Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GSTV. Tom & het 020-zakkenrollersteam

steeldief1000.jpg Het kan in Nederland: als veelpleger op heterdaad betrapt worden door een uitstekend functionerend politieteam maar je straf ontlopen omdat het OM je zo zielig vindt. Het gebeurde in Amsterdam waar het beruchte & beroemde undercover zakkenrollersteam hun 1000ste vangst bekroonde met een klein lolletje. Heel eventjes kreeg een kleptomane mevrouw een briefje op haar rug met daarop geschreven: het getal 1000. Voor in het plakboek. Stadsjournalist Frank Buis maakte een kiekje van dit geestige eerbetoon aan misschien wel de meest gespecialiseerde dienders in 020. Niks aan het handje, zou je zeggen. Dief in de kraag gevat. Winkeliers blij. Amsterdam weer een stukje veiliger. Maar daar dacht het Openbaar Ministerie dus heel anders over. Volgens hun is mevrouw de steeldief in haar privacy, goede naam & eer aangetast. Als beloning voor deze BIC-schandpaal wordt mevrouw niet vervolgd en mag ze gewoon doorgaan met waar ze al jaren zo uitmuntend in is: Toeristen, Amsterdammers en hardwerkende winkeliers terroriseren met haar mijn/dijn-disfunctie. Het OM beargumenteerde deze krankzinnige beslissing met een obligaat persberichtje. Tom Staal liet het niet bij zitten en ging verhaal halen in die falende Justitiebunker. Extragratis advies voor iedere advocaat + crimineel in Nederland: zorg dat je na je daad heel eventjes in beeld komt. Vrijspraak gegarandeerd. FILMPJE!

Reaguursels

Inloggen

Ze zijn al genoeg genoeg gestraft omdat de foto van verdachte in de media is verschenen.... aldus het OM.

Maar we laten wel de foto's van verdachte Feyenoord rellen op billboards in Rotterdam en omstreken zien.

Tjaa, bij die laatste groep zaten Nederlanders en die moeten we hard aanpakken.

#OMfail

holy_dutch | 23-10-11 | 15:04

@ netniet | 22-10-11 | 21:44 | + 3 -
uiteraard kan het OM een microfoon in de reedt krijgen

Snelle Gerrit | 23-10-11 | 12:37

het OM geeft zojuist bekend gemaakt de twee kansarme benzine behoeftigen (die gisteren, opgejaagd door een meute politie, echt de file -door de politie gemaakt!- niet meer konden ontwijken en waarbij iemand zelfs zo dom hen met zijn auto de pas af te snijden!) niet verder te vervolgen. Omdat de foto van hun arrestatie in de pers is verschenen en ze zelfs 'antillianen' werden genoemd zijn ze al voldoende gestraft, aldus de perswoordvoerder. Een collecte om hen een nieuwe gestolen auto ter beschikking te stellen is inmiddels gestart.

Snelle Gerrit | 23-10-11 | 12:35

Als je dit soort wantoestanden van de politie niet aanpakt - door de enig mogelijke sanctie, te weten: niet vervolgen/niet straffen toe te passen - geef je ze een vrijbrief om zich altijd als proleten te gedragen.

Een geciviliseerde rechtsstaat, 't blijft moeilijk voor de meeste reaguurders...

Woods | 23-10-11 | 12:00

Tis weer NL he.
Nogmaals proficiat, team!
Mevrouw komt bij de scores 1001 - 1500 wel weer aan de beurt.

hotmint | 23-10-11 | 11:43

@Jan-Kees de jager
Ik heb een boodschap voor je, de zogenaamde winst op de leningen aan Griekenland gaan nooit plaatsvinden.
Ze betalen namelijk niet terug......

necrosis | 23-10-11 | 10:00

necrosis | 23-10-11 | 09:09
Merci,

Sjeng de helle | 23-10-11 | 09:15

@Sjeng de helle | 23-10-11 | 09:06
Ik moest heftig lachen.......
Ik zou je plus 1000 willen geven, helaas ben ik beperkt tot +1, waarvan akte.

necrosis | 23-10-11 | 09:09

necrosis | 23-10-11 | 08:58
Inderdaad zeer leerzaam, net als wij kiezen die lieden ook voor hun eigen ondergang.
Wacht even wij hebben niet mogen kiezen voor de EUSSR en hun fratsen.
Beter die gewapende "Tante"daar maar eens naar toe sturen, "You OUT".

Sjeng de helle | 23-10-11 | 09:03

@Sjeng de helle | 23-10-11 | 08:57
Die vrouw van je linkje is anders niet mis, wellicht iets teveel make-up?
Kleine necro laat weten dat ze niet verkeerd is...
*gnehehehehe*

necrosis | 23-10-11 | 09:01

necrosis | 23-10-11 | 08:34
Mogge necro,
Neu, ik sla ook even over.
Zo'n gewapende "Wief"is beangstigend, sommigen vind ik al ongewapend beangstigend.
www.google.com/imgres?q=cruel+police+w...

Sjeng de helle | 23-10-11 | 08:57

Als justitie zich als een malloot mag gedragen, mag ik dat zeker ook.
Ik zou een foto van die vrouw uitprinten en het woord "dief" er onder schrijven.
En vervolgens in de etalage van mijn winkel hangen.
Nu heb ik geen winkel maar als..... etc.

necrosis | 23-10-11 | 08:49

@Sjeng de helle | 23-10-11 | 08:15
Als ze die bij zich had, zou je haar dan doen?
Ik sla even over als je het niet erg vind.

necrosis | 23-10-11 | 08:34

@Che_cuevara | 23-10-11 | 05:51
Ik werd anders behoorlijk bang van die vrouw in uniform.
*dit comment in donker hoekje tiepen doet*

necrosis | 23-10-11 | 08:25

Geheimrat Schultz | 23-10-11 | 08:12
Mogge,
Miste wel de lange magazijnhouders voor het dienstpistool en het rode stopbordje.

Sjeng de helle | 23-10-11 | 08:15

@ Che_cuevara | 23-10-11 | 05:51
Hep je de koppel gezien van die pliesiemuts wat ze allemaal bij zich had ?
Of ze op het punt stond uitgezonden te worden naar die mutsenmissie van Jomanda sap naar Afghnistan.
Handboeien, knuppel, pisteaul, pepperspray, gasmasker, pionierschop, bajonet, veldfles en noodmaandverband.

Geheimrat Schultz | 23-10-11 | 08:12

Mogguh @ All,
Het is weer eens een pracht.
Als je in Nederland je werk goed doet, zoals dat team, dan wordt je te kijk gezet omdat je een crimineel te kijk hebt gezet, lijken wel Politici en bankdirecteuren die criminelen, onaantastbaar.

Sjeng de helle | 23-10-11 | 07:44

Het is me toch wat, hoe mag zoiets gebeuren?

Ten Einde Raad | 23-10-11 | 07:06

Mogge @all,

Mooi stukje van Tom.
En die agenten op het laatst wou de camera in beslag nemen, volgens mij kan die nog geen mug arresteren.

Che_cuevara | 23-10-11 | 05:51

@boeglul | 23-10-11 | 05:10
Die hoef je niks uit te leggen, die snappen dat prima. Daarom stellen ze zichzelf verkiesbaar, om aan de andere kant van de streep te kunnen staan. Eenmaal verkozen zijn ze er niet meer voor jou of iemand anders maar puur en alleen voor zichzelf. Ik geef ze geeneens ongelijk. Het is de enige manier om de staat en het instituut overheid te gebruiken voor je eigen voordeel: zorg dat je erbij komt.

Stormageddon | 23-10-11 | 05:43

Stormageddon | 23-10-11 | 05:04 |

Moet je uitleggen aan de leiders! Elke vier jaar verkiezingen...

boeglul | 23-10-11 | 05:10

@boeglul | 23-10-11 | 04:56
Nee, het is pas een zegen als je helemaal geen overheid hebt. (Nog even afgezien van de semantische misser dat een individu nooit een overheid heeft, maar een overheid altijd de individuen heeft. Als individu heb je een overheid te dulden of te ondergaan, "hebben" als bezit doe je een overheid niet, een overheid heeft jou. Zonder genade.)

Stormageddon | 23-10-11 | 05:04

Stormageddon | 23-10-11 | 04:48

Klopt; het is een zegen als je het hebt. (Of bijna hebt.)

boeglul | 23-10-11 | 04:56

@boeglul | 23-10-11 | 04:43
"Normale overheid" is een contradictio in terminis. Een overheid is per definitie niet normaal, hoe vanzelfsprekend men zo'n concept ook vindt. Normaal is het niet.

Stormageddon | 23-10-11 | 04:48

@photto | 23-10-11 | 04:32
Jammer dat je straks wakker wordt en de wereld net zo rot blijkt te zijn als toen je je mandje in ging.
Hopelijk staat die "gestigmatiseerde" vrouw straks niet je huis leeg te halen.....

necrosis | 23-10-11 | 04:46

Heel goed artikel van Martin Sommer over Europa in de Volkskrant.

www.volkskrant.nl/vk/nl/6235/Martin-So...

Let vooral op de reacties geen enkele Eurofiel en die ene die het waagt valt acuut door de mand. Kan zo op GS worden geplaatst. Het is een verademing om af en toe een intelligente intellectueel te treffen en vooral in de linkse azijnbode. Een duidelijker begin van het einde is er niet.

idopane | 23-10-11 | 04:40

@boeglul | 23-10-11 | 04:22
Helaas heb ik geen enkele kans op gratie als ik doe wat ik wil doen.
Of dacht je dat ik gratie krijg omdat ik zo'n fatsoenlijke netto betaler ben?
Ik ben het een beetje zat om te moeten betalen voor andermans problemen.

necrosis | 23-10-11 | 04:33

@necrosis | 23-10-11 | 04:22
Zit je nu gewoon te wachten op bevestiging of zit je de boel weer eens te draaien.
Als GS-topper doe je hetzelfde als dat bericht over politieke stromingen waarbij men allen in 1 blok hun mening verkondigen om zo het publiek op andere gedachten te zetten c.q. na te laten denken.

Beetje doorzichtig vind je niet?

*slapen gaat..

photto | 23-10-11 | 04:32

necrosis | 23-10-11 | 04:11

Doe-het-zelvers hebben geen overheid nodig!

boeglul | 23-10-11 | 04:22

@photto | 23-10-11 | 04:12
Volgens mij is gevangenisstraf minder erg dan leven buiten de muren.
Zelfs criminelen hebben rechten, zelfs nadat ze iemand hebben omgebracht.
Wat mij betreft mogen de gevangenissen wel wat soberder.
Met name moordenaars hebben namelijk niets te eisen, ze mogen blij zijn met het feit dat ze nog leven, in tegenstelling tot landen die kiezen voor het "oog om oog" principe.
Nederland streng?
*hardop lachen doet*

necrosis | 23-10-11 | 04:22

photto | 23-10-11 | 04:12 | + 0 -
En de tas van de psycholoog ook.

Rammstein | 23-10-11 | 04:20

@necrosis | 23-10-11 | 03:57

Nja, wil je nu de gehele discussie weer opnieuw beginnen? Mij te laat, geloof dat mijn taak is te reaguuren, eventueel een discussie aan te gaan maar niet het herkauwen van feiten welke er zijn.

Zoals in een vorig topic aangaande dit, mocht ik al eens aangeven dat een opname in het gevang wel eens positief kan uitwerken, er lopen daar immers genoeg zieleknijpers rond. Misschien zou na een behandeling van 3 jaar het probleem van mevrouw "verdwenen" zijn.

photto | 23-10-11 | 04:12

@boeglul | 23-10-11 | 03:48
Ik mis iets in je linkje, namelijk de bevestiging dat iemand die iets steelt gewoon een crimineel is en gepaste straf dient te ondergaan.
Je mag aandragen wat je wilt, iemand die van mij steelt krijgt een ongenadig pak slaag.

necrosis | 23-10-11 | 04:11

frank buis8612 | 22-10-11 | 22:35 | + 2 -
HULDE! En ga zo door!

nsr | 23-10-11 | 04:07

@Rammstein | 23-10-11 | 03:55
Ik ga er maar niet op in, serverfouten liggen altijd aan de reaguurder.
Ik heb geen zin in billenkoek van Joris.
*huisregels nog eens nalezen doet*

necrosis | 23-10-11 | 04:06

@photto | 23-10-11 | 03:46
In dat geval faalt het OM hier grote tijd.
Mevrouw is namelijk opgepakt door een team van professionals.
Welk slap argument heeft het OM in deze zaak?
Is mevrouw zielig wegens stigmatiseren?
Ik durf te wedden dat deze "mevrouw" geen enkele les heeft geleerd en aanstaande week voor de zoveelste keer wordt opgepakt wegens diefstal.
Sommige mensen hebben echter een hekel aan rinkelende belletjes.
Dan moeten ze weer aan de slag, en dat willen ze eigenlijk niet.

necrosis | 23-10-11 | 03:57

necrosis | 23-10-11 | 03:45 | + 0 -
Het duurt meestal 'n minuut of zeven, voordat je plemps weer doorkomen.

Rammstein | 23-10-11 | 03:55

@necrosis | 23-10-11 | 03:35
Aangezien ik weer eens op de zwarte lijst sta hier op GS, comments zwart en een soepbrij aan tekst; ik heb wel enig idee van wat ik poste, dit was niet zozeer naar de mevrouw toe maar meer naar het OM.
Mocht je rechter zijn had je deze mevrouw nog niet tegenover je gehad aangezien het OM de telastlegging heeft laten vervallen.

photto | 23-10-11 | 03:46

@Rammstein | 23-10-11 | 03:37
Waarom 10 minuten?
Weet jij iets wat ik niet weet?

necrosis | 23-10-11 | 03:45

@boeglul | 23-10-11 | 03:35
De straffen liggen hier constant hoger dan in andere landen omdat men hier rekening houdt met aftrek van voorarrest en kwijtschelding van 33% wegens "goed" gedrag.
Het netto resultaat is nog altijd onder de maat.
Probeer Amerikanen maar eens uit te leggen waarom wij gevaarlijke criminelen op proefverlof sturen.

necrosis | 23-10-11 | 03:41

necrosis | 23-10-11 | 03:26 | + 0 -
Ik ga dan even tien minuten iets anders doen, en ik wacht tot ze verschijnen.

Rammstein | 23-10-11 | 03:37

Goed gedaan Staal...

da wizard | 23-10-11 | 03:36

@photto | 23-10-11 | 03:21
Mijn bekrompen visie zegt dat mevrouw zichzelf publiekelijk te kakken heeft gezet.
Ze pleegt diefstal, en dat is niet legaal in de huidige wetgeving.
Verwacht je soms dat ze na de "vernedering" een schadevergoeding en een vetlederen medaille krijgt?
Die vrouw mag blij zijn met het feit dat ik geen rechter ben.....

necrosis | 23-10-11 | 03:35

lauwebal | 23-10-11 | 02:57

Het is waar dat Nederland volgens het WODC flink wat strenger straft dan nabije landen: in Duitsland, Engeland, Frankrijk, België en de Scandinavische landen is het strafklimaat milder. Er zijn echter ook landen waar men veel strenger straft.

Uw opmerking is derhalve niet waar, maar gezien het verloop van de discussie wel te begrijpen.

boeglul | 23-10-11 | 03:35

photto | 23-10-11 | 03:31
**afknijpen dus..

photto | 23-10-11 | 03:32

@necrosis | 23-10-11 | 03:26
via linkermuisknop:
Het zijn de providers die dit bewerkstelligen.
Agknijpen dat GS..

photto | 23-10-11 | 03:31

@Rammstein | 23-10-11 | 03:23
Ik weet dat je gelijk heb, zie het echter maar te krijgen in dit godverloren land.
Ben je een dag te laat met het betalen van je taxpoet, ze weten je te vinden.

necrosis | 23-10-11 | 03:30

@Rammstein | 23-10-11 | 03:20
Heb jij ook moeite met comments die er niet doorkomen maar achteraf ineens in beeld verschijnen?
Ik doe mijn best om geen dubbelpost te veroorzaken.
Tenslotte is het ook zondag voor Joris.

necrosis | 23-10-11 | 03:26

necrosis | 23-10-11 | 03:18 | + 0 -
.... en een villa in Utrecht.

Rammstein | 23-10-11 | 03:23

ik wordt er weer uitgemikt hier..

@necrosis | 23-10-11 | 02:59
Nja, ik weet het, maar af en toe wil je diverse kanten horen om een mening te vormen, niet gelijk van de daken schreeuwen maar inhoudelijk luisteren wat men te zeggen heeft. *kuch.

Terug naar het topic:
Het OM heeft niets anders te doen dan een verdachte te beoordelen; heeft het wettelijke ontoelaatbare feiten gepleegd of niet. In dit geval was dat zo.
In het beeldrecht (Beschadiging persoon door publicatie) waarin het OM spreekt zou je WH ook kunnen laten gaan. (eigenlijk iedereen).

photto | 23-10-11 | 03:21

....... ghost hour ...

Rammstein | 23-10-11 | 03:20

Volgens mij heeft Joris ook een nieuw tooltje....

necrosis | 23-10-11 | 03:19

lauwebal | 23-10-11 | 03:07 | + 0 -
Ach, een hokjesgeest.
Over dom gesproken ...

Rammstein | 23-10-11 | 03:19

@necrosis | 23-10-11 | 02:59
Nja, ik weet het, maar af en toe wil je diverse kanten horen om een mening te vormen, niet gelijk van de daken schreeuwen maar inhoudelijk luisteren wat men te zeggen heeft. *kuch.

Terug naar het topic:
Het OM heeft niets anders te doen dan een verdachte te beoordelen; heeft het wettelijke ontoelaatbare feiten gepleegd of niet. In dit geval was dat zo.
In het beeldrecht (Beschadiging persoon door publicatie) waarin het OM spreekt zou je WH ook kunnen laten gaan. (eigenlijk iedereen).

photto | 23-10-11 | 03:18

@Rammstein | 23-10-11 | 03:05
Waarschijnlijk heeft die vrouw last van het PvdA syndroom, en heeft ze moeite met het onderscheiden van Mijn & Dijn.
Gevangenisstraf werkt averechts, geef haar een baantje binnen de PvdA-carrousel.
*probeert grinnik te onderdrukken*

necrosis | 23-10-11 | 03:18

@necrosis | 23-10-11 | 02:59
Nja, ik weet het, maar af en toe wil je diverse kanten horen om een mening te vormen, niet gelijk van de daken schreeuwen maar inhoudelijk luisteren wat men te zeggen heeft. *kuch.

Terug naar het topic:
Het OM heeft niets anders te doen dan een verdachte te beoordelen; heeft het wettelijke ontoelaatbare feiten gepleegd of niet. In dit geval was dat zo.
In het beeldrecht (Beschadiging persoon door publicatie) waarin het OM spreekt zou je WH ook kunnen laten gaan. (eigenlijk iedereen).

photto | 23-10-11 | 03:17

@Rammstein | 23-10-11 | 03:05
Waarschijnlijk heeft die vrouw last van het PvdA syndroom, en heeft ze moeite met het onderscheiden van Mijn & Dijn.
Gevangenisstraf werkt averechts, geef haar een baantje binnen de PvdA-carrousel.
*probeert grinnik te onderdrukken*

necrosis | 23-10-11 | 03:16

@necrosis | 23-10-11 | 02:59
Nja, ik weet het, maar af en toe wil je diverse kanten horen om een mening te vormen, niet gelijk van de daken schreeuwen maar inhoudelijk luisteren wat men te zeggen heeft. *kuch.

Terug naar het topic:
Het OM heeft niets anders te doen dan een verdachte te beoordelen; heeft het wettelijke ontoelaatbare feiten gepleegd of niet. In dit geval was dat zo.
In het beeldrecht (Beschadiging persoon door publicatie) waarin het OM spreekt zou je WH ook kunnen laten gaan. (eigenlijk iedereen).

photto | 23-10-11 | 03:15

Reinaert | 23-10-11 | 03:11 | + 0 -
Schuif een stukje op, ik ga mee.

Rammstein | 23-10-11 | 03:14

@lauwebal | 23-10-11 | 03:05
Dat rechtvaardigt het sepot door het OM van de misdragingen van mevrouw de dievegge nog niet. Mevrouw hoort gewoon voor het gerecht en oom agent een berisping. De misdraging jegens mevrouw rechtvaardigt niet dat zij onbestraft blijft voor háár gedrag. U moet de zaken wel weten te scheiden. Om het in uw eigen woorden te zeggen.

Stormageddon | 23-10-11 | 03:14

@necrosis | 23-10-11 | 02:59
Nja, ik weet het, maar af en toe wil je diverse kanten horen om een mening te vormen, niet gelijk van de daken schreeuwen maar inhoudelijk luisteren wat men te zeggen heeft. *kuch.

Terug naar het topic:
Het OM heeft niets anders te doen dan een verdachte te beoordelen, heeft het wettelijke ontoelaatbare feiten gepleegd of niet. In dit geval was dat zo.
In het beeldrecht (Beschadiging persoon door publicatie) waarin het OM spreekt zou je WH ook kunnen laten gaan. (eigenlijk iedereen).

photto | 23-10-11 | 03:12

@necrosis | 23-10-11 | 03:07

Iedereen wil tegenwoordig ook maar wát graag slachtoffer zijn.

Dáár zou eens tegen opgetreden moeten worden!

Oude vrouwtjes die zich laten beroven, verkrachten en mishandelen zouden veel harder moeten worden aangepakt.

En nu ga ik dromen van guillotines en galgen. Want zo ben ik. *Out*

Reinaert | 23-10-11 | 03:11

@lauwebal | 23-10-11 | 03:07
Pas maar op, Rammstein heeft menig mannelijk reaguurder (figuurlijk) een toontje hoger laten zingen.
Wellicht ook letterlijk, maar daar heb ik geen bewijzen van.

necrosis | 23-10-11 | 03:10

@lauwebal | 23-10-11 | 03:05

Há. Dus ik ben nu opeens dom volk?

Daar ga ik eens een nachtje over slapen. Dank voor de handreiking.

Reinaert | 23-10-11 | 03:08

@Reinaert | 23-10-11 | 03:02
Waarschijnlijk denkt lauwebal niet aan de slachtoffers, die beroept zich waarschijnlijk op ingecalculeerd risico.
*oren blussen doet*

necrosis | 23-10-11 | 03:07

Ik ga mijzelf overigens heel therapeutisch wijden aan een genoeglijk en verkwikkend schoonheidsslaapje. Niet dat het veel zal helpen maar de intentie is in elk geval goed.

Ik wens u allen een buitengewoon prettige voortzetting maar dan dus wel zonder ondergetekende. Gewoon omdat het kán. En omdat de sponde lonkt.

Reinaert | 23-10-11 | 03:07

@Rammstein | 23-10-11 | 03:05 : Ook jij behoort tot de groep die niet in staat is om de zaken te scheiden.

lauwebal | 23-10-11 | 03:07

lauwebal | 23-10-11 | 02:55 | + 0 -
Agossie, die dame toch .... ze kan zo moeilijk van andermans spullen afblijven, het arme schaap.

Rammstein | 23-10-11 | 03:05

@Reinaert | 23-10-11 | 03:02 : De slachtoffers spelen geen rol in deze discussie. Dat die mevrouw fout is, staat niet ter discussie. Wel het gedrag van meneer agent. Dom volk is echter niet in staat om de misdaad van de vrouw en de misdragingen van de agent als twee afzonderlijke zaken te zien.

@necrosis | 23-10-11 | 03:02 : Het zijn de feiten of je het nou leuk vindt of niet.

lauwebal | 23-10-11 | 03:05

@lauwebal | 23-10-11 | 02:57
Straffen hier het hoogst van heel Europa?
Mag ik weten waar je woont aangezien ik heel andere ervaringen heb met straffen in Nederland?
Of bestaat er nog een ander land genaamd Nederland?

necrosis | 23-10-11 | 03:02

@lauwebal | 23-10-11 | 02:55

Dat die agent in kwestie zich nogal puberaal heeft gedragen ben ik met je eens. Maar voor het overige heb ik geen enkel medelijden met mevrouw de dievegge. Waarbij ik er van uit ga dat madame op heterdaad betrapt is natuurlijk, en da's volgens mij in de gegeven situatie ook zo.

Natuurlijk is iedereen onschuldig tot het moment dat het tegendeel vastgesteld is maar in het geval van een heterdaadje hoef je daar wat mij betreft niet zo zorgvuldig mee om te gaan. Al was het maar om de afschrikwekkende werking die van een dergelijke behandeling uit gaat.

Wederom: mevrouw is zelf op het dievenpad gegaan. Eigen schuld, dikke bult. Wie z'n billen brandt moet op de blaren zitten. Boontje komt om z'n loontje. Iedereen krijgt wat 'ie verdient. Eerlijk duurt het langst. Undsoweiter, undsofort. Geen. Medelijden.

Denk jij ook wel eens aan de slachtoffers, bij de weg?

Reinaert | 23-10-11 | 03:02

@photto | 23-10-11 | 02:48
Voor degelijke journalistiek moet je niet bij dergelijke programma's zijn.

necrosis | 23-10-11 | 02:59

@necrosis | 23-10-11 | 02:53 : Weer een rammelende onderbuik. Straffen zijn onderhand hier het hoogst van heel Europa, maar nee, Henk en Ingrid denken nog steeds dat misdadigers een paar dagen schoffelen of in een 5-sterren hotel worden ondergebracht. En natuurlijk moeten volgens pomphouders kunnen schieten. Gewoon standrechtelijk executeren die criminelen. Dat zal ze leren! Wild-west, maar Henk en Ingrid kunnen weer rustig slapen na afloop van The Voice of Holland.

lauwebal | 23-10-11 | 02:57

@Reinaert | 23-10-11 | 02:45 : Je verwoordt precies die ronkende onderbuik! En dan de zaken maar omdraaien en het mevrouw haar schuld is dat een politie-agent zich gedraagt als een losgeslagen puber. Maar nee, de verdachte heeft geen rechten en is dus vogelvrij.

lauwebal | 23-10-11 | 02:55

@SchoneZoon | 23-10-11 | 02:33
Naar mijn idee wordt er van een olifant juist een mug gemaakt.
Men onderschat het probleem wat (winkel) diefstal heet.
De kosten lopen jaarlijks tot in de miljoenen.
Dat vind je terug in de prijs van de winkeliers.
Verder vind ik de straffen te belachelijk voor woorden.
Neem een benzinepomphouder die geen wapen onder de toonbank mag hebben, hij moet zich gewoon rustig houden en het geld afgeven tijdens een overval.
De beelden die je als pomphouder maakt mag je niet op internet zetten vanwege de privacy van de daders.
De beelden geef je aan de pliessies, die er vervolgens niets mee doen.
Begint er iets te dagen, cq te rommelen in je volgevreten buik?

necrosis | 23-10-11 | 02:53

lauwebal | 23-10-11 | 02:37 | + -1 -
Overdrijven is uw vak ?

Rammstein | 23-10-11 | 02:52

@necrosis | 23-10-11 | 02:41
Heden ten dage blijf je toch wel "brommen"; net "tegenlicht" en "zembla" gekeken; "onderzoeksjournalist" is ook een begrip.

photto | 23-10-11 | 02:48

@lauwebal | 23-10-11 | 02:37

Welnee. Henk & Ingrid zijn niet zou flauw dat ze iedereen gestenigd dan wel gekruisigd willen zien. Da's een andere bevolkingsgroep maar daar zullen we het nu niet over hebben.

Waar het mij om gaat is dat je niet al te liefjes hoeft om te gaan met mensen die het zelf ook niet al te nauw nemen met de regeltjes. Wie willens en wetens de wet overtreedt verdient namelijk niet al te veel respect.

En zo'n papiertje is dan misschien smakeloos, mevrouw had dat eenvoudig kunnen voorkomen door niet op het dievenpad te gaan. Zo. Simpel. Is. Dat.

Reinaert | 23-10-11 | 02:45

@lauwebal | 23-10-11 | 02:37
Wat is er mis om criminelen te duiden als "crimineel"?
Heb jij er persoonlijk belang bij?
Dergelijke woorden hoor ik doorgaans van medecriminelen of geitenwollensokkenfiguren.

necrosis | 23-10-11 | 02:44

@photto | 23-10-11 | 02:35
Pas je wel een beetje op met je scheermesje, voor je het weet heb je zo'n hoge stem.
*grinnik*

necrosis | 23-10-11 | 02:41

@Reinaert | 23-10-11 | 02:28 : En zelfs zo'n simpel papiertje hoort niet. Maar als het aan Henk en Ingrid hebben criminelen alleen nog maar recht op standrechtelijke executie.

lauwebal | 23-10-11 | 02:37

.. ondertussen heb ik nog maar eens een scheermesje over mijn zaadbalhouder gerost.
Moge het OM ditzelfde toepassen, wie weet dat er nog wat prikkels vrijkomen..

photto | 23-10-11 | 02:35

Waar gaat dit over. Er wordt van een mug een olifant gemaakt. Die vrouw is een draaideurcrimineel. Ze is al meerdere keren opgepakt en verdient een keiharde straf. Alsof voorbijgangers zouden snappen wat dat blaadje met 1000 erop betekent?
-
Daarom komen al die t*ring Roemenen en Zigeuners naar Nederland. Ze lachen zich echt dood om ons rechtsysteem. Die rechters snappen echt niet dat ze recht in hun gezicht worden uitgelachen?

SchoneZoon | 23-10-11 | 02:33

@lauwebal | 23-10-11 | 02:19
Ik heet necrosis (geen Henk of Ingrid) en die steelmevrouw was/ is fout bezig.
DAT is wat er mis is in dit land!
Of gedoog jij "kleine criminaliteit"?

necrosis | 23-10-11 | 02:29

@lauwebal | 23-10-11 | 02:19

Ach kom nou toch, draaideurcrimineeltje krijgt briefje op heur rug gespeld en meer is er niet aan de hand. Heeft niks met de spijsvertering van Henk & Ingrid te maken maar gewoon met Gesundes Volksempfinden. Om het maar eens in ongezond Duits uit te drukken.

Reinaert | 23-10-11 | 02:28

@necrosis | 23-10-11 | 02:19

Je vergeet de fakkels & hooivorken.

Voor het overige ben ik het roerend met je eensch.

Reinaert | 23-10-11 | 02:25

@Parsons | 23-10-11 | 02:17
Moet het eerlijker?
Ik wil wel maar dat mag weer niet van de wet.
En omdat ik niet zielig/ vernederd ben kan ik op de volle mep rekenen van justitie.
Ken je de opening van 'Casino'?
Dat noem ik rechtvaardig!

necrosis | 23-10-11 | 02:25

De onderbuiken van Henk en Ingrid rommelen weer flink in dit topic. Maar natuurlijk is die agent gewoon fout bezig geweest en is de strafzaak terecht geseponeerd.

lauwebal | 23-10-11 | 02:19

@Reinaert | 23-10-11 | 02:12
Een camera kost niet zoveel en die beelden wil ik wel maken, gratis en voor niets.
Ik ga voor het grotere geheel: mensen dwingen het pand te verlaten op straffe van inbeslagname, terwijl Tom Staal daar gewoon wil horen wat ik in ieder ook zou willen horen.
Namelijk: wat is er zo zielig aan een draaideurdief met een velletje papier op haar rug, dat men niet overgaat tot vervolging?
*schande, pek , veren & strontkar roepen doet*

necrosis | 23-10-11 | 02:19

Die neger is een racist. Kan niet anders. Die man benoemt gewoon het probleem. Dat moeten we niet willen met z'n allen.

Het moet eerlijker.

Parsons | 23-10-11 | 02:17

@Reinaert | 23-10-11 | 01:23
Sommige zakkenrollers zijn sneller dan de gemiddelde goochelaar.
Ik heb een filmpje gezien van een professioneel (geen dief) die zelfs het polshorloge of stropdas van mensen wist te "jatten".
Die mensen kregen achteraf de vraag: mist u "dit" soms?
Hilarisch, ware het niet dat "echte" gespecialiseerde zakkenrollers vragen om een ouderwetsch pak slaag!

necrosis | 23-10-11 | 02:13

@necrosis | 23-10-11 | 02:07

Tja. Besparingen hè. Griekenland moet ook eten dus die tweede cameraman (m/v) kan er dan natuurlijk ook niet meer vanaf.

Maar het zou wel grappig zijn geweest. Dát dan weer wel.

Reinaert | 23-10-11 | 02:12

@Stormageddon | 23-10-11 | 01:53

Ik ben ook niet onder de indruk van de resultaten die de Hermandad weet te boeken. Maar als gezegd moeten we in dit land kennelijk al blij zijn met een paar kruimels en daar sluit ik me dan ook - bij gebrek aan beter = maar bij aan.

Politie en justitie functioneren in mijn ogen niet naar behoren maar daar wordt ook van hogerhand al jaren niets aan gedaan, even afgezien van mooipraterij en stoere taal dan. Fred Teeven kan lullen wat 'ie wil, de diender op straat ploegt gewoon voort alsof er niets is veranderd. En over de blaaskaak Opstelten wil ik het al helemaal niet hebben. Opgeblazen praatjesmaker die als het er op aan komt niet thuis geeft.

Nederland. Land van gemiste kansen.

Reinaert | 23-10-11 | 02:10

Tom Staal had best wat meer druk kunnen uitoefenen in dat gerechtsgebouw, hij had een tweede cameraman kunnen meenemen om de inbeslagname van de eerste camera te filmen.
Dan was het pas echt smullen geblazen....

necrosis | 23-10-11 | 02:07

@Reinaert | 23-10-11 | 01:41
Het is allemaal tot je dienst, ik woon niet in Amsterdam, ik kom er gelukkig hoogst zelden dus ik heb er verder geen last van, maar ik ben niet onder de indruk van de hoeveelheid aanhoudingen ten opzichte van de aantallen geregistreerde kleine criminaliteit (170 per 1000 inwoners - 2008) in 's lands hoofdstad.
Dat is al wat ik zeg.

Stormageddon | 23-10-11 | 01:53

@Stormageddon | 23-10-11 | 01:33

Ik heb geen idee wat ze precies doen (al was het maar omdat ik geen video kan kijken wegens #KPN-internet) dus hun 'rendement' kan ik van hieruit ook niet beoordelen.

Toch blijf ik er bij dat iedere opgepakte boef er één is. En natuurlijk willen we ze allemaal in een streepjespak achter tralies zien maar da's sowieso een illusie. Een kinderhand is gauw gevuld en in dit land mot je anno tegenwoordig niet met méér dan die kinderhand aankomen - om teleurstellingen te voorkomen.

Reinaert | 23-10-11 | 01:41

@Reinaert | 23-10-11 | 01:23
Ze doen dus ook, als ik Frank Buis mag geloven, winkeldiefstallen, fietsendieven, zwartrijders en wildplassers. In Amsterdam. Niet in Ubach over Worms of Tholen, nee... Amsterdam.

Stormageddon | 23-10-11 | 01:33

@Stormageddon | 23-10-11 | 01:22

Een PV is anno tegenwoordig een invuloefening. Even de juiste wetsartikelen invullen, persoonsgegevens inkloppen, situatie en bevindingen invullen en klaar is Oom Agent.

Dat er nog veel agenten (m/v) digibeet zijn is dan inderdaad wel weer een nadeel, maar dat lost zich vanzelf op.

Reinaert | 23-10-11 | 01:27

@zeg maar jansen | 23-10-11 | 01:12

Zakkenrollers zijn meestentijds nogal vingervlug en ter zake kundig. Die pak je niet zo makkelijk. Zeker niet in een dichtbevolkte omgeving waarin ze makkelijk kunnen onderduiken in de massa.

Zo bezien is drie per dag dus nog niet eens zo'n slechte score.

Reinaert | 23-10-11 | 01:23

@zeg maar jansen | 23-10-11 | 01:12
Nou ja, ze moeten de proces-verbalen ook nog typen. Dan is de dag wel weer snel om natuurlijk.

Stormageddon | 23-10-11 | 01:22

Stormageddon | 23-10-11 | 01:08 En de Roemeense tolk kan gewoon kantooruren aanhouden op het politiebureau.

Als die agenten een beetje doen waar ze voor zijn ingehuurd dat is. Want zeg zelf, drie aanhoudingen gemiddeld per dag, dat is in een stad als Amsterdam toch een druppeltje uit een teil water?

zeg maar jansen | 23-10-11 | 01:12

@Stormageddon | 23-10-11 | 01:08

Het zijn natuurlijk wel duizend arrestaties. En zelfs met het slappe justitiële klimaat in dit land krijgen veelplegers op enig moment hun trekken thuis.

Veiligheid in dit land is vooral een gevoel. Niet gestoeld op welke feiten dan ook.

Reinaert | 23-10-11 | 01:11

@Rammstein | 23-10-11 | 00:52
Wederzijds?

Stormageddon | 23-10-11 | 01:11

@Reinaert | 23-10-11 | 01:01
1000 boefjes van de straat? Geloof je dat zelf? Het zijn er hooguit 100 en die dan 10 maal. Dan zijn ze hooguit 24 uur van de straat. De volgende dag lopen ze er weer, in afwachting van hun proces, als dat er al komt.
Het is leuke PR van de politie, die 1000 aanhoudingen, maar het stelt natuurlijk allemaal niet zo veel voor. Je moet hooguit 100 veelplegers in de gaten houden en die pak je dan elke maand een keer op.

Stormageddon | 23-10-11 | 01:08

@miko | 23-10-11 | 00:52

Hoezo 140? De Tweede Kamer der Staten Generaal telt toch 150 leden? Waarvan er inderdaad 148 full-time bezig zijn uw zakken leeg te roven.

De resterende twee zijn van de SGP. Die doen dat niet.
Mag niet van de Grote Baas.

Reinaert | 23-10-11 | 01:04

@Stormageddon | 23-10-11 | 00:51

Drie zakkenrollende boefjes per dag? Hier in het dorp vangen ze die nog niet per jáár. Al was het maar omdat er hier geen zakkenrollende boefjes rondlopen, dat scheelt natuurlijk ook.

Wie het kleine niet eert is 't grote niet weerd! Dus of je nou wel of niet onder de indruk bent maakt mij niet uit, de feiten spreken voor zich. Duizend boefjes van de straat, da´s mooi. Zeker in een slap land als Nederland.

Reinaert | 23-10-11 | 01:01

@Stormageddon | 23-10-11 | 00:51
tis wel moeilijker dan hard rijders.ze doen het stiekem die ratten.

miko | 23-10-11 | 00:53

Stormageddon | 23-10-11 | 00:51 | + 0 -
Nee.
Het is wederzijds trouwens.

Rammstein | 23-10-11 | 00:52

@Reinaert | 23-10-11 | 00:36
volgens mij haal je dat gemiddelde in den haag makkelijk.
140 per dag en dat 9 maanden lang. de rest van de tijd zijn ze ergens anders.

miko | 23-10-11 | 00:52

@Reinaert | 23-10-11 | 00:36
Dan is het nog geen gemiddelde om over naar huis te schrijven. 3 per dag. In Amsterdam. Vind je het erg als ik niet echt onder de indruk ben?

Stormageddon | 23-10-11 | 00:51

@Traxor | 22-10-11 | 23:45
Beetje op en neer aan het gaan tussen Nederland de Antillen en zuid Amerika.Kortom dwugssmokkelaar :)
Maar ik heb gewoond in Ghana Togo Haïti Colombia en Venezuela.
22 jaar buitenland 26 jaar Nederland.

miko | 23-10-11 | 00:48

@Stormageddon | 23-10-11 | 00:34

De duizendste aanhouding van dit jaar, m'n waarde.

Dan zitten we volgens mijn zakjapanner toch echt op een stuk of drie per dag. Lezen wil nog wel eens helpen, die linkjes staan er niet voor niets!

Reinaert | 23-10-11 | 00:36

Overigens vind ik 1000 aanhoudingen in 15 jaar tijd van een speciaal zakkenrollersteam niet zo heel erg bijzonder veel. Dat is amper 1 per week. Dat zou in, pak 'm beet, Oudehaske, Ulft of 2e Exloërmond een hele mooie score zijn, maar voor Amsterdam is het aan de magere kant. Ik zou er als agent niet zodanig trots op zijn dat het gememoreerd moest worden met een A4-tje in heur nek.

Stormageddon | 23-10-11 | 00:34

@harry pikkel | 23-10-11 | 00:27

Regionale eigenaardigheden zijn wat mij betreft een groot goed. Zeker omdat steeds minder medelanders nog behept zijn met dat virus. En dan ook nog eens omdat ik niet van grijze brei houd.

We zijn met z'n allen al te veel genivelleerd en te eenvormig. Een beetje couleur locale mag wat mij betreft best wel - zolang je maar wel weet waar en wanneer het wel of niet kan.

Reinaert | 23-10-11 | 00:33

@Rammstein
Er moet natuurlijk wel rekening gehouden met eventuele toekomstige slachtoffers. Ingewikkelde materie.

Bakito | 23-10-11 | 00:30

AntiSoof | 23-10-11 | 00:23 | + 0 -
Wat lul je dan ?

Bakito | 23-10-11 | 00:24 | + -1 -
Dus, de beslissing aan de slachtoffers.
Zo.
Ook weer opgelost.

Rammstein | 23-10-11 | 00:28

- daar

Maar dat was de oplettende lezer toch al opgevallen.

harry pikkel | 23-10-11 | 00:28

Reinaert | 22-10-11 | 23:49
Reken maar dat regionale kleuren tellen. Als puntje bij paaltje komt zet ik daar alle rationele argumenten daar voor opzij.

harry pikkel | 23-10-11 | 00:27

@vip33 | 23-10-11 | 00:20

Te simpel. Misschien geldt dat inderdaad in de zakkenrolbusiness, maar onder de streep zijn er nog voldoende takken van criminele sporten waar roomblanke Nederlanders ook tot de absolute top behoren.

En crimineel is crimineel. Of je nou zakken rolt of listig weet te frauderen: per saldo ben je een even grote kleaudtzak. Neemt natuurlijk niet weg dat je die Roemenen een rotschop richting Heimat moet verkopen maar ondertussen mot je wel verder blijven kijken dan je neus lang is.

Reinaert | 23-10-11 | 00:25

vip33 | 23-10-11 | 00:20 |

95% van de slachtoffers zijn ook buitenlander. dus waar hebben we het over.

zovoklets | 23-10-11 | 00:25

@Rammstein
Gek genoeg hebben slachtoffers zelf vaak behoefte aan vergeving en een streep eronder.

Bakito | 23-10-11 | 00:24

@ Reinaert | 23-10-11 | 00:13

Beeldrecht is een juridisch mijnenveld, dat is zeker. De oproep om incidenten te filmen voor de politie kan nog leuke problemen op gaan leveren. Als ik nou 's een incident film in een niet-openbare ruimte? Bijvoorbeeld een enorme vechtpartij met zwaargewonden. In een bordeel. Hebben de gefilmden dan het recht om mijn filmpje in beslag te nemen voor ik de deur uit ren? Wettelijk wel, geloof ik.

Traxor | 23-10-11 | 00:23

@Rammstein | 23-10-11 | 00:18
Scherpe vraag. 100 jaar? Zolang? Er is alleen nu. Denk ik.

AntiSoof | 23-10-11 | 00:23

Turf fight. Het OM wil even laten zien wie de baas en de Pliesie meegeven vooral niet zelf na te denken maar uitvoeren volgens procedure.

zovoklets | 23-10-11 | 00:22

Frank Buis: "95% vd zakkenrollers in Amsterdam zijn Roemenen".
3x hoera voor de open grenzen.

vip33 | 23-10-11 | 00:20

Bakito | 23-10-11 | 00:00 | + 0 -
Ik denk altijd aan de slachtoffers. Laat zij maar beslissen, aan de schandpaal, of niet.

AntiSoof | 22-10-11 | 23:30 | + 0 -
Hoe lang wil je wennen ? Nog eens honderd jaar ?

Rammstein | 23-10-11 | 00:18

@ Bakito | 23-10-11 | 00:12

Nou, ik wilde voornamelijk weten wat de duidelijke wet er over zegt. Mag het? Wat mijn mening betreft, ik vind het terecht dat je niet met een draaiende camera iemand's huis binnen mag lopen. Voor de deur, openbare weg, is een ander verhaal. De ontvangsthal van een kantoor/ministerie is een beetje een twijfelgeval wat mij betreft. Het is geen openbare ruimte (denk ik) maar ook niet echt prive.

Traxor | 23-10-11 | 00:17

@de euro middenweg | 23-10-11 | 00:05
Ambtenaren waar iets niet moeilijk voor is, die moeten nog uitgevonden worden.

Jackanders | 23-10-11 | 00:15

@Reinaert | 23-10-11 | 00:08 Nix te sorry, hier past slechts een "dank u wel" van mijn kant. Was mooi verwoord!

vraagstaart | 23-10-11 | 00:14

@vander F | 22-10-11 | 23:42
Hé niet zo negatief hoor. Ik weet heus nog wel wat goed en minder is.

AntiSoof | 23-10-11 | 00:14

@Traxor | 23-10-11 | 00:09

Vrijheid van nieuwsgaring versus beeldrecht.

In hoeverre dat wringt en wrijft is me onbekend. Ik ben (Godzijdank) geen jurist. Dat je mensen niet hinderlijk mag volgen met een camera lijkt me duidelijk. Dat de overheid vervolgens campagnematig oproept om zo veel mogelijk incidenten te filmen teneinde de politie te faciliteren is weer de andere kant van het verhaal.

Voer voor deskundologen vermoed ik.

Reinaert | 23-10-11 | 00:13

@Traxor
De wet is daar heel duidelijk over.

Maar wat vind jij?

Bakito | 23-10-11 | 00:12

Vervolging is zinloos. Heeft OM goed gezien.

BigBangNeverHappened | 23-10-11 | 00:11

Een goede blowjob is níet te onderschatten. Maar waar gáat het hier eigenlijk over, ongeleiden? Jesus.

AntiSoof | 23-10-11 | 00:11

Dat dreigement om de camera in beslag te nemen, kan dat eigenlijk wel, wettelijk gezien? Ik weet dat men je legaal kan verbieden te filmen in niet-openbare gelegenheden, maar apparatuur in beslag nemen? Iemand enig idee?

Traxor | 23-10-11 | 00:09

@vraagstaart | 23-10-11 | 00:02

Sorry dat ik de tegel voor je voeten heb weggemaaid.

Maar waarheden als koeien mogen best gedebiteerd worden.

Reinaert | 23-10-11 | 00:08

Mevrouw had gewoon haar verdiende straf moeten hebben. En de agent van het van het zakkenrollersteam een reprimande dat je zo niet omgaat met een arrestant. Zo moeilijk is dat toch niet?

de euro middenweg | 23-10-11 | 00:05

@Bakito | 23-10-11 | 00:00 *minkudo door de tralies pleurt*

vraagstaart | 23-10-11 | 00:03

@wakkere_nederlander | 22-10-11 | 23:36 Thanx en wat Reinaert | 22-10-11 | 23:40 zegt is de tegel die ik wilde leggen....

vraagstaart | 23-10-11 | 00:02

De laatste zin ".... zorg dat je na je daad heel eventjes in beeld komt. Vrijspraak gegarandeerd...." spreekt boekdelen.

Schandpalen opgeworpen door de media werken averechts. Ergo, een beetje schelden hier zorgt ervoor dat daders minder streng worden veroordeeld.

*hoofd schudt*

Bakito | 23-10-11 | 00:00

@harry pikkel | 22-10-11 | 23:45

LOL. Roep ik een paar keer iets over agraroïde genen....

Maar goed, ook dat telt, dat blijkt. Zelfs anno 2011.

Reinaert | 22-10-11 | 23:49

Tom moet met een bloemetje naar mevrouw gaan om excuses aan te bieden.
Iemand die dr kent en de adresgegevens even naar Geentijl kan doormailen?

Hup Joris, aan het werk maar weer. Lang leve de censuur!

Richard1234 | 22-10-11 | 23:47

@ miko | 22-10-11 | 23:36

Yep. Als mijn emigratie ter sprake kwam zeiden mijn toenmalige collega's ook altijd "Goh, dat zou ik ook wel willen." Waarop ik eigenlijk alleen maar "Nou, doe het dan!" kon zeggen. Ik had ook een goeie baan en een huis en noem maar op. En het is geen makkelijke beslissing, zoals iedere emigrant zal weten. Waar zit jij nu, als ik vragen mag?

Traxor | 22-10-11 | 23:45

Reinaert | 22-10-11 | 23:40
Ik zei toch ook niet dat jij alle wijsheid in pacht had. Ik zei alleen dat ik een zwak voor je had. En dat heb je deels ook nog maar te danken aan een geografische toevalligheid.

harry pikkel | 22-10-11 | 23:45

@natte krant | 22-10-11 | 23:42

Open deur.

Maar wel een op correcte wijze ingetrapte open deur.

Reinaert | 22-10-11 | 23:43

Deze kwestie toont opnieuw hoezeer verrot ons justitieel apparaat is.

natte krant | 22-10-11 | 23:42

@harry pikkel | 22-10-11 | 23:34,
je kunt altijd nog houvast vinden in klassieke denkbeelden,
die zijn helaas na de jaren 60 met het badwater weggegooid.
nl.wikipedia.org/wiki/Kardinale_deugde...

vander F | 22-10-11 | 23:42

@harry pikkel | 22-10-11 | 23:34 LOL dit los je niet 1-2-3 op in een draadje harry. Maar:
1) Iedere keuze heeft een "of", anders is het geen keuze. Maw dat verlies van vrienden en vrouwen hoort erbij - deal with it. Als je dat niet wilt: kies anders.
2) Kijk niet om. Het is te makkelijk om "ja, maar wat als" te doen maar wij zijn geen neutrino's dus tijdreizen zit er niet in. Kijk vooruit, want dáár ga je heen.
3) Lees 1) en 2) nog een paar keer goed door. ;-)

vraagstaart | 22-10-11 | 23:41

@harry pikkel | 22-10-11 | 23:22

*Bloost*

Maar alle gekheid op een stokje: ik heb de wijsheid ook niet in pacht. Was het maar waar! Dan zat ik hier natuurlijk waarschijnlijk ook niet, maar dat terzijde. Life sucks, maar ik hou wel van een goeie blowjob.

Reinaert | 22-10-11 | 23:40

@kneuterzak | 22-10-11 | 23:36
Slim.
"Tom Staal liet het niet bij zitten en ging bot vangen, nou ja, ving bot, in die falende Justitiebunker ", zou een betere kop geweest ijn.

AntiSoof | 22-10-11 | 23:39

@vraagstaart | 22-10-11 | 23:24 ,
zeker een uitdaging en ik hou daar wel van, die eigenlijk niet bestaande 'zekerheid' loslaten, je overgeven aan wat er gebeurt, de vrijheid accepteren, toelaten.

@AntiSoof | 22-10-11 | 23:30 ,
sterk, we zijn nog lerende, absoluut.

vander F | 22-10-11 | 23:38

@ vraagstaart | 22-10-11 | 23:29

In een piepklein dorpje in Souflakistan. En voordat iedereen me hier nou dood gaat minnen omdat ik hun belasting Euro's opmaak, ik werk 10 uur per dag, 7 dagen per week. En betaal nog 's belasting ook. Aan mij ligt het niet.

Traxor | 22-10-11 | 23:36

@Rammstein 23:25: Ja, de privacy van iedereen behoort beschermd te worden, ook van verdachten (en bedenk ook dat verdachten nog niet schuldig bevonden zijn). En als die privacy geschonden wordt, dan moet dat consequenties hebben voor de betrokkenen: maatregelen tegen agenten die hun boekje te buiten gaan, en compensatie voor het slachtoffer. MAAR! Die compensatie moet wel in verhouding staan tot de gepleegde feiten en de mate waarin de privacy geschonden is door toedoen van die agenten. In dit geval lijkt me dat allemaal nogal meevallen: leg de betrokken agenten elk 100 euro boete op en geef die aan die vrouw, en vervolg haar daarna gewoon. Zo hoort dat: misdaad wordt bestraft, en vergissingen worden rechtgezet.

Muxje | 22-10-11 | 23:36

"Tom Staal liet het niet bij zitten en ging verhaal halen in die falende Justitiebunker "

Ik mis het "verhaal".

kneuterzak | 22-10-11 | 23:36

@Traxor | 22-10-11 | 23:20
Inderdeed.
Vaak met mensen over gehad en dan krijg je te horen Ja maar ik had een vrouw een huis met hypotheek een vaste baan de voetbal mijn familie etc. etc. Die had ik ook toen ik de eerste keer uit NL ging.Een tijdje op en neer geweest van Afrika naar Europa en zuid en midden Amerika. Twee keer nood gedwongen terug gegaan maar zoals het spreekwoord zegt driemaal is scheepsrecht.

miko | 22-10-11 | 23:36

@vraagstaart | 22-10-11 | 22:30
Jij bent een wijs man.

wakkere_nederlander | 22-10-11 | 23:36

@harry pikkel | 22-10-11 | 23:34
Zó!
Een lekkere fles whisky, geniale geesten te over om mee te discussi:eren en dan klagen? Zeikerd.

AntiSoof | 22-10-11 | 23:35

vraagstaart | 22-10-11 | 23:14
Leven is je hart volgen. Mooie zin. Hoge Paolho Coelho-waarde. Maar wat als je hart volgen je alleen maar shit brengt? Je vervreemdt van je beste vrienden, geweldige vrouwen aan de kant laat zetten en uiteindelijk alleen doet belanden met een fles whisky en een paar virtuele vrienden?

*rent huilend naar de wc*

harry pikkel | 22-10-11 | 23:34

*haast*
om in de zin van beter dan, natuurlijk

+31-1 | 22-10-11 | 23:31

@Rammstein | 22-10-11 | 23:25
1. Die uitdrukking luidt bij ons: 'U kletst uit uw nek.'
2.Inderdaad vindt ik privacy belangrijker dan haat of wraakgevoelens. Onze tegenwoordige instrumenten (Iternet, radio, televisie) zijn pas 100 jaar oud. Mogen we dan'ook éven wennen aan het gebruik daarvan? Daarom kied ik liever voor de rustige weg. We moeten leren die instrumenten te gebruiken. Snap je?

AntiSoof | 22-10-11 | 23:30

*alvast bukken doet voor -kudos*
Beste Tom, gisteren was je repo dom, vandaag stom en morgen ben je om, ok?

+31-1 | 22-10-11 | 23:29

@Traxor | 22-10-11 | 23:20 Je bent m'n broer ;-) Die zin 'Heb altijd de gedachte gehad dat er niets erger is dan op je sterfbed zeggen "Had ik toen maar..." ' was exact de mijne. En beter sterven is schoonheid dan het niet proberen: idem.

Waar zit jij ergens, met die slome verbinding?

vraagstaart | 22-10-11 | 23:29

AntiSoof | 22-10-11 | 23:16 | + 0 -
In Duitsland hebben ze daar een uitdrukking voor: U lult uit uw reet.

Wat bedoel je nou ? Iedereen die een misstap begaat, hoe groot dan ook, moet bescherming van privacy hebben ? Of niet ?
Call it.

Rammstein | 22-10-11 | 23:25

@vander F | 22-10-11 | 23:13 Prachtig en spijker. kop. raak. De dualiteit: het streven naar zekerheid die de behoefte aan ontdekking, vernieuwing weliswaar overwint, maar daarmee niet heeft gedood.

Onze uitdaging, denk ik.

vraagstaart | 22-10-11 | 23:24

Tom, je doet met het filmpje iets wat al die andere softe media niet durft. Dit is wat Nederland wil, stel het aan de kaak, zo'n justitie-mevrouw gaat even dreigen om de camera in beslag te nemen. Dat heeft Nederland nu kunnen noteren. En de persvoorlichter verschuilt zich achter het smoesje dat hij gisteren al de softe media alles had verteld. Dit komt tenminste in de Tweede Kamer aan de orde, daar hebben we wat aan. En Geert doet de rest, en is die dreigster-met-camera-in-beslag-nemen er niet meer. Goed zo!

Twee Jeetjes | 22-10-11 | 23:24

@Traxor | 22-10-11 | 23:21
Jij begrijpt het.

AntiSoof | 22-10-11 | 23:23

Reinaert | 22-10-11 | 23:17
Ik heb gewoon een zwak voor jou. Op basis van lettertjes diep weggestopt in de virtuele wereld. Maar mijn ervaring tot nu toe is dat die lettertjes wonderwel overeenkomen met ervaringen IRL. That's all.

harry pikkel | 22-10-11 | 23:22

Richard1234 | 22-10-11 | 20:41 | =weggejorist

Jezus, mag ik niet eens opperen dat iemand het adres van mevrouw even naar Geenstijl moet mailen zodat Tom bij haar een bloemetje kan brengen? Want het zla je maar gebeuren dat je zakkenroller bent en zoiets overkomt je...

Geenstijl lijkt wel een fucking censuursite te worden als je zelfs dat niet mag neerkwakken..

Richard1234 | 22-10-11 | 23:22

@ AntiSoof | 22-10-11 | 23:19

Sorry, je mag me niet bellen :)

Traxor | 22-10-11 | 23:21

@Revo | 22-10-11 | 23:20
Mee eens.

AntiSoof | 22-10-11 | 23:21

NEC alweer verloren. Maar ja met Voorschotje.nl als sponser staat de Deurwaarder meestal snel voor de deur.

idopane | 22-10-11 | 23:21

@ vraagstaart | 22-10-11 | 23:14

Helemaal waar. Met precies dezelfde logica ben ik 8 jaar geleden uit NL vertrokken. Nog geen spijt van gehad. (Zit nu wel met een haperende, slome internet verbinding maar ja, niks is perfect :) Heb altijd de gedachte gehad dat er niets erger is dan op je sterfbed zeggen "Had ik toen maar..." Als je iets wilt moet je het doen. In het ergste geval mislukt het. Big deal, dan is het maar mislukt. Proberen is belangrijker.

Traxor | 22-10-11 | 23:20

De politie is er niet om te oordelen of veroordelen, zeer terecht dat men hier dus duidelijk maakt dat het gedrag van de agenten aan de kaak stelt. Mevrouw zat misschien fout, dat bepaalt een rechter en niet een agent, Agent zat misschien fout, maar dat bepaalt een rechter en niet de media of publieke opinie.
Dat is een basisbeginsel in onze rechtspraak, agenten gaan daar niet over, gelukkig maar want daar worden ze ook niet voor opgeleid.
Lullig voor agenten, maar echt een agent constateert slechts, stelt iets vast en de rest is niet in hun handen. Laten we dat vooral zo houden

Revo | 22-10-11 | 23:20

@Traxor | 22-10-11 | 23:11
Het klopt in theorie wel wat je zegt. Maar je theorie is onvolledig, en daarom klopt die dus niet. Maar ik kan niet zo goed beschrijven wat er niet klopt. Ik ben meer een prater, geen schrijver.

AntiSoof | 22-10-11 | 23:19

@harry pikkel | 22-10-11 | 23:16

Dank. Ik rock dan wel niet echt maar roll gelukkig wel ;-)

Reinaert | 22-10-11 | 23:17

@Rammstein | 22-10-11 | 23:09
Je draait eea om, denk ik. Een misstap is een fout. Maar een moord hoeft geen fout te zij natuurlijk. Maar, aan de andere kant... Weet je, het lot kán vreselijk uitpakken. En dan is soms een heel klein dingetje vreselijk. Ik verwoord het niet goed. Wat ik bedoel, soms is iets niet wat het lijkt.

AntiSoof | 22-10-11 | 23:16

Reinaert | 22-10-11 | 23:10
Het minste wat ik voor een mede-Achterhoeker kan doen. You rock.

harry pikkel | 22-10-11 | 23:16

vraagstaart | 22-10-11 | 23:06
Zolang er sprake is van goede dominees en goede kooplieden is er nog niks verloren

idopane | 22-10-11 | 23:15

@harry pikkel | 22-10-11 | 23:08 Eigenlijk is dat heel simpel. Het moeilijkste is: de beslissing nemen wat je wilt. De rest is alleen maar "doen", uitvoering dus.

En wat je vooral nìet moet doen, is lang nadenken. Eerst vanuit je hart/gevoel bepalen wat je eigenlijk wilt met je leven, los van randvoorwaarden en gedoe. En dat gaan doen. Daarna kun je denken over de problemen die je keuze met zich meebrengt.

In een notendop. Zo heb ik het gedaan, en ik heb er nooit spijt van gehad. Leven is je hart volgen, denken over "ja maar wat als" belemmert je daarin.

Mijn twee cent.

vraagstaart | 22-10-11 | 23:14

@vraagstaart | 22-10-11 | 22:30 |,
yep, zoiets inderdaad.
Weet je, vrijheid is accepteren dat je niet weet wat je morgen staat te gebeuren, of zelfs maar over 1 minuut.
Vrijheid is de contingentie van het bestaan accepteren en beseffen dat de toekomst juist niet gedetermineerd is maar volledig open ligt.

En daar hebben mensen een hekel aan, zijn ze bang voor, vrijheid, het liefst je nu bezighouden met wat er over 30 jaar eventueel zou kunnen gebeuren, 'zekerheid' bij elkaar fantaseren via een hypotheek met een looptijd van 30 jaar.
En klagen over wat er gebeurd is, over het verleden, over zaken waar niets meer aan te veranderen valt, voltooid verleden tijd, toch fantaseren we het verleden rustig bijelkaar, we verdraaien de verhalen dusdanig dat ze in het straatje van de zekerheid passen, 'het móest ook wel zo gegaan zijn, klopte allemaal precies, alsof de duvel er mee speelde, dit was niet meer toevallig dat bestáát gewoon niet etc.'
We determineren alles kloppend en laten weg wat niet in het verhaal past.
Onzekerheid, het niet weten 'waarom' en 'waarheen', vrijheid dus, wordt verafschuwd,is eng.

vander F | 22-10-11 | 23:13

@vraagstaart | 22-10-11 | 23:06
Nou zeg! Dacht jij zoëven na over je eigen verschijnen in de panelen zoals jij je dat voorstelt? Gekkie. Doe lekker gewoon maar jezelf. Ik vond het ergens best wel enigszins leesbaar wat je schreef heur. (;))

AntiSoof | 22-10-11 | 23:12

vraagstaart | 22-10-11 | 23:02
Klopt kan je nagaan allemaal te danken aan een idioot die zonder VMBO diploma en waarschijnlijk een hoog ADHD gehalte, iets te slim naar een bever had gekeken die destijds in Nederland het rijk voor zich had die bever dan en wij later dus bijna de hele wereld.

idopane | 22-10-11 | 23:12

@ AntiSoof | 22-10-11 | 22:59

Klopt, maar tegen de tijd dat je in de krant wordt gezet gaat het niet meer om een parkeerbonnetje. Dan heb je echt wel wat ernstigs op je kerfstok en dan stopt mijn medelijden/mededogen. En als je later van dat stempel af wilt dan ga je na je gevangenisstraf maar wat nobels en nuttigs doen. Zodat mensen kunnen zeggen "Goh, die heeft ècht z'n lesje geleerd."

Traxor | 22-10-11 | 23:11

@vraagstaart | 22-10-11 | 23:06
Delen en opdringen zijn twee heel verschillende dingen. U schrijft prachtige tegels, wat mij betreft.

HY78 | 22-10-11 | 23:10

@harry pikkel | 22-10-11 | 23:05

Hele mooie vijl! Huldo's.

Reinaert | 22-10-11 | 23:10

AntiSoof | 22-10-11 | 22:59 | + 0 -
Dus een moord is een "misstap" ?

Rammstein | 22-10-11 | 23:09

vraagstaart | 22-10-11 | 22:59
Voordat we afzakken tot new age Paolo Coelho shit. Concreet. Jij als ervaringsdeskundige. Hoe ga je die tunnel door?

harry pikkel | 22-10-11 | 23:08

@vraagstaart | 22-10-11 | 23:03

Ledigheid is des duivels oorkussen.

En in laksheid zijn 'we' trouwens ook heel groot. Da's waar. Eigenlijk hebben we het met z'n allen gewoon veuls te goed, we herkennen de geneugten des levens niet eens meer als zodanig maar verbruiken ze als simpel kraanwater, als iets waar maar geen eind aan komt.

Een beetje nederigheid op z'n tijd zou wel fijn zijn. Maar daar zijn 'we' dan vervolgens weer niet zo goed in.

Reinaert | 22-10-11 | 23:08

Nee, ik ga niet meer kijken naar Tom. Zonde van de bandbreedte. Na het filmpje van gisteren valt er niks meer goed te maken, ook niet met zo'n goedkoop bloemetje van het tankstation.

Nonkel Frituur | 22-10-11 | 23:08

Ik lees mijn tegels terug en merk dat ik op de preekstoel ben geklommen. Sorry vrienden, ik liet me meeslepen door het onderwerp en vrijheid ligt me aan het hart. Dat betekent ook, dat ik niet mijn ideeën daarover moet willen opdringen aan anderen. Excuses.

vraagstaart | 22-10-11 | 23:06

netniet | 22-10-11 | 22:56
Sterker nog die politieke elite zit haast feestvierend naar de ondergang van Khadaffi te kijken maar Libie was economisch een sterk land met goed onderwijs en hoog inkomen. Die lutsers moeten uitkijken want als zo'n revolutie naar hier doorslaat dan hebben we de Mad Max constructie echt niet nodig om de oude politiek op z'n Libisch uit te schakelen

idopane | 22-10-11 | 23:05

@Reinaert | 22-10-11 | 22:57 .... omdat we LUI zijn. Dat is een nog veel groter probleem. We produceren, consumeren, vegeteren. Lekker makkelijk. Slaven, dat zijn we.

vraagstaart | 22-10-11 | 23:03

@AntiSoof | 22-10-11 | 22:59

Een misstap kunnen we inderdaad allemaal maken. Maar zakkenrollen, roven, oplichten en wat dies meer zij noem ik geen 'misstap' maar een weloverwogen keuze.

En wie er voor kiest criminele activiteiten te ontplooien moet dan ook maar voor lief nemen dat hij/zij voor eeuwig de Sjaak is. Ere wie ere toekomt.

Reinaert | 22-10-11 | 23:03

@idopane | 22-10-11 | 22:56 ... maar toen zijn we ook begonnen met vertrekken en de wereld verkennen. Op iedere plek ter wereld waren we, idopane! Ongelooflijk, maar wel waar! We zijn een cultuur in verval, met een boel mensen die de drive nog wel hebben. En dìe mensen moeten het doen, niet voor "het land" maar voor zichzelf. Laat je niet remmen, knallen verdomme. Je kunt het!

vraagstaart | 22-10-11 | 23:02

@harry pikkel | 22-10-11 | 22:58

Ja. Uitbreken doe je toch met een vijl die in een cake meegebakken wordt? Tunnels graven is dan helegaar niet meer nodig. Nooit het vakblad Donald Duck gelezen hè?

Reinaert | 22-10-11 | 22:59

@Traxor | 22-10-11 | 22:55
Het publiekelijk maken van een persoon is vreselijk. Hij wordt voor altijd en eeuwig verbonden aan zij misdaad. En een misstap kunnen we allemaal maken. Maar terugnemen van publiciteit is onmogelijk. Ook al worden we betere mensen, het stigma (stempel, oordeel) blijft op ons hangen na publicatie. Dáárom moet men nooit namen noemen, denk ik.

AntiSoof | 22-10-11 | 22:59

@harry pikkel | 22-10-11 | 22:54 Die is al lang klaar. Er in durven stappen, dàt is de uitdaging. Niet uitstellen tot morgen, maar vandaag doen. Dat maakt het verschil.

vraagstaart | 22-10-11 | 22:59

idopane | 22-10-11 | 22:56
Sorry voor de kromme zinsbouw op het eind maar om dijken te bouwen heb je zelfs geen VMBO voor nodig

idopane | 22-10-11 | 22:59

Reinaert | 22-10-11 | 22:55
De vijl in de cake?

harry pikkel | 22-10-11 | 22:58

@vraagstaart | 22-10-11 | 22:55

We leren wel. Maar we vergeten ook. Da's het grote probleem.

Reinaert | 22-10-11 | 22:57

idopane | 22-10-11 | 22:50

Mooie plemp, deel die gedachte wel. De maatschappij en de in eigenbelang zo geroemde beschaving dat zijn uitermate dunne laagjes.

netniet | 22-10-11 | 22:56

vraagstaart | 22-10-11 | 22:47
Dat zit bij ons in de genen en is begonnen in de late middeleeuwen toen Nederland een sompig moeras was waar geen hond wilde leven, het afvoerputje van 'beschaafd' Europa. Toen zijn ze ook die dijken begonnen gaan bouwen.

idopane | 22-10-11 | 22:56

@vraagstaart | 22-10-11 | 22:47
Tsja, de slimsten kiezen eieren voor hun geld. Ook weer waar. Maar wat ik bedoelde was dat niet ieder mens gelijk is qua denkvermogen. En wie (bijvoorbeeld) beoordeelt of de gedachte juist is? Ik bedoel, we zijn als het ware gehersenspoeld dat we allen gelijk zijn. Maar dat ís natuurlijk niet zo. Elk mens zit anders in elkaar. Dat gelijkheidsdenken druist in tegen de natuur. Maar ja, laat eigenlijk ook maar. Zo belangrijk is het ook weer niet.

AntiSoof | 22-10-11 | 22:56

@netniet | 22-10-11 | 22:41 Yup. De zweer die de democratie heeft vernietigd bij de afschaffing van het censuskiesrecht. Hoewel de uitbuiting dan waarschijnlijk ook had plaatsgevonden, zij het op een net iets andere manier.

Homo homini lupus. We zullen ermee moeten leren leven en dus ook beseffen dat af en toe een bloedige opstand noodzakelijk is. En daarna begint het circus weer opnieuw, want leren doen we niet.

vraagstaart | 22-10-11 | 22:55

@ AntiSoof | 22-10-11 | 22:50

Ik begrijp wat je bedoelt, maar we hebben het toch ook niet over volksvertegenwoordiger 'Geert W' of de bekende TV presentatrice 'Linda de M'? Iedereen staat gewoon met z'n volle naam in de krant. Waarom heeft een crimineel dan meer recht op privacy dan iedere andere burger? Heeft m.i. niets met respect te maken, meer met gelijkheid.

Traxor | 22-10-11 | 22:55

@harry pikkel | 22-10-11 | 22:54

Tunnels graven? Wat is er mis met de vijl in de cake?

Reinaert | 22-10-11 | 22:55

vraagstaart | 22-10-11 | 22:51
Wel begrepen. Maar ik ben nog steeds bezig met het graven van de tunnel.

harry pikkel | 22-10-11 | 22:54

Al dat privacygedoe met opgepakte criminelen is zwaar over de top. Gevalletje 'wie z'n billen brandt moet op de blaren zitten'. Mevrouw zou eigenlijk permanent gebrandmerkt moeten worden. Met een brandmerk bijvoorbeeld. "Pas op! Dief!"

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. En justitie in Nederland weet als geen ander hoe je dat voor elkaar krijgt. *Knijper op neus zet*

Reinaert | 22-10-11 | 22:53

vraagstaart | 22-10-11 | 22:47 |
Niet zozeer met de juiste hersens, wel met de juiste ballen en voldoende hersens.

harry pikkel | 22-10-11 | 22:52

@harry pikkel | 22-10-11 | 22:44 100%. Je hoeft nergens heen om vrij te zijn, want waar je ook heen gaat: je neemt jezelf (en dus: je eigen gevangenis) mee.

Uit die gevangenis stappen kan ook in Nederland. Maar dat had jij allang begrepen.

vraagstaart | 22-10-11 | 22:51

Serieus, een miljoen? Waar heb je die cijfers vandaan? Lijkt Atlas Shrugged wel. Sowieso lijken de laatste 20 jaar angstig veel op dat boek.

harry pikkel | 22-10-11 | 22:51

netniet | 22-10-11 | 22:41
Het klopt wel dat politici uit de maatschappij komen en dat wij ze in stand houden maar dat gaat alleen maar op als de economie goed blijft lopen omdat de meeste mensen die kritiek op die politici hebben zich afkeren van de politiek en zich slechts zelden laten horen omdat zij economisch door kunnen gaan zonder die politiek. Maar dat verandert ineens als het ons economisch geld gaat kosten. En wanneer vervolgens de Euro gaat instorten dan moet je eens zien hoeveel mensen er dan ineens naar Den Haag trekken om die politieke elite uit het zadel te stoten.

idopane | 22-10-11 | 22:50

@vraagstaart | 22-10-11 | 22:47
Hehehehe dank u!

miko | 22-10-11 | 22:50

@Traxor | 22-10-11 | 22:46
Ik ben het niet met je eens. Respect voor ieder mens is goed. Ook al is het een crimineel. Misschien dat belanghebbenden er mee opschieten dat de naam voluit wordt genoemd, maar of iedereen moet weten wie de crimineel is? Ik weet het niet. Mijn gevoel zegt, liever niet.

AntiSoof | 22-10-11 | 22:50

Toch is er wel wat veranderd in Nederland.
Als de PVDA het nog voor het zeggen had gehad dan had ze een schadevergoeding gekregen en waren de agenten vervolgd.

Haarkopje | 22-10-11 | 22:47

@AntiSoof | 22-10-11 | 22:36 Is dat een denkfout? Ik weet het niet, AntiSoof. Ik heb inmiddels wel een paar mensen leren kennen waarvan ik niet kan zeggen dat ze nou zo ontstellend intelligent zijn qua kennisniveau en leervermogen, maar ze zijn wel onafhankelijk.

Academici in NL die niet durven te kiezen vanwege dat, wat ze allemaal te verliezen zouden hebben (duh) en daar tegenover mensen met een VMBO diploma (àls ze dat al hebben) die hebben geleerd op niets en niemand te vertrouwen dan zichzelf, en die kom ik dan in vreemde uithoeken van de wereld tegen waar ze een prachtig bestaan opbouwen.

Wat me dan opvalt is dat dat Nederlanders zijn met ballen, lef, ondernemingszin, doorzetters. Echt absurd, op één of andere manier zitten ze er altijd bij als er ergens op de wereld iets ontwikkelt. Maar die mensen zijn dus wel weg uit Nederland. Al een miljoen (!) inmiddels. Blijkbaar met de goede hersens...

vraagstaart | 22-10-11 | 22:47

@importschot | 22-10-11 | 21:58
Ok meneer de idioot.Dus een persoon die enkele tientallen euro's van je jat verdient verbrijzelde knieschijven? Mag ik dan ook je auto 50 centimeter lager maken en je voet afhakken als je weer eens 10 kilometer te hard rijdt?
Weet je wat. Pak de bus naar Amsterdam en ga linea recta naar Libië.Daar houden ze van jouw aanpak.

miko | 22-10-11 | 22:46

Wanneer gaan journalisten trouwens eens ophouden met dat flauwe 'Volkert van der G' en 'Ferdi H' gedoe? Als ik het goed heb is dat niet eens wettelijk verplicht, maar meer een soort journalistieke erecode. Een erecode waar zeer eerbiedwaardigee journalisten in andere landen echt niet aan mee doen, trouwens.

De meeste Europese kranten publiceren gewoon de volle naam en ongebalkte foto. In Engelse tabloids zetten ze er zelfs je huisadres nog bij. Dat gaat me net iets te ver, een huisadres publiceren, maar die overdreven privacybescherming van criminelen hier is weer het andere uiterste. Waarom moeten we hier zonodig roomser dan de Paus zijn? Gewoon die naam in de krant en laat dat balkje ook maar zitten.

Traxor | 22-10-11 | 22:46

@vander F | 22-10-11 | 22:44
Mee eens.

AntiSoof | 22-10-11 | 22:45

vraagstaart | 22-10-11 | 22:30
Mooi gezegd man. Dus eigenlijk beweert de kudoking van deze verderfelijke site dat we allemaal een strijd voeren tegen onszelf, en niet tegen de boze buitenwereld.

harry pikkel | 22-10-11 | 22:44

@frank buis8612 | 22-10-11 | 22:18,
kijk, een beetje duiding van de gebeurtenis kan dus geen kwaad.

Puur een media dingetje dus, gewoon snoeihard liegen en mis informeren plus wat rechtstreeks uit de duim gezogen 'aanvullingen' van een journalist vanachter z'n pc.

En het 'allermooiste', een OM wat ook gewoon vanachter een pc het gebrachte media aanbod eens bekeek en zo tot een prachtig afgewogen beslissing kwam...
Man o man wat een volkomen doorgedraaide bende, vooral bij het OM, en dan publiekelijk klagen over 'populisme' in onze maatschappij, dom, hypocriet en bijkans kwaadaardig.

vander F | 22-10-11 | 22:44

@netniet | 22-10-11 | 22:41
De 'maatschappij' is een firma, een bedrijf. Wist jij dat? Die wil alleen maar winst maken. Wij zijn de maatschappij dus niet.

AntiSoof | 22-10-11 | 22:44

@azoturie | 22-10-11 | 22:18
Of als je als politie in elkaar gemept word door een 15 en 16 jarige.

miko | 22-10-11 | 22:44

vraagstaart | 22-10-11 | 22:30
Mooie tegel!!!

idopane | 22-10-11 | 22:42

vraagstaart | 22-10-11 | 22:30
AntiSoof | 22-10-11 | 22:36

Voor jullie beider visie is wat te zeggen. Enerzijds komen politici voort uit de maatschappij en de maatschappij houdt hen in het zadel. Het wordt daar echt niet beter.

Een clubje net niks rouleert daar een beetje zolang mensen denken dat vrijheid en invloed, bestaat uit het op gezette tijden een stem uitbrengen. democratie is tenslotte een bestel van de zwakke.

Politici moesten ongegeneerd beleid kunnen voeren want zij maken immers wetten en alles is onderhavig aan de wet. Tenminste als je een burger bent want gezien de resultaten rolt het balletje heel anders.

netniet | 22-10-11 | 22:41

@vraagstaart | 22-10-11 | 22:30
Bijna mee eens. Want we hebben het niet zelf gedaan. Dat deden anderen. Die rijken, weet je wel?
En verder maak je een denkfoutje door te denken dat iedereen zo slim is als jij en ik (zei de gek). Niet een ieder is een goed stel hersens gegeven.

AntiSoof | 22-10-11 | 22:36

Oh volgens advocaat Nooitgedacht in Nieuwsuur is het plaatsen van een bom om Amerikanen in Irak op te blazen niet tegen de mensenrechten. Maar als wij die lutser oppakken dan weer wel. Het blijft lachen met die linkse lutsers. Hahahaha

idopane | 22-10-11 | 22:32

frank buis8612 | 22-10-11 | 22:18 |
Vrijgelaten met dank aan Juul Paradijs.

CoffeePatch | 22-10-11 | 22:31

@netniet | 22-10-11 | 22:21 Ghe... het geheim zit in je tweede zin. En in datgene, wat je van jezelf hebt en kunt aanboren: moed. De meesten doen het pas als het al te laat is, als ze terminale kanker krijgen of tegenover 12 kansenkanjers staan in hun eentje, in het donker. Of in andere zin begrijpen dat ons leven heel erg eindig is.

Maar het kan ook eerder. Stap er uit. Leef je eigen leven en besef dat "vrijheid" iets is wat je zelf bepaalt, niet je omgeving. Bijna niemand doet het, omdat velen gelukkige slaven zijn en gelukkige slaven haten vrijheid.

We leven in een droom, zachtjes in slaap gewiegd. The Matrix, IRL. En dat heben we helemaal zelf gedaan.

vraagstaart | 22-10-11 | 22:30

Weer zo'n vlooienkop advocaat die Teeven wil aanklagenn omdat hij een Iraakse terrorist aan Amerika heeft uitgeleverd. Hahahahaha

idopane | 22-10-11 | 22:26

Zou de man/vrouw wel eens willen zien welke deze super-onnozele beslissing heeft genomen.
Een roze koek van de eerste orde. Als er dan een toelichting wordt gevraagd op deze onbegrijpelijke beslissing de bekende arrogantie, dat ze geen toelichting willen geven. Dit soort nono's zijn vermoedelijk ook degenen welke 20 uur werstraf geven voor een overval. Dit schertsfiguur zou onmiddelijk ontslagen moeten worden

Gemeen Mosje | 22-10-11 | 22:26

@frank buis8612 | 22-10-11 | 22:18
Geweldig hoe jij de leugenaars ontmaskert! Stelletje sofisten!

AntiSoof | 22-10-11 | 22:25

In elk geval is mij nu duidelijk geworden waarom die geüniformeerde vrouwen altijd zo breed zijn, anders kunnen ze al die spullen niet kwijt aan hun riem.

CoffeePatch | 22-10-11 | 22:23

Arjo Klamer heeft de oplossing. En hij repliceert Wilders maar geen ene lutser bij Nieuwsuur die dat in de gaten heeft. Griekenland uit de Euro liefst morgen nog en dan gewoon failliet laten gaan net als Argentinie. Hehe eindelijk de linkse lutser beginnen tenminste iets te begrijpen.

idopane | 22-10-11 | 22:23

vraagstaart | 22-10-11 | 22:01

Dat is nu simpelweg ons pad. Met vijf wordt je bij je moeder vandaan gehaald om geïndoctrineerd te worden door de maatschappij. Daarna behoor je tot de club die het allemaal moet bekostigen, onder het juk van een groot aantal wetboeken en op het eind mag je nog even verblijven in het sterfhuis.

En wat je ook doet en hoe je het wendt of keert je hebt totaal geen invloed op de gang van zaken, laat staan de uitkomst. En iedereen weet het en iedereen staat er bij en kijkt ernaar.

Wat klopt er nu niet ?

netniet | 22-10-11 | 22:21

@Vraagstaart,
Ja, maar die familie is nogal 'heilig', als je begrijpt wat ik bedoel. En nee, idopane, de familienaam begint met een R.

AntiSoof | 22-10-11 | 22:21

Uitleg hoe de media(telegraaf volkskrant parool)
de boel opklopt en foute berichtgeving de wereld helpt
ik leg in het filmpie precies uit wat er gebeurde
Frank Buis
www.youtube.com/watch?v=LG2oJn36Xe0

frank buis8612 | 22-10-11 | 22:18

@miko | 22-10-11 | 22:16
-
U refereert aan een 'georganiseerde' file ?

azoturie | 22-10-11 | 22:18

Hoewel ik dat briefje niet zo erg vind is het niet aan de politie om dit soort acties te houden.Als ik de politie constant belachelijk zou maken bij elke faal actie dan vraag ik me af wanneer ik een douw krijg.

miko | 22-10-11 | 22:16

vraagstaart | 22-10-11 | 22:01
Je hebt het over de Saudies neem ik aan

idopane | 22-10-11 | 22:15

Programma ideetje: Iedere zaterdag de hoogtepunten van de week van het Zakkenrollers Team (het Z-Team, jawel) op GSTV. Leuke TV en zijn al die dieven ook meteen met hun kop op het internet geweest. Dat moet toch aardige repo's op kunnen leveren.

Traxor | 22-10-11 | 22:15

Wat is dat nou voor perswoordvoerder. Een beetje bang voor de pers, meneer Franklin Wattimena? Hij brengt het OM op deze manier meer schade toe dan hij kan voorkomen.

Het OM moet gewoon haar taak doen en deze dief vervolgen. Als mevrouw vindt dat ze verkeerd behandeld is mag ze zelf een rechtszaak beginnen, dat staat verder los van vervolging voor een notabene op heterdaad betrapt misdrijf. Persoonlijk vind ik dat je dit soort rechten opgeeft als je een misdrijf begaat.

Nu ze niet vervolgd wordt, stel ik voor dat haar foto dan ook werkelijk overal in de pers en op straat wordt verspreidt. Met naam en toenaam.

ZDEV | 22-10-11 | 22:13

@importschot | 22-10-11 | 21:58
Ik dacht even dat je het over de officier van justitie had, maar je bedoelt de dievegge!

Joost Maghetweten | 22-10-11 | 22:02

@netniet | 22-10-11 | 21:44 Nou..... wij kennen een familie met 430.000.000.000.000 (inderdaad, 430 duizend miljard, dwz 80.000 keer Warren Buffett) aan kapitaal.

Als we het nou toch hebben over zakkenrollers: jij en ik betalen daar iedere dag aan. Zonder dat we het weten, ook nog. Knap noem ik dat.

vraagstaart | 22-10-11 | 22:01

vander F | 22-10-11 | 21:51

Tsja dat ligt dan maar weer net aan welke kant je staat. Gelet op de reacties uit de maatschappij staan het gros aan de verkeerde kant.

Doch echter in Brussel zijn er best nog EU baantjes waar je gewoon old skool 10K Euro in je achterzak kunt steken. Ik kan me voorstellen dat dat nog los is van alle voordeeltjes en aanwezigheid-premies die daar te halen zijn.

Er is wel geld maar dan wel door de burger opgebracht geld.

netniet | 22-10-11 | 21:59

Gewoon opwachten en als ze de hoek om komt een klap met een moker op beide knie schijven. Dan kom je haar de eerste maanden niet meer tegen en zal ze zich een paar keer bedenken voor ze het nog een keer doet. Je moet ze niet aanmoedigen maar ontmoedigen en daar heb je geen overheid voor nodig maar een donker hoekje of een stille straat.

importschot | 22-10-11 | 21:58

Is Franklin al ontslagen?

ZDEV | 22-10-11 | 21:56

@netniet | 22-10-11 | 21:44
Ja ome Muammar was een groot zakkenroller. Ook met uw conclusie ben ik het geheel eens.

Detlev Tarnowitz | 22-10-11 | 21:51

@netniet | 22-10-11 | 21:44,
de honderden, soms duizenden miljarden vliegen ons via het nieuws de laatste weken om de oren alsof het niets is.

En 'onze' regering maar bezuinigen en schrapen, 30 miljoen hier, 600 miljoen daar, bejaarden verneuken.
D'r is blijkbaar echter poen zat, but who the f*ck is playing with it?
Er zit iets verschrikkelijk scheef op monetair/economisch/wettelijk/politiek vlak en niet zo'n beetje ook.

vander F | 22-10-11 | 21:51

Meneer Staal, u bent een nutteloze kutburger. Wat denkt u? Dat u zomaar even kunt binnenwandelen met een microfoon in uw klauwen en een even nutteloze kutburger met een camera op z'n nek in uw kielzog om het OM ter verantwoording te roepen? De overheid is er niet voor u, u bent er voor de overheid.

Stormageddon | 22-10-11 | 21:49

Ik snap werkelijk niet waar jullie je druk om maken. Diefstal van hardwerkende mensen is al heel lang normaal in Nederland hoor.

In Wordfeud kun je met de letters STGBLNANEI best wel een goed woord maken.

vraagstaart | 22-10-11 | 21:47

Detlev Tarnowitz | 22-10-11 | 21:29

Ik heb begrepen dat Kaddafi volgens de laatste lezingen wel 200 miljard dollar had weggesluisd. Volgens mij is de rijkste man van de wereld, afgelopen week vermoord nadat volgens de VN, Libië in 2010 nog had uitgeroepen tot meest ontwikkelde land van Afrika.

Uiteindelijk kan iedereen een stok in zijn reet krijgen.

netniet | 22-10-11 | 21:44

Wat deze mevrouw heeft gedaan is naar voor de betrokkenen om dat even voorop te stellen.

Maatschappelijk zijn de regels zo dat dit soort gedrag bestraft hoort te worden. Subsidiair plakken mensen daar een emotie aan als dat anders uitpakt. Toch staat de uitkomst van deze zaak helemaal niet op zichzelf en heeft publiek maken in de media in menigeen andere zaak tot eenzelfde uitkomst of strafvermindering geleid.

Wat deze hele kwestie eigenlijk bloot legt, is wat de status is, van kennis van zaken, van de desbetreffende dienders en helaas hoor je daar veel te weinig over terug.

netniet | 22-10-11 | 21:33

Zeer terechte actie van het OM. Het begint met een papiertje op de rug, maar voor je het weet heb je een stok in je reet. En dat mag niet, zelfs niet bij dictators. Als ik de reaguurders goed begrepen heb tenminste.

Detlev Tarnowitz | 22-10-11 | 21:29

Die Staal weer? Nee bedankt, reputatie heeft ie al gemaakt.

Reinbaut van Naarden | 22-10-11 | 21:21

@AntiSoof | 22-10-11 | 21:02,
nee, het is geen één groot land, het is een statenbond van onafhankelijke landen die gek genoeg op een paar onderdelen 'landje' spelen, zoals bijvoorbeeld de Euro, die suggereert dat er een soort federaal Europa bestaat net als het Europese hof van justitie wat dat ook lijkt uit te stralen.
Het zijn echter 'los' zwevende verschijnselen, niet ingebed in zoiets als een soevereine democratische rechtstaat.
Wikipedia beschrijft het heel aardig:

“De Unie blijft echter gebaseerd op verdragen tussen lidstaten, waaruit volgt dat de Unie slechts bestaat vanuit de wil van de lidstaten”
(en DUS niet van de burgers.)

“In dit opzicht lijkt de Europese Unie het meest op een statenbond, die in tegenstelling tot een bondsstaat niet soeverein is en dus ook slechts bestaat bij de gratie van de lidstaten. Een statenbond in de traditionele zin van het woord heeft echter veel meer macht, vooral op het gebied van buitenlandse zaken en defensie. De meeste mensen classificeren de Europese Unie daarom als een structuur sui generis, een unieke vorm van samenwerking tussen landen.”

Zo kun je het ook zeggen, klinkt wat beter als ‘soepzooitje’ maar het komt er dus op neer dat de EU één groot experiment is, niemand weet precies wat we doen en wat er gaat gebeuren, het heeft z’n eigen dynamiek, en dat is wat wij als burgers ook aanvoelen, wir Fahren ins blaue hinein met z’n 500 miljoenen

vander F | 22-10-11 | 21:17

Tom, dat is toch die zeurreporter die na de videobewerking graag doet alsof hij Rutger is?
*niet kijkt*

kapotte_stofzuiger | 22-10-11 | 21:16

Beschaafd optreden van het OM ook weer, midden in een telefoongesprek gewoon de verbinding verbreken als de inhoud daarvan je niet aanstaat.
Stelletje ongemanierde klojo's, bah.

Jackanders | 22-10-11 | 21:16

Wanneer het OM met haar uitspraak wil zeggen dat ze tegen een tendens is die tot publieke lynchpartijen zou kunnen leiden, dan ben ik het daarmee eens.
Zou ikzelf daarentegen slachtoffer zijn van mevrouw in kwestie, dan zou ik persoonlijk de paarden leveren waarmee Madam op de Dam gevierendeeld mag worden.

Simon de Danser | 22-10-11 | 21:15

"Het OM in de fout".
De titel van een boek van jaren geleden.
De voortdurende praktijk in het heden.

Fijnstoffer | 22-10-11 | 21:04

@Beëlzebul | 22-10-11 | 21:00
-
Laat ons raden: u komt uit Zuidoost Groningen... en het is zaterdagavond....

azoturie | 22-10-11 | 21:03

@fifi23 | 22-10-11 | 20:57
Dat uitzetten kan niet, wegens Europese wetgeving. Europa is in feite één groot land. Ja, men kan de persoon misschien wél Europa uitgooien, maar dat lijkt me wat overdone.

AntiSoof | 22-10-11 | 21:02

Net als mijn ex buurman met enkelbandje.
Die idioot poogt mij later zelfs nog dood te rijden tegen de verplichte rijrichting in op een plek waar die niet mocht zijn wegens enkelbandje huisarrest.
Geen aangifte gedaan wegens genoeg getuigen en geen zin in alle bureau bullshit eromheen.
Maar mocht dat stuk stront uit Musselkanaal mij ooit nog aanspreken... drie maal is scheepsrecht.
Engelengeduld is immers niet zonder einde.

Beëlzebul | 22-10-11 | 21:00

Je zou bijna als crimineel je eigen camerateams meenemen. Bram is immers een stuk duurder.

Feynman | 22-10-11 | 21:00

Het begon zo goed, maar zodra Staal Rutger probeert te imiteren gaat het fout.

Groetjos | 22-10-11 | 20:58

Buitenlander,Misdaad begaan, staf uitzitten, Ongewenst verklaren en land uit mikken en nooit meer terug komen
Waarom verzint niemand dit in de tweede kamer???

fifi23 | 22-10-11 | 20:57

Het Nederlandse rechtssysteem moet een trap onder de hol krijgen, voordat de burgers het niet langer pikken.

OM, Politie, Rechters moeten gewoon vragen beantwoorden en zo transparant mogelijk zijn. En eerst denken aan de veiligheid van de Nederlandse samenleving. Een draaideur criminieel of het land uit trappen of heel lang vast zetten. Dat laatste bespaard de NL samenleving uiteindelijk gewoon geld.

Wat je nu in de media ziet zijn laffe ratte, het werkschuw justitie tuig wat achter een bureau zit en denken dat ze weten wat rechtvaardig is. Zij bepalen wie loopt en wie niet. Wie wel en wie niet een wapen vergunning krijgt. Maar als er geprutst of ze worden op hun beslissingen aangesproken wordt dan duiken ze onder hun bureau.

GPZ550 | 22-10-11 | 20:53

Die Staal heeft nog veel te leren, maar dit is beter dan gisteren. Mager vijfje geeft en zegt nog wat beter je best doen.

brutus68 | 22-10-11 | 20:52

Knettergek.

vander F | 22-10-11 | 20:47

Na het tenenkrommende filmpje van gisteren kijk ik vandaag ff niet naar die kop van Tom.
Sorry voor de adverteerder.

toetanchamon | 22-10-11 | 20:46

Het is natuurlijk marginaal wat er in verhouding tot Libie gebeurt.

Maar het feit dat ze niet over de grens kunnen worden geschopt is gewoon heel jammer.

Heerlijk, zo met hun verontwaardigde blik die grens over. Hop.

Nacho_Vidal | 22-10-11 | 20:45

Camera in beslag nemen...

Jaja...

Kingeef1975 | 22-10-11 | 20:42

Franklin zou zich diep moeten schamen.

Kingeef1975 | 22-10-11 | 20:41

Moment. Ik ga even in de wasbak schijten.

Want ik leef in een omgekeerde wereld!!

Nacho_Vidal | 22-10-11 | 20:41

-weggejorist-

Richard1234 | 22-10-11 | 20:41

"Volgens hun"...?

conspicuous | 22-10-11 | 20:40

Rare stem die negert.

Kingeef1975 | 22-10-11 | 20:39

Rehabilitatie voor Tom +1!

wakkere_nederlander | 22-10-11 | 20:36

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken