
Wat nou, jij bent begaan met het lot van de wereld en die schoonmakers, ik schijt die plee nog onder terwijl ze hem schoonmaken, gewoon omdat het kan.
geurtje | 13-01-12 | 01:37 | + 0 -
Will do, you too.
Lewis Lewinsky | 13-01-12 | 01:32
Sex
*gniffel*
@neemjemoederindemali @pius
Om met Theo Maassen te spreken 'wees lief voor elkaar'.
Welterusten.
geurtje | 13-01-12 | 01:30 | + 2 -
Ik heb betreffende wc wel eens schoongemaakt. Schaamhaar valt in vele kleuren.
Maar hoe deze heren hun urine tegen de deur aankregen is mij nog steeds een raadsel.
Vandaar de gok op een pirouette.
@Lewis Lewinsky | 13-01-12 | 01:32
Lieverd toch. Dan moeten schoonmakers in de grondwet, ik zie geen andere optie.
Ga er van dromen. Toedeloe! En veeg de vloer aan met die neutelaars hier.
@Rammstein: slaap ze, if you please.
Lewis Lewinsky | 13-01-12 | 01:32
Benen billen en borsten zijn geen zintuigen. Toch?
@Niemands Knegt | 13-01-12 | 01:33
En terecht, ik ben gewoon een lul die minkuddo's verdiend, in tegenstelling tot mijn goede vriend pius die heel erg begaan is met het lot van schoonmakers.
neemjemoederindemali | 13-01-12 | 01:34 | + 0 -
*proest*
@Rammstein | 13-01-12 | 01:31
Ruw volkje, waar je toen onder verkeerde? Goudzoekers? Cowboys? Kantoorklerken?
@pius | 13-01-12 | 01:31
Wat min bezig, doe niks anders dan je plussen, en terecht, je tegels zijn van super niveau.
@neemjemoederindemali | 13-01-12 | 01:31 | -1
Nou vooruit, 1 minnetje van mij, voor deze verschrikkelijk asociale plemp. Arme schoonmakers.
@de deurwaarder | 13-01-12 | 01:31
Dank dank
@geurtje | 13-01-12 | 01:29
Nee, gekkie. Mannen vinden vrouwen mooi, voor al hun zintuigen. En ja, daar komt sex van. En dan zijn schoonmakers nodig, om de troep weer op te ruimen.
@Niemands Knegt | 13-01-12 | 01:29
Ik heb mijn stoottroepen en jokers nog niet in gezet.
@pius | 13-01-12 | 01:28
U heeft gelijk.
*pluskuddo's geeft*
Niemands Knegt | 13-01-12 | 01:29 |
Hij is nogal min bezig tegen mij. Maar morgen worden zijn plusjes weer weggepoetst door hordes piushatende schoonmakers.
Lewis Lewinsky | 13-01-12 | 01:29 | + 0 -
Mijn vorige baan. Moest de wc delen met mannen. Dan maak je wel eens iets mee.
neemjemoederindemali | 13-01-12 | 01:28 |
katsjing -1
@Lewis Lewinsky | 13-01-12 | 01:27
Schoonmakers zijn sowieso allemaal kudt en dan gaan ze nog staken ook. #lozers etc.
*minkuddo's heldhaftig in ontvangst neemt*
@de deurwaarder | 13-01-12 | 01:21
Daar heb ik nooit in geloofd. Ik stel gewoon vast dat aardige mensen niet eerlijk zijn.
@Lewis Lewinsky | 13-01-12 | 01:29
Tsss, dat is misschien haar werk wel. REPZEICT!
@neemjemoederindemali | 13-01-12 | 01:24 |
1. pius : -1,410
6. neemjemoederindemali : -422
Het gat is erg groot mijns inziens.
@Lewis Lewinsky | 13-01-12 | 01:25
Welnee, op aardigheid. Dat 'we' 'jullie' als mannen zien.
Of zoiets was het.
@Rammstein | 13-01-12 | 01:27
Maar waarom, in godsnaam, neem jij de herentoiletten?
@de deurwaarder | 13-01-12 | 01:26
Dat bedoel ik, ik ken mijn plek en dat ik dan minkuddo's ontvang accepteer ik. #gewoonomdathetkan
neemjemoederindemali | 13-01-12 | 01:23 | + 2 -
Ik pleur op naar twitter. Even schoonmaken daar.
Tiran;)
+1@neemjemoederindemali | 13-01-12 | 01:23
Schitterend comment! Een beetje off topic, maar een kniesoor die daarvoor een schoonmaker inhuurt.
geurtje | 13-01-12 | 01:19 | + 0 -
Ik heb het idee dat ze op het werk oefenen in plassen zonder handen en tegelijkertijd een rondedans oefenen.
neemjemoederindemali | 13-01-12 | 01:23
dat is nog eens een goeie tegel. Oprechtheid is een deugd lees ik net.
U bent goed bezig!
@geurtje | 13-01-12 | 01:22
U bedoelt masochistisch?
@geurtje | 13-01-12 | 01:22
U bedoelt masochistisch?
@Dmitri Dmitrievitsj | 13-01-12 | 01:22
Ssstt, die eerste regel van je, dat is een van de best bewaarde geheimen van het vrouwelijk toiletgebeuren. True, maar we zeiken alleen als mannen alles onder spetteren.
@La Vie En Rose | 13-01-12 | 01:22
slaap lekker Vie
@geurtje | 13-01-12 | 01:23
Het hele concept vrouw is, en dat zeg ik niet om on topic te zijn, gebaseerd op schoonheid.
lauwebal | 13-01-12 | 01:08
Die "figuren" zijn de kartrekkers en organisatoren.
Zonder bonden geen actie.
@Niemands Knegt | 13-01-12 | 01:20
Absoluut niet, ik wil niet stoken ofzo maar ik vermoed dat mijn goede vrind pius daarvoor verantwoordelijk is.
@La Vie En Rose | 13-01-12 | 01:22
Geniet van je vrije dag! Trusten.
@La Vie En Rose | 13-01-12 | 01:22
Truste, reparatielerares.
*toilet stuk? roep de remedial teacher*
@Lewis Lewinsky | 13-01-12 | 01:22
En aardigheid niet? Daar is het hele concept 'vrouw' op gebaseerd!
@de deurwaarder | 13-01-12 | 01:18
Pius is een topgozer die super tegels bakt, ik gun hem van harte de eindoverwinning in het pluskuddo klassement.
Btw, ik weet dat ik kudtttegels bak en heb dan ook alle begrip voor mensen die me daarom belonen met een minkudo.
@Dmitri Dmitrievitsj | 13-01-12 | 01:22
Ik bedoel OP de mannenplee, niet ervoor.
@neemjemoederindemali | 13-01-12 | 01:16
Ben je een flagellant of zo? Je slaat jezelf maar voor je kop. En hou je niet in!
@geurtje | 13-01-12 | 01:20
Waarheid! Eerlijkheid! Oprechtheid! Dat zijn, noem me ouderwets, deugden.
@geurtje | 13-01-12 | 01:19
De dames hangen bij het plassen toch altijd een eindje boven de bril, zodat ze de bril onderpissen? Mannen doen tenminste de bril omhoog als ze alles - minus de bril dus - onderpissen. Ik poep altijd thuis, maar als ik op het werk zou poepen zou ik voor de mannenplee gaan.
En nu ga ik pitten.
Slaap lekker @all.
@pius | 13-01-12 | 01:16
ghehe, binnenkort ga ik mijn stoottroepen inzetten.
*ruikt de overwinning*
Lewis Lewinsky | 13-01-12 | 01:16
U bent uw geloof in de oprechtheid van de mensch verloren?
@Lewis Lewinsky | 13-01-12 | 01:16
Jezus, Lewis: wat krijgen we nou dan toch? Geloof jij nog in waardigheid? Dat moet je me toch eens uitleggen.
@geurtje | 13-01-12 | 01:02
Ik weet. En het wordt er niet beterdur op. Ook niet qua taalvirtuositeit.
Ik ben deels schoolmaatschappelijk werkster en geef een paar uur per week remedial teaching aan kinderen met o.a. een taalachterstand.(part-time)
Is leuk werk. En op vrijdag de 13e ben ik vrij.
Op alle vrijdagen, maar dit terzijde
@neemjemoederindemali | 13-01-12 | 01:15 |
Dezelfde muzieksmaak.
Enne, die min op mijn post van | 13-01-12 | 01:12 | komt toch niet van u, hè?
Nou we het er toch over hebben: waarom zeiken mannen altijd de hele boel onder? Ik ken 'r tig die altijd gaan poepen bij de dames, omdat contact met de wc-bril bij de heren zou lijken op suïcide.
Yeah, I know: zinloze aankeiler.
neemjemoederindemali | 13-01-12 | 01:11
neh, maar Pius plussen is toch ook goed?
@geurtje | 13-01-12 | 01:13
Aardig zijn kan niet alleen kwaad, aardig zijn is kwaad. Want aardig zijn schaadt de eerlijkheid. Aardige mensen zijn niet eerlijk. En eerlijke mensen zijn niet aardig.
Bij de keuze tussen waarheid en aardigheid weet ik het wel.
neemjemoederindemali | 13-01-12 | 01:15 | + 0 -
ROFLOL
@geurtje | 13-01-12 | 01:13
Wil jij me niet een beetje min kuddo's geven?
lauwebal | 13-01-12 | 01:06 |
Immigranten worden ingeburgerd... Maar er zijn mensen die hier al wat langer zijn die nog steeds geen Nederlands spreken maar wel werken! Die mogen wat mij betreft scholing krijgen. Ze vragen er immers zelf om. En zelf betalen lukt nou eenmaal niet met dat loon.
Het is dan wellicht niet de taak van de werkgever om een niet werk gerelateerde opleiding aan te bieden danwel te betalen, maar ze hebben het de vorige onderhandelingsronde wel afgesproken.
Ik vind, afspraak is afspraak. En inderdaad, betere verhoudingen!
we komen er wel
geurtje | 13-01-12 | 01:10 | + 0 -
Wat mij nog het meeste verbaast in deze, dat dit type mens het de normaalste zaak van de wereld vindt.
@Niemands Knegt | 13-01-12 | 01:12
Wat betaald die p(l)(i)us je nou?
@pius | 13-01-12 | 01:12
Je bent te goed voor deze wereld, btw, ik vind je tegels allemaal TOP, zal het aan al mijn vrienden en kennissen vertellen.
*vraagstaart kan wel inpakken dus*
@de deurwaarder | 13-01-12 | 01:09
Goed zo! Zoals Markies de Sade al zei: "Voor de brave burger is nog nooit een standbeeld opgericht."
Oftewel: respect van de massa, wat koop je er voor.
Maar een beetje aardig zijn voor elkaar kan natuurlijk geen kwaad.
@Parsons | 13-01-12 | 00:35
Sterkte
@neemjemoederindemali | 13-01-12 | 01:08 |
Het leven is keuzes maken en in mijn tegel van | 13-01-12 | 00:54 | heb ik mijn keuze gemaakt; u zult een andere filantroop moeten zoeken, met alle respect.
neemjemoederindemali | 13-01-12 | 01:10
Ik moet wat toch;)
@geurtje | 13-01-12 | 00:59
Psies.
@de deurwaarder | 13-01-12 | 01:09
Wilt u mijn tegels minnen aub?
#mijndankisgroot
@lauwebal | 13-01-12 | 00:58
Dat eerste is een beetje jammer ja. Maar het valt mij wel op dat nou altijd deze mensen worden uitgekozen om even een vraaggesprekje mee te hebben.
W.b. dat respect verdienen: het gaat de werkgevers niet om hun mensen, maar om de poen.
Dat is natuurlijk bijna overal zo, maar deze mensen hebben ook nog eens te maken met het feit dat een groot deel van het volk op hen neerkijkt voor het feit dat zij werk doen wat bijna geen hond wil doen.
Dat laatste zouden wij best wel wat meer kunnen waarderen.
@pius | 13-01-12 | 01:07
Heb je hulptroepen ingeschakeld? #trut
@Rammstein | 13-01-12 | 01:03
Ik heb ooit eens een bedrijfsverzamelgebouwkantoording geëxploiteerd en daar draaiden sommige huurdertjes zelfs de spaarlampen uit de armaturen om thuis bij het licht daarvan gezellig hun neus te snuiten in het wc-papier dat uit dezelfde toiletruimte gestolen was.
Dus nee, het lijkt me heel redelijk dat alleen schoonmaakmensen hun bek moeten houden.
geurtje | 13-01-12 | 01:04 |
Ik zou het niet weten. De meeste mensen zijn wel aardig, of ze ook daadwerkelijk respect hebben maakt me eigenijk niet zo heel veel uit.
Ik doe mn ding, probeer te helpen waar mogelijk en hop weer verder. Best gezellig hoor
@lauwebal | 13-01-12 | 01:06
Alle begrip heb je? Dus dat bedoelde je met *Aan het eind van de werkdag nog even een flinke drol draaien op de WC-bril*? Dat is jouw manier van alle begrip tonen?
@Rammstein | 13-01-12 | 01:08 : Toch iets beter lezen.
lauwebal | 13-01-12 | 01:01 | + -1 -
Wat lief. U gelooft in een wereld waarin iedereen met respect met elkaar omgaat.
Bent u komiek van beroep ?
@Niemands Knegt | 13-01-12 | 01:02
Wilt u mijn tegels ff minnen aub?
@Dmitri Dmitrievitsj | 13-01-12 | 01:04 : Dat begrijp ik. Maar die figuren van de vakbonden, die ook bij de acties zijn betrokken, kunnen dat wel. En die vertikken dat. Natuurlijk zijn veel problemen mbt. een gemis aan respect op te lossen met fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden.
Neemjemoederindemali | 13-01-12 | 01:0
Schande natuurlijk. Jij lijkt die dingen die onder je schoenen zitten nick wel.
@pius | 13-01-12 | 01:05
Sorry, druk ik per ongeluk al weer op de plus ipv pius, mijn excuses hoor.
Niemands Knegt | 13-01-12 | 01:02
Mijn dank is groot en eeuwig;)
@de deurwaarder | 13-01-12 | 01:01 : Dat niet iedereen dezelfde capaciteiten heeft begrijp ik. Maar een werkgever is niet verantwoordelijk voor scholing, tenzij het specifiek met werk te maken heeft. Immigranten die hier naar toe komen, moeten zich zelf inspannen om de taal te leren, en dat niet afschuiven naar werkgevers. Die taallessen zijn onredelijke eisen zoals immigranten wel vaker doen, overigens in de regel ingefluisterd door linkse idioten. Niet Nederlands kunnen vind ik een gegronde reden voor uitzetting trouwens.
Zoals ik eerder al schreef: Een wat beter loon en redelijke verhouding tussen de hoeveelheid werk en de tijd daar heb ik alle begrip voor.
Hoe download je die extension dan? Snaputnie
@de deurwaarder | 13-01-12 | 01:01
'.. enorm stel hersens zoals jij ...': grappig, Deurwaarder.
Hoeveel respect ontmoet jij trouwens op een doorsnee dag?
@lauwebal | 13-01-12 | 00:58
Die mensen ervaren de minimale beloning voor hun werk als een gebrek aan erkenning. Dat ervaren ze als respectloos. Ze kunnen het niet zo goed formuleren, maar dat doet er niets aan af.
geurtje | 13-01-12 | 00:59 | + 0 -
Hoe zou het er uitzien bij de mensen thuis, de mensen die het op bijvoorbeeld een kantoor normaal vinden om een wc dusdanig vol te schijten en papieren, tamponeren of verbinden, dat er een loodgieter bij moet komen ?
Of bewaren ze het voor de werkplek ?
@pius | 13-01-12 | 00:50
Ghe, bakito is geroyeerd en Holzie gaan we kuddo neutraal maken, kortom, het gaat tussen jou en mij. (en ik vecht gemeen)
@pius | 13-01-12 | 00:58 |
De minste moeite, mijn waarde.
@La Vie En Rose | 13-01-12 | 00:55
Ja maar ja maar ja, vroeger bestaat niet meer.
Vrijdag de 13e is daarentegen uiterst actueel. Wat voor les geef je de kotertjes eigenlijk? En weet je het allemaal wel zeker? And I mean this caring.
lauwebal | 13-01-12 | 00:30
Het gaat om afspraken die er bij de vorige staking gemaakt zijn, die de werkgevers niet nakomen. Scholing was toegezegd...., maar nu vinden ze het te duur......
Sommige mensen zijn niet gezegend met een enorm stel hersens zoals jij......
@Rammstein | 13-01-12 | 00:59 : Precies! En daarom is het demonstreren daarvoor ook onzinnig. Ik denk dat in een bedrijf waar collega's respectvol met elkaar om gaan ook met respect wordt omgegaan met de schoonmakers, althans dat is mijn ervaring. En respect moet trouwens ook van twee kanten uit komen. Ik heb schoonmakers die zelf vriendelijk zijn en hun werk goed doen altijd met respect behandeld zien worden.
On topic: zonder hun eisen te kennen ben ik solidair met de schoonmakers. Hun werk kan door zo veel mensen gedaan worden dat de beloning bepaald wordt door vraag en aanbod van mensen en niet door de toegevoegde waarde van het werk dat ze doen. Af en toe een staking herinnert de bazen eraan hoeveel het werk waard is. Zonder arbeidersbeweging ontstaat een arme onderlaag die niets meer kan kopen.
Gans het raderwerk valt stil als uw machtige hand het wil! Actie!
lauwebal | 13-01-12 | 00:58 | + 0 -
Of gewoon bij je opvoeding hoort.
@La Vie En Rose | 13-01-12 | 00:50
Och ja, en moet je de Notabillen eens horen piepen als ze op een vuile plee moeten poepen. Dan opeens blijkt het belang van de zwijgzaam poetsende Ghanees of Irakees.
@pius | 13-01-12 | 00:51
;-)
@La Vie En Rose | 13-01-12 | 00:50 : Eens. Maar als ze vervolgens lopen kletsen over taalcursussen en respect zonder te snappen waar het om gaat, dan zijn ze mijn sympathie al kwijt. Een fatsoenlijk loon en goede werkomstandigheden eisen is echter prima. Respect is iets wat je niet in een CAO kunt vastleggen, maar is iets wat moet groeien tussen schoonmakers en de andere mensen in het bedrijf.
Niemands Knegt | 13-01-12 | 00:54 | + 0 -
Dat is zeer lief. Ik vind u ook erg aardig. Kunt u mij minnen aub?
@Bart_Bart | 13-01-12 | 00:43
Gek is dat hè? Schoonmakers profiteren niet echt van de vrijemarktwerking. Hun werkgevers daarentegen....
@Rammstein | 13-01-12 | 00:47
Daar sluit ik mij bij aan.
@geurtje
Miss You toehoe.
@pius | 13-01-12 | 00:50 |
Sinds ons tête-à-tête bij het schitterende jaren tachtig topic alhier www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/01/... heb ik een zwak voor je; hoe kan ik je helpen?
@lauwebal | 13-01-12 | 00:42
Wat lul je, het ging toch goed.
@Rammstein | 13-01-12 | 00:49
Very glad, you said it!
Bart_Bart | 13-01-12 | 00:43 | + 0 -
Nee. Omdat die kudtmarkt ze niet echt zegent zogezegd.
geurtje | 13-01-12 | 00:50 | + 0 -
Oh, I knòw ! Believe me.
La Vie En Rose | 13-01-12 | 00:50 |
*handen stukklapt*
neemjemoederindemali | 13-01-12 | 00:47 | + 0
Jij wint nooit van holzie of bakito. Snap dat nou. Doe mij gewoon helpen.
@Rammstein | 13-01-12 | 00:47
Nou, qua lauwebal is het vervoegen niet zo ingewikkeld.
Mis joe too. Een klik met een vrouw is toch wel bijna het leukste. Ja, ik weet, ik zeg 'bijna'. Maar ik weet dat jij dat begrijpt.
Schoonmaak is bij elk bedrijf en ook bij de overheid een sluitpost op de begroting.
Dat betekent dat het schoonmaakbedrijf met de goedkoopste offerte in de prijzen valt.
Hun werknemers dan weer niet. Die krijgen steeds minder uren waarin ze hetzelfde werk moeten doen, werk dat heel slecht wordt betaald. Zo gaat het bij ons op school al jaren en dat is nog enigszins schoon werk.
Respect voor de schoonmakers dus en groot gelijk dat ze staken.
En diegenen die roepen dat ze dan maar een vak hadden moeten leren: Niet iedereen heeft de capaciteiten om professor te worden. En als zij het niet doen, wie dan wel?
Ze kunnen natuurlijk ook thuis gaan zitten en van een uitkering leven met een beetje zwart bijbeunen.
lauwebal | 13-01-12 | 00:46 | + 0 -
Glijdt u maar eens lekker uit op zo'n pas gedweilde vloer.
Goed hard.
@pius | 13-01-12 | 00:39
Klopt, doe niks anders als je als een gek plussen. #allesvoordeoverwinning
geurtje | 13-01-12 | 00:42 | + 0 -
Een groot schrijfster die te weinig tijd hier doorbrengt. Taalvirtuoos !!!
Miss U much.
@geurtje | 13-01-12 | 00:40 : Nee, dat doen die schoonmakers ook. Staken, het moet niet gekker worden. Demootjes lopen doe je maar in je eigen tijd.
@pius | 13-01-12 | 00:39
Belangrijkste nadeel van schoonmakers is dat ze nou nooit eens lekker VVD stemmen.
Rammstein/Pius | 13-01-12 | 00:39 |
Psies. Ik werd ooit 13 op vrijdag de 13e.
Nou, moet je eens zien wat er van me is geworden.
Ontluisterend dat er geen ME aanwezig was. Deze demo had flink uit de hand kunnen lopen.
lauwebal | 13-01-12 | 00:24 |
Veeg je nog wel je eigen reet af?
Lijkt me niet eenvoudig als je zo'n arsehole bent.
Bart_Bart | 13-01-12 | 00:37 | + -1 -
Fout.
Zo. Heeft er nog iemand wat tegen schoonmakers? Melden graag.
Parsons | 13-01-12 | 00:35 | + 1 -
Zet hem op ! Vrijdag de dertiende is een mythe.
De kantoormensen moeten hun eigen ruimtes schoonhouden, of robots inzetten, dat is de oplossing. De schoonmakers kunnen dan ramen gaan lappen bij particulieren, dat verdient beter.
neemjemoederindemali | 13-01-12 | 00:3
goed bezig;)
Neemjemoederindemali | 13-01-12 | 00:38 | +
da witte gij wel.
@pius | 13-01-12 | 00:15
Holzie gaat niet winnen, we maken hem kuddo neutraal.
Parsons | 13-01-12 | 00:35 | + 1 -
Sterkte man!
@pius | 13-01-12 | 00:13
sorry, wist niet meer of ik je nu moest plussen of minnen.
@pius | 13-01-12 | 00:31
Zeventien mensen ?
Enfin. Sleep well folks. Morgen fijne dag in 't ziekenhuis voor de boeg, kuch. Vrijdag de 13e, maar dan anders deze keer.
*het licht uit doet*
@Bart_Bart | 13-01-12 | 00:26
Dank u welbeleefd.
Weet je hoeveel mensen bellen in ijpen?
@deoudererijperevrouw | 13-01-12 | 00:27 : Dat ben ik zeker. In begrijp dat ze wat beter betaald willen worden en normale arbeidsvoorwaarden. Maar de manier waarop ze het eisen.. Talencursussen en respect zonder te weten wat respect inhoudt. Stel nou eens normale en harde eisen, daar kan ik best achter staan. Maar ga de baas en samenleving nou niet voor zaken verantwoordelijk houden die je zelf al lang had moeten regelen (scholing).
@lauwebal | 13-01-12 | 00:24
ja, zo is het dus wel!
lauwebal | 13-01-12 | 00:24 | + 1 -
Thuis zeker niets in te brengen ?
@lauwebal | 13-01-12 | 00:24
U bent echt een sociaalvoelend mens.
lauwebal | 13-01-12 | 00:20 |
LOL. al ben ik het nogal oneesn met je;)
@Ayatollah Oink-Oink | 13-01-12 | 00:21
Jij hebt misschien wel de kewlste nick van Geenstijl. Hulde.
Bart_Bart | 13-01-12 | 00:15 | + 1 -
Tsja, eikels heb je in alle takken van sport.
En dat gezeik over lopen op een pas gedweilde vloer. Ik ben het zo zat, dat ik op zo'n moment de vinger in de keel steek en de gehele lunch er uit braak. Is het ook niet erg dat ik er loop, ze moeten het toch opnieuw doen. En ik bepaal zelf wel of ik goedendag zeg, het moet niet gekker worden. Dankzij onze inspanningen verdient het bedrijf genoeg geld om die schoonmakers te betalen. 300 jaar geleden werden ze hier nog met schepen naar toe gebracht om het werk geheel onbetaald te doen, en respect was er uitsluitend voor de zweep, dus er is al heel wat vooruitgang geboekt.
zeg maar jansen | 13-01-12 | 00:17 | + 0 -
Oww. Thanx. (scherp ikke)
@lauwebal | 13-01-12 | 00:20
Dan doe je het zelf.
prince | 13-01-12 | 00:20 | + 0 -
Zit wel wat in maar niet alles;)
Bart_Bart | 13-01-12 | 00:18 | + 0 -
Kudtzak. Tegen jou praat ik niet meer. Werk je voor de plus of zo?
@ZKH EénOog | 12-01-12 | 23:00
Eens.
@pius | 13-01-12 | 00:17
nee absoluut eens doch zit de macht in het indvidu en dan word je geen sanitair medewerker
Kapottestofzuiger heeft in zijn firstpost gelijk. Niet piepen maar werken. Moeten dankbaar zijn dat ze hier mogen zijn. Dat ze überhaupt nog iets betaald krijgen.. En ook nog eens denken dat een werkgever een taleninstituut is. En zich gedragen alsof het een gezellig uitje is. En de wc's maar stinken, en de vloeren steeds ranziger omdat ze alleen maar lullen en niet poetsen.
@zeg maar jansen | 13-01-12 | 00:17
Hij had het viervoudige kunnen vragen.
Maar dat vond hij ook weer overdreven voor een ochtendje werk.
Een hoer met ethisch besef dus.
@pius | 13-01-12 | 00:15
Johan Derksen, van 'doen!'.
Dat tooltje installeren bedoel ik. Superhandig. Veel efficiënter. Oja, en ik heb je vijf plusjes gegeven, omdat je er niet om vroeg.
prince | 13-01-12 | 00:05 | + 0 -
jatoch;)
pius | 13-01-12 | 00:15 Derksen. Van "Doen!". Je weet wel die televisiehoer die zich nu ook ten dienste stelt van een stroomboer.
Bart_Bart | 13-01-12 | 00:10 | + 0 -
Johan wie? en doe eens nader specificeren bitte. Warum?
@Rammstein | 13-01-12 | 00:07
Ik ben ook schoonmaker geweest, toen ik 15 was, in de zomervakantie.
En nee, dat was niet vorige zomer. Dat was twee zomers geleden ;-)
Echter terugkijkend, onze 'bazin', was een alcoholiste, die weinig tot geen overzicht had. Daarbij was het verloop nog hoger dan het verloop van Patty Brard. Dus ja, je kan ook weer niet teveel vragen.
Jemig, je kan toch wel fatsoenlijk goedemorgen of goedemiddag zeggen als de schoonmaakster binnenkomt, stelletje verwaande hoog-opgeleiden.
pius | 13-01-12 | 00:13 Je tien voor je opstel.
Neemjemoederindemali | 13-01-12 | 00:09 |
Waarom brutus, jij wint toch nooit van holzie. Ik heb nog een kans;-)
@lauwebal | 13-01-12 | 00:10
Ja lachen!
Ge-wel-dig idee man.
En nu weer snel terug in je hok van fok.
O/T
Stop je leuter in een kleuter, met Henk Bleker (CDA).
www.telegraaf.nl/binnenland/11295108/_...
Kutzakken. Ik word geplust als een bunzing.
*middelvinger opsteekt en pijpbewegingen suggereert naar meelezende kneuzen*
Taal leren in de baas zijn tijd is een straal bezopen eis. Ik heb respect voor mensen die gewoon zelf de taal leren.
lauwebal | 13-01-12 | 00:10 Ik hoop dat je de volgende dag weer zittend werk hebt in dat schijthok. Dan leer je die fratsen snel af.
@kapotte_stofzuiger | 13-01-12 | 00:09
Alsof die schoonmakers wat hebben aan een kapotte stofzuiger, das pas disrespect.
@pius | 13-01-12 | 00:05
Ja Pius, doen!
Groetjes, Johan D.
Aan het eind van de werkdag nog even een flinke drol draaien op de WC-bril vlak voordat de schoonmakers komen. En nu ze staken is het helemaal lachen gieren brullen, want die drol blijft een paar dagen liggen.
Rammstein | 13-01-12 | 00:07 Het kan ook anders ja.
"Met de assistente van dokter van der Ploehoeg". Nog in herinnering heeft, ergens.
Rammstein | 13-01-12 | 00:07 |
U snapt het.
@pius | 13-01-12 | 00:05
Ik heb je per ongeluk wat plusjes gegeven, sorry heur.
#gnagna
Stormageddon | 12-01-12 | 23:58 | + 0 -
Hij bedoelt waarschijnlijk uitbuiken.
Pasta-saus | 13-01-12 | 00:00 |
Wie dan macaroniaanvulling?
Een fipo 'belonen' met -8 toont maar weer eens aan hoe respectvol anderen met reaguurders omgaan.
Respect voor de schoonmaakbranche !
@pius | 13-01-12 | 00:05
Ik zou het maar doen. Maar hey, ik ben geen schoonmaker.
@pius | 13-01-12 | 00:03
ben ik met je eens!
Voor sommigen is het idd geen kwestie van kiezen.
Parsons | 13-01-12 | 00:02 | + 0 -
Aaah. Is het makkelijk installeerbaar met chrome. En wat zijn de props?
zeg maar jansen | 13-01-12 | 00:01 | + 0 -
*giechelt* ;)
@zeg maar jansen | 12-01-12 | 23:58
Ik heb je per ongeluk een minnetje gegeven, sorry.
zeg maar jansen | 12-01-12 | 23:59 | + 0 -
Jaja;)
@Parsons | 13-01-12 | 00:02
Wat je gelijk hebt! Iets met zon opgaan mompelt en zo
prince | 13-01-12 | 00:01 | + 0
Kennelijk niet. De werkgevers hebben de macht. Sommigen kunnen slechts kiezen tussen slecht betaald werk en een uitkering.
Staken is hun goed recht.
Pasta-saus | 13-01-12 | 00:02 Weet je wie ook een banner heeft?
@pius | 12-01-12 | 23:58
Ze zeggen het. En van atm0s.
@pius | 12-01-12 | 23:58
Ja, nu hij een banner heeft zijn clicks natuurlijk altijd leuk. Iets met brood en een plank, je kent het wel.
Stormageddon | 13-01-12 | 00:00 Ik hoor Pius te plussen.
Dag vier van z'n straf is nét begonnen.
@pius | 12-01-12 | 23:56
Ik doe ook "vies"werk maar laat mezelf er goed voor betalen, kwestie van onderhandelen toch?
@zeg maar jansen | 12-01-12 | 23:58
Ik heb je per ongeluk geen minnetje gegeven, sorry.
@pius | 12-01-12 | 23:56
Werken, dat deden ze in 1974.
pius | 12-01-12 | 23:58 Dezelfde, compleet met easter eggs.
@Stormageddon | 12-01-12 | 23:58
Dat heb ik vaak met woorden die ik niet vaak gebruik. Mee eensch. Uigebuit. Uitbuiten.
@zeg maar jansen | 12-01-12 | 23:34
LOL! Maar dan zeker dit soort banners:
a2.twimg.com/profile_images/1252387997...
pius | 12-01-12 | 23:58 Zolang de nieuwe CAO er nog niet is geldt de oude. En met die oude hebben ze ingestemd.
@zeg maar jansen | 12-01-12 | 23:56
Ik zeg alleen maar wat ik concludeer. Ze zeiden het zelf op de radio. En de bonden &@#@$% tsja... Ik wéét het niet soms.
@AntiSoof | 12-01-12 | 23:54
Uitbuiden?
Die niet aanbevolen GS extension is die van Parsons?
pius | 12-01-12 | 23:56 Ik heb je per ongeluk een minnetje gegeven, sorry.
Zeg maar jansen | 12-01-12 | 23:56
Ik betrap jou bijna nooit op domme uitspraken en dat meen ik. Maar tataaa!
Voor alles een uitzondering zullen we maar zeggen.
@zeg maar jansen | 12-01-12 | 23:53
Natuurlijk, maar dan moeten ze eerst een paar miljard kunnen lenen van Jan-Kees, wat ze natuurlijk (!) terugbetalen, met rente.....
*alvast bukken doet*
De minachting voor schoonmakers is van een enorme immoralfaggerigheid. Deze mensen werken hard en doen vies werk voor weinig loon. Is het Potverdomme weer niet goed.
Beschamende rechtse wouter Bos praat.
AntiSoof | 12-01-12 | 23:54 Uitgebuit. En nee, dat worden ze niet. Er zijn CAO's afgesloten door hun eigen organisatie. Hun bonden.
@zeg maar jansen | 12-01-12 | 23:52
Die mensen wordt het woordm respect in de mond gelegd. Ze willen gewoon niet zo uit gebuid worden. Ze moeten meer doen in minder tijd voor minder geld. Dát is the prob. En dá willuh zu nie. Nee, logisch. Niemand wil uitgebuid worden.
Zo, 4 dagen raus geweest en nu weer terug. Ik heb heel wat gemist zie ik al wel weer.
Stakende schoonmakers, als het maar niet weer zo'n puinhoop wordt als na Koninginnedag.
@Sliptong | 12-01-12 | 23:51
also also!
necrosis | 12-01-12 | 23:52 Maar betalen ze er ook voor?
Of is dit weer zo'n Griekse tragedie aan het worden?
@AntiSoof | 12-01-12 | 23:50
Volgens mij staken ze voor een vrije dag. Ook al krijgen ze die niet, hebben ze die toch alvast gehad.
AntiSoof | 12-01-12 | 23:50 Kijk het filmpje en zie en hoor hoe het gaat om het eisen om respect.
En dat kun je niet eisen, wel afdwingen door goed je werk te doen.
Speciaal voor mensen die nogal minachtend doen over schoonmakers:
Volgens mij werd Berlusconi destijds (oa) opnieuw gekozen als staatshoofd wegens zijn belofte om de enorme berg vuilnis in Napels op te ruimen.
En raad eens waar het huidige afval van die Spaghetti-vreters nu naartoe gaat......
fd.nl/Print/krant/Pagina/Economie___Po...
Maar toch is respect een essentieel onderdeel van de samenleving. We hebben vrijwel iedereen nodig ondank dat men nogal een twijfelt aan het nut van sommige banen. Maar deze mensen, geboren met een beperkte intelligentie, doen wel het smerige werk. Veelal op z'n elfendertigst en dat kan nog weleens irritatie bij anderen wekken. Aldus van Dale. Maar dat terzijde. En ze stelen uit kluisjes. Niet allemaal maar wel heel veel. En ze praten een apart taaltje of honderd. Door elkaar. En of ze nu peop ruimen of niet, stinken doen ze veelal. Kunnen ze wel wat aan doen maar douchen is alleen hip in de westerse wereld. Wat haram is uiteraard. Restepc!
@Stormageddon | 12-01-12 | 23:48
Ik vroeg me van de week al af toen ik hoorde dat de schoonmakers hun activiteiten hervatten, gaan ze nu werken of staken?
Nee hoor ze staken om geld en vastigheid.
Datkanikvéélbeter! | 12-01-12 | 23:48 Namens Kapotte_stofzuiger kan ik je de tip geven dat je het eens over een dooie goudvis moet hebben.
Als minnetjes je gelukkig maken dat is.
Wat ik me zomaar afvraag: Is "staken" de onvoltooid toekomende tijd, of de onvoltooid verleden tijd van "stoken"?
zeg maar jansen | 12-01-12 | 23:43
Je hebt gelijk. Ik krijg er gewoon pijn in mijn maag van nu ik zie dat al drie!!! minnetjes (tussenstand) heb gekregen...
-
-
-
O. Nee. Wacht. dat was een scheet die dwars zat. Excuseer me even. Ik ga er even van genieten.
Voor deze staking kan ik meer begrip opbrengen dan die van de leraren met hun 1040 uur per jaar.
Datkanikvéélbeter! | 12-01-12 | 23:40 Je moet toegeven dat een minnetje toebedeeld krijgen van weinig respect getuigd.
Vooral als het niet vergezeld gaat van enig argument.
Voor de rest is het plusje vergelijkbaar met de "like" button, wie veel 'vrienden' heeft wint.
Koop je ook geen brood voor.
@necrosis | 12-01-12 | 23:37
Wat ze ook kunnen en erg nuttig is: onzichtbaar mailtjes doorsturen die pertinent niet voor jouw ogen zijn bestemd naar jouw inbox.
Goeie vrinden op de IT afdeling zijn onmisbaar.
Ik heb zojuist de grootste losers uit de maatschappij ontdekt. Reaguurders die zich druk maken over de minnetjes die ze krijgen...
@zeg maar jansen | 12-01-12 | 23:28
Gehe. Psies. We hebben het hel lang zonder gedaan. Gaat niet meer helaas. Ik wou dat het anders was.
@Stormageddon | 12-01-12 | 23:30
Die was ik inderdaad even vergeten.
Aangezien alles gelogd wordt, ben je blij met een 'wizkid' op de ICT afdeling die bepaalde gegevens 'ineens' niet meer kan vinden wegens 'kwijt' ....
*gnehehehehe*
Sliptong | 12-01-12 | 23:13 De Tea-party Geenstijl-extension.
@necrosis | 12-01-12 | 23:27
.. en voor de Kelder-Joris van de IT afdeling, die heeft alle nieuwste films en muziek op de servert staan.
Parsons | 12-01-12 | 23:16 Kun je het niet gewoon met wat respect af?
Morgen proberen bij de bakker, beleefd zijn en respect uitspreken. Kijken of ik het brood voor niks krijg.
Vriendendienstje. Moet kunnen.
@ZKH EénOog | 12-01-12 | 23:07
Het is lastig vragen om respect bij mensen die omhoog likken en naar beneden trappen.
Heb ik regelmatig meegemaakt op kantoor.
Met name directie-secretaressen hebben daar last van.
Ze kunnen niets, werken part-time voor een full-time salaris (want kinderen), schofferen thuis de (bijna) gratis 'nanny' en worden meestal aangenomen om redenen die geen verband houden met hun functie.
Als je in zo'n omgeving iets wilt, kun je beter vriendjes zijn met de schoonmakers/ sters, de postkamer en de vrouw van de kantine.
zwerfpaal | 12-01-12 | 23:13 Wie heeft ze uitgelegd wat respect eigenlijk is?
Toen ze het nog niet wisten was er niks aan het handje.
Respect moet je afdwingen. Tip veur de schoonmakers, smeer de kantoorshit niet uit de pot, maar op de bril.
Even ter verduidelijking de wc-bril.
@Parsons | 12-01-12 | 23:16
Je krijgt mijn respect. Maar dat weet je.
@kapotte_stofzuiger | 12-01-12 | 23:11
Ik heb me d'r laatst een vieze gevangen...
.
www.nrc.nl/wp-content/uploads/2011/08/...
@Sliptong | 12-01-12 | 23:13
Neuh, valt mee hoor. Waar het om gaat is dat die zooi niet gratis is.
@ Pritt Stift En een nieuw record prachtige tautologieën en pleonasmes in je post, netjes :)
@Parsons | 12-01-12 | 22:58
Ik zag dat je lekker aan het bijbeunen bent met je banners op je Third Party Geen Stijl extension. Ouwe snoepert.
Mijn vrouw is ook schoonmaakster en wil nu ook ineens respect. Ik vroeg: Op welk oog wil je hem hebben?
Ze weet niet eens wat respect betekent. Ik wel, niet dat ik het veel krijg op mijn werk, want dat laat ook veel te wensen over.
Schoonmakers krijgen toch enorme premies, gouden handdrukken etc.? Oh wacht....
@kapotte_stofzuiger | 12-01-12 | 22:57
LOL @ screensaver. Weet je zeker dat het geen virus is die al je e-mails in soera's verandert?
@Sliptong | 12-01-12 | 23:09
LOL 'Sliptong, professioneel vampierenjager'
@kapotte_stofzuiger | 12-01-12 | 22:27
Ook staken moeten schoongemaakt worden.
dressanya.nl/images/CS0%2025157.jpg
@ZKH EénOog | 12-01-12 | 23:07
Ergo, zoek een baan waar vraag naar is.
@zeg maar jansen | 12-01-12 | 23:01
Dat is inderdaad het probleem voor deze mensen. Momenteel zijn ze veel te vervangbaar.
Zal dan ook wel de reden zijn, dat ze vooral om respect vragen, i.p.v. meer inkomen.
Aron-G | 12-01-12 | 23:03 Wil ook respect zeker? Weet ie al HOE?
@kapotte_stofzuiger | 12-01-12 | 23:03
Mwoch. Smeets moet ook wat te doen hebben op zijn oude dag.
kapotte_stofzuiger | 12-01-12 | 23:03 Hier willen ze ook een berg.
Er wordt aan gewerkt, duidelijk. Ondertussen raken hier de vuilverbranders niet zonder werk want we importeren het afval uit Napels.
@zeg maar jansen | 12-01-12 | 22:59
Ter aanvulling, nu is Frankrijk al een georganiseerde chaos, maar zodra een Le Pen aan de macht komt, ontstaat er een berg troep waar omheen je een complete Tour de France kan organiseren.
En nog wat, gelukkig heb ik mijn ontslag als schoonmaker genomen eind 2011......
kapotte_stofzuiger | 12-01-12 | 23:01 Banlieu. Dat hebben ze ook in Frankrijk.
Dus is het een afspiegeling van de maatschappij. Niks meer aan te doen.
Lol @ Powned's Pownews. @Duifmeneer.
@zeg maar jansen | 12-01-12 | 22:59
Franse schoonmakers? Tussen 06:00 en 8:30 en na 17:00 lijkt het wel de medina van Casablanca.
ZKH EénOog | 12-01-12 | 23:00 Met de maandenlange stakingen en acties gaan ze het niet redden, zwervers doen het werk voor een schamele 2,5 euro per uur. Vrijwillig.
Maar nu even over Tom... doet die niet werken??
@Davidson | 12-01-12 | 22:47
Geen wantrouwen, primair nut. Dat vormt een deel van het respect. Zo heb ik eender respect voor de bouwvakker, de slager, de bakker en de boer. De dames en heren op de werkvloer, die niet zelden meer verdienen, dan ze meekrijgen.
En dan heb je jongens die blaten: 'had je maar een vak moeten leren'. Maar daar zit hem de crux: een hoop van hen, konden niet meer, want het zit er gewoonweg niet in.
En dat schijnt, vooral onder de takken die necrosis noemt, een mentaliteit op te wekken, dat ze daarom ook maar minder moeten verdienen.
Zonder dat de meeste westerlingen het beseffen, leven we ook hier in een kaste-stelsel: het economisch kaste-stelsel, waarin zij, die door de natuur minder bedeeld zijn, maar uitgebuit en uitgekleed mogen worden voor het al dan niet vieze werk dat ze doen, en daar krijgen ze nog een minachtende behandeling als bonus bij.
En daar verdienen ze mijn respect voor.
kapotte_stofzuiger | 12-01-12 | 22:57 Jij hebt Franse schoonmakers en Fransen staken al als je een wind laat die toevallig hun kant op waait.
Dan hebben wij het nog goed hier.
Ik zie dat het hele linkse trollengilde er weer op uit is getrokken om op plusjes en minnetjes te klikken.
In plaats van staken zouden die schoonmakers beter die hele linkse horde op kunnen vegen.
Houden we zo veel geld over dat we hun salaris kunnen vertienvoudigen.
@zeg maar jansen | 12-01-12 | 22:50
Maar dat doe ik al:
-elke dag een beschaafd "As-Salāmu `Alaykum"
-nooit een broodje ham laten slingeren
-de screensaver aangepast www.netmuslims.com/downloads/kaaba.htm...
-nooit een natte-honden-geur achterlaten als het geregend heeft.
zeg maar jansen | 12-01-12 | 22:50 & zeg maar jansen | 12-01-12 | 22:55
Moehahahahahahaha.
Oh, en als hun collega's bij de concurrentie als slaven behandelt worden en ze willen solidair zijn, geef ze dan de bedrijfsbus mee.
En trek de uren niet van hun loon af. Het gaat om respect.
Er zullen er genoeg tussen lopen, die hun kansen verprutst hebben en daarom als schoonmaker aan de slag moesten. Met alle respect voor de "echte" schoonmakers, maar het kan nu eenmaal niet zo zijn dat er voor dit werk een megasalaris wordt betaald, dan is het einde zoek. Het moet loon naar werk blijven.
Overigens denk ik dat het handiger zou zijn om de schoonmakers het salaris van het kantoorpersoneel te geven dat te lamlendig is om zelf even hun bureauhok te zuigen en op te ruimen en de plee schoon te maken, en dat kantoorpersoneel het salaris van de schoonmakers krijgt.
Al was het maar als experiment.
Ze willen geen geld, ze willen respect.
Zo vreselijk moeilijk is het niet allemaal, wees eens beleefd, koop elke maand een nieuwe bezem want die vegen schoon.
Stoffel niet met je lompe poten door hun bijeengeveegde hoopje vuil heen, doe je thuis ook niet.
En maak die bezem en vuilnisbak persoonlijk, zet hun naam er op. Met Meneer of Mevrouw voor hun naam.
Kleine moeite, groot plezier. En heet ze elke dag van harte welkom. Kun je best.
Respect dus.
wei ijsen respekd.
Volgens mij is de schoonmakert van GS bezig met minnen. Net vrij met werken me dunkt.
Cuyahoga | 12-01-12 | 22:44 |
En denkt u niet dat het waarschijnlijk voortkomt omdat u zelf ook niet dat soort werk zou doen? Waarom dat respect voor iemand die schoonmaakt maar niet voor iemand die gewoon zijn werk goed doet aan een universiteit of bij een bank... Wantrouwt u soms iedereen die voor een bank of universiteit werkt? Want mijn respect is namelijk, mits ze goed werk verrichten, van dezelfde grootte.
Schoonmakers hebben gelijk, ze moeten meer verdienen netzoals politie! Goede reportage.
@ZKH EénOog | 12-01-12 | 22:37
Schoonmakers zijn inderdaad zeer nuttig, helaas ziet bijna niemand dat omdat het 'gewoon' is dat je werkplek dagelijks schoongemaakt wordt.
Wellicht gaan mensen er anders tegenaan kijken als er drie weken geen toiletten meer worden gereinigd en geen prullenbak meer wordt geleegd.
Tenslotte mis je pas iets als je het niet meer hebt.
Maar effe serieus, ik heb 100 keer zoveel respekt voor iemand die schoonmaakt dan voor iemand die bij een bank, bij de VARA, bij een belbedrijf, bij de univerSSiteit van Tilburg of bij het COA werkt.
ZKH EénOog | 12-01-12 | 22:37 |
Nuttiger tot het op de wagen ligt. Niet iedereen kan gaan schoonmaken, dat is slechts weggelegd voor een select gezelschap. Ik persoonlijk kijk er niet op neer -het is immers gewoon werk, maar 'baas' komt louter voort uit een misplaatst gevoel van medelijden... Ook al wordt dat natuurlijk ontkend.
HIV is een virus. Prutsers
@kapotte_stofzuiger | 12-01-12 | 22:40
goh, ja, alleen maar minkudos, boeiuh!
Arbeid adelt..., maar wat koopt men ervoor?
Nou, dan gaan ze toch iets anders doen?? Banen liggen voor het oprapen op het moment.....*kuch*
Druk met staken of schoonmaken, maar wel genoeg tijd om min-kuddo's uit te delen.
ligt joop soms plat? Al die minkudootjes inene.
@Davidson | 12-01-12 | 22:33
Hoezo baas? Laat ze maar eens een week of drie niks doen.
En geen 'hoogopgeleide' die de staking zal komen breken, want te min (ook al is het 100 keer nuttiger werk, dan waar ze hun InHolland vodje voor hebben).
En ik maar denken dat het de Kaboutertjes waren die de troep achter mijn hol opruimden.
Sorry.
Uit respect voor de dame die bij ons de toiletten schoonmaakt eet ik 's ochtends altijd extra veel vezels.
Kleine moeite, groot plezier en het is nog gezond ook.
Hoezo baas Pritt? Omdat je ziek wordt van die teringzooi in de stad zeker... Het is werk wat ook gewoon gedaan moet worden.
@Tommygunner | 12-01-12 | 22:29
Moet je de capaciteit maar voor hebben...
Ik verdien ook meer, maar ik krijg het ook niet.
@Tommygunner | 12-01-12 | 22:29
sanitair manager is toch een vak?
@deraderendraaien | 12-01-12 | 22:29
Eurlings!
Camiel Urling is in de schoonmaak gegaan op schiphol!
Had. Een. Vak. Geleerd.
HIV-bacillen... Hoe kom je er bij
Schoonmakers moeten niet zo zeiken!
Schoonmakers moeten schoonmaken, niet staken, voor dat laatste worden ze niet betaald.
REAGEER OOK