
LOL @
poll. Maar de meest negatieve Nederlander is natuurlijk Ramsey Nasr, zeurmiep & dramdichter des vaderlands. Geflatteerd begrip, want Nasr is enkel een veredelde huisdichter des
NRC + NTR, die via een rijmwedstrijdje iemand aangesteld hebben om poesie naar het volk te brengen. Een soort van bovenaf gestuurde volksverbinder. Een binnenrijmer, zeg maar. Jammer dat hun winnaar zo'n loser is (haha). Rames Nasi heeft namelijk een grafhekel aan Het Volk. Tuurlijk, z'n moeder en z'n lief kijken ook soaps en Lingo is heel belangrijk voor de gewone man. Maar Nasi de grote vriendelijke haathuisdichter is persoonlijk een stuk idealistischer en bevlogener dan dat en omdat u, reaguurder op 'het riool van Nederland', daar zo'n hekel aan heeft, bent u een fascist met sloopneigingen. Het is allemaal de schuld van uw gemakkelijke luie anonieme toetsenbordterreur dat politici twitteren om er bij te horen en Nederland daarom in een sociale crisis verkeert (of zoiets, rijmelaars zijn nogal lastig te volgen). Persoonlijk vinden wij Rames Nasi een stuk negatiever eigenlijk. Want voor een dichter die uit zijn ivoren torentje gelokt is om het volk te verheffen, heeft hij zijn missie verdomd slecht begrepen. Interview met de negatiefste Nederlander over
vier pagina's Volkskrant. Om er wat dichterlijke vrijheid mét volksverbindend positivisme tegenover te zetten, kunt u ter compensatie los op
DEZE FOTO'S van Nasr. Tekstballonnetjes
hier of
hier, captions
daar, fotosjop heeft u zelf al. Succes en vooral: veel plezier, vrolijke vrienden. Soeps aub hier
uploaden.
Reaguursels
InloggenTesting, testing.
www.youtube.com/watch?v=Y_kqJqZMArk
'Het is allemaal de schuld van uw gemakkelijke luie anonieme toetsenbordterreur dat politici twitteren om er bij te horen en Nederland daarom in een sociale crisis verkeert'
Kijk, zo'n mooie liefdes verklaring ontvang ik helaas niet iedere dag.
Dank je Van Rossem!
Daarom; bij de volgende ronde spelling vernieuwingen van / voor de nederlandse taal, namens ons ministerie van onderwijs ook, zal er vanaf dan zeker gespeld worden 'in een sociale krisis verkeerD!'
Trash | 02-11-11 | 10:15 | + 2 -
Check even de comments van gisteravond, daar waren behoorlijke discussies over het werk van Nasr.
Vooral niet op de inhoud ingaan, Van Rossem. Vooral niet op de inhoud...
De negatiefste personen van Nederland, zijn natuurlijk die Rutger en die Domme Nek van GeenKutStijl
Dit hele stuk bevestigt maar weer hoe erg Ramsey gelijk heeft hierover. Het gaat nergens, maar dan ook nérgens over inhoud. Trieste boel dit.
Ramsey Nasr is de vleesgeworden verdwijning van Nederland.
Leuke manier om Nasr impliciet gelijk te geven over Geenstijl en het zeikende negatieve klootjesvolk dat hier op post. Kunnen we nu een geinig stukje verwachten over hoe makkelijk het is om alleen maar de zooi af te breken gevolgd door het bericht dat jullie jezelf opheffen? Ga zo door!
pielewaaier | 02-11-11 | 08:36
Dank U.
Mooi eerbetoon aan Cas Spijkers door Giph...
necrosis | 02-11-11 | 08:52
Een kurk.
Rijmt niet.
Dicht wel.
Het enige wat momenteel gedicht moet worden is het gat in de Griekse overheidfinanciën.
De titel dichter des vaderlands stelt na Nasi Rames niets meer voor. Beter hadden ze Kouwes gelauwerd.
Ramsey Nasr.
Is dat arabisch veur Lulletje Rozewater ?
Dr.Thorvaldt | 02-11-11 | 08:17 | + 0 -
Al aan het oefenen voor de goede Sint?
Gaat zo voort mijn beste en
over een maandje of wat
gaat iedereen
over uw dichtkunst prat.....
en raakt u mogelijk ladderzat.
@ He pik | 01-11-11 | 23:53 |
Hangt af van het podium dat je hebt. Hier mag Nasr van mij ook zijn gang gaan, maar als je de bagage niet hebt is het beter om niet op tv, niet in een landelijke krant, etc. te gaan.
Al
schrijf
ik
op
een
schuine
lijn
toch
wil
ik
in
je
album
zijn.
Nou niet te serieus worden hier op GS.
@pielewaaier | 01-11-11 | 23:31
Dan zijn er nog zat manieren om jezelf gelukkig te maken zonder je matige bek via de media door andermans strot te rammen. En als het echt niet wil, een stuk touw + krukje.
dlseth_ | 01-11-11 | 23:33 | + -1 -
U dicht Nasr nogal wat capaciteiten toe als u hem in staat acht om ''de matige bek door andermans strot te rammen''.. lukt hem dat kennelijk ook bij u,gezien de felheid van uw reactie.. wat zwakjes dat wel,u zou uw strot daar ook voor kunnen afsluiten.
Met dat ''zelfmoordadvies'' zou iki maar oppassen als ik u was... stel dat Nasr uw advies opvolgt,dan bent u nog strafbaar ook in verband met uw praktische advies.
Het vervelende aan figuren als Nasr is dat ze denken een soort moreel gezag te vertegenwoordigen. Je ziet het ook bij presentatoren, zangers en acteurs. Omdat ze uit een bepaald trucje een commercieel slaatje weten te slaan denken ze vervolgens dat ze ook over andere zaken iets interessants te melden hebben. Door de linkse elite worden ze omarmd en opgestookt tegen alles wat niet in hun straatje past. Maar ook de zogenaamde 'deskundigen' zoals Maarten van Rossem worden door links gekatapulteerd als zieners die het domme volk wel even zullen uitleggen waar het naartoe moet met Nederland en de wereld. Veel mensen trappen hier helaas in omdat een bekende kop op tv het tenslotte wel beter zal weten dan de man in de straat.
Poesie:
Uncle Osama kreeg een harde plasser
van de schrijfsels van die Nasr.
Schreeuw toch, Nederland, 'moord en brand'!
Voor dees' halal 'dichter des lands'
Linkse rakker is't, pur sang
Luidt nu in zijn zwanenzang.
Rest mij nog, hoewel 't niet zo lief is:
Dikke doei en ongezien de tyfus.
Goedemorgen.
Hij lijkt trouwens als 2 druppels water op die gast uit overspel
Ik stem niet op een buitenlander als het over de negatiefste Nederlander gaat.
@Joost Maghetweten | 02-11-11 | 07:24
Mogge Joost,
Zal wel niet Nederlands vaderlandslievend zijn.
@Che_cuevara | 02-11-11 | 06:40
Morge Che,
Maar daarentegen is hij wel héél vaderlandslievend!
Mogge @all,
Ramsey Nasr, klinkt niet erg vaderlands.
@Moederneuk | 01-11-11 | 22:52
Dat is toch juist positief dan? 2x(-)=+ toch?
@zeg maar jansen | 01-11-11 | 22:42
klinkt als de Utrechtse serie-verkrachterT
Reaguurbuis baby | 02-11-11 | 02:11
Rust zacht!
Stormageddon | 02-11-11 | 02:02 |
Oh, waarom doe je dat nou... Geloofwaardigheid verdwenen. Ik ben het met je eens, Nasr heeft niets bijzonders. De mensen brouwen vanuit een gevoel van 'hij is tenslotte dichter des vaderlands, dus moet hij goed zijn en moeten wij het geweldig vinden' een idee in hun hoofd wat slechts hun verdienste is, niet van Nasr. Maar smaak blijft smaak en is nooit te betwisten. Hoe oneens en raar wij twee het ook vinden. Maar ik ga nu slapen. Trusten Stormageddon. Nu echt... Ach laat ook maar LOL Hierna gaat mijn pc met een koude klik uit.
boeglul | 02-11-11 | 02:00 |
DAMN zie nu dat ik in al mijn pleursels die fout heb gemaakt! Voor wie het aangaat (Nasr zeker) onschuldige spelfout. Maar wat voor één, bah! Dank je voor scherp observatie vermogen boeglul. Jij ook slaap zacht en nu... ECHT, ABSOLUUT DEFINITIEF OUT!!
@Reaguurbuis baby | 02-11-11 | 01:29
Dan lijkt het net of het over smaak gaat. Dat is niet het geval. Er zijn genoeg gedichten, romans, films, etc. etc. die ik niet mooi vind, absoluut mijn smaak niet zijn, maar waarmee niks mis is. Ik vind de meeste films van Tarkovski slaapverwekkend en saai, maar ze zijn wel volkomen origineel en begrijpelijk in zichzelf. De films van Tarantino zijn een aaneenrijging van clichématige citaten en ronduit kitsch en onbegrijpelijk in zichzelf. Zonder culturele context en referenties is het niks, maar het lijkt heel wat, maar ik vind het best wel leuk om naar te kijken.
boeglul | 02-11-11 | 02:00 | + 0 -
Kan je ook hard slapen dan ?
Reaguurbuis baby | 02-11-11 | 01:53
Slaap zacht.
boeglul | 02-11-11 | 01:36 |
Verdraaid, inderdaad. Maar de godwin maak echt jij hoor :) Maar nu val ik om, deze baby wil echt slapie slapie doen. Dus ondergetekende nu echtOUT
@Dmitri Dmitrievitsj | 02-11-11 | 01:20
Neen, neen, neen. Driewerf neen. Je probeert je er onderuit te wezelen. Ook schijnbaar betekenisloze poëzie, zelfs in zijn meest extreme vorm heeft betekenis. Bij de dadaïsten ging het echt niet om alleen maar mooie klanken. Goede kunst gaat altijd ergens over. Het punt is dit: Als taal je medium is (en dat is bij dichters het geval) dan moet je het medium niet alleen begrijpen en beheersen, je moet er creatief mee om kunnen gaan. Als verf je medium is dan moet je het begrijpen en beheersen en er creatief mee om kunnen gaan.
Alle kunst gaat ergens over, het gaat erom of het begrepen kan worden op en in zichzelf. Referenties en interpretaties zijn aardig en kunnen een werk meer diepte geven, maar als het werk op zichzelf niet duidelijk is, dan is het parasitaire lulkoek. Het maakt dan verder niet uit of je het over romans, poëzie, films, schilderijen, sculpturen of podiumkunsten hebt.
@tittn | 02-11-11 | 01:38
amen.
*nu echt out*
@tittn | 02-11-11 | 01:26
Absoluut. En toch mooi.
*out*
www.youtube.com/watch?v=I1cJnN-o7vU
Banda Eva - Beleza rara (zeldzame schoonheid)
Ik ben een fan van Ramsey en ik lees geenstijl,,, jaahaa dat kan ook nog.
Ik en een fan van Ramsey en ik lees geenstijl,,, jaahaa dat kan ook nog.
Om met een snobistische paradox te eindigen:
Over smaak valt niet te twisten,
maar valt wel te ontwikkelen.
*out*
@all
Ik ga ook naar bed.
@pius, ik hoop dat je hond terug komt. Soms doen ze dat. En krijgt in een ander deel van de stad iemand een nest pups.
pffff zo af en toe kijk ik DWDD, vanavond was ik vlug klaar.
Reaguurbuis baby | 02-11-11 | 01:18
NaSSr? Het moet godverdomme niet gekker worden!
@Reaguurbuis baby | 02-11-11 | 01:34
Sweet dreams, om er een platitude tegenaan te gooien. Welgemeend, dat wel.
@Rammstein | 02-11-11 | 01:33
Ha ha. Gaan we ondermijnende opmerkingen maken? Ik heb toch nooit beweerd dat ik zelf een dichter ben?
Dmitri Dmitrievitsj | 02-11-11 | 01:32 |
Inderdaad. Eens over oneens zijn. Ik zeg u adieu en welterusten. De klamme lappen wachten op me.
@Reaguurbuis baby | 02-11-11 | 01:29
Het ging vanaf het begin niet om winnen of verliezen, toch? Maar dat van die smaak, daar komt het uiteindelijk op neer ja.
Dmitri Dmitrievitsj | 02-11-11 | 01:32 | + 0 -
Dat mèèn je niet. Verschillen smaken ???
@Reaguurbuis baby | 02-11-11 | 01:18
Toch blijf ik er bij dat het bij Nasr niet alleen om de klank gaat, maar ook om associaties daarbij. Maar goed, u en ik gaan het vanavond niet eens worden. Dat is niet erg, smaken verschillen nu eenmaal.
Traxor | 02-11-11 | 01:29 | + 0 -
..... Bassie ..... ?
Voor het karretje gespannen
Met halve waarheden
Des doods
Genoeg
*reaguurvriendjes groeten doet*
Dmitri Dmitrievitsj | 02-11-11 | 01:20 |
En daarmee zijn alle argumenten op. Niemand wint, maar jij verliest tenminste niet. Geweldig barricade argument. Over persoonlijke smaak valt tenslotte niet te twisten.
Dmitri Dmitrievitsj | 02-11-11 | 01:20 | + 0 -
Boeken/films kunnen ook nergens over gaan. Wel eens Biesheuvel gelezen of een David Lynch film gezien?
@Stormageddon | 02-11-11 | 01:12
Poëzie hoeft ook niets te betekenen of te zeggen. Alleen mooi zijn kan genoeg zijn.
Romans en films gaan ergens over. Sculpturen, schilderijen niet. Ook mooie niet-kunst als een zonsondergang gaat nergens over. Poëzie kan ergens over gaan, maar het hoeft niet.
Dmitri Dmitrievitsj | 02-11-11 | 01:04 |
Ik ben niet geheel onbekend met poëzie mijn beste. Maar wat Nassr doet kan iedereen met beetje taalgevoel en beetje oefenen evenaren. Toegegeven, ik ben niet verder bekend met zijn werk en baseer mijn oordeel op zijn prijswinnende stuk maar kan aannemen dat het zijn algemene stijl is. En die vind ik bagger. Mocht hij dit lezen zal hij me gewoon als rancuneus zien, zo lijkt hij te redeneren op kritiek, maar zijn werk is gewoon beroerd! Als alleen klank ertoe doet is het slecht gesteld in de poëzie scene.
Die palestijn uit Epe
had het op de Nederlands taal niet zo goed begrepen
hij zei na de daad
met zijn mond vol zaad
heb ik nu gepijpt
of gepepe
Sorry, opmaak beetje verneukt.
@Dmitri Dmitrievitsj | 02-11-11 | 01:09
Onzin. Zonder tekstanalyse en interpretatie is het gewoon niks. Het betekent niks, het is niks. Ook met de kennis van (literatuur)geschiedenis en kennis van de referenties blijft het oppervlakkig geneuzel.
Whose woods these are I think I know.
His house is in the village though;
He will not see me stopping here
To watch his woods fill up with snow.
My little horse must think it queer
To stop without a farmhouse near
Between the woods and frozen lake
The darkest evening of the year.
He gives his harness bells a shake
To ask if there is some mistake.
The only other sounds the sweep
Of easy wind and downy flake.
The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
And miles to go before I sleep,
And miles to go before I sleep.
Robert Frost
Bedongen in het geheel van leven
smachtend naar bedeesde glorie
Gevonden en gemist tegelijk
vergaan in de verte van het gloren
Gehemel als de geheel beschoren
Bedaard en vermaard geaccepteerd
Als onveranderlijke zaken
Die immer historisch laat
Wat woordjes gedachteloos achter elkaar geplakt. Ben ik poëet nu?
@Dmitri Dmitrievitsj | 02-11-11 | 01:04
Bullshit dus. Dat is hetzelfde als waarmee banken hun rotzooi-hypotheken in een fonds verkochten. Met mooie woorden en klanken absolute poep verkopen.
www.youtube.com/watch?v=mzJmTCYmo9g
@pius | 02-11-11 | 00:36
Wat? zit hier nog wat te lezon, droef droef. Destijds toch dat gezwel vrees ik. Sorry OT maar je huisdier missen is wat anders dan die domme dichter.
@Stormageddon | 02-11-11 | 00:56
U heeft gelijk als u zegt dat poëzie geen analyse nodig moet hebben. Alle kunst zou de toeschouwer / lezer / etc. direct moeten aanspreken.
Ramsey Nasr heeft geen ingewikkelde uitleg nodig, hooguit oppervlakkige bekendheid met de dingen waaraan gerefereerd wordt.
@Reaguurbuis baby | 02-11-11 | 00:55
Voor een deel is het afhankelijk van smaak. Het gaat bij Nasr niet alleen om de klank. Het mooie zit in de manier waarop de klank gebruikt wordt om beelden en associaties op te roepen.
tittn | 02-11-11 | 00:59
Dat klinkt plausibel;)
Was
de
economie
de
oikos
maar
nooit
ontgroeid
@pius | 02-11-11 | 00:58
begrijpen
dat het
onbegrijpelijke
onbegrepen
blijft
kan
slechts
in
begrijpelijke
taal
het onbegrijpelijke
trachten
te vangen
in
onbegrijpelijk
gebrabbel
is faal.
@tittn | 02-11-11 | 00:47
Het was een aardige voorstelling van hoe er over vijftig jaar gesproken zou kunnen worden. Het was knap hoe hij de toon van de huidige straattaal wist te vangen. Zo geëngageerd was het niet.
Stormageddon | 02-11-11 | 00:56
Mee eens. Als poëzie uitgelegd moet worden, gaat het dezelfde kant op als schilderkunst. Dat is tegenwoordig ook geklieder met een lulverhaal erbij.
pius | 02-11-11 | 00:49 | + 0 -
Geen censuur, ik geef aan dat ik liever mooie kunst zie dan latente politieke statements. Is dat zo gek? L'art pour l'art.
@mezelf 00:56
'Heeft het dan wel nodig dan is het lulkoek, en als het lulkoek is, dan is het gewoon lulkoek.'
"dan" moet zijn "dat"
Stop de tijd.
Stormageddon | 02-11-11 | 00:56
Soms
zit
de
schoonheid
in
het
onbegrijpelijke
begrijp
je
boeglul | 02-11-11 | 00:56 | + 0 -
Voor de hele week, naar het schijnt.
@+31-1 | 02-11-11 | 00:46
Ik lees gewoon wat er staat, sans prejudice. Het wordt in dit geval pas wat door tekstanalyse en interpretatie, en dat is precies wat poëzie moet voorkomen. Poëzie is de kunst om zowel de meest oppervlakkige en vergankelijke observaties als de diepste gevoelens en hevigste emoties zo kernachtig en duidelijk mogelijk te verwoorden. Als het daarin slaagt is alle analyse en interpretatie overbodig. Heeft het dan wel nodig dan is het lulkoek, en als het lulkoek is, dan is het gewoon lulkoek.
Overigens zijn de vooruitzichten voor vandaag ook goed.
Dmitri Dmitrievitsj | 02-11-11 | 00:44 |
je verdediging wordt wat zwak, mijn beste. Maar nu ben je wel op het juiste punt. Jij vindt het mooi, de klank en JOUW verbeelding daarbij. Ik echter vind klank alleen onvoldoende om zo'n prestigieuze prijs te winnen. Het zegt veel over de prestige ervan. Zinloze woordenhusseling aan elkaar geplakt tot iets wat klank interpreteert. Als jij een doorsnee poezie minner bent en doorsnee minners analyses verafschuwd, zegt dat wel wat. Misschien moeten jullie dat eens doen.
Stormageddon | 02-11-11 | 00:50
Niet?
Kudtzooi.
*het diepste/de diepte, maakt verder ook niet uit
@pius | 02-11-11 | 00:39
God wint nooit. God bestaat namelijk niet.
tittn | 02-11-11 | 00:47
Poetische censuur. Apart.
Anders weet ik niet waarom,
de snaren staan me tegen.
Haren op mijn hand vergrijzen,
alsof het toch niet anders kon.
Achter welke wolk schuilt passie,
tergend langzaam nieuwe liefde.
Het zint me niet.
Tweemaal stoot ik mij gemeen,
ezel, steen, raak.
Het waarom ontgaat me onderhand,
het schavot blinkt.
In de diepste van mijn mededogen,
vind ik troost in een lege bloemenvaas.
Zwarte merels, ebbenhout,
de liefde dood, geen mens die kraait.
Slechts afgunst rest en wee,
ik moet poepen (diarree).
Dmitri Dmitrievitsj | 02-11-11 | 00:33 | + -1 -
Nee. Het is een zielige geëngageerde poging om de straatjeugd met hun taal tegemoet te komen, en dat werkt gewoon niet. Vergelijkbaar met Donner die gaat rappen. Zoals ik al eerder zei, hij moet gewoon mooie kunst gaan maken, niet politieke statements uitdragen, dat gebeurt al genoeg in dit land.
Ramsey is Palestijn en Belg maar geen Nederlander ook al woont hij hier en werkt hij hier, gek genoeg.
Stormageddon | 02-11-11 | 00:38 |
Honi soit qui mal y pense. Nou goed?
Grapje, kon ik echt niet laten, dessalniettemin heeft u een punt.
Als
ik
een
Griek
was
danste
ik
nu
de
sirtaki
op
het
dode
lijk
dat
EU
heet
en
nam
ik
mijn
vrouw
op
de
in
Griekenland
gebruikelijke
wijze
lijden
moeten
we
namelijk
allemaal
Rammstein | 02-11-11 | 00:41
Gelukkig, ik dacht het zal toch niet.
@Reaguurbuis baby | 02-11-11 | 00:31
Het gaat niet om de interpretatie en het pretentieuze pseudo-intellectuele gewauwel. Dat is voor en door dwazen. Het mooie aan dit gedicht zit 'm in de klank en de beelden die bij lezing vanzelf opkomen, zonder dat daar ingewikkelde literaire analyses voor nodig zijn.
Ingewikkelde analyses, bah!
Je hoeft niet meteen aan nazi's of de Tweede Wereldoorlog te denken om te kunnen spreken van een fascistisch gedachtengoed. Wilders partij is autoritair, anti-democratisch, anti-liberaal, ultranationalistisch, wil artikel 1 van de Grondwet schrappen, discrediteert de Nederlandse én internationale rechtspraak en schept een beeld van een zuiver, mythisch Nederlands volk, waarbij een andere groep systematisch tot zondebok wordt verklaard. Volgens het woordenboek kom je dan al snel uit bij de kwalificatie fascist. Punt. Dat is geen demonisering, maar een definiëring.'
(Nasr in de Volkskrant)
En? Ik las het gister al bij mijn ontbijt. Heerlijk weer trouwens.
Stormageddon | 02-11-11 | 00:38 | + 0 -
Nou, nou, u verwoordt het wel mooi.
Rammstein | 02-11-11 | 00:34
Die was om je dood te lachen ja.
pius | 02-11-11 | 00:39 | + 0 -
Nein !
Stormageddon | 02-11-11 | 00:38
Taalrommel. Dat is toch geen godwin hè.
Causa Sui | 02-11-11 | 00:31 | + 0 -
Lijkt me sterk.
@Dmitri Dmitrievitsj | 02-11-11 | 00:28
Valse beeldspraak en verhaspelingen van spreekwoorden zonder pointe, maken op mij geen enkele indruk. Het is precies hetzelfde als Schaepman deed. Origineel trachten te zijn met clichés, zonder origineel te zijn of het cliché recht te doen. Het is onzin om te beweren dat het een middel is, want is het doelloos. Het is als een mislukte voorzet die ver naast gaat en dan beweren dat het een schot op goal was. Zowel als doelpoging en voorzet geheel mislukt.
Het is geen poëzie meneer, dat is taalrommel.
Alleen
een
ware
democraat
verafschuwt
zijn
volk
BOEM deed Nasr.
Ja hij was'r
gloeiend bij.
Dmitri Dmitrievitsj | 02-11-11 | 00:34
Nauwelijks. Mijn hond heeft mij zeer recent verlaten. Hoe onpoetisch is dat?
Ik hoop dat het jou beter vergaat.
Het is simpel, hoor! Je bent dichter of je bent het niet. De beerput nederland is in elk geval nog niet gedicht. Next dichter des vaderlandsch dus! Vandaag nog!
Grafschrift
Hier ligt een humorist.
Hij heeft zich vergist
Simon Carmiggelt -
@pius | 02-11-11 | 00:19
Vorm is alles, beste pius.
Lang geen directe uitwisseling meer gehad overigens. Alles goed?
@tittn | 02-11-11 | 00:24
Het is vrij onleesbaar, toegegeven, maar live voorgedragen door de dichter zelf blijkt het precies de kwaliteit te hebben die ik beschreef.
nrc.tv/video/nrcnu_/article1363856.ece...
Als
ik
een
Griek
was
betaalde
ik
geen
ene
kut
@DANNY3960 | 02-11-11 | 00:30
kwietlende klachtgepiep
Herketn hij zeker, want dat is toch exact wat Nasr doet.
Dmitri Dmitrievitsj | 02-11-11 | 00:20 |
Doet me denken aan een kunstschilder die ik ken. En illusionist. Hij vertelde dat kunst pas kunst wordt als je er maar genoeg over kan lullen. Een strandbal kan kunst zijn als je maar genoeg pretentieuze context praatjes kan leveren. De bal staat voor de planeet, eeuwig in zijn vorm, de kleur staat voor blablabla... etc etc. Nassr's gedicht GAAT nergens over. Het enige wat ik zie heb ik reeds genoemd. Maar die interpretatie is geen prijswinnaar, dus bedacht hij 'toespelingen naar de NL cultuurgeschiedenis'. En alle poezie minners oeh en ah.. Wat DIEP. Poezie hoeft in principe nergens over te gaan, maar daarmee hoor je niet zo'n prijs te winnen.
Al peinzend kom ik trug in den schoolbank.
Man, man, man, ik herinner me dat we het volgende dienden te leren en declameren.
HET SCHRIJVERKE
(Gyrinus Natans)
O Krinklende winklende waterding
met t zwarte kabotseken aan,
wat zien ik toch geren uw kopke flink
al schrijven op t waterke gaan!
Gij leeft en gij roert en gij loopt zo snel,
al zie k u noch arrem noch been;
gij wendt en gij weet uwen weg zo wel,
al zie k u geen ooge, geen één.
Wat waart, of wat zijt, of wat zult gij zijn?
Verklaar het en zeg het mij, toe!
Wat zijt gij toch, blinkende knopke fijn,
dat nimmer van schrijven zijt moe?
Gij loopt over t spegelend water klaar,
en t water niet meer en verroert
dan of het een gladdige windtje waar,
dat stille over t waterke voert.
o Schrijverkes, schrijverkes, zegt mij dan, -
met twintigen zijt gij en meer,
en is er geen een die t mij zeggen kan: -
Wat schrijft en wat schrijft gij zo zeer?
Gij schrijft, en t en staat in het water niet,
gij schrijft, en t is uit en t is weg;
geen christen en weet er wat dat bediedt:
och, schrijverke, zeg het mij, zeg!
Zijn t visselkes daar ge van schrijven moet?
Zijn t kruidekes daar ge van schrijft?
Zijn t keikes of bladtjes of blomkes zoet,
of t water, waarop dat ge drijft?
Zijn t vogelkes, kwietlende klachtgepiep,
of is et het blauwe gewelf,
dat onder en boven u blinkt, zoo diep,
of is het u, schrijverken zelf?
En t krinklende winklende waterding,
met t zwarte kapoteken aan,
het stelde en het rechtte zijne oorkes flink,
en t bleef daar een stondeke staan:
"Wij schrijven," zoo sprak het, "al krinklen af
het gene onze Meester, weleer,
ons makend en leerend, te schrijven gaf,
één lesse, niet min nochte meer;
wij schrijven, en kunt gij die lesse toch
niet lezen, en zijt gij zo bot?
Wij schrijven, herschrijven en schrijven nog,
den heiligen Name van God!"
Guido Gezelle
Daar wordt men als twaalfjarige echt niet goed van.
Zou nasr het kennen?
Moet altijd ff wennen aan het idee dat ik woon in het vaderland van Ramsey Nasr.
Ramses!? Vervloek hem die de naam van mijn voorgangers besmeurt met proza geitenshit. Hij is de zoon van de syphilitische hoer van Babylon, Ghilversom en Ghamsterdham.
Bakito | 02-11-11 | 00:27
Briljant.
@AntiSoof | 01-11-11 | 23:32
Tja haha wat een wereld he! :-)
Maar het is toch triest dat alle religiën/doodsculten die mijn vaderland al meer dan 1000 jaar teisteren afkomstig zijn uit die zandbak des doods die Israël/Palestina heet.
Fuck Jezus!
Aanbid godverdomme je eigen voorvaderen! #kelten #germanen
In plaats van stamvader Abraham die MIJN stamvader niet is.
@Stormageddon | 02-11-11 | 00:17
Kloos verweet Schaepman gebrek aan oorspronkelijkheid door star vasthouden aan traditionele vormen en beeldspraak. Nasr neemt traditionele vormen als uitgangspunt om er vervolgens iets eigens mee te doen. Die traditionele vormen maakt Nasr zich volledig eigen, maar ze blijven altijd een middel.
*proest*
Nog eentje dan. Van Hennie Meijer uit Helmond, voor zijn muze Connie:
Kan nie slape van ut geruft
gesnurk
en de stank van ons Con
Beste wijf op aard
maar toch stink ze
Sorrie
Al bakt de bakker zoveel brood,
Afrika heeft hongersnood.
Al slacht de slager zoveel vee,
de negers redt hij er niet mee.
Vooral Angola heeft het zwaar,
wij sturen Mauro als gebaar.
Het brood eten wij zelf op,
net als alle zoute drop.
Tot potten HAK-groenten aan toe,
en blikjes ingeblikte koe.
Het zal ons smaken, wees gerust,
maar er zijn kapers op de kust!
De illegalen rukken aanstonds op,
het kost ons Nederland de kop.
Ethiek, moraal, het laat me koud,
doe mij een bordje havermout.
Dus lieve Mauro, dag, vaarwel,
ga nu maar weg, en snel.
Dan neem ik nog een pepernoot,
en denk ik aan de hongersnood.
Groetjes Sint & Piet
Dmitri Dmitrievitsj | 02-11-11 | 00:16 | + 1 -
Je bedoelt dit gedicht?
www.kb.nl/dichters/nasr/nasr-droom.htm...
Het is echt de meest pretentieuze rommel die ik ooit gelezen heb, begrijp niet hoe je dat goed kan vinden.
@jojo1956 | 02-11-11 | 00:18
Truste, Jojo.
tittn | 02-11-11 | 00:21
Waarschijnlijk
kan
jij
beter
pijpen
dan
dichten
maar
ik
kan
het
mis
hebben
*nog een Zubrowka inschenkt*
Als ons' moreel voorlichter
Is Ramsey z'n anus dichter
@Reaguurbuis baby | 02-11-11 | 00:16
Toespelingen op de Nederlandse cultuurgeschiedenis zijn het onderwerp van het gedicht. Met dit werk dong Nasr naar de titel dichter des vaderlands.
Zie de link in Dmitri Dmitrievitsj | 02-11-11 | 00:16 (pdf)
Dmitri Dmitrievitsj | 02-11-11 | 00:16
Inderdaad. Maar de a-poetische dogmatici duiden zijn werk puur op basis van de doctrine.
Ik kan het niet mooier maken dan het is.
Zeik is nu eenmaal geen pis;)
gepost op | 01-11-11 | 23:45 | + 0 -
Oef, uit de schoolbanken kan ik me Guido Gezelle herinneren, maar dat is waarschijnlijk een derderangsdichter vergeleken met deze superstar.
Dmitri
Zal ik zeker proberen. Ga nu pitten.
@Dmitri Dmitrievitsj | 01-11-11 | 23:51
Retoriek, meneer. 't Klinkt oppervlakkig allemaal prachtig en het lijkt diepzinnig, maar het betekent welbeschouwd feitelijk helemaal niets.
Ik moet bij dergelijke rijmelarij altijd denken aan de kritiek van Willem Kloos op Aya Sophia van Schaepman. Dat is bijna één op één toepasbaar op Nasr.
(Nog even afgezien van het metrum dat niet deugt.)
@jojo1956 | 02-11-11 | 00:06
Het is wat elitair, toegegeven. Maar neem de moeite eens om de Nasr te lezen. Nasr weet zich taalregisters - ik weet even geen beter woord - als de Rotterdamse straattaal, het Antwerps, een psalm in de Statenvertaling helemaal eigen te maken. Niet als een kunstje omwille van het kunstje, maar als een middel om de associaties die bij die taalregisters horen beter over te brengen.
Ik beschrijf het wat krukkig, maar dat krijg je snel als je poëzie beschrijft.
www.ramseynasr.nl/web/file?uuid=9cb107...
Het eerder genoemde gedicht ik wou dat ik twee burgers was. Naar het einde wordt het wat geëngageerd en dus voor sommigen wat irritant, maar de toespelingen op schilderijen van zeventiende-eeuwse Hollandse meesters in de tweede en derde strophen, de dichterlijke beschrijving van de traditionele calvinistische volksaard in de vierde, dat is toch prachtig?
Bakito
Ben niet zo thuis in de voetballerij.
Dmitri Dmitrievitsj | 02-11-11 | 00:04 |
Dus? Hij maakt een titel die op een andere titel lijkt. Zegt hoogstens dat hij niet origineel is. De titel stelt de context van het gedicht, de interpretatie. En die is op zijn zachts gezegd nogal in zichzelf gekeerd. Een eenzame, teruggetrokken man die op redding en betere tijden hoopt. Nou, dat heeft hij tenminste voor elkaar. Maar als dichter des vaderlands nogal klinkend als een klap in vaderlands gezicht.
BOEM deed Nasr
Ja hij was'r
Ik ben een zeer positief mens, maar elke keer dat ik het braakhoofd van Ramsey Nasr moet zien met zijn befsik dan wordt het leven grauw.
Waarde vrienden! De mens is de mens een loopvogel.
Omdat het wild voornamelijk s nachts trekt en het dan
moeilijk waar te nemen is, worden niet de dieren geteld,
maar hun voetsporen.
(H.H. ter Balkt)
*out*
Spleen
www.scholieren.com/werkstukken/6207
@jojo1956 | 02-11-11 | 00:08
Dan is Messi ook elitair...
Zie jij liever Lurling?
@Bakito
Te elitair. Hou meer van Drs. P.
Dmitri
Jawel, maar ik vind het te elitair. Ik houd meer van Sinterklaasgedichten...
@Reaguurbuis baby | 02-11-11 | 00:01
Spleen
Ik zit mij voor het vensterglas
onnoemlijk te vervelen.
Ik wou dat ik twee hondjes was,
dan kon ik samen spelen.
Dmitri
Dat is jouw goede recht om dit te menen. Sympathiek dat je niemand haat trouwens!
@jojo1956 | 02-11-11 | 00:00
Wel eens iets van 'm gelezen?
@Reaguurbuis baby | 02-11-11 | 00:01
Het is een toespeling op Bomans' "Ik wou dat ik twee hondjes was, dan kon ik samen spelen."
@jojo1956 | 01-11-11 | 23:54
Haten doe ik niemand. Hun rijmelarij heeft heus kwaliteiten, het is alleen mijn smaak niet.
@pius | 01-11-11 | 23:54
ook hij vol liefde
had de taal met zijn handen
willen verbrijzelen als hen
alleen op andere wijze
Dmitri Dmitrievitsj | 01-11-11 | 23:51 |
LOL die laatste titel zegt veel! Dus alles in gedicht gaat feitelijk over hemzelf. Zegt dat alleen met zichzelf hij wil samenleven. Dat wordt verkozen tot dichter des vaderlands? Hopelijk zegt dat weinig over het vaderland.
Nasr is een dichter van en voor de intellectuele Amsterdamse grachtengordel en NIET van en voor het Vaderland! Het is ongetwijfeld een linkse actie geweest hem vorig jaar op het Nederlandse dichtschild te heffen.
@tittn | 01-11-11 | 23:51
Ik weet nog wel een leuke vent voor heur.
www.athenaeum.nl/dynamic/images/Boekva...
@tittn | 01-11-11 | 23:51
Zeker irritant.
Ik zag ook nog dat ze ooit correspondent is geweest. Dat kan toch niet? Ze verkondigde enkel extreem-linkse standpunten.
@mezelf | 01-11-11 | 23:53
ook dan = dan ook
Van
Ramsi
nasr
krijg
ik
een
harde
plasser
maar
ik
ben
dan
ook
geen
lasser
Dmitri
Ja, dat zeggen alle mensen die ook Toon Hermans, Nel Benschop en Simon Carmiggelt haten...
@tittn | 01-11-11 | 23:51
Beugelbekkie?
@Sjors W. | 01-11-11 | 23:32 | + 2 -
Mooi gezegd, maar sinds wanneer moet je "de bagage" hebben om je over n'importe pas welke kwestie ook dan uit te laten?
@jojo1956 | 01-11-11 | 23:43
Driek van Wissen schreef sinterklaasgedichten.
Christus wat is die Ingeborg Beugel bij P&W irritant zeg, je zal er maar mee getrouwd zijn.
tittn | 01-11-11 | 23:03
Sjors W. | 01-11-11 | 23:32 |
et al.
...
en dit is mijn gedicht, komt u binnen
let niet op de galm, wees niet bang
laat ons beginnen in leegte
welkom in mijn krater van licht
ooit kwamen wij samen, u en ik, weet u nog
koel leefden wij op in de glans van een roemer
onze schaduwen als helder kristal
onze roem even terloops als de lichtval
op de brief van een windstille vrouw
goudbestoft waren wij
bleek, bijna doorschijnend van liefde waren wij
wij loken de ogen voor de ander
...
De eerste strophen uit "ik wou dat ik twee burgers was
(dan kon ik samenleven)"
het gedicht waarmee Nasr zich kwalificeerde voor de functie dichter des vaderlands.
Ramsey Nasr is de beste levende Nederlandse dichter.
Bakito jatte van DE DICHTER!!!
www.kunststaatopstraat.nl/pagina6.html...
Nasr hoe? Is dat iemand die ik betaal via de blauwe envelop?
jojo1956 | 01-11-11 | 23:45
Leuke link. Daar komen tenminste dichters van naam in voor en wordt die Nasi slechts zijdelings genoemd. En terecht.
@ Bakito | 01-11-11 | 23:44
ROFL. Stug volhouden, hè?
@gepost op | 01-11-11 | 23:47
Zekers.
@Bakito | 01-11-11 | 23:44
Wederom, zeer poëtisch.
Ook weer gejat?
Het loopt nog niet echt storm met die soeps. Of is Dreetje al naar bed?
Stormageddon | 01-11-11 | 23:42
Nou zou ik kunnen beginnen over het feit dat op MIJN toetsenbord de S heel dicht bij de K zit, maar dan val ik onmiddellijk door de mand. Ik geef dus nog voor de lunch toe: dat ik dacht dat hij Dries heette.
nl.wikipedia.org/wiki/Driek_van_Wissen...
@DANNY3960 | 01-11-11 | 23:42
Zeker wel, al woon je hier niet meer. Het merendeel hier heeft geen idee wie de "Dichter des Vaderlands" is.
@Traxor | 01-11-11 | 23:35
laten we eerlijk zijn
als beest zijn we totaal mislukt
ik zie mij daar nog staan
op een savanne zonder uitvlucht
in het volle licht der dieren
een mond vol tanden
heel modern, heel gênant
Graaf van Egmont
ja, dat is waar ook. Hersenbloeding tijdens vakantie. Driek was de beste, want simpel, humoristisch en duidelijk en voor het ganse volk!
@Graaf van Egmont | 01-11-11 | 23:41
Dries? Was dat de tweelingbroer van Driek?
Oei, ik heb geen flauw idee wie die meneer is. Hoor ik hier nog thuis?
jojo1956 | 01-11-11 | 23:37
Dries van Wissen ging deaud. God wat mis ik Dries
Ik snap uberhaupt niet dat iets dat Rames Nasi heet dichter des vaderlands is.
Ligt het aan mij, of staat die pratende koeienkudt op de foto's vaak met zijn arm omhoog een hitlertje te onderdrukken?
Niet gestemd, miste de optie allen even zuur en negatief.
@ He pik | 01-11-11 | 23:30
Omdat het hier toch over taal gaat: zou je de term 'Zwitsal' willen vermijden? De juiste functie omschrijving is 'Junior Content Manager'.
Mijn God! De zoon van een Palestijn als DE dichter des Vaderlands. Arm Nederland. Waar is het misgegaan?
Traxor | 01-11-11 | 23:35 De Mary Dresselhuysprijs gewonnen.
Nou. Ga d'r maar aan staan.
@zeg maar jansen | 01-11-11 | 23:34
Zonde van de benzine. Misschien zou het voor faalhaas Nasr beter zijn om gewoon boem te gaan doen in Hebron ergens. Met een beetje geluk beschadigt hij enkel een paar klinkers en de gevel van de lokale kapperzaak, zonder slachtoffers.
Wie is trouwens dat blonde wijf met die grote bek bij P&W?
brutus68 | 01-11-11 | 23:31 | + 0 -
Ingeborg Beugel volgens mij.
@Traxor | 01-11-11 | 23:35
LOL! He fooled me...
@ gepost op | 01-11-11 | 23:25
Tòch even googlen, dacht ik. En jawel:
www.kb.nl/dichters/nasr/nasr-02.html
Laat dat maar aan Bakito over ;-)
dlseth_ | 01-11-11 | 23:33 Jerrycan benzine en een aansteker.
Ik ken wel de overleden personen cabaretier Ramses Shaffy en oud president Nasser, maar deze man. Dichter des Vaderlands... Tja.
@pielewaaier | 01-11-11 | 23:31
Dan zijn er nog zat manieren om jezelf gelukkig te maken zonder je matige bek via de media door andermans strot te rammen. En als het echt niet wil, een stuk touw + krukje.
Hanxie | 01-11-11 | 23:32 Waterlooplein, een kraampje met een kristallen asbak.
zeg maar jansen | 01-11-11 | 23:25 |
Weet jij waar die Parsons ergens uithangt? die gast heeft de kristallen asbak van mijn tragisch verscheiden opoe zaliger gejat.
@ emtee | 01-11-11 | 23:13 | + 0 -
Het is wel iets meer dan dat. Nasr is een typisch exponent van gymnasium/toneelschool oid naar dichter, naar opiniemaker.. vervolgens vanuit het abstracte naar de werkelijkheid kijken, daar fraaie moeilijke termen tegenaan gooien..
Hij wordt nu gepakt vanwege het dedain, zijn air, niet omdat hij iets naars over de PVV heeft gezegd. Het is als het ware een oeuvreprijs.
Nasr is een voorbeeld van iemand die zijn inzicht over 'de samenleving' wil delen, en daar jammer genoeg ook een podium voor heeft. Hij bemoeit zich met kwesties waar hij - en velen, ik ook - de bagage niet voor hebben, en juist omdat hij dat niet door heeft wordt het een tikkeltje pathetisch. Dat gebrek aan relativeringsvermogen, het feit dat hij schijnbaar denkt dat hij dit wel kan behappen, maakt dat ik persoonlijk me sterk aan hem erger.
@wakkere_nederlander | 01-11-11 | 23:10
Is zijn vader een palestijn? En die is de dichter des Vaderlands? Een Palestijn? Ja, ja. Jezus! Die woonde ook in Palestina ;). Maar, evenzogoed, wat een wereld hè?
Wie is trouwens dat blonde wijf met die grote bek bij P&W?
dlseth_ | 01-11-11 | 23:25 | + 0 -
Arme Nasr... hij zal het wel nooit goed kunnen doen bij u.En verder moet iedereen zich volgens u toeleggen op zijn specialiteit?... een ramp voor de all-rounders... en als je nu helemaal geen specialiteit hebt?
@zeg maar jansen | 01-11-11 | 23:25
Die asbak is vast nog wel heel, hoor. Misschien een licht beschadigde hoek, no biggie.
Wat is er met de zwitsals aan de hand? er zitten er ineens een paar mondige tussen.
Wat mij betreft mag van Rossum uit het lijstje geschrapt, hij heeft een enorme berg humor (ok cynisch, moet je van houden) en hij praat niet echt peop.
Politiek is hij (voor een pvda-er)redelijk conservatief en liberaal, dus valt ie best wel mee.
Maar vooral zijn hoorcolleges zijn zeer luisterwaardig, ik geniet er regelmatig van.
Luistertip "Geschiedenis in het groot" zeer leerzaam en humorvol.
Ramsy Nasr
Idealist, dichter, harlekijn
Synoniem voor rechtvaardigheid
want zijn vader is een Palestijn
zeg maar jansen | 01-11-11 | 23:25 Herstel, Parsons.
Hanxie | 01-11-11 | 23:23 | + 0 -
Bedankt voor de tip.... kan ik die van mij nog wat uitbreiden.
Hanxie | 01-11-11 | 23:23 Parsoons keek daar ook altijd naar. Zit nu al maanden zonder tv en kristallen asbak.
@pielewaaier | 01-11-11 | 23:20
Van het gemaakte wereldje dat 'de media' op ons projecteert niet veel mensen. In mijn priveleven daarentegen ken ik wel genoeg mensen die ik in alle eerlijkheid zou neerzetten als positief, optimistisch, welwillend...
En nasr zou het goed doen bij mij als hij gewoon zichzelf toelegt op z'n specialiteit. Wat dat is weet ik niet, maar het is in ieder geval geen dichter des vaderlands spelen.
@Bakito | 01-11-11 | 23:10
Plusje. Da's echt wel mooi, ongeacht de onzin die het blijkt te zijn na nadere beschouwing.
Oh my godjes aller hemelen!? Bij P%W zit weer zo'n ziek 'links' wijf dat de naam Wilders niet kan uitspreken zonder een hele trits beledigende bijvoegelijknaamwoorden te bezigen. Zielig volk op 1.
@emtee | 01-11-11 | 23:13
Voor de record, mocht u mijn reactie als verontwaardiging kwalificeren dan wil ik u er op wijzen dat mijn verontwaardiging geheel gericht is aan het NRC, die deze ½ Palestijnse sneuneus de titel 'Dichter Des Vaderlands' heeft toegekend.
Verontwaardigd ben ik allerminst over het vk artikel van Ramsey. Eerder gefascineerd.
kapotte_stofzuiger | 01-11-11 | 23:01 Ik zie dat ik hetzelfde euvel heb.
Nou ja, moeten ze maar niet zoveel op elkaar lijken.
dlseth_ | 01-11-11 | 23:08 | + 0 -
Wanneer zou iemand als Nasr het goed bij u kunnen doen?.. geeft u eens een voorbeeld van iemand die bij u hoog zou scoren in een poll over de positiefste Nederlander?
Bij Pauw en Witteman op de dag van de beëdiging van het kabinet Mark Rutte uitmaken voor hoer en dan klagen dat mensen negatief over je zijn op het internet, dan ben je echt een sukkel. Hij is het niet eens waard om je er verder over op te winden.
emtee | 01-11-11 | 23:13 | + 0 -
Heb je het stuk wel gelezen? En ik ben echt geen PVV-aanhanger.
oeioei wat een verontwaardiging alleen omdat Nasr zich kritisch uitlaat over de PVV?? Rechtse rakkers.
(of zoiets, rijmelaars zijn nogal lastig te volgen).
Neuh, Nasr is niet lastig te volgen, ligt aan eerder jou van Rossem. Had je maar na je LBO'tje moeten doorstuderen...
Als je vader een Palestijn is dan is Nederland nooit je vaderland en mag je nooit de eretitel 'Dichter Des Vaderlands' krijgen.
En als je de ironische GeenStijl-humor niet kunt waarderen/begrijpen dan snap je de Nederlandse oer-cultuur niet en ben je dus gewoon een Palestijnse domoor/kunstgek.
'Dichter Des Vaderlands' pffff!
De hemelen beweeg ik. Ik verzet
De bergen die mij tegenstaan naar elders.
@Turambar | 01-11-11 | 23:05
Het is een palestijn; eentje die te lui is om volgens goed palestijns gebruik in een Israelische stad dood en verderf te zaaien. En dat komt mooit uit, want als geboren jodenhater met een luie insteek ben je in de NL cultuurwereld meer dan welkom.
Ook echt een Nederlandse naam. Komt ie uit de Achterhoek? Wat mankeert er aan gewoon een NL dichter des Polderlandschaps?
Kijk even in dat artikel in de VK naar rechts en lees over Cas Spijkers. Lijkt mij interessanter dan alles dat ooit over Ramsey Nasr geschreven zou kunnen worden.
Nasr mag niet eens in de schaduw staan van de andere dichters des vaderlands, Gerrit Komrij en Driek van Wissen. Pure linkse propaganda, "Geenstijl is een afvoerputje"... Ik zal het tegendeel bewijzen, goede dichters naar mijn mening: H.W. Auden, Robert Frost, Rabindranath Tagore, Edgar Allen Poe, en zelfs Annie M.G. Schmidt, mensen die gewoon met poëzie mooie kunst wilden maken, in plaats van gvd alleen maar een hijgerig links politiek statement te willen maken zoals jij dat doet.
Bevlogen van aard, kennis ongegeven. Opinies van gevoel, persoonlijk bedreven. Weet van alles is zijn idee maar een naam, algemeen bekend, vergeten. In zijn hoofd de wereld een open boek, eenzaam aan de zijlijn bekeken. Onwetend van menselijke aard en subjectiviteit projecteren het eeuwig gegeven. Wat niet past in Nassr's hoofd immer vijandig bejegend. Mensenvreemd en valse nederigheid bedienend, zijn ware arrogantie van verhevenheid vergetend. Omgedraaide wereld ten top, in zijn hoofd wijsheid onvervreemd verkregen. Zo klein als hij waarlijk is, het tegendeel voortlevend.
Probeer ook maar eens wat. Kan vast niet moeilijk zijn als Nassr het kan.
Einde van de Domheid | 01-11-11 | 22:53
Natuurlijk, God!
@zeg maar jansen | 01-11-11 | 22:57
Zijn vader is een Palestijn.
@zeg maar jansen | 01-11-11 | 22:57
Duidelijk, op de een of andere manier was ik in de war met die regisseur: Nasrdin Dchar
(gelet op de naam, kan niemand mij dat kwalijk nemen).
kleuter leuter Greet stond ook niet in de poll
@tittn | 01-11-11 | 22:39
Ik wacht nog steeds op positief nieuws van van Rossum; het is te herkennen aan het zwarte randje.
kapotte_stofzuiger | 01-11-11 | 22:56 Geboren in Rotterdam op 28 januari 1974.
Huh? Het is helemaal geen Marokkaan ("Nasr").
*Nederlands nieuws toch uit wat meer bronnen gaat halen*
Ach, Nasr is helemaal niet zo negatief, maar alles wat hij denkt en zegt komt zo negatief uit zijn bek en/of pen. Het is meer een probleem van expressievaardigheid dan van negativisme. Ik zie mezelf met Ramsey nog wel aan de toog hangen en een gezellige avond hebben.
Met iemand als Thomas von der Dunk is dat godsonmogelijk. Dat is meest weerzinwekkende, irritante, onnadenkende, haatdragende, verzuurde en achterlijke idioot die er in Nederland rondloopt. Die man is niet gewoon negatief, maar een wandelende neerwaartse spiraal. Het is een walgelijk sujet. U wilt bewijs? Dat heeft de Nederlandse publieke omroep recent al gegeven. (Tip vóór het kijken: teiltje klaarzetten).
beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/...
Ramsey Nasr , de negatiefste azijnplasser.
Al had Nasr wel wat zichtbaarder mogen zijn als dichter des vaderlands, het is zeker niet de meest negatieve Nederlander. De meest negatieve Nederlander is een intrigant, iemand die mensen tegen elkaar opzet, iemand die altijd in het middelpunt van de belangstelling moet staan en over wie altijd gesproken moet worden.
(En die trien met haar terug naar draadjesvleesprogramma is het niet!)
Ik mis Van Rossem in de poll... hij kan alleen maar negatieve afzeikstukjes schrijven over niet-rechtse mensen.
Hé. Er komen steeds vreemdere namen zónder Zwitsie in beeld. Raar hoor. Godverdeju. Men is hier dus niet als mens, maar als godvergeven idee? Flikker op!
driekeernee | 01-11-11 | 22:48 Het enige waar ie echt bekend mee werd is dat vers over dat fokkingt gouden kalf.
En dat rijmde niet eens.
Trouwens, Opsporing verzocht had vanavond weer een aanzienlijk hoog Finnen gehalte. Misschien heeft Ramsey Nasr een diagnose?
@ AntiSoof | 01-11-11 | 22:45
Een gedicht
Dat
Rijmt
Heeft de poëzie niet
Van een gedicht
Dat
Niet rijmt
Een rijmpje
In het licht
Van
De eeuwigheid
Dicht
De poëzie
*dringend naar toilet moet nu*
Ramsey Nasr is een topdichter. Een absolute woordkunstenaar. Respect!
En toch vond ik hem in 'De Enclave' best wel goed iemand die zijn hele familie is verloren in de Balkan-oorlog spelen. Dat is toch weer positief
Uit de bundel jong geleerd de gedigt 'Oud gedaan'.
Oud gedaan.
Jong geleerd is oud gedaan,
zoals de jongen piepen, zo zingen de ouderen.
Dát des Soefi's wijsheid,
Dát is de school van kleverig gedoe, dus plakken.
Een gereformeerde noemt het woord beklijven,
Dat is net zoiets als plakkende oude wijven.
Stamp de tekst er van jongs-af-aan in,
En zelfs de grootste bruut krijgt alzo zijn zin.
Want weet, je hoofd is leeg als nix
Maar een wijf die doet het fix-
en, zo maar.
.
Punt.
Zeur toch niet zo over die Nasr. Jullie zijn zelf negatief. Zeiksnorren.
'binnenrijmer'
Die mag ook bij de nominaties van 2011!
Mea Culpa Gump | 01-11-11 | 22:24 Alles eigenlijk.
Mea Culpa Gump | 01-11-11 | 22:24 Dom.
Mea Culpa Gump | 01-11-11 | 22:24 Vadsig.
Mea Culpa Gump | 01-11-11 | 22:24 Dik.
Maarten van Rossum, period. Nog nooit één positief woord van die man gehoord.
vindead | 01-11-11 | 22:26 Die van dat fokking gouden kalf. Die Nederland ervaart als een voor hem vijandig land terwijl ie met twee handen uit de subsidieruif graait.
Die kun je gerust negatief noemen.
Ik wil de fotofuckvrijdag terug! Doe het zelf gein en venijn in full color.
Joh, die gozer boeit toch helemaal niet. Laat 'm lekker in z'n eigen hoekje pruttelen. Danwel in sop gaarkoken.
Nou moe. Dat duurde lang voor GS met een antwoord op die Arabirische mafketel aan komt waaien.De Die kastraat Nasr weet vanwege zijn eigen moslimse kleingeestigheid en rancune niet veel beter te doen en dichten dan wat alle 'linkse' landverraders al sinds 1970 doen. Nederlanders en Nederland beledigen.
@Illume | 01-11-11 | 22:28
Zou er dan niet als antwoord in de poll moeten staan:
- Dat dikke wijf uit de Loft-film
Mea Culpa Gump | 01-11-11 | 22:24
Meneer heeft nooit Loft gekeken?
Ramsey wie?
Wat is er eigenlijk mis met ''dat dikke wijf uit de plus-reclame''?
Leuk te weten dat die polls vanaf vandaag serieus genomen lijken te worden. Ik zal hem vanaf nu dan ook serieus invullen...
REAGEER OOK