Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GSTV. Tom Staal en de Arnhemse raadspedo

vanmeursmetdatvingertje.jpg Heel Arnhem in rep en roer gisteren toen pedoraadslid Martin van Meurs zijn rentree in de raad maakte. Publieke tribune vol boeroepers die zijn haar uit willen trekken, collega-politici die hem demonstratief de rug toekeren en één dappere Martin die quasi-nonchalant een kopje koffie probeert te drinken terwijl het toegesnelde journaille hem voor pedo uitmaakt. Van Meurs IS geen pedo. Zegt Van Meurs. Want gepakt met een paar kinderfoto's, veroordeeld en weer vrij. Celstraf uitgezeten, schone lei, terug naar zijn zetel in de raad. Bereid om het aanzien van zijn stad te beschadigen in een wanhoopspoging om een tweede kans te krijgen. De raad zucht en steunt. De publieke tribune joelt. Ene Bernd Ebbo Visser bedelt om een aangifte. En onze Tom was er natuurlijk ook bij. SMAADSVERGADERING!

Reaguursels

Inloggen

@TB2318 | 20-12-11 | 17:16
Maakt niet veel uit voor dit geval.
Het verschil tussen 5 en 17 is voor iedereen duidelijk.

Koninging Beatricks | 21-12-11 | 08:41

BTW Hulde aan de meedogenloze cameraman. Echt koele kikkerbeelden.

boslim | 21-12-11 | 01:32

Maak maar foto's van mijn kind op het stand. Geen probleem. Trek jezelf af, geen probleem. Misbruik ze en ik martel je dood.

pleurtop | 21-12-11 | 00:53

Lucassen en Van Der Stoep kregen ook een tweede kans

Charles Swietert | 21-12-11 | 00:31

Onfrisse zaak. Dat besmuikte, hijgerige lachje van de interviewer ook.

Jaap de Paap | 20-12-11 | 20:23

Wellicht zijn adoptie en pedofilie dezelfde tak aan de boom. Waarom vallen volwassenen op net geslachtsrijpe kinderen? Waarom zoeken getrouwde stelletjes kinderen en gaan soms zover als illegale adoptie en kinderen uit andere culturen? De vliegtuigen naar afrika en azie zitten vol volwassen vrouwen en mannen op zoek naar die seks, dan wel op zoek naar een kindje om mee te nemen naar huis en dat opvoeden als lid van het gezin. Dus zou er ook een evolutionaire verklaring mogelijk zijn voor die beide verschijningsvormen. Mogelijk moeten we dan denken dat mensen duizenden en tienduizenden jaren geleden nog niet zo oud werden als nu en bij hun overlijden zou het nageslacht geen kans van overleven hebben dus is er wie zal het zeggen een gen ontstaan dat mensen doet aantrekken tot andermans kroost omdat de mensheid anders allang uitgestorven zou kunnen zijn. Ik weet het niet en hoop dat de wetenschap ons spoedig antwoorden levert zodat we het probleem beter kunnen aanpakken en oplossen.

frnas | 20-12-11 | 18:00

Waar trek je de grens? Erik Lucassen had "ontucht" met een 17 jarige. Dus mag ie nog in de Tweede Kamer. 17 swah, 16 dan, 15... wie biedt er minder?

TB2318 | 20-12-11 | 17:16

De andere media zijn opvallend stil....... geen reclame voor de politiek lijkt me, dus stilhouden maar?!

Betweetert | 20-12-11 | 16:04

Alleen weer in Nederland pedobeschermland.
Ik had zijn strot doorgebeten, goed dat ik niet in Arnhem woon.
Pedogemeente!

insemismeer | 20-12-11 | 15:56

Als je je tijd hebt uitgezeten betekent het dat je van justitie af bent. Het betekent niet dat mensen je niet meer een smerige pedo mogen vinden. Als een moordenaar bijvoorbeeld vrij komt is hij nog steeds een moordenaar, dat zal hij namelijk blijven tot zijn dood. Tenzij hij een manier vindt om zijn slachtoffer te onvermoorden. Hetzelfde geldt voor pedo's.

Fryske Pugilist | 20-12-11 | 15:16

Lastig dit. Aan de ene kant erg goed dat pedoseksualiteit een taboe zal blijven in dit land en dat daders en gebruikers van kinderporno worden vervolgd en gestraft, maar de pedojacht begint toch wel trekken te vertonen van een ordinaire en onbeschaafde emotionele hetze tegen elke vorm van pedofilie. Ik vind die volksoploop en dat eigen rechter spelen, hoe begrijpelijk en soms terecht die emoties ook zijn, wel een beetje gevaarlijke vormen aan nemen. Niet alle pedofielen (mensen met gevoelens voor kinderen) zijn pedoseksuelen en niet alle pedofielen geven gehoor aan hun gevoelens. Het signaal is duidelijk: pedoseksualiteit keuren we als Nederland volledig af, maar laten we alsjeblieft ons een beetje beschaafd blijven gedragen, helemaal tegenover pedofielen die de goede keuze hebben gemaakt om hun gevoelens te onderdrukken of hulp te gaan zoeken. En laat (ver)oordelen plaatsvinden op basis van feiten en niet op basis van wat het volk en de (massa)media er van maken. Ook tegenover mensen die zwaar de fout in gaan kunnen we mijns inziens op een beschaafde manier laten zien hoe we hun daden afkeuren en bestraffen en dat laatste uiteraard niet op een manier de-daders-zijn-ook-zielig-manier.

M-Bozz | 20-12-11 | 15:13

Na de gesel van het Strafrecht wil het volk zich kennelijk ook nog even rumoerig uitleven op die kinderpornokijker. Het lijkt wel wat op de openbare terechtstellingen van vroeger, daar kwam heel wat publiek op af om te zien hoe veroordeelden misdadigers werden opgehangen of onthoofd. Dat waren toentertijd gezellige dagjes uit voor het hele gezin.

frnas | 20-12-11 | 13:50

E-cards | 20-12-11 | 12:14
Ik zet die grens omdat het kan gebeuren dat je iets download (zeg reguliere porno) en er dan troep tussen zit...

De porn downloaders onder ons kunnen dit kunnen wel bevestigen dat het wel eens gebeurd dat je denkt een lekker milfje te downloaden, en als je dan gaat kijken je ineens een schijtende oma ziet die door een hond wordt gelikt....

En kinderporno kan daar ook tussen zitten vandaar dat ik op 1GB kom... (kan dat ook naar bv 500mb als het om foto's gaat)

Als je 1GB+ aan kinderporno op je HD heb staan dan ben je er gewoon naar op zoek geweest en mag je wat mij betreft de rest van je leven wegrotten in van de vele hotels die we in NL gevangenissen noemen.

DaveDH | 20-12-11 | 13:45

Zou wel eens willen weten of de reacties hier nog zo mild zouden zijn als bleek dat meneer van jou dochtertje/zoontje foto's in bezit had en zich daarop verlekkerde..

Blomm | 20-12-11 | 13:36

Wat deze meneer gedaan heeft is niet goed te praten maar het gedrag van de rest is ala groep 7 van de basisschool!

old_dirty | 20-12-11 | 13:25

widtvoet ® | 20-12-11 | 12:06 | + 0 -

hahaha sorry, ik had niet gezien dat je het te bizarre verhaal al had gepost. Nou ja, dubbelop kan ook geen kwaad in deze.

boslim | 20-12-11 | 12:59

Als je een inkijkje in Martin van meurs zijn zieke geest wilt hebben, dan kun je je lol op met dit kannibalenverhaal wat hij in de ikvorm geschreven heeft:http://www.stadskleurnieuws.nl/pdf/kerstdiner1994meurs.pdf

boslim | 20-12-11 | 12:56

“Ik ben geen pedofiel. Lees dat maar na in het vonnis. Daar staat dat ik geen aanleg heb voor pedofilie.”

En Paul de Leeuw is geen pedante vadsige homo want dat staat niet in een vonnis. Briljant!

dlseth_ | 20-12-11 | 12:54

Hij heeft zijn straf uitgezeten. Wat moeten we er dan mee? Publiek stenigen?

petros666 | 20-12-11 | 12:52

Welkom in Nederland, waar je gewoon legaal een pedoclubje kan runnen ( Hallo, Martijn), waar een veroordeelde kindermisbruiker/verkrachter een voorwaardelijke gevangenisstraf krijgt ( Peter R. afgelopen zondag)en waar je dus als verzamelaar van kinderporno gewoon weer de politiek in kan. Ga alsjeblieft niet zeggen:"Hij heeft zijn straf uitgezeten" want die straffen die hier voor dit soort varkens geldt, slaan nergens op. Iemand nog een hoge boom over?

pretparkdrievliet | 20-12-11 | 12:49

Nou had ik Arnhem al niet zo hoog zitten na de occupy filmpjes hier. maar als ze dit niet willen zijn nieuwe verkiezingen toch zo geregeld.

dam-dame | 20-12-11 | 12:33

pedo's in de raad, een voetbalclub die is overgenomen door Maffioso, en een treinstation dat al 10 jaar niet fatsoenlijk werkt.
Welkom in Arnhem...

da wizard | 20-12-11 | 12:27

Pek! Veren! Hooivorken! Mooi he, Betrokkenheid bij de Democratie anno 2011 in Nederland. hahahaha

Fred Janssen | 20-12-11 | 12:17

DaveDH | 20-12-11 | 11:59 | + 0 -
Het gaat jou om de kwantiteit? Als je stelt dat één of twee plaatjes in bezit hebben prima is, maar 1GB niet, dan meet je met twee maten.

E-cards | 20-12-11 | 12:14

Het Arnhemse gemeenteraadslid Van Meurs verdient een tweede kans www.stand.nl/

widtvoet ® | 20-12-11 | 12:09

"De Martin van Meurs Soap, door ene Bernd Ebbo Visser"
arnhem.dichtbij.nl/berichten/20111220_...

Tipje van de sluier: Martin Van Meurs droeg in 1994 in het bijzijn van kleine kinderen zijn eigen en totaal gestoorde kerstverhaal voor waarin een dode vrouw wordt opgegeten: "Toen ik haar harde koude tepels bevoelde stroomde een gevoel van macht door mij heen en kon ik een erektie maar met moeite onderdrukken."

"Ik sneed een stuk van haar borst af en veroberde dit, nadat ik het bloed van mijn mes gelikt had."

www.stadskleurnieuws.nl/pdf/kerstdiner...

widtvoet ® | 20-12-11 | 12:06

Indien gereed, mag er gevuurd worden!

Arnheim am Rein | 20-12-11 | 12:03

zeertegendradig | 20-12-11 | 11:53
Werkelijk???? één jaar voor het in het bezit hebben van kinderporno is genoeg? eens kijken of je dat ook vind als jouw kind wordt uitgewoond in een gangbang met van die smeerlappen... bezit hebben van kinderporno zou levenslang op moeten staan... en dan heb ik het niet over 1 of 2 plaatjes maar als je meer dan 1GB aan kinderporno in bezit heb hoor je gewoon nooit meer het daglicht te zien

DaveDH | 20-12-11 | 11:59

mannen met snorren zijn per definitie foutttttttttt

a-socrates | 20-12-11 | 11:57

@Tommygunner | 20-12-11 | 11:00
Nee, nu ridiculiseer je mijn standpunt. Je moet geen heksenjacht opzetten.
Kiezers moeten er op kunnen vertrouwen dat volksvertegenwoordigers zich aan de wet houden. Blijkt na de verkiezing uit een veroordeling dat een volksvertegenwoordiger dat niet doet, dan heeft die zichzelf gediskwalificeerd voor vertegenwoordigende functies.
Heeft niks met democratie zelf te maken, maar alleen met de spelregels die je onderling afspreekt.

niet voor de hond | 20-12-11 | 11:56

Een jaar celstraf voor wat plaatjes kijken, vind ik genoeg straf. Laat ze maar de mensen uitjoelen die daadwerkelijk aan kinderen zitten. En ik heb destijds niemand gehoord over Rob Oudekerk, die minderjarige heroïne hoertjes heeft gepenetreerd tussen de schotten. Deze man zit zelfs gewoon weer bij Pauw en Witteman en heeft nooit straf gehad.

p.s. als hij daadwerkelijk de daad heeft verricht, dan is het natuurlijk terecht dat hij uitgejoeld is. Alleen dit blijkt uit geen enkel van de nieuwsberichten.

zeertegendradig | 20-12-11 | 11:53

@Semolina Pilchard | 20-12-11 | 11:43
Er is een hele simpele grens en die is vastgelegd in ons wetboek. En dat is maar goed ook. Volwassenen dienen van kinderen af te blijven. Zo simpel is het.

doenormaal! | 20-12-11 | 11:49

Maar geen homo's trouwen want dat past niet in zijn beeld.

Mgr. Denwop | 20-12-11 | 11:46

@doenormaal! | 20-12-11 | 11:37
En homo's onder de achttien? En hoe zit het met mezelf? Toen ik twaalf was, vingerde ik een meisje van dezelfde leeftijd. Strafbaar?

'k Bedoel maar te zeggen, gevoelens zijn niet in een wetboek te vangen. Gelukkig is de wet slechts een basale richtlijn.

Verder ben ik het me je eens. Kinderen dienen tegen pedo's te worden beschermd.

Semolina Pilchard | 20-12-11 | 11:43

@zovoklets | 20-12-11 | 10:34
Wat is het jou waard om je kinderen te vrijwaren van dit soort viespeuken?

w.degene | 20-12-11 | 11:42

@Parel van het Zuiden | 20-12-11 | 11:30
Over de strafmaat valt te discussiëren, deze is ook naar mijn mening te bescheiden. 'k gaf reeds de mogelijkheid tot chemische castratie aan. Dat kan wat mij betreft voor praktiserende pedofielen een verplichting worden.

Natuurlijk weet een pedo dat hij in strijd met de wet handelt; ik wilde alleen aangeven dat pedofilie een geaardheid is en geen vrijwillige keuze. Hij, want meestal man, heeft inderdaad wél de keuze of hij zich overgeeft aan zijn drive. Sommigen kunnen dit echter niet zonder hulp beheersen.

Semolina Pilchard | 20-12-11 | 11:39

@Semolina Pilchard | 20-12-11 | 11:21
Homo's van boven de 18 zijn volwassen genoeg om te bepalen wat ze willen. Kinderen niet. Kinderen zijn getekend voor het leven wanneer een pedofiel eroverheen is geweest. Een kind is niet handelingsbekwaam in deze en dat is hét grote verschil. Pedofielen zetten kinderen altijd onder dwang aan tot seks. Seks met een volwassene zal nooit spontaan bij het kind vandaan komen.

doenormaal! | 20-12-11 | 11:37

Op het kutje likken van een 5 jarig meisje zou eigenlijk de doodstraf moeten staan, maar in een beschaafd land als Nederland waar je geen doodstraf heb kun je gewoon de plaatselijke politiek weer in... walgelijk

DaveDH | 20-12-11 | 11:30

moeilijke kwestie, als die aan mijn kinderen was gekomen deed ik hem ook wat aan of die nou al gestraft was of niet. maar aan de andere kant, hij heeft zn straf gehad.... moeilijke kwestie.

maar die "NEE DAT KAN NIET" was wel echt geniaal.

BozeHenk | 20-12-11 | 11:30

@Semolina Pilchard | 20-12-11 | 11:10

Naar zijn idee doet hij niets verkeerd....
Volgens mij is het in Nederland vrij duidelijk dat hij wel wat verkeerd doet, dat staat namelijk in de wet. Een burger wordt geacht deze te kennen. Er is dus een keuze om wel of niet actief met de driften aan de gang te gaan. Daarbij kan hij zich op verschillende manieren vergewissen van het leed dat pedofilie veroorzaakt. Opnieuw een keuze moment.
.
Kinderen moeten zeker beschermd worden tegen dit soort abjecte figuren. Dat gebeurt in Nederland dus niet. De woede is begrijpelijk en zou niet in het strafproces zelf een rol moeten spelen maar wel in democratische meningsvorming over de strafmaat. De woede is ook begrijpelijk vanuit het perspectief dat de afgelopen jaren duidelijk is geworden dat justitie en daarmee ook de wetgever liever gokt met de veiligheid van kinderen dan deze veiligheid te waarborgen.
.
Ik denk dat pedo's met een schepje teveel begrip worden overladen. Vervolging moet geen hetze worden maar behoorlijke straffen en consequenties voor dit gedrag blijven al heel uit. Mensen zoeken een weg om ongenoegen hierover kenbaar te maken. Tot nu toe is er nog geen pedo gekielhaald dus dat hatende bokito lijntje van je vind ik nogal overtrokken.
.
Nogmaals.. de woede ziet er niet mooi uit op film. De woede ziet er niet mooi uit in een raadszaal. Wie koos er echter voor om diezelfde raadszaal en film op te zoeken? Weer zo'n keuzemomentje!

Parel van het Zuiden | 20-12-11 | 11:30

Vies mannetje..

SideburnS | 20-12-11 | 11:30

@Schlomo De Peaumeaux 10:25

Kijk hoe principieel die Van Meurs is: wanneer de gemeente hem zou willen "uitkopen" heeft meneer de pedofiel daar wel oren naar. Vanaf 8:30 www.omroepgelderland.nl/web/Uitzending... (Sowieso een verhelderend interview trouwens.)

widtvoet ® | 20-12-11 | 11:22

@deraderendraaien | 20-12-11 | 11:15
Persoonlijk vind ik het een 'zieke' gedachte, maar dat maakt pedofilie geen ziekte. 'k Moet er ook niet aan denken om een kerel in z'n ster te pakken, maar is homofilie zodoende een aandoening?

Semolina Pilchard | 20-12-11 | 11:21

Ik heb er geen woorden voor. Zowel niet tegen het feit dat een pedo volksvertegenwoordiger kan blijven maar ook niet tegen de manier waarop het in de raadszaal er aan toe ging. Nederland is echt een bananenrepubliek geleid door amateurs.

doskabouter | 20-12-11 | 11:20

De boeroepers hebben ook geen fatsoen, en dat zijn dan raadsleden !!!!

Iwmac | 20-12-11 | 11:18

@Semolina Pilchard | 20-12-11 | 11:10
Dus jij vindt het willen sexen met kinderen geen zieke aanleg?

deraderendraaien | 20-12-11 | 11:15

sjaakdeslinksesul | 20-12-11 | 11:10

Op zijn minst, zou je denken. Ik kan me niet voorstellen dat ik bij een dergelijk vergrijp, zomaar kan terug keren in mijn huidige functie. Sterker nog, ik zou niet kunnen terug keren in geen enkele functie in de normale werkende maatschappij. Dit voorrecht is schijnbaar alleen voorbehouden aan politici.

Schlomo De Peaumeaux | 20-12-11 | 11:14

@Heau even

Hij had sowieso filmpjes van gepenetreerde babys en van kleine kinderen die grote mannen pijpen.

Letterlijk zo gezegd in de rechtbank:

www.youtube.com/watch?v=emyIrsaKMpU

boslim | 20-12-11 | 11:13

Schlomo De Peaumeaux | 20-12-11 | 10:55
Misschien kun je beter een veroordeelde crimineel zijn zetel in de volksvertegenwoordiging afnemen. Dan kan hij bij de volgende verkiezingen weer meedoen en proberen om hem terug te winnen.

sjaakdeslinksesul | 20-12-11 | 11:10

@Parel van het Zuiden | 20-12-11
Kun jij je lusten voor volwassen vrouwen of mannen bedwingen? Een pedo is niet ziek, hij kan slechts opgewonden raken van kinderen. Naar zijn idee doet hij niets verkeerd. Het probleem is dat zijn aard grote schade berokkent. Uitsluitend om kinderen te beschermen moet er actie worden ondernomen, niet om de haatgevoelens van volwassen bokito's te bevredigen.

Semolina Pilchard | 20-12-11 | 11:10

@Semolina Pilchard | 20-12-11 | 11:03
Dit zou een bespreekbare optie moeten zijn, ja. Ik ben er niet op voorhand tegen.

Art Vandelay Ultor | 20-12-11 | 11:09

Een normale gezonde jongen die ontdekt dat hij zich tot kinderen aangetrokken voelt, kan beseffen dat die gevoelens kunnen uitmonden in pedofiel gedrag.
Hij mag dat voelen ,maar dat wil nog niet zeggen dat hij de intelligentie mist om te kunnen te beredeneren dat pedoseksueel gedrag zeer schadelijk is.

Deze mannen moeten toch een scheiding kunnen maken tussen verstand en gevoel?
Waarom horen we dan nooit dat een vent die deze neigingen vertoont zelf vraagt om chemische castratie?
Dat zou hem .. en de maatschappij veel ellende besparen.
Of moeten we de schuld leggen bij een zieke aanleg en een zieke geest tegenover gezond verstand dat het daarbij aflegt. In dat geval zal er nog veel onderzoek nodig zijn .. veel controle en regels voor de pedo's.
Want de bescherming van een kind moet vooropstaan. Zij zijn de echte slachtoffers.

deraderendraaien | 20-12-11 | 11:07

@heau even
Ik vind het knap dat jij dit kan nuanceren, ik ga hier niet als een barbaar roepen "afmaken" en dat soort kreten maar ik vind het verwerpelijk dat alleen het in bezit hebben van kinderpornografisch materiaal als een lichtere daad beschouwd wordt en dat zo'n man ook nog eens in de politiek terug kan keren.

Zure Boer | 20-12-11 | 11:06

doenormaal! | 20-12-11 | 11:01
Weer eens een stukje nuance toevoegen:
De politie mocht die man niet in de gaten houden door de wet. Wetgeving in België verbiedt dat. Wie maken wetten? Volksvertegenwoordigers. En wie kiezen die vertegenwoordigers? Het volk. Blijkbaar wil het volk het zo. Mocht dat niet zo zijn, doe er dan wat aan, en dan wat meer dan even voor de vorm verontwaardigd zijn maar de volgende keer weer op exact dezelfde partij met exact hetzelfde beleid stemmen.
Er is een immens verschil tussen iets niet willen en iets niet mogen.

Heau even | 20-12-11 | 11:05

We schrijven het jaar 2025. Twee katholieke priesters, lopen hand in hand door het stedelijk park. Ze zijn net twee dagen getrouwd.

In de verte doemt een vrolijk huppelende schoolklas op, waarbij opvalt dat de schoolmeester nog het mooist huppelt.

De priesters kijken elkaar betekenisvol aan.
De ene verzucht: "Ondanks dat onze handen nu gebonden zijn, zien de kinderkes er nog steeds gelikt uit."

Roderick op glad ijs | 20-12-11 | 11:04

@Art Vandelay Ultor | 20-12-11
Na het aanranden of verkrachten van een of meerdere kinderen, zou verplichte chemische castratie moeten volgen. Wellicht dat de lust dan compleet verdwijnt.

Semolina Pilchard | 20-12-11 | 11:03

Leuk dat dit allemaal toegestaan is volgens de (kies) wet. Zal allemaal wel. Maar ik vind het wel een teken van de tijd dat er blijkbaar helemaal geen schaamte deze meneer aanwezig is.

1oog | 20-12-11 | 11:03

Met goed fatsoen naar kinderporno kijken is ziek! Pedo's zijn ongeneeslijk pedofiel. Die mensen moet je hun leven lang heel close in de gaten houden. En niet zoals in België gebeurde met de schietende moslimgek in België Nordine Amrani die door de politie in de gaten moest worden gehouden maar wat de politie heeft verzaakt want zielig voor Nordine Amrani om steeds zo in de gaten gehouden te worden. Zie het resultaat. Als je een pedoseksueel niet nauwlettend in de gaten houdt zal hij nieuwe slachtoffertjes maken en dat moet tegen elke prijs worden voorkomen!

doenormaal! | 20-12-11 | 11:01

@niet voor de hond | 20-12-11 | 10:36
Zelfs dan nog is het gewoon democratie. Als je dat zeker wil weten moet je van alle politici het internet 100% aftappen en er 24/7 een controleur naast zetten. Of zoals die vrouw zei; een bewijs van goed gedrag. Maar het mooie van democratie is juist dat iedereen mee kan doen. En ja, de keerzijde is dat je af en toe rotte appel hebt...

Tommygunner | 20-12-11 | 11:00

Tsja, discutabel is zijn terugkeer wel, de bedreigingen op neanderthal niveau ook. Gaan deze mensen ook zo door het lint als er iets anders onwelvalligs gebeurt?

Vwb twitter, ben ik dan de enige die meteen ziet dat "zijn" twitteraccount is geregistreerd door een troll? Zo dom kan iemand niet zijn

GamesBond | 20-12-11 | 10:59

Art Vandelay Ultor | 20-12-11 | 10:57
Absoluut. Of een stemverklaring. En argumenten als 'daar stem ik mijn hele leven al op' of 'omdat mijn ouders daar al op stemden' tellen vanzelfsprekend niet.

Heau even | 20-12-11 | 10:58

@Heau even | 20-12-11 | 10:52
Zeker. Ik ben al een poosje voor een stemexamen.

Een beetje de scherpe randjes van die prutsdemocratie van ons afhalen.

Art Vandelay Ultor | 20-12-11 | 10:57

Dit nieuws uit Arnhem lijkt me nog veel interessanter: Fraude van 7 miljard! Grappig dat de engelsen dan wel ineens belasting willen heffen op financiële transacties:
www.gelderlander.nl/voorpagina/nijmege...

ecologiste | 20-12-11 | 10:56

sjaakdeslinksesul | 20-12-11 | 10:50

Ik denk beide. Die mensen zullen ook wel denken; "Hoe komen we hier in godsnaam vanaf?"

Schlomo De Peaumeaux | 20-12-11 | 10:55

@Parel van het Zuiden. Petje af voor je reactie.

Terpetijnzeikert | 20-12-11 | 10:53

Art Vandelay Ultor | 20-12-11 | 10:45
Hetzelfde geldt voor stemrecht. Natuurlijk volledig onethisch in een maatschappij als de onze, maar een bijzonder interessante (al dat niet filosofische) discussie is het zeker.

Heau even | 20-12-11 | 10:52

@Heau even | 20-12-11 | 10:50
True :)

Schlomo De Peaumeaux | 20-12-11 | 10:52

Voor de 'het zijn maar plaatjes' mensen...
De tot standkoming van dit soort plaatjes vereist ergens een 'Robert M' die de productie ter hand neemt. Dit is geen licht vergrijp hoewel dit m.i. ten onrechte wel vaak zo gepresenteerd wordt.
.
Voor de 'woede is niet goed' mensen..
Hoewel de vorm geen schoonheidsprijs verdient, verdient de handelswijze van pedo en de raad die ook niet. Ik vind dat je na zo'n provocatie richting slachtoffers niet moet lopen zeuren als je de nodige shit over je heen gestort krijgt. Probeer je eens voor te stellen dat je dit als slachtoffer van pedofilie moet aanzien.
.
Voor de 'hij heeft zijn straf gehad' mensen..
Hij heeft zijn straf helemaal niet gehad. Om een of andere duistere reden is het in nederland gebruikelijk om pedo's met marginale straffen te belonen alvorens zij hun gang weer mogen gaan in de maatschappij. Misschien als straffen eens gaan beantwoorden aan het rechtsgevoel van de gemiddelde burger kan je dit argument opwerpen.
.
Nogmaals, de woede is niet mooi maar zeer begrijpelijk. Ik denk dat het bij beoordeling van deze gebeurtenis belangrijk is in gedachte te houden wie hier nou een abjecte misdaad heeft gepleegd, hoe wij in NL ontzettend verkeerd met de strafmaat omgaan en wie uit eigen belang een rol opeist die absoluut niet meer op zijn plaats is alvorens de angel naar het publiek te richten.
.
Deze man heeft verschillende keuzes gemaakt die hem hier hebben gebracht. Zijn slachtoffers (al dan niet indirect) hadden dat niet!

Parel van het Zuiden | 20-12-11 | 10:51

Een volksvertegenwoordiging vertegenwoordigt "het volk".
Ook dat deel dat dingen heeft gedaan die anderen verwerpelijk vinden. Waar trek je de grens? Als iemand vanwege belastingfraude een tijdje vast zit, mag ie dan ook niet terugkeren. Da's natuurlijk volgens velen weer "heel wat anders", maar toch...

TB2318 | 20-12-11 | 10:50

Schlomo De Peaumeaux | 20-12-11 | 10:40
Zijn die lui van centraal zuid en pro arnhem nou zo boos op van meurs omdat hij pedo is of omdat hij jarenlang naast dezelfde mensen en namens die partijen in de raad zat? Zonder dat ze het zelf doorhadden... Valt me namelijk op dat die andere partijen wel hun afkeer kenbaar maken maar verder geen theater spelen.

sjaakdeslinksesul | 20-12-11 | 10:50

MalteseKnight | 20-12-11 | 10:39
Nee, er kan wel meer gesuggereerd worden. Waar is het bewijs? Of verworden wij tot een stel Neanderthalers die een verdenking al voldoende vinden? Verschillen wij dan nog wezenlijk van mensen die bijvoorbeeld de Sharia in willen voeren, die u naar alle waarschijnlijkheid zo vervloekt?

Zure Boer | 20-12-11 | 10:39
Ik zou degene die mijn kind heeft misbruikt naar alle waarschijnlijkheid afmaken, mocht ik die kans krijgen. Ik zal er dan ook alles aan doen, mocht een kind van mij misbruikt zijn, om niet die kans te krijgen. Ik ken mijn menselijke oerdriften en weet dat ik, elk mens overigens, in staat ben iemand te doden. Dat wil niet zeggen dat het de juiste oplossing is in een land waar wij kiezen voor een rechtstaat.
Degene die het materiaal 'slechts' bekijkt, daar praat ik het gedrag niet van goed. Natuurlijk niet. Maar ik nuanceer het wel.

Schlomo De Peaumeaux | 20-12-11 | 10:40
Pedofilie is onwenselijk in onze maatschappij, dat spreekt voor mij voor zich. En in de onderbuik-reactie ligt altijd een belangrijke kern waarmee iets gedaan moet worden. De kracht zit hem echter in het verstand waarmee die emoties verklaard kunnen worden, zodat er op een doordachte manier wat mee gedaan kan worden.
Door slechts onze emotie blind te volgen ondermijnen wij alles waar onze beschaving voor staat. Ik kan dan ook veel meer met een weldoordachte reactie als die van Art Vandelay Ultor op 10:37 dan een reactie als "levenslang opsluituh en castreruh!"

Heau even | 20-12-11 | 10:50

@Art Vandelay Ultor | 20-12-11 | 10:45
We accepteren dat er bij voorbaat kansloze kneuzen en monsters op de wereld worden gezet, een garantie voor gemiddeld 75 jaar gedoe en ellende. Idioot uitgangspunt.

Maar ja, dit is geloof ik de moeder van alle taboes.

Bakito | 20-12-11 | 10:50

Je kan nuanceren wat je wil maar feit is dat deze man een beetje een rotkop heeft.

doenormaal! | 20-12-11 | 10:49

-weggejorist-

Beëlzebul | 20-12-11 | 10:49

Vroegah vond men het ook wel genoeg als er discreet een "foei" was uitgesproken in een bedompt achterkamertje. De man schaamt zich al genoeg zo, werd gedacht in de gesloten kring.
De Katholieke kerk heeft daarom nu zulke dikke problemen. En terecht.

Jan Passant mk2 | 20-12-11 | 10:47

Van mijnheer z'n Twitter: "Dol op speeltuinen en kinderboerderijen."
.
WTF?

ViagraFalls | 20-12-11 | 10:45

@Bakito | 20-12-11 | 10:42
Dat lijkt me in z'n geheel geen onwenselijke ontwikkeling.

Net als dat ouders die overduidelijk niet in staat zijn een kind fatsoenlijk op te voeden geen kinderen zouden mogen krijgen.

Art Vandelay Ultor | 20-12-11 | 10:45

MalteseKnight | 20-12-11 | 10:39
Dat staat er niet en daar is hij ook niet voor veroordeeld.

"Er waren ruim 3400 afbeeldingen en 241 films op zijn computer aangetroffen die ontdekt werden toen hij afbeeldingen liet afdrukken via een fotowinkel."

James St John Smythe | 20-12-11 | 10:43

@@MartinvanMeurs - Likken, likken, likken!

ViagraFalls | 20-12-11 | 10:43

Onze seksueel hypocriete maatschappij maakt het pedo's ook wel makkelijker om hun gang te gaan. Pedo's gebruiken vaak het stiekeme en geheime gedoe rond seks om de nieuwsgierigheid van kinderen op te wekken. Dat aspect van pedofilie komt veel te weinig aan bod in discussies.

Zyprexa20mg | 20-12-11 | 10:43

@Art Vandelay Ultor | 20-12-11 | 10:37
Het schijnt dat bij jonge kinderen vanuit neurologisch perspectief al heel veel voorspeld kan worden voor wat betreft ongewenst c.q. crimineel gedrag op latere leeftijd. Vroegtijdig ingrijpen is een optie.

Moeten we daar niet eens een keer naartoe als samenleving?

Bakito | 20-12-11 | 10:42

Kan "raadspedo" nog meedoen voor het woord van 2011?

Frietje_Oorlog | 20-12-11 | 10:41

@Heau even | 20-12-11 | 10:30 |

Zou je dat ook vinden als het fotomateriaal gevonden en verspreid door de Martin van Meurs van jouw dochter was en jij in Arnhem woonde?

Krijgt een veroordeeld oplichter zonder blikken of blozen een functie in de financiële wereld?

De reacties van Henk en Ingrid zijn gebaseerd op emotie, echter begrijpelijk. Zij hebben gelijk ten aanzien van het bewijs van goed gedrag.

De reacties dat pedofilie een geaardheid is, kunnen wat mij betreft niet opwegen tegen de kwetsbaarheid en onschuld van kinderen. Temeer zij degene zijn die de toekomst dragen in dit land, hebben wij de verplichting ze te beschermen.

op ethische gronden eruit met die kerel en op juridische gronden zou een onderzoek tbv een verklaring van goed gedrag op zijn plaats zijn.

Schlomo De Peaumeaux | 20-12-11 | 10:40

widtvoet ® | 20-12-11 | 10:35

roflol

zovoklets | 20-12-11 | 10:40

@Heau even
Met je eerste alinea ga je al de fout in, wat hij doet is minstens zo erg, door die foto's te willen creeer je een behoefte en daar moet dus in voorzien worden. Het blijft walgelijk, hoe je er ook tegenaan kijkt.
Ik ben benieuwd hoe je zou reageren als hij "alleen wat" foto's van jou kind had.

Zure Boer | 20-12-11 | 10:39

Heau even | 20-12-11 | 10:30
Er wordt eveneens beweerd dat ie een 5 jarige meisje heeft gelikt.. verandert dat uw standpunt?

MalteseKnight | 20-12-11 | 10:39

Max, doe wel je handschoenen aan want het in koud op de fiets.

Parelman | 20-12-11 | 10:39

Jos Tiebent | 20-12-11 | 10:35
Dit is precies wat ik bedoel over blijven nadenken. Er wordt wel meer gesuggereerd, maar alle nieuwsberichten spreken over een veroordeling wegens het bezit van kinderporno, niet wegens het vervaardigen ervan of het misbruiken van kinderen. U kunt zelfs de rechtszaak terugvinden als u moeite doet, ook daar wordt er niet over gesproken.

sjaakdeslinksesul | 20-12-11 | 10:34
Dat vindt u allicht. Ik niet, ik zie het als een feit.

Heau even | 20-12-11 | 10:38

@Semolina Pilchard | 20-12-11 | 10:23
De oplossing is dat hij tal van functies mag vervullen, zolang het maar geen publieke, vertegenwoordigende functie is of één waar hij met kinderen werkt.

niet voor de hond | 20-12-11 | 10:38

Bakito | 20-12-11 | 10:34 |

Sinds de 'Grote Kopieerder' zijn eigen boek uitbracht kopieeren ze daar alles uit het Westen. Dus het zou mij niets verbazen.

zovoklets | 20-12-11 | 10:38

Ik heb zelf kids, en als iemand aan ze zit dan castreer ik hem in het openbaar. Ben ook voor flinke straffen en lange behandelingen voor Pedo's. Echter, het is in het aard van het beestje. Als ie 'goed' is, dan voelt ie wat ie voelt, maar hij handelt er niet naar. Deze pedo's mogen wat mij betreft lid van een praatclubbie zijn en kunnen best in de maatschappij werkzaam zijn - in elke 'niet-kind-gerelateerde' baan. (kat niet op het spek binden.)
Als ie 'stout' is - dan doet ie niet meer mee...

MalteseKnight | 20-12-11 | 10:37

@Semolina Pilchard | 20-12-11 | 10:30
Nou, je zult als samenleving inderdaad met deze mensen moeten dealen. Ze zullen, zoals je stelt, niet weg gaan.

Persoonlijk ben ik voor enorm lange straffen voor de pedoseksuelen die hun voorkeuren hebben omgezet in daden. Deze mensen moeten zolang mogelijk uit de maatschappij worden verwijderd.

Voor pedofielen die nog niet zover zijn gegaan zouden meer serieuze behandelmethodes - verplichte behandelmethodes, welteverstaan - moeten worden ontwikkeld alsmede algemeen worden verspreid, zodat deze mensen hun plekje kunnen vinden. Een plekje dat uiteraard nooit kan zijn als docent, zwemleraar, medewerker van een kinderdagverblijf, voetbaltrainer etc. etc.

Geen gelul over discriminatie verder ook, dat is gewoon common sense. Net als dat je niet met je tokkieharsens vanaf de publieke tribune gaat roepen dat je iemands keel gaat kapotknijpen.

Art Vandelay Ultor | 20-12-11 | 10:37

Heau even | 20-12-11 | 10:30 |
De Arnhemse politicus zat een jaar in de cel voor het bezit en de verspreiding van kinderporno.
www.omroepgelderland.nl/web/Nieuws-1/1...
.
Flinke straf voor "rare nieuwsgierigheid".

CoffeePatch | 20-12-11 | 10:37

@Tommygunner | 20-12-11 | 10:22
Bij verkiezingen zal iemand met een veroordeling zeer waarschijnlijk niet gekozen worden.
Maar volksvertegenwoordigers die NA hun verkiezing veroordeeld worden kunnen na hun straf gewoon hun termijn uitzitten. Ook dat vind ik onwenselijk.

niet voor de hond | 20-12-11 | 10:36

@Heau even 1030
[...] maar gezien het feit dat hij zelf geen kinderen heeft misbruikt, [...]
In het filmpje wordt heel wat anders gesuggereerd. Waar baseer je je *feit* op?

Jos Tiebent | 20-12-11 | 10:35

Heau even | 20-12-11 | 10:30 |
Dan verpest je het weer met die laatste twee zinnen.

sjaakdeslinksesul | 20-12-11 | 10:34

w.degene | 20-12-11 | 10:32 |

En hoeveel belastinggeld heb je daarvoor over?

zovoklets | 20-12-11 | 10:34

He van Meurs, kijk uit met oversteken. Kan glad worden in Arnhem.

The_Max | 20-12-11 | 10:34

@zovoklets | 20-12-11 | 10:31
Wordt daar ook kinderporno gemaakt?

Bakito | 20-12-11 | 10:34

@Heau even | 20-12-11 | 10:30 Spijker. Kop. Raak.

vraagstaart | 20-12-11 | 10:33

Ach, nu is het een pedo omdat hij slechts raadslid is. Was mijnheer partijvoorzitter van GroenLinks geweest, dan hadden de collega´s alle begrip voor zijn alternatieve seksuele voorkeur gehad. Kilo´s boter.

spanarchist | 20-12-11 | 10:33

Dien je geen verklaring van goed gedrag te overleggen voor een dergelijke functie?

Petrus de Rewa | 20-12-11 | 10:33

Pedofilie is net zoals elke andere seksuele geaardheid. Die verander je niet met celstraf. Ook niet met therapie; hooguit leert men dan beheersing van de driften. Pedofielen moet je daarom levenslang in de gaten houden.

w.degene | 20-12-11 | 10:32

Moedig van hem om weer die Raadszaal in te stappen, weten dat heel Nederland mee kijkt... Veroordeeld en straf uitgezeten voor het in bezit hebben van kinderporno. Walgelijke actie van die Martin, maar hij heeft zijn straf uitgezeten en moet gewoon weer aan de slag kunnen. Zijn straf is immers voorbij. Anders ligt het als hij daadwerkelijk kinderen heeft aangeraakt. Maar dat schijnt niet het geval te zijn.

Willem4246 | 20-12-11 | 10:31

Bakito | 20-12-11 | 10:29 |

Inderdaad. Of een islamitisch land!

zovoklets | 20-12-11 | 10:31

@Art Vandelay Ultor | 20-12-11 | 10:23
Als het om pedofilie gaat, mogen alle remmen kennelijk los. Pedofilie is maatschappelijk onwenselijk, maar nogmaals, het is een aard gelijk homofilie, geen ziekte. Er zullen dus altijd en overal pedo's zijn. Laten we ze op kosten van de gemeenschap thuis zitten of kunnen ze bepaalde functies -niet in het onderwijs uiteraard, ook geen zwemleraar- uitoefenen?

Semolina Pilchard | 20-12-11 | 10:30

Ik vind dit allemaal nogal overtrokken.

Ten eerste weet niemand hier wat de man exact heeft misdaan. Bij mijn weten had hij 'slechts' wat fotomateriaal. Hoewel in mijn ogen lichtelijk ziek, vind ik het wat anders dan zelf kinderen misbruiken en daar kinderpornografisch materiaal van maken. Neemt niet weg dat, wanneer zelfs de neiging van het bekijken van foto's bestaat, ik vind dat iemand hulp zou moeten zoeken omdat ik het een ongezonde drang vind.

Ten tweede verschilt dit niet wezenlijk van andere gruwelijke misbruikende, smerige, agressieve of welke andere van het 'normaal' afwijkende porno die op internet te vinden is. Of zelfs als filmpjes en foto's van door drugsbendes uitgevoerde executies. En die worden door velen bekeken, ook door velen hier op GS. Al is het maar uit nieuwsgierigheid. De mens is van nature nieuwsgierig, en wil het liefst dingen zien die hij eigenlijk niet zou willen zien. Zo heb ik ooit een filmpje gezien van een onthoofding met een kettingzaag. In mijn ogen heb ik daardoor meegewerkt aan de verheerlijking van extreem geweld leidend tot de dood, en liever had ik het niet gezien. Maar dat is blijkbaar heel normaal, net zoals porno waarin vrouwen overduidelijk worden misbruikt. Dat bekijken is blijkbaar niet strafbaar?
Allicht kwam het bezit van het fotografisch materiaal van deze man slechts voort uit eenzelfde rare nieuwsgierigheid van de mens. Dat praat het niet goed, maar nuanceert het wel.

Ten derde is de man gepakt voor zijn vergrijp, veroordeeld, en heeft hij zijn straf uitgezeten. Hij ontkent het niet, maar leeft ermee. We weten natuurlijk niet of hij ooit nog eens kinderpornografisch materiaal zal gaan zoeken of bekijken, maar gezien het feit dat hij zelf geen kinderen heeft misbruikt, maakt dat ik geneigd ben te vinden dat deze man een eerlijke kans verdient.

Een hoop nuance, daar kan de gemiddelde reaguurder van tegenwoordig in het neo-commerciële tijdperk van GS weinig mee, maar het is nodig.
Blijf zelf toch eens nadenken.

Heau even | 20-12-11 | 10:30

Hij is pedo, politicus, en aandachtshoer. Je krijgt als het ware drie voor de prijs van een.

rara | 20-12-11 | 10:29

Die vent hoort hier niet thuis. Laat die viespeuk lekker oprotten naar Thailand of Cambodja.

Bakito | 20-12-11 | 10:29

Weet niet wat walgelijker is, Van Meurs himself of dit staaltje Klarendals volkstoneel. Als er twintig pedo's met een kale kop, spierballen en tattoo's in de zaal zouden zitten, zouden al die helden op de publieke tribune hun bek dicht houden. Onze Tom incluis.

sjaakdeslinksesul | 20-12-11 | 10:29

*Kachel aansteekt met VOG-verklaring en iets over twee maten mompelt*

panacee | 20-12-11 | 10:27

Vaderlijke reacties hier, vaak vijandig, zijn zo slecht voor onze democratie.

Parelman | 20-12-11 | 10:27

Semolina Pilchard | 20-12-11 | 10:23

De oplossing is bij de volgende kiesronde niet op hem of zijn partij te stemmen.

zovoklets | 20-12-11 | 10:27

En jeetje, mensen veranderen wel in een stelletje primitieve barbaren zodra een pedo in hun midden is. Tis allemaal even triest.

ChristianV | 20-12-11 | 10:26

Wedden dat het hem te doen is om wachtgeld.. Ik bedoel als hij de eer aan zich zelf houdt, dan krijgt hij niets. En er is dus niemand die hem nu nog aannneemt.Dus met deze truc, krijgt hij dadelijk geld en hoeft hij niet te soliciteren, want dan kan hij van het wachtgeld genieten. Mocht hij echt ervoor willen zorgen dat hij never nooit meer aan het werk komt, dan is er nog een vacante directeursfunctie bij het Hofnarretje waar hij publiekelijk op zou kunnen soliciteren. Feit blijft dat hij pedofiel is en dus niet geschikt om een bestuurlijke functie in Nederland uit te voeren.Punt.

Schlomo De Peaumeaux | 20-12-11 | 10:25

Fleurige bedekking van die raadsvloer in Arnhem.

zovoklets | 20-12-11 | 10:23

Wel ironisch dat zowel in Arnhem als in Caïro op dit moment voor sharia-achtige methodes wordt gepleit.

Dat de man op geen enkele wijze nog geschikt is voor een publieke functie is evident, maar om nu je beschaving (in het geval van die mensen in het filmpje hun persoonlijke) opzij te zetten bij het maken van dat punt... tsjah.

Emoties zijn dus goed in het afschrapen van zo'n dun laag. Nogmaals bewezen.

Art Vandelay Ultor | 20-12-11 | 10:23

Pedofilie is een aard. Die vent heeft zijn straf uitgezeten, dus verder kop dicht houden. Of je bedenkt een legale oplossing voor zijn kinderlust.

Semolina Pilchard | 20-12-11 | 10:23

@niet voor de hond | 20-12-11 | 10:18
Oneens. Iedereen moet de mogelijkheid krijgen om op hem te stemmen. Dat zal waarschijnlijk toch niet meer gebeuren, dus geen nood.
Ook dit hoort bij een democratie. Ergens zijn die schreeuwerts, hoe begrijpelijk van hun kant ook, bezig met het zagen aan de poten van de democratie.

Tommygunner | 20-12-11 | 10:22

Grote camera heeft die Bernd Ebbo Visser.

applaus voor de paus | 20-12-11 | 10:22

Je bent ook wel simpel van geest als je denkt dat je weer gewoon je werk als raadslid kan uitoefenen, nadat je voor zo'n vergrijp een jaar hebt gezeten.

Bolesmales | 20-12-11 | 10:22

@Biff Eagleburger | 20-12-11 | 10:19 |

Dat geeft een mooi nieuwe aanvulling op 'een brug te ver'.

Parel van het Zuiden | 20-12-11 | 10:21

Lastig dit. Vieze pedo hoort daar niet thuis, maar reacties omstanders zijn ook dom, kansloos en asociaal.

Groetjos | 20-12-11 | 10:19

Zelfs al zou het wettelijk geen probleem zijn, dan nog zou meneer de veroordeelde pedofiel Martin van Meurs moeten inzien, dat de Arnhemmers hem nog liever aan z'n ballen ophangen aan één van de bruggen over de Rijn, dan dat ze door hem vertegenwoordigd worden in de gemeenteraad.

Biff Eagleburger | 20-12-11 | 10:19

De stad krijgt aan de lopende band wat ze verdient... met zo'n burgemeester.Naar die dame(en entourage) lopen/liepen diverse onderzoeken maar werden door VVD justitievriendjes vakkundig geseponeerd in het aanloopstadium.

hagelkruis | 20-12-11 | 10:18

Veroordelingen voor gewelds- en zedenmisdrijven zouden automatisch moeten leiden tot een levenslange uitsluiting uit de politiek op alle niveaus.
Dan ben je niet meer geloofwaardig in onze rechtstaat.

niet voor de hond | 20-12-11 | 10:18

Hij zit in ieder geval bij de goede partij. Die leverde met Brongersma tenslotte ook een pedofiele senator.

vraagstaart | 20-12-11 | 10:17

Geen pedofielen in een openbare bestuursfuncties!
Weer zo'n bespottelijk effect van de Nederlandse "zielig-cultuur".

Sunabalk | 20-12-11 | 10:17

Ja mensen, die celstraf heeft dus echt nut gehad.

Binx | 20-12-11 | 10:16

Pedofiel van de Arnhemmers?

vraagstaart | 20-12-11 | 10:15

Die zal wel op korte termijn zelfstandig in de raad verder gaan. Eerste groep 'Martijn' in Nederland een feit?

Parel van het Zuiden | 20-12-11 | 10:15

Net zolang boeroepen tegen die klootzak tot hij zichzelf ophangt.

Getson | 20-12-11 | 10:15

Die man is al gestraft.

Expert Homo | 20-12-11 | 10:14

Dat dit kan is al ziek. De politieke regels kloppen voor geen meter en niet alleen in dit geval natuurlijk.

provocativo | 20-12-11 | 10:14

Smerige vent.
Snap niet dat zo'n persoon zonder problemen weer terug kan gaan zitten.

Herr Knäckebröd | 20-12-11 | 10:13

Dit is precies wat die kerel wil: nu kan hij prima onderbouwen waarom hij op kosten van de staat thuis mag gaan zitten.

ChristianV | 20-12-11 | 10:13

Verschrikkelijk... Hoe kan het nu toch zijn dat een Pedofiel een ambtsfunctie mag bekleden. Ja, hij heeft zijn tijd volbracht in de gevangenis en daarmee zijn schuld aan de maatschappij voldaan. Maar, dat wil niet zeggen dat hij niet ziek in zijn hoofd is, met andere woorden; We zetten toch ook geen Pyromaan in de gemeenteraad!

Schlomo De Peaumeaux | 20-12-11 | 10:13

Hij had zich beter in een hoekje kunnen gaan schamen. Hier vraag je dan om...

Tommygunner | 20-12-11 | 10:13

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken