Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gezellig. Islampolitie tijdens Oud & Nieuw

happyislamicnewyear.jpg Attentie buurtpreventie! De inwoners van de Haagse Schilderswijk hoeven zich geen zorgen te maken over eventuele ongeregeldheden tijdens de jaarwisseling. De politie Haaglanden heeft namelijk de Al-Soenna-moskee gevraagd een oogje in het zeil te houden. Of om precies te zijn: "gevraagd samen te werken om de veiligheid van de Schildersbuurt te garanderen". Zo staat het althans op Al-Yaqeen, het blogje van de aldaar predikende haatsjeik Fawaz Huppeldepup. Wat de werkzaamheden van de salafisten tijdens oud en nieuw precies inhouden is niet bekend. Maar in ieder geval zullen de Al-Soenna-boys van 5 uur ‘s avonds tot 3 uur ‘s nachts op straat surveilleren. Omdat het best raar is om ordehandhaving zomaar uit te besteden aan derden (laat staan aan een moskee die bekend staat wegens het toewensen van tongkanker aan ongelovige honden) heeft de PVV maar Kamervragen gesteld. Hoe verzin je het ook. Een minuscuul clubje haatfundie's uitroepen tot vertegenwoordigers van de moslimgemeenschap en die vervolgens de gelegenheid geven om in de buurt agentje te spelen. Gaan ze en passant ook de kleding van aanwezige vrouwen controleren? Namens Allah alle in de fik gestoken politieauto's blussen? Checken ze of de oliebollen wel halal zijn? Of nodigen ze hun Nigeriaanse shariavrienden van Boko Haram uit voor een knallende vuurwerkshow? Nou ja, misschien valt het allemaal wel mee en eindigt het in een groot gezellig zuip & neukfestijn. Met alleen maar bouncende mensen en muziek tot vroeg in de ochtend en kunnen we de IslamCops in 2012 direct landelijk introduceren. Gaat vast een spetterende nieuwjaarsfuif worden. Salaam & de beste wensen!

Reaguursels

Inloggen

Dit is het zelfde om een overvaller te vragen of hij op je kassa wil passen.

fritsspits | 30-12-11 | 11:31

In een buurt waar 86% niet westerse allochtoon is, is dit best een leuk idee, het zal helpen. Check de allochtonometer maar eens op hoefkade/vaillantlaan den haag of zo.

Tinus Trekveer | 29-12-11 | 21:39

Over niet al te lange tijd, hebben wij in Nederland en in heel Europa dag en nacht Islampoltie!

ONS | 29-12-11 | 10:50

Hoog niveau? Neeeh.... daar zie de mijn nie man. En ik wil ginne nederlans type nie... Ge het me toch begreejpe... scheer uw snor! Hij zeikt!

deuZigeZelluf | 29-12-11 | 09:54

@deuZigeZelluf
Iets minder Engelse woorden gebruiken vermindert ook de afstand tussen Nederlanders, daarna even de spellingcontrole raadplegen, opdat je weet dat het 'chagrijnig' moet zijn en vooral wat minder drinken 's nachts. Wellicht dat dan je goedbedoelde bijdrage een iets hoger niveau krijgt. Slaap maar lekker uit. Je hebt het verdiend.

Van Dikhout | 29-12-11 | 09:36

@seven | 28-12-11 | 16:17
Een burgerwacht? Door henzelf beschreven als “een club van gefrustreerde oud-NSB’ers”.
kafka.antenna.nl/?p=208

bvdbos | 29-12-11 | 08:18

@parel van het zuiden & van dikhout:
Jullie zien het belangrijkste gegeven van de koerdistan/turkey discussie:
Wij zijn hier in Nederland. Duizenden kilometers van Turkije/Koerdistan. Die mensen die hier zijn moeten hun ruzie lekker in Turkije achter laten. Zit er hier niet zo over te zeiken en moeilijk te doen. Niet tegen mekaar, niet tegen ons... Als het zo ontzettend belangrijk voor die mensen is, wel Koerdistan of niet... Turken wel of geen uberras en de rest untermensch (uberras en untermench dan wel in het turks hé naar ctrl-t en dan googlen is teveel moeite effe) en whatever de turken en Koerden tegen elkaar hebben.... als het allemaal echt zo belangrijk was zaten die mensen nu niet hier. Dan waren zij daar en leverden ze een bijdragen aan de oplossing van die problemen. Nee... ze zitten hier met ze alle bij elkaar op de koffie of thee, en vallen elkaar en ons lastig met veel bla bla en bloe bloe over hun problemen daar in Koerdistan/turkije (iraq, iran, syrie en noem maar op.... Het heerst daar denk ik.. :S) en liefst nog zo dat het duivelse westen met hun enge westerse cultuur de schuld er van krijgen.
Hou onderhand eens op met dat gezeur over koerden/turken (Joden/palestijnen, Protestanten/Katholieken, Negert/Bleekscheet, links/rechts, goed/fout, keutelscheiter/derriekakker, Pro/Contra, Startrek/Starwars, normaal/niet uit brabant, rood/blond, kaal/kammen, shag/thee en vul verder maar in) en heb schijt aan wie zijn schuld het nou wel niet is en hoe erg het wel niet is dat die ander allemaal heeft gedaan.
.
Zet nou godnondevokkingju die shit eens op reset! "Hee, jij woont hier ook in de buurt. Dan heb jij het zelfde probleem als ik. Ik heb dit en dit en dit om aan een oplossing bij te dragen, wat heb jij?" "Ik heb dit en dit en dit, en we hebben nog een andere buurman die heb zus en zus en zo..." Dan weet ik zeker dat 30 procent van de mensheid al een stuk minder sjaggerijnig door het leven gaat. Want als je alle grote issues tussen de mensheid helemaal tot de kern uitkookt is het voor 90% "Zij deden dat en dat en daarom deden wij dat, en toen... want zullie.... ja maar wij wel blabla jank jank zijk zeik.... Pffffff. wat word ik scheitziek van al dat gezeik.
>>Bij deze een oproep om met zeiken te stoppen.<<
Dank u.
(en ja, ik zal... misschien vandaag zelfs nog, net zo hard doorgaan met het zeiken. Maar da's omdat zullie het ook allemaal doen en als zullie zeiken dan zeik ik ook... En zullie.... Want..... jank jank bla bla bla.

deuZigeZelluf | 29-12-11 | 02:57

Hé ik zie een business opertunity! Daar zullen shirts met "100% Haram!" en "Ongelovige" voor en "Artikel 6 geld ook voor mij" achter het goed doen in de verkoop!
CATCHING!
allemaal mooie kleurtjes..
Of shirts met mooie varkentjes die je een goed 2012 wensen....
*shirts drukken gaat*
/kapitalism off
:D Geintje man! Kom op eh!

deuZigeZelluf | 29-12-11 | 02:37

@Parel van het Zuiden
Wellicht ken je in Nederland gevluchte Koerden die niets van de Turkse overheid moeten hebben en daarvoor hebben ze wel degelijk een reden. In de bijna tien jaar dat ik hier woon, is mij duidelijk geworden dat Mustafa Kemal (Atatürk) na de Eerste Wereldoorlog met de Koerden een afspraak heeft gemaakt, dat wanneer ze hem zouden helpen de 'overwinnaars' te verdrijven, zij een autonoom gebied zouden krijgen.

Na de overwinning en de stichting van de Republiek Turkije is hij deze afspraak 'vergeten' en stelde twee dingen: 1. aan de nu vastgestelde grenzen wordt niet meer getornd en 2. een ieder die binnen dit grensgebied woont, wordt beschouwd Turk te zijn. Niets meer en niets minder.

Ik ga ook maar af op Turkse krantenberichten en weet ook dat niet alles hier gezegd en zeker niet geschreven mag worden. Echter, dertien jaar geleden bemerkte ik gedurende de vakantie alhier dat de meeste Koerden gewoon een baan hebben en er niet werd gediscrimineerd.

Er is een tijd geweest dat de Koerden hun eigen taal niet eens meer mochten spreken. Sinds de regering Erdoðan is er enerzijds in dat opzicht weer vrijheid en wordt anderzijds de PKK vele malen harder aangepakt. Dat beeld gaat natuurlijk de hele wereld over en blijft hangen. Maar denk niet dat Turkse mannen van de dienstplicht houden. Maandelijks zie je auto's luid toeterend rondrijden met de Turkse vlag op het dak vastgemaakt. De boodschap: denk aan mij, ik ga in militaire dienst en kom door de PKK wellicht nooit meer thuis. Herinner jij je nog de Molukse treinkaping? Situeer dat maar deze kant op en dan weet je genoeg. De Friezen hebben toch ook geen schaduwparlement nodig? Ies koeltoer...

Ik woon midden tussen Turken en Koeren en maak geen onderscheid. Beide groepen respecteren mij als 'ongelovige' en in het appartementengebouw gunnen we om en om elkaar iets van onze (kook)cultuur. Turken en Koerden wonen hier naast en met elkaar en houd alsjeblieft op met de situatie hier door een louter Hollandse bril te bezien. 'Ies koeltoer' is zo slecht Nederlands voor 'kültür var'.

Van Dikhout | 29-12-11 | 00:38

Nederland het land van de naïeve dwazen.

strikdewepstroper01 | 29-12-11 | 00:18

en wat als er straks ergens bv. een homosexueel in elkaar wordt gemept... helpen ze dan meppen??..

esh | 28-12-11 | 23:07

Nieuw, lawinepijlen in de vorm van RPG's. Speciaal voor De Schilderswijk.

ontlullen | 28-12-11 | 22:55

Zoals de PVV graag de dierenpolitie wilde, krijgen GL, D66 en de PvdA nu eindelijk de shariapolitie! Binnenkort ook bij u in de buurt! Gestolen van een moslim = hand eraf voor ongelovigen, bestolen door een moslim = minzame glimlach van langbebaarde 1 strepers met een kromzwaard.

funkyd | 28-12-11 | 22:09

Je kan ook geen toezicht houden en de boel gecontroleerd laten uitbranden. Scheelt een hoop kosten en moeite. Brandweer wordt er toch belaagd dus die kunnen voor hun eigen veiligheid sowieso maar beter wegblijven.

doenormaal! | 28-12-11 | 21:51

Vovochka | 28-12-11 | 15:46 |
'de voordeel'
Zou het kunnen dat jij net als de PVV ook een 'link' met de islam hebt, maar dan aan het andere touweind?

WirMachenMusik | 28-12-11 | 21:43

@Van Dikhout | 28-12-11 | 19:43

Uw vergoeilijkende woorden jegens het gedrag van uw nieuwe thuisland tegen de Koerden zijn begrijpelijk maar getuigen mijns inziens meer van onwetendheid.
.
De Koerden zijn een reele bedreiging voor de eenheid van het grootse Turkije en Turkije behandeld ze als zodanig. Het betreft nl. een aanzienlijke bevolkingsgroep binnen de landsgrenzen en nog meer in de buurlanden. .
De Koerden zullen (de gedachte aan) één Koerdistan nooit opgeven. Turkije weet dit en voert een stelselmatige campagne tegen hen, openlijk of heimelijk gesteund door Irak, Iran, of Syrië. Burgerslachtoffers, marteling, geweld zijn de pressiemiddelen. De Koerden slaan via aanslagen en overvallen terug. Dat is de realiteit waarin Koerden leven.
.
Persoonlijk doet het pleidooi van zowel de Turken als de Koerden mij weinig. Maar laten we elkaar geen lulletje noemen. Het Turks Koerdische conflict is zoals vele van dit soort oorlogen een smerige rotzooi waarin de Koerden het onderspit delven en let's face it... in de wereld dus de klos zijn.
.
Onwetenheid? Ik denk het niet m'neer.

Parel van het Zuiden | 28-12-11 | 21:14

@pim achtertuin | 28-12-11 | 20:48
Vanwege de politiek-wenselijke multiculturele couleur-locale zou ik die kreet wel vermengen met een stuk of wat ziektes.

HY78 | 28-12-11 | 21:10

Niet vergeten je taalgebruiken enigzins aan te passen mocht u onverhoopt met oud en nieuw daar verpozen.....
Als je om de 10 seconden allahhakbar roept kom je waarschijnlijk de wijk wel door.....

pim achtertuin | 28-12-11 | 20:48

paridae | 28-12-11 | 18:33 |
De Verhevene voert de regie. Er is een Heilig Boek, er zijn Heilige Teksten en er zijn wereldwijd enorm veel mensen die met die teksten zijn opgevoed. Dat levert een diffuus maar desondanks herkenbaar systeem op dat anoniem is en door niemand echt wordt gestuurd. Er wordt allen aan geduwd en getrokken door mensen en groepen die iets beter snappen, vaak intuïtief, hoe het werkt, en het geeft mee of het duwt af.
Zie je nu ook bij die pijpenkrullen joden. Kijken gewoon hoe ver ze kunnen gaan, in hoeverre ze de Tora voor zich kunnen laten werken.

Schoorsteenveger | 28-12-11 | 20:44

stelling: Iedereen kan een oogje in zeil houden. Dit kun je als politie aan iedere burger of vereniging vragen.

Met andere woord, als deze stelling waar is, dan kunnen hell's angles ook gevraagd worden om de wijk te bewaken.

Echter staat deze moskee niet bekend om naastenliefde, in het bijzonder naar ongelovigen en christenen heen.

Ik heb dit artikel vertaald voor mijn familie hier in Finland, en er werd hard gelachen. Feit is dat ik met mijn gezin (nlse vrouw en dochters) in Nederland woon, niet in Denhaag toch, en ik dit niet meer grappig vind.

de tandarts | 28-12-11 | 20:19

Parel van het Zuiden | 28-12-11 | 19:36 |
.
Het respect voor het Armeense volk reikt in Turkije ook al tot aan de islamitische maan.

Bertus Betonsloper | 28-12-11 | 19:44

@Parel van het Zuiden
Ik begrijp de vraag die tegelijk enigszins onwetendheid inhoudt. Koerden wonen in heel Turkije en velen van hen werken in in de toeristengebieden en in Istanbul (1 miljoen), waar ze zo'n beetje een eigen gebied hebben. Koerden hebben dezelfde rechten, enzovoort als alle Turken. Maar verwar Koerden niet met de PKK. De IRA was destijds ook bepaald niet geliefd! Overigens is de Turkse Rivièra ook een Parel van het Zuiden. Maar dit terzijde.

Van Dikhout | 28-12-11 | 19:43

paridae | 28-12-11 | 19:27 | Doe ik ook niet, noch overschat ik degene die mij als zijn vijand ziet. Elke tegenstander heeft zwakke plekken... ook de islam.

Bertus Betonsloper | 28-12-11 | 19:38

Tja laten we vooral niet vreemden zichZELF aan laten passen...
Opa zei altijd "bevalt 't niet mot je verder kieken jongen" was wel de pre gratisgeld tijd maar toch....

lidlbier | 28-12-11 | 19:37

@Van Dikhout | 28-12-11 | 19:01 |

Jij bent vast geen Koerd?

Parel van het Zuiden | 28-12-11 | 19:36

Die Strassen frei, den braunen Batalionen...
Voor je het weet marcheert de moslim WA door onze straten.
Zeg niet dat het niet kan, Sinclair Lewis heeft daar ooit een boek over geschreven : It can't happen here, waarin hij een soortgelijk fenoneem beschrijft over nazi's in de US of A.

Polletje Piekhaar | 28-12-11 | 19:33

@Bertus Betonsloper | 28-12-11 | 19:22
Maar wel de macht aan het pakken is in de Arabische 'lente' gebieden. Ik onderschat ze niet. Ik raad je aan dat ook niet te doen.

paridae | 28-12-11 | 19:27

... carrot and stick.
.
Uiteindelijk heb je te maken met middeleeuwse achterlijkheid, dat los van de doctrine, zonder te parasiteren en zonder olie-dollars he-le-maal niets tot stand weten te brengen.

Bertus Betonsloper | 28-12-11 | 19:22

Daar zit geen complot achter, dat berust niet op afspraken, nee, die lui zitten in hetzelfde schuitje, hebben eenzelfde focus, eenzelfde doel, bouwen hun macht uit op basis van dezelfde God en hetzelfde Heilige Boek. Dan ben je broeders tot in de dood.
@Schoorsteenveger
.
Soennieten, sjiieten; soefisme, alevitisme... ex-moslims.
Divide et Impera.

Bertus Betonsloper | 28-12-11 | 19:14

Waarom hebben wij hier in Turkije geen moskee-ordediensten? Omdat men hier nog respect heeft voor elkaar. Oké, en zo niet? Dan is er de pliesie. De echte nog. Die van vroegah.

Van Dikhout | 28-12-11 | 19:01

De politie heeft toch niets bij een moskee of ander gebedshuis te zoeken. En weer wordt de scheiding tussen kerk en staat op het spel gezet.

strikdewepstroper01 | 28-12-11 | 18:49

nederland is nu echt kapot......... wie heeft er nog een hele grote vuurwerk bom?

alex.66 | 28-12-11 | 18:48

@Schoorsteenveger | 28-12-11 | 18:26
Ik ben het met je eens. De vraag is wie voeren de regie. Dit plan wordt al jaren geregisseerd en minutieus voorbereid met de plaatsing van de juiste pionnen op de juiste plekken.

paridae | 28-12-11 | 18:33

@Parel van het Zuiden | 28-12-11 | 17:52
Precies mijn idee... Dat de overheid dit risico wil nemen... Onbegrijpelijk. Een mooiere aanleiding voor een burgeroorlog is nauwelijks denkbaar...

Petrus Poortwachter | 28-12-11 | 18:29

Parel van het Zuiden | 28-12-11 | 17:52 |
Het zijn beproefde technieken. Die Fawaz spreekt een vreemde taal, wil ook een vreemde taal spreken, maar gek is hij zeker niet. Hij laveert tussen twee culturen die hij strikt gescheiden wil houden en dat is een 'balancing act'. Zoveel ruimte om te manoeuvreren heeft hij niet, noch naar zijn achterban, noch naar de door hem als vijand waargenomen wersterse maatschappij. In het eerste bericht deed hij twee stappen naar voren, in het tweede bericht doet hij weer één stapje terug nu hij merkt hoe op die eerste twee stappen gereageerd wordt. Maar hij heeft wel weer degelijk winst geboekt, hij heeft open en bloot verkondigd dat goede moslims alleen maar goede moslims zijn als ze naar de geboden en verboden van De Verhevene luisteren, niet als ze zich simpelweg houden aan de wetten en de regels van die vreemde en vijandige wereld waar ze niks mee van doen willen hebben. Dat spreekt de kids aan natuurlijk, die voelen zich slachtoffer en weten zich in die rol gedekt door Fawaz, door hun geloof en door hun God en kunnen zich weer een beetje extra hoekig afzetten tegen alles wat stinkt naar westerse normen en westerse waarden, die kids worden gesterkt in hun overtuiging dat ze enkel aan hun eigen 'Gemeenschap' verantwoording af hoeven te leggen en dus schijt kunnen hebben, schijt mógen hebben, nee schijt móeten hebben aan alles en iedereen buiten die 'Gemeenschap'. Elke keer een klein stapje vooruit, dat is de stragegie, richting een 'Gemeenschap' waarbinnen enkel de Wil van De Verhevene geldt en niets anders, Sharia dus. Je kunt daar om lachen, je kunt het bagatelliseren, wegwuiven, maar het woekert door.
En wat meer is, het sluit uiteindelijk naadloos aan bij andere aanvallen, andere ontwrichtende werkzaamheden als die van onze grote vriend, bruggenbouwer Ramadan. Ik weet het, het is mijn stokpaardje, maar ik vind de aanvalletjes van Tariq Ramadan een goede graadmeter voor hoe sterk de conservatieve stromingen zichzelf voelen. Houdt hij zich gedeisd, dan is het hele front rustig, trekt hij van leer, dan zie je ook elders beweging. Die lui verketteren elkaar openlijk maar voelen elkaar feilloos aan.
Lees dit artikel maar:
www.tariqramadan.com/Democracies-in-cr...
Een aanval die even van zijn site verdwenen was maar nu toch weer is verschenen, en snap hoe dit betoog perfect parallel loopt aan de stappen die Fawaz zet. Exact dezelfde strekking als dat stuk "Geen dialoog" van Fawaz: het westen deugt niet, het westen is rot, het westerse model werkt nite, het is tijd voor een alternatief. Daar zit geen complot achter, dat berust niet op afspraken, nee, die lui zitten in hetzelfde schuitje, hebben eenzelfde focus, eenzelfde doel, bouwen hun macht uit op basis van dezelfde God en hetzelfde Heilige Boek. Dan ben je broeders tot in de dood.

Schoorsteenveger | 28-12-11 | 18:26

@paridae | 28-12-11 | 18:24
Klopt, die krijgen waar ze om hebben gevraagd. Fuck 'm/ Het boeit me niet meer. Heb er genoeg voor gewaarschuwd.

Parsons | 28-12-11 | 18:26

@Parsons | 28-12-11 | 18:16
Geen gevaar. Het gaat tegenwoordig zo goed in de
landen die de Arabische Lente hebben Mogen meemaken.
Vooral de dames zijn erg tevreden.

paridae | 28-12-11 | 18:24

Ach waarom niet?

Islamisering is geen enkel gevaar voor onze samenleving.

Toch?

Parsons | 28-12-11 | 18:16

Ik snap die Salafisten trouwens ook niet helemaal. Natuurlijk is het vanuit hun perspectief logisch de tentakels uit te strekken wanneer de Nederlandse autoriteiten verstek laten gaan.
.
Het lijkt mij echter helemaal niet logisch om dit al zo ruim van te voren bekend te maken. Zo geef je minder welwillenden de kans om nog oudejaars groepsreizen naar Den Haag te organiseren met als doel opstootjes veroorzaken om dit initiatief in diskrediet te brengen.
.
Maar goed.. Ik ben dan ook een Nederlandse burger en het schijnt dat die het doorgaans allemaal niet zo goed begrijpen....

Parel van het Zuiden | 28-12-11 | 17:52

O, gaat er dan ook op maagdelijkheid getest worden?

natte krant | 28-12-11 | 17:51

@Schoorsteenveger | 28-12-11 | 17:45
O sorry. Was een tijdje niet meer op GS. Maar zat grijnzend te kijken naar de 'Fawaz show'.

paridae | 28-12-11 | 17:48

paridae | 28-12-11 | 17:39 |
Ja, die had ik al gepost een tijdje geleden onder de titel "Peppie en Kokkie". Lachen, gieren, brullen.

Schoorsteenveger | 28-12-11 | 17:45

@Schoorsteenveger | 28-12-11 | 17:31
Veger: het is even een zit. Maar deze moet je echt zien:
www.al-yaqeen.com/mediatheek/video.php...
Terleringendevermaeck.
Maar misschien ken je m al.

paridae | 28-12-11 | 17:39

Ongelovigen en gelovige tradities, dat kan niet goed gaan.

Strangetown | 28-12-11 | 17:37

paridae | 28-12-11 | 17:28 |
Ja, da's wel grappig. Desondanks, hij blies nogal hoog van de toren die Fawaz, dacht dat hij het kon maken, dus het zou me niks verbazen als Politie Haaglanden hem toezeggingen gedaan hieeft die nu dreigen onder te sneeuwen.

Schoorsteenveger | 28-12-11 | 17:31

@Schoorsteenveger | 28-12-11 | 17:23
Ze houden GS in de gaten. LOL. En in een half uurtje een taqiyya verhaal plempen.

paridae | 28-12-11 | 17:28

solidstate | 28-12-11 | 17:10

Ik vrees dat het niet zo makkelijk gaat allemaal. inmiddels zijn bepaalde praktijken en omstandigheden als in beton gegoten. Hoe ga je dat aanpakken is de vraag natuurlijk. Erg lastig.

Misschien kan Bertus helpen.

pius | 28-12-11 | 17:28

Groepjes haatbaarden in soepjurken die de orde handhaven, op bevel van de pliesie. Was te verwachten natuurlijk want gekker dan alle islam-pedo's zijn nog altijd die Hollanders met hun fata morgana van het gezellig samenleven.

Oome Gijs | 28-12-11 | 17:27

Schoorsteenveger | 28-12-11 | 17:11

Wijze woorden veger. Nauwlettend volgen dus;)

pius | 28-12-11 | 17:26

Als de overheid, die zich het geweldsmonopolie heeft toegeëigend, de veiligheid niet meer kan garanderen tegen een stelletje gewelddadige criminelen uit een cultuur met een afwijkend sprookjesboek, dan regel je gewoon een mutaween. en.wikipedia.org/wiki/Mutaween
Logisch. Religieuze politie is ook politie. Toch? Soevereiniteit in eigen kring... Dat willen christenen ook zo graag. Hoezo, iedereen is gelijk voor de wet? Welke wet?

Stormageddon | 28-12-11 | 17:25

@Mokum Kosher: "Wat een sufkutten zijn Nederlanders toch."
Nederland is het meest vrouwelijke land ter wereld. Daarom worden we zo keihard genomen door de Islam.

mxistence | 28-12-11 | 17:25

"heeft de PVV maar Kamervragen gesteld"

Ik kan het antwoord al geven hoor. "Voor die vraag moet u niet in de Tweede Kamer zijn, maar bij de Gemeente Den Haag." Dat weet de PVV natuurlijk ook, maar in de Kamer kunnen ze lekker stennis trappen.

De PVV en de salafisten hebben elkaar nodig. Ik walg van allebei.

Arrabinekoeterine | 28-12-11 | 17:23

Sinds wanneer vragen we aan religieuze organisaties om samen met de politie te patrouilleren? Staan de SGP-ridders ook al klaar? Geestelijke gestoord en teken van totale incompetentie. Bovendien: het geeft moslims de kans een hand boven elkaars hoofd te houden. "Jij komt voortaan vaker naar de moskee en wij houden onze mond dat je het buurmeisje verkracht hebt."

mxistence | 28-12-11 | 17:23

@Mokum Kosher | 28-12-11 | 17:16
Weg met ons..

Slipsnifter | 28-12-11 | 17:18

@Biff Eagleburger | 28-12-11 | 16:16
Is waar. Nieuwjaarsmorgen, van der Vennestraat, gaf altijd een vertrouwd beeld van smeulende bankstellen en autobanden, een enkel rokend karkas van een Simca'tje... Toch was dat anders. Een lager vlindermes-gehalte, zeg maar. Klappen vielen er overvloedig (kersbomenjacht), toch konden de meesten het smeuiig navertellen.
Dat is veranderd.

on topic:
Positieve uitleg: moskee erkent dat de overlastgevers onder hun protectie vallen. Kleur bekennen, heet dat.

Negatievere uitleg: de groep jongeren die graag auto's in brand steekt of de straat terroriseert, is niet één op één de groep fanatieke moskee-bezoekers. Enerzijds kunnen de straatbaarden dit afdoen met de opmerking, dat ze deze gasten niet kennen vanuit de moskee. Feitelijk een realistisch verweer. Tegelijkertijd willen die gasten wel hun verzetje, zwermen uit naar Transvaal, Laakkwartier, Escamp en maken er daar een teringzooi van. In de Schilderswijk blijft het dan rustig (minder dan 50 arrestaties en minder dan 10 auto's in de fik), terwijl het elders los gaat.
Politieke conclusie (tevens gewenste religieuze conclusie):"Zie je wel, onze straatbaarden doen het goed (opmerking is dan terecht trouwens), volgend jaar doen we dit in heel 070".

Ik ben geen negatief type, maar ga hier voor de laatste voorspelling, ook al ik dat niet de meest positieve.

HY78 | 28-12-11 | 17:18

Ik snap die lui gewoon niet. Ze vertrekken uit hun eigen landen, vaak om bepaalde shit achter te laten. En wat doen ze hier? Die shit keihard implementeren.

En wij? Wij staan er bij, kijken er naar en lachen een beetje duf voor ons uit. Wat een sufkutten zijn Nederlanders toch.

Mokum Kosher | 28-12-11 | 17:16

Die jurk past ons allemaal.

Oome Gijs | 28-12-11 | 17:15

Islamisering?
Welneen...

de honden blaffen... | 28-12-11 | 17:14

Nederland moet kapot. Doe mee en zet het land nu helemaal te koop. De kaalslag begint vandaag. We hebben nog in petto:

- Samir A. benoemen als nieuwe Nctb vanwege zijn brede ervaring in het veld.
- Katholieke priesters aanstellen in het 'hofnarretje' om het vertrouwen in kinderdagverblijven te herstellen.
- Speciale rijbanen voor scooterklootzakjes ten einde snellere vluchtwegen beschikbaar te maken.
- Iran atoombommen geven zodat ze zelf geen atoombommen gaan ontwikkelen.
- Administratieve kosten doorberekenen op aangiftes
.
Jongens en meisjes, dames en heren.... Dit land kan zoveel sneller kapot. Benader uw lokale politiek wanneer u wilt weten hoe, suggesties wil indienen of ook nog graantje wil meepikken uit de ruif!

Parel van het Zuiden | 28-12-11 | 17:12

pius | 28-12-11 | 16:56 |
Ik zou graag willen weten wat die Fawaz aan eisenpakket op tafel heeft gelegd en welke van die eisen door Politie Haaglanden zijn ingewilligd. Het is niet gebruikelijk en naar mijn idee onaanvaardbaar dat door een salafistische imam überhaupt een positie zou kunnen worden ingenomen van waaruit 'eisen' aan de sterke arm kunnen worden gesteld. De Schildersbuurt bestaat uit méér dan de 'Gemeenschap' der Salafisten, zou ik denken, en ik zie niet in dat één groepering die naar eigen zeggen volstrekt geen dialoog wil 'met behoud van identiteit', dus mutatis mutandis geheel naar eigen goeddunken die héle wijk gaat lopen controleren.

Schoorsteenveger | 28-12-11 | 17:11

pius | 28-12-11 | 16:56
Paralelle samenlevingen
Kom daar maar eens vanaf.

Er mee uit scheien om dit goed te praten is een goed begin. Niet alleen verbinden met wettelijke bevoegdheden overdragen maar gewoon helemaal NIET.

Dan mensen die hierin mee gaan ontheffen van hun functie.

solidstate | 28-12-11 | 17:10

Nederland past zich al 40 jaar aan en wat krijgen we daar voor terug ? , en ja ook onder het kabinet Rutte zal Nederland hiermee doorgaan .

Eurotokkie | 28-12-11 | 17:09

d=t

Bertus Betonsloper | 28-12-11 | 17:05

pius | 28-12-11 | 16:56
.
Zolang maar niet dit en zolang maar niet dat. En als het dan toch gebeurd? Nou ja, zolang het dan allemaal maar niet in mijn straat gebeurd. Patrouilleren ze verdomme toch zomaar door mijn eigen straat! Nou ja, zolang ze de voordeur van de buren dan maar intrappen... toch? Pius?

Bertus Betonsloper | 28-12-11 | 17:04

@Schoorsteenveger | 28-12-11 | 16:33
Goed dat je dit aanhaalt.

paridae | 28-12-11 | 16:58

Schoorsteenveger | 28-12-11 | 16:39

Wat ik al zei, zolang er maar geen wettelijke bevoegdheden worden overdragen.

Voor de rest zijn dit soort paralelle samenlevingen sowieso onwenselijk. O.a omdat ze nu eenmaal dit soort entiteiten voortbrengen.

En kom daar maar eens vanaf.

pius | 28-12-11 | 16:56

Schoorsteenveger | 28-12-11 | 16:51 | Doar hast do wer geliek oan ;)

Bertus Betonsloper | 28-12-11 | 16:55

Oftewel: religieuze politie 1.0

Lucifer | 28-12-11 | 16:53

Schoorsteenveger | 28-12-11 | 16:33

Daar word ik ook niet vrolijk van.

pius | 28-12-11 | 16:52

Bertus Betonsloper | 28-12-11 | 16:44 |
Die zijn ook blind en doof.

Schoorsteenveger | 28-12-11 | 16:51

sjaakdeslinksesul | 28-12-11 | 16:47
Uiteraard, dit soort lui staan al op hun achterste benen als een paar Marokkaanse jochies door een autochtone burgerwacht opgepakt zouden worden en wat klappen zouden krijgen terwijl ze aan het stelen waren. "Stigmatisering, onderbuik, racisme, de rechter bepaalt de straf, geen eigengericht."
Maar politiek correct lullen voelt nu eenmaal zo lekker aan.

spanarchist | 28-12-11 | 16:51

Slim van ze, je terroriseert eerst de hele boel bij elkaar en vervolgens stel je voor orde op zaken te stellen. Zo neem je de boel dus over. En als je als nette oppassende burger het heft in eigen hand neemt is het land te klein. De politie verliest echt het laatste restje respect, als ze dat nog hadden.

Lucifer | 28-12-11 | 16:47

Overtreders moeten verplicht een duizendklapper in hun rechterhand hand blijven vasthouden en eentje tussen de grote teen van hun linkervoet terwijl de shariapolitie de lonten aansteekt.

Koonkluk Huis | 28-12-11 | 16:47

Met handige tips voor levende heksenkringen! Ideaal. Qassam raketen maken doe je zo! Kom dus alle naar de schilderswijk voor een knallend eind van 2011 (en uw leven).

Jaimy Fox | 28-12-11 | 16:47

Overigens geloof ik er niets van Vovochka, als jij extreem-rechts door je straat ziet marcheren vind je het wel een probleem.

sjaakdeslinksesul | 28-12-11 | 16:47

@Bertus Betonsloper | 28-12-11 | 16:31
Precies. Rechtsongelijkheid.

En ik stoor me nog steeds aan de uitspraak rond El-Moumni (homo van dak gooien)
"Gezien de in de grondwet en internationale verdragen verankerde vrijheid van godsdienst stond het verdachte vrij zijn op zijn geloofsovertuiging stoelende opvattingen omtrent homoseksualiteit uit te dragen."
www.ivir.nl/rechtspraak/elmoumni.HTM

paridae | 28-12-11 | 16:47

Dan ben je echt blind, stekeblind, en doof, stokdoof.
Schoorsteenveger | 28-12-11 | 16:41
.
Je sluit de mogelijkheid dat het ook gewoon een toegewijd volger van de pedo-proleet kan zijn toch niet uit... of wel?

Bertus Betonsloper | 28-12-11 | 16:44

Dat er nog mensen zijn die dit proberen te verdedigen. Moet je echt een ongelofelijk bord voor je kop hebben of wat ik al zei er belang bij hebben.

solidstate | 28-12-11 | 16:44

Vovochka | 28-12-11 | 16:39
Een uit iran of afghanistan gevluchte bewoner van de schilderswijk ziet dat waarschijnlijk anders wanneer hij twintig mannen met baarden door zijn straat ziet paraderen. En voor die bevoegdheden hebben ze ons helemaal niet nodig, die nemen ze zelf wel.

sjaakdeslinksesul | 28-12-11 | 16:41

Vovochka | 28-12-11 | 16:39 |
Dan ben je echt blind, stekeblind, en doof, stokdoof.

Schoorsteenveger | 28-12-11 | 16:41

@Vovochka | 28-12-11 | 16:24 |
Je bedoeling is goed. Ik begrijp het ook wel.
Maar je legt de verantwoordelijkheid voor de openbare orde en ruimte bij een club waarbij je dat juist niet moet doen...
Het zijn de verkeerde lui voor de verkeerde klus.
Nog niet zo lang geleden werd er gesproken over het opheffen en/of sluiten van deze moskee!
Zij waren degenen die de pedo-iman uitnodigden. Verontwaardiging alom tot in de 2e kamer.
En nu ga je ze zo belangrijk maken, dat je "er niet meer omheen kan" (hun eigen woorden).

plaszak | 28-12-11 | 16:40

sjaakdeslinksesul | 28-12-11 | 16:32
Zo lang ze binnen onze wet opereren en geen bevoegdheden krijgen, vind ik het geen probleem ongeacht wat voor belangengroepering het is.

Vovochka | 28-12-11 | 16:39

pius | 28-12-11 | 16:32 |
Dat nauwlettende volgen zal weldra zijn teruggebracht tot machteloos toezien.

Schoorsteenveger | 28-12-11 | 16:39

Super toch?

In Amsterdam heeft de politie de F-Side en de Hells Angels gevraagd op te letten.

In Rotterdam zijn de 010-hooligans gevraagd een oogje in het zeil te houden.

In Utrecht heeft de politie de burger gevraagd zijn veiligheid zelf te regelen, omdat de politie het daar ook niet aankan en de burger niets hoeft te verwachten van de politie in 030.

In Uruzgan heeft de Kmar de Taliban gevraagd op te letten, want ze komen daar handen te kort.

Werkelijk super dit. Laat die lui denken dat ze nog belangrijker zijn dan dat ze al zijn. Schokkend hoor.

Mokum Kosher | 28-12-11 | 16:35

@seven | 28-12-11 | 16:30 |

Politici vinden de grondwet lekkerder vegen als toiletpapier. De verzamelde werken van uw vrijdenkers vinden bijna net zo gretig aftrek na een stevige schijtpartij.

Parel van het Zuiden | 28-12-11 | 16:35

pius | 28-12-11 | 16:13 |
Vind je? Ziehier wat haatbaard Fawaz bedoelt met "behoud van identiteit".
www.al-yaqeen.com/bibliotheek/artikel....
"Er gaapt een afgrond tussen de Islam en de wereld van het moderne Westen. Voor de moderne wereld is de mens wezenlijk een individu, een wezen dat recht heeft op een zelfstandig bestaan. Voor ons moslims heeft de mens dat recht helemaal niet. Het is juist zijn afhankelijkheid tot Allah, de Verhevene, die de kern uitmaakt van de mens."
"Broeders weten van elkaar wat ze willen. En dát is iets wat buitenstaanders nooit zullen begrijpen. Alleen broeders en zusters begrijpen onderling waar zij behoefte aan hebben. Alleen in de gezamenlijke en onvoorwaardelijke onderwerping aan Allah kunnen wij ervaren wat het is om een gemeenschap te zijn."
"De dialoog waar we toe opgeroepen worden door het Westen is geen dialoog. Er is geen gesprek mogelijk, laat staan een ontmoeting."

Schoorsteenveger | 28-12-11 | 16:33

Vovochka | 28-12-11 | 16:24
Een groep bezorgde buurtvaders of uit een gemeentelijk project afkomstige jongeren is iets anders dan een door de moskee (en niet zomaar je gemiddelde huis-tuin-en-keuken-moskee) georganiseerde en getrainede ordedienst. Het gemak waarmee jij tekens over dat wezenlijke verschil heen stapt en blijft heen stappen in je reacties (sic 'particuliere belangengroeperingen') vind ik opvallend.

sjaakdeslinksesul | 28-12-11 | 16:32

seven | 28-12-11 | 16:30

Ze hebben geen wettelijke bevoegdheden toch. Dan is het ook geen islamcorps. Fair is fair.

Wat het wel is dat is een ontwikkeling die nauwlettend gevolgt moet worden.

Want; Salafisten.

pius | 28-12-11 | 16:32

paridae | 28-12-11 | 16:07
.
Rechtsongelijkheid dus. Het haat-fundi-orde-handhavers-clubje in de Schilderswijk hoeft blijkbaar niet aan alle eisen te voldoen, want onder het mom van vrijheid van godsdienst.
.
Geen enkele groepering heeft het recht de openbare ruimte voor zichzelf te claimen en dat is precies wat hier eigenlijk gebeurt. De publieke ruimte; de straten, de boulevards, de steegjes, de pleinen, de snelwegen, de provinciale wegen en landweggetjes zijn van en voor ons allemaal en van geen enkele groepering in het bijzonder. Wellicht is Oud en Nieuw een mooie gelegenheid om dat de politiek in Den Haag en de haatfundies in de Schilderswijk voor eens en altijd duidelijk te maken... the hard way.

Bertus Betonsloper | 28-12-11 | 16:31

"als nederlanders dit zouden doen..." manmanman, al jaren zijn er buurtcomites, sportverenigingen, straatcomites etc die met oud & nieuw op straat lopen om de boel in de gaten te houden tegen vandalisme en brandstichting. Als in een buurt met veel moslims zij niet mee ozuden doen, zou je terecht kunnen kankeren. Er zijn toch ook van die ouwe moskeegangers die jongens aanspreken als ze troep neergooien of rondjes rijden op de stoep, waarom niet met Oud & nieuw?

mokum4all | 28-12-11 | 16:31

Misschien zijn de Roma genegen om Wassenaar te beveiligen? Die weten de weg wel in een villawijk.

Parel van het Zuiden | 28-12-11 | 16:30

Een agente met hoofddoekje kan al niet, want de staat moet zeker waar ze autoriteit heeft neutraal zijn, maar een islampolitiecorps oprichten is geen probleem?
Voltaire, Spinoza, Erasmus, Montesqui waar zijn jullie?

seven | 28-12-11 | 16:30

sjaakdeslinksesul | 28-12-11 | 16:16

Je hebt een punt. Het feit dat deze Salafisten het doen maakt het inderdaad nogal listig allemaal. Anders zou het een goed initiatief zijn denk ik.

Zolang er geen wettelijke bevoegdheden worden afgegeven althans.

pius | 28-12-11 | 16:26

Moi | 28-12-11 | 16:17
Historisch gezien ben jij een totale nitwit. Nederland heeft al 30 jaar een neoliberale regering, van met name VVD, CDA en PVDA, en af en toe mocht D66 aanschuiven. Die hebben dus in 30 jaar deze "toestand" in de hand geholpen.

drenkeling69 | 28-12-11 | 16:25

Als het helpt.. Maar dat is nou juist zo onzeker.
Al dit soort initiatieven, streetcoaches, buurtvaders, buurtcentra's.
Er komen minder jongeren in aanraking met de politie, maar of de problematiek ook vermindert?
Dit soort "vrijwilligers" is er vaak meer op gericht de jongeren, en daarmee zichzelf in bescherming te nemen, dan rottigheid te voorkomen.

Heiner | 28-12-11 | 16:25

sjaakdeslinksesul | 28-12-11 | 16:07
Kijk ik ben geen voorstander van alerlei burgerwachtgroeperingen. Blijkbaar kan de politiemacht in Den Haag tijdens oud en nieuw het niet aan de orde te handhaven. Dat is keer op keer gebleken. Dat ze nu de samenwerking zoeken met particuliere belangengroeperingen lijkt me niet verwonderlijk. Dat de PVV hier kamervragen over stelt, komt alleen maar omdat er een link met de Islam is. Overigens horen dit soort zaken op gemeentelijk niveau besproken te worden en niet op landelijk niveau. Maar dat terzijde.

quote: "Daarnaast gaat de gemeente Den Haag op grote schaal gebruik maken van zogenoemde ‘rolmodellen’. Zo’n 900 veelal jonge vrijwilligers bevinden zich tijdens de jaarwisseling op straat en spreken leeftijdgenoten aan op verkeerd gedrag. De gemeente heeft hiermee vorige jaarwisseling een proef gedaan in de wijk Escamp, met goede resultaten. ''In het verleden was de wijk berucht, maar vorige jaar hebben we er nauwelijks incidenten gehad’’, aldus Van Aartsen." unquote

Het zijn niet mijn rolmodellen maar als het werkt en er zo minder misdaden worden begaan, prima!

www.nu.nl/binnenland/2703189/gebiedsve...

Vovochka | 28-12-11 | 16:24

Fatwabuster | 28-12-11 | 16:16

LOL. Ook dat is waar;)

pius | 28-12-11 | 16:21

Wat een ziek kudtland zijn we geworden. In- en in ziek en eng!

Creaguurder | 28-12-11 | 16:21

Moi | 28-12-11 | 16:17

Hoezo maken? Nederland was ten tijde van de verzuiling al multiculti.

Dat snapt zelfs een salafist.

pius | 28-12-11 | 16:20

@Moi | 28-12-11 | 16:17
Voor de cultuurverrijkers zelf is dit anders een erg fijn land hoor.

Slipsnifter | 28-12-11 | 16:20

spanarchist | 28-12-11 | 16:17
"Extreem-rechtse knokploeg" versus "Islamtische burgerwacht". Proef het verschil.

spanarchist | 28-12-11 | 16:19

sjaakdeslinksesul | 28-12-11 | 16:07

Enigzins gechargeerd maar er zit wel wat in wat je zegt.

In alle eerlijkheid.

pius | 28-12-11 | 16:19

Mensen stem vooral op SP, GL, PvdA en D66 en zie wat voor een fijne Multiculti we in Nederland maken.
Totaal geen Moslim subcultuur met zelfs eigen ordediensten hoor.... echt niet...
Welnee en als over een paar jaar jullie dochters op straat door deze Moslim "ordediensten" in de PvdA steden gecheckt worden op hun maagdelijkheid is dat gewoon een onderdeel van onze fijne multiculti.
Blijf vooral Links stemmen en sla geen acht op het feit dat Links in de praktijk nog NOOIT gelijk heeft gekregen met hun onzinverhalen over een "fijne" multiculti.

Moi | 28-12-11 | 16:17

Wellicht kunnen ze Sharia4Belgium/Holland er ook nog even bijhalen. Ligt in het verlengde...

plaszak | 28-12-11 | 16:17

pius | 28-12-11 | 16:13
Valt wel mee. Het is het volk dat met de beste bedoelingen de feiten niet onder ogen wil zien dat verantwoordelijk is voor veel ellende.

spanarchist | 28-12-11 | 16:17

sjaakdeslinksesul | 28-12-11 | 16:07
Raymond de Roon zat ooit bij een buurtwacht. Joop / Sargasso / AFA : '“PVV-er Raymond de Roon zat bij extreem-rechtse knokploeg' sargasso.nl/archief/2010/04/19/pvv-er-...
'

seven | 28-12-11 | 16:17

pius | 28-12-11 | 16:13
Dat zat Vovocka toch ook te doen? Hij ging niet in op wat ik zei over de intimderende werking die hiertvan uitgaat op andere moslims, hij zat enkel mijn mening te vervormen en te ridiculiseren. Hij zal er wel een agenda bij hebben, net als zijn harige vrienden.

sjaakdeslinksesul | 28-12-11 | 16:16

pius | 28-12-11 | 16:12

Geen dank.... feit is natuurlijk wel dat de Schilderswijk voor 80 procent een moslim wijk is.... dus welk kleurtje tuig hier de over hand zal hebben lijkt me duidelijk.... daar kan ik ook niet veel aan doen natuurlijk!

Fatwabuster | 28-12-11 | 16:16

Als we dan toch de grondwet schenden heb ik in Den Haag liever militairen op straat om de orde te bewaken. Als je de democratische rechtstaat nog verder op het spel zet doe het dan goed.
.
Voorts hoop ik dat bij het eerste de beste incident met deze moslim ordetroepen, de moskee, de burgermeester, de politiechef en de Haagse gemeenteraad voor het gerecht gedaagd worden. Hoogverraad lijkt me het meest passend voor deze flagrante schending van de grondwet, burgelijk wetboek, behoorlijk bestuur en burgerzin.
.
Opstelten moet ingrijpen en wel heel snel.

Parel van het Zuiden | 28-12-11 | 16:16

@seven | 28-12-11 | 16:11

Sinds wanneer hebben ze in de Schilderswijk hulp van buitenaf nodig om er een teringzooi van te maken met O&N? Eind jaren '60 stond de ME al standaard paraat.

Biff Eagleburger | 28-12-11 | 16:16

Tis toch elk jaar hetzelfde in die "grote" steden, bontkraagjes en paupers die rotzooi schoppen. Laat ze elkaar lekker afmaken dit jaar.. eeuuuhh volgend jaar.

drenkeling69 | 28-12-11 | 16:15

Het probleem ligt dus bij de overheid die te weinig commitment aan de dag legt de orde te handhaven in 'dit soort wijken'.

pius | 28-12-11 | 16:15

Lekker is dat.
De overheid huurt een criminele organisatie in om de veiligheid te garanderen.

Koninging Beatricks | 28-12-11 | 16:13

spanarchist | 28-12-11 | 16:11

Nou nou. Grote woorden.

pius | 28-12-11 | 16:13

Fatwabuster | 28-12-11 | 16:10

Jawel. Maar het werd me niet helemaal duidelijk gezien uw eerdere plemp. Vandaar mij verzoek om verheldering. En mijn dank daarvoor vanzelfsprekend.

pius | 28-12-11 | 16:12

Vovochka | 28-12-11 | 15:59
Van die haatbaarden weet je welk gevaar je mag verwachten, goedpraters en naïevelingen zoals jij zijn het werkelijke probleem en de kanker van de samenleving.

spanarchist | 28-12-11 | 16:11

Je hoor het zo'n salafist in een achterafzaaltje met jongeren gewoon zeggen. 'Zorgen jullie nou voor wat overlast, stellen wij daarna aan de gemeente&politie voor om een -islamknokploeg- ehh buurtwacht op te zetten. Op puur fundamentalistisch islamitische leest natuurlijk..& behoed onze zusters(&broeders) voor de giftige westerse democratische vrije waarden'

seven | 28-12-11 | 16:11

pius | 28-12-11 | 16:08

Welke kleur? Tuig is tuig.... groen, paars, bruin, zwart, etc.....

Of werkt dat niet zo bij u en bent u niet zo?

Fatwabuster | 28-12-11 | 16:10

Of zou de pliesie niet gewoon bang zijn?

*aan luiheid denkt*

eerstneukendanpraten | 28-12-11 | 16:09

Fatwabuster | 28-12-11 | 16:06

U bedoeld al het tuig op oud en nieuw natuurlijk. Los van religie en kleur.

Want zo bent u.

pius | 28-12-11 | 16:08

de politie islam tijdens oud en nieuw. Dat is toch niets nieuws? Als deze heren nu lam zouden zijn, dan is het natuurlijk wel weer nieuws, want dat mag niet van de grote profeet

Den Meester | 28-12-11 | 16:07

@paridae | 28-12-11 | 15:57
een truuk schijnt te zijn ( werkt zelfs bij BOA`s )om hen gewoon te negeren gewoon doorlopen , niet antwoorden etc etc , je gaat pas in gesprek wanneer er een "echte" agent bij komt , voordat het zover is is de haatbaard al ontploft heeft jou vastgegrepen , aangevlogen of whatever en heeft hij zich dus al schuldig gemaakt aan waarschijnlijk ernstigere feiten als jij , ik ken iemand die winkel surveillant was en de lokale junks schenen dit truukje vaak toe te passen , uiteraard gaat dit niet werken als ze je een auto in de fik zien steken dan is een staande houding etc etc namelijk gepast in de situatie echter als jij met je pilsje op straat staat zou dit een prima strategie kunnen zijn .

Amigo1973 | 28-12-11 | 16:07

Vovochka | 28-12-11 | 15:59
Dit zijn dezelfde mensen die hun mede-moslims continu aanspreken op in hun ogen niet-islamistische gedrag. In woord, geschrift en daad. Trouwens, zou je net zo reageren als de nederlandse volksunie in klarendal de orde gaat handhaven?

sjaakdeslinksesul | 28-12-11 | 16:07

Het salafisme als stroming is trouwens altijd -1.

pius | 28-12-11 | 16:07

Citaat al Yageen: "Zoals elk jaar gaat Stichting as-Soennah zich ook dit jaar weer inzetten voor een veilig Oud & Nieuw. Elk jaar weer worden er auto’s in de brand gestoken en worden tal van zaken vernield". Einde citaat.
Kijk dat zijn dan wel weer twee hartverwarmend eerlijke en duidelijke openingszinnen. Fawaz Njeit, de haatbaard zal wel trots zijn op zijn Storm jugend.

Hanxie | 28-12-11 | 16:06

Vovochka | 28-12-11 | 15:59

jouw quote: "Als ze over de schreef gaan dan keihard aanpakken"

Wat een idioterie.... het tuig op straat gaat keer op keer over de schreef.... en wordt dat keihard aangepakt?

Nee dus!

Fatwabuster | 28-12-11 | 16:06

Nu de autochtone bevolking, de Aziaten, de Europeanen, de Afrikanen, de Noord- en Zuid Amerikanen, de Australiërs de Kiwi's en niet te vergeten: de eskimo's allemaal hun eigen 'beveiliging' nog even organiseren en de politie is geheel overbodig geworden. Feesten maarrr!

Bertus Betonsloper | 28-12-11 | 16:05

Fijnstoffer | 28-12-11 | 16:01

Hoezo? De overheid moet gewoon zorgen voor genoeg politie. En anders is het aan de goden.

Letterlijk en figuurlijk.

pius | 28-12-11 | 16:05

Voorbode van een Shariazone, zoals je die ook in London hebt.
Waarom deze club, is me een raadsel. Iedere andere club was goed geweest. Gewoon in de gaten houden of er geen gekke dingen gebeuren, eventueel 112 bellen. Prima.
Maar deze club gaat handhaven en een statement maken voor "hun" Ummah.
Die proberen politiek voordeel eruit te halen.
Fout plan.

plaszak | 28-12-11 | 16:05

Maar weet Allah hier ook van?

eerstneukendanpraten | 28-12-11 | 16:05

Waarom niet?
-
De As'Sunnah heeft een uitstekend georganiseerde 'ordedienst', bestaande uit goed getrainde en goed georganiseerde jonge broeders. Dat is trouwens bij de meeste wat meer fanatiek ingestelde moskeëen het geval, daar is niets nieuws aan en het is ook geen geheim.
-
Als u of ik zo'n ordedienst zouden proberen op te zetten, zou iedere Officier van Justitie met de Wet op de Weerkorpsen in de hand binnen tien minuten op de stoep staan, maar bij moskeëen mág dat nu eenmaal - gewoon, omdat geen OvJ er zijn vingers aan durft te branden.
-
... en tsja... als de Hermandad de orde in de Schilderswijk niet weet te handhaven (sinds 1982, zo ongeveer) dan moeten wij maar eens iets anders verzinnen.
-
Dit wordt voorspelbaar een succes, want: de himmelhochjauchzende commentaren over het optreden van deze ordedienst zijdens de gemeente zijn vooraf afgesproken en van de eventuele excessen zullen wij nóóit iets te horen krijgen.
-

azoturie | 28-12-11 | 16:04

Wacht even met verbieden totdat mijn buurman de centen voor kalasnikovs binnen heeft. Die haatbaarden moeten de bestelling die hij met mijn opel kadett heeft gebracht nog betalen.

John Doorzon | 28-12-11 | 16:04

Vovochka | 28-12-11 | 15:59

Keihard aanpakken? Met welke mensen dan? Ze kunnen verdomme hun normale werk (de schilderswijk patrouilleren..) niet doen en willen het daarom uitbesteden aan moslimfundi's... Gekkenwerk, dit.

Lyrthion | 28-12-11 | 16:02

Vovochka | 28-12-11 | 15:46

Is het niet zo dat de Schilderswijk een probleemwijk is waar tijdens de jaarwisseling, brandstichting, vernielingen en rellen de normaalste zaak van de wereld zijn?
Is het dan niet normaal dat bij het minste of geringste de ME klaar moet staan en een ieder die zich vervelend, crimineel of anders vervelend gedraagt met gezwinde spoed het licht uit de ogen slaat.... zo gaat dat overal ter wereld maar niet in Den Haag, daar trekt de ME zich terug en komt de sharia politie van de plaatselijke haathut in actie om de rust te bewaren.... gekker kan het toch niet meer worden?

Fatwabuster | 28-12-11 | 16:01

"Met deze actie geven we een boodschap aan zowel de plaatselijke als de landelijke politiek: Als je iets wil bereiken in wijken als de Schildersbuurt, dan zal je moeten samenwerken met de Islamitische Gemeenschap en zijn vertegenwoordigers!", typen de haatbaarden.
Dit klinkt als chantage, en ze afficheren zichzelf als vertegenwoordigers waar men niet omheen kan.
Dit is onacceptabel. Die haatbaarden moeten per direct het land uitgeflikkerd worden.

Fijnstoffer | 28-12-11 | 16:01

Je moet toch wát?

uwesbeki | 28-12-11 | 16:00

sjaakdeslinksesul | 28-12-11 | 15:52
Je gaat er a-priori vanuit dat ze als een stel jehova's getuigen mensen lastig gaan vallen met praatjes over religie. Mag ik je glazen bol lenen? Ik ben nl. nog aan het twijfelen of ik een staatslot moet halen. Als ze over de schreef gaan dan keihard aanpakken. Tot dan: "innocent until proven filthy (guilty)!"

Vovochka | 28-12-11 | 15:59

@modderfokker23 | 28-12-11 | 15:55
Om voor een 'endlosung' op te roepen is nou weer niet nodig.

deoudererijperevrouw | 28-12-11 | 15:59

Graaf van Egmont | 28-12-11 | 15:53

De sharia van het leven belemmert mij virtueel gezien. Maar nu heb ik vakantie. Het gaat u beter hoop ik met de gezondheid?

pius | 28-12-11 | 15:58

Wat mij vooral opvalt is dat die haatbaarden zelfs na 25 jaar nog niet weten dat zij in de SchildersWIJK wonen en niet in de SchildersBUURT!

Verder who cares? Die hele wijk daar valt zelfs door As-soenah niks te verpesten.

jump-to-it | 28-12-11 | 15:58

Mooi dat IslamCops ook iets doen, het geweld tegen politie en ambulance wordt steeds erger.

Jeroen Blue | 28-12-11 | 15:58

Vovochka | 28-12-11 |

Niet om het een of ander, maar dhimmies zoals jij bungelen het eerst aan een hijskraan op het malieveld als het aan die kloodtzakken ligt. Daar wel eens bij stilgestaan?

bello | 28-12-11 | 15:58

Kaum zu fassen..

peetz | 28-12-11 | 15:58

de betaalautomaat | 28-12-11 | 15:56
Godfried de Bouillon | 28-12-11 | 15:57

*met de andere hand ook zwaait*

de betaalautomaat | 28-12-11 | 15:58

Kat+spek+touw.

[[[Mad.doC]]] | 28-12-11 | 15:58

Ze doen allemaal zo lekker mee ,wat zou Cohen hier nou mee bedoelen?Met de boel afbreken denk,opbouwen hebben ze nog nooit van gehoord.

fleurtje | 28-12-11 | 15:57

Totaal van de pot gerukt!!!
Ik ga emigreren.
Weg uit dit strontland!

Godfried de Bouillon | 28-12-11 | 15:57

@Amigo1973 | 28-12-11 | 15:53
Heel goed! Want onder de shariadenkbeelden zijn heel veel zaken een misdaad.

paridae | 28-12-11 | 15:57

Vovochka | 28-12-11 | 15:46
"Het is met name voor PVVers heel moeilijk Moslims de voordeel van de twijfel te geven."
Terwijl dat andersom absoluut niet het geval is. Moslims, zeker de vaste bezoekers van deze moskee, staan absoluut open voor andere meningen, ook die van PVV-ers.

spanarchist | 28-12-11 | 15:56

Eurotokkie | 28-12-11 | 15:43 |

Dan zit ik er weer mee!

Ellente | 28-12-11 | 15:56

karel laars | 28-12-11 | 15:34

*zwaait*

de betaalautomaat | 28-12-11 | 15:56

O nee..

Eind jaren 90 heb ik ergens iets gelezen 'dat het zo zal gaan' de overheid die een soort van hulp inroept van geestelijken/reli dildo's. Of dat nou joden, moslims of gereformeerden zijn maakt even niet uit.
Dit is eng. Is er nou geen endlosung voor dat reli probleem?

modderfokker23 | 28-12-11 | 15:55

Amigo1973 | 28-12-11 | 15:53
was al gesneden koek voor mij

Graaf van Egmont | 28-12-11 | 15:55

Islamisering komt hard dze winter. Dit is geen naïviteit van politici, de moslims zijn in bepaalde wijken en deelraden en bepaalde politieregio's gewoon de meerderheid. Sterker, ze zijn vaak politie. Ze zitten vuistdiep in het systeem. Nee, niet in de ongevaarlijke sectoren, maar juist daar waar de staatsmacht prominent is. De lokale IslamoPoliceState is er voor je het weet, maar zo makkelijk die er komt, zo moeilijk krijg je hem weer weg als de burger er vanaf wil.

seven | 28-12-11 | 15:55

Vovochka | 28-12-11 | 15:46 |
Zoals een mede-reaguurder zich gisteren al afvroeg "durf jij daar op oudjaar nog met een pilsje in de hand de straat op?" Natuurlijk, officieel wordt er geen macht overgedragen, maar de 'broeders' mogen kennelijk 'met behoud van de eigen identiteit' in de Schilderswijk gaan patrouilleren.

Schoorsteenveger | 28-12-11 | 15:54

Ik maak me ook zorgen over het woordje 'moeten' :
"dat als ze iets voor mekaar willen krijgen dat ze met ons moeten samenwerken" (zie ook vraag 4 van de PVV).
Hoezo Moeten?
Ik ben die eisen van de aanhangers van die intolerantie ideologie echt zat aan het worden.

paridae | 28-12-11 | 15:54

Vovochka | 28-12-11 | 15:46

Wat er MIS mee is, is dat de politie ze vraagt om dit te doen. Wat die haatbaarden doen moeten ze uiteraard zelf weten, maar de politie die aan een religieuze instantie vraagt om te patrouilleren negeert een basisregel in ons land: scheiding van kerk en staat.

Ik zit er niet op te wachten dat de politie hun tekort aan manschappen op gaat vullen door relifundi's te vragen dan maar te patrouilleren; met of zonder extra bevoegdheden.

Lyrthion | 28-12-11 | 15:53

@Vovochka | 28-12-11 | 15:46 |
ik raad een ieder aan die denkt deze lui tegen te kunnen komen om dit heel goed te lezen nl.wikipedia.org/wiki/Burgerarrest
en eventueel direct tegen aangifte te doen

Amigo1973 | 28-12-11 | 15:53

pius | 28-12-11 | 15:44
Ook een goede dag gewenst Hoog Verhevene. Lang niet gezien tussen de panelen

Graaf van Egmont | 28-12-11 | 15:53

Vovochka | 28-12-11 | 15:46
Ze gaan islamitische jongeren, die evenveel rechten hebben als jij en ik, vertellen hoe zij zich als goed moslim dienen te gedragen. Waarbij 'goed moslim zijn' gedefinieerd is door hun eigen salafistische normen. Niks minder dan religieuze politie zoals we dat uit Iran en Saoedi-arabie kennen. Juich dat maar toe onnozele.

sjaakdeslinksesul | 28-12-11 | 15:52

Vovochka | 28-12-11 | 15:46

Feitelijk is het discriminatie natuurlijk. Maar dat mag je hier niet zeggen.

Dat ben je een racist.

pius | 28-12-11 | 15:52

Fatwabuster | 28-12-11 | 15:41 |
Dit zijn pure maffiapraktijken. De politie moet rust kopen bij de haatbaard.

Schoorsteenveger | 28-12-11 | 15:51

Goede voornemen voor 2012 is dat ik me niet meer druk ga maken over dit soort berichten!

irma zonderboezem | 28-12-11 | 15:51

SHARIA VERSIE 0.1 wordt ingevoerd ?

Repelsteel | 28-12-11 | 15:51

Ferry Smoothie | 28-12-11 | 15:45
Je bent zeker nog nooit in de Schilderswijk geweest?

Vovochka | 28-12-11 | 15:47

sjaakdeslinksesul | 28-12-11 | 15:44

Hear hear!

pius | 28-12-11 | 15:47

Wat burgerlijke betrokkenheid betreft daar is natuurlijk niets mis mee, sterker nog dat is een pré.

Het gaat vooral om de bevoegdheden.Ik denk ik zeg het even.

Voor de libertarische-garantiemaatschappijfundi's weer beginnen te janken hier.

pius | 28-12-11 | 15:46

De politie draagt geen bevoegdheden over aan deze club. Ze zullen als burgerwachten surveilleren. Ze hebben daarbij niet meer of minder bevoegdheden dan normale burgers. Ze kunnen iemand die ze op heterdaad betrappen bij het begaan van een misdrijf aanhouden in afwachting op de komst van de politie. Niets mis mee. Overigens wordt door sommige mensen gedaan alsof het een criminele organisatie betreft. Ze zijn nooit veroordeeld voor een misdrijf. Ze hebben weleens met een beroep op de vrijheid van meningsuiting ongure en nare dingen gezegd. Dat is nog niet strafbaar. Mijn voordeel van de twijfel hebben ze ondanks dat ze Islamitisch zijn. Het is met name voor PVVers heel moeilijk Moslims de voordeel van de twijfel te geven. Dat begrijp ik.

Vovochka | 28-12-11 | 15:46

De sharia-agenten van de Al-Soenna-moskee lijken wel erg selectief met hun beveiliging. Let op 'ons' in dit citaat:
"Op deze manier kunnen we niet alleen de veiligheid garanderen van onze buurt, onze huizen en onze gezinnen, we laten tegelijkertijd zien hoe sterk onze Gemeenschap is!"

Ferry Smoothie | 28-12-11 | 15:45

Hoe krom. Zodra verontruste autochtonen een eigen burgerwacht oprichten omdat de politie hun in de steek laat, staan dezelfde politici die dit initiatief nu toejuichen dan op hun achterste benen, want "eigengericht, dat moeten we niet willen".

spanarchist | 28-12-11 | 15:44

hfakker | 28-12-11 | 15:35
Plus het gegeven (dat de meeste 'wat is hier mis mee' roepers blijkbaar negeren) dat deze salafisten NIET namens ALLE moslims in de schilderswijk spreken, maar slechts een kleine minderheid binnen een minderheid vertegenwoordigen.

sjaakdeslinksesul | 28-12-11 | 15:44

Graaf van Egmont | 28-12-11 | 15:39

Uitstekende aanvulling waarde Graaf.

pius | 28-12-11 | 15:44

Iemand die zegt dat hij hier geen problemen mee heeft is waarschinlijk zelf haatbaard.

De zogenaamde kansenjongeren die nooit in de moskee hoeven dat ook niet hun taak is alleen de infidel samenleving te belasten tot de imam hun diensten aan de plaatselijke dhimmi bestuur hebben aangeboden om de boel op te lossen.

En ze worden er nog voor betaald ook.
Maffia in de praktijk

solidstate | 28-12-11 | 15:43

De objectiviteit van de surveillanten m.b.t. het prioriteren van evt. ongeregeldheden zou ik sowieso in twijfel trekken.
Zelfs al bestaat de populatie voor 80% uit moslims.
Je gaat toch ook geen Ajaxsupporters vragen een oogje in het zeil te houden bij de huldiging van Ajax?

ZegMaar | 28-12-11 | 15:43

De PVV stelt weer eens vragen op het verkeerde niveau. Als dit waar is, dan klopt het inderdaad van geen kant. Laat ze echter eerst eens aan de burgemeester vragen hoe de vork precies in de steel zit, voor er kamervragen worden gesteld.

Doldwaas | 28-12-11 | 15:43

Kunnen ze die gasten niet op een waddeneiland plaatsen voor een paar dagen .

Eurotokkie | 28-12-11 | 15:43

Fuck man, dit moet echt op de valreep de domste politieke move van het jaar zijn. En de concurrentie is hoog...

Lyrthion | 28-12-11 | 15:43

Nog even en ze vragen de grevo-dominee in Staphorst om ism wat voorgangers gesubsidieerd en wel de jeugd daar te controleren. Sta je als meisje te bounchen en wat te zoenen en drinken na 12en wordt je geverbaliseerd wegens onzedelijk gedrag en zet de dominee een kruisje achter je naam en licht je familie in over het onzedelijke gedrag die daarna de roede niet spaart.
Dat is dit, maar dan is de islam nog een factor tig zwaarder.

seven | 28-12-11 | 15:43

Schoorsteenveger | 28-12-11 | 15:37

Jammer dat de lippendienst van de huidige politiek (ook de pvv ja) aan het op een verantwoordelijke manier handhaven van de orde feitelijk debet is aan dit soort situaties op straat.

Want met meer blauw op straat bedoelen ze natuurlijk het alcoholpercentage op oud en nieuw mee. Anders zou ik het ook niet weten.

pius | 28-12-11 | 15:42

Schoorsteenveger | 28-12-11 | 15:37

Kort samengevat: Eerst een behoefte creëren, daarna de rotzooi opruimen.... en de overheid staat buitenspel.

Fatwabuster | 28-12-11 | 15:41

Is en blijft de verantwoordelijkheid van pliesie, brandweer etc. om de boel in de gaten te houden. Dit op wat voor schaal dan ook uitbesteden aan die islamofascisten van de as-soennah is gewoon bizar.

bello | 28-12-11 | 15:41

Dat gevraagd wordt om samen een oogje in het zeil te houden kan ik nog wel begrijpen. Maar dat daar dan door de moskee eisen aan gesteld worden wil ik wel even weten wat dat eisenpakket inhoudt. Voordat we over 10 jaar een parlementaire enquetecommissie hebben die tot de conclusie komt dat met de wetenschap van nu de samenwerking in 2011 niet de schoonheidsprijs verdient.

Graaf van Egmont | 28-12-11 | 15:39

Dat de moslimgemeenschap nu zelf ook wat onderneemt tegen hun eigen overlastjongeren vind ik wel positief.

deoudererijperevrouw | 28-12-11 | 15:39

lol @ kapotte_stofzuiger / 15:20
Hmm, tsja

Tobi | 28-12-11 | 15:38

www.al-yaqeen.com/nieuws/nieuws.php?id...
"De veiligheid van onze omgeving is een belangrijke verantwoordelijkheid van onze Gemeenschap. Wij hebben de voorwaarde gesteld om dit onafhankelijk te organiseren, op onze eigen manier en met behoud van onze eigen identiteit. Politie Haaglanden is hiermee akkoord gegaan. Dit betekent dat wij dit jaar niet alleen de moskee de hele nacht openstellen, maar dat we met broeders door de wijk surveilleren. Op deze manier kunnen we niet alleen de veiligheid garanderen van onze buurt, onze huizen en onze gezinnen, we laten tegelijkertijd zien hoe sterk onze Gemeenschap is!"
Politie Haaglanden laat zich dus chanteren. Eerst gaan die jongeren als ware Soldaten van Allah rotzooi trappen totdat de situatie onhoudbaar is, en dan komt haatbaard Fawaz de politie aanbieden om de macht in de buurt over te nemen en de bewoners te beschermen "met behoud van onze eigen identiteit". Met andere woorden, "als wij op straat de Sharia niet in mogen voeren blijft het hier een bende".

Schoorsteenveger | 28-12-11 | 15:37

In 020 gebeurt dat ook. Het is inzet naast de politie. op zich prima maar de rellers komen niet in de moskee, veel van hun ouders ook niet, dus het heeft iets kroms. Alleen je eigen kinderen in de gaten houden, zou genoeg moeten zijn.

mokum4all | 28-12-11 | 15:37

Maarschalk Melkman | 28-12-11 | 15:34
Toezicht om te voorkomen dat de jeugd zoveel afbrand dat zij dat niet meer kunnen doen bedoel je?

Datzegiktoch | 28-12-11 | 15:37

Benieuwd wat voor vuurwerk dat gaat worden trouwens...

ZKH EénOog | 28-12-11 | 15:36

Ach jah, de "Oh Oh Cherso" deelnemers konden/wilden niet dus dan is dit uiteraard de meest logische 2e keuze.

Demonigeert | 28-12-11 | 15:36

@sjaakdeslinksesul | 28-12-11 | 15:27
@bvdbos | 28-12-11 | 15:18

Ligt natuurlijk aan het vertrekpunt. Maar 'handhaving van orde' is iets dat inderdaad bij voorkeur dient te worden gedaan vanuit neutraliteit. 'Het gezag' dient immers neutraal te zijn.
Niet door een VVD burgerwacht, een PVV knokploeg, een CDA vredes force of een Sjiitische Security groep.

Gezag is per definitie neutraal, kleurloos, eenduidig. Misschien wel het best samengevat:
Gezag is uniform (denk aan de kleding).
Gaan we dan straks moslims in uniformen de wijk in zien trekken?
Wat wel kan is een groep van een diverse afspiegeling die toeziet en de pliesie waarschuwt als er iets is. Maar dan moet je 'met elkaar' samenwerken, dat is moeilijk.

hfakker | 28-12-11 | 15:35

karel laars | 28-12-11 | 15:34

Woon je daar dan grootschoen, of ben je aan het pathetiseren?

pius | 28-12-11 | 15:35

@eerstneukendanpraten | 28-12-11 | 15:32
Eh............................................

Slipsnifter | 28-12-11 | 15:35

Op zich geen gek idee, misschien dat pa moslim dan ziet wat voor schatten van kinderen hij op de wereld gezet heeft. Jammer alleen dat zoiets vanuit een religieuze instelling moet komen.

Overigens, blijkbaar vindt Allah een goede buur ook wel prima (over het wel/niet moslim zijn wordt echter niet gesproken):

Laat deze actie in Naam van Allah de Verhevene een groot succes zijn en laat onze Gemeenschap en onze positie hier in Nederland hierdoor sterken worden! Wij volgen daarmee de opdracht van Allah zoals deze is te vinden in de Koran en de Soennah. Zo zegt de Verhevene (interpretatie van de betekenis):

“En aanbid Allah en vereenzelvig niets met Hem en bewijs vriendelijkheid aan de ouders, de verwanten, de wezen, de behoeftigen, de niet-verwante buur en de verwante buur, de metgezel, de reiziger en degenen die onder uw macht zijn. Zeker, Allah heeft de pochers en de opscheppers niet lief.”

(bron: al-yaqeen.com/nieuws/nieuws.php?id=205...)

_ranz | 28-12-11 | 15:35

@Biff Eagleburger | 28-12-11 | 15:27
Of deze:
Zjoals elk jaahr gaaht Sjtiechtieng asj-Sjoennah zjiech oohk diet jaahr weer ienzjetten voohr vailieg Oud & Nieuw. Elk jaahr weer worden er auto’sj ien brand gesjtoken en worden tal van zjaken vernield. Polietie Haahglanden heeft ons gevraahgd sjamen te werken om vailieghaid van Sjchildersboert te garanderen. vailieghaid van onzje omgevieng iesj belangrijke verantwoohrdelijkhaid van onzje Gemeenschap. Wij hebben voohrwaahrde gesjteld om diet onafhankelijk te organiesjeren, op onzje aigen manier en met behoud van onzje aigen iedentietait. Polietie Haahglanden iesj hiermee akkoohrd gegaahn. Diet betekent dat wij diet jaahr niet alleen mosjkee hele nacht openstellen, maahr dat we met broeders doohr wijk sjoervailleren. Op diet manier koennen we niet alleen vailieghaid garanderen van onzje boert, onzje haizjen en onzje gezjiennen, we laten tegelijkertijd zjien hoe sjterk onzje Gemeenschap iesj!

Conan de Rabarber | 28-12-11 | 15:34

Dit is mijn land niet meer.

karel laars | 28-12-11 | 15:34

Clubje mensen zonder verdere bevoegdheden wil probleemwijk netjes houden met de jaarwisseling. Verdient in elk geval het voordeel van de twijfel.

Linkse Zakkenvuller | 28-12-11 | 15:34

Door de staat gefaciliteerde eigen islamitische ordediensten. Je zal maar als moslimjongere aan je eigen zuil & groeps&familiare druk willen ontsnappen, maak de staat de muur van jou zuil nog ff flink hoger. Hiermee bestendigd men alleen de orthodoxie. Veiligheid op straat handhaven hoort neutraal te gebeuren, niet door lokale clans.

seven | 28-12-11 | 15:34

Beetje overtrokken reactie. Gebeurt in denhaag wel vaker dat ze derden vragen om een oogje in het zeil te houden. Heb afgelopen jaar ook een paar rondjes meegelopen met mensen die moesten opletten dat er niets in de brand vloog... Aangezien de schilderswijk voor 80% moslim is, vind ik het niet raar dat ze aan de moskee vragen om een oogje in het zeil te houden… ook al hebben ze een raar wereldbeeld, uitkijken dat er niets in de brand vliegt is in ieder ze voordeel.

Maarschalk Melkman | 28-12-11 | 15:34

Als je het volledige bericht leest dan leer je dat zij via portofoon in direct contact staan met de Politie , niet ondenkbaar scenario : "Autochtoon staat lekker buiten biertje erbij vuurwerk af te steken , Fundi: Foei mag niet ies niet haram !! alcohol !! , Autochtoon : bok op man ! spring op je bidkleedje en vlieg terug naar de Sahara !!" , Hup even flink overdrijven in de portofoon en binnen no time word men afgevoerd wegens agressief gedrag bladiebla bla .... ik zie het zomaar gaan gebeuren ( al vaker zichzelf Jomanda like gewaand )

Amigo1973 | 28-12-11 | 15:34

Paralelle samenleving zijn ook onwenselijk trouwens. Al werkt het enigzins in Amerika.

Dat wel.

pius | 28-12-11 | 15:33

Kan iemand 1 voordeel van de komst van deze cultuurverrijkers noemen? En stemmen op de PvdA tel ik niet mee!

eerstneukendanpraten | 28-12-11 | 15:32

is wel stigmatiserend. Dus alle rotzooi wordt daar getrapt door de moskee bezoekers. Deze mensen luisteren eerder naar de ordedienst van de islam aanhangers dan onze eigen politie.

Plan is daarom wel goed. Denk niet dat de nederlanders die daar wonen en op rotzooi trappen uit zijn zich laten intimideren door deze ordedienst.

dolffie | 28-12-11 | 15:32

Conan de Rabarber | 28-12-11 | 15:30

Even wachten op het godsdeeltje nog.

pius | 28-12-11 | 15:32

Kunnen ze die tijdreizigers niet terugsturen naar hun eigen tijd?

Conan de Rabarber | 28-12-11 | 15:30

Ik pleit voor minder islam in de media in 2012, maar dat zal wel lastig worden met die aandachtshoeren.
Ze weten altijd wel weer de headlines te domineren met hun achterlijke waanbeelden.

Ronman2k | 28-12-11 | 15:30

@ Biff 15:27

Da' s raar Fries!

eerstneukendanpraten | 28-12-11 | 15:29

-weggejorist-

Schreeuwmeeuw | 28-12-11 | 15:29

Je verzint het niet. Nou ja: hullie wel dus.

Jaap de Paap | 28-12-11 | 15:28

En bij nieuwjaarsfelicitaties dus geen tong gebruiken, verdorie.
(tenzij de overbuurvrouw er op aandringt en de overbuurman alleen maar aandacht heeft voor Pools vuurwerk.)

blinde kip | 28-12-11 | 15:28

Nogmaals : Nederland schaft zich in hoog tempo af! Maar als de Grieken maar met 60 met pensioen kunnen gaan. Geen zin? Dan staken we tot we onze zin krijgen!

eerstneukendanpraten | 28-12-11 | 15:28

Leuk... 2012 het jaar van de introductie van de sharia politie.... Den Haag is definitief in handen gevallen van de religekkies?

Fatwabuster | 28-12-11 | 15:28

Zoals elk jâh gaat Stichting as-Soennah zich oâk dit jâh weiâh inzettuh voâh un vèlig Oud & Nieuw. Elk jâh weiâh wôhden eâh auto’s in duh brand gestoken en wôhden tal van zaken veâhrnield. waut Haaglanden heift ons gevraagd samen tuh weâhrken om duh vèlighèd van duh Schildeâhrsbuurt tuh garandeâhren. duh vèlighèd van onze omgeving is un belangrèke veâhrantwoâhdelèkhèd van onze Gemeinschap. Wè hebbuh duh voâhwaâhrduh gesteld om dit onafhankelèk tuh ôhganiseâhren, op onze èguhn manieâh en met behoud van onze èguhn identitèt. waut Haaglanden is hieâhmei akkoâhd gegaan. Dit betekent dat wè dit jâh niet allein duh moskei duh hele nacht openstellen, mâh dat we met broedeâhrs doâh duh wèk survèlleâhren. Op deze manieâh kunnuh we niet allein duh vèlighèd garandeâhren van onze buurt, onze huizen en onze gezinnen, we latuh tegelèkeâhrtèd zien hoe steâhrk onze Gemeinschap is!

Biff Eagleburger | 28-12-11 | 15:27

Hadden ze net zo goed KGhaddhaffhi kunnen vragen. Oh, wacht...

ZKH EénOog | 28-12-11 | 15:27

En toch verdient deze aktie voorlopig het voordeel van de twijfel. Verantwoordelijkheid geven doet in sommige gevallen wonderen.
Naïef of niet, dromen mag altijd.

Ashtrey | 28-12-11 | 15:27

bvdbos | 28-12-11 | 15:18
Probleem is hier niet dat ze een gebaar willen maken, maar dat zij straks bepalen voor 99% van de overige bewoners van de Schilderswijk wat wel of niet normoverschrijdend gedrag is. Niks samen dus. Dat dient de politie te doen, niet een clubje hoogwaterbroekdragers met pluisbaarden.

sjaakdeslinksesul | 28-12-11 | 15:27

@Demonigeert | 28-12-11 | 15:24
En daarna gaan ze weer dezelfde fouten maken, opnieuw en opnieuw en opnieuw.....

Hoofdletsel | 28-12-11 | 15:27

Zolang de heren geen wettelijke bevoegdheden krijgen zie ik het probleem niet. Als dat wel het geval is dan is hier sprake van een precedent.

Een onwenselijk precedent wat mij betreft.

pius | 28-12-11 | 15:27

Moslitie, het nieuwe woord van 2012, staat voor de verloedering van de politie.
Ze konden geen VMBO-ers meer vinden die het wilden doen dus vragen ze nu of onze vroegere gastarbeiders het willen doen.
Nu is het alleen wachten op het "Hadden we het maar beter overdacht, of hadden we het maar niet gedaan." zoals ze dat ook deden toen deze gasten hier eenmaal waren.

Demonigeert | 28-12-11 | 15:24

Haatbaard tegen Wesley "Huh noem je dat knalvuurwerk?!? Hier heb je een gordelbom das pas knalluh!"

Datzegiktoch | 28-12-11 | 15:23

@plastic zakje | 28-12-11 | 15:19
"Grote Holands-Arabische Socialistische Volksjamahiriyah"

kapotte_stofzuiger | 28-12-11 | 15:23

Het blijft ongelofelijk hoe sommige overheidsfunctionarissen denken. De relfinnen gaan niet naar de Moskee dus wat kan een (fundi) imam bereiken? nieuwe terrorist kweken is de enige optie...

Marcel19799 | 28-12-11 | 15:23

Had zo'n actie in 030 verwacht. Daar zit een burgervader die dit soort waanzin ook kan bedenken.

Frietje_Oorlog | 28-12-11 | 15:22

Met de Schilderswijk komt het volgens mij nooit meer goed. In de jaren '70 ging het al volkomen los daar en nu, 30 jaar later, blijkbaar nog steeds. Is het dan echt zo moeilijk om één wijk onder controle te houden?

Biff Eagleburger | 28-12-11 | 15:22

Moslims en neuken? Mo was toch het lichtende voorbeeld daarin?

eerstneukendanpraten | 28-12-11 | 15:22

Wen er maar aan, zou de pvda zeggen.

Slipsnifter | 28-12-11 | 15:21

Misschien helpt het wel die sharia cops, best wel interessant experiment.

He pik | 28-12-11 | 15:20

Expert Homo | 28-12-11 | 15:18 |
Of juist veroorzaakt, natuurlijk...

patrizio | 28-12-11 | 15:20

Blaas je je eigen hand niet op met illegaal vuurwerk, hakt een haatbaard er hem wel af.

kapotte_stofzuiger | 28-12-11 | 15:20

Molitie agent...

MichieldeMuiter | 28-12-11 | 15:20

Waar gaat dit heen?

plastic zakje | 28-12-11 | 15:19

Dus de lokale Wesleys en Kevins kunnen zweepslagen verwachten als ze iets slopen?

brutus68 | 28-12-11 | 15:19

Tot zo ver het gezag van de politie..

T. Grimbek | 28-12-11 | 15:18

het is ook niet vlug goed??? Proberen ze samen de rust te bewaren, dan wordt daar weer over geklaagd... En elk bericht waarin het woord moslim voorkomt is voor de PVV een reden om kamervragen te stellen, ook al het is een positief bericht.

bvdbos | 28-12-11 | 15:18

Uiteraard tegen vergoeding van uw belasting centen..

NedPow | 28-12-11 | 15:18

Als er achter iedere jongere 'medelander' een iman aanloopt zou het best wat leed kunnen voorkomen toch?

Expert Homo | 28-12-11 | 15:18

Ik wil mijn eigen ouderwetse oliebollen-bromsnor!

King of the Oneliner | 28-12-11 | 15:17

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken