Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De Zaak Anil R. Een getuigenverklaring

mugshotramdas.jpeg We vonden het maar een raar verhaal, die column van Anil Ramdas waarin hij uit de doeken deed hoe hij in onze verharde haatsamenleving in de boeien werd geslagen en in de kerkers onder Utrecht Centraal werd gegooid, enkel omdat hij een conducteur voor Geert Wilders uitmaakte. Maar één telefoontje naar de Spoorwegpolitie maakte duidelijk dat Anil R. zijn ervaring nogal zwaar aangezet had. Twee uurtjes wachten tijdens een aangifte van belediging, that's all. Toch wringt het verhaal. Je wordt in Nederland niet gearresteerd voor één opmerking naar dikhuidige conducteurs, zeker niet in een dure luxetrein als de ICE van de Frankfurter Buchmesse naar Utrecht. Dus terwijl Ramdas er bij Dit is de Dag een maatschappelijke discussie van probeerde te maken (iets over hoofddoeken, Marokkanen en gelijke behandeling), lazen wij in de verklaring (PDF) van NS aan DIDD iets over 'oeverloze discussies' en 'herhaaldelijk uitschelden'. En toen kregen wij mail. Van ene Treinreiziger X. Die bij Ramdas in de coupé zat. Of het de volledige waarheid is? Geen idee. Maar dat probleem hebben we met het relaas van Ramdas ook. Lees het dus maar als een column. Of desnoods als satire. Waarschuwing: mogelijk schadelijk voor uw vertrouwen in 'fatsoenlijke' mensen. Geachte heren van de redactie van Geenstijl, Vandaag nam ik kennis van de berichtgeving over Anil Ramdas op uw website. Ik heb uw artikel daarover met interesse gelezen, temeer omdat ik meen getuige te zijn geweest van dit voorval. Ik was in hetzelfde treinstel aanwezig en hoewel de lezing van de heer Ramdas (die mij verder geheel onbekend is) niet strookt met hetgeen er werkelijk is gebeurd, kan ik mij niet voorstellen dat twee soortgelijke incidenten in hetzelfde treinstel hebben plaatsgevonden. De ICE van Frankfurt naar verschillende Nederlandse steden is op een normale zondagavond een vrij drukke maar verder rustige (qua gedrag van passagiers) trein. De conducteurs die hierop werken, zijn nauwelijks te vergelijken met normale conducteurs, maar meer met stewards. Ze zijn hulpvaardig, werken efficient en spreken hun talen. Passagiers op deze trein hebben in Duitsland (vrijwel) allemaal een gereserveerde zitplaats. Daarmee ontstond het probleem. In Keulen stapte een Duitse (zaken)man in. Hij zocht zijn gereserveerde plek, maar trof daar een vrouw in Nijab aan die luidruchtig in het Arabisch zat te bellen. Het lukte hem niet de vrouw te overreden om te vertrekken. De vrouw leek de man niet te verstaan/begrijpen. Hij schold de vrouw uiteindelijk in het Duits uit (het ging over varkens en moslims). Omdat er verderop een lege zitplaats was, besloot de man daar maar te gaan zitten. Met het schelden was de woede van de heer Ramdas gewekt. Die bitste de man wat toe in het Duits. Meneer Ramdas gedroeg zich vervolgens onrustig. Hij liep een aantal malen schichtig om zich heen kijkend heen en weer door de coupe. In Duisburg bleek de Duitse man op een gereserveerde stoel van iemand anders te zitten. Die persoon vroeg of de man wilde opstaan, wat hij dan ook prompt deed. Vervolgens sprak hij geruime tijd met de conducteur. Die heeft de man (naar ik aanneem) naar een zitplaatst in een ander rijtuig verplaatst. Toen de trein al geruime tijd de Duits-Nederlandse grens was gepasseerd, kwam de conducteur terug om alleen de moslima om haar plaatsbewijs te vragen. Zij zei niets, maar liet wel een gelamineerd stukje wit papier met wat tekst en het logo van HTM erop zien - ik heb zo'n kaartje eerder gezien in de Intercity Brussel (ook toen getoond door een vrouw in Nijab), tot mijn verbazing werd het toen geaccepteerd als geldig plaatsbewijs. De conducteur gaf ditmaal echter aan dat het geen geldig plaatsbewijs was. Op dat moment was meneer Ramdas al zichtbaar woedend in het gangpad gaan staan. Dat de vrouw deed alsof ze niet kon praten, irriteerde de conducteur. Hij sprak in verschillende talen op de vrouw in, maar die gaf geen krimp noch een geldig plaatsbewijs of ID-kaart. Uiteindelijk kwam er de volgende woorden: "jij raciest". Dat was het teken voor meneer Ramdas om zich ermee te gaan bemoeien. Hij schold de conducteur onder andere uit voor 'Hitler', 'nazi', 'kampbewaarder' en inderdaad ook voor 'Wilders'. De conducteur gaf eerst wat lacherig aan dat hij dat niet accepteerde, waarna Ramdas de boel nog eens herhaalde. Daarop reageerde de conducteur wat strenger. Nog geen twee minuten later ontkende Ramdas, in een van zijn zijde volstrekt onredelijk gesprek met de conducteur, de woorden gebruikt te hebben en zocht hij daarvoor steun bij medepassagiers. Die probeerden zich afzijdig te houden, omdat naar ik aanneem, voor iedereen duidelijk was dat de conducteur er gewoon boven stond en bezig was met deescalerend handelen. Hij deed het keurig en heeft denk ik besloten de vrouw op dat moment geen boete te geven, omdat de boel dan weer zou escaleren. De conducteur verdween en vervolgens hebben de moslima en meneer Ramdas gewoon in het Nederlands (wat de vrouw daarvoor schijnbaar niet kon) kort met elkaar gepraat. Vlak voor station Utrecht kwam een andere moslima vanuit een andere coupe de vrouw in Nijab ophalen. Zij werden in Utrecht (waar ik ook uitstapte) door de (spoorweg)politie op het perron aangehouden. Dat dit ook met meneer Ramdas is gebeurd, is mij niet opgevallen. Het kan in elk geval niet zoveel onrust hebben opgeleverd als de aanhouding van de gillende moslima's. Ik hoop dat ik jullie hiermee enigszins duidelijkheid verschaf over hetgeen er werkelijk is gebeurd. Met vriendelijke groet, Treinreiziger X

Reaguursels

Inloggen

Vertrouw dat enge mannetje nog voor geen roepia.
Voor je het weet heb je een kris in je rug.

Geheimrat Schultz | 27-10-11 | 08:41

-weggejorist-

frnas | 26-10-11 | 10:47

Apartheid was zo slecht nog niet. Aparte wagons voor aparte bevolkingsgroepen levert dit soort problemen niet op.

Iambetter | 26-10-11 | 09:59

moslims gedragen zich meer en meer als bezetters.

sprx | 26-10-11 | 08:12

wakkere_nederlander | 25-10-11 | 23:33
Shoot the messenger, ik weet het.

Oerkoendoe | 26-10-11 | 05:14

Ik wijs er maar even op dat het nette moslima's volgens de saudische zeden niet zomaar onbegeleid in een trein mogen gaan zitten. Ze moeten altijd begeleid worden door een familielid. Ook mag een nette moslima niet zomaar met een wildvreemde man praten, dat is voldoende om gegeseld te worden.

Als je dus een niqab wil dragen, dan gedraag je je ook maar als een nette moslima, anders ben je gewoon, en ik citeer hier de Saudi Arabische zedenpolitie, een KUTHOER.

Niet geloven? Kijk maar na.

Dubbele Halve Zool | 26-10-11 | 01:08

Oerkoendoe | 25-10-11 | 12:30 | | Reageer+ | -125
WOW met 1 comment minkuddo topper!
*petje af*

wakkere_nederlander | 25-10-11 | 23:33

Ramdas in seinem a****

cat22 | 25-10-11 | 22:03

Jaypelsteeltje | 25-10-11 | 20:29 |
Hoogstwaarschijnlijk iemand die ook vanwege literaire aangelegenheden op de Buchmesse was. ;-)

WirMachenMusik | 25-10-11 | 21:16

Korsakoff lijkt mij de meest plausibele verklaring in dit geval. (bij Ramdas dan). Ook confabuleren hoort daar bij en glashard liegen, hoewel dit laatste onderdeel van Korsakoff kan zijn. Nogmaals jammer dat Ramdas niet aan een blaasproef werd onderworpen.

xavier | 25-10-11 | 21:08

Mijn complimenten overigens voor de ingezonden brief, uitstekend gesteld!

Jaypelsteeltje | 25-10-11 | 20:29

Heeft Oerkoendoe - wellicht licht sarcastische humor - of was het serieus bedoeld?

Jaypelsteeltje | 25-10-11 | 20:28

binnenkort bij de verschillige vara:
ramdas the movie.
voorprogramma TNOH(the niqaab of holland.)
ik zeg eet meer varkensvlees

cooleman | 25-10-11 | 18:46

wat mij al zo opviel in het oorspronkelijke stuk van Ramdas: hij zegt zelf dat hij niet hoorde waar het gesprek tussen die vrouw en de conducteur over ging en tóch ging hij zich ermee bemoeien. tja... lijkt me tamelijk symptomatisch voor Ramdas, je ergens mee bemoeien zonder dat je weet waar t over gaat :-)

relax-ff-man | 25-10-11 | 18:02

-weggejorist-

beacontrictor | 25-10-11 | 17:46

-weggejorist-

beacontrictor | 25-10-11 | 17:40

El Presidente | 25-10-11 | 15:57 |
Goed voorbeeld doet goed volgen. Nuweira Youskine meldt dat meneer Ramdas haar 's morgens om half zeven een SMS stuurde met de mededeling 'Ik zit in de gevangenis'. Welnu, het staat vast dat hij niet in de gevangenis heeft gezeten en het staat ook vast dat hij tot iets na tweeën in een wachtruimte op Utrecht Centraal heeft gezeten en daarna dus kon gaan en staan waar hij wou.
Ze weet ook nog te melden: "Toen Ramdas wou overstappen, stonden er een paar forse exemplaren van de spoorwegpolitie klaar om hem op te vangen. Onder spoor 7 te Utrecht Centraal bevindt zich wonderlijkerwijs een heuse cel om spoorwegonverlaten vast te houden."
Ik neem aan dat de overstap naar de boemel inderdaad op Utrecht Centraal was.
Als Ramdas dan inderdaad de waarheid spreekt en een en ander zich in die boemel heeft afgespeeld, dan moeten we concluderen dat hij door de spoorwegpolitie elders is opgepakt en vervolgens is teruggebracht naar Utrecht Centraal. Lijkt me sterk, maar het kan. Is na te trekken.
Of het zou zo moeten zijn dat Ramdas dus helemaal niet in Utrecht in de wachtruimte heeft gezeten maar elders. Is na te trekken.

Schoorsteenveger | 25-10-11 | 16:30

Toch gaat dit voorval veel verder dan een relletje. Waarom is de conducteur een racist? Waarom als hij een moslima naar zn kaartje vraagt discrimineert hij dan automatisch of zelfs maar aanspreekt? Waarom zal de moslima DAAROM ook geen vervoersbewijs NODIG hoeven te hebben? In een rechtsstaat worden gewone handelingen dus NIET meer op basis van een werkende samenleving genomen maar op basis van vermeende schending van zaken die daar niet toe doen, waarvan Ramdas gebruikt maakt. Derhalve bestaan de begrippen waarin hij denkt NIET maar worden gecreeerd door de rechtsstaat dmv het gelijkheidsprincipe en haar aannames en betekent dus ook automatisch dat het land waarin dit gehanteerd wordt NIET meer bestaat, het linkse U(E)topia. Ramdas bewijst het zelf, waarom heeft hij anders een zoon???

zoisut | 25-10-11 | 16:20

@sjaakdeslinksesul | 25-10-11 | 12:53 ,
dit lijkt me een aardige samenvatting van deze 'problematiek' .

@El Presidente | 25-10-11 | 15:57 ,
reiziger X geeft dan ook duidelijk aan:
'Vlak voor station Utrecht kwam een andere moslima vanuit een andere coupe de vrouw in Nijab ophalen. Zij werden in Utrecht (waar ik ook uitstapte) door de (spoorweg)politie op het perron aangehouden. Dat dit ook met meneer Ramdas is gebeurd, is mij niet opgevallen.'

vander F | 25-10-11 | 16:19

Alleen de internationale trein heeft stoelnummers. Als je werkelijk vaak met die trein zou reizen, zou je weten dat je daarvoor helemaal geen kaartjes koopt bij de automaat, maar die online besteld of koopt bij een loket. Je verhaal slaat dus als kut op Dirk.

Doldwaas | 25-10-11 | 16:14

Tja waarom heeft Anil zijn mobieltje niet gepakt. De pakkans je zelf in de hand.

R. Skickr | 25-10-11 | 16:11

@ El Presidente | 25-10-11 | 15:57 
dus dan moet hij wel de waarheid spreken? Het is toch op zijn minst een ongelofelijk wat de heer R. uitkraamt? En op een aantal punten feitelijk onjuist.

R. Skickr | 25-10-11 | 16:07

Nice work Treinreiziger X!
Diederik ook een jaartje treinconducteur
om het laatste restje links gedachtengoed er uit te filteren?!
Over een paar jaar zitten die gillende Moslima's
ook in een trein!

SpekJood | 25-10-11 | 16:05

@ El Presidente | 25-10-11 | 15:57
Onzin. Zoals Ramdas nota bene zelf zegt: "Ik kwam met de trein uit Frankfurt, waar ik de Buchmesse had bezocht. Om tien uur ’s avonds zou ik overstappen op de stoptrein naar Breukelen, waar mijn zoon mij zou
afhalen met de auto."

Hij zóu (sic) overstappen, maar is er dus nooit aan toegekomen door dat akkefietje in de ICE. Het verhaal van treinreiziger X sluit als een bus.

Ivoren Toren | 25-10-11 | 16:04

Zoals al door een paar reaguurders werd aangehaald heeft Ramdas in elke verklaring gezegd dat het voorval gebeurde toen hij net in de stoptrein naar Breukelen was gaan zitten en niet in de ICE. Hij is daar erg consequent in. Ik denk dan ook dat het verhaal van de anonieme reiziger uit de welbekende dikke duim is gezogen, wetende dat Geenstijl het triomfantelijk zal plaatsen en alle reaguurdertjes lekker over Ramdas heen gaan zeiken. Iemand is vandaag goedkoop aan zijn trekken gekomen...

El Presidente | 25-10-11 | 15:57

Keurig verslag trouwens.

Kamervraag | 25-10-11 | 15:56

Het verhaal van reiziger X klinkt het meest aannemelijk van alle varianten die ik nu gelezen heb.
Gewoon omdat ik uit ervaring weet dat dat tuigh zich negen van de tien keer op de beschreven manier gedraagt.

Beëlzebul | 25-10-11 | 15:40

Die gozer loopt dus gewoon de boel te fuckuh.

Karel7846 | 25-10-11 | 15:23

-weggejorist-

Grimbek | 25-10-11 | 15:14

LOL die ramdas heeft zich duidelijk vergist. Dit is geen NS conducteur. Maar 1 van de DB. En een duitser pikt dat mocro gedrag niet. En terecht. Jammer dat niemand het opgenomen heeft. In z'n situatie zet ik de camera altijd aan LOL.

BigBangNeverHappened | 25-10-11 | 15:02

Lezing Ramdas vernomen - Hmm... 't zal toch niet waar zijn?
Lezing Spoorwegpliesie vernomen - Klinkt al wat minder raar.
Verhaal hierboven vernomen. Ah... klinkt uiterst plausibel.
-----
afgedane zaak.

Fappo de clown | 25-10-11 | 15:02

Namens wie zijn deze twee brulapen nou eigenlijk precies aan het woord.
Greetje Duisenberg | 25-10-11 | 14:04

Ter meerdere eer & glorie van zichzelf.
Het klopt helemaal wat je verder zegt. +1

You-On-A-Gin | 25-10-11 | 15:01

Leuk, wat er vandaag de dag allemaal boven water komt als er een platform voor de waarheid wordt geboden. Een jaar of 10 geleden had je dat allemaal niet en was alles nog pais en vree.

Flapdas | 25-10-11 | 15:00

@FrankVeer | 25-10-11 | 14:30
Nee, en dat zeg ik dan ook nergens.

Ik zeg alleen dat ik het grappig vind dat de brief klakkeloos voor waar wordt aangenomen.

Volgens mij kloppen beide verhalen niet.

An die ARBEIT | 25-10-11 | 14:59

-weggejorist-

beacontrictor | 25-10-11 | 14:48

Het zou allemaal wat overtuigender zijn als de getuige zei wie hij was. Zo is het gewoon informatie zoals er zoveel is. Het kan waar zijn, het kan niet waar zijn. Maar oncontroleerbare informatie is geen informatie.

Arrabinekoeterine | 25-10-11 | 14:47

Dankzij figuren als Anil Ramdas en de blanke autochtonenhaters zeg ik; zak maar heel diep in de stront met je multiculturele samenleving! (voor zover dat niet al vanzelf zal gebeuren)

Oeleflaffel | 25-10-11 | 14:44

@Dr.Thorvaldt | 25-10-11 | 13:09

Kunt u dat phonetisch buchstabieren voor mij? Hoewel ik eigenlijk nooit met de trein ga. (Maar met de ICE wil ik nog wel eens een keer een reis naar Duitsland maken).

FrankVeer | 25-10-11 | 14:41

Ramdas is een stokebrand.

Shalome | 25-10-11 | 14:40

Anil, jij smerige leugenaar.

Harigeharrie | 25-10-11 | 14:39

Een gevalletje extreem positieve discriminatie wat escaleerde toen dit niet werd geaccepteerd. Ik geloof de briefschrijverT aangezien dit een typisch verloop is.

Stroopdoos | 25-10-11 | 14:32

Ik haat mensen die een ander uitschelden voor nazi et cetera die gewoon bezig is met zijn werk, misselijkmakend. Het verlamt de maatschappij en het zorgt er voor dat mensen die echt rechtsextremist zijn denken dat iedereen er zo over denkt. Je moet heel voorzichtig zijn want dit soort begrippen krijgt door eikels als deze heer Ramdas een verkeerde lading.
Het opnemen voor iemand die andermans plek inneemt zonder geldig plaatsbewijs is ook tenenkrommend.

E Rectus Magnificus | 25-10-11 | 14:30

@An die ARBEIT | 25-10-11 | 12:50

Maar jij neemt dus zonder blikken of blozen aan dat het verhaal van Anil R. waar is, terwijl zijn originele schrijfsel al rammelt, zoals ook door rara | 25-10-11 | 12:40 wordt opgemerkt:

"Om tien uur ’s avonds zou ik
overstappen op de stoptrein naar
Breukelen, waar mijn zoon mij zou
afhalen met de auto."

"In de stoptrein zat een oudere
vrouw met een hoofddoek, die door
de conducteur streng werd toegesproken."

Het eerste deel impliceert dat ie dus niet is overgestapt, terwijl ie in het tweede stuk aangeeft in de stoptrein te zitten. Ergens gaat er dus iets fout. Ik kan dat niet wijten aan zijn Nederlands, dus meneer A.R. staat ergens de waarheid te verdraaien.

FrankVeer | 25-10-11 | 14:30

Dus Ramdas koos zonder de achtergrond te kennen partij voor degene wiens huidskleur het meest op de zijne leek, er automatisch vanuit gaande dat de blanke wel een racist zou wezen. Tsss...

Ivoren Toren | 25-10-11 | 14:30

Vallen politiek correcte relnichten eigenlijk onder de vervoersplicht van de spoorwegen?

Anders nog? | 25-10-11 | 14:27

Wedstrijdkrokodil | 25-10-11 | 14:20
Ehm, de hele reden was juist dat ze Niet op stond.. Als ze dat gewoon gedaan had was deze hele situatie niet ontstaan. Daarbij, dit is het systeem, de Duitser volgt dit, en hier is dus niemand schuldig aan. Alleen 1 persoon die niet wilde opstaan (en geen kaartje had, en de taal wel sprak maar deed alsof dit niet zo was, maar dat nog niet meegenomen).

PolderBoer | 25-10-11 | 14:27

Greetje Duisenberg | 25-10-11 | 14:04 | + 1 -
Er is meer dan alleen religie, beste vrind.

Rob Banks | 25-10-11 | 14:24

Jammer dat 't versterken van 't wij-zij gevoel in de samenleving dit soort conflicten creëert. Men gaat tegenwoordig altijd gelijk uit van 't ergste. Of dat nou een godwin is of een "zal wel weer een buitenlander geweest zijn". NL moet afkoelen.

Rob Banks | 25-10-11 | 14:22

Davidson | 25-10-11 | 13:39 |

Zeker, maar ik zei de islamistische parcival, die de speer, die onze rechtsstaat presenteert, werpt om ons te doden. Dat is wat hij nl doet

zoisut | 25-10-11 | 14:22

mr Ramdas heeft de gewoonte van alles en iedereen een karikatuur te maken, hetgeen hij overigens erg goed kan in zijn mooie colums, zo ook met deze situatie in de trein die hij naar zijn (karikaturale) wereldbeeld omvormt ... conducteur=blank=racist , moslima=zielig=slachtoffer , zie hier de verklaring voor zijn lezing van het gebeurde.

razz | 25-10-11 | 14:21

zuurkool | 25-10-11 | 13:12
Het punt is dat de NS deze internationale trein in Nederland inzet als zijnde een gewone, binnenlandse trein. Het is dus geen keuze. Er zijn simpelweg geen andere IC's ingeroosterd. Als je op zondagavond vanuit de richting Hengelo naar Amsterdam wilt reizen is dit het vervoermiddel. Het is die trein of lopen. Je betaalt de normale hoofdprijs. En vervolgens staat er een Duitser aan je jas te trekken die meent dat hij meer recht op de plaats heeft dan jij. Dan sta je op en ga je ergens anders zitten. En vervolgens staat de volgende Duitser amok te maken. Daar kun je goed chagrijnig van worden. Je betaald grof aan de NS. Daarvoor kunnen ze op z'n minst de boel afstemmen met de kaartverkoop in Duitsland of waar dan ook.

Wedstrijdkrokodil | 25-10-11 | 14:20

Mooi verhaal. Wel jammer dat het dan weer anoniem moet, dat doet er weer een hoop aan af.
thefonz | 25-10-11 | 12:50 |
----------
Hoe was uw naam dan ook weer ?

EvertsNL | 25-10-11 | 14:09

Hoe hard kan je falen? Als straf die kerel 2 weken kaartjes laten controleren op de Haagse tram...

Pauvre Con | 25-10-11 | 14:06

-weggejorist-

beacontrictor | 25-10-11 | 14:05

In India voelen hindoes zich in het geheel niet verbonden met het lot van moslims. Dat is nou eenmaal historisch zo gegroeid.
.
Daarom vind ik het ook zo raar dat Anil, maar ook die Prem, zich altijd zo prominent bezighouden met de moslim medemens. Ik vraag me af wie eigemlijk hun achterban is, want de gemiddelde hindoe vindt dir soort gekoketteer met zielig moslim zijn, zo enorm weerzinwekkend.
.
Namens wie zijn deze twee brulapen nou eigenlijk precies aan het woord.

Greetje Duisenberg | 25-10-11 | 14:04

De puzzelstukjes vallen op hun plaats.

Ivoren Toren | 25-10-11 | 14:01

@ rara | 25-10-11 | 12:40
Nope, daar zegt-ie ook dat het in de stoptrein naar Breukelen gebeurde (tweede kolom).

Predateur | 25-10-11 | 14:00

Ik lees dat meneer journalist is ( of zegt te zijn ). Voortaan ALLES wat hij zegt of schrijft kan niet meer geloofd worden. Goed dat hij zo duidelijk door de mand gevallen is !

EvertsNL | 25-10-11 | 13:56

"Ik heb moslima's leren kennen als volgzaam, sociaal en bescheiden.
Oerkoendoe | 25-10-11 | 12:30 | + -69 -"
Iets als de Meiden van Halal?

Synecdoche | 25-10-11 | 13:56

Schoorsteenveger | 25-10-11 | 13:36 |

Dat is schering en inslag... Die gillen en schreeuwen overal. Het zou mij niet eens meer opvallen.

Davidson | 25-10-11 | 13:52

Dus dankzij Anil R. zit ik in een ICE de gehele reis naast een Arabisch kakelende Nijab-kip die waarschijnlijk zwartrijdt, op een gereserveerde plek zit en vanwege Anil R.'s gedrag niet ter plekke bij kop en kont de trein wordt uitgebonjourd.

De vrouw profiteert maximaal en heeft schijt aan alles en negeert alles wat niet met haar belangen strookt.

Fijn dat Anil R. zich zo druk maakt dan.

Waarom Anil, waarom? Wat ben je toch een idioot!

NoMinister | 25-10-11 | 13:51

Nu nog een getuige van de aanhouding van twee krijsende burkadragers op Utrecht CS. Liefst gelardeerd met smeuïg vanuit de losse pols geschoten FILMPJE.

Mr Dixit | 25-10-11 | 13:48

@ mooilid | 25-10-11 | 13:30 | + -2 -

Die ICE trein is een internationale trein. Logischerwijs spreekt de conducteur daar dus ook meerdere talen. (Duits Engels en Nederlands) Behulpzaam zou ik ze niet noemen. Alle vervoersinstellingen in NL zijn allemaal tieves lijers en je word opgelicht waar je bijstaat maar goed daarvoor leven we in Nederland. Waar je overal belasting over betaald en er niks voor terug krijgt 99% belasting ftw!

izno | 25-10-11 | 13:46

mooilid | 25-10-11 | 13:30 |

Het is de internationle trein eikel, wat denk je zelf?
Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat het personeel dat werkzaam is op dat soort treinen totaal niet te vergelijken valt met het veelal tokkie personeel van de NS. Al geloof ik ook niet dat zij zich zomaar schuldig zouden maken aan het beledigen van een zielige Niqab moslima. De tijd dat men nog geloofde in de slachtofferrol van deze vrouwen is al even voorbij...

Davidson | 25-10-11 | 13:45

Sinds wanneer is het woord Wilders een scheldwoord het is eerder een compliment.... moslims...

izno | 25-10-11 | 13:41

Speciaal voor deze speciale mensen speciale treinen creëren die gratis en voor niets oostwaarts rijden. *nufsaid*

Abugreip | 25-10-11 | 13:41

zoisut | 25-10-11 | 13:27 |

Parsival? Dat is teveel eer... Die had het hart op goede plek. Het is meer een 21e eeuw versie van Don Quichot.

Davidson | 25-10-11 | 13:39

Weten we dus ook weer wie de werkelijke racist was... Dat dit soort mensen, ja soort Ramdas -gewoon of het de normaalste zaak van de wereld is, hun mening mogen ventileren binnen de PO. Het wordt tijd dat hem de wacht wordt aangezet. Meneer is een overgewaardeerde grap van een schrijver, ik zou nog liever Kluun lezen, en heeft overduidelijk het intellectuele vermogen van een garnaal. Hij had immers kunnen weten dat zijn asociale gedrag en daaropvolgende klaagzang makkelijk te controleren was op waarheid. Het valt mij op dat onze gekleurde medemensen zich nogal verbonden voelen met het lot van de moslims.
Nou waar wachten jullie op... het is lente!

Davidson | 25-10-11 | 13:37

La Vie En Rose | 25-10-11 | 13:18 |
Waarschijknlijk heb je gelijk en is het hele verhaal uit de duim gezogen. Goed gedaan dan van GS. Dat van die twee krijsende moslima's moet overigens na te trekken zijn.

Schoorsteenveger | 25-10-11 | 13:36

In het algemeen geldt de waarheid niet in de moslim-wereld. Alleen maar belangrijk is wat je er van denkt en van gemaakt kunt krijgen.

Patatter | 25-10-11 | 13:33

Dus de moslima sprak gewoon Nederlands. Maar ze wilde haar bek niet open doen voor een (varken verkleed als) conducteur? En toen trok ze de witte kaart, zoals een cowboy zijn revolver trekt?
Tja, vreemd verhaal.
Ik hecht wel waarde aan het stuk van passagier X.

grote haas | 25-10-11 | 13:32

Voor het gezeur over disciminazie heb ik een eenvoudige oplossing. Als een burger van niet-Westerse afkomst mij ten onrechte verwijt dat ik discrimineer, zeg ik: Ja, natuurlijk. Wat dacht je dan? Dat ik jou als een gelijke accepteer?! Lul.

Het CDA | 25-10-11 | 13:32

mooilid | 25-10-11 | 13:30 | + 0 -
-
Welkom op GeenStijl, meneer Ramdas!

CYFAWS | 25-10-11 | 13:32

wel zielig dat je dan niet met naam en toenaam (zoals Anil Ramdas) verantwoordelijkheid durft te nemen voor je verhaal. Bovendien is het verhaal niet objectief en staat vol meningen. O jee wat is het spoorweg personeel behulpzaam en spreekt het z'n talen. Is meneer daar werkzaam toevallig?

mooilid | 25-10-11 | 13:30

Die Ananas heeft vast ooit een kokosnoot op zijn knikker gehad. Wat een schertsfiguur altijd zeiken over slavernij en discriminatie en zelf denkt hij beter te zijn dan anderen. Wat een koelie.

denoorman | 25-10-11 | 13:30

-weggejorist-

Jeff Hawke | 25-10-11 | 13:29

@Wedstrijdkrokodil | 25-10-11 | 13:20
Dan heb je nog nooit met een internationale trein gereisd, want daar is het heel gebruikelijk.

Jeff Hawke | 25-10-11 | 13:29

-weggejorist-

zoisut | 25-10-11 | 13:27

@ Wedstrijdkrokodil | 25-10-11 | 13:20
Het kaartje met het zitplaatsnummer was voor de IC Ze hebben hem te grazen genomen in het gewone boemeltje. Gewoon doorgebeld en tjakka in zijn lelijke nek gegrepen net als de Boerka doos.

Fairfield | 25-10-11 | 13:26

Kortom die bruine is zelf de grootste fascist.
Alles en iedereen die niet in zijn maat marcheert diskwilificeren en voor rotte vis uitmaken.
Een reactionair van het zuiverste water. Met omwegen en bedriegen en beschuldigen zijn eeuwige gelijk proberen te bewijzen.
Maar in de Linkse Kerk kom je er wel ver mee...

Een Soort Iets | 25-10-11 | 13:22

@da wizard | 25-10-11 | 13:21
Inderdaad, zeg. Je zult maar voor een Ramdas worden uitgescholden.

vetkleppert | 25-10-11 | 13:22

@ZKH EénOog | 25-10-11 | 12:57
Mensen van Indiase komaf zijn nu eenmaal de ergste racisten. Allemaal.

Jadaag | 25-10-11 | 13:21

Gisteren op radio 1 herhaalde Anil dat hij niets anders heeft gezegd als: Hé, wie denk je wel dat je bent, GW.
Hoe dan ook, een nieuw scheldwoord is geboren...

da wizard | 25-10-11 | 13:21

Doldwaas | 25-10-11 | 13:09
zuurkool | 25-10-11 | 13:12
Doe maar. Ik ken alle ins en outs van het OV. Maar hier heb ik nog nooit van gehoord. Als ik zondagavond in Deventer deze trein wil nemen. Wat moet ik dan doen? Kaartje kopen bij de automaat. Doet dat wat met stoelnummers? Nee! Dus?

Wedstrijdkrokodil | 25-10-11 | 13:20

Wat een absurde aandacht voor een halfgare buitenlander.
Veel te veel eer, meerdere onderwerpen over die enge man.

captainobvious | 25-10-11 | 13:20

@Oerkoendoe | 25-10-11 | 12:53
Maak je geen zorghen hoor. Ongeveer 20% van je salaris (als het al niet meer is) gaat al naar Europa en de kansenimmigrantenprojecten, subsidies en uitkeringen.

doenormaal! | 25-10-11 | 13:19

Dan maar "racist""Hitler"of Wilders (?) maar dergelijk soort mensen heeft zich te gedragen in deze maatschappij,hun gedrag is a-sociaal,egoïstisch en beneden menselijk peil, eerst denken dan oordelen heeft met intelect te maken.

L.M. | 25-10-11 | 13:19

Hahaha! Geinig gedaan die brief! Enfin, Anil Ramdas heeft dit natuurlijk over zichzelf afgeroepen door een column over deze zaak te schrijven waarin hij beweert van zondagavond tot maandagochtend vast te hebben gezeten, terwijl het maar om 2 uur gaat.

"Ik had alle tijd om over mijn ervaring na te denken. Ik had zelfs zoveel tijd, dat ik niet meer wist hoeveel ik had. Het is namelijk lastig oriënteren zonder polshorloge, zonder mobiele telefoon, zonder riem
en schoenen, in een kleine, helverlichte, raamloze cel van twee bij twee meter, met een ijskoude, roestvrijstalen bak die dienst doet als bank of
bed. Ja,ik zat in de gevangenis. Van zondagavond tot maandagochtend.De gevangenis bevindt zich onder
spoor 7 van het Centraal Station van Utrecht"

www.geenstijl.nl/archives/images/ramda...

Zo'n gedistingeerde keurig sprekende man met een langdurig aan de zon blootgesteld uiterlijk in de cel smijten omdat hij tegen de conducteur zou hebben gezegd:
"Wie denk je dat je bent, Geert Wilders?"

Zou Anil familie zijn van Tara Singh Varma?


La Vie En Rose | 25-10-11 | 13:18

Doldwaas | 25-10-11 | 13:03 |
Ik heb het hele verhaal gelezen ja. En petje af voor die pettemansen. Ze hebben het keurig opgelost. Geen boete om te voorkomen dat de boel escaleert.
Maar als ondergetekende zonder kaartje in diezelfde coupé had gezeten had hij gegarandeerd een boete gehad. Waarom? Omdat hij zich niet zo onbeschoft arrogant zou gedragen.
Maak de balans maar op. Had die mevrouw ook al gedaan. Die heeft al lang door waar hier ten lande de gevoelige plekken zitten en maakt daar listig gebruik van.

Schoorsteenveger | 25-10-11 | 13:18

@meester Kwel | 25-10-11 | 12:57 Boeiend. Dus Ramdas zou deze ellende hebben meegemaakt voordat het boemeltje vertrokken was? Een conducteur die al plaatsbewijzen controleert vóórdat de trein is vertrokken?

Want Anal is in Utrecht gearresteerd.

Lijkt me - vriendelijk gezegd - dat hij zich in zijn relaas een beetje vergist heeft. Spoorwegpolitie moet door de conducteur worden opgeroepen, dat gaat meestal niet zó snel dat iemand al op het station van vertrek wegens een kaartjescontrole (de vrouw) of belediging (Ramdas) aangehouden wordt.

vraagstaart | 25-10-11 | 13:17

AnalRamdis, laat zich van zijn beste hindi kant zien. "Schijt aan de overheid".

Tjemig | 25-10-11 | 13:14

Wedstrijdkrokodil | 25-10-11 | 13:07 |
serieus, moeten we je dat echt gaan uitleggen?

zuurkool | 25-10-11 | 13:12

sjaakdeslinksesul | 25-10-11 | 12:53
Hulde! Vooral die laatste zin.

Superior Bastard | 25-10-11 | 13:12

Krijg zo'n hekel aan die lui!

zeefert | 25-10-11 | 13:12

@Einde van de Domheid | 25-10-11 | 12:52 Yup. Schijnen ze vaker te doen met mensen die geen plaatsbewijs willen tonen. Teksten als "jai raciest" naar de conducteur geven daar geen bescherming meer tegen.

vraagstaart | 25-10-11 | 13:11

Oerkoendoe | 25-10-11 | 12:53
LOLWUT ?!?!?

On topic;
Ben benieuwd hoe Nuweira Youskine hierop reageert.. (Iemand met twitter als het even kan)

Zal ze Anil dekken door Treinreiziger X van leugens te beschuldigen? Zzal ze zeggen dat ze het relaas van Anil verkeerd begrepen heeft, of zal ze de waarheid erkennen en Anil voor aansteller en leugenaar uitmaken?

Ik hoop het laatste en dat zowel de conducteur, de lastige moslima als Anil in DWDD komen . Oja, zet daar dan ook Joep v/h Hek bijn ofzo, om MVN een beetje tegengas te geven.

Fratello | 25-10-11 | 13:10

Wedstrijdkrokodil | 25-10-11 | 13:07 |
Die bejaarde Duitser heeft een plaats gereserveerd. Dat kun jij ook doen. Dat je dat niet hebt gedaan is je eigen verantwoordelijkheid en betekent dat die man meer recht heeft op die plaats dan jij. Zo lastig is dat systeem niet.

Doldwaas | 25-10-11 | 13:09

Twee fouten maar in mijn stukje, zucht. Feit blijft dat bovenstaand verhaal niet over Ramdas gaat Nouja.

meester Kwel | 25-10-11 | 13:09

سيدتي جيدة بعد ظهر اليوم ، انت تجلس في بلدي الفضاء محفوظة. ( Goedemiddag mevrouw, U zit op mijn gereserveerde plaats .)

Leuker kunnen we het niet maken wel makkelijker.

Dr.Thorvaldt | 25-10-11 | 13:09

Ik zit ook weleens in die trein. Eens werd ik aangesproken door een bejaarde Duitser die mijn plaats wilde. Op zijn ticket staat een stoelnummer. Maar ik heb net zo goed een kaartje aangeschaft voor de hoofdprijs. Waarom zou ik mijn plaats moeten afstaan? Dat slaat natuurlijk nergens op. Tegenwoordig ga ik direct in de bistro wagen toeven. Daar is altijd plaats en Voor 2,50 heb je een prima Becks biertje zonder dit geouwehoer.

Wedstrijdkrokodil | 25-10-11 | 13:07

Anil Ramdas... de linkse Geert Wilders...

DaveDH | 25-10-11 | 13:07

"Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel."

Hooijstra | 25-10-11 | 13:07

ZKH EénOog | 25-10-11 | 12:57 | + 0 -
Ooooh, nou heb je me te pakken!
Duitsers die iemand voor 'zwijn' uitschelden icm met een religie hebben geen gelijk. Die gaan een stapje te ver. Logisch dat dat de hele cabine met adrenaline volpompt. Dat neemt niet weg dat Ramdas niet had mogen schelden.
Daarnaast, ik heb op een vakantiereis wel eens een schitterend Perzisch meisje ontmoet. Praten daarmee is echt onmogelijk, maar wat was ze mooi!

Einde van de Domheid | 25-10-11 | 13:06

-weggejorist-

Detlev Tarnowitz | 25-10-11 | 13:03

@vetkleppert | 25-10-11 | 12:51
De grap is, dat 'ze' niet eens worden aangesproken op hun rode haar of bril, maar dat ze dat ZELF in het verhaal proberen te betrekken.

Cor Rupteling | 25-10-11 | 13:03

Schoorsteenveger | 25-10-11 | 13:00 |
Heb je het verhaal ook tot het einde gelezen, waarin wordt verteld hoe dame in nikaab door de spoorwegpolitie wordt opgehaald in Utrecht? Keurig handelen. In plaats van de escalatie in de trein verder te laten gaan, waar mede-passagiers er last van hebben en conducteur zich nauwelijks kan verdedigen de spoorwegpolitie even optrommelen om het buiten verder af te handelen.

Doldwaas | 25-10-11 | 13:03

sjaakdeslinksesul | 25-10-11 | 12:53 |
LOL, goede analyse

zuurkool | 25-10-11 | 13:03

Iets in dit hele verhaal is me niet helemaal duidelijk.

Er is aangifte gedaan vanwege het beledigen van een ambtenaar in functie. Uit het verhaal begrijp ik dat hij tegen het ns-personeel heeft staan schelden en niet de spoorwegpolitie. Maar aangezien de NS geen staatsbedrijf meer is zijn de medewerkers van de NS ook geen ambtenaren meer toch?

Of begrijp ik het nu gewoon verkeerd?

Tsaar Guus | 25-10-11 | 13:02

@imca marina | 25-10-11 | 13:00
Heerlijk programma!

Art Vandelay Ultor | 25-10-11 | 13:02

@vraagstaart | 25-10-11 | 12:24
Niet alleen gutmenschen redeneren zo krom, ook veel moslims vinden het maar vanzelfsprekend dat iedereen rekening met hun moet houden ongeacht hoe achterlijk en/of crimineel ze zich gedragen.

doenormaal! | 25-10-11 | 13:01

seven | 25-10-11 | 12:49
Ja ;)

sjaakdeslinksesul | 25-10-11 | 13:01

"De ware Moslim staat op als zijn geloof in het geding is."Castle Bravo | 25-10-11 | 12:34
Het probleem was juist dat deze NIET opstond ;)

Heldpesk | 25-10-11 | 13:01

Wie durft mij te minnen godverdomme. 's Drama is een vondst!

Semolina Pilchard | 25-10-11 | 13:00

"Hij deed het keurig en heeft denk ik besloten de vrouw op dat moment geen boete te geven, omdat de boel dan weer zou escaleren."
Kijk, en dit is in een notendop hoe wij langzaam verglijden tot een land van begrijpende, gedogende, ruimte gevende, plaats makende, tolererende, accepterende, wegslikkende, opkroppende, zich inhoudende, zich beheersende lieve, wellicht té lieve mensen.

Schoorsteenveger | 25-10-11 | 13:00

Tjonge. Hij zou toch wat meer manieren moeten hebben als oud directeur van Links DebatCentrum De Balie in Amsterdam!!! Hoewel, echt links is dat ook niet meer tegenwoordig (dat is dan wel weer een goede zaak). Check dit programma met Martin Bosma en Hans Teeuwen www.debalie.nl/artikel.jsp?articleid=3...

imca marina | 25-10-11 | 13:00

@Einde van de Domheid | 25-10-11 | 12:50
De nobele diersoort der varkens beledigen door ze te vergelijken met moslims is toch niet per se racisme?

Je overdrijft.

Art Vandelay Ultor | 25-10-11 | 12:59

Ramdas is helemaal op zijn plaats bij de VPRO. Misschien kan de fusie met Hezbollah nu toch doorgaan.

Henk Zult | 25-10-11 | 12:59

@Einde van de Domheid | 25-10-11 | 12:50

Ik zie niet, waarom die Duitser überhaupt vervolgd zou moeten worden. Racisme? Pleurt op. Die moslima (volgens dit verhaal) gedraagt zich immers als een ongemanierd varken, door zich oost-indisch doof te houden. En dan doet haar moslima zijn er niet toe, het is het gedrag dat telt.
Dat zij daarentegen haar moslima zijn 'misbruikt' om haar oost-indische doofheid extra geloofwaardig te maken, is racisme van haar kant uit, aangezien zij de etnische verschillendheid benadrukt. Niet die Duitse zakenman of de conducteur doen dat.

En ook Ramdas is de racist in dit verhaal.

ZKH EénOog | 25-10-11 | 12:57

Deze nijabmevrouw gaat bewust zonder plaatsbewijs reizen met de gedachte: in het land der 'racisten' is de zwartrijdende moslima koningin'.
Doelbewust de conducteur uit z'n tent lokken door te doen alsof je hem niet begrijpt en vervolgens de racisme kaart spelen.

Ik ben blij te vernemen dat de conducteur juist heeft gehandeld en deze moslima bij het uitstappen is opgepakt.

wakkere_nederlander | 25-10-11 | 12:57

@Oerkoendoe | 25-10-11 | 12:53
Spoedcursus gehad?

Art Vandelay Ultor | 25-10-11 | 12:57

Zowel in zijn stukje als op de radio (blijkbaar) heeft Ramdas het over de stoptrein. Dit stuk is dus of verzonnen of gaat over iemand anders. En dat het hier geplaatst is terwijl het duidelijk niet over Ramdas kijkt me bewust kwaadwillig, aangezien ik GS voor zorgvuldiger houdt. Niet leuk. Net als Ramdas.

meester Kwel | 25-10-11 | 12:57

Anil Ramdas had misschien wel gelijk. Het had Wilders kunnen zijn in een boerka en zonder ticket.

Bieluh | 25-10-11 | 12:56

La Vie En Rose | 25-10-11 | 12:52 | + 0 -
Ja ik ben Anil!

Einde van de Domheid | 25-10-11 | 12:56

@Oerkoendoe | 25-10-11 | 12:53
Als jij het prijsverschil bijlegt, doe ik er niet moeilijk over.
Deal?

necrosis | 25-10-11 | 12:56

En zoals gewoonlijk lag het verhaal in al zijn grofheid een stuk 'genuanceerder'... en wordt de slachtoffer rol weer heerlijk misbruikt om jezelf in een bevoorrecht positie te manoeuvreren... ik kan u vertellen, dit zijn de ergste personen, dit zijn de figuren die ogenschijnlijk 'netjes' lijken maar in extreme situaties, extreem kunnen handelen, wat die extreme handeling is mag u zelf invullen....

All | 25-10-11 | 12:55

@Aktivist | 25-10-11 | 12:49
Had je dit niet eerder kunnen posten, ik heb mijn telefoongids reeds gedumpt.
Ik had hem (as we speak) liever opgerold en...... vul zelf maar in.

necrosis | 25-10-11 | 12:53

Art Vandelay Ultor | 25-10-11 | 12:44
moslima's wonen hier in Nederland, maar hebben toch hun eigen cultuur. Dit is waardevol. Ik wist het ook niet, maar het kopen van treinkaartjes is blijkbaar niet halal. Dat kan best, dat moeten we gewoon met z'n allen accepteren. Hoeveel moslima's zijn er nou? Als mijn kaartje een beetje duurder worden om moslima's op hun gemak gratis te laten reizen, prima. Ik voel mij daar wel goed bij, dan ik mijn bijdrage kan leveren aan de multiculturele maatschappy.

Oerkoendoe | 25-10-11 | 12:53

Nou vertrouw ik Anil Ramdas sowieso niet, maar feit blijf dat hij het in zijn column over een 'stoptrein' heeft, terwijl hier de anonieme getuige het over de ICE heeft. En van die NS-verklaring OMTREND de arrestatie van die verheven subsidieneger word ik ook niet veel wijzer.

Ad Hominem | 25-10-11 | 12:53

Eigenlijk is dat treinstel Nederland in het klein. Een moslim doet bewust iets verkeerd, een niet-Nederlander zegt er wat van op niet mis te verstane toon, de ingeroepen autoriteit komt erbij, treedt niet op tegen de moslim maar probeert de boel alleen maar te sussen, de moslim weet opeens van niks, een linkse Nederlander werpt zich opeens op als na-oorlogs verzetsman en begint de autoriteit uit te schelden en ondertussen zwijgen de Nederlanders in alle toonaarden maar stuurt er eentje achteraf een klikbrief.

sjaakdeslinksesul | 25-10-11 | 12:53

Ik heb net zijn column gelezen. Dit stond er onder andere in: "Toen ik vijfendertig jaar geleden naar Nederland kwam viel mij vooral de mondigheid van de Nederlandse burgers op. -snip- Maar in vijfendertig jaar is veel veranderd. Terwijl de vrijheid van meningsuiting welhaast absoluut is geworden, is de verhouding tot het wettelijke gezag bijna omgekeerd. -snip- Want we vinden met z’n allen dat de burgers te brutaal zijn geworden en dat de orde hardhandiger moet worden gehandhaafd."
Grappig dat hij het gevolg van de massa immigratie ons land in wel opmerkt, maar volgens mij niet beseft dat hij hier zelfs aan meewerkt. Wat dit betreft is hij net zo erg als het straattuig waar hij met "burgers te brutaal" op doelt.
Overigens bedroevend slecht geschreven column. Ik mis Martin Bril.

PolderBoer | 25-10-11 | 12:52

hoe netjes de leugen ook op papier staat, de werkelijkheid haalt daar altijd gierend een streep doorheen.

Ffiver | 25-10-11 | 12:52

@Einde van de Domheid | 25-10-11 | 12:44
Jij bent Anil hè? Eerlijk zeggen!

La Vie En Rose | 25-10-11 | 12:52

vraagstaart | 25-10-11 | 12:48 | + 1 -
X meldt dat ook de vrouw in Utrecht is aangehouden...

Einde van de Domheid | 25-10-11 | 12:52

Eigenlijk zou men de ras-echtheid de waardevaste etnische oorsprong van den Conducteur moeten kennen alvorens hier verder nog enige gereaguurde reactie op los te laten. Liefst zijn herkomst met benoeming van vijf voorgaande generaties zowel van Moers als vaders zijde.Geboren Rijksnederlander(?)mag ik dat bewijfelen.

Ratzing. | 25-10-11 | 12:52

er is toch wel proces-verbaal opgemaakt? dan zou het laatste woord weleens niet gezegd

hetluis | 25-10-11 | 12:52

Ail R. is een racist en aandachtshoer.

BroodenSpelen | 25-10-11 | 12:51

Aktivist | 25-10-11 | 12:49
Precies. Wij zien een conducteur tegen een onwillige passagier. Ramdas ziet een kampbeul tegen een onschuldige moslima.

Superior Bastard | 25-10-11 | 12:51

@Einde van de Domheid | 25-10-11 | 12:44
Word je ook zo zenuwachtig als iemand op zijn rode haar of bril wordt aangesproken nadat hij zich extreem asociaal heeft gedragen en geweigerd te communiceren? Of geldt die nervositeit alleen voor de specifiek religieus gehandicapte medemens?

vetkleppert | 25-10-11 | 12:51

Het bewijs dat deze enorme anil >6 uur vast zat is het feit dat hij pas om 06.00 uur thuis was.

Of is hij even bij zn favo crackhoer op Ut Centraal langsgewipt.

Hoe weet je wanneer Anil liegt? Als hij zijn mond open doet.

R. Skickr | 25-10-11 | 12:51

Art Vandelay Ultor | 25-10-11 | 12:47 | + 0 -
Goed punt.
Anil Ramdas had de conduteur aan moeten spreken (en niet zijn verontwaardiging over de Duitse zakenman op de conducteur moeten projecteren.) Vervolgens had de Molima een boete gehad die de Duitse zakenman tegen ontslag van rechtsvervolging wegens racisme had kunnen betalen.
Ramdas zou een stapje richting Ghandi hebben gezet!

Einde van de Domheid | 25-10-11 | 12:50

Wel grappig dat iedereen maar gewoon aanneemt dat deze brief authentiek is :)

Schapen.

An die ARBEIT | 25-10-11 | 12:50

Mooi verhaal. Wel jammer dat het dan weer anoniem moet, dat doet er weer een hoop aan af.

thefonz | 25-10-11 | 12:50

Ramdasshole

MichelDenHaag | 25-10-11 | 12:49

Anil Ramdas is een zeer gedreven persoon. Zelfs buiten de betaalde uurtjes van zijn onvrijwillig door de belastingbetaler gefinancierde baantje - beroepsallochtoon - is hij bezig met het brengen van zijn boodschap: Alle blanken zijn varkens en stemmen op Wilders en alle allochtonen zijn zielug. Nuff said

Aktivist | 25-10-11 | 12:49

sjaakdeslinksesul | 25-10-11 | 12:42
Zijn beschreven beeld van white trash blijkt 100% projectie. LOL

seven | 25-10-11 | 12:49

We hebben dit soort gedrag decennialang toegestaan in de ijdele hoop dat een bepaalde bevolkingsgroep zich zou gaan aanpassen.
Het tegenovergestelde is gebeurd; onze beleefd lakse houding heeft ertoe geleid dat deze groep de grenzen (nee, niet de landsgrens) van onze tolerantie is gaan opzoeken.
Triest en verwerpelijk dat steeds de racismekaart getrokken wordt als iemand voor zijn normen en waarden opkomt.
De multiculturele samenleving is een totaalfaal; hulde voor degenen die dit eindelijke durven te benoemen en aan te pakken.

crk | 25-10-11 | 12:48

Wat hèb ik?? "zakenlieden" natuurlijk, geen samelieden.

vraagstaart | 25-10-11 | 12:48

@Pa Cartwright | 25-10-11 | 12:43
Gekleurde racisten zijn ook zo jaren '90. Maar in Nederland hebben ze het altijd net iets langer volgehouden.

Art Vandelay Ultor | 25-10-11 | 12:48

@Einde van de Domheid | 25-10-11 | 12:44
Voor de volledigheid: wij van de NS treden ook niet op tegen moslima's die op de gereserveerde plaats van Duitse samelieden gaan zitten en het verrekken om op te staan.

vraagstaart | 25-10-11 | 12:48

@Einde van de Domheid | 25-10-11 | 12:44
Hoe moet die conducteur de scheldkanonnade van die Duitser gehoord hebben?

Art Vandelay Ultor | 25-10-11 | 12:47

@sjaakdeslinksesul | 25-10-11 | 12:42
Daar hebben meer mensen last van.
En dan druk ik me nog netjes uit....

necrosis | 25-10-11 | 12:47

@sjaakdeslinksesul | 25-10-11 | 12:42

Dat moet je hem wel nageven, ingeburgerd is hij wel. Een echte Nederlander dus.

brutus68 | 25-10-11 | 12:46

Uh oh. Lowlands History X in de maak.

Freddie Stobart | 25-10-11 | 12:46

@Oerkoendoe | 25-10-11 | 12:30
Obvious troll is obvious.

Neem lessen.

Art Vandelay Ultor | 25-10-11 | 12:44

Wij van de NS treden op tegen zwartrijders, conducteurbeledigers maar niet tegen Duitse zakenlieden die een Moslima voor een varken uitmaken. We zijn een vervoersbedrijf en niet gesticht om de wereld te verbeteren.
Aldus sprach Joost Ravoo.

Einde van de Domheid | 25-10-11 | 12:44

Je hebt linkse mensen & linkse mensen die achter elke boom een fascist denken te zien en in alles wat niet 100% pro allo is racisme. Degene die denken dat er zonder hun continue waarschuwing genocide dreigt.

seven | 25-10-11 | 12:44

Zoowheej, wanneer het gegaan is zoals X beschrijft trek ik mijn eerder verleende kudo's voor opzichtige columnist bij deze weer in.

Reykjavik | 25-10-11 | 12:44

@ Art Vandelay Ultor | 25-10-11 | 12:40
Op Radio1, Het Mediaforum, hoor ik die Ramdas al enige tijd niet meer.
Wellicht toeval, en schuift-ie overmorgen gewoon weer even aan. Of wellicht was men zo stilaan zijn one-trick pony ook zo beu als koude pap.

Pa Cartwright | 25-10-11 | 12:43

Anil Ramdas gedraagt zich dus boers, onbehouwen, ruw, plat, vulgair, ordinair en ongemanierd.

sjaakdeslinksesul | 25-10-11 | 12:42

Ramdas is een anagram voor: 's drama.

Semolina Pilchard | 25-10-11 | 12:42

De makkelijkste exit-strategie voor Anil is te verklaren dat zijn drankprobleem weer opspeelt en voor de punten die hij niet meer herinnert hij wat literaire vrijheid heeft toegepast.

Dreverhaven | 25-10-11 | 12:42

Ook al is het niet zo gegaan met deze vervelende Anal en die burka. ik zie het zo wel gebeuren op elke willekeurige trein in Nederland. Helaas maar waar,bij alles maar dat gezeur over discriminatie.

irma zonderboezem | 25-10-11 | 12:41

Ik zie dat programma van Ramdas wel eens voorbijkomen op de zaterdagochtend. Omdat ik mij altijd wel wil laten informeren blijf ik ook wel eens kijken. Dat in aanmerking genomen komt het verhaal van treinreiziger X mij niet vreemd voor. Anil heeft namelijk een redelijk groot rechtvaardigheidsgevoel. Nadeel is dat dit gevoel aan iedereen is voorbehouden die geen blanke Nederlander is.
Wel jammer, doch ook wel weer begrijpelijk, dat treinreiziger X niet onder zijn echte naam in de openbaarheid wenst te treden.

Superior Bastard | 25-10-11 | 12:41

Dat die Anil zich als halfbakken bruin intellectueel gediscrimineerd voelt is geen nieuws.Uiteindelijk komt de onvrede en haat van Wilders uit dezelfde geen vlees geen vis halfslachtigheid voort.
Het zou zo maar kunnen dat Ananas jaloers op Soekiboemi is.
Veel bedenkelijker vindt ik de fascistoïde ambtenaren macht van een of andere onderknuppel die met zijn beperkte inschatting vermogen een arrestatieteam weet op te roepen als zou hij beledigd zijn.
Het echte probleem is dat kutvolk op conducteurniveau.

Ratzing. | 25-10-11 | 12:41

@Predateur | 25-10-11 | 12:31
Dan heeft hij ergens gelogen, want in zijn stukkie schreef-ie duidelijk dat het misging voor de overstap op de boemel. Lees maar: www.geenstijl.nl/archives/images/ramda...

rara | 25-10-11 | 12:40

En die Duitse zwijnhondroeper hebben ze rustig laten zitten?

Einde van de Domheid | 25-10-11 | 12:40

Die Duitse zakenman had die Nijaab inclusief die Anil de rijdende trein uit moeten flikkeren.

Armageddon | 25-10-11 | 12:40

Vanavond gaat de PO dit goedpraten. Omdat het kan.

Parsons | 25-10-11 | 12:40

Ramdas is dus gestoord. Maar dat wisten we na zijn polemiek met Zwagerman al.

Art Vandelay Ultor | 25-10-11 | 12:40

Goh, een liegende Ramdas, dat verwacht je echt niet.
Zo'n keurige man...

Che_cuevara | 25-10-11 | 12:40

Bedankt voor dit ophelderende relaas treinreiziger xxx

wakkere_nederlander | 25-10-11 | 12:40

We kunnen Anil Ramdas typeren als een linkse elite racist.

De Drent | 25-10-11 | 12:39

@Predateur | 25-10-11 | 12:31 |
Volgens mij rammelt het relaas van Anil net zo hard als het boemeltje waarover hij rept...

+31-1 | 25-10-11 | 12:38

Gillende molsima's die gewend zijn met fraude weg te komen omdat iedereen doodsbang is om door honden als deze Anil R. aan de schandpaal genageld te worden als racist.
Er zijn ook heel aardige en welgemanierde moslims, hoor ik vaak vertellen, jammer dat die zelden het nieuws halen en zwijgen bij confrontaties, uit angst waarschijnlijk voor de schreeuwende moslims die de toon zetten en altijd de baas zijn in kringen van de boze profeet.

Jan Passant mk2 | 25-10-11 | 12:38

Goed stuk en geloofwaardig verhaal. Hopelijk komt het niet van een pr-medewerker van de NS.

mokum4all | 25-10-11 | 12:38

Liegen.. Dat blijkt toch haast alleen in West Europa geen deugd te zijn..
Racisme. Daar hebben ze dan wel weer universeel een hekel aan..

Wilhelm Tell | 25-10-11 | 12:38

Waar is Tofik Dibi als ie nodig is.

Niks-neem | 25-10-11 | 12:38

@ Predateur | 25-10-11 | 12:31
Tweede playertje op deze pagina: www.eo.nl/programma/ditisdedag/2008-20...

Anil verklaart dat 't gebeurde NADAT hij op Utrecht was overgestapt op de stoptrein naar Breukelen.

Predateur | 25-10-11 | 12:38

Oerkoendoe | 25-10-11 | 12:30

Hahahahaha, wat een pipo ben jij! Familie van Anal R. zeker!

stormtijd | 25-10-11 | 12:37

Als ik die column er nog eens op na lees dan is die Anil wel een goede fantast zeg. Hij weet het precies in zijn straatje te lullen. Goed gedaan Anil, je columns zullen nooit meer geloofwaardig zijn.

Pjoi | 25-10-11 | 12:37

@Oerkoendoe | 25-10-11 | 12:30
Volgzaam, sociaal en bescheiden.... naar eigen volk toe, ja.

Semolina Pilchard | 25-10-11 | 12:36

Mooi. Dank X voor het verslag! Dit staartje wordt steeds leuker… Ramdas heeft wat uit te leggen. Vanavond in #DWDD of #PenW?

Gezellig! | 25-10-11 | 12:35

Vreemd dat Wilders niet genoemd mag worden met nazi's. Of vreemd dat Wilders genoemd wordt met nazi's. Wie zal het zeggen.

Hölzenbein | 25-10-11 | 12:35

Die trut in nicaab was waarschijnlijk een nederlandse bekeerlinge. Die zijn in het algemeen nog roomser dan de paus... uh, nou ja zoiets dan

Polletje Piekhaar | 25-10-11 | 12:35

Weinig verassend. De ware Moslim staat op als zijn geloof in het geding is. En daar gaan we hier nog heel wat van meemaken op weg naar het streven naar het kalifaat.

Castle Bravo | 25-10-11 | 12:34

@Oerkoendoe | 25-10-11 | 12:30 Zo is het. Als de realiteit niet past bij onze linkse dromen, dan past die realiteit zich maar mooi aan.

vraagstaart | 25-10-11 | 12:34

Voor het verhaal van Ramdas Z.O.Z.

irriducibili79 | 25-10-11 | 12:34

Anil moest eerst met de trein naar het Oosten en heeft bij Arnhem al een immens trauma opgelopen vrees ik. Ik stel voor dat we hem 10 jaar ter observatie opnemen in een willekeurige psychiatrische kliniek naar keuze.

Biff Eagleburger | 25-10-11 | 12:33

@Oerkoendoe | 25-10-11 | 12:30
Troll!

An die ARBEIT | 25-10-11 | 12:32

@DoOne | 25-10-11 | 12:26
En zo wordt het vaak nog steeds geprobeerd.
Dat er op hetzelfde moment ook "echte" Nederlanders worden geweigerd wordt op dat moment voor het gemak maar even vergeten.

Herr Knäckebröd | 25-10-11 | 12:32

Anil vertelde gisteren bij EO Dit is de Dag (Radio1) dat 't niet in de ICE gebeurde, maar in het (nog niet vertrokken) boemeltje Utrecht-Breukelen. Dus dit verhaal lijkt mij gelul.

Predateur | 25-10-11 | 12:31

Moslima met een roestvrijstalen plaat voor de besluierde kop. Goh, verder helemaal niet herkenbaar ofzo...

Machavelli | 25-10-11 | 12:31

@ZonderNaam | 25-10-11 | 12:28

Het is niet de angst, maar het gelazer wat ze ermee krijgen.

brutus68 | 25-10-11 | 12:31

Wilders heeft de PR waarde van dit incident goed ingeschat. Al het reaguurdersvolk tuint erin. De stijl van schrijven doet mij denken aan Wilders die zijn best doet wat minder hoogdravend over te komen. Wil de echte treinreiziger X even opstaan meneer Wilders?
Ik heb moslima's leren kennen als volgzaam, sociaal en bescheiden. Het hier geschetste beeld kan ik volstrekt niet plaatsen. Ramdas heeft wel zeker gelijk gehad.

Oerkoendoe | 25-10-11 | 12:30

Ramdas is een hypocriete leugenaar en een verkapte rascist dus. Niets nieuws eigenlijk.

Vaus | 25-10-11 | 12:30

Altijd al gedacht dat die Ramdas niet helemaal spoort.En zich dan ook nog moreel verheven voelen boven het "gepeupel"...

brutus68 | 25-10-11 | 12:29

Komt plausibel over.

De Regeering | 25-10-11 | 12:29

*wacht op een nieuwe guitige column van mevr Youskine*

Harry Turtle | 25-10-11 | 12:29

Dit lijkt mij een aannemelijker verhaal dan dat van meneer Ramdas.

Herr Knäckebröd | 25-10-11 | 12:28

Vorig jaar moest ik 2 maanden lang elke dag op en neer naar Brussel met de Talys. Soortgelijke voorvallen regelmatig meegemaakt. De angst voor de Islam zit er bij de meeste conducteurs al zodanig in dat dit soort mensen er altijd mee wegkomen.
Wil je zwartrijden? Trek een burka aan.

ZonderNaam | 25-10-11 | 12:28

Die Ramdas was gisteren op de radio zo glad als een aal en de domme EO-gruttekul slikte alles, dat vind ik in dit land nog het ergste: je laten bezeiken, tja en door zo'n Ramdas is dat helemaal onverteerbaar, wat een valse oplichter.

hagelkruis | 25-10-11 | 12:27

webcrew | 25-10-11 | 12:23
Het heeft anders jarenlang prima gewerkt. Speel de racismekaart en je krijgt als allochtoon alles voor elkaar.

DoOne | 25-10-11 | 12:26

De Tara Singh Varma van de schrijvelarij

orca | 25-10-11 | 12:26

tja zo zielig zijn ze ook weer, wel lekker makkelijk je mond houden en net doen of je het verstaat, met je stukje kippengaas voor je kokosnood.

pauperkind | 25-10-11 | 12:26

Train Passenger X. Zou zomaar de tital kunnen zijn van een progmetal-CD.

Call on the attacker | 25-10-11 | 12:26

Ik beken: Ik heb deze mail gisteren naar GS gestuurd!

An die ARBEIT | 25-10-11 | 12:26

Die Ramdas lijkt me geknipt voor GroenLinks: daar zitten (en zaten) vele geestelijk instabiele allochtonen.
(Die nooit hun slachtofferrol/WOII obsessie komen).

Avant | 25-10-11 | 12:25

Gewoon een normale dag in ons multiculturele paradijs dus. Moslims die doen alsof ze nog gekker zijn dan het geval is en daarmee dankzij policordrammertjes nog wegkomen ook. Want stel je voor dat het escaleert, zeg.
Zet zo'n wijf de trein uit wegens ongeldig plaatsbewijs, geef haar een extra boete wegens onherkenbaar horizonvervuilen en negeer de Ramdassen van deze wereld nou eindelijk eens.

vetkleppert | 25-10-11 | 12:25

"Tamdag"??? djees... Ramdas natuurlijk.Sorry.

vraagstaart | 25-10-11 | 12:25

Ben ik nu een slecht mens omdat ik dit verhaal veel waarschijnlijker acht dan het verhaal van Ramdas? Ik was er niet bij, maar ervaringen in het verleden, etc. Noem het racistisch, noem het rechts, maar wat ik in het verleden heb gezien en meegemaakt, heeft me zo gemaakt.

DoOne | 25-10-11 | 12:24

Kort en goed: een mevrouw zit op een voor iemand anders gereserveerde plaats en weigert daarvan te vertrekken. De conducteur laat haar daar zitten maar vraagt een plaatsbewijs. Voor de heer Ramdas aanleiding op de conducteur voor nazi uit te maken.

Zou dat iets te maken hebben met het moslima zijn van die mevrouw? Tamdag springt in ieder geval wel direct in de Gutmensch-reflex: hoe fout iemand ook is, het is een moslim en dus heb je het maar te accepteren.

vraagstaart | 25-10-11 | 12:24

Tijd om deze leugenaar en propagandist die zorgt voor tweedeling in de samenleving per direct te ontslaan wegens haatzaaien.

doenormaal! | 25-10-11 | 12:24

Waarom altijd en meteen zeggen dat iemand een 'raciest' is als hij gewoon zijn werk doet en naar naar een plaats bewijs vraagt. Dit toont eens te meer dat deze mensen niet in onze Nederlandse samenleving thuis horen.

webcrew | 25-10-11 | 12:23

ik ga met de auto. Vier gereserveerde plekken en nooit iemand die op mijn plekje zit. Ninja's komen mijn piratensloep niet in.

sufkut | 25-10-11 | 12:23

Die Ramdas zou zelfs zijn moeder voor de trein gooien als hij wist dat Wilders er de schuld van kreeg. Wat een halve zool.

blinde kip | 25-10-11 | 12:23

Kedeng!

Normpje | 25-10-11 | 12:22

Duidelijk verhaal Ramdas staat aan de kant van asociale onaangepaste zwartrijders. Wat zegt dat over Ramdas?

doenormaal! | 25-10-11 | 12:22

In Pakistan gaan nu foto's van Treinreiziger X in vlammen op.

Oerkoendoe | 25-10-11 | 12:22

hahaha nice one Bern!

Aeneas | 25-10-11 | 12:22

"ik meen getuige te zijn geweest van dit voorval."

Dan ben je wel katjelam geweest...

sjaakdaak | 25-10-11 | 12:22

Typisch gedrag weer van deze cultuurverrijkers

Aatje | 25-10-11 | 12:22

Treinreiziger X, je bent een begenadigd schrijver. Thanks voor dit uitmuntende stukje burgerjournalistiek!

Ceterum censeo Anil Ramdas delendam esse.

Nietvoordekat | 25-10-11 | 12:21

Altijd al gedacht. Typisch voor de treinreizigers X in onze samenleving.

Jaap de Paap | 25-10-11 | 12:20

Dus aandacht vragen is aandacht krijgen. Werkt wel erg belonend zo.

Koud flesje Alfa | 25-10-11 | 12:20

Hij schold de conducteur onder andere uit voor 'Hitler', 'nazi', 'kampbewaarder' en inderdaad ook voor 'Wilders'.

Anal Ramdas nam weer eens een loopje met de waarheid. Zoals we gisteren al dachten.

vraagstaart | 25-10-11 | 12:20

"Een conducteur riep assistentie op van NS
veiligheidsmedewerkers omdat hij een passagier aan
boord had. Dit is iets wat wij helaas in
toenemende mate zien gebeuren."

Bern. | 25-10-11 | 12:18

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken