
Toen de Albert Heijn Bonuskaart in 1997 werd ingevoerd had je van die mensen die er uit principe geen wilden, want:
privacy enzo. Ook weigerden sommigen heb ding omdat ze het beginsel 'moeite doen anders geen korting' niet steunden. Zeg maar de 'nou dan betaal ik goedverdoeme wel teveel' types. Anno 2012 zijn beiden groepen uitgestorven en is het heel normaal dat een winkelboer allerhande onterende handelingen van u eist in ruil voor een paar eurocent korting. Zie ook de Praxis folders die voor de helft gevuld zijn met kortingsbonnen (niet in combinatie met elkaar te gebruiken!) en die het kassameisje ook gewoon achter haar kassa heeft liggen. Ultieme klantenhaat en consumentenvernedering. Je ziet zo'n filiaalchef gewoon uit zijn stofjas soppen als zo'n sukkel een stapel bonnetjes die pas volgende week geldig zijn tevoorschijn tovert. Maar goed. De Rest van Nederland is er dol op en daar gaat AH nu een slaatje uit slaan. De paarsebroeken-
goudmijn aan data (233213gb and counting) die Harry Piekema de afgelopen tientallen jaren over u heeft verzameld gaat thans
verzilverd worden. Dat wil zeggen: gerichte aanbiedingen alleen voor u en niemand anders! Want Harry weet precies wat u in 1998 kocht en zal al het emo-geschut uit de kast halen u weer terug te doen verlangen naar dat overheerlijke Suske en Wiske kokosbrood. Nu! 18 voor de prijs van 17! Lekker inslaan dus en niet 1 zielig pakje ZOALS U NORMAAL ALTIJD DOET. Die kant gaan we op. Harry Piekema gaat ons kapot stalken. Weg sympathie.
Reaguursels
Inloggen-weggejorist-
Je hoeft je gegevens niet te geven voor die kaart.
Hmm.... Kun je een goudmijn verzilveren?
Prima. Kom maar op met die aanbiedingen! Altijd mooi mee genomen! Hoe gaan ze mij bereiken dan?
ik heb anders een anonieme bonuspas, nooit niks geregistreerd nie.
niet voor de hond | 03-01-12 | 10:08 |
Precies het zelfde geldt hier, diegene die ooit zijn bonuskaart op 't station verloren is, bedankt! en sterkte met de aanbiedingen die je nu gaat krijgen, bier, wijn, condooms, aspirientjes en struisvogelbiefstuk
verder betaal ik bij ah daarom ook altijd contant, is nog een beetje gevoel dat ik privacy heb
de 'verdomme dan betaal ik wel teveel' soort is helemaal niet uitgestorven, ik doe namelijk nog steeds niet aan een bonuskaart.
-weggejorist-
Volgens mij is stalken een scheldwoord, net zoiets als niggabitch.
Gier | 03-01-12 | 10:49
Zeg eens "aasvreter"?
Weer iets te zeiken over de Voedselbank?.....
Daar komen elke week 3 boodschappentassen vol vandaan zodat die mensen niet naar de Appie hoeven en dus ook geen bonuskaart nodig hebben!
In die tijd deed iedereen aan bonuskaartruil. Dus qua persoonsgebondenheid weinig zorgen over te maken. En ach, data is data. Laten ze er hun voordeel mee doen. Lig er niet wakker van.
Je bonuskaart hoef je helemaal niet te registreren.
Wat een gezeik hierro zeg. Je hele leven op (vooral) Twitter en/of Facebook pleuren en dan gaan (heul veul)mensen zich druk maken over zo'n kudt bonuskaart, WTF. Privacy bestaat al jaren niet meer, wen er maar aan. Flikker dan als eerste meteen je pc de deur uit als je anoniem door het leven wil gaan, maar ja, iets met verslaafd enzo!!! We zijn allemaal "sofinummers" niet meer en niet minder.
Toen ik in Portugal woonde had ik een kaart op naam van "Soppende Bejaardenkut" en toen ik in het midden oosten woonde een kaart op naam van "Aap Neukert"...
Heel erg kinderachtig maar wel zachtjes gniffelend als mn naam in de kassa verscheen.
-
Bij AH heb je trouwens geen kaart nodig. Ze ZIJN VERPLICHT om je de korting te geven wanneer je ernaar vraagt
een bonuskaart kon je bij 'mijn' appie gewoon krijgen zonder registratie. Daarnaast natuurlijk altijd contant betalen voor de ultieme alu hoedjes.
@ Wim-Lex | 03-01-12 | 10:11
Nee, dat bier wat je toch al koopt is net duurder geworden... daarvoor krijg je wel glas gratis bij het tweede krat. Hooguit de chips en nootjes zijn in de aanbieding...
Ik ben na een jarenlange zwerftocht van supermarkten in de Jumbo beland. En ik moet zeggen wat een genot om eens niet met al die kutbonnetjes rond te lopen. Ook de spaaracties met zegeltjes zijn verleden tijd.(deze acties waren ook altijd verlopen wanneer je eindelijk die kutzegeltjes bij elkaar had)
Dit vind ik leuk gebruik al meer dan tien jaar een gevonden bones kaart heb er zelfs 2
marketeers willen nu eenmaal gerichter op klanten schieten. Dus de ontwikkelingen van tegenwoordig op een rijtje: meer betalen voor minder en minder privacy voor meer bullcrap. Heb net Feesboek account opgezegd.En stop eens met meedoen met die spaaracties. U ondersteund hiermee het mechanisme hogere prijzen voor meer spaarprullaria.
Ben dan toch wel benieuwd wat diegene van wie ik de bonuspas gevonden heb aangeboden krijgt van Adolf Heijn.
Je bent natuurlijk ook een enorme pannenkoek als je een bestaand adres opgeeft bij je boluskaartaanvraag.
Ik begrijp het probleem niet, mijn dag bij de AH is elke dag hetzelfde:
Mevrouw bij de kassa: Heeft u een bonuskaart?
Ik: nee, maar u wel.....
Mevrouw bij de kassa: bliep
Heb iets van 10+ anoniemenkaarten verzameld rest van mijn leven is wel genoeg omdat ze ook nog een keer in 3voud uitgevoerd zijn.
Suske en Wiske kokosbrood - episch
@ de EDIT van "S. Quentin Quale | 03-01-12 | 10:11"
damn, goed punt. je komt er niet onder uit.
ja, alleen cash betalen misschien.. Maar dat gaat er wegens 'veiligheidsredenen' waarschijnlijk uit bij de supermarkten.
Ben ik dan de enige die er over nadenkt dat zaken als zegeltjes, pasjes, poppetjes, plaatjes enzo, supermarkten geld kosten?
En wie betaalt dat denkt u?
Dan krijg je dus korting over zaken waar je in de eerste plaats al teveel voor betaald.
En bedankt ;)
Zolang die miningdelvers mij nog selecteren als potentiele klant voor penisvergroters en viagra, maak ik me niet zo druk over wat ze over me weten.
De ouderwetse portemonnee heeft allang plaats gemaakt voor een handige plastic houder.
Benieuwd wat het gemiddelde aan plastic kaartjes is wat de burger vandaag de dag al dan niet verplicht meedraagt?
Moi: 2 bankpassen, 2 creditcards, rijbewijs, zorgpas, OV-pas, sportpas, binnenkort een nieuwe ID-pas en nog een zooitje veelal eenmalig gebruikt plastic.
Wij hebben de AH al afgezworen...
Jumbo assorti is vele malen groter en verser.
geen probleem. als die prijzen van 1998 ook maar terug komen.
Ik gebruik de bonuskaart van m'n pa die al 10 jaar deaud is. Nooit problemen mee gehad. Nadeel is natuurlijk wel dat ik straks allemaal aanbiedingen ga krijgen van Kukident en incontinentie-luiers...
Ik ben nog niet uitgestorven hoor. Altijd vasgehouden aan het principe dat organisaties en bedrijven die data verzamelen, deze vroeg of laat gaan misbruiken. Ik heb daarom nooit eenbonuskaart gewild. Sterker nog ik doe niet eens mijn boodschappen meer bij AH.
Ook nooit mijn treinkaartje laten scannen door de NS die wil weten welk soort reiziger met welk kaartje op welk tijdstip reist zodat ze de prijs hierop kunnen aanpassen om nog meer op u te verdienen.
Verder kwam ik er per toeval achter dat de Dienst Stadstoezicht in Amsterdam, doodleuk uw kenteken registreert wanneer u ergens geparkeerd staat. Zo weten ze wie op welk moment waar geparkeerd staat. Komt u uit de stad of erbuiten vandaan? Etc. Alles willen ze weten.
Net zo goed als dat er door Rijkswaterstaat geregistreerd wordt waar en wanneer u met uw auto rijdt. Al deze gegevens moeten binnen een bepaalde termijn worden vernietigd en mogen niet worden doorgespeeld aan derden. De praktijk heeft echter al uitgewezen dat deze bedrijven en organisaties niet over de vereiste inegriteit beschikken om zich hieraan te houden.
Zo was er ook het plan om politiedata aan beveiligingsbedrijven geven: geen goed idee. Zijn alle medewerkers van beveiligingsbedrijven integer genoeg om op een juiste manier met uw gegevens om te gaan? I don't think so!
Elektronisch patientendossier? Mij niet gezien. Prachtig idee, ware het niet dat verzekeringsmaatschappijen of andere belanghebbenden op de loer liggen om de gegevens te verkrijgen. Digitale gegevens zijn sowieso nooit 100% veilig. En er loopt altijd wel ergens een mannetje of vrouwtje rond die graag zijn/haar zakken vult met het geld dat ze verkrijgen voor het doorspelen van uw gegevens.
Telefoonmaatschappijen? Ook die houden zich niet aan de regels en bewaren uw gegevens veel te lang.
En last but not least ACTA! www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/12/...
Lacan | 03-01-12 | 10:53
Daarom ook nooit bier kopen bij de Appie.
Zou die wietpas ook zo gaan werken ?
Maar ik rook niet!
JA mensen.
Bier en wijn EN chips en borrelnoten. Nu maar hopen dat ze de gegevens niet verkopen aan de ziektekostenverzekeraar.
niet voor de hond | 03-01-12 | 10:08
Ik ook. Ben blij voor die man dat hij nu stapels kortingsbonnen van kratten bier krijgt.
ooit geruild met een kraakpand bewoner *oeps* *LOL*
Wat een geneuzel... Niemand die je identiteit of adres controleert op het formulier van de bonuskaart. Fake emailadresje aanmaken en je krijgt alsnog de kortingen en aanbiedingen per mail.
Ik heb geen bonuskaart, die heb je ook niet nodig. De dames achter de kassa hebben een algemene kaart waarmee je de kortingen ook krijgt. Als ze dat niet uit zich zelf doen vraag je er gewoon om. ("Heeft u een bonuskaart?", "Nee, die heb jij toch?", "Spaart u zegeltjes?", "Nee, en jij?")
Ongewenst? Neem een hotmail emailadres en voer dat even op bij je bonus-account. Vergeet je hotmail adres en klaar. Ik kan me niet voorstellen dat appie die op de kleintjes let alles per ouderwetse papieren post gaat doen.
je krijgt de aanbieding strax zo op je mobieltje,ze weten precies wanneer je bij ah binnen loopt.
@Muxje | 03-01-12 | 10:51
Zoals gezegd, doe ik voornamelijk boodschappen via internet. Daar bestaan de aanbiedingen vaak uit vier halen, drie betalen.
Heel vroeger dachten slimme consumenten al dat wie NIET op prijs en/of waarneembaar kwaliteitsverschil kan concurreren, dat tracht te verhullen door met verpakkingstechnische kunstgrepen, 'psychologische' productdifferentiatie en promotionele toeters en belletjes, de vergelijking met concurrenten te bemoeilijken. Stond zelf zo in de marketingboeken.
En de gebroeders Albrecht, de toen nog 'idealistische' Consumentbond en de eerste, toen ook nog redelijk betrouwbare, digitale vergelijkingssites, begrepen dat er ook consumenten waren die daar niet mee ingenomen waren.
@zeg maar jansen | 03-01-12 | 10:53
Als student woonde ik ooit in een voormalig klooster. We kregen toch een meuk in de bus op naam van de zustertjes...
Ik heb mijn kaart geadresseerd op
M. Jackson
Hans van dildostraat 99
1110AD amsterdam
dus ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen
als hun kunnen zien wat je koopt kunnen anderen dat ook. Dus geef gewoon een fictief adres op en je privacy komt niet in gevaar
Ach niet zo zeuren.
Bovendien heb ik een bonuskaart zonder persoonlijke gegevens. Kan dus ook.
zeg maar jansen | 03-01-12 | 10:38 | + 0 -
Moest dat nou? Daar heeft ze toch helegaar niets aan.
@Petrus de Rewa | 03-01-12 | 10:47
Iedere keer is het weer een soort van zelfreflectie als die advertenties langskomen, is't niet?
Uitstekend!! Weer een stap dichterbij wat toch niet te vermijden is. En als het niet te vermijden is, laat het dan maar direct komen. Voor privacy moet je niet in Nederland wonen.
Wim-Lex | 03-01-12 | 10:36 |
Klopt. Sterker nog, op veel A-merken wordt vaak verlies geleden en dienen als lokkertjes. Dit verlies moet dan weer worden gecompenseerd met de rest van de boodschappen.
@S. Quentin Quale | 03-01-12 | 10:11
Dan maakt het gebruik van je bonuskaart of die van de kassière dus geen zak uit, als ze het toch aan je bankrekening koppelen... Altijd contact betalen wel weer, maar dan kun je net zo goed de bonuskaart v/d cassière gebruiken lijkt me.
Nou nou nou, het is me wat! Appie heeft dat al bij de invoering gezegd, en jullie worden wakker in de kerstvakantie 2011/2012.
Petrus de Rewa | 03-01-12 | 10:51 Niet als je een ander adres opgaf.
Ik zie mezelf al aan de deur van het klooster staan om te vragen of er sleutels zijn opgestuurd.
Kwestie van tijd:
NS, we weten waar u rijdt
AH, we weten wat u koopt
Apple, we weten wat u aankoopt/surft
Microsoft, we weten alles wat u stuurt
Google, we weten wat u zoekt, uw interesses
Telecomproviders, we weten uw surfgedrag
Geenstijl, we kennen uw politieke identiteit
Youtube, we weten welke video's u leuk vindt
Overheid, we weten waar u loopt/rijdt
Schiphol, we weten waar u naar toe vliegt, etc.
Bundel dat en je hebt je big brother. Gevolgen?Zorgverzekeraars zouden bijvoorbeeld maar al te graag deze info hebben: "Ach, u bent veel ziek? Tja, u haalt wel veel bier. Dat wordt toch een hogere premie.". Wacht maar af.
@Semolina Pilchard 10:44: Ik weet niet of die aanbiedingen per filiaal of regio verschillen, maar in de winkels waar ik kom zijn er vrijwel uitsluitend "2e voor half geld"-aanbiedingen. Niks mis mee.
De bonuskaartsleutelterugstuurservice is trouwens wel handig.
Geppie. | 03-01-12 | 10:48 Ben jij die klant met Biogarde en tofu? En biologische groenten en zo?
Heeft die worst gesmaakt of niet?
Een bonuskaart op straat oprapen en vervolgens gaan gebruiken. Hoe pauper wil je het hebben. Voedselbankvolk.
@zeg maar jansen | 03-01-12 | 10:12
Dus jij was het! Schavuit!
Kalkoen for president,met bonus
Wie benieuwd is naar de komende aanbiedingen: let eens op de google advertenties. Soms schokken die me behoorlijk, als ik bedenk dat die op basis van mijn surfgedrag tot stand komen.
De kassabediende is bij mij altijd zo aardig haar eigen nummer in te toetsen. Ze gelooft ook telkens dat ik de bonuskaart vergeten ben, maar ik heb er geeneens een! *gniffel gniffel*
@ganzo | 03-01-12 | 10:44
Online boodschappen doen helpt daarbij. Maar ook weer niet helemaal, want je wordt genaaid met de bezorgkosten en goedkopere producten zijn niet in het assortiment opgenomen.
Weten ze ok nog de prijzen uit 1998, van voor de euro ?
Lol.. Ik gebruik gewoon de kaart van mijn overleden ex-schoonmoeder. Schat van een mens. Zo is zij toch nog een beetje bij mij elke dag.
Vanaf 1 april?
Die achttien halen, zeventien betalen is treffend. De AH is er meester in om bulk te slijten. Altijd minimaal drie pakken waspoeder halen, meestal vier. Waar moet ik die rommel kwijt, godverdomme! Dan koop je het toch niet, dan koop je het toch niet... Nee, ik wil gewoon eens twee halen, één betalen.
de gewone prijzen zonder bonuskaart zijn niet meer terug te vinden in de winkel. nog effe en de prijzen worden weergegeven in qr codes.
bonnetjes krijg je niet meer zodat je onwetend blijft en altijd teveel betaalt.
@NickV2.0 | 03-01-12 | 10:13
Waarschijnlijk krijg je nu een gratis proeftermijn bij de Jellinek-kliniek aangeboden.
Uppie2010 | 03-01-12 | 10:39 Dat is ook weer zo. Daar heb je gelijk in.
dosis | 03-01-12 | 10:09
Doe ik ook al jaren, korting op een gevonden kaart.
Zure prak | 03-01-12 | 10:30
Waarschijnlijk gaan we er met die gepersonificeerde kortingsacties naartoe dat ze de dingen die je anders toch wel zou kopen, nooit meer in de bonus doen.
Waarschijnlijk is het het beste dat wanneer je een aparte bonuskaart neemt waar je je tofu en geitenkaas mee koopt, je bijna iedere week een bier-aanbieding krijgt. Als je vaak bier koop worden de tampons en de nagellakremover goedkoop.
@ Wim-Lex | 03-01-12 | 10:36
Waarom verkopen ze dan liever de A merken? (meestal prominentere plaats in de schappen)
42 | 03-01-12 | 10:39 En Albertje blij dat al die hotemetoten bij Appie de boodschappen wilden doen. En aan de hand van de artikelen konden ze zeggen: "En ze zijn zo heerlijk gewoon gebleven".
Ik kan niet wachten op de aanbiedingen voor tampons en maandverband.
Maar zien zal ik die niet omdat ik geen idee heb van wie mijn ah boguskaart geweest is.
zeg maar jansen | 03-01-12 | 10:38
Alleen nodig indien er iets is om te up te pushen.....
*naar=naam
LOL. In het begin kon je die krengen aanvragen op welke naar je maar wilde. Ik heb kaarten liggen op de naam van half Hollywood (was toen 13, wat wil je)...
je hoeft geen gegevens in te vullen voor zo'n bonuskaart he, dat was alleen in het begin zo, toen iedereen nog naïef genoeg was.
en af en toe ruilen met iemand die een compleet andere boodschappenkar heeft.
Eindelijk! Gepersonaliseerde kortingen +1
irma zonderboezem | 03-01-12 | 10:32 En push-up bh's.
-op ipv heb.
@ Milf Shaker | 03-01-12 | 10:21
Volgens mij zit er voor supermarkten op de huismerkartikelen een hogere winstmarge dan de A-merken.
Ik doe mijn boodschappen online, dus ik krijg sowieso nergens korting heb. En de AIVD heeft m'n boodschappenlijst.
Who cares. Ik heb een zelfverzonnen naam ingevuld bij het aanvragen van mijn kaart, dus enigszins anoniem is het wel. Maar zoals S. Quentin Quale | 03-01-12 | 10:11 hierboven al roept hebben ze al lang je bankrekingnummer aan je bonuskaart kunnen koppelen, dus het maakt ze geen reedt uit.
Mij ook niet.
Mijn bezoek weet ook altijd dat ik bij de Appie m'n inkopen doe.
Die hele smurfencollectie staat hier nog.
Heerlijk toch, dat AH een makkelijke manier biedt om je principes te tonen. Nu kan je immers bij de kassa op de vraag "Heeft u een Bonuskaart" met een uiterst serieus gezicht het antwoord geven: "Neen, mevrouw, dat is tegen mijn principes."
De informatie in AH's Datawarehouse is inderdaad wel indrukwekkend. Niet voor niks dat Appie in wereldwijde top10 staat, naast (achter) giganten als WallMart, Carefour, etc. - Ze hebben jaren gewerkt om hun supply chain te perfectioneren en de combinatie van efficiency aan de ene kant en 'lekkere prijzen, want "kwaliteit"'-image aan de andere kant, dat maakt heerlijke marges!
Dat differentieert ze ook van de anderen in de lijst, die het puur van volume moeten hebben.
"Nou, das wel eng hoor dat anderen weten wat ik eet en drink. Het is gewoon goede marketing"
Het gaat veel verder dan alleen eten, ze weten of je rookt of drinkt en hoeveel, ze weten hoeveel je kinderen je hebt en hoe oud ze zijn, ze weten waneer je op vakantie bent, ze weten of je werkloos bent (overdag je boodschappen gedaan) ze weten of je moslim bent, ze weten of je gezond leeft en of je rijk bent, en nog veul meer...
Fijn, dan is alleen mijn bier in de bonus :-))
Vloberto | 03-01-12 | 10:30 Alleen als ze weten dat er gaatjes in zitten.
Het zal mij benieuwen wanneer die zeepbel die reclame heet uit elkaar spat.
Ik gebruik een bonuskaart die ik een keer op straat heb gevonden.
Vandaag een pakje AH merk condooms kopen = over 9 mnd een aanbieding ontvangen voor Pampers.
Is er nog bier in de bonus?
oom Teun | 03-01-12 | 10:27 En zelfscannen. Altijd zelfscannen en van de dingen die je in grote hoeveelheden koopt altijd een paar minder dan wat je meeneemt.
Afvalbelastingcompensatie.
Ik wil al jaren geen kaarten, bonnen, zegeltjes o.i.d. Ik ga dus niet naar zaken die dat geven/willen.
Principe kwastie.
AH heeft nu wat mij betreft een permaban.
@très cool | 03-01-12 | 10:05
Je hebt wellicht geen bonuskaart maar als je de boodschappen betaalt met je pinpas weten ze meteen wie je bent, wat je hebt gekocht en waar je het hebt gekocht. Grote kans dat je tevens bent gefilmd door een beveiligingscamera. Beangstigend, inderdaad. Proficeer dus maar gewoon van de bonusacties, dan krijg je tenminste nog korting ter compensatie van het schenden van jouw privacy.
Harry Piekema is slechts een acteur.
Ik winkel doorgaans niet bij de Appie, Milsanie melk is toch echt de lekkerste!
Boeiond! Kom maar op met die 12 potten Calvé mayo voor de prijs van 10. Idem met DE roodmerk fijne maling.
Ze ontwikkelen zo'n kaartjes systeem, en na 15 jaar komen ze erop om gerichte aanbiedingen te sturen. Briljant.
@ niet voor de hond | 03-01-12 | 10:08
Ik heb ooit een bonuskaart op straat gevonden. Die is persoonlijk van iemand anders. Ik wil diegene op dit moment even hartelijk bedanken.
Ik zit in hetzelfde schuitje, ideaal. Gegevens niet bekend, toch korting. Op zn Hollandsch..
Een paar jaar geleden klaagden de marketingmedewerkers van de ah nog dat het management vrijwel geen gebruik maakte van de berg aan data van de klanten...
Ik heb nog immer geen bonuskaart. Spaar ook geen zegeltjes en doe nooit aan kortingsbonnen. Paupergedrag.
En dan iedereen die elke dag met de pinpas/creditkaart betaalt of online zn/haar aankopen doet, lekker mee zeiken nu he!!
De humor.
Dan krijg ik waarschijnlijk allemaal kortingsbonnen voor Pampers want die heb ik jarenlang veelvuldig gekocht tijdens bonusacties. Maar mijn kids dragen nu geen luiers meer. Of zouden de gegevens zodanig geïnterpreteerd worden dat iemand die vijf jaar geleden pampers kocht nu een aanbieding krijgt voor vijf zakken Haribo?
Denk je nou echt, dat je producten die je toch wekelijks koopt dan nog goedkoper gaat krijgen? Ik denk eerder dat het zo gaat: Elke week koop je 4 rollen van de goedkoopste biscuitjes. Hier verdient appie niet genoeg aan, dus doet een aanbieding van iets duurdere koekjes. Je denkt, hé aanbieding, laat ik die eens meenemen. De volgende keer neem je deze koekjes mee in plaats van de biscuitjes die je al jaren gewend was.
Omgekeerd werkt het ook; Het lijkt soms wel alsof ze alle zooi die ik met mijn anonieme kaart koop, voor straf uit de schappen halen.
Waar is die tijd dat je nog gewoon het snoepje van de week kreeg in de kleuren blond of bruin naar keuze?
grizzler | 03-01-12 | 10:17 Om de Harry's helemaal gek te krijgen moet je dan nu wel een bonuskaart gaan halen. Geef een fictieve naam op met het adres van een nonnenklooster of zo.
Niet anoniem en toch ben je het niet.
"Heeft u een bonuskaart meneer?", driftig zoekende in mijn zakken en dan met een zielig hoofdje melden dat je hem bent vergeten. "Oh dat maakt niet uit hoor ik gebruik die van de kassa wel" Opgelost!
hebt u een bonus kaart? NEE
zegeltjes? NEE
heeft u 20 cent erbij? NEE
OT gisteren een uberloll bij de AH in 0343, voor iedreen een gratis zak oliebollen... heb ze niet gegeten anders zat ik hier niet
Ik heb nooit mijn naam- en adresgegevens ingevuld (was optioneel toen ik dat ding kreeg). Knappe jongen die mij persoonlijke reclame weet aan te bieden.
Dan moet je zelf de geweldige kortingsbonnen uitprinten, en iedere twee weken een nieuwe inktcardrige kopen veur de somma van 49,95 eurie.
Nou, das wel eng hoor dat anderen weten wat ik eet en drink. Het is gewoon goede marketing. Jij ziet straks je favoriete bier met korting, en dan trek jij spontaan een sprintje naar de dichtstbijzijnde AH. (Niet je bonuskaart vergeten)
Dit is bij Sainsbury's in de UK al jaren het geval. Na het afrekenen krijg je specifieke bonnen die alleen met jouw "bonuskaart" werken. Vaak is het zo dat als je nu 50 pond uitgeeft dat je dan een extra korting krijgt op iets als je de volgende keer 60 pond uitgeeft. Ook zitten er vaak nieuwe producten tussen die ze proberen je aan te smeren via zo'n bonnetje. Verbaasde me eigenlijk altijd al dat AH nog nooit ook zoiets had.
Oh my gowd als de buren er achter komen dat ik mijn daily eats bij Appie shop.
Zelfaangevraagde bonuskaarten. En dan nog klagen. Knip dat ding dan door.
Ik kom nooit in die pauperwinkel...
Ze hadden een hele mooie anonieme kaart, namelijk gewoon de kassajuf vragen het eigen AH nummer inkloppen (00000012 volgens mij). Dat doen ze al een jaar ineens niet meer. Verder is het AH paarse broek gedrocht die stelt dat zo'n kaart omgezet kan worden in een anonieme nu al de grootste leugen van 2012.
Heb zelf nooit zo'n ding gehad, maar vroegah, in het studentenhuis gebruikten we er 1 met z'n 8en. Daar zal wat waardevolle data uit voortgekomen zijn.
Niet dat het de paarse broeken iets uitmaakt natuurlijk. Data is data en daar kun je mooie gekleurde grafiekjes mee maken, die er dan vervolgens bij het management als zoete koek ingaan.
Zolang iedereen zonder nadenken zijn hele privéleven op Hyves en Facebook kwakt zou ik me hier niet zo druk over maken.
Ik kocht alleen bier bij hun via goedkoopbier.nl. Dan moest je die kaart laten zien anders geen korting.
Wat ik altijd wel leuk vind om te doen is in de Appie een eventjes onbeheerd staand karretje te vullen met wat artikelen. En helemaal leuk wordt het als er zo'n zelfscannertje op achtergebleven is, eventjes links en rechts wat dingen scannen en dan weer terug zetten.
Wat is nou het probleem ?
Zelf heb ik meerdere bonuskaarten. Kunnen ze slecht tegen daar in HQ te Zaandam. Fuck the system! Voel me dan ook een beetje Neo onder het winkelpubliek.
Dan zal ik wel elke week de Hertog Jan in de aanbieding krijgen...
Hoe is dit een probleem? Ik heb liever gerichte reclame dan reclame voor tofoe blokken die in de aanbieding schijnen te zijn. Toegegeven, het liefst heb ik helemaal geen reclame.
En de volgende stap is de info richting de zorgverzekeraars.
bedenk met net dat mijn vrouw en ik van bonuskaart geruild zijn, ik ga dus nu de maandverbandjes en zij de vieze boekjes in de aanbieding krijgen. Facepalm
Ik weiger zelfs het gebruik van de bonuskaart van de kasa-juf, ik ben er namelijk van overtuigt dat iedere transactie ook aan je bankrek. gekoppeld wordt, zodat ze nog steeds weten wie wat gekocht heeft, al staat de bonuskaart niet op naam, zo slim zijn ze wel..
Ben zo blij dat ik hier niet in trap.
-edit: En jij denkt dat een bonuskaart de beperkende factor is in het koppelen van de producten en rekeningnummer? -
Big Harry is watching you...
Sliptong | 03-01-12 | 10:06 Handig. Mailtje: "U heeft nog twee sneetjes bruin brood in huis en drie flesjes bier in het krat. Vorige keer heeft u geen krat ingewisseld."
heerlijk, nog meer korting op mijn corona's en chippies. Mensen, wat willen we nog meer?
Bonuskaart geruild met de buurman na dag 1. En vervolgens nooit meer bij de AH geweest tot 2009. Trouwens, maakt het serieus iets uit? Je krijgt toch ook al gerichte spam? Niks nieuws.
Jumbo is de beste!
Ik heb ooit een bonuskaart op straat gevonden. Die is persoonlijk van iemand anders. Ik wil diegene op dit moment even hartelijk bedanken.
@très cool | 03-01-12 | 10:05
Je bent serieus? Ben je wel eens bij een Dekamarkt, Vomar of Jumbo geweest? Da's pas erg. AH is altijd een fijne winkel met prettig personeel. Althans bij ons in de regio.
Was te verwachten toch? Vind het als consument overigens beter dan ongerichte marketing. Liever acties voor producten die ik zelf (regelmatig) gebruik dan voor zooi dat ik toch nooit koop. De illusie op anonimiteit lijkt me onderhand al wel achterhaald toch?
Doen ze goed. Dan weten ze precies wanneer mijn wasmiddel op en bier op is en sturen ze leuke kortingsbonnen op. Bespaar je naar gelang de omvang aardig wat piekemaatjes op. Ik zie het als service. Dat angstige gedoe over je adres en wie je bent. Iedereen weet alles van iedereen. Waar hebben we het over? *kortingsbonnen op alufolie vragen gaat*
De eerste aanbieding is dus een slaatje?
Ik zit nog steeds stevig in het 'dan betaal ik toch gewoon een beetje meer' kamp hoor, ze weten lekker niet wat ik allemaal opgegeten heb. AH is sowieso heel erg saai en kutzooi.
Ik ga onderduiken!
REAGEER OOK