Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vingers in de oren voor #TVOH

thevoiceofholland.jpg Zo'n John de Mol zit dus een beetje miljardair te wezen in dat poenerige kantoorgebouw van 'm naast de Amsterdam ArenA terwijl hij de hele wereld belazert met zijn formats. Allemaal sms-fuiken vol product placement die bedoeld zijn om Nederland koopziek & hypeafhankelijk te houden. En John de Mol maar Unilever-royalties binnen harken met pulp als The Voice of Holland, een nota bene door Marco 'schrijft zijn eigen werk ook niet zelf' Borsato uit Amerika gejat idee. Heel Holland hangt wekelijks wezenloos voor de tv om met z'n miljoenen tegelijk te kijken naar C-artiesten die onderweg zijn naar B-status door halfzachte covers (= ook jatten) in anderhalve minuut af te raffelen, in de hoop dat het bij de jury in de smaak valt zodat ze zich nog veel langer dan een paar minuten kunnen laten misbruiken voor het geldelijk gewin van Talpa omdat ze onder zelfopgelegde dwang en beloofde roem en rijkdom een wurgcontract hebben getekend. In bloed. Zodat het laatste restjes weldenkend Nederland dat geen #TVOH kijkt schnabbelhazen als Ben Saunders (ook een gejat concept zonder originaliteit) in de maag gesplitst krijgt. Alsof we na Boris, Jim en Sita nog niet voldoende bewijs hadden gezien dat er niets zo vergankelijk is als ten onrechte toegejuicht 'talent'. Alleen Jamai doet het nog steeds maar die is in de musicals gegaan dus daar hebben normale mensen geen last meer van. Verder sluiten we ons aan bij de woorden 'bedrog, hysterie en volksverlakkerij' van bankaardappel JP Geelen. Update: Gelukkig kunnen we altijd op de NPO terugvallen voor kwalitatief hoogwaardige belastinggeldverspilling.

Reaguursels

Inloggen

Het ergste van alles is dat john de mol, Kink FM kapot heeft gemaakt.

Smalhout | 09-01-12 | 19:20

Men kan natuurlijk ook op ieder topic, dag in dag uit ongevraagde meningen plempen.
Nee, dan heb je het gemaakt in het leven!

...

Rector Reflector | 09-01-12 | 17:41

Kijk dan ook niet naar die rotzooi. Echt, je ziet al zo snel dat dit doorgestoken kaart is. En die commentaren zijn echt allen voor imbecielen. brrrrr

xspalm | 09-01-12 | 16:35

Aangezien ik niet op Twitter zit doe ik het hier maar: Charly Lutser is een musicalacteur die een rockartiest probeert na te doen!!

Hans Otjens | 09-01-12 | 16:03

I don't watch TV. It's a cultural wasteland filled with inappropriate metaphors and an unrealistic portrayal of life created by the liberal media elite.

TM | 09-01-12 | 15:17

-weggejorist-

Condominee | 09-01-12 | 15:09

@Vovochka | 09-01-12 | 14:22
Hihi!

Pansje Kevertje | 09-01-12 | 14:59

Parel van het Zuiden | 09-01-12 | 11:55
Het zou je sieren eerst de balk uit je eigen ogen te halen alvorens de splinter uit de mijne te willen halen.

Ik vind het frapant dat jij mij adviseert na te denken over mijn reaguursels alvorens die te plempen. Jij bent het klassieke schoolvoorbeeld van de vertokkisering van de Nederlandse taal. Je haalt in je tegel tot tweemaal toe bezittelijke voornaamwoorden en persoonlijke voornaamwoorden door elkaar. Dat soort fouten maken ROC lieden: "Lekker chilluh op me blackberry!"... je weet tog!

Vovochka | 09-01-12 | 14:22

Veel geschreeuw, veel geklap, veel geloei, veel (sluik)reclame, weinig inhoud.... zoals alles by dit soort channels.

Iwmac | 09-01-12 | 14:18

De Mol doet het prima want moet programma's maken waaromheen commercials goed verkopen. Kijken doe ik na 2 uitzendingen nieuwe formule niet meer want mij interesseert het niet wie er wint en ook muzikaal kan het mij niet boeien.

Simon_GS | 09-01-12 | 14:09

"U kunt nu stemmen" hahahahaha
Luske heeft vorig jaar al de deal van zijn leven gemaakt met De Mol BV. Een jaar lang met zijn snuit voor een miljoenenpubliek. Dat werkte ook zo goed bij één van die Saunders. Het naïeve klapvee gelooft echt nog in sprookjes

Kamervraag | 09-01-12 | 13:55

Diep triest dat ik het bericht van Rossum heb gelezen. Gelukkig heb ik Voice of Holland nog nooit gezien.

tiswat | 09-01-12 | 13:50

@stormtijd
Klopt, ik ben een lamlul.

Gier | 09-01-12 | 13:45

Kom op zeg. Elk weldenkend mens weet toch vanaf dat 1 dat dit doorgestoken kaart is? BN'ers die overdreven zitten te doen, kandidaten die niets kunnen. Alles om zoveel mogelijk geld binnen te harken, maakt niet uit via welk middel of bedrog, als dat geld maar binnen komt.
Brood en spelen voor het tokkievolk. Ja, je bent een tokkie of dom als je hier in trapt. Daarom is het ook op de jeugd gericht. Die weten niet beter en hebben geld teveel.

Barry Hay | 09-01-12 | 13:34

TVOH is commerciele bagger voor pubers. En dat Bert van der Veer dan zo verontwaardigd is dat VI de televisierring wint ten koste van tvoh, dat is te zielig voor woorden.

Bobbbe | 09-01-12 | 13:32

@ farm | 09-01-12 | 12:33 | + -1 -

het was een hij hoor. ;-)

Zuitschuip | 09-01-12 | 13:24

Jezus man van Rossem.
Hoe kan je in hemelsnaam Boris afkraken????
Boris is echt een supertalent die één van de beste Nederlandse cd's allertijden heeft neergelegd.
het was al een talent voor dat hij met zo'n programma mee deed , maar dat programma was een prima springplank naar de contacten die je nodig hebt om zo'n cd te kunnen maken.(net zoals stukjes schrijven voor GS voor de schrijver -valse- hoop geeft om eindelijk eens opgemerkt te worden om voor een oude bomen media in aanmerking te komen)

Zuitschuip | 09-01-12 | 13:22

NickV2.0 | 09-01-12 | 11:25
Hier nog iemand die al jaren geen tv meer heeft en niets mist. Als ik meen dat ik iets heb gemist, en dat komt heel zelden voor, dan bekijk ik het via Uitzending Gemist.

schnauzertje | 09-01-12 | 13:08

Voor de muziek moet je naar Jools kijken. Simpel. Elk volk krijgt nu eenmaal de tv die het verdient.

Ja nee, geen mening | 09-01-12 | 13:06

Heerlijk stukje uit de VK!

miereneukert | 09-01-12 | 13:00

Iedereen roemt dat concept maar in de joesofee stikt het de moord van allerhande talentenjachten.Een partij saai om mensen dezelfde liedjes te horen nabouwen.

miko | 09-01-12 | 12:46

The voice is een aanfluiting ten opzichte van vorig jaar. Als uitgerangeerde, herstel, nimmer geslaagde allesdoeners maar weinigkunners zoals Charly 'who the hell is he' Luske topfavoriet zijn dan zou ik maar eens goed naar mijn format kijken als Ik John de MOL was.

Bagger.

pius | 09-01-12 | 12:44

Hier is er nog nooit naar gekeken. Genoeg sneue non-talenten op Joetube....

Aktivist | 09-01-12 | 12:42

*gaat reserveringen plaatsen voor dvdtjes bij de bieb*

MacVulpen | 09-01-12 | 12:39

Op zaterdag en vrijdag is de tv kak. Je kunt dan beter hier op GS zijn, dat is grappig, leerzaam en enerverend.

MacVulpen | 09-01-12 | 12:36

Eentje zong ontzettend vals en slecht mocht toch door wegens haar uiterlijk...

farm | 09-01-12 | 12:33

Men kan de tijd beter besteden om jongeren dingen bij te brengen waarmee ze echt hun boterham kunnen gaan verdienen.
Ze denken bijna allemaal dat ze in Amerika zullen doorbreken, wat een illusie is, want daarvoor heb je miljardairs als Jay Z nodig.

Respect voor Henny Huisman, die wel blijvende Nederlandse zangers en zangeressen wist te produceren zoals, Gerard Joling, Marco Borsato, Edsiia Romley, Glennis Grace etc etc.

farm | 09-01-12 | 12:31

@Strangetown | 09-01-12 | 12:02 |
U snapt het...

Ahasveros | 09-01-12 | 12:24

Met zo'n enorm aanbod aan publieke en commerciële bagger zou je toch mogen verwachten dat er ergens ter wereld nog mensen zijn die gewoon goede TV maken. En ja hoor: www.goodtv.tv/default.phtml

Bertus Betonsloper | 09-01-12 | 12:24

Nice rant Van Rossem! Na ook afgelopen vrijdagavond gekeken te hebben naar een slecht zingende relnicht die direct doorging en de fatsoenlijk zingende talenten overboord gingen, moet ik je mening delen. En nee, ik verdom het om te SMS-en en John's zakken verder te vullen.

deropofderonder | 09-01-12 | 12:20

BASinnic | 09-01-12 | 11:17 Zie Pim Fortuijn

vanlinknaarrecht | 09-01-12 | 12:20

Breaking Bad is´t enige wat ik volg van T.V en dat doe ik via de komputter.Geluk is mogelijk.

Ratzing. | 09-01-12 | 12:15

Onschuldige vorm van vermaak. Net als films en theaterstukken (=ook nep). En op bruiloften & partijen zingen is altijd nog een stuk spectaculairder dan een gemiddelde kantoorbaan.

Rest In Privacy | 09-01-12 | 12:15

Vanwaar deze klaagzang over een televisieprogramma dat, naar ik vermouth, door niet zo heel veel GS-ers wordt bekeken. Mijn echtgenote (66) beleeft er veel plezier aan en de vrijdagavond is gewoon een van de avonden dat ik òf lees, òf musiceer, òf te vinden ben in internet. Ik vind het TV-aanbod sowieso niet al te best. TVOH stoort mij geenszins, evenmin als het vergaarde vermogen van ene John de Mol. Er zijn ergere dingen. Toch?

Van Dikhout | 09-01-12 | 12:14

zolang er geld binnen komt zal het doorgaan.
zeer lang nog dus

ziende blind | 09-01-12 | 12:13

Einde van de Domheid | 09-01-12 | 12:09 | + 0 -

Dat is niet meer te redden sinds het hele Oostblok meedoet. Die durfden zelfs dit nog te sturen een paar jaar terug...

www.google.nl/imgres?q=tatu&um=1&a...

eerstneukendanpraten | 09-01-12 | 12:11

Commercieel is het natuurlijk een mega succes, inhoudelijk is het dramatisch slecht. Het is altijd dezelfde meuk. Speel eens een nummer van Morrissey bijvoorbeeld of TheThe.

Terpetijnzeikert | 09-01-12 | 12:11

"Allemaal sms-fuiken vol product placement die bedoeld zijn om Nederland koopziek & hypeafhankelijk te houden."

hear hear..

Hefting | 09-01-12 | 12:11

Chips.
Dit lijkt wel een post van EvdD!
(Behalve dan dat we nooit zullen weten of de kandidaten een muzikale carriere hadden kunnen hebben omdat ze in een zielloos format -liedjes zingen van anderen- alleen voor jury, omroep en format-bedenker worden afgebrand.)
Overigens; de Mol is ingezet om het Songfestival te redden. (moehahahaaaaa..)

Einde van de Domheid | 09-01-12 | 12:09

rara | 09-01-12 | 12:06 | + 0 -

Maar de echte Sita stinkt een stuk minder hoor! Op afstand althans...

eerstneukendanpraten | 09-01-12 | 12:09

Sorry, ik kijk niet naar TVOH of andere 'talenten formats' en ik luister niet naar al die bekende zingende nederlanders die ik niet ken. Ik zie het probleem dus ook niet zo.

Pansje Kevertje | 09-01-12 | 12:08

Ik kijk alleen maar naar de commerciele zenders als de nachtprogramma's beginnen!

eerstneukendanpraten | 09-01-12 | 12:08

reade romke | 09-01-12 | 12:01 |
Je lijkt Mies Bouwman wel. "Vroeger was alles beter, vroegen waren de sterren echte sterren." De meeste sterren van toen hebben ook door een hoop toevalligheden tot beroemdheid geschopt, vaak niet gehinderd door enig talent.

Schoorsteenveger | 09-01-12 | 12:06

@The prosecutor | 09-01-12 | 11:52

Zo te lezen zoek je het gewoon op.

Biff Eagleburger | 09-01-12 | 12:05

Veel shit en covers, zelfs zo'n Saunders is daarna niet "eigen" geworden. Doe mij dit maar, geen tv-show, geen label, maar wel eigen youtu.be/e4caWuO2sa4?hd=1

breakingnews | 09-01-12 | 12:05

top gear was op tv.

dhrat | 09-01-12 | 12:04

Ik bedenk me net dat ik gelukkig ben omdat niemand hier in m'n gezin de behoefte voelt er naar te kijken.

Mooie gedachte voor het begin van de week.

zeg maar jansen | 09-01-12 | 12:04

Gek genoeg echter moet ik de eerste nog tegenkomen die Nee zegt tegen miljardair kunnen worden over de rug van en/of de portemonnee van anderen.

Strangetown | 09-01-12 | 12:02

Vroeg had je echte sterren als Buddy Holly, Johnny Cash, Elvis Presley, Chuck Berry. Dit waren artiesten die niet zoals nu door een flut programma de hemel in worden geprezen. Dit waren artiesten die hun eigen nummers schreven. Soms zongen ze wel een nummer van een collega zoals Chuck Berry met Brown eyed handsome man die van Buddy Holly is. Maar dat waren talenten en Chuck zing nu nog steeds. Hij is een held en dat kun je van deze C artiesten niet zeggen. Ze doen gek op tv en denken dat je zo artiest wordt. Ja, als clown!

reade romke | 09-01-12 | 12:01

Jan Smit wil volgend seizoen ook wel in de jury, lees ik net op de Telegraaf. Ach, het is toch al een incest format.

Normpje | 09-01-12 | 12:00

Persoonlijk zou ik dolgraag een maandje of 2 a 3 met JdM meelopen om uiteindelijk door te doen wat HIJ doet, te verdienen wat HIJ verdient...
-
@van Rossem:
Je lijkt wel zo'n betweterige linkse wereldverbeteraar! JdM is gewoon een boerenslimme ondernemer die het Volk geeft wat zij verlangt: Brood en Spelen. VOC-mentaliteit ten Top! Ben joe jaloers of zeau?
Je HOEFT niet te kijken, ervoor te betalen, te bellen of te sms'en.
-
"Er zit een knop op je tv, die helpt je zó uit de puree!"
(Bron: Doe Maar)

Ahasveros | 09-01-12 | 12:00

Bytemaster | 09-01-12 | 11:53
Helemaal eens. Die vent maakt echt goede soul en weet een zaal prima plat te spelen.

Absoluut niet waar | 09-01-12 | 12:00

Maar zijn zus zou ik zeker doen!

eerstneukendanpraten | 09-01-12 | 12:00

Ik kijk liever de reclames er tussen door, dan TVOH.

Nietvoordekat | 09-01-12 | 12:00

niet kijken dan! wat n gezeik.

zeeman73 | 09-01-12 | 11:59

Ik heb dit programma nog nooit gezien, dus ik kan er niet over oordelen. Maar ik kijk dan ook erg selectief en er is weinig dat me kan boeien op de tv in .nl

Kijk voornamelijk QI van de BBC op YouTube. En Comedy Central.

Jip van Janneke | 09-01-12 | 11:58

Sita kan nog altijd aan de slag als pr0n-actrice. Haar naam heeft ze i.i.g. mee.

Gier | 09-01-12 | 11:57

En ondertussen blijven de lampen des doods naar beneden donderen in de TK, maar daar heur je niemand over.

kneuterzak | 09-01-12 | 11:57

Is dat niet dat programma met de dwerg ?

Roger Kaputnik | 09-01-12 | 11:57

Commerciële televisie is commerciële televisie.
En de Mol weet hoe hij programma's in mekaar moet zetten voor commerciële televisiezenders. Die Jean-Pierre Geelen, die zich 'beroepskijker' noemt zit volledig gevangen in het web dat de Mol cum suis elke dag opnieuw voor ons spinnen. Hij laat zich hierin vangen om net als al die anderen opgegeten te worden. Die Voice of Holland is deel van zijn dagelijkse werkelijkheid geworden, van zijn perspectief, is belangrijk geworden, belangrijk genoeg om er geëmotioneerd over te gaan schrijven en dat schrijfsel te publiceren ter lering en vermaak van al die anderen die in exact datzelfde web gevangen zitten.
Sneu vind ik die Jean-Pierre Geelen, een stuk sneuer nog dan al die consumerenden die de meuk kritiekloos over zich heen laten gaan en er nog lol aan beleven ook.

Schoorsteenveger | 09-01-12 | 11:56

Ik heb mijn grootste cultuurschok al gehad dit jaar.
Het schijnt dat Anouk de single van Abel, onderweg, heeft gecovered maar dan in het Anouks. Dat is een soort mix van Klingon en Engels met het accent van een Australiër die een wombat in zijn mond heeft.

En dat geheel schijn dus in dit programma met die boulimia-emo, bekend geworden door mensen hondepoep te laten eten, en die snuivertzoon van necroprofiteur Krabbé, geplaybackt, of gesoundmixed te zijn.

Ik heb ongeveer 3 uur in een hoekje liggen janken toen mijn zoontje dit nummer opzette.
Eén voordeel, rock-bottom is nu echt bereikt, erger dan dit kan het niet meer worden.

Cuyahoga | 09-01-12 | 11:56

Bij Talpa heb ik altijd visuele klankassociaties met
Talmen en/of Tepel in ieder geval niet de vermoedde Latijnse intellectuele (sik/sic) brug die de verrekijk-armoe van de Mol waarschijnlijk voor ogen stond/staat.
@Heel Holland hangt wekelijks wezenloos voor de tv.-
min Ratzing!

Ratzing. | 09-01-12 | 11:56

@Vovochka | 09-01-12 | 11:50 |

Die vertokkisering komt recentelijk wel heel dichtbij in de vorm van jou magere pogingen tot een mooie FiPo de afgelopen. Getuige deze post van jou hand loont het zich om even na te denken alvorens te plempen.

Parel van het Zuiden | 09-01-12 | 11:55

Maar je hoeft toch geen TV te kijken? Of TVOH of hoe die shitzooi verder heten mag. Pollie hanteert regelmatig de uitknop en voelt zich daar prima bij.Heerlijk om de een of andere ouwehoer met een druk op de knop de mond te snoeren , inclusief politici of het staatshoofd.

Polletje Piekhaar | 09-01-12 | 11:55

"Alsof we na Boris, Jim en Sita nog niet voldoende bewijs hadden gezien dat er niets zo vergankelijk is als ten onrechte toegejuicht 'talent'."
.
Boris is juist degene met het grootste talent en die heeft dat circus meteen de rug toegekeerd. De treedt nu op in kleine gelegenheden waar echte liefhebbers op afkomen.
Van Rossem maakt eigenlijk dezelfde fout als de mensen die hij in zijn stuk veroordeeld. Wanneer artiesten niet optreden in John de Mol-programma's, betekent niet dat ze vergeten zijn en nergens meer optreden.

Bytemaster | 09-01-12 | 11:53

Nacho_Vidal | 09-01-12 | 11:47

Na het zuur komt het zoet! met Spaansche ondertiteling en dan prachtig life gespeeld dor FZ eindigend met gewledige guitaarsolo, voor de liefhebber: www.youtube.com/watch?v=YGZ5isu23ow

ecologiste | 09-01-12 | 11:52

Biff Eagleburger | 09-01-12 | 11:47

Klopt, maar daar draaien ze Ben Saunders totdat er bloed uit je oren loopt.

The prosecutor | 09-01-12 | 11:52

Wat ik overigens nog het minste kan aanzien is de hype die er rondom ontstaan. Er naar kijken hoort gewoon erbij (men gaat het uiteindelijk ook echt leuk vinden), als mensen samen zijn dan moeten ze natuurlijk ook wel smsen om hun 'fan' te steunen. Walgelijk om te zien hoe de mensheid toch maar een niet-zelfdenkend massa-volk is. Gadverdamme.

Precies het zelfde zag je eerder bij Hyves. Vandaar ook mijn verwijzing. Apple heeft zo'n zelfde hype weten te creëren, net als Twitter (mede mogelijk gemaakt door NL media), Facebook en in mindere maten 'de toppers'. Overigens pluspunten voor de mensen die de hype creëren. Ze misbruiken het massa-denken van het volk om er stinkend rijk van te worden. Het is alleen zo walgelijk om het als buitenstaander te moeten aanzien.

DerUnterMensch | 09-01-12 | 11:51

En dan ook nog eens even lekker 3 dagen herhalen.

deraderendraaien | 09-01-12 | 11:51

Amen bro, amen! Wat een hoop bagger dat reality tv. Thans word je overspoeld met reality shows. Ik ben daarom ook van mijn kabelabonnement afgestapt en heb een dreambox aangeschaft. Dan heb je tenminste een paar kanalen zonder die reality bagger waar het leeuwendeel van het Neerlandsche volk op zit te fappen. De kwaliteit van de Nederlandse kanalen is de laatste tijd sowieso erg achteruit gegaan. Zelfs het NOS journaal is nu in Jip en Janneke taal. De vertokkisering van Nederland is in volle gang.

Vovochka | 09-01-12 | 11:50

Strangetown | 09-01-12 | 11:48
Geweldig :)
Vergeet hun dreigementen met de Consumentenbond niet!

Nacho_Vidal | 09-01-12 | 11:49

De enige Saunders die talent heeft is Jennifer.

Gier | 09-01-12 | 11:49

is geen mooie tv veel lawaai en dat voor 1.30 minuut iets horen. Goed bedacht dat wel Formule zit goed en stevig in elkaar.

Ik denk dat zelfs de meeste mensen op een gegeven moment er wel klaar mee zijn.

Multimediaal wordt er handig gewerkt, met radio 538,

Of het snue is of niet bepaald iedereen zelf maar. Zelfde geldt voor de zoektochten naar de mary poppins, boney m en john travolta.

zou een programma aanslaan als wij op zoek gaan naar de nieuwe sven kramer.

Echte talenten komen altijd boven drijven. Naar de eerste idols of zo zag je iedereen al verdwijnen richting de musicals, braderieeen en dat soort dingen. Ze zien een a stauts maar blijven in de b hangen.

dolffie | 09-01-12 | 11:49

mer266 | 09-01-12 | 11:43 | + 0 -

klopt maar deze Mol zit op rioolhoogte .

Eurotokkie | 09-01-12 | 11:49

Nu nog een topic over babyboomers met hun kortingskaarten en 'we' hebben NL in notendop weer gehad.

Strangetown | 09-01-12 | 11:48

De zinsopbouw is dusdanig lang en complex dat Kouwes nog leesbaardere poep uit wist te kramen. Ik weet dan ook niet wat ik van de inhoud zou moeten vinden.

* | 09-01-12 | 11:48

ecologiste | 09-01-12 | 11:41 |
Wel heel zuur. Maar dat filmpje is wel weer goed.

Nacho_Vidal | 09-01-12 | 11:47

@Ales | 09-01-12 | 11:42 |

Verworden?? Dit soort shows is nieuw?
.
*Henny Huisman met liefde uit zijn geheugen wist*

Parel van het Zuiden | 09-01-12 | 11:47

*Droomt van een festival oude muziek op prime time in NL*

Petrus de Rewa | 09-01-12 | 11:47

Prachtig toch! Tenminste, als het waar is. Je jat iets van een Amerikaan en vervolgens verkoop je het voor een bom duiten aan (o.a.) een andere Amerikaan. Verder zijn dit soort programma's het logische gevolg van commerciële tv. En aangezien de redactie hier in het algemeen niet erg positief is over de publieke omroepen, moet je ook niet gaan zeiken als de commerciële zenders dit soort programma's uitzenden. De reaguurders mogen overigens ook best zeggen dat ze er wel naar kijken en het ook leuk vinden hoor. Heus, dat mag!

Guurt | 09-01-12 | 11:47

@The prosecutor | 09-01-12 | 11:39

Dat noemen ze 'de kroeg' en daar kan je gewoon heen zonder vriendin.

Biff Eagleburger | 09-01-12 | 11:47

Ik vind het heerlijk, net als die andere 3 miljoen kijkers om me lekker te laten belazeren, maar 'sing-off' was inderdaad schandalig. Maar voor dat oordeel heb ik echt de Volkskrant niet nodig.

alkmaar06 | 09-01-12 | 11:46

Een kleuteropwindtelevisie maakt meer bij me los.

Petrus de Rewa | 09-01-12 | 11:46

rara | 09-01-12 | 11:40 | + 0 -

zingen komt op de derde plaats , eerst komt het uiterlijk dan de performance en als je nog kunt zingen is dit wel leuk.

Eurotokkie | 09-01-12 | 11:45

Ik heb het programma nog nooit gezien. Is dat erg?

PythonJunkie | 09-01-12 | 11:45

Met alle respekt maar die Boris was wel degelijk een fantastische zanger. Dat het hem verder wel wat ontbrak aan sociale skills en misschien de echt wil om het te maken, doet daar niets aan af. die gozer kon echt goed zingen. Voor de rest is TVOH, net als al dit soort TV, voor futloze en uitgebluste Vinexzombies. En de Mol is de zoon van Satan.

Bigi Bana Boy | 09-01-12 | 11:45

Ales | 09-01-12 | 11:42
En iedereen, nou ja verreweg de meesten, gaat maandag gewoon weer aan het werk.
Er zijn nog tig andere zenders waar je naar kunt kijken, wat is je punt?

Superior Bastard | 09-01-12 | 11:44

Het kan niet vaak genoeg gezegd worden.

Conan de Rabarber | 09-01-12 | 11:43

Een mol hoort toch onder de grond te zitten ?

mer266 | 09-01-12 | 11:43

Voor een ontzaggelijke bak met mensen is dit gewoon mooie tv. Die willen helemaal niet horen hoe nep het allemaal is. Dit soort bagger is, hoe triest het ook is, hetgeen de Nederlandse tv verworden is qua massa entertainment.

Ales | 09-01-12 | 11:42

Eigenlijk jat Van Rossem deze column ook van Geelen. Of is dat de verborgen ironie?

witwas | 09-01-12 | 11:41

Ik herken NL al lang niet meer als mijn moederland. verkracht tot en met. Qua media/muziek begon het wat mij betreft met Veronica en later dan dat zgn Hilversum 3. Wat een absolute shitzooi. En het is telkens nog slechter geworden terwijl ik ook al jaren denk dat het niet slechter kan. Ik begrijp helemaal niets van mijn medelanders. Wat een lelijke momsters zijn het geworden net als hun grote voorbeeld: de amerikanen. Ugliness alom. www.youtube.com/watch?v=rP2ZZgh2S0A

ecologiste | 09-01-12 | 11:41

@henk8889 | 09-01-12 | 11:34
Ron Paul kan niet zingen, dus kan-ie zo meedoen met TVOH.

rara | 09-01-12 | 11:40

Superior Bastard | 09-01-12 | 11:36
Dat is helemaal waar. Ik moet toegeven dat ik ook dol ben op dat soort films. Vooral die uit de jaren '80, begin '90 (Planes Train & Automobiles).

Maar dit soort programma's neen, daar krijg ik een slappe van.

Nacho_Vidal | 09-01-12 | 11:40

Natuurlijk is alles nep maar dit willen de kijkers toch en John de Mol springt daar handig op in , en dit al 10 jaar lang.

Eurotokkie | 09-01-12 | 11:40

PTX | 09-01-12 | 11:33
Ik ben het roerend met Geelen eens. De muziek zou meer aandacht moeten krijgen.

Superior Bastard | 09-01-12 | 11:39

Helaas zie ik het wel eens voorbij komen want dinnetje vindt het leuk. Is er animo onder de reaguurders voor een praatgroep op de vrijdagavond van 20:30 tot 23:00?

The prosecutor | 09-01-12 | 11:39

Ik kijk niet naar of met programma's met mollen.

chop46 | 09-01-12 | 11:39

Wat een onzin stuk is dit. Zeggen dat het gejat is, want is het verschil tussen een omgedraaide stoel en een blinddoek?
Als je een beetje verstand van copyright en speciaal op televisie gebied hebt, dan weet je dat dat niets zeggend is. Je kan geen copyright vragen op een gedachte. Je moet concreet zijn, een uitgeschreven plan, wat zie je, wat hoor je, wat gebeurt er en hoe gebeurt het?
En dan dat de naam ook gejat zou zijn.. leg dit format aan een willekeurige groep met mensen voor en na een uur brainstormen zal 95% van alle groepen er met 'the voice' oid uitkomen.
Nogmaals: ik vind het een onzin stuk. Een boel gelazer om niks.
(Voor mensen met commentaar, denk eerst eens aan Big Brother en 'De Bus'.)

shoarmastoofvlees | 09-01-12 | 11:39

He, gatverdamme wat een kutartikel. Nee, niet omdat je geen gelijk hebt. Maar omdat je het er überhaupt over hebt.

Lyrthion | 09-01-12 | 11:39

rara | 09-01-12 | 11:34 | + 0 -
Zo een waar veel verdovends in zit in ieder geval

deministerpresident | 09-01-12 | 11:39

Zelden een artikel gelezen waar ik zo weinig van snap. En ik denk dat ik dat maar zo laat, heb niet het idee dat ik mij daarvoor moet schamen.

Oerkoendoe | 09-01-12 | 11:38

Het zegt toch meer over het intelligentieniveau van de gemiddelde Nederlander dan over de kwaliteiten van John de Mol als tv-maker. Het publiek krijgt wat het verdient.

Egokiller | 09-01-12 | 11:37

Nacho_Vidal | 09-01-12 | 11:34
Eens. Maar toch als ik het enthousiasme om me heen zie kan me dat niet zoveel schelen. Ik kijk met kerst ook altijd van die kerstfilms, laat het dan maar een afwijking zijn. Negativiteit is er genoeg.

Superior Bastard | 09-01-12 | 11:36

Wat TVOH voor John de Mol is, is dus eigenlijk wat Hyves was voor Joop van den Ende?

DerUnterMensch | 09-01-12 | 11:35

-weggejorist-

Condominee | 09-01-12 | 11:35

Je kan het JdM niet kwalijk nemen. Hij maakt gewoon handig gebruik van de twee belangrijkste eigenschappen van de gemiddelde Nederlander: te veel geld en te weinig hersens

witwas | 09-01-12 | 11:35

Ooit een halve aflevering gezien, vreselijk!

Be de Laer | 09-01-12 | 11:35

@deministerpresident | 09-01-12 | 11:18
Met welk pilletje wordt TVOH verdraagbaar?

rara | 09-01-12 | 11:34

ziende blind | 09-01-12 | 11:31
PVV'ers schrijven erna als ze ernaar bedoelen.

Superior Bastard | 09-01-12 | 11:34

Superior Bastard | 09-01-12 | 11:30 |
Het is allemaal zo aanstellerig en overdreven (fake).

Het is niet hoe mensen zijn in het echt. Ja hoe moet ik dit uitleggen.

Het gaat gewoon nergens over.

Nacho_Vidal | 09-01-12 | 11:34

Niet om het één of ander, maar Jim staat momenteel in de best bezochte musical Wicked. Dus helemaal faal is hij i.t.t. Boris niet helemaal. Nee, hij is inderdaad geen A-artiest als Beyonce, maar a. word je dat in Nederland toch nooit en b. zeker niet zonder hulp van John de Mol...

Tommygunner | 09-01-12 | 11:34

Dezelfde soort propaganda als in de 2e link beschreven word word door de media gebruikt om Ron Paul de mond te snoeren.

henk8889 | 09-01-12 | 11:34

djs | 09-01-12 | 11:30
Hoe weet je dan dat dit een topartikel is, als je niet eens weet waar het over gaat?

Superior Bastard | 09-01-12 | 11:33

BeunDeHaas | 09-01-12 | 11:28 |
Ik zal het uitleggen, doen we net alsof je het echt niet weet;

The Voice of Holland is een programma voor en door mensen die vol van zichzelf zijn. Mensen die van kinds af aan van papa en mama hebben gehoord dat ze een prins of prinsesje zijn.

Ze krijgen de kans om in 1.5 minuut het beste van zichzelf te laten zien. Ondertussen word je doodgegooid met allerlei reclame onzin.

Daarna reclame. Marco Borsato jankend en Angela Groothuizen spuitend.

Reclame.

Nacho_Vidal | 09-01-12 | 11:33

No shit, Jean Pierre. En dat na twee jaar kijken.

Toine Rorije | 09-01-12 | 11:33

@Jan Zand: Niet goed opgelet, de poen is in de zakken van John gegaan. Kwestie van de juiste transacties op het juiste moment!

John Doorzon | 09-01-12 | 11:32

The Fake of Holland.

yamahihi | 09-01-12 | 11:32

Kennelijk genoeg mafketels die erna kijken,zoals pvv ers

ziende blind | 09-01-12 | 11:31

Top artikel. Ik kijk ook NOOIT naar dat baggerprogramma en begrijp dus ook echt niet waarom andere mensen dat wel doen. Zombies zijn het.

djs | 09-01-12 | 11:30

Nacho_Vidal | 09-01-12 | 11:28
Hoe bedoel je dat? Ik begrijp je niet.

Superior Bastard | 09-01-12 | 11:30

Miljardair? In de min dan toch.
Endemol is volgehangen met schulden!

Jan Zand | 09-01-12 | 11:30

Van het oude Rome tot het hedendaagse nederland: "Geef het volk brood en spelen": de voedselbank doet het brood en ons aller John doet de spelen en vult en passant zijn zakken. "Hou jij ze dom hou ik ze arm": John houdt ze dom en linkschmensen houden ze arm... De regentenmentaliteit gaat nooit verloren!!

John Doorzon | 09-01-12 | 11:29

@Allfake | 09-01-12 | Nee: zondagavond 20:00 -> Top Gear op de BBC.

Verder kijkt bij ons thuis alleen de harddisk en af & toe kijken wij eens of dat wel echt de moeite waard was. Fast Forward nog aan toe.

Gewoon stempen met je zap-knop. Of anders uitzetten.

ole guapa | 09-01-12 | 11:28

Ik hoor heel veel over The Voice of Holland... maar wát is het nou precies? Ik weiger structureel af te stemmen op iedere mogelijke talentenjacht.

BeunDeHaas | 09-01-12 | 11:28

Superior Bastard | 09-01-12 | 11:24
Ik ben god dankbaar dat er vroeger niet dit soort shit op televisie was.

Door dit soort programma's worden de kinderen van tegenwoordig softies en aanstellers. Het draait veel te veel om het individu.

Nacho_Vidal | 09-01-12 | 11:28

Zoveel keuze om in het weekend te doen : bandjes kijken op een van de vele podia in Nederland , theater , opera , lekker bowlen , op café , bioscoop , vrienden over de vloer... of bij hun over de vloer , film thuis , lekker lezen , sex op een berenvel voor de open haard met een partner naar believen etc etc etc... zoveel dingen om te doen,maar alles behalve TVOH... get real

hooliganica hollandi | 09-01-12 | 11:27

Ik mag die De Mol wel, want dankzij hem heb ik toch behoorlijk wat mensenkennis opgedaan. Zo zag ik daar ene Van Velzen, en de enigste Van Velzen die ik ken is de eigenaar van de plaatselijke smederij alhier, en die Van Velzen uit dat programma leek me niet het soort wat geschikt is om als smid door het leven te gaan. Via google kwam ik erachter dat deze Van Velzen dus ook geen smid was maar de pianist van het Smurfen-Orkest. Dus ja zonder De Mol had ik dat nooit geweten.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 09-01-12 | 11:27

Wat dacht je van dit format: "Hoer zoekt kabouter" waarbij Yvonne Jaspers verkleed als sneeuwwitje van Velsen in het donker moet herkennen terwijl hij een caloriearm galgenmaal in de keuken van Kranenborg kookt voor Hollands last topmodel.

Rikketiktik | 09-01-12 | 11:26

Mooie naam: baggertv. Zet een schotel neer en maak je keus, gratis 10.000 en meer zenders wel veel betaalzenders bij maar die verwijder weer. Al 10 jaar geen bagertv hier.

behangtafel | 09-01-12 | 11:26

J. de M. weet gewoon precies hoe je het domme bevolkingsdeel geld uit de zak kunt kloppen. Wat is daar nu mis mee? Voor de rest wat @Absoluut niet waar zegt: Er zit een knop op je TV. Of zeg je kabel op, net als ik.

McShamus | 09-01-12 | 11:25

Ik volg deze nonsens niet. Oké oké, ik heb stiekem genoten van de allereerste versie van Idols in ons land, denk aan de belachelijke audities, maar van de programma's die nu trending zijn, zoals TVOH, X-Factor en ga zo maar door, ik zou er mijn hond nog van af trappen.

Buiten beschouwing gelaten dat mijn televisie enkel en alleen aanstaat op zondag avond, 19:00.

Allfake | 09-01-12 | 11:25

TV is voor paupers.
Vroeger hield de dominee het volk dom, tegenwoordig is het de TV. Het leven is veel mooier zonder zo’n ding. Wij hebben er al 10 jaar geen meer en ik heb hem nog geen dag gemist.

NickV2.0 | 09-01-12 | 11:25

Wie nu nog niet door heeft dat dit een gemanipuleerd programma is, gelooft dat ook na dit artikel niet.
Overigens vermaak ik me prima. Samen met de twee kleine Bastards die gelukkig nog onbevangen in het leven staan en nog in een eerlijke competitie geloven.
Als het echt om "The Voice, de stem" ging was die dorpsgek uit Engeland al lang weggestemd en had die Droelvink look a like uit A'dam met twee vingers in zijn neus gewonnen.

Superior Bastard | 09-01-12 | 11:24

Uhm, die zit niet naast de Arena maar in een poenerig pand midden in Laren... Endemol zit naast de Arena.

Armenakis | 09-01-12 | 11:23

knuffedol | 09-01-12 | 11:22 Binnenkort zie je zijn naam op de rand van een onderbroek staan die boven een spijkerbroek uit steekt.

zeg maar jansen | 09-01-12 | 11:23

Zolang mensen er toch naar kijken zul je deze baggertv houden. Alleen een massaal afhaken van de kijkers werkt in dat wereldje. Maar ja, in de oudheid wisten ze het al: De mens wil bedrogen worden dus laat haar bedrogen zijn: Mundus vult decipi, ergo decipiatur

jan-lul-de-behanger | 09-01-12 | 11:22

Las pas geleden per ongeluk in de krant iets over Ben Saunders: 'ja ik ben nu met een schoenenlijn bezig'. Flikker toch op man, ga dan tenminste nog liedjes zingen.

knuffedol | 09-01-12 | 11:22

Off topic.
Boodschappen nauwelijks duurder geworden afgelopen 10 jaar.
Doe anders even een topic schrijven over hoe de inflatie berekend wordt in Nederland, ten opzichte van het rekenmodel daarvoor.
Dat is pas een interessant onderwerp mbt volksverlakkerij. How cares about kinderen die pappie's telefoon gebruiken om zich wezenloos te sms'en.

Ohm | 09-01-12 | 11:20

Van Rossem schijnt nooit positieve topics te kunnen schrijven.

De Schorpioen | 09-01-12 | 11:20

Het draait inderdaad al lang niet meer om het waar ze zeggen waar het om draait, in dit geval zingen.

Het draait om geld verdienen en mensen vermaken. Nu is dat natuurlijk niet slecht. Geld moet rollen. Maar de manier waarop...

Verder snap ik sowieso niet zo goed dat mensen hun kostbare tijd gebruiken om naar dit soort shit te kijken.

Geef mij maar Breaking Bad ofzo.

Nacho_Vidal | 09-01-12 | 11:20

Zonder de Mol zouden de braderieën weer terug moeten vallen op zanger(essen) uit de F-categorie. Wat dat betreft heeft-ie toch nog wat voor het land betekent.

Biff Eagleburger | 09-01-12 | 11:19

Ik krijg het idee dat ik onder een steen woon.
TVOH? Ben Saunders? Ik zit nog in de tijd van Black Sabbath, Aerosmith, van Halen, Ronnie James Dio etc.
Word ik nu echt zo oud?

Herr Knäckebröd | 09-01-12 | 11:18

Nederlandse tv word hier amper gekeken, veel bagger.

Dr.Thorvaldt | 09-01-12 | 11:18

GeenStijl is ook bedrog, de Volkskrant ook, TV helemaal. We willen toch graag voor de gek gehouden worden. What else is new. Als je niet bedrogen wil worden is het leven kut en onaangenaam, worden er vieze spelletjes gespeeld en wordt je spreekwoordelijk keihard in je reedt genaaid. Dus kies maar welk pilletje je wilt.

deministerpresident | 09-01-12 | 11:18

De echte stem van Nederland was in een referendum tegen de Europese Grondwet.

Maar daar hoor je ze niet over.

zeg maar jansen | 09-01-12 | 11:18

toevallig 2 keer gezien bij mn broer en zijn vrouw, von t wel gezellige avonden, TV PROGRAMMA WAS KUDT

ongegeneerd | 09-01-12 | 11:18

Mundus vult decipi, ergo decipiatur
"De wereld wil bedrogen worden, laat haar dus bedrogen worden"

Sterker nog, degene die de ogen van het volk opent wordt uiteindelijk door datzelfde volk gelyncht

BASinnic | 09-01-12 | 11:17

Sorry hoor maar ik heb het niet langer dan tien minuten uitgehouden. Al dat overtrokken gejubel. Ik ben gaan zappen nadat een of andere kandidaat zo vals als een kat zong en de jury er geen enkel negatief commentaar leverde. Lekker objectief...

Rikketiktik | 09-01-12 | 11:17

Iedere keer als ik ernaar kijken wil is er reclame op.

Normpje | 09-01-12 | 11:16

Bedrog en volksverlakkerij? Het zegt mijn inziens meer over alle kijkers dan over RTL/John de Mol.

♫ Er zit een knop op je tv.. ♫

Absoluut niet waar | 09-01-12 | 11:15

Heerlijk dit soort stukken.

Nacho_Vidal | 09-01-12 | 11:14

Ugh. Wat een pokkenprogramma.

Petrus Post | 09-01-12 | 11:13

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken