Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Tom Staal aan dood ontsnapt op Museumplein

bontkraagjeblont534.jpgHet scheelde niet veel of onze Tom Staal had een been of meer moeten missen na de laffe aanslag op de vrije pers tijdens de scholierenprotesten vanmiddag op het Museumplein. De LaksJugend protesteerde tegen de zogenaamde ophokuren, waarbij ze als zombies in een lokaal zonder toezicht worden gepropt, alwaar ze zich ledig moeten houden met films kijken en FunX luisteren in plaats van het zich intellectueel toeëigenen van de schitterende woordenschat die onze Nederlandsche Taal rijk is. Terwijl de sprekers op het Museumplein-podium werden getrakteerd op de inhoud van de meegebrachte boterhambakjes, kreeg het journaille vuurwerkbommen om de oren. (Tsja, demonstrerende tuigscholieren, een plein & strijkerbommen, dat hebben we vaker meegemaakt.) Enfin. Vanaf vandaag staat Tom Staal met zijn gestrekte doch bloedende rechterbeen op de Google. Hoe het nu met hem gaat, waar de fruitmandjes naartoe mogen en wat die sgolieren te zeiken hadden, vertelt Tom zelf in zijn FILMPJE.

Reaguursels

Inloggen

Nou, hoorde ik de heer T. Staal als onafhankelijk GS-hoernalist een meninkje verkondigen in zijn verslaglegging? Zeker ook een diplomaatje van Windesheim?

web_krijter | 22-12-11 | 16:58

Die Tom heeft wel stalen ballen maar geen stalen poten, blijkt weer.

web_krijter | 22-12-11 | 16:52

-weggejorist en opgerot-

despiegel2 | 22-12-11 | 14:06

Veel van de mensen die daar komen zijn allemaal meelopers. Op de middelbare school heerst een hele andere cultuur (ja zelfs ook op het vwo en al helemaal in amsterdam). Het draait alleen maar om erbij horen en stoer zijn. En dit filmpje is het perfecte voorbeeld.
Zodra die kinderen weg zijn van de middelbare school worden ze vanzelf serieus in het leven en ervaren ze geen groepsdruk meer...

SchoneZoon | 22-12-11 | 13:09

Tom staal overleeft aanslag IED (Improvised explosive Device?)

ratelaar | 22-12-11 | 10:11

Ik las het bericht gisteravond eerder op de site van de Volkskrant dan op Geenstijl. Wel scherp blijven jongens.
Ik dacht trouwens dat zijn been er half af zou liggen, maar gelukkig bleef het beperkt tot een kleine wond.
Wat mij betreft: vuurwerk afschaffen! Alleen bij evenementen door getrainde professionals laten afsteken in een afgeschermd gebied.

oom Teun | 22-12-11 | 09:59

carramba | 21-12-11 | 23:24
Of boerenslimheid....
Allemaal bijna dezelfde petjes met dito jassen...
Ze zijn als individu moeilijk aan te wijzen als raddraaier want ze lijken allemaal op elkaar!
Ze doen dit écht bewust !
Hangjeugd hier in de straat loopt bijna in uniform met dezelfde zwarte Nikepetjes en zwarte bontkraagjassen.......

lilluke halve hoan | 22-12-11 | 09:35

Ik demonstreer tegen die, kutdstudenten die niet wetren wat studeren is.

Iwmac | 22-12-11 | 09:34

Dit zouden ze eens tegen dat occupy tuigh moeten doen...

Kingeef1975 | 22-12-11 | 09:27

Arme Tom. Dan doe je zo je best. Die vervelende kleinmensen ook! Snappen ze niet dat die roze plofmicrofoon gewoon cool is? Dat het humor is wat je probeert neer te zetten? Ja inderdaad, je zou het gewoon enigzins cabaret mogen noemen?!!! Je doet nondeju belangrijk werk..!!!!1 Gaza verslaglegging was het gewoon!!!! Heb je die politiepaarden gezien!? Dat waterkanon!!!! Daar stond jij gewoon!.. en dat zo vlak voor de kerst... snik.

Dol op Post | 22-12-11 | 08:47

En de altijd filmende Frank Buis heeft een 10 minuten durend epos op youtube gezet. Fragment: Jongere zegt, DAT moet je filmen, film dat eens, daar is het (een incident speelt zich af...) camra zoomt uit en CUT, door naar de volgende scene..... Wel mooie beelden hoor van die paarden die maar achterlijk heen en weer hollen. Goed verkocht Frank?

Einde van de Domheid | 22-12-11 | 08:45

Uiteraard treft de scholen wel blaam in deze door de kiddo's op te hokken i.p.v. les te geven. Dat moet toch ook wel gezegd worden. LOL @ Fat Ton die de kinderen nog even meegeeft dat zij niet mee moeten heulen met de vakbond (WTF is dat?) om de riante vakanties van leerkrachten te kunnen blijven behouden. Van politiek tot onderwijs tot ouders: U faalt! De politiek stelt de norm, het onderwijs voert uit en de ouders besteden aandacht aan hun kinderen en voeden ze op met de gedachte dat een diploma noodzakelijk is en dat er voor gewerkt moet worden. Man man man wat arremoei.

Sliptong | 22-12-11 | 08:44

@karel laars | 21-12-11 | 22:50
Ze kunnen het niet eens spellen en daar zijn die 40 uur extra per jaar (!!!11!!!!) = 1 uur per week extra voor nodig.

Sliptong | 22-12-11 | 08:39

@Zuitschuip | 22-12-11 | 08:22
De onderdrukte homo in u kan daar niet tegen?

rara | 22-12-11 | 08:39

Dmitri Dmitrievitsj | 22-12-11 | 08:29 | + 0 -
Hoewel de PVV en Ton Elias (en wie niet) vrolijk heeft zitten hakken op deze demonstratie WAREN dit veel leerlingen van beschaafde lycea!

Einde van de Domheid | 22-12-11 | 08:38

Terpetijnzeikert | 22-12-11 | 08:18
Of naar een kostschool in het buitenland sturen natuurlijk.

Dmitri Dmitrievitsj | 22-12-11 | 08:31

Terpetijnzeikert | 22-12-11 | 08:18
Drie jaar lang intensief bijspijkeren zodat ze naar een beschaafd gymnasium kan. Succes!

Dmitri Dmitrievitsj | 22-12-11 | 08:29

ik ga dat filmpje echt niet kijken... bebrilde homo dat die daar rondloopt.

Zuitschuip | 22-12-11 | 08:22

@Terpetijnzeikert | 22-12-11 | 08:18
Haal je onderwijsbevoegdheid en geef thuis les.

Cor Rupteling | 22-12-11 | 08:20

waar kunnen we ons bloed doneren voor de leeglopende tom?

Satria | 22-12-11 | 08:20

De trend was toch 'zelfstandig leren'?

Kies maar: 1040 uur, met daar inbegrepen 240 uur 'zelfstandig leren', op school welteverstaan.

Of 1000 uur zitten, luisteren en opletten, plus elke dag een flink pak huiswerk.

Toch maar 1040 uur doen?

Dat dacht ik al. Stelletje zwabbers.

Cor Rupteling | 22-12-11 | 08:19

Oh my god! Over 3 jaar zit mijn dochter tussen soortgelijke randdebielen. Iemand nog tips voor mij om dit te voorkomen?

Terpetijnzeikert | 22-12-11 | 08:18

Allemaal naar de veenkolonie!
Heropvoedingskamp Veenhuizen.
Mogen ze deze winter bomen zagen en drie maanden op pap leven.
Zonder internet, mobiele telefoon. En een streng beleid.

ZDEV | 22-12-11 | 08:17

Dat was Socrates, en ja

Bokito ergo sum | 22-12-11 | 08:09

Ik ben echt tegen de 1040 uren. Dan niet op de vmbo opleiding, daar mogen ze wat mij betreft de 2000 uren norm gaan invoeren, misschien dat dit soort dingen niet snel zullen voorkomen. Maar op de Havo/VWO zul je dan net als paar jaar geleden merken dat de scholen gaan improviseren en dat je dan letterlijk voor niks in een lokaal zit alleen maar om die norm te halen, Dit gebeurt nu nog trouwens ook.
(DE MEESTE) scholen kunnen zelf wel inschatten of hun aantal uren die ze maken genoeg is.

Colly | 22-12-11 | 08:08

@Che_cuevara | 22-12-11 | 05:13
De afgelopen drieduizend jaar zijn we doodgegooid met paniekberichten over 'de ontsporende jeugd'. Meestal zijn de berichten afkomstig van mensen die de nieuwe generatie niet meer begrijpen wegens te oud.

Citaatje van Plato of Socrates om mee wakker te worden: Our youth now love luxury. They have bad manners, contempt for authority; they show disrespect for their elders and love chatter in place of exercise; they no longer rise when elders enter the room; they contradict their parents, chatter before company; gobble up their food and tyrannize their teachers.

rara | 22-12-11 | 08:06

Filmpje gezien. De sfeer doet me denken aan de demo's van eind jaren '80: voornamelijk schreeuwers, en slechts een paar rellers. Gelukkig gooiden wij destijds met verf- in plaats van strijkerbommen. Verder is er niet zo veel verschil met vroegah.

rara | 22-12-11 | 07:52

Een aanklacht tegen de pers.
Een aantal tieners protesteren.
Vervolgens zien we 10 minuten beelden hoe de politie met paarden en waterwerpers het gras verstjteerd. (Oja, en eerst de demonstranten van het ezelsoor afjaagt naar het MIDDEN van het Plein.)
Geen enkele reden of aanleiding, Tom Staal staat wat kinderen zich te laten verspreken.
Als de pers alleen nog maar goed is voor het nakakelen van PVV persberichten dan moesten we dat maar gaan opheffen! (Bijsluiter, chargerend bedoeld, pers verteld en beschrijft steeds minder.)

Einde van de Domheid | 22-12-11 | 07:28

Halve veld is voer voor loverboys zo te zien

Bokito ergo sum | 22-12-11 | 06:11

Mogge @all,

En deze scholieren moeten straks het land overeind houden.
Dat wordt nog een zware klus.
Ik zie het heel donker in voor de toekomst.

Che_cuevara | 22-12-11 | 05:13

@necrosis | 22-12-11 | 02:28
Dan betaal ik nog liever aan Buma:-)
Dit zijn toch geen tijden om te beginnen man!

INH.30CL | 22-12-11 | 02:30

Mijn auto roept me, tijd om de loonslaaf uit te gaan hangen.
*out*

necrosis | 22-12-11 | 02:28

@neemjemoederindemali | 22-12-11 | 02:14
Ik moet het hier doen met bureau Hengeveld... het lijkt wel of die programmamakers ook stigmatisren

INH.30CL | 22-12-11 | 02:24

necrosis | 22-12-11 | 02:16 | + 0 -
Hij doet het een uurtje, voor de helft, in de ochtend, en dan stopt-ie weer.

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 02:18 | + 0 -
Nee, gewoon wachten tot het weer overgaat / geneest.
Geduld is een schone zaak.

Rammstein | 22-12-11 | 02:22

@Rammstein | 22-12-11 | 02:14

aloë vera plukken?

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 02:18

@Rammstein | 22-12-11 | 02:15
Heb je zo'n lekker hese stem?
#opwindend

necrosis | 22-12-11 | 02:16

@Rammstein | 22-12-11 | 02:10
Tegen die tijd kan ik gelijk door naar het bejaardentehuis.

necrosis | 22-12-11 | 02:15

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 02:12 | + 0 -

Weer een aanname. Ik schreeuw niet. Heb mijn stem nog niet terug.

Rammstein | 22-12-11 | 02:15

INH.30CL | 22-12-11 | 02:12 | + 0 -
Drenthe ? What the hell moet ik in Drenthe doen ?

Rammstein | 22-12-11 | 02:14

@INH.30CL | 22-12-11 | 02:10

daarmee in verband hebben ze besloten OV vaker uit te zenden.

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 02:14

@INH.30CL | 22-12-11 | 02:10
De Tweede Kamer zit er vol mee....

necrosis | 22-12-11 | 02:13

@Rammstein | 22-12-11 | 02:05

leer eens lezen, ipv dom schreeuwen

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 02:12

@Rammstein | 22-12-11 | 02:05
Praat het eens uit in Drente onder het genot van een glaasje Glühwein.

INH.30CL | 22-12-11 | 02:12

@necrosis | 22-12-11 | 02:05
Dan wordt het tijd dat ze die ook eens laten zien bij opsporing verzocht

INH.30CL | 22-12-11 | 02:10

necrosis | 22-12-11 | 01:42 | + 0 -
Tegen die tijd mag je doorwerken tot je 79e, dus maak je geen zorgen.

Rammstein | 22-12-11 | 02:10

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 01:58 | + 0 -
U valt in herhaling. U stelde niet "slechts een vraag", dat geeft u later ongemerkt ook toe.
Daarbij geef ik omstreeks 00:48 al aan, dat we er niet uit gaan komen.
En u blijft maar doorgaan.
Ik weet ondertussen, dat u graag uw gelijk haalt, en niet stopt, tot dat moment daar is.
Desalniettemin, wij zijn het oneens, ja, ik ben van de harde(re) aanpak, nee, niet op z'n Egyptisch en nee, geen mishandeling en zijn we nu dan klaar ?
Heeft u al uw antwoorden nu ?
Of heeft u nog meer vragen ?

Rammstein | 22-12-11 | 02:05

@INH.30CL | 22-12-11 | 02:00
Niet stigmatiseren, er bestaan ook niet-gebontkraagde criminelen.

necrosis | 22-12-11 | 02:05

@necrosis | 22-12-11 | 01:55
Dat zou mij een crimineel bontkraagje maken en daar ageer ik juist tegen.

Overigens komen studenten die vervelende politiepaarden overal tegen.
youtu.be/tTnVHcUV7rg

INH.30CL | 22-12-11 | 02:00

@Rammstein | 22-12-11 | 01:48

lezen is iig niet aan u besteed, ik stel slechts een vraag en volgens u doe ik dan aannames en trek conclusie's, #heel knap

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 01:58

@INH.30CL | 22-12-11 | 01:48
Wetten zijn er om te ontduiken, te negeren of te overtreden.

necrosis | 22-12-11 | 01:55

@pius | 22-12-11 | 01:40
Waar kan ik solliciteren? 't Lijkt me dat je nergens beter kan werken dan bij het ESM. Totale immuniteit en miljarden binnenharken... wie wil dat nou niet?

Stormageddon | 22-12-11 | 01:54

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 01:44 | + 0 -
Ach arme, geef er nu weer een andere draai aan. Doe nog wat onterechte aannames en trek nog wat verkeerde conclusies. U bent er echt goed in.

Rammstein | 22-12-11 | 01:48

@neemjemoederindemali | 22-12-11 | 01:45
Helaas, bij wet moet ik wel, however got your point!

INH.30CL | 22-12-11 | 01:48

@pius | 22-12-11 | 01:40
Dat noem ik pas 'an inconvenient truth'.

necrosis | 22-12-11 | 01:48

@pius | 22-12-11 | 01:40
Van zo'n bestuur zou ik ook wel deel willen uitmaken. Tering man, gewoon doen wat je wilt en niemand die je iets kan maken.

INH.30CL | 22-12-11 | 01:47

@INH.30CL | 22-12-11 | 01:42

buma nooit betalen, oplichters zijn het.

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 01:45

@Rammstein | 22-12-11 | 01:41

Ghehe, lezen is aan je niet besteed he?

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 01:44

@neemjemoederindemali | 22-12-11 | 01:40
net weer een rekening van de buma moeten betalen, als jij minder vraagt ben ik wel bereid een bijdrage te leveren;-)
Dat dient misschien een beter doel.

INH.30CL | 22-12-11 | 01:42

@38-15-09 | 22-12-11 | 01:39
Deze kansloze generatie moet straks mijn pensioen op gaan hoesten.....
*huilen doet*

necrosis | 22-12-11 | 01:42

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 01:33 | + 0 -
Doe dat maar bij je eigen uitspraken, dat nadenken.
Je hebt het harder nodig dan ik, muts.

Rammstein | 22-12-11 | 01:41

@vraagstaart | 22-12-11 | 01:35

heeft natuurlijk alles te maken met de sponsors

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 01:40

Hoewel de beelden qua chronologie niet helemaal kloppen, zijn we immers van ze gewend, geeft het wel vrij goed weer wat er allemaal plaatsvond NA de demonstratie.

Werkelijk hilarische taferelen tussen politie/ME en scholieren die er vooral veel plezier in hadden om een dagje te rellen én nat te worden. Nou ja rellen, het was gewoon provoceren en heel hard wegrennen als de ME ook maar 1 stapje naar voren deed.
Het provoceren bestond uit zwaar vuurwerk afsteken, het betreden van het heuveltje bij het Stedelijk (wat op een of andere manier niet mocht), het trekken aan bouwhekken en 'Amsterdam Hooligans' roepen. Best Schattig eigenlijk.

Interessant om te zien dat de ME er geen raad mee wist totdat de waterwagen ging spuiten. Toen kort daarna de meeste ME vertrok (waarschijnlijk naar de Arena)dropen de 'wannabe hoolies' gelijk af. Volgende keer dus gewoon geen ME op het veld zelf installeren, gebeurd er ook niets. Want anders dan de gebruikelijke groepen waar de ME doorgaans mee te maken krijgt, waren deze kids niet gericht boos en uit op een werkelijke confrontatie. Het ging puur om de lol en dat zegt veel over deze kansloze generatie.

38-15-09 | 22-12-11 | 01:39

@INH.30CL | 22-12-11 | 01:32

Denk het niet.

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 01:36

@neemjemoederindemali | 22-12-11 | 01:30 Aha. Ik ben benieuwd, hoop erbij te kunnen zijn. /ontbijtmodus *out*

vraagstaart | 22-12-11 | 01:35

@Rammstein | 22-12-11 | 01:31

Ik laat je nadenken over je stompzinnige uitspraken, dat jij het anders wilt zien, #soit

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 01:33

@neemjemoederindemali | 22-12-11 | 01:30
nodig Tom Staal eens uit in Drente

INH.30CL | 22-12-11 | 01:32

necrosis | 22-12-11 | 01:24 | + 0 -
Au. Nee dan toch nog steeds liever een waterkanon.

INH.30CL | 22-12-11 | 01:27 | + 0 -
Met deze temperaturen niet echt, plus, zo'n straal op je rug is echt geen pretje. Paarden charges, ook niet fijn.
Het is goed zo.
Anders denkt neemjemoeder weer, dat ik Egyptische praktijken wil invoeren.

Rammstein | 22-12-11 | 01:31

@INH.30CL | 22-12-11 | 01:27
Zouden ze het ook leuk vinden als de ME er een ijsklontenkanon van maakt?
*grinnik*

necrosis | 22-12-11 | 01:31

@vraagstaart | 22-12-11 | 01:28

Neuh, ben aan het inventariseren, denk aan februari ergens

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 01:30

@neemjemoederindemali | 22-12-11 | 01:23 /serious mode on Komt er weer eentje dan? Wanneer ongeveer? Of is dat Twitter DM? #geheim

vraagstaart | 22-12-11 | 01:28

@Bart_Bart | 22-12-11 | 01:23

Valt wel mee

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 01:28

@Rammstein | 22-12-11 | 01:19
Kinderen houden van water, in dit geval zou het ook een beloning kunnen zijn

INH.30CL | 22-12-11 | 01:27

-weggejorist-

Duur Lid | 22-12-11 | 01:25

Volgens mij is het grootste deel gestuurd door de leraren zelf. Die hebben helemaal geen zin om meer uren les te geven. ;)

seven | 22-12-11 | 01:25

@necrosis | 22-12-11 | 01:21
Ha ha, die zouden zijn kledij in ieder geval iets meer kleur geven

INH.30CL | 22-12-11 | 01:24

@vraagstaart | 22-12-11 | 01:22

jaloerse trut, je mag wel komen op de GSup maar alleen onder stringente voorwaarden.

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 01:23

@neemjemoederindemali | 22-12-11 | 01:12
Heb jij Fleischbaum weleens in het echt gezien?

Hij schijnt heel raar te praten.

Bart_Bart | 22-12-11 | 01:23

-weggejorist-

Duur Lid | 22-12-11 | 01:22

@neemjemoederindemali | 22-12-11 | 01:20 Ze hebben je wel snel weer losgelaten na je aanslag op Esteban #ajaz #eikol

vraagstaart | 22-12-11 | 01:22

@vraagstaart | 22-12-11 | 01:15

Ik wil geen kind bij je #trut

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 01:20

Een waterkanon. Blijft toch altijd effectief.

Rammstein | 22-12-11 | 01:19

@Rammstein | 21-12-11 | 23:57
Dat is niet jouw schuld:-)

overigens leek die gapende wond van Tom meer op een muggenbeet en laat die kinderen gewoon wat lol maken... ophef over niets vergeleken bij de kroning in '80. om eens iets te noemen. Wie was daar overigens bij en zit hier nu te reaguren als verbaasde?

INH.30CL | 22-12-11 | 01:19

@vraagstaart | 22-12-11 | 01:15
*chips en bier pakken doet*

necrosis | 22-12-11 | 01:18

Vvuurwerkgooitokkies, nu al.

seven | 22-12-11 | 01:16

@neemjemoederindemali | 22-12-11 | 01:12 Jij solliciteert naar een lel met mijn handtasje knul.

vraagstaart | 22-12-11 | 01:15

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 01:12

Oh ja. Die was ik vergeten. En woefdrammer natuurlijk. Immer present.

pius | 22-12-11 | 01:15

Momenteel ben ik pissed of, daar ik met AA een all in verloor van 22.

DANNY3960 | 22-12-11 | 01:14

@Bakito | 22-12-11 | 01:07

Die wc pot was toch jou ding?

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 01:14

@pius | 22-12-11 | 01:02

Vlak mevr. Vraagstaart en Art niet uit, heb ik het nog maar ff niet over Nacho.

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 01:12

Zou het wat uitmaken als dit "geheel toevallig" een getinte scholier was en niet zoals nu een blanke vla?
[A] Ja, tuurlijk... om links Nederland op de kast te jagen.

lauwebal | 22-12-11 | 01:10

*de blurcht naar de zwoekerd pliept*

Bakito | 22-12-11 | 01:09

@pius | 22-12-11 | 01:02
Exact. Je verkijkt je op deze twee "beesten".

Bakito | 22-12-11 | 01:07

1 van die gasten heeft het zelfs gehaald tot op het veld in de arena. Dus er zit wel doorzettingsvermogen in! Maar die hoeft niet bang te zijn, die krijgt genoeg uren onder toezicht.

Jos Brinkie | 22-12-11 | 01:07

Bakito | 22-12-11 | 00:57

Datzelfde geld voor mij. Eigenlijk is Andiearbeit de gevaarlijkste.

En Harry Pikkel natuurlijk.

pius | 22-12-11 | 01:02

@neemjemoederindemali | 22-12-11 | 00:54
Jawel, maar sommige reaguurders hebben me bekend dat ze toch wel een beetje opzagen tegen de ontmoeting met mij.

Zal wel aan mijn nickname liggen denk ik. Mijn houding in de panelen is namelijk altijd uiterst correct.

Bakito | 22-12-11 | 00:57

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 00:56

All good comes too those, enfin;-))

pius | 22-12-11 | 00:57

@pius | 22-12-11 | 00:54

Goed plan, ben nu wel heul nieuwsgierig.

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 00:56

@Bakito | 22-12-11 | 00:52

Je bent altijd welkom, dat weet je toch?

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 00:54

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 00:48

Ik niet meer. Maar vraag het wel aan bakito;)

pius | 22-12-11 | 00:54

@Bart_Bart | 22-12-11 | 00:50

Dat stel ik me dus niet voor bij "een pak op de flikker" geen zakgeld, huisarrest enz. vind ik wel "passende" straffen. Uiteraard wel deugdelijk uitleggen waarom je straffen oplegt.

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 00:53

Bart_Bart | 22-12-11 | 00:50 | + 0 -
Precies. Maar ik houd het doorgaans graag kort.

Rammstein | 22-12-11 | 00:52

Bart_Bart | 22-12-11 | 00:48

Ik durf niet te klikken op die link van jou.

pius | 22-12-11 | 00:52

@neemjemoederindemali | 22-12-11 | 00:49
Zo kan ie wel weer hè. Als er geen bezwaren zijn, kom ik graag.

Bakito | 22-12-11 | 00:52

@Rammstein | 22-12-11 | 00:48

Ik zie lijfelijk geweld niet zitten, (zwaarder) straffen wel maar roep je nu op om kinderen te slaan?

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 00:51

@Rammstein | 22-12-11 | 00:48
Die 'pak op je flikker' kan ook zijn huisarrest. Computer afpakken. Twee weken niet uitgaan. Geen zakgeld. Und so weiter.

Bart_Bart | 22-12-11 | 00:50

Bart_Bart | 22-12-11 | 00:48

Gewoon komen.

pius | 22-12-11 | 00:50

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 00:48 | + 0 -
U & nuance ? Laat me niet lachen.

Rammstein | 22-12-11 | 00:49

@Bakito | 22-12-11 | 00:43

Neuh, een paar dames, precies jou types denk ik, ongeschoren en ongewassen. Ghehe.

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 00:49

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 00:44 | + 0 -
U ziet geen verschil tussen een pak op je flikker van bijvoorbeeld ouders, en oebergeweld door Egyptische "politie" dan wel leger ?

Dan is deze conversatie wel klaar vrees ik.
Dat wordt dan nooit wat.

Rammstein | 22-12-11 | 00:48

@pius | 22-12-11 | 00:42
Bart_Bart wil voorlopig nog een bepaalde illusie van zijn medereaguurders houden.

Net als je bij bepaalde beroemde sporters niet wilt weten dat het eigenlijk hele normale (saaie) mensen zijn.

Overigens heeft dat niets met mijn eigen looks te maken.
www.google.nl/imgres?q=small+man+ugly+...

Bart_Bart | 22-12-11 | 00:48

@pius | 22-12-11 | 00:42

Ok, ik zit op twitter:-)

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 00:48

Tom aluminium is een betere naam na het zien van dit filmpje. En ik begrijp die opmerking van soundwave nu beter.

Hij doelde, hoe ongelukkig ook, op een aantal potentiele keeperaanvallers.

Jammer dat Nijhuis er niet was om de ME rood te geven trouwens.

pius | 22-12-11 | 00:48

@Rammstein | 22-12-11 | 00:42

Een koude kermis kregen ze al met die water kanonnen:-) Ik snap wel wat je bedoeld maar het komt vrij rottig je strot uit, een beetje nuance kan geen kwaad.

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 00:48

@pius | 22-12-11 | 00:42

We hebben nog geen definitieve locatie en datum, zal ergens in februari zijn. Aanmeldingen zijn er ook nog niet, ben bezig met inventarisatie zeg maar.

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 00:45

@Rammstein | 22-12-11 | 00:39

Dat was dus geen aanname, lees uw eigen tegel nog ff terug. Ik roep niet op tot meer geweld iig.

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 00:44

@neemjemoederindemali | 22-12-11 | 00:41
Wie, Woefdrammer?

Bakito | 22-12-11 | 00:43

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 00:41

Nee, maar die fiks ik wel tzt;)

pius | 22-12-11 | 00:42

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 00:34 | + 0 -
Zouden mijn ouders mij op televisie zien op een schooldag, om een beetje vernielingen aan te richten, of rotjes naar verslaggevers te gooien, dan had mij thuis een koude kermis opgewacht.

Rammstein | 22-12-11 | 00:42

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 00:41

Waarzo? En belangrijker, komt bartkwadraat ook?

pius | 22-12-11 | 00:42

@pius | 22-12-11 | 00:39

Je hebt mijn mailadres?

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 00:41

@Bakito | 22-12-11 | 00:38

Dat in de goot belanden zijn we het nog niet helemaal over eens, btw, binnenkort weer een GSup, iemand vroeg of er nog plaats was in je *kuch* camper.

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 00:41

@neemjemoederindemali | 22-12-11 | 00:34
Daar geef ik je dan weer gelijk in.

Bart_Bart | 22-12-11 | 00:40

Bart_Bart | 22-12-11 | 00:34

Dat van die mode begrijp ik wel. Je woont in 030 immers;)

pius | 22-12-11 | 00:40

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 00:26 | + 0 -
Weer een aanname van formaat. U grossiert in onterechte conclusies trekken.
Er is nog een enorm gebied tussen Egyptische toestanden en een kind/puber/jongere "nee" verkopen, en af en toe een goed pak voor je reeDt.
U slaat totaal door.

hatari | 22-12-11 | 00:28 | + 0 -
Kein Problem.

Rammstein | 22-12-11 | 00:39

Wat een sukkeltje is die tom hoe die reageert op z'n schrammetje. En dan die "nu ff niet jongens" reactie. hou toch op.

elemB | 22-12-11 | 00:39

@soundwave070 | 22-12-11 | 00:34

Uw comment is niet te begrijpen, geeft u cursussen?

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 00:39

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 00:36

Jij iig. Als het moet gooi ik hem zelfs op de mail voor je.

Maar duurt nog even. Betreffende evenement is pas 8 januari afgelopen.

Wie weet wat er nog gebeurt;)

pius | 22-12-11 | 00:39

@neemjemoederindemali | 22-12-11 | 00:35
Dat nou ook weer niet. Sterker nog, ik heb enkele keren écht mijn best gedaan om in de goot te belanden. Dat lukte dus niet hè. Ze hadden me door, de dekselse sociaal-pedagogen.

Bakito | 22-12-11 | 00:38

@Bart_Bart | 22-12-11 | 00:34

*kuch*

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 00:37

soundwave070 | 22-12-11 | 00:34

Raar comment man.

pius | 22-12-11 | 00:37

@pius | 22-12-11 | 00:33

Ok, hou ik (we) dus tegoed.

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 00:36

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 00:34

uitstekend punt.

pius | 22-12-11 | 00:36

@Bakito | 22-12-11 | 00:30

Ik had al zo'n idee, je hebt slechte vrienden dus.

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 00:35

@pius | 22-12-11 | 00:32
Ik ben overal deskundig in.

Behalve IT-shit, auto's, muziek (wel weer films), roddelpers, alle andere denkbare onderwerpen en mode.

Bart_Bart | 22-12-11 | 00:34

@Bart_Bart | 22-12-11 | 00:29

Ik ben tegen geweld, niet tegen zwaarder straffen maar vmbo pliesie agenten meer geweld laten gebruiken lijkt me een heel erg slecht plan.

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 00:34

Jaja de toekomst, top! Kansloze kneuzen bewijzen opzich dan wel weer dat wat extra investeren in onderwijs misschien wel een goed idee is. Die Jodenjeugd maakt het plaatje ook weer compleet, zeker na het Estebannetje van vanavond. Mensen nog teleurgesteld dat het niet alleen Mocro's waren?

soundwave070 | 22-12-11 | 00:34

Straks een kleine 2000 uur per jaar werken, en met dit niveau zeer waarschijnlijk één of ander kudt baantje voor een dito salaris.

Strappin Young Lad | 22-12-11 | 00:34

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 00:32

Dat zeker. Maar het is nog niet afgelopen. Je hoort het als het zover is;)

pius | 22-12-11 | 00:33

Ach wat is Tommie zielig........ als ik dit lees lijkt hij wel een verslaggever in oorlogsgebied. Wat een softie!!!!

martje666 | 22-12-11 | 00:33

Bart_Bart | 22-12-11 | 00:29

Sinds wanneer ben jij een deskundige?

pius | 22-12-11 | 00:32

@pius | 22-12-11 | 00:28

Ok, ben heel benieuwd, klinkt als een mooi verhaal.

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 00:32

@neemjemoederindemali | 22-12-11 | 00:28
Dat is een taboe in mijn kringen. Men houdt elkaar de hand boven het hoofd.

Bakito | 22-12-11 | 00:30

@neemjemoederindemali | 22-12-11 | 00:26
Meer pliesie geweld.

Jonge crimineeltjes zijn niet de types die lange argumenten, zalvend optreden en tien kansen nodig hebben.

Zulke types zijn gebaat (soms wegens eerder gebrek) aan duidelijke oorzaak en gevolg relaties. Ik doe iets fout -> pliesie pakt mij op -> celstraf. Die jochies leren alleen door 'voelen' en kunnen bepaalde gevolgen niet van tevoren inschatzen.

Bart_Bart | 22-12-11 | 00:29

@Davidson | 22-12-11 | 00:27

Ik ook, heb er echter een hard hoofd in.

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 00:29

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 00:23

Hou met ten goede maar ik ben net thuis. Eventjes afwikkelen. Ben blij dat het allemaal gelukt is.

Ik gooi het verhaal binnenkort wel op een aanverwant topic. Je weet;)

pius | 22-12-11 | 00:28

@Rammstein | 00:19
Neemt u mij niet kwalijk voor de pijnlijke vergissing. Uw nick deed mij anders vermoeden. Nogmaals excuses.

hatari | 22-12-11 | 00:28

@AntiSoof | 22-12-11 | 00:23

De aloë vera wordt gewoon uitgebuit, zelfs bakito hoor je hier niet over.

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 00:28

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 00:24 |

Dat mag ik hopen.

Davidson | 22-12-11 | 00:27

@Rammstein | 22-12-11 | 00:19

Niks overdrijven, mensen die klakkeloos oproepen tot meer (pliesie) geweld dienen dieper na te gaan denken.

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 00:26

@Bakito | 22-12-11 | 00:25
Witte schuimkraag zul je bedoelen.

AntiSoof | 22-12-11 | 00:26

@neemjemoederindemali | 22-12-11 | 00:22
*wit lepeltje omhooghoudt*

Bakito | 22-12-11 | 00:25

@pius | 22-12-11 | 00:22
Ik woon niet in 020. In 030, ik woon. En ik heb evenveel met honden, als jij hebt met kaalkopjes.

Bart_Bart | 22-12-11 | 00:25

@pius | 22-12-11 | 00:22
Dubbelbart zit nog in de Arena en heeft niet door dat de huldiging hier al begonnen is.

Bakito | 22-12-11 | 00:24

@Davidson | 22-12-11 | 00:15

Misschien kunnen de leraren het aan hun uitleggen.

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 00:24

@neemjemoederindemali | 22-12-11 | 00:22
De Aloë Vera is wel een weldoenster onder de planten hè?

AntiSoof | 22-12-11 | 00:23

@pius | 22-12-11 | 00:14

Ik ruik een prachtig verhaal, vertel........

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 00:23

@Bakito | 00:16
Uitgezet zelfs. Maar ja, de voorkeur van het volk gaat nou eenmaal naar blond.

hatari | 22-12-11 | 00:23

@Bakito | 22-12-11 | 00:14

Hier in 0031 valt het wel mee maar die aloë vera cactussen worden in het buitenland onder abonimabele omstandigheden gekweekt, controle op een plantwaardig bestaan is er al helemaal niet, ik pleit dan ook voor een algeheel aloë vera import verbod.

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 00:22

Bakito | 22-12-11 | 00:17

Iets voor dubbelbart misschien, die woont in de buurt en heeft een Labrador geloof ik.

pius | 22-12-11 | 00:22

Euh, sorry, ik bedoelde een cultuursocioloog.
Maar wat die man allemaal aan woorden produceert?

AntiSoof | 22-12-11 | 00:21

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 00:13

Ik kan me er iets bij voorstellen. Laatst had ik twee maatschappelijke staigiares als welkome afwisseling van mijn normale clientele. Autochtone Havoleerlingen ook nog.

Goeie God wat een ellende.

pius | 22-12-11 | 00:19

hatari | 21-12-11 | 23:59 | + 1 -
Juist

hatari | 22-12-11 | 00:02 | + 0 -
Nee. En dan zou het lerares zijn.

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 00:02 | + 0 -
It takes a village to raise a child.

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 00:03 | + 0 -
Overdrijven is ook een vak.

Rammstein | 22-12-11 | 00:19

Gut. Ik hoor op radio 1 een cultuurfilosoof. Wat lult die man zeg. Hij houdt zich naar eigen zeggen met name bezig met de gevoelens van de burgers. Burgers. Jakkes. En de knul lult over technologie.

AntiSoof | 22-12-11 | 00:19

@pius | 22-12-11 | 00:14
Deze kudde zou je inderdaad met een degelijke hond en een hooivork in het gareel kunnen houden.

Bakito | 22-12-11 | 00:17

@hatari | 22-12-11 | 00:14
Ja, m.n. belgische trappisten die onder het mom van religieus gevaar worden weggezet als tweederangs bier.

Bakito | 22-12-11 | 00:16

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 00:09 |

Daarom juist voorlichting. Voor mijn part foldertjes uitdelen op het Museumplein. Volgens mij zijn scholen verantwoordelijk voor de kinderen onder schooltijd, of hebben ze allemaal een officiële vrije dag gekregen?

Davidson | 22-12-11 | 00:15

@Bakito | 00:11
Wordt nog lastig kiezen over een paar maanden. PvdB of PvdP. Ben er nog niet helemaal uit. Er zijn ook nog heel veel achtergestelde bieren.

hatari | 22-12-11 | 00:14

Peanuts dit. Ik heb vanavond voorkomen dat een jongere zijn zorgverzekering overmatig moest belasten.

En dat heb ik het niet over dit soort verwende huis tuin en keukenjeugd.


Was het maar waar.

pius | 22-12-11 | 00:14

@neemjemoederindemali | 22-12-11 | 00:08
Het verbod op ritueel schuin afsnijden van planten is dan ook je reinste symboolpolitiek. Laten ze eerst de echte misstanden in de tuinbouw maar eens aanpakken.

Bakito | 22-12-11 | 00:14

@pius | 22-12-11 | 00:11

Gewoon, ik heb wat jeugd aan het werk.

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 00:13

@Sas | 22-12-11 | 00:09

kom kom, daar worden ze lekker schoon en fris van.

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 00:12

@hatari | 22-12-11 | 00:09
Die zouden wel wat beweging kunnen gebruiken ja.

Bakito | 22-12-11 | 00:11

neemjemoederindemali | 21-12-11 | 23:50

Met wat voor jeugd werk jij dan? ;)

pius | 22-12-11 | 00:11

Wat een helden..... hoe veel respect heeft "oom agent"

Waterkanonnen inzetten tegen kinderen, wat een helden...

Sas | 22-12-11 | 00:09

@Davidson | 22-12-11 | 00:05

Logisch, die vmbo'ers hebben geen idee waar het over gaat.

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 00:09

@Bakito | 00:04
Goed nieuws! Krijgen we straks eindelijk ook vrije-uitloop-succulenten.

hatari | 22-12-11 | 00:09

@Bakito | 22-12-11 | 00:04

Ik heb zelf gezien dat die cactussen gewoon werden mishandeld, bovendien hadden ze veel te weinig ruimte en staan ze hele dagen in de brandende zon, nergens een stukje schaduw te vinden voor die arme planten, heb ik het nog maar niet over het weinig water dat ze kregen.

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 00:08

Treurig, maar ik vond het gedrag van deze veelal opgeschoten jongeren eigenlijk wel meevallen. Het is vragen om problemen bij dit soort 'acties'. De voorlichting zou vanuit het onderwijs moeten komen. Dat weten die jongeren tenminste enigszins te verklaren wat ze daar aan het doen zijn. Vreemd dat de voorzitter van Laks altijd uit 't Gooi dient te komen. Alleen gymnasten voelen zich op deze manier vertegenwoordigd.

Davidson | 22-12-11 | 00:05

@neemjemoederindemali | 22-12-11 | 00:01
Klopt, maar die hebben wel een goed leven gehad, vrij op de prairie. In tegenstelling tot al die kistcactussen.

http://www.partijvoordeplanten.nl/?file=lijsttrekker

Bakito | 22-12-11 | 00:04

@hatari | 21-12-11 | 23:59

Ik vermoed dat ze etc. etc. bedoeld:-)

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 00:04

En maar zeuren dat er meer geld naar het onderwijs moet.
Geld in het Nederlandse onderwijssysteem pompen, lost het
probleem van studenten die denken met een paar uurtjes studeren, een goede baan te krijgen niet op. Elders op de wereld willen mensen vooruit komen. Hier hebben ze alles al van pappie en mammie. Dus waarom hard werken voor je toekomst...

Ohm | 22-12-11 | 00:04

@Rammstein | 21-12-11 | 23:57

Ik wel, bovendien was de vraag bedoeld om je ff te triggeren en je te laten nadenken over je wens tot hardere aanpak.

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 00:03

@Rammstein | 21-12-11 | 23:57

Tsja, dat heeft te maken met de opvoeding, hier ten dorpe valt het wel mee, arbeidsmoraal is er best nog wel.

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 00:02

@Rammstein | 23:57
Of bent u leraar Duits?

hatari | 22-12-11 | 00:02

@Bakito | 21-12-11 | 23:56

Ow jee, je weet dat er sieluguh cactussen worden gemarteld om aloë vera te winnen?

neemjemoederindemali | 22-12-11 | 00:01

Zelfvraag ik mij wel af of ton staal zijn journalistieke diploma aan hogeschool windesheim heeft behaald. Anders is er nog een andere journalistieke opleiding die onverdiende diploma's heeft uitgereikt

frnas | 22-12-11 | 00:01

@Rammstein | 23:57
In het kader van correct nationaal taalgebruik: bedoelt u met usw. usw. misschien enz. enz.?

hatari | 21-12-11 | 23:59

@Bakito | 21-12-11 | 23:36 ,
LOL!

vander F | 21-12-11 | 23:58

neemjemoederindemali | 21-12-11 | 23:55 | + 0 -
Ze zeggen dat er geen domme vragen bestaan. Ik ben het daar niet mee eens.

Rammstein | 21-12-11 | 23:57

neemjemoederindemali | 21-12-11 | 23:50 | + 0 -
Om maar te zwijgen over hun taalgebruik (ik wordt, hebt, usw.) en ze zijn al moe na het eerste uur. Ziekmelden wanneer er een scheet dwars zit, zuchten & kreunen tot je vraagt of het wel gaat, en dan een hele geschiedenis van slechte jeugd, geestelijke afwijkingen ("ik hebt borderline, weet je" of "ik zit al aan de xanax" usw. usw.). Te laat komen, te vroeg weggaan, fouten zijn altijd de schuld van iemand anders.
Ik krijg er wat van.

Rammstein | 21-12-11 | 23:57

@neemjemoederindemali | 21-12-11 | 23:54
Samen met wat aloë vera balsem voor op zijn wond.

Bakito | 21-12-11 | 23:56

Zou er dan toch iets van een revolutionaire geest schuilen in die pubers?

hatari | 21-12-11 | 23:56

@Rammstein | 21-12-11 | 23:52

Huh? Welke aanname? Ik stelde gewoon een vraag.

neemjemoederindemali | 21-12-11 | 23:55

@Bakito | 21-12-11 | 23:51

Ah, gelukkig milliejeu technisch verantwoord buskruit, stuur je Tom wel ff een fruitmandje van biologisch verantwoord fruit?

neemjemoederindemali | 21-12-11 | 23:54

neemjemoederindemali | 21-12-11 | 23:50 | + 0 -
En nu nog even over uw aanname, dat ik Egyptische toestanden zou willen.

Rammstein | 21-12-11 | 23:52

@neemjemoederindemali | 21-12-11 | 23:48
Ja, ze moesten me echter beloven dat ze uitsluitend scharrelzwavel en henna-lonten zouden gebruiken.

Bakito | 21-12-11 | 23:51

@Bakito | 21-12-11 | 23:41
Ik las toch echt strijkijzer. Gehheh...

Hölzenbein | 21-12-11 | 23:51

@lauwebal | 21-12-11 | 23:41
Zou het wat uitmaken als dit "geheel toevallig" een getinte scholier was en niet zoals nu een blanke vla?
a. Ja, tuurlijk omdat...
b. Nee.

Hölzenbein | 21-12-11 | 23:50

@Rammstein | 21-12-11 | 23:48

Ik werk elke dag met jeugd, moet eerlijk zeggen dat ze best wel willen, helaas mankeert het over het algemeen aan kennis. Een 18 jarige jongen die niet kan vertellen wat 20% van 100 is bvb. #triest

neemjemoederindemali | 21-12-11 | 23:50

@Rammstein | 21-12-11 | 23:43
Nee, in tegendeel. Opvoeding mag wat mij betreft wel wat fysieker dan de huidige opvattingen.

Bakito | 21-12-11 | 23:49

@Bakito | 21-12-11 | 23:47

Ze hebben de cursus buskruit maken met succes afgerond zag ik.

neemjemoederindemali | 21-12-11 | 23:48

neemjemoederindemali | 21-12-11 | 23:44 | + 0 -
Natuurlijk niet, overdrijver.
Maakt u dat op uit mijn plemp ? Dat is een aanname van formaat.

Ik bedoel, onder andere, thuis, in de opvoeding, en dat ze zich dan een beetje gedragen op school, op straat, in de maatschappij.
Wel eens met jongeren gewerkt lately ?

Rammstein | 21-12-11 | 23:48

Bart_Bart | 21-12-11 | 23:19

Ik zou me schamen als ik jou was. Wat een volk zeg.

pius | 21-12-11 | 23:48

@neemjemoederindemali | 21-12-11 | 23:42
Ja, ze hadden eigenlijk cursus Smeerwortelzalf Maken in cultureel centrum De Opstap. Maar je moet ze af en toe ook een verzetje gunnen hè...

Bakito | 21-12-11 | 23:47

@Rammstein | 21-12-11 | 23:43

U zou wel wat Egyptische toestanden willen zien?

neemjemoederindemali | 21-12-11 | 23:44

@lauwebal | 21-12-11 | 23:41

Ach, op het Tahrirplein gaat het er veel heftiger aan doen.

neemjemoederindemali | 21-12-11 | 23:43

Bakito | 21-12-11 | 23:40 | + 0 -
Overeenkomsten, prima. Maar je zal toch niet ontkennen dat sommigen een goed pak op hun flikker missen ?

Rammstein | 21-12-11 | 23:43

miereneukert | 21-12-11 | 23:25
Tenenkrommend. De Molukkers, uiteraard de autochtonen, iedereen zit fout behalve, uiteraard, de Marokkanen.

spanarchist | 21-12-11 | 23:43

@Bakito | 21-12-11 | 23:40

Wel tof van je dat jou kinderen ook mochten demonstreren.

neemjemoederindemali | 21-12-11 | 23:42

@lauwebal | 21-12-11 | 23:41
Zou jij een strijker in je gezicht willen dan?

Bakito | 21-12-11 | 23:41

Scholier die een rotje gooit wordt geboeid afgevoerd. Nederland is vandaag weer een stuk veiliger geworden.

lauwebal | 21-12-11 | 23:41

@Rammstein | 21-12-11 | 23:38
Mwa, dat hebben we met zijn allen afgesproken. Als ik die gasten over dat veld zie daldeeën, bespeur ik toch grote overeenkomsten.

Bakito | 21-12-11 | 23:40

zit tofik dibbi hier niet achter ?

mer266 | 21-12-11 | 23:39

Bakito | 21-12-11 | 23:31 | + -1 -
En waarom niet ? Ik meen dat de mens het apen-stadium al enige tijd voorbij is.

Rammstein | 21-12-11 | 23:38

@vander F | 21-12-11 | 23:35
Haha. Toch die boeren hè.

Bakito | 21-12-11 | 23:36

Sorrie, verkeerde topic.

Atlantis-95 | 21-12-11 | 23:35

@Bart_Bart | 21-12-11 | 23:12,
opvoeden, zo moeilijk is het niet hoor.
Iets met je boerenverstand gebruiken enzo.

@artbrut | 21-12-11 | 23:25 ,
maak je geen zorgen, van al die honderdduizenden sgolieren kwamen er slechts een paar opdagen, en die begrepen absoluut niet waarom ze eigenlijk aanwezig waren, mogelijk door de afwezigheid van enig denkvermogen.
Het gros ging dus braaf naar school.
Net als vander F junior en de rest van z'n klasgenoten.

vander F | 21-12-11 | 23:35

url filmpje wordt geblokkeerd door youtube vanwege atheurrechtelijke rechten

Atlantis-95 | 21-12-11 | 23:35

Vervelen is voor de dommen.

Rammstein | 21-12-11 | 23:35

@Geile Markeerstift | 21-12-11 | 23:26
Jep, komt allemaal doordat GS onderdeel is van de Televaag Groep. Die hebben het eerste recht op de beelden als Dennis wat moois filmt.

Inferi0r | 21-12-11 | 23:31

@artbrut | 21-12-11 | 23:25
Ach komop, pubers gedragen zich nu eenmaal opstandig en vervelend. In de natuur zouden ze op speelse wijze gecorrigeerd worden door de jonge volwassenen. Zo'n harde aanpak heeft totaal geen zin.

Bakito | 21-12-11 | 23:31

Ashtrey | 21-12-11 | 23:25 | + 0 -
Moest even nadenken,maar you are right... sorry everybody

pielewaaier | 21-12-11 | 23:28

@Geile Markeerstift | 21-12-11 | 23:26
Het filmpje is nu pas af, slimpie.

Art Vandelay Ultor | 21-12-11 | 23:28

@kneuterzak | 21-12-11 | 23:16
Meer dan één overjas heeft een man niet nodig. Zo'n jas raakt de huid niet en het volstaat dan ook om hem aan het eind van de winter naar de stomerij te brengen. De daaropvolgende jaren dragen tot -ie in rafels van het lijf valt en dan een nieuwe kopen. Dat stomme gewinkel, Tom Staal is toch geen meisje.

Dmitri Dmitrievitsj | 21-12-11 | 23:27

Hm, Telegraf en Dichtbij.nl meldden dit nieuws eerder dan GS. Zitten zij dichter bij de bron?

Geile Markeerstift | 21-12-11 | 23:26

@carramba | 21-12-11 | 23:24
Of juist een mislukte poging tot het verbergen daarvan.

Inferi0r | 21-12-11 | 23:26

Ik ben allesbehalve conservatief van aard, maar als ik dit zie dan komt de jaren '60 conservatief i me naar boven. Fatsoensnormen moeten weer in de kinderen geramd worden. Als de ouders het niet kunnen of willen, dan maar op school. Met harde hand. Dus schooluniform aan, leraar met groot ontzag behandelen, grote bek is schorsing, wangedrag is permanente verwijdering. En heel belangrijk: jongeren die te dom zijn om te poepen of die niet willen presteren, maar wel op een museumplein staan te schreeuwen, van school trappen en verplicht aan het werk zetten. Afbeulen zodat ze geen energie meer hebben om een grote mond op te zetten. Pure geldverspilling om die onderwijs te laten volgen.

artbrut | 21-12-11 | 23:25

Oh, en Tom is niet van Staal natuurlijk.
Die achternaam is gekocht.

Jackanders | 21-12-11 | 23:25

Pamper tv met Jeroen Pauw op `t moment op ned 1.

miereneukert | 21-12-11 | 23:25

pielewaaier | 21-12-11 | 23:23
Wrong toppik.

Ashtrey | 21-12-11 | 23:25

Petjes dragen is zeg maar een soort van synoniem voor intense domheid.

carramba | 21-12-11 | 23:24

De scholieren hadden dit afgekeken van demonstranten elders uit de wereld. Alleen protesteerden die om überhaupt onderwijs te kunnen volgen

Hans Otjens | 21-12-11 | 23:24

Misschien moeten de spelers dan toch maar beschermd worden door hekken met prikkeldraad of hekken met 220 volt erop... op elke hoek van het veld een uitkijktoren met zwaar bewapende schutters,met license to kill, kan altijd nog.

pielewaaier | 21-12-11 | 23:23

@Bakito | 21-12-11 | 23:16
Zo heb ik het ook ervaren idd, wàt een ellende.

Jackanders | 21-12-11 | 23:22

pubers met petjes. te veel aandacht dit.

wolfje23 | 21-12-11 | 23:22

@pius | 21-12-11 | 23:12
Jij bent een pijpstad.

En ja, dit een volwassen reactie.

Bart_Bart | 21-12-11 | 23:19

tja, kindertjes allemaal opgevoed door na schoolse opvang. Nooit terechtgewezen door de ouders, omdat wanneer zij tijd hebben, willen ze alleen maar aardig gevonden worden.

Met deze jeugd kom je er wel als kenniseconomie.

Dagobert D. | 21-12-11 | 23:18

kneuterzak | 21-12-11 | 23:16 Dat is het reporters-uniform.

Maar er kan een modetrend overwaaien uit Noord-Korea, dan heeft ie tenminste een ritssluiting.

zeg maar jansen | 21-12-11 | 23:18

Ach ja de jeugd. De slimme Alfaatjes. Handige Beta-minitjes en de guitige Ypsilonnetjes. Die handige allerhandjes voor al uw Alfa klusjes. Jullie toekomst toont de link. Wel stoer en gehoorzaam zijn hoor.

www.youtube.com/watch?feature=player_d...

Hanxie | 21-12-11 | 23:16

De scholieren protesteren meer dan terecht. Onderwijs is niet meer dan een jarenlange cursus Braaf Stilzitten In slecht geventileerde omgeving.

Bakito | 21-12-11 | 23:16

Kunnen jullie, GS, die verslaggevert niet eens een kledingbon kado geven, het menneke loopt al 2 jaar in dezelfde jas en sjaal rond.

kneuterzak | 21-12-11 | 23:16

Sterkte Tom;het is ook niet niks om in zo'n ''hel'' je werk te moeten doen en dan ook nog zware verwondingen oplopen.Van harte beterschap gewenst en geef het geloof in de mensheid a,u,b, niet op;zulke dappere en strijdbare figuren als jij zullen we in dit land hard nodig blijven hebben om te kunnen overleven.

pielewaaier | 21-12-11 | 23:16

Nederland... Zesjes Land

DaveDH | 21-12-11 | 23:16

Ze zijn wel laks.

zeg maar jansen | 21-12-11 | 23:15

Staal in de frontlinie.
Cool, koudgewalste Tom.
Lekkr rellen die knaappies.
Leuk op die leeftijd.

Ratzing. | 21-12-11 | 23:15

Heeft de ME al een rode kaart gehad?

spanarchist | 21-12-11 | 23:14

En dat is dus de crème de la crème van het Nederlandse scholieren bestand, degenen die de moeite namen om te demonstreren, die nog een vaag vermoeden hadden waar het ongeveer over gaat, die betrokken genoeg zijn...
Dat doet toch het ergste vermoeden over de rest, die thuis is gebleven. Dat is dus de toekomst van onze "kenniseconomie".
www.emigreren.nu/

Stormageddon | 21-12-11 | 23:13

Lekker avondje weer in Amsterdam. Eerst dat hooliegeval en nu weer dit.

Wat een pijpstad is het toch.

pius | 21-12-11 | 23:12

Wat een intens domme hoop kinderen! Laat ze maar lekker 1040 uur op school zitten, dan zijn ze tenminste iets minder op straat. Ik begrijp ook wel dat ze nog vreselijk jong zijn, maar het is toch wel in en intriest dat er haast geen een kind is die fatsoenlijk uit zijn strot kan krijgen wat ie daar nou aan het doen is, op dat Museumplein. Wat een hoop geeft dit voor de toekomst.....

BakRodeKool | 21-12-11 | 23:12

@vander F | 21-12-11 | 23:08
LOL. Geweldig. Wat een vader, -jij- u bent.

Overigens, misschien kan je Tom Staal ook vragen een een a4'tje in te leveren waarin hij kan beschrijven wat het verschil in kwaliteit filmpjes is tussen hem en Jelte.

Bart_Bart | 21-12-11 | 23:12

Ik snap er geen reet van. Als ik mijn kinderen zo scanderend op dit filmpje zou aantreffen, zou het huis echt te klein zijn!!!!! dan maar met de harde hand manieren bijleren, wat een dwazen!!

De jeugd kan je hier de schuld niet van geven, waar zijn de ouders??

SapperdeFap | 21-12-11 | 23:10

Overigens wilde vander F junior vandaag ook demonstreren.
Vond ik prima mits hij een A4'tje inleverde waarop hij kon beschrijven waarom en waartegen gedemonstreerd werd en aangezien er ergens tégen gedemonstreerd werd wenste ik van hem te horen hoe het dan wel moest, waar hij dan vóór zou kunnen zijn.

Aangezien dat teveel moeite bleek te zijn, of beter gezegd, het interesseerde hem niet, verder dan dat een dagje vrij van school hem wel wat leek kwam hij niet, en het feit dat er geleerd moest worden voor nog twee proefwerken komende dagen is meneer lekker thuis gebleven.
En zo te zien heeft hij niets gemist, demonstreer technisch dan.

vander F | 21-12-11 | 23:08

vl=k

Superior Bastard | 21-12-11 | 23:06

Straks is Geenstijl ook nog tegen vuurwerk.

geenstijlsteengeil | 21-12-11 | 23:05

Tja, Tom Staal vs illegaal vuurwerk. Lastig vliezen voor een carbidliefhebber.

Superior Bastard | 21-12-11 | 23:05

Zoveel trappen onder de reet geven dat ze een half jaar niet op hun kont kunnen zitten van de pijn.

mer266 | 21-12-11 | 23:04

Nou ja, als je als journaille er altijd met een gestrekt been ingaat mag je niet anders verwachten. Pech voor Tom Staal, maar voorspelbaar als ze links en rechts met vuurwerk gooien.

Hölzenbein | 21-12-11 | 23:04

overigens al 32% voor een vuurwerkverbod op de GeenStijl pol. Mooi!

doenormaal! | 21-12-11 | 23:04

Is het Amsterdams trouwens om een grasveld een plein te noemen?
@zeg maar jansen | 21-12-11 | 22:55 | + 2 -
In Den Haag noemen ze het tenminste nog het MalieVELD, ja dus.

KrentVanEenVent | 21-12-11 | 23:03

Wat leuq. Kinderen die de strijdkreet van de SCF skanderen in beeld brengen.

widtvoet ® | 21-12-11 | 23:02

@Dhr. W. Anhoop

Helemaal mee eens!

CarloMarum | 21-12-11 | 23:00

Met de lange lat over de vingers en een ezelsmuts in de hoek dat zal ze leren.

SideburnS | 21-12-11 | 23:00

De opkomst was wel aardig symbolisch: 1040 demonstranten tegen de 1040 uur.

Stormageddon | 21-12-11 | 22:59

Wat een pauperjeugd daar.

plastic zakje | 21-12-11 | 22:59

Collectief van school aftrappen en de arbeidmarkt opschoppen. Daar een paar jaartjes tegen een minimum salaris afgebeuld worden en dan met de juiste mentaliteit terug naar school en je bek houden.

Dhr. W. Anhoop | 21-12-11 | 22:58

Zolang de hersenen nog niet volledig ontwikkeld zijn gaan deze kinderen na-apen, ze worden natuurlijk door hun linkse 'onderwijzers 'opgejut.
Het is duidelijk wat de Nederlandse jeugd meekrijgt aan opleiding en opvoeding, gestoorde kansloze en respectloze mensen.

lanexxx | 21-12-11 | 22:55

Is het Amsterdams trouwens om een grasveld een plein te noemen?

zeg maar jansen | 21-12-11 | 22:55

Hek er omheen en ze hebben wat te grazen, school is teveel moeite om in stand te houden voor deze kinderen.

zeg maar jansen | 21-12-11 | 22:54

Die chicks van Laks zou ik hard doen! Goeie afsluiter Tom, was dit trouwens LTS Zwakstoom? Nondeju wat een niveau... en dat is de toekomst? Junior Tokkies.

Geerdt Wilders | 21-12-11 | 22:53

ahhh geschoren kippepootjes!

ChristianV | 21-12-11 | 22:53

Van mij mag dit tuig een enkeltje werkkamp in Siberië krijgen.

James St John Smythe | 21-12-11 | 22:52

@doenormaal! | 21-12-11 | 22:50
Zeldzame domheid.

De Randstadjugend (010 en 020) waren weer goed vertegenwoordigd wat dat betreft.

Art Vandelay Ultor | 21-12-11 | 22:52

Gelukkig weten de meeste scholieren toch niet waarom ze daar op dat Museumplein staan te staken.

w0kkel | 21-12-11 | 22:52

We gaan naar de kloten echt!

mörser | 21-12-11 | 22:51

Vuurwerk en Tom Staal verbieden, van beide komt ellende.

toetanchamon | 21-12-11 | 22:51

Mijn hemel! En dat moet mijn pensioen gaan betalen? *Extra geld inlegt op spaarrekening*

doenormaal! | 21-12-11 | 22:50

Discrimineren? de helft van die kinderen weten niet eens wat het betekent.

karel laars | 21-12-11 | 22:50

Die jongen van Staal was ah einde flink over de zeik.

Dmitri Dmitrievitsj | 21-12-11 | 22:49

Stom Zaai beter -1

kale nel | 21-12-11 | 22:48

Ja ik demonstreer tegen minder uren, minder school, discrimeneren,tegen de kankerregering, en we willen geen school meer.

Kutscholieren flikker op ga wat nuttigs doen

Ordentelijk | 21-12-11 | 22:46

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken