
Daar gaan we: alle lapmiddelen zijn uitgeput, dus nu wordt het
groots ingrijpen door de nationale banken, of de euro ten grave dragen & onder de
wapenen. Groots ingrijpen is precies wat de architecten van de euro altijd voor ogen hebben gehad. Dat is geen rabiaat eurofoob aluhoedjesgeneuzel vanuit de naar de goeie ouwe gulden verlangende onderbuik. Dat gaven de eurofielen zelf op 17 november al toe - maar dat las natuurlijk weer helemaal niemand. Iets met
zand in de oogjes. Hier nu alsnog: "
De architecten van de euro hebben een monetaire unie opgebouwd hoewel zij zich bewust waren van de instabiliteit die een gemeenschappelijke munt zou teweegbrengen in landen met een zo breed scala van uiteenlopende economische en productiestructuren. Misschien gingen de architecten er wel van uit dat zodra de behoefte aan stappen in de richting van een hechtere politieke unie maar groot genoeg werd, die stappen vanzelf wel zouden volgen. Nu de schuldencrisis in de eurozone inmiddels in volle hevigheid is losgebarsten, is het moment daarvoor eindelijk aangebroken." Staat zwart op wit in de toelichting onder deze
ontwerpresolutie. Aangenomen met 35 voor, 4 tegen. Namens Nederland ondertekend door
bangmaker Sophie in 't Veld (D66), en Corien 'meer macht naar de
EU' Wortmann (CDA).
Et voilà. Om de euro te redden, moet de Europese Superstaat definitief gemaakt worden. Alle
puzzelstukjes van het meesterplan vallen op hun plek. Welkom in Eurofilië, Eurabië, The United States of Europe, EUSSR, het Nieuwe Duizendjarige Rijk of hoe u deze onbestuurbare corruptiekolos maar wilt noemen. Rouwstoet in de vorm van Economist-covers
hier, slotwoord met koffie & cake (invoerheffingsvrij)
daar. Gecondoleerd. Het waren ±432 prachtige jaren.
Reaguursels
InloggenEconoom Collony die nb door EU werd ontslagen na z'n 1995 boek met exacte voorspelling eurocrisis krijgt gelijk. Euro-crisis is opzet om politieke unie af te dwingen. www.depers.nl/economie/613944/Doempred...
He Van Rossem, doe 's eerlijk vermelden als je uit Trouw citeert (EU-link). Niks om je voor te schamen. Familie van Jean-Pierre, toevallig?
godzijdank, hoe minder bestuurslagen hoe beter.
Helemaal met Grouver eens, als er een stemming over de euro was geweest was die er nooit doorgekomen 1+1=2 en geen 7 zal het ook nooit worden.
Zo wie zo belachelijk dat de banken geholpen worden door de overheid en dat ze wel geld lenen aan Griekenland en niet aan een MKB,er is toch bespottelijk gezonde bedrijven gaan op de fles gaan ze voor de werkgevers ook nog eens de BTW en pensioenen omhoog gooien. Beste ministers genoeg is genoeg dat kan niet meer.
EURABIË - het boek heb ik gelezen. Het begint nu werkelijkheid te worden. Het gaat langzaam, heeeeeel langzaam. Maar komen doet het.
Deze crisis is opgezet door de banken kartel om zo meer geld/macht te pompen naar deze elite sector.
Alleen tijdens een crisis kan je namelijk ingrijpende maatregelen onopvallend nemen. En hopsa, toen zaten twee Europese landen de Europese centrale bank en het nood fondsje vast aan Goldman Sachs lui. En straks let maar op dan valt de boel om. En wie mogen er dan betalen? Juist wij! Net zoals in 2008 biljoenen dollars werden betaald aan de banken sector om te zorgen dat deze niet omviel. En dan nog steeds worden er bonussen van 100 tot 400 miljoen uitgereikt.
Denk er maar is over na dat die jongens van jouw geld naar het casino gaan en daar gaan gokken. Vervolgens gaat het helemaal mis en dan mag jij betalen. Maar als hij geluk heeft en het gaat goed steekt hij de winsten in zijn zak. Ze gaan voor de lusten en niet de lasten. Die zijn voor ons. Het wordt is tijd dat men dit gaat beseffen.
Stormageddon
Voor iemand die het niets uitmaakt gebruik je veel lettertjes.
Plusje voor je moeite.
@Geemp | 30-11-11 | 22:32
Dan voel jij je toch lekker verheven? See if I care.
Stormageddon
Mwah, ik bespeur toch enige "het maakt niks uit dus doe maar Brussel" in je teksten, daar voel ik me echt te verheven voor..
@Geemp | 30-11-11 | 21:51
Brusselse socialisten kun je ook in de gaten houden. En je kunt er net zo veel of weinig aan doen als Haagse. Dat is mijn punt.
Mijn punt is dat terechte anti-Europa argumenten min of meer sluipenderwijs worden gebruikt als pro-Nederland, cq. pro-Nationale Staat argument. Terwijl de nationale staat net zo'n abject monster is als een Europese staat.
Het is een schijnargument voor een schijnstandpunt. Het is geen standpunt, eigenlijk.
Stormageddon | 30-11-11 | 21:29
Locale socialisten kan ik nog in de gaten houden, het helse apparaat in Brussel niet.
Wat is eigenlijk je punt?
Stormageddon | 30-11-11 | 21:30
Daarom: stemp PVV. Of SP, desnoods.
@Oome Gijs | 30-11-11 | 21:15
Voor Den Haag zijn wij pionnen.
Wie denkt dat de burocraten zich ook maar iets gelegen laten liggen aan de Nederlandse bevolking, vergist zich deerlijk.
@Oome Gijs | 30-11-11 | 20:54
Prima, jij wilt een Nederlandse staat met een socialistische multi-culturele meerderheid en een in de praktijk immer socialistische regering (want: het compromis in het midden).
Historische redenen om de staat de Nederlanden te willen behouden vind ik persoonlijk een beetje grotesk. We worden al 200 jaar door de familie van Oranje gegijzeld en behandeld als ongedierte door die nep-adel die met een staatsgreep aan de macht is gekomen. Noem het maar een zegening. Mwoah.
DSK | 30-11-11 | 21:13
Voor Brussel zijn wij pionnen.
Wie denkt dat de Eurocraten zich ook maar iets gelegen laten liggen aan de Nederlandse bevolking, vergist zich deerlijk.
Ik ben het eens met alle reaguurders die wijzen op de gevaren van het ESM. GS zou daar vanaf nu snoeihard tegenin moeten gaan. Er is namelijk niet veel tijd meer, want zover ik weet moet ieder land voor het einde van dit jaar zijn handtekening zetten. In de media hoor ik er niets of weinig over, dus als we even niet opletten zitten we vast aan dit vreselijke systeem waarmee Brussel in no time ons spaargeld doorsluist naar zuid-Europa.
4 stuks tegen? Klinkt als de PVV.
Stormageddon | 30-11-11 | 20:47
Hoe minder saamhorigheid er is in een staat op basis van taal en traditie, hoe meer de macht moet worden afgedwongen met autoritaire middelen. Alleen daarom al: geen EU-staat.
Stormageddon | 30-11-11 | 20:47
Brussel wil dat zijn, maar kan dat niet: de verschillen in taal en cultuur maakt van een europese staat een "misgeboorte", om in termen te blijven. Saamhorigheid in een staat is van promordiaal belang en is historisch gegroeid en kan niet worden afgedwongen met een pennestreep. Nederland als nationale staat met zijn traditie en taal is een historisch bouwwerk dat heeft bewerkstelligd dat de bevolking hier een menswaardig bestaan kan leiden, zonder te worden behandeld als ongedierte. We moeten ervoor waken deze zegeningen vaarwel te zeggen.
@beetjemoe
Ik onderschrijf wat je schrijft, niet zelf ervaren overigens. Maar als de Europese schuldenlast te groot wordt en Duitsland kan/wil niet meer garant staan en als we inflatie willen voorkomen (verkapte schuldsanering waarvan de landen met minder schulden de dupe zijn) is er nu even geen andere weg. Duitsland heeft zijn kwalijke veren afgeschud, dus daar komen we wel mee weg. Dan maar een andere constellatie bedenken.
@Oome Gijs | 30-11-11 | 20:42
Je bent dus gewoon pro "nationale staat". Je redeneert vanuit een staat als zelfbeschikkend wezen, de staat persoon met een wil, niet vanuit jezelf met jouw eigen portemonnee in de kontzak. Tja, dan zijn we uitgeluld, want Brussel wil dat ook zijn. Dan ben je dus feitelijk ook pro nationale Europese superstaat.
Stormageddon | 30-11-11 | 20:34
Dat heb je wel. Als land met zelfbeschikkingsrecht kun je beslissen wat je met de schulden doet. Je kunt in het uiterste geval niet meer voldoen aan de betalingsverplichtingen en een nieuwe munt invoeren. Dat zie ik de EU-oligarchen niet doen, want voor hen is schuld een machtsmiddel. Dat is nl. ook een reden van het bestaan van een nationale staat: daar is de sociale cohesie nog aanwezig die er geen belang bij heeft de eigen bevolking te degraderen tot schuldslaven. Zodra men de nationale staat opheft, komt men direct in het vaarwater van een oligarchie.
@Oome Gijs | 30-11-11 | 20:26
Dat beslissingsrecht heb je de facto ook niet als Den Haag zijn schulden uitzet op de internationale markt.
Stormageddon | 30-11-11 | 20:20
Wie zijn schulden overdraagt aan de EU-staat heeft zelf geen beslissingsrecht meer over wat met de schulden te doen.
En in de praktijk maakt het wel degelijk uit, want een EU-staat maakt de schulden van Italië, spanje, Portugal, Ierland, Griekenland ook de onze. Als dat jou niet uitmaakt, mag je dat je kinderen uitleggen. Succes.
@Oome Gijs | 30-11-11 | 20:07
Alsof het voor jou of mij ook maar ene flikker uitmaakt of we worden geknecht door Brussel of Den Haag. Nationale soevereiniteit klinkt mooi en leuk als je gelooft in een nationale staat en de soevereiniteit en modus operandi van het dagelijks bestuur van die staat. In theorie klinkt het beter, in de praktijk zal het weinig uitmaken. Je betaalt je toch blauw aan de staat en je ziet er niet zoveel voor terug. De schuldenslavernij heb je ook in een volkomen onafhankelijk, democratisch en soeverein Nederland. Het is zeker een argument tégen de EU, maar is nog geen argument vóór het Koninkrijk de Nederlanden.
De schuldencrisis wordt gebruikt om meer macht te concentreren in de handen van de EU en om de afzonderlijke landen het laatste restje soevereiniteit en democratie afhandig te maken. Vervolgens worden de landen teruggeworpen van politieke vrijheid en zelfbeschikking tot een positie van horigheid en permanente schuldenslavernij. Dat noemen de machthebbers eufemistisch de oplossing van het schuldenprobleem: nl. dat iedereen wordt gevangen in het eeuwige rad van de erfschuld. Oh! zegt Hoogervorst, de euro was een "misgeboorte", alsof het een natuurverschijnsel betreft waar geen politicus ooit verantwoordelijk voor is geweest. De jager spreekt van een "weeffout" in de euro, alsof het iets onschuldigs en marginaals betreft. Kijk, zo pleit men elkaar in dat soort kringen vrij.
De bevolking wordt gebrandmerkt (Id-pas, digitalisering) en vervolgens tewerkgesteld in het EU schuldenkamp.
Euro-bonds werpen ook de Noordelijke landen diep in de schuld en dwingt ons en ons nageslacht tot eindeloze schuldfinanciering. We stonden erbij en keken ernaar.
@sjaakdeslinksesul 18:48
Dat, en de wil van Frankrijk om Duitland te laten bloeden, zodat die Fransen concurerend lijken.
Overigens is dit probleem niet nieuw: De Attische Zeebond was precies hetzelfde. De historische ironie is dat deze Europese crisis ook in Athene is begonnen. Het is met de Zeebond slecht afgelopen, maar er kwam veel later wel een nationaal Griekenland, dat op zijn beurt werd ingelijfd bij het rijk van een grote opkomende buur.
Europa heeft ook zo'n buur, die zijn klauwen nu al letterlijk om ons continentje heen slaat. Klauwen van staal waar gas doorheen wordt gepompt. Rusland heeft nog 2 leidingen in de planning: De Noord-Europese leiding van St. Petersburg naar de Eemshaven en de Zuid-Europese via Turkije naar Italië. www.trouw.nl/tr/nl/4324/nieuws/article...
nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:RUGasPip...
Zoals Rome ooit de "energie" van het Ptolemaeïsche rijk, de handelsroutes, overnam. Zo gaan die dingen. Elke keer weer, maar net even anders.
Met dank aan de Bilderberg elite en het politieke establishment.
@vander F | 30-11-11 | 18:50 | + 0 -
Nee, de grap is nou juist dat de eerste opzet van de EU nationalistisch was. Ieder land dacht enorm te kunnen profiteren van een gemeenschappelijke munt. Nationalisme is nooit weggeweest.
Tja, krijg je d'r van, geen keuzes kunnen/willen/durven maken.
Punt is ook dat de eerste opzet van de EU juist anti-nationalistisch was,
en wat zien we nu?
De oprichting van een gigantische Natiestaat, die enorme spagaat klapt nu dus in ons smoel, maar laf politieke beslissingen voor je uitschuiven kan niet meer.
Het is of meer Europa, Europa als Staat of kappen met die onzin,
meer smaken zijn er niet meer.
tipo | 30-11-11 | 18:36
De wil om te herverdelen that is.
Edin Mujagic is monetair- en macro-econoom, publicist en promovendus aan de Universiteit van Tilburg. Ik citeer:
"Voor mijn binnenkort uit te komen boek (www.detoekomstvandeeuro.nl) heb ik gedoken in handelsstatistieken van Nederland en de relevante Europese landen. Daaruit blijkt dat meedoen van de genoemde landen aan de Hanze-euro het wegvallen van Italië en Spanje goed kan maken. Uiteraard zullen er bedrijven, die veel naar die landen exporteren, zijn die veel schade oplopen. Maar zich aanpassen aan nieuwe omstandigheden, dan kan BV Nederland wel.
In 'De toekomst van de euro' toon ik aan dat zo een Hanze euro niet alleen economisch per saldo voordeliger kan zijn dan de euro die we nu hebben, maar ook sociaal en politiek. Bovendien blijkt een Hanze-euro juridisch te mogen, zelfs volgens de huidige Verdragen over de Europese Unie! Kortom, niets ligt de Hanze-euro in de weg, behalve de politieke wil."
www.beurs.nl/opinie/advies-en-analyse/...
@brtnsnwbrd | 30-11-11 | 18:00
werdt? werdt??
D- en T-Foutjes met "Fuckshopt" of "'t Kofschip" zijn nog te velen, maar "werdt"?
@Imprimatur:
De banken die dit besluit hebben genomen zijn de Amerikaanse Federal Reserve, de Europese Centrale Bank, de Bank of England, de Bank of Japan, de centrale bank van Canada en de Zwitserse centrale bank.
Reken maar dat onze Duitse vrinden een vinger in de pap van het besluit van de ECB hebben gehad.
@ Coyote-w, Helemaal eens want de huidige beurs-opleving gaat eindigen in de grootste beurscrash ooit, waarschijnlijk nog dit jaar.De "adem-pauze" die de beurs-speculanten nu zo nodig hebben,zal de rijken nog even hun reserves doen groeien. Alles wat die FED,ECB,EU enz. t/m Obama zeggen,zal verbleken bij de uitkomst: Biljoenen en misschien wel triljoenen dollar,euro,yen enz. SCHULD.Want wij rekenen niet meer in positieve waarden,maar louter negatieve.Maakt het wat uit,dat toekomstig geld ? Nou nee,niet voor ons, maar wel voor onze nazaten.Die zijn bijna allemaal dood in afzienbare tijd.Op 7 miljard is dat "bijna" nog veel hoor.Tenminste voor de individu en daar draait het toch allemaal om ????
ik heb al vaker gezegd... Kijk naar Zeitgeist... werdt dit al in verteld.
Het Europees project is mislukt, dus de oplossing is meer Europa. Dat is hele mooie (on)logica op het eerste gezicht. Toch zit er wel een kern van waarheid in, denk ik, als je tenminste de hele reeks van veronderstellingen meeneemt in de analyse waarom het Europees project is mislukt. Je kan geen supranationaal instituut hebben met supranationale regelingen en wetten als de nationale staten onafhankelijk en soeverein blijven op het gebied van die supranationale beleidsterreinen (=alles).
Er is in 60 jaar tijd nooit een keuze gemaakt (en voorgelegd aan de bevolking van de nationale staten) wat Europa moet zijn: een intergouvernementeel samenwerkingsverband gebaseerd op verdragen of een (al dan niet federale) statenbond. Dat is een principiële keuze die altijd onder de mat is geschoven en eigenlijk voor de invoering van de Euro had moeten worden genomen. De EU van nu wil een beetje van beide zijn en dat gaat niet. Een oplossing kan zijn méér Europa, of juist minder. Wat het ook wordt, het is allebei kut. Het lost het monetaire-, economische- en kredietprobleem niet op, want de organisatie van Europa is een storende en complicerende factor, maar geen oorzaak van die problemen.
Pueple de Payes-Bass,ah ça ira !!!
www.youtube.com/watch?NR=1&v=L9XCb...
Euro-Europeaan-Oceaan..
Het einde is in zicht, met dank aan alle knappe koppen die dit hebben bedacht.
Gelukkig mogen de dieren dit overleven want die betalen enkel met hun leven..
Dit is echt een smerige omkering van bewijslast. Kun je een gemeenschappelijke munt hebben als landen sterk van elkaar afwijken qua productiestructuur, welvaart, inflatie en belastingheffing? Ja, dat kan gewoon. Mits je accepteert dat de verschillen niet hoeven af te nemen, maar zelfs groter kunnen worden en dat arme landen daarom een veel hogere rente moeten betalen. Alleen de inflatie is dan overal min of meer gelijk.
De ontwerpfout in de Euro ligt in het simpele feit dat niet voorzien is in het feit dat overheden van arme landen die geen orde op zaken stellen uiteindelijk in betalingsproblemen komen.
Hier zit een ECB en een hele commissie van experts u gewoon voor te liegen.
@ Dit klopt | 30-11-11 | 17:03 | + 2 -
Inderdaad een EUSSR zal juist tot oorlog leiden. Niemand binnen Europa vertrouwt elkaar en houdt elkaar verantwoordelijk als er iets fout gaat. Linksom of rechtsom er breken bittere tijden aan op het continent. Een plek om niet te zijn de komende 10 jaar. Zelf komt bij mij de gedachte van emigratie steeds weer op.
By the way bij dat lijstje van centrale banken zit opvallend niet die van de Deutsche Bundesbank bij. Deze actie is volgens mij buiten Duitsland (en wellicht ook Frankrijk) om genomen. De euforie van de markten van vandaag zal van korte duur zijn en Duitsland zal not amused zijn (wegens gevaar voor hyperinflatie). Het spel is nog lang niet over en er is veel kwaad bloed gekweekt. Tijd voor wraak en afrekening gaat nu beginnen!
CumGranoSalis | 30-11-11 | 16:49
Ik wensch geen EUSSR, maar een gedecentraliseerde, deomcratische NL-republiek (is ideaalbeeld, ik weet het). Dit ondemocratisch gedrocht met haar centrale planeconomie zal spoedig haar eigen graf graven hoop ik. Als je daar zo'n voorstander van bent verzoek ik je lekker zelf te emigreren naar China, Rusland of Noord-Korea daar hebben ze al zo'n fijne staatsvorm.
Ik denk juist dat er oorlog komt door de euro aan te houden.
If you can't beat'em: join'em. Zijn er nog leuke minister postjes te verkrijgen?
@CumGranoSalis | 30-11-11 | 16:49
Weet je wie ook een federaal europa nastreefde?
@seven | 30-11-11 | 16:37
En hieruit blijkt maar weer eens,dat Wilders het helemaal niet zo gek gezien heeft en dat kereltje Peggold er geen barst van snapt of tot over zijn oren in het complot zit in de hoop op een mooi baantje. Hoe heette die knul ook alweer die zijn heer voor dertig zilverlingen verkocht? was dat niet ene Judas? En eindigde ene A. Mussert niet voor het vuurpeloton voor ook zoiets?
CumGranoSalis
Verkleinwoordjes maken je betoog niet sterk, oogt stoer maar komt erg onzeker over.
Geemp | 30-11-11 | 16:35
Zo Zo dat zijn grote en beladen woordjes.
Volgens mij heeft niemand het over heilstaat en ik al helemaal niet.
Ik heb het over een federaal Europa, een echte politieke en monetaire unie. En de kans is heel erg groot dat die er gewoon gaat komen in welke vorm dan ook met het oog op de huidige probleempjes.
En zoals in mijn post reeds aangehaald, is er geen ruimte en plaats meer voor nationalistische, achterlijke en conservatieve huillie huillie emo's. (De laatste restjes worden nu keihard buiten spel gezet en onbelangrijk gemaakt) Dus veel succes ermee!
Als het je niet bevalt, kun je altijd nog naar elders, voor jou 100en anderen.
Voor iedereen die liquide is:
Dit is een prachtige tijd met kans overal voor het oprapen. Vooral als het om geld gaat. Heb je (ook als bedrijf) schulden bij de bank? Koop ze af door 20% van je uitstaande schuld cash te betalen. Is je hypotheek hoger dan de waarde van je huis? Bied je bank de huidige waarde (iets minder kan ook) aan en koop daar je hypotheek mee af. In de jaren 90 kon je een skyhigh salaris verdienen. In deze tijd kun je skyhigh aan schulden verdienen. Banken zijn in megapaniek en zijn geen enkele partij. Wel zorgen dat je cash bij je hebt en meteen afrekenen.
Voor iedereen die niet liquide is:
Wees blij. Er valt niets te halen bij je. Nog even wachten en je profiteert van een algehele RESET. Nu stoppen met rekeningen betalen, want alles wat je nu nog betaalt is letterlijk en figuurlijk weggegooid geld.
pls referendumpje
De berichten op GS zijn tegenwoordig zo zuur, dat mijn scherm begint af te bladderen.
Prof. Hein Klemann (Erasmus Universiteit) Het europroject is mislukt en daar is niets aan te doen(..) Vasthouden aan de euro kan alleen de ellende maar vergroten" www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/ar...
CumGranoSalis | 30-11-11 | 16:17
Dat was inderdaad al de opzet in '92, maar het loopt niet zo soepel als gepland. Jouw heilstaat komt er nooit, hoe hardnekkig je ook gelooft.
Met de Superstaat worden we (voorlopig) onoverwinnelijk. Tel maar eens alle gouden medailles van de Euro-staten die bij de OS worden gewonnen bij elkaar op. Dan zijn wij groter dan China en de VS samen.
Mooi moment nu alles samen valt om de nieuwe munteenheid de "Cruijff" te introduceren.
Qua naamsbekendheid wereldwijd is er geen discussie mogelijk,en nog los van het feit dat hij op zeker als winnaar/gladiator uit de Arena stapt wordt het een ijzersterk betaalmiddel.
"Kom-op Jan-Kees,als je het flikt krijg je een darkroom tegoedbon van me."
@Waltey, Jouw 3 woorden zeggen alles,prachtige ironie : "Het Vierde Rijk ?". Het Duitsland van 80 jaar geleden is financieel / economisch herrezen.Tijd om de geniale rede van Hitler tegenover de industriële club van Düsseldorf in Januari 1932 nog eens in herinnering te roepen.Het 3e rijk kreeg toen zijn fundering,nu het 4e rijk van Merkel ? .De Europeaan heeft weer zijn koers gevonden.
Leuk, dan woon ik binnenkort weer in hetzelfde land als jullie... maar dan wel 2000 km zuidelijker :-)
@Pffffff | 30-11-11 | 15:37
Gevoel voor humor kapot?
Ein munt, ein reich, maar wie wordt onze fürher?
Ik gok op Balkenende want die heeft zijn desastreus karwei nog niet afgemaakt.
En watje van Rompuy als zijn secondant.
Gelukkig vergaat volgend jaar de wereld al was het alleen maar om die lui dwars te zitten.
Belangrijkste vraag in menig huiskamer: wat doen we dit jaar met Kerst....
@Che_cuevara | 30-11-11 | 15:09
Laat dat misschien er maar af.Bij de invoering van de euro is dit scenario al aangekondigd door een aantal lieden die vervolgens meteen als fascisten, rechtse ballen, verspreiders van borrelpraat etc.werden uitgemaakt. O,a. door, jawel, kereltje Peggold. Dus natuurlijk is Sophie in't Veld hiervoor. D66 is een club landverraders waarbij de NSB verbleekt.
Tja... geen monetaire unie zonder politieke unie, maar dat wisten ze inderdaad waarschijnlijk al vanaf het begin.
Dat ze dit niet meteen hebben gedaan, zal ongetwijfeld te maken hebben met wat weerstand hier en daar en het nog niet breed genoeg kunnen verkopen.
Maar nu dan alsnog, als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Kom maar op met die Federale Europese staat, geen ruimte meer voor conservatieve/nationalistische emo jankerdjes. Goede zaak!
@Reinaert | 30-11-11 | 16:11
Nou mijn spaargeld nog omzetten in een diesel pickup of jeep, liefst een Defender.
@Pa Cartwright | 30-11-11 | 16:05
Ik heb nog wel een flink stapeltje bakstenen in de achteruin liggen, wachtend op een bestemming, maar die moet ik dus maar blijven koesteren?
*Zich opeens grootbelegger voelt*
gelukkig heb ik mijn eigen stokerij,
ruilhandel
@CoJoNes | 30-11-11 | 16:08
Heb ooit iemand horen beweren dat alleen kakkerlakken, advocaten en belastingambtenaren kernaanvallen overleven, dus who knows?
@supah | 30-11-11 | 16:03
Dan ben je in deze roerige tijden een gezegend mens. De meeste medelanders liggen met handen en voeten aan hun bank gebonden en zijn daar de komende eeuwigheid nog niet vanaf.
supah | 30-11-11 | 16:10 Ja, lachen.
@zeg maar jansen | 30-11-11 | 16:07
In dat geval is volgens mij de beste investering, een Kalashnikov, een hele bats munitie, een RPG-7 met wat raketjes en een groot stuk grond. Of koop groot in en begin je eigen militie. Warlord Muqtada Al Jansen.
beetjemoe | 30-11-11 | 16:08 De grotere Franse wijnhuizen zijn al van Chinezen.
ziende blind | 30-11-11 | 16:05 |
Dat laten de bankers niet toe want dat is iets teveel van het kwade.
lees dit maar eens en realiseer je waarom juist DIE personen nu zijn komen bovendrijven, alles pla:
Goldman Sachs
Dit is de bende criminelen die ons met de financiële ramp opzadelde. Het is alsof je brandstichters vraagt om het vuur te blussen, meldde de Italiaanse krant Il Giornale. Mario Monti was (of is?) internationaal adviseur van Goldman Sachs, Papadimos betaalde in 2001 $ 300 miljoen aan Goldman Sachs om de Griekse schulden om te toveren in complexe financiële producten en Mario Draghi was van 2002 tot 2005 vicevoorzitter en algemeen directeur van Goldman Sachs International.
@supah | 30-11-11 | 16:06 |
En jij denkt dat als de pleuris uitbreekt er nog 1 belastingambtenaar te vinden is die naar z'n werk gaat?
Had al veel eerder moeten gebeuren. Allemaal onderbuik gevoelens en gezeik dat trappen richting Europa. We hebben nou eenmaal een sterke tegenhanger nodig samen met de VS ten opzichte van China en Rusland, of je het nu leuk vind of niet. Leuk voorbeeld hoor, dat het met Zwitserland zo goed gaat, maar geloof mij, we piepen allemaal anders als Rusland en China de dienst uit gaan maken in het internationale handelsverkeer.Die kunnen alleen tegenwicht worden geboden met een sterke Europese en Amerikaanse unie.
Ik doe zaken met onder meer Russen en Chinezen, maar die zijn medogenloos. Ik zie onze regering al piepen over 10 jaar als zelfstandig landje richting Rusland omdat ze de gascontracten met Gasunie verscheuren omdat het hun niet goed uitkomt. Want dat doen Russen en Chinezen, contracten zijn geldig zolang het hun uitkomt. Ik bid dan ook elke dag dat de Europese Unie groter en sterker uit deze crisis komt ipv verdeeld en zwak.
supah | 30-11-11 | 16:06 Dat is het eerste wat ik loslaat. Beschaving.
Kom het maar halen, het zal er niet erg beschaafd aan toe gaan.
zeg maar jansen | 30-11-11 | 16:06
De curator bepaalt dan jouw rente, kijk maar in de kleine lettertjes.
@zeg maar jansen | 30-11-11 | 16:04
Ha zo werkt het dus niet, spaartegoeden zijn ze dan ineens vergeten maar die schulden vergeten ze echt niet. Er moet wel een totale instorting van onze complete beschaving aan vooraf gaan willen de banken en de belastingdienst hun geld niet krijgen.
CoJoNes | 30-11-11 | 16:05 Dat bedoel ik.
Dit wordt een erg diepe val met als beloning revolutie.
@zeg maar jansen | 30-11-11
Bank? Welke bank?
@ Reinaert | 30-11-11 | 16:00
Stenen. Geen verkeerde belegging gebleken het afgelopen decennium.
Reinaert | 30-11-11 | 16:00 Die hypotheek is dan ook geen probleem.
Als je je vriend nog 300 euro moet terugbetalen is dat wel een probleem.
De hypotheek is de bank z'n probleem.
Tijd om een rekening te openen bij een Noorse bank...
@Reinaert | 30-11-11 | 16:00
Nope geen hypotheek.
@Niemands Knegt | 30-11-11 | 15:59
Je weet wat er vervolgens met dergelijke 'intellectuelen' gebeurt wanneer die revolutie daadwerkelijk losbreekt? Die worden ook keurig netjes opgeruimd.
Het volk vergeet niet. Ook al toon je nog zo veel berouw.
Het Christen-Democratisch Appèl en 'Democraten' 66 mogen hun naam wel eens veranderen. Christen-Demonisch Appèl en Demonen 666 zouden een stuk toepasselijker zijn.
Met democratie heeft het allemaal niks meer te maken.
Vaarwel Nederland...
@supah | 30-11-11 | 15:59
"Als alles mis gaat heb ik een dak boven mijn hoofd en eten."
Dan mag ik hopen dat je géén hypotheek hebt, of ben ik abuis?
If you can't beat them, join them.
En hol daarna het systeem van binnen uit.
@Reinaert | 30-11-11 | 15:56 |
Deserterende 'intellectuelen' is een klassiek teken van een vroeg stadium van revolutie.
@stijllozestijl12 | 30-11-11 | 15:50
En toen was er ineens geen overheid meer om de stufi, de lonen van je leraren en je zorgtoeslag over te maken. Hoe veel contacturen denk je dat er dan nog overblijven op die waarschijnlijk nu al onderpresterende opleiding van je? Jij als student heb juist alles te winnen bij een financieel gezonde overheid, ik heb een huis met een stuk grond voor een moestuin. Als alles mis gaat heb ik een dak boven mijn hoofd en eten. Jij hebt een stapel lege pizzadozen.
Het was een teken aan de wand dat regeringsleiders in Griekenland en Italië werden vervangen door zetbazen van de centrale bank. Andere zwakke landen zullen spoedig volgen.
Met democratie heeft dit niets meer te maken. Wat we nu zien is een coup d'état door internationale bankiers. Heel slim gespeeld, met een aanloop van tientallen jaren.
Arm Europa. De gouden jaren zijn voorgoed voorbij. Minder vrijheid, minder welvaart, minder zeggenschap over ons eigen lot, dat staat ons te wachten.
Het vierde rijk ?
@Einde van de Domheid | 30-11-11 | 15:55
Neuh. Ik heb sowieso niets met World Orders van welke signatuur dan ook.
Groot denken is toegestaan wat mij betreft maar dat houdt wel op wanneer miljoenen mensen tot een leven van belastingslavernij zonder uitzicht worden veroordeeld.
En dat laatste is momenteel dus wel aan de orde.
Democratie is een illusie, een effectief middel om het volk de suggestie van inspraak te geven.
@stijllozestijl12 | 30-11-11 | 15:50
En je moet de zware metalen en PCB's in het drinkwater op de koop toe nemen maar ach, we kunnen niet altijd alles mee hebben.
Nee maar, wie had dat verwacht.. de luitjes die voor hun riante inkomen afhankelijk zijn van Europa, stemmen zomaar ineens voor meer Europa!?
En wat willen we hier precies aan doen? Nul Nada Niks.
BeaBilderbergers krijgen altijd hun zin. 10 jaar geleden (en waarschijnlijk al 2 decennia langer) was dit al duidelijk.
Ik zal mij echter nooit en te nimmer onderwerpen aan de door de strot geduwde EUsuperstaat. Gek genoeg verlang ik naar oorlog.
@Niemands Knegt | 30-11-11 | 15:52
Iedereen die in het verleden wat ál te enthousiast over de Euro gedaan heeft dekt zich momenteel in en doet dat bij voorkeur in niet mis te verstane bewoordingen.
De ratten verlaten het zinkende schip, zich niet beseffend dat ook de argeloze burger een geheugen heeft en die ratten feilloos kan identificeren.
"Wir haben es nicht gewusst" roeleert momenteel weer grote tijd.
Reinaert | 30-11-11 | 15:51 | | Reageer+ |
0
Jij was blij met OWO?
Kom maar op. Ik heb mijn outift al klaar voor als de boel knalt.
images.wikia.com/roadwarrior/images/a/...
@blinde kip | 30-11-11 | 15:34
Klets, volgens F. Timmermans (Pvda dus) was een referendum "ongrondwettelijk" geweest.
Het verdrag van Lissabon is volgens de rechtsgeleerden trouwens ook in strijd met de grondwet, maar daar valt verder niemand over.
@Reinaert | 30-11-11 | 15:46 |
Het gaat mij niet om de persoon Juppé; het gaat mij om de algemene tendens van de huidige uitspraken van de bovenonsgestelden van dit moment. Ik erger mij net zo erg aan die twee liberalen, Bolkestein en Hoogervorst die plotseling melden dat de Euro een 'doodgeboorte' is. Zij zijn zich aan het indekken, terwijl er een aantal volken binnen de EU zijn geweest die onomstotelijk hebben aangegeven dat zij de hele gedachte achter het verdrag van Lissabon een 'doodgeboorte' vonden en dat al veel eerder dan die huidige oprispingen van 'met de kennis van nu' types. Ik walg van ze.
@stijllozestijl12 | 30-11-11 | 15:50 |
GIRETTE!
@Einde van de Domheid | 30-11-11 | 15:50
NWO. New World Order. En Peggold wordt eindbaas. Ik sweer jou!
Ach, eindelijk ga ik profiteren van mijn student zijn. Heb toch al geen geld en van een kale kip kun je niet plukken. Over een paar jaar lekker overnieuw beginnen in een land met goede vooruitzichten en met wat voor munt dan ook. Zal wel China worden. Alleen jammer van het haar op de doos bij de chinezerinnen.
United States of Europe, United States of Russia, United Arab States, United States of Africa, United States of Asia, United States of Oceania, and United States of America zijn gewoon een tussenfase voor United States of the World (USW) (of UN)
@Bigi Bana Boy | 30-11-11 | 15:43
Ik help 't je hopen. Als Duitsland een Plan-B heeft dan staan 'wij' daar vast ook wel in of kunnen snel aansluiten, als groententuin annex aanlegsteiger.
Flikker maar op, ik begin mijn eigen staat.
@blinde kip | 30-11-11 | 15:34 |
Ach stom van me, helemaal vergeten dat het CDA toen 76 zetels had.
@leef!! | 30-11-11 | 15:41
Helemaal mee eens, de politiek verantwoordelijken zouden voor die actie de cel in moeten draaien. Maar men wast zijn handen in onschuld, spreekt over "met de kennis van nu" en gaat over tot de orde van de dag. Ik zou als sportvlieger eens zon inschattingsfout moeten maken terwijl iedereen mij al gewaarschuwd had voor de gevaren en desastreuze afloop. Dan blijft het echt niet bij een paar smoesjes en dan weer verder tot de orde van de dag, dan eindig je achter tralies. Ik vind dat we op zijn minst een oprechte excuses van deze en gene verdiend hebben, openlijk op televisie, prime-time na het journaal. "Hallo, ik ben ...... Een aantal jaren geleden heb ik uw democratisch geuitte mening genegeerd omdat ik dacht dat ik en mijn gelijkgestemden het beter wisten dan u. Nu blijkt dat ik er faliekant naast zat en dat wat een ieder toen al zei over de zuid-europese landen, wat ik toen weg zette als "dom" en "racistisch" , gewoon klopte. Hier voor mijn excuses." Dan misschien nog kijken of we al het als politicus genoten loon terug kunnen vorderen op het stel gekken, ze hebben ons in ieder geval niet naar behoren gediend in die jaren.
Bigi Bana Boy | 30-11-11 | 15:43
Je hebt teveel vertrouwen in politici. Partijpolitiek gaat boven landsbelang, daarom gooien Merkozy honderden, duizenden miljarden op t eurovuur en waarom? Om de klap een jaar uit te stellen, tot na hun herverkiezing.
Bigi Bana Boy | 30-11-11 | 15:43
Duitsers hebben altijd plannen, als die eenmaal lopen dan worden ze ook helemaal afgewerkt tot in details, dat is nu 100% ook zo. Nederland wilde in 2009 een bankje overnemen wat we vandaag pas "gehoord"hebben, in Duitsland doen ze dat in het groot.
Wij als Duitse havenprovincie zijn allang ingepland(incl.Vlaanderen), voor de Walen vrees ik het ergste.
@Niemands Knegt | 30-11-11 | 15:43
Wanneer je dat doet kom je daar inderdaad wel op uit. Alleen geef je Juppé dan vervolgens wel te veel credits want op het internationale podium stelt 'ie niet echt veel voor. Laat staan dat 'ie een oorlog kan ontketenen.
En het licht gaat hier ooit wel een keer uit, da's een feit. Alleen gaan wij dat niet meer meemaken. En onze (klein)kinderen ook niet. Maar da's een ander (propaganda)verhaal.
De centrale banken laten vandaag al blijken in te gaan grijpen,dus de teerling is geworpen en de beurzen veren op de komende dagen.Het gedraal en getwijfel van de politiek loopt ten einde De EUSSR is geen najagen van wind meer.Onder het mom van:Lang leve de geld-persen van kosmopolitisch links maar ook : Ruimte voor het casino-kapitalisme.Denk maar aan de postcode-loterij met zijn enorme prijzen en... niet meer denken aan lang leven, maar heftig leven en en in spanning wachten op de prijs-knallers.Een degelijk lang leven is al jaren veel te duur.Omlaag die zorgkosten voor die miljoenen baby-boomerts."Leef gevaarlijk",zeiden ze in die 19e pauper-eeuw al.
www.youtube.com/watch?v=gdZsJ6k32Gc
Wat al deze domoren zich niet realiseren is dat je binnen een land ook best oorlog kan voeren. Dat heet dan 'burger-oorlog'; ook daar hebben de VS ons 150 jaar geleden al een goed voorbeeld van gegeven. Toen de commerciele belangen en de 'normen en waarden' wat te ver uit elkaar liepen hebben ze elkaar op industriele schaal afgemaakt.
Schrale troost: het noorden heeft dik gewonnen.
Maar serieus, ik weet wel zeker dat in ieder geval Duitsland vast wel een plan B heeft klaarliggen voor als het echt lastig wordt. Ik geloof niet dat ze werkelijk geen noodscenario hebben ontwikkeld om eventueel terug te keren naar de eigen munt. Zo naief zijn ze niet.
rara | 30-11-11 | 15:25 | + 3 -
Wat je vraag betreft heb ik een donkerbruin vermoeden wie je bedoelt. Maar dat Duitsland leidend blijft in deze staat als een paal boven water...
@Reinaert | 30-11-11 | 15:36 |
Ik trek zijn uitspraak Europees; die Eurofielen denken, dromen en gedragen zich Europees. Weet je nog dat hier in Nederland het licht uit zou gaan?
.. en dat de huidige crisis duidelijk de grenzen heeft laten zien van een volledig gedecentraliseerd begrotingsbeleid. Aldus punt 41.
Ik bedoel maar.
Pek en veren, guillotine, de strop of de kieteldood voor alle eurofielen die, de uitslag van het referendum negerend, hebben ingestemd met het verdrag van Lissabon.
Alles en iedereen die ons die KUT euro door de strot hebben geramd voor het gerecht wegens landverraad !!
Het was goed met de gulden en de handelsverdragen maar nee een stel ACHTERLIJKE mislukkelingen rammen ons open grenzen en een munt door de strot en maar graaien want Brussel is CORRUPTER dan de MAFFIA . Bedankt voor het naar de kloten helpen van de toekomst van mij en van mijn kids .
@seven | 30-11-11 | 15:39
Omdat ze schrikken van de spiegel die hen dan voorgehouden wordt.
Want hoe je het ook wendt of keert: Peggold is een rasechte populist.
Onze vier soldaten en onze enige overgebleven werkende tank staan paraat. De helikopter uit Libië wordt nagestuurd maar is onderweg. Kom maar op.
-weggejorist-
Niemands Knegt | 30-11-11 | 15:37
Als je dat doorhebt en daarop wijst roepen zij hol: populist!
@rara | 30-11-11 | 15:27
Heb je werkelijk respect voor een massamoordenaar en terrorist die razzia's hield onder studenten en jongeren om ze onder de communistische duim te krijgen?
Ach, je nick had het al verklapt eigenlijk.
Bekijk vooral deze video over het ESM, dit is financiële zelfmoord:
www.youtube.com/watch?v=3EqGrYMGQK8
Het ESM is het fundament van een fiscale unie zónder nationale wetswijzigingen.
Een oorlogje of crisisje hier of daar wil de boel nog al eens opfrissen.
Een gebied dat te lang geen oorlog heeft gekend verzandt in zwakte en logheid.
Sophie in 't Veld is al jarenlang muts aan het spelen in de media, dergelijke figuren hebben niet in de gaten dat ze als een euro-hoer gebruikt worden.
De partij die in 1966 is opgericht om de democratie te stimuleren en te vernieuwen wil nu onze democratische soevereiniteit inleveren aan een kleine machtsgeile, technocratische, incapabele en onacceptabele elite.
@Niemands Knegt | 30-11-11 | 15:34
De uitspraken van Juppé zijn vooral bedoeld voor binnenlands gebruik vermoed ik. Frans nationalisme roeleert namelijk nogal daar in Frankrijk.
Niets van aantrekken, lekker laten lullen.
@CoJoNes | 30-11-11 | 15:28
Het was toevallig het CDA die geen referendum meer wou houden na de afgang in 2005. PvdA stond er nog wel open voor maar gaven toe in de onderhandelingen voor Grijs zoveel.
@Che_cuevara | 30-11-11 | 15:09 |
Inderdaad, Juppé mag bang zijn voor burgeroorlogen, banger moet hij zijn voor een tweede Franse Revolutie, waarbij het volk afrekent met de elite.
42. onderstreept de noodzaak van een gemeenschappelijke Europese schatkist om de ECB te ontheffen van haar pseudobudgettaire rol; stelt zich op het standpunt dat deze Europese schatkist gestalte zou kunnen krijgen middels een aanpassing van het EU-Verdrag
En zo krijgen ze de hele boel volledig in de tang en hebben we straks geen ene reet meer te vertellen over onze financiën. Bewust uit handen gegeven door Balkendende c.s. en thans mede ondersteund door Rutte. Kiezersbedrog in optima forma.
rara | 30-11-11 | 15:25
Die koppeling bestond slechts op papier, was een bandbreedte met spilkoersen en is meermaals doorbroken en aangepast. Kortom fictief. NL heeft pensioenvermogen te beschermen tegen inflatie, DLD niet.
@supah | 30-11-11 | 15:31
Komt dat uit de nieuwe film "Der Eurogang"? Toch maar eens gaan kijken.
Merkel zit in haar bunker "Sie habben mir alle verraten!" te mompelen?
Gelukkig hebben wij nog een referendum over het verdrag van Lissabon tegoed.
Toch?
Dit journaalitem nos.nl/video/316082-qua-begroting-moet... vorige week over de EU leek wel n slechte film met iets te veel overeenkomsten met t script van tegenlicht uit begin 2011 geschreven door de fin. kundige eurofiel & GLer Kees Vendrik die een federale staat, hoewel ongekozen, als ultieme oplossing zag. Zie laatste minuten tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/2010-2...
Laten we vooral niet vergeten wiens handtekeningen onder het verdrag van Maastricht staan namens Nederland. Het verdrag dat bij ondertekening al werd geschonden door o.a. Duitsland, Italië en Frankrijk. Is het dan toevallig dat deze twee misdadigers nu werkzaam zijn/waren bij ING en bij ABNAmro?
Wim Kok en Gerrit Zalm
Onthoud die namen als bijltjesdag komt.
@Che_cuevara | 30-11-11 | 15:09
Zijn er hier dan nog echte revolutionairen, of zullen wij samen de klus even klaren? Heb altijd respect gehad voor je werk in Cuba.
"Het waren ±432 prachtige jaren"...
Fout. Het waren voor het grote deel afschuwelijke kudt jaren.
Doe niet zo faut romantisch.
Ik ga naar Brussel en neem mee:
www.worldoftools.nl/images/129.jpg
@eerstneukendanpraten | 30-11-11 | 15:10
Weet je wie ook een Europese munt wilde invoeren?
Als we teruggaan naar de Gulden dan zal-ie net als vroeger feitelijk gekoppeld zijn aan de nieuwe R-Mark. Misschien is het dan wel zo makkelijk om gewoon dezelfde munt te nemen als onze gewaardeerde handelspartner.
D66 en liberaal? Laat me niet lachen. Dit is je reinste hoogverraad.
Gek, weet niet waarom maar ik moet ineens denken aan de gebroeders de Witt.
Maar ik vraag me af, is dit allemaal toevallig zo gelopen of hebben er echt mensen 20, 30 jaar van te voren dit soort plannetjes lopen maken en komt het nu eindelijk op de endgame aan? Een soort reallife Game of Thrones?
Stort je eens op dat Europees Stabiliteitsmechanisme (ESM) van Rossem!
*hamsteren doet*
Gelukkig kunnen we altijd nog emigreren naar landen met een betere economie buiten de EU...
De man/vrouw in de straat is langzamerhand zo murw door al het voortdurende trommelvuur aan rampzalig financieel-economisch nieuws dat hij/zij verlangend uitziet naar de Superstaat. Zelfs een winkelmeisje uit Zeist bevestigde mij dit. Als het maar rust brengt.
@Blote Bertus 2000 | 30-11-11 | 15:17
Een Germaans Rijk dus ?
Wel vreemd dat landen en streken met een hoofdzakelijk Germaanse bevolking het beter doen dan de Romaanse en Slavische gebieden.
En het begon allemaal toen men ons de EU door de strot heen ramde nadat het referendum omzeild was...
*moestuintje op dakterras begint
Koffie met cake iemand???
Gewoon ein uberReich machen mit: Belgie, Frankrijk, Scandinavië en Duitssprekende talen. Jawohl!
@hobbit | 30-11-11 | 15:07
met dank aan bernanke, die de amerikaanse geldkraan maar weer eens opendeed. het gaat dus niet om de fundamenten, die nog steeds uiterst zwak zijn.
Er is maar één sector die nog te vertrouwen is in dit hectische gedoe met alle verborgen agenda's en dat zijn de rating agencies. nl.wikipedia.org/wiki/Kredietbeoordela...
hobbit | 30-11-11 | 15:07
Stijgt de beurs of daalt de maat (de munt)waarin de waarde wordt bepaald?
Lol @ telefoonnummer van het fd, de duivel in het kwadraat
Dit was wel duidelijk toen de uitslag van het referendum over de EU grondwet werd verworpen door het etatistisch tuig dat van onze centen vreet.
En wanneer komt dan de top der top der toppen?
Gelukkig hebben we een postbus 51 spotje om ons te waarschuwen:
youtu.be/vGQIxYfKKtc
Maar er is toch ook nog een andere optie, een alternatief ?
een nieuw volks lied dus: wat te denken van
Arise - Supultura?
it the end of the world as we know it- REM?
Prima hoor, als de zuidgrens van Euroland maar ter hoogte van Zwitserland komt te liggen.
-weggejorist-
Als hij had gewonnen hadden we een ijzersterke D-mark gehad.
Kan nooit lang duren. Uiteindelijk gaat ieder land terug naar z'n eigen valuta, meer EU macht is slechts uitstel, maar geen afstel.
Voorproefje van de draai die gaat komen;
Monetaire Diversiteit Ja! #D66 (Politieke Slogans uit het jaar 2014)
De Regeering | 30-11-11 | 15:08 | + 0 -
Zat meer aan een nieuwe soort vierde Reichsmark te denken, maar dat zal me wel een hoop minkudo's opleveren, maar die doen geen pijn gelukkig...
En dit was misschien al van af het begin de bedoeling.
Ik denk niet dat Alain Juppé gelijk krijgt.
Ik denk eerder dat ze zich flink misrekend hebben en dat er een revolutie van gaat komen.
Ik denk dat ik dan maar Noor ga worden ofzo. Wel erg treurig dat mensen zoals Sophie in 't Veld (D66), hier opgewekt van worden.
Ach, nog twee weekjes. Na 10 december vormen we een nieuwe munt samen met Duitsland, Denemarken, Oostenrijk en eventueel Zweden, Noorwegen en Finland.
Naomi Klein. De shock doctrine.
Maakt veel duidelijk als je een beetje langs het overmatig linkse aluhoedgeleuter langs leest.
Ein munt, ein Reich. Dus: een gulden, een Nederland.
Klopt ook, meer macht naar Europa, weg met die stadsdeelraad in Den Haag. Terug naar de gulden en weg met Europa is voor kortzichtige provincialen zonder visie.
Hey weer een negatief economie bericht op geenstijl terwijl de beurs stijgt, tijd om meer call opties bij te kopen.
Goh, de eerste Godwin staat al in de tekst zelf...
Ogenblikje, even naar de bank.
Nu kan het nog.
Say what?
Met dank aan Jan Peter Balkenende.
REAGEER OOK