Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE OM NOM NOM. Aarde eet Heerlen op

heerlenloon534.jpgDit is een sinkhole in Guatamala. Aarde die nom nom nom doet. Zo ziet Heerlen er morgen bij daglicht er ook uit. Een heel winkelcentrum foetsie. Een heel dorp kwijt. Wellicht dat heel Limburg in de diepte verdwijnt. En dat komt prima uit zo met de feestdagen voor de deur. As we speak is er zand aan het verzakken onder winkelcentrum 't Loon. De hele constructie staat onder enorme spanning en kan elk moment KNAP doen. Iemand heeft met gevaar voor eigen leven een losgeraakte Pilaar des Doods gefotografeerd. De collega's van L1 zitten er bovenop. (En straks eronder, ka-tsjing.) LIVE meekijken naar de ondergang van Limbabwistan kan HIERRR op de Youtube. Toedeledokie Heerlen. We hardly knew ya. Update: Ook dat nog. Angry Birds.

Reaguursels

Inloggen

Mijnschade is niets nieuws. Was er al in de jaren 50 en 60 van de vorige eeuw. Gewoon stom dat er bij de bouw van het Loon kennelijk geen rekening mee is gehouden.

schnauzertje | 04-12-11 | 15:50

Laten we eerlijk zijn. Ben zelf in 't dorp Kerkrade geboren en getogen. Heerlen was de eerste 'stad' die ik leerde kennen. Met iets als de streetwise jeugd van Quid. Die zich bovendien ook nog eens verheven waande omdat ze 'n taaltje spraken dat leek op wat ik uit boeken kende. Steenkoolhollands dus! Nee, Heerlen is zowel wat mentaliteit als taalgebruik betreft nooit echt Limburgs geweest. Woon nu in 't Heuvelland en de hele vroegere Oostelijke Mijnstreek mijd ik als de pest. Moet ik per se in de buurt van Hoensbroek, Treebeek, Waubach en omstreken zijn, neem ik als voorzorgsmaatregel toch maar liever 'n antidepressivum mee. Trouwens, de architectuur en sfeer van het centrum van Heerlen doet me eerder denken aan 'n Amerikaanse shopping mall uit de zeventiger jaren dan aan de DDR. Heb ze daar ook ooit geadviseerd om qua ontwikkeling eerder te denken in de richting van 'efficiënt shoppen' in plaats van zich blind te staren op de organisch gegroeide sfeer en gezelligheid van Maastricht en Aken. En neem nu Keulen. Totaal plat gebombardeerd en noodgedwongen halsoverkop herbouwd. Op de Dom en wat vooroorlogse restanten na niks geen architectonische schoonheidsbeleving. Maar wel oergezellig en zowat de bruisendste culturele plek van Duitsland. Waardoor? Doordat Keulen (ondanks een overvloed aan immigranten) zijn Rheinländische Leitkultur wist te bewaren. Terwijl Heerlen ontstaan is uit een mengelmoes van Limburgers en immigranten uit andere provincies en Oost-Europa.

WirMachenMusik | 04-12-11 | 12:53

Beweerde een van die Holland in da Hood-rapperts niet dat Heerlen dé gangstah-stad van NL was? :P
M-Bozz | 04-12-11 | 11:55
.
Zou kunnen. De "rapscene" in Heerlen is inderdaad groter dan in welke andere provinciestad dan ook, alleen komt het in Heerlen niet voort uit straatbendes, maar als onderdeel van de muziek- en dansscholen. Daarmee heeft men inmiddels mondiaal succes mee behaald.

Bytemaster | 04-12-11 | 12:38

@EA 827
Helaas is dat zo. Heerlen had een mooie, vroeg 20e eeuwse stadskern en de heren van het CDA en de PvdA hebben gemeend deze kern volledig te moeten afbreken om er vervolgens een jaren 60 betonstad van te maken, ondanks felle protesten. Het afbreken van een stadskern met uitstraling gaat heel snel, maar het vervolgens weer opbouwen duurt vele tientallen jaren... Gelukkig zit het sociaal en cultureel wel in een enorme versnelling omhoog, vooral met dank aan de VVD en de SP. Vooral die laatste heeft in de laatste 5 jaar meer bereikt, dan CDA en PvdA in 50 jaar. En dat ik als rechtsstemmer de SP zo'n compliment geef wil heel wat zeggen.

Bytemaster | 04-12-11 | 12:29

Die wepkep is zo nep als een hoeremetoeter. Of zit Heerlen soms 8 tijdzones terug? Want zo ver hier vandaan is het nog donker op het moment van schrijven.

Henk de Vries5236 | 04-12-11 | 12:17

Beweerde een van die Holland in da Hood-rapperts niet dat Heerlen dé gangstah-stad van NL was? :P

M-Bozz | 04-12-11 | 11:55

@Aktivist | 04-12-11 | 09:24
Je zegt 't goed, Heerlen met zijn DDR lelijkheid. Tenminste wat Heerlen centrum betreft, heb ik af en toe 't gevoel dat voordat ik erheen ga me eigenlijk gauw effe wat anti-depresiva zou moeten nemen, wat 'n kale ongezellige hoop beton (zoals Bytemaster al zei in 60's style) is me dat Heerlen centrum... nee, dan toch veel liever Maastricht met z'n historische gebouwen, en Aken sowieso.

EA 827 | 04-12-11 | 11:23

he dat had ik moeten weten, als ik 100 meter opzij was gelopen had ik de camera kunnen moonen

BozeHenk | 04-12-11 | 10:16

EA 827 | 04-12-11 | 02:22
Aken heeft idd meer uitstraling dan Heerlen en Maastricht samen en is ook mijn favoriet. Maar als ik moet kiezen tussen Maastricht en Heerlen? Vroeger ging ik graag naar Maastricht (heb er ook jarenlang gewoond), maar intussen is de stad dichtgeslibt met kak-boutiques, Leers heeft het culturele leven naar de periferie verbannen, zodat alleen nog André Rieu mag optreden in het centrum en de parkeertarieven zijn ronduit schandalig! Dan nog liever Heerlen, met zijn robuuste DDR-lelijkheid!

Aktivist | 04-12-11 | 09:24

@Bytemaster | 03-12-11 | 23:40
Kan wel zijn dat er nu zoveel is verbeterd in Heerlen, toch vind ik 't nog altijd 'n plaats zonder uitstraling, ga er alleen voor 't hoogstnodige heen, en zorg dat ik er zo spoedig mogelijk weer weg ben. Ik ga liever naar Maastricht, en nog veel liever naar 't voor mij zeer dichtbij gelegen Aken/Aachen, woon zelf in 't oostelijke gedeelte van 't heuvelland/mergelland, vanaf hier is 't tot Aken centrum maar 10 Km. :-D

EA 827 | 04-12-11 | 02:22

als verhuurder/eigenaar van zo'n flat spring je een gat in de lucht als de gemeente met een ontruimingsbevel komt - 12 verdiepingen, 18 gezinnen dat ding moet gewoon kapot.

ganzo | 04-12-11 | 02:20

Het valt op: Er is een grote mate van congruentie tussen de euro-zone, de FNV en Heerlen.

Dolphi | 04-12-11 | 01:12

@E Rectus Magnificus | 04-12-11 | 01:01
Ondergrondse omstandigheden die zijn veroorzaakt door de mijnbouwmaffia en niet goed zijn doorgegeven aan de overheden.

Bakito | 04-12-11 | 01:05

Kan een fout zijn van de gemeente, architect, constructeur en ja ook de projectontwikkelaar maar ik heb geen idee!

E Rectus Magnificus | 04-12-11 | 01:04

Bakito | 04-12-11 | 00:51 Dat is helemaal niet zeker, kan ook komen door ondergrondse omstandigheden, niet zo gek bij een mijnstreek, die de overheid niet goed in kaart heeft gebracht.

E Rectus Magnificus | 04-12-11 | 01:01

@E Rectus Magnificus | 04-12-11 | 00:46
Volgens mij is de oorzaak iets bouwkundigs.

Bakito | 04-12-11 | 00:51

Bakito | 03-12-11 | 19:13 Ik ben al dagen op zoek naar de oorzaak maar u kent hem al! Gaarne uitleg, in het kader van mijn bouwkunde examen kan ik het goed gebruiken namelijk!

E Rectus Magnificus | 04-12-11 | 00:46

@Le Roi | 04-12-11 | 00:11
Dat is wel typisch, want enkele weken geleden was er een reportage op tv dat veel meer mensen juist Maastricht links laten liggen en juist naar Heerlen komen om te winkelen, vooral omdat men in Heerlen niet zo chagrijnig zou zijn. Precies het omgekeerde van jouw beleving. Persoonlijk wordt ik ook liever door een Heerlenaar geholpen dan door een Maastrichtenaar.

Bytemaster | 04-12-11 | 00:29

Ik wens nu in Limburg te wonen, het is hier in Zwartboek verstikkend (niks mag, hoop gezever over dat elke zondagmiddag een mooie dame op bezoek kwam. ze moesten eens weten ha!). De Limburgers zijn wat relaxter. Ook relaxter dan de randstadters, met vrienden in Utrecht in een cafe is een ramp. Als het op betalen neerkomt dan moet de calculator erbij en even berekend worden wat iedereen nu precies schuldig is voor de eigen drankjes (meestal ook maar 1 of 2 drankjes want zuinig..) Zie je stapeltjes munten op de tafel BRR. Er waren dus ook Limburgers bij en die zopen hun Bourgondische kop vol, gaven rondjes maar kregen van de Hollanders niks terug. Typisch.

LTS gediplomeerd | 04-12-11 | 00:21

Ik wens nu in Limburg te wonen, het is hier in Zwartboek verstikkend (niks mag, hoop gezever over dat elke zondagmiddag een mooie dame op bezoek kwam. ze moesten eens weten ha!). De Limburgers zijn wat relaxter. Ook relaxter dan de randstadters, met vrienden in Utrecht in een cafe is een ramp. Als het op betalen neerkomt dan moet de calculator erbij en even berekend worden wat iedereen nu precies schuldig is voor de eigen drankjes (meestal ook maar 1 of 2 drankjes want zuinig..) Zie je stapeltjes munten op de tafel BRR. Er waren dus ook Limburgers bij en die zopen hun Bourgondische kop vol, gaven rondjes maar kregen van de Hollanders niks terug. Typisch.

LTS gediplomeerd | 04-12-11 | 00:21

@Bytemaster

Tja, statistisch gezien doet Heerlen en de regio "Parkstad" het inderdaad niet slecht. Toch kom ik in Heerlen, Brunssum, Kerkrade en aanverwante stadjes en dorpjes niet graag. De mensen staan me op een of andere manier niet aan; ze zijn chagrijnig en onvriendelijk. Ik heb jarenlang in die regio gewerkt en het is qua algemene sfeer gewoon deprimerend. Je merkt het niet alleen op de werkvloer, maar ook als je op een terrasje zit of iets vraagt aan een winkelmedewerker.

Een heel verschil met bijvoorbeeld Maastricht en Roermond. Daar heerst nog veel ouderwetse en bourgondische gezelligheid en daar heb je, voordat je het door hebt, nog leuke gesprekken met mensen die je pas net enkele minuutjes kent.

Le Roi | 04-12-11 | 00:11

En ja, ik ben na mijn studie teruggekeerd naar Heerlen en woon er met veel plezier: betaalbare woning in een rustige buurt, weinig criminaliteit, geen files, goede baan, binnen vijf minuten westwaarts fietsen het heuvelland, 5 minten oostwaarts fietsen een zeer uitgebreide koopstad, goede scholen, een enorm cultuuraanbod, goede infrastructuur.
De uitstraling van de binnenstad blijft een zorgenkindje, met die vreselijke jaren 60 bouwstijl, maar ook daar wordt aan gewerkt.

Bytemaster | 04-12-11 | 00:08

@LTS gediplomeerd
Dat bedoelde ik met mijn eerdere post. De stad wordt beoordeeld op de situatie van de 80-er jaren.
Burgemeester Sakkers heeft tijdens zijn ambtsperiode korte metten gemaakt met de drugsscene en de daarbij behorende prostitutie. Daarmee is ook de criminaliteit scherp gedaals en de veiligheid flink gestegen. Zelfs de werkgelegenheid stijgt op dit moment zelfs (terwijl die in de rest van Nederland daalt).

Bytemaster | 04-12-11 | 00:02

Ik heb namelijk gehoord dat een goed orgasme onbetaalbaar is. Een prima doel voor die nog waarde houdende metalen munten, die euros.

LTS gediplomeerd | 03-12-11 | 23:57

@Mr aarsch | 03-12-11 | 23:51

Dat is dus een vooruitgang enzo. Maar eh waar zitten die dames ergens in Maastricht nu?

LTS gediplomeerd | 03-12-11 | 23:54

LTS gediplomeerd | 03-12-11 | 23:46
Nee die dames met hun klandizie en hun pooiers zijn allemaal naar Maastricht verjaagd,zelfs de junk in het centrum zijn op 1 hand te tellen !
En dan te bedenken dat Heerlen 10 jr geleden nog meer junk per 1000 inwoners had dan Amsterdam !

Mr aarsch | 03-12-11 | 23:51

@Bytemaster

Vroeger, toen ik naar klanten moest in Heerlen, ging ik wel eens langs het station. Er liepen overal prosti's. Is dat nog het geval? Waar woon jij dan, nog van plan om terug te keren naar Heerlen?

LTS gediplomeerd | 03-12-11 | 23:46

zie ik rook daarbinnen?

flinkescheet | 03-12-11 | 23:45

En dan te bedenken dat ik afgelopen zondag nog daar was met kids om nog wat kleding te scoren ,en een verjaarskado .

Mr aarsch | 03-12-11 | 23:40

Ik kom zelf uit Limburg en mijn familie van vaders' kant uit de westelijke mijnstreek -Heerlen incluis- en toch vind ik dat Heerlen vandaag nog van de aardbodem mag verdwijnen.
De Droit | 03-12-11 | 19:1
.
Als kind, tiener en student had ik het als geboren en getogen Heerlenaar ook niet op deze stad. Er was niets te beleven, er was een enorm drugsprobleem en het was er kil. De afgelopen 10 jaar jaar is deze stad zo enorm verbeterd, dat ik er nu behoorlijk trots op durf te zijn. Vooral trots op het feit, dat Heerlen als één van de weinige gemeenten erin slaagt om sociale problemen wél op te lossen.
Probleem is, dat 90% van de mensen die erop afgeven dit doen op basis van het imago van de jaren 80.
Dit jaar is het voor het eerst in de geschiedenis, dat er meer mensen van Maastricht naar Heerlen trekken dan andersom. Dat zegt al heel veel.

Bytemaster | 03-12-11 | 23:40

Wellicht een beginnende aardbeving? De Feldbissbreuk loopt namelijk van Born, Sittard, naar Heerlen.

Imprimatur | 03-12-11 | 23:30

Snap niet waarom die Limburgers eigenlijk aan NL vastzitten.
LTS gediplomeerd | 03-12-11
.
Dat komt door koning Willem I die tijdens de vorming van België erop stond om Maastricht bij Nederland te voegen. Zo heeft men met inachtnemening van grondbezit van lokale machthebbers een grens getrokken om Maastricht bij Nederland te kunnen voegen.

Bytemaster | 03-12-11 | 23:29

Snap niet waarom die Limburgers eigenlijk aan NL vastzitten. Ze hebben een eigen taal, die veel ouder is dan het Nederlands (dus geen NL dialect zoals de onwetenden denken), ze zijn historisch meer verwant met de Duitsers, hebben een rijke cultuur en folkore, eigen cuisine, eigen geloof (want bijna alles katholiek), etc. Het lijkt in geen enkel opzicht op Holland (of dat goed is of slecht laat ik in het midden). Het kan zomaar een autonoom land zijn, met Greet Wildurs als president en de grenzen op slot (ook voor Hollanders)

LTS gediplomeerd | 03-12-11 | 23:16

educator | 03-12-11 | 23:06
Onderbouwde redenen... dat is zeker cynisch bedoeld in casu dit topic? Anders heb je bij deze de eerste.

Jos Tiebent | 03-12-11 | 23:11

wat hebben Limburgers ooit fout gedaan?
geef 3 onderbouwde redenen:
1.....
2.....
3......

educator | 03-12-11 | 23:06

Wow, das niet normaal meer!!

Bouwhelm nodig? www.stoerebouwhelm.nl

Oh je zou er maar je winkeltje hebben, of er wonen.
Leuke feestdagen ga je dan tegemoed

doogirl | 03-12-11 | 22:25

jump-to-it | 03-12-11 | 19:20
Nee er was ook nog ene Jolanda van Veluw.

Canis Spurcus | 03-12-11 | 21:43

wcrol | 03-12-11 | 19:49

De staat zullen ze niet aansprakelijk stellen! Hoewel de naam wellicht anders doet vermoeden waren de Oranje-Nassaumijnen toch echt privébezit!

Tora-Bora | 03-12-11 | 21:39

Waar is Jo Bonten als je hem nodig hebt?

glorikxpeauveeg | 03-12-11 | 21:29

@herder01/Peter01/Wijzemeneer | 03-12-11 | 20:41

Zo, weer een nieuw IP?
Zag dat je Powned ook al ondergespamd hebt.
Zal wel niet lang meer duren voor joris je naw hier publiceert en we ècht aan de grap van de dag kunnen beginnen.

Prof. D.A.H. Vintik | 03-12-11 | 21:25

Die hulpondersteuningen zijn ook uit het jaar nul. Is werkelijk niet over nagedacht. Als die steigerbouwer wat meer onderling verband in die ondersteuningstorens had aangebracht, dan het het nog wat kunnen uitrichten.

Ulle Ruttelflut | 03-12-11 | 21:08

@necrosis | 03-12-11 | 21:00

Hehe, nee maar voor Heerlen heeft het een voordeel;ze hoeven straks niets meer te slopen.Hebben al die corrupte bouwbedrijven ook het nakijken.

Tzakje | 03-12-11 | 21:04

Het is verdacht rustig hier, zit iedereen soms al in de schuilkelder voor de Superstorm des Doods?
*vrolijk doortegelen doet*

necrosis | 03-12-11 | 21:00

@Hölzenbein | 03-12-11 | 20:50
Ik weet praktisch niets van Limburg en wil dat graag zo houden.
Ik maakte me alleen zorgen om jou.
*sorry for caring*

necrosis | 03-12-11 | 20:54

@fuckje | 03-12-11 | 20:48
Zo rol ik (maar niet voor iedereen)....

necrosis | 03-12-11 | 20:52

inside job!

ganzo | 03-12-11 | 20:52

De PvdA staat op instorten, en in Heerlen nemen ze dat letterlijk.

j0shua | 03-12-11 | 20:50

necrosis | 03-12-11 | 20:28 | + -1 -
Ik woon in Noord Limburg remember?

Hölzenbein | 03-12-11 | 20:50

herder01 | 03-12-11 | 20:41 | + 0 -

Buiten het feit dat deze jongen of dit meisje niet in Nederland woont, gezien de verschrikkelijke taalfouten en niet weet wat links of rechts is, heeft hij wel een punt......

Rutger heet inderdaad Rutger

de deurwaarder | 03-12-11 | 20:49

@necrosis |20:39
Lievv dat je je zorgen maakt, maar onder de stad is geen gas gewonnen;

fuckje | 03-12-11 | 20:48

@herder01 | 03-12-11 | 20:41
Volgens mij heb je die gepost op de verkeerde site.
*zwitsals... zucht*

necrosis | 03-12-11 | 20:45

Stormageddon | 03-12-11 | 20:33 | + 0 -

.............

de deurwaarder | 03-12-11 | 20:41

-weggejorist-

herder01 | 03-12-11 | 20:41

@Stormageddon | 03-12-11 | 20:33
Ik vrees het ergste voor fuckje, ook daar doen ze aan mijnbouw (gaswinning) waardoor hele dorpen wegzakken.
Dat moeten we niet willen met z'n allen.

necrosis | 03-12-11 | 20:39

Krijgt Depla dan eindelijk zijn eigen fietsenhok?

Tzakje | 03-12-11 | 20:34

Overigens wel typisch Limburgs om bovenop mijnen te bouwen. Iedereen weet toch dat die dingen levensgevaarlijk zijn? Zelfs Lady Di wist dat en die was niet al te snugger.

niblett.files.wordpress.com/2011/06/fa...

Stormageddon | 03-12-11 | 20:33

Muggenzifter | 03-12-11 | 20:29
lijkt wel een GS topic anno 2011.

Geemp | 03-12-11 | 20:30

@ gentle giant | 03-12-11 | 19:12
Hij is goed :-)

kalasjniknal | 03-12-11 | 20:29

Kan ik een sms'je krijgen als de boel verder zakt ?
Ik zit nu steeds naar iets wat niet beweegt te kijken.

Muggenzifter | 03-12-11 | 20:29


Is er ook een live webcam bij de winkeltjes?

Harry de Slijter | 03-12-11 | 20:28

Open giro555 en red Hölzenbein, omdat het kan!

necrosis | 03-12-11 | 20:28

Had Geert Wilders al laten weten dat het de schuld van de moslims is? Tenslotte hebben die daar gegraven.

©69® | 03-12-11 | 20:27

Heerlen en de opkomst van de grauwe stoeten van de werkverschaffing.

*werktitel voor nieuw boek vastlegt*

mindovermatter | 03-12-11 | 20:21

Tommygunner | 03-12-11 | 20:12
Het is natuurlijk de vraag of een links of een rechts bedrijf de beton geleverd heeft van t Loon. Er moet een zondebok gezocht worden en openlijk met pek en veren in de studio van RTL Boulevard gedragen worden.

Hölzenbein | 03-12-11 | 20:20

Graaf van Egmont | 03-12-11 | 19:29 |

U bent geen Nederlander? Want met zo'n nick bent u dan wel erg goed geïntegreerd. Wat is, dat is nou eenmaal... maar voor mijn gevoel is het ook het buitenland. Duitse straatnamen en met alle respect... je verstaat ze niet.

Davidson | 03-12-11 | 20:19

Niet kutten maar stutten.

Wedstrijdkrokodil | 03-12-11 | 20:19

Toch inspirerend dat Heerlen onder de Romeinse opgravingen komt te liggen.

Geemp | 03-12-11 | 20:19

@Stormageddon | 03-12-11 | 20:14
Heel goed. Welcome back, ouwe stijlicoon.

Bakito | 03-12-11 | 20:17

Zie je, de aarde zorgt zelf voor een oplossing van het probleem (Limburgers).
*helemaal into Gaya-theorie is de laatste tijd*

King of the Oneliner | 03-12-11 | 20:14

-weggejorist-

beacontrictor | 03-12-11 | 20:14

@Bakito | 03-12-11 | 20:04
Iedereen is een reïncarnatie, volgens mijn Zen-leraar.

Stormageddon | 03-12-11 | 20:14

Er zit daar onder de vloer gewoon een lek in een afvoerbuis van het platdak naar de riolering. Door de regenval van de laatste dagen is er doordat lek, zand met het regenwater weggespoeld waardoor de vloer van de parkeergarage is weggezakt en er 1 pilaar is vrij komen te staan. Die ene pilaar doet dus niets meer, maar daardoor stort de plafon/vloer heus niet in. Wat ze nu moeten doen is die plafon/vloer over een lengte en breedte van zo'n 30 meter onderstutten zodat die zeer zeker niet omlaag kan gaan komen, en dan vervolgens gaan graven onder die pilaar, om eens ff kijken wat er nu precies aan de hand is, voordat je, mogelijk onnodig, een heel pand tegen de vlakte haalt.

jaco | 03-12-11 | 20:14

@Hölzenbein | 03-12-11 | 19:51
Ik dacht; als het huidige kabinet volgens links landelijk gezien de bron is van alles dat fout gaat dan moet dat ook voor lokaal niveau gelden met in dit geval de SP.

Tommygunner | 03-12-11 | 20:12

Ze kunnen beter de onderliggende kolenmijn heropenen, levert straks meer op.

Geemp | 03-12-11 | 20:11

Aan die foto te zien was er al veel langer sprake van verzakking.
Limburgse ontwikkelaars die nu eindelijk willen slopen en daarna huizen bouwen?
En de gemeente die wel even wil helpen?
Zaakje stinkt denk ik.

070 | 03-12-11 | 20:10

Heerlen cultstad.
Gelukkig hebben ze een PvdA burgemeester.

Geemp | 03-12-11 | 20:06

Daar zullen ze pas bodemprijzen hebben.
*gestenigd wordt met minkudos"

Hertogin v. Pauperen | 03-12-11 | 20:04

Stormageddon is dus een reïncarnatie. Woordkeuze is a bitch.

Bakito | 03-12-11 | 20:04

Ik vertrouw het niet, het is vast een viral van Limburg promotion, de PvdA, de dierenpolitie..... iets....

Einde van de Domheid | 03-12-11 | 20:02

-weggejorist-

beacontrictor | 03-12-11 | 20:02

Kunnen ze die dikke uit de +reclame niet als stutbalk gebruiken?

Eshek | 03-12-11 | 20:00

LOL @ de Heerlenaar die als enige in NL nu op de plus/min-knop zit te drukken. Moet een redelijk zwaar leven zijn.

sjaakdeslinksesul | 03-12-11 | 19:59

Shopping Loon Heerlen zoekt nog (tegen vergoeding) zwartepieten voor komende koopzondag om bezoek van Sint "op te leuken". Wie helpt?
www.facebook.com/pages/Shoppingcenter-...

sjaakdeslinksesul | 03-12-11 | 19:57

En Gaston, waar ging de straatprijs eigenlijk naartoe...........................

RIPo de clown | 03-12-11 | 19:54

hersenschade | 03-12-11 | 19:51 |

Ook in Limburg hebben ze een beerput.

Eurotokkie | 03-12-11 | 19:53

Heerlen was een al een gat en wordt straks een groot gat. Niemand zal het missen.

Haarkopje | 03-12-11 | 19:53

Zendt Studio Sport vanavond ook een samenvatting uit? Dan kijk ik die wel.

niet voor de hond | 03-12-11 | 19:52

jammer dat dit nu juist een in limburg moet gebeuren. als dit nu eens in amsterdam was, dan had de rest van nederland er echt wat aan.

hersenschade | 03-12-11 | 19:51

Tommygunner | 03-12-11 |
Tuuuuurlijk. Ze hebben te veel met rotte tomaten gesmeten. En komkommers joh... Je gelooft het gewoon niet.

Hölzenbein | 03-12-11 | 19:51

Straks gaat er weer gesteggeld worden wie de rekening kan oppakken. De overheid zal proberen om de mijnschade verwerpen (ON 1,2 en 3 waren staatsmijnen), terwijl bewoners dit weer willen aantonen om schadeloos gesteld te worden.
Er wordt gefluisterd dat er een andere oorzaak ook schuld kan zijn aan het drama. Namelijk het mijnwater project, dat warmte wint uit de oude mijnschachten.
Persoonlijk geloof ik dit niet. Het "Loongebouw" staat op een plaats waar jaren geleden ook al verzakkingen waren. Voor het theater, waar vroeger een parkeerplaats was, mochten ineens geen auto's meer staan.
Het terrein ziet er dan ook 'gegolfd' uit.
Ik vrees dat deze mensen straks hun huis/winkel verliezen ook nog aan het lijntje gehouden worden door de overheid die geen schuld erkent.

wcrol | 03-12-11 | 19:49

Wie een kuil graaft voor een ander..........

RIPo de clown | 03-12-11 | 19:49

Chiant | 03-12-11 | 19:42
Logisch. Mijn God is beter dan die van jullie.

Datkanikvéélbeter! | 03-12-11 | 19:49

Toch iets over het hoofd gezien bij het bouwen .

Eurotokkie | 03-12-11 | 19:48

De mijnen geven en de mijnen nemen!

RIPo de clown | 03-12-11 | 19:48

Dat wordt een dure grap voor Paul Depla, al die ondernemers uitkopen. Hij had zich net voorgenomen om na het Nijmeegse fietsenhok nooit meer in het landelijke nieuws te komen. In Heerlen gebeurt toch nooit wat, daar kan me niks gebeuren, dacht Paul.
Mis. Jammer joh.

Stormageddon | 03-12-11 | 19:47

-weggejorist-

geouwehoer | 03-12-11 | 19:44

En dat terwijl Nederland een aanzienlijk deel van haar welvaart te danken heeft aan die stad/regio... mijnindustrie heeft voor een belangrijk deel aan de naoorlogse opbouw bijgedragen.

Bezint eer ge begint, notoire goons!

Josjuh | 03-12-11 | 19:43

Heerlen. Ik had er echt nog nooit van gehoord.

Nacho_Vidal | 03-12-11 | 19:43

@Datkanikvéélbeter! | 03-12-11 | 19:35
Gelul. God bestaat helegaar niet, want wij zitten hier nu al twee decennia met een oecumenisch gremium van minimaal 20 personen non-stop synchroon te bidden voor de teloorgang, de totaalvernietiging, de verdamping, de ionisatie van de gehele Randstand met het epicentrum recht onder 020. Maar die belichaming van arrogante zinloosheid staat er nog steeds!

Chiant | 03-12-11 | 19:42

Een of andere gek is daar met een graafmachine een extra gat aan het graven. Hoe haal je in je hoofd!

sjaakdeslinksesul | 03-12-11 | 19:42

@Tommygunner | 03-12-11 | 19:37
Daarom.

If you cannot stand the heat, leave Sauna Diana...

Bakito | 03-12-11 | 19:40

@Chiant | 03-12-11 | 19:33
Niet alle mensen met linkse opvattingen zijn langdradig sprekende socialisten.

Bakito | 03-12-11 | 19:38

Vergeet Fukushima.

gentle giant | 03-12-11 | 19:38

Bakito | 03-12-11 | 19:36 |
Alweer eens! Noch mijn geruststellende woorden.

sjaakdeslinksesul | 03-12-11 | 19:38

@Bakito | 03-12-11 | 19:33
Achja. Je loopt niet hier rond met al die onzin en laptop kan ik natuurlijk gewoon uit zetten. ;)

Tommygunner | 03-12-11 | 19:37

Dion en zijn herauten zijn vast al onderweg om de zaak te redden....

brutus68 | 03-12-11 | 19:37

@sjaakdeslinksesul | 03-12-11 | 19:35
Het is een gotspe dat men niet naar jouw waarschuwingen luistert.

Bakito | 03-12-11 | 19:36

Als RTL het zegt dan moet het kloppen *proest*.

Hölzenbein | 03-12-11 | 19:35

Gutverdegutver krijgen die relimensen toch gelijk: God bestaat, want hij heeft mijn gebeden gehoord! Het is dan wel niet heel Limburg maar het is een begin...

Datkanikvéélbeter! | 03-12-11 | 19:35

Bakito | 03-12-11 | 19:32
Maar wel betaald van Vogelaargelden. Waarvan ik altijd al zei dat ze slecht besteed zouden worden.

sjaakdeslinksesul | 03-12-11 | 19:35

Regio Heerlen, breuken diep in de aardkorst, vulkanen vlakbij.
Op nog geen 10km van de plek des onheils in Heerlen spuit het water gloeiendheet (70gr) uit de grond. En dan nog die honderden km mijngangen.
Een uur geleden stond het zooitje nog overeind. Nog wel.

Quuick & Dirty | 03-12-11 | 19:34

Ze hebben het over sloopplannen. Ik zou gewoon wachten tot alles weggezakt is.

niet voor de hond | 03-12-11 | 19:34

@Bakito | 03-12-11 | 19:26
Jij PVV'ert!

Chiant | 03-12-11 | 19:33

@Tommygunner | 03-12-11 | 19:30
Nee, volgens mij zijn we tot elkaar veroordeeld....

Bakito | 03-12-11 | 19:33

De Droit | 03-12-11 | 19:16
Sorry maar Heerlen is de Oostelijke Mijnstreek, niet de Westelijke en ik kan het weten. Heerlen ligt ook geografisch in het oosten van Limburg, vandaar.

Hölzenbein | 03-12-11 | 19:33

Ow, volgens RTL nieuws gaat hij niet instorten.

Jammer.

Parsons | 03-12-11 | 19:33

Nu iedereen er toch veilig uit is, mag het hele zaakje van mij ook gewoon instorten. Wat een anticlimax zou het zijn als dat niet gebeurde.

Trumple | 03-12-11 | 19:33

Ik wacht wel op de herhaling...

Indates | 03-12-11 | 19:32

@sjaakdeslinksesul | 03-12-11 | 19:26
Nou, die aannemer zou toch ook beter moeten weten. Dat lijkt me dan weer zo'n VVD-er die zelf met zijn opgepimpt botoxwijf, dat ie heeft overgehouden aan een eerder bezoek aan Sauna Diana, in een lelijk landhuis net over de Belgische grens woont, al weer bezig met een volgend malafide project

*potje met vooroordelen weer dichtschroeft*

Bakito | 03-12-11 | 19:32

uool ʇ,

gentle giant | 03-12-11 | 19:30

@Bakito | 03-12-11 | 19:26
Een goede discussie heeft geen slot.

Tommygunner | 03-12-11 | 19:30

Davidson | 03-12-11 | 19:29
Mooi gezegd, maar echt niet waar.

Graaf van Egmont | 03-12-11 | 19:29

Ondanks alles... Het blijven toch je landgenoten.

Davidson | 03-12-11 | 19:29

Welke lul ondersteunt nou een pilaar des doods met een Altrex steigertje? Dat moeten we niet willen in Limburg. Ik zeg stutten die zaak.

Graaf van Egmont | 03-12-11 | 19:28

@Tommygunner | 03-12-11 | 19:22
Kort door de bochte stellingnames en ongenuanceerdheid zijn vaak nodig om tot de kern te komen. Maar dan als openingszet, niet als slotstelling.

Bakito | 03-12-11 | 19:26

Bakito | 03-12-11 | 19:13 |
Ze hebben daar al jarenlang een linkse meerderheid, met zelfs sp-wethouders. In 2008 is de boel in te loon gerenoveerd, met een PvdA-wethouder en PvdA-burgemeester waren verantwoordelijke.
Eens dus, laat dat linkse tuig maar bloeden!

sjaakdeslinksesul | 03-12-11 | 19:26

'Heerlen open voor Eurobonds'.

gentle giant | 03-12-11 | 19:26

jump-to-it | 03-12-11 | 19:20
Ja. Want hij heet Paul.

Jos Tiebent | 03-12-11 | 19:25

Hulde aan de gemeente Heerlen, die niet afgewacht heeft bij een ernstig probleem!

Johannes D. | 03-12-11 | 19:24

@gentle giant | 03-12-11 | 19:18
Wel 90% kans op regen hoor en zéker windkracht 3, dus een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Tommygunner | 03-12-11 | 19:24

`k had gedacht dat het allemaal weer overdreven, net als met die ``asbest`` gisteren in Rotterdam. Maar deze foto is toch wel heftig....

Paulkruger | 03-12-11 | 19:23

@Bakito | 03-12-11 | 19:20
*http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/12/vaarwel_heerlen_leuk_je_gekend.html#c143643781 in favorieten zet*

Tommygunner | 03-12-11 | 19:22

@Bakito | 03-12-11 | 19:13
Je vergeet de NWO en Micha Kat....

BerendB | 03-12-11 | 19:22

@Tommygunner | 03-12-11 | 19:18
Haha. Je hebt gelijk. ;)

Bakito | 03-12-11 | 19:20

Als ik die burgemeester van Heerlen,Stef Depla, op tv zie, moet ik iedere keer weer aan die pijpsessies in het fietsenhok van het gemeentehuis denken.

Ben ik nou de enige?

jump-to-it | 03-12-11 | 19:20

-weggejorist-

geouwehoer | 03-12-11 | 19:20

OT LOL @ de "BertBrussen aan/uit"-knop bij de Tweet du Jour.

Tommygunner | 03-12-11 | 19:20

@Tommygunner | 03-12-11 | 19:17, krijgen we maandag die storm nog, manmanman.

gentle giant | 03-12-11 | 19:18

@Bakito | 03-12-11 | 19:13
En dan ga ik altijd kort door de bocht...

Tommygunner | 03-12-11 | 19:18

Langleve het beleid van de overheid. Het risico bij de markt leggen en de belastingbetaler met de kosten opschepen.

Therapietje | 03-12-11 | 19:17

Pritt gebruikt "Des Doods" liever niet, maar er is geen andere keuze...

Tommygunner | 03-12-11 | 19:17

Ik kom zelf uit Limburg en mijn familie van vaders' kant uit de westelijke mijnstreek -Heerlen incluis- en toch vind ik dat Heerlen vandaag nog van de aardbodem mag verdwijnen. Sinds Den Uijl de mijnen sloot, was het niks, is het niks en zal het ook nooit meer iets worden -behalve een megabejaardentehuis met blauw- of paarsharige mensen achter de geraniums en de rollators.
Ik zal er geen traan om laten!

De Droit | 03-12-11 | 19:16

En nee, ik zit niet in een van de flats zichtbaar op de cam. Ongeveer drie kilometer afstand.

Bullehr | 03-12-11 | 19:16

Volgens mij gaan alleen een gedeelte van het winkelcentrum en de parkeergarage zakkie zakkie doen. Flat dus niet. Spijtig, heb er vanaf vijftien hoog een mooi uitzicht op.

Bullehr | 03-12-11 | 19:14

Wil de laatste die weggaat het licht uitdoen?

Bull Dozer | 03-12-11 | 19:14

Ah, de onroerend goed maffia heeft er weer eens toegeslagen. Zakkenvullen door goedkope bouwsels in de maag van hardwerkende burgers te splitsen, zonder deugdelijke voorbereidingen/onderzoek te treffen. Maar goed, als je veel poen hebt en overheden kunt omkopen, kom je overal mee weg.

Bakito | 03-12-11 | 19:13

Een Depla en een zuigende parkeergarage, gewoon bizar.
(wel respect voor de aanpak).

gentle giant | 03-12-11 | 19:12

De prangende vraag is nu: hoelang zal het nog duren?

ElMatadero | 03-12-11 | 19:12

Spannnnnnond! *popcorn klaarzet*

hondow | 03-12-11 | 19:09

Hoe zou het met Jordy zijn?

kapotte_stofzuiger | 03-12-11 | 19:09

Thuisblijven en dit kijken? Of toch kroegje?!

Hero_of_Time | 03-12-11 | 19:05

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl