Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NRC pleit niet echt voor generaal pardon

kiesmaar.jpg Hoop ophef vorige week omdat een lokaal courantje het opnam voor één jong Jossefje dat terug moet naar Eritrea moet. Prima timing voor feestdagenboekjesauteur Youp van 't Hek, die d'r zijn PR-machine tegenaan gooide. Vandaag denkt NRC: vooruit, dat kunnen wij ook. Maar dan niet met één zielig klein wegpestnegertje, maar met het hele kaartenbakbestand (PDF) van Defence for Children. Allemaal op een grote foto boven een persoonlijk verhaal van de Chef Zielige Gevallen Sheila Kamerman, over de 2000 uitgeprocedeerde kinderen die buiten het generaal pardon van 2007 vielen. Op een binnenlandpagina, niet eens onder opinie, maar met een zouteloze conclusie: "Een nieuw, selectief pardon voor deze kinderen zou wel iets oplossen." De fuk zeg. Als je stelling kiest, doe het dan goed. Schrijf dan op dat die machtsgeile CDA'ers eens voorbij hun eigen zetelbelangen moeten kijken, dat die schijnliberalen van de VVD hun beleid niet voor moeten laten kauwen door twee backbenchende SGP'ers en dat de PVV zich nondeju eens menselijk op moet stellen als het over kinderen gaat. En vergeet dan niet te vermelden dat Nederland het geparadeer met zielige kinderen op het Binnenhof & op TV kotsbeu is. Niet omdat we die negertjes niet heel zielig vinden met zijn allen. Maar gewoon omdat het beleid volkomen ruk is en we niet 2000 keer een nieuw asielzoekertje willen leren kennen. En zeg dán glashard: EN NU EEN GENERAAL PARDON VOOR DIE 2000 KINDEREN, GODVERDOMME. Maar dan in nuchtere woorden. Dán maak je een statement. En dan nog. Beetje laat hè. Onze Bassie zei dat twee maanden geleden al.

Reaguursels

Inloggen

NRC, meest Eurofiele en gezagsgetrouwe krant Nederland.

frisenfruitig | 01-12-11 | 13:09

Niks GP. En het argument dat ze helemaal vernederlands zijn gaat natuurlijk ook niet op; tenslotte gebruiken we de buitenlandse identiteit van wat oudere ama's en asielzoekende kindjes ook niet om ze direct terug te sturen naar het land van herkomst. Want dan is het plots niet onmenselijk om kindjes in een vreemd land te plaatsen..

sitzkrieg | 01-12-11 | 11:32

@da wizard | 01-12-11 | 02:14
Dat. Staat. Er. Niet. LEZEN!

Stormageddon | 01-12-11 | 03:21

Goed zo GS.
Stelling nemen voor kinderen, altijd +1...

da wizard | 01-12-11 | 02:14

Ja, moet ik toch ff I told you so, pesten, want dit had ik al maanden geleden voorspeld: na 2 generaal pardons die inmiddels al goed voor zo'n zeteltje of 6,7 zijn gaat de linkse VOC handel in de gelijkheid van den zieligerd en geloofsgehandicapten als moslims gewoon verder. U heeft het TOCH NIET DOOR, hoe hard u ook roept. De rechtsstaat maakt iedereen gelijk, dus iedereen heeft dan ook "bijgedragen" aan het onstaan van "onze" welvaart. Dus bestaat zelfs de economie of munt niet meer ( iedereen komt naar dit land om het geld te exporteren). De Mauro's zijn het nieuwste loot aan de linkse boom, die allang dood is, maar zeg es eerlijk, u stemt toch ook gewoon weer VVD? Niks geleerd dus...

zoisut | 01-12-11 | 01:17

Zullen we dan ook maar gelijk regelen dat het niet is toegestaan voor een Nederlands gezin met kinderen ouder dan 8 jaar om te emigreren naar een buitenland. De kinderen zijn immers ingeburgerd en het is inhumaan om deze kinderen te laten weggaan naar een onbekend ander land.
Hoe ver ga je om je gelijk te halen?

dantochmaar | 30-11-11 | 23:31

De boze enge levensgevaarlijke wereld buiten Nederland, waar allemaal enge mensen wonen, daar stuur je toch geen kinderen heen.

me,myself and IK | 30-11-11 | 23:09

2000 nieuwe generaal pardon klanten = weer 24 miljoen euro per jaar. Die andere 20000 uit 2007 kosten ons 240 a 300 miljoen euro op jaarbasis. U dacht toch niet dat deze mensen werken en belasting betalen. Ik hoor trouwens niets in de media over succes verhalen van deze groep mensen die wij zo gastvrij welkom hebben geheten.
Hatsikidee, na 4 jaar 1 miljard verkwist aan werkelijk kansloze gelukzoekers, van dat zelfde geld had een kamerorkestje uit het noorden wel een jaar of 50 gesubsidiseerd kunnen worden. Dus volgende keer niet zo klagen als de subsidie op je kunst wordt bezuinigd. Loop maar eens door een grote stad en je ziet je euro's op straat. Aurevoir is al weg, is volkomen autarkisch geworden op de franse campagne

aurevoir | 30-11-11 | 22:41

Doe mij een Lol,
Nederland is vol
Sinterklaas doet op zijn gemak,
de asielzoekers in zijn zak,
en zorgt voor zijn witte knol.

eenvoud doe het, en dat in mijn schoen een land zonder gezeur, NATOS (vraag dat de politie in Utrecht maar) en andere gelukzoekers, als je kunt weren en wat van je leven wilt maken, kan dat ook in het land waar je vandaan bent gekomen. Lef en doorzettingsvermogen en soms heel soms leren je mond te houden tegen de mannen aan de juiste kant van de hakmessen en pistolen. Neen niet hiernaartoe komen, wij sturen al jaren ontwikkelingshulp om jullie eigenlanden op te bouwen.

Me_nl | 30-11-11 | 22:34

Ik wil geen 2000 zielige kindertjes leren kennen en ik wil ze de komende 2000 jaar ook niet tegenkomen in dit land.

Tikkie Terug | 30-11-11 | 22:29

Een generaal pardon? Die kreet heb ik vaker gehoord!
Wacht maar tot Cohen c.s. weer op het pluche zitten!
Om zelf macht te kunnen uitoefenen creeer je sociaal zwakkeren!

hertog1 | 30-11-11 | 22:27

@Stormageddon | 30-11-11 | 21:06
Don't we all?

And I stand corrected.

Art Vandelay Ultor | 30-11-11 | 21:17

Stormageddon | 30-11-11 | 20:57 | + 0 - Je hebt gelijk, het was inderdaad anders geschreven dan dat ik het opnam. Las het nog een keer na, en zag wat je bedoelde. Had het met een andere insteek gelezen. Mijn stukje van Mozeskriebels | 30-11-11 | 19:16 | + 25 - was van andere aard, dat was alleen een mening en geen commentaar op het stuk. Mijn latere comment neem ik dan ook terug, als je fout zit moet je ook mans genoeg zijn om het toe te geven.

Mozeskriebels | 30-11-11 | 21:13

die 26.000 zielige gezichten van een paar jaar geleden waren toch de allerlaatste perdonners vanaf dan nooit meer??

Graftak | 30-11-11 | 21:08

@Art Vandelay Ultor | 30-11-11 | 20:39
Bart_Bart was aan het trollen om het onderwerp op moslims te krijgen. Vrij opzichtig ook nog. Van mij had het mogen blijven staan, maar ik ga daar niet over.

Ik heb liever Heads or Tails terug in de panelen. Of Van Frikschoten.

Stormageddon | 30-11-11 | 21:06

@Mozeskriebels | 30-11-11 | 20:55
En de mening van Fleischbaum over het generaal pardon in dat specifieke stukje is? Knappe kerel die dat eruit kan halen. Er staat geen mening over het generaal pardon in, wel over de besluitvorming daaromtrent. Een vrij essentieel verschil.
Overigens is van Rossum veel rechtser dan Fleischbaum, maar dit terzijde.

Stormageddon | 30-11-11 | 21:01

@Mozeskriebels | 30-11-11 | 20:44
Nee, dat is geen statement. Van Rossum roept NRC op tot duidelijkheid met een voorbeeld in kapitalen. Dát staat er. En Bassie schrijft op persoonlijke titel. Dat heet een column en die vertegenwoordigt niet de mening van de redactie maar van de scribent. Misschien moet dat voor de duidelijkheid maar in het colofon worden gezet, tot nog toe was dat niet nodig.

Stormageddon | 30-11-11 | 20:57

Stormageddon | 30-11-11 | 20:26 | + 1 -http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2006/11/pardon_een_spoeddebat.html
Dit bedoel ik dus met de stijl van vroeger en nu. I rest my case.

Mozeskriebels | 30-11-11 | 20:55

@Mozeskriebels | 30-11-11 | 20:52
Heb je je eigen comment niet gelezen?

Art Vandelay Ultor | 30-11-11 | 20:53

Art Vandelay Ultor | 30-11-11 | 20:50
Ik hou er wel van, een grote waffel bij binnenkomst. Fuck de farizeeërs.

Bakito | 30-11-11 | 20:52

Art Vandelay Ultor | 30-11-11 | 20:49 | + 0 -
Is dat zo? Vertel!

Mozeskriebels | 30-11-11 | 20:52

@Bakito | 30-11-11 | 20:49
Dan moet Stormageddon op gaan passen.

Art Vandelay Ultor | 30-11-11 | 20:50

@Mozeskriebels | 30-11-11 | 20:44
Je wil wel heel veel.

Art Vandelay Ultor | 30-11-11 | 20:49

Art Vandelay Ultor | 30-11-11 | 20:44
Dominante zwitsal, is slecht voor de verhoudingen binnen de roedel.

Bakito | 30-11-11 | 20:49

@Parel van het Zuiden | 30-11-11 | 20:32
Openlijk kritiek uiten op je tegenhanger. +1.

Superior Bastard | 30-11-11 | 20:46

Stormageddon | 30-11-11 | 20:26 | + 0 - EN NU EEN GENERAAL PARDON VOOR DIE 2000 KINDEREN, GODVERDOMME. En dan in nuchtere woorden. Dán maak je een statement. En dan nog. Beetje laat hè. Onze Bassie zei dat twee maanden geleden al.
Dit noem jij geen statement? En het linkje naar bassies stuk is ook pro Mauro, terwijl ik het daar mee oneens ben. En misschien heb jij de opzet van GS niet begrepen. Maar hierover verschillen we gewoon van mening. Ik weet wel dat een jaar geleden totaal anders werd geschreven over deze onderwerpen. Neemt niet weg dat hij er over mag schrijven, ik vind alleen de manier waarop niet passen bij GS. Ik wil juist lezen dat er wel degelijk binnen een jaar bekend is dat ze weg moeten, alleen door beroepsprocedures rekken ze het zolang dat ze dan uiteindelijk hier zolang zitten. Dat is iets wat ik meer verwacht bij GS. Zielige emo verhaaltjes lees ik al overal, ik wil juist de andere kant van het verhaal zien.

Mozeskriebels | 30-11-11 | 20:44

@Bakito | 30-11-11 | 20:41
Niet?

Ik was er niet bij en heb het topic verder niet nagelezen. Dan ben ik dus abuis.

Wat was de reden?

Art Vandelay Ultor | 30-11-11 | 20:44

Art Vandelay Ultor | 30-11-11 | 20:39
Dat was niet de reden voor de ban.

Bakito | 30-11-11 | 20:41

Verder moeten gewoon art 29 lid 1 sub c en d VW worden geschrapt. Ministeriële bevoegdheden horen gewoon niet in deze wet thuis. Laat dat aan rechters over.

Superior Bastard | 30-11-11 | 20:40

@Stormageddon | 30-11-11 | 19:42
Niet om vervelend te doen, want verder ben ik het wel eens met alles dat je in dit topic tot nu toe hebt gesteld, maar heb je in het tooltje gezien waar reaguurder Bart_Bart een ban voor heeft gekregen?

Kritiek is niet altijd meer gewenst. Wat ik jammer vind.

Art Vandelay Ultor | 30-11-11 | 20:39

Superior Bastard | 30-11-11
RUFLOPHAHAHIHI

Bakito | 30-11-11 | 20:37

Ach, de overbetaalde, edoch hevig gefrustreerde "van mijn belastingcenten", HBO loonslaven zijn weer goed vertegenwoordigd hier.
Goed, we schoppen ze er allemaal uit. Hebben jullie volgend jaar met de kerst echte methode champagnoise ipv witte wijn met spa rood aan de kerstdis.
Nu gelukkig?
Zeikwijven.

Superior Bastard | 30-11-11 | 20:33

Niemand weet wat Bassie precies zegt....

Parel van het Zuiden | 30-11-11 | 20:32

Je kunt zo wel aan de gang blijven. Over 3 jaar zijn er weer 3000 zielige Afrikaanse gezichtjes die allemaal moeten blijven omdat ze zielig zijn. Dit houdt nooit op. Niet mogen blijven/uitgesprocedeerd betekent gewoon TERUG gaan. Er is een reden waarom je verzoek (tot meerdere malen toe!!) is afgewezen. Alleen omdat je het lang hebt gerekt en gestrekt (zoals bijv. bij Mauro), wat Nederlands spreekt en wat vriendjes hebt en je uit een arm land in donker Afrika komt betekent niet dat je dan maar uit barmhartigheid zou moeten blijven... Dan hebben we over tien jaar duizenden zielige gelukszoekertjes!!

Graftak | 30-11-11 | 20:32

Ik vind Jossef helemaal geen lief klein schattig negertje en zo'n naam als "Jossef" zou al helemaal verboten moeten worden.

K.Zwellever | 30-11-11 | 20:32

Ik ben zó klaar met die emocrap. Je kunt er donder op zeggen dat die 'kinderen' (die drie bontkraagscooters bovenaan vind ik er ronduit eng en totaal niet als kind uitzien) met hun hele familie (=minstens nog 3 broertjes/zusjes want kinderbijslag) gewoon mogen blijven (want zo sneu en dit en dat) en Nederland betaalt hun uitkeringen wel. En dan krijgen we over een poosje weer zo'n zelfde groep Grote Bruine Ogen, en die mogen ook blijven (want toen mocht het ook en dit en dat, en zus en zo) en zo gaat het oneindig door. In Nederland veranderen sommige dingen gewoon niet. Nu niet en over tien jaar ook niet. En de media blijft sneue kindertjens ge/misbruiken, en de sneue kindertjens gebruiken de media net zo hard. Klaar ben ik hiermee. Jij ook?

Pearlyan | 30-11-11 | 20:28

@Mozeskriebels | 30-11-11 | 20:04
Er wordt stelling genomen tegen NRC. Dat klopt. Niet pro of contra generaal pardon. Dat staat er gewoon niet. Wat wel of niet GS-waardig is wordt niet door jou bepaald.
Jij vindt het een kut-stuk, en dat mag, maar schrijf dát dan (en voor mijn plezier het liefst met redenen omkleed). Ik geloof je niet als je zegt dat je vanaf het begin GS leest. En zo wel, dan heb je er dus vanaf het begin geen flikker van begrepen. Dat kan ook nog.

Stormageddon | 30-11-11 | 20:26

vetkleppert | 30-11-11 | 20:06
Er gaan geen treinen van Midden-Aarde naar Afrika.

Cuyahoga | 30-11-11 | 20:21

vetkleppert | 30-11-11 | 20:13
Bovendien ben ik niet zo'n wereldreiziger hoor. Frankrijk is voor mij al ver genoeg. ;)

Bakito | 30-11-11 | 20:16

@Bakito | 30-11-11 | 20:11
Alle drie.

vetkleppert | 30-11-11 | 20:13

vetkleppert | 30-11-11 | 20:06
Ben jij nou echt zo chagrijnig of maak je een grapje?

Bakito | 30-11-11 | 20:11

Waarom nou nooit eens een voorstel voor een "generaal sorry" en al die Maurotjes lekker op een boot terug te sturen.
Waarom moet alles maar blijven

GamesBond | 30-11-11 | 20:10

@Bakito | 30-11-11 | 20:04
Ik heb een beter idee: als jij nou eens vertrekt naar Afrika. Daar is het precies zoals je leuk vindt.

vetkleppert | 30-11-11 | 20:06

Stormageddon | 30-11-11 | 19:42 | + 2 -
Ik heb helemaal niets met stormfront idioten, ik ben gewoon realistisch. En ik heb nu al enkele keren stukjes gelezen die GS onwaardig zijn, is gewoon mijn mening, mag ik zeggen, en maakt me niet meteen een neo-nazi. Dat jou verweer meteen afglijd naar zo'n idiote opmerking zegt meer over jou dan over mij. Ik lees hier al vanaf het begin van GS, vandaar dat het me opvalt dat er opeens een ommekeer is in de berichtgeving. En misschien moet jij leren lezen, want er wordt wel degelijk een stelling genomen in het stuk.

Mozeskriebels | 30-11-11 | 20:04

Er zijn een paar miljoen negatieve, destructieve, bange autochtone Nederlanders die beter geruild zouden kunnen worden tegen even zoveel goedwillende en talentvolle negers. Dat zou goed zijn voor de economie, waardoor de belastingtarieven drastisch omlaag kunnen.

Dat overdreven gespeelde nationalisme kost de burger derhalve klauwen vol geld. Beetje realiteitszin mensen. Het verdorie 2012, geen 1926.

Bakito | 30-11-11 | 20:04

De gruwelijke arrogantie om te denken dat alle negertjes zielig zijn die hier willen blijven. Ik ben er helemaal klaar mee, niet alleen met de negertjes maar met de mensjes van de krant, van de gemeente en van de Pvda.

keeskluiver | 30-11-11 | 20:02

ik wil ook een generaal pardon, maar dan voor de opgelegde verkeersboetes, belastingaangiftes, gemeentebelastingen, inkomstenbelastingen, zorgpremies etc.

Verder hoop ik echt dat we na vandaag weer overgaan tot de orde van de dag en ons niet meer met dit soort dingen bezig gaan houden.

HOP, schouders er onder en Nederland een welvarend land houden en welvarender maken. Waarom zouden wij Hollanders iedere keer de puinzooi van een ander moeten opruimen....

Iedereen die ons probeert tegen te houden en hier enkel geluk zoekt...... Optieften.... hier is geen geluk voor je. Zoek dan maar ergens anders of bouw gewoon je eigen land op.

Damn

de deurwaarder | 30-11-11 | 20:01

En wij denken zeker dat het met een Generaal pardon over en uit is met dit probleem, dan moet je wel heel simple minded zijn. Zolang het CDA met al hun baantjes verweven in deze industrie en de linkse schreeuwers het voor het zeggen hebben, zitten we straks hier met twintig miljoen mensen waarvan miljoenen zielige afrikanen op een heel klein stukje land.
Wat een horror scenario!

lanexxx | 30-11-11 | 19:57

Overignes, mama Jossef al eens op TV Geweeest? Vast niet. Acht jaar hier en spreekt vast geen woord Nederlands. Dalijk mag ze blijven, leven lang uitkering...

Kirth Gersen | 30-11-11 | 19:56

Weet je wie ook een hekel aan negerkindertjes had ?

Gier | 30-11-11 | 19:54

Bovendien kunnen veel mensen slecht lezen: Van Rossum pleit niet voor een Generaal Pardon, maar roept het NRC op om écht stelling te nemen in plaats van mee te huilen met de wolven in het bos om één zielig negertje.
Of je pleit voor een generaal pardon en alle gevallen zoals Mauro en Jossef of niet. Meehuilen om individuele gevallen is hypocriet, op z'n minst partij-politiek angehaucht (mag ook, maar zeg het dan expliciet) maar vooral het cruciale probleem ontwijkend.
Enfin, lezen is ook een kunst.

Stormageddon | 30-11-11 | 19:52

mindovermatter | 30-11-11 | 19:21
Afstand

Freddie Stobart | 30-11-11 | 19:52

@Mozeskriebels ga eens in Griekenland kijken.

VredeOpAarde | 30-11-11 | 19:51

-weggejorist-

stainy | 30-11-11 | 19:49

-weggejorist-

Rob van Roos | 30-11-11 | 19:48

@Mozeskriebels | 30-11-11 | 19:35
Joh, dan maak je toch lekker stormfront je interweb-tehuis? Je hoeft hier niet te lezen. Als je het oneens bent met de scribent van het topic kun je dat rustig vertellen (itt de Joop en dergelijke), een ander voorschrijven wat ze wel of niet moeten vinden en publiceren is een hellend vlak.
Wat wel of niet op GS past is niet aan jou om te bepalen. Alles past op GS. Zelfs idioten als Hölzenbein en jij. Je zou je voor jezelf kunnen afvragen of jij wel bij GS past. Da's een vraag die je voor jezelf moet beantwoorden en niet bij de redactie moet neerleggen.

Stormageddon | 30-11-11 | 19:42

@Mozeskriebels | 19:35
Wie was dat ook alweer, die meneer die zei 'Wie niet voor mij is is tegen mij'.

hatari | 30-11-11 | 19:41

Youp houdt voor mij gewoon zijn Triple A-status:
Achterlijke Arrogante Aarslikker

Cuyahoga | 30-11-11 | 19:39

Pleur op met je generaal pardon. En stop eens met voor iedereen te lullen, Van Rossem.

Wat mij betreft gewoon Generaal Retour. Hoppa, wegwezen, en zeiken over zielig bij de ouders van die kindertjes, die zo dom waren 0031 als vluchtheuvel te kiezen. Niet bij de hardwerkende burger.

En wil je ze dan toch hier houden, dan onderteken je zelf maar de adoptie papieren. Van alle 2000 voor mijn part. Maar kom dan niet weer en publique zeiken, als de biologische ouders, net als bij Mauro, het kind niet willen afstaan. Want dan ligt (wéér) de schuld bij de ouders, en niemand anders.

Ik zeg: oprotten met die zieligheidsindustrie!!

Daar worden enkel Vogelaar c.s. wijzer van.

ZKH EénOog | 30-11-11 | 19:37

Selectie aan de poort, dan hoef je later ook geen pardonregeling toe te passen.

de euro middenweg | 30-11-11 | 19:37

@Verenigde Nederlanden | 19:29
U voelt zich niet thuis in een omgeving met een genuanceerde mening?

hatari | 30-11-11 | 19:35

-weggejorist-

Mozeskriebels | 30-11-11 | 19:35

Je kan er lang of kort over lullen, maar het is gewoon de overheid die deze mensen de gelegenheid biedt.

Jackanders | 30-11-11 | 19:34

Allen in een keer uitzetten is ook een oplossing.....

kees de short | 30-11-11 | 19:34

parafraserend: "één zielig uitzetnegertje is verschrikkelijk, 20 zielige uitzetnegertjes is een ramp, 2000 zielige uitzendnegertjes is statistiek."
Van dezelfde fijne man die zei: "Vertrouwen is goed, maar controle is beter".

King of the Oneliner | 30-11-11 | 19:32

-weggejorist-

VerenigdeNederlanden | 30-11-11 | 19:29

Ik hoorde op de radio dat er bij die 26000 van het vorige pardon een hoop leugenaars zaten die gewoon de kans hebben gegrepen om de boel te traineren en zo beloond zijn met een verblijfsvergunning en een uitkering tot hun 67ste. Door dit soort verhalen zeg ik nu gewoon stante pede het land uit met die jank kinders.

Willem VanDer Decken | 30-11-11 | 19:28

Nee hè, niet opnieuw een generaal pardon.

"Een Generaal Pardon is een gepasseerd station."

chop46 | 30-11-11 | 19:28

2000x pardon voor die kinderen. En als ze 18 zijn? Uitkering erbij? Woonruimte voor niks? Prima dat ze onderdak krijgen tot hun 18e, maar daarna zijn het geen kinderen meer. Ze kunnen dan wat mij betreft gewoon de procedure doorlopen, maar als het eruit is, is het eruit. Ik neem aan dat de meest schrijnende gevallen door de IND wel herkend en opgelost worden.

Merkava | 30-11-11 | 19:27

@Parsons | 30-11-11 | 19:21
De verdediging is in Nederland altijd het zwakste punt geweest.

En die scheidsrechters weten ook niet meer wanneer ze een rode kaart moeten geven...

irriducibili79 | 30-11-11 | 19:25

Menselijke empathie is omgekeerd evenredig met het aantal slachtoffers. 2000 slachtoffers doen ons niks. Een zielig afrikaantje wel. Dat snappen de hulporganisaties ook en daarom organiseren ze hun propaganda met een tegelijk.

sk!llz | 30-11-11 | 19:24

een generaal pardon voor 2000 kinderen is heel makkelijk om te zeggen
we vergeten heel de gezinshereniging dan mag je die 2000 x 5 doen
als het trouwens maar bij de x5 blijft

karel laars | 30-11-11 | 19:23

Wat een gezeik, dan Mauro nu weer Yossef of weet ik hoe die knaap heet. We moeten er mee stoppen, volgens de wet moeten ze het land uit. Dus weg met die knakkers....... Maar ja in dit achterlijke land leren ze het nooit.. Het zijn allemaal zielige negerTjes en ze zitten hier al zo lang. In het grijze verleden leerde je nog spreekwoorden en gezegdes...... 1 staat me goed bij.. "Zachte heelmeester maken stinkende wonden". En ziedaar het is nog steeds zo..... maw.... Nokken met die lui, eruit wie er uit moet en niks geen zielig gelul of het nu van Yoep komt of van de CDA dissidenten. NIET naar luisteren...

winged | 30-11-11 | 19:23

Voor deze keer ben ik het geheel eens met de beide laatste alinea's van Van Rossem. Dus ook met de conclusie van Bas Paternotte 02|10|11.

hatari | 30-11-11 | 19:22

Kom maar binnen hoor.

Allemaal!

Ik betaal wel, ben immers slaaf van de staat.

Parsons | 30-11-11 | 19:21

De enige manier om van die eeuwige emoporno af te komen is ze er alle 2000 compleet met aanhang uit te trappen. Met kerst.
Ze zij niet voor niks uitgeprocedeerd.
En laat ze daar dan maar vertellen hoe guur het hier is.

vetkleppert | 30-11-11 | 19:21

Freddie Stobart | 30-11-11 | 19:19 |
Wat let je?

mindovermatter | 30-11-11 | 19:21

Oh leuk, alweer een generaal pardon ? Gaan we zeker elk jaar doen ?

Marcus Porcius Cato | 30-11-11 | 19:20

Youp lacht de ballen van zijn kont om het 'feestdagenboekjes', volgend jaar ligt 'Josef' bij de kassA.

mindovermatter | 30-11-11 | 19:19

Mijn opa is ook zielig, met zijn anderhalve wasbeurt per week. En die heeft zijn hele leven in de rotterdamse haven lopen beulen. Laten we daar eerst eens voor zorgen.

Freddie Stobart | 30-11-11 | 19:19

Haarkopje | 30-11-11 | 19:17 |

Vaar dan meteen door naar Turkije, waar de beste man vandaan komt, dan heb je ook geen last van die EU-regels.

Kloo te Hommel | 30-11-11 | 19:19

Niks geen pardon maar gewoon met de boot van Sinterklaas mee terug naar Spanje.

Haarkopje | 30-11-11 | 19:17

Niks generaal pardon, gewoon allemaal terug. Dat is gewoon eerlijk, niet de één wel, en de andere niet. We moeten gewoon eens helemaal stoppen met asielzoekers, want oneerlijk. Alleen degene die geld genoeg hebben kunnen hierheen komen, en degene die echt in de shit zitten laten we keihard barsten. Help die gasten op hen eigen continent, in Europa hebben ze niets te zoeken. Het is echt niet zo dat heel Afrika onveilig is, dus ze kunnen ook gewoon naar een ander land in Afrika. Er is daar alleen geen gratis huis en uitkering, maar dat maakt toch niet uit als je voor je leven moet vrezen. Ook opvallend, in de arme euro landen zie je ze ook niet. Het is zo duidelijk als wat, asielzoekers in Europa bestaan niet, zijn stuk voor stuk gelukzoekers waarvoor u en ik mogen betalen. Hoe eerder deze waanzin stopt des te beter. Als we immigranten willen hebben, mogen we die dan tenminste zelf selecteren.

Mozeskriebels | 30-11-11 | 19:16

Stelling nemen mag niet van die machtsgeile Vlaming die de scepter zwaait op de burelen van de NRC. Hoe en wat komt ie binnenkort wel weer even uitleggen bij DWDD.

brutus68 | 30-11-11 | 19:16

Nu (alweer) een éénmalig generaal pardon betekent over 10 jaar wéér een éénmalig generaal pardon. Voorafgegaan door dezelfde media-ellende van de zielige negerjongetjes en -meisjes. Enzovoorts. Enzovoorts.

Er zijn maar 2 échte oplossingen: Of de grenzen potdicht voor asielzoekers of Afrika herkoloniseren. Take your pick. Het is allebei kut, maar blijven doormodderen op deze manier is nog veel kutter.

Stormageddon | 30-11-11 | 19:15

Ik zag gisteren een heel elftal volgevreten dikke voetbalnegertjes op TV.

En ze hadden net die 2 semi-Nederlands sprekende mannetjes eruit geplukt om het voorbewerkte verhaaltje af te ratelen.

Hun uitzet kwam trouwens van een bejaarde vrouw die pas gestorven was, wel vreemd dat die blijkbaar een PS3 in bezit had.

irriducibili79 | 30-11-11 | 19:13

Tien kleine negertjes op z'n Hollands.

rara | 30-11-11 | 19:06

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl