Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Proficiat 020 PickpocketPopo. 1000 x BINGO

zakkenroller534.jpgKudos voor wie kudos toekomt. Het zakkenrollersteam van de Amsterdamse politie - de beste ter wereld - heeft nr. 1000 van dit jaar gescoord. Mijlpaal. Rondvaart door de grachten. Felicitaties van de koningin. Maar nee helaas. De dienders krijgen een reprimande wegens dat A4-tje met "1000" achterop de rug van Truus met de Vlugge Vingers. "Mag niet. Moeten we niet willen. Schandpaal!!!" roepen de moral fags. Tjonge. Het is goedverdoemme ook nooit goed. Vangen die gasten eens een paar boeven, gaan de mensen opeens "ga toch flitsen" roepen. GeenStijl feliciteert bij dezen het 020 zakkenrollersteam van harte met het behaalde resultaat. Ga zo door, boys! Op naar de 2000. Kijken wij samen met het MKB nog een keer naar deze HOERA-VIDEO van ©FrankBuis/AT5.

Reaguursels

Inloggen

Prof. D.A.H. Vintik | 18-10-11 | 23:31

Vandaar m'n zwitsal...

batsemetjeoma | 19-10-11 | 11:21

Foutje, maar nu overgaan tot de orde van de dag!

lanexxx | 18-10-11 | 23:44

@batsemetjeoma | 18-10-11 | 21:58
Nee hoor, het was je eerste reaguursel als batsemetjeoma en de account is vandaag aangemaakt.

Prof. D.A.H. Vintik | 18-10-11 | 23:31

Ooit wel eens een foto gezien van een bruidje dat met een Jood getrouwd was in de nazitijd. Had ook een bordje omhangen. Niet te vergelijken natuurlijk maar het deed me er wel aan denken...

Fruitvliegje | 18-10-11 | 22:34

1000 euro bonus en op naar de 2000 !

hotmint | 18-10-11 | 22:06

Prof. D.A.H. Vintik | 18-10-11 | 14:53
Ik zweef hier al wat langer rond hoor

batsemetjeoma | 18-10-11 | 21:58

Die politieagenten moeten voor 14 dagen geschorst worden. Dit is mijn uitspraak en daar moet je het mee doen.

lauwebal | 18-10-11 | 19:50

Volgens mij heette ze Sofietje.

Smalhout | 18-10-11 | 16:38

Blaming and shaming. Altijd PLUS 1000!

jojo1956 | 18-10-11 | 15:38

@batsemetjeoma | 18-10-11 | 13:03
En daar maak je speciaal een account voor aan?
Rancuneus, omdat Frank ook jou op heterdaad heeft betrapt?

Prof. D.A.H. Vintik | 18-10-11 | 14:53

Dat zouden ze meer moeten doen, want burger ziet wat politie doet in welke mate en boefjes gaan voor paal is niet "vet" voor de matties dus bepaalde type boef gaat voor paal staan werkt beter als welke straf dan ook, is net zoiets als verkeersovertreders een rijverbod geven van een paar uur als ze onder werktijd te hard rijden, ipv boete, zie het het kosten baten analyse, pak iets af wat ze niet hebben namelijk tijd..

Umberto die trotzoni | 18-10-11 | 13:44

Aan de schandpaal met dat stelende Oostblok-tuig!!!

Posselmetzuremossel | 18-10-11 | 13:42

-weggejorist-

frank buis8612 | 18-10-11 | 13:28

Frank Buis altijd -1

batsemetjeoma | 18-10-11 | 13:03

.... sorry in m'n drift vergeet ik het belangrijkste......... gefeliciflapsteert en op naar de 2335 ste Roemeen/Bulgaar/Braziliaan/etc. etc.

swebe | 18-10-11 | 12:32

De "top" van het Amsterdamsche politiekorps bestaat hoofdzakelijk uit............. PvdAers dus dat verklaart alweer een hoop.

swebe | 18-10-11 | 12:30

Op naar de 2000!

Bataaf | 18-10-11 | 11:02

Kijk dit willen we zien van de pliesie. Oppakken en aan de schandpaal. Jammer dat ze door die D66 rechters ze vervolgens weer dezelfde dag op straat staan. Ben voor de publieke schandpaal en met de strontkar door de stad rijden van dergelijke sujetten.

denoorman | 18-10-11 | 11:01

Goed werk hoor vooral zo doorgaan een 1000 werf hoera voor onze peliessiemannen,...... op naar de 1050,...

Grafdelver. | 18-10-11 | 10:52

Langt leve de schandpaal!!

gozahtje | 18-10-11 | 10:44

OT Hamas laat GiladShalit vrij en in ruil laat Israël 1000 Hamas strijders vrij, Sukkels.
irriducibili79 | 18-10-11 | 08:37

En de sukkels zijn wie precies?

tokelau | 18-10-11 | 10:35

Ja, hoera! Alleen loopt ze waarschijnlijk nu alweer rond ..

IMDNME | 18-10-11 | 10:10

Stand tot nog toe:
1000 kruimeldiefjes - 0 bankiers
Maar goed, als er gepind wordt met een gestolen bankpas is de schade voor de bank. En die schade verlaagt dus wel de winstgevendheid en dus ook de bonussen. Bij verliespolissen, oplichthypotheken, hyperleningen, doorgestokenkaart-aandelen-releases, bankreddingen ligt dat anders.
Dus heel goed dat er 1000 man/vrouw gepakt zijn, en heel goed dat GS/PS daar blij mee is. Kinderhand he.

Fred Janssen | 18-10-11 | 09:52

De hema doet het toch ook?
Dan mag de pliesie het ook wel doen.

watergeus | 18-10-11 | 09:15

Ghe, het lijkt er op dat Joris tegenwoordig ook met een quotum werkt.

Koud flesje Alfa | 18-10-11 | 09:00

1000 pas? pffff.... wordt er moe van. Kan hier wel een grapje maken over al die bankiers maar het is te ernstig om grapjes te maken.

NonaSuomy | 18-10-11 | 08:49

En de 1000ste zakkenroller mag de buit houden. :-)

wakkere_nederlander | 18-10-11 | 08:47

Eindelijk politieagenten met humor!

vincent S. | 18-10-11 | 08:40

Waarschijnlijk zit ze er al een paar honderd keer tussen met als kroon op haar werk: de 1000ste. Kan ze haar familie tenminste nog zeggen dat ze op tv is geweest.

De Zwijger | 18-10-11 | 08:38

OT Hamas laat GiladShalit vrij en in ruil laat Israël 1000 Hamas strijders vrij, Sukkels.
Live coverage:
www.rentadrone.tv/bbc-world/

irriducibili79 | 18-10-11 | 08:37

Hulde voor dit politie team, een reprimande geven is een beetje lullerig, zo van een cheffie die het contact met de werkvloer kwijt is

Heau_heau_heau | 18-10-11 | 08:28

Luitjes tot laters, OUT!

Sjeng de helle | 18-10-11 | 08:24

@Sjeng de helle | 18-10-11 | 08:18
Koos is met pensioen.
Koos is dood leve de nieuwe Koos, wat zijn naam ook moge zijn voor mij zal hij altijd een koosnaampje hebben...

irriducibili79 | 18-10-11 | 08:20

irriducibili79 | 18-10-11 | 08:16
Koos is een verhaal op zich, Koos verkoopt peoep in cadeauverpakking.

Sjeng de helle | 18-10-11 | 08:18

Ze zijn natuurlijk bang voor precedent werking en straks alle 12.000.000 verkeersovertreders ook zo'n handgeschreven nummer willen.

jappertje | 18-10-11 | 08:17

@Sjeng de helle | 18-10-11 | 08:10
Prachtig verhaal, vandaar ook mijn associatie met Koos en zijn Mottenballenverhaal.

irriducibili79 | 18-10-11 | 08:16

irriducibili79 | 18-10-11 | 08:07
Ik heb het gezien, vroegah had je een mottenballenvloot, schepen die geconserveerd waren met een soort coating en een soort plastic.
Als het nodig zou zijn werden die dingen weer in actieve dienst gesteld, alleen voor de show want ze waren vaak verouderd.
Klaas plaats ik ook in die categorie.

Sjeng de helle | 18-10-11 | 08:10

Heeft trouwens al iemand Koos Spee gefeliciteerd met zijn pensioen gerechtigde leeftijd.
is.gd/kI3NEj

irriducibili79 | 18-10-11 | 08:09

@Sjeng de helle | 18-10-11 | 08:00
P&W daar mocht hij verleden week weer aanschuiven, het was te sneu voor woorden.

irriducibili79 | 18-10-11 | 08:07

irriducibili79 | 18-10-11 | 07:56
Mogge irriducibili79,
Kklaas Wiltink, de voormalige persvoorlichter van de Amsterdamse Politie en naderhand van de DSB bank, wie neemt die nog serieus?
De Politietop heeft een dikkere plaat voor de kop dan de ijshockeyuitrusting van de ME.
Als door die betonblok de realiteitszin doorbreekt worden ze gek van blijdschap.

Sjeng de helle | 18-10-11 | 08:00

Gezien onze rechters gaan ze nog wel voor de 100.000e,
Waarom worden veelgraaiers niet langer opgesloten >
Nu blijven ze steeds dezelfde figuren oppakken.

Boomschade | 18-10-11 | 07:59

@Sjeng de helle | 18-10-11 | 07:49
Ik en de dienders die ik ken zijn het volledig met u eens. Alleen had ik net een ex-agent aan mijn fiets hangen die Klaas Wilting achtige ideeën er op na hield.

De top van de Politie weet niet wat er leeft bij de 1streper laat staan Jan met de Pet.

irriducibili79 | 18-10-11 | 07:56

Gelukkig had de zakkenrolster genoeg contant geld bij zich om de boete direct te kunnen voldoen.

rara | 18-10-11 | 07:55

Ik moet peopen ...

Ashtrey | 18-10-11 | 07:51

Mogguh @ All,
Mevr. X werd voor de zoveulste keer opgepakt en kreeg de wisselbeker voor Miep met de Lange Vingers incluis reclamebord.
Prima aktie van Oom Agent + veul.
Achterlijke reactie van de Dienstleiding, maar aan achterlijke reaties van die leiding zijn we wel gewoon geraakt.

Sjeng de helle | 18-10-11 | 07:49

@Suubi Musajja | 18-10-11 | 07:45
Ik ontvang mijn uitkering het liefst zwart, kunnen we effe afrekenen.

irriducibili79 | 18-10-11 | 07:47

TheOne48 | 18-10-11 | 05:31 | + 0 -
Van de hoeveelheid belasting die ik betaal kan je een hoop uitkeringen onderhouden... en het is ze gegund.

Suubi Musajja | 18-10-11 | 07:45

Wat een [email protected]@s hebben die gasten zeg. Doe je eens wat goeds krijg je op je kloten..

petshopboy_mike | 18-10-11 | 07:08

@[G]eenstijl | 18-10-11 | 06:58
Gelukkig is de sharia nog niet ingevoerd in Nederland.

Che_cuevara | 18-10-11 | 07:07

@Che_cuevara | 18-10-11 | 07:03
Vertel dat maar aan onze vriend Graaf van Egmont, maar die leeft nog in de maakbare samenleving.

irriducibili79 | 18-10-11 | 07:06

@[G]eenstijl | 18-10-11 | 06:58
Iran is een mooi land, emigratiepapieren voor u aanvragen gaat.
Hier alvast wat info.
is.gd/N3IZn3

irriducibili79 | 18-10-11 | 07:03

@irriducibili79 | 18-10-11 | 06:54
Da's in ieder geval beter dan zo heel veel.
Ze moeten zich natuurlijk niet overwerken anders zitten ze in de ziektewet en hebben we er ook niks aan.

Che_cuevara | 18-10-11 | 07:03

Je ziet alleen een rug van een dief, jammer. Ze moeten haar handen verbrijzelen met een groot stuk vuurwerk en haar 30 jaar geen uitkering geven. Zou een mooie anti tasjes trek / vuurwerk campagne zijn van siré.

[G]eenstijl | 18-10-11 | 06:58

@Che_cuevara | 18-10-11 | 06:01
Nee overdrijven is ook een kunst, maar 100 per maand is dus de standaard.

Dat zijn er dus ongeveer 3 per dag en dan ben ik nog zuinig.

irriducibili79 | 18-10-11 | 06:54

@irriducibili79 | 18-10-11 | 06:50
Zouden ze zo snel zijn denk je?

Che_cuevara | 18-10-11 | 06:51

@Che_cuevara | 18-10-11 | 06:01
Eerder 1100...

irriducibili79 | 18-10-11 | 06:50

Mogge @all,
Ze zullen ondertussen toch al wel bij 1001 zijn.

Che_cuevara | 18-10-11 | 06:01

Niks dan lof voor deze impulsieve actie!
Het is bij lange na nog niet vernederend genoeg.
Zonder bijschrift had je dit nooit kunnen raden.

Geeft ook een beetje de tendens weer die heerst onder het team. Uiteraard kan Truus binnen een paar uur haar "werkzaamheden" hervatten.

KeurMeester | 18-10-11 | 05:57

Suubi Musajja | 18-10-11 | 05:20
Maak je niet zo druk joh, ze zitten toch niet aan je uitkering.

TheOne48 | 18-10-11 | 05:31

@Suubi Musajja | 18-10-11 | 04:09
Dit is een goedbedoelde pedagogische maatregel van die agenten. Niet meer.

rara | 18-10-11 | 05:22

Het is absoluut niet aan de politie om het besluit te nemen iemand publiekelijk te vernederen. Als je vindt dat er zwaarder of anders gestraft moet worden dan kan je daar als akelige haatburger gewoon voor stemmen.

Suubi Musajja | 18-10-11 | 05:20

Het is absoluut niet aan de politie om het besluit te nemen iemand publiekelijk te vernederen. Als je vindt dat er zwaarder of anders gestraft moet worden dan kan je daar als akelige haatburger via de wetgevende en uiteindelijk ook rechtelijke macht meer dan genoeg invloed op uitvoeren.

Suubi Musajja | 18-10-11 | 04:11

Het is absoluut niet aan de politie om het besluit te nemen iemand publiekelijk te vernederen. Als je vindt dat er zwaarder of anders gestraft moet worden dan kan je daar als akelige haatburger via de wetgevende en uiteindelijk ook rechtelijke macht meer dan genoeg invloed op uitvoeren.

Suubi Musajja | 18-10-11 | 04:09

De meeste politievrouwen hebben een dikke kont, dat kan ik wel waarderen.

Kom eens langs voor een lang en diepgaand gesprek.

irriducibili79 | 18-10-11 | 03:46

Lang niks positief over agenten gehoord, maar nu blijkt dus dat de geüniformde agenten burgers pesten en bestelen, en dat de undercover agenten boeven vangen. +veel voor de zakkenrollervangende undercoveragenten, gefeliciteerd met de 1000e roller.

cabbit | 18-10-11 | 03:33

@SouLLeSS | 18-10-11 | 03:04
Heb jij even geluk dat Graaf van Egmont net naar bed is, ik bracht het nog net iets genuanceerder maar heb me met hand en tand moeten verdedigen.

irriducibili79 | 18-10-11 | 03:07

Ik ben zo erg voor dit soort dingen, blijven doen zulke paupers aan de schandpaal nagelen. ze kiezen toch fucking zelf voor om te stelen van anderen?
Politie eindelijk goed bezig is het weer niet goed, faal politiek ook altijd.

SouLLeSS | 18-10-11 | 03:04

Nou ik ben echt niet onwetend hoor, jammer dat U dat zo bij mij ziet.

irriducibili79 | 18-10-11 | 03:01

irriducibili79 | 18-10-11 | 02:59
Bedankt en welterusten.

Graaf van Egmont | 18-10-11 | 03:00

@Graaf van Egmont | 18-10-11 | 02:54
Schrijf ze en slaap zacht.
Ik zie je wel in DWDD met je boek;)

irriducibili79 | 18-10-11 | 02:59

@Graaf van Egmont | 18-10-11 | 02:47
Waarom word ik droevig van uw betoog.

Onwetendheid is de bron van alle verdriet en boosheid. Kan ik ook niks aan doen. Je moet gewoon wat je op straat ziet gebeuren, vertalen naar mijn verhaal. Dan krijg je vanzelf medelijden met die politieagenten. Nooit boos op ze worden, tenzij ze je onbeschoft behandelen hè. Ze willen wel, maar krijgen de ruimte niet. Dat is het hele eiereneten.

Graaf van Egmont | 18-10-11 | 02:59

Zo ik ga naar bed. Morgen weer laat dag. irriducibili79 jij gaat de komende nieuwjaarstoespraken en afscheidsrecepties volgen van die korpschefs en denkt dan even terug aan deze gedenkwaardige nacht, dat de graaf probeerde wat inzicht te verschaffen in politieland. Zodat je weet, waarom een diender doet wat hij doet of nalaat.
Denk dat ik er best een boek over zou kunnen schrijven trouwens.

Graaf van Egmont | 18-10-11 | 02:54

@Graaf van Egmont | 18-10-11 | 02:49
Ik ben boos sorry.

irriducibili79 | 18-10-11 | 02:54

@Graaf van Egmont | 18-10-11 | 02:47
Waarom word ik droevig van uw betoog.

Ik zou heel graag ook bij de politie gaan als ik dit hoor en mijn beste vrienden zijn erbij, maar waarom we gaan dit nooit meer veranderen en ik heb het geluk dat ik 4 keer zoveel verdien als een diender en die "verdiend" in principe meer.

irriducibili79 | 18-10-11 | 02:53

irriducibili79 | 18-10-11 | 02:43
Het gaat ook om het voorbeeld. Mensen in het openbaar voor schut zetten, das de gemene deler. Niet welke reden er aan ten grondslag lag.

Graaf van Egmont | 18-10-11 | 02:49

irriducibili79 | 18-10-11 | 02:38
Ik moest even teruglezen wat ik ook al weer om 01.47 getegeld had. Daar sta ik nog steeds achter. Overigens had ik de laatste 18 jaar van mijn carriere een aardig inkijkje in hoe zo iets werkt. Als ik hoofdcommissaris was geweest, had ik met die politieke druk ook grote problemen gekregen. Ik ken maar een paar korpschefs uit mijn tijd die probeerden die druk te weerstaan en kwamen dus in de problemen. Meestal verdwijnen die naar een ministerie of een buitenlandse post, waar ze net zo ongelukkig werden als de diender op straat. Dat wil dus zeggen dat niet alleen de politici angsthazen zijn, maar ook de korpschefs lafbekken. Die blijven zitten en vertellen bij hun afscheidsreceptie wat er anders moet en hoe het allemaal nog beter moet. Dat hadden ze dus beter tijdens hun bewind beter in de praktijk moeten brengen en niet achteraf zeiken.

Graaf van Egmont | 18-10-11 | 02:47

@Graaf van Egmont | 18-10-11 | 02:37
Die vergelijking gaat mank bij het feit dat de Joden niks crimineel deden in groepsverband en de gemiddelde Roemeense zakkenrollersbende wel.

irriducibili79 | 18-10-11 | 02:43

@Graaf van Egmont | 18-10-11 | 02:28
Ja en ik begrijp gewoon waarom die 1000 op haar rug geplakt werd.

De strandrellen waren heftig maar laten we het niet over dat maasgebouw geneuzel hebben.
Mark m words, de Nijmegenaren die dit weekend huis hielden krijgen minder aandacht.

En media aandacht is helemaal niet belangrijk, er moet gewoon ingegrepen worden en als U hoofdcommissaris was dan had ik daar niet al teveel vertrouwen in na uw opmerking om 1:47

irriducibili79 | 18-10-11 | 02:38

irriducibili79 | 18-10-11 | 02:26
Kom laat ik er eens een Godwin tegenaan gooien: Er bestaat nog steeds een groot aantal Nederlanders (gelukkig bijna uitgestorven) die dit soort geintjes gaan vergelijken met het dragen van een Jodenster of het schoonmaken van de straat met tandenborstels door Joden in het 1000 jarige rijk. Of bijvoorbeeld "stempelen omdat je werkloos bent en iedereen kan het zien" Of de aparte fietsplaatjes, zodat je kon zien dat de eigenaar werkeloos was. Van een politieman verwacht ik dan een beetje historisch besef, de maatschappij aangaande. Daarom moet je dit soort dingen op de openbare weg niet doen. Niet dat ik het eens ben met die vergelijkingen, maar omdat je iedereen - dus ook een verdachte - in zijn waarde moet laten.
*door zijn leeftijd waarschijnlijk milder is geworden*

Graaf van Egmont | 18-10-11 | 02:37

@irriducibili79 | 18-10-11 | 02:26 : Ja hoor met kinderachtig gedrag van politieagenten los je de problemen van immigratie, criminaliteit en overbevolking op. Dream on!

lauwebal | 18-10-11 | 02:29

irriducibili79 | 18-10-11 | 02:22
Je hebt ook gewoon gelijk. Maar de discussie ging in eerste instantie over die 1000 op de rug geplakt. Overigens begin ik een kentering te zien zoals bijv bij de strandrellen. Een hele hoop ophef in medialand, maar in ieder geval een afgetreden hoofdcommissaris. De rellen bij het Maasgebouw leverde lang niet zo lang mediaaandacht op, dus iedereen begint dit soort uitwassen uit te kotsen. Zo daalt dat langzaam af naar de gewone straat en wijk. Mark my words. Het verlies uit de jaren 60 wordt uiteindelijk door de politie teruggepakt. Alleen jammer dat het zo lang moet duren.

Graaf van Egmont | 18-10-11 | 02:28

@lauwebal | 18-10-11 | 02:23
Kom eens met mij buiten spelen, dan weet je meer.
Luister en kijk wat er op straat gebeurd.

heerlijk die idealen als je in Laren woont.

irriducibili79 | 18-10-11 | 02:26

@Ik zie het zo: politici en journalisten hebben het altijd over de uitdrukking "de politie heeft het geweldsmonopolie in Nederland" Achter die opmerking moet je dan eigenlijk lezen "maar daar moeten ze zo weinig mogelijk, zo helemaal niet gebruik van maken" Want politici zijn angsthazen en de journalisten zorgen er wel voor dat ze bang blijven. Wie wil er nou problemen? Het spreekt voor zich dat de diender op straat daar niks mee kan. Die krijgt een onwerkbare geweldsinstructie mee van een A4tje groot en moet die instructie in een fractie van een seconde toepassen. Éen foute inschatting levert dus een enkeltje ziekenhuis op, of een onderzoek door de rijksrecherche. Verder schiet de geweldsopleiding te kort. Veel te weinig dus. Ik weet dat veel dienders er graag gepast hard tegenaan willen, maar wie kunnen ze nog vertrouwen? Den Haag, de Rijksrecherche en hun eigen leiding van managers ipv politiemannen?
Graaf van Egmont | 18-10-11 | 02:11 | + 0 - Een groot deel van het probleem ligt inderdaad bij de politiek, jammer dat het overgrote deel van onze samenleving dat niet inziet.

ZomaarGewoon | 18-10-11 | 02:24

Oja iets met Europa is de schuldige...

irriducibili79 | 18-10-11 | 02:24

@irriducibili79 | 18-10-11 | 01:42 : De politie maakt zichzelf alleen maar belachelijk met dit soort acties. Politiewerk is geen speeltuin. Een goed agent weet zich in te houden. Een grote taart met het getal '1000' bij de koffie is ook goed.

lauwebal | 18-10-11 | 02:23

@Graaf van Egmont | 18-10-11 | 02:14
Als ik dwars door je verhaal heen lees heb ik gewoon gelijk, sorry hoor en geniet van je pensioen nu het nog kan.

Je kunt er ook niks aan doen dat jou hoogtijd dagen in de jaren 80/90 waren toen alles nog kon en mocht, ik verlang er ook naar terug.

De toekomst zal uitwijzen dat dat de ultieme jaren waren maar nu moeten we weer hard optreden.

Jammer!

irriducibili79 | 18-10-11 | 02:22

Overigens heb ik het nu over ex-collega's hoor, want ik zit lekker met pensioen. Maar ik leef nog wel steeds met ze mee vanuit een zonnig Frankrijk

Graaf van Egmont | 18-10-11 | 02:14

irriducibili79 | 18-10-11 | 02:02
Ik zie het zo: politici en journalisten hebben het altijd over de uitdrukking "de politie heeft het geweldsmonopolie in Nederland" Achter die opmerking moet je dan eigenlijk lezen "maar daar moeten ze zo weinig mogelijk, zo helemaal niet gebruik van maken" Want politici zijn angsthazen en de journalisten zorgen er wel voor dat ze bang blijven. Wie wil er nou problemen? Het spreekt voor zich dat de diender op straat daar niks mee kan. Die krijgt een onwerkbare geweldsinstructie mee van een A4tje groot en moet die instructie in een fractie van een seconde toepassen. Éen foute inschatting levert dus een enkeltje ziekenhuis op, of een onderzoek door de rijksrecherche. Verder schiet de geweldsopleiding te kort. Veel te weinig dus. Ik weet dat veel dienders er graag gepast hard tegenaan willen, maar wie kunnen ze nog vertrouwen? Den Haag, de Rijksrecherche en hun eigen leiding van managers ipv politiemannen?

Graaf van Egmont | 18-10-11 | 02:11

@Graaf van Egmont | 18-10-11 | 02:00
Ik verklaar toch geen onzin, of zijn ze hier in het Zuiden dommer dan ik denk.

Als 20% van de Agenten bang is om in te grijpen bij geweld dan is er toch iets mis.
Dit soort nare beeldvorming zorgt er weer voor dat andere bv. schiet incidenten zwaar onder de loep worden genomen en dat houd de Agent tegen om in te grijpen.

irriducibili79 | 18-10-11 | 02:08

@Graaf van Egmont | 18-10-11 | 01:56
Dan ben jij een echte held, maar ontken maar niet dat de gemiddelde Agent en dus jou collega's er over het algemeen een directe/strakke mening op na houden.

Laat ik het nog maar niet over de marechaussee hebben

irriducibili79 | 18-10-11 | 02:02

irriducibili79 | 18-10-11 | 01:57
Nee hoor. Er moet altijd één partij professioneel en fatsoenlijk blijven. Ik lijk godverdomme Job Cohen wel. Maar ik bedoel dus daarmee niet dat de politie over zich heen moet laten lopen. Verre van dat. Een beetje meer geweld mag er tegenaan gegooid worden indien nodig.

Graaf van Egmont | 18-10-11 | 02:00

Als de Politie alle fatsoensnormen in ere namen dan waren we overgeleverd aan het gespuis.

irriducibili79 | 18-10-11 | 01:57

irriducibili79 | 18-10-11 | 01:51
Dan verschillen we echt van mening. In 37 jaar politie heb ik nog nooit een verdachte voor lul gezet of tegenover hem/haar de moralist uitgehangen. Gewoon omdat het niet nodig is. Je hebt het strafbaar feit, overtreding of misdrijf, je hebt je bevoegdheden en daar kom je een heel eind mee. Misschien was ik wel gewoon een saaie lul.

Graaf van Egmont | 18-10-11 | 01:56

@Graaf van Egmont | 18-10-11 | 01:47
Natuurlijk in een ideale wereld heeft hij gelijk.
Maar ik ken genoeg dienders en die zijn niet zo ver ontwikkeld en dat zal nog wel even zo blijven.

En is dit nou zo erg, ik vind van niet.
"Wie zijn billen brand mag op de blaren zitten"

irriducibili79 | 18-10-11 | 01:51

@Graaf van Egmont | 18-10-11 | 01:42
Proest, de meesten lopen al achter een kinderwagen dus tja..

Mindy | 18-10-11 | 01:47

irriducibili79 | 18-10-11 | 01:42
Ik vind dat die lauwe bal wel een beetje gelijk heeft. Dit is echt weer zo'n Amsterdams pestmomentje dat nergens voor nodig is. Als ze het echt willen vieren, dan pakken ze het professioneler aan, door bijvoorbeeld zichzelf door de leiding bewust te laten belonen, een periodiek afdwingen of een tevrenheidsbetuiging in ontvangst te nemen.

Graaf van Egmont | 18-10-11 | 01:47

@lauwebal | 18-10-11 | 01:38
Ben jij ook altijd professioneel, dit soort uitspraken zijn voor mij meer toneel.

Het toneelspel dat de overtreder speelt daar ga je soms in mee en dan kun je hem/haar beter afstraffen want dat hebben ze nodig!

irriducibili79 | 18-10-11 | 01:42

Mindy | 18-10-11 | 01:39
Hè jammer. Ik moest altijd inwendig lachen als ik - voor hen waarschijnlijk inpertinente - vraag stelde. Je had die smoeltjes moeten zien.

Graaf van Egmont | 18-10-11 | 01:42

@Graaf van Egmont | 18-10-11 | 01:35
Haha je vorige comment, Pius met een handtasje voor zich ziet en nu pas ziet die "kruidenieren" LOL
Nee ik had mijn boerka niet aan dus konden ze zien dat ik te oud was;)

Mindy | 18-10-11 | 01:39

Die reprimande is terecht. De politie moet professioneel blijven. Er zijn genoeg andere goede manieren om het succes te vieren.

lauwebal | 18-10-11 | 01:38

@pius | 18-10-11 | 01:01
Zo zou ik dan weer alle AH's leeg kunnen halen met mijn gemoedelijke uitstraling.

Maar mijn geweten heeft daar problemen mee, denk altijd hoe zouden deze mensen denken en hoe kunnen we ze voor zijn.

irriducibili79 | 18-10-11 | 01:36

pius | 18-10-11 | 01:10
Hier misschien?http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2011/10/ook_occupy_in_winschoten.html

de honden blaffen... | 18-10-11 | 01:35

Mindy | 18-10-11 | 01:15
En hebben ze niet eens gevraagd of je zwanger was? Ik leerde vroeger als politieman dat je dat altijd even moest vrgaen, omdat zwangere vrouwen nu eenmaal de drive hebben om te stelen.

Graaf van Egmont | 18-10-11 | 01:35

Prachtig verhaal weer Pius. Doet het altijd goed. Rationele voorstellen doen met een dodelijke portie dreiging erbij. Dat ze erin trapten trouwens. Jij met de rose t-shirt en je handtasje

Graaf van Egmont | 18-10-11 | 01:32

-weggejorist-

frank buis8612 | 18-10-11 | 01:32

Dit is nou precies de reden dat ik lid van D66 ben geworden.
Ik kom wekelijks types tegen die dit bericht onderschrijven, maar nadenken waarom deze dienders dit doen begrijpen ze niet.
Opgegroeid in een sociaal-liberaal nest zonder ooit buiten te komen, dat doet "niks" met je.

Sociaal-Liberaal zijn is meer en dan mag je best een gauwdief beschimpen.

irriducibili79 | 18-10-11 | 01:25

@pius | 18-10-11 | 01:18
Ach het was in de casba dus de kaaskop omdat het moet of zo, je weet.

Mindy | 18-10-11 | 01:24

Mindy | 18-10-11 | 01:15

Inderdaad. Dat ze jou nog binnenlaten uberhaupt;-))

LOL.

pius | 18-10-11 | 01:18

@pius | 18-10-11 | 01:01
Dubbel ziet;) Ben ooit in de Blokkert gevraagd mijn fietsmandje te legen, best, ik heb me rot gelachen, de kaarsen waren van de concurrent. Sindsdien neem ik altijd de bonnetjes mee want jee zeg ik zie er uit als een notoire stelert.

Mindy | 18-10-11 | 01:15

sorry joris. serverfucked again.

pius | 18-10-11 | 01:14

Plus veel voor Moral fags trouwens. Een retegoeie term.

pius | 18-10-11 | 01:13

Plus veel voor Moral fags trouwens. Een retegoeie term.

pius | 18-10-11 | 01:13

Waar is bakito trouwens?

pius | 18-10-11 | 01:10

-weggejorist-

Grimbek | 18-10-11 | 01:05

@Goldway | 18-10-11 | 00:57
Ik ben een meisje, jongen.

Mindy | 18-10-11 | 01:04

Ooit kwam ik regelmatig in een schandpaal Albert Heyn waar ze heel soms lieve mensen die hun geroofde geld op creatieve wijze compenseerden aan een paal vast bonden met een bord voor hun borst wat zei; ik ben een dief'.

Nou was ik geen hippie maar stelen was niet echt mijn ding. Tot op een zekere dag, het was hartje zomer, een medewerker aan mij kwam vragen of hij mij mocht fouilleren, kennelijk had ik nogal een weghaalhoofd in die tijd.

Toen waren het namelijk nog niet alleen maar Marokkanen die stalen. Rare tijden eigenlijk nu ik erover nadenk.

Ik weigerde natuurlijk want waarom zou je jezelf in godsnaam laten fouilleren als je onschuldig bent, wie gaat die vernedering compenseren dan, enfin, ik weigerde dus.

Waarop de mederwerker nog een medewerker en zijn baas gingen halen die de vraag gedrieelijk aan mij herhaalden. Schappelijk en cultuurtrouw als ik was kwam ik vervolgens met een oplossing waar iedere polderfetesjist de blosjes van op de kaken zou krijgen.

Ik richte me tot de baas van het stel en vertelde hem dat hij mij mocht fouilleren en als hij iets vond zou ik netjes bij hem in het hokje gaan zitten tot de politie mij zou komen halen.

Als hij echter niets zou vinden zo voegde ik hem toe dan zou ik zijn kop van zijn romp aftrekken en hem in zijn kruidenieren slaan want ik werd nu eenmaal niet blij van het feit dat ik onterecht en en plein public van diefstal werd beschuldigd. Daar ben ik een rare in.

De drie grutters vroegen aan mij of ik het meende waarop ik zei dat ik het meende zoals die hillbilly van Pulp-fiction het meende toen hij die grote neger in zijn hol neukte.

Waarna de grootgrutter van het stel mij vertelde dat hij mij voor deze ene keer zou laten gaan mits ik nooit meer in zijn winkel zou komen.

Het hoeft geen betoog dat ik de volgende dag een pak suiker ging halen dat ik niet nodig had met mijn allerdikste winterjas aan en een beetje express-verdacht door de winkel kuierde. Je had dat tuig moeten zien kijken.

Hadden ze maar een vak moeten leren in plaats van vullen.

Jatoch.

pius | 18-10-11 | 01:01

Ooit kwam ik regelmatig in een schandpaal Albert Heyn waar ze heel soms lieve mensen die hun geroofde geld op creatieve wijze compenseerden aan een paal vast bonden met een bord voor hun borst wat zei; ik ben een dief'.

Nou was ik geen hippie maar stelen was niet echt mijn ding. Tot op een zekere dag, het was hartje zomer, een medewerker aan mij kwam vragen of hij mij mocht fouilleren, kennelijk had ik nogal een weghaalhoofd in die tijd.

Toen waren het namelijk nog niet alleen maar Marokkanen die stalen. Rare tijden eigenlijk nu ik erover nadenk.

Ik weigerde natuurlijk want waarom zou je jezelf in godsnaam laten fouilleren als je onschuldig bent, wie gaat die vernedering compenseren dan, enfin, ik weigerde dus.

Waarop de mederwerker nog een medewerker en zijn baas gingen halen die de vraag gedrieelijk aan mij herhaalden. Schappelijk en cultuurtrouw als ik was kwam ik vervolgens met een oplossing waar iedere polderfetesjist de blosjes van op de kaken zou krijgen.

Ik richte me tot de baas van het stel en vertelde hem dat hij mij mocht fouilleren en als hij iets vond zou ik netjes bij hem in het hokje gaan zitten tot de politie mij zou komen halen.

Als hij echter niets zou vinden zo voegde ik hem toe dan zou ik zijn kop van zijn romp aftrekken en hem in zijn kruidenieren slaan want ik werd nu eenmaal niet blij van het feit dat ik onterecht en en plein public van diefstal werd beschuldigd. Daar ben ik een rare in.

De drie grutters vroegen aan mij of ik het meende waarop ik zei dat ik het meende zoals die hillbilly van Pulp-fiction het meende toen hij die grote neger in zijn hol neukte.

Waarna de grootgrutter van het stel mij vertelde dat hij mij voor deze ene keer zou laten gaan mits ik nooit meer in zijn winkel zou komen.

Het hoeft geen betoog dat ik de volgende dag een pak suiker ging halen dat ik niet nodig had met mijn allerdikste winterjas aan en een beetje express-verdacht door de winkel kuierde. Je had dat tuig moeten zien kijken.

Hadden ze maar een vak moeten leren in plaats van vullen.

Jatoch.

pius | 18-10-11 | 01:01

-weggejorist-

Arpi | 18-10-11 | 00:57

Ik ben voorstander van keiharde straffen voor criminelen. Maar, straffen hoort door de rechtbank te zijn, niet door agenten en zeker niet door burgers.

Beschaving is te kostbaar jongens, of ben je een beschaafd mens, of ben je het niet, of zijn we nu echt een derdewereldland geworden?! verpaupert maatschappij? recht met eigen hand?!! dit is een te trieste ontwikkeling.

En als agent hoor je een boef op te pakken en vervolgens naar de rechtbank toe, het is niet jou taak om een boef te veroordelen of aan de schandpaal te hangen, want een echte agent hoort professioneel te zijn, een papiertje op rug van een arrestant plakken doe je alleen als je een verpaupert amateuristische agent bent.

Onze maatschappij is blijkbaar de weg helemaal kwijt, jongens, een politiestaat is onwenselijk, of willen jullie straks in een land als Noord-Korea leven?! een agent pak je zomaar op, en je wordt veroordeelt zonder rechter? en nee, dan heb je waarschijnlijk ook helemaal niets verkeerd gedaan, want in politiestaten worden regelmatig onschuldige burgers zomaar opgepakt en mishandelt, en dat moet je absoluut niet willen.

Ik hoop dat we de weg nog niet helemaal kwijt zijn, harde straffen door de rechter? ik zeg JA! maar een politiestaat worden?!! NEE, want voor een beschaafd mens is dit onwenselijk.

Ik wil heel graag dat de rechters ooit veel harder gaan straffen, dit is mijn wens.

Goldway | 18-10-11 | 00:57

Hulde voor deze dienders!

kersenflap | 18-10-11 | 00:38

Iedereen die voorzichtig zegt "dit moeten we niet willen" en het waagt in te roeien tegen de stroom van brandmerk- en schandpaaltegels krijgt minimaal -15 achter z'n alias, zo lijkt het.

So be it. Ik krijg hier geen goed gevoel van. Onprofessioneel en hufterig. Ik heb geen behoefte aan popo's die de lolbroek uithangen. What's next? Aangehouden worden voor een kapot achterlicht en een sticker met "DROPLUL #100.000" op je voorhoofd geplakt krijgen?

Voor alle duidelijkheid: ik ben helemaal pro een hard beleid inzake dit soort roltuig. Maar laten we het dan wel professioneel en zakelijk houden.

Gootbalkoning | 18-10-11 | 00:36

Ik had nog liever het gezicht van dit vervloekte rotmens gezien.
Kan dan als waarschuwing dienen.

JohnDee | 18-10-11 | 00:34

@Bart_Bart | 18-10-11 | 00:00
Selectief leesgedrag Bart, ik schreef 'criminele'.
Maar ok #polengate point taken.

@frank buis8612 | 18-10-11 | 00:02
Frank je maakt bewonderingswaardige stadsreportages maar met dit soort herhaaldelijk overtrokken self exposure breng je je repu harder naar beneden dan 1000 goede shoots kunnen goedmaken. Schoenmaker blijf bij uw leest.

Puz Pin | 18-10-11 | 00:25

@zeg maar jansen | 18-10-11 | 00:16 |

Dat dan weer wel!

Benderistic | 18-10-11 | 00:18

Benderistic | 18-10-11 | 00:15 Een filmert heeft dus nooit echt vakantie?

zeg maar jansen | 18-10-11 | 00:18

frank buis8612 | 18-10-11 | 00:15 Ken jij Joris al?

Die heeft ook een geheel eigen stijl. En een banknop.

(En een tiefushekel aan caps.)

zeg maar jansen | 18-10-11 | 00:16

@zeg maar jansen | 18-10-11 | 00:10

Tuurlijk krijgt hij tips. Welke beroepsfotograaf niet? Maar er zijn er ook nog die zelf heeft gespot.

Moet nog steeds lachen om het filmpje van toen hij op vakantie was en zakkenrollers betrapte

Benderistic | 18-10-11 | 00:15

zeg maar jansen | 18-10-11 | 00:10 Aanvullend:

Of het moet zo vaak voorkomen in Amsterdam dat je zodra je begint met filmen zakkenrollers filmt.

Als dát zo is dan is duizend geen feestje maar diep triest.

zeg maar jansen | 18-10-11 | 00:15

-weggejorist-

frank buis8612 | 18-10-11 | 00:15

Benderistic | 18-10-11 | 00:02 Dus jij vindt het niet raar dat ie er meestal als eerste met camera bij is?

Handel met voorkennis.

zeg maar jansen | 18-10-11 | 00:10

frank buis8612 | 18-10-11 | 00:02 Hoe belangrijk jij jezelf ook vindt, zet je caps-lock eens af.

zeg maar jansen | 18-10-11 | 00:09

@Herr Knäckebröd | 18-10-11 | 00:02
Precies. Dat gevoel van schaamte is voor de meeste jochies erger dan 30 jaar gevangenisstraf.

Bart_Bart | 18-10-11 | 00:05

Hulde.
Pak er maar meer op op deze manier.
Gewoon met foto en nummertje.
Dat softe gedoe moet eens afgelopen zijn.
In landen als Singapore mag je na een paar keer te zijn betrapt op het weggooien van afval op straat papiertjes prikken met een vest met daarop de tekst "ik ben een vervuiler", dit bovenop een flinke boete.
Laat die winkeldieven en ander tuig hier ook maar eens verplicht een maand rondlopen met een label.
Dan leren ze het wel af.

Herr Knäckebröd | 18-10-11 | 00:02

Frank en zijn camera hebben een aardig aandeel gehad in de 1000 arrestaties, die man verdient een pluim. Petje af heer Buijs!

Benderistic | 18-10-11 | 00:02

Terecht, ze had naast geld en paspoorten immers ook een bak met druiven gestolen.

Kingzor | 18-10-11 | 00:02

-weggejorist-

frank buis8612 | 18-10-11 | 00:02

@Puz Pin | 17-10-11 | 23:53
Ik denk dat het bedrijfsleven iets blijer is dan jij bent met die oa die Polen.

Bart_Bart | 18-10-11 | 00:00

Puz Pin | 17-10-11 | 23:53 | + 0 -
U vergeet nog iets te noemen: de vriendelijke reisleidsters die uitleggen hoe je het beste kan winkelrollen en zakkendieven.
Gratis en voor niets.
Service with a smile.

Rammstein | 17-10-11 | 23:58

@zeg maar jansen | 17-10-11 | 23:38
Veel humor heb jij sjeg.

Bart_Bart | 17-10-11 | 23:57

Zolang de EU grenzen blijven openstaan voor criminele Bulgaren, Roemenen, Polen ed. zal het van het Damrak tot aan het Rokin en omstreken alhier dweilen zijn met de kraan open. Men pakt er duizend op, schopt veel daarvan zonder gevolg terug over de landsgrens en een dag later komen ze alweer achterin de geblindeerde bestelbus de binnenstad ingereden voor een nieuwe ronde. Naast bijzonder frusti voor het met hulde(!) opererende zakkenrollerteam vooral weer een maakbare EU samenlevings faal. Leers heeft de bek vol van individuele asielmisbruikende zwartjes maar dit probleem is vooral grootstedelijk en laat hij (en z'n voorgangers) volledig links liggen. Deze parasieten die met name onze argeloze 'goed voor de economie' toeristen duperen zouden bij het herstellen van fatsoenlijke grenscontroles afgewezen kunnen worden als persona non grata. Er uiteraard van uitgaande dat illegalen inmiddels via actief beleid sowieso al als crimineel staan. Ow wacht; Hallo Opstelten en Leers komt daar nou gvd nog eens wat van en Wilders wanneer nu eens 'harde' controle op uitvoering van het gedoogakkoord, dus met vergaande consequenties!?

Puz Pin | 17-10-11 | 23:53

@Ribero | 17-10-11 | 23:32
Mooi van de reprimande of mooi van het briefje?

Joost Maghetweten | 17-10-11 | 23:52

@reageerbuis | 17-10-11 | 23:09
Heb je wel een briefje met 1000 op je achterraam geplakt?

Joost Maghetweten | 17-10-11 | 23:50

*dt-foud wegflitsd*

Nietvoordekat | 17-10-11 | 23:49

Klopt moeten op hun flikker krijgen! Nummer hangt aan de verkeerde kant voor een goed MUG Shot.

gool69 | 17-10-11 | 23:49

Gefeliciteert agenten, hier heb ik respect voor. Een welgemeend bedankt!

Oh en een dikke vinger voor het struikroversdepartement.

Nietvoordekat | 17-10-11 | 23:45

zeg maar jansen | 17-10-11 | 23:41 | + 0 -
Da's toevallig .... ik ook. En ik heb de meest makkelijke gekozen.

Rammstein | 17-10-11 | 23:44

Ik kreeg al een nummer toen ik iets te hard geboren werd, een week te snel. Vermoedelijk van Koos Speen.
Ik heb hem nog steeds, dat nummer.

Jackanders | 17-10-11 | 23:43

@zeg maar jansen | 17-10-11 | 23:32 Heel goed! U heeft de eerste prijs gewon.... ow kudt... ik had 'm toch net nog in m'n zak...

vraagstaart | 17-10-11 | 23:42

Rammstein | 17-10-11 | 23:38 Ik mocht kiezen uit drie nummers. Heel vriendelijk allemaal.

zeg maar jansen | 17-10-11 | 23:41

Van die duizend arrestaties, hoeveel aangiften zouden er zijn geweest? En hoeveel keer hebben ze dezelfde opgepakt?

zeg maar jansen | 17-10-11 | 23:41

zeg maar jansen | 17-10-11 | 23:35 | + 0 -
Mij ook. Vriendelijk hè ?

Rammstein | 17-10-11 | 23:38

Bart_Bart | 17-10-11 | 23:35 Jij hebt écht een probleem hè?

Pas maar op. Je IP wordt opgeslagen.

zeg maar jansen | 17-10-11 | 23:38

@zeg maar jansen | 17-10-11 | 23:32
Zou je Katrien Duck doen?

Bart_Bart | 17-10-11 | 23:35

Rammstein | 17-10-11 | 23:34 Die, die hebben zelfs mij een nummer gegeven.

zeg maar jansen | 17-10-11 | 23:35

brutus68 | 17-10-11 | 22:26 | + 1 -

De telefoonmaatschappij ?

Rammstein | 17-10-11 | 23:34

Mooi.

Ribero | 17-10-11 | 23:32

vraagstaart | 17-10-11 | 22:24 De tekenaar van Donald Duck. Walt Disney.

Die gaf 'de zware jongens' nummers op de borst en de rug.

En een juten zakje met 'buit' erop. Goh, wat was alles lekker duidelijk in die dagen.

zeg maar jansen | 17-10-11 | 23:32

Tentoonstellen op de Dam gaat ook al niet, dan is ie weer op z'n werkplek.

zeg maar jansen | 17-10-11 | 23:28

Doldwaas | 17-10-11 | 22:11 |
Ons land gaat kapotstuk aan het gebrek aan eigen initiatief. Tuurlijk, er zijn grenzen, maar die worden hier bij lange na niet overschreden.

Geile Markeerstift | 17-10-11 | 23:27

Papiertje op de rug. Inderdaad, een reprimande is op z'n plaats.

Pek en veren hadden het moeten zijn, op een spoorstaaf.

zeg maar jansen | 17-10-11 | 23:26

vraagstaart | 17-10-11 | 22:24 | + -1 -

De nummer-agent ?

Rammstein | 17-10-11 | 23:25

zoon iemand is duidelijk ziek en moet geholpen worden dan start je gewoon met een RM dan zijn ze in ieder geval van straat. en dan kijken wat je kan doen om zoon persoon te helpen. heeft een steel ziekte ofzo

gamb25 | 17-10-11 | 23:16

Ik vind het een beetje zielig voor de agenten, nederland is wel erg ondankbaar, lekker motiverend voor de agenten... "Boeven vangen" ja want het is amerika. Agenten vervelen zich al te pletter, alleen paar probleemwijken waar te weinig mankracht is omdat een paar mensen hogerop wat laffer zijn.

marceautje | 17-10-11 | 23:09

Omdat ik vandaag de 1000e was die werd geflitst op de A2 werd mijn bekeuring deze keer teniet gedaan. Fijne mensen hoor bij de pliezie.

reageerbuis | 17-10-11 | 23:09

Als het nou in haar voorhoofd gekerfd was met een botte schroevendraaier zou ik zeggen, foei jongens niet meer doen! Maar in dit geval is de ludieke celebratie ze van harte gegund.

Getson | 17-10-11 | 23:07

Ach wat een kniesoren over dat a4-tje, jammer dat die opspeuringsambtenaren geen tondeuse ter beschikking hadden.

kneuterzak | 17-10-11 | 23:07

@Davidson | 17-10-11 | 22:44
Jawel hoor. Ik distantieer me wel degelijk van moord, vernieling e.d.

Bakito | 17-10-11 | 23:01

@Warhoofd | 17-10-11 | 22:55
Ga er maar van uit dat duizend incidenten gepleegd worden door plm. 30- 35 hardnekkige draaideurcriminelen.
Wellicht is de 'dame' weer vrij maar wordt ze over een paar dagen weer opgepakt.

necrosis | 17-10-11 | 23:01

@spanarchist | 17-10-11 | 22:43
Dat was inderdaad niet netjes.

Bakito | 17-10-11 | 23:00

Hulde voor het 020 zakkenrollersteam

Tobi | 17-10-11 | 23:00

Laat die wouten ook hun gijntjes maken. De door oplosmiddelen benevelde koppies van de schilders maken ook grappen met bordjes zoals NADT en dergelijke.

Hanxie | 17-10-11 | 23:00

halverwege oktober 1000 pikdieven gepakt. Dat zijn er zo ongeveer 3 per dag?
Ik heb in het filmpje toch al gauw 7 agenten geteld die er mee bezig waren. Als ze dat bij iedere dief doen zijn er dus 21 agenten per dag bezig met een dieven, die de dag erna hun gang weer gaan.....
ja lijkt me goed.

Cyaegha | 17-10-11 | 22:59

Doet de politie eindelijk iets goeds en ludieks, is het wéér niet goed.
In sommige landen hakken ze de handen af van een dief, of ze steken de dief in brand.
Zeer effectief, maar niet erg aardig.....

necrosis | 17-10-11 | 22:58

Geen 1000 zakkenrollers maar 1000 incidenten. Ben benieuwd hoeveel mensen daarvoor verantwoordelijk zijn. En als je je dat realiseert valt er niks te vieren. De dame uit de film loopt ook allang weer vrij rond.

Warhoofd | 17-10-11 | 22:55

@spanarchist | 17-10-11 | 22:43
Moord, brandstichting, mishandeling, poging tot doodslag... Doel heiligt middelen voor de socialisten.

dlseth_ | 17-10-11 | 22:46

Kaan78 | 17-10-11 | 22:44 |

Waar hebben ze zich dan schuldig aan gemaakt? Emotionele schade zeker...

Davidson | 17-10-11 | 22:45

@Richard1234 | 17-10-11 | 22:16
Hoer-A, altijd A-klasse hoer, in Adam

yoooh | 17-10-11 | 22:45

ontoelaatbaar

Davidson | 17-10-11 | 22:44

Bakito | 17-10-11 | 22:39 |

Dat is ook schofterig, en in mijn ogen toelaatbaar. Vrijwel iedereen neemt daar ook afstand van...
Jammer, dat jij dat niet kan bij die zelfverklaarde goedzakken. Ik zou dat nog veel erger vinden... Pretenderen heilig en beschaafd te zijn maar ondertussen...

Davidson | 17-10-11 | 22:44

Politie is een ambtenaar die alleen binnen de wet mag opereren. Hoewel ik best kan lachen om dit, gaan ze hun boekje te buiten. Ze zijn niet bevoegd. Als je gaat mierenneuken en overal een prentje voor gaat dien je ook zelf naar de regels te gedragen. Foei, geef de politie maar een boete.

Kaan78 | 17-10-11 | 22:44

Bakito | 17-10-11 | 22:39
Fortuyn vermoorden was ook tamelijk ludiek. En kwam uit dezelfde hoek.

spanarchist | 17-10-11 | 22:43

@spanarchist | 17-10-11 | 22:38
Je vergeet door de brievenbus pissen en zwangere vrouwen in mekaar rossen.

Bakito | 17-10-11 | 22:39

@MeneerJoost | 17-10-11 | 22:29
Vierendelen.

dlseth_ | 17-10-11 | 22:39

Ludiek is een stekker uit een stopcontact trekken (in-de-kast-homo Dibi kwam spontaan klaar), ludiek is een trein proberen te laten ontsporen, ludiek is brandbommen in een hotel gooien waar een "foute" politieke partij vergadert.
Dit is eigengerecht, schandalig, schofterig en middeleeuws. Hoop toch zo dat Sap (of anders Mariko Peters) hier stelling tegen neemt, dit moeten we niet willen met zijn allen.

spanarchist | 17-10-11 | 22:38

Al 1000 zakkenvullers opgepakt?

Dat zal die OccupyAmsterdam-cynici de mond snoeren...!!!

Bakito | 17-10-11 | 22:35

Gefeliciteerd, en nou hopen dat nummer 1001 tm weetikhoeveel hiervan leren en gaan werken voor hun geld in plaats van het te jatten.

Dezenaamhier | 17-10-11 | 22:34

@blinde kip | 17-10-11 | 22:29

Het is lastig Wagner spelen op die dingen....

brutus68 | 17-10-11 | 22:32

Wat werkt er nu beter dan publieke vernedering?:')

MeneerJoost | 17-10-11 | 22:29

Gefeliciteerd. Jammer dat ze een dag later weer op straat staan en nummer 1001 spelen, dankzij het OM dat andere prioriteiten heeft, zoals eigen zakken vullen.

Koud flesje Alfa | 17-10-11 | 22:29

@brutus68 | 17-10-11 | 22:26
Als ze nou een mooi nummertje kunnen spelen op die trekzakken...

blinde kip | 17-10-11 | 22:29

Pek en veren dan maar?

Pieter Pan | 17-10-11 | 22:29

@frank buis8612 | 17-10-11 | 22:27

Leerzaam. -baan opzegt en zakkenroller gaat worden-

brutus68 | 17-10-11 | 22:29

-weggejorist-

frank buis8612 | 17-10-11 | 22:28

-weggejorist-

Verbale diarree | 17-10-11 | 22:28

-weggejorist-

frank buis8612 | 17-10-11 | 22:27

@blinde kip | 17-10-11 | 22:24

Weet jij wie zigeuners ook een nummer gaven?

brutus68 | 17-10-11 | 22:26

Op naar de 2000? Nou, liever halen we die nooit omdat er gewoon minder gerold wordt in de grote stad.

Rest In Privacy | 17-10-11 | 22:25

Als het een allochtoon was geweest, wat meer voor de hand ligt, dan was er pas echt een rel uitgebroken. Nu is het maar gewoon een blondje. Heeft niemand moeite mee om die te kakken te zetten.

prikkel123 | 17-10-11 | 22:25

Ik kan me de euforie van dit team voorstellen, maar ja, niet handig. Moest er wel om lachen, dat dan weer wel.

brutus68 | 17-10-11 | 22:25

Zeg, kunnen wij, als de bevolking van Nederland, die politie woordvoerder niet even een reprimande geven ? Zo iets van "Hou jij voortaan even je bek wil je ?"

Marcus Porcius Cato | 17-10-11 | 22:25

Zigeuners met accordeons mogen ze ook oppakken, allemaal!

blinde kip | 17-10-11 | 22:24

Weten jullie wie arrestanten óók nummerde?

vraagstaart | 17-10-11 | 22:24

Hoe groot of hoe klein dat team ook is: onmiddellijk verdubbelen - met het budget erbij. De reputatieschade die dit soort kleine k.. crimineeltjes de reputatie van Amsterdam toebrengt - en daardoor: de economische schade - valt niet te becijferen.
-
(sluit meteen ookeven een bilateraal verdrag met Roemenië om de betrokken families te kunnen kaalplukken...)

azoturie | 17-10-11 | 22:23

Kut, ik dacht dat de goede tijden weer waren aangebroken.

*rotte tomaten weer in de compostbak gooit*

SODEP | 17-10-11 | 22:21

Ach die foto.. maar het filmpje vind ik weldegelijk kwalijk. Moeten we inderdaad niet willen.

Zakkenrollers en ander tuig altijd -veel natuurlijk.

Proud2Bstupid | 17-10-11 | 22:19

Een bak druiven. Die had honger. Zielig! En tegenwoordig hebben veel mensen meerdere paspoorten, hoor.
[goedpraatmodus uit]

blinde kip | 17-10-11 | 22:19

Schande, Syrische toestanden! Deze door de politie gruwelijk gefolterde vrouw moet onmiddelijk vrijgelaten worden!

Wat zeg je? Ze was gisteren al vrij en vandaag #1004 en #1008? Ohw ehm, tsja...

Prof. D.A.H. Vintik | 17-10-11 | 22:19

Nederland is van oudsher het land van de schandpaal als straf. Waar andere mogendheden de doodstraf hadden hebben wij al sinds jaar en dag de schandpaal. Jammer alleen dat het op gegeven moment weer afgeschaft is. Ik ben namelijk best weer voor herinvoering.

zeertegendradig | 17-10-11 | 22:18

VetPotje | 17-10-11 | 22:15 |

Het is meer een hobby net als vissen , ze vangen er 1 en laten hem dan weer vrij.

Eurotokkie | 17-10-11 | 22:18

Komt de pliesie eens positief in het nieuws, is het nog niet goed.

Guido | 17-10-11 | 22:17

Ben ik nu de enige die het jammer vindt dat mevrouw enkel van achter zichtbaar is?

En ja, foei! voor de agenten. Mensen zouden zomaar kunnen denken dat mevrouw een hoer is met een uurtarief van 1000 euro in plaats van roebels.

Richard1234 | 17-10-11 | 22:16

Buutendieker | 17-10-11 | 22:06 |
Is dit een vorm van schandpaal?
Schei toch uit. Zakkenrollers worden op heterdaad betrapt... Dit is nog ludiek.

Davidson | 17-10-11 | 22:16

hendrikjandetuinman | 17-10-11 | 22:14 | + 0 -

Een warme maaltijd en een hotelkamer is ook goed.

Eurotokkie | 17-10-11 | 22:16

@kapotte_stofzuiger | 17-10-11 | 22:12
Want! Now!

blinde kip | 17-10-11 | 22:15

Deze mannen zijn daadwerkelijk 'boeven aan het vangen', prima dus. Mevrouw de stelert kan de pot op.

VetPotje | 17-10-11 | 22:15

Hulde!
Met bloemen!
En bonbons!

hendrikjandetuinman | 17-10-11 | 22:14

Vind ik ook , Brandmerken of tattoeren had ik in deze iets gepaster gevonden.

Frimu2 | 17-10-11 | 22:14

Wel erbij vermelden dat Truus 150 x is opgepakt.

Eurotokkie | 17-10-11 | 22:14

Ik voel 'm komen... zij mag als 'verdachte' niet in beeld.

kibambam | 17-10-11 | 22:14

Sommige mensen kunnen echt alleen maar zeiken... Wat een zure figuren. Prima resultaat, en dat mag best op ironische wijze gevierd worden. Moet ze maar met haar poten van andermans spullen afblijven. Tres simple.
Ik heb het idee dat ze die zakkenrollers -bestaande uit cultuurverrijkend of werkschuw tuig, aardig aanpakken.

Davidson | 17-10-11 | 22:13

Ook felicitaties. Bovendien kan niemand hier wat van vinden of zeggen. Zo'n briefje op een onherkenbare rug waar gaat het over? Ik vind het wel humor :)

doenormaal! | 17-10-11 | 22:13

Geef die pliesiemannen eens snel 1000 euro bonus.

Bart_Bart | 17-10-11 | 22:13

Prima dat er politie is, maar ze moeten zich wel een beetje aan de regels houden. Uiteindelijk wil je zelf ook niet dat ze zelf leuke dingetjes gaan bedenken als ze je aanhouden voor te hard rijden of door rood fietsen. Dus beetje domme actie. Gewoon op het bureau droppen en als dat niet werkt gaan ze maar bij hun korpsleiding klagen dat de afhandeling van dit soort zaken niet deugt.

Doldwaas | 17-10-11 | 22:11

Hulde voor deze agenten! Het toverde bij ondergetekende een glimlach tevoorschijn.

hondow | 17-10-11 | 22:10

Wat? Is dat A4'tje met '1000' géén eurobiljet??

redsniper | 17-10-11 | 22:09

Zat er een bloemetje voor de arrestante bij?

vraagstaart | 17-10-11 | 22:09

@Sliptong | 17-10-11 | 22:07
- komt - Man man man...

Sliptong | 17-10-11 | 22:07

Dan krijgen ze van mij de reprimande voor de 999 waar ze dit bij vergeten zijn te doen.

Aan de schandpaal met tuigh dat het mijn en dijn niet kan onderscheiden.

ZKH EénOog | 17-10-11 | 22:07

Tijdens het plakken van dat A4-tje jatte Truus zijn horloge en portefeuille. Wedden?

vraagstaart | 17-10-11 | 22:07

Zitten er dubbeltelling in? Dit soort criminelen komen sneller vrij dan dat de agent zijn vuistdikke rapport af heeft.

Sliptong | 17-10-11 | 22:07

het zijn twee gasten die ze elk 500x hebben opgepakt in anderhalf jaar. zo rolt men hier.....

wim kokring | 17-10-11 | 22:07

Weer een PvdA "mag niet"?

funkyd | 17-10-11 | 22:07

Aan de schandpaal nagelen, zonder tussenkomst van een rechter moeten we niet willen.

Buutendieker | 17-10-11 | 22:06

t lijkt mij een A3. Enfin, pliesiehumor: +1

Sliptong | 17-10-11 | 22:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken