Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Landelijke actie: Sterf Bakfiets, Sterf!

dehorrorineenplaatje.jpg Eindelijk, we zijn begonnen! Forenzenblaadje De Pers (geen witte plekken) geeft vandaag de aftrap in een bijzonder ontluisterend artikel over Nederlands fietsleed. Fietsleed is op kanker en reuma na de belangrijkste reden om niet van het leven te houden. Fietsleed wordt zwaar onderschat en het is een schande dat van fietsleed nog geen leuk Sanoma-lifestyleproduct is ontwikkeld, zoals Pinkribbon van borstkanker een geinig glossy vrouwendingetje voor zielige BN'er-mevrouwen heeft kunnen maken. Maar daar gaat het niet om. Waar het wel om gaat is de allerlaatste alinea in dit belangwekkende artikel: (citeren aan) Na de scooter het meest vervloekte stedelijke vervoersmiddel. Op aarde. Een bakfiets heeft de breedte van minstens anderhalve normale fiets, manoeuvreert onhandig, neemt onnodig veel ruimte in beslag en wekt daarom – en door andere associaties – de nodige agressie op. Ze zijn ook nog eens niet te betalen. Verkopen dus die hap. Wat is er mis met een kinderzitje voor- en/of achterop? Dat ging vroeger prima. (citeren uit). Inderdaad! We zijn het zat met die kakfiets van Bugaboo en de Fietsfabriek. Opzouten van onze fietspaden met je tweewielerkiepwagencombinatie. Hoeveel slachtoffers moeten er nog vallen in de dode hoek van zo'n Montessori-traptractor? Hoe lang nog moeten normale fietsers zich ergeren omdat Anne-Claire net niet langs de Amsterdammertjes kan met haar Sterre en Judo voor in die Oilily-laadbak? Waar blijft het landelijk verbod op de bakfiets? Kindertjes kunnen gewoon op een zitje voorop het stuur of achterop, met zo'n handig opvouwbaar rugsteuntje en twee van die uitklapvoetsteuntjes. Simpel. Goedkoop. Veilig. De bakfiets is een nonproduct. De bakfiets veroorzaakt onzichtbaar leed. De bakfiets is de terreur van de identiteitsloze conformismehuismoeder uit Zuid die vrijwillig de JAN leest "voor de interviews". Bakfiets: NIE WIEDER! Sta op tegen de bakfiets en sluit je aan bij onze landelijke actie. Maak ook een statement en geef voortaan een lel aan uw bel als u een bakfiets passeert. We fietsbellen dat hockeytuig gewoon van onze fietspaden af. Dan maar zo. Twibbontip: hiero. *ringring*

Reaguursels

Inloggen

Ik vind ligfietsen veel erger! Die dingen zie je niet aankomen of ze 'fietsen' tegen je in. Opeens racet er zo'n gele banaanvormige fiets voorbij, vaak rakelings.

nietweer33 | 15-12-11 | 08:34

Speciaal voor de bakfietsmoeders heb ik een Hummer met bull bar gekocht. Sindsdien heb ik nergens meer last van. Stuurtjes met bloemen neem je met hetzelfde gemak mee.

Anders nog? | 15-12-11 | 03:32

Kan 020 gaza niet in z'n geheel verboden worden?

lauwebal | 15-12-11 | 02:19

Ideaal zo'n bakfiets! Afgelopen zomer de inboedel van 3 studentenkamers naar een ander studentenhuis verkast. Alles erop: kledingkast, koelkast, kat. Kost geen ruk als je het een dag huurt.

Filosoof-King in spe | 14-12-11 | 23:50

Bakfietsen zijn gewoon rijdende kutverkleiners bah

Rest In Privacy | 14-12-11 | 22:20

Bakfietsen, het minst grote probleem van dit moment. Zelfs hier in de grachtengordel hebben we er nog amper last van.

Scooters daarentegen: ergerlijk, vooral indien bezeten door grote grove breedheupige volksvrouwen uit Noord of mediterranen met hoge testosteronspiegels uit het Westen van de stad. Nee, dan toch echt liever het gestuntel van die enkele onwennige bakfietscoureur die je op zijn allereerste pappadag al het ravijn der seks-gedepriveerde sukkels in ziet rijden. Heerlijk leedvermaak.

p boos | 14-12-11 | 22:00

goh, ideaal ding zo een bakfiets, ik neem er 1

denjo5879 | 14-12-11 | 21:50

Sowieso hebben fietsers geen rechten in het verkeer.
Net als voetgangers en OV-gebruikers. Vooral die laatsten.
Want wie betaal hier de wegenbelasting? Juist.

Daarom breng ik als brave belastingophoester de kids met de SUV naar school. Als vrouwlief niet kan met haar SUV. Het geeft een goed gevoel, zoveel bijdragen aan onze samenleving.

ZDEV | 14-12-11 | 20:29

Bakfiets is irritant maar erger is fietsmeneer met achterop het dikke wijf van de Plus

Hans Otjens | 14-12-11 | 18:27

eindelijk weer eens een artiekel dat ergens over gaat! ga zo door geen style

swen | 14-12-11 | 18:25

"Montessori-traptractor"
geniaal!

Bulloch | 14-12-11 | 18:05

@kommaneuker | 14-12-11 | 15:54
-
... als ik moet kiezen tussen een tuthola op zo'n bakfiets vol met Tigo's, Emma's, Stijnen en Sara's en een tuthola in een auto die daar overheen kan rijden zonder afgeremd te worden - doet u mij dan de tweede tuthola maar.
-
De auto is ook welkom, trouwens.

azoturie | 14-12-11 | 16:26

Als jullie je eens in zo een (bijv.) Amsterdamse jonge moeder zouden verplaatsen (dit doe ik regelmatig btw), dan zou je tot de conclusie komen dat in die mooie stad het nogal onhandig is om met kinderen voor en of achterop bij elke straat te moeten stoppen omdat een tram langsmoet of een vrouw met een burka de straat wil oversteken. Met een bakfiets is dit een stuk handiger; de moeder hoef niet met gevaar voor eigen leven haar evenwicht te bewaren. Ik ben tolerant genoeg om niet tegen die bakfietsen aan te rijden, die moeders/ kinderen te mishandelen, of erover te bloggen.
Nu, het echte probleem: frustratie. Ik noemde net de burka omdat deze ook mooi in dat rijtje past; gefrustreerde mensen moeten altijd iets hebben om frustratie los te kunnen laten. Het onvermogen de uit hun eigen handelen voortgekomen situatie welke de frustraties veroorzaakt op te lossen, etc etc..
Dus die bakfietsen en burkas hebben we nodig om ons nog een beetje goed te kunnen voelen over onszelf :-)
Waar moet geenstijl anders over schrijven?
Een meisje laat haar tieten zien op de avro?
Dat er weer eens een zogenaamde aanslag gaat gebeuren?
moslims die graag onverdoofd slachten?
Wacht, misschien heeft een ex-relevante nederlander (mei li vos) iets ge-tweet!!!

mrhands | 14-12-11 | 16:25

Bert is in de leer geweest bij Youp van het Hek.Ik dacht tenminste een van zijn kollommen te hebben gelezen.

miko | 14-12-11 | 16:24

Liever een bakfiets dan die tuthola's die hun kinderen met de Defender 110 of Range Rover Vogue naar school brengen en dat ding parkeren waar ze maar willen omdat ze het verdommen om 5 meter te lopen.

kommaneuker | 14-12-11 | 15:54

@La Vie En Rose | 14-12-11 | 14:13
Ik weet niet op welke hoek je staat maar IK heb geen feiten verdraaid, en indien ja, dan toon maar eens aan waar. En schelden is een zwaktebod van je omdat je niet tegen de waarheid kunt Loesje. Ik heb noch Wilders noch de PVV er bij gehaald. Neem je pilletjes, dan gaat het misschien weer wat beter.

Hölzenbein | 14-12-11 | 15:53

@La Vie En Rose | 14-12-11 | 14:13
Zakkenwasser, stumperts? Ben je aan het einde van je praatjes of waarom begin je op mij te schelden? Ik heb de laatste dagen nergens Wilders en de PVV er bij gehaald. Obsessie? Neem je pilletjes nou maar eens, dan gaat het weer beter met je.

Hölzenbein | 14-12-11 | 15:43

Totale #faal om hierbij niet te noemen dat Indy staker kraker demonstructie lynckxmens broedplaats uit Kopenhagen #Christiania hier ooit de aanstichter van was.
Stelletje onrendabelen dat besloot rendabel te worden
www.pedersen-bike.dk

hfakker | 14-12-11 | 15:38

@Geerdt Wilders | 14-12-11 | 15:09
-
Mag ik u uitdagen om het tóch maar te doen? Wil de uitzondering die de regel bevestigt wel eens aanschouwen...

azoturie | 14-12-11 | 15:20

... weet je trouwens wie óók heel erg van bakfietsmoedertjes hield?

azoturie | 14-12-11 | 15:15

rara | 14-12-11 | 12:20 |
Nou kan ik wel een foto posten van een lekkere vrouw met/op een bakfiets maar dat doe ik niet

Geerdt Wilders | 14-12-11 | 15:09

-weggejorist-

freiherr Fapowitz | 14-12-11 | 15:06

Kieper die larvenbakken waar ze thuis horen; in de gracht

Tobi | 14-12-11 | 15:02

-weggejorist-

freiherr Fapowitz | 14-12-11 | 14:58

Ik ben het er volledig mee eens dat de meeste bakfietsen worden bestuurd door wijven die geen ene moer van de wereld om hen heen in het algemeen en het verkeer in het bijzonder hebben begrepen. Graag bevestig ik de uitzondering op de regel, want ik woon in een grote stad, waar de auto geen optie is vanwege de drukte op de weg, en heb 3 kleine kinderen die nog niet kunnen fietsen. En ja, dat gaat dan niet anders dan met een bakfiets... Dus niet alleen maar zeiken graag. Overigens ook een ideaal voor het vervoeren van 14 kratten bier ineens

Den Meester | 14-12-11 | 14:55

Dit is een LAP. Een 'Lokaal Amsterdams Probleem'. Nergens in Nederland heebben mensen structureel last van bakfietsen. In Rotterdam zie ik er zelden een fietsen. Hier zitten kinderen gewoon in een zitje voor en achter of in een auto.

Gezellig! | 14-12-11 | 14:51

@rara dat is heel geen milf, dat is een maagd. Een van de 72.

Lex Trumbauer | 14-12-11 | 14:42

@rara dat is heel geen milf, dat is een maagd. Een van de 72.

Lex Trumbauer | 14-12-11 | 14:42

Amsterdams probleem vlgs mij. Zoek t maar uit.

Jean Kloot | 14-12-11 | 14:40

La Vie En Rose | 14-12-11 | 14:16 | + 0
Waar is Wilders 'voor' dan?
In de VVD was hij voorstander van de versterking van de conservatieve vleugel van die partij. Daarna heb ik hem nergens meer voor horen pleiten.
Bovenal, zelfbenoemde schone, de PVV stuurt meer persberichten uit dan ik reaguursels. Mij betichten van obsesief gedrag is eigenlijk een manier van monddood maken. Van.... verboten.

Einde van de Domheid | 14-12-11 | 14:23

BB op zijn best "Hoeveel slachtoffers moeten er nog vallen in de dode hoek van zo'n Montessori-traptractor? Hoe lang nog moeten normale fietsers zich ergeren omdat Anne-Claire net niet langs de Amsterdammertjes kan met haar Sterre en Judo voor in die Oilily-laadbak?".... GEWELDIG !!!!!

hansvanvoren | 14-12-11 | 14:22

@La Vie En Rose | 14-12-11 | 13:28
De koningin van Pechtold en Cohen er aan de haren bijslepen, La Vie En Rose.

Bakito | 14-12-11 | 14:21

*Mijn naam is Bakfiets, Bakker-de-bakfiets, de schrik van het fietspad, ze zeggen dat ik gek ben......*

bakkerdebaksteen | 14-12-11 | 14:19

bakfietsen - gelukkig zijn die hier in t zuiden net aan de Belgische grens maar weinig te vinden, helaas heeft een vriendin van mijn buurvrouw er wel 1 en parkeert dat ding dan ook gewoon in het portaal waardoor het bereiken van mijn voordeur een hindernis baan wordt.. nou ben ik de flauwste niet en verhuis de bakfiets t hoekje om .. tja dan staat tie wel niet meer droog maar in ieder geval niet meer in de pad.. en wat krijg je een hoop gezeik over me heen dat ik van haar bakfiet af moet blijven , ik ben associaal.. nou dan liever associaal dan een bakfiets trapper die denkt dat de hele wereld van haar is.. mijn comclusie, de bakfiets zelf is het probleem niet het zijn de bestuurders van die dingen..!!!

MissMeanAndNasty | 14-12-11 | 14:18

@Einde van de Domheid | 14-12-11 | 13:49
In jouw door Wilders/pvvhaat vergiftigde 'brein' wel ja.

La Vie En Rose | 14-12-11 | 14:16

Welke Hollandse fietsfabrikant maakt nog een stuur waarop je een kinderzitje kan/mag bevestigen zonder serieuse risico's voor de ingezetene van dat stoeltje?
Daar wel eens over nagedacht Bert, voordat je weer zo'n slecht stuk de wereld instuurt?
Laat die fietsboeren eerst eens fatsoenlijke fietsen maken en geen Chinese rommel.

Mauguio | 14-12-11 | 14:15

@Hölzenbein | 14-12-11 | 13:38
geBAKkenluchtfietsers zij ook zo goed in feiten verdraaien.
Neen, ongeloveloze zakkenwasser. Ik reageerde en reageer op stumperTs zoals jij, die vanuit hun obsessie overal Wilders en de PVV bij halen.

La Vie En Rose | 14-12-11 | 14:13

Zo 020 dit! En dan oproepen tot een LANDELIJKE actie? Op deze manier BB schaar je je bij degenen die je verafschuwt

Heisessie | 14-12-11 | 14:02

BAKFIETS BESTE UITVINDING SINDS TIJDEN!! Als electrische fiets om laten bouwen rijd als een speer!! Geen bumpertje bumpertje in het dorp/stad geen parkeerproblemen, makkelijk im boodschappen mee te doen en fietstochten door duinen geen probleem!!
Maar als je niet op gezien wil worden, succes met je SUV (ballenbak)!!
Massol....

diboxtello | 14-12-11 | 13:59

Jaloerse hunden, niet fucken met ons ultieme stadsbakkie. Gewoon sjeezen met dat ding, kunnen twee kids (van leeftijd boven stuurstoeltje in) plus twee kratten bier...

www.e-mobility-systems.com/cargobix/ca...

Niveaux N()ll | 14-12-11 | 13:55

Moehahaha, the revenge of the cargo bike

KLutsert | 14-12-11 | 13:51

La Vie En Rose | 14-12-11 | 13:28 | + 0 -
Als het over 'verboden' gaat, dan is de link vanzelfsprekend.

Einde van de Domheid | 14-12-11 | 13:49

@FreshClash | 14-12-11 | 13:28
Hoe weet je dat van die verzuurde schapen? Heb je ervaring met schapen?

Hölzenbein | 14-12-11 | 13:48

Valt onder de definitie bakfiets alleen zo een mega apparaat of ook een normale fiets met voorop een bak waar mensen die graag het hele fietsenrek blokkeren een krat op hebben gemonteerd? Minstens even irritant.

character55 | 14-12-11 | 13:42

Kaas de Vies | 14-12-11 | 13:31
Uiteraard en ik spuit een volwassen kerel zo van zijn fiets!

Hölzenbein | 14-12-11 | 13:39

Rustig maar Bertje, het komt allemaal goed, eet eerst maar even een fatsoenlijk ontbijt met als die koffie, dan stuiter je minder door de gangen van het GS redactiegebouw en kunnen we de artikels weer helder lezen zonder duizend bijzinnen. En wat die bakfietsen (bij De Pers) betreft, die zijn er o.a. gekomen omdat vanaf een gegeven gemeentelijk besluit de auto's zo veel mogelijk uit de stad weg te Jorissen en te hinderen, het volk massaal uit het rijdende blikje gepest is, de geplaagde burger het besluit genomen heeft zijn kroost, boodschappen of zich zelf per Fiets, bakfiets of scooter te vervoeren. Dat is dus gewoon een gevolg van het beleid. Afgezien daarvan is het fietsen met 1 of 2 kinderen incl. de boodschappen op de reguliere fiets niet te doen en ook onveiliger vanwege het gewicht en hoge zwaartepunt op de fiets kinderzitjes. Dat fietsers in de grote steden achterlijk bezig zijn staat los van de bakfiets, maar heeft meer te maken met het 'occupyen' van het eigen brein, middels afleidingen als muziek, pingen, chatten, bellen, twitteren en wat er allemaal onderweg verder nog gedaan word.

afdankert | 14-12-11 | 13:39

La Vie En Rose | 14-12-11 | 13:28
Haha! Homoseks is óók zondagsrust
Gaat het CDA breken?
Lowlandsbaasje verliest cool na subsidiescoop
LIVE! Rutte door de mangel
en zo kan ik nog wel even doorgaan...

... zijn allemaal topics waar je de pvv er bij de haren bijsleept schatje... Dus ook nog schijnheilig? Je lijkt wel een CDA'er, oh nee wacht...

Hölzenbein | 14-12-11 | 13:38

Ik voel me gekwetst door die doorgesnoven partysnollen die met hun uitgelubberde vagijn op dat draak van een vervoersmiddel de straten terroriseren.

mothersfinest | 14-12-11 | 13:36

@Dr Hak | 14-12-11 | 13:31 | + 0 -
Of een heliumballon, en dan combineren met kleiduiven schieten.

Ik zie weer een gat in de markt.

Kaas de Vies | 14-12-11 | 13:33

Kan er geen scootermotor op de bakfiets? En dan op de weg en niet meer op het fietspad.
Vrachtwagen er over heen en klaar!
Weer een probleem minder

Dr Hak | 14-12-11 | 13:31

@Hölzenbein | 14-12-11 | 13:30 | + 0 -
Je onderbuik dan wel uiteraard.

Kaas de Vies | 14-12-11 | 13:31

@La Vie En Rose | 14-12-11 | 13:28 | + 0 -
Holzenbrein en Bakito

De gebakken luchtfietsers.

Kaas de Vies | 14-12-11 | 13:30

@KevinBeun | 14-12-11 | 13:28 |

Ik geloof dat de lokale hermandad betreffende kruissluitel-terminator even bestraffend heeft toegesproken en toen begripvol en brullend van de lach weer is vertrokken.

ole guapa | 14-12-11 | 13:30

Nou, ze zijn anders bijzonder handig om bier in te vervoeren!

koekjesdeeg | 14-12-11 | 13:30

La Vie En Rose | 14-12-11 | 13:25
Gebrek aan woorden schatje? Ben ik niet gewend van je. Lieftallig en schoon? Bewijzen! Kan iedere onderdrukt viswijf van zich zelf zeggen bij wijze van spreken. Ik heb er een die moet ik drie keer om mijn buik draaien wil ik hem ondergebracht krijgen. Kan ik dus ook mee bluffen...

Hölzenbein | 14-12-11 | 13:30

@La Vie En Rose | 14-12-11 | 13:25 | + 0 -
Bij welk metro station hang jij dan? Want ik heb nog nooit een Rotterdamsche schone gezien.

Kaas de Vies | 14-12-11 | 13:30

ole guapa | 14-12-11 | 13:05

Medaille voor die man! wielrentuig is ook om wild van te worden.

KevinBeun | 14-12-11 | 13:28

@Hölzenbein | 14-12-11 | 13:08
Nee, vriend. Als het topic NIET over Wilders of de PVV gaat, sleep ik die er ook niet bij. Dat doen alleen maar bak- en luchtfietsers zoals jij, Einde van de Domheid en Bakito.

La Vie En Rose | 14-12-11 | 13:28

Hölzenbein | 14-12-11 | 13:02
Ja, dat soort verzuurde schapen vind ik verschrikkelijke kutwijven. Heb jij daar op jouw beurt problemen mee?

FreshClash | 14-12-11 | 13:28

Petrus de Rewa | 14-12-11
-
Dan bent u al enige tijd geleden uit 070 geëmigreerd, zo mag ik aannemen - er zijn zowaar weer kindertjes in Marlot
-
(Met een hoog gehalte aan expatkids, overigens, die 's ochtends bepaald niet in Babboebakken, maar veeleer in gepantserde Landcruisers gehesen worden... op weg naar héééle enge schooltjes...)

azoturie | 14-12-11 | 13:26

@Hölzenbein | 14-12-11 | 13:05
Nee schat, ik, als lieftallige en Rotterdamse schone bepaal graag zelf de richting. Bijzitjes zijn voor types zoals jij en @Einde van de Domheid.

La Vie En Rose | 14-12-11 | 13:25

@vetkleppert | 14-12-11 | 12:21

Helemaal met je eens. Het zijn ondingen en die wijven..... uitkijken doen ze niet, eerst kindje de straat op en dan kijken ze pas uit. Verbieden die dingen (en de bestuurders). Ook rijden ze onbeschoft.

Barbertjehangt | 14-12-11 | 13:22

@rara | 14-12-11 | 13:17 |

Daar heb je helemaal gelijk in. Ik ben er ook niet trots op, want ik ben inderdaad diegene met de ABS/motorkap en airbags. Bovendien vrees ik, dat als ik ooit zo'n ding raak, mijn auto überhaupt weinig schade heeft, waarschijnlijk beschouwt der AluBitch een 40KM-vehikel als een heuveltje of zo.

Vreemd, want bij werkverkeer, tractoren en wegwerkers heb ik dat helemaal niet. Maar, om een of andere reden roepen die krengen bij mij toch een ergernis op.... Ik moet me echt inhouden.

ole guapa | 14-12-11 | 13:22

@Freddie Stobart | 14-12-11
-
Het aardige van de grap is: daar waar de bakfietsterreur op haar ergst is (020- vanaf het Vondelpark tot de Stadionweg en West en Oost begrensd door Amstelveenseweg en Stadhouderskade) hebben ze óók nog eens allemaal een dikke Cayenne voor de deur staan...

azoturie | 14-12-11 | 13:22

Goh, knap hoor, bakfietsen bashen. Grappig ook.

-veel voor dit artikel.

Lyrthion | 14-12-11 | 13:21

Pikkebaas | 14-12-11 | 13:16

Een echte pikkebaas kan zijn evenwicht toch wel bewaren?

LJBrinkhorst | 14-12-11 | 13:20

@azoturie | 14-12-11 | 13:16
Marlotkindertjes, die term heb ik lang niet gehoord... :)

Petrus de Rewa | 14-12-11 | 13:20

Als je zo'n onderwerp nou nog zelf zou bedenken, maar klakkeloos De Pers citeren....

Jo de Banjo | 14-12-11 | 13:19

Een bakfiets is best handig, als er geen benzine meer is.

Boris Poepnagel | 14-12-11 | 13:19

en die conditieloze dozen komen niet weg bij een stoplicht of heuvel en veroorzaken zo enorme opstoppingen. of gaan nota bene met ze tweeen naast elkaar fietsen om over NIKS te lullen.

Satria | 14-12-11 | 13:18

@w.degene | 14-12-11 | 13:13
-
Vertelt u dat óók even aan al die advocaten die 's ochtends van en naar het Paleis van Justitie moeten?

azoturie | 14-12-11 | 13:18

@Freddie Stobart | 14-12-11 | 13:16
Beste opmerking van het hele topic.

vetkleppert | 14-12-11 | 13:18

@ole guapa | 14-12-11 | 13:11
Te dicht op een voorganger rijden is gevaarlijk. Maar ja, als het misgaat is de ander dood, en jij niet want jij hebt goeie airbags. Dus wat heb je te verliezen, behalve je no-claim? Het leven van een ander is tenslotte minder belangrijk dan jouw topsnelheid.

rara | 14-12-11 | 13:17

Als je niet eens een auto kunt betalen, waarom begin je dan in vredesnaam aan kinderen?

Freddie Stobart | 14-12-11 | 13:16

@LJBrinkhorst, fietszitjes zijn gevaarlijk met op en afstappen, voor je het weet lazert alles om. En het wordt onpraktisch als je meer dan 2 kinderen hebt.
En een bakfiets staat lekker stabiel als je wacht voor een stoplicht.

Pikkebaas | 14-12-11 | 13:16

@niet voor de hond | 14-12-11 | 12:18
-
Ik weet niet op welk platteland u woont, maar in het straat beeld van míjn dorp van 652 inwoners (en NIET onder de rook van Amsterdam) is het straatbeeld rond de middag en rond vier uur alláng gekaapt door de Babboemammieterreur - die in hun arrogante nietsontziendheid in geen enkel opzicht onder doen voor hun soortgenoten uit de Cornelis Schuyt- of de Emmastraat in 020-Zuid.
-
Niet gehinderd door enige elementaire veiligheidsvoorziening (zoals daar zijn: fietsbel, licht, reflectors, oranje-vlaggteje-op-steeltje) raast het oudertuig de maximaal vijfhonderd meter die de koters op aanzienlijk gezondere wijze zélf met de benenwagen hadden kunnen afleggen van en naar huis.
-
Het wachten is op het moment dat er een grote terreinwagen met grove banden over zo'n nietsziende dwárs door rood fietsende combinatie met vier gezellige blondblozende Marlotkindertjes gaat.
-
(De Nederlandse reactie zal dan waarschijnlijk zijn dat terreinwagens verboden worden..)

azoturie | 14-12-11 | 13:16

@w.degene | 14-12-11 | 13:13
Etaleert u gerust even dat u een debiteuren crediteuren loonslaaf bent. En eentje zonder voorstellings- of inlevingsvermogen bovendien.

vetkleppert | 14-12-11 | 13:15

Bij mij in de straat in 020 staat het er vol mee. Die dingen hebben allemaal een dekzeiltje om de bak droog te houden. Gevolg is dat er in die zeiltjes zich heerlijke muggeneierennetjes vormen. Nog een reden om die krengen te haten.

number one | 14-12-11 | 13:13

Bakfietsen zijn prima waarvoor ze bedoeld zijn, namelijk voor de bakker en melkman om zijn waar aan te bieden, of voor een verhuizing (bv studenten binnen hun eigen stad). Niet voor je kinderen naar school te brengen die kunnen oftewel voor- en achterop of met hun eigen fietsje naar school. En als dat niet mogelijk is kan moeders ze ook nog lopend brengen.

Ir. Stubbur | 14-12-11 | 13:13

Op tijdstippen dat kinderen met de bakfiets naar school gebracht worden of weer worden opgehaald, is de fatsoenlijke man aan het werk! Wie klaagt dat hij met zijn auto niet langs een bakfiets kan, is een taxichauffeur.

w.degene | 14-12-11 | 13:13

@Zsa Zsa, mwah, babboe's zijn een stuk goedkoper dan 't mannetje of de fietsfabriek. En babboe's hebben een normaal stuur en geen stang. Ik ben er best tevreden over.
De remconstructie laat wat te wensen over, er is geen remkrachtverdeler, dus vaak in de bocht remmen kan je ineens een paar spaken kosten.

Pikkebaas | 14-12-11 | 13:13

Bakfietsen zijn echt zo GroenLinks. Ook hier in de Zuidvleugel van de Randstad zie je veel lutsers met zo'n ding. Vooral in blanke buurten met leuke ouwe pandjes. Postertje voor het lokale filmhuis voor het raam, bloemenkrans aan het stuur.

Over het algemeen heb ik er niet zo'n last van, maar bij de Appie kan ik mijn fiets niet meer kwijt, ook door die postmoderne trend om een veilingbak aan je stuur te laten monteren. Sowieso zijn die typische mammafietsen log en lomp.

Kiddo's kunnen ook voor of achterop de fiets, daar zijn prima zitjes van een bepaald merk voor. Half Nederland rijdt ermee rond, ook ondergetekende. Het fijne van die krengen is dat je ze bij niet-gebruik altijd er ff vanaf kan halen.

Tot zover uw consumentenman.

LJBrinkhorst | 14-12-11 | 13:13

En nu we toch bezig zijn: nog erger dan bakfietsen, nog erger dan wielrenproleten zijn..... 40-km-autotjes. Ik ben normaal een gematigd mens op de weg, maar als ik zo'n klapstoel op wielen voor me heb zitten gaat de rode waas aan. Rammelend en pruttelend beweegt zich dat tegen de heuvels op hiero. Iedereen in de weg rijden met hun kanslozenmobiel... Met stip op 1 in de ergernissen top-100 aller tijden.

Standaard zorg ik ervoor dat zo'n vehikel in zijn linker- en rechterbuitenspiegel tegelijkertijd mijn auto ziet. Vervolgens het grote licht erop en het achterraam van het hondenhok voor mij zachtjes zien beslaan van het transpiratievocht....

#lekkerranten!

ole guapa | 14-12-11 | 13:11

Weet je, in het ene artikel wordt de ouders verweten niet genoeg voor het kroost te doen. Investeer je een klein vermogen (1100.- op de bandjes) en fiets je ze verantwoord naar de zorgvuldig uitgekozen school is het goedverdoemme weer niet goed.

Pikkebaas | 14-12-11 | 13:11

Typo:
Het is niet Bugaboo, dat zijn kinderwagens. Babboe is overgewaardeerde merk bakfietsen.

Zsa Zsa | 14-12-11 | 13:10

Ooit had ik een relatie met een wild wijf. Een beest in bed. Laatst zag ik haar weer. Op zo'n truttenbakfiets rijdend met twee van die notoire jankende dreinkinderen in d'r bak. Het gaat niet goed met de mensheid.

Hanxie | 14-12-11 | 13:08

@La Vie En Rose | 14-12-11 | 13:01
En kwijlt de hele tijd iets over de *kuch* "kwaliteiten" van Wilders en de PVV? Ik zie het al voor mij ja...

Hölzenbein | 14-12-11 | 13:08

bakfietsen, moedersturen... *zucht*

Hempieman | 14-12-11 | 13:06

La Vie En Rose | 14-12-11 | 13:01
En jij zit dan als dat knotsgekke viswijf uit schubbekutteveen op het bijzitje?

Hölzenbein | 14-12-11 | 13:05

Nee dan wielrenners! Hier op de Heuvelrug wemelt het van die koers-kanslozen. Het fietspad tussen de bomen is natuurlijk niet oké voor de gevoelige tuup-bandjes, dus gewoon onzichtbaar over de weg slingeren, tussen de bomen. Achterlicht staat niet in het optielijstje van de Koga Myata dus dat is altijd grijsrijden.

Enkele jaren geleden heeft een door wielerkneuzen gefrustreerde automobilist alhier de ploeg opgewacht, samen met zijn vriendje kruissleutel.... Toen gingen er wat titaniumspaakjes aan....

ole guapa | 14-12-11 | 13:05

Bakbrommers zijn eigenlijk nog erger, omdat ze het irritante van de scooter verenigen met het lompe van een bakfiets.

Petrus de Rewa | 14-12-11 | 13:04

@ FreshClash | 14-12-11 | 12:58
Brengen ja. Het halen doet, bijvoorbeeld, Villa Vondel. Want moeders heeft het druk, ofzo. Veiliger ook; zo rond 14:30 ligt de eerste fles wit er al in.

Pa Cartwright | 14-12-11 | 13:02

@FreshClash | 14-12-11 | 12:58
Niet dat ik zo'n moeder ben (beetje moeilijk voor een man) maar is daar een probleem mee dan met zulke moeders?

Hölzenbein | 14-12-11 | 13:02

@Einde van de Domheid | 14-12-11 | 12:31
Ik zie EvdD als een bakfietserT met @Hölzenbein en @Bakito in zijn bakkie.
Naast hun politieke voorkeur hebben zij met elkaar gemeen dat zij alledrie lijden aan een Wilders en PVV obsessie van heb ik jou daar.


La Vie En Rose | 14-12-11 | 13:01

Idd ik erger me ook de groengele touwtyfus aan die kutbakfietsen. Idd niet in te halen en als je toetert strak in het middel blijven rijden. Weet nog wel dat ik altijd mijn scooter in een speciaal brommergedeelte ging stallen tegen betaling, ging prima nooit krassen of schade want iedereen is netjes voor zijn en andermans gemotiseerd tweewielert. Todat die KUT bakfietsen daar ook moesten parkeren omdat ze niet in de gewone stalling konden. Breed parkeren, inbouwen en krassen op je scooter waren orde van de dag. Daar ging ik GVD dus niet meer voor betalen, nu zet ik m'n scootert net even buiten het station en loop ik wel ff 3 min. Bakfietsen moeten dood, en wel nu.

KevinBeun | 14-12-11 | 13:00

Bakfietsen zijn inderdaad k.., maar laten we ons concentreren op groter leed: de scooters die net zo breed zijn als een bakfiets, maar die veel harder gaan.

bintang | 14-12-11 | 13:00

Bij mij in het dorp ruilen de dames de SUV in voor een bakfiets. Vind ik leuk. Niet leuk vind ik de mountainbikers die in groepjes van 10 en in het weekend de heuvels frequenteren. Met hun 40+ uitdijende achterwerken gevouwen om smalle zadeltjes blaffen ze me van menig glooiend voetpad, en passant mijn hond een pijnlijke dood toewensend. Dat zie en hoor ik de bakfietsertjes niet doen.

Geneeskrachtig Kruit | 14-12-11 | 12:59

Linkschdraaiende feel-good moeders die Mees en Anne-Fleur naar school brengen... Dat zij ook de mensen die zo'n plastic pop hebben staan met een vlag: 30 en niet harder.

FreshClash | 14-12-11 | 12:58

Hebben jullie ook zo'n mooie regenhoes ? Blijven de kleintjes lekker droog !!

Pikkebaas | 14-12-11 | 12:58

Bakfietsen zijn inderdaad dikke bagger ind e stad.
Moedertjes met zweet op hoofd en kwade blikken uitdelen naar een ieder die het waagd om in de buurt van haar kids te komen....
Kuthoeren allemaal :p

Marcel19799 | 14-12-11 | 12:58

@Hölzenbein | 14-12-11 | 12:54
Je staat op en je kinderen liggen met een bebloed achterhoofd op de weg. Dan nog maar liever een bubbelbadbakfiets:
www.impactlab.net/wp-content/uploads/2...

Petrus de Rewa | 14-12-11 | 12:57

Hier in het noorden rijdt mevrouw madmud ook op een bakfiets om de 4 kids 1 tot 5 jaar oud te transporteren.
ze zou ook de gezinslaro kunnen nemen maar die is af en toe wat lastig te parkeren voor school. nee het gaat hier niet over een pc hooft laro maar over een keurige klassieker van 35 jaar oud met bijbehorende topsnelheid en dito draaicirkel.
To the point: ze veroorzaakt zowieso overlast tijdens het transporteren.
Bijkomend voordeel van de bakfiets is dat den vrouw haar aarsch er lekker strak bij blijft!

madmudbas | 14-12-11 | 12:55

De bakfiets is een verrijking van onze Nederlandse fietscultuur.

Dat bakfiets.nl en fietsfabriek.nl nog lang mogen bestaan!

strikdewepstroper01 | 14-12-11 | 12:55

@Petrus de Rewa | 14-12-11 | 12:52
Ow ja. Opeens missen je kids een paar armpjes en beentjes vanwege dat... gedrocht.

Hölzenbein | 14-12-11 | 12:54

Laat iedereen dat even zelf bepalen joh. Met dit soort stukjes van verbieden want ik vind het niet mooi / leuk / handig profileer je jezelf in elk geval als een echte salonliberaal.

frotje | 14-12-11 | 12:53

zijn ze jaloers op de bakfiets?

blonde slet | 14-12-11 | 12:53

Gebakken fietsen. Het moet niet gekker worden. Tsss.

Hölzenbein | 14-12-11 | 12:53

Ik kom uit Arnhem, kan iemand mij even uitleggen wat een 'bakfiets' is? Moet je die eerst afbakken in de oven?

dlseth_ | 14-12-11 | 12:51

@Pikkebaas | 14-12-11 | 12:48
Ik fietste ook met drie kinderen op een fiets. De opmerkingen die je dan krijgt...

Petrus de Rewa | 14-12-11 | 12:51

Guttegut: GS, het Amsterdamse dorpskrantje. Hier in Rotterdam zie ik amper bakfietsen, ook niet in het roomblanke Hillegersberg of Kralingen. Een bakfiets is hier nog gewoon een vervoersmiddel voor zwervers en krakers.

brunswijk | 14-12-11 | 12:51

mooi topic, veel plussen weggegeven.

ganzo | 14-12-11 | 12:50

Hallo, ik heb net een hele mooie babboo big gekocht. Fietszitjes !?!?!?! Hoe in de hel krijg ik drie kinderen op een fietszitje ? Nee, deze bakfietsvader is heel blij met de nieuwe aanschaf. Trapt ook best nog licht.

Pikkebaas | 14-12-11 | 12:48

Ik erger me persoonlijk meer aan bakvissen maar dat is natuurlijk mijn eigen probleem.
Misschien moet ik daar dan ook maar eens een stukje over schrijven, dat lucht blijkbaar op.

irriducibili79 | 14-12-11 | 12:48

Zo heeft iedere regio zijn problemen. Hier glijd je uit over de ganzenstront.

speldenkussen | 14-12-11 | 12:47

Mooie jij-bakfiets Bert.

Superior Bastard | 14-12-11 | 12:47

@Kaas de Vies | 14-12-11 | 12:45
Hopelijk leest die draak van een Bandirah mee.

Dat komt er overmorgen tenminste iets grappig op GS.

Art Vandelay Ultor | 14-12-11 | 12:47

Gelukkig wordt er eindelijk eens iets van gezegd. Zodra ik hier op het dorp een bakfiets zie, zal ik het zeker doorgeven. Dat zal ze leren!

Jaap de Paap | 14-12-11 | 12:47

stoppen met kinderen maken is ook een optie, het is al druk zat

ITEACHYOU | 14-12-11 | 12:46

@Gutmensch aus 020 | 14-12-11 | 12:41 | + -1 -
Hahaha ik die het al onaangepaste alloctonen doen.

Hinderlijke bontkraagjes, 2 in de bak en 1 op de fiets, te sissen en te spugen.
Fantastisch, misschien kan iemand dit tekenen.

Kaas de Vies | 14-12-11 | 12:45

Trambaan afschaffen en parkeerhavens van maken, gratis natuurlijk, dan is het fietsenprobleem verdwenen

vanlinknaarrecht | 14-12-11 | 12:45

Terug op de achterbank, waar die ricco-kindertjes te huis horen.
Geen last van een reumatische,Ka.,of religieuze aandoening blijf ik in de fiets geloven.De normale tweewieler wel te verstaan.
Opzij opzij , opzij.

Ratzing. | 14-12-11 | 12:44

Ik ben zooooo blij met mijn bakfiets!!!:P Ik ga niet op zo'n wiebbel fiets met kind voor en achter! Stoor je maar lekker, ik ben blij!

MokumsMoppie | 14-12-11 | 12:44

Rauter beklaagde zich al in de oorlog over het gedrag van Amsterdammers op de fiets, niets nieuws dus..

Gifkikker | 14-12-11 | 12:44

Brussen slaat de plank maar weer eens flink mis met de zoveelste kansloze rant over zaken waar hij geen kont vanaf weet. Niks zo leuk als met je twee kleuters in het vooronder naar de speeltuin.

très cool | 14-12-11 | 12:44

@_ranz | 14-12-11 | 12:42 | + 0 -
Ik zeg dan altijd dat als ze zo door blijven gaan ik ze minkudo's geef op geenstijl.
Nou dan houden ze direct hun grote waffel.

Kaas de Vies | 14-12-11 | 12:44

In Arnhem zijn voetgangers zijn pas een gevaar, zowel voor zichzelf als voor de fietser. Elke dag een door de stad op en neer naar kantoor, zijn er altijd enkele idioten die zonder te kijken het fietspad oplopen (of zoals vandaag, je ondertussen ook nog een paraplu in het gezicht duwen). En dan kwaad worden als je zegt dat ze uit hun doppen moeten kijken.

_ranz | 14-12-11 | 12:42

@Nacho_Vidal | 14-12-11 | 12:40 | + 0 -
Dat is in dit geval dan 1 pagina teveel.

Kaas de Vies | 14-12-11 | 12:42

Je hebt ook handige fietsen met 2 kinderzitjes achterop. Die bakfietsen zijn ondingen.

Lafayette | 14-12-11 | 12:42

Ik woon in een stad die wordt geregeerd door linkse Hitlertjes die onder het mom van het milieu alles verbieden. Binnen de ring A-10 wordt er werkelijk alles aan gedaan om auto bezitters zo veel mogelijk te pesten, dwars te zitten en financieel uit te kleden. Bovendien heeft de opperidioot van wonen, Maarten van Poelgeest, bedwongen dat er in de stad geen nieuwe parkeerplaatsen bij mogen komen als er woningen gebouwd worden. Als je in Amsterdam woont ben je wel gedwongen om veel op de fiets te doen. En zeker voor jonge gezinnen is de bakfiets een uitkomst. Slapend kindje en boodschappen voorin. En als je ergens veel bakfietsen ziet weet je dat je in een goede buurt bent met veel autotochtonen (of aangepaste allochtonen).

Gutmensch aus 020 | 14-12-11 | 12:41

En weer worden we hier doodgegooid met Amsterdamse grachtengordelproblematiek. Waarom verplaatsen jullie de headquarters niet naar Emmen of Oss?
niet voor de hond | 14-12-11 | 12:18 | + 3 -

Ik weet een plaatsje aan de IJssel waar het wemelt van de (alternatieve) bakfiets.
Dus niet louter een grachtengordelprobleem.

katohy | 14-12-11 | 12:41

@vetkleppert | 14-12-11 | 12:37 | + 0 -
Ik heb Amsterdam altijd vreemd gevonden.
Daar hebben ze dus een tramlijn die van beide kanten gebruik maakt van 1 spoor.
Ook dat stratensysteem is vrij moeilijk voor mij te begrijpen.

Kaas de Vies | 14-12-11 | 12:41

@Art Vandelay Ultor
Inderdaad, tuig is het die midlifecrisers die geen motor kunnen betalen!

Zure Boer | 14-12-11 | 12:41

Ik vind anders die fietsen met een kratje voor op het stuur anders veel irritanter. Die mensen slingeren, en die kut dingen nemen in een fietsenrek zo even 3 plaatsen in beslag. Dus ook weg met de kratfiets.

Jippie | 14-12-11 | 12:41

Kaas de Vies | 14-12-11 | 12:39
Geenstijl heeft maar 1 pagina...

Nacho_Vidal | 14-12-11 | 12:40

Erger dan bakfietsen zijn weer die klote kinderwagens met 2 kinderen naast elkaar. Die nemen de hele stoep in beslag en dan mag je op de weg lopen om die kolere dingen te passeren.

pascallo | 14-12-11 | 12:40

"Verkopen dus die hap" <<-- Dat is geen oplossing, De Pers!

Flibbage | 14-12-11 | 12:40

-weggejorist-

de buren | 14-12-11 | 12:39

Ik zie dit meer als een specifiek Amsterdams probleem, waarom is dit frontpage materiaal?

Kaas de Vies | 14-12-11 | 12:39

Flikker op, Brussen. Ga shag roken ofzo, met je gezeik, maar laat de bakfiets met rust.

Bor2601 | 14-12-11 | 12:38

@Kaas de Vies | 14-12-11 | 12:34
Probeer je eens te verplaatsen in islamsterdam. Verkeersregels gelden daar alleen voor automobilisten. Voetgangers, fietsers, skaters en bakfietsers krioelen gewoon zoals ze zin hebben, niet gehinderd door stoplichten of wat dan ook. Wie maakt ze wat? Bekeuringen zijn er tenslotte ook alleen voor automobilisten.

vetkleppert | 14-12-11 | 12:37

Goed initiatief! En dat ze praktisch zijn dat is waar máár ook mijn grootste ergernis.

Met zo'n kakaccentje: "Nee... de kids naar schoolbrengen, boodschupjes doen... harstikke händig"

overVecht | 14-12-11 | 12:37

@vetkleppert | 14-12-11 | 12:32 | + 0 -
Ja vind ook altijd vervelend die zelfmoordvoetgangers als ik weer eens over het trottoir rij.

Kaas de Vies | 14-12-11 | 12:34

@Bakito | 14-12-11 | 12:32
Verbieden zou verboden moeten worden.

Stormageddon | 14-12-11 | 12:34

Een topic over bakfietsen.

En iedereen gaat los. Heerlijk.

Nacho_Vidal | 14-12-11 | 12:34

*Yvonne Jaspers belt*

Einde van de Domheid | 14-12-11 | 12:33

Als die wijven niet continu alle moeite deden hun kinderen onder je auto te werpen, zouden ze lachwekkend zijn.
Maar in dit strafkamp ben je als automobilist altijd automatisch schuldig, zelfs als iemand jouw auto uitkiest om zelfmoord onder te plegen.

vetkleppert | 14-12-11 | 12:32

wederom een heerlijk goed in verdiept bashtopic ,
wat wal nog kant raakt!

feboburger | 14-12-11 | 12:32

De hele wereld staat in brand en de Nederlanders hebben fietspadproblemen. Op zo'n moment weet je dat de welvaart zijn hoogtepunt bereikt heeft.

Freddie Stobart | 14-12-11 | 12:32

@Stormageddon | 14-12-11 | 12:27
Wat heb jij toch tegen verbieden?

Mag dat niet of zo?

Bakito | 14-12-11 | 12:32

PVV Pravda van verboden artikel!

Einde van de Domheid | 14-12-11 | 12:31

Ik vind Utrecht nog wel meevallen qua fietsers. Ok, ze fietsen op plaatsen waar het niet kan en mag maar als je je echt wilt ergeren aan fietsers die levensmoe zijn, moet je naar Groningen.

blinde kip | 14-12-11 | 12:31

@rara | 14-12-11 | 12:20
Dat is een NIDLF

niet voor de hond | 14-12-11 | 12:31

Alleen al vanwege dit bericht ga ik vandaag nog een bakfiets kopen!

Chris666 | 14-12-11 | 12:31

De Hakbar-fiets, een fiets speciaal ontwikkeld voor terroristen met een baard, met speciale beschermhoezen zodat hun baard niet in hun kettingkast verdwijnt. Ook genoeg ruimte voor 100 kilo aan springstof en een stuurmount voor je Kalasnikov.

Ik zie een gat in de markt, want elke aanslag moeten ze een nieuwe kopen.

Kaas de Vies | 14-12-11 | 12:30

-weggejorist-

mrhands | 14-12-11 | 12:30

Beste Bert,
loop naar de maan, de pomp, het dak op, ga eens wieberen, opzouten en hou eens op met die boerenkooldebat met Steventenhavenachtige proporties aannemende bakfietshaat!
Bakfietsen zijn goed!
Bakfietsen houden ons strak, kosten geen parkeergeld passen in de Nederlandse traditie. Mocht je wel eens in Amsterdam komen dan kun je je beter inzetten voor het opheffen van de fietsriksha. Daarnaast moet Nederland direct de Segway op de openbare weg toelaten! En Bert, ga je eens richten op iets nuttigs.

Einde van de Domheid | 14-12-11 | 12:29

jan-lul-de-behanger | 14-12-11 | 12:24
Volledig mee eens.

Sinds ik een rijbewijs heb en het donkerder is geworden heb ik een nieuwe missie in het leven; fietsers ontdekken.

Je ziet ze gewoon niet.

Nacho_Vidal | 14-12-11 | 12:29

Nee, inderdaad. We hebben behoefte aan politici die niet naar school gingen.

Bakito | 14-12-11 | 12:29

Verplicht die lelieblanke koningskindertjes zonder regenkapje voor hun poffertjesporum door Schotelcity laten rijden volgens de route Jan van Galenstraat - Slotermeerlaan - Jan van Galenstraat!
Morgen om 10.00 uur verzamelen op het Buikslotermeerplein, zoniet wordt Sterre en Daniel voor straf een half jaar op een zwarte school geplaatst.

King of the Oneliner | 14-12-11 | 12:28

GOEDZO. Weg met die Bakfietsen!
Daarna gaan we door voor die irritante kratten en bagagedragers aan de voorkant van de fiets! Laat die hype over zijn.. Het is onhandig in de fietsenstalling.

nibh | 14-12-11 | 12:28

Verbieden? Als mensen voor lul willen fietsen moeten ze dat toch zelf weten? Je zou je ook wat minder snel aan anderen kunnen ergeren in de publieke ruimte, of anders die publieke ruimte mijden. Ook dat zijn keuzes.
Andere mensen zijn stom, doen stom, hebben stomme kinderen, rijden op/in stomme voertuigen die ze niet kunnen besturen, maar als je je daaraan ergert is dat primair je eigen probleem. Die andere mensen vinden jou ook stom, Bert. Jij wilde graag in Amsterdam wonen, want dáár gebeurt 'het'.
Nu, hier gebeurt 'het' dus blijkbaar niet, maar hier zijn ook geen bakfietsmoeders met Oilily-tuig in de laadbak.

Stormageddon | 14-12-11 | 12:27

@seven | 14-12-11 | 12:22
Ok, dan mogen ze verboden worden. ;)

Bakito | 14-12-11 | 12:27

Kirth Gersen | 14-12-11 | 12:22

Na de bakfiets is de belangrijkste bron van ergenis en hartverzakkingen, de vader die zijn zoontje fietsles in de ochtendspits geeft. Op het fietspad. Gosternokke. Als je nog niet kunt fietsen, dan heb je daar niks te zoeken! Gewoon weer in dat kinderzitje!

Biersmurf | 14-12-11 | 12:25

Fietsers horen op z'n kop in de berm of -nog beter- de prutsloot langs de weg. Horendol wordt je als automobilist in het donker en de regen van de onverlichte kamikazefietsers die ook nog pissig reageren als je ze met veel moeite in leven weet te houden.

jan-lul-de-behanger | 14-12-11 | 12:24

Het probleem zit hem niet in die bakfiets zelf. Dat zijn best praktische dingen.

Maar het zijn de oranje hesjes onder de fietsers. Zodra vrouwen zo'n ding aantrekken, veranderen ze in bloeddorstige Kenaus die denken dat de wereld om hen draait.

Maar eigenlijk is het gewoon triest, het is een soort penisverlenging voor zogenaamd hippe moeders.

bah

Nacho_Vidal | 14-12-11 | 12:24

@vetkleppert | 14-12-11 | 12:21
Als die kinderen te vaak uit de bak vliegen en op hun hoofd stuiteren krijg je dus de Martijn van Dammen, Jesse Klavers en Sywerts van Lienden van deze wereld.

Moeten we ook niet willen. Weg met de bakfiets.

Art Vandelay Ultor | 14-12-11 | 12:24

Gewoon flink wegenbelasting en parkeergeld op heffen. Dan is het gauw afgelopen met die overlastterreur.

vetkleppert | 14-12-11 | 12:24

Bertje woont in Utrecht, maar daar hebben ze ook grachten

RobdeNijscoman | 14-12-11 | 12:24

De bakfiets is de eco-hummer van de grachtenelite.

FrankVeer | 14-12-11 | 12:23

Bakito | 14-12-11 | 12:12
Bakfietsen zijn al de pc-hooft tractoren van het fietspad.

seven | 14-12-11 | 12:22

Bakfietsen werken idd agressie op. Zo heb ik eens woorden gehad met bestuurster die als klap op de vuurpijl ook nog eens Colette heette.

Der_Reet | 14-12-11 | 12:22

Sterker nog, laat die verwende kutkinderen zelf fietsen.

Kirth Gersen | 14-12-11 | 12:22

Ik heb er vrij weinig last van hier in de provincie...

Sunabalk | 14-12-11 | 12:22

@Biff Eagleburger | 14-12-11 | 12:15
Racefietsers die vloeken en tieren omdat ze moeten remmen voor een auto die netjes stopt bij het zebrapad wanneer een bejaard echtpaar aan het oversteken is mogen van mij zo in de brandende bakfiets.

Gefrustreerde midlife crisers.

Art Vandelay Ultor | 14-12-11 | 12:21

Als scooters parkeergeld moeten betalen laat die bakfietsers dan net zo veel betalen als een auto.
En ook wegens milieuoverlast weren uit binnensteden lijkt mij een strak plan,voor scooters ook bdw.

Beëlzebul | 14-12-11 | 12:21

Die koleredingen worden ook altijd en eeuwig bestuurd door zuurzeikerige linkswijven die het niet kunnen laten continu hun automobilistenhaat te botvieren. Het liefst door een paar kinderen erin te zetten en die dan voor zich uit voor je auto te trappen. Onder het motto: je remt maar voor mijn overbevolkertjes, stoute automobilist. Hoe durf je uberhaupt een auto te starten in een wereld die zich aan mijn denkbeelden en mijn nageslacht hoort aan te passen.
Wat krijg ik een onbeschrijfelijke jeuk van dat soort wijven.

vetkleppert | 14-12-11 | 12:21

Bijna 12:30. Even mijn zoontje ophalen.

Pa Cartwright | 14-12-11 | 12:20

En, lucht dat op Bertus?

Bixier | 14-12-11 | 12:20

@seven | 14-12-11 | 12:18
Wat is er mis met traagheid?

Bakito | 14-12-11 | 12:20

Weet je wat nog veel VEEL erger is?

Die achterlijke bloemen op het stuur.

Burgertruttenrebelsheid.

Nacho_Vidal | 14-12-11 | 12:19

Henk Spaan heeft daar eens een column aan gewijd. Hij noemde die dames bakkewijven. Iemand die een linkje weet naar dit schitterende episteltje?

Het meisje van Yde | 14-12-11 | 12:18

"tweewielerkiepwagencombinatie"

Naar ik meen heeft zo'n hok drie wielen.

Pa Cartwright | 14-12-11 | 12:18

Bakfietsen zijn als de traag rijdende sleurhut voor je op een N weg met inhaalverbod.

seven | 14-12-11 | 12:18

En weer worden we hier doodgegooid met Amsterdamse grachtengordelproblematiek. Waarom verplaatsen jullie de headquarters niet naar Emmen of Oss?

niet voor de hond | 14-12-11 | 12:18

Kindje voorop het stuur is ook een prima wind-/regenscherm

adhnee | 14-12-11 | 12:16

@Bakito | 14-12-11 | 12:12
Goed punt, maar met de naderende crisis verwacht ik eerder een toename van het aantal bakfietsmama's dan van het aantal SUV's.

rara | 14-12-11 | 12:16

Ik mis racefietsers in het Persartikel. Verder is een mooie bakfiets een brandende bakfiets.

Biff Eagleburger | 14-12-11 | 12:15

Volgens mij zijn niet de bakfietsen het probleem, maar het feit dat iedere huisvrouw zonder ervaring op zo'n ding mag rijden. De pro-bakfietsrijders veroorzaken geen overlast, omdat ze weten hoe je met zo'n bakfiets rijdt. Da's nog best wel lastig, namelijk.

rara | 14-12-11 | 12:14

"Fietsleed is op kanker en reuma na de belangrijkste reden om niet van het leven te houden." true story

EllaRouvoet | 14-12-11 | 12:13

Zitten vaak wel prima MILF-jes op die dingen!

Geerdt Wilders | 14-12-11 | 12:12

Inderdaad , koop maar een tweede of derde SUV om je kids naar school te brengen.

Wat denken ze wel!

Bakito | 14-12-11 | 12:12

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl