Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

DWDD steelt voor 500.000 euro aan muziek

kassaaaaa.jpg Terwijl de torrenthoerende BUMA-baasjes samenspannen met de muziekindustrie om individuele downloaders keihard te criminaliseren, rooft de verschillige VARA gewoon ijskoud een HALF MILJOEN euro onder de neuzen van goedwillende muzikanten weg. Heel muziekmakend Nederland, dat zich de ballen uit de broek of de bollen uit de bh moet spelen om een boterham te kunnen beleggen, sloot zich aan bij DWDD Recordings om een cd'tje te maken. Gejat van Geïnspireerd door Johnny Cash z'n American Recordings maakten de muzikanten een dubbelaar vol covers die ze in een uitverkochte Melkweg aan de wereld presenteerden. Iedereen d'r bij, allemaal een liedje doen, het was één groot feest van volledig belangeloze muziekliefde. Allemaal twee whiskey-colaatjes voor de medewerking en het bleef nog lang onrustig rond het Leidseplein. De kekke dubbelaar verscheen in oktober in de winkelschappen à 17,99 euro. Inmiddels zijn er 25.000 exemplaren van verkocht (= GOUD!) dus dat heeft exact 449.750 eurootjes opgeleverd. Voor de VARA, om precies te zijn. Want de muzikanten zien daar niets van terug. Eén minuutje met je bandje op de buis is de enige beloning. De keiharde knaken die de plaat in het laatje brengen verdwijnen ondertussen in de productiepot van DWDD. Sinds dat ene kotsincidentje staat daar namelijk een compleet veldhospitaal paraat voor het geval Matthijs weer omvalt en dat kost een godsvermogen. Bedankt voor de medewerking, maar nou niet gaan zeiken om een gratis exemplaar van je eigen werk hoor (FB-link). Onze tip: klacht indienen bij Kassa. Uhm... Radar.

Reaguursels

Inloggen

Fay Lovsky +1 dan maar he

aight.. | 03-01-12 | 17:57

"De Wereld Draait Door" draait door.

me,myself and IK | 03-01-12 | 15:20

17.99 joh? Kost `n cd tegenwoordig nog zo veel? `k heb Al velen jaren alles gedownload, en nu ``legaal`` via Spotify prenium. Kortom, wie in hemelsnaam koopt er nu nog `n cd?

Paulkruger | 03-01-12 | 13:06

Jezus Fay Lovsky, bestaat dat nog? Laat me raden: een mooie carriere als blokker kassa juffrouw.

Fred Janssen | 03-01-12 | 12:23

Muzikanten moeten niet lullen. Ze krijgen een stuk promotie als dank voor hun medewerking. Een CD van 17,99 euro levert bovendien geen half mijoen aan winst op. Daar gaan de kosten nog vanaf.
Het was een leuk initiatief, de echte muziek is weer onder de aandacht gebracht, muzikanten hebben laten zien wat ze kunnen. Win-win lijkt me.

oom Teun | 03-01-12 | 11:26

*Zucht nog maar eens als Leo Beenhakker*

Jochie.... moet ik het nou weer uitleggen?

Kingeef1975 | 03-01-12 | 10:32

In het land der "Proletariers", "kraait DWDD koning"

ONS | 03-01-12 | 09:35

Fantastisch nieuws, de VARA-subsidie kan met 500K verlaagd worden, dankzij de inzet van de cultuursector. Geweldig initiatief.

ontlullen | 03-01-12 | 04:22

@guiri-aqui | 03-01-12 | 00:31

Zal best, maar aangezien de vrinden van BUMA de "schade" door downloaden ook berekenen aan de hand van de winkelprijs van een CD vind ik het een acceptabel bedrag.

joop14 | 03-01-12 | 04:02

Noem me een ouwe lul, maar wie Fay Lovsky naait naait mij!!!

threewing | 03-01-12 | 02:57

25.000 verkocht ?Ik geloof er geen barst van. Ze zin waarschijnlijk aan alle PvdA leden gestuurd, die bijna allemaal deze CD al lang in de asbak hebben gegooid. De enige die hysterisch stond te jubelen was van Nieuwkerk, in zijn eentje

bijtertje | 03-01-12 | 01:22

@ Pasta-saus | 02-01-12 | 20:46

Iedereen die belasting betaalt, betaalt mee aan de Joop.

Elessir | 03-01-12 | 01:20

Zoalsch het den waaren Socialischt betaemt, verdwijnt het geld in de zakken van de 'iets meer gelijk dan de andere gelijken'...

Ahasveros | 03-01-12 | 01:03

Xzie 'm wel verschijnen op usenet.....0 pleuro voor
de VARA, en 2 cents voor de ISP.Kan ik 'm altijd nog uitkotsen.....

caesar63 | 03-01-12 | 00:47

@Tommygunner | 02-01-12 | 20:41
Dit is dan ook geen winst maar staat gewoon tegen over het salaris en de productiekosten.

Dus winst zal het nooit worden (creatief boekhouden noemen we dat)

d3f | 03-01-12 | 00:32

Zwaar overtrokken kop / artiekel zeg. Kijk, ik vind die rooie rakkers bij de Vara ook maar rare exota haters maar als GS een artiekel schrijft moet t wel ergens over gaan. De vara heeft geen 500k gejat.
25.000 schijfjes in doosje x 17,99 eurootjes = 449.750 eurootjes totaal
BTW 2,87 -winkelmarge 5,50 - groothandel/platenmaatschappij 1,50 - reclame/marketing/ontwerp doosje 2,50 - studio 2,00 - fysiek maken CD en doosje 1,00 blijft er over € 2,62 per cd ofwel 65.500 euro. Die zijn dan weer wel door de vara gejat van de artiesten. Maar dat is nog lang geen 500k zoals van Rossem kopt.

guiri-aqui | 03-01-12 | 00:31

@Marty K | 02-01-12 | 22:42
Nee, de Vara pakt 500k die niet van hun is. Is net even anders dus.

Tommygunner | 02-01-12 | 23:35

DWDD-recordings kreeg je gratis als je VARA-lid werd. Zo kan ik het ook: 25.000.

redsniper | 02-01-12 | 23:30

De Vara vangt 17,99 euro x 25000? De winkeliers verdienen HELEMAAL NIKS?!!!
Kom op zeg

Marty K | 02-01-12 | 22:42

fee kan schrijven!

jonescrusher | 02-01-12 | 22:19

@neemjemoederindemali | 02-01-12 | 21:56

Klinkt aanlokkelijk maar ik heb ook nog zoiets als eigenwaarde. Ik heb niets maar dan ook niets tegen geld verdienen maar dan bij voorkeur toch niet over de rug van een ander. Liegen, bedriegen en alles wat daar bij hoort komt eerlijk gezegd niet in mijn vocabulaire voor.

Liever in armoede leven maar met opgeheven hoofd over straat kunnen gaan dan in weelde achter prikkeldraad en camera's (hoi Marcel en Paul!).

Reinaert | 02-01-12 | 22:12

ad melkert | 02-01-12 | 22:00
En dan ook nog Broertjes burgemeester van Hilversum maken, schaamteloos zijn ze.

de honden blaffen... | 02-01-12 | 22:12

Wat een gezeur. Matthijs is de God van de TV en die volgen en aanbidden wij allemaal en daarom krijgt hij vreselijk veel geld om elke gast 1.205.762 keer in 1 minuut te onderbreken. Zo is het en zo blijft het.

BozeMan | 02-01-12 | 22:10

miko | 02-01-12 | 21:56
De VARA mag van mij links zijn.
Dat de VARA vrijwel alle opiniemakende (een eigen term van deze kliek) programma's op de PO verzorgd is een zeer bedenkelijke zaak.

de honden blaffen... | 02-01-12 | 22:08

@Reinaert | 02-01-12 | 21:27
Ja, chique daar heeft de VARA duidelijk schijt aan. Eigenbelang staat bovenaan het lijstje.

Pasta-saus | 02-01-12 | 22:04

@Charles Bukowski | 02-01-12 | 21:58
Café Bukowski moest indertijd zijn naam veranderen, van Bukowski. Rechtzaak over geweest. Intellectueel eigendom interesseert jou geen klap, dus dat weet je niet, varalid.

Lewis Lewinsky | 02-01-12 | 22:04

@miko | 02-01-12 | 21:53

Ik ben op sommige dossiers nog steeds latent links en zie het dus allemaal niet zo zwart-wit of links-rechts. Wat ik wel zie zijn zakkenvullerij, nepotisme, corruptie en ander klein ongemak en daar stoor ik me hogelijk aan.

Wie vol pretenties en idealen vijnzend bizarre salarissen toucheert mag wat mij aan de schandpaal of erger. Met andere woorden: wie links wil zijn moet zich ook als zodanig gedragen en genoegen nemen met "passende" betaling. Natuurlijk hoef je - om even in omroepkringen te blijven - als kijkcijferkanon geen genoegen te nemen met twee keer modaal, dat snap ik ook wel, maar aangezien we het hier toch echt over publieke gelden hebben vind ik wel dat beloning eindig is.

Wie denkt drie ton per jaar te kunnen toucheren en vervolgens nog pretendeert "links" te zijn kan wat mij betreft bij het grof vuil. Met dertig zilverlingen als -gouden- zilveren handdruk.

Reinaert | 02-01-12 | 22:01

Bakito | 02-01-12 | 21:46
Ik weet 't / ken hem enkel van tenenkrommende comments. Hij is niet de enige. Ken nog een paar van die meelijwekkende mafklappers.

Charles Bukowski | 02-01-12 | 21:58

@de honden blaffen... | 02-01-12 | 21:53
Tja mag de Vara links zijn de TROS wil je toch ook niet teveel programmas laten maken.Beter geen van alle wat.
Publieke omroep is zo.. Ja wat eigenlijk?

miko | 02-01-12 | 21:56

@Reinaert | 02-01-12 | 21:51

Kunnen we samen niet bij de VARA gaan werken? Moeten we wel leren bedriegen, liegen, stelen, valse info geven en schijt hebben aan het gepeupel, maar hoe moeilijk kan dat zijn. Beetje taxpoet verbranden lijkt me wel wat.

neemjemoederindemali | 02-01-12 | 21:56

@Bakito | 02-01-12 | 21:22
Jammer dit dan weer, want gelul. Het kan jou smaak misschien niet zijn, maar creatief is het zeker. GS is een voorbeeld van rechtse creativiteit...

Tommygunner | 02-01-12 | 21:53

@Reinaert | 02-01-12 | 21:44
*begint Mulderiaans te zuchten*
Je kunt best links zijn en veel geld verdienen.
Kijk naar Zakkenvoller,De helaas te vroeg overleden Kim.Als je goed bent voor het volk dan krijg je alles van ze.Dat noemen ze solidariteit.

miko | 02-01-12 | 21:53

"Volgens cijfers van de NPO kreeg de VARA in 2008 bijna 48 miljoen euro uit de omroepsubsidies van de overheid, 13 miljoen euro meer dan de TROS, ook al heeft die meer leden. En de VPRO kreeg zelfs 16,5 miljoen euro minder dan de VARA, meldt NRC Handelsblad.
Iedere ledenomroep en de NPS krijgt standaard 28 miljoen euro aan programmagelden. Daarnaast mogen de netmanagers 92 miljoen verdelen. Bijna de helft van dat bedrag (43 miljoen euro) blijkt bij de VARA, NPS en BNN terecht te komen. De directeuren van KRO, EO en TROS vinden deze verdeling ‘niet in balans’."

De netmanagers die het geld verdelen zijn waarschijnlijk "socialisten".

de honden blaffen... | 02-01-12 | 21:53

Wat een onzinartikel, DWDD steelt helemaal niets. Alle rechten liggen vast, inclusief die van de uitvoerende artiest. De originele auteurs, tekstschrijvers en uitgeversmaatschappijen verdienen hier het geld (90%) en de uitvoerende artiest de rest.

Izzy | 02-01-12 | 21:52

@neemjemoederindemali | 02-01-12 | 21:48

Het zijn dan ook niet hun Eurobiljetten die in die kachel verdwijnen maar de Eurobiljetten die bij de brave belastingbetaler uit de zak -getroggeld- gestolen zijn door het zittende regime.

Jouw en mijn zuurverdiende Euro's dus. Waarvoor ik eigenlijk ook wel een paar alternatieve bestemmingen had kunnen bedenken, maar dat terzijde.

Reinaert | 02-01-12 | 21:51

@Bakito | 02-01-12 | 21:48
Neem een handje van dat spul en verdwaal.

toetanchamon | 02-01-12 | 21:50

@Bakito | 02-01-12 | 21:48

Veel plezier, btw, ik drukte per ongeluk op de pluskuddo knop.

neemjemoederindemali | 02-01-12 | 21:50

lol. verkeerde topic. 2012 begint lekker!

zoalshetis | 02-01-12 | 21:49

*xtc pakt en stad ingaat*

Bakito | 02-01-12 | 21:48

@Reinaert | 02-01-12 | 21:44

De kachel bij Harry moet roken, das logisch, dat de kachel van de VARA zo hard moet branden dat het lijkt alsof ze de Eurobiljetten er rechtstreeks in pleuren is dan weer niet logisch.

neemjemoederindemali | 02-01-12 | 21:48

-weggejorist-

zoalshetis | 02-01-12 | 21:48

@Charles Bukowski | 02-01-12 | 21:42
Lewis komt vaak niet verder dan iemand af te rekenen op zijn nicknaam e.d. Zo zette hij mij al eens weg als moslima en aivd-medewerker. Inhoudelijk veruit de slechtste reaguurder hier.

Pure onmacht.

Bakito | 02-01-12 | 21:46

@neemjemoederindemali | 02-01-12 | 21:29

Hoe je het ook wendt of keert, Harry is iemand die er in ieder geval open over is dat 'ie graag geld "maakt".

De salonsocialistische VARA, van Nieuwkerk, Mulder en consorten incluis, zullen dat ten stelligste ontkennen, zij verheffen, bevrijden en ontwikkelen de -eenvoudige burger- arbeider en laten hem/haar tot intellectuele en emotionele bloei komen.

Hetgeen natuurlijk wel een paar centen kost, maar da's logisch.

Reinaert | 02-01-12 | 21:44

@Bakito | 02-01-12 | 21:44
... de realiteit duiden.

Bakito | 02-01-12 | 21:44

@blinde kip | 02-01-12 | 21:40
TV is niks anders dan een kerkmis, waarin anderen - met een eigen agenda - voor jou de realiteit.

Bakito | 02-01-12 | 21:44

Lewis Lewinsky | 02-01-12 | 21:38 |
LOL, yer a nutter.

Charles Bukowski | 02-01-12 | 21:42

@Bakito | 02-01-12 | 21:33

Hohoho, zonder televee had ik nooit geweten dat mijn achterneef een nieuwe vrouw had, ik bedoel, het hele dorp kletste er over dus ik moest wel naar Yvon Jaspers kijken. #boerzoekthoer en das hem maar mooi gelukt mbv de KRO.

neemjemoederindemali | 02-01-12 | 21:41

@Bakito | 02-01-12 | 21:33
Ik pak ook vaker een boek of een ga eens naar buiten en frisse neus halen. Een leven zonder tv kan heel goed.
Trouwens, ik ga donderdag bij een kennis het 10-uur journaal kijken, wat hij altijd graag doet na het eten. De laatste keer viel me al op dat er sommige opmerkingen aardig gekleurd waren. Kijken of ik me dan ook weer ga ergeren.

blinde kip | 02-01-12 | 21:40

lijkt er op dat de meeste mensen hier de artiesten de zeikerts vinden.Was dat de bedoeling?? Of was dit eigenlijk een VARA afzeik topic??
Wel van Rossum... De Vara zijn zijn dieven alledrie!

miko | 02-01-12 | 21:38

@Charles Bukowski | 02-01-12 | 21:28
Jouw nick is het intellectuele eigendom van een groot schrijver. Jij parasiteert op hem. Jij bent schatplichtig aan hem. Jij bent een namendief.
En uitgerekend jij, parasiet, neemt de woorden intellectueel eigendom in je mond, alsof je daar ook maar een klein beetje van begrepen hebt.
Bukowski zou je een kopstoot geven. En dan bedoel ik niet een glas bier met een jenever er naast.
Dwaas.

Lewis Lewinsky | 02-01-12 | 21:38

@blinde kip | 02-01-12 | 21:26
Voor velen is tv een soort van mantra geworden. Herhaling van dezelfde brei, als houvast of bevestiging van het inhoudsloze en saaie bestaan overdag.

Zeg nou zelf, de hele dag/week/maand/jaar/leven in een fabriekshal of systeemplafondkantoor, dat rijmt niet met 's avonds naar de sauna, arthouse film of diep gesprek met een lekker mokkel in een bruin café.

Bij zo'n leven past een afgestompt avondje met dikke zeug en chips kijkend naar John de Molterreur. Tv is het opium van het volk geworden. Dat zappen is een bedrieglijke suggestie dat men kan kiezen.

Bakito | 02-01-12 | 21:33

@blinde kip | 02-01-12 | 21:26

Sinds enige tijd kijk ik ook vrijwel geen TV meer. Al wat ik nog kán ontvangen zijn de drie publieke netten en de dorpszender. Méér dan voldoende om op de hoogte te blijven van hetgeen er in de wereld gebeurt moet ik zeggen.

De RTL-achtigen bekeek ik sowieso al niet vanwege de onderbrekingen tussen de reclameblokken en ook de rest kon en kan me eerlijk gezegd gestolen worden. Wil ik iets zien dan is dat meestal toch iets filmisch en mijn TV is toevallig héél handig met USB-sticks en dergelijke. Problem solved.

"Klasse statt Masse" zoals de Oosterburen dat zo aardig zeggen.

Reinaert | 02-01-12 | 21:33

Tjonge jonge, moeten ze hun eigen cd gaan kopen, wat erg.
Dat verwacht je toch niet !
Ik denk ook niet dat zoiets in de afspraken vermeld staat.
Uitgeverij de Uitbuiter ?

ikkrijgjewel | 02-01-12 | 21:33

@Bakito | 02-01-12 | 21:21

Dat zou me niet verbazen, overigens geloof ik ook niet dat die Koreanen echt zoveel verdriet hadden als ze ons wilden doen geloven. Niet jankon als de grote leider gaat hemelen maakt je op zijn minst verdacht.

neemjemoederindemali | 02-01-12 | 21:32

@gentle giant | 02-01-12 | 20:50
*You were puking up your guts
When you read the standard contract you just signed*
Van Morrison, Drunshambo Hustle

Lewis Lewinsky | 02-01-12 | 21:30

@Reinaert | 02-01-12 | 21:16

Das alleen al als Matthijs alleen presenteert, als die Mulder er ook zit kost he minimaal het dubbele, wat nog goedkoop is want Matthijs en Jan zijn wel 300x beterder dan Harry Mens.

neemjemoederindemali | 02-01-12 | 21:29

Daar drijft dwdd toch sowieso op, andermans kwaliteiten, boeken van anderen, muziek van anderen, filmpjes van anderen..

Pretentieus programma, links slap gelul zonder enig kritisch weerwoord en open deuren intrappen door quasi-bn'ers.
*kotsen doet*

Ties02 | 02-01-12 | 21:29

Uit nieuwsgierigheid had ik hem ff gedownload maar ik heb hem maar weer direkt van de comp afgeflikkerd,aan die zooi spendeer ik geen cd van 15 ct.

kweetitwel | 02-01-12 | 21:28

Lewis Lewinsky | 02-01-12 | 21:21
Verklaar je nader. Met je tamelijk asociaal grote bakkes.
Bakito | 02-01-12 | 21:24
lol, exact!

Charles Bukowski | 02-01-12 | 21:28

@Pasta-saus | 02-01-12 | 21:19

Minder bekende muzikanten hebben niet zo veel mogelijkheden om een beetje airplay te genereren dus grijpen logischerwijs iedere mogelijkheid aan. Het is inderdaad hun eigen keuze om dat zo te doen maar aan de andere kant vind ik het niet chique dat derden er dan kennelijk geld aan denken te moeten verdienen.

Maar ja: "money makes the world go round", vertaald: DWDD.

Reinaert | 02-01-12 | 21:27

@Bakito | 02-01-12 | 21:21
Of misschien het RTL-effect. Kijken omdat het bekend is. Sinds ik geen tv meer kijk, mis ik niks. Ik dacht eerst dat het lag aan het feit dat ik het ontgroeid was maar ik hoor meer mensen klagen over de kwaliteit. Die resterende kijkers zijn gewoon snel tevreden. Wat dan weer extra vreemd is, aangezien ik echt goede en betere dingen weet te doen met dat geld wat er binnen de omroep omgaat.

blinde kip | 02-01-12 | 21:26

Verder is DWDD natuurlijk een fascistisch hokjesprogramma dat de middelmaat als maatstaf oplegt.

Maar dat is in dit geval niet relevant.

Bakito | 02-01-12 | 21:26

@Charles Bukowski | 02-01-12 | 21:20
Inderdaad. Alsof Shell de winst uitkeert aan de jongens die 's nachts de tankstations bemannen.

Bakito | 02-01-12 | 21:24

Fay = top!

Dr. Plofkop | 02-01-12 | 21:24

@Litsehimmel | 02-01-12 | 20:54
In een ideële verschillige wereld natuurlijk wel...
Maar laat die beste -Joop- Vara maar eens die afspraken zien... En ook de Quit Claims (contract dat je afziet van de beeld-/portretrechten, vaak bij publiek/gratis/vrijwillige medewerkers/deelnemers)

hfakker | 02-01-12 | 21:24

@Tommygunner | 02-01-12 | 21:20
Er is zeker behoefte en ruimte voor een rechts geluid op TV, jammer dat het in handen is van zulke amateurs. Rechts en creatief is toch een onmogelijke combinatie blijkbaar.

Bakito | 02-01-12 | 21:22

Ik zie net pas de line up. Echt muziek voor mensen die niet van muziek houden. Wat dan weer past bij de DWDD.

blinde kip | 02-01-12 | 21:22

@Tommygunner | 02-01-12 | 21:20
Sorry, vergeten erbij te zetten;

En dan bedoel ik op een manier voor mensen met een IQ boven het gemiddelde van een watermeloen.

Pasta-saus | 02-01-12 | 21:22

@toetanchamon | 02-01-12 | 21:18
Ingsgelijks.

Art Vandelay Ultor | 02-01-12 | 21:22

@Charles Bukowski | 02-01-12 | 21:20
Grappig. Gezien je nick. Dwaas.

Lewis Lewinsky | 02-01-12 | 21:21

goed gedaan van de Vara ze moeten toch ergens geld weg halen onder de rechtse gure wind die er momenteel waait!
tis ook nooit goed he....

opvliegende steen | 02-01-12 | 21:21

Herhaling van zetten in het altijd verschillige linkse kamp. Inspelen en misbruik maken valse sentimenten en goedwillende mensen/artiesten. Moet dan altijd denken aan die meesteroplichter van het voormalige duo NIX (ookwel: the beauty and the beast). Was ergens een nietszeggend feestje, doch met mega links PR, op Schokland. Artiesten reden af en aan , waaronder Borsato. Atiesten deden het gratis/omniet. Organisatiebureau van de Booy (the Beaty van het duo Nix, beoogd duo voorzitterschap van de PvdA) schoof zichzelf 750.000 euri in zijn zakken. Ja jongens dat zijn de linkse waarden en normen. Daar kunnen Henk en Ingrid nog wat van leren.

ad melkert | 02-01-12 | 21:21

@blinde kip | 02-01-12 | 21:18
Wie weet kijken mensen wel vrijwillig naar de VARA. Of denk jij dat die paar miljoen die naar DWDD kijken allemaal een pistool tegen hun kop hebben tussen half acht en half negen?

Bakito | 02-01-12 | 21:21

@Bakito | 02-01-12 | 21:17
Laten we dat succesprogramma House Ibiza nog even buiten beschouwing.

Pasta-saus | 02-01-12 | 21:21

@Pasta-saus | 02-01-12 | 21:19
Vraag hooligan Weslet maar eens hoe dat werkt...

Tommygunner | 02-01-12 | 21:20

Wat een heisa om een omzet van 4,5 ton. Pinda's.. .
Logisch overigens dat deze centen naar de Vara gaan, want is immers hun idee/intellectuele eigendom. Niet dat van een cover spelend muzikant(je).

Charles Bukowski | 02-01-12 | 21:20

@Bakito | 02-01-12 | 21:17
Die vallen me inderdaad ook vies tegen. De boel opschudden mein aars. We zijn ze alweer kwijt. 1x wat rumoer om "De negert omdat het moet" en dat was het wel. Nu zijn ze gemiddeld een half jaar per jaar op reces en hoor je niets meer...

Tommygunner | 02-01-12 | 21:20

@Reinaert | 02-01-12 | 21:16
Bovendien kiezen die musikanten er zeluf voor om daar hun kunstje te doen. Het hoeft niet. Nu is het zeker niet onverstandig, probeer ergens anders maar eens 1 miljoen mensen te bereiken met 1 minuutje.

Pasta-saus | 02-01-12 | 21:19

@Bakito | 02-01-12 | 21:07
Als ik een leuke startersbedrag krijg, kan ik ook wel een inkomstenbron opzetten. Ik heb alleen geen garantie dat ik elk jaar weer opnieuw geld krijg voor waardeloze shows aan de hand van slaverig tv-kijk gedrag.

blinde kip | 02-01-12 | 21:18

@Art Vandelay Ultor | 02-01-12 | 21:17
Oh, nog de beste wensen trouwens!

toetanchamon | 02-01-12 | 21:18

@Jackanders | 02-01-12 | 21:14
Precies. Dat bedoel ik. Wel op hoge poten met dat vingertje wijzen naar andere PO, maar ondertussen dezelfde verlakkerij plegen.

Bakito | 02-01-12 | 21:17

@Art Vandelay Ultor | 02-01-12 | 21:14
dat had ik al lang begrepen amigo ;)

Het gaat om covers, dient er dan niet ook wat betaald te worden aan de originele uitvoerende artiesten?
Daar blijft toch uiteindelijk weinig van over van dat half miljoen lijkt me. Ze moeten niet zeuren, ze zijn toch op de televee geweest en nog wel in een * kuch * kwaliteitsprogramma.

gameon | 02-01-12 | 21:17

@toetanchamon | 02-01-12 | 21:13
Echt? Dan ga ik maar eens goed nadenken over wie ik tot doelwit neem.

Art Vandelay Ultor | 02-01-12 | 21:17

@neemjemoederindemali | 02-01-12 | 21:12

Exact. Ze moeten blij zijn dat de VARA die televisieseconden niet factureert want dat kost wel een paar centen hoor, met zo'n wereldpresentator.

Eén minuut bij de VARA kost op z'n minst zo veel als anderhalf uur Harry Mens.

Reinaert | 02-01-12 | 21:16

Maar is het grootste deel van die 25000 verkochte CD's niet gewoon dankzij de artiesten en hun familie die er zelf een paar hebben gekocht ?

ongelovigehond | 02-01-12 | 21:16

Ach nee joh, is allemaal heel normaal in de muziekscene. En nog zijn er mensen (hier ook) die dat heel normaal vinden. Misschien dat na afdracht van 30% van de opbrengst er een belangbehartiger is die zich wil inzetten voor de goede zaak. Triest maar waar.

blinde kip | 02-01-12 | 21:15

@Bakito | 02-01-12 | 21:11
Jawel, Weensie kan een duurder huis kopen nu.

Jackanders | 02-01-12 | 21:14

@[email protected] | 02-01-12 | 21:12
Het was een beetje een poging je te stangen ;)

Art Vandelay Ultor | 02-01-12 | 21:14

@Art Vandelay Ultor | 02-01-12 | 21:06
Een ander verneuqen is zo 2012.

toetanchamon | 02-01-12 | 21:13

Sommige muzikanten moeten het hebben van hun muziek. Die hebben helemaal geen televee nodig.

zovoklets | 02-01-12 | 21:13

@Reinaert | 02-01-12 | 20:56

Psies, en nu gaan die prutsmuzikanten nog zeuren om een gratis plaatje, stelletje ondankbare honden, het heeft de VARA godverdomme genoeg geld gekost.

neemjemoederindemali | 02-01-12 | 21:12

@Art Vandelay Ultor | 02-01-12 | 21:06
mwoah,
tot aan het 'aanklagen van' is het een bepaalde vorm van guerilla marketing.
Negatieve publiciteit creëren wat Playboy doet = buzz creëren = vraag doen laten toenemen.

Heeft Pownews trouwens al iets constructiefs gepresteerd, behalve non-journalistiek bij dichtgesmeten voordeuren?

Bakito | 02-01-12 | 21:11

@Bart_Bart | 02-01-12 | 21:08

VARA-publiek, een afspiegeling van de achterban dus.

Helegaar niet opvallend eerlijk gezegd, eerder geruststellend.

Stel je voor dat het er zou wemelen van de Corpsballen. Dan zou je echt gaan twijfelen aan alles en iedereen en dat motten we toch óók weer niet willen. Toch?

Reinaert | 02-01-12 | 21:10

@Pasta-saus | 02-01-12 | 20:52

Ghe, vond ze de beste nummers effah.

neemjemoederindemali | 02-01-12 | 21:09

Ik zal eens wat PVV-ers informeren op Twitter, die zijn niet zo moeilijk met kamervragen...

Tommygunner | 02-01-12 | 21:09

mwah, als je eenmaal bij dwdd hebt gezeten stijgt het aantal bezoekers bij je concerten sowieso... gewoon dankbaar zijn en zelf meer optreden nu je nog even in de dwdd-slipstream zit.

handsfreemoshpitset | 02-01-12 | 21:08

@Joost Maghetweten | 02-01-12 | 21:03
Een soort van kringloopwinkel maar dan met geld.

toetanchamon | 02-01-12 | 21:08

Altijd wel opvallend hoeveel -sociaal wenselijk blank klapvee- bijstandsmoeders, Marokkanen en werklozen er bij DWDD en de Top 2000 in het publiek zitten.

Bart_Bart | 02-01-12 | 21:08

@Nacho_Vidal | 02-01-12 | 20:47

Alleen als je lid bent van de zanger Rinus fanclub, zo niet dan heb je geen verstand van muziek. #simpel

neemjemoederindemali | 02-01-12 | 21:07

De VARA zorgt voor eigen inkomsten. Daar kan het hypocriete Pownews nog wat van leren, met zijn belofte een einde te maken aan de 'oude' publieke omroepen, maar intussen een van de grootste ruifvreters ooit uithangt.

Bakito | 02-01-12 | 21:07

Schradinova en Blaudzun hebben de CD wel gehad.
CD én DVD zijn naar de labels gestuurd.
En dat heeft Fay Lovsky kennelijk (nog) niet door.

dulcinea | 02-01-12 | 21:07

Kijk, zelfs de artiesten willen niet eens meer betalen voor een CD..

yamahaha | 02-01-12 | 21:07

@[email protected] | 02-01-12 | 21:04
Aah, dus zo rollen de paarse broeken tegenwoordig.

Art Vandelay Ultor | 02-01-12 | 21:06

Tja, qua muziek zitten we inderdaad in de covergeneratie.

Standard | 02-01-12 | 21:05

VOC mentaliteit noemt Balkie dat toch?

Hobbykip | 02-01-12 | 21:04

Tip voor de artiesten;
koop een exemplaar, upload 'm en maak vervolgens veel publiciteit dat de CD gratis te downloaden is en klaag daarna de VARA aan dat je werk gejat is.
Doet Playboy ook.

Ik zou wel eens een totaaloverzicht willen zien met ALLE betrokken personen en verstuurde facturen. Iets met BV's en zichzelf en familie inhuren...

Tommygunner | 02-01-12 | 21:04

@toetanchamon | 02-01-12 | 21:00
Maar als ze naar hun eigen shit kijken, en dat doen ze vast, dan zijn ze zelf ook het publiek. Of zo iets...

Joost Maghetweten | 02-01-12 | 21:03

Doe eens een Torrent update.

robbiebaggie | 02-01-12 | 21:03

Altijd al een soort van zwak gehad voor mevrouw Lovsky.... Dat kerstliedje van haar is echt ghijl!
Gewoon een interview aanvagen bij die ponylul van een Matthijs en de zaak op tafel smijten..
Wedden dat ie weer spontaan over z'n nek gaat?

Ommezwaai | 02-01-12 | 21:01

@Pasta-saus | 02-01-12 | 20:48
Rigilio

Joost Maghetweten | 02-01-12 | 21:00

De publieke omroep is er met name alleen voor zichzelf.

toetanchamon | 02-01-12 | 21:00

@Parel van het Zuiden | 02-01-12 | 20:51
Tja, dat vergeten mensen dus nog wel eens.
Die directieleden zijn dus ook gewoon hardwerkende Nederlanders met een gezin, die ze elke dag maar weer te eten moeten geven.

King of controversy | 02-01-12 | 20:59

Er zaten toch ook wel een aantal "artiesten" tussen die blij mogen zijn met iedere free publicity die ze kunnen krijgen en daardoor weer even in de schijnwerpers staan. Verder niet piepen, had jezelf met het idee moeten komen.

dlyslextis | 02-01-12 | 20:58

@Pasta-saus | 02-01-12 | 20:52
Saskia en serge.
*pistool zoekt*

miko | 02-01-12 | 20:58

De artiesten die een kopie van die CD willen hebben kunnen hem toch wel downloaden ?

ongelovigehond | 02-01-12 | 20:58

Ze 'verdienen' niet, want ze hoeven alleen de kosten op te voeren tot ze weer 1:1 zijn.
Oftewel bevriende bv X, Y, Z nog even een factuur laten sturen, een pand kopen, een programma kopen... Al's er maar geen winst is.
Dat het concurreert met de muziekindustrie en muzikanten uitbuit... Ja, zo rolt socialisme nu eenmaal...

hfakker | 02-01-12 | 20:57

In dit geval verdient de VARA re rechtstreeks geld aan de belangeloze inzet van artiesten en het intellectuele eigendom van de oorspronkelijke auteurs. Aftikken, rooie graaiers!

Semolina Pilchard | 02-01-12 | 20:56

Die € 499.750,00 zijn natuurlijk omzet en geen winst. Daar moeten nog een paar centjes vanaf, zo'n CD'tje groeit natuurlijk ook niet aan een willekeurige boom, bovendien moet er een hoesje en een doosje omheen, moet de opname afgewerkt worden, moeten er brigades producers, technici, adviseurs, externen en anderen betaald worden en ga zo maar door.

Per saldo heeft het Matthijs en de VARA waarschijnlijk gewoon geld gekost. Maar dat verlies dragen ze manmoedig want ik heb aan die kant nog niemand horen klagen.

Reinaert | 02-01-12 | 20:56

Het lijkt me dat er van tevoren goede afspraken zijn gemaakt over de vergoeding. En het lijkt me dat alle bands artiesten etc hebben geweten wat ze tekenden. En het lijkt me dat, als je op FB hierover gaat klagen, je probeert je eigen handtekening te omzeilen door publieke verontwaardiging te kweken. Het lijkt me tenslotte dat Fay waarschijnlijk niet meer wordt uitgenodigd. Lijkt me.

Litsehimmel | 02-01-12 | 20:54

Nummer 17 en 18 van disk 1 waren best om aan te horen.

http://www.bol.com/nl/p/muziek/de-wereld-draait-door-recordings/1000004011724662/index.html

Pasta-saus | 02-01-12 | 20:52

Fay was nog verdomd goed ook met haar uitvoering.

VARA, quadruple-tienmiljoenmiljard shame on you, linkse graaiende kudtfacisten!

Creaguurder | 02-01-12 | 20:51

Berouw komt na de zonde.

Hadden ze ook maar met Johhny Hoes in zee moeten gaan i.p.v. met Matthijs.

Integer managen van andermans product en intellectueel eigendom: laat dát maar aan schimmige productiemaatschappijtjes over.

Reinaert | 02-01-12 | 20:51

@Pasta-saus | 02-01-12 | 20:48
Ja de CD was nivo nihil.
Met dank aan van Kooten en de Bie.

miko | 02-01-12 | 20:51

@King of controversy | 02-01-12 | 20:45 |

Als de VARA directie in het verleden één keer over het 'DWDD recordings' voorstel heeft vergaderd is dat al gelukt dus...

Parel van het Zuiden | 02-01-12 | 20:51

Kleine letters en een dat had ik niet verwacht van onze Matthijs

Opkikker | 02-01-12 | 20:50

11. Hans Vandenburg - Psychokiller
www.youtube.com/watch?v=3e3D6xSsMco
"I shot my manager
Cause he used to keep my royalties
Hey record company
Wanna have a hit like Bob Marley"
@Hans, je kan het!

gentle giant | 02-01-12 | 20:50

Wat is het jaarsalaris ook al weer van van Niekerk? Ik weet niet precies hoeveel procent van het jaarlijks budget het is maar dat ze moeten bijverdienen lijkt me logisch...

Joost Maghetweten | 02-01-12 | 20:49

Wie koopt er in godsnaam zo verschrikkelijke CD? Ik bedoel dat is nog slechter dan de DVD van de Toppers en die wilde al niemand hebben met de kersemus.

Barbatruuk! | 02-01-12 | 20:48

@miko | 02-01-12 | 20:42
Nee, het was Ivo Niehe.

Pasta-saus | 02-01-12 | 20:48

Is diefstal. De volle 500K moet naar @missmontreal

dulcinea | 02-01-12 | 20:48

neemjemoederindemali | 02-01-12 | 20:40
Goed ik luister over het algemeen naar herrie.

Maar komop. Je snapt best wat ik bedoel.

Nacho_Vidal | 02-01-12 | 20:47

@Parsons | 02-01-12 | 20:45
Och, ik denk dat Paul daar wel raad mee weet.

Pasta-saus | 02-01-12 | 20:47

Wat ik me, geheel off topic, ook afvraag; betalen BNN leden (als BNN inderdaad samen gaat met de VARA) dan ook vrolijk mee aan DeJoop? Dat zou natuurlijk al helemaal de grap van de eeuw zijn.

Pasta-saus | 02-01-12 | 20:46

Hoor gelijk die verschrikkelijke stem van Selah Sue in m'n hoofd. Wat 'n rukmuziek.

James St John Smythe | 02-01-12 | 20:46

Niks nieuws onder de zon, als er wel een omroep is die gek is op geld verdienen, dan is het wel de VARA.

brutus68 | 02-01-12 | 20:46

Typisch een GeenStijl artikel van het eerste uur.
Geweldig.

eye | 02-01-12 | 20:45

@crewmaster | 02-01-12 | 20:37
Tja, als alle artiesten subsidie krijgen hoef je ze ook niet te betalen.

Joost Maghetweten | 02-01-12 | 20:45

@Tommygunner | 02-01-12 | 20:41
Winst is het bedrag wat overblijft als je alle kosten van de opbrengsten hebt afgetrokken.
Dus zolang er maar voor 500k kosten gemaakt worden, is er helemaal niets aan de hand.

King of controversy | 02-01-12 | 20:45

@Tommygunner | 02-01-12 | 20:41
Wel als daar dus 500k aan kosten tegenover staat.

En laat dat maar aan de VARA! over.

Parsons | 02-01-12 | 20:45

DWDD recordings met:
Ruben Block
Selah Sue
Ralf Mulder

waren toch zeer het aanhoren waard...

MichieldeMuiter | 02-01-12 | 20:44

Voorspelbaar, wederom een voorbeeld van links lullen rechts vullen. Dat mensen daar nog intrappen....

John Doorzon | 02-01-12 | 20:43

Maar vroeg me al een tijdje af, duren die nummers nu wel langer dan een minuut? of is de aandachtsspanne van mathijs nu echt vergelijkbaar met die van een amerikaanse puber...

oomKonijn | 02-01-12 | 20:43

Eenieder die ooit muziek downloade zonder te betalen heeft hier geen recht van spreken.

ZDEV | 02-01-12 | 20:42

Ik heb weleens iemand "Links lullen, rechts zakkenvullen)" horen zeggen. Zo'n gevoel krijg ik als ik deze topic lees.

Perry Vogelbekdier | 02-01-12 | 20:42

Ik heb trouwens gehoord dat leen in zijn eentje alle nummers ingespeeld heeft.

miko | 02-01-12 | 20:42

@Nacho_Vidal | 02-01-12 | 20:38
En wie ben JIJ om te bepalen wat kwaliteit is he? Daar hebben we Giel Beelen toch gewoon voor?

Pasta-saus | 02-01-12 | 20:42

@SharpEye | 02-01-12 | 20:40
Ja het kotst wat maar dan heb je als muzikant ook niks.

miko | 02-01-12 | 20:41

De muziek-omdat-het-moet. Soms staan er best aardige bandjes, maar met 1 minuutje overtuig je tegenwoordig geen drol meer.

Overigens moet je, je als band ook wel afvragen of je het publiek van DWDD moet willen overtuigen, maar dat is een ander vraagstuk.

Pasta-saus | 02-01-12 | 20:41

Fay truttebel speel het nummer een keer in op je recordetje en je hebt het zelf.
Voor de rest kudos voor de Vara.Dat is handel.De mmeste van die *kuch* artiesten was ik al vergeten of wil ik vergeten.Dus inderdaad die paar minuten voor niks op TV is meer dan genoeg.Je mag blij zijn voor die paar minuten bij Mathijs en sjans Mulder.

miko | 02-01-12 | 20:40

Ik hoorde zelfs, dat het een kotsvermogen kost. Just saying.

SharpEye | 02-01-12 | 20:40

Mag fay dat zeggen... ja dat mag ze...

oomKonijn | 02-01-12 | 20:40

Ik vind het wel een genereus gebaar om de muzikanten niet onnodig bloot te stellen aan een stel matige covers.

ongelovigehond | 02-01-12 | 20:40

Nou dan krijgen al die welwillende artiesten van mij een lekker flesje Exota om de wrange smaak van deze streek weg te spoelen.
.
Oh wacht.....

Parel van het Zuiden | 02-01-12 | 20:40

@Nacho_Vidal | 02-01-12 | 20:38

Heb jij verstand van leuke muziek dan?

neemjemoederindemali | 02-01-12 | 20:40

Elke band die optreedt is nog nietszeggender dan de vorige.

Heb nog nooit iets gehad van 'goh, dat is leuke muziek'.

Nacho_Vidal | 02-01-12 | 20:38

En de VARA maar propaganderen tegen de bezuinigingen op onze cultuur...

crewmaster | 02-01-12 | 20:37

@Tommygunner | 02-01-12 | 20:33
We zijn in Nederland, dus ja dat mag.

Herr Knäckebröd | 02-01-12 | 20:35

Die hebben gewoon 2 kratten bier en een t-shirt gehad. Standaard VARA-tarief.

Biff Eagleburger | 02-01-12 | 20:35

Artiesten zijn blijkbaar geen arbeiders en mogen dus genaaid worden. Volgens de VARA.

rara | 02-01-12 | 20:35

@Tommygunner | 02-01-12 | 20:33
De VARA! mag *alles. Net als de NTR en de VPRO.

Parsons | 02-01-12 | 20:35

Ook de kleine lettertjes lezen als je wat tekent.

Herr Knäckebröd | 02-01-12 | 20:34

Ik zou haar ook geen CD opsturen als je die profielfoto's op Facebook hebt gezien..

crewmaster | 02-01-12 | 20:34

Is het in 2012 opeens nieuws dat de VARA! bestaat uit linksgraaiende goetmensen die over de rug van anderen de boel leegroven?

Het lijken godverdomme wel PvdA'ers.

Parsons | 02-01-12 | 20:34

MAG een instantie gefinancierd met PUBLIEK geld wel geld verdienen met iets wat gemaakt is in tijd BETAALT door de belastingbetaler? Lijkt me niet, maar ik check het even...

Tommygunner | 02-01-12 | 20:33

Daar moeten nog wel de kosten van het branden en de distributie van af, en niet te vergeten de BTW.

neemjemoederindemali | 02-01-12 | 20:33

Je weet toch waar je voor tekent? Nogal pathetisch om dan achteraf te klagen.

Maar de muzikanten een exemplaar geven van die cd is natuurlijk helemaal geen verkeerd gebaar. Zou netjes zijn als dat gewoon wel gebeurt.

Art Vandelay Ultor | 02-01-12 | 20:33

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken