Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

'Falen Windesheim is schuld van media'

hoihoihoigraaion12345.jpgU kunt zeggen wat u wil, Sander Grégoire heeft wel ballen. Sander is namelijk van mening dat niet Windesheim zelf, maar de berichtgeving in de media over de journalistenschool faalt. En dat wil hij landelijk onder de aandacht brengen met een faalcolumn. Kijk, in de Volkskrant probeert hij uit alle macht zijn opleiding te verdedigen. Zijn betoog is vrij simpel: (1) alle kranten overdrijven in berichtgeving Windesheim. (2) Want drie onterecht geslaagde studenten betekent niet dat de hele opleiding ruk is. (3) Als ingewijde is het lastig vaststellen of de kwaliteit van de opleiding goed genoeg is, maar desondanks vindt Sander Grégoire toch van wel. (4) Dus de journalistiek faalt bunkerhard. Juist. En dat weet Sander dan uit te smeren over twaalf onsamenhangende alinea's boordevol geforceerd complex taalgebruik en veel herkauwen van argumenten. Met als slotconclusie dat journalistiek Nederland wel een goede opleiding als Windesheim kan gebruiken. LOL! Wij moesten zo hard lachen, dat het snot drie lagen dik op de muur zit. Komt zo'n puisterige pikhannes van een faalopleiding in een rammelend betoog even heel journalistiek Nederland uitschelden omdat het volgens hem misschien wel meevalt met de kwaliteit van Windesheim, maar hij geeft toe dat hij het niet zeker kan weten als insider. Schrijf dan niks! En ga dat zeker niet plaatsen in de Volkskrant, oetmoet! Als dit het niveau is van de opleiding, qua opiniestukken, dan is het erger dan we dachten. Dat het belabberd gesteld was met het niveau van de scholieren in Zwolle, dat wisten we. Kost bakken extra geld om dat weer een beetje naar niveau te trekken. Maar dat het zo erg is, dat is echt schokkend. Dit is de auditie van Herman voor Idols, maar dan op journalistiek gebied. We geven deze column een 4, voor het lef. Het laat vooral zien dat het belangrijk is dat Sander Grégoire een degelijke opleiding dient te genieten als hij wil slagen als journalist. Net als al die andere SvJ-sgolieren. En dat is duidelijk niet Windesheim.

Reaguursels

Inloggen

@sTiRf

Dan ben ik benieuwd bij welke school je werkte? je werkte niet op de studentenadministratie, die kunnen geen cijfers veranderen/invoeren, en alle schools hebben apart een cijferinvoer, dus kan het hoogstens van 1 school zijn.
Bij mij is het iniedergeval nog nooit gebeurd dat er een cijfer hoger werd ingevoerd dan dat het moest zijn.

Daarnaast moet je voor een verkorte route weldegelijk alle punten halen, alleen moet je daarvoor een minor volgen (net zoals bij alles) en dat mag idd ook een deel van een opleiding naar keuze zijn

bas-j | 24-12-11 | 20:20

Het wordt nu wel eens tijd om onderzoek te doen naar de toegevoegde of afgenomen waarde van hoger onderwijs in de zin van effecten op het maatschappelijk functioneren van personen.
'Resterend gezond verstand' zou daarbij als afhankelijke variabele kunnen dienen.

WirMachenMusik | 24-12-11 | 02:48

BTW: GS complimenten dat jullie dit voortdurend aan de orde blijven stellen, zodat Windesheim en andere gemankeerde scholen de problemen uiteindelijk niet meer kunnen wegpraten en wegnuanceren maar
a) de problematiek moeten gaan zien en gaan onderkennen
b) met echte oplossingen moeten gaan komen.

Schout-bij-nacht | 23-12-11 | 19:08

"Een opleiding met ui-stekende (sic) faciliteiten".
Inderdaad, van die faciliteiten krijg je tranen in de ogen.

taxhond | 23-12-11 | 16:37

@jip_86
Vandaar al die instortingen van gebouwen.

sTiRf | 23-12-11 | 15:32

Geenstijl doet weer eens niet aan feiten check. zucht...

sredliwtreeg | 23-12-11 | 14:42

Hanze hogeschool zijn de hertentamens hetzelfde als het originele tentamen, alleen wat andere cijfertjes. Je doet geen zak voor het tentamen. Sjeest zo'n tentamen naar buiten en leert alleen hoe je de gestelde vragen kan oplossen. Eitje zo dat diploma bouwkunde.

jip_86 | 23-12-11 | 14:32

"student journalistiek..." vroeger studeerde je aan een universiteit, het ging fout toen ook de HBO'ers en de nagelsylistes 'afstudeerden'.

John Hawkwood | 23-12-11 | 14:20

Als de berichtgeving over Windesheim faalt, dan is dat het beste bewijs dat ALLE opleidingen journalistiek (inclusief Windesheim) falen!!

Peter Emile | 23-12-11 | 13:44

@Onbevlekt blazoen
Ik zou dat wel willen, maar dan trek ik een beerput aan cijfermanipulatie open en hoe sub-opleidingen hun evaluaties manipuleerden.
In sommige gevallen moest de cesuur (nl.wikipedia.org/wiki/Cesuur_%28beoord...) pertinent op 55 procent of hoger liggen en men schroomde zich er niet voor om dan maar wat vragen minder zwaar te beoordelen

sTiRf | 23-12-11 | 13:21

vanhetvarken | 23-12-11 | 12:29

In de eerste twee jaren, ja, pretty much. Daarna wordt de aandacht gericht op de verschillende type media en redacties (binnenland, buitenland, cultuur) en krijg je wat freelance theorie en praktijk. Twee stages daartussenin bieden praktijkervaring.

dekameelisliev | 23-12-11 | 13:10

Het ligt aan de journalistiek. Nou waar komen die vandaan? Juist... Windesheim

Karel de Kleine | 23-12-11 | 13:08

@ my self dat lid dat afscheid nam was toen mevrouw Roeters:

sTiRf | 23-12-11 | 13:05

Wat me bij Windesheim verbaasde was dat er 4 leden van bestuur waren, met een gigantisch inkomen, terwijl er verder niks kon, maar ondertussen voor miljoenen werd/wordt verbouwd: een afscheidsfeestje van een van de bestuursleden 160.000 euri gekost heeft, waarbij geen enkel personeelslid of student was uitgenodigd. Laten ze dat ook maar eens onderzoeken.

sTiRf | 23-12-11 | 13:01

De rest van de Europese landen moeten nu ook met Turkije alle betrekkingen beëindigen.
We moeten laten zien dat we achter Frankrijk staan.

RIDEFREE66 | 23-12-11 | 12:47

De hele linkse media bestaat uit mislukte journalisten.

bosbaan | 23-12-11 | 12:43

dekameelisliev | 23-12-11 | 11:39
Je bedoelt, dat meer dan de helft van de opleiding verbruikt wordt voor indoctrinatie, ahum, algemene ontwikkeling, om daarna het taalgebruik wat bij te spijkeren en dat is het dan ?

vanhetvarken | 23-12-11 | 12:29

FrankVeer | 23-12-11 | 11:51
Als al eerder geopperd, de betrokken wannabe ter toetsing eens onverwacht een dictee laten doen. Van zijn stuk druipt af, dat het een groeps opdracht was, ze hebben met zijn tienen idd de laatste fouten op taalgebied weg weten te poetsen, blijft natuurlijk de lamentable inhoud over.

vanhetvarken | 23-12-11 | 12:07

Het is echt wel een zware opleiding hoor die journalistiek. Ik ben dagen met een afstudeerscriptie bezig geweest. Het ging over onze studiereis naar Londen (leuk daar schrijven ze London) en over ons bezoek aan een een wassenbeeldenmuseum (net echt allemaal, nog nooit zoiets gezien, wij allemaal op de foto met Obama!!) en 's avonds zijn we ook in een cafe geweest (het bier is daar raar er zit geen schuim op). Ik kreeg een 9 voor de scriptie, waar ik allemaal plaatjes in had geplakt!! Ik ga binnenkort werken bij een krant, een hele goede Metro of NRC, maar Metro heeft meer plaatjes en daar ben ik goed in.

Pierre Bezuhov | 23-12-11 | 12:03

Jos Tiebent | 23-12-11 | 11:38
Mee eens. In de gegeven omstandigheden, zijn er überhaupt geen echte alternatieven, ik zou in ieder geval niet weten, wat voor andere coalitie beter zou zijn.

vanhetvarken | 23-12-11 | 12:03

Sterk is zijn betoog niet, hier en daar mis ik wat logische verbanden en er ontbreekt ook een onderbouwing, maar het is - zo in een eerste opoogopslag - redelijk foutloos geschreven. Ik denk dat we daar al blij mee moeten zijn.

FrankVeer | 23-12-11 | 11:51

Rutger heeft toch ook journalistiek gedaan op Windesheim?

jip_86 | 23-12-11 | 11:40

Ik ben ook student Journalistiek, Niet aan het Windesheim, aan de SvJ.

Het probleem is (volgens mij) dat de focus in de opleidingen compleet verkeerd ligt. In de eerste twee jaren krijg je over veel onderwerpen wat algemene info. Denk aan economie, de maatschappij, sociologie enz. Direct daarna worden studenten al gedwongen tot keuzes tussen verschillende media. Tv, radio, krant, tijdschrift, nieuwe media.
Er wordt (veel) te weinig aandacht besteed aan (het correct) doen van research. We leren dit wel, maar mondjesmaat. Tenzij je je opleiding via keuzevakken en vrije modules zo samenstelt dat je wel gedegen onderzoek leert doen. (Een student kan de gehele opleiding doorlopen zonder ook maar ooit de WOB te hebben gebruikt.) Maar de meesten kiezen liever tv of radio, want dat is leuk.
Ook het schrijfwerk wordt onvoldoende behandeld. Er wordt wel naar spelling gekeken, maar samenhang en onderbouwing blijven enigszins buiten schot. Opiniërend schrijven krijgen we zelfs helemaal niet. Zie boven het bewijs.

Met de huidige samenstelling van de opleiding missen wij een goede basis. De (voor zover ik weet) enige manier om dit te corrigeren is om vanaf dag 1 van de opleiding een redactionele/journalistieke baan erbij te nemen. Daarvoor zijn mogelijkheden zat.

dekameelisliev | 23-12-11 | 11:39

vanhetvarken | 23-12-11 | 11:34 |

nee, ik bedank ervoor het kabinet te vervangen.

Jos Tiebent | 23-12-11 | 11:38

Diploma's als bewijs van iemands kunnen is zo 1968.

vanhetvarken | 23-12-11 | 11:37

Jos Tiebent | 23-12-11 | 11:31
U twijfelt er aan dat iedereen gelijk is ? jeetje, dat is vloeken in de kerk hoor.

vanhetvarken | 23-12-11 | 11:34

@SLD Lion | 23-12-11 | 11:28
De website is vaak om te huilen inderdaad. Gelukkig steent de tv-versie wel!

Nietvoordekat | 23-12-11 | 11:32

vervangen door de Josti-band.
vanhetvarken | 23-12-11 | 11:29

Daar bedank ik voor.

Jos Tiebent | 23-12-11 | 11:31

Onbevlekt blazoen | 23-12-11 | 11:20

Het is de natte droom van iedere socialist die is uitgekomen, iedereen een diploma, we zijn immers allemaal gelijk. (niet)Werken naar vermogen en ontvangen naar behoefte en dan is alles eerlijker of zo. Idealiter zou je bijvoorbeeld het kabinet dan kunnen vervangen door de Josti-band.

vanhetvarken | 23-12-11 | 11:29

Nietvoordekat | 23-12-11 | 11:25 | + 0 -

Ja eens, als je Powned leest naja als je dat al journalistiek mag noemen is dat echt om te huilen. Hopelijk kan iedereen zijn diploma alsnog halen... op een eerlijke manier dan

SLD Lion | 23-12-11 | 11:28

@SLD Lion | 23-12-11 | 11:21
Agreed, dat is best kut. En als student is het ook redelijk lastig om een objectief oordeel te vormen over de kwaliteit van je opleiding. Maar het gaat hier om de toekomst. Uiteraard moeten de onterecht afgestudeerde scholieren alsnog extra onderwijs krijgen zodat ze hun diploma waard zijn, maar de nieuwe garde moet haar diploma bij het afstuderen al waard zijn.

Een degelijke journalistiek kunnen we in dit land wel gebruiken. Om ANP-stukjes over te tikken ben je met een veterstrikdiploma al bijna overgekwalificeerd.

Nietvoordekat | 23-12-11 | 11:25

Grappig. Een Hbo'er die het woord "science" niet kan spellen (8e alinea Volkskrant). Dat het een journalist-in-opleiding is die zijn stuk niet naleest om fouten te corrigeren maakt het alleen nog maar grappiger.

Jos Tiebent | 23-12-11 | 11:23

Nietvoordekat | 23-12-11 | 11:17 | + 0 -

eens... Mijn punt is niet zozeer voor die hbo'ers die er hun 1e jaar doen, stel je voor jij zit daar nu in de 4e en je hoort dat je diploma helemaal niks waard is? Best kut, en nee geen argumenten van boeiend dat hadden ze dan zelf maar moeten weten

SLD Lion | 23-12-11 | 11:21

Ik zou 10 willekeurige studenten wel eens een dictee willen voorleggen.
Zaniker | 23-12-11 | 11:03

Geen gek idee, gewoon even alle HB-ooten een test laten doen, om het niveau te meten, daarmee geef je ze de kans zich te bewijzen.

Uiteraard is het het beste, dat die test(en) door de eigen onderwijzers worden opgesteld, dan is ineens alle argwaan weg.

vanhetvarken | 23-12-11 | 11:21

Waar alles om draait: het HBO van nu heeft het niveau van het MBO van dertig jaar geleden. Dat de helft van de jeugd tegenwoordig HBO of universiteit volgt is niet omdat we in een kwart eeuw ineens zo veel slimmer zijn geworden, nee: de normen zijn verlaagd. En Windesheim is daarin wat verder gegaan dan al die andere scholen.
En een vraagje aan sTiRf | 23-12-11 | 10:49: ik werk bij een dagblad, ik ben zeer geïnteresseerd in jouw verhaal.

Onbevlekt blazoen | 23-12-11 | 11:20

@SLD Lion | 23-12-11 | 11:16
Als het fundament van een gebouw rot is, moet je eerst het gebouw neerhalen om een nieuw fundament neer te zetten.

Nietvoordekat | 23-12-11 | 11:17

@sTiRf | 23-12-11 | 10:49
Vertel!

Nietvoordekat | 23-12-11 | 11:16

Reinaert | 23-12-11 | 11:08 | + 0 -

Heb ik dat gezegd? Nee het nieuws rondom dit gebeuren is wel oke maar al die berichten om het helemaal in de grond te schoppen?

SLD Lion | 23-12-11 | 11:16

@Wim-Lex | 23-12-11 | 10:47
Ach zelfs met een Windesheim-diploma kan het nog enigszins goedkomen. Echt talent laat zich niet zo makkelijk slopen.

Maar is Ruktor echt naar Windesheim gegaan?

Nietvoordekat | 23-12-11 | 11:14

Prettig leesbaar stuk!
Klaas Wilting | 23-12-11 | 11:00

Je moet hier wel bij in ogenschouw nemen, dat dit stuk mede werd opgesteld, door alle niet analfabete mede studenten(?), ja, alle 5 en geredigeerd werd door een leraar, in een uiterste poging iets af te doen aan de kritiek. Zo bezien is het uiterst mager en bewijst het de kritiek.

vanhetvarken | 23-12-11 | 11:13

@rara | 23-12-11 | 10:48

Tja, de keuze is reuze hè. Er zijn er hier nogal wat die aan de bijbehorende kwalificaties voldoen. De eerste afvaller hebben we in elk geval al te pakken: ik ben het niet. Ondanks alles.

Reinaert | 23-12-11 | 11:11

@SLD Lion | 23-12-11 | 10:53

Wat had je dan liever gezien? Dat iedereen er het zwijgen toe doet en men het falen van deze instellingen wederom "onder de pet" houdt? Dat lijkt me toch echt nog véél kwalijker dan welke gifspuwerij of vuilspuiterij dan ook.

Schop er maar tegen aan, trek het deksel van die beerput en roer in die stront! Van doodzwijgen wordt zo'n diploma echt niet waardevoller natuurlijk.

Reinaert | 23-12-11 | 11:08

In 1998, toen ik bij Windesheim begon, was er zo iets als de snelle doorstromers, studenten die zo 'slim' waren om de opleiding in twee en een half jaar te doe, ze moesten dan wel ff wat punten bij een andere opleiding scoren - maakte niet uit welke.
Het geen om de poen die men kreeg per afgestudeerde student. En er is wat gerommeld om dat geld binnen te krijgen: was ook wel een beetje de cultuur, daar de opleidingen minder betaald kregen, daarnaast ging het 'loon' van de directie en 'school'managers omhoog en werd de rest bevroren. En Dijstra maar rijden in zijn zilveren Meredes met prive parkeerplaats; of ie een tv in zijn achterbank had weet ik niet. Hij heeft wel voor duizenden guldens een wandje laten zetten omdat ie niet tegen het kijken van postvakjes kon.
En natuurlijk de reisje naar india, onder het mom van uitwisseling van 'kennis' *hoest*.

sTiRf | 23-12-11 | 11:08

Ik zou 10 willekeurige studenten wel eens een dictee willen voorleggen.

Zaniker | 23-12-11 | 11:03

Het maakt niet uit waar je studeert op het HBO, het is allemaal ruk. Binnenkort zijn andere Hogescholen weer aan de beurt. Let maar op!

Jopie Peerhoofd | 23-12-11 | 11:01

Prettig leesbaar stuk!

Klaas Wilting | 23-12-11 | 11:00

dus; meneer is student (verondersteld meer dan gemiddeld slim) student journalistiek (doet onderzoek alvorens iets te roepen) zit als 'ingewijde' dichter bij de bron en het materiaal dan menigeen, en roept dat de media zuigen, maar weet het niet zeker....
Hoe kun je meer dan dit een brevet van onvermogen afgeven. Zou je opleiding al niets waard zijn, dan diskwalificeert hij zich zelf al voor zijn verdere carrière. Hopelijk is hij zuinig op zijn zwemdiploma. Is tenslotte toch wat..

vriendje | 23-12-11 | 10:58

@SLD Lion | 23-12-11 | 10:53
Als je 4 jaar lang op een kutschool zit en niet doorhebt dat je je tijd verdoet dan verdien je een waardeloos diploma.

rara | 23-12-11 | 10:54

Reinaert | 23-12-11 | 10:42 | + 1 -

De boodschap lijkt zonneklaar ja, maar in plaats van alles kapotmaken qua hogescholen, nee ik zeg niet dat dit soort berichten niet gepubliceerd mogen worden, maar ga lekker burma stemra kapot maken en niet scholen waar sommige mensen wel hard werken voor een diploma die straks niks waard is, beetje triest hea om 4 jaar opdrachten gedaan te hebben en dan alles voor niks gedaan te hebben

SLD Lion | 23-12-11 | 10:53

Ik ben via het kantongerecht ontslagen (2009), maar kan wel een aardig boekje open doen. Zat met me neus op de cesuur en scores.

sTiRf | 23-12-11 | 10:49

@Reinaert | 23-12-11 | 10:18
Onder welke naam reaguurt-ie hier?

rara | 23-12-11 | 10:48

Rutger zal wel balen met z'n Windesheim diploma!

Wim-Lex | 23-12-11 | 10:47

@Reinaert | 23-12-11 | 10:45
Maar dat van die kip en ei ben ik ook nog niet helemaal uit.

Che_cuevara | 23-12-11 | 10:47

sTiRf | 23-12-11 | 10:44
Lijkt dan logisch om klokkeluider te zijn over windesheim? Of werk je er nog steeds?

Schout-bij-nacht | 23-12-11 | 10:45

@sjaakdeslinksesul | 23-12-11 | 10:42

Leuk geprobeerd Sjaak, maar dit is dus duidelijk een kip-en-ei-casus. Misgeschoten.

Reinaert | 23-12-11 | 10:45

d = t

sTiRf | 23-12-11 | 10:45

Het gebeurd nog steeds.

sTiRf | 23-12-11 | 10:44

sTiRf | 23-12-11 | 10:40
Tot hoe lang is dat doorgegaan?

Schout-bij-nacht | 23-12-11 | 10:42

@SLD Lion | 23-12-11 | 10:39

Maar waarom dan zo'n vreemd reaguursel? Je valt de boodschapper aan, en dat terwijl de boodschap zonneklaar is en daar weinig op af te dingen valt.

Béétje vreemd, als je 't mij vraagt.

Reinaert | 23-12-11 | 10:42

Scherp betoog...
Men zegt dat apen van bananen houden. Ik hou ook van bananen. Ben ik soms een aap?
Aangezien ik geen aap ben, lusten apen geen bananen. Bestaan bananen eigenlijk wel? Ik heb nog nooit een banaan gezien laat staan geproefd. En ik ben geen aap!
Als bananen dus niet bestaan...

sjaakdeslinksesul | 23-12-11 | 10:42

Ik heb vanaf 1998 voor Windesheim gewerkt en rond de tijd van de accreditatie van de opleidingen werd me vaak gevraagd om de evaluaties wat op te schroeven. Ik kon dat daar ik werkte voor het 'toets'bureau. Er was zelfs een speciale waardering voor een muziekleraar om er voor te zorgen dat zijn lesstof er wat beter uitzag. Met tentamens was het nog triester: regelmatig moesten scores worden aangepast zodat er niet teveel onvoldoendes waren. Ik heb dat toen vaak geweigerd, maar de opleidingen zelf sleutelden dan wel weer zo, dat iedereen en 'soort' van voldoende had.
En dit soort gedoe speel al vanaf 1998, de 'snelle routes'.

sTiRf | 23-12-11 | 10:40

"Daarnaast zie ik voldoende mensen worstelen met het niveau, wat de suggestie dat de opleiding veel te makkelijk is op zijn minst twijfelachtig maakt."

Oh RLY? Conclusies trekken is overduidelijk niet het sterkste punt van Sander Grégoire.

Biff Eagleburger | 23-12-11 | 10:39

Op een soort school als windesheim krijgt iedereen er vanaf links ingehamerd dat de feiten minder belangrijk zijn dan de boodschap die je wilt brengen.

Het is heel aardig dat Windesheim nu zelf ook eens uitgebreid kennis mag maken met de consequenties van hun opvoedkundige insteek voor journalistjes in spé.

Benieuwd of ze het kritisch vermogen hebben om na deze kennismaking met hoe journalistiek werkt, fundamentele aanpassingen in het lesprogramma te doen.

Of dat Windesheim niet in staat is om het verband van de berichtgeving met de tekortkomingen in de eigen opleiding te zien. Gezien de kwaliteit die daar zit denk ik echter dat dit twee stappen te hoog gegrepen is en de conclusie dus is dat het aan externe oorzaken ligt...

Schout-bij-nacht | 23-12-11 | 10:39

Reinaert | 23-12-11 | 10:37 | + 0 -

Ga je mond is spoelen rare vent ik ben geen sgolier

SLD Lion | 23-12-11 | 10:39

Hij is tevreden met wat hij geleerd heeft, ja een kinderhand is gauw gevuld. Ik heb in mijn werkzaam leven geleerd dat je altijd beter kan.

Oldfool | 23-12-11 | 10:37

Voor mij werken vooralsnog de enige échte journalisten bij GeenStijl en PowNed. Roeren waar het stinkt zou veel en veel vaker gedaan moeten worden. De zoete ironie is dat juist door dit soort zuigerij deze dingen naar boven komen, en dus gefixt worden. Met als gevolg dat Nederland weer een stukje beter wordt.

In het verlengde kun je stellen dat de gevestigde journalistieke orde een stelletje landverraders is. En we weten allemaal wat er met landverraders moet gebeuren.

Nietvoordekat | 23-12-11 | 10:37

@SLD Lion | 23-12-11 | 10:32

Ach, wat schattig! Wéér iemand die last heeft van het Windesheim-syndroom en het bijbehorende diploma. Kom op Calimero, gewoon braaf je oefeningen blijven doen en je wordt vanzelf wel groot. Ooit. Misschien.

Reinaert | 23-12-11 | 10:37

Sander doet zijn best.

Dat is tegenwoordig al heel wat.

Parsons | 23-12-11 | 10:36

Windesheim for president

ziende blind | 23-12-11 | 10:32

Nounou wat heb jij eigenlijk gedaan Johnny? HBO Journalistiek? Niet gehaald ofzo?

SLD Lion | 23-12-11 | 10:32

Als Joël een meisjesnaam is ben ik voor haar beschikbaar...

eerstneukendanpraten | 23-12-11 | 10:31

Waarom weten mensen crisis situaties (want dat lijkt het met wel op de diverse HBO opleidingen) altijd te laten escaleren door idiote opmerkingen?
Onbegrijpelijk hoe hij de plank hier mis slaat en alleen maar een bewijs vormt van een gebrek aan visie en inhoud.

Absoluut niet waar | 23-12-11 | 10:31

Juist, de geruchten bij Windesheim zijn al langer niet van de lucht.
Hij heeft het over 3 studenten maar het feit dat de diploma's van de afgelopen 2 jaar onder de loep worden genomen heeft hij niet mee gekregen blijkbaar.
Slechte journalist.
En als we geen argumenten hebben pakken we de boodschapper maar.
Lutsers zijn het, allemaal.

Che_cuevara | 23-12-11 | 10:31

@doenormaal! | 23-12-11 | 10:25

Kwaliteitsverbetering in het onderwijs? Zou het PvdA-baantjescaroussel die weelde aan kunnen?

*Gouden bergen ziet voor Guusje & De Faalhazen*

Reinaert | 23-12-11 | 10:28

Was te verwachten. Wanneer de zelfreflectie te pijnlijk wordt moet een ander het gedaan hebben.

Stroopdoos | 23-12-11 | 10:28

Dat je überhaupt voor je opiniestuk een dubieus en omstreden blaadje als de volkskrant uitkiest geeft alleen al aan dat je nog niets hebt meegekregen van het medialandschap.

Schout-bij-nacht | 23-12-11 | 10:26

Sander heeft waarschijnlijk ook nog nooit van het Stockholm-syndroom gehoord.

Daarmee faalt dus niet alleen Windesheim maar ook de door hem bezochte middelbare school.

Arm joch. Je zou 'm degelijke opleiding gunnen. Bijna dan.

Reinaert | 23-12-11 | 10:26

Tragisch voor de studenten maar wel goed dat de kwaliteit van het onderwijs eens aan de kaak wordt gesteld. Misschien gaat er dan eens een kwaliteitsverbeterslag komen. Zal helaas wel tegen beter weten in zijn om zoiets te hopen als je ziet hoe de regering al veel te lang bezig is de boel te verslechteren op onderwijsgebied. En daar niet alleen. Trieste ontwikkelingen voor Nederland. Zondeer goede scholen ook geen kwalitatief goede politici. Ook dat blijkt.

doenormaal! | 23-12-11 | 10:25

Die Sander kan wel schrijven hoor! Lekker vlot stuk, heb het in een keer uitgelezen. Was erg boeiend, vooral de opbouw van bewijzen en hoe hij tot zijn conclusie komt. Die jongen komt er wel! Waar weet ik niet, helaas.

PalinforPresident | 23-12-11 | 10:24

Het grootste probleem is nog geeneens drie - volgens Windesheim - onterecht geslaagde scholieren.

Maar die grote massa's scholieren die op zich wel aan de (veeel te lage) normen van Windesheim voldoen maar kwalitatief natuurlijk ook allemaal zeer onterecht geslaagd zijn.

Schout-bij-nacht | 23-12-11 | 10:24

De zwerver op de hoek zegt (enigszins beneveld): natte windesheim het, allemaal!

Den Meester | 23-12-11 | 10:22

".... van de scholieren in Zwolle...." Dhr Quid snapt het, hulde!

sleintiel | 23-12-11 | 10:18

Ware riooljournalistiek.

yamahihi | 23-12-11 | 10:18

Wat ze hoe in de krant zetten hebben ze op Windesheim geleerd.

Dus.

zeg maar jansen | 23-12-11 | 10:18

Há: "geforceerd complex taalgebruik en veel herkauwen van argumenten".

Klinkt als "het modale reaguursel". Waarmee het voor Sander dus gedaan is. Demasqué.

Reinaert | 23-12-11 | 10:18

Journalisten zijn nauwelijks serieus te nemen.

Gier | 23-12-11 | 10:17

Maar als de journalistiek faalt, faalt de opleiding toch automatisch ook?

Edwynn | 23-12-11 | 10:16

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken