Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

BAH! F-jes lokken met voetbalgristenen

jezusvoetbaltmetkinderen.jpgNieuwe tijden, nieuwe tactieken. Dat geldt ook voor evangelisatiegristenen. Dat met de voet tussen de deur is inmiddels een vleesgeworden grap, tijd voor iets nieuws. Want er moet hoe dan ook een geloof opgedrongen worden aan mensen die daar niet om gevraagd hebben. Ze gaan nu echter een stapje verder: uw kinderen. Blije Jezusgelovers verkleden zich als voetbaltrainer, nemen wat pionnetjes mee en gaan zich bemoeien met op straat voetballende kinderen. Van daaruit proberen ze de kinderen te indoctrineren met geloofskwesties. Zomaar. Kinderlokkers die zieltjes willen winnen voor hun grote duimzuigclub. De volwassenen zijn er inmiddels uit dat dit soort lui gecultiveerde neanderthalers zijn, qua manier van denken, maar de kinderen zijn nog te veroveren. Als u dus de komende tijd ineens een vreemde man in trainingspak ongevraagd bezig ziet met uw kinderen, zijn er twee mogelijkheden: ranspedo of voetbalgristen. Allebei net zo schadelijk en traumatiserend voor uw kroost, dus voel u vrij om uw welpen hoe dan ook te verdedigen. Met minimaal een flinke schop onder hun vunzige hol. Natrappen mag. Deze piongelovigen noemen zichzelf Geloofshelden, zijn geen Jehova's zoals de Televagijn suggereert en doen gewoon hip aan twitter. Sterker nog, voetbalheld Bert Konterman is aangesloten bij dit kinderwervingsbureau van algemeen directeur Erik Bolhuis. Geloofsheld, dat klinkt een stuk schappelijker dan 'smerig manipulerende kinderzieltjes oogsters'. BAH! Religie en kinderen, altijd een kwalijke zaak.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

frnas | 20-10-11 | 10:11

@Gugong daarover verschillen we dan toch pertinent van mening. In de bijbel wordt expliciet duidelijk gemaakt dat je geloof niet kunt dwingen. Dus helemaal niet met geweld. Dat is niet de wil van Jezus. Het geloof is een zaak van je hart, van je geest. Of je ervoor open wil staan ja of nee. Dat bepaalde gristenfiguren in de geschiedenis geweld en met dwang het geloof hebben gebracht doet niks af aan het woord van God. Het verschil met de islam is echter dat het boek de Koran aanspoort om zo nodig wel geweld te gebruiken. Onderdrukking, dwang en onvrijheid zijn daar leidend. Dat zijn fundamentele verschillen in vergelijking met het christendom. Daarom is ook te verklaren dat islamitische culturen primitiever zijn en dat ook zullen blijven. Met alle schadelijke gevolgen van dien. Zowel economisch als sociaal zijn islamitische culturen te vergelijken met een woestijn. Er komt weinig goeds uit voort. Verder ben ik van mening dat het Christendom de absolute waarheid is. Ik zal dit echter op een bescheiden manier kenbaar maken en nooit met dwang en laat staan met haat. En met mij vele gristenfundi`s. Ik wil er wel op wijzen dat ik me niet verheven voel boven mensen die niet geloven of de islam aanhangen. Ook onze cultuur vertoont gebreken net als mijn eigen persoonlijke leven. Ik heb de wijsheid (het christendom) niet van mijzelf, ik probeer er echter zo goed en kwaad als dat gaat te leven naar Gods wil. Fijne avond en ik wens u oprecht veel vrijheid, een eigen keuze, een mooi leven kortom: het beste toe.

Jordert | 19-10-11 | 21:12

Jammer... dat die gristengekkies nog steeds niet snappen dat inmiddels zo'n ruime 2000 jaar verder zijn.

Ik vind dat die gristengekkies met hun wervingspraktijken gewoon eens in de kerk van hun wat foldertjes moeten leggen en kijken hoeveel animo er voor is?

En laat dan de rest van de verder ontwikkelde maatschappij eens met rust.

Amen

amorz | 19-10-11 | 19:58

Allemaal,sodemieter toch op met je schijnheilig doen,Jehova's horen niet aan de kant laat staan voor de voordeur.

Voetbal is voetbal en christus hoort in de Kerk,zoals de pedo-Filatelisten die ook aan de kant stonden en de kinderen konden zich ook niet verweren.

Grafdelver. | 19-10-11 | 18:49

Wat weer een overspannen reactie. Hier is niks mis mee en niks gevaarlijks aan. Iets over je visie en overtuigingen vertellen heeft he-le-maal niks te maken met indoctrinatie en als ouders toch die irreële angst hebben, dan moeten ze hun kinderen maar van straat houden. Die jongens doen vast hartstikke goed werk voor de wijk en kunnen daar prima iets bij vertellen over wat hun drijft om tijd vrij te maken voor die koters. Daar is niks gevaarlijks aan, zeker niet als het om een boodschap van naastenliefde e.d. gaat.

Ik vind ouders die koste wat kost hun kinderen van elk religieus idee willen onthouden pas enge, indoctrinerende mensen.

M-Bozz | 19-10-11 | 18:25

Jordert | 19-10-11 | 16:43 | + -1 -
Absoluut niet. Islam en Christendom zijn beide gelijk in die zin dat het allebei gewoon onwaarheden zijn. En alleen om die reden al hou je die onzin weg bij de kinderen van anderen. Dat Moslims procentueel gezien gewelddadiger en primitiever zijn doet daar niet aan af. Geef christenfundamentalisten de kans en ze gedragen zich exact hetzelfde.

Gugong | 19-10-11 | 16:45

Bert Konterman is een held. Hij is een echte Feyenoorder in hart en nieren en schaamt zich niet voor zijn geloof en wil andere mensen het goede evangelie vertellen. Een heel goed alternatief voor het dwingende en geweldadige haatbaardengeloof genaamd de islam.

Jordert | 19-10-11 | 16:43

applaus voor de paus | 19-10-11 | 15:55 | + 1 -
Nee, want met een sloopauto mag je niet op de openbare weg. Maar verder +1 voor het idee relidioten eens terug te willen pakken, het gaat om de gedachte tenslotte.

Gugong | 19-10-11 | 16:15

Als gristenen mijn kinderen mindfucken, mag je dan een sloopauto kopen, die overschilderen met de leus

,,Er is waarschijnlijk geen God. Durf zelf na te denken en geniet van het leven''

En die parkeren vóór een refo-basisschool???

applaus voor de paus | 19-10-11 | 15:55

kokervisiemannetjes. Laat ieder zijn eigen weg even vinden en ga die kinderen niet in het geniep, wanneer ze even onttrokken zijn aan direct toezicht van hun ouders, werven voor de clan!

Echte creeps, die denken dat ze de waarheid in pacht hebben.

xspalm | 19-10-11 | 15:29

hfakker | 19-10-11 | 15:23 |
Dit is echt verkeerd volk. Trek ze maar even na.

Schoorsteenveger | 19-10-11 | 15:26

Quid, je steekt nog eens het lont aan van de eerste inquisitie der vervolging van gelovigen.
Wat een focus, kennelijk vanuit een diepgewortelde frustratie, tegen het trauma aan gelijkend.
Er is een groot aantal mensen dat 'uit hoofde van' hun overtuiging 'goed wil doen', zoals sport faciliteren voor kansenjeugd.
Doe jij het? Vrijwilligerswerk?
Reaguurders? Wie wassen jelui hun opa en oma? De Downers uit de buurt? Wie bezoekt de alleenstaande steunwoning bewoner? Wie wandelt met de geestelijk gehandicapte?
Indoctrinatie en ongewenste overtuigingsverspreiding is bah, maar schijt niet op 'goed werk' wat je zelf niet kunt opbrengen.

hfakker | 19-10-11 | 15:23

Tisnietanders | 19-10-11 | 14:31 |
Fris clubje.
www.rapidnet.com/~jbeard/bdm/Psycholog...
"... Campus Crusaders are taught either by design or by default not to use "Christian jargon" like witness, repent, converted, blood, hell, sin, save, holiness, and apostasy."
"... he knew of no organization that places more emphasis on reaching the "influentials" on campus or in a community than Campus Crusade. Bill Bright fervently said that they wanted to win the leaders for Christ who would then influence others for Christ? That's very good worldly logic, but it's not Biblical."
"A critical attitude of fellow staff of the Campus Crusade ministry, or of other individuals or groups, shall be considered as evidence of disloyalty to Christ, and shall be accepted as an act of resignation"
En als je wilt weten hoe deze club over homosexualiteit denkt:
crupress.campuscrusadeforchrist.com/gr...
Ik trap die lui in hun kruis als ze te dicht bij mijn 'koters' komen.

Schoorsteenveger | 19-10-11 | 15:21

kledingsint | 19-10-11 | 14:50
ijdelheid is des duivels oor kussen, vriend.

Hanxie | 19-10-11 | 15:05

Walgelijk
Doe wat aan de Imago van de kerk zal ik zeggen.
Lijkt erop dat ik de enigste christen ben die dit beseft.

kledingsint | 19-10-11 | 14:50

Flapdas | 19-10-11 | 14:35 |
Ik heb geen cristelijke boodschap nodig als 'positief' tegenwicht tegen de indoctrinaties op school, en zeker niet ongevraagd.

Schoorsteenveger | 19-10-11 | 14:40

Tisnietanders | 19-10-11 | 14:31 |
Als mijn 'kotertjes' door die religekken lastiggevallen zouden worden zou ik hoogstpersoonlijk verhaal gaan halen, reken daar maar op. Ik ben nergens 'bang' voor, integendeel, ik schop ze zo in hun kruis, zonder pardon, zonder vooraankondiging ook, zoals een goed duivel betaamt. Eerlijkheid en oprechtheid leer ik mijn 'kotertjes' wel zónder gristelijke boodschap.

Schoorsteenveger | 19-10-11 | 14:39

Die Jezus had het al snel in de gaten, laat de kinderen tot mij komen, een soort van Martijn maar net iets anders.

Dr.Thorvaldt | 19-10-11 | 14:38

Of het een goed idee is om onder kinderen op straat te evangeliseren is discutabel. Echter, diezelfde kinderen worden wel de hele dag op school bang gemaakt voor het einde van de wereld door klimaat rampen, voedsel tekorten en oorlogen. Zo erg dat sommigen er niet eens van kunnen slapen. Zo nodig wordt de hele kudde door de meester meegenomen om te protesteren tegen het een of ander. En dat vinden ouders wel allemaal prima.

Flapdas | 19-10-11 | 14:35

@dlseth_: 14:05; Ik heb als verslaggever van een dagblad ooit bij een activiteit van Athletes in Action gestaan. Daar kregen kotertjes uit achterstandswijken les van topatleten van de hele wereld. Serieuze voetbalclinics. Dat is geen opvoeding. En ja, af en toe vertelden deze mensen waarom ze hun vrije tijd opgaven om kotertjes een mooie tijd te bezorgen. Niets van indoctrinatie of opvoeding bij.
Ik heb ook met niet-gelovige ouders gesproken hierover omdat ik wilde weten wat ze ervan vonden. Geen ervan had er een probleem mee. Geen ervan meldde dat de kotertjes met aparte denkbeelden thuis kwamen. Allemaal waren ze dankbaar dat de kindjes in de vakantie zoiets leuks te doen kregen want ze hadden geen geld om op vakantie te gaan. Allemaal vonden ze het prachtig dat de kotertjes les kregen van professionele voetballers die tegelijk ook vertelden dat het belangrijk was om eerlijk, positief en oprecht in het leven te staan.
Er is niets mis mee als kotertjes zo'n voorbeeld mee krijgen, maar het duurt maar een paar dagen. Veel te kort om het opvoeding of indoctrinatie te noemen. Ouders voeden op, als een middagje voetballen betekent dat dat het enige moment is dat kinderen normen en waarden mee krijgen dan moet je je afvragen of je je taak als ouders wel goed doet.
Dus waarom zou je er bang voor zijn? Overigens werd iedereen hierbij netjes van tevoren verteld waarom ze er waren en wat ze deden en waren zowel de pers als de ouders meer dan welkom om te komen kijken. Niets griezeligs of geheimzinnigs aan.

Tisnietanders | 19-10-11 | 14:31

@mrska | 19-10-11 | 13:16
En God zegent hen voor hun geloof. Net als Job Dank u Heer!

God Zelf | 19-10-11 | 14:31

@A. Bacadabra | 19-10-11 | 12:16
*breidt zijn terrein uit naar hockey trainingen*

God Zelf | 19-10-11 | 14:16

@Tisnietanders | 19-10-11 | 13:21
Je erkent dat het de taak van de ouders is om op te voeden; waarom zouden anderen dat, ongevraagd en ongewenst, van de ouders over moeten nemen?

We hebben het over kinderen; in hun fase van het leven geloven ze nog vrijwel alles wat een volwassene tegen hen zegt. Daarom is er een stuk opvoeding nodig en die opvoeding ligt, zoals je zelf aangeeft, bij de ouders en niet bij een volslagen onbekende op een voetbalveld.

Al staan ze daar met de beste bedoelingen; opvoeding hoort bij de ouders. Maar goed, als jouw suggestie is om kinderen te leren dat mensen die over Jezus beginnen net zo hard ontweken dienen te worden als mensen met gratis snoepjes en een Transporter busje; prima.

dlseth_ | 19-10-11 | 14:05

@Tisnietanders | 19-10-11 | 13:21
Je erkent dat het de taak van de ouders is om op te voeden; waarom zouden anderen dat, ongevraagd en ongewenst, van de ouders over moeten nemen?

We hebben het over kinderen; in hun fase van het leven geloven ze nog vrijwel alles wat een volwassene tegen hen zegt. Daarom is er een stuk opvoeding nodig en die opvoeding ligt, zoals je zelf aangeeft, bij de ouders en niet bij een volslagen onbekende op een voetbalveld.

Al staan ze daar met de beste bedoelingen; opvoeding hoort bij de ouders. Maar goed, als jouw suggestie is om kinderen te leren dat mensen die over Jezus beginnen net zo hard ontweken dienen te worden als mensen met gratis snoepjes en een Transporter busje; prima.

dlseth_ | 19-10-11 | 14:05

IWAB | 19-10-11 | 13:49

U stelt uw feitenkennis bij in de openbare bibliotheek?

-rennen doet-

luchtledig | 19-10-11 | 13:56

Die laatste zin van dat stuk ook.. Blablabla dat de duivel ook aan het werk is, dat is toch genoeg bewijs dat die mensen gek zijn?:s

MeneerJoost | 19-10-11 | 13:55

Ik word een beetje moe van dat marginale geleuter op GS tegenwoordig. Waar zijn/blijven de prikkelende stukjes van vroeger? Nederland kennisland? GS bewijst dagelijks het tegendeel...
Komt hierdoor of door het verbieden ervan de economie er weer bovenop en worden echte problemen opgelost. Populistisch gebral. Ga werken!

IWAB | 19-10-11 | 13:49

gluypert | 19-10-11 | 13:30
En waarom kunnen christenen dat wel en jij niet? Het geloof heeft er niks mee te maken, de lamlendigheid van figuren als jij wel, als er een kutsfeer in de buurt heerst moet je er zelf wat aan doen en niet door een stel geloofsidioten laten oplossen. Religie brengt niets dan ellende.. geloof me!

deministerpresident | 19-10-11 | 13:46

@TisNieZoMoeilijk: 13:17: Iedereen weet toch dat het antwoord daarop 42 is. Dat is geen reden om te geloven.

Tisnietanders | 19-10-11 | 13:43

gluypert | 19-10-11 | 13:30 | + 1 -
Ik niet, opbokken met je sprookjesboek.

John Muts | 19-10-11 | 13:39

@gluypert | 19-10-11 | 13:30

Maar MOET dergelijk weldoenen in een wijk per se hand in hand gaan met de indoctrinatie? Goede en slechte aspecten.

Expert Homo | 19-10-11 | 13:33

Allemaal | 19-10-11 | 13:15 | + 1 -
Godwin maar tot je een ons weegt, Christenen hebben inderdaad hun BEK te houden tegen andermans kinderen over hun ideologie.

John Muts | 19-10-11 | 13:33

Respect voor deze geloofshelden, bij mij in de buurt gebeurt dit ook 's zomers. Als je alleen al kijkt hoe de sfeer in een week veranderd op het plein als christenen een weekje komen voetballen is dat fantastisch. Het is meer dan alleen "zieltjes winnen". Kinderen die hier altijd rondhangen hebben soms geen goede thuissituatie en ik ben blij dat er nog mensen zijn die naar hun omkijken.

gluypert | 19-10-11 | 13:30

Allemaal | 19-10-11 | 13:17

Als ik uw plempsel lees krijg ik een koude rilling. Als iemand niet wil dat zijn/haar kind benaderd word door deze mensen neemt u het woord fascisme in de mond?

U bent hunebedbouwer?

luchtledig | 19-10-11 | 13:30

Ben ik de eerste die 'm post?
"Religion is like a penis. It's fine to have one and it's fine to be proud of it, but please don't whip it out in public and start waving it around... and PLEASE don't try to shove it down my child's throat."

John Muts | 19-10-11 | 13:29

Overigens eensch met ~elke @rara tegel hier

MooSquad | 19-10-11 | 13:28

Als basisschoolkind mocht ik zoal niet met vreemden praten. En misschien was ik wat fantasieloos, maar een volwassene in een trainingspak die met een kind zou willen voetballen en ook nog eens even aanbiedt om gezellig pannenkoeken te komen eten? Mmmnee, verdacht, dit moeten we niet willen. Ongeacht of het religieus is of niet - als volwassene blijf je van andermans kinderen af zolang zijn/haar ouders daar niet om gevraagd hebben.

MooSquad | 19-10-11 | 13:27

@ITEACHYOU | 19-10-11 | 13:16
Christenen proberen voortdurend een claim te leggen op normen en waarden, alsof atheisten die niet zouden hebben. Dat is het grootste bezwaar.

rara | 19-10-11 | 13:23

dlseth_ 13:08: Prima toch? Maar dat kun je niet doen door ze af te sluiten van alle andere denkbeelden. Dan moet je ze in een kelder stoppen en niet meer eruit laten.
Beter is om thuis met ze te praten over wat ze allemaal tegenkomen en ze te leren daarmee om te gaan. Ik kan me voorstellen dat er dan ergere dingen zijn dan dat ze zijdelings via een potje voetbal in aanraking komen met gelovigen. Ze hebben én een leuke gezellige middag met sport en spel, én je hebt een aanleiding om met ze te praten over de dingen die belangrijk voor je zijn.
Mensen moeten niet zo fobisch zijn voor andersdenkenden.

Tisnietanders | 19-10-11 | 13:21

Haduco | 19-10-11 | 13:05
Kamervragen over deze shyte stellen, niks belangrijks te doen zeker? Wat een simpele zielen. Populistische nep partij zonder leden.

ITEACHYOU | 19-10-11 | 13:20

Server geeft foutmelding 666.

Pugna Pro Patria | 19-10-11 | 13:19

Che_cuevara | 19-10-11 | 13:08
P'cies.
Che_cuevara | 19-10-11 | 13:13
Kattelieke meisjes zijn ondeugend.
Hoe strenger in de leer, des te wilder gaan ze te keer.

Teun van het Tuinpad | 19-10-11 | 13:19

@Allemaal | 19-10-11 | 13:15
Ach gut, mensen zijn ertegen dat hun kinderen een geloof in strot geforceerd krijgen en de eerste gelovige die "WAAH FASCISME!" roept is weer binnen.

Dat mensen er tegen zijn is gods wil, bek houden en accepteren.

dlseth_ | 19-10-11 | 13:18

Zal wel flink op mandekking worden getraind.

Schaamharing | 19-10-11 | 13:17

@Grafdelver. | 19-10-11 | 13:13
Ze vallen helemaal geen kinderen lastig. Ze geven antwoord wanneer ze zelf door kinderen worden 'lastig gevallen'. Ze geven in hun optiek het goede voorbeeld.
En dat is zeker relevant: Kijk maar eens naar het verschil tussen een seculiere en christelijke voetbalvereniging. Veel verschil in schelden, trappen en stelen.

Allemaal | 19-10-11 | 13:17

Enge club. Wordt aangestuurd door Campus Crusade for Christ International, gevestigd in de USA. Gaat meer dan 650 miljoen (!) dollar in om.
en.wikipedia.org/wiki/Campus_Crusade_f...

Schoorsteenveger | 19-10-11 | 13:17

@dlseth_
Als het zonder toestemming van de ouders gebeurd is dat zeker niet juist. Een kind is inderdaad nogal beïnvloedbaar en een ouder bepaalt zelf waar hij zijn kind wel of niet aan blootstelt. Feit is wel dat waar ik woon ouders gewoon op de hoogte worden gesteld. En er ook ontzettend veel positieve reacties zijn. Jullie mogen er van vinden wat jullie er van vinden. Dan doe ik dat ook. Ajuus

woldsteeband | 19-10-11 | 13:17

...dat hij voor zichzelf moet nadenken over wat hij wil geloven...
@Tisnietanders | 19-10-11 | 13:06

Een kind moet helemaal niet nadenken over wat hij wil geloven. Een kind moet leren met de werkelijkheid om te gaan.
Dat is nou het probleem van gelovigen; zich krampachtig vasthouden aan iets dat ze geloven omdat ze niet met de werkelijkheid om kunnen gaan.

Hoe is het heelal ontstaan? Weten we niet, dus >>> God
Waarom gaat iemand van 35 dood aan kanker en een ander natuurlijk op 105? Kunnen we niet beïnvloeden, dus >>> God
Waarom vallen er 10.000 doden bij een aardbeving? Wat een oneerlijk leed, niet te voorkomen, dus >>> God

Geen enkel kind moet ooit kiezen om hierin te geloven.

TisNieZoMoeilijk | 19-10-11 | 13:17

Gelukkig hebben ze mij als kind wel over Jezus Christus verteld anders had ik het nooit geloofd.

e.thunder | 19-10-11 | 13:16

Als 100% atheist, afvallige die het geloof extreem dom vindt, wil ik het nu toch opnemen voor geloof. Mijn oom is volledig in de heer en ik moet zeggen dat dat geloof zijn gezin door een aantal horrorgebeurtenissen heeft getrokken. Een peuter die 2 jaar lang heel veel pijn heeft gehad door kanker, ook nog doof wordt en daardoor onbereikbaar voor liedjes, troost en tergend langzaam sterft. De vrouw van mijn oom had gruwelijke vorm van kanker. Is overleden met veel pijn vertelde hij mij met tranen in zijn lieve ogen. Hun volwassen zoon heeft ook kanker, de ander hartoperatie. Heel veel armoede in het begin maar door keihard werken er bovenop gekomen. Die mensen blijven qua levensmoed toch op de been. Ze verdragen hun leed echt knap. Helpen zelfs zodra het kan als vrijwilliger in ziekenhuizen. Hebben heel erg hechte gemeenschap die elkaar steunt als nodig is. Ik ben als ik hen zie toch maar blij voor hen dat ze in een god geloven.

mrska | 19-10-11 | 13:16

Allemaal de bek vol van onze normen en waarden, maar niet beseffen dat deze normen en waarden tot stand zijn gekomen door het christelijke geloof. Ik zie het probleem dus niet.

ITEACHYOU | 19-10-11 | 13:16

Dit is geheel vrijblijvend en het is duidelijk waar ze voor staan. Ze indoctrineren kinderen niet, ze geven antwoord op vragen. Dat is louter informatief.
-
Dat de gemiddelde reaguurder hiervan uit z'n stekker gaat, wil alleen maar zeggen dat we op weg zijn naar een facistische staat waarin christenen niet meer voor hun mening mogen uit komen.

Allemaal | 19-10-11 | 13:15

Deze evangelisatie-acties bestaan al meer dan 10 jaar!!! Geenstijl is steeds vaker volger van oud nieuws in plaats van nieuwsmaker.... jammer!

Leraar | 19-10-11 | 13:14

Dus met de voet tussen de deur werkt niet meer,doen we het wel op deze manier.

Ze moesten het verbieden,je zoon of dochter lastig vallen met dit soort dingen.

Doen ze maar bij hun eigen kinderen maar die zitten natuurlijk niet op voetbal geen tijd voor elke dag,na school de bankjes in en luisteren naar één of andere mongool,richten ze maar zelf een voetbalclubje op de jehova-Pedo's.

Hoe laag kun je gaan,om dit te doen ze moesten zich diep schamen.

Grafdelver. | 19-10-11 | 13:13

Hoort, wie fopt daar kind'ren...

F. von Zeikhoven | 19-10-11 | 13:13

@Teun van het Tuinpad | 19-10-11 | 13:06
Ervaring?

Che_cuevara | 19-10-11 | 13:13

@Tisnietanders | 19-10-11 | 13:06
In het laatste geval proberen evangelisten op een achterbakse manier, buiten de ouders om, kinderen te bekeren. Hiermee overschrijden ze de grens van het fatsoen; opvoeden is primair de taak van ouders. Niet van achterbakse vreemden die met een andere agenda ongevraagd binnendringen in het leven van kinderen.

Vertel mij maar wat dat met Harry Pottersprookjes te maken heeft. Dat is tenslotte niet meer dan vermaak.

rara | 19-10-11 | 13:12

Het leuke is dat gristenen helemaal op tilt springen wanneer je hun koters allen maar vertelt dat jij niet gelooft in hun godje.
Dat ze zo bang zijn voor andere meningen zegt genoeg over de kracht van hun argumenten.

bintang | 19-10-11 | 13:08

De Moslims zijn een geweldig voorbeeld wat betreft grenzeloze indoctrinatie. Zelfmoordacties komen zonder stellige overtuigingen niet voor.

Stroopdoos | 19-10-11 | 13:08

@Tisnietanders | 19-10-11 | 13:06
Precies zoals je het zegt; als ik later kinderen heb dan voed ik ze op en niet een of andere religekkie op de hoek van de straat.

dlseth_ | 19-10-11 | 13:08

@Teun van het Tuinpad | 19-10-11 | 13:02
Dat bedoelde ik.

Che_cuevara | 19-10-11 | 13:08

@woldsteeband | 19-10-11 | 12:58

LOL. Een gristen die begint over 'anderen in hun waarde laten'. Die kinderen moet je met rust laten, met je kutfolders en je kutpannenkoeken.

Biff Eagleburger | 19-10-11 | 13:08

het zijn eigenlijk vermomde katholieke straatafwerkers, die trainers, met als pionnen verkleedde reedmeters...

F. von Zeikhoven | 19-10-11 | 13:07

En op de EO-jongerendag gebeuren ook hele vieze dingetjes.

Teun van het Tuinpad | 19-10-11 | 13:06

@rara 12:49: nee hoor, tuurlijk niet. Ik vraag me alleen af waarom je je kotertje wel zou laten zien hoe bij Harry Potter mensen uit elkaar spatten, maar wel problemen zou hebben met mensen die een potje gaan voetballen met kotertjes en dan een ander sprookje vertellen.
@dlseth_ 12:50: Hoezo? Dat gebeurt toch aan de lopende band? Daar hoef je niet bang voor te zijn als je je kotertjes zelfdenkend opvoedt. Ze moeten toch uiteindelijk hun eigen keus maken.
EénOog 12:50: Je kinderen voor zichzelf leren denken heet opvoeden. Dit is een prima aanleiding om je kotertje te laten inzien dat verschillende mensen verschillende geloven hebben en dat hij voor zichzelf moet nadenken over wat hij wil geloven.
Overigens heb je een zeer beperkt beeld van gelovigen als je denkt dat het een angstcultuur is. Sommige gelovigen leven zo, maar dat is een heel klein gedeelte met mensen die ook angstig zouden leven als ze atheist waren geweest.

Tisnietanders | 19-10-11 | 13:06

Tja, dat is net zoiets als het Suikerfeest behandelen in afleveringen van een kinderserie als het Zandkasteel waar de PVV nog kamervragen over stelde.

Maar dan horen we geen verontwaardigde ouders of lezen we niks in het AD. Want dan gaat het om de islam dus mag het.

Haduco | 19-10-11 | 13:05

@woldsteeband | 19-10-11 | 12:58
wie de bal kaatst ofzoiets.

Heb het zelf gezien op een camping als kind zijnde hoe sociaal jullie zijn. Andersdenkende een beetje bedreigen en uitvragen. De helft van jullie kinderen zat stiekum te fappen en te neuken in de tenten en te roken op de wc's hahaha

Ikwashet | 19-10-11 | 13:05

Che_cuevara | 19-10-11 | 13:01
Ze 'scoren' vooral kleine jongetjes.

Teun van het Tuinpad | 19-10-11 | 13:02

@woldsteeband | 19-10-11 | 12:58
Het probleem is juist dat het nu zonder toestemming van de ouders gebeurt. Als de ouders er mee instemmen dan is het allemaal wel prima; maar ik wil simpelweg niet dat mijn kinderen later een geloof over zich heen gestort krijgen; dat mogen ze zelf beslissen zodra ze 18 zijn.

*zorgt er wel voor dat z'n kinderen iedere vorm van geloof verachten*

dlseth_ | 19-10-11 | 13:02

@woldsteeband dus

Gen. Maximus | 19-10-11 | 13:02

als je het zo goed bedoelt naar de heidense medemens toe, laat de evangelisatie dan lekker achterwege en beperk je tot de sport. Zeker in combinatie met die overvaltechnieken op trapveldjes, waarbij ouders niet op de hoogte zijn. Dat is allesbehalve een "leuk initiatief"

Gen. Maximus | 19-10-11 | 13:02

@woldsteeband | 19-10-11 | 12:58
Evangelisten hebben zelf een chronisch en diepgaand gebrek aan respect voor andersdenkenden. Het is zelfs zo erg dat evangelisten vinden dat ze jou een mening op mogen dringen via misleiding en bedreiging. Christelijk gedrag?

rara | 19-10-11 | 13:01

@Teun van het Tuinpad | 19-10-11 | 12:28
Jammer dat ze af en toe ook scoren.

Che_cuevara | 19-10-11 | 13:01

woldsteeband | 19-10-11 | 12:58
'De kinderen kunnen lekker met elkaar sporten en aan het eind van de week Pannenkoeken eten'

Wat verstaat u onder 'sporten' en mogen ze in ruil voor een dienst zelf Panne(n)koeken bakken ?

Teun van het Tuinpad | 19-10-11 | 13:00

we're having a ball

Ikwashet | 19-10-11 | 13:00

dubbert | 19-10-11 | 12:53 | En daar mag je niks van zeggen? Op school keken wij vroegah heul soms een docu maar dat was nooit politiek gemotiveerd alleen wat schuldgevoel over het "verloren-gaan" van de natuur. In principe niet veel beter.

Stroopdoos | 19-10-11 | 12:59

en dan ook nog lekker veilig in leidsche rijn beïnvloedbare zieltjes werven. Doe 's bekeren in Kanaleneiland en Overvecht dan!
wat een slecht verhaal dit, zendelingen leren het ook nooit.

Gen. Maximus | 19-10-11 | 12:59

@eerstneukendanpraten | 19-10-11 | 12:23
Folkert Velten, Heracles that is.

TisNieZoMoeilijk | 19-10-11 | 12:58

niet op straat ons kindje met een bijbel indoctrineren!

dat waren we thuis al met een koran van plan:p

denk dat dit nu angstig door het hoofd van veel ouders spookt xD

avitas | 19-10-11 | 12:58

Echt schandalig hoe mensen hier over het Christelijk geloof praten. Je mag het niet eens zijn met een geloof en manier van leven, maar dan nog kan je de mensen die er wel in geloven in hun waarde laten. Ook word het verhaal hier maar van één kant vertelt. Dit programma van sport en evangelisatie heet Athlethes in Action. Ik weet niet hoe het zit in de rest van Nederland maar hier worden mensen keurig ingelicht doormiddel van folders etc. Waardoor de ouders zelf kunnen beslissen of de kinderen mee mogen doen. De kinderen kunnen lekker met elkaar sporten en aan het eind van de week Pannenkoeken eten. Een ontzettend leuk initiatief. Dus als je niks van dit project afweet, laat dan ook je commentaar achterwege.

woldsteeband | 19-10-11 | 12:58

@wakkere_nederlander | 19-10-11 | 12:21
Maar de regering is zelf toch ook één grote poppenkast.

Che_cuevara | 19-10-11 | 12:56

dlseth_ | 19-10-11 | 12:50 Destijds werd het "goede" gepromoot. Nu wordt al het andere als "slecht" geportretteerd. Moddergooien in de hoofdjes van nietsvermoedende en goedgelovige kids.

Stroopdoos | 19-10-11 | 12:55

@Quearo | 19-10-11 | 12:46
Geen idee. Kies een leuke, zou ik zeggen.

vetkleppert | 19-10-11 | 12:54

Doe es spiegeltje!

Kobus Kloothamer | 19-10-11 | 12:54

@Expert Homo | 19-10-11 | 12:51
Gelukkig heb ik geen verstand van en belangstelling voor ranspedo's. Ik zou het dus niet weten.

rara | 19-10-11 | 12:54

Voetballen er nog kinderen op straat dan?

Traxor | 19-10-11 | 12:54

Het leuke aan christenen onder hun hol schoppen is dat ze je de andere wang toekeren dan kan je die ook nog schoppen.

Idontgiveafunk | 19-10-11 | 12:53

@Stroopdoos | Dat heb ik mijn kleine al uitgelegd - thuis staat het niet aan, maar op school wordt jeugdjournaal gekeken!

dubbert | 19-10-11 | 12:53

'Trainer, blijf van me af! Vandaag is de pastoor aan de beurt."

rara | 19-10-11 | 12:52

@rara | 19-10-11 | 12:23
Wat is dan de baltechniek van een ranspedo?

Expert Homo | 19-10-11 | 12:51

@Tisnietanders | 19-10-11 | 12:39

Je kinderen vertellen en na laten denken over wat ze doen en waarom ze iets al dan niet zouden (moeten) doen, heet opvoeden.

En daar heb je helemaal geen godje voor nodig, met bijbehorende angstbeelden van een eeuwige verdoemenis door verbranding.

Voor eventuele indoctrinatie met sprookjes hebben de Sint en zijn Pieten al, en op de leeftijd dat de kinderen oud en wijs genoeg zijn zelf de consequenties een beetje te kunnen bedenken, praten we ze dat weer netjes uit hun hoofd.

ZKH EénOog | 19-10-11 | 12:50

@Stroopdoos | 19-10-11 | 12:42
Nou, 'inmiddels'... Ik ben 27 en ik kan mij het jeugdjournaal van 'vroegah' nog wel herinneren. Het collectivisme en de geforceerde solidariteit dropen er toen ook al van af.

@Tisnietanders | 19-10-11 | 12:39
En wat als iemand aan jouw kinders zou uitleggen dat er mogelijk helemaal geen god is, dat religie een gezamelijk angstbeeld is voor het onbekende en dat religieuze organisaties vaak puur voor de winst gaan?

dlseth_ | 19-10-11 | 12:50

Psst kindje wil je een bijbel?

deboerenlul | 19-10-11 | 12:50

@Pa Cartwright | 19-10-11 | 12:48
Iedereen heeft het recht om zichzelf voor schut te zetten. Daar mag nooit aan getornd worden!

rara | 19-10-11 | 12:50

@Tisnietanders | 19-10-11 | 12:39
Is religie echt het enige alternatief voor shit, geweld, moraalloze troep, achterbaksheid, list en bedrog, sprookjes en bovennatuurlijk gemiep?

Trouwens, religie = bovennatuurlijk gemiep.

rara | 19-10-11 | 12:49

@ rara | 19-10-11 | 12:45
Ja. En je mag je ook volledig vergalopperen als jij dat wilt.

Pa Cartwright | 19-10-11 | 12:48

-Trainer ?
*Ja Petrus..
-Mag ik vandaag de nr. 10 zijn ?
*Nee Petrus, dat is Johannes al..

Teun van het Tuinpad | 19-10-11 | 12:48

Liever Bert dan Ad

al-nakhla | 19-10-11 | 12:47

Prima dat je "het woord van God" rond wilt bazuinen, maar flikker alsjeblieft op als iemand geen interesse heeft. En kinderen proberen om op zo'n manier om te praten?! Diep triest

Boomshakalaka | 19-10-11 | 12:47

vetkleppert | 19-10-11 | 12:25
Hoi! Ik ben christelijk opgevoed, maar heb vraagtekens bij het christendom. Leef je uit, wat voor exces ben ik?

Quearo | 19-10-11 | 12:46

@Pa Cartwright | 19-10-11 | 12:42
Ik zanik wanneer ik dat wil, okee?

Maar je hebt gelijk, ik las te snel.

rara | 19-10-11 | 12:45

Oerkoendoe | 19-10-11 | 12:25
In China worden soms alle bezoekers van een kerk gearresteerd. Dat is geen aanrader. Mensen mogen een zaaltje huren om samen over sprookjes te praten, lijkt me zo.

mokum4all | 19-10-11 | 12:44

@rara | 19-10-11 | 12:36

Niet helemaal stompzinnig als je het mij vraagt. Een partij als GroenLinks, die voor het afschaffen van de ondergrens, de 'Age of Consent', is, mag je wat mij betreft best daar aan associëren.

ZKH EénOog | 19-10-11 | 12:43

@ rara | 19-10-11 | 12:36
Gast, jij brengt pedofilie te berde. Ik niet.
Het winnen van zieltjes door christenen, op het voetbalveld of op het Beursplein, heeft daar niets mee van doen. Dus nou niet meer zaniken.

Pa Cartwright | 19-10-11 | 12:42

Het meisje van Yde | 19-10-11 | 12:38 Zelfs jeugdjournaal pompt inmiddels de kinderkopjes vol met "geldende-linkse-normen".

Stroopdoos | 19-10-11 | 12:42

Psst, hey jochie, pssst
Kom je even bij mij thuis naar mijn kruisbeeldje kijken ?

Suske doet Wiske | 19-10-11 | 12:41

Tuurlijk Quid, wederom ruzie met een Jehova gehad dat je op je preekstoel staat?
Nee, je kotertjes voor de televisie zetten, daar worden ze beter van. Ze worden de hele dag aan de lopende band geindoctrineerd met allerlei shit, geweld, moraalloze troep, achterbaksheid, list en bedrog, sprookjes en bovennatuurlijk gemiep. En dan zou je hier moeilijk over doen?
Misschien moet je je eens laten nakijken voor relifobie?

Jeetje er komt iemand je kotertje vertellen dat het wel degelijk zin heeft na te denken over wat je doet en waarom je het doet. Sjonge, ik zou ze ophangen aan de hoogste boom inderdaad.

Tisnietanders | 19-10-11 | 12:39

Geloofshelden.nl hebben vakantie ?

Kamervraag | 19-10-11 | 12:39

@Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 12:28

Dat weten wij, maar zij denken daar zelf anders over, en dan ben ik de rotste niet, om daar aan toe te geven en ze dan ook als een totaal andere soort te blijven zien...

ZKH EénOog | 19-10-11 | 12:39

@irriducibili79
Sick. Geen andere woorden voor. Wat zou de wereld toch leuk zijn met alleen atheïsten en gematigde gelovigen.

Shifra | 19-10-11 | 12:38

Stroopdoos | 19-10-11 | 12:15 Moedwillig indoctrineren van kinderen met een verhaaltje doordrenkt met angst ook maar eens strafbaar stellen misschien:
Dat gebeurt al decennia lang op scholen door leraren die PvdA stemmen en dat is de overgrote meerderheid der leraren.

Het meisje van Yde | 19-10-11 | 12:38

Wel toepasselijk, het 'Geloof' is namelijk ook 1 grote schijnbeweging.

Teun van het Tuinpad | 19-10-11 | 12:37

@Pa Cartwright | 19-10-11 | 12:30
Je snapt niet dat het associeren van pedofilie met politieke partijen stompzinnig is? Je leidt de discussie af van het probleem pedofilie, en je belastert mensen.

Zalig zijn de armen der geest...

rara | 19-10-11 | 12:36

@eerstneukendanpraten
JC (Jesus Christ/Johan Cruijff/Job Cohen/Jan Cremer) ze kunnen allen voetballen.

Langehalensnelthuis | 19-10-11 | 12:35

Jij kan echt nie voetballe he Jezusje?
- Nee... *over water lopen doet*
Geloofshelden.nl nu al stuq trouwens?

Heldpesk | 19-10-11 | 12:35

Laatste zin: 'Religie en kinderen, altijd een kwalijke zaak.' +1

dubbert | 19-10-11 | 12:35

Waarom accepteren de atheïsten zomaar altijd maar dat alles verboden wordt onder de noemer "Mag niet van God"? Ik zeg: verbieden in het openbaar je geloof op te dringen.

Tommygunner | 19-10-11 | 12:33

Wij mochten vroeger sowieso al niet bij Bert Konterman in de buurt komen.

Canis Spurcus | 19-10-11 | 12:32

Ik kan me de losgeslagen gristenmeisjes nog wel herinneren uit de uitgaanstijd. Altijd pupillen als schoteltjes, en maar uitdelen die naastenliefde. Binnen een paar maanden hing hun binnenvoering ze tussen de knieën. En vervolgens ging het van kwaad tot erger.
Ideale slachtoffers, van 100 meter te herkennen, want ze kwamen uit een wereldvreemd ei.

vetkleppert | 19-10-11 | 12:31

De jeugd heeft de toekomst zeggen ze toch?

Benderistic | 19-10-11 | 12:31

En Cruijff een voetbalgod noemen is dan heidens? Moeilijk moeilijk...

Rikketiktik | 19-10-11 | 12:31

Hier nog zoiets, een jongetje mag van zijn ouders niet op voetbal omdat ze op latere leeftijd op zondag spelen.
Gewoon te triest.
www.refoweb.nl/vragenrubriek/17987/zoo...

irriducibili79 | 19-10-11 | 12:30

De kerk vergrijst, ze hebben weer jonge kindjes nodig.(waarvoor kunt u al raden)

zeertegendradig | 19-10-11 | 12:29

eerstneukendanpraten | 19-10-11 | 12:22 Beetje iri is het wel.

Stroopdoos | 19-10-11 | 12:29

Bah, een onderwerp over voetbal

irma zonderboezem | 19-10-11 | 12:29

@ZKH EénOog | 19-10-11 | 12:27
Dat zijn zij ook...

Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 12:28

Wel toepasselijk, het 'Geloof' is ene grote schijnbeweging.

Teun van het Tuinpad | 19-10-11 | 12:28

Als ik telkens weer zie, hoor en lees, wat voor geesteszieke creaturen door God en Allah op de aarde zijn gezet, ben ik toch maar blij dat ik een product van 'the survival of the fittest' ben...

ZKH EénOog | 19-10-11 | 12:27

Wat is een F-je?

Henk de Vries5236 | 19-10-11 | 12:26

@Pa Cartwright | 19-10-11 | 12:22
Probeer je nou een zelfverzonnen link te leggen tussen de SP en pedofilie? Een link tussen het CDA en pedofilie zou meer voor de hand liggen.

rara | 19-10-11 | 12:26

Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 12:23 Ja, want als ik zo iemand getroffen heb tijdens z'n praktijken dan staat ie niet zo makkelijk meer op.

Dus een wederopstanding is werkelijk een wonder.

zeg maar jansen | 19-10-11 | 12:25

Denk je eens in hoe de kinderen van dit soort debielen worden opgevoed. En wat voor excessen dat op gaat leveren als ze zich aan hun religieuze vacuüm ontworstelen.

vetkleppert | 19-10-11 | 12:25

China doet het nog niet zo gek. Godsdienst mag, maar leden werven is streng verboden. Ook het beinvloeden van politieke besluitvorming vanuit een godsdienstige overtuiging levert een fijne uitsluiting van de maatschapij op. Lijkt me fijn om dat ook hier te doen.

Oerkoendoe | 19-10-11 | 12:25

Ik moet overdag gewoon werken...

Just my opinion | 19-10-11 | 12:25

@eerstneukendanpraten | 19-10-11 | 12:21
Dat klopt.
is.gd/97HY3v

irriducibili79 | 19-10-11 | 12:25

Biff Eagleburger | 19-10-11 | 12:22

We hadden vroeger eentje in het profvoetbal en die was zelfs Jehova. En natuurlijk die gast van Go Ahead die nooit op zondag wilde voetballen...

eerstneukendanpraten | 19-10-11 | 12:23

@Expert Homo | 19-10-11 | 12:21
Omdat er een compleet andere baltechniek nodig is?

rara | 19-10-11 | 12:23

@zeg maar jansen | 19-10-11 | 12:22
Zeg, kleine jongen, wil je mijn wederopstanding eens zien?

Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 12:23

En 's avonds staat zo een trainingspakprediker gewoon weer op het Beursplein, in z'n SP-camouflage.

Pa Cartwright | 19-10-11 | 12:22

Reaukende servert!

Pino143 | 19-10-11 | 12:22

mrska | 19-10-11 | 12:19
Gebeurde vorige week bij mijn zoon. Die is niet bepaald een watje maar zei toch dat hij alleen de sleutel in het slot van de voordeur 'mocht'steken als hij de krantjes aannam.

mokum4all | 19-10-11 | 12:22

Stroopdoos | 19-10-11 | 12:17

Valt niet op met een paar tegels ertussen!

eerstneukendanpraten | 19-10-11 | 12:22

@eerstneukendanpraten | 19-10-11 | 12:21

Godt heeft daarom Berry van Aerle geschapen.

Biff Eagleburger | 19-10-11 | 12:22

Mag ik de doorgebroken geloofsheld effe neerhalen.
Daar heb ik wel een rode kaart voor over...

irriducibili79 | 19-10-11 | 12:22

Walgelijk, onsmakelijk en ontzettend verkeerd. Bert Konterman een griezelige alwetende allemansvriend met een enge minzame glimlach die op z'n gezicht gebeiteld lijkt te staan. Rillingen lopen over mijn rug als ik aan dit clubje en Bert denk.

Kouseband | 19-10-11 | 12:22

Mannen die zomaar jongetjes op straat aanspreken en met ze willen voetballen. En over Jezus vertellen.

Juist. Niet in mijn buurt komen. Voor je eigen gezondheid.

Mannen die jongetjes op straat aanspreken en over Jezus willen praten zijn tot nu toe meestal pedo's gebleken.

zeg maar jansen | 19-10-11 | 12:22

Je loopt achte kleine jongetjes aan om ze te bekeren , je heet dan ook nog eens Konterman !? dan vraag ik mij af waarom die man geen pedopriester is geworden.

Dunnepoep | 19-10-11 | 12:21

Jezus kon niet voetballen!

eerstneukendanpraten | 19-10-11 | 12:21

Waarom zou iemand trouwens niet zowel ranspedo als voetbalgristen kunnen zijn

Expert Homo | 19-10-11 | 12:21

Het schijnt dat er zelfs een christelijke politieke partij in de regering zit! Anno 2011! Een christelijke partij! Terwijl met de kennis van nu iedereen weet dat het christendom 1 grote poppenkast is.
Ongelooflijk!

wakkere_nederlander | 19-10-11 | 12:21

Ranspedo en/of voetbalgristen bedoel je zeker Quid?

Canis Spurcus | 19-10-11 | 12:20

Ja, dan nog liever de ranspedo. Occupy kerken!

Expert Homo | 19-10-11 | 12:20

Vorig jaar werden mijn kinderen & vriendjes (5, 6, 10 en 11) op straat te grazen genomen door jehova getuigen. Hoe wanhopig moet je zijn. Een andere moeder was witheet. Mijn kinderen zijn al voldoende ingeënt met wantrouwen tegen ideologie. Maar vreemd blijft het.

mrska | 19-10-11 | 12:19

Walgelijk. Een beetje andermans kinderen lokken met een voetbal en ze vervolgens mentaal verkrachten met je debiliserende bullshit.

vetkleppert | 19-10-11 | 12:18

Mensen die bewezen hebben vatbaar te zijn voor levenslange indoctrinatie zullen altijd grondwettelijk beschermd blijven in ons fantastische systeem.

netniet | 19-10-11 | 12:17

Ho, excuus voor de dubbele post Joris.

Stroopdoos | 19-10-11 | 12:17

De driestar is nog veel enger.

de kudtkrantenjongen | 19-10-11 | 12:16

-weggejorist-

Stroopdoos | 19-10-11 | 12:16

Okee. De kleine gaat op hockey.

A. Bacadabra | 19-10-11 | 12:16

Quid heeft het relistokje van Brussen overgenomen. Leuk.

Pa Cartwright | 19-10-11 | 12:16

Ik zeg: een leren vijfje even een uurtje in een emmer water onderdompelen en vrije trappen oefenen op dit soort mafkezen.

Biff Eagleburger | 19-10-11 | 12:16

Moedwillig indoctrineren van kinderen met een verhaaltje doordrenkt met angst ook maar eens strafbaar stellen misschien. De ratten.

Stroopdoos | 19-10-11 | 12:15

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken