Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. Downloadverboddebat

sharingiscaring.jpeg Als er één ding moeilijker is dan het bezweren van de grootste financiële crisis ooit, dan is het wel het beteugelen van al die rabiate vrijheid op dat vermaledijde internet, waar series, films, muziek en allerlei ander auteursrechtelijk beschermd materiaal zomaar los rondslingert. En de consument al die terabytes aan amusement maar ongestraft bij elkaar rapen. VVD'er Fred Teeven (liberaal) wil in al zijn analogica het liefst iedere internetter op voorhand criminaliseren met een downloadverbod, maar een kamermeerderheid is tegen inmenging in internetgedrag. Blauwhelmpartij D66 ziet wel wat in een nieuwe licentieclub terwijl artiesten juist een petitie tégen dat soort Bumabemoeienis hebben ingediend. Maar volgens dit warrige verhaal van een hoogleraar die namens 'de rechthebbenden' spreekt, moet de Thuiskopieheffing afgeschaft worden wegens achterhaald en zullen we in ruil daarvoor niet aan het downloadverbod ontkomen. Totaalschisma dus, met verdeelde politiek, verdeelde belanghebbenden en verdeelde artiesten. Op dit moment zitten ze allemaal in de Troelstrazaal gepropt om deze lijst rapporten, speerpunten en richtlijnen tot een coherent beleid te kneden. Leuk voor de kijker thuis, politici die struikelen over dat altijd lastige internetnetlingo. Commissievergaderingen zijn rechtenvrij, dus meekijken kan op de TROELSTRATORRENT. UPDATE: Zie je wel. Die snackbarsmoel van de VVD wil NOG STEEDS een downloadverbod.

Reaguursels

Inloggen

@PausTokkie
Wat ben jij dom zeg.

Da was ik nie... | 01-12-11 | 04:21

Verhagen: downloadverboddebatverbod?

sjonnie | 30-11-11 | 23:04

Voorstanders van een downloadverbod zijn dwazen, denken de meeste niet-dwazen. Maar het zijn geen dwazen maar bijna altijd personen die een vorm van gesponserde relatie hebben met een zogenaamde belanghebbenden bij een verbod.
Een uploadverbod is het enige zinnige wat je kan doen.

vimes | 30-11-11 | 19:44

Te triest voor woorden, hun eigen internetsites e.d. krijgen zij niet op orde, want verouderd, lek en meer negativiteit. Maar ondertussen wel weten hoe het bij een ander moet, ongezien de typhus voor hen allemaal...

K. Metjes | 30-11-11 | 18:32

Mooi moment om die Teeven er uit te trappen lijkt me.
Als ik iets wil lezen/luisteren of zien, wil ik dat binnen een minuut via internet kunnen doen.
Zolang dat niet kan door de koppigheid van 'de industrie' is het hun eigen schuld dat ze inkomsten mislopen.
Als ik voor een redelijk bedrag een abo zou kunnen nemen op een platform waar alle films en series in HD te zien zijn, direct na het ge-aired is, en waar daadwerkelijk alle muziek (spotify had maar een zeer beperkte selectie imo) die gemaakt is in 320kb/s te beluisteren is, zou ik dat zeker prefereren boven het neuzen in torrents of het gratis bekijken van series in lage kwaliteit.
Wat, wat mij betreft, een bijna perfect platform is, in dit geval voor games, is Steam.
Sinds dat bestaat heb ik nooit meer een game gedownload en massa's gekocht.
Zo zou het voor series, films en muziek ook moeten werken.

'TrauMa | 30-11-11 | 17:27

henkdekanarie | 30-11-11 | 15:45 |

Jou partij heet de SP vriend!

PausTokkie | 30-11-11 | 17:23

Goedzo Teeven. Weg met alle profiteurs en nep VVDers als Meneer Meeuw | 30-11-11 | 16:24

PausTokkie | 30-11-11 | 17:18

Godverdomme, ik ben dan wel VVD'er maar die Teeven verpest echt alles.. ALTIJD!

Meneer Meeuw | 30-11-11 | 16:24

Pff, een hoertje van de entertainmentindustrie die Fred 'Stasi' Teeven. Deze 'liberalen' geven geen moer om de vrijheid van het individu, tijd voor echte liberale partij in NL.

henkdekanarie | 30-11-11 | 15:45

Brein, thuiskopie en al die andere buma-achtige shit opheffen in ruil voor een downloadverbod uit illegale bron, goede deal. Daarna moet de muziekindustrie maar zonder hulp van de overheid (dus geen extraspeciale hulp van de overheid bij opsporing, krijgt de buurtsuper nml ook niet) de daders/downloaders proberen te pakken en de muziek etc legaal trachten te verkopen.
Nu overtreden clubjes zoals thuiskopie en Buma altijd een belangrijk rechtsbeginsel, onschuldig totdat het tegendeel bewezen is, iedereen die een gegevensdrager zoals een lege cd of lege dvd koopt wordt immers direct beboet voor iets wat hij of zij wellicht in het geheel niet doet en die banco cd / dvd voor eigen backups/opslag van eigengemaakte bestanden gebruikt.
Ook geen downloadtax ouid, want iedereen standaard collectief straffen voor iets wat enkelen doen is absurd.

seven | 30-11-11 | 14:57

Dus de VVD is weer eens tegen de vrijheid of is die bereid op te offeren voor de EU...

da wizard | 30-11-11 | 14:55

Ik doe downloaden. En als ik het wat vind koop ik de cd wel. Verder moeten ze die ASCRUM-lul van een Teeven maar een rol in Hollywood geven als bullebak commissaris.

Willem VanDer Decken | 30-11-11 | 14:53

Alibido | 30-11-11 | 13:49
Spotify was goed legaal alternatief, maar nu draaien de muzieklabels dat opeens de nek om. /Rupsjenooitgenoeg

seven | 30-11-11 | 14:50

Downloadverbod lijkt mij fair. Maar dan wel coulance v diegene die nog stapels ongebruikte cd-r's hebben waarop ooit thuiskopieheffing is voldaan en de directie & medewerkers van die toko die vrijwel elke cent zelf hielden ipv door te geven met pek&veren behandelen en opsluiten wegens oplichting.

seven | 30-11-11 | 14:48

Verbot! Absoluut! Alles muss verboten worden, behalve wat nog wel mag. En dat wordt verplicht!

Geenstijl.nl muss natuurlijk ook verboten worden.

Rest In Privacy | 30-11-11 | 14:35

Teeven is een onbenul die de capaciteiten mist om grotemensenpolitiek te bedrijven.
Echte boeven vangen was toch veel leuker, Fred?

80 | 30-11-11 | 14:04

Downloaden is niet stelen, bij stelen pak je iets dat niet van jou is en de originele eigenaar verliest het. Met downloaden maak je eerder een kopie van het origineel en de eigenaar houdt het nog steeds in bezit.

Zonder Napster was er geen Itunes, zonder ThePirateBay geen NetFlix. Ik snap het echt niet dat er nog geen slim bedrijf is in Nederland die er even een interessant en goedwerkend alternatief biedt voor het downloaden en je zal zien dat het downloaden vanzelf zal afnemen. Op dit moment word je als koper drieduizenddubbel keer genaaid, want je bent je geld kwijt, als je een dvd'tje wilt zien moet je eerst halfuur door verplichte reclamekost, en word je uitgemaakt voor piraat terwijl je het originele DVD in bezit heb. En als je de film had gedownload, kan je de film gelijk aanzetten zonder reclamebullshit, en krijg je verdomme een veel beter product.

De reden dat piracy werkt is omdat het een beter product aflevert dan het origineel. Dat verklaart ook het succes van Steam en eindbaas Gabe Newell over piracy: www.gamepro.com/article/news/225276/ga...

Alibido | 30-11-11 | 13:49

Nog een tip voor iedereen die het nog niet gezien heeft "RIP: A remix manifesto" is een erg goede documentaire over auteursrechten, echt een aanrader.

Alfred E. Neuman | 30-11-11 | 13:23

Thuis entertainment is gewoon niet meer winstgevend. Films moeten hun geld opbrengen in de bioscoop en muziek moet hun geld verdienen met werken.
De (goede) artiesten en de acteurs, die dit begrijpen hebben geen nadeel van het downloaden. Sterker nog, goede artiesten promoten downloaden, om zo meer concert bezoekers te genereren.
De enigste die veel verliezen zijn de parasiterende managers die creatief werk van anderen voor de hoofdprijs willen verkopen, zonder zelf iets toe te voegen. Zij hadden alleen invloed op de distributie, wat nu overgenomen is door het internet.
De inkomsten van de artiesten is meer of minder gelijk gebleven, mede door toename van concert en festival bezoeken. Het geld dat ik voeger besteedde aan CD's geef ik nu uit aan festivals.

Voor de spellen, software en de opkomende (digitale) boeken industrie is het een ander verhaal. Dit wordt alleen op individuele basis gebuikt, en daar moet een dl verbod op komen.
Game's worden nu nog massaal gekocht, mede door het online spelen.
Digitale boeken zijn nog absurd geprijsd.

wcrol | 30-11-11 | 13:19

Maar betekend het dan ook dat wanneer er een downloadverbod komt de consument wel de mogelijkheid krijgt geboden om muziek in hoge kwaliteit legaal te downloaden? Dan bedoel ik geen itunes oid waar je lullige 320 kbps mp3 krijgt maar gewoon fatsoenlijke cd-kwaliteit (wav 32 bits @ 44,1 khz). Ik weet dat ik niet illegaal mag downloaden maar er is geen ander legaal alternatief om muziek in goede kwaliteit van het net af te trekken, en je denkt toch niet dat ik op een stel zware 3-weg speakers of monitors naar kutkwaliteit mp3 ga zitten luisteren.

Alfred E. Neuman | 30-11-11 | 13:17

Binnenkort hier op GS het eerste illegale downloader opsporings bericht. Mooie vette libertaanse kop: "Van andermans intellectuele eigendommen blijf je af!". Foto zonder balkje natuurlijk. En dan een webcamfilmpje met haarscherp een capuchonklootzakje in beeld die een illegale versie van de film Turks Fruit aan het downloaden is. Wie kent deze Finse hangjongere die zonder te betalen Nederlandsch erfgoed jat?

Bergverzet | 30-11-11 | 13:15

Waarom zijn ze hiermee bezig in de 2e kamer?
Volgens mij is het nogal belangrijk om is te kijken hoe we uit die verdomde crisis komen.
Of hebben ze het daar niet over omdat ze eigenlijk wel weten dat ze niks te zeggen hebben in Brussel?
Right, dat dacht ik al. We hebben niks te vertellen maar mogen wel betalen.

Grouver | 30-11-11 | 13:06

Het Hollandsche Volk heeft massaal op een partij gestemd die het downloaden wil verbieden, dus moet het verboden worden.
Zo werkt de demokratie nu eenmaal.
Niet mee eensch? Dan had je op een partij moeten stemmen die het downloaden toelaatbaar vindt.

uitgeslapen | 30-11-11 | 12:59

Volkspartij voor Vrijheid en tegen Downloaden.

Gefundenes Fressen | 30-11-11 | 12:57

Teeven, volgens mij zijn er echt meer landen waar "legaal downloaden legaal is"

Fred Janssen | 30-11-11 | 12:57

PausTokkie | 30-11-11 | 10:59

Vervelend. Maar zoals bij elke zelfstandige komt diefstal/ derving voor. Daarnaast zijn de grootste pieperts vaak de meest gevulde..

de betaalautomaat | 30-11-11 | 12:53

@Plopperdeplop | 30-11-11 | 11:35 | + -2 -
En wie zegt er precies dat de maker van een werk niet meer beloond moet worden voor z'n inzet? Helemaal niemand.

Zoiets | 30-11-11 | 12:49

@Twee Jeetjes | 30-11-11 | 12:22
Stream gewoon openen in vlc, stuk prettiger, hier werkt het overigens ook niet onder ff

T. Grimbek | 30-11-11 | 12:30

Kunnen we dan software die tegenvalt weer terugbrengen naar de winkel? Neem als voorbeeld Call of Duty MW3 die ik na een uur spelen nooit meer heb aangeraakt omdat ik het gevoel had 5 jaar terug in de tijd te zijn gegaan door achterhaalde graphics en geen vernieuwing t.o.v de vorige versie! Bovendien gaat 90% van de software die ik download weer gelijk de trashcan in. Download verbod, lekker belangrijk.

doskabouter | 30-11-11 | 12:27

@Jos Tiebent | 30-11-11 | 12:18
Maar dan moet er toch ook voor betaald worden, door die producent, dan heb je als het lang moet toch een maatschappij nodig. En de prijs bepaalt dan de lengte van het patent. Dan kun je goedkoop zelf beginnen en ben je reeds binnen, dan via een maatschappij, als je dat wilt.

Causa Sui | 30-11-11 | 12:23

Livestream doet niet in Firefox, wel Internet Explorer. Iemand weet hoe? Ik zal u roemen in de comments!

Twee Jeetjes | 30-11-11 | 12:22

Causa Sui | 30-11-11 | 12:16
Ja helemaal gelijk. Maar die beslissing moet bij de componist zelf kunnen liggen, en niet bij zijn platenmaatschappij.

Jos Tiebent | 30-11-11 | 12:18

Misschien is een soort patent wat, tijdelijk te koop en gedurende die tijd illegaal als je het toch download en na een jaar of wat gratis en voor iedereen beschikbaar.

Causa Sui | 30-11-11 | 12:16

Zo ook de belachelijke bepaling dat auteursrechten 70 jaar na de dood van de auteur nog gelden. WTF heeft dat nog te maken met een eerlijke vergoeding voor hun werk!
middleoftheroad | 30-11-11 | 11:39

Dat heeft te maken met het John-Lennon-effect... "Sohee heb jij even een leuk liedje geschreven!" Piefpoef "En nu ga ik hem zingen!" Denk maar wat er met Mozart gebeurd is.

Jos Tiebent | 30-11-11 | 12:16

En de VVD zegt: Je moet als staat wel iets creëren waar de markt geld aan kan verdienen.

Lol whut?! Iets met vrije markt werking en liberale partij?

Baarmaak | 30-11-11 | 12:13

Jullie snappen heus wel wat ik bedoel. Het massaal verpreiden van producten en diensten is heus wat anders dan wat je tussen vrienden of bekenden doet.

PausTokkie | 30-11-11 | 12:11

dirk visser is goede vriendjes met tim kuik en chris hensen

bij die drie is jeroen de kreek geheel normaal

T. Grimbek | 30-11-11 | 12:11

Voorheen was FTD world mijn favoriete omgeving om thuis relaxt te neuzen. Nou dat is gerechtelijk verboden, en afgeschaft. Ik donwload nu niet veel meer, maar om te zeggen dat ik meer "media" aanschaf door ze te kopen? Neen. Ik kijk gewoon minder films, luister minder nieuwe muziek enz. Dus..

Jos Brinkie | 30-11-11 | 12:04

@PausTokkie | 30-11-11 | 11:41
Nee, spullen meenemen is stelen, dus dat mag absoluut niet.
Als je het lief zou vragen mag je wel een paar dvd's kopieren of lenen maar ik ben bang dat ik ze dan niet meer terug krijg.
Zo hypocriet ben je dan weer wel.

voldemort | 30-11-11 | 12:03

PausTokkie | 30-11-11 | 11:54

Ze maken en wij betalen, prima toch, maar dat neemt niet weg dat men geen boek, tijdschrift, krant, cd, dvd of bestand met een ander mag delen. reproduceren en vercommercialiseren is een punt van discussie, maar het delen/uitwisselen van zaken met anderen is verbieden ongegrond.

Megalomaantje | 30-11-11 | 12:03

Libertanimal | 30-11-11 | 11:56

Heb je die lunch eerlijk gejat?

PausTokkie | 30-11-11 | 11:58

Libertanimal | 30-11-11 | 11:45
Communisme, kapitalisme, welk economisch systeem dan ook gaat kapot door mensen zoals jou!

PausTokkie | 30-11-11 | 11:57

@Megalomaantje | 30-11-11 | 11:53
Eensch. Wat ik vooral bedoelde te weerleggen is dat het argument 'duur & uit de tijd' zogenaamd 'debiel' zou zijn, terwijl de (potentiële) klanten het tegendeel bewijzen.
.
Zo, tijd voor lunch.

Rest In Privacy | 30-11-11 | 11:56

Libertanimal | 30-11-11 | 11:45
Jonge jonge jonge je blijft het niet snappen. Er zijn mensen die MAKEN iets en jij consumeert dat. Ook al hebben die lui dat gemaakte nog steeds, jij profiteert van andersmans inspanning. En als hun daarvoor niet een bepaalde tegenprestatie terugkrijgen in wat voor vorm dan ook dan ben je dus een gewetenloze profiteur.

PausTokkie | 30-11-11 | 11:54

Libertanimal | 30-11-11 | 11:45

Of je wel of niet iets steelt dat moet een rechter uitmaken en niet de politiek, daar moeten de producenten naartoe. De rechter bepaalt wat voor gelijk ze wel of niet krijgen. Of en op welke gronden de politiek zich hiermee kan bemoeien is mij totaal onduidelijk. De rechterlijke macht is duidelijk en dan houdt het op.

Megalomaantje | 30-11-11 | 11:53

Libertanimal | 30-11-11 | 11:50
Zoiets?
This reaguursel was sponsored bij ©CocaCola

Bergverzet | 30-11-11 | 11:53

Het is cool om het orgineel te hebben toch??

Braakbal | 30-11-11 | 11:52

Hou nou een sop over dat Download verbod !!!

Elke acteur is nog steeds multi miljonair met een miljoenmiljard neuro's op de bank. Ook de muziekwereld hoeft niet op een houtje te bijten. Ik zie de CD etc als reclame en dat krijg je toch gratis?
Ze verdienen hun geld maar met concerten, ook die zijn bijna altijd uitverkocht, dus zo slecht gaat het in die wereld niet.
Afblijven dus van ons film en muziek avondje!

Frietje_Oorlog | 30-11-11 | 11:52

Het laatste nieuws uit 2015: Fred Teeven nieuwe voorzitter Buma/Stemra!

Arie Stoteles | 30-11-11 | 11:52

@Bergverzet | 30-11-11 | 11:48
Ik heb er geen problemen mee dat er reclames zitten (op bijvoorbeeld Eredivisielive.nl).
TV kijk ik al een behoorlijke tijd niet meer, ik ga niet 7 minuten naar schreeuwerige WC-eend onzin zitten kijken. Maar een seconde of 20 voor elke download/stream? Geen probleem.

Rest In Privacy | 30-11-11 | 11:50

Mijn idee over het hele download verbod is meer dat de Bumagraai bedrijven zo alleen nog maar meer geld proberen binnen te halen, hoe ironisch die juristische kleuterjuf ook steeds weer vermeld in het debat dat ze nog steeds 2x de Balkenende norm verdienen, hahahaha doe er dan wat aan ipv te lullen hoe we de burger nog meer kunnen uitkleden...

Haremaja | 30-11-11 | 11:50

PausTokkie | 30-11-11 | 11:41

Beste kerel, de rechter kan een uitspraak doen en de producenten kunnen zoveel als ze willen aanklagen en procederen om iets afdwingen, maar zodra men daar schipbreuk lijdt moet de overheid bijspringen?? Laat men naar de hel lopen. Het is tijd dat de overheid zich niet langer als verlengstuk laat gebruiken door het bedrijfsleven. De politiek is er voor de ons en als ze dat niet meer is dan weg ermee.

Megalomaantje | 30-11-11 | 11:49

O, PausTokkie, heb je nog die bron van "veel artiesten die ermee stoppen"?

Rest In Privacy | 30-11-11 | 11:49

De beste beveiliging tegen diefstal is reclame. Straks beginnen alle films en songs die we downloaden met een commercial met een dik +wijf.

Bergverzet | 30-11-11 | 11:48

@Libertanimal | 30-11-11 | 11:45 |
Ach, je zal altijd mensen houden die de hielen likken van politifalenden...

Matts078 | 30-11-11 | 11:48

@PausTokkie | 30-11-11 | 11:36
lol, je blijft er niets van snappen.
Ik STEEL niets. Bovendien, 'debiele' argumenten? Zo debiel zijn die niet, anders zou dit debat er niet zijn, denk je niet?
@PausTokkie | 30-11-11 | 11:41
Blijkbaar ben ik dat ja, in jouw definitie. Doe ermee wat je wilt.

Rest In Privacy | 30-11-11 | 11:45

`@bartjeb1989 | 30-11-11 | 11:42

Tja, proxy's genoeg in de wereld... Buiten dat, dat we die sites nog kunnen gebruiken komt door de hostingproviders en isp's... zij weigeren voor ons om het uit de lucht te halen... *dankt ze daar even op de blote knietjes voor*

Matts078 | 30-11-11 | 11:45

Dit is net zo'n onzalig idee als een postzegel op je emails.

Conan de Rabarber | 30-11-11 | 11:43

PausTokkie | 30-11-11 | 11:05 | + -1 -

Een Ferrari stelen? Er is ook niets meer veilig voor de Polen, tuig is het allemaal...

eerstneukendanpraten | 30-11-11 | 11:43

Megalomaantje | 30-11-11 | 11:32
Kapitalisme is ook betalen of belonen voor diensten of werk. Het communisme is om bepaalde redenen mislukt.

PausTokkie | 30-11-11 | 11:43

Dan zijn alle payservers overbodig ik denk dat ze er geen idee van hebben.

Braakbal | 30-11-11 | 11:42

Als er een downloadverbod zou komen lach ik kei hard in m'n vuistje, alsof er daar niks op word verzonnen. The Piratebay e.d mogen ook allemaal niet, is ook verboden, en we kunnen er nog steeds gebruik van maken.

bartjeb1989 | 30-11-11 | 11:42

Plopperdeplop | 30-11-11 | 11:35 |

De politiek moet zich daarom maar met dit probleem bemoeien? Over communisme gesproken, communistischer kun je het niet maken.

Megalomaantje | 30-11-11 | 11:42

@middleoftheroad | 30-11-11 | 11:39 | + 0 -
Typisch VVD.
We stemmen Liberaal, we krijgen Conservatief.

vagehond | 30-11-11 | 11:42

torrentfreak.com/the-copyright-industr...

Onderhoudend stukje over de Copyright industrie.
Over 20 jaar staan aanbieders van digitale content net zo hard te schreeuwen als er weer een nieuwe technologie komt, die hun distibutiemodel overbodig maakt.
Millennia geleden schreeuwden ze al dat de cultuur zou verdwijnen omdat we gingen schrijven op papier en dus alle verhalenvertellers werkeloos zouden worden.

vagehond | 30-11-11 | 11:41

Libertanimal | 30-11-11 | 11:32
Megalomaantje | 30-11-11 | 11:32

Zeg dan dat jullie anarchist of communist zijn of dat jullie een revolutie willen. Maar ik kan dus ook zomaar spullen van jullie nemen?

PausTokkie | 30-11-11 | 11:41

Dat jullie nog liberaal naast Teeven durven te zetten, dat vindt hij volgens mij zelf niet eens meer. Uberhaupt lijkt de VVD enig liberalisme opgeofferd te hebben voor het pluche.

Dat download verbod is er niet voor de artiesten, maar de enorme concerns die hun winsten willen maximaliseren zonder te proberen hun business case aan de moderne tijd aan te passen. Zo ook de belachelijke bepaling dat auteursrechten 70 jaar na de dood van de auteur nog gelden. WTF heeft dat nog te maken met een eerlijke vergoeding voor hun werk!

middleoftheroad | 30-11-11 | 11:39

Gelukkig leven we in een klimaat waarin we elkaar gezellig s'avonds op het dorpsplein kunnen ontmoeten. En als het een keer rotweer is, drinken we een betaalbaar drankje in een cafe, gezellig met een sigaretje.
Verder doet de staat alle moeite om voor elk wat wils uit te zenden op radio en tv. En omdat we niet hoeven te betalen voor allerlei dingen waar we niks dan last van hebben, houden we geld zat over voor een cd. En op de radio kunnen we een paar uur per week van onze eigen muzieksmaak genieten, zodat we ook weten wat we willen kopen.

vetkleppert | 30-11-11 | 11:39

Zou Fred Teeven denken dat de Rolling Stones met Brown Sugar zingen over de onderdrukte neger die zich te barsten werkt op suikerriet velden?

Je-weet-het-niet.

zovoklets | 30-11-11 | 11:37

Kijk ze daar nou bij elkaar staan dat stelletje dino's.. lekker alles verbieden!!

OscarWilde | 30-11-11 | 11:36

@fuckje | 30-11-11 | 11:32 |

Dr vent zal wel een dingetje in de entertainment sector doen... Bedoel, je moet dit soort kwesties natuurlijk wel met een volledig afhankelijke blik bekijken he...

Matts078 | 30-11-11 | 11:36

Nee, ik ben gewoon iemand die vindt dat mensen beloond moeten worden voor hun inspanning. Dat is de basis van ons economische systeem. Maar zet maar allemaal alu-hoedjes op (dat ik van DE anti-download-organisatie ben heb ik ook al eerder gehoord), kom maar allemaal debiele argumenten aan dat de artiesten het verkeerd of te duur aan bieden en ga vooral die mooie veel duurdere broek jatten bij de kledingwinkel omdat ze alleen de lelijke hebben afgeprijst of iets jatten omdat het nog niet te koop wordt aangeboden!

PausTokkie | 30-11-11 | 11:36

@ iedereen die tegen het downloadverbod is: u is een communist. Volgens is een creatief product van de geest een gemeenschappelijk bezit.
Vraagt u zich eens af wat er gebeurt als men niet meer beloond wordt voor zijn inspanning. Ik verwijs u naar de resultaten in 80 jaar USSR.

Plopperdeplop | 30-11-11 | 11:35

De stream hakkelt, stelletje prutsers van kpn


en nee ik ben nu niet aan het downloaden :-)

T. Grimbek | 30-11-11 | 11:33

PausTokkie | 30-11-11 | 11:27

Kapitalisme is voor vrijemarktwerking zonder bemoeienis van de overheid, dus waar wil je kapitalisme dan afschaffen als het er niet is? We leven in een wereld waarin multinationals en politiek ageren tegen de burger en deze op corporatistische wijze uitknijpen als een citroen

Megalomaantje | 30-11-11 | 11:32

@PausTokkie | 30-11-11 | 11:05
Uw punt is ten onder gegaan aan grammaticaal falen.

rara | 30-11-11 | 11:32

@PausTokkie | 30-11-11 | 11:27
Je bent een slaaf van de grote industrieën, je luistert braaf naar wat iedereen met wat (vals) aanzien je vertelt en knikt continu ja.
(Iedereen kan loze kreten het net op slingeren.)

Rest In Privacy | 30-11-11 | 11:32

Wat doet Marik Opeters in die comissie?

fuckje | 30-11-11 | 11:32

@marshmallow | 30-11-11 | 11:00
Da's een beetje kromme redenering.
Downloaden is iets "lenen" dat de eigenaar niet kwijt is.
Iemand anders betalen voor jouw werk is oplichting.

Che_cuevara | 30-11-11 | 11:32

Parsons | 30-11-11 | 10:39 | + 0 -

Dat is alleen een uitspraak op filters die providers moesten instellen, dat heeft niets met het downloaden aanzich te maken.
.
Het downloaden verbieden is een ding, maar hoe ga je het afdwingen nu de providers met een uitspraak in hand een welgemeende middenvinger opsteken richting die overheid, auteursrechtenclubjes en media-tycoons.
.
De overheid gaat dan maar zelf controleren, 1984 ligt alleen maar achter op schema.

Ranja Drinker | 30-11-11 | 11:31

Jos Tiebent | 30-11-11 | 11:25
Ja, ik zat al aan Dinand te denken.
Maar dat kan niet, want een account aanmaken lijkt me iets te hoog gegrepen voor hem en hij ligt waarschijnlijk nog in zijn nest te rotten.

Cuyahoga | 30-11-11 | 11:31

Appeltjesgroene weiden.
De poppenkast begon niet te kraken voordat we er iets van zeiden.
ODT tevens aan Emmanuel Goldstein.
Andere Janklaassen, zelfde poppenkast.

hallevvezool | 30-11-11 | 11:30

@PausTokkie | 30-11-11 | 10:52
Je kunt geen dief zijn als je niks wegneemt.

Che_cuevara | 30-11-11 | 11:29

Haha mevrouw van Toornenburg wordt PISSIG!

OpperGek | 30-11-11 | 11:29

PausTokkie | 30-11-11 | 11:23

Nooit 'iets' gestolen??.. Helemaal brandschoon?

Megalomaantje | 30-11-11 | 11:28

Libertanimal | 30-11-11 | 11:23 |

Herman Brood, Michael Jackson, Amy Whinehouse, etc.
Muzikanten, producers, zijn zelf namelijk heilig en doen nooit iets wat niet mag enzo...
--

Fred Teeven neemt het op voor BIG PORN, junkies en alcoholisten... roflol

zovoklets | 30-11-11 | 11:27

Anarchisme is dan ook wel wat voor jullie. Je ruilt gewoon spullen met elkaar en alles is van iedereen. Zullen we dan maar kapitalisme afschaffen?

PausTokkie | 30-11-11 | 11:27

Libertanimal | 30-11-11 | 11:23
PausTokkie is een soort Diederik Stapel, en aangezien hij het over "jullie" heeft is hij volgens mij zelf een gestopte/geflopte artiest.

Jos Tiebent | 30-11-11 | 11:25

Bittorrent opstart, en nieuwsgroepen uit het stof haalt.

Che_cuevara | 30-11-11 | 11:25

Teeven en de VVD beginnen hier steeds meer op de Staatspolizei à la vorige kabinet te lijken.

Megalomaantje | 30-11-11 | 11:24

Megalomaantje | 30-11-11 | 11:12
Ik betaal meer voor mijn spullen dan misschien jij

PausTokkie | 30-11-11 | 11:23

"Overigens zijn er veel artiesten die ermee stoppen omdat jullie alles downloaden."
PausTokkie | 30-11-11 | 11:17
Bron graag!

Rest In Privacy | 30-11-11 | 11:23

Linkje lijkt trouwens wel overbelast ofzo. Heb hier op mn werk een 1gb/s verbinding, maar beeld stottert als een malle... ik heb het opgegeven.

Matts078 | 30-11-11 | 11:22

All | 30-11-11 | 11:18
Daar begon de ellende mee. Toen in 1972 de cassetterecorders *met opnameknop dus* en de blanco cassettebandjes op de markt kwamen... De eerste vorm van anywhere on demand muziek luisteren!

Jos Tiebent | 30-11-11 | 11:22

PausTokkie | 30-11-11 | 11:10
Vooral de hier gegeven argumenten blijven negeren.

Rest In Privacy | 30-11-11 | 11:21

Website van de Tweede Kamer.. Het belangrijkste bestuurlijke orgaan van Nederland.. En dan niet eens fatsoenlijk kunnen streamen met een fatsoenlijke flashplayer.. *Zucht*

OpperGek | 30-11-11 | 11:19

Diefstal op het hoogste niveau met heel de wereld op de rand van de afgrond: "DE KREDIETCRISIS", maar er is niemand, maar dan ook niemand in de politiek die ook maar met een vinger richting FED of ECB durft te wijzen, dan pakken we de verdorven downloaders maar aan? Politek is poliziek en verdienen de hoogste boom.

Megalomaantje | 30-11-11 | 11:19

Focking stuitend dat die idioten zitten te debateren over iets waar ze 0,0 verstand van hebben.... wat een kanslozen... ze hebben het nog over cassetebandjes....

Allardus | 30-11-11 | 11:18

Dmitri Dmitrievitsj | 30-11-11 | 11:01

Dus omdat iemand genoeg verdiend kun je wel wat van hem afnemen? Stem dan SP of Pvda! Overigens zijn er veel artiesten die ermee stoppen omdat jullie alles downloaden. Dus wordt dus officieel een ordinaire dief of als je iets wilt consumeren betaal er dan netjes voor!

PausTokkie | 30-11-11 | 11:17

@yamahaha | 30-11-11 | 11:06 |
Same here. Mijn grote vrienden van KPN geven me de kans om 6 programma's tegelijk op te nemen....

Maar toch, als ik een film al eens op tv gezien heb, dan heb ik er dus al voor betaald....

En als ik het me goed herinner betaald een ISP al een vorm van thuiskopieheffing voor elke internetabbonee...

Matts078 | 30-11-11 | 11:14

Jos Tiebent | 30-11-11 | 11:02
En je denkt dat een platenmaatschappij geen slimme jurist in dienst heeft?

LijstG | 30-11-11 | 11:13

PausTokkie | 30-11-11 | 11:10

Schijnheilige is voor jou de juiste uitdrukking?

Megalomaantje | 30-11-11 | 11:12

Luitjes ik vind het allemaal prima dat je zomaar download maar noem jezelf dan dief en aso, want zo moet je dan ook behandeld worden. Als je dat niet wil zijn en je vindt alles te duur koop het dan niet.

PausTokkie | 30-11-11 | 11:10

blauweleasebaklul | 30-11-11 | 11:02 |

Fred Teeven vecht voor Big Porn!

-

It’s big business. The pornography industry has larger revenues than Microsoft, Google, Amazon, eBay, Yahoo, Apple and Netflix combined. 2006 Worldwide Pornography Revenues ballooned to $97.06 billion. 2006 & 2005 U.S. Pornography Industry Revenue Statistics, 2006 Top Adult Search Requests, 2006 Search Engine Request Trends are some of the other statistics revealed here.
-
internet-filter-review.toptenreviews.c...

zovoklets | 30-11-11 | 11:09

begrijp sowieso al niet waarom de politiek zich hiermee moet bemoeien, laat het over aan de heren zelf, die kunnen naar de rechter stappen om hun gelijk te halen als ze zich benadeeld voelen. De politiek moet met het welzijn van ONS bezig zijn, daar betalen wij ze voor, en hoeven zich niet druk te maken om de producenten die uiteindelijk ook niet meer dan corporatistische rovers en piraten zijn die zijn opgestegen uit de krochten van de onderwereld.

Megalomaantje | 30-11-11 | 11:08

Ik klik altijd mijn TV-avond bij elkaar. Wel zo reclamevrij, on-demand en precies wat ik wil zien.

yamahaha | 30-11-11 | 11:06

Het downloaden zou niet verboden moeten worden maar het uploaden.

Met uploaden werk je downloaden in de hand. Veel artiesten zetten hun spullen zelf on-line en daarna is het huilie huilie als het gebruikt wordt.

zeg maar jansen | 30-11-11 | 11:06

Dat downloaden is dus keihard communisme of proletarisch winkelen en niet roepen dat de artiesten al genoeg verdienen want kan jullie ook een ferrari jatten van iemand die er een stuk of wat heeft of de belasting verhogen voor de rijken en links gaan stemmen!

PausTokkie | 30-11-11 | 11:05

Ik ben het helemaal met vetkleppert eens.
Als ik een avond (bijvoorbeeld afgelopen maandag) tv wil kijken en ik kan kiezen tussen een godsdienstgestoorde die al 12 jaar over woekerpolissen staat te wauwelen op staats1, een Pol Pot addept uit de Carbon Foodprint top 10 op staats2, wat gegutmensificeerde ex-BN’ers en afvoerputjesvolk die schijtlollig doen op staats3 en een rancuneuze hypocriete zeiksnor bij een van de commerciëlen, dan is de keuze voor downloaden niet alleen snel gemaakt, maar voor mij ook onvermijdelijk.
Ik heb genoten van Dexter en Homeland, had daar eventueel ook best voor willen betalen, ware het niet dat ik al betaald had voor bovengenoemde shit.

Cuyahoga | 30-11-11 | 11:05

@PausTokkie | 30-11-11 | 10:59
Op nieuws bijvoorbeeld rust nauwelijks auteursrecht. Toch maken nieuwszenders en uitgevers van kranten gewoon winst.

Dmitri Dmitrievitsj | 30-11-11 | 11:03

Ach.. Als downloaden niet mag.. Dan mogen ze de websites van de bekende artiesten ook wel beter beveiligen!.. neem bijv Waylon.nl als je goed zoekt.. kun je daar het album ook afplukken.. ;)

Sjaak4452 | 30-11-11 | 11:03

@PausTokkie | 30-11-11 | 10:59
Iedereen heeft ruime ervaring met werken voor niets. Dat doen we namelijk allemaal minimaal de eerste helft van ieder jaar.
Zodat de roverheid een deel van de bevolking kan trakteren op de staatsomroep, musea vol troep en concertgebouwen vol muzikanten. En de vele andere zaken waar we niets dan last van hebben.

vetkleppert | 30-11-11 | 11:02

Een beetje slimme artiest laat in zijn contract met de platenmaatschappij opnemen dat zij *de platenmaatschappij dus* verantwoordelijk is voor geleden financiële schade bij illegale verspreiding van zijn gecomponeerd werk. De artiest kan er namelijk niets aan doen dat de maatschappij zijn product op een gemakkelijk te kopiëren medium uitbrengt.

Jos Tiebent | 30-11-11 | 11:02

Fred Teeven is en blijft een ambtenaar en denkt ook zo. Hij is lid van de club van Mag Niet Mensen.

blauweleasebaklul | 30-11-11 | 11:02

Inquisitie doet praten zonder te begrijpen, de dark ages treden weer in.

Frederik Vijf | 30-11-11 | 11:01

@PausTokkie | 30-11-11 | 10:59
Een schrijver kan een manuscript verkopen aan een uitgever. Er is altijd behoefte aan nieuwe goede boeken, dus die zullen gewoon verkocht worden.

Dmitri Dmitrievitsj | 30-11-11 | 11:01

Een hoerenvergadering.

De pornoboeren krijgen eindelijk waar ze recht op hebben!

zovoklets | 30-11-11 | 11:01

Zolang de ECB de geldpers volop kan laten draaien en ze geld illegaal mag kopiëren en men daarmee het geld tot een waardeloos product maakt, lijkt me het downloaden van bestanden kinderspel en bijzaak.

Megalomaantje | 30-11-11 | 11:00

@ Matts078 | 30-11-11 | 10:52 |

Nou, het zou er in jouw loonslaaf situatie er dan op neer komen dat iemand anders geld of waardering kreeg voor het werk wat jij gedaan hebt. Bedenk maar eens hoe blij je dan bent.

marshmallow | 30-11-11 | 11:00

Jezus, het gaat hier om INSPANNING om een boek te schrijven, film te maken of muziek te creeren en veel klootzakken snappen dus niet dat de mensen die dat maken helemaal NIETS krijgen door het zomaar downloaden van hun werk. Hoe zouden die klootzakken het vinden als zij moesten werken voor niets!

PausTokkie | 30-11-11 | 10:59

@Absoluut niet waar | 30-11-11 | 10:53 |

Idd, spotify is een hit... Heb het al weer een tijdje, en bevalt goed... Nu nog iets met films...

Matts078 | 30-11-11 | 10:58

De hele notie van intellectueel eigendom moet afgeschaft worden. Er zal altijd geïnnoveerd en gecreëerd worden en dat zal creatieve innovators en scheppers altijd geld opleveren. Minder dan nu, dat wel.

Dmitri Dmitrievitsj | 30-11-11 | 10:56

Dit debat had tien jaar geleden moeten plaatsvinden, maar toen waren de film- en platenmaatschappijen nog zo arrogant om te denken, dat het beperkt zou blijven tot slechte MP3-tjes.
Ze hadden destijds met kwalitatief goede en betaalbare diensten moeten komen. Dan was het waarschijnlijk nooit zo uit de klauwen gelopen. Nu lopen ze hopeloos achter de feiten aan.
Los daarvan is het raar dat het gratis downloaden en gebruiken van auteursrechtelijk beschermd materiaal in Nederland gewoon legaal is.

Bytemaster | 30-11-11 | 10:55

Achterhoede gevechten van ouderwetse uitgevers.

Getson | 30-11-11 | 10:55

Matts078 | 30-11-11 | 10:46
Daarom zeg ik ook dat Spotify een goed alternatief voor Muziek is.. En wat betreft de prijzen; daarom opper ik ook voor een alternatief met een goede prijs/kwaliteit verhouding.

En dan doel ik niet op alternatieven om te downloaden, want dat lijkt me ook al een aflopende zaak. Want waarom zou je muziek op je desktop/laptop gaan downloaden als je het ook online kan streamen en van elk willekeurig device en lokatie af zou kunnen spelen? Met films hetzelfde; zorg gewoon voor goede stream mogelijkheden, waar je voor een paar euro een film kan kijken of via een abonnementsvorm onbeperkt kan kijken. Hoe moeilijk kan het zijn zou je zeggen?

Absoluut niet waar | 30-11-11 | 10:53

Bolesmales | 30-11-11 | 10:48

Jij bent geen liberaal of VVder, want dan had je voor wat je download netjes betaald. Je bent nu een ordinaire dief!

PausTokkie | 30-11-11 | 10:52

@marshmallow | 30-11-11 | 10:48 |

Tja, als je een eerlijke/realistische prijs rekent is het lenen niet nodig.

Mja, we verdienen allemaal wel genoeg om alles te kopen, alleen verdomd de baas nog steeds om te geven wat ons toekomt!

Matts078 | 30-11-11 | 10:52

Voor zover ik weet, bestaat illegaal downloaden niet. Of kun je mij van het tegendeel overtuigen??
leef!! | 30-11-11 | 10:46
.
Natuurlijk bestaat dat. In Nederland is het downloaden van films en muziek inderdaad legaal voor eigen gebruik, maar software waar auteursrecht op van toepassing is, mag je niet downloaden.

Bytemaster | 30-11-11 | 10:51

@EchteNederlander | 30-11-11 | 10:36
Niet waar. Diefstal is iets nemen zodanig dat de bestolene het niet meer heeft. Kopiëren zonder toestemming is kopiëren. De "eigenaar" heeft zijn eigen kopie nog steeds.

Dmitri Dmitrievitsj | 30-11-11 | 10:50

Hebben andere ook issues met het afspelen van de link op een Mac?

Weeraanmelden | 30-11-11 | 10:50

Losse opmerking: in Engelse wetgeving is inbreuk op copyright géén diefstal o_O Hoe dat in de Nederlandse wet staat? Ik heb geen idee!

Losse opmerking 2: als de politie niet bijster enthousiast was over de animal cops en weinig opschiet met de bestrijding van diverse pr0n, zal handhaving van een downloadverbod weinig voorstellen..

Losse opmerking 3: als GOOG al thepiratebay censureert, wat moeten wij dan nog met een downloadverbod?

Revalk | 30-11-11 | 10:50

Ik ben zelfstandig ondernemer en zou er immens van balen als mensen het materiaal dat ik op eigen kosten bij elkaar geschreven heb opeens 'kostenloos' zouden 'lenen'.

marshmallow | 30-11-11 | 10:48

Ik voel me liberaal, heb ook op een liberale partij gestemd (tenminste in dacht dat de VVD liberaal was) en als ik iets wil downloaden op het liberale internet, dan moet ik niet worden tegengehouden door de Tim Kuikens en Fredje Teevens uit het cassettebandjes tijdperk!

Bolesmales | 30-11-11 | 10:48

Zodra ik niet meer onvrijwillig hoef te betalen voor de schijtzooi die de staatsomroep over ons uitstort of alle kunst met peren die ik niet hoef te zien, kan ik inderdaad gewoon betalen voor de dingen waar ik wel zin in heb.

vetkleppert | 30-11-11 | 10:47

Achterhoedegevecht. De wereld is veranderd.

Kamervraag | 30-11-11 | 10:46

@Absoluut niet waar | 30-11-11 | 10:42 |

Weet je, spotify heeft geen films en software.

Het is absurd dat producenten per se de hoofdprijs willen hebben voor hun werk. Muziek koop ik wel, maar 40 euro voor een frigging blue ray betalen vertik ik. Ik d/l em wel in 1080p. 100 miljoen winst willen maken op een product in een tijdsbestek van een jaar, daar werk ik niet aan mee...

Volgens mij moeten we hollywood boulevard gaan occupyen. Die schrapen meer geld binnen dan banken, en nog veel harder over ons ruggetje

Matts078 | 30-11-11 | 10:46

EchteNederlander | 30-11-11 | 10:36 |
Voor zover ik weet, bestaat illegaal downloaden niet. Of kun je mij van het tegendeel overtuigen??

leef!! | 30-11-11 | 10:46

U verbiedt maar een broek vol. Maar zolang de media niets anders aanbieden dan propaganda, spam en stichtelijke boodschappen, zullen er mogelijkheden gevonden blijven worden om daaraan te ontsnappen.
Of dacht u soms dat mensen zo veel moeite doen omdat ze zo tevreden zijn over de radio en de tillefiesie?

vetkleppert | 30-11-11 | 10:44

Stel je voor dat volwassen mensen werkelijk de verantwoordelijkheid voor hun gedrag nemen.
Dan kunnen vermolmde instituties als kerk en koningshuis
definitief in elkaar storten.
Questie van tijd.Valt niet te stoppen.Natuurlijke selectie, inteelt en overige degeneratie verschijnselen.

Ratzing. | 30-11-11 | 10:43

Onacceptabel in mijn ogen wanneer de volgende zaken niet goed geregeld zijn;
- Meerdere alternatieven van goede kwaliteit tegen een realistisch tarief (Spotify is voor muziek een goed alternatief bijvoorbeeld)
- Goede verdeling van de gelden. Een andere situatie dan nu, waar vooral de verdelers van de gelden er beter van worden.

Wanneer deze 2 zaken goed geregeld zijn, dán pas het downloaden aan gaan pakken. Want dat de auteurs/producers/filmmakers/acteurs/artiesten/etc geld horen te verdienen aan de `verkoop` van hun producten, dát lijkt me buiten kijf te staan.

Absoluut niet waar | 30-11-11 | 10:42

Dussss, was er geen netneutraliteit afgesproken in de nieuwe telecom wet?

Matts078 | 30-11-11 | 10:41

Ik probeer in te piepen op de stream en krijg de volgende vraag:
"U hebt een
- Breedbandverbinding
- Inbelverbinding"

Lekker bij de tijd, jongens!

Onderwereldfiguur | 30-11-11 | 10:40

Tekenend dat je kunt kiezen voor de optie "inbelverbinding" trouwens. De halve Troelstrazaal zit nog op een 14k4 te kloten?

Parsons | 30-11-11 | 10:40

Wat zullen we vanavond eens gaan downloaden?

Armageddon | 30-11-11 | 10:40

+1 als je een nieuwsgroepen/piratebay tabje open hebt staan

-edit: -1 als je gewoon een auto-downloader hebt op basis van RSS oid-

Acid_Nightmare | 30-11-11 | 10:39

Ik download niet, ik leen het even...

koekjesdeeg | 30-11-11 | 10:38

Teeven, gevaarlijke gek die je d'r bent dat je zoiets durft voor te stellen.

blinde kip | 30-11-11 | 10:37

@EchteNederlander | 30-11-11 | 10:36
U is Tim Kuijk?

rara | 30-11-11 | 10:37

Illegaal downloaden is diefstal.

EchteTrol | 30-11-11 | 10:36

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl