Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Sultana Koekjes des Doods op #OccupyAmsterdam

sultanakoekjes534.jpgBlow-up [klik pic voor groot] van een ANP-foto van gisteren op Beursplein 020. Ontwakende tentmensen (10:24 uur) aan de ontbijtdis tijdens OccupyAmsterdam. We zien een halflege fles kurkwijn (rood), peuken, aansteker, appelsap, AA-drink en Sultana-koekjes. Niks handiger dan een pakje Sultana-koekjes. Ouders van Nu beamen het. Oké, ze zijn per twee (!) verpakt, waardoor er telkens als u er eentje openmaakt een boom sterft in het Amazonegebied. Maar het stilt de honger, en dat is ook wat waard. Sultana-koekjes zijn wereldberoemd, want gemaakt door de meisjes van Verkade. Een sympathieke Zaanse koekjesbakker die ooit in handen was van de Britse food corp United Biscuits, die op haar beurt weer in handen kwam van de aan de Banque Paribas gelieerde PAI Partners (total assets 11 billion) en de op Wall Street beursgenoteerde investment firm hedgefund private equity dinges (NYSE: BX) Blackstone Group, met een jaarrevenue van US$ 3.119 billion (2010). Dat u het even weet als u met uw 99% een hap van zo'n kek Sultana-koekje neemt. Ze kopen er op Wall Street een nieuwe Gulfstream G550 van...

Reaguursels

Inloggen

Tot nu toe hebben de anti-globalisten meer gelijk gehad dan de anti-islam propagisten. Ik denk dat geenstijl zich verslikt in de occupy movement.

Varese | 17-10-11 | 23:14

God Zelf | 17-10-11 | 10:29
Uit de Biblion beschrijving haal ik dat het een pro-liberalisme boek is (ik kan er naast zitten hoor) maar desalniettemin staat hij genoteerd. Ik hou wel van goede boekentips van medereaguurders. Bedankt !

Bigi Bana Boy | 17-10-11 | 22:50

@ iemand hierboven: 10000 punten. Super beschrijving:
Egoisten die protesteren tegen egoisme !

Rest In Privacy | 17-10-11 | 17:37

Wijn, sigaretten, volop keus uit andere drank, Albert Heijn tassen vol. Tenten erbij. En maar zeiken en klagen. Ondankbare kutkleuters zijn het ! Protesteren ze omdat iemand anders het NOG beter heeft ? Omdat er een paar directeuren zijn die een paar miljoen krijgen ? Denk eens na hoeveel beter jij het hebt in tegenstelling tot iemand in een ontwikkelingsland. Mafkezen !

Rest In Privacy | 17-10-11 | 17:35

Ik denk dat ik bewuster bezig ben dan veel van die dommerds daar.. Gewoon een beetje nadenken als je wat koopt. Wij bepalen wat in de winkels ligt eigenlijk is elke aankoop als een grote dikke LIKE knop voor dat bedrijf..

realistisch_denken | 17-10-11 | 16:00

Vergeet de 80 uur per week voor 2 cent per uur voor uw prijsknallers werkende medemensen niet.

Neut | 17-10-11 | 16:00

en dat is dus juist het probleem Geenstijl grapperds, er zit overal zo'n private equity hedge fund bla bla achter die alleen letten op "maximizing our profits (= maximizing my own bonus)"

Cruyffje | 17-10-11 | 15:22

kapotte_stofzuiger | 17-10-11 | 10:54
Zucht gij bunt gewoon een troll, die zowat bij elk artikel zijn mening wil doordrukken.
Zeg eens hoeveel betaald geenstijl je om reactie,s uit te lokken. Of krijg je thuis te weinig aandacht en word je tegenwoordig dan maar geil van alle plusjes en minnetjes....
En om dan over ``occupy-hippies`` te beginnen in een eerdere reactie. Kom op gast je past precies bij de huisstijl van geenstijl ik zeg ``troll in da house``..

foxtrot charly bravo | 17-10-11 | 14:49

en al weer een zeurig zeik artikel van een langzaam zelfvoldaan dikbuikend GS

Ed71886710 | 17-10-11 | 14:26

innoveren is het wereldvreemde adhd-zoontje die niet buiten mag spelen van moeder natuur

treble | 17-10-11 | 14:22

Nagemaakte Gek | 17-10-11 | 13:57
Ordnung muß sein! Reaguren is in ieder geval de debiele aanjager van apathie

deministerpresident | 17-10-11 | 14:10

deministerpresident | 17-10-11 | 13:20

Tsjah, als die mensen gewoon netjes een nummertje hadden getrokken en in een rij waren gaan staan hadden ze waarschijnlijk zonder problemen hun rekeningen, 1 voor 1 en ordelijk, op kunnen zeggen.

Demonstreren is het luie broertje van innoveren.

Nagemaakte Gek | 17-10-11 | 13:57

Let them eat cake!

treble | 17-10-11 | 13:21

Nagemaakte Gek | 17-10-11 | 13:05
In de US of A zijn de protestanten gearresteerd omdat ze hun rekening bij de Citibank wilden stopzetten. Dus je móet wel met een bankpas protesteren want anders kun je meteen de bak in! Je conformeert je maar naar het systeem GVD, lijkt de boodschap.... www.youtube.com/watch?v=D292zReYOMM&am...

deministerpresident | 17-10-11 | 13:20

En laat me raden, al dat lekkers is zeker gekocht in de lokale Albert Heijn of C1000?

Pisvlucht-Airlines | 17-10-11 | 13:14

Protesteren tegen banken met een pinpas in je achterzak..

Nagemaakte Gek | 17-10-11 | 13:05

Ook al geeft 95% van de comments aan dat ze voor de occupy beweging zijn. Geenstijl blijft hun eigen visie op de occupy beweging door drukken.
Geenstijl is niet meer wat het was.
Jammer..

Grouver | 17-10-11 | 13:03

Ook deze mensen zijn een product van onze maatschappij. In dit geval echter het afvalproduct.

Hetiswat | 17-10-11 | 12:47

wat zou jelle bc, onze op-graf-van-theo-van-gogh-pissert, hebben ontbeten in zijn tentje? ik heb 'm nog niet gezien btw

hetluis | 17-10-11 | 12:38

@arno3035 | 17-10-11 | 11:00

Als je niet wilt, dan hoeft het niet. Het leven is natuurlijk een stuk aangenamer met leuke producten, een autootje onder de kont en een volle tank van de Shell, maar het kan echt anders en - daar zijn we weer - dat is een keuze. Geen makkelijke, maar die is er wel. Gaan protesteren tegen het 'grootkapitaal' terwijl je tegelijkertijd dat 'grootkapitaal' sponsort is bijna het toppunt van achterlijke tegenstrijdigheid en kentekent de luie mens. Ze willen wel, maar hebben er eigenlijk geen zin in.

Biff Eagleburger | 17-10-11 | 12:23

per twee verpakt?? per drie toch? of is daar ook al op bezuinigd?

Kim Wok | 17-10-11 | 12:06

Geenstijl is niet meer wat het geweest is.Vroeger stond geenstijl voor het verzet tegen de gevestigde orde, tegenwoordig lopen ze alles wat een beetje het protestsfeer aanhangt zwart te maken. jammer... zo verliezen ze langzaam hun doelgroep.

Faust1 | 17-10-11 | 12:04

Ik heb een bankrekening bij rabo, die onder andere belegt in wapenindustrie. Betekent dat ook dat ik landmijnen (zoals hier www.dumpert.nl/mediabase/1759531/9b541...) niet meer slecht mag vinden?

fresh | 17-10-11 | 12:01

Een wanproduct van die nepvrijmarktkapitalisten als Sultana wat nu ingezet wordt in de strijd tegen diezelfde makers. Dat is toch mooi? Ook al is die niet te vreten.

blinde kip | 17-10-11 | 11:56

Deze post is toch niet serieus? Is dit echt het argument wat Geenstijl naar voren brengt om tegenstand te bieden aan Occupy Amsterdam?

Ik vind het bijna aandoenlijk.

De Viezerd | 17-10-11 | 11:53

Einde van de Domheid | 17-10-11 | 11:18
Hoofdvraag is, beslis je zelf hoe & waar je je eigen inkomen aan besteedt of laat je dat een ander voor je (en miljoenen anderen ) beslissen?
De (ongesubsidieerde) vrije markt is een soort wisdom of the crowds en werkt feitelijk bottom-up ipv topdown.

seven | 17-10-11 | 11:42

Is dat niet die Blackstone die hele bataljons huurlingen met eigen gereedschap levert aan het amerikaanse leger om Afghanen, Irakezen, Soedanezen,nou ja, ze eindigen bijna allemaal op -en af te knallen?

stemvee | 17-10-11 | 11:42

Wel hoop ik voor de occupyers dat de beursmensen nog even langskomen met een versnapering die wat meer pit heeft dan zo'n laf sultanakoekje.
.
Kijk, het is natuurlijk niet de schuld van het kapitalisme dat het zo uit de hand loopt, maar van te weinig kapitalisme. Banken horen net als elke andere onderneming failliet te kunnen gaan bij wanbeleid, en niet beschermd te worden, wat in feite socialistisch is. Dat is het probleem: te weinig vrije marktwerking.
.
En wat doen de opta en de afm? Zorgen voor nog minder marktwerking door nog meer te betuttelen.

Greetje Duisenberg | 17-10-11 | 11:42

@herodus | 17-10-11 | 11:34
Ben ik het dus niet helemaal mee eens.
Bij mij staat een kleine versie van het standbeeld van Fortuyn in de kamer!

Opdat wij nooit vergeten!

deraderendraaien | 17-10-11 | 11:38

@John Muts | 17-10-11 | 11:24

Ik snap je redenatie en dat je mijn tegel wat kort door de bocht vindt, wat 'ie ook zeker is. En je hebt helemaal gelijk dat het in eerste instantie niets oplost, maar zoiets kan wel dienen om een signaal af te geven. Naar de producent, naar de mede-consument en, when Hell freezes over, de politiek, mochten ze eens hun oren te luisteren willen leggen bij Het Klootjesvolk.

yamahaha | 17-10-11 | 11:37

seven | 17-10-11 | 11:31 | + 0 -
En wie houdt dat in stand? (niet instant) De ondernemingen die personeel zo rond de 55 op straat zetten en zeker niet meer aannemen wegens te duur, te lastig, te gericht op goed werk leveren i.p.v. jaknikken en onbetaald overwerken. Al rekt de staat de pensioenleeftijd op tot 120, dan nog staan u en ik als vijftigers bij het UVW. Tenzij we ondernemen dan.

John Muts | 17-10-11 | 11:37

@lanexxx | 17-10-11 | 11:29
idd we zullen eerst deze mensen moeten wakker maken!

Oproep aan alle occupy demonstranten hier in Europa!
Stel je doelstellingen bij: demonstreer voor de afbraak van dit EU moloch, waardoor ook dat banken stelsel verplicht zal worden om stappen terug te doen zij worden ook door die ondemocratische EU verkwisters in het zadel gehouden en vooruit geholpen.
Het moet niet gaan over binnenlandse politiek! laat je niet afleiden door zorgkosten of college geld verhoging.

De EU steelt jullie pensioen, zij zijn de dieven ! en de regering zet de deur voor ze open!

Wijzig het doel van jullie protest, en er zullen zich veel meer mensen bij jullie aansluiten !

deraderendraaien | 17-10-11 | 11:35

Obama had nog geld genoeg over voor één standbeeldje van 180 miljoen dollar. In de USA hebben ze namelijk een standbeeld nodig om Martin Luther King niet te vergeten !
Cruijf zei het al "het gaat om de indruk die je achterlaat" en daar is alles mee gezegd.

En om iemand te herinneren heb ik geen standbeeld nodig !

herodus | 17-10-11 | 11:34

Einde van de Domheid | 17-10-11 | 11:18
Vergrijzing is een instant gehouden probleem. Geef degene die kunnen de mogenlijkheid gewoon door te werken tot hun 70ste / 72ste en NL heeft geen verwachte arbeidstekorten meer en het pensioenprobleem verdwijnt als sneeuw voor de zon. Pensioen @65 is een gecreërde luxe wat met de huidige levensverwachting gewoon snel omhoog moet.

seven | 17-10-11 | 11:31

Neem alleen al de topics die hier voorbij komen van graaiende bestuurders en banken ellende, hier gaat het om. Iedereen heeft last van deze uitwassen plus het hele Europa verhaal. Het is gewoon niet meer te verkopen aan de burger.
Dat de demonstratie op het Beursplein een zootje krakers en junks oplevert is typisch Nederlands, de rest kijk vanachter de dijken hoe dit zich gaat ontwikkelen.

lanexxx | 17-10-11 | 11:29

Pritt het is denk ik veel interessanter om de producten te noemen die geen banden hebben met het financiele monetaire stelsel. Veel succes.

Jaimy Fox | 17-10-11 | 11:28

Nou, toe nou GS ! Het zijn geen fundamentalisten.

hawie | 17-10-11 | 11:28

herodus | 17-10-11 | 11:20 | + 0 -
GS= eigendom Telegraaf Media Groep
www.geld.nl/tmg

John Muts | 17-10-11 | 11:27

B0rat | 17-10-11 | 10:11

De Boeing is goedkoper omdat hij duurder vliegt en te groot is om op alle vliegvelden te mogen landen. Als eigenaar van een privejet is het nogal sneu om alsnog een taxi te moeten nemen van een grote luchthaven naar een gehucht terwijl het gehucht een kleine airstrip heeft.

FrikandelSpeciaal | 17-10-11 | 11:26

@Contino | 17-10-11 | 10:08
Vergeet in ieder geval niet dat die werknemers ergens hun cocaïne van moeten bekostigen, anders houd je zulks werk nooit vol.

vMuiden | 17-10-11 | 11:26

@Contino | 17-10-11 | 10:08
Vergeet in ieder geval niet dat die werknemers ergens hun cocaïne van moeten bekostigen, anders houd je zulks werk nooit vol.

vMuiden | 17-10-11 | 11:26

@Contino | 17-10-11 | 10:08
Je hebt er duidelijk weinig kaas van gegeten. Waar denk je dat al dat geld vandaan komt bij een private equity fonds. Dat zijn degenen met een lekker kerstpakket, niet de werknemers (ok, die ook).

vMuiden | 17-10-11 | 11:25

yamahaha | 17-10-11 | 11:20 | + 0 -
Begrijp me niet verkeerd: mijn hart bloedt niet voor de potentieel werkloze koekjesbakkers. Maar de mensen die je wilt treffen, tref je niet met minder kopen. Die stoten de verliesgevende activiteiten af, kopen iets anders op, en vertrekken met bonus op zak naar de volgende goedbetalende gig. Accountability op RVB niveau is een lachertje.

John Muts | 17-10-11 | 11:24

@J.T 11:11
Als politici een scheiding tussen de speculatieve functie en de systeemfunctie hadden gemaakt, dan was er nooit sprake van bail outs geweest. Als politici belastingbetalers nooit garant hadden gesteld voor andermans spaargeld, Als politici banken gewoon failliet laten gaan, dan was deze crisis over drie jaar voorbij. Nu zitten we er generaties-lang aan vast en raken bovendien onze democratie kwijt (voor wat die nog waard was).

Die banken doen wat ze moeten doen: winst maken ten koste van alles. Dat is hun vak. Het probleem is dat de overheid banken winst laat maken ten koste van onschuldige belastingbetalers. De overheid cre-eert die opportuniteit en banken doen vervolgens wat ze moeten doen: winst maken.

tipo | 17-10-11 | 11:23

Ik ga vanmiddag nog even langs. Mocht iemand in de buurt zijn, ik ben die dame met beige prada jas en mulberry tas. Ik hou van luxe ja. En ik wil de rest van mijn leven in luxe leven. Daarom ga ik tussen die hippies staan.

Niet dat het veel zal helpen. De NL beweging is al aardig kapot geschreven door iets wat ooit 'mijn' pers was.

dzjebe | 17-10-11 | 11:20

@John Muts | 17-10-11 | 11:12

Daar verzinnen wel weer wat nieuws voor. Hebben we ook gedaan voor de kolenman op de stoomtrein.

yamahaha | 17-10-11 | 11:20

Is Geen Stijl ook beurs genoteerd ?

herodus | 17-10-11 | 11:20

seven | 17-10-11 | 11:01 | | Reageer+ |
-1
Ik volg Rogers al jaren.
Maar hij verteld een deel van het verhaal.
Razend interessant, maar niet het hele verhaal.
Een uitspraak van hem die WEL serieus te nemen is is: 'Geloof niet wat je hoort, mensen zeggen dingen uit eigen belang, regeringen produceren cijfers 'to look good', gebruik je eigen waarneming.' Rogers vertelt het verhaal van de boomgraad waar teveel groeit en dingen slecht groeien ondanks steun.
Dat is dus niet het verhaal dat nu speelt. In een gesloten economie kunnen dingen omvallen. In de EU economie leidt dat tot het omvallen van het hele economische systeem.
Jammer is ok dat je je filmpje geen datum meegeeft. Volgens mij is dit van kort na het banensteunplan van Obama. 2 jaar oud?
Ergo, de Japan-analogie gaat scheef.
Met dezelfde aplomb zou je kunnen zeggen: 'Steun en fix de zwakste speler van het team en het hele team gaat beter presteren'. (Let op Seven, wij werken het kortst van de hele EU en als de EU niet omvalt hollen China, India en Brazilie -met hun arbeidsethos- ons wel naar de armoede!)
De boomers met hun gelden op Guernsey -die geen sou belsting betalen- gaan dan -net als Jim Rogers en George Soros- hun geld porteren naar..... China, India en Brazilie...... Die gaan jou, duur en vergrijsd Nederland niet helpen!

Einde van de Domheid | 17-10-11 | 11:18

seven | 17-10-11 | 11:07 | + 0 -
Juist.
Net als die "gezonde" tussendoortjes waar je veel mensen mee ziet rondparaderen.

Rammstein | 17-10-11 | 11:12

yamahaha | 17-10-11 | 11:10 | + 0 -
Maar als we stemmen met onze portemonnee, wat doen die bedrijven dan? 1000 arbeiders op straat flikkeren, waar de maatschappij verder voor mag opdraaien. Of dacht je dat de RvB zelf minder ging verdienen?

John Muts | 17-10-11 | 11:12

@tip 11:08
Echt waar lieverd ?. dus de bankiers hebben helemaal niet absurde bonus cultuur en nemen onverantwoordelijke risico's ? oh... nou bedankt dat je dat even opheldert voor mij nu snap ik het helemaal ! stomme policiti.....

J.T | 17-10-11 | 11:11

@Biff Eagleburger | 17-10-11 | 10:55

Je gent gelijk. Stemmen kunnen we ook wel met onze portemonnee, maar dat wordt nog wel eens vergeten. Als deze bedrijven bestaan bij de gratie van onze eigen koopzucht.

yamahaha | 17-10-11 | 11:10

J.T | 17-10-11 | 11:04 | + 0 -
Kwestie van wie je te vriend wilt houden. De occupy movement heeft geen megabudget te vergeven voor voor online advertising, financiële instellingen wel. Dat budget kende u vroeger als uw spaargeld of uw pensioen, maar dit terzijde.

John Muts | 17-10-11 | 11:10

@J.T 11:04
Nee lieverd. De financiële instellingen doen niets verkeerd. Politici doen dat.

tipo | 17-10-11 | 11:08

deministerpresident | 17-10-11 | 10:57 Heb je het dan nog steeds niet begrepen na al die jaren? Geenstijl staat nergens voor. Het is schaterlachend getroll op een quasi-journalistiek niveau.

Neelert | 17-10-11 | 11:08

@ Reinaert | 17-10-11 | 11:06 |

Dan is het toch juist niet hypocriet om het daar niet mee eens te zijn. Ook al doe je er zelf aan mee.

arno3035 | 17-10-11 | 11:08

Ranzige Proza | 17-10-11 | 10:59 | + 1 -
Was u erbij of beroept u zich op beelden van de televisie ?

Rammstein | 17-10-11 | 11:08

Rammstein | 17-10-11 | 10:46
Sultana, zoet snoep wat verkocht wordt als een gezonde fruithap.

seven | 17-10-11 | 11:07

Wat is er mis met een boterham met kaas? Dus.

yamahaha | 17-10-11 | 11:07

Om 10.24 uur zat ik al 2 en half uur op het werk !

msgambler | 17-10-11 | 11:07

@arno3035 | 17-10-11 | 10:54

Shit happens. Met jou of zonder jou. Er zijn natuurlijk wel alternatieven te bedenken waarbij je het grootkapitaal niet sponsort maar die zijn voor de gewone burger vaak onbetaalbaar. Dat schiet dus ook al niet op.

Een boycot helpt vaak ook al niet want de eventuele vervangende producten zijn óók afkomstig van de grote jongens. De jarenlange schaalvergroting heeft er toe geleid dat er nog slechts weinig spelers op de markt zijn die bovendien vaak innige contacten blijken te onderhouden.

Die kongsi ontvlecht je als eenvoudige burger niet zo snel meer, ook niet als je met miljoenen bent.

Reinaert | 17-10-11 | 11:06

zit jullie op de redactie wel erg dwars he die occupy movement ?.
Vertel eens waarom doet het zo erg pijn in de GS redactie poepert ?
Elke dag maar even een bashtopic erover maken.... nou bravo hoor.

Ooit joinde ik GS omdat het recht door zee was MAAR rechtvaardig. nu lijkt het steeds meer op televaag media en voel me steeds minder getrokken door GS. en dat komt vooral door dit soort posts.

Als je iemand zou moeten bashen is het wel de corrupte financiële instelling die er een potje van maken en die nu ook Nederland in een wurggreep hebben !

J.T | 17-10-11 | 11:04

Aan al de spulletjes op die tafel te zien zijn die naieve actiemensen totaalverslaafd aan de consumptiemaatschappij. Allemaal overbodige luxeartikelen die nou niet echt aangemerkt kunnen worden als 1e levensbehoefte. Haha, ze protesteren tegen hun eigen levensstijl.

wakkere_nederlander | 17-10-11 | 11:04

Die fles wijn zal wel met EU-geld zijn gesubsidieerd, waardoor Europese overheden een begrotingstekort hebben opgelopen, waarna Standard&Poors die landen heeft afgewaardeerd, waarna de ECB die schulden is gaan opkopen, waarvoor wij garant staan, zodat we die fles eigenlijk 2x betalen.

tipo | 17-10-11 | 11:03

Ben wel benieuwd hoe de ubergutmensch Pritt, gespeend van dubbele moraal, het leven doorkomt.
Vrouw doet iets wat niet bevalt? DIRECT scheiding aanvragen en de buurvrouw neuken. Want kritiek hebben op iemand en niet alle banden verbreken, dat is HYPOCRIET! Belastingaanslag valt tegen? Emigreren! Hond plast op het tapijt? Spuitje! IKEA tafeltje lastig in elkaar te zetten? Alle Billy's ook meteen de deur uit!!

John Muts | 17-10-11 | 11:02

Naar mijn inzicht is nou juist het probleem dat kapitalisme niet echt meer bestaat, de banken worden met overheidsgeld overeind gehouden, regeringen beinvloedden de markten, centrale banken zijn niet meer neutraal en ondersteunen de misdadigers die risico volle weddenschappen maken met goedkoop geld.
De financiele terroristen willen geen eerlijke markt , op een eerlijke neutrale en bovenal vrije markt is er geen winst te behalen voor mensen die liever stelen.
In een lage rente omgeving is er natuurlijk ook geen kapitaal op te bouwen me de ultra lage rentes die alleen gokkers ten goede komen, mensen die sparen verliezen alleen maar.
Niets kunnen sparen is geen kapitaal, geen kapitaal is geen kapitalisme.
De centrale banken zijn anti kapitalistisch.

Kets22 | 17-10-11 | 11:01

Einde van de Domheid | 17-10-11 | 10:51
Dat zie ik anders, er zijn velen die een mooi sociaal geaccepteerd verhaal kunnen ophangen en maar enkele (zoals Rogers tegenlicht.vpro.nl/nieuws/2011/januari... ) die regelmatig gelijk kregen. De laatste neem ik serieuzer dan de eerste.

seven | 17-10-11 | 11:01

@Biff Eagleburger | 17-10-11 | 10:55

Reinaert gaf juist aan dat je linksom of rechtsom toch wel bij het groot kapitaal uitkomt.

arno3035 | 17-10-11 | 11:00

@Biff Eagleburger | 17-10-11 | 10:55
Je kunt niet lezen hè. Je mag namelijk best kritiek hebben op een systeem waar je zelf aan meedoet.


Of vind jij van niet?

Bakito | 17-10-11 | 11:00


Wat een onzin.

De Oost-Berlijners hebben de Muur omgehaald met pikhouwelen gemaakt in het communistisch systeem, terwijl ze gekleed waren in Sovjetkleren. Solidarinosc staakte op de Lenin-kade, omringd met stalen hekken. Waren deze mensen dan ook hypocriet?

Ranzige Proza | 17-10-11 | 10:59

@Reinaert | 17-10-11 | 10:48
Rammstein lust gummiberen (tip).

necrosis | 17-10-11 | 10:59

Weet je wat pas ècht goor is?
Die hartige sultana crackers!
Bah!
Ik nam deze www.2twintig.nl/2twintig/beeldbank/sul... een keer mee als middageten naar m'n werk.
GADVERDAMME! Niet te vreten.

wakkere_nederlander | 17-10-11 | 10:58

santana's?? sultana's! ik ben meteen van slag door dit alles..

Causa Sui | 17-10-11 | 10:57

Flesje wijn zie ik, maar echt.. daar eet je toch geen Santana's bij? Het begin van de culinaire aftakeling wordt reeds zichtbaar na een nachtje kamperen op een luwe plek.. waar eindigt dit over 7 maanden, drinken ze dan rioolwater met tampons als kauwsnackje?

Causa Sui | 17-10-11 | 10:57

Oh wat vermoeiend zijn jullie toch GS. Kun je nou niet een klein beetje sympathie opbrengen voor deze beweging? Houden jullie dan per direct ook op met het schrijven van stukjes over corrupte bestuurders, nodeloos geld in de EU pompen en noem maar op. Want eigenlijk staan de meeste lezers van deze site voor een groot gedeelte achter de doelen van de demonstranten. Want zeg nou zelf, zijn de oplossingen om de crisis te bestrijden de goede? Is het logisch om miljarden en miljarden aan banken te geven? Is het dan raar dat er mensen zijn die hier een naar gevoel bij krijgen? Moeten we als economie niet eens kijken hoe we de wereld achterlaten met ons nimmer aflatende drang naar groei? Je kunt deze beweging niet wegzetten als een biologische hippie-strijd voor een betere wereld. Deze beweging wil gewoon dat er wordt nagedacht over de consequenties van het eindeloos belastinggeld pompen naar de toch puissant rijke banken/speculanten etc. En het is voor het beeld wel leuk om er een paar debielen uit te halen die zichzelf belachelijk maken maar probeer ook de andere kant te belichten!

deministerpresident | 17-10-11 | 10:57

@seven | 17-10-11 | 10:55
Tegen zulke specialistenpraat wordt er nu dus ook gedemonstreerd. Veel mensen zijn het beu dat geld de gang van zaken domineert, hoe naïef dat in jouw ogen wellicht moge zijn.

Bakito | 17-10-11 | 10:57

@arno3035 | 17-10-11 | 10:38

Je vergeet één ding in je nogal slappe betoog: het is je eigen keuze. Je HOEFT namelijk geen koekjes van een Equity Fonds te kopen. Alle cijfers van zulke bedrijven zijn openbaar, dus om nu ineens te gaan boeroepen getuigt nogal van gespeelde naïviteit. Je kan beter oproepen om dit soort bedrijven te boycotten, daar bereik je meer mee dan boeroepen en toch die producten te kopen.

Biff Eagleburger | 17-10-11 | 10:55

@zeg maar jansen | 17-10-11 | 10:53
Zit jij op facebook?

Bakito | 17-10-11 | 10:55

Bakito | 17-10-11 | 10:45
De risico's zijn groter dankzij de staatsgaranties, daardoor denken spaarders nauwelijk meer na waar ze hun geld parkeren. Toch zullen bailouts decennialang de economie verzieken en een crash is na 2 jaar achter de rug. Kies maar. Scandinavië koos ooit vd crash ipv reddingen en zie nu; het welvarenste deel van Europa met geld genoeg voor sociale franje voor burgers (niet voor bedrijven).

seven | 17-10-11 | 10:55

@Reinaert

"shit happens" er zijn dus mensen die vinden dat shit niet zomaar hoeft te happenen. Je ontkomt er inderdaad niet aan om het groot kapitaal te sponsoren. En daar wordt het groot kapitaal nog machtiger van, kortom als consument mag je dan ook wel eens wat eisen en vragen stellen? Zoals: he, waarom zitten we dankzij jullie met een financiele crisis opgescheept? of: waarom gebruiken jullie die 400 miljoen aan bonussen niet een keer om je arbeiders een fatsoenlijk salaris te betalen. of om duurzaam verpakkingsmateriaal te gebruiken? of... De verhoudingen zijn te scheef, bezit is zeker geen diefstal, maar wel als je 400 miljoen aan bonus weet uit te keren en verder op elk sociaal vlak bespaart hebt. Ook als consument mag je daar wat van zeggen, die sultana koekjes zijn er ook zonder bonussen.

arno3035 | 17-10-11 | 10:54

@foxtrot charly bravo | 17-10-11 | 10:51
Als u het doet, doe het dan goed. Gebruik anders laagopgeleidentaal.

kapotte_stofzuiger | 17-10-11 | 10:54

Lol, van de facebookpagina:

"Als ik de situatie moet inschatten zou ik de NOS niet als vijandig kwalificeren. Ze kunnen natuurlijk kritische vragen stellen, zoals het goede journalisten betaamt. Maar in de berichtgeving merk ik niet dat ze wat er in NL gebeurt te weinig aandacht geven of op een onterechte manier wegzetten.

De enige media die echt vijandig zijn, zijn Powned en GeenStijl. GeenStijl is zaterdag al geweest, hoef je dus niet meer voor te vrezen. Powned weet ik niet. Mogelijk moet je oppassen voor kwal Rutger. Die moet je eigenlijk gewoon even met z'n koppie onderdompelen in de Waal.".

Dus als Rutger er verslag van wil doen weet ie vast wat 'm te wachten staat.

zeg maar jansen | 17-10-11 | 10:53

Reinaert | 17-10-11 | 10:48 | + 0 -
Ben ik ook niet dol op .... what the hell is wrong with me .......??????????

Rammstein | 17-10-11 | 10:53

@seven | 17-10-11 | 10:46
Bail-outs is een onderdeel van datzelfde dubieuze systeem, aangezien de publieke en private sector op hoog niveau sterk verweven zijn. Zie ook: Gerrit Zalm.

Bakito | 17-10-11 | 10:52

seven | 17-10-11 | 10:46 | | Reageer+ |
0
Rogers weet ook niet hoe het moet. Het enige dat die man in zijn leven doet is zijn geld verplaatsten naar plekken waar sneller geld te verdienen is. Dat mag, maar hij geeft ruiterlijk toe dat hij zijn patriottisme laat varen voor meer bucko's. (En zijn hammen in China te drogen hangt!!) Ergo, altijd leuk om naar te luisteren maar geen grote denker.

Einde van de Domheid | 17-10-11 | 10:51

Grappig hoe de journalistiek op geenstijl probeert te bashen, enkel bereiken ze niet eens het nivo van een volwassene.
Waar blijft de oude goede journalistiek zoals het eerder was, vernieuwing/feiten en punten scoren op onderbuik gevoelens...
En jammer dat de interviews met inhoudelijke punten er uit zijn gebleven secu geknipt, en er voor het makkelijk scoren secu belachelijk maken is gekozen...

foxtrot charly bravo | 17-10-11 | 10:51

@zeg maar jansen | 17-10-11 | 10:45
Haha. Nee, hier begin ik al een aardig buitenbeentje te worden. Zouden jullie mij besmet hebben?

Bakito | 17-10-11 | 10:49

@Bakito 10:38
Er bestaat niet zo iets als "onnodig veel ellende".

Ellende is een must, zodat banken, particulieren, bedrijven en overheden hun huishoudboekje op orde houden, or else: noodzakelijke ellende.

tipo | 17-10-11 | 10:48

Luie Duitsers die verantwoordelijk zijn voor de EU-crisis schuiven nu bij de occupy-beweging aan om Europa alsnog in hongersnood om te laten komen. (Lees het EU noodfonds niet verder willen steunen.) Je zou toch denkn dat GS snel in de rode 12 cilinder-bolide naar Berlijn turboot!

Einde van de Domheid | 17-10-11 | 10:48

@Rammstein | 17-10-11 | 10:46

*Pak Bastognekoeken passt*. Hier. Pak aan.

Reinaert | 17-10-11 | 10:48

@Che_cuevara | 17-10-11 | 10:44
Dat is een ander verhaal. Maar ik begrijp dat jij niet gelooft dat de overheid c.q. politie c.q. AIVD er tactische methodes op nahoudt?

Bakito | 17-10-11 | 10:47

Tja, dit is een beetje: 'Behoudt het woud!' maar daarvoor een drukwerk op papier printen magniet.

Einde van de Domheid | 17-10-11 | 10:46

Ik lust geen Sultana koekjes.

Rammstein | 17-10-11 | 10:46

@ikmaar | 17-10-11 | 10:12 | mmm. nee. niet dus. Je snapt het stukje niet. Feit is dat alles met elkaar verband houdt, zelfs zoiets futiels als een pakje sultana. De mensen die daar staan, demonstreren tegen hun eigen manier van leven.

mental K | 17-10-11 | 10:46

@arno3035 | 17-10-11 | 10:38

Probleem dat het nogal tegenstrijdig is: protesteren tegen het grootkapitaal en ondertussen toch volop klant zijn van diezelfde bedrijven. Je zou je koekjes ook bij de bakker op de hoek kunnen halen bijvoorbeeld. Da's goed voor de bakker, goed voor de buurt, goed voor de lokale economie, enzovoorts.

Dat die bakker z'n grondstoffen inkoopt bij datzelfde grootkapitaal moet je dan maar even vergeten. Shit happens.

Reinaert | 17-10-11 | 10:45

Geenstijl = Jelly

gezichtenmeneer | 17-10-11 | 10:45

@seven | 17-10-11 | 10:40
Dat klopt. Maar de veroorzaakte ellende duurt vaak wel een mensenleven lang.

Bakito | 17-10-11 | 10:45

@Bigi Bana Boy 10:26
Hoe weet u dat nu? Er is nooit sprake van een vrije markt en liberalisme geweest. Corporatisme, ja, dat is er in overvloed. We hebben een bedrijfsleven zonder faillissementen. Dat gaat goed, totdat de rekening komt. Die komt nu.

tipo | 17-10-11 | 10:44

@Bakito | 17-10-11 | 10:17
Ja, en god bestaat ook.

Che_cuevara | 17-10-11 | 10:44

@arno3035 | 17-10-11 | 10:38

*applaus*

Bakito | 17-10-11 | 10:42

@Bakito | 17-10-11 | 10:39

Wie al een roedel kids voor de televee heeft zitten hoeft zich volgens mij niet meer voort te planten dus dat kan het niet zijn.

Of zou het - o schande - ordinaire lust zijn?

Reinaert | 17-10-11 | 10:40

Bakito | 17-10-11 | 10:38
Degenen die teveel gevaarlijk gokken bestaan maar even, tenzij ze gered worden.

seven | 17-10-11 | 10:40

@Reinaert | 17-10-11 | 10:36
Toch een uurtje langer op bed blijven liggen. Na het voortplanten, is slapen weer prioriteit nummer 1.

Bakito | 17-10-11 | 10:39

Kun je die mafketels niet beter affakkelen zonder die Sultana koekjes zwart te maken?

Koud flesje Alfa | 17-10-11 | 10:38

En die "vitafit" appelsap van de Lidl, ook al zo'n kapitalistische organisatie.

JaapStar | 17-10-11 | 10:38

wat een marginaal gelul weer

james_chance | 17-10-11 | 10:38

@bakito

Dat moet inderdaad, hoe kun je het ergens niet mee eens zijn als je sultana koekjes kan kopen? Je mag pas kritiek hebben op de wereld als je in een juten zak, je eigen voedsel verbouwt, geen mobiele telefoon gebruikt en overal op de fiets naartoe gaat anders ben je hypocriet. De grootste grap, als je dat allemaal wél doet en dus niet hypocriet bent (volgens geenstijl dan he), ben je een betaalde boeroeper die niet wil werken en zn uitkering probeert veilig te stellen.

Mensen die wél normaal functioneren en zich toch afvragen of dit systeem wel de juiste manier is bestaan niet, die eten sultana koekjes.

wordt zo misselijk van geenstijl over dit onderwerp.. snappen jullie het zelf echt niet of is extreme framepjes maken de enige manier waarop het telegraaf publiek de verhaaltjes nog begrijpt?


arno3035 | 17-10-11 | 10:38

@seven | 17-10-11 | 10:34
Maar een slim iemand als jij ziet toch ook wel in dat het gegok met grote geldbedragen wereldwijd vaak tot onnodig veel ellende kan leiden? Daarvoor hoef je toch geen rode bril op te hebben...?

Bakito | 17-10-11 | 10:38

Waar slaat dit op?

Chorizoworstje | 17-10-11 | 10:36

@Bakito | 17-10-11 | 10:30

Teveel televee is sowieso een teken van geestelijke armoede.

En in het geval van televee kijkende kinderen dus een teken van geestelijke armoede van de bijbehorende ouders, die zouden overmatig televee-gebruik moeten verbieden. Maar kennelijk hebben die ouders andere prioriteiten. Jammer.

Reinaert | 17-10-11 | 10:36

Mensen denken na over politiek. Is dat zo erg? Hoe vaak hebben we ons hier wel niet kwaad gemaakt over graaiende politici met wachtgelden, falende bestuurders met gouden handdrukken, volksvertegenwoordigers en ordehandhavers die de wet niet kennen? Zijn de pensioenfondsen niet geplunderd? Geldt marktwerking niet voor iedereen behalve de banken? Schuift de overheid democratie en de rechten van de burger zowel op internet als in de echte wereld niet onder de mat? Jullie, Geenstijl, jullie van allen zouden juist daar moeten staan.
Ik heb sympathie voor de mensen op dat plein, niet omdat ik links zou zijn, maar omdat ik nog geloof in democratie.

Vaus | 17-10-11 | 10:36

Ik had Wilders daar eigenlijk ook wel verwacht. Die is toch ook tegen grote financiële instituten, zoals b.v. Europa? Of is dat slecht voor zijn imago, dat ie zich tussen weldenkende mensen begeeft...?

Bakito | 17-10-11 | 10:36

Bakito | 17-10-11 | 10:29
Communisten geven zichzelf continue een nieuwe naam, dit protest begon vooral als blanco protest, wordt gekleurd door degene die komen. Links is zo slim door het wel te omarmen en te gaan, nu dus vooral links feestje.
Enfin, de staat laat zich nu met doemverhalen voor het karretje van de banken spannen.

seven | 17-10-11 | 10:34

Hoeveel anti-occupy stukjes moeten jullie per dag schrijven van jullie broodheren??

Begint nu een beetje krampachtig te worden.

CumGranoSalis | 17-10-11 | 10:32

@Bigi Bana Boy | 17-10-11 | 10:26

Alleen wel jammer dat het een nogal kneuterige beweging is, zeker alhier. De spruitjeslucht is alomtegenwoordig. Wel willen maar niet kunnen, da's dan toch wel weer een beetje jammer.

Op een aantal punten geef ik ze echt wel gelijk maar daar houdt het dan ook mee op. Ik zou er voor het overige echt niet mee geassocieerd willen worden.

Reinaert | 17-10-11 | 10:31

God Zelf | 17-10-11 | 10:28
Laat me raden, je hebt ook een auto van €80.000+ ?

Superior Bastard | 17-10-11 | 10:30

@Reinaert | 17-10-11 | 10:28
Nee, zelfstandig leren stopt op het moment dat 's ochtends de tv wordt aangezet.

Bakito | 17-10-11 | 10:30

@seven | 17-10-11 | 10:25
Mee eens, maar kritiek op het huidige systeem betekent niet automatisch een verlangen naar communisme.

Bakito | 17-10-11 | 10:29

Bigi Bana Boy | 17-10-11 | 10:26
Eens. Verreweg de meeste mensen kunnen dat niet aan. Voor hen moet gedacht worden.

Superior Bastard | 17-10-11 | 10:29

@Bigi Bana Boy | 17-10-11 | 10:26
Tip: koop boek en lees boek "de democratie voorbij"

God Zelf | 17-10-11 | 10:29

@Bakito | 17-10-11 | 10:26

Yoga is voor de huidige ADHD-generatie niet te doen.

Maar zelfstandig leren nadenken zou al een heel eind in de goede richting zijn. Helaas wordt dat vak ook niet (meer) onderwezen.

Reinaert | 17-10-11 | 10:28

Ik moest helaas vroeg op m'n werk zijn om de 52% bij elkaar te verdienen zodat zij hun koekjes kunnen kopen. Anders was ik ook echt gegaan. Echt waar!

God Zelf | 17-10-11 | 10:28

@zeg maar jansen | 17-10-11 | 10:26
I.v.m. mijn positie in het minkudo-klassement, ga ik hier natuurlijk geen sappige anekdotes vertellen.

Bakito | 17-10-11 | 10:27

@Bakito | 17-10-11 | 10:21

Infiltreren kun je leren. Alleen hebben ze dat bij de AIVD nog niet echt begrepen, die sturen hun jongste bediende het veld in en verwachten dan nog resultaten ook. Beetje sneu, maar wel weer typisch Nederlands.

Reinaert | 17-10-11 | 10:26

@Reinaert | 17-10-11 | 10:22
Zolang yoga geen verplicht vak is vanaf de crèche, zullen we in deze middeleeuwse toestand blijven ronddolen.

Bakito | 17-10-11 | 10:26

Bakito | 17-10-11 | 10:25 Zijn ze dat niet dan?

zeg maar jansen | 17-10-11 | 10:26

Misselijkmakend! Die Sultana's bedoel ik dan...

Rikketiktik | 17-10-11 | 10:26

Ik mag dan nog zo'n reactionaire conservatieve zak zijn, ik voel toch een sterke sympathie voor die Occupy beweging. Omdat het uit het volk zelf afkomstige beweging is, zonder dat er een beroeps protestbeweging achter zit. Het ongeremde vrij markt kapitalisme is de pest voor iedere volksgemeenschap en het liberalisme de meest destructieve politieke stroming ooit.

Bigi Bana Boy | 17-10-11 | 10:26

Wellicht protesteren ze tegen het opkomende socialisme wat ons geld (en dat van onze kinderen ) zomaar uitdeelt aan het internatioaal kapitalisme. Protesteer voor kapitalisme zoals Adam Smith het bedoelde. Geen gesubsidieerd kapitalisme, geen bailouts en het betere (bank)model overleeft. Nu worden juist de cowboybanken gered.

seven | 17-10-11 | 10:25

@zeg maar jansen | 17-10-11 | 10:22
Beweer jij nou dat er tussen deze gutmenschen sprake is van hypocriete types...? ;)

Bakito | 17-10-11 | 10:25

Wat een fail topic. Is Geenstijl al langs geweest om een paar van de dorpsgekken die er ook rondlopen te filmen en hier neer te zetten als demonstrant?

XelaGBS | 17-10-11 | 10:24

@Satria | 17-10-11 | 10:17

Volgende week Ajax-Feyenoord. Dat snapt het volk hopelijk wel.

Bakito | 17-10-11 | 10:22

Bakito | 17-10-11 | 10:14 Als je protesteert tegen de consumptiemaatschappij en het kapitalisme dan breng je je eten mee uit je eigen moestuintje.

En eten van gezonde dingen heeft niets met ongewassen en vies en kraker van doen.

zeg maar jansen | 17-10-11 | 10:22

Ik snap de bedoeling van dit artikel niet, maar dat zal ongetwijfeld aan mijzelf liggen.
/ Kater.

Superior Bastard | 17-10-11 | 10:22

@Bakito | 17-10-11 | 10:19

Grof overheidsgeweld wekt de schijn van veiligheid. Velen - ter linker en ter rechterzijde - vinden dat prachtig. Het is gewoon een doodnormale menselijke eigenschap. Een slechte, dat dan weer wel, maar toch.

Reinaert | 17-10-11 | 10:22

@Reinaert | 17-10-11 | 10:18
Je haalt ze er zo tussen uit. Hoe vaak dat ze mij niet tevergeefs hebben benaderd. ..

Bakito | 17-10-11 | 10:21

Niks aan toe te voegen. Het blijkt maar weer hoe hypocriet de protest-mens is. Een pot brandnetelsoep was toepasselijker geweest.

fritsspits | 17-10-11 | 10:21

Wat moet je als een GeenStijl aan ANP betalen voor een dergelijke foto? Hij is niet eens scherp :S

LLiNK | 17-10-11 | 10:20

kapotte_stofzuiger | 17-10-11 | 10:16 Dat zal toch niet?

Ze zullen toch wel hun principes hebben en die niet willen verloochenen?

zeg maar jansen | 17-10-11 | 10:19

@Reinaert | 17-10-11 | 10:18

Da = de. Van dadaïsme laat ik me niet beschuldigen.

Reinaert | 17-10-11 | 10:19

@Reinaert | 17-10-11 | 10:16
Sommigen voelen zich inderdaad stukken veiliger bij grof staatsgeweld.

Bakito | 17-10-11 | 10:19

@Bakito | 17-10-11 | 10:17

Niet doorvertellen: de ene helft werkt voor de AIVD, da andere helft voor de MIVD en ze weten het niet van elkaar. Maar dat heb je niet van mij hè.

Reinaert | 17-10-11 | 10:18

@Kaas de Vies | 17-10-11 | 10:14
Dat is dan een koekje van eigen deeg.

Bakito | 17-10-11 | 10:18

Valt dit leuke stukje nu onder manipulatieve omleiding of manipulatieve ontkenning?

tisseenschande | 17-10-11 | 10:18

was alles maar weer zwart-wit... dit soort demonstraties maakt het veel te ingewikkeld voor de binaire denker.

Satria | 17-10-11 | 10:17

@zeg maar jansen | 17-10-11 | 10:13
Veel raddraaiers werken voor de AIVD. Het uitlokken van een confrontatie is een efficiënt middel om de stad weer schoon te vegen en/of erger te voorkomen.

Bakito | 17-10-11 | 10:17

@Bakito | 17-10-11 | 10:12

Ik vermoed dat de hardcore Henk & Ingrids van dit land helegaar geen excuus nodig hebben om stevig politieoptreden hogelijk te kunnen waarderen.

Die houden ook zo wel van een vrolijk wapperende knuppel.

Reinaert | 17-10-11 | 10:16

En roken schaadt de mensen om u heen enzo. Hoor je ook niemand over, is ook niet echt sociaal... Aanschouw hier hoe kansloos dergelijke actie in het Westen zijn. Een mens in 2011 kan niet zonder consumeren zonder het zichzelf oneindig moeilijk te maken...

Tommygunner | 17-10-11 | 10:16

Idealen zijn leuk, maar honger gaat boven alles.
*zich afvraagt hoeveel occupy-hippies uiteindelijk een bezoek aan McDonalds c.q. Burgerking hebben gebracht*

kapotte_stofzuiger | 17-10-11 | 10:16

Reinaert | 17-10-11 | 10:14 En ze zijn ook niet eensgezind ergens tegen. Ze hebben allemaal hun eigen agenda.

De egoïsten. En dan maar protesteren tegen het egoïsme.

zeg maar jansen | 17-10-11 | 10:15

Volgens mij krijgt de CEO van sultana bonus. Hoe valt dit te rijmen?

Kaas de Vies | 17-10-11 | 10:14

@zeg maar jansen | 17-10-11 | 10:11
Moet je een vieze kraker zijn om in te zien dat ons financiële systeem een grillig en kwetsbaar fenomeen is dat tot onnodig veel ellende heeft geleid en dat blijft doen?

Bakito | 17-10-11 | 10:14

ikmaar | 17-10-11 | 10:12 Yo! Zwitsal!

En nou weer uitloggen, dat knopje, onderin ja.

zeg maar jansen | 17-10-11 | 10:14

@zeg maar jansen | 17-10-11 | 10:11

Welnee, dit zijn oproerkraaierTs van de tweede garnituur. Geen beroeps dus maar oprechte amateurs. Best aandoenlijk toch, brave burgers die af-en-toe nét doen alsof ze iets te protesteren hebben?

Reinaert | 17-10-11 | 10:14

Bakito | 17-10-11 | 10:12 Hoe weet jij dat nu weer? Heeft Lewis Lewinsky dan toch gelijk?

zeg maar jansen | 17-10-11 | 10:13

geenstijl begint echt haar scherpte en noodzaak te verliezen met dit soort slappe artikeltjes. als tegendraads en kritisch zouden jullie je moeten aansluiten bij de gedachten achter de occupy-beweging. maar niets daarvan. en maar blijven trappen tegen alles dat progressief is. het wordt kinderachtig, sorry.

ikmaar | 17-10-11 | 10:12

@Reinaert | 17-10-11 | 10:07
Er lopen ook aanzienlijk wat stille wouten tussen de activisten om vast wat negatieve beeldvorming te creëren. Zodat er straks goedkeuring is van de Henkjes en Ingridjes wanneer de ME disproportioneel gaat inhakken op vredelievende betogers.

Bakito | 17-10-11 | 10:12

Ik snap trouwens niet waarom die Gulfstream (laatste link) duurder is dan de Boeing Business, die laatste lijkt veel groter namelijk (van binnen). Is de Gulfstream sneller?
Vroeg ik me gewoon af.

B0rat | 17-10-11 | 10:11

Geen muesli met linksdraaiende yoghurt?

Je kunt ook nergens meer zeker van zijn.

Straks nemen ze nog een toiletwagen mee om zich ordentelijk te kunnen wassen.
Met chemische poepdoos.

zeg maar jansen | 17-10-11 | 10:11

Ah,daarom zit ik met dit rotwijf opgescheept.Het is de schuld van Sultana

bananen zijn gezond | 17-10-11 | 10:10

Voor wie zichzelf eens goed culinair wil stenigen zijn er 'hartige' Sultana-koekjes. Gatverdamme, alleen een beursgenoteerde amerikaan kan zoiets goors verzinnen

Tobi | 17-10-11 | 10:10

Dit begrijpen ze toch niet joh. Verspilde moeite. Gisteren ook een interview gezien met zo'n idioot met een demonstratie bord met daarop ' Kapitalisme is voorbij' ofzo. Wat ze niet snappen dat het kapitalisme ook de hele verzorgingsstaat op de been houdt. Denken ze nou echt dat zonder kapitalisme er nog subsidies en uitkeringen zullen bestaan? Wie gaat die dan opbrengen?

mental K | 17-10-11 | 10:10

Ik zie ook plastic wegwerpflesjes!

eerstneukendanpraten | 17-10-11 | 10:09

Altijd lekker zo'n koekje van eigen deeg...

irriducibili79 | 17-10-11 | 10:09

OccupyAmsterdam wil overigens geen terugkeer naar het communisme bewerkstelligen hoor. Zeg nou zelf, door ons lot in handen van een kleine groep grijpgrage idioten te leggen c.q. de financiële bobo's, wordt ons systeem wel erg kwetsbaar.

Bakito | 17-10-11 | 10:08

Blackstone Group
Net income 2010: 1418 billion dollars
Employees: 1440

Dat wordt een lekker kerstpakket...

Contino | 17-10-11 | 10:08

@Bakito | 17-10-11 | 10:04

Dat pakje peuken is eigenlijk veel erger, daar heb je gelijk in. Van de bijbehorende accijnzen wordt de oproerkraaiende burger onderdrukt door in blauwe pakken gehulde mannen met gummiknuppels en waterkanonnen.

Jawel, roken maakt meer kapodt dan je lief is!

Reinaert | 17-10-11 | 10:07

En ze doen ook boodschappen bij de Appie, ook geen lullige beurspartner.

Barbatruuk! | 17-10-11 | 10:05

OK Pritt, vertel dan maar eens wat de boeroepers kunnen eten zonder dat ze een of ander hedgefonds of corporate uitbuiter spekken. Haverzemelkoekjes uit de biowinkel? Waarschijnlijk ook van Unilever....

Aktivist | 17-10-11 | 10:05

En wie gaat de schuld krijgen van het ongezonde leven?

Expert Homo | 17-10-11 | 10:04

Een pakje sultana als tegenargument voor deze nobele actie. Beetje mager.

Bakito | 17-10-11 | 10:04

De consumptiemaatschappij.

Zelfs als oproerkraaier ontkom je er niet meer aan.

Reinaert | 17-10-11 | 10:04

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland