Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Henk & Ingrid bestaan niet

wethepeople.jpg Het blijft de elite bezighouden, wie die PVV-stemmende Henk en Ingrid nou precies zijn. NRC ging vorig jaar op zoek in Limburg, voormalig coryfee Ad Fransen dacht op de avond van de polemiek met H&I-grappen te kunnen scoren en nu is het de beurt aan de Groene Amsterdammer. En die dachten: we gaan het écht goed aanpakken. Dus trokken ze HONDERD PAGINA'S uit richting provincie & campingzender om Henk en Ingrid nog maar eens te stigmatiseren. Maar Henk en Ingrid zijn helemaal geen trainingspak dragende, Opel rijdende, goedkoop bier zuipende 'KUT!'-roepers uit kleine provinciedorpjes. Henk en Ingrid zijn doodnormale doorsnee zeiknederlanders zoals álle Nederlanders doodnormale doorsnee zeiknederlanders zijn. De ene keer stemmen ze PVV, de andere keer zonder knipperen op de SP maar net zo makkelijk nemen ze van huis uit stemgedrag voor PvdA, VVD of CDA over. Want DE kiezer bestaat niet, zoals HET volk ook niet bestaat. Maar ja, als je zoals redacteuren van De Groene Amsterdammer geen idee hebt wat er buiten het besloten borrelcircuit rond de hoofdstedelijke grachten gebeurt, moet je dus op snuffelstage op de redactie van Hart van Nederland, of ga je maar weer eens heel ludiek iemand opzoeken die echt Henk heet. Om er keer op keer achter te komen dat de burger die kankert op de EU, ook de burger is die iedere kampeerzomer verzucht dat het wel lekker is, Péage betalen in euro's. Of dat de burger die een heimelijke hekel aan ramadan- en suikerfeestvierende mensen heeft zijn eigen kinderen met liefde meeneemt naar de intocht van Sinterklaas, en ze met kerst mee naar de kerk dwingt. Want zo zijn mensen. Allemaal. Bevooroordeeld, ongeïnformeerd en in zichzelf gekeerd eigenzinnig. Het is intens treurig dat het laatste bastion der betwetersmedia dergelijke onzin over honderd pagina's af moet drukken zonder door te hebben dat dergelijke fopjournalistiek vooral hun elitaire zelf bevestigt omdat het hun eigen snobistische vooroordelen afzet tegenover de vooroordelen van degenen die zij nota bene zélf tot 'Henk & Ingrid' bestempeld hebben. En dan vervolgens Henk & Ingrid van oppervlakkigheid gaan beschuldigen. Blijkbaar bestaat DE elite ook niet, want dit klinkt als het product van een groep trainingspak dragende, Opel rijdende, goedkoop bier zuipende 'KUT!'-roepers.

Reaguursels

Inloggen

Zekers te weten dat deze slachtoffers Henk en Ingrid heten, maar weet eauk zekers dat de daders uit Rotterdam en Spijkenisse geen Sjonnie heten.
www.limburger.nl/article/20111113/REGI...

Geheimrat Schultz | 14-11-11 | 07:44

Henk en Ingrid dat is het stemvee dat Rita ooit virtueel 37 zetels bezorgde en nu dus SP of PVV stemt. Hoe moeilijk kan het zijn?

Frankasd | 14-11-11 | 03:50

Henk en Ingrid dat is het stemvee dat Rita ooit virtueel 37 zetels bezorgde en nu dus SP of PVV stemt. Hoe moeilijk kan het zijn?

Frankasd | 14-11-11 | 03:50

Henk en Ingrid heetten vroeger gewoon Sjonnie en Anita. Vroeger, nu en in de toekomst zijn het gewoon onrendabele tokkies. Kijk maar naar de posrcodegebieden waar ze wonen en waar dus veel PVV gestemd wordt. Allochtoontje pesten is voor hun een vorm van zichzelf superieur voelen. Maar ja, hiewel ze wel meetellen neemt niemand ze echt serieus en gelukkig zorgt de PVV er zelf voor dat dat ook zo blijft.

Deus Absurdia | 13-11-11 | 18:44

Iedereen weehtog dat in de ogen van de links fascistische elite, de Gestapo G.A, het volk überhaupt niet bestaat. Dat is onderdeel van hun Godwinreligie, ipv eigen volk eerst, eigen volk uitroeien dmv massaimmigratie, en die dan onderhouden. Dat is hun doel en dat doen ze door te ontkennen dat die bestaat. U bestaat niet, dus IK besta, is hun motto. Dat ze daar 100 pagina's voor nodig hebben.... Ik heb maar woord nodig om te bewijzen dat ZIJ niet bestaan....

zoisut | 13-11-11 | 16:52

Henk en Ingrid,
namen die veel voorkomen in Suriname en op de antillen

hargle | 13-11-11 | 15:32

Geert Wilders kan zo aan de slag als lakei met dat middeleeuwse kapsel.. Ik zie dat kreng al staan voor het paleis als Henk en Ingrid er aan komen in de blauwe volvo met AA plaatjes.

rene222 | 13-11-11 | 15:13

P & W , deze "progressieve clowns" noem ik altijd Peppie en Kokkkie, zo zijn Henk en Ingrid een doorsnee van de Nederlandse bevolking. Maar elk individu is (gelukkig) anders.

hertog1 | 13-11-11 | 14:23

revolutie!!! Pleur de euro eruit!! Stap uit europa!!!
Pleur alles wat links is naar opvangkamp Brussel!!

Bel daarna Henk en Ingrid! Dat het weer veilig is in Nl. Of is dit weer te radicaal!

jan2806 | 13-11-11 | 14:15

Wat is er nou nog amusanter dan als gepromoveerde Henk en als maatschappelijk bewogen directrice Ingrid, eenvoudige regionale media consumerende familieleden te verbijsteren met de mededeling dat je op de PVV hebt gestemd?

WirMachenMusik | 13-11-11 | 12:49

Voor mij zijn nog steeds de elites in de linkse hoek te vinden, dat zijn de socio politici die het voor het zeggen hebben, ons bedelven onder de meest idiote beperkingen, regelgeving en wetten, zij die menen te weten wat goed is voor het volk, dat zijn de elites.

lanexxx | 13-11-11 | 12:35

Het grote probleem is dat we op alle nivo's te maken hebben met politici die denken dat op allerlei gebied alles 'maakbaar' is maar na uitwerking van de plannen blijkt er steeds weer, opnieuw en opnieuw, totaal niets van te kloppen. Het kost allemaal heel veel geld om deze niet werkende plannen uit te voeren en daarom moet er heel veel veel belasting worden opgehaald. Grootste voorbeelden van dit moment zijn de maakbare culturele samenleving, de maakbaarheid van Europa met het mislukken van de Euro, maar ook de missie naar Kunduz.

me,myself and IK | 13-11-11 | 11:42

Che_cuevara | 13-11-11 | 10:51
Euh ?
Praat me bij maat.

Teun van het Tuinpad | 13-11-11 | 11:27

Eindelijk, niveau. Mijn dank is groot Van Rossem.

DubbelDubbz | 13-11-11 | 11:12

@rara | 13-11-11 | 11:07
Volgens mij van zijn paard.
Alhoewel dat dan een klein paardje moet zijn.

Che_cuevara | 13-11-11 | 11:09

@neemjemoederindemali | 13-11-11 | 10:59
Je schoenen?
Als in meervoud van schoen?
Gelukkig had mijn 'geurpiet' ingezet tegen inhalige mensen als jij.
*roe-piet op NJMIDM afsturen doet en aantekening maken doet*

necrosis | 13-11-11 | 11:09

Ik ben een Ingrid.

frisenfruitig | 13-11-11 | 11:05

@Che_cuevara | 13-11-11 | 10:51
Mijn 'repost' was een een echte originele van Teun.
Vraag maar na bij atm0s.....

necrosis | 13-11-11 | 11:04

Henk en Ingrid bestaan echt, net zo als Sinterklaas!

eerstneukendanpraten | 13-11-11 | 11:04

Jongens jullie zijn in de war hoor.
Pakjesavond is pas op 5 december je moet je schoen nu niet zetten heeft geen zin.
En diegenen die wel wat in hun schoen hebben gehad, dat was van een nepper.

Che_cuevara | 13-11-11 | 11:04

@Jackanders | 13-11-11 | 10:54
Dan ben je afgelopen jaar waarschijnlijk niet liev genoeg geweest.....
*gnehehehehe*

necrosis | 13-11-11 | 11:02

Amen.

doenormaal! | 13-11-11 | 11:00

Godver, die lamlul heeft mijn schoenen gejat, is Sint op cursus geweest bij het #ESM ?

neemjemoederindemali | 13-11-11 | 10:59

Dus Maxima had gelijk indertijd.

mygfisbrazilian | 13-11-11 | 10:56

@necrosis | 13-11-11 | 10:50
Ik had helemaal niks, maar wel mooi mijn tekening en wortel pleite.
De rotzak!

Jackanders | 13-11-11 | 10:54

EUgenio | 13-11-11 | 10:23 |
Haal anders den Uyl ff uit zijn graf. Wat ben je nou dom aan het lullen gast? Peggold die een speech blaat en jij denkt: "Wauw,zo is het, hij heeft gelijk?"
Ga eens ff een frisse neus halen buiten!

irma zonderboezem | 13-11-11 | 10:52

@Teun van het Tuinpad | 13-11-11 | 10:34
Mogge Teun,
Zeg, dat van die onderbroeken, is dat waar? :)

Che_cuevara | 13-11-11 | 10:51

@Jackanders | 13-11-11 | 10:44
Daar hoort een 'hokje' omheen, jij krent!

necrosis | 13-11-11 | 10:50

@zeg maar jansen | 13-11-11 | 10:21
Gewapend beton maar wel met roestvast staal gewapend, dat dan weer wel.

Che_cuevara | 13-11-11 | 10:50

@EUgenio | 13-11-11 | 09:55
Je wordt vervelend.

Che_cuevara | 13-11-11 | 10:48

@irma zonderboezem | 13-11-11 | 10:44

Euh, het zijn geen bestuurders maar bankiers die ons dat smerige ESMverdrag door de strot duwen. Weet u nog dat fijne EU grondwetje? De lichten zouden uitgaan als we NEE zouden stemmen, we stemden NEE, en wat gebeurde er? Precies, een jaar later werd het EUverdrag genoemd en ons alsnog door de strot geduwd. Gaat met dat vieze, smerige #ESMverdrag ook gebeuren, hoezo democratie?

*huilen gaat*

neemjemoederindemali | 13-11-11 | 10:47

@eerstneukendanpraten | 13-11-11 | 09:50
En allochtone Nederlander.

Che_cuevara | 13-11-11 | 10:46

@necrosis | 13-11-11 | 09:50
Zou zo maar kunnen maar aan zijn nick te zien denk ik meer aan Italië.

Che_cuevara | 13-11-11 | 10:45

@EUgenio | 13-11-11 | 10:23
Fortuyn een populist?
Ben je bekend met deze beelden:
www.youtube.com/watch?v=yUJvJfjAOys
Ik zie een geëmotioneerd mens, en jij?

necrosis | 13-11-11 | 10:44

neemjemoederindemali | 13-11-11 | 10:21 |
Helder edoch naar filmpje op de zondagochtend, We are so f**ked! Pak zo mijn Sinterklaascadeau er maar bij ipv kopje thee.
Wat een ellende, allemaal te danken aan de oplichters die ons besturen.BAH!

irma zonderboezem | 13-11-11 | 10:44

@EUgenio | 13-11-11 | 10:01
Pechtold heeft nog nooit een prachtig pleidooi gehouden.

Che_cuevara | 13-11-11 | 10:43

@irma zonderboezem | 13-11-11 | 10:33
Ik wist niet dat Guusje zwart bijklustte....

necrosis | 13-11-11 | 10:38

neemjemoederindemali | 13-11-11 | 10:21
.. raak.

Teun van het Tuinpad | 13-11-11 | 10:34

zeg maar jansen | 13-11-11 | 10:28
Ik denk dat de Gall&Gallpiet hem dat verteld heeft:-))

irma zonderboezem | 13-11-11 | 10:33

irma zonderboezem | 13-11-11 | 10:23 Kijk even in je drankenkabinetje of er daar eentje mist.

Het nieuwe Europa, krijgen wat je al had.

zeg maar jansen | 13-11-11 | 10:32

EUgenio | 13-11-11 | 10:01

Soort van drol in prachtig kadopapier met strik dat pleidooi. Man man Peggold heeft nog nooit waargemaakt wat hij in zijn prachtige betogen verkondigt. Vandaar dat die man nog nooit heeft mogen meeregeren. De kiezer heeft dat door.

doskabouter | 13-11-11 | 10:31

irma zonderboezem | 13-11-11 | 10:23 En of Sint jou ook ként hè?

Een flesje wijn.

zeg maar jansen | 13-11-11 | 10:28

@neemjemoederindemali | 13-11-11 | 10:21
Spijker, kop.....

necrosis | 13-11-11 | 10:28

neemjemoederindemali | 13-11-11 | 10:21 Helder verhaal in dat filmpje, dat moeten zelfs de imaginaire Henk en Ingrid kunnen begrijpen.

zeg maar jansen | 13-11-11 | 10:27

Ah, een flesje wijn in mijn schoen! Misschien bestaan Henk en Inrit niet maar de Sint in ieder geval wel.

irma zonderboezem | 13-11-11 | 10:23

necrosis | 13-11-11 | 10:16

Het is jammer dat Fortuyn niet meer leeft. Maar Fortuyn was wel een beetje hypocriet: anderen beschuldigen van demoniseren terwijl het Fortuyns grootste hobby zelf was; de elite deugde niet en de islam is achterlijk. Fortuyn was een populist.

EUgenio | 13-11-11 | 10:23

@zeg maar jansen | 13-11-11 | 10:03
Dat is huisvredebreuk, tips kan ik je echter niet geven, gevalletje 'MagNie' van Joris....

necrosis | 13-11-11 | 10:22

Kunnen de Eurofielen me ff uitleggen of dit filmpje de harde waarheid van het #ESSMverdrag treffend weergeeft?

www.youtube.com/watch?v=Lf0O0sm664M

neemjemoederindemali | 13-11-11 | 10:21

EUgenio | 13-11-11 | 10:08 Die plaat voor je kop, is dat nou echt roestvast staal?

zeg maar jansen | 13-11-11 | 10:21

necrosis | 13-11-11 | 10:03

D66 is een van de partijen die op plus staat in de peilingen. Logisch: D66 is uitgesproken pro-Europees en toont moed middenin een crisis. En verder voert D66 prima oppositie door steeds te pleiten voor meer hervormingen.

EUgenio | 13-11-11 | 10:08

zeg maar jansen | 13-11-11 | 10:03 | + 1 -
Welnee, hij blijft gewoon tegen je dichtgeslagen deur aan babbelen & kabbelen.

Rammstein | 13-11-11 | 10:06

EUgenio | 13-11-11 | 10:01 Als jehovagetuige zou jij een voet tussen de deur steken hè?

zeg maar jansen | 13-11-11 | 10:03

@EUgenio | 13-11-11 | 09:55
Jammer voor jou is "de ziel" van D'66 heengegaan met Hans van Mierlo, RIP

necrosis | 13-11-11 | 10:03

necrosis | 13-11-11 | 09:57

Nederland was met de gulden rijk, maar met de euro en de Europese open grenzen nog rijker.

zeg maar jansen | 13-11-11 | 09:57

Deze speech van Pechtold op het congres van vorige week is serieus een aanrader. Pechtold houdt een prachtig pleidooi voor meer en beter Europa opdat het continent vreedzaam, stabiel en rijk blijft.

EUgenio | 13-11-11 | 10:01

zeg maar jansen | 13-11-11 | 09:57 | + 0 -
Geniet van de naïviteit. Een ware blindganger.

Rammstein | 13-11-11 | 10:01

EUgenio | 13-11-11 | 09:55 Probeer jij een voor de rest gezellige zondagochtend te verklooien?

zeg maar jansen | 13-11-11 | 09:57

@EUgenio | 13-11-11 | 09:48
Je kletst onzin.
Toen we nog gewoon de Gulden hadden waren we ook welvarend, ondanks alle verschillende munten in Europa.
Dat EMS is een nieuw instrument om de rijkere landen nog verder uit te knijpen.
Baas in eigen portemonnee!

necrosis | 13-11-11 | 09:57

Even een wasje draaien, tot Bassiehof.

Ashtrey | 13-11-11 | 09:57

EUgenio | 13-11-11 | 09:55 | + -1 -
#smh ...

Rammstein | 13-11-11 | 09:57

necrosis | 13-11-11 | 09:47 | + 0 -
Ik vermoed van niet. Maar dit topic heeft de basis van mijn bestaan door elkaar geschud.
Ik bedoel, Bert & Ernie ook al niet ?
What's next ?

zeg maar jansen | 13-11-11 | 09:47 | + 0 -
LOL! Hulde !

Rammstein | 13-11-11 | 09:51

Oh kijk, letter in m'n schoen.

Wie ben ik? Het is een X.

zeg maar jansen | 13-11-11 | 09:51

@che

Claus was toch een Nedrelander?

eerstneukendanpraten | 13-11-11 | 09:50

@Che_cuevara | 13-11-11 | 09:46
Zou EUgenio in Griekenland wonen?

necrosis | 13-11-11 | 09:50

Che_cuevara | 13-11-11 | 09:38

Ik denk dat Duitsland en Frankrijk geleerd hebben van hun fouten. In de toekomst zal het groei- en stabiliteitspact strenger nageleefd moeten worden. Maar er moet ook meer Europa komen: de Europese commissie moet landen aansporen om niet alleen financieel gezond te zijn maar ook om hun economie te moderniseren.

EUgenio | 13-11-11 | 09:48

Rammstein | 13-11-11 | 09:44 Ik besta ook niet.

En nou hoef ik alleen de belastingontvanger zover te krijgen dat ie dat ook gelooft.

zeg maar jansen | 13-11-11 | 09:47

@Rammstein | 13-11-11 | 09:44
Ik besta nog steeds hoor, of denk je dat ik IRL een soort van automagisch, commentgenererende 'bot' ben?

necrosis | 13-11-11 | 09:47

@eerstneukendanpraten | 13-11-11 | 09:45
Klaus en Klauzien. :)

Che_cuevara | 13-11-11 | 09:47

@Ashtrey | 13-11-11 | 09:34
En een veel te brave provincie, ook dat nog.

Che_cuevara | 13-11-11 | 09:46

@necrosis | 13-11-11 | 09:44
Dat is nu precies mijn punt toen niet en straks ook niet en zo glijden we steeds verder af.
Nederland moet eens ophouden met het braafste jongetje van de klas te willen zijn.
En dat schijnt EUgenio maar niet te willen begrijpen.

Che_cuevara | 13-11-11 | 09:46

Hoe heten ze eigenlijk in de BRD? Ik opteer voor Heinz und Helga...

eerstneukendanpraten | 13-11-11 | 09:45

@Che_cuevara | 13-11-11 | 09:38
Ik herinner me iets over een stabiliteitspact/ maximaal begrotingstekort van 3%.
Nederland voldeed jarenlang aan die afspraak, FR en DE niet.
Toen volgde er geen sancties, waarom zouden die nu wel komen?

necrosis | 13-11-11 | 09:44

necrosis | 13-11-11 | 09:35 | + 0 -
Oh, ik geloof je wel, hoor.

Ook al bestaat niemand meer.

Rammstein | 13-11-11 | 09:44

@Che_cuevara | 13-11-11 | 09:29
Dat heb ik inderdaad eens gelezen, maar als die Britten hun handen maar wassen na elk toiletbezoek, heb ik er geen problemen mee.
En geen neuqseks met Britse vrouwen, maar dat spreekt voor zich.....

necrosis | 13-11-11 | 09:39

Ik vind dat we de Grachtengordel voor een paar jaar totaal moeten ontruimen en de bewoners verplicht moeten laten werken ver buiten die gordel. Dan kunnen ze zien dat de wereld groter is dan hun eigen incest-dorp.

Sorry, geen dienst | 13-11-11 | 09:39

@EUgenio | 13-11-11 | 09:34
Je gelooft het echt hé?
Dat zei men bij de introductie van de Euro ook. En er is al een strenge regelgeving.
Het nare met regels is, dat men er zich moet aan houden en dat doen die landen nu net niet, ook Frankrijk niet.
Ik weet alleen dat toen we de Gulden nog hadden het prima ging met Nederland en sinds de Euro is de ellende alleen maar groter geworden.
En waar gaan wij van profiteren? De enige die gaan profiteren zijn de landen in zuid Europa en Frankrijk, daar zal ons geld naar toe gaan tot we zelf niks meer hebben.

Wordt eens wakker joh.

Che_cuevara | 13-11-11 | 09:38

*roept KUT*

Aktivist | 13-11-11 | 09:37

@Rammstein | 13-11-11 | 09:28
Eindelijk gevonden, repost:

KaiserSoza | 31-12-09 | 09:18
hetzelfde geldt voor onderbroeken.
Na een dag of 4 zit tie als gegoten!
teun van het Tuinpad | 31-12-09 | 09:22 | | LOL! Winterkleding is op

necrosis | 13-11-11 | 09:35

@Che_cuevara | 13-11-11 | 09:31
Nederland is al een Duitse provincie, niet officieel maar toch.

Ashtrey | 13-11-11 | 09:34

Che_cuevara | 13-11-11 | 09:31

De Nederlanders zullen wederom erg profiteren van verdere eenwording omdat dan niet alleen de afzetmarkt groot is maar vooral omdat er dan veel minder crises zullen zijn. Het gepruts van een aantal landen zal voorbij zijn omdat Brussel een streng begrotingsbeleid zal implementeren overal. dat komt ook Nederland ten goede omdat Europa dan niet alleen financieel gezond is maar ook stabiel.

EUgenio | 13-11-11 | 09:34

@EUgenio | 13-11-11 | 09:28
Ja hoor, verkoop Nederland maar.
Als wij volledig opgaan in Europa is het einde pas echt zoek en hebben we hier niets meer zelf te beslissen.
Of dacht jij dat Europa (lees Duitsland en Frankrijk) zich iets aan Nederland of de Nederlanders gelegen zal laten liggen?

Dream on.

Che_cuevara | 13-11-11 | 09:31

@Rammstein | 13-11-11 | 09:28
Ik heb ook zo'n idee dat mevr Tuinpad dat niet zal pikken.

Che_cuevara | 13-11-11 | 09:29

@necrosis | 13-11-11 | 09:25
Dat snap ik, dan staat ze ook stijf.
Daarom dragen de Britten hun onderbroek 3 dagen en dan draaien ze die om.

Schijnt echt zo te zijn.
De universiteit van Cambridge heeft daar ooit eens onderzoek naar gedaan.

Che_cuevara | 13-11-11 | 09:29

Che_cuevara | 13-11-11 | 09:21

Van Denemarken en Zweden weet ik weinig. Het gaat me om Nederland. Nederland is altijd een pro-Europees land geweest, maar die rare Wilders begrijpt er weinig van en dreigt veel kapot te maken. Uiteindelijk lijkt het me het beste dat Nederland opgaat in de Verenigde Staten van Europa zodat het de concurrentie aankan met Amerika, China, Brazilie en op termijn hopelijk ook Afrika.

EUgenio | 13-11-11 | 09:28

necrosis | 13-11-11 | 09:25 | + 0 -
Hè gatverdamme. Ik denk dat mevrouw Tuinpad dat niet laat gebeuren.

Rammstein | 13-11-11 | 09:28

@Che_cuevara | 13-11-11 | 09:16
Volgens Teun van het Tuinpad gaat een onderbroek pas na een dag of 4 goed naar je lichaam staan.....
*grinnik*

necrosis | 13-11-11 | 09:25

@Ashtrey | 13-11-11 | 09:21
Hey, bedankt. Had ik nog niet bij stil gestaan.
Ga ik zeker doen.

Che_cuevara | 13-11-11 | 09:23

@Che_cuevara | 13-11-11 | 09:16
Gekkie, koop dan ook Chipotlaway. Hoef je niet elke keer nieuwe te kopen, maar kan je ze gewoon wassen.

Ashtrey | 13-11-11 | 09:21

@EUgenio | 13-11-11 | 09:16
Ja, Denemarken en Zweden staan ook met hun rug naar de EU volgens jouw visie.
Maar zo slecht doen die het nog niet, toch?
Als jij zegt dat de PvdA geen graaiers zijn wordt het hoog tijd om eens onder die steen vandaan te kruipen.

Che_cuevara | 13-11-11 | 09:21

Goede analyse en een afrekening met het sjabloonachtige idee van Henk en Ingrid. Niets is wat het lijkt. Zo ook de in dit artikel impliciete en zelfbenoemde status van Amsterdam als verlicht baken tegenover een provincie; dit is al geruime tijd volstrekt achterhaald of zelfs omgekeerd. En niet te vergeten de PVV als anti islam partij, die onbedoeld met haar strijd tegen drugs en prostitutie bereikt waar menig vroom moslim 10 jaar geleden nog niet van had durven dromen.

aceofspades | 13-11-11 | 09:18

@Jackanders | 13-11-11 | 09:16
LOL! Reaguurders worden overgeslagen, allemaal.

Ashtrey | 13-11-11 | 09:18

@Jackanders | 13-11-11 | 09:16
En een halve tegel verdwenen, ook dat!
Morning.

Jackanders | 13-11-11 | 09:17

@Ashtrey | 13-11-11 | 09:13
"What's new?"
Mijn onderbroek, maar da's elke dag zo.

Che_cuevara | 13-11-11 | 09:16

@Ashtrey | 13-11-11 | 09:13
Niks in m'n schoen $#@^<,that's new!

Morning.

Jackanders | 13-11-11 | 09:16

Che_cuevara | 13-11-11 | 09:10

Als Nederland uit de euro stapt is dat rampzalig. Het kost sowieso veel geld. Maar erger is dat Nederland dan met zijn rug naar Europa gaat staan, terwijl Nederland een van de pijlers onder de EU en de euro is. Nederland zat bij het startende groepje van 6 landen.

necrosis | 13-11-11 | 09:10

Op de PvdA valt veel kritiek te leveren, maar niet dat het graaiers zijn. Topfuncties betalen nou eenmaal goed. Daarmee is overigens niet gezegd dat PvdA'ers altijd de beste mensen zijn. Maar Melkert maakt zich nuttig voor Irak en Pronk heeft zich nuttig gemaakt voor Soedan.

EUgenio | 13-11-11 | 09:16

@EUgenio | 13-11-11 | 09:06
Wees maar niet bang, uwe bekrompenheid, sinds de invoering van de democratie is er nog nooit een éénpartij-regering geweest in dit land.

necrosis | 13-11-11 | 09:15

Morning bollebozen.
What's new?

Ashtrey | 13-11-11 | 09:13

@Che_cuevara | 13-11-11 | 09:07
Dat is dan in ieder geval een verstandige burgemeester. Ik had het nieuws van de Belgische radio en daar werd niks gezegd over een verbod van de mars. Helaas geen tijd gehad om alles te lezen.

irriducibili79 | 13-11-11 | 09:13

@EUgenio | 13-11-11 | 08:59
In een perfecte democratie heb je waarschijnlijk ook geen graaiende PvdA'ers/ rondneukende GroenLutsers.
Denk daar eens over na, voordat je weer gaat 'one-issue' reaguren.....

necrosis | 13-11-11 | 09:10

@EUgenio | 13-11-11 | 09:06
En dat uit de Euro stappen is per definitie slecht?

Che_cuevara | 13-11-11 | 09:10

@necrosis | 13-11-11 | 09:05
Ja, ik hoorde ook dat hij die oudjes hielp oversteken en zo.
Dat ze daarna hun portemonnee misten kwamen ze pas later achter.

Che_cuevara | 13-11-11 | 09:09

@irriducibili79 | 13-11-11 | 09:03
Even het artikel lezen, de mars was door de burgemeester verboden.

Che_cuevara | 13-11-11 | 09:07

Che_cuevara | 13-11-11 | 09:03

Het lijkt me wel belangrijk dat de bevolking weet waar ze op stemt. Het zou voor vrouwen en homo's niet best zijn als de SGP erg groot werd. Voor moslims is het niet best als de PVV een absolute meerderheid haalt. Het is trouwens voor iedereen slecht als de PVV de absolute meerderheid haalt, want dan stapt Nederland misschien wel uit de euro.

EUgenio | 13-11-11 | 09:06

@Che_cuevara | 13-11-11 | 09:00
Waarschijnlijk was hij een modelburger die regelmatig de boodschappen deed voor de oudjes uit zijn buurt.
[/sarcsmemodus]

necrosis | 13-11-11 | 09:05

@necrosis | 13-11-11 | 08:54
Het is daar in Luik echt een enorme bende en dat is maar 20 minuten van onze grens.Ik begrijp sowieso niet dat deze mensen een mars mogen houden en waar halen ze het lef vandaan om verongelijkt te zijn.

Daar in Brazilië is het natuurlijk nog vele malen extremer, dat is gewoon een kleine burgeroorlog om schoon schip te maken voor het WK en de OS.

irriducibili79 | 13-11-11 | 09:03

@EUgenio | 13-11-11 | 08:59
En moet je benul hebben van politiek om een democratie te hebben?
Lijkt mij eerder andersom als ik het politieke gekonkel van alle gevestigde partijen zo een bekijk.

Che_cuevara | 13-11-11 | 09:03

@necrosis | 13-11-11 | 08:54
Maar waarom een manifestatie voor een overvaller?
Hij heeft het gewoon zelf gezocht.
En het zegt ook genoeg over die "vrienden", die keuren zijn daden blijkbaar nog goed ook.

Che_cuevara | 13-11-11 | 09:00

Democratie is niet perfect omdat een deel van het electoraat (PVV, SP) geen flauw benul heeft van de politiek. Maar iets beters dan een democratische rechtsstaat is er voorlopig nog niet, want volkssoevereiniteit en vrijheid zijn toch nog altijd het belangrijkste.

EUgenio | 13-11-11 | 08:59

@irriducibili79 | 13-11-11 | 08:36
Na me eerst even te hebben ingelezen,
www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/d...

voelde ik weinig sympathie voor die 18 jarige.
Als hij zijn best zou doen op school, zou hij nu nog leven zijn.

necrosis | 13-11-11 | 08:54

@neemjemoederindemali | 13-11-11 | 08:36
Nee en nee.

necrosis | 13-11-11 | 08:45

Nou in Luik was het ook weer gezellig gisteravond.
is.gd/RkIkZU
Wat zouden l'Hank et Ingried daar van vinden.

irriducibili79 | 13-11-11 | 08:36

@necrosis | 13-11-11 | 08:34

Ok, heb je twitter en help je ff mee #ESMverdrag Trending te krijgen vandaag?

neemjemoederindemali | 13-11-11 | 08:36

Ik ben géén doorsnee zeikNederlander!

necrosis | 13-11-11 | 08:34

Ah mijn vrienden van de Groene Amsterdammer. Wat "Der Stürmer" of de "Völkische Beobachter" was voor de nazi's, is de Groene Amsterdammer voor humorloos linksdragend Nederland: een haatzaaiend propagandablaadje. Hier kunt u nog eens nalezen hoe gehandicapten (unwertes leben) en homo's worden bespot en concertbezoekers worden bespioneerd en collectief als nazi's worden weggezet door ons aller Joris van Casteren, toen nog broodschrijver bij dit enge blaadje.
www.groene.nl/2000/44/muziek-met-een-b...

Aktivist | 13-11-11 | 07:58

@t.e. stikel | 13-11-11 | 07:31
Mogge Te,

Of Marokko.
Maar dan zijn ze wel wat meer getint.

Che_cuevara | 13-11-11 | 07:38

Mogge @all.

Che_cuevara | 13-11-11 | 07:11
LOL.
En ff ter aanvulling: ook als ze terugkomen van Turkije of Egypte...

t.e. stikel | 13-11-11 | 07:31

@wakkere_nederlander | 13-11-11 | 06:30
Behalve als ze terug komen van de Costa del Sol.

Che_cuevara | 13-11-11 | 07:11

'Henk en Ingrid' kent vele gezichten.
Geen enkele daarvan is licht getint.

wakkere_nederlander | 13-11-11 | 06:30

@drs.Nee | 13-11-11 | 06:15
Goed stuk!

wakkere_nederlander | 13-11-11 | 06:29

@drs.Nee | 13-11-11 | 06:15
Net gelezen.
Haarscherp en geen speld tussen te krijgen.

Che_cuevara | 13-11-11 | 06:25

Laat Henk van Ingrid nou net hierover in een knijpje nabij het centrum verhit staan bomen met een paar omstanders.

bit.ly/vnm1tM

drs.Nee | 13-11-11 | 06:15

Wie zijn Bert en Ernie eigenlijk?

wakkere_nederlander | 13-11-11 | 06:07

Che_cuevara | 13-11-11 | 06:05 | | Reageer+ | 1
Ik groet u goedemorgen door u een pluskuddo te geven.

wakkere_nederlander | 13-11-11 | 06:07

Wat een poeha om een beeldspraak van Greet.
Als je weet wie Ahmed en Fatima zijn dan weet je wie Henk en Ingrid zijn.
Simpel.

wakkere_nederlander | 13-11-11 | 06:05

Mogge @all,
Mijn ante heet Ingrid en ik heb ook nog een oom die Henk heet, maar dat is het zwarte schaap van de familie.
Hoewel ik hem wel mag.

Che_cuevara | 13-11-11 | 06:05

@[x] Ongeschikt | 13-11-11 | 05:54
Als je gewoon Powned leest had je dat ongeveer 8 uur geleden al geweten. M.a.w.: Dit is geen nieuws heet van de naald.
www.powned.tv/nieuws/buitenland/2011/1...

Stormageddon | 13-11-11 | 05:57

Dat hehehe, is trouwens niet vanwege het ongeval, maar het nedrelands coureur/binnenland/België...
Hmmmm, ik ga maar eens slapen, lijkt me beter... Trusten!

[x] Ongeschikt | 13-11-11 | 05:56

OFFTOPIC!
Telegraaf - Binnenland

za 12 nov 2011, 21:00 | lees voor
Nedrelands coureur betrokken bij drama Belgische rally

VILLERS-LE-TEMPLE (BELGIE) - Tijdens de autorally van de Condroz in Wallonië...

www.telegraaf.nl/binnenland/10913530/_...

Hehehe, ik moest dit even kwijt. :P

[x] Ongeschikt | 13-11-11 | 05:54

?

[x] Ongeschikt | 13-11-11 | 05:51

OFFTOPIC!

Telegraaf - Binnenland <---

za 12 nov 2011, 21:00 | lees voor
Nedrelands coureur <--- betrokken bij drama Belgische rally

VILLERS-LE-TEMPLE (BELGIE) <--- Tijdens de...

www.telegraaf.nl/binnenland/10913530/_...

Ik kon het gewoon niet laten! :)

[x] Ongeschikt | 13-11-11 | 05:49

@harry pikkel | 13-11-11 | 01:57
Mr President, you don't know my name,
But you could find it if you really cared,
Because I pay my taxes and I pay my dues,
And all I ask for in return is the truth.

www.youtube.com/watch?v=UUwOpieYrPE

Stormageddon | 13-11-11 | 05:35

@harry pikkel | 13-11-11 | 03:40
Johannes Finsterman en Karel Disappel zijn het daar niet mee eens. Herman van Elemaat kan het daarentegen geen reet schelen.

Stormageddon | 13-11-11 | 05:24

@harry pikkel | 13-11-11 | 03:03
Denkcafé... da's een aardige contradictio in terminis. Een normaal mens gaat naar het café om even niet te hoeven denken.

Stormageddon | 13-11-11 | 05:21

@harry pikkel | 13-11-11 | 01:48
De wens is altijd de vader van de gedachte, en zo ook is de gedachte de vader van de wens. Om nog maar te zwijgen van de vader die de gedachte is van de wens, of de wens van de gedachte. Soms is de de wens de gedachte van de vader, maar meestentijds is de gedachte de wens van de vader.

Stormageddon | 13-11-11 | 05:19

Herstel. Ik was Eddy Kleingeld vergeten. Met zijn vogels.

harry pikkel | 13-11-11 | 03:59

Maar er gaat niks boven Ed Bruinvis en Ernst Anepool.

harry pikkel | 13-11-11 | 03:40

Best leuk, zo'n privéblog.

harry pikkel | 13-11-11 | 03:38

Dick Pels is trouwens een mooie romannaam. Zo weggelopen uit Voskuil. Net als Paul Frissen. Daarentegen kan de naam Van Der Linde beter tot in de eeuwigheid doodgezwegen worden.

harry pikkel | 13-11-11 | 03:37

Parsons | 13-11-11 | 03:03
Komt nog wel een keer dan. Verheug me er nu al op.

harry pikkel | 13-11-11 | 03:04

Nicole | 13-11-11 | 02:01
Ik zie het nu pas: 'Denkcafé over personendemocratie met Dick Pels, Kay van der Linde en Paul Frissen'

En dan de rest van die tekst. Alsof ze het hebben over een stel aapjes in een dierentuin. Een denkcafé. What the fuck is wrong with these people?

Wacht maar tot Bokito uitbreekt.

harry pikkel | 13-11-11 | 03:03

@harry pikkel | 13-11-11 | 02:56
Ik lul wel graag over de buren maar niet in de panelen. #kuch #buuf

Parsons | 13-11-11 | 03:03

Parsons | 13-11-11 | 02:48
Ik heb trouwens nog een verhaal van jou te goed over Kim Holland. Maar dat terzijde.

harry pikkel | 13-11-11 | 02:56

Parsons | 13-11-11 | 02:48
Doe de groetjes van mij aan Ingrid. Thumbs up.

harry pikkel | 13-11-11 | 02:51

@harry pikkel | 13-11-11 | 01:57
Plus veel. Groetjes, Henk.

Parsons | 13-11-11 | 02:48

Rammstein | 13-11-11 | 02:11
Een echte Ingrid heeft maar één aanwijzing nodig. Groetjes Henk.

harry pikkel | 13-11-11 | 02:27

harry pikkel | 13-11-11 | 01:57 | + 0 -
Ja, dan weet ik ook wie je bedoelt.

Rammstein | 13-11-11 | 02:11

Stormageddon | 13-11-11 | 01:33
Over scherp gesproken: volgens mij weet ik jij bent. Maar misschien is de wens de vader van de gedachte.

harry pikkel | 13-11-11 | 01:48

LOL @harry pikkel | 13-11-11 | 01:30
Scherp. +1

Stormageddon | 13-11-11 | 01:33

Stormageddon | 13-11-11 | 01:25
Is de nieuwe nick van @sven31

harry pikkel | 13-11-11 | 01:30

@daniel78 | 13-11-11 | 01:20
Zoals "daniel78" een hele slechte nick op GS is? Daar moeten we ook niet al te veel achter zoeken?

Stormageddon | 13-11-11 | 01:25

@Rammstein | 13-11-11 | 01:18
Psssssst....

Hölzenbein | 13-11-11 | 01:22

Henk en Ingrid is gewoon een hele slechte nickname voor de gemiddelde Nederlander.Je moet het niet te veel willen duiden.

daniel78 | 13-11-11 | 01:20

Hölzenbein | 13-11-11 | 01:14 | + 0 -
U vindt het gewoon lekker.

Rammstein | 13-11-11 | 01:18

Hölzenbein | 13-11-11 | 01:14
Voor deze ene keer dan: een paar jaar lang afgezeken worden en toch je gevoel voor humor ontwikkelen, dat verdient een pluskudo.

harry pikkel | 13-11-11 | 01:17

Bart_Bart | 13-11-11 | 01:11 | + 0 -
Komt-ie hoor ........ kudo's, schmudo's.

Rammstein | 13-11-11 | 01:15

@atm0s | 13-11-11 | 01:07
Ben ik ook, alleen heeft het systeem er een min voor gezet. Waarom?

Hölzenbein | 13-11-11 | 01:14

@atm0s | 13-11-11 | 01:07
Misschien is het valse bescheidenheid van hem. Die kritiek. Ik vind bijvoorbeeld dat hij in de meeste gevallen zinnige dingen zegt, dus weer een voorbeeld dat een eventueel kudo-koning positie toch wel iets zegt.

Bart_Bart | 13-11-11 | 01:11

@Reinaert | 13-11-11 | 01:01
Nou, sociaal wenselijk. Plempsels als: "Alle allochtonen moeten het land uit!" doen het ook vrij goed. Ik zie juist vaak dat spijker op de kop, en leuke woordgrappen, veel kudos krijgen.

Anywayz, ik ben ook * out *

Bart_Bart | 13-11-11 | 01:08

@Bart_Bart | 13-11-11 | 01:03
Hij is ook een kudo-koning :)

atm0s | 13-11-11 | 01:07

@atm0s | 13-11-11 | 01:00
Kijk, alleen daar is het al nuttig voor.

Ironisch genoeg staat criticus Reinaert hoog in de top.

Bart_Bart | 13-11-11 | 01:03

@Bart_Bart | 13-11-11 | 00:57

Je sociaal wenselijke oneliners oefenen bedoel je?

Nou, dat belooft dan nog wat. Veel prietpraat, weinig cuntent.

En nou hou ik er inderdaad over op. Omdat ik dat van mezelf moet. En dat gezegd hebbende knip ik de diverse kabels aan de achterkant van mijn teergeliefde computer ook maar weer eens door. Het is tenslotte gewoon tijd om andere, veel interessantere, dingen te gaan doen.

Het was me een genoegen en ik wens u allen een buitengemeen bevredigende nachtrust en omstreken toe. Morgen weer een nieuwe ronde en nieuwe kansen :-)

Reinaert | 13-11-11 | 01:01

@Reinaert | 13-11-11 | 00:53
Daar is de DM-functie van twitter voor. Roddel, achterklap en iemand achter diens rug om belazeren. Mooi medium, dat twitter.

Stormageddon | 13-11-11 | 00:58

@Reinaert | 13-11-11 | 00:53
Je zou er toch mee ophouden ;-)

Ik vind het kudosysteem vrij rechtvaardig, omdat de aantallen kudo's zo groot zijn.

Ook is het de ideale manier om je lekker-bij-je-doelgroep-aankomende one-liners te oefenen voor een eventuele VVD of PVV politicus in spe.

Bart_Bart | 13-11-11 | 00:57

@00:52 * hangt, dus *

Stormageddon | 13-11-11 | 00:56

Reinaert | 13-11-11 | 00:53 Of per mail. Het lijkt me dat je dat niet aan de grote klok hangt.

Het is echter wel in de stijl van GS.

De lifelong pollfuck.

zeg maar jansen | 13-11-11 | 00:54

@zeg maar jansen | 13-11-11 | 00:49

Ik hang ook op de Twitters maar dergelijke afspraken heb ik nog nooit voorbij zien komen. Maar wellicht ben ik weer eens te naïef, dat zou zó maar kunnen ;-)

Reinaert | 13-11-11 | 00:53

@Bart_Bart | 13-11-11 | 00:47
Tja... vanaf nu denk je elke keer bij vogelpoep aan iets heel anders. Geeft ook een nieuwe betekenis aan 't spreekwoord "er hang iets in de lucht".

www.youtube.com/watch?v=k8zmkzshUvE

Stormageddon | 13-11-11 | 00:52

@atm0s | 13-11-11 | 00:45

Da's nou met recht een duosprong!

Reinaert | 13-11-11 | 00:51

Reinaert | 13-11-11 | 00:40 Met de komst van het kudosysteem is GS een social event geworden.

Vriendjes plussen elkaar de hoogte in en de afspraken daaromtrent deden ze via twitter.

Facebook's 'vind ik leuk' is er niks bij.

zeg maar jansen | 13-11-11 | 00:49

@Stormageddon | 13-11-11 | 00:44
Dat bevruchtinkje wordt dus een toekomstig piloot. Of is dat te flauw.

Bart_Bart | 13-11-11 | 00:49

atm0s | 13-11-11 | 00:45 | + 0 -
Zo dan.

Rammstein | 13-11-11 | 00:48

@Wedstrijdkrokodil | 13-11-11 | 00:39

Het is niet de eerste keer dat ik deze verklaring lees, en het zou natuurlijk zo maar kunnen dat je gelijk hebt. Maar dat verklaart nog niet dat er reaguursels in urenoude topics worden gemind - daar zit meer achter.

Maar ik zou er eigenlijk over ophouden. En dat doe ik nu dus ook.

Reinaert | 13-11-11 | 00:47

@atm0s | 13-11-11 | 00:43
LOL! Damn.. Had ik niet verwacht. Trouwens, dat zijn tampeloerus niet afbreekt door de luchtdruk..

Bart_Bart | 13-11-11 | 00:47

@Wedstrijdkrokodil | 13-11-11 | 00:39
Dat zou zomaar eens een verklaring kunnen zijn.

Misschien iets waarschijnlijker dan een duivelse minkudo-stalker.

Bart_Bart | 13-11-11 | 00:44

@Fatwabuster | 13-11-11 | 00:37
Zou dat weleens plaatsgevonden hebben, een 'flying fuck'?

*denkende aan James Bond die achterna gezeten door Jaws in de lucht vloog alsof hij een vogel was*

Bart_Bart | 13-11-11 | 00:41

@Bart_Bart | 13-11-11 | 00:36
Ze mag er zeker wezen ja.. Trouwens met CTRL-scrollmuis of CTRL-min en CTRL-plus kun je hem een beetje aanpassen naar wens, dat mosaic geval that-is.

atm0s | 13-11-11 | 00:41

@zeg maar jansen | 13-11-11 | 00:32

Daar heb je inderdaad gelijk in. Alleen sociaal wenselijke plempsels neergooien is nou nét wat ik (juist op deze site) niet verwacht. Tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend is het adagium als ik me niet vergis?

Dat vervolgens niet-ingelogde (!) lieden de mogelijkheid hebben te plussen of te minnen vind ik bovendien een gruwel.

Reinaert | 13-11-11 | 00:40

Reinaert | 12-11-11 | 23:54
Is dat minkudo-gedoe niet te verklaren door de toename van het gebruik van telefoons met aaischermpjes? De kudoknopjes zitten precies op de plek waar je met je duim een veeg over het scherm geeft om te scrollen. Daarbij kun je makkelijk een kudo knopje raken. Tegels die gelezen worden hebben tweemaal zoveel kans om onbedoeld een kudo toebedeeld te krijgen. Namelijk toen er gestopt werd met scrollen en toen men weer verder ging scrollen. Zeker als minkudo-knopje zijnde heb je dan meer kans op onbedoelde kliktiviteiten omdat de min-knop rechts zit rechts en de meeste mensen ook rechts zijn terwijl de duim van die rechterhand meestal weer links zit. En niet te vergeten, zouden men ooit gaan klagen over teveel pluskudos? Wie weet hoeveel daarvan per ongeluk zijn toegekend.

Wedstrijdkrokodil | 13-11-11 | 00:39

@zeg maar jansen | 13-11-11 | 00:32
Jij hebt er mooi wel 6363 verzameld. Toch mooi.

Bart_Bart | 13-11-11 | 00:37

zeg maar jansen | 13-11-11 | 00:32 |

Heb werkelijk geen idee waar die plus en min kuddo's staan... zoals Rammstein terecht zegt: "But do I really, really care ? Not a flying fuck"

Fatwabuster | 13-11-11 | 00:37

@atm0s | 13-11-11 | 00:32
Je bedoelt die 'mosaic'. Ja, dat viel me al op deze week. Goede shizzle. Als ik een groter, of meer dan 1, scherm had gehad was dat zeker lekker geweest.

Ik kan trouwens de dame in het rode jurkje wel aanbevelen.

Bart_Bart | 13-11-11 | 00:36

zeg maar jansen | 13-11-11 | 00:32 | + 0 -
Ik vind het allebei wel leuk. Plus, min, gezien, ongezien, van Henk, of Ingrid.
But do I really, really care ? Not a flying fuck.

Rammstein | 13-11-11 | 00:34

Reinaert | 13-11-11 | 00:07 Pluskudo's, een beetje elkaar naar de bek reaguren. Veilige plempsels die plusjes genereren plaatsen.

Daar zijn ze voor. Die pluskudo's. Zo is het bedacht.

En we trappen er allemaal in.

Zo zal er nooit iemand klagen over alle pluskudo's die hij/zij kreeg. Wel over de minkudo's, daarover dan weer wel.

zeg maar jansen | 13-11-11 | 00:32

@Bart_Bart | 13-11-11 | 00:26
Mm.. Als jouw ex-stoeipoezen in een aparte tab komen, dan bedoelde ik dat.. je kan ook op M drukken trouwens.

Leek me zelf nog wel leuk om te hebben, zodoende.

atm0s | 13-11-11 | 00:32

Alhoewel... Euh, excuses. Ik was wat te vrij.

AntiSoof | 13-11-11 | 00:32

@Rammstein | 13-11-11 | 00:28
Tuurlijk ben jij de liefde zelf. Het idee van niet alleen al...

AntiSoof | 13-11-11 | 00:30

Bart_Bart | 13-11-11 | 00:23 | + 0 -
Ik ben veel, maar niet liev.
Maar toch, dank je, voor de stem van vertrouwen.

Rammstein | 13-11-11 | 00:28

@atm0s | 13-11-11 | 00:15
OK, geen update meer nodig. Welke special effects van de VrijMiBo bedoel je trouwens? Ik zie alleen enkele van mijn ex-GF's verschijnen.

Bart_Bart | 13-11-11 | 00:26

@Rammstein | 13-11-11 | 00:21
Die van mij dus. Wel liev, iemand die de balance of power bewaakt. Dat deed Luke Skywalker ook al eens.

Bart_Bart | 13-11-11 | 00:23

Reinaert | 13-11-11 | 00:19 | + 0 -
Tsja, wat moet je dan ...... praten over twee mensen die helemaal niet bestaan, blijkt nu ?

Zojuist nog al je minnen weggeplust.

Rammstein | 13-11-11 | 00:21

@Bart_Bart | 13-11-11 | 00:16
Moet je even kijken op: tinyurl.com/6e6399p

(verschijnt een melding na 10 seconden indien nodig)

atm0s | 13-11-11 | 00:20

@Rammstein | 13-11-11 | 00:14

Eerlijk gezegd maakt het mij ook niet zó veel uit maar ik heb nou eenmaal een bepaalde aversie jegens sommige zaken. En dit is er dus één van. Ik doe dingen domweg liever met open vizier, als je me een klootzak vindt kun je dat ook gewoon in de panelen melden in plaats van volstrekt anoniem structureel al m'n plempsels te minnen. En dat laatste gebeurt dus.

Maar goed, 't is zwaar off-topic dus ik doe er verder het zwijgen toe.

Reinaert | 13-11-11 | 00:19

@All,
LOL.

AntiSoof | 13-11-11 | 00:17

@Bart_Bart | 13-11-11 | 00:13
Die heeft atm0s ook wel, maar net als Cartman houdt hij die mooi voor zichzelf.

Stormageddon | 13-11-11 | 00:17

@atm0s | 13-11-11 | 00:13
Oh, moet ik dat zelf nog updaten, of is dat al automatisch gebeurd?

Bart_Bart | 13-11-11 | 00:16

@atm0s | 13-11-11 | 00:13
En na het updaten even de VrijMiBeau openen voor wat special effects ;)

atm0s | 13-11-11 | 00:15

Reinaert | 13-11-11 | 00:07 | + 0 -
Het rechtzetten vind ik nog het meest leuke, en ja, dat "wat gij niet wilt dat u ......" usw......... Al minnen ze me te pletter, ik trek me er niets van aan. Ze minnen maar.
Vandaar.

Rammstein | 13-11-11 | 00:14

@Bart_Bart | 12-11-11 | 23:59
Dat was een bugje, is reeds opgelost #updaten

atm0s | 13-11-11 | 00:13

@Stormageddon | 13-11-11 | 00:10
Cartman zou een tooltje verzinnen dat hij zichzelf wel (unlimited) kon plussen.

Bart_Bart | 13-11-11 | 00:13

Trouwens, voor de mensen die (naar aanleiding van het stukje) geloven dat het electorale etiket 'Henk en Ingrid' niet bestaat.

Analyse this:
edition.cnn.com/ELECTION/2010/results/...

Als je daar geen patroon inziet kan je het misschien beter een of twee treetjes lager op de evolutionaire ladder proberen.

Bart_Bart | 13-11-11 | 00:11

@Bart_Bart | 12-11-11 | 23:59
Het tooltje lust alle data door via een supergeheime server naar het department of Homeland Security en dan via een proxy weer terug, dus dat duurt even.

Stormageddon | 13-11-11 | 00:10

@Rammstein | 12-11-11 | 23:59

Ik plus alleen maar. Minnen vind ik dermate laf dat ik er niet aan begin, dan ga ik nog liever in discussie. Simpelweg onder het motto "wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet".

Een positieve adhesiebetuiging moet kunnen, elkaar anoniem in negatieve zin de maat nemen strookt niet met mijn levensopvattingen. Of gewoon in plat Nederlands: ik heb een bloedhekel aan lieden die een NSB-mentaliteit cultiveren. Punt. Uit.

Reinaert | 13-11-11 | 00:07

@Rammstein | 12-11-11 | 23:59
Nou, dat weten we dan ook weer.

AntiSoof | 13-11-11 | 00:05

@Reinaert | 13-11-11 | 00:03
Dank! Even uittesten met een aantal minkudo's uwerzijds. Gewoon omdat het (eigenlijk niet) kan.

Bart_Bart | 13-11-11 | 00:05

@Bart_Bart | 12-11-11 | 23:59

Hier loopt het tooltje wel aardig synchroon, dus vrijwel real-time. En wil het niet: ouderwets op F5 hengsten of binnen het tooltje van tabblad veranderen en dan weer terug geeft vaak ook wel enig soelaas.

Reinaert | 13-11-11 | 00:03

Reinaert | 12-11-11 | 23:54 | + -1 -
Spannend hoor. Ik plus en min me rot, soms omdat ik een plemp te stom vind om over in debat te gaan, maar meestal om dingen recht te trekken.
Ik vermaak me dus ook !

Rammstein | 12-11-11 | 23:59

@AntiSoof | 12-11-11 | 23:56

Neuh. Ik weet helegaar niet veel. Maar dat wát ik weet komt telkens weer van pas. Zou ik alwetend zijn dan zat ik hier niet maar ergens op een wolk of zo. Daar mot je toch niet eens aan denken!

Een beetje heikneuteren op aarde. Gewoon omdat het kan.

Reinaert | 12-11-11 | 23:59

@Reinaert | 12-11-11 | 23:54
Zeau, heb je nou echt IT-skills, of probeer je het te veinzen?

Persoonlijk vind ik het veinzen al vrij indrukwekkend.

Misschien kan je dan ook uitleggen waarom het ik bij de huidige reaguurdertool, niet of nauwelijk updates krijg van die min en plus kudo's. Het is bijna allemaal '0' bij mij.

Bart_Bart | 12-11-11 | 23:59

@Reinaert | 12-11-11 | 23:54
Jeetje. Jij weet veel.

AntiSoof | 12-11-11 | 23:56

@Rammstein | 12-11-11 | 23:44

Neuh. Das war einmal. De enige die hier nog druk bezig is da's de minkudominkukel maar daar heb ik ondertussen een handig tooltje voor in elkaar gescript.

Binnenkort weten we precies wie het allemaal zijn. Ik moet alleen het backtracen via Carnivore en Echelon nog even syncen maar dan kunnen die IP's meteen omgezet worden in hapklare data die dan zó de TomTom in kunnen.

Ik vermaak me dus wel!

Reinaert | 12-11-11 | 23:54

Henk en Ingrid bestaan net zo min als een reaguurder die de Groene Amsterdammer leest. Veel te zware kost.

Klouwkikker | 12-11-11 | 23:52

Wat?! Hebben de linkse partijen hun eigen (voormalige) stemmers voor fascisten, racisten en xenofoob uitgemaakt?

funkyd | 12-11-11 | 23:48

Goed lopend avond/nacht topic, bestaat ook niet ?

Rammstein | 12-11-11 | 23:44

Wij zijn Henk en Ingrid, werken niet, nog geen AOW, rijden Volkswagen, kids de deur uit. Henk 's avonds aan het bier achter de computer, Ingrid bankhangen met puzzelboek en detectives kijken op de HD-tv.

Twee Jeetjes | 12-11-11 | 23:42

@AntiSoof | 12-11-11 | 23:07

Je kunt dan ook beter een definitief dan een eindeloos einde hebben.

Gewoon omdat het allemaal wat overzichtelijker is. Denk ik.

Reinaert | 12-11-11 | 23:10

@Reinaert | 12-11-11 | 23:07
Mooi beroep, boer. Vooral een goede. Je weet wel, zonder teveel kunstmiddellen maar eerlijk en wijs.

AntiSoof | 12-11-11 | 23:09

@texritter | 12-11-11 | 23:01
Dat doet me denken aan de paradox van het eindeloze einde, die me weer doet denken aan de relativiteit van het verstand. Maar dat begrijpt vervolgens toch weer niemand die iemand is.

AntiSoof | 12-11-11 | 23:07

@texritter | 12-11-11 | 23:01

Ik ben dan ook geen succesvol mooischrijver. Ik lul maar wat.

Waar je overigens ook een heel eind mee komt, alleen tot bepaalde kringen dring je nooit door. Gelukkig zijn dat ook de kringen waar ik ook niet graag gezien zou willen worden dus zo bezien is er eigenlijk helegaar niks aan het handje.

Boer, and proud of it! *Met klomp op vloer stampt*

Reinaert | 12-11-11 | 23:07

Het zou toch niet zo zijn dat de intellectuelen juist een 'opleiding' krijgen om hun genialtiteit in 'juiste' banen te leiden? Dát zou toch kunnen? Dáárom zijn ze zo stil zeker. Want ik hoor er zo weinig.

AntiSoof | 12-11-11 | 23:00

Heeft die Ton geen werk dan????

Jaapioooo | 12-11-11 | 22:56

Ik ben een trainingspak dragende, Opel rijdende, goedkoop bier zuipende 'KUT!'-roeper.

Swahili Bubba | 12-11-11 | 22:54

@AntiSoof | 12-11-11 | 22:30

Wetenschap die 'beroepsmatig' wordt beoefend is in mijn ogen eigenlijk altijd verdacht. Dezer dagen perfect geïllustreerd door 'broodschrijver' Diederik Stapel die - volgens mij zelfs ongeinspireerd - enorme stapels papier blééf produceren. Productie draaien, meer niet. Centjes genereren.

Ik kan me domweg niet voorstellen dat het menselijk brein eindeloos geniale ideeën kan blijven uitbraken. Althans niet op bevel. Op een uitzondering na wellicht, ik wil de allergrootsten natuurlijk niet tekort doen.

Reinaert | 12-11-11 | 22:38

Mooi!

Claude Jacque | 12-11-11 | 22:35

Stormageddon | 12-11-11 | 22:17
'Je voelt gewoon dat de emoties puur zijn. Recht uit het hart. Zo postmodern en toch zo klassiek.'
'Ja nou. En het verschil in tempo tussen het eerste en tweede bedrijf liet het stuk echt tot zijn recht komen.'
'En dan die intertekstualiteit. Oedipus erdoorheen weven zonder dat die verwijzing ten koste gaat van de thematiek. Dat kunnen alleen de grootsten.'
'Precies. Jij nog een bitterbal?'
'Nee dank je, ik ben aan het lijnen.'

harry pikkel | 12-11-11 | 22:33

@Santac | 12-11-11 | 22:24

Feitelijk zou je dat inderdaad moeten doen.

Daarme het gansche volk gedesoriënteerd achterlatend, dát dan weer wel. Want alle polemiekjes draaien om 'links' of 'rechts'. Voor nuchter boerenverstand is in dit land sowieso al jaren geen plaats mee. Das war einmal.

Reinaert | 12-11-11 | 22:31

@Reinaert | 12-11-11 | 22:20
Tja, men ken het denken oefenen en leren de uitkomst ervan logisch te beschrijven, maar als er geen werkelijke visie is, geïnspireerd door een 'drive', blijft het nix. Inspiratie is iets anders dan wetenschap.

AntiSoof | 12-11-11 | 22:30

Mede namens mijn Ingrid: mooi spijker-kop-verhaal, heer Rossem!

henkvaningrid | 12-11-11 | 22:27

Laten we het ff over Sinterklaas hebben...

Treurig varken | 12-11-11 | 22:25

We zouden de begrippen "links" en "rechts" eens door de plee moeten spoelen.

Santac | 12-11-11 | 22:24

Wie?

Treurig varken | 12-11-11 | 22:24

@harry pikkel | 12-11-11 | 22:10

Het fenomeen is me bekend. Reintje heeft vroegâh ook een paar blauwe maandagen wetenschappelijk onderwijs gevolgd, compleet met papiertje overigens. Intellectuele keuterboeren met schrijftalent roeleerden ook destijds grote tijd. Alles voor de vorm, schijt aan de inhoud.

Maar men kwam er wèl, ondanks de misplaatste letterdiarree. En men zit er nog. Da's wellicht nog het allerergste. Vrolijk cashend en nog steeds met even veel pretenties.

Reinaert | 12-11-11 | 22:20

Reinaert | 12-11-11 | 22:08 | + 1 -
Jackanders | 12-11-11 | 22:10 | + 0 -

Ik haal even opgelucht adem.

Rammstein | 12-11-11 | 22:19

@harry pikkel | 12-11-11 | 22:04
Ja, de pauzes van gesubsidieerd toneel in de Nieuwe De La Mar of Bellvue of zo zijn inderdaad prima netwerkplekken voor dat soort bullshit. Studium Generale lezingen van de universiteit, openingen van tentoonstellingen en vernissages, boekpresentaties, allemaal perfect om je kop te laten zien en dat soort blabla te spuien. Groot nadeel is wel dat je dat soort blabla ook moet aanhoren.
Ik ben ermee opgehouden. Ik wilde ook wel eens een leuke avond uit.

Stormageddon | 12-11-11 | 22:17

@mokum4all | 12-11-11 | 22:11
Ja, leuk en aardig allemaal, maar die Rottenberg is natuurlijk net zo selectief als Trutger met een plopkap op een krakers-feestje.

Jackanders | 12-11-11 | 22:14

@Bart_Bart | 12-11-11 | 22:11
vindt*

Bart_Bart | 12-11-11 | 22:12

Waarom vind iedereen dit zo'n goed stuk? Mooi geschreven, OK, maar op de keper beschouwd slaat het toch vrij immens de plank mis.

Bart_Bart | 12-11-11 | 22:11

In die documentaire van Felix Rottenberg een paar weken geleden, reisde hij naar PVV hartland in Limburg en sprak daar mensen die nooit nadenken over kopvoddentax maar wel over 0 kansen in het leven. 3 generaties werkeloos, al het initiatief uit zo'n gemeenschap, ze kaarten als zombies in het café. Dat waren Henk en Ingrid en het was diep triest, vooral voor hen.

mokum4all | 12-11-11 | 22:11

Reinaert | 12-11-11 | 22:06
Jij wilt niet weten door welke bergen onzin ik me heb moeten wurmen om m'n papiertje te halen. Daardoor heb ik voor eeuwig een hekel aan dat soort letterpoepers gekregen. In deze hoek moet je ze een beetje zoeken: nl.wikipedia.org/wiki/Sokal-affaire

harry pikkel | 12-11-11 | 22:10

@Rammstein | 12-11-11 | 22:04
Ja natuurlijk, al lijkt het hier wat virtueel allemaal.

Jackanders | 12-11-11 | 22:10

@Rammstein | 12-11-11 | 22:04

Jawel. We bestaan. We zijn alleen irrelevant en lastig bovendien. Behalve als het op het betalen van directe en indirecte belastingen aan komt natuurlijk.

Want ook de regent wil aan 't einde van de maand geld zien.

Reinaert | 12-11-11 | 22:08

@harry pikkel | 12-11-11 | 22:02

Waarschijnlijk word je nu door de deskundologen van dienst op de grote stapel Henkies gegooid.

"Beheerst de Nederlandsche taal onvoldoende". Terwijl jij in tien seconden een reaguursel componeert waar zij - bij hetzelfde aantal woorden - ongeveer een week te tijd nemen.

Zij draaien dan ook op soepsidie. Da's het grote verschil.

Reinaert | 12-11-11 | 22:06

Stormageddon | 12-11-11 | 21:43
LOL. Doet me denken aan de pauze van een theaterstuk. Hoor je ook altijd dat soort onzin.

harry pikkel | 12-11-11 | 22:04

Bestaat er eigenlijk nog wel iemand ?

Rammstein | 12-11-11 | 22:04

Nou is drie keer 'dat' gebruiken in een zin ook geen voorbeeld van hoogstaand proza. Toegegeven.

harry pikkel | 12-11-11 | 22:02

De Groene Amsterdammer. Is dat niet dat tijdschrift dat dure woorden en onbegrijpelijke zinnen verwart met een intellectueel hoog niveau?

harry pikkel | 12-11-11 | 22:01

Honderd pagina's papier en je dan ook nog groen noemen.

CoffeePatch | 12-11-11 | 22:00

Die zit.

Inlijsten!

atm0s | 12-11-11 | 21:55

*De mensen. Allemaal. Bevooroordeeld, ongeïnformeerd en in zichzelf gekeerd eigenzinnig.*

Duh Van Rossum zèg!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 12-11-11 | 21:53

Wow, mooi rond stuk.

dubbert | 12-11-11 | 21:48

Nou Nou 100 ! paginas special, de cokedealers zijn bekaf om de groene 020 te voorzien, en in Zuid Amerika moeten de cocaboeren de productie drastisch opgeschroeven om weer enigzins een buffertje in europa aan te kunnen leggen.

Perry Vogelbekdier | 12-11-11 | 21:44

Ach, de Groene... Die wordt toch niet gelezen, zelfs niet door de zelfbenoemde elite. Het werkt namelijk zo: Als je als zelfbenoemde intellectueel bij de elkaar subsidie toespelende elite wilt gaan horen dan hoort de Groene op de koffietafel te liggen, naast de Vrij Nederland, het blaadje van de Greenpies en de SamSam (bestaat dat nog trouwens?). Vervolgens organiseer je een soiree (noem het geen feestje, want het is allesbehalve een feest) met een omhooggevallen dichter en je nodigt die types uit waarvan je wat wilt. Met die bladen laat je zien dat je intens links en heel goed bent, met die dichter dat je smaak hebt en met je verdere armoedige inrichting en goedkope Euroshopper van Albert Heijn dat je geld nodig bent. (Schenk geen bier, alleen wijn. Geen worst en gehaktballetjes maar olijven van de Lidl of Aldi)
Succes verzekerd. Been there, done that.

Niemand leest die troep ook daadwerkelijk. Het enige wat je moet weten is de inhoudsopgave en dan heb je wat intellectueels te melden op andere soireetjes. Zo van: "Verdomd interessant artikel in [naam blad], van [naam auteur], heb je dat gelezen?". Is het antwoord "Nee" (meestal) dan vertel je gewoon wat bullshit en zeg je "moet je lezen, geeft buitengewoon inzicht in [onderwerp]", (gaat hij toch niet doen) vervolgens kun je gewoon ouwehoeren over dat onderwerp, zonder dat artikel aan te halen.
Is het antwoord "Ja" (meestal gelogen) is het nog makkelijker: "aparte invalshoek zo had ik het nog nooit echt bekeken" en vervolgens ouwehoer je bullshit over dat onderwerp.
Zo bluft de elite zich door de elite heen. Laat je niks wijsmaken, de meesten zijn nog dommer dan Henk op de vorkheftruck en Ingrid achter de kassa van de Plus.

Stormageddon | 12-11-11 | 21:43

rotary, bedoelde ik.

AntiSoof | 12-11-11 | 21:42

De 'elite' is iets anders dan de zich elitair gedragende mensen. De elite is de macht, dacht ik. Het grote geld en de clubjes van de totary. En het gewone volk is nu eenmaal vreselijk onwetend.

AntiSoof | 12-11-11 | 21:41

Die Ad Fransen is een provinciale import nep Amsterdammer. Hij wil zo graag een echte Amsterdammer zijn dat hij zich als een voordoet. En dat is eigenlijk best wel zielig voor Ad.

He pik | 12-11-11 | 21:38

Touché

Noobmaster | 12-11-11 | 21:37

De neuq. 100 pagina's doordrammen en dooremmeren
Kwantiteit is geen kwaliteit, zo blijkt maar weer

Tobi | 12-11-11 | 21:36

Eindelijk eens een echt degelijk stukkie op geenstijl. Het legt precies de zwakte van de gehele democratie bloot. Een falend systeem, dat er is bij gebrek aan beter..

Geeltje! | 12-11-11 | 21:20

Goed stuk.

Individuele burgers, al dan niet intelligent, bepalen zelf wel op wie ze stemmen en of ze dat bij een volgende gelegenheid weer doen. Achtergrond, beweegredenen: het doet er allemaal niet toe.

En er is geen "ja maar, ja maar.." in dit verhaal. Als ik individuele democratische vrijheden heb, heeft mijn buurman ze ook, voor de volle 100%. Het één kan niet bestaan zonder het ander. Dat hoeft echt niet "onderzocht" te worden door stemveevorsers.

Zichzelf verheven voelende Nederlanders die niet kunnen leven met de vrijheiden en rechten van hun medeburgers, staat het vrij om op te hoepelen naar een land waar nog kastenstelsels heersen.

Krachtmeester | 12-11-11 | 21:16

@Reinaert | 12-11-11 | 20:52
Zo leuk is het eigenlijk niet, om je het policorgelul te laten welgevallen en het er een met een ontspannen gezicht mee eens zijn. Dat stelt hoge eisen aan je acteertalent. En het is een hoge prijs om een paar centen te kunnen verdienen.

vetkleppert | 12-11-11 | 21:07

"... mensen voor wie het hoogste cultuurgoed een tuinkabouter met hengel is aan de rand van hun Vinexvijver."
De arrogantie en het superioriteitsgevoel druipt er zoals gewoonlijk vanaf. Schijten op het klootjesvolk met tuinkabouters, terwijl de elite begrijpt dat een pindakaasvloer de hoogste uiting van kunstzinnigheid is.
Jammer alleen dat die Vinexbewoners op moeten draaien voor de pindakaas-kosten.

spanarchist | 12-11-11 | 21:05

Hulde, Van Rossem.

Blfrt | 12-11-11 | 21:02

De Groene Amsterdammer. Oplage: 12
Who cares wat die bakfietsen denken.

de Bree | 12-11-11 | 21:01

Die niet aflatende drang tot duiden is overigens precies de reden waarom zo'n Sinterklaas-feestje verneukt wordt.
Altijd maar naar een ander wijzen, terwijl je al doende een spoor van vernieling achterlaat.

Jackanders | 12-11-11 | 21:00

Nee,niet in Nederland althans,Henk en Ingrid zijn geëmigreerd nadat hun wijk was overgenomen door de Finnen....

pim achtertuin | 12-11-11 | 20:59

"Ich bin ein Henk"

zeefert | 12-11-11 | 20:56

Van rossem, 10 kudo's voor jou. Perfecte weergave van de elitaire drang naar bescherming van hun eigen zo kwetsbare ego's. Lovely.

vierkantswortel0 | 12-11-11 | 20:55

Ad is een zelfhatende limbo... Een pure provinciaal die zich nu net wat beter voelt. Dat HP/DeTijd dat een show stelen noemt is veelzeggend. Het zoveelste opinieblad dat de plank misslaat. Men werkt zelf ijverig aan het tegenover elkaar zetten van groepen in ons land... En maar met het morele vingertje wijzen. Het is een algemeen verspreid wensvol denken vanuit de ivoren toren dat de boventoon voert. Onze zogenaamde toonaangevende intellectuele klasse is al lang een persiflage van zichzelf geworden.

Davidson | 12-11-11 | 20:54

Het probleem is DE groep die zonder zelfspot door het leven gaat. Slaven van hun eigen vooroordelen. Allemaal.

v.doing | 12-11-11 | 20:53

@vetkleppert | 12-11-11 | 20:47

LOL. De rechtse vijfde colonne van de gecamoufleerde Henk & Ingrid's.

Moet kunnen.

Reinaert | 12-11-11 | 20:52

Ik wacht nog steeds op de eerste zet van rechts .

Eurotokkie | 12-11-11 | 20:50

God, ik heb niet vaak zoveel onzin in een stukje van Van Rossum gelezen. Eigenlijk komt zijn stukje neer op: "Alle mensen zijn, doen en denken hetzelfde".

Misschien moet hij eens op snuffelstage bij een willekeurig Republikeins campagneteam.

Bart_Bart | 12-11-11 | 20:50

Van achter een seizoentafeltje onderzocht door Sterre en Sebas, qua Steiner-invalshoek.

Jaap de Paap | 12-11-11 | 20:49

@Wil Kutommelul | 12-11-11 | 20:48

Ach so. *Kwartje vallen hoort*. Welkom ;-)

Reinaert | 12-11-11 | 20:49

@Islamofiel | 12-11-11 | 20:47

Zeshonderd pagina's over de linkse emo-terreur? Dat wil ik zien!

Een linkse hand in eigen boezem? Dat zou waarlijk voor het eerst zijn!

Reinaert | 12-11-11 | 20:48

@Reinaert | 12-11-11 | 20:46 laten we het er op houden dat ik naar andere geneugten grijp.

Wil Kutommelul | 12-11-11 | 20:48

Beste elite, mag ik me even voorstellen?
Ik ben een corpulente racist en een fascist bovendien. Met een gigantische onderbuik. Maar als u me in uw werkkring tegenkomt, lijk ik sprekend op een van de uwen. Nou ja, minus de moeilijke bril dan.
U hebt er geen idee hoe hard ik van u en uw ideeën moet kotsen, want ik lul gezellig met u mee. Anders hebben we namelijk niks te vreten, wegens niet policor.
Hoogachtend,
Vetkleppert.

vetkleppert | 12-11-11 | 20:47

Henk en Ingrid zijn het probleem niet dat is de tegen hen gerichte polarisatie uit de linkse hoek.
Mooi onderwerp voor de volgende Groene

Islamofiel | 12-11-11 | 20:47

@Koud flesje Alfa | 12-11-11 | 20:43

Ach so, we kunnen je binnenkort dus gewoon weer begroeten. Under new management dat is maar da's prima. Als het maar een herkenbare nick is natuurlijk. Lauw flesje Spa of zo.

Reinaert | 12-11-11 | 20:46

Noem me paranoia, maar volgens mij leven we in een schijndemocratie waar de hele politiek alleen maar bedoeld is om de aandacht af te leiden van wie er echt aan de touwtjes trekt: het internationale grote geld.
Politici worden zoet gehouden met aardige bonusjes, uitjes en regelingetjes, en het gepeupel is van links naar rechts druk bezig met modder gooien naar elkaar, zodat niemand in de gaten heeft wat er werkelijk gebeurd. Verdeel en heers, het werkt nog steeds.

p boos | 12-11-11 | 20:45

Het zegt al genoeg over je wereldvreemdheid, wanneer je een onderzoek moet gaan starten naar wie er nou bedoeld worden met de 'Henken en Ingrids' van onze samenleving. Zeker als je weet, dat deze symbolische namen als tegenstelling worden gebruikt voor de 'Achmeds en Fatima's' in dit land.

ZKH EénOog | 12-11-11 | 20:45

@Reinaert | 12-11-11 | 20:39 iets met een B12 probleem, hoe en wat is niet helemaal duidelijk maar alcohol helpt er in ieder geval niet bij en aangezien ik alleen maar speel dat ik een sadomasochist ben heb ik besloten een andere nick aan te meten.

Koud flesje Alfa | 12-11-11 | 20:43

Links vergist zich ze zijn in de war met Sjonnie en Anita. Voor de zuiderlingen Sjefke en Jannie.

Smalhout | 12-11-11 | 20:42

@Tommygunner | 12-11-11 | 20:40

Volgens mij zijn er voldoende flink gepigmenteerde Henkies en Ingridjes te vinden. Of denk jij nou werkelijk dat alleen roomblanke landgenoten genoeg hebben van de regenten en de graaicultuur? Dat weiger ik te geloven!

Reinaert | 12-11-11 | 20:42

@Koud flesje Alfa | 12-11-11 | 20:38
Brand of Gulpener is toch ook lekker?

Gootbalkoning | 12-11-11 | 20:40

@uitdeplusreclame | 12-11-11 | 20:39
Nee. Zij gaat namelijk om met een negert.

Tommygunner | 12-11-11 | 20:40

@Koud flesje Alfa | 12-11-11 | 20:38

Watskebeurd? Keine Lust meer? #dtv

Reinaert | 12-11-11 | 20:39

Valt dat dikke wijf van de plusreclame niet onder de henk en ingrid normen?

uitdeplusreclame | 12-11-11 | 20:39

IK ben HENK.

Tommygunner | 12-11-11 | 20:39

Als ik wil weten hoe Henk en Ingrid ergens over denken lees ik gewoon de reaguursels op GeenStijl en Pow.

fuckje | 12-11-11 | 20:39

@texritter | 12-11-11 | 20:34

Koop de Groene en u krijgt een aardige indruk vermoed ik.

Reinaert | 12-11-11 | 20:38

Een lekker Koud flesje Alfa bestaat voor mij helaas ook niet meer. Vandaar dat ik perma uit ga. Tabé en tot nooit, dank voor die lol.

Koud flesje Alfa | 12-11-11 | 20:38

Henk is uitvoerder in de bouw en Ingrid hoofdverpleegster in het zieken huis.

En zijn klaar met managers, moderne struikrovers en blinde politici.

Smalhout | 12-11-11 | 20:36

@Fijnstoffer | 12-11-11 | 20:32

U vergeet er nog even bij te vertellen dat diezelfde Henk en Ingrid ook de respectieve landgoederen en grachtenpanden van de regentenklasse bij elkaar hebben verdiend.

Voor het overige kan ik me hartgrondig vinden in uw mening.

Reinaert | 12-11-11 | 20:35

Ach, de SP staat volgens de stigmatici lijnrecht tegenover de PVV, terwijl het partijprogramma van beiden slechts op het islam-punt verschilt.
De PVV is zo links als het maar zijn kan, met een klein maar niet onbelangrijk rechts toefje.

Jackanders | 12-11-11 | 20:34

Bij 'linkse elite' denk ik altijd aan foeilelijke hondekoppen met kaal voorhoofd en natte dikke lippen.
Type VPRO mensch.

Geemp | 12-11-11 | 20:34

Henk en Ingrid hebben Flatgebouw Nederland opgebouwd, maar worden er nu uitgetieft door de VVE die is overgenomen door regenteske CDA- en PvdA/D66/GL-figuren die het gebouw volgepropt hebben met 'zielige' mensen en het nu hebben verkocht aan de EU, met de welwillende medewerking van de VVD.

Fijnstoffer | 12-11-11 | 20:32

@Jan Passant mk2 | 12-11-11 | 20:22

Henk en Ingrid zijn bij uitstek het symbool van de blinde, ondoordachte en natuurlijk door racisme gevoede belevingswereld van de (niet-bestaande) modale PVV-stemmer.

Althans zo wil men ons ter linkerzijde graag laten geloven.

Recalcitrante kudtburgers met een eigen mening, en dat bestaat natuurlijk helemaal niet in de fijne, schone, multiculturele en last but not least maakbare samenleving die door links Nederland nog steeds bij elkaar wordt gedroomd. Henk en Ingrid zijn non-conformisten die zich ook door de linkse gedachtenpolitie niet laten omturnen.

Dus wat doe je dan als links 'kwaliteitsmedium'? Je gooit er een rant van honderd pagina's tegen aan. Hier in de provincie noemt men dat overigens preken voor eigen parochie. Want. Het. Lost. Niets. Op.

Reinaert | 12-11-11 | 20:28

Heel veel Nederlanders (en zo'n beetje iedereen die ik ken) maken zich druk om het falen van de multiculti-utopie, om de machtswellustigen in de EU, en om de verkwisting van belastinggeld, ook al stemmen deze Nederlanders vaak op andere partijen dan de PVV. Door deze (terechte) zorgen af te doen als de racistische frustraties van white trash tokkies, laat links alweer zien dat ze geen voeling hebben met wat er leeft, en liever demoniseren dan problemen oplossen.

Korreltje Zout | 12-11-11 | 20:24

Henk & Ingrid waren op 'verkansie' naar Oh Oh cherso

Chicka | 12-11-11 | 20:23

.. waar komt die blinde haat tegen Henk en Ingrid vandaan?

Jan Passant mk2 | 12-11-11 | 20:22

En maar zeggen dat WIJ in hokjes denken. Links doet dat niet?!

Smalhout | 12-11-11 | 20:22

Wil Kutommelul | 12-11-11 | 20:15
+1 voor het idee!
Maar rücksichtlos weigeren komt dan weer zo asociaal over. Die mensen hebben per slot van rekening have en goed verloren. Ik zou zeggen, kaalplukken tot op hun paarse onderbroeken en te werk stellen als vlaaienbakkers.

Gootbalkoning | 12-11-11 | 20:21

@m@rkus | 12-11-11 | 20:17

Jij verwart het begrip opinie met een heel ander begrip: dédain.

Reinaert | 12-11-11 | 20:21

Ik heet dus Henk.... verkeer en woon het meest bij onze zuiderburen, stem geen PVV maar heb wel feilloos door dat we al jaren worden belazerd door de gevestigde politiek, met idioot hoge belasting op benzine, tabak en uiteraard op de auto.... en op lokaal nivo worden we uitgezogen door de gemeentebelastingen en parkeerbelastingen. In vergelijking met onze zuiderburen kent dat zijn weerga in ieder geval niet....

Fatwabuster | 12-11-11 | 20:21

@Epibrateur | 12-11-11 | 20:15 |

Laat ze aub gewoon lekker thuis blijven.

ranzige aap | 12-11-11 | 20:20

LOL! De scribenten bij Geenstijl komen niet eens in de buurt van de buurt van de Groene Amsterdammer, het enige onafhankelijke opinieblad in Europa, en met GEMAK het beste opinieweekblad van Nederland... Zo, en nu ga ik weer verder de Groene lezen, met WEL interessante artikelen...

m@rkus | 12-11-11 | 20:17

Het was ooit een scherpe vondst van Geert, maar het zijn overbelaste stokpaarden geworden, jammer.

gentle giant | 12-11-11 | 20:16

Henk en Ingrid bestaan wél! Ze wonen hier tegenover. Al twijfel ik of ze de weg naar de stembus ooit gevonden hebben....

Als Henk en Ingrid de moeite nemen wél hun stem uit te brengen staat de PVV op 60 zetels....!

Epibrateur | 12-11-11 | 20:15

@Gootbalkoning | 12-11-11 | 20:14 maak je niet druk, als het water ze op z'n keel staat weigeren we hem gewoon de toegang tot Limburg aan zee.

Wil Kutommelul | 12-11-11 | 20:15

"Henk & Ingrid zijn zeker vergeten dat ze in een regio wonen waarin tevergeefs - omdat de mensen er te lui of te ziek waren - miljarden subsidie is gepompt."

Even de Limburgse staatsmijnen vergeten, Ad? Die voor een groot gedeelte verantwoordelijk zijn voor de wederopbouw na de oorlog? M'n opa heeft er zijn longen kapotgewerkt zodat de Amsterdammertjes in hun grachtenpandjes er lekker warm bij zaten. Zullen we die kolencentjes eens gaan terugvragen?

Pleur toch op met je elitaire rotgeintjes, man.

Gootbalkoning | 12-11-11 | 20:14

Mijn pa heet Henk en mijn ma heet Ingrid.

Wil Kutommelul | 12-11-11 | 20:10

Ik reaguur dus ik besta, maar 'de reaguurder' bestaat niet. (Hardnekkig misverstand onder linkse GS haters.)

Korreltje Zout | 12-11-11 | 20:09

Yaey

thefonz | 12-11-11 | 20:08

@gentle giant | 12-11-11 | 20:03

Brand maar los, ik ben één en al oor!

Reinaert | 12-11-11 | 20:06

De tsunami der islam ook niet.

fapz0r | 12-11-11 | 20:06

Laat Diederik Stapel maar even los op de psyche van Henk en Ingrid (en op die van Achmed en Fatima). Dan hebben we in no-time een perfect beeld van die virtuele, lastige burgertjes.

Kan de elite ze ook meteen op een meer effectieve wijze bestrijden, want zoals het nu gaat da's ook maar niks.

Reinaert | 12-11-11 | 20:06

Ik kan je verhalen vertellen, man,man,man.

gentle giant | 12-11-11 | 20:03

God ook niet.

WieWiebe | 12-11-11 | 20:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken