
Ja, we moesten zelf ook even kijken waar het stond. Maar het staat dus in het rode cirkeltje.
Allah bestaat niet en religie is een leugen. In het Turks. En dat is natuurlijk
VERBOTEN. Cartoons, satire en humor mag amper in Nederland, laat staan in gidsland Turkije. Dus toen PVV-eurofiel Barry Madlener vandaag heel trolololo bovenstaand prentje overhandigde aan zijn Turkse kleega
Egemen Bağış waren de rapen gaar.
CNNTürk &
TwitterTürk er bovenop.
FILMPJE!
Reaguursels
InloggenVerdomme server splitst berichten. Dit dus:
Origineel tekst Lewis Lewinsky:
"@Van Dikhuid | 30-11-11 | 00:00
Je bent een ongelofelijke lul. Je bent te dom om te schijten. Je lijkt wel een Turk. Maar voor de rest ben je in het algemeen goed ontvangen, hardhorende droplul."
Zo en nu ga ik naar een andere topic want hier knagen te veel wormen aan mijn houte been.
Hölzenbein | 02-12-11 | 00:22
Bovenstaande is dus origineel citaat Lewis Lewinsky persoonlijk op de man gespeeld net zoals said_fred persoonlijk op de man speelt.
En dat is een groot verschil met mij VRIENDEN!!!
@Lewis Lewinsky | 01-12-11 | 19:23
En dit is wat jij zei zelfs in deze topic tegen een nieuweling die een kijkje kwam nemen op geenstijl.
Origineel tekst Lewis Lewinsky:
@Van Dikhuid | 30-11-11 | 00:00
Je bent een ongelofelijke lul. Je bent te dom om te schijten. Je lijkt wel een Turk. Maar voor de rest ben je in het algemeen goed ontvangen, hardhorende droplul.
@said_fred | 01-12-11 | 21:20
Ik citeer even een said_fred die het tegen een medereaguurder heeft. Trek zelf even je eigen conclusies als je zegt dat ik inhoudsloos, onnozel en schreeuwerig ben, wil je? Of speel je daar ook de selectieve, de ontkennende?
Origineel tekst said_fred:
"@ Trash | 19-11-11 | 09:40 | + 0 -
Met deze nietszeggende, onzinnige reactie geef je enkel maar eens weer aan wat voor een leeghoofdige/ gefrustreerde/ onzinnige/ absurde/ van het padje af/ totaal de weg kwijt/ randdebiele/ zielige zielenpoten "ons soort mensen" je behoort."
@said_fred | 01-12-11 | 21:20
"Inhoudsloos, onnozel en schreeuwerig ben Je, Vriend/ Gast."
Waar?
@said_fred | 01-12-11 | 21:20
Waar heb ik geen normaal antwoord op jou gegeven en/of op jou gescholden? Kun je dat even aangeven? Kan je dat niet dan muil houden!
@Lewis Lewinsky | 01-12-11 | 19:23
Heb ik tegen jou of welke andere reaguurder hier gescholden? Nee? Hou dan op over je huilie huilie van schelden, doe mij een lol zeg. Heb je niks anders te doen? Dat in tegenstelling tot jou die een reaguurder hier gewoon persoonlijk imbeciel noemt. Dat doe IK dus niet.
Ik ga in ieder geval hier ook geen mensen die hier net een paar reaguursels plempen meteen uitmaken voor imbeciel of iets in de mond leggen omdat ze toevallig in Turkije wonen. Nee tot dat niveau verlaag ik mij niet. Vriend.
@ Hölzenbein | 01-12-11 | 14:31 | + -2 -
Waarom herhaal je tich keer dezelfde zin ??
En dan ook nog je geneuzel over "respect" terwijl je zelf het nog moet gaan opzoeken in het woordenboek om te kijken wat het betekent.
Inhoudsloos, onnozel en schreeuwerig ben Je, Vriend/ Gast.
.
"O ja, vergeten. Ik scheld niet en nogmaals als ik het doe dan als reactie op imebecielen die op mij beginnen te schelden."
Natuurlijk weer het slachtoffer spelen. Als ik iets doe is dat omdat anderen mij daartoe provoceren. Beetje erg basischool niveautje.
Nu ben je dus ook al "reactionair" begrijp ik.
.
@ Hölzenbein | 01-12-11 | 14:38 | + -2 -
"of zijn we weer het selectief volkje?" voor selectieve verontwaardiging moet je bij de Linksche Kerk zijn. Niet een ander verwijten wat je zelf doet, Vriend.
Maar als je je op je nummer gezet voelt is prima, misschien de volgende keer een normaal antwoord geven in plaats van enkel schelden. Wees sociaal en verschillig, Vriend.
Maar in jouw geval is dat "op je nummer zetten" geen uitdaging want te makkelijk.
@Hölzenbein | 01-12-11 | 14:33
Jij kwam dit topic scheldend binnen.
Zie Hölzenbein | 29-11-11 | 20:54 | + -15 waarin jij de scheldwoorden *pantoffelheld*, *clowns* en *schorem* gebruikte.
En vervolgens beweer je dat jij niet scheldt, waarna je in dezelfde zin het scheldwoord *imbecielen* gebruikt.
Je bent te dom om je eigen comments te begrijpen, te onthouden of terug te vinden.
Hölzenbein | 01-12-11 | 14:38
Jij vergeetachtige retard!
:D
En nog iets vergeten. Ga je alle mensen die regelmatig schelden ook even op hun nummer zetten, beginnende in deze topic, of zijn we weer het selectief volkje?
O ja, vergeten. Ik scheld niet en nogmaals als ik het doe dan als reactie op imebecielen die op mij beginnen te schelden.
@said_fred | 01-12-11 | 14:27
"In werkelijkheid sta je achter de methodes van de zwarthemden van Mussolini."
Woon jij op dezelfde gesloten afdeling als die andere patient?
Nog wat vergeten zag ik.
@ Hölzenbein | 30-11-11 | 23:58 | + -2 -
"jullie stereotypes en islamofobie? Gewoon zo, *uit respect* voor medereaguurders?"
Islamofobie is een fobie voor het geloof de Islam.
Klinkt je dat zelf ook niet bezopen in de oren (zelfs na een kratje Löwenbrau)
Het staat je helemaal vrij om te reaguren op reaguursels en ook om dit niet te doen.
Je hebt enkel niets te zeggen en als men daar op aanspreekt moet je zogenaamd ineens "respect" hebben. Dat "respect" uit jij natuurlijk door enkel te schelden ??
.
@ Hölzenbein | 01-12-11 | 00:21 | + -2 -
"Dit is echt onder alle peil en snap ook niet waarom joris niet ingrijpt bij zulk gedrag op geenstijl. Maar goed, zal wel weer aan mij liggen. "
.
Nou is het ook meteen duidelijk wat jij verstaat onder "'respect."
In werkelijkheid sta je achter de methodes van de zwarthemden van Mussolini.
@ Hölzenbein | 30-11-11 | 22:50 | + -2 -
"Er valt niets aan te onderbouwen" Dat zei ik al; je leutert maar wat uit je achterhals. Je komt niet verder dan een "Joop" napapegaaien.
Net als een papegaai heb je flauw idee waar het over gaat en dat demonstreer je keer op keer op keer enz.
Het is een feit, waar waarom beweer je dit ?? Nooit over nagedacht natuurlijk.
Een feit moet getoetst en gemeten kunnen worden ?? Waaraan dan ??
nl.wikipedia.org/wiki/Feit
.
@ Hölzenbein | 30-11-11 | 22:58 | + -2 -
Nu weet je al niet meer wat je zelf intypt, hierboven ??
Noemt men ook "scrollen" ik weet dat je het kunt, gaat helemaal goed komen.
.
@ Hölzenbein | 30-11-11 | 23:11 | + -2 -
Je hebt geen enkel argument. Je spuitdt enkel inhoudsloos geblaat wat je nog eens te pas en te onpas herhaalt. Waarmee je mijn bewering ook nog eens bevestigd.
Ooit wel eens gehoord van dingen als pogroms, Holodomor, Culturele revolutie etc etc.??
Of ben je net als Maorijnissen & co van Wir haben es nicht gewußt
.
Heb je bijvoorbeeld die Etty's ook al eens nagelezen ??
Bij de Nazi's hadden ze vooraan gezeten als ze toen bij de Zuiderburen hadden geleefd.
Over "zieke geesten gesproken"
@nedertokkie | 01-12-11 | 13:00
OK, nou ga maar weer terug in je dwang(neurose)vest en nogmaals laat mij met rust.
Hölzenbein | 01-12-11 | 12:24
Raad eens waaraan je een naïef linkse socialist kan herkennen ...
.
... doordat ze constant een ander dingen kwalijk nemen die ze nota bene zelf hebben veroorzaakt en vervolgens verwachten dat een ander het weer in orde maakt. En zodra de oplossende factor zich dan openbaart, wordt deze door de socialist direct naar het gekkenhuis verwezen omdat het onmogelijk is de 'moreel superieure' socialist zelf tot de orde te roepen.
.
Dus rest er slechts nog één mogelijke oplossing.
"Snoeien om te groeien"
... Vraag maar aan Adolf H. als je mij niet gelooft.
@nedertokkie | 01-12-11 | 12:15
Hou sop gast, je gaat aan iedere realiteit voorbij. Zoek een arts op en laat mij met rust.
Hölzenbein | 01-12-11 | 09:33
Als ik in de gelegenheid ben dan flikker ik jou persoonlijk mijn land uit samen met de rest van jouw soort stereotypes, voor 't nastreven van extreem onhaalbare cosmopolitisme.
Jij bent het niet waard, vooruitstrevende-beschaving-o-foob!
Je bent het niet waard nedertokkie. Ik hoop dat ze je ooit van geenstijl flikkeren voor je extreme uitspraken.
Hölzenbein | 01-12-11 | 00:21
.. nieuwe Nederlanders die toevallig in Nederland wonen en ons met hun eigen shitload van islam opzadelen is nog niet zo erg als het gedrag van jouw soort. Heb er alle begrip voor dat een Anders Breivik ingrijpt tegen zulk gedrag. 't ligt aan jou.
*aufwiedersehen, oftewel out*
En trouwens Lewis, een nieuwe reaguurder die toevallig in Turkije woont, met jouw eigen shitload van islamofobie op te zadelen is voor mij net zo erg als dat die PVV gek een cartoon aanbiedt aan een collega. Nog erger eigenlijk. Dit is echt onder alle peil en snap ook niet waarom joris niet ingrijpt bij zulk gedrag op geenstijl. Maar goed, zal wel weer aan mij liggen.
Hölzenbein | 30-11-11 | 23:58
Hahahaha ... islamofobie. Dat bedoel ik nou met 'jouw soort'.
Wel eens 'gehoord' van onze beschaving met rust te laten, uit respect omdat we niet in onomkeerbaar verval willen geraken door steriotypes zoals jij en de klonen van mohammed?
Hebben jullie er al eens van gehoord mensen als Van Dikhout of mij met rust te laten als ze niet wensen te discussiëren over jullie stereotypes en islamofobie? Gewoon zo, *uit respect* voor medereaguurders?
@Van Dikhout | 30-11-11 | 08:33
Dus je wilt niet discussiëren over welke godsdienst dan ook, uit respect. Uit respect waarvoor? Voor Allah? Voor de Turken? Voor de genocide op de Armeniërs?
Jouw zogenaamde *respect* is domweg censuur.
In Pakistan is een mevrouw door een rechtbank *uit respect* tot de doodstraf veroordeeld omdat ze vond dat Jezus beter was dan Mohammed. Daar wil jij dus niet over discussiëren. Omdat je het ermee eens bent, zeker.
Hölzenbein | 30-11-11 | 23:11
Dus nu vlucht je met je staart tussen je benen, zonder mij een antwoord op mijn vraag te geven?
.
... tweedewereldoorlog ontkenners WHAHAHAHAAA!
@nedertokkie | 30-11-11 | 23:02
Ik heb het wel effe gehad met jullie holocaust- en tweedewereldoorlog ontkenners. Argumenten heb ik genoeg, maar het peil is ver onder nul met jullie zieke geesten, dus discussie niet mogelijk. Heb mijn tijd beter te besteden.
Van het soort dat word misleid door elke denkbare paradox gecreeerd door zijn eigen soort :D
Van het soort dat nog denkt volgens de parameters van een achterhaalde, gestoorde status quo.
Hölzenbein | 30-11-11 | 22:58
Hölzenbein = van het soort dat zich door connotaties laat leiden. Connotaties geënt op het tweedewereldoorlog-trauma van onze voorouders.
@nedertokkie | 30-11-11 | 22:57
Kun je mijn soort even definieren?
@said_fred | 30-11-11 | 22:15
Kun je ook even aangeven tegen welke reaguurder ik hier persoonlijk aan het schelden was (behalve Lewis dan die het wel erg bont maakt)? Heb jou wel al zien schelden hier...
Hölzenbein | 30-11-11 | 22:50
Wat is er volgens jou mis met fascisme dan? Behalve de negatieve connotatie waar jouw soort zich door laat leiden?
Hölzenbein | 30-11-11 | 15:39
Heb je toch nog een keer gelijk. In alle haast een schrijffoutje en een woordje vergeten door mij.
Nu, ga je prijzen in ontvangst nemen daarvoor.
@said_fred | 30-11-11 | 22:15
"Fascisme kwam altijd van rechts" is een feit (Mussolini etc.). Valt niets aan te onderbouwen, voor de vierde keer is een feit... Dus laat het gewoon met rust. Verder 'no comment'.
@ Hölzenbein | 30-11-11 | 19:59 | + 0 -
U heeft het gehad over "schandalig", "PVV Clowns", "Schorem",
"Hij vertegenwoordigt nog niet een kwart van de bevolking",
"beledigen", "Je snapt het niet", "Lafbekken",
"PVV minkukels een enorme plank voor hun harses en vormen gewoon een enorm gevaar voor ons land."
"die idioten ", "Typisch PVV gedrag.",
.
En de absolute winnaar "Gebakken lucht, niets dan gebakken lucht. En ook nog eens dom gezwam. Dus mijn advies: kijk even naar je zelf voordat je het over andere mensen hebt"
.
Ik stel je de simpele vraag of je je bewering ook maar enigszins kunt onderbouwen.
Je weet wel; argumenten en zo. Waarom vindt ik dat ??
Denk richting Spinoza.
Antwoord; onzinantwoorden en gescheld en dan ook nog "ik heb mijn zegje gedaan" je hebt alleen maar dom zitten zeiken en schelden en komt geen zinnig woord uit je toetsenbord.
.
Je verwijt een ander gebrek aan inhoud, domheid, plank voor de kop, gebakken lucht etc.
Je bent gewoon een onnozel, schreeuwerig, simplistisch zieltje zonder enige inhoud.
En je zegt dus helemaal niets, waar komt dat "feit" vandaan wat je niet eens kunt onderbouwen.
Je bent enkel een inhoudsloze, domme schreeuwer
De waarheid is soms hard, leef ermee.
.
PS. de Aldi is al dicht, geen Löwenbrau vandaag.
said_fred | 30-11-11 | 19:44
Ik heb mijn zegje gedaan, kan je teruglezen in mijn tegels. Mijn onderbouwing is er omdat hetgeen ik vertelde een #feit is. Wat jij vervolgens uit je zweetnek lult zal mij aan mijn deriere oxyderen ik ben je geen verantwoording schuldig omdat ik - nogmaals - een feit vertelde.
@ Hölzenbein | 30-11-11 | 19:19 | + 0 -
Dank voor dit even onnozele als onzinnige antwoord.
Moet ik hieruit begrijpen dat u dus geen enkele onderbouwing kunt geven ??
Met andere woorden; u kletst ook maar wat uit uw achterhals ??
U was u ervan bewust dat het Italiaanse "fascismo" ook gaat verwijzen naar de "fasces" ??
Het is net zo Italiaans als "pogrom" Russisch. www.google.nl/search?source=ig&hl=...
.
En vandaag de dag hebben de Zwarthemden van (extreem) linksch in Rome zoals ik al eerder zei zo'n beetje de zelfde agenda als die van Mussolini of die van Hitler.
Namelijk de "Endlösung von das Judenproblem"
"de Jood is een nazi en de moslim is een Jood"
@said_fred | 30-11-11 | 16:21
Jij bent zeker ook holocaust ontkenner? Neem mij niet kwalijk, maar de belangstelling is niet wederzijds.
Sinds wanneer is Turks een officiële taal in het Europarlement?
-weggejorist-
Zolang we ons kunnen afreageren op landen die cartoonisten opsluiten hoeven we ons in ieder geval niet druk te maken om damschreeuwers die we zelf opsluiten. Of over waxinelichthoudergooiers.
@ Hölzenbein | 30-11-11 | 14:50 | + 0 -
Zomaar uit belangstelling; waarop is " Fascisme kwam altijd van rechts, vriend," op gebaseerd ??
De persoon waarnaar men altijd naar refereert is dus vaak Benito Mussolini met de Zwarthemden, de "Fasci di Combattimento" zijdelings kun je nog een Spanje of Portugal noemen en dan is de koek zo'n beetje op.
Als je namelijk de levensloop van Benito alleen al leest is dit namelijk erg tegenstrijdig met jouw bewering.
Sja, satire/ spotprenten/ de werkelijkheid het blijft duidelijk moeilijk en willekeurig "verboten" erop te stempelen al een "Gedankenpolizei" a la "Joop" is stuk gemakkelijker.
.
De actie van Barry kon ik ook niet volgen. Een Koran door de plee spoelen had meer voor de hand gelegen en had je ook nog eens kunst kunnen noemen.
.
Maar zoals al vakers gedemonstreerd en ook hiero, geloof en politiek/ linksche kerk/ diens verschillende stromingen blijft voor sommigen moeilijk te onderscheiden en definities hiervan en waar de één ophoudt en de ander begint is al evenzeer moeilijk vast te stellen en voor fanatici al helemaal niet van belang.
Het begint al bij het steevast smijten met "Fascisme" en "Racisme".
daarbij gaat men dan Nationaalsocialisme ook "Fascisme" noemen en als men dan wijst op negatieve elementen van een geloof heet het dan "racisme" alhoewel een geloof geen ras is enz. enz. deze dichterlijke vrijheden maken het er al niet makkelijker op.
En als men dus ook nog eens anderen verwijt wat men zelf met overgave doet al evenzeer.
Kan me herinneren dat vaker in het nieuws was dat men in Iran tentoonstellingen hield van "spotprenten" waar "der Ewige Jude" van AH totaal bij verbleekte. Nu lijkt zich de situatie zich weer te herhalen met aanvallen op ambassades en de rest.
@nedertokkie | 30-11-11 | 15:30
Klopt, maar wat vooral zinloos is, is als jij onzin over fascisme gaat vertellen. Verwacht je dat daar dan iemand voor open gaat staan. Overigens nieuwschierigheid schrijf je zo: nieuwsgierigheid - ik ben geen taalnazi, maar het is gewoon een welgemeende hint.
Kan je me de zin
"Er is namelijk niets dat ik begrijp wat velen anderen ook begrijpen."
even uitleggen. En voor de rest wens ik je ook succes!
@Hölzenbein
't is zinloos om de talrijke factoren, in geuren en kleuren uit te leggen zolang de ontvanger er niet voor open staat.
Op de eerste plaats dient er oprechte nieuwschierigheid (niet bang zijn voor alles wat je niet begrijpt) te bestaan, daaruit volgt begrip. Met oprechte nieuwschierigheid heb je mijn uitleg niet meer nodig. Er is namelijk niets dat ik begrijp wat velen anderen ook begrijpen. Het internet is een zeer bruikbare bron om je kennis en inzicht te verrijken.
Succes!
Hölzenbein | 30-11-11 | 14:50
Fascisme is een corrigerende reactie van rechts op de egocentrische domheid van links.
Weer een extreem domme actie van een PVV-religieuze!
Laat die Turken lekker met rust met je verwaande (net zo blinde) Westerse atheïsme opdringerij.
@nedertokkie | 30-11-11 | 14:45
Fascisme kwam altijd van rechts, vriend, maar kan je mij eens uitleggen wat je eigenlijk bedoelt, of maak je alleen maar salto's achterwaards van domheid?
Hölzenbein | 30-11-11 | 14:24
Ik ga niet voor de prijzen maar voor de maatschappij zelf. Een totalitaire fascistische maatschappij als lefties zoals jij blijven doorgaan met het verbrokkelen van het pluralisme.
.
Verschil tussen een socialist en een nationalist, zeg maar.
@nedertokkie | 30-11-11 | 14:14
Gast zwaai eens af met je onzin.
Met tegels van jou als "+1" of "Breivik heeft het begrepen. Jouw domheid moet worden uitgeroeid!" of "Jij bent de maker van Anders Breivik. Oprotten Jij!" win je ook geen prijs in deze maatschappij. Je lijkt Wilders wel. Gebakken lucht, niets dan gebakken lucht. En ook nog eens dom gezwam. Dus mijn advies: kijk even naar je zelf voordat je het over andere mensen hebt.
Hölzenbein | 30-11-11 | 13:49
Boehoe huilie huilie ..
Wacht maar tot ik een voorbeeld van je maak. Niet dat jij het zinvol zal vinden. Maar wat jij vindt en wat is, zijn dan ook twee verschillende dingen.
.
Ik blijf het sneu vinden voor je, dat je met jouw 'tot het welzijn van individuen beperkte eenzijdige inzicht' slechts kan verliezen.
Een leerzaam incident. Leerzaam voor alle partijen.
bij Van Dikhout aansluiten - moest het dus zijn...
@nedertokkie | 30-11-11 | 13:34
Ik geef je liever wat Ritalin in plaats van een minkudo. Natuurlijk zeik ik daar wel eens over want ik ben ten slotte de minkudo king. Het zal mij dus ergens aan roesten of mensen mij minkudo's geven of niet, maar niet als ik gewoon zeg dat ik goed ervaringen heb met Turkse mensen. Die 5 lui die mij om die reden een minkudo geven zijn niet goed bij hun harses want er is geen reden voor en nee ze kunnen niet tegen kritiek. En voor de rest wil ik mij graag bij Van Dikhout en niet meer op jou ingaan want iets zinvols draag je zelf niet bij. Maar wel liggen zeiken over mij.
Hölzenbein | 30-11-11 | 09:27
Jij loopt te zeiken over min kuddo's ...
.. wie kan hier nu niet tegen kritiek?
.
Mensen, geef die houten poot aub wat plus kuddo's zodat z'n eigen-waan-waarde weer in overeenstemming is met het respect dat hij van zijn omgeving verwacht.
Beoordeel hem vooral niet om zijn gebrek aan inzicht, zijn onvermogen belangen af te wegen of de crap die dagelijks uit zijn mond spuit.
.
Hölzenbein +miljoenmiljard
.
And while y're at it ... geef mij aub wat min kuddo's zodat ik dat zwitzal hoofdje hopelijk weer terug krijg.
@the Baseball Bats | 30-11-11 | 13:19
Nee
@Hölzenbein.
!!!!!!
-weggejorist-
kom op Barry, dit doe je toch niet!!
We kennnen de mening van de PVV over de Islam inmiddels wel, maar moet het dan op deze manier?
Dit is gewoon nodeloos provoceren en daardoor de diplomatieke relaties verslechteren.
Waar gaat het heen met Nederrland?
Barry, de PVV, de stemmers op de PVV ondervinden zo veel weerstand en minachting dat je de conclusie kan trekken dat mensen europa, de euro, de politieke elite, godsdiensten, een (samen)leving die op instorten staat wel prima vinden.
Pa Cartwright: Als Barry in zijn eentje europa zou kunnen slopen dan zou hij dat wel doen hoor. Maar daar heeft Barry heel wat medestanders voor nodig.
the Baseball Bats | 30-11-11 | 10:59
Even uit de huisregels: Het (veelvuldig) gebruik van caps maakt u een schreeuwlelijk. Dit kan u een joris of ban opleveren.
Gisteren was ook iemand brutaal bezig tegen mij en die zit nu vast. Dus ik zou zeggen beheers u een beetje, ik heb u niets in de weg gelegd.
Die heb je net gelezen, SUKKEL! (sorry voor het woord SUKKEL!)
the Baseball Bats | 30-11-11 | 10:51
Je hebt sukkel vergeten sukkel. Ben je je honkbalknuppel weer kwijt knuppel? Sorry ik wou niet schelden en ik lees jouw waardevolle bijdragen altijd heel graag (waar zijn die?).
Favoriete woordjes van Hölzenbein: Zwaktebod en clown.
Waar het hart vol van is....
Kan natuurlijk ook zijn dat hij dat bij zichzelf herkent. Om het vervolgens hier als reactie op de rest te projecteren.
Ondertussen gun ik elke moslim z,n 72 maagden.
Favoriete woordjes van Hölzenbein: Zwaktebod en clown.
Waar het hart vol van is....
Mensen die intelluctueel onderdoen voor anderen beginnen al snel met machtsmiddelen hun eigen gelijk te halen en op te dringen aan anderen. Lange tenen is een aanwijzing daarvoor.
Ach de "huidige" islamieten hebben hele korte tenen en doen er alles aan om hun godsdienst (lees: macht) te beschermen. De Kemalisten zullen het zelfde doen voor hun Gouden Kalf (ATATURK) zodra zij weer aan de macht zijn.
Niks nieuws onder de zon.
De actie van Madlener gaat daar niets aan
veranderen. Madlener zal wel hele edele bedoelingen hebben gehad met zijn actie...
Toch?
Maaier | 29-11-11 | 19:38 |
Precies!
Dat je het recht hebt je mening te uiten betekend niet dat dit een plicht is, en al helemaal niet dat je daarmee een vrijbrief hebt om mensen te provoceren of beledigen met jouw mening.
Herr Vorragend | 30-11-11
De tijd dat je je als een Ghandi moest gedragen is echt voorbij. Wil je het nieuws halen, dan moet je iets bijzonders doen.
Als die minister de cartoon had aangepakt, dan was het geen nieuwswaardig feit geweest maar de tereur die Gul in ambtelijk Turkije uitoefend tegen alles wat maar zweemt naar anti-islam zorgt ervoor dat Turkije steeds sneller verder terugglijd naar de intellectuele achterlijkheid.
Hij had als minister de toorn van Gul beslist niet overleefd. Had Madlener daarom coulantie moeten hebben voor de Turkse achterlijkheid of heeft hij daar juist op gereageerd?
Als Turkije echt klasse heeft bieden ze de PVV een cartoon aan waarin ze de omgang van Israëlische kolonisten met Palestijnse Westbankbewoners aanstippen. Of waarin ze het voorstel tot Perspolitie van Dion Graus aanstippen. Of waarin ze het voorstel tot tuigdorpen aanstippen. Of tot een kopvoddentaks. Of ga zo maar door. Kijken of de PVV dan ook zo sportief is om hem lachend en overvriendelijk in ontvangst te nemen.
Alles wat de PVV kan is provoceren, vooral met acties die concreet NIETS bijdragen aan wat dan ook. Wanneer staat er eens iemand op in de politiek die dit gewoon omver trapt? Rutte mag het de komende 3 jaar in ieder geval nog niet.
Islamieten noemem Mohammed hun profeet maar feitelijk is Zaid de werkelijke "profeet"
Zaid was een door Mohammed vrijgekochte Christelijke slaaf die bij de paters in Damascus lezen en schrijven had geleerd.
Uit de handelingen van de "profeet" komt naar voren dat mohammed en Zaid dagelijks lange gesprekken hebben gevoerd over Joden, Christenen en hun religies.
De kennis van Zaid van de Bijbel was echter zeer summier, immers in de periode (die tot aan de reformatie duurde) was het lezen van de Bijbel voorbehouden aan monniken en geestelijken. Zaid's kennis van de Bijbel was dus van een zondagsschool niveau en dat vind je dan ook terug in de Koran.
Zaid heeft later nog geprobeerd een Bijbel te stelen maar hij kon geen Latijn lezen en heeft hem toen laten liggen.
Mohammed had al als kind megalomane epileptische aanvallen, hij gedroeg zich tijdens zo'n waan vaak alsof hij zijn vader was, die hij overigens nooit gekend heeft, en de gesprekken met Zaid brachten zijn wanen op een nieuw pad, n.l. dat van profeet.
Zaid schreef de wanen die Mohammed hem hakkelend en slissend vertelde op en redigeerde ze als ze te fantastisch of onsamenhangend waren.
Mohammed was daarnaast ook lichamelijk niet in orde, hij had een verhemelte spleet, had een soort gierenhouding en zweette bovenmatig met een vieze weeïge lichaamslucht.
nos.nl/artikel/303657-ambassadeur-loop... fout... want daar zit men niet op te wachten.
Lewis Lewinsky en drs.Nee, reaguurder Van Dikhout is van een ander caliber dan jullie twee walnoten verwachtten nietwaar? Gehhehheh. Mooi.
Overigens dat die minkudo klikkers even jeukende tenen mogen krijgen. Als ik iets over een goede ervaring met Turken schrijf krijg ik meer dan 5 minkudo's. WTF?? Jullie kunnen niet tegen kritiek en dan gebruik je het zwaktebod van een min-knopje. Hoe laag kunnen jullie gaan?
@Zware Majesteit | 29-11-11 | 20:31
Ik vind niet dat het correct is om je eigen wetenschappelijke benadering maar los te laten als een ander dat ook doet... Het is vroeg genoeg om in te grijpen als die ander er z'n voordeel mee tracht te doen, wat eigenlijk natuurlijk aan de orde van de dag is. Het mooie is dan om de hele religie buiten de discussie te houden maar sec te kijken naar wat er gebeurd. Een vrouw verbieden onderwijs te volgen is gewoon een vrouw verbieden onderwijs te volgen ook al proberen religieuzen daar een legitimiteit aan te koppelen. Dát moet je in geen enkele discussie accepteren... #justmy2cents...
Madlener heeft groot gelijk dat het belachelijk is dat een cartoonist vervolgd wordt. Maaarrrr...
De PVV heeft inhoudelijk vaak gelijk maar krijgt het niet. Daar gaat het de PVV namelijk helemaal niet om. Het doel is om te provoceren en te agiteren. Om zo weer in de publiciteit te komen. In dit geval is het ook weer duidelijk dat, als de Turkse minister het tekeningetje netjes had aangenomen en de heer Madlener vriendelijk bedankt had, de actie mislukt was.
Dingen bereiken in de politiek doe je door mensen in hun waarde te laten en wil je kritiek kunnen spuien begin je altijd met een compliment; les 1 in de diplomatie.
Dingen benoemen is de PVV heel goed in. Moeite doen om echt gelijk te krijgen en zodoende tot een oplossing te komen is aan hen niet besteed.
@Lewis Lewinsky
Hoewel ik nieuw ben op GS mankeert er niets aan mijn waarnemingsvermogen en ik heb vanmorgen besloten niet in te gaan op welke post (lees: ordinaire scheldpartij) van jou dan ook. Jouw toonzetting is laag en ik heb geen zin om dat iedere keer te bevestigen met míjn stemvork. Fijne dag verder. Overigens zal ik niet discussiëren over welke godsdienst dan ook. Iets met respect en zo.
@drs.Nee
Goede morgen. Wie het breed heeft... Nou, ik niet. Ik weet niet waaruit je dit opmaakt. Had ik het breed, dan woonde ik wel in een villa aan zee in plaats van in een appartementengebouw. Niet zo snel conclusies trekken s.v.p.
Het bestaan van God valt niet te bewijzen, maar het niet-bestaan evenmin.
@de euro middenweg | 29-11-11 | 23:59 |
Mijn stelling slaat wel degelijk ergens op. De PVV noemt zich partij voor de vrijheid, maar wil juist allerlei zaken verbieden. Zoals religie. Dat is beperken van de vrijheid. En dat Wilders niet bestaat slaat op het feit dat hij iedere discussie buiten de kamer uit de weg gaat. Zogenaamd omdat hij de media te links vindt, maar ik denk dat hij maar een act is van een gekozen kamerlid. Waarom zou hij anders zo'n rare pruik/hoofddoek dragen? Over kopvod gesproken...
Jullie hebben een gebrek aan empathie! hou zou je het vinden als iemand jullie een tekening gaf met de tekst 'God bestaat wel, atheïsme klopt niet'. Ik weet zeker dat de meesten hevig verontwaardigd zouden zijn, en het internationale nieuws er bovenop zou duiken!
Dit bewijst maar weer es, dat Turkije niets in Europa te zoeken heeft.
Vrijheid van meningsuiting kennen ze niet.
Gelukkig hebben ze wel gevoel voor humor!
#hoestbui#
@sitzkrieg | 30-11-11 | 00:54
Alle mogelijke talen worden in het EP gepraat. De gemiddelde jongen daar spreekt immers alleen zijn moedertaal.
Wat kan ik zeggen over de Turken terwijl 90% van de reaguurders hier niet helemaal goed snik is?
.
@Hölzenbein
Als ze me straks samen met jou het front op sturen dan ga ik jou een voorbeeldfunctie geven. Zodat er voor de bruikbaren geen twijfel meer is over wat er met je gebeurt als je je gedraagt als een totale verspilling aan vlees en bloed ... en hout.
www.gregoriusnekschot.nl/blog/
@Lewis Lewinsky | 30-11-11 | 01:15
Idd. Turkije is en blijft na de derde generatie hun vaderland waar ze ook op zoek moeten gaan naar importbruiden.
Een van de redenen waarom dat multiculti is mislukt.
Het is toch geklaagd dat we aan dit infantiele zootje honderden miljoenen per jaar spenderen
@drs.Nee | 30-11-11 | 01:09
Je hebt het woord Turkse vervangen door Nederlandse.
Schavuit!
Het zijn natuurlijk wel degelijk Turkse mannen. Nederlands paspoort afnemen was vroeger heel normaal, na deelname aan vreemde krijgsmacht, trouwens.
*bed opzoekt*
@Lewis Lewinsky | 30-11-11 | 01:02
Honderden Nederlandse mannen vanuit het hele land staan voor het Turkse consulaat in Rotterdam in de rij om hun dienstplicht af te kopen voor 5000 euro.
Turkije seculier...
Zoek het verschil in tekst hierboven en onder:
bit.ly/tBooba
@Hölzenbein | 30-11-11 | 00:54
Von Dickhölz is een mohammedaan. Zo komtie op mij over, althans.
*van dik hout zaagt men een houten bein*
@Van Dikhout | 30-11-11 | 00:51
Van dik hout zaagt men planken. Babyboomer die het breed heeft, laat het breed hangen waar het goedkoop toeven is in het 'seculiere'.
bit.ly/sLPzIy
@Lewis Lewinsky | 30-11-11 | 00:51
Hou sop idioot, of ontnuchter gewoon eens.
W'rom wordt er eigenlijk nog steeds Frans gepraat in het EP. Kan iemand zo ongeveer vertalen wat die jufvrouw ratelt als Madlener de prent wil overhandigen? Ik neem aan dat ze "mag niet, schande" oid. zegt?
@Van Dikhout | 30-11-11 | 00:00
Was ook een (helaas te) korte tijd in Turkije en niet in een resort maar wat meer 'landelijk'. Moet zeggen dat ik gewoon vriendelijke en gastvrije mensen ontmoet heb. Ook hier in Nederland heb ik geen problemen met Turkse mensen.
@Van Dikhout | 30-11-11 | 00:45
Komop Rachid, of Moestafa, of Mohammed, geen smoesjes. Ik stelde je een vraag. Zeg maar gewoon ja of nee: Is de islam een kudtgodsdienst?
*mohammedanen proberen deze vraag veelal te ontwijken*
@drs.Nee
Hoe luidt de vraag?
Vind het ook een domme actie van Madlener. Ongepast gebaar op een ongepaste plek.
@Lewis Lewinsky
Jij woont niet in een rijtjeskudthuis, jij kent ook geen kudtwijf in gedachten wanneer je op je eigen wijf klaarkomt. Waarmee ik wil zeggen dat jouw taalgebruik voor mij heeft afgedaan als eh... net iets te laaggeschoold? Ik voel me echt welkom bij deze club intellectuelen.
@Van Dikhout | 30-11-11 | 00:04
Hé, je bent dus niet klaar als het om je eigen pensioengeld gaat. Merkwaardig.
De eerste generatie is 3 x zo vaak arbeidsongeschikt dan autochtonen van dezelfde leeftijdsgroep.
Nadat in 1973 de werving van gastarbeiders was gestopt kwam de grote immigratiegolf middels gezinshereniging op gang en arbeidsethos was in hun ogen fout. Dat er mensen waren die nooit aan het werk gingen, vonden zij prima. Jongeren werden door dit soort opvattingen veel te gemakkelijk aan een uitkering geholpen in plaats van aan werk.
Inmiddels is er al sprake van een derde generatie.
Door aanhoudende crisis wordt dit kabinet eindelijk gedwongen de negatieve erfenis van de politieke voorgangers aan te pakken.
@Van Dikhout | 30-11-11 | 00:26
Dus je vindt de islam een kudtgodsdienst?
@Lewis Lewinsky
Eh... niets. Daarom maak ik mij geen zorgen over de toekomst.
Grappen worden altijd gemaakt, hoe gruwelijk het onderwerp ook is. Dat houdt het spul wat luchtig en zwarte grenzeloze humor is het mooist.
Religihumor is nog wel het leukst, allemaal mensen die helemaal kapotgaan om een grap over hun grote niet-bestaande gaylords die er alwel niet zijn.
Ik lach om de grappen, het hardst lach ik om de frustraties die het de geloofsdwazen geeft. Die frustraties heb ik namelijk dagelijks van hen. Ga eens deaud.
@Van Voorhuid | 30-11-11 | 00:14
Vertel eens, wat vind jij nou zo goed aan de islam?
-weggejorist-
@Van Dikhuid | 30-11-11 | 00:00
Je bent een ongelofelijke lul. Je bent te dom om te schijten. Je lijkt wel een Turk. Maar voor de rest ben je in het algemeen goed ontvangen, hardhorende droplul.
@Van Dikhout | 29-11-11 | 22:02
In de jaren vijftig kon je in Nederland zeggen wat je dacht. Lees eens *Ik heb altijd gelijk* dat in 1951 verscheen, en neem daarna je gelul terug. #hoaxert
@drs.Nee
Daar is wel veertig jaar hard voor gewerkt, hetgeen je niet kunt zeggen van de tweede generatie Turken in Nederland!
@Hölzenbein
Het doet mij als nieuweling op GS bijzonder deugd dat mijn visitekaartje in het algemeen goed is ontvangen. Ik ben niet uit op enig gelijk, maar bemerk toch veel onwetendheid over het werkelijke leven in Turkije. Veelal wordt afgegaan op bepaalde publicaties. De eerlijkheid gebiedt te melden dat ook mijn denkwereld beperkt is tot de Turkse pers en mijn directe (Turkse) leefomgeving. Ik durf er wat op te zetten dat de meeste reaguurders nooit Turkije hebben bezocht, anders dan aan het strand of in een resort.... Tja. En dan meelullen? Mwahhh.
@Hölzenbein
Het doet mij als nieuweling op GS bijzonder deugd dat mijn visitekaartje in het algemeen goed is ontvangen. Ik ben niet uit op enig gelijk, maar bemerk toch veel onwetendheid over het werkelijke leven in Turkije. Veelal wordt afgegaan op bepaalde publicaties. De eerlijkheid gebiedt te melden dat ook mijn denkwereld beperkt is tot de Turkse pers en mijn directe (Turkse) leefomgeving. Ik durf er wat op te zetten dat de meeste reaguurders nooit Turkije hebben bezocht, anders dan aan het strand of in een resort.... Tja. En dan meelullen? Mwahhh.
Quichegerechtigde | 29-11-11 | 23:42 | + -1 -
Ik denk dat je die minnetjes krijgt omdat je stelling
"Bij de PVV bestaat vrijheid niet en Geert Wilders is een leugen" nergens op slaat. Leg anders maar eens uit wat je hiermee bedoelt.
@Van Dikhout | 29-11-11 | 22:02
Geen vriendelijker en gastvrijer volk dan de Turken?
Je bent geen Armeniër, en ook geen Koerd, en ook geen Israëliër, en ook geen Serviër. Denk ik. Imbeciel.
Ja maar, wat vindt de Interdepartementale Werkgroep Cartoon Problematiek hiervan?
*proest*
@Van Dikhout | 29-11-11 | 23:22
Ja natuurlijk, geld stinkt.
Natuurlijk niet als je daarvan als Nederlands babyboomstel kan profiteren.
Haha, maak Wilders belachelijk en velen weten de minkudo's vliegen binnen. Blijkbaar zijn de Wildersgroupies net zo intolerant als moslims die zich snel beledigd worden.
Van Dikhout | 29-11-11 | 23:36
Daarom is het ook godgeklaagd dat die PVV idioot zich zo gedraagd tegen een Turkse collega. Wat een aanfluiting.
Wat ontzettend kinderachtig zo kan je echt je land niet vertegenwoordigen.
@TeeJee Dat = dan
sorry, heb niet de moeite genomen om alle bovenstaande reacties te lezen, maar deze actie is toch gewoon belachelijk en infantiel.
Vrijheid van meningsuiting is een groot goed, maar dit is gewoon bewust de boel opnaaien en dient verder geen enkel doel.
Als cartoonist mag je best de grenzen opzoeken, maar ik ben van mening dat je in een publieke functie enige waardigheid en professionaliteit tentoon moet spreiden. Als onze politici zich al consequent gaan gedragen als provocerende tokkies, dan ga ik maar snel verder met het bouwen van mijn nucleaire bunker.
@TeeJee
Tja, ik heb hier geleerd dat je een Turk niet snel beledigt om zijn (m/v) geloof. Vreemd genoeg is mijn ervaring dat het Turk-zijn sterk verbonden is met de geloofsbelevenis van het Turkse volk. Dus niet met het geloof an sich. Een Turk zal mij als ongelovoge eerder in vertrouwen nemen wanneer ik (onder)deel ben van zijn leefomgeving dat een gelovige Turk die liever als einzelgänger door het leven gaat.
Wanneer iemand de islam en alles wat ermee samenhangt wilt beledigen, wordt dit in streng-islamitische landen als belediging van Allah opgevat. Mocht er een god zijn, dan is deze in mijn opvatting zeker niet te beledigen.
In het seculiere Turkije geldt islambelediging zeer sterk als een belediging van een heel volk. Ik kan dit chauvinistische verschijnsel spijtig genoeg niet verklaren. Ies koeltoer, of zoiets.
jadoei | 29-11-11 | 23:20
Eau zeau... Dat moet een ramp zijn vermoed ik.
oud nieuwsch
@drs.Nee
Ik ben altijd direct klaar met mensen die werkelijk alles alleen maar in geld kunnen vertalen. Wellicht dat daarom ik die wereld ben ontvlucht en heb ingeruild voor een wereld waar de tijd soms nog stilstaat.
houtenpoot,
Niet in Staphorst. In Zuidlaren.
Van Dikhout | 29-11-11 | 22:02 |
We beledigen de Turken niet om hun geloof. We geven ze kritiek vanwege de manier waarop ze om gaan met bepaalde zaken.
Uiteraard wordt dit direct gezien als een belediging van alles wat het Turks zijn is, inclusief geloof. Getuige uw plempsel ziet u het blijkbaar ook al zo, ondanks uw persistente vreemdelingenstatus.
Waar blijft dat bier?
Die Turken die reageren op dat filmpje zijn echt kortzichtig en agressief :)
Turkse trots en kritiek gaan duidelijk niet samen en enige vorm van zelfreflectie is ze compleet vreemd. Oftewel; uiterst vermakelijk :D
jadoei | 29-11-11 | 22:58
Waar? In Staphorst?
@Van Dikhout | 29-11-11 | 22:46
Vrouwen en mannen zwemmen niet gescheiden in homo-hotels.
Alanya is afhankelijk van toerisme, daarom waren ruim 10 jaar geleden veel hotels al aangesloten op riolering.
Die nieuw aangelegde wegen komen tot stand omdat Turkije jaarlijks 700 miljoen subsidie uit de EU-pot ontvangt om zich klaar te stomen voor toetreding in de EU. Nederland is nog altijd een van de grootste netto betalers.
Zondagschooltje waar je soms als kind eens heen ging, was om daar naar verhalen te luisteren best spannend.
Je werd er niet gelovig van maar,er bleef genoeg hangen om er later toch profijt van te hebben.Je kunt nog eens een kwisvraag goed beantwoorden en een kruiswoordraadsel winnen.
Maar hoe ze bij die kleine kinderen de islaam er in stampen is godgeklaagd.%#*?!
IS zo verschrikkelijk verLAMMend
@drs.Nee
Nog even over het moderniseren. Nog geen vijf jaar geleden kon je in veel hotels je pleepapier niet kwijt. Ja, in een prullenbak, nadat je je reedt had afgespoeld. Overal is en wordt nog steeds brede riolering aangelegd. De omliggende dorpen van Alanya zijn er worden voorzien van trottoirs. Maar denk nu niet dat er ook maar één Turk gebruik van maakt! Men blijft gewoontegetrouw midden op de weg lopen. Dus je kunt als overheid moderniseren wat je wilt, het duurt even voordat de bevolking na al die eeuwen stilstand met de moderniteit meegaat.
Het beledigen van ongelovigen en andersgelovigen is een alleenrecht van de islammers. Dus pas maar op.
drs.Nee
Poeh, er zijn ook homo-hotels! In Alanya is aan de haven gevestigd café Amalia, door de bevolking Analia genoemd omdat het ook goed bezocht werd door endeldarmtoeristen. Sinds kort weer geopend met een nieuwe eigenaar en onder een nieuw naam. Geen idee.
Voor wat betreft scheiding van mannen en vrouwen, ook op de meeste bruiloften zitten mannen en vrouwen nog gescheiden van elkaar. Maar probeer vast te houden aan de jaren vijftig in Nederland. Waar stond de vrouw toen en waar staat ze nu? Ik zit er middenin en zie heel langzaam een verschuiving. Vergeet niet dat men in het Midden-Oosten totaal anders denkt en... alle tijd heeft. Europeanen hebben een horloge, Turken hebben, net als Surinamers, de tijd.
@Adriana65.
Onderschat de familieband niet! Wanneer vader wegvalt is de oudste zoon hoofd van de familie. En dat gaat heel ver! In geval van de eerste generatie in Europa, zal dan de oudste voor moeder zorgen. Zo ongeveer. Opvallend is dat de journalist Bram Vermeulen in de zevendelige serie 'In Turkije' (VPRO en op cd)liet zien dat goed opgeleide jonge Turken graag in hun moederland willen wonen en werken. Terugkeren is een verkeerd woord, want de meeste van hen zijn in Nederland geboren. Jonge Turken die toch weg willen, zijn opgefokt door familiebezoek met dikke Mercedessen (hoe kom je eraan als twintig bent...?) en beseffen niet hoe duur wonen in West-Europa is.
@Van Dikhout | 29-11-11 | 22:02
Moderniseert? Vrouwen en mannen gescheiden in hotel, hoe apart.
bit.ly/rOz6lO
@Art Vandelay Ultor
Mee eens. Het wordt ook niets. Ahmet Davutoğlu is sinds 1 mei 2009 minister van Buitenlandse Zaken. Hoewel diens benoeming voor veel Turken geen verrassing was, lijkt het er op dat de AK Parti haar interesse heeft verloren in Europa en dat het EU-proces niet meer tot de topprioriteiten behoort. Deze minister staat niet bekend als vurig pleitbezorger van EU-toetreding maar als de architect van een multidimensionale benadering waarin het traditionele westers georiënteerde Turkse buitenlandse beleid is uitgebreid naar de Kaukasus, Rusland, Afrika en naar het Midden-Oosten (bron: Turkije Instituut). Turkije is zoals eerder gemeld druk bezig de visumplicht voor een aantal landen op te heffen. Naast Rusland is het aantal landen dat geen visumplicht meer heeft voor Turkije gestegen naar 55. De EU wil er nog niet aan. Schiet lekker op zo.
Het is zoo ongelooflijk goedkoop wat de PVV doet, shock agitatie propaganda.
Van Dikhout | 29-11-11 | 22:02 | + -1 -
Nuance... pas daar maar mee op hier op GS anders komt er een kwade meute met hooivorken en brandende toortsen achter je aan. Je verstoord hun wereldbeeld in het algemeen en hun beeld over Turkije in het bijzonder! Dat moeten we met zijn allen niet willen. Islam is slecht en het Westen is goed. Met dat beeld is veel makkelijker te leven.
Mijn vrouw en ik wonen bijna tien jaar in Turkije en ik ken geen vriendelijker en gastvrijer volk als dit. Van Dikhout | 29-11-11 | 22:02 | + -2 -
Je snapt niet dat er nog Turken hun land verlaten!
Precies, van dit soort: thesocietypages.org/socimages/files/20...
@Einde van de Domheid | 29-11-11 | 22:06
De tekening is gemaakt door een Turk zelf.
Deze tekening heeft exact dezelfde typeringen als de propagande voor WOII.
@Van Dikhout | 29-11-11 | 22:02
Als je het Turkije van nu gelijk stelt aan Nederland van de jaren '50 moet je het toch met me eens zijn dat zo'n land voorlopig helemaal niets in de EU te zoeken heeft?
-weggejorist-
Als Erdogan het voor het zeggen krijgt wordt kritiek op islam strafbaar. Het moet niet gekker worden.
t.co/YkC4gBA
Zo'n actie van Barry Madlener vind ik te betreuren. Van leven en laten leven kan de PVV nog heel wat opsteken. Mijn vrouw en ik wonen bijna tien jaar in Turkije, met nog twee Nederlandse babyboomstellen in een appartementengebouw midden tussen 27 Turkse gezinnen en ken geen vriendelijker en gastvrijer volk als dit.
Hoewel dit land als een speer moderniseert, kun je niet verwachten dat een Turk in één klap een sprongetje in denken maakt van vijftig jaar. Kon je in de jaren vijftig van de vorige eeuw in Nederland zomaar zeggen en schrijven wat je wilde? Nee dus. Het is zo gemakkelijk om een volk om hun geloof te beledigen omdat je door vrijheid van pers en meningsuiting je superieur voelt ten opzichte van gelovigen, in dit geval islamieten.
De hier wonende buitenlanders (en dat is alleen al in Alanya en omgeving met 18.000 eenvijfde van de bevolking!) worden níet beledigd, terwijl ze door een islamitische bril bezien 'ongelovigen' zijn. Die door westerse ogen geziene 'achterlijkheid' zoals het geloof, ervaren wij vreemdelingen (want dat zijn en blijven we) als prettig: geen ordinair gescheld, geen wederzijdse beledigingen, respect voor ouderen, idem voor de politie en andere autoriteiten en... fatsoen, vooral fatsoen. Bovenstaande punten zou de PVV toch eigenlijk moeten toejuichen in plaats van de islam afzeiken. Overigens ben ik hier nieuw en dit is mijn visitekaartje. Aangenaam.
sjaakdeslinksesul | 29-11-11 | 21:31
Is tie gevallen in de kelder?
Een gewezen makelaar in opleiding confronteerde een collega politicus met een kwetsende tekst.
En het nut ervan is?
@mindovermatter | 29-11-11 | 21:55
Niemand wordt beledigd, simpeler kan ik het niet maken.
Zie ook Art Vandelay Ultor | 29-11-11 | 21:10
@thp | 29-11-11 | 21:47
Dank u wel. Was nog wel grappig ook, niet eens schokkend.
Art Vandelay Ultor | 29-11-11 | 21:48
Vragen naar de bekende weg staat dom.
Even zo goed heerst de kromme gedachte dat het de beledigde is, die zich beledigd voelt en zolang het maar die ander is, toch?
@denhaag74 | 29-11-11 | 21:46
Dus we kunnen rekenen op eerwraak?
@denhaag74 | 29-11-11 | 21:46
Zeldzaam achterlijk. Zeldzaam slecht geschreven ook.
-weggejorist-
@Rob van Roos | 29-11-11 | 21:47
En de Turk gooit de maker van de cartoon in het cachot.
Je blijft eraan voorbij gaan.
@mindovermatter | 29-11-11 | 21:43
En punt 2)?
Voor de nieuwsgierige, de vertaling van de cartoon:
"Mijn God, kan ýk gewoon het laatste gebed býdden? Ik heb het eýgenlýjk erg druk vandaar, Dankjewel God, goedendag verder."
Nederlanders zijn onbeschoft, allemaal! Dat vooroordeel wordt hiermee weer eens bevestigd. Het had ook op een andere manier gekund i.p.v. onbeschoft een vergadering te verstoren en mensen in de rede te vallen. Etiketten zijn PVVers en het grote deel van Nederland dat ze vertegenwoordigen vreemd.
Gorilla's in the mist, communisten in the rain.
Schiet me zomaar te binnen.
Art Vandelay Ultor | 29-11-11 | 21:24
Jij vergelijkt appels met peren.
Ik vergelijk alleen maar het gebied van kwetsende cartoons en hoe daar door Wilders en de Turken mee omgegaan wordt. Beiden willen daar niets mee te maken hebben. Wilders eist verwijdering en de Turk accepteert het geschenk niet.
Bedankt Barry, ga zo door je beledigt hierbij niet alleen turkije maar de hele arabische wereld en hoe haal je het in je hoofd om zo kinderachtig te doen als vertegenwoordiger van NL heb je ook zo'n tekening van het katholieke geloof die je aan de paus gaat geven of een leuke tekening voor israël en volgens mij wil europa meer dat turkije erbij komt dan turkije de eu nodigt heeft tenslotte is turkije de voordeur van de arabische wereld. één ding weet ik wel mensen geloof nou niet in de pvv. enne barry hierbij ben je verantwoordelijk voor de tegenreacties uit de arabische wereld je hebt niet alleen de turkse minister voor schut gezet en de moslimextremisten zullen wel reageren, dus hierbij bedankt barry
@thp | 29-11-11 | 21:42 niet de cartoon, wel het gebaar.
Iedereen heeft het maar over die cartoon. Ik begrijp hem niet eens.
mindovermatter | 21:43
Madlener over matter.
@thp | 29-11-11 | 21:42
Hij zit op Occupy!
Momenteel zitten meer dan 60 journalisten in Turkije in de gevangenis.
www.nvj.nl/nieuws/bericht/efj-bezoekt-...
Art Vandelay Ultor | 29-11-11 | 21:16 |
Madlener trad namens het Europees Parlement als (mede-)gastheer op tijdens een bijeenkomst met die Turkse delegatie. Niet als de individu Madlener die zo maar even aanschoof.
nee hij nodigt een compleet land uit om een robbertje te vechten. Kennelijk is het pas een afgang wanneer ze op de uitnodiging ingaan, tot die tijd hebben alle PVV minkukels een enorme plank voor hun harses.
Wil Kutommelul | 29-11-11 | 21:06
Zeg je nou dat de cartoon opgevat mag worden door Turkije als een oorlogsverklaring? gek!
En dan is de pvv de boeman... waar zit jij met je hoofd?
Barry gaat de geschiedenis in als een held van Nederland, omdat hij gewoon z'n mond durft open te trekken tegen fascisme, hoewel dat niet policor is.
ongepaste kado's geven -1
sjaakdeslinksesul | 29-11-11 | 21:31 |
Hahahahahaha ja we krijgen wel dorst van dit gelul
Maar goed ik gha wel, even me knuppel pakken want hier beneden lopen van die gastjes met bontkraagjes en je weet maar nooit.
Tot latersz
Ik ben blij dat Turken wél humor hebben. Sommigen, dan.
boost ga jij eens bier halen.
-weggejorist-
@boost | 29-11-11 | 21:25
Zoek een psychiater op want je bent he-le-maal de weg kwijt gast.
-weggejorist-
@boost | 29-11-11 | 21:22
En vooral dat(nog) baart mij zorgen!
@Rob van Roos | 29-11-11 | 21:22
Dat had ik dus al lang begrepen.
Je stelde echter eerder: "Gelukkig is de PVV en Wilders het toonbeeld van omgaan met cartoons, ahum."
Waarop ik stelde dat het verschil in de omgang van de heer Wilders (boos worden) en de Turken (iemand opsluiten en aanklagen) als het gaat om cartoons nogal groot is.
Mijn vraag is dat of je dat wilt beamen.
Ik snap gewoon het punt niet dat je wilde maken.
@boost | 29-11-11 | 21:22
Ach man maak toch niet uit een mug een olifant. Typisch PVV gedrag. En jij noemt die Turkse collega dus een zwijn. Dan heb ik je helemaal goed ingeschat.
@ hoezo hebben ze een rooskleurige economie ? je bent niet wijs man, weet je wel hoeveel mensen daar in absolute armoede leven ?
krem | 29-11-11 | 20:49 |
Als het percentage van de bevolking van een land dat onder de armoedegrens leeft leidraad zou zijn in de economie dan kan de US of A helemaal wel inpakken. Lees er eens iets steekhoudends over, zou ik zeggen.
-weggejorist en opgerot-
Art Vandelay Ultor | 29-11-11 | 21:11
Cartoon - niet leuk - boos
Over wie heb ik het nu?
@sjaakdeslinksesul | 29-11-11 | 21:19
Hoe weet je dat andere volksvertegenwoordigers het niet durven op te nemen ? Als ze hun vak verstaan, doen ze dit wel, maar binnenskamers.
@boost | 29-11-11 | 21:16
Ja zal waarschijnlijk wel een kut PVV'er zijn want alleen die idioten stemmen in met dat gedrag. Nou ik niet. Ik vind zulke 'vertegenwoordigers' een gevaar voor ons volk. En daar mag jij eens over nadenken.
@ Art Vandelay Ultor | 29-11-11 | 21:10
Inderdaad, JIJ vind dat de de moslim hier niet wordt beledigd en dat het geven van de cartoon kennelijk een 'hoger en verheven doel' dient.
De holle retoriek van de PVV-kerk.
Hölzenbein | 29-11-11 | 21:15 |
En ik schaam mij voor volksvertegenwoordigers die het niet durven op te nemen voor een kunstenaar die zich vrijelijk uit, zonder dat hij daarmee een ander schade berokkent.
Wat u aantoont is, dat het nederlandse bedrijfsleven al gauw 'schadelijke' principes opzij zet voor de handel.
Roadblock | 29-11-11 | 21:13
Zonder handel zijn wij ook niet relevant voor andere landen, dus dan hebben ze ook geen enkele reden om iets van onze bezwaren aan te trekken.
@Art Vandelay Ultor | 29-11-11 | 21:13
Je begrijpt er niks van of je wilt het niet begrijpen. - zucht -
@Hölzenbein | 29-11-11 | 21:15
Het is niet onnodig.
Zie (o.a.) sjaakdeslinksesul | 29-11-11 | 20:57
Hölzenbein | 29-11-11 | 21:08
Ik ben het volk en ik wil dit, beste houte been, waarom laat je je geen carbonbeen aanmeten wellicht ga je dan wat sneller en beter.......... nadenken
@mindovermatter | 29-11-11 | 21:14
1) Madlener als individu is niet de gastheer.
2) Niemand wordt beledigd.
Wie van jullie wil verhuizen naar Turkije en hoeveel Turken willen er naar Nederland toe? Einde discussie.
@Art Vandelay Ultor | 29-11-11 | 21:10
Het heeft met onnodig beledigen van een Turkse collega te maken. Ga dat zelfde in een zwaar islamitisch land doen en ze schieten je voor je raap. Maar dat durven die PVV lafbekken niet. Wel mensen die met ons willen samenwerken voor aap proberen te zetten. Schorem it is. En inderdaad hebben die PVV minkukels een enorme plank voor hun harses en vormen gewoon een enorm gevaar voor ons land. Ik schaam mij diep voor die zogenaamde 'vertegenwoordigers'.
@Roadblock | 29-11-11 | 21:13
Ook hulde voor jou.
Goed om te zien dat er gewoon mensen zijn die het wel allemaal kunnen snappen.
Art Vandelay Ultor | 29-11-11 | 20:57
Als gastheer beledigt u uw gasten ook?
Dat wij het aanbieden van een cartoon "ludiek" vinden wil nog niet zeggen dat de Turken dit ook zo interpreteren. Bij het politieke en diplomatieke spel heb je ook een taak om je voor te stellen hoe zo'n actie bij je gesprekspartner overkomt.
Dat wij het aanbieden van een cartoon "ludiek" vinden wil nog niet zeggen dat de Turken dit ook zo interpreteren. Bij het politieke en diplomatieke spel heb je ook een taak om je voor te stellen hoe zo'n actie bij je gesprekspartner overkomt.
@Zware Majesteit | 29-11-11 | 21:08
Stelde iedereen zich maar zo redelijk op als jij, m'n waarde.
*plopt mee*
Zware Majesteit | 29-11-11 | 20:45
Als u van een nederlandse volksvertegenwoordiger een constructieve aanpak verwacht, wat verwacht u dan wel niet van een turkse premier? U kunt toch nauwelijks beweren dat dhr. Erdogan bekend staat om zijn constructieve uitspraken?
Wat Madlener wil aantonen, en ook aantoont is, dat in het 'moderne' turkije vrijheid van meningsuiting discutabel is.
Wat u aantoont is, dat het nederlandse bedrijfsleven al gauw 'schadelijke' principes opzij zet voor de handel.
wat doet een turk in het europarlement.
Deze actie zal hem wel winst opleveren in turkije, want daar geloven zij in een idioot die ergens in de lucht over hen waakt en hen aanzet tot haat dood en verderf. Zij vinden de rest van de wereld minderwaardig, mijn vrouw een hoer, ikzelf een varken of een aap, mijn neef moet van het dak gegooit worden en ga zo maar door.
Dit volk hoort niet in ons europarlement en dat is wat Barry Madlener bedoelt met zijn ludieke actie.
Sterker nog er hoort helemaal geen europarlement te zijn.
@Hölzenbein | 29-11-11 | 21:08
Dus partijen die niet de meerderheid van het volk vertegenwoordigen moeten hun bek houden?
Altijd al geweten dat je een communist was, Hölzie ;)
@INH.30CL | 29-11-11 | 21:11
Die gedachte was bij mij ook al opgekomen!
@Wil Kutommelul | 29-11-11 | 20:32
Ze hebben op het beursplein wel een goede Wifi verbinding merk ik.
@Rob van Roos | 29-11-11 | 21:00
Misschien zou je het me kunnen uitleggen?
Ik heb nog steeds het idee dat je appels met peren vergelijkt, zoals ik je op Art Vandelay Ultor | 29-11-11 | 20:54 al duidelijk maak.
@De Treinende Rechter | 29-11-11 | 21:06
Het is werkelijk van een lachwekkende onzin dat deze actie de 'algemene Nederlandse belangen' zou schaden.
Wat is er beledigend aan het aanbieden van een cartoon die in elk EU-land gemakkelijk door de beugel kan? Deze Bagis is de hoofdonderhandelaar voor de toetreding van Turkije tot de EU, ja? Dus dit is een mooi statement om hem duidelijk te maken dat wij in Europa het niet kunnen toestaan dat Turkije zo met cartoonisten omgaat. en het is daarom des te idioter dan al die andere EU-politici in hun perfide inconsequentie Madlener niet steunen.
Als Turkije bij de EU wil zullen ze toch echt eerst moeten begrijpen wat de Europese waardengemeenschap behelst.
Het heeft geen flikker met het beledigen van een moslim te maken. Nul komma nul.
@Gewinflipt | 29-11-11 | 21:04
Waarom ben ik het met de Treinende Rechter eens en vermoed ik dat jij er helemaal niets van begrijpt? Deze volksvertegenwoordiger vertegenwoordigd nog niet eens een vierde van ons volk. Dat hij een collega zo maar kan beledigen is niet wat dit volk wil daar ben ik zeker van. Maar goed, laat maar je snapt het toch niet.
@Art Vandelay Ultor | 29-11-11 | 20:57
Wij denken blijkbaar afwijkend over het mandaat dat een afgevaardigde van de Turkse regering bij de EU heeft. Aangezien ik nu domweg geen zin heb om dit tot op de bodem uit te zoeken, ben ik graag bereid te berusten in het idee dat wij het op dit punt niet eens gaan worden vanavond.
Ik zal me verder ook inhouden m.b.t. alle mogelijke vormen van moeite die ik heb met de gehele EU, het ranzige politieke spel en de personen die er een rol in spelen. Het brandend maagzuur komt nu alweer naar boven, maar dat terzijde.
Madlener scoort goedkoop puntjes hier zonder daar ook maar iets inhoudelijks tegenover te zetten. Turk in kwestie vind ik evengoed een poephoofd met z'n "appropriate place", maar dat ontslaat Madlener niet van z'n eigen naiviteit. Ik ben ervan overtuigd dat een andere aanpak hier zowel een principieel statement als een tastbaar resultaat m.b.t. de cartoonist had kunnen opleveren.
Maar goed, naar mijn idee is dit nu wel genoeg over een weer gegaan. Agree to disagree lijkt mij een goed idee op dit punt. *plop*
@thp | 29-11-11 | 21:05 nee hij nodigt een compleet land uit om een robbertje te vechten. Kennelijk is het pas een afgang wanneer ze op de uitnodiging ingaan, tot die tijd hebben alle PVV minkukels een enorme plank voor hun harses.
@ongelovigehond | 29-11-11 | 21:03
Zie Gewinflipt | 29-11-11 | 21:04 |
Meer valt er niet over te zeggen, eigenlijk.
@De treinende rechter
Zou het benoemen van misstanden elders Nederlandse belangen schaden? Wellicht, maar hooguit deelbelangen. Het hoofdbelang bestaat uit zaken als scheiding van kerk en staat, democratie enz. Als die waarden verdwijnen verdwijnt al onze welvaart. Het westen als geheel mag dus best kritiek hebben op dit soort zaken, in dit geval in de persoon van Barry Madlener.
Wil Kutommelul | 29-11-11 | 19:37 | + -5 -
Als dit een kleuterstreek is hoe noem je dan de reactie van de notabelen hierop, hahahahaha
@ Art Vandelay Ultor | 29-11-11 | 20:58
dat bedoel ik met je blinde vlek. Je stapt gewoon over het feit dat deze actie de algemene Nederlandse belangen schaadt.
Tegen Islam of toetreding van Turkije, prima. Maar dit is onnodig bot en beledigend. En zeg nou niet dat gelovigen zich niet beledigd mogen voelen, want zo ken ik er nog wel een.
@ongelovigehond | 29-11-11 | 21:03
Madlener gaat niet over die andere kanalen, dat snap jij toch wel?
En schokkend dat politici ook denken aan hun eigenbelang. Werkelijk schokkend.
beetje dom en hypocriet alleen om je dan tot hetzelfde niveau te verlagen om een punt te willen maken. Past prima in een kleutersfeer, maar internationale politiek? Nee, ik vind het een afgang eerste klas.
Wil Kutommelul | 29-11-11 | 20:34
Verlagen tot hetzelfde niveau? Madlener stopt tenminste geen cartoonist in de cel, dat zou pas een afgang zijn.
@goedverstaander | 29-11-11 | 20:59
Turkije is nogal weerbarstig, ja. Dat toont mijns inziens juist aan dat ze niet geschikt zijn voor lidmaatschap.
Dat doet verder weinig af aan het feit dat ze het denk ik wel zouden willen. Simpelweg omdat er hier veel valt te halen.
Ze hebben de kwaliteit en de kwantiteit van de geëiste hervormingen echter wel overduidelijk onderschat. Nu krabbelen ze enigszins terug. Vooral de bevolking zelf.
Moslims schijnen in meerderheid niet te zitten wachten op de liberale vrijheid die de EU eist van lidstaten.
@Hölzenbein
Een volksvertegenwoordiger communiceert met andere volksvertegenwoordigers, dat is het passende niveau. En acties om de Islam ook binnen Europa te verspreiden en versterken zijn onderdeel van het Turkse overheidsbeleid. Daar mag hij dus kritiek op hebben en een cartoon aanbieden lijkt me een vrij ludieke manier.
@Art Vandelay Ultor | 29-11-11 | 20:52
Het is nog veel naïever als je überhaupt denkt dat wij iets wezenlijks aan de vrijheid van meningsuiting in Turkije gaan verbeteren, zeker als het op zo'n ondiplomatieke manier gebeurd.
"Schattig en naïef wanneer je denkt dat een individuele politus in het Europees Parlement ook maar enige invloed heeft op intern Turks beleid."
Waarom wordt er dan een cartoon aangeboden aan die man ? Beter om hem gewoon met rust te laten, en de zaak via een ander kanaal aan te kaarten.
Maar goed, deze stunt lijkt vooral bedoeld voor eigenbelang van de PVV door flink wat publiciteit te creëren.
Zware Majesteit | 29-11-11 | 20:58
Ja doe maar, en dan haal ik voor jou de mannen met de lange witte jassen.
@de grote Anti | 29-11-11 | 20:38
Je vergeet erbij te zeggen dan ze veelal doen alsof ze niet gelovigen en niet moslims respecteren zolang het voor het eigen gewin is. D.w.z. méér islam. En hoe meer islam hoe minder vrijheid. Helaas snappen veel (gutmenschen) hier helemaal niets van.
Art Vandelay Ultor | 29-11-11 | 20:58
Jij begrijpt het echt niet?
@Gewinflipt | 29-11-11 | 20:56
Islamkritisch mag natuurlijk, graag zelfs. Maar Madlener schaadt met de gekozen 'in your face'-methode de Nederlandse belangen waar hij zelf als ondernemer ook voor zou moeten zijn.
@Superior Bastard | 29-11-11 | 20:56
Wat had Madlener anders kunnen doen?
@Gewinflipt | 29-11-11 | 20:56
Waarom moet je die message dan persee aan een Turkse collega geven? Het is gewoon zum kotzen. Ik blijf er bij het is schorem, gekozen of niet.
@sjaakdeslinksesul | 29-11-11 | 20:57
Hulde.
@ Je stelde dat Turkije niet bij de EU wil horen, sta je nog steeds achter die stelling?
Art Vandelay Ultor | 29-11-11 | 20:35 |
Sorry, beetje late reactie, want druk.
Turkije doet er alles aan om niet tot de EU toegelaten te worden. Of beter gezegd, verandert niets om wel kans te maken. Dan zou je desnoods zelfs nog kunnen zeggen dat je er wel bij wilt horen, maar dat kwalificeer ik als een 'sociaal gewenst' antwoord omdat het gedrag compleet tegengesteld is.
@Rob van Roos | 29-11-11 | 20:57
Jij snapt echt niet wat ik tegen je zeg?
Oh wat is dit genieten heerlijk, kijk ze schande spreken die omhoog gevallen idioten. Mensen die vinden dat zij intelectueel boven het gewone volk staan en in een verzonnen sprookje cq idioot geloven in wiens naam ontelbare mensen zijn vermoord en verkrachten nog steeds worden vermoord en verkracht.
Barry Madlener bedankt!!
@Martijn12345 | 29-11-11 | 20:57
Ik zal Youp vast bellen, goed?
@De Treinende Rechter | 29-11-11 | 20:55
Ga je ook nog laten zien waar en hoe ik ongelijk heb?
Was dat nodig? Normaliter zeg ik nee, zo ga je niet met je gasten om. En natuurlijk hangt Barry hier de opportunist uit.
Maar op het moment dat die achterlijke Francaise alleen maar kan gaan blaten over propaganda en schandaal (ik miste de Godwin nog), dan zie je precies er mis is met de mentaliteit in Europa.
Niet de Turk links die over 'put it in your apporpriate place' begint krijgt op zijn flikker, maar Madlener. Terwijl een Turkse cartoonist straks voor de rechter verschijnen moet omdat hij iets volstrekt onschuldigs als godsontkenning op papier durfde te zetten.
Even niet belangrijk in onze verhouding met Turkije, we gaan door ouwehoeren over de vrijwel onbegrensde vrijheid die Turkse moslims ondanks de kabinetsdeelname van de PVV nog steeds bezitten om hun geloof en Turkse identiteit binnen de veel en veel ruimere grenzen van onze wetten te beleven. En dat wezenlijke verschil ziet die rooie (in meer dan een opzicht) teef niet eens. Met al haar fatsoen.
Dus Barry, een staande ovatie.
@prince | 29-11-11 | 20:55 klopt, reacties op weggejoriste provocaties worden meestal ook verwijderd.
@Zware Majesteit | 29-11-11 | 20:54
Ik heb meer moeite met zwijgen van andere politici over deze kwestie dan ik heb met de onschuldige handelswijze van Madlener.
Bovendien zit hij nu eenmaal in Brussel, dus kent hij geen andere mogelijkheden dan die Bagis daar aan te spreken. Overigens is Bagis de hoofdonderhandelaar met de EU over een mogelijke Turkse toetreding, dus de aangewezen persoon om aan te spreken. Verre van een 'met handen en voeten gebonden diplomaat'.
Art Vandelay Ultor | 29-11-11 | 20:54
Je ziet echt de overeenkomst niet?
Zware Majesteit | 29-11-11 | 20:54
En u mag zich aansluiten bij de rest van Nederland welke je ook nooit ergens over zal horen klagen.
@Magisch realisme | 29-11-11 | 20:35 | + 3 -
"Laat Barry ook eens het Joodse geloof op de hak nemen. O nee dat zijn onze geldschieters....."
Of dichter bij huis: Een paar leuke "Jezus was een oplichter"-cartoons voor de vrinden van de SGP?
@Art Vandelay Ultor | 29-11-11 | 20:42
Dit is hetzelfde als je tong uitsteken naar iemand die zijn kind mishandelt.
@Hölzenbein
Madlener is als volksvertegenwoordiger gekozen, o.a. vanwege een Islamkritisch standpunt, dan mag hij dat toch uiten?
En waarom vinden sommigen hierboven dit een schande? Ik denk dat het goed is. Maak maar duidelijk dat god niet bestaat. De waarheid is soms hard.
@Wil Kutommelul | 29-11-11 | 20:54
Maar doe het dan voor joris want je tegel bestaat al niet meer!
@ Art Vandelay Ultor | 29-11-11 | 20:53
jij hebt inderdaad net zoveel recht om je blinde vlek hier te etaleren.
*zelfgeselt voor buitensneer*
-pak hapklare Karl Marx brokken rammelt bij voordeur-
@Art Vandelay Ultor | 29-11-11 | 20:46
Hoei inderdaad, en ik ben het ook zeker eens met een glashelder "fuck you" richting die religieus geinspireerde totaalmalloten aan de Bosporus. De specifieke actie van Madlener hier heeft echter alleen maar nadelen voor hem zelf en voor Nederland. Zelfs al zijn die nadelen er alleen maar in potentie, dan nog is dit zinloos omdat de actie zelf never nooit iets bewerkstelligt. Dat is waar ik moeite mee heb, het met veel bombarie maken van een groots statement dat uiteindelijk nul zoden aan de dijk gaat zetten. Het is een beetje net als op zondagochtend naar Staphorst rijden en daar dan een paar keer heel hard godverdomme brullen. Je schoffert de schaapjes des heeren, maar bereikt buiten een infantiel dumpertfilmpje verder niets. Zo ook Madlener hier. Hij brengt een met handen en voeten gebonden diplomaat, die in EU-verband sowieso op eieren loopt, in verlegenheid. Nou.. Hoei!
Heeft de Nederlandse regering al excuses aangeboden?
Weet iemand of pantoffelheld Madlener het ook werkelijk in zijn appropriate place geshuffeld heeft? Schandalig hoe die PVV clowns ons altijd weer voor schut zetten in het buitenland!! Wat een schorem.
@Rob van Roos | 29-11-11 | 20:52
Woedend worden vanwege een cartoon is iets anders dan de cartoon verbieden of de maker ervan achter slot en grendel zetten.
Zelfs jij zou dat kunnen snappen.
@prince | 29-11-11 | 20:49 ik vind het nogal onzin om alle spelfouten in een tweede reaguursel recht te zetten en dat ga ik voor jou al helemaal niet doen. Maar denk gerust verder alsof je zelf allah bent, net zoals de PVV doet.
@De Treinende Rechter | 29-11-11 | 20:50
Ik heb net zoveel recht om mijn zegje te doen als jij hebt om je domheid alhier te etaleren.
Vrijheid blijheid, amice.
jojo1956 | 29-11-11 | 20:47
Je hebt een zieke geest man, twee turkse ministers die zo met elkaar tekeer gaan. Da's nie normaal
Gelukkig is de PVV en Wilders het toonbeeld van omgaan met cartoons, ahum
www.nrc.nl/nieuws/2011/02/12/vanwege-d...
@ongelovigehond | 29-11-11 | 20:47
Schattig en naïef wanneer je denkt dat een individuele politus in het Europees Parlement ook maar enige invloed heeft op intern Turks beleid.
Maar laten we inderdaad maar niet in het openbaar aankaarten dat de Turken schandalig omgaan met de vrijheid van meningsuiting. Denk aan de handel, mensen!
Het volk mag niets weten, het volk moet kopen.
*zet een scherm om ongelovigehond*
Hee, kan die PVV troll van een Art Vandelay industries eens ophouden? Ik ben erg voor de vrijheid van meningsuiting, maar iedere keer als een PVV-er iets doms doet of zegt gaat hij het recht praten.
Madlener is een hork die de Nederlandse (ondernemers-)belangen schaadt met zijn on-diplomatieke gedrag.
Dat is mijn oordeel, en daar zult u het mee moeten doen.
Trouwens, als een PVV-er had gezegd 'stick it in your appropriate place' was hij geroosterd. Maar een Turk zegt het en je hoort er niemand over.
@Wil Kutommelul | 29-11-11 | 20:43
als goed Nederland? blablabla
uhuh!
@ goedverstaander | 29-11-11 | 19:57
hoezo hebben ze een rooskleurige economie ? je bent niet wijs man, weet je wel hoeveel mensen daar in absolute armoede leven ?
Madlener moet maar uitkijken dat hij niet wegens cartoonmisdrijven wordt opgepakt straks terug in Nederland. Wellicht dat wij ook cartoonmisdrijven begaan buiten Nederland kunnen bestraffen. Bestaat die Interdepartementale Werkgroep Cartoonproblematiek nog?
-weggejorist-
Is die handel zo heilig voor je dat je er cartoonisten voor wilt muilkorven.
Art Vandelay Ultor | 29-11-11 | 20:42
Vals dilemma. De kans dat een cartoonist als gevolg van deze actie wordt vrijgelaten is juist kleiner geworden. Als je zoiets achter de schermen aanpakt, dan kunnen de Turkse autoriteiten het zaakje zonder gezichtsverlies oplossen. Dat geeft meer kans op succes, terwijl je geen schade toebrengt aan de handel.
-weggejorist-
@Zware Majesteit | 29-11-11 | 20:45
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Turken lachen om ons gepaai. Dan maar een fuck you in hun gezicht een keer.
Verder vind ik het nog steeds een zeer nette actie. Er wordt een cartoon aangeboden! Hoei!
GSpot | 29-11-11 | 20:39
Dit heeft niets met kwetsen te maken, maar het probleem dat vrijheid van meningsuiting heet in de schijnwerpers zetten. Borrelnootje.
Beangstigend dat Turkije (mede gelet op de ontwikkelingen van de afgelopen 3 jaar) daar zit en spreekt.
Chiant | 29-11-11 | 19:39
Beangstigend? Man ben je uberhaupt wel eens in Turkije geweest? Ik ben zeer benieuwd waar jij de kennis vandaan haalt, en dit kan onderbouwen.
@Art Vandelay Ultor | 29-11-11 | 20:38
Zoals ik al eerder zei: inhoudelijk zeer okee. Ik kan me echter niet voorstellen dat Madlener hier ook maar iets mee wint. Noch voor zichzelf, noch electoraal voor de PVV, noch voor de vervolgde cartoonist of de heersende mores in Turkije.
Kortom, ik beschouw het als een weliswaar goed bedoelde maar ondoordachte actie. Naief en mogelijk zelfs schadelijk voor Nederlandse belangen. Op zichzelf is het natuurlijk mooi om te staan voor je principes, maar het neerzetten van schadelijke principiele statements zuiver omdat het kan vind ik ook kinderlijk. Van een volwassen volksvertegenwoordiger verwacht ik een constructievere aanpak.
@Art
Superior staat buiten, voor het eerst dit millennium.
@Paulkruger | 29-11-11 | 20:41
Omdat in het Europees Parlement alle europolitici in de eigen taal spreken.
Als ze allemaal in het Engels praten moeten er honderden tolken worden ontslagen. Jij wilt dit die mensen aan doen? Terwijl het crisis is?
Die mensen hebben een familie, harteloze zak!
religie is door de mens uitgevonden om de mens onder de duim te houden, meer niet..
De Turk is minister van de Europese Unie? wat heeft hij en die Turkse club te zoeken in de Eu, ze zijn helemaal geen lid en krijgen jaarlijks ook nog eens 10 miljard uit de Eu.
-weggejorist-
en moet mariko peeters nu goedmaakneuksex met deze gast gaan hebben?
Allah kan de tering krijgen.
@Superior Bastard | 29-11-11 | 20:40
Want?
@GSpot | 29-11-11 | 20:39
Knap dat je op geen enkele wijze in gaat op wat ik op Art Vandelay Ultor | 29-11-11 | 20:10 zeg.
Waarom mogen we geen kritiek hebben op de schandalige omgang met de vrijheid van meningsuiting van een land waar we handelsbetrekkingen mee hebben?
Is die handel zo heilig voor je dat je er cartoonisten voor wilt muilkorven. Dan ben je inderdaad wel echt een hardcore VVD'er. Kudo's voor jou, heur.
-weggejorist-
Voor alle duidelijkheid ik stem gewoon VVD dus geen gezeik over links.
GSpot | 29-11-11 | 20:39
Je weet vast zelf niet hoe grappig je bent.
belachelijk, cadeautjes moet je inpakken; dit is een daad van agressie.
Bizar! Wat `n walchelijke vertoning!! Uberhaupt, waarom praat deze Wilders-pop in het Nederlands ?? Echt ik schaam me diep dan zo`n drol mijn land schijnt te vertegenwoordigen
Iets voortdurend ontkennen dat er niet is. Komisch ... en vrij dom.
@Art Vandelay Ultor | 29-11-11 | 20:38
Ach Art, het statement, sls je er al iets van moet vinden, is terecht. Maar op deze manier? Man man man wat een geestelijke armoede.
@Magisch realisme | 29-11-11 | 20:35
Het punt is niet dat de islam op de hak wordt genomen.
Het punt is wel dat je te achterlijk bent dit te begrijpen.
Wat gaan we daaraan doen?
- staat voor nee..
Malloten hier die mij gelijk voor D660-er uitmaken. Als je een punt wilt maken over kinderarbeid of andere zaken waar je het niet mee eens bent in Turkije zet je DIE punten op de agenda. Deze actie heeft maar één doel en dat is kwetsen. Waarschijnlijk zijn jullie domme PVV stemmers met een hersenomvang van een walnoot. Voor alle duidelijkheid ik stem gewoon VVD dus geen gezeik over links.
@doenormaal! | 29-11-11 | 20:32
Natuurlijk respecteren moslims andersdenkenden wel..'Zolang zij doen wat de moslim ze opdraagt.
En aan hun lippen hangen bij een spannend verhaal,of geweldige analyse van een echtelijk probleem waar wij ongelovige idioten dus altijd mee zitten.
Want die moslims zijn wijs hoor.. heeeel wijs.
Daar zijn wij net kinderen bij vergeleken. *kuch*
@Magisch realisme | 29-11-11 | 20:35
Ja, getuige ook de opzichtige Davidsvlag die elke keer prominent in beeld komt als er weer zo'n schimmige PVV'er wordt geïnterviewd.
Superior Bastard
ben je al buiten geweest dit jaar?
@Superior Bastard | 29-11-11 | 20:35
Onzin. Niks kinderlijks aan.
Nette actie en bovendien confronterend op een terechte manier. Daar zit de man die een regering vertegenwoordigt die het toestaat dat cartoonisten vanwege hun spotprenten worden vervolgd.
Als een Turks politicus dat bij Balkenende had gedaan ten tijde van de Nekschot-affaire was dat ook een goede actie geweest. Wel enigszins hypocriet wanneer het een AK-politicus was geweest, maar goed.
Doeme wat zijn jullie scherp allemaal vanavond ;-)Genot om te lezen.
@goedverstaander | 29-11-11 | 20:33
DDS is een prima site, maar soit.
Je stelde dat Turkije niet bij de EU wil horen, sta je nog steeds achter die stelling?
Laat Barry ook eens het Joodse geloof op de hak nemen. O nee dat zijn onze geldschieters.....
Precies het PVV niveau. Kinderlijk.
waren hun landgenoten hier maar zo kieskeurig met het aannemen van hun uitkering
@thp | 29-11-11 | 20:32 beetje dom en hypocriet alleen om je dan tot hetzelfde niveau te verlagen om een punt te willen maken. Past prima in een kleutersfeer, maar internationale politiek? Nee, ik vind het een afgang eerste klas.
Welja. mTurkije in de unie. Ze zijn ook zo ingeburgerd dat ze met rijen dik voor hun co nsulaat staan om maar even de dienstplicht te vervullen. Anders komen ze Turkije niet meer in. Ja ja integratie..
Turkije mag nooit lid worden van de unie.
Art Vandelay Ultor | 29-11-11 | 20:07
dikke plus
@ Art Vandelay Ultor | 29-11-11 | 20:07 |
Ik begrijp alles heel goed maar lees geen sites als de dagelijkse standaard. Niet helemaal my piece of cake. Ik bekijk de zaken liever vanaf gepaste afstand.
Natuurlijk pompt de EU, ook tegen mijn zin, geld in Turkije. Natuurlijk willen ze er een netto-betaler bij. Ik vind dat niet zo vreemd. Noem het een diepte-investering. Maar wel weggegooid geld want daar trappen die Turken in geen duizend jaar in natuurlijk.
Die EU-subsidie beloopt ongeveer een miljard euro per jaar. Direct mee stoppen, zou ik zeggen. Ter vergelijking, zo uit het blote hoofd: Over 2010 was de NL-uitvoer naar Turkije ongeveer 4,5 miljard. De invoer misschien een derde. NL verdient aan de Turken. Daar kan het NL-bedrijfsleven zo'n malloot als Madlener niet bij gebruiken.
@Parsons | 29-11-11 | 19:45
Waarom zouden we überhaupt moslims moeten respecteren die niet moslims en niet gelovigen zien als inferieur en de niet gelovigen en niet moslims niet respecteren? Getuige de tekst uit de koran die al sinds tijden openlijk (rechts in beeld) op bijvoorbeeld de site van deze school te lezen is www.ababil.nl/index.asp?mm=1083772856
@shirkuh | 29-11-11 | 20:31
Eigenlijk had Madlener die cartoon dus snoeihard in de anus van die Bagis moeten rammen.
Over appropriate gesproken.
@prince | 29-11-11 | 20:25 dat die PVV'ers zelf oprotten naar waar ze vandaan komen. Onder een steen dus.
Keurige actie.
In Turkije maakt het regiem zich zorgen, om hun macht en gaan verbieden.
@Chiant | 29-11-11 | 20:19
Prima dat iemand dat aan de kaak stelt, maar dat kan beter op een wat diplomatiekere manier. Op welke manier is Nederland geholpen door de Turken op deze lompe manier te beledigen ? Is die cartoonist nu een stap dichter bij z'n vrijlating ?
Kan er even in een edit bijgezet worden dat deze cartoon een reactie is op de opsluiting van een cartoonist in Turkije? was eerst ook verbaast over de actie en kreeg er kromme tenen van.
De tenen staan inmiddels weer in normale positie, de actie van Madlener lijkt mij een gerechtigde actie.
you can take your cartoon and put it in your appropriate place +100
@synchronicity | 29-11-11 | 20:20
Laten we echter niet te ver doorschieten en mensen in een Ottomaanse kerker pleuren wegens het niet nauwlettend volgen van de wetenschappelijke methode. ;-)
De bewijslast in dezen rust overigens bij degene die beweert dat opperwezens wel bestaan. Wegens aanhoudende en oorverdovende stilte uit die hoek in combinatie met Ockham's razor blijf ik tot nader order bij mijn standpunt: god bestaat niet.
@Romanov | 29-11-11 | 20:29
No worries, wij zijn ook erg blij dat men in het buitenland niet in de gaten heeft dat jij een Nederlander bent.
Doe mij maar de god van de donder dan krijg ik er ook nog een flits bij.
De vroegere mens zal ongetwijfeld veel ontzag hebben gehad voor de harde donderslagen die bij onweer optraden, en hij zag donder en bliksem als actie van de goden. Zo heeft de Egyptische god Seth met de donder die hij veroorzaakte in de hemel allerlei kwade vijanden verjaagd. De Griekse oppergod Zeus gooide met donder en bliksem op zijn vijanden. Ook de Germaanse god Donar, waarnaar donderdag is genoemd, had de donderslag als attribuut. De donder zou worden veroorzaakt door een strijdhamer die Donar naar beneden gooide. Ook de god Thor wordt met donder geassocieerd.
In China werd het geluid van de donder met draken geassocieerd. De zogenaamde 'donderdraken' riepen de bliksem op. Dit is opmerkelijk omdat een bliksemflits altijd aan een donderslag voorafgaat. In Japan wordt de raiju in verband gebracht met donder.
Gênant. Gelukkig word ik niet als Nederlander herkend in het buitenland. Hier wil ik niet mee geassocieerd worden.
Je kan ook niks meer doen tegenwoordig
Dingen die waar zijn hoeven niet gerapporteerd te worden.
@Wil Kutommelul | 29-11-11 | 20:23
En nu?
@Wil Kutommelul | 29-11-11 | 20:23
Dan ga je toch in Turkije wonen?
@Antitheïst | 29-11-11 | 20:17
Kijk voor de grap eens wat kinderen te slikken krijgen op jeugdtelevee.. Hippies hand in hand met serieus moeilijk kijkende moslim repperts en voetballerts.
Volgens mij vindt links nederland het wel een prettige gedachte om te volgen.
Ze zijn de kerkers en verkrachtingen nooit echt ontgroeid denk ik.
De PVV minkukels zijn weer goed vertegenwoordigd. Ik begin steeds meer een hekel te krijgen aan de PVV en hun achterban.
@Chiant | 29-11-11 | 20:19
Gregorius? Dat vind ik ook een smakeloze plurk, maar zolang ik niet naar z'n werk hoef te kijken doet 'ie zijn best maar. Ballin vind ik van het soort dat met macht daadwerkelijk gevaarlijk wordt. Helaas kreeg 'ie nog macht ook.. brrrr.
Ik vind het vanuit wetenschappelijk standpunt gezien terecht dat je je verzet tegen de uitspraak dat Allah niet bestaat. Een echte wetenschapper zal nooit zeggen dat iets niet bestaat, want dat kun je niet bewijzen. Iemand als Richerd Dawkins formuleert het zelfs als "... waarschijnlijk niet..."
@Russo | 29-11-11 | 20:13
Haat prediken ala Allah-gekkies is veel beschaafder idd.
Toch?
@Zware Majesteit | 29-11-11 | 20:16
Juiste analyse. Spijker op de kop.
@Russo | 29-11-11 | 20:13
Ook voor jou geldt: linkjes klikken en lezen. Dat leer je in het hoger- en wetenschappelijk onderwijs ook. Bronnen checken, voetnoten lezen en argumenten toetsen.
Ik zal het hier nog een keer duiden:
Het gaat hier niet om het schofferen van Turken of de islam. Het gaat hier om het aan de kaak stellen van (sorry Joris, aanval van Gilles de la Tourette) EEN TURKSE CARTOONIST DIE IN EEN TURKSE NOR ZIT VANWEGE EEN CARTOON!!!
Waren jullie ook zo begaan met Hirsch Ballin toen hij Gregorius Nekschot liet oppakken? Vonden jullie het toen ook zo vreselijk schandalig wat die onbehouwen Gregorius die arme gelovigen aandeed?
@Bunga | 29-11-11 | 19:31
Religie is zó uit het jaar nul.
Achterhaalde primitieve denkbeelden worden geen haarbreed in de weggelegd hier in Nederland.
Zolang deze groepen nog invloed uitoefenen in dit land komen we natuurlijk nooit verder.
@ongelovigehond | 29-11-11 | 20:14
Zijn mensen als jij, GSpot en goedverstaander nu echt zo dom, of voeren jullie een act op?
Of zijn jullie gewoon D66-leden, dan begrijp ik het allemaal wel.
Overigens diplomatiek onhandig van Madlener, maar hij heeft wel gewoon gelijk. Klik ook even de linkjes en zie waar het hier echt om gaat. Een Turkse islamcriticus die in zijn eigen zogenaamd seculiere land wordt vervolgd vanwege een spotprent. Dit soort overheden zie ik liever niet in "mijn" Europa verschijnen en Madlener legt alleen even fijntjes en m.i. volkomen terecht zijn vinger op de zere plek. Ik ben het inhoudelijk zeer met hem eens, maar hij had dit niet hier moeten doen.
Zo'n Turkse gezant kan immers nooit vol in het zicht van de wereld een dergelijke cartoon accepteren als zijn regering daar formeel niet achter staat. Die types daar in Brussel worden ook maar gestuurd met een heel strak omlijnd mandaat (Turkije heeft geen echte Europarlementariers, alleen een soort waarnemers). Kortom +100 voor het statement van Madlener, -100 voor locatie en gevoel voor diplomatieke verhoudingen.
@ Dan stijgt de prijs van een broodje doner kebab maar. Als ze eens wat minder schrijvers en cartoonisten vervolgen is dat het helemaal waard.
blinde kip | 29-11-11 | 20:01
Zolang die Turken in eigen land niet bij bosjes worden neergemaaid zal het wel wat meevallen. Madlener zal wel de laatste zijn die zich druk maakt om zulk soort zaken. Mits hij er de publiciteit mee kan halen, dan natuurlijk weer wel.
Waar het mij om gaat dat dit de belangen van veel Nederlandse bedrijven die handel drijven met Turkije kan schaden. De prijs van jouw broodje döner in NL zal me aan mijn reedt oxideren.
Ohw....... dacht even dat het een varken was........
@Russo | 29-11-11 | 20:13
Jij hebt niks met religie?
Ik als rechtgeaard volger van de perfecte mens Mohammed (vzmh) voel me nu ernstig beledigd. De levenswandel van mijn groots leider Mohammed (vzmh) erop naslaand kom ik tot de conclusie dat ik, naar gelang zijn voorbeeld, uw keel zou moeten doorsnijden.
Niets hebben met religie impliceert het niets hebben met het woord van Allah. U lokt een haat bij mij uit die gelijk staat aan de furie van een duizend zonnen.
Lul!
@Graus lansbrekers
Dat je je in PVV-standpunten kan vinden, prima, heb ik ook.
Maar zo'n klapmongool als Graus, die moet iedere partij toch liever kwijt dan rijk zijn?
Niet zo'n slimme actie. We willen Turkije natuurlijk niet in de EU, maar aan de andere kant willen we wel graag uitgebreid handel mee drijven. Zo'n cartoon proberen te overhandigen helpt dan niet.
Het is niet eens de moeite waard,maar nogmaals -
Zowel de moslims als katholieken als gristenen weten allang dat godt niet bestaat,maar het is een verdomde handig tooltje om bepaalde dingen gedaan te krijgen.
En niet in de minste plaats van vrouwmensen,want die kunnen zo lastig zijn als jij als man zijnde niet een directer lijntje naar godt hebt.
Jaha,is over nagedacht heurrr.
heb niks met religie, maar dit is gewoon iemand voor zn schenen trappen, en haat uitlokken, een beetje kansloos als je het mij vraagt
Heeft iemand die cartoon in het groot?
@brutus68 | 29-11-11 | 20:10
Dat we in de EU er soms moeite mee hebben is geen reden om een ronduit achterlijk land als Turkije, dat er in de verste verte geen reedt van snapt, er ook bij te willen.
@Art Vandelay Ultor | 29-11-11 | 20:07
"Van een waardengemeenschap die de vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel zou moeten hebben" Goed dat je dat er ff bij zegt...
@miko | 29-11-11 | 20:07
Je zin was nog niet af. Er stond een reeks puntjes ten teken dat er nog een vervolg kwam. Ik zit nog steeds met ingehouden adem te wachten op dat vervolg, waarin ongetwijfeld een messcherp betoog volgt, onderbouwd met solide argumenten, dat een antwoord gaat geven op de vraag van @Parsons.
@GSpot | 29-11-11 | 20:01
Inderdaad, omdat wij redelijk goede handelsbetrekkingen kennen met dat land waar kindslaafjes hazelnootjes moeten plukken, is het niet toegestaan om dat land te wijzen op hun schandalige omgang met de vrijheid van meningsuiting.
Het lef van zo'n Madlener!
We hebben het fukking leger van Turkije betaald, bij nader inzien geen goed idee.
@Chiant | 29-11-11 | 20:00
Natuurlijk, Je kan het niet verbieden. Alleen gun ik iedereen een leven met een vrije ziel. Ik zou ze graag een leven in onafhankelijkheid gunnen, gebaseerd op realiteit en niet op illusies.
@blinde kip | 29-11-11 | 19:59
Ik gok andere politici van het Europees Parlement die hun walgelijke en naïeve Gutmenscherij graag willen etaleren.
@Parsons | 29-11-11 | 19:43
Nu ja vragen waarom Dion 'the squirrel squad"Graus een idioot is ........
@goedverstaander | 29-11-11 | 19:57
Turkse regeringen hebben al ongeveer 50 jaar onafgebroken de wens uitgesproken om bij Europa te horen. Eerst de E(E)G en daarna de EU.
De PVV wil ons niets laten geloven. Turkije is als kandidaatlidstaat al sinds 2005 in onderhandeling met de EU om lid te kunnen worden. Dat lijkt me genoeg bewijs dat Turkije het wel wil en dat jij nogal hevig uit je nek lult.
De reden. Nou, blinde kip | 29-11-11 | 19:56 haalde het al aan: www.dagelijksestandaard.nl/2011/11/tus...
Geld, geld en nog meer geld. En wij zijn zo dom het aan die Turken te geven.
Mocht ik trouwens ongelijk hebben, dan nodig ik je uit me te laten zien hoe en waarom.
Verder gaat de actie van Madlener zeker wel ergens over. Het gaat erom dat een cartoonist niet veilig zijn spotprents kan maken in een land dat de aspiraties heeft om lid te worden van een waardengemeenschap die de vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel zou moeten hebben. Het gaat erom dat Turkije onder de AK-partij verandert in een intolerante, islamitische republiek waar een ieder die uit het gelid loopt niet veilig is voor geweld en vervolging.
Dat jij dit niet ziet zegt al genoeg.
@goedverstaander | 29-11-11 | 19:57
Hahahahahahaha!
nl.wikipedia.org/wiki/Economie_van_Ned...
Turkije bestaat toch alleen maar in cartoons?
@GSpot | 29-11-11 | 20:01
Alsof een Turkse handelaar hier wakker van ligt. Kom op zeg.
@doenormaal! | 29-11-11 | 19:56
Goede uitleg over hoe je religie kan vergelijken met politiek! :)
Ik wacht trouwens nog op de dag dat ook wij hier gaan stemmen op plaatjes!
Wilders=varkentje
roemer=clowntje
sap=stekkerdoos etc. etc.
@goedverstaander | 29-11-11 | 19:57
Dan stijgt de prijs van een broodje doner kebab maar. Als ze eens wat minder schrijvers en cartoonisten vervolgen is dat het helemaal waard.
Barry Madlener is een grote lul. Dit gaat helemaal nergens over. Wie is hij dan om dit te doen. Je zal als Nederlander maar handelsbetrekkingen hebben met Turkije dan kan je door die eikel je zaak wel sluiten. Ik veeg zo langzamerhand mijn reet af met del lamlullen van de PVV. Madlener JE BENT EEN HUFTER.
Madlener zit in de pest modus, een beetje dom!
@doenormaal! | 29-11-11 | 19:56
Persoonlijk ben ik het met je eens, maar als liberaal sta ik zeer zeker toe dat mensen geloven. Zelfs fundamentalistisch! Zolang ze hun waanideeën maar privé houden en niet opleggen aan anderen. Waarbij inbegrepen het indoctrineren van hun eigen kinderen.
Science flies you into outer space and safely back. Religion flies you into buildings.
@Art Vandelay Ultor | 29-11-11 | 19:50
Ik zou weleens willen weten wie dat precies zijn die zo staan te klappen.
Turkije wil wel handel met de EU maar willen daar geenszins tot behoren. Dat heeft dat land -met een rooskleuriger economie dan alle EU-landen bij elkaar- al vele malen laten weten. De PVV heeft er echter belang bij om ons het tegenovergestelde te doen geloven. En velen, vooral reaguurders op GeenStijl en Powned, geloven dat zonder zelf ook maar even na te denken.
Die actie van Madlener was bewust kwetsend en gaat helemaal nergens over. Behalve dan dat hij op deze manier handelsbelangen van ons land met Turkije kan schaden. Het is maar waar je belangen liggen.
@prince | 29-11-11 | 19:42
Mensen die geloven leven niet in vrijheid. Hun geest is niet bevrijd van dogma's. Zij zijn afhankelijke, ondergeschikte, onderdanige en niet zelfstandig nadenkende zielen die zich onderwerpen aan de zucht naar macht van anderen. Anderen die het geloof misbruiken om deze macht te verkrijgen. Hoe kan dat iets met liefde te maken hebben? De zucht naar macht leeft alleen in de zielen van niet verlichte en niet gelukkige mensen. Ego(isme).
Spreken die mensen slecht Nederlands he? Owww wacht dit zijn haatmoslims die nog gewoon thuis wonen....
Gelukkig komen ze nooit in de EU, al was het maar omdat die binnenkort kapot gaat.
Ze kunnen er toch wel een glimlachje vanaf brengen met die totale EU-subsidie van 7 miljard?
Opzich is het best een ludieke aktie die aan toont dat religie en staat in Turkije steeds meer verweven zijn.
@Bolesmales | 29-11-11 | 19:49
Wat zijn dan die 'ranzige ideeën' van de heer Graus?
Of doel je nu op deze actie van Madlener. In dat geval wordt mijn vraag wat er nu precies ranzig is aan het steunen van een cartoonist die wordt aangeklaagd vanwege het maken van een spottende cartoon.
Mijn Frans zuigt harder dan een PvdA-politica in een Nijmeegs fietsenhok, maar wordt Madlener daar nu door andere EU-politici weggezet als iemand die een propagandapraatje houdt en alleen de pers wil halen?
En die idioten maar klappen. Want laten we de intolerante en vrijheidshatende islamisten van AK-partij toch een kwetsen, zeg.
Ruggengraatloze randfiguren.
@Doldwaas | 29-11-11 | 19:48
Ah, en omdat het contraproductief werkt moeten we godsdienstwaanzinnigen maar in hun waarde laten?
Muhwahah.
@Doldwaas | 29-11-11 | 19:48
Man, lees toch goedverdoemme eens het topic en neem de moeite om op de linkjes te klikken. Meer woorden maak ik er niet aan vuil.
@Schoorsteenveger | 29-11-11 | 19:46
Precies!
Walgelijk eigenlijk, alle geloven!
Puur bedoeld om het volk in de maat te laten lopen!
@pica:
ROTFLOL.
@Parsons 19.43
Wat is er niet idioot aan Dion Graus en als je op deze wijze denkt je land te moeten vertegenwoordigen en op deze wijze meent je (ranzige) ideeën naar voren te brengen, dan wordt je niet gehinderd door enig norm besef en dus ben je nog erger dan D. Graus... duidelijk ?
@Chiant | 29-11-11 | 19:46
Ik vrees dat je gelijk hebt. Net als Madlener.
@stommehond | 29-11-11 | 19:47
Reaguurde @stommehond op Geenstijl...
Parsons | 29-11-11 | 19:45
Van mij mag Madlener best kritiek hebben op de Islam. Daar gaat het in het geheel niet om. Op de manier waarop dit verpakt wordt lijkt de islamkritiek echter secundair en gaat het hem vooral om een relletje te stoken. Dat is natuurlijk volstrekt contraproductief.
@Robert Mugabe | 29-11-11 | 19:35
Beangstigend, jouw taalbeheersing.
Onnodig provoceren dit.
Jammer en onnodig.
Turkije 1 - Barry 0...
Je oprecht afvragen wat er zo idioot is aan die Dion Graus, is dan wél weer hilarisch.
@Parsons | 29-11-11 | 19:43
Ik vermoed dat er al langere tijd geen nieuwe PVV-bash topics op de Joop verschenen zijn, gelet op het enthousiasme alhier nu.
prince | 29-11-11 | 19:42 |
Nee, geldt ook voor hier.
www.al-yaqeen.com/bibliotheek/artikel....
staat er in het arabisch en niet turks. daarom duurde het ook een tijdje tot iemand het door had. oud nieuws
@Doldwaas | 29-11-11 | 19:43
En waarom moeten wij Turkse godsdienstwaanzinnigen met restecp behandelen?
@ Chiant | 29-11-11 | 19:36
Deed-ie het maar. Volgaarne. In plaats van zich met dit soort infantiliteiten bezig te houden.
@Bolesmales | 29-11-11 | 19:42
Wat is er idioot aan Graus en hoezo is dit erger?
@Wil Kutommelul | 29-11-11 | 19:37
Ja! Voor je het weet komt er één of andere Turkse parlementariër een kopie van een spotprent van de hand van Gregorius Nekschot overhandigen aan Hirsch Ballin. Brrrr... je moet er niet aan denken, wat een schande.
btw.lol @ PVV-eurofiel.. I love it.
:--/
Net als dat wij van Turkse afgevaardigden een beetje respect verwachten naar onze ministers toe, dient Madlener een beetje respect te tonen richting een Turkse minister. Als hij een punt te maken heeft laat 'm dan dat punt op een fatsoenlijke manier maken in plaats van puur op een kinderachtige manier te lopen sarren. Ook voor Nederland zelf is het wel zo leuk als we ons over een paar jaar nog fatsoenlijk buiten de landsgrenzen kunnen vertonen.
@doenormaal! | 29-11-11 | 19:34
Zolang er nog genoeg analfabeten en ongeschoolden in dat soort landen zijn is het voor de geloofsmaffia te eenvoudig om de zieltjes te winnen!
Geldt trouwens niet alleen voor dat soort landen, besef ik me!
Je zou toch denken dat Dion Graus de grootse idioot was van de PVV, maar het kan altijd weer erger.
Maaier | 29-11-11 | 19:38
Nabestaande van wat?
Idiot.
@Robert Mugabe
nog enger is politici die alles ontkennen
of ook wel linkse politiek
Turkse collega's in het Europarlement?
@Wil Kutommelul | 29-11-11 | 19:37
Hij vertegenwoordigt Nederland dan ook niet.
@Robert Mugabe | 29-11-11 | 19:35
1. Hij vertegenwoordigt slechts de PVV.
2. Jolande Sap al eens gezien met haar stekkerdoos?
3. Beangstigend dat Turkije (mede gelet op de ontwikkelingen van de afgelopen 3 jaar) daar zit en spreekt.
Hmmm, volgens mij zit er een kras op mijn plaat
Dit moet 100 mogen. Om dit aan te bieden aan een Turkse vertegenwoordigers is gewoon not done. Je mag best kanker zeggen, maar dat ga niet recht in het gezicht van een nabestaande schreeuwen.
Ik zou zo'n cadeau ook weigeren als ik gelovige turk was.
Wat een kleuterstreek. Dan heb je toch een steek los zitten als je op deze manier denkt Nederland te kunnen vertegenwoordigen.
@Pa Cartwright | 29-11-11 | 19:31
Hij is eerst het gat aan het dichten dat de ongebreidelde uitbreiding van Europa heet. Dweilen met de kraan open heeft immers weinig zin.
Kritiek op allah is alvast verboten in de EU, weet nog niemand.
Leuk voor je kleinkinderen.
Beangstigend dat zo'n man Nederland vertegenwoordigd.
Angst is de moeder van alle Goden.
Religie gaat nog eens heel groot worden in Europa.
Bij de PVV bestaat vrijheid niet en Geert Wilders is een leugen
Allah bestaat ook helemaal niet. beseften mensen dat maar eens. Geen enkele god bestaat. Mensen zouden eens moeten stoppen om in illusies te geloven waar de wereld alleen maar slechter van wordt. Geloven is het uit handen geven van de eigen verantwoordelijkheid. Het is een zwaktebod. Niet geloven getuigt van kracht en karakter en het durven nemen van eigen verantwoordelijkheid. Geloof wordt bovendien veel te vaak gebruikt/misbruikt om zaken die het licht niet verdragen te "rechtvaardigen". En de naam van Allah wordt daarbij gemiddeld nog wat vaker aangehaald dan die van god. www.thereligionofpeace.com/Pages/Linkt...
Ik snap niet dat de turken niet bozer waren geweest dat de mannen op tekening zulke grote neuzen hebben.. In het echt is dit helemaal niet... oh wacht.
Ik denk dat Barry gewoon de verkeerde kleur lippenstift op had.
Maar mohammed heeft wel bestaan en die was pedofiel. Of mag dat ook niet gezegd worden?
Ik geloof er niets van.
Och Och, neem dat cadeautje dan gewoon aan en geef hem met kerst een mooie religiecartoon terug.
Mensjes die in een fantasievriend geloven laten zich in hun bleke anus wipjes!
Mooi, toch. Je hoeft alleen maar een beetje kinderachtig te doen en de kleuters rollen weer krijsend en rood aangelopen over de grond.
Maar Barry "houd die bos bloemen eens omhoog" Madlener ging toch Europa slopen?
Religie is zooo 2010
De waarheid mag weer eens niet verkondigd worden omdat veel mensen peop in de ogen hebben. Religie = het kwaad
REAGEER OOK