Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Het Grote GSTV Nationale Voxpop Onderzoek

voxpopfilmpje100.jpgVoxpoppen. Het woord zegt het al. Een stem geven aan het populisme. Iemand voor de camera halen die wat zegt wat andere mensen denken maar niet zeggen. Vroeger trok je een marktkoopman achter zijn kraam op de Albert Cuyp vandaan en je had een panklare mening van de man in de straat. Of je vroeg een Amsterdamse taxichauffeur. Maar ja dat was vroeger. Tegenwoordig is het nogal een hele klus om een boze blanke man (m/v) voor de camera te krijgen. GeenStijl introduceerde vijf jaar geleden Het Onderbuikslotermeerplein in Amsterdam-Noord als ideale voxpopspot. Met groot succes. Een moddergrijs winkelplein vol Blokkers, Rollators, Hemaas, Zware Shag, Vee-endees & Etosii. De hel die mensen heet, gevuld met naar de PVV en SP overgestapte PvdA-ers met snoeiharde maatschappijkritiek richting "dat tuig in Den Haag". In makkelijk te monteren Jip&Janneke-taal. Rutger, Jelte en Tom doken er juweeltjes op. Hell, we maakten er zelfs live een bankoverval mee. Zulks heeft natuurlijk een aanzuigende werking. De laatste tijd lopen de collega's van RTL, CNN, NOS, BNN, Powned, NCRV, KRO en Jakhalzen ONS plein plat om ONZE onderbuikies voor HUN camera te krijgen. Originaliteit in Hilversum betekent "iets doen wat een ander ook al doet". Tijd voor een vers voxpopplein dus. GSTV-reporter Tom Staal ging met gevaar voor eigen leven het land in op zoek naar een nieuw vers maagdelijk plein vol boze blanke mannen met een mening. FILMPJE.

Reaguursels

Inloggen

A'poort

p3xxx | 28-11-11 | 14:16

Onderbuikslotermeerplein forever!

nogeentjedan | 27-11-11 | 20:56

Rotterdam.

WieWiebe | 27-11-11 | 15:09

Hölzenbein | 27-11-11 | 13:19 |
Weet ik wel zeker.
Het zijn de fanatieke bewakers van het zogenaamde racisme fenomeen dat dit allemaal in stand houdt en de boel constant probeert op te kloppen.

lanexxx | 27-11-11 | 13:27

@lanexxx | 27-11-11 | 13:12
Precies. En ik denk ook dat donkere mensen veel minder problemen met dat zwartepieten verhaal hebben dan veel blanke mensen die het ontzettend opblazen.

Hölzenbein | 27-11-11 | 13:19

Hölzenbein | 27-11-11 | 12:57 |
Heb je gelijk in, de Bijlmerbewoners waren een verademing met de zwartepieten vraag en lieten zich niet verleiden tot wat Staal wilde.

lanexxx | 27-11-11 | 13:12

En toch kan Tom Staal niet uit de mensen lospeuteren wat hij eigenlijk horen wil, zelfs niet onder de Bijlmerbevolking (die hem volgens mij ronduit uitlachen, maar ik kan mij vergissen). Zelfs na veel geknip en gemonteer (om eventueel iets uit de context te trekken) lukt het niet.

Hölzenbein | 27-11-11 | 12:57

Vijf minuten kijken naar het tijdverdrijf van mijn kitten Barbertje van nu ongeveer acht weken is vele malen interessanter dan wat Tom Staal me hier voorschotelt. En als ik haar zometeen weer voor een vrije intersoortelijke communicatie-oefening met mijn herderteefje Hertha confronteer, wordt het zelfs culturele verrijking in optima forma.

WirMachenMusik | 27-11-11 | 12:52

@Markies de Schade | 27-11-11 | 03:09
Had je ook nog wat zinvols te vertellen of was de alcohol weer de baas rond dat tijdstip?

Hölzenbein | 27-11-11 | 12:13

Rotterdam natuurlijk. Altijd leuk die cynische, echte rotterdammers

Devils Mark | 27-11-11 | 12:04

Er gaat niets boven het Onderbuikslotermeerplein waar nog heerlijk klagende ras-Amsterdammers naartoe gaan, uitgebreid met de markt op het Mosplein, nog een tandje heftiger maar stuk kleiner. Tenslotte een sporadisch bezoek aan het Maxis terrein langs de A1 voor de IJburg- en Almeriaanse paupers. Voxpop TV +1

Puz Pin | 27-11-11 | 11:12

Kan iemand even bij die Teeuwen aanbellen?
Ik ben toe aan een nieuw topic.

Jackanders | 27-11-11 | 11:09

*Wacht op de eerste intelligent reaguurder die zegt: 'als ik werk en een cake maak, dan hoef ik hem toch niet te delen met iemand die op zijn luie achterwerk ligt'. Kortom, op iemand die yeast van de tegenstelling niet snapt.*

Einde van de Domheid | 27-11-11 | 11:02

De Gooise Matras | 27-11-11 | 10:39 | + 0 -
I hate to break it to you, maar als je het concept door de verschillende religieboeken een beetje probeert te vatten dan lijkt het of 'eenheid' of 'vereniging' een belangrijker concept is dan een cake bakken en eerst zelf het grootste deel zelf opeten.

Einde van de Domheid | 27-11-11 | 10:57

Werkendam(!), fijn lachen om christengekkies.

Eijgenaerdig | 27-11-11 | 10:56

Goedemorgen Ashtrey. Voor de voxpop uit onverstaanbare achterlanden hebben we de PVV toch al?

Einde van de Domheid | 27-11-11 | 10:52

Dus voxpoppen kan alleen in de Randstad?
Probeer Helmond of Deventer eens. Is wel ietsje verder rijden, maar kan ook zeer verhelderend zijn.

Chiant | 27-11-11 | 10:39

Ik ben wel benieuwd naar of Godt de Hollandsche Florijn ook weer terug wil hebben.

De Gooise Matras | 27-11-11 | 10:39

Jammer dat de religekkies tot een uitstervend ras behoren in Laren.

De Gooise Matras | 27-11-11 | 10:34

Lewis Lewinsky | 27-11-11 | 00:17 |
logisch, dat je daar geen pygmeeen ziet. Daar zijn ze te klein voor...........

leef!! | 27-11-11 | 10:28

@fuckje 20:58

Je vergeet Boven Pekela en Hoetmansmeer nog...

eerstneukendanpraten | 27-11-11 | 10:17

Ik zeg ''Oude Noorden'', de leukste wijk van Rotterdam en Nederland. Waar de mensen heerlijk recht voor 'zn raap zijn!

Harius | 27-11-11 | 10:00

rara | 27-11-11 | 09:54
Ha, but there is one exception to rule number 34!
Rosie O'Donnel, that is.

Ashtrey | 27-11-11 | 10:00

Che_cuevara | 27-11-11 | 09:51
Thnx. Wist ik dus echt niet.

Ashtrey | 27-11-11 | 09:55

* regenjas aan beide kanten openzwaait *
Psssst. Waar kan ik je veur interesseren knul?

Ashtrey | 27-11-11 | 09:20
-
Heb de pliesie al verwittigd.
Vies ranzig mannetje dat je er bent.
BAH !
-
-
@ Jackanders | 27-11-11 | 09:21
Zal het doorgeven an mijn nichtje van zes.
Maar evengoed bedankt.

Geheimrat Schultz | 27-11-11 | 09:47

rara | 27-11-11 | 09:43
Ah please doe mij eauk een linkje explaining Rule 34.
Pretty pretty please.

Ashtrey | 27-11-11 | 09:47

@necrosis | 27-11-11 | 09:36
Sorry, misschien zat ik te veel bij Rule 34 met mijn gedachten.

rara | 27-11-11 | 09:43

Optiefen met die kudt amsterdammers, bagger is het.

Kilsdonk | 27-11-11 | 09:41

@rara | 27-11-11 | 09:31
Jij hebt mijn inzicht enigszins aangepast......

necrosis | 27-11-11 | 09:36

@necrosis | 27-11-11 | 09:29
Je wilde toch zoenen met een tong?

rara | 27-11-11 | 09:31

@rara | 27-11-11 | 09:25
Je denkt toch niet dat ik ga zoenen met die 'onderwater-griezels'?

necrosis | 27-11-11 | 09:29

Opnieuw een overduidelijk bewijs dat Hilversum denkt dat de wereld ophoudt bij de gemeentegrenzen van Amsterdam. Er zijn zoveel meer pleinen en winkelcentra in het hele land die zich lenen voor dit soort spelletjes. Word toch eens wakker ... kom uit dat benauwende, benauwde en ingeslapen Amsterdam ... ga het land in ... kortom ONTMOKUM!

Sorry, geen dienst | 27-11-11 | 09:27

Jackanders | 27-11-11 | 09:22
Basen waar je energiegewijs kortstondig van gaat Jumpen zit ook in het pakket notabene.

Ashtrey | 27-11-11 | 09:27

@irma zonderboezem | 27-11-11 | 09:22
*in stilte dikke boehoe doet*

necrosis | 27-11-11 | 09:24

@irma zonderboezem | 27-11-11 | 09:17
Maar verkleed als Rutger is wel een zware eis. ;)

Che_cuevara | 27-11-11 | 09:23

@necrosis | 27-11-11 | 09:20
Zie irma zonderboezem | 27-11-11 | 09:17

*Succes met je Rutger vermoming*

Che_cuevara | 27-11-11 | 09:23

@Ashtrey | 27-11-11 | 09:20
lol, daar gaat je handel.
Sorry. ;)

Jackanders | 27-11-11 | 09:22

necrosis | 27-11-11 | 09:20 |

Te ver... laten we het daar maar op houden liefje :-)

irma zonderboezem | 27-11-11 | 09:22

@rara | 27-11-11 | 09:18
Ik zou echt geen andere oplossing weten.
En wat Bolkestein zegt klinkt heel logisch.

Che_cuevara | 27-11-11 | 09:21

Geheimrat Schultz | 27-11-11 | 09:16
* regenjas aan beide kanten openzwaait *
Psssst. Waar kan ik je veur interesseren knul?

Ashtrey | 27-11-11 | 09:20

@irma zonderboezem | 27-11-11 | 09:17
Hoever moet ik gaan voor een zoen met tong?

necrosis | 27-11-11 | 09:20

@Che_cuevara | 27-11-11 | 09:08
Bolkestein is gewoon praktisch. Iedereen weet dat er nu snel een oplossing vanuit de politiek moet komen.

Zelfs de Belgen hebben plotseling een echte regering, en dat is geen toeval. De komende weken zullen er op Europees niveau harde keuzes gemaakt worden onder druk van de financiële markten. De enige oplossing die op lange termijn stabiele mogelijkheden biedt is een opsplitsing.

Als iemand een andere oplossing weet dan hoor ik dat graag.

rara | 27-11-11 | 09:18

Che_cuevara | 27-11-11 | 09:14 |
Precies, en dan verkleed als Rutger uit de goede oude tijd, dan zoen met tong! ...:-)

irma zonderboezem | 27-11-11 | 09:17

Wil je wat 'pammetjes of Seroxat van me lenen?
Doe eens rustig en denk om je hart, je hebt er maar één!

necrosis | 27-11-11 | 08:38
-
Tss.
Kinderaspirientjes.
Ehm.. heb je niks straffers ?

Geheimrat Schultz | 27-11-11 | 09:16

irma zonderboezem | 27-11-11 | 09:10
Doe mij een onsje tomaten, trosje bananen.
En heb je nog van die overheerlijke sperziebonen?
En als je toch bezig bent gaarne een kusje en laat je mening maar zitten. * lippen tuit *

Ashtrey | 27-11-11 | 09:16

@necrosis | 27-11-11 | 09:13
Dat zegt ze toch.
Naar de markt in Den Haag gaan.

Che_cuevara | 27-11-11 | 09:14

@irma zonderboezem | 27-11-11 | 09:10
Wat moet ik doen om een zoen van je te krijgen?
Het klinkt aantrekkelijk......

necrosis | 27-11-11 | 09:13

@rara | 27-11-11 | 09:04
Landen als Italië en Griekenland hadden vanaf het begin nooit mee mogen doen in de Euro,
Het enige dat de Grieken kunnen is staken terwijl Berlusconi de grootste rat ooit blijkt te zijn....
Hopelijk zullen de miljarden op zijn bankrekening tegen hem werken.

necrosis | 27-11-11 | 09:10

Leuk, laat ze maar naar Den Haag komen.
Ik ben ook regelmatig op de groente en fruit afdeling vd markt.
Krijgen ze van mij een zoen (geen mening, die geef ik hier wel)...:-)

irma zonderboezem | 27-11-11 | 09:10

@rara | 27-11-11 | 09:04
Zelfs Frits Bolkestein wil de Euro splitsen.
Dat is nogal wat voor Frits.

Che_cuevara | 27-11-11 | 09:08

@necrosis | 27-11-11 | 09:02
Ook niets mis mee. Variatie moet er zijn.

rara | 27-11-11 | 09:05

@Che_cuevara | 27-11-11 | 09:01
Zonder mij heb je nog altijd reaguurders die plempen, ongeacht mijn aanwezigheid.

necrosis | 27-11-11 | 09:05

@necrosis | 27-11-11 | 08:59
Dat pact kan het begin van de Neuro/Zeuro zijn. Nieuwe regels en eisen zullen waarschijnlijk te streng zijn voor Griekenland, Spanje en Italie. Maar: wie niet meedoet mag z'n eigen euro beginnen.

rara | 27-11-11 | 09:04

@rara | 27-11-11 | 08:56
De band is er acuut mee gekapt, de eerste plaat was geweldig, de tweede wat minder en de rest was niet aan te horen.
Ik luister liever naar Dead Kennedys.........

necrosis | 27-11-11 | 09:02

@necrosis | 27-11-11 | 08:59
Natuurlijk roepen wij dat.
Wat moet GS zonder jou. ;)

Che_cuevara | 27-11-11 | 09:01

@Che_cuevara | 27-11-11 | 08:52
Dan krijg ik straks een ban van Joris-de-Almachtige en niemand die 'unban necrosis' roept.
Dat risico ga ik natuurlijk niet nemen......

necrosis | 27-11-11 | 08:59

@necrosis | 27-11-11 | 08:54
De muziek klinkt lekker. Doet me wel erg aan Pennywise denken.

Qua moord: de muziek verandert er niet door.

rara | 27-11-11 | 08:56

ga maar naar Werkendam. Komen jullie ook eens uit dat standaard geneuzel van de randstad.

Franciscus Borchwerf | 27-11-11 | 08:54

@rara | 27-11-11 | 08:48
Google eens op 'discipline', sinds gisteren weet ik dat de zanger van die band zijn vriendin heeft vermoord.
Ik was een die-hard fan, tot gisteren.....

necrosis | 27-11-11 | 08:54

@necrosis | 27-11-11 | 08:44
Iemand moet het toch doen.
En ik vind jou heel geschikt daarvoor.

Che_cuevara | 27-11-11 | 08:52

@necrosis | 27-11-11 | 08:36
't Is zondagmorgen, man. Heb je een linkje naar een muziekje om mee wakker te worden?

rara | 27-11-11 | 08:48

Komt er nog een beetje tegengeluid, of zit ik hier het draadje vol te bouwen?

necrosis | 27-11-11 | 08:44

@Geheimrat Schultz | 27-11-11 | 08:17
Wil je wat 'pammetjes of Seroxat van me lenen?
Doe eens rustig en denk om je hart, je hebt er maar één!

necrosis | 27-11-11 | 08:38

www.nu.nl/economie/2678745/merkel-en-s...
Duitsland en Frankrijk willen een nieuwe stabiliteitspact.
Mag ik even lachen?
Beide landen hebben destijds hun reet afgeveegd met het toenmalige stabiliteitspact.
Waarom zitten we in crisisnaam nog in die Eurozone?

necrosis | 27-11-11 | 08:36

@all
Voxpoppen doe je niet met Tom Staal, dat doe je met Chantal!

necrosis | 27-11-11 | 08:27

Boos- gloeiendegloeiendegodver-check
Blank- vergeleken met Schultz is Sinterklaas Zwarte Piet-check
Man- zekers te weten niet van de roeivereniging de Bruine Peddel-check
-
Kom maar op met die camera.
Tis hiero elke zaterdag markt tot vier uur
's middags.
En anders kom ik wel effe naar die markt in Rotjeknor.

Geheimrat Schultz | 27-11-11 | 08:17

Die negerT met rastafari muts is de enige die het snapt: laten we beginnen de grenzen dicht te doen. Petje af.

Bertus Betonsloper | 27-11-11 | 07:41

@t.e. stikel | 27-11-11 | 06:49
Gaat GS natuurlijk nooit doen.
Scheelt weer een paar topics anders.

Che_cuevara | 27-11-11 | 06:55

* gluurt door raam naar binnen staande op trapleer *

Nope. Slapen dus. Bye.

Ashtrey | 27-11-11 | 06:49

Che_cuevara | 27-11-11 | 06:30

Ik denk dat GS dat maar beter gaat registreren.

Om het af te leren.

Zeg maar.

t.e. stikel | 27-11-11 | 06:49

@t.e. stikel | 27-11-11 | 06:24
Mogge Te,

Lijkt wel een beetje op Man bijt hond.
En www.stopvoxpoppen.nu moet je meteen registreren.

Che_cuevara | 27-11-11 | 06:30

Che_cuevara | 27-11-11 | 05:37

Mogge Che & all

Helemaal mee eens.
Moet niet gekker worden.
Wat is dit? Man bijt hond?

www.stopvoxpoppen.nu

t.e. stikel | 27-11-11 | 06:24

Mogge @all,

Mij maakt het niks uit waar ze gaan voxpoppen.
Dezelfde mensen, dezelfde meningen die mij niet interesseren, dus wat mij betreft stop maar met dat voxpoppen.

Che_cuevara | 27-11-11 | 05:37

Werkendam uiteraard

stef van hout | 27-11-11 | 04:14

@Bakito | 27-11-11 | 04:02
Het podium is voor jou, ik ben op na plm. 30 uur.
*onder steen kruipt*

necrosis | 27-11-11 | 04:05

@necrosis | 27-11-11 | 04:00
Ja, hè?
*gnurrik*

Bakito | 27-11-11 | 04:02

Extra 'g' omhoog schopt....

necrosis | 27-11-11 | 04:01

@Bakito | 27-11-11 | 03:55
Die koe mag gelijk op de BBQ!
En wat een bagermuzak.....

necrosis | 27-11-11 | 04:00

@Bakito | 27-11-11 | 03:51
Ik heb een koe nog nooit 'boe' horen roepen, zit je soms weer aan verboden middelen?

necrosis | 27-11-11 | 03:53

@necrosis | 27-11-11 | 03:49
Er moeten ook mensen zijn die boeroepen.

Net als koeien vroeger.

Bakito | 27-11-11 | 03:51

@Bakito | 27-11-11 | 03:45
Dat bestaat IRL niet, of hebben werkloze kunstenaars een eigen bond opgericht?
Ik roep alvast 'boe'...

necrosis | 27-11-11 | 03:49

@necrosis | 27-11-11 | 03:37
Popoelistisch Koeltoer Verboend.

Bakito | 27-11-11 | 03:45

@Bakito | 27-11-11 | 03:18
Herstel; Korfbal!

necrosis | 27-11-11 | 03:44

@Bakito | 27-11-11 | 03:18
Papendrechtse Koetbal vereniging?

necrosis | 27-11-11 | 03:37

Oja, eerst error 500 (keer of 6) en nu twee tripleposts.
*alvast bukt voor Joris*

necrosis | 27-11-11 | 03:34

@Bakito | 27-11-11 | 03:18
Waar haal jij die 'k' vandaan?
(na de zoveelste error 500)

necrosis | 27-11-11 | 03:32

@Bakito | 27-11-11 | 03:18
Waar haal jij die 'k' vandaan?
(na de zoveelste error 500)

necrosis | 27-11-11 | 03:31

@Bakito 3:18
Waar zie jij een 'k' in mijn plemp?
Afgezien van de *grinnik*?

necrosis | 27-11-11 | 03:29

@vander F | 27-11-11 | 01:26
Gümüş had gewoon een verblijfsvergunning moeten krijgen, die had samen met zijn vrouw een goedlopend bedrijfje en hoefde zijn hand nooit op te houden bij de sociale dienst.
Iets wat we toch graag zien?
Schijnbaar zag de toenmalige minister iets anders.....

necrosis | 27-11-11 | 03:26

@vander F | 27-11-11 | 01:26
Gümüş had gewoon een verblijfsvergunning moeten krijgen, die had samen met zijn vrouw een goedlopend bedrijfje en hoefde zijn hand nooit op te houden bij de sociale dienst.
Iets wat we toch graag zien?
Schijnbaar zag de toenmalige minister iets anders.....

necrosis | 27-11-11 | 03:25

@vander F | 27-11-11 | 01:26
Gümüş had gewoon een verblijfsvergunning moeten krijgen, die had samen met zijn vrouw een goedlopend bedrijfje en hoefde zijn hand nooit op te houden bij de sociale dienst.
Iets wat we toch graag zien?
Schijnbaar zag de toenmalige minister iets anders.....

necrosis | 27-11-11 | 03:24

@necrosis | 27-11-11 | 03:17
PKV toch?

Bakito | 27-11-11 | 03:18

@Bakito | 27-11-11 | 03:06
Laat me raden: het is de schuld van de Papendrechtse voetbalvereniging?
*oh yes, there will be grinnik*

necrosis | 27-11-11 | 03:17

@Markies de Schade | 27-11-11 | 03:09
Hoe groot is die kans?

Volgens mij niet zo groot.

Bakito | 27-11-11 | 03:16

Zwartjanstraat 010 natuurlijk!

vrtx | 27-11-11 | 03:12

@Reinaert | 27-11-11 | 02:48
Zolang je niet tegen mijn deurpost urineert, vind ik alles best.
Anders loop je het risico op necro-muzak en klappen....
*grinnik*

necrosis | 27-11-11 | 03:12

Weet je wat pas echt pervers zou zijn? Als ze die roze plofkap op expeditie in Limbabwe godverdomme bij toeval onder de waffel van Hölzenbein houden. Daarvan zou ik nou slecht gaan slapen.

#nachtmerrie #out

Markies de Schade | 27-11-11 | 03:09

plop

Bakito | 27-11-11 | 03:06

@Stormageddon | 27-11-11 | 02:48

Generaal Pardon is met groot verlof, afgezwaaid, uitgekeurd en die zouden we nooit meer terug moeten zien voor de troep.

Uiteraard moet er een beroepsmogelijkheid zijn, óók (of moet ik zeggen: vooral?) ambtenaren maken fouten. Maar ook een dergelijk beroep moet eindig zijn en het mag toch niet zo zijn dat een procedure acht jaar kan duren? Dáár moet paal en perk aan gesteld worden, in alle redelijkheid.

Daarnaast zijn de zielige gevallen die de media halen meestal de gelukkigen. Veruit de meeste gevallen halen namelijk de media niet, ik verval al weer in herhaling. Media-exposure is het beste wat je als uitgeprocedeerde asielzoeker met zielig verhaal kan overkomen.

Dat onderwijl identieke gevallen op het vliegtuig gezet worden interesseert Youp en kornuiten niet. Da's ver van hun bed. En dat is het perverse kantje van dit verhaal.

Want pervers is het. Vandaar deze nabrander ook nog ;-)

Reinaert | 27-11-11 | 02:56

*Sfeerverlichting inschakelt, zwijmelmuziek met 120dB(A) uit de jeukbox laat schallen en onderweg naar buiten tegen de deurpost urineert. Ik ga naar huis.*

Reinaert | 27-11-11 | 02:48

@Reinaert | 27-11-11 | 02:25
Het trieste is: elke vijf jaar is er weer zo'n golf van verontwaardiging over een paar individuele gevallen, en dat is al sinds het allereerste éénmalige generaal pardon in 1975 zo. Al meer dan 35 jaar speelt dit geouwehoer en de wet Cohen had daar eens en voor altijd een eind aan moeten maken. Het beroerde is, elke wet heeft een beroepsmogelijkheid, en dat is in principe ook een goed idee.

Second opinions zijn altijd een goed idee, ook in vreemdelingenzaken. Een oordeel van bureauambtenaar mag nooit het finale oordeel van de staat zijn. Een mbo'er achter een computer moet te allen tijde teruggefloten kunnen worden, ook in asielprocedures. Het probleem is dat asielzoekers zelf bijna nooit de procedure kunnen betalen en daar is dus van staatswege een potje voor. Op zich ook niet erg, ook voor hun moet de gang naar de rechter mogelijk zijn, maar daar duiken dan vervolgens alle juristen op die met een 6- zijn afgestudeerd, want dat is bijna gratis geld. Het enige wat ze hoeven te doen is de procedures zo lang mogelijk rekken en hun inkomen is voor een paar jaar verzekerd.

Dus worden de rechtbanken overspoeld met vreemdelingenzaken (alsof ze niks beters te doen hebben) en krijgen we om de zoveel tijd een golf van zielige gevallen in de media. Zielige gevallen die hier al jaren zijn en zo goed geïntegreerd zijn. Een nieuwe wet of een aanscherping van de wet gaat dat niet oplossen, ook een nieuw "éénmalig" generaal pardon niet. Dan kun je namelijk elke vijf tot tien jaar een "éénmalig" generaal pardon uitvaardigen, want Afrika blijft voorlopig een corrupt, oorlogszuchtig, armetierig en gewelddadig continent. Mensen zullen altijd naar veiliger en rijker oorden willen, mensen blijven kindjes maken, dus totdat het dáár niet beter gaat kom je hier nooit van deze discussie af en kan Youp elke paar jaar zijn column afstoffen, met ctrl-f "zoek en vervang" de naam van het zielige geval en de minister aanpassen.

Stormageddon | 27-11-11 | 02:48

@Alfred E. Neuman | 27-11-11 | 01:30

Tuig heb je in alle smaken. Hier in 't dorp (op de flanken van de Veluwe) loop ik nogal eens tegen roomblanke hangjongeren op die kennelijk geen thuis hebben doch zich hele namiddagen menen te moeten vervelen in de openbare ruimte, gewapend met smartphone, joint en fles bier.

De debiliteit druipt er van af, de ogen zijn doods wegens te hoog THC-gehalte in het lijf, de bewegingen zijn ongecoördineerd met dank aan Freddy Heineken.

En wanneer je ze een grote bek geeft pissen ze bijna in hun broek. Neêrlands' trots.

Reinaert | 27-11-11 | 02:31

@vander F | 27-11-11 | 01:26

Dit land reageert spastisch dra er weer eens één geval de media haalt. Dat er ondertussen tientallen indentieke gevallen zijn die de media niet halen deert niet. Daar komt men niet voor op, daar slaapt men geen seconde minder van.

Het is niet alleen de volstrekt onduidelijke regelgeving (en de uitvoering daarvan) maar het is nog veel meer de absolute willekeur van de publieke opinie die dit soort gevallen zo bizar maakt.

Reinaert | 27-11-11 | 02:25

@De Dansende Kater ® | 27-11-11 | 01:47
Ga slapen je, je weet niet waar ik het over heb maar wel wat stotteren hier.

Hölzenbein | 27-11-11 | 01:54

Hölzenbein | 27-11-11 | 01:38
Nou vertel eens, zo boeiend
ben je niet.

De Dansende Kater ® | 27-11-11 | 01:47

Mag ik u wat vragen?
Nee
Waarom niet?
Waarom wel soeplul!?

Hölzenbein | 27-11-11 | 01:38

@Reinaert | 27-11-11 | 01:18
Ik ben het helemaal met je eens. Gelukkig woon ik in een dorp vlak onder Rotterdam en valt het hier nog reuze mee (zie voorbeeld van Alfred E. Neuman | 27-11-11 | 01:03)
maar wanneer ik bij vrienden in de stad ben erger ik mij kapot aan dat onaangepaste gedrag wat je zojuist hierboven beschrijft. Helaas heb ik de laatste jaren geconstateerd dat het niet alleen allochtonen zijn die zich aan zulk gedrag schuldig maken maar zijn er ook een hoop autochtone meelopers die het maar wat stoer vinden om zichzelf zo onaangepast mogelijk te gedragen. Overigens maak ik geen onderscheid tussen tuig, tuig is tuig, of je nou wit, zwart, geel, rood of knalgroen bent.... t ken me godverredomme geen ene reet schele.

Alfred E. Neuman | 27-11-11 | 01:30

@Reinaert | 27-11-11 | 00:45 ,
ik had na kleermaker Gümüş m'n buik al vol van de zotte regelgeving omtrent immigratie in dit land en de spastische reactie van politiek en burgers in het daaropvolgende debat.

vander F | 27-11-11 | 01:26

@Alfred E. Neuman | 27-11-11 | 01:03

Ze zijn niet eens zo zeldzaam dra je éénmaal in dat circuit terecht komt, en dat heb ik beroepshalve een tijdlang gedaan. Je hebt ze in soorten en smaken: goed geïntegreerd, slecht geïntegreerd, nog druk bezig te integreren, maar één ding staat als een paal boven water en dat is dat het ook maar gewoon mensen zijn. Mensen die fouten maken, maar dat doe ik ook.

Waar ik een rothekel aan heb dat zijn de exemplaren die absoluut niet van plan zijn om ook maar een béétje aan ons land en aan onze eigenaardigheden te wennen. Lieden die menen hun eigen cultuur naar dit land te moeten transplanteren en denken dat wij er ons wel op aan zullen passen. Lieden die te lui zijn om actief deel te nemen aan de samenleving. Lieden die onze samenleving als verwerpelijk beschouwen maar ondertussen wel ons geld (enzovoorts) ondankbaar accepteren.

Helaas zijn er de laatste jaren steeds meer van die negatieve exemplaren in omloop. En dat stemt mij - met het ook op de toekomst - niet bepaald vrolijk.

Reinaert | 27-11-11 | 01:18

Truste @ all en alleen gillen als het nodig is!

*licht aanlaat voor de nachtbrakers*

deraderendraaien | 27-11-11 | 01:18

@Reinaert | 27-11-11 | 01:02
Doe mij dan maar Roué Verveer!
Echt op zoek in een mooie aandoenlijke docu.

deraderendraaien | 27-11-11 | 01:06

@deraderendraaien | 27-11-11 | 00:53
Goed zo.
Geniet er maar lekker van, morgen kan het misschien niet meer.

Alfred E. Neuman | 27-11-11 | 01:04

@Reinaert | 27-11-11 | 00:49
Je hebt ze er gewoon tussen hoor, al zijn ze best wel zeldzaam. Hier in het dorp heb je ook zo'n figuur, een noord-afrikaan (Marokkaan/Algerijn/Tunesier) die bijna niet te verstaan is zo plat dialect spreekt ie. Als je hem om z'n lievelingskostje vraagt antwoord ie ook steevast iets als zuurkool of hutspot. Een prachtfiguur, hij zou zo in Koefnoen kunnen.

Alfred E. Neuman | 27-11-11 | 01:03

@Reinaert | 27-11-11 | 00:45
Ik mag u weer met groot applaus belonen!

*in handen klapt voor Reinaart*

Joep word steeds meer Freek!

deraderendraaien | 27-11-11 | 01:02

@deraderendraaien | 27-11-11 | 00:57

Tja, luxe-problemen hè? En je roots een beetje opkloppen teneinde je ego markttechnisch nog wat beter te positioneren.

En jaloers op Cheque van Gelder natuurlijk. Ook dat nog.

Reinaert | 27-11-11 | 01:02

@Reinaert | 27-11-11 | 00:49
Maar hij heeft wel last van pijnlijke genen denk ik ,want ik hoor hem vaak genoeg over slavernij en discriminatie jengelen.

deraderendraaien | 27-11-11 | 00:57

@Alfred E. Neuman | 27-11-11 | 00:47
Rokertje en drank is altijd +100

deraderendraaien | 27-11-11 | 00:53

@deraderendraaien | 27-11-11 | 00:34

Neuh. Umberto niet. Die is meer van de scheersystemen en rookworsten. Dat levert ook goed geld op en je hoeft er niet zielig bij te kijken. Bovendien is Umberto ook way to geïntegreerd, daar trapt geen Hollandsche huismoeder meer in.

Reinaert | 27-11-11 | 00:49

@deraderendraaien | 27-11-11 | 00:41
Tnx, zo zie je maar weer dat niets is wat het lijkt.
*joint doorgeeft en borrel aanbiedt*

Alfred E. Neuman | 27-11-11 | 00:47

Maar alle gekheid op een stokje: zoals ik vanmiddag al schreef zijn kleine Joessefjes natuurlijk best zielig, en dat meen ik. Slachtoffer van het Nederlandse asielsysteem én slachtoffer van eindeloos procederende ouders die tegen beter weten in hun procedure maar rekken en rekken.

Buitengewoon lullig maar wet is wet en uitgeprocedeerd is uitgeprocedeerd. Oprechte asielzoekers met een goed en duidelijk verhaal zijn wat mij betreft te allen tijde welkom maar "wij" kunnen nu eenmaal maar een beperkt aantal mensen opnemen en onderhouden. De rek is er uit.

En nee, dat heeft helemaal niets maar dan ook werkelijk niets met discriminatie te maken. Dat stempeltje wordt maar al te snel gedrukt bij gebrek aan onderbouwing en/of alternatieven. Geen argumenten meer bij de hand? Dan is het discriminatie. Gewoon omdat het kan. En omdat het (terecht) verdoemd gevoelig ligt in ons landje.

Dat lieden als Youp zich voor dat propaganistische karretje laten spannen slaat dan ook nergens op. Allemaal voor de Bühne, ik geloof er in elk geval helegaar niets van. Wie daadwerkelijk iets zou willen veranderen zou daar dag in, dag uit voor strijden en niet ééns per jaar een column schrijven omdat het toevallig opportuun is.

Reinaert | 27-11-11 | 00:45

@Alfred E. Neuman | 27-11-11 | 00:35
Jammer nou weer!
Vuurtje! *proost*

deraderendraaien | 27-11-11 | 00:41

@Alfred E. Neuman | 27-11-11 | 00:35
D?

Alfred E. Neuman | 27-11-11 | 00:38

@deraderendraaien | 27-11-11 | 00:31
Niet helemaal waar, deze negert voelt zich wel gediscrimineert, maar gewoon omdat ie dat kan.

*borrel ingiet en joint draaien doet*

*hik*

Alfred E. Neuman | 27-11-11 | 00:35

@Reinaert | 27-11-11 | 00:31
moehwhaa!

vraagje.. zou Umberto..?

deraderendraaien | 27-11-11 | 00:34

@Alfred E. Neuman | 27-11-11 | 00:20
IDD! sommige weten wel wat aanpakken is ,en die zie je zich ook niet druk maken over racisme!
Dat is de betere soort die daardoor dan ook niet gediscrimineerd worden ,en er toe doen!

deraderendraaien | 27-11-11 | 00:31

@deraderendraaien | 27-11-11 | 00:23

Dat castingbureau doet ook alle Giro 666-spotjes. Van de huilende weduwes tot de hongeroedeem-baby's en zelfs de vliegen leveren ze er nog bij. Dat gaat al sinds Biafra zo en jeweettog: "never change a winning team".

Ik ken zo'n hongeroedeem-baby en die doet al 40 jaar dezelfde rol. Brengt ook z'n eigen vliegen mee en zo, daar heeft 'ie een band mee namelijk. Die improviseren zó een paar miljoen aan gulle giften bij elkaar. Gewoon lekker in Studio Aalsmeer.

En dan 's avonds gezellig met z'n allen een vorkje prikken natuurlijk. Want de hele dag hongerig kijken gaat je ook niet in de kouwe kleren zitten.

Reinaert | 27-11-11 | 00:31

@zeg maar jansen | 27-11-11 | 00:23
Youp woont op de Prinsengracht, bij de Utrechtsestraat. Daar zijn geen negers, en ook geen roze koeken. Er is daar een slagerij waar je biefstukken kan kopen van speciale koeien die hun levenlang dagelijks gemasseerd zijn. Dat is Youps biotoop. De Mauro's kent hij alleen van plaatjes.

Lewis Lewinsky | 27-11-11 | 00:30

Het plein in Werkendam is natuurlijk wel het meest origineel. Wat die andere lamstralen in Amsterdam etc. beweren weten we nu onderhand wel.

deoudererijperevrouw | 27-11-11 | 00:29

Lewis Lewinsky | 27-11-11 | 00:15 Ik heb wel een tip voor ze. Laat een mooi kindje zien, die een haring eet of zo.

Of een roze koek, dan kunnen ze bij Youp niet meer stuk.

zeg maar jansen | 27-11-11 | 00:23

@Reinaert | 27-11-11 | 00:18
Ik had al zo'n bruin vermoeden!

deraderendraaien | 27-11-11 | 00:23

@Lewis Lewinsky | 27-11-11 | 00:17
Dus daar is Groeten uit de rimboe opgenomen!
En maar lekker declareren,als of ze echt naar Afrika zijn geweest voor opnames!

*Bezuinigen roept*

deraderendraaien | 27-11-11 | 00:22

@zeg maar jansen | 27-11-11 | 00:13 | + 0 -
Ik gun Tom alles wat hij verdient.

Überbottehork | 27-11-11 | 00:21

@deraderendraaien | 27-11-11 | 00:11
Je zou inderdaad zeggen van wel maar inmiddels weten we wel beter toch? Over het hoe en waarom kan ik je helaas niets vertellen, ik heb op het moment nog maar één negert als collega en dat is er net eentje die wèl van aanpakken weet.

Alfred E. Neuman | 27-11-11 | 00:20

@deraderendraaien | 27-11-11 | 00:14

Neuh. Daar gebruikt men - als vanouds - een castingbureau voor.

Reinaert | 27-11-11 | 00:18

@deraderendraaien | 27-11-11 | 00:14
De vara komt daar nooit. Er komen überhaupt geen Nederlanders, maar de complete Afrikaanse bevolking is vertegenwoordigd. Ik heb alleen geen pygmeeën gezien.

Lewis Lewinsky | 27-11-11 | 00:17

@zeg maar jansen | 27-11-11 | 00:10
Ja zeker hebben die kinderen. En nee, het is heel ver van het afrikaanderplein.

Lewis Lewinsky | 27-11-11 | 00:15

@Lewis Lewinsky | 27-11-11 | 00:09
Heeft de VARA daar de nieuwe jossef (Mauro) gezocht?

deraderendraaien | 27-11-11 | 00:14

Überbottehork | 27-11-11 | 00:12 Jij gunt Tom wel een pak slaag zeker?

zeg maar jansen | 27-11-11 | 00:13

De Staart in Dordrecht is trouwens een mooie mix van moslims, islamieten, islamisten en Polen. #tip #graties

Überbottehork | 27-11-11 | 00:12

Lewis Lewinsky | 27-11-11 | 00:09 Is dat vlakbij Afrikaanderplein?

zeg maar jansen | 27-11-11 | 00:11

@Alfred E. Neuman | 27-11-11 | 00:05
Je zegt het goed "die het gewend zijn" dus het wel zouden moeten kunnen,en zeker in ons klimaat zou er dan wel een tandje bij kunnen toch?

deraderendraaien | 27-11-11 | 00:11

Lewis Lewinsky | 27-11-11 | 00:09 Hebben die kinderen?

zeg maar jansen | 27-11-11 | 00:10

Tip: probeer ook eens winkelcentrum Ganzenpoort bij metrostation Ganzenhoef in Amsterdam Zuidoost. Duizenden illegale Afrikanen hangen daar rond. Geen Nederlander te bekennen.

Lewis Lewinsky | 27-11-11 | 00:09

Ze moeten gewoon in Buikslotermeer blijven. Daar zijn de mensen nog beleefd.

Want dat was beleefdheid. Zeggen dat ze Tom Staal zullen missen.

zeg maar jansen | 27-11-11 | 00:08

@Überbottehork | 26-11-11 | 23:59
Nee dan niet, in tegenstelling, dan ben je één van de weinige blanke die hiphop en r&b begrijpt.

Alfred E. Neuman | 27-11-11 | 00:07

@deraderendraaien | 26-11-11 | 23:58
Ik heb genoeg negerts en ander gekleurd tuig als vriend gehad, dus how the fuck should I know? Misschien vanwege het feit dat wij als NL'ers ons niet druk willen maken wanneer het erg warm is, en dus in de veronderstelling zijn dat de negerts (die het trouwens gewend zijn) dat dus ook niet doen in die contreien? Het is maar een suggestie...

Alfred E. Neuman | 27-11-11 | 00:05

@Alfred E. Neuman | 26-11-11 | 23:51 | + 0 -
Als je stelt dat negerts beter kunnen dansen en meer gevoel voor muziek hebben dan hun blanke medemensch hoor je niemand over racisme.

Überbottehork | 26-11-11 | 23:59

@Alfred E. Neuman | 26-11-11 | 23:51
Maar de vraag is dan natuurlijk, waar komt dat vooroordeel dan vandaan?

deraderendraaien | 26-11-11 | 23:58

@hawie | 26-11-11 | 23:52 | + 0 -
De buurman moet zich ook stil houden, ik woon hier voor mijn rust. Van Bea en Froger heb ik geen last, zolang zij hun jiggy lekker on getten in hun eigen hood. Net als 98% van de Rest van Nederland, die niet in villawijken wonen. Jaloerse motherfucker? Ja.

Überbottehork | 26-11-11 | 23:58

Heb niet naar je bewegend beeldmateriaal gekeken, maar meestal betreft het, om het populistisch te zeggen, het grote ´gun publiek´. Renee Froger of onze Majesteit ´mag´ uitbundig zijn, maar de buurman niet.

hawie | 26-11-11 | 23:52

@deraderendraaien | 26-11-11 | 23:47
Hoezo? Vroeger moesten de negerts toch ook dansen, breed glimlachen en vooral netjes beschaafd doen voor den witmensch?

Alfred E. Neuman | 26-11-11 | 23:51

@Überbottehork | 26-11-11 | 23:41
lol!

deraderendraaien | 26-11-11 | 23:49

Ik ben zelf ook een aantal jaren zwartepiet geweest,en ik kan je vertellen dat ik flink moest presteren hoor.
Rennen springen dansen noem maar op.
Met andere woorden, ik was druk bezig het vooroordeel dat zwarte mensen lui zijn onderuit te halen!

Zo!.. geef daar maar eens antwoord op zwarte pieten haters

deraderendraaien | 26-11-11 | 23:47

Waar is de poll dan of denk je nou eg dat ik geloof tat jullie al sie ellende gaan turreven hierboven?

Simon_GS | 26-11-11 | 23:44

@Überbottehork | 26-11-11 | 23:32
Diederik is sowieso woordblind.

deraderendraaien | 26-11-11 | 23:39

@Stormageddon | 26-11-11 | 23:31 | + 0 -
Interessante kijk op de zaken, toch kan ik het niet helpen dat ik Zwarte Pieten gewoon als mensen zie. Degenen die dat als racisme bestempelen zijn zelf blijkbaar anti-mensheid.
Piet is zwart, ja, maar deelt godverdomme wel cadeautjes en snoepgoed uit. Dat kan je van die luie blanke lul op zijn schimmelige paerd dan weer niet zeggen, die zwaait alleen een beetje. Net als Bea, eigenlijk, puur ceremonieel. *kuch*

Überbottehork | 26-11-11 | 23:37

@deraderendraaien | 26-11-11 | 23:29 | + 0 -
Wat heeft blindheid ermee te maken? Het moge bekend zijn dat menig (zeg maar een meerderheid) man er maaling ende schijt aan heeft hoe een vrouw voor de kijkerts is, zolang ze maar gewillig is. Diederik is hypocriet, een leugenaar, een bedrieger, maar bovenal een mensch, zo blijkt, neuk0n waar het kan.

Überbottehork | 26-11-11 | 23:32

Nog even over Zwarte Piet en vermeend racisme. Er zit me toch iets dwars. Al die mensen die Zwarte Piet racistisch vinden, die zien iets over het hoofd wat overduidelijk is. Ze denken allemaal dat het "blackface" is en dat daarmee negers belachelijk worden gemaakt, maar dat is natuurlijk helemaal niet zo. Ook de verweren dat het eigenlijk raven van Wodan zijn of schoorsteenvegers, zijn onzinnig.

Al die meningen gaan allemaal uit van een simpele en onzinnige veronderstelling, namelijk dat Zwarte Pieten mensen zijn. Dat is dus maar helemaal de vraag. Niemand weet dat eigenlijk, maar Zwarte Pieten zijn een compleet andere diersoort. We weten eigenlijk helemaal niet of Zwarte Pieten wel zoogdieren zijn. Heeft iemand ooit een Zwarte Katrien gezien? Nou dan!

We weten niets van de levenscyclus van Zwarte Pieten. Niemand heeft er ooit eentje geboren zien worden, niemand heeft er ooit eentje aangespoeld gevonden, er is geen DNA profiel van. Kortom, we hebben geen idee wat voor dieren Zwarte Pieten eigenlijk zijn. Ze lijken wel op negers, maar geldt voor gorilla's ook en dat zijn toch ook geen mensen.

Zodra je dus vaststelt dat Zwarte Pieten niet tot de soort Homo Sapiens behoren dan kun je het fenomeen ook geen racisme meer noemen. Het is hetzelfde als "Charlie and The Chocolate Factory" in de ban doen omdat er dwergen in voorkomen en dat het kwetsend is voor dwergen, maar het zijn helemaal geen dwergen, het zijn Umpalumpas - en dat is een andere diersoort.
Zwarte Pieten zijn geen mensen, dus is er geen sprake van racisme.

Stormageddon | 26-11-11 | 23:31

@Überbottehork | 26-11-11 | 23:27
Ja idd, en bovendien is 80%stekeblind!

deraderendraaien | 26-11-11 | 23:29

@deraderendraaien | 26-11-11 | 23:25 | + 0 -
Uit mijn onderzoek is gebleken dat 100% van de mensen die Asha bedanken een slechte jeugd en nog slechtere carrière hebben beleefd. Wetenschappelijk bewez0n dus.

Überbottehork | 26-11-11 | 23:27

@Überbottehork | 26-11-11 | 23:21
Die ligt Asha te bedanken!

deraderendraaien | 26-11-11 | 23:25

@Itastijl | 26-11-11 | 23:20 | + 0 -
Diederik Stapel. Kom eens onder je steen vandaan!

Überbottehork | 26-11-11 | 23:21

Überbottehork | 26-11-11 | 23:15 | + 0 -
Idd. (weet niet wie je bedoelt met Diederik) Maar ik dacht dat ze bij GS iets nieuws/beters aan het panorama zouden toevoegen.

Itastijl | 26-11-11 | 23:20

@necrosis | 26-11-11 | 22:53

Ik ben óók vrouwvriendelijk, lees mijn comments maar. Allemaal.

Helaas zien sommigen dat anders wegens ADHD, dyslexie, autisme, Asperger en andere veel voorkomende beroepsziekten die -reaguurders- minkudodrukkers teisteren. Dat mot dan maar.

Dames, ik hou van jullie allemaal. Allemaal! Altijd al zo geweest.

Reinaert | 26-11-11 | 23:17

@Itastijl | 26-11-11 | 23:11 | + 0 -
'Journalistiek' is niets meer en niets minder dan het bevestigen van je eigen mening. Onderschrijft de geïnterviewde je mening niet? Interview je toch gewoon een ander. Of je lieg je onderzoek gewoon in elkaar. Of niet, Diederik?

Überbottehork | 26-11-11 | 23:15

De Dansende Kater ® | 26-11-11 | 23:07
Indeed. Is laatste tijd zeer beperkt - druk enzo..

Schout-bij-nacht | 26-11-11 | 23:15

@Itastijl | 26-11-11 | 23:03 | + 0 -
Lijkt een beetje op de manier waarop Vara aan voxpoppen doet. Je kiest het beeld wat je wil uitbeelden en knipt en plakt het bij elkaar. Maar ik zal het wel verkeerd begrepen hebben. Verder zijn de meningen van politici (vroegah onderdeel van het pop/volk) of journalisten net zo idioot als sommige "debiele" uitspraken van het volk van de straat.

Itastijl | 26-11-11 | 23:11

Schout-bij-nacht | 26-11-11 | 23:04
Lang geleden dat jij reaguurde ;

De Dansende Kater ® | 26-11-11 | 23:07

@Itastijl | 26-11-11 | 23:03 | + 0 -
Blijven we vaag of lichten we toe?

Überbottehork | 26-11-11 | 23:04

Laren kudtdorpje..

necrosis | 26-11-11 | 22:31

Rotterdam Noord
Bijlmer
Werkendam

Zit daar dan een dorp tussen dat jou wél gaaf lijkt?

BTW gaat niet om het dorp maar om de meningen he. Vanuit Laren verwacht ik wat minder lastig te worden gevallen door linkse meningen; die hoor ik al genoeg bij de NOS, de VARA, de VPRO, de etc.

Schout-bij-nacht | 26-11-11 | 23:04

selectief voxpoppen helpt...

Itastijl | 26-11-11 | 23:03

*stuk hout in hoenderhok poogt te gooien*
Het gros van het volk is te dom om naar te luisteren. Vermakelijk, zeker, maar niet serieus te nemen. Meritocratie FTW.

Überbottehork | 26-11-11 | 23:00

Jeuj, nachttopic dat niet echt wil ontbranden.. Een oudejaarsconference van Dolf Jansen gaat er spannender aan toe.

Iemand nog zin om een stuk hout in een willekeurig hoenderhok te smijten?

Markies de Schade | 26-11-11 | 22:58

Eigenlijk moet dat voxpoppen maar afgelopen zijn. De man in de straat is een idioot. Als het geen idioot was, dan liep hij daar niet. Daarbij: de mening van een intelligent mens boeit me al nauwelijks, laat staan die van een willekeurige idioot in de straat.

Meningen maken kinderfeesten kapot. Nu mag, dankzij klachten, voxpoppen en niet terzake doende meningen, Zwarte Piet ook in Canada niet meer.
www.nu.nl/buitenland/2678274/zwarte-pi...

Stormageddon | 26-11-11 | 22:55

@Reinaert | 26-11-11 | 22:50
Ik ben vrouwvriendelijk, vraag maar aan Rammstein....
Niets is teveel voor de best ontwikkelde soort op deze planeet.

necrosis | 26-11-11 | 22:53

@necrosis | 26-11-11 | 22:45

Voxpoppen heeft niets met volproppen te maken.

Het antwoord is dus nee. Gaggende meiskes, tssssk..........

Reinaert | 26-11-11 | 22:50

Voxpoppen met Tom klinkt niet, ik heb liever Chantal.
Mag dat?

necrosis | 26-11-11 | 22:45

Anaxpoppen.
Doe ik altijd op de plee, terwijl ik al voxpoppend mijn vodcast volzing.

Boris Poepnagel | 26-11-11 | 22:40

Laat maar..., ik heb het al gevonden (dit met alle gevolgen van dien)
Ik had .com moeten doen, dit in plaats van .nl
Ik kan je vertellen: het was goed! Pff......

Harry de Slijter | 26-11-11 | 22:39

Werkendam. Om het amusentmentsgehalte.

brutus68 | 26-11-11 | 22:38

@spanarchist | 26-11-11 | 22:27
Taxi's in Amsterdam moet je mijden al de pest, of heb je nog een lesje 'grote stad' nodig?

necrosis | 26-11-11 | 22:36

@necrosis | 26-11-11 | 22:31 | + 0 -
'Laren kudtdorpje'
*necrosis desalwelteplus kudoos geven doet*

Überbottehork | 26-11-11 | 22:33

@Schout-bij-nacht | 26-11-11 | 22:25
Wat is er met Laren?
Dat kudtdorpje tussen Utrecht en Amsterdam.......
*vanavond geen vrienden maken doet*

necrosis | 26-11-11 | 22:31

@Reinaert | 26-11-11 | 22:25 | + 0 -

Alsjeblieft niet. We love jouw dubbelzinnigheden, dubbele bodems en omwegische metaforen.

Überbottehork | 26-11-11 | 22:28

@Reinaert | 26-11-11 | 22:24
LOl, grinnik ende giechel....

necrosis | 26-11-11 | 22:27

Amsterdamse taxichauffeurs hebben nog steeds een panklare mening. Alleen begrijp je er als autochtoon niets van.

spanarchist | 26-11-11 | 22:27

Laren

Schout-bij-nacht | 26-11-11 | 22:25

@Überbottehork | 26-11-11 | 22:22

Dat snap ik. Ik ook. Zal in 't vervolg eenduidiger formuleren.

Reinaert | 26-11-11 | 22:25

@pius | 26-11-11 | 22:18
Oordeel zelf, volgens mij ben ik wel lollig bezig.
Je moet echter niet gaan lopen klooien met mijn nick, die is als een kind van mij.
Excuses zijn hier wel op zijn plaats!

necrosis | 26-11-11 | 22:24

@necrosis | 26-11-11 | 22:17

Âg niet heur, geen dialâkt in huize Reintje. Hèj jij de goed wies kapodt ofzeau? Of wou jij gewôhn een heiter veur de kneiter?

Nee, dialect is aan mij helaas niet besteed. Geen talent voor.

Reinaert | 26-11-11 | 22:24

@Reinaert | 26-11-11 | 22:18 | + 0 -

Een interessante invalshoek die me vanuit mijn eigenste egocentrisme geen zak interesseert.
Al ben ik benieuwd naar de docu over de Chinese moeder die deels huisman en deels student is.

Überbottehork | 26-11-11 | 22:22

@Stormageddon | 26-11-11 | 22:15

Finkers is een held. En iemand die - naast Normaal en Gé Reinders - heul veul heeft gedaan voor de acceptatie van streektaal in de achterlijke gebieden van dit land (lees: de Randstad).

Reinaert | 26-11-11 | 22:21

necrosis | 26-11-11 | 21:41 |

Vriendelijk bedankt!

Een paard | 26-11-11 | 22:20

Voor voxpop ten top mot je op het platteland zijn, trouwens, en daarna in de Schilderswijk. En die groepen dan tegen elkaar op zetten. Stoken, omdat het kan.

Überbottehork | 26-11-11 | 22:18

necrosis | 26-11-11 | 22:15

Die cursus humoristisch schrijven, heb je die al afgerond?

pius | 26-11-11 | 22:18

Huh?
Sinds wanneer moet je je voor youporn registreren?

Harry de Slijter | 26-11-11 | 22:18

@Überbottehork | 26-11-11 | 22:14

De stem van een werkeloze bankier met een Surinaamse vader en een Chinese moeder die deels huisman en deels student is en in het weekend de occupy-beweging ondersteunt lijkt me wel een interessante.

Gewoon een beetje van alles wat. Omdat het kan. In dit land wel.

Reinaert | 26-11-11 | 22:18

@Reinaert | 26-11-11 | 22:13
Voor de draad ermee, welk dialect spreek jij?
Ik ben goed in plat Haags...

necrosis | 26-11-11 | 22:17

@pius | 26-11-11 | 22:12
Effe dimmen, pausje!
*gnehehehehehe*

necrosis | 26-11-11 | 22:15

Politiek is democratie is populisme is clientelisme.
Want, dus en omdat. Oorzaak ende gevolg.
Wil je nou godverdomme de stem van 'het volk', wie de fuck dat dan ook mogen zijn, de blanken, zwarten, werklozen, bankiers, huisvrouwen, studenten en/of occupiers, horen of wat?!?

Überbottehork | 26-11-11 | 22:14

@necrosis | 26-11-11 | 22:05

Over 't algemeen kan ik genieten van accenten of - teneinde onze Friesche vrienden niet te beledigen - vreemde talen. Meestentijds snap ik er gelukkig ook nog wel een béétje van, al heb ik bepaald niet de pretentie om ook maar één dialect te spreken (en daar waag ik me ook maar niet aan).

Hoe het ook zijn moge, bepaalde dialecten zijn in mijn oren gewoon 'mooi', anderen zijn zo tenenkrommend dat ik ze alleen dáárom al weer mooi vind. Couleur locale, ik hou er wel van. Alleen een Limburger in Leeuwarden is dan wel weer een culture-shock, dat vereist enige aanpassing.

Reinaert | 26-11-11 | 22:13

necrosis | 26-11-11 | 22:11

Nee crosis

pius | 26-11-11 | 22:12

@pius | 26-11-11 | 22:05
Ik zag een hoofdletter waar die niet thuis hoorde, doe eens fixen!

necrosis | 26-11-11 | 22:11

pennestront | 26-11-11 | 21:56

Geweldig om te horen. De teloorgang van Amsterdam kan me niet snel genoeg gaan.

pius | 26-11-11 | 22:10

@Stormageddon | 26-11-11 | 22:05
Ik ben doorgaans verantwoordelijk voor herrie, letterlijk.
Wil je dat ik naast je kom wonen?
Hier een voorproefje:
www.youtube.com/watch?v=Cm1ZXI9lpL8

necrosis | 26-11-11 | 22:09

necrosis | 26-11-11 | 22:00

Nergens voor nodig;)

pius | 26-11-11 | 22:07

Stormageddon | 26-11-11 | 22:05

Jij word met de plemp leuker;)

pius | 26-11-11 | 22:06

@Reinaert | 26-11-11 | 21:58
Een tijd geleden was ik op Schiphol, daar zit zo'n vreettent met een dame die rechtstreeks uit 'de pijp' lijkt getrokken.
Toen had ik een 'dinnetje bij me, maar het accent van die vrouw was gewoon...... heftig!
Ik had haar bijna ingeruild op Schiphol.....
*grinnik*

necrosis | 26-11-11 | 22:05

Ashtrey | 26-11-11 | 21:56

Ik kom ook uit Rotterdam. En ik chargeer natuurlijk. behalve in het geval van Necrosis;)

pius | 26-11-11 | 22:05

@necrosis | 26-11-11 | 21:54
Wat mij betreft kun je dat net zo goed zijn. Boeit me niet. Je zit in elk geval niet in mijn woonkamer, ik heb verder geen last van je, ik bepaal wel of ik je wil lezen en op je wil reageren. Ik hoef niet naar je kop te kijken, je stank niet te ruiken, je interrumpeert me niet, je zuipt mijn bier niet op dus in praktische zin besta je alleen op het beeldscherm en die kan ik uitzetten.

Er mankeert van alles aan de randstad. Bovenop elkaars lip wonen, altijd herrie, altijd verkeer, overal mensen. Het duur, het stinkt er, het is er smerig, het is crimineel, architectonisch lelijk en ronduit verschrikkelijk om er langer dan 48 uur te moeten zijn.

Stormageddon | 26-11-11 | 22:05

@pius | 26-11-11 | 21:51
Ik ben psychisch instabiel, maar niet verder vertellen hè.

necrosis | 26-11-11 | 22:00

@necrosis | 26-11-11 | 21:50

Jammer dat je anno tegenwoordig voor dat sappige Amsterdamse accent naar verbanningsoorden als Almere toe moet. Tenzij je denkt dat Youp van 't Hek, Fatima Elastiek, Paul de Leeuw, Femke Halsema, Eberhard van der Laan en de rest van het Grachtengordeltuigh representatief zijn voor "de Amsterdammer" en diens accent.

Amsterdam? Reddeloos verloren. Afzinken of op z'n minst ontruimen.

Reinaert | 26-11-11 | 21:58

In Amsterdam-Schotelmeer kun je leuke topicjes maken over rennende ge-extremiseerde allahfans die 's ochtends om 6 uur over straat rennen/fietsen/racen om met hun neus in de favoriete begroeide bilnaad van zijn geloofsbroeder voor zich te zitten. Om tegelijkertijd reli-high te worden van de interessante mengeling van zweetvoeten, nog niet opgedroogde kondtkrummels en transpiratiegeur (waardoor ontstaan?) van eergisteren. Gelardeerd met knoflook en baklucht.
De ochtend-reli-race! Van alle tijden.
Helaas.
Dat dan weer wel.

pennestront | 26-11-11 | 21:56

pius | 26-11-11 | 21:51
Ik schaam me niet dat Rotterdam mijn stad is, verre van zelfs. Goed, nou ben ik zowel wannabe als psychisch instabiel. ;)

Ashtrey | 26-11-11 | 21:56

@pius | 26-11-11 | 21:51
Beetje jammer dat occupy er steeds weer bijgesleept wordt!
Je weet niet half wat daar voor muzikaal talent aanwezig is!
Heb er vanmiddag nog enorm van genoten! :)

prince | 26-11-11 | 21:55

@Stormageddon | 26-11-11 | 21:46
Wat denk je zelf?
Dat ik een GS-bot ben die automagisch wat reaguursels uitspuugt?
Bovendien mankeert er niets aan de Randstad!
*op sommige dingen na dan*

necrosis | 26-11-11 | 21:54

@pius | 26-11-11 | 21:48
Net als de meeste wilde dieren: Zoveel mogelijk uit de buurt van ze blijven. Dat is het verstandigste wat je kan doen.

Stormageddon | 26-11-11 | 21:52

necrosis | 26-11-11 | 21:48

IQ zegt helemaal niets over competenties. Laat ik het daarbij houden.

En ik ken maar twee soorten stadsbewoners namelijk de wannabe's en de psychisch instabielen die veroordeeld tot de stad zijn.


Kies zelf maar.

pius | 26-11-11 | 21:51

@Fatwabuster | 26-11-11 | 21:44
Niemand kan op tegen het sappige Amsterdamse accent.
Al staan de Vlamingen bij mij op nummer 2.

necrosis | 26-11-11 | 21:50

Die kerel op het Buikslotermeerplein, top.

lanexxx | 26-11-11 | 21:50

Stormageddon | 26-11-11 | 21:46

Doe jij nog concrete dingen met die mensenhaat?

:)

pius | 26-11-11 | 21:48

@pius | 26-11-11 | 21:42
Mijn laatste IQ test gaf me het cijfer 126.
En ik was nog steeds niet van plan om naar een boerengehucht te verhuizen.
Daar zitten die-hards die de mening van ondertekende die-hard niet delen.

necrosis | 26-11-11 | 21:48

King of the Oneliner | 26-11-11 | 21:00

Ik ben liever een dikke surinaamse met een hoofdoek dan de gewone man.

pius | 26-11-11 | 21:47

@necrosis | 26-11-11 | 21:40
Ik heb een hekel aan mensen, dan ga je niet het sociale afvalputje van Nederland opzoeken. Dank je feestelijk.

Stormageddon | 26-11-11 | 21:46

necrosis | 26-11-11 | 21:34

Wordt tijd dat je een markt bezoekt in een gemiddelde vlaamse stad..... over een geyl accent gesproken... ;-)

Fatwabuster | 26-11-11 | 21:44

necrosis | 26-11-11 | 21:40

In de Randstad wil niemand wonen. Met enig verstand althans.

pius | 26-11-11 | 21:42

@Een paard | 26-11-11 | 21:37
*oogkleppen en oorpluggen aanbieden doet*

necrosis | 26-11-11 | 21:41

@Stormageddon | 26-11-11 | 21:38
Naar de Randstad natuurlijk, de plek waar iedereen wil wonen!

necrosis | 26-11-11 | 21:40

@necrosis | 26-11-11 | 21:36
Verhuizen? Waarheen? Waarom?

Stormageddon | 26-11-11 | 21:38

Ik kan die Tom echt niet meer aanhoren of zien.

Een paard | 26-11-11 | 21:37

@Stormageddon | 26-11-11 | 21:07
Ik zou verhuizen als ik jou was en nu het nog kan.....
*grijns*

necrosis | 26-11-11 | 21:36

Ik zeg: doe maar Amsterdam, die hebben zo'n lekker geyl accent.
*de vrouwen dan*

necrosis | 26-11-11 | 21:34

Rotterdam natuurlijk! Goed voor een lekkere ongezouten mening - 'het verpaupert hier maar' - en daar heeft ze groot gelijk in.

Casvli | 26-11-11 | 21:28

Willianus, daar kun je een filmpje richting mee geven. Je vraagt twintig mensen wat ze ergens van vinden, stop er twee in het item die tegen jouw (itemmakker, omroep etc) standpunt is, de rest gaat met je mening mee, en dan is de algemene consensus blijkbaar jouw mening.

Steyngeyl | 26-11-11 | 21:27

Rotterdam natuurlijk, da's toch duidelijk.

ShipsOfficer | 26-11-11 | 21:18

@fuckje | 26-11-11 | 20:58
Of De Hooge Meeren in Hoogezand. Daar loopt ook de crème de la crème van de Groninger uitkeringsgerechtigden rond, nooit te beroerd voor het gebruik van fysieke argumenten bij een meningsverschil.

Stormageddon | 26-11-11 | 21:07


King of the Oneliner | 26-11-11 | 21:00 | Precies. Ik heb dat hele op-straat-mensen-interviewen en naar hun mening vragen nooit begrepen. Het interesseert me werkelijk niets wat arme sloebers denken/ vinden en ik kan me ook niet voorstellen wat de mening van kanslozen toevoegt aan een nieuwsitem.

Willianus Wortelus | 26-11-11 | 21:05

Bij die voxpop dinges zie je alleen maar halve garen in scootmobielen, gepensioneerde burgermannetjes die door hun vrouw met een rukje aan de hand weten of ze moeten doorlopen, natuurlijk de koukleumende Surinaamse/Antiliaanse vrouw, en een ontwijkend hoofddoekje, want de gewone man zit op dat moment op zijn werk.

King of the Oneliner | 26-11-11 | 21:00

Oude en Nieuwe Pekela, en dan zien hoe snel jullie eruit getrapt worden!

fuckje | 26-11-11 | 20:58

PvdA gaat binnenkort nog verkondigen dat zij voor vrijheid zijn, denk het niet Job!

smdyasc | 26-11-11 | 20:57

Yep. Dat dorp van Mussert. Godt vindt... Gggggggggodt vindt dat nie leuk, joh. HEEE. Godt vindt dat nie leuk!

Leuk.

Semolina Pilchard | 26-11-11 | 20:56

Lijkt me hoog tijd dat Chantal eens gaat voxpoppen daar in Werkendam.

Retuobak | 26-11-11 | 20:48

Ja (bruin)werkendam natuurlijk.

Lekker kapotergeren aan die gristenfundi's

Kingeef1975 | 26-11-11 | 20:48

Winkelcentrum Paddepoel in Groningen, Deppenbroek in Enschede of het centrum van Venlo is allemaal te ver?
Wat denken jullie nou? Dat daar geen achterlijke idioten op straat lopen? Heus wel!

Stormageddon | 26-11-11 | 20:47

Den Haag. Gewone mensen met een werkend plan om de economie te boosten!

Einde van de Domheid | 26-11-11 | 20:45

-weggejorist-

Poxert | 26-11-11 | 20:43

Werkendam natuurlijk en dan meteen een overdreven gay-verslaggever er op afsturen!

prince | 26-11-11 | 20:42

Werkendam. Verfrissend. En niet alleen door de mist.

Groetjos | 26-11-11 | 20:37

De Dappermarkt was toch al heel lang een voxpopspot.
Laatst liep er iemand van een of ander programma met briefjes van 25, 50 en 100 gulden arme marktbezoeksters in het gezicht te strelen. Waren jullie dat?

Einde van de Domheid | 26-11-11 | 20:36

Lol.

Janappelman | 26-11-11 | 20:34

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken