Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Grieken krijgen Franse schepen cadeau. Soort van

Armistice.jpg Mooi man, die stralende schijn als Merkel & Sarkozy zich als het illustere superheldenduo Merkozy presenteren en Europa vertellen dat alles wieder gut gemacht werden soll avec l'euro et la Grèce. Maar achter gesloten deuren is de verhouding tussen Dld & Fr nog kouder dan toen in 1918 in dat treinstel in de bossen van Compiègne. Dat is inderdaad een Eerste Wereldoorlog-Godwin. De Duitsers & Frambozen maken namelijk ruzie over oorlogstuig. Eerst was er al het gezeik rond de Amerikaanse tanks die de Grieken van Amerika kochten kregen, deze keer zijn het de Fransen die de broze Europese vrede op de proef stellen: Parijs wil Athene vier hypermoderne oorlogsbodems cadeau doen. Leuk voor die Grieken. Geen geld om te dokken voor schepen, wel schepen in je dokken. En niemand die het door heeft, want het gaat om ONZICHTBARE stealthschepen van een miljoentje of 300 per stuk. Très philantropique van les Frambozes? Tuurlijk niet. Souflakistan mag de bootjes nu gratis gebruiken, maar over vijf jaar moet die 1,2 miljard (plus nog wat rente wegens te verwachten inflatie) wel op tafel gelegd worden. Berlijn sehr wütend natuurlijk. Niet omdat Frankrijk alvast denkt te kunnen verdienen aan de noodeuro's die Europa zelf in Griekenland pompt. Nee, Berlijn wilde zélf oorlogstuig aan het failliete land slijten. Oftewel: er is over de rug van de andere eurolanden een wapenwedloop gaande wie er als eerste weer geld aan de Grieken kan verdienen. Allo allo? Qu'est-ce que c'est, Sarko? Und was machen Sie jetzt, Merkel?

Reaguursels

Inloggen

Het fijne was dat ze al in het verleden zo'n 200 Leopard 1V's van de KL hebben ontvangen. Gratis. Die dingen waren weliswaar verouderd, maar zijn nog best in orde. Waarom zij 400 tanks als NL denkt van 80 naar 0 stuks te moeten gaan (van ruim 900 tijdens de koude oorlog)? Laat ze die dingen maar aan ons terugsturen in het kader van cascading want wij worden zo langzamerhand een 3e wereldland.

SDI | 17-10-11 | 16:30

In nederland hebben we ook zo'n constructie Wehkamp, Otto of Neckermann heet dat, als ik me niet vergis.
De gevolgen kun je zelf wel uitdenken en kun je dat niet is dat een constructie op jou lijf geschreven.

Umberto die trotzoni | 17-10-11 | 11:47

dit hele zaakje, van het begin tot het eind, stinkt erger dan een paar hele flinke gyros scheten
BAH

macflipper | 17-10-11 | 09:42

@Redactie:
Poll-tip:
Van welk land vindt u dat Nederland over 20 jaar een provincie moet zijn?
Antwoordtip:
A) Duitsland
B) Groot Brittannië
C) Turkije
D) Frankrijk
E) Geen van allen: Nederland moet een speciale gemeente van het Koninkrijk der Verenigde Staten van Amerika -blijven- worden.

Chiant | 16-10-11 | 22:15

Zou het iets met de dreigende taal van Turkije te maken hebben?

Rest In Privacy | 16-10-11 | 22:14

@Sodeju! | 16-10-11 | 21:43
Sinds de intrede van de sociaaldemocratie en de verzorgingsstaat is Nederland afgezakt van de 9e naar de 16e economie ter wereld. Maar toch, de 16e economie is toch nog altijd -binnen de scope van de grootste 20 economieën ter wereld, de G20- best goed en best belangrijk op wereldschaal. Niks geen -zelfverzekerd gedrag- Calimerogedrag, niks geen zorgen maken. Wij betalen heus geen taxpoet voor Franse oorlogsschepen of Amerikaanse tanks aan de Grieken. Welnee, die Fransen zouden dat nooit doen. Die hebben ook heel erg menslievend, altruïstisch en filantropisch het voortouw genomen in Libië.
Dus doorgaan met onszelf klein en nietsbetekenend te noemen. Blijven strijden voor de overdracht van meer bevoegdheden aan Brussel. Het scanderen van onze nietigheid en relativeren van onze positie continueren. Dan gaan we erop vooruit. Dat levert ons voordeel op. Dat biedt tegenwicht tegen de Fransen, Duitsers, Britten (en straks ook Turken). En zo zijn we allemaal gelijk binnen Europa.

N.B: De Nederlandse en Belgische boeren gaan tussen 2015 en 2025 7% minder netto ontvangen. Hun Franse, Duitse en Britse collega's leveren tussen de -1% en 3% netto in. Gek hè?

Chiant | 16-10-11 | 22:06

Ben ik nu serieus de enige die zich hier echt zorgen om kan maken? Griekenland koopt tanks, krijgt schepen, heeft rellen... Aanzet tot wat? Ach ik sluit mijn ogen wel gewoon weer zoals de rest van de wereld, en leef lekker verder. *BOOM* 'wekker' gaat, wake-up call domme EU!

Sodeju! | 16-10-11 | 21:43

necrosis

Dan kan ik er hooguit nog één jaar mee rijden en volgt er beslaglegging vanwege de eerste auto ;)

herodus | 16-10-11 | 21:28

La Bailaora

Jazeker dan leg ik beslag op zijn kleren en kleed ik hem helemaal uit !

herodus | 16-10-11 | 21:25

"WTF!! Zijn ze in Griekenland nu helemaal gek geworden?
sapjes | 16-10-11 | 17:29 | + 4 -
De Europese eensgezindheid is dus weer ver te zoeken, als vanouds....
sapjes | 16-10-11 | 17:30 | + 8 -"

Behalve dat ze eens gezind gek zijn in absurde dingen te produceren en consumeren..

Neut | 16-10-11 | 21:22

@sapjes | 16-10-11 | 17:29 | + 4 -
sapjes... nog steeds denkende dat occupy een slecht idee is?
-
we worden geregeerd door belangen van bedrijven. De grieken worden gewoon afgeperst. die kunnen niet heel veel anders dan handtekeningen zetten.
je woede zou moeten gaan naar de wapenindustrie en vooral politici als de jager die dat allemaal echt wel weten maar verzwijgen voor jou, de kiezer.
---
www.defensenews.com/story.php?i=461643...

2emeREP | 16-10-11 | 21:16

De duitsers betaalden 120 miljoen euro!!!!!! smeergeld aan de griekse beslissers.
----
www.globalsecurity.org/military/world/...

check it out. i dont say, german court says it...

2emeREP | 16-10-11 | 21:14

@La Bailaora | 16-10-11 | 20:56
Als die spanjaarden een beetje door zouden werken, dan waren ze met 8 uur klaar.
Overigens werkt 1 op de 5 niet (werkloosheid 21%).

necrosis | 16-10-11 | 21:12

herodus | 16-10-11 | 21:03
Wanneer jij een auto aan een zwerver geeft denk je dan dat je in 5 jaar kan cashen?

La Bailaora | 16-10-11 | 21:09

@herodus | 16-10-11 | 21:03
Tip, ruil hem in na 4 jaar voor een nieuw gratis exemplaar.

necrosis | 16-10-11 | 21:08

La Bailaora

Ja, het is het zelfde als je morgen een auto met een waarde van 25.000 euro gratis mag ophalen, uitsluitend onder de voorwaarde dat je er over vijf jaar alsnog effe 50.000 euro voor moet betalen.

Dus het is effe gratis maar uiteindelijk niet echt !

herodus | 16-10-11 | 21:03

necrosis | 16-10-11 | 20:47
Het werk ethos is niet het probleem, ook bv het opleidingsniveau niet. Siesta wordt ook niet genoten, behalve in de zomermaanden wanneer men vrij heeft, en in de weekenden.

Wat ik in Spanje zie zijn andere problemen: 1) inefficientie: wel lang eten overdag, soms zelfs dus 2x naar het werk reizen om thuis te eten. Maar totaal werkt men toch echt 8 uur of langer, overwerken is regel, geen uitzondering 2) slechte betaalethos: maanden, zo niet jaren op je geld van een factuur moeten wachten, 3) in het verlengde: corruptie en belastingontduiking, dat is een volkssport. In Andalucia gaan huizen vaak voor de helft van het bedrag 'zwart', om maar een voorbeeld te noemen 4) korte termijn denken: men wil zo snel mogelijk geld verdienen, dat betekent dat 'investeren' een vloekwoord is.

La Bailaora | 16-10-11 | 20:56

Mandolienen klinken zacht in Nicocia....!!

jadoei | 16-10-11 | 20:55

Wel frappant, ten opzichte van mijn puberjaren wordt ik nu elke dag genaaid in plaats van elk weekend en toch geniet ik er heul veul minder van. Those where the days of my past

Dhr. W. Anhoop | 16-10-11 | 20:52

@La Bailaora | 16-10-11 | 20:20
Het lijkt veel maar als je de siësta er af trekt zijn het normale tijden.
Overigens vertrouw ik geen enkel EU land dat ter hoogte van Frankrijk, of zuidelijker, ligt.

necrosis | 16-10-11 | 20:47

Ik krijg de indruk dat dhr Hillen graag daar de vier patrouilleboten verkocht zou hebben die nu voor NL in elkaar gesoldeerd worden. Zitten we daarom zo diep in Griekenland? Irritant dat de kamer er weer eens doorheen kwam.

Handboek | 16-10-11 | 20:46

herodus | 16-10-11 | 20:35
Hoe werkt dat? Je geeft iets eerst 'gratis', en dan is het een 'onderpand'?

La Bailaora | 16-10-11 | 20:37

Die Fransen zijn altijd al onbetrouwbaar geweest en nu proberen ze de rest van de Europese landen een loer te draaien, gewoon op creatieve wijze zichzelf indekken. Dit is hun onderpand, na de Denen denken de Fransen als we gaan, gaan we met zijn allen behalve wij. Maar zo,n onderpand willen wij allemaal wel.

herodus | 16-10-11 | 20:35

Laten we een voorbeeld stellen en NU - JETZT - MAINTENANT uit die verfoeide Eurozone stappen.

KlunsJohannus | 16-10-11 | 20:27

Waar maken die Duitsers en Fransen zich druk om, gewoon laten doorgaan die scheepsschenking, de Nederlandse leeuw staat altijd klaar om het leeuwendeel bij te dragen.

Zoetwaterpanharing | 16-10-11 | 20:25

Reinaert | 16-10-11 | 20:01
Dat wordt nogal overdreven hoor, denk ik. Ik heb de laatste 2 jaar in Spanje gewerkt, en daar wordt dat ook van beweerd zo hier en daar, maar ik heb nog nooit zo hard moeten werken, dat is in Nederland heel wat relaxter. Mijn vriendin is Spaanse en die komt elke dag om half negen thuis. Nou gaat ze wel pas om 10 uur van huis, dat dan weer wel, maar toch lange dagen, en soms ook op zaterdag. Aantal vrije dagen per jaar minder dan het gemiddelde in Nederland.

La Bailaora | 16-10-11 | 20:20

Kijkend op de klok voel ik mij overigens geroepen maar eens richting keuken te vertrekken. Hoogste tijd!

Vanavond maar eens een lekker Grieks hapje componeren. Kost waarschijnlijk een paar centen maar dan heb je ook niks.

Mocht mijn maag mijn kookkunsten overleven meld ik me weer! Zij die koken gaan groeten u! *Out*

Reinaert | 16-10-11 | 20:16

Een Nederlander is gewoon een natte handoek, ze blijven net zo lang wringen tot de laatste druppel eruit is.

Martijn12345 | 16-10-11 | 20:15

@Bakito | 16-10-11 | 20:06

Mwoehahahaha... De NAVO is onderling zo verdeeld dat ze niet eens meer willen weten waar Griekenland ligt. Laat staan dat ze in dat verband willen weten waar Turkije ligt. Veuls te moeilijk allemaal.

Je zou toch eens een standpunt in moeten nemen hè?

Reinaert | 16-10-11 | 20:14

Mandolienen klinken zacht in Nicosia.......!!!

jadoei | 16-10-11 | 20:08

@Reinaert | 16-10-11 | 19:59
Hopelijk krijgen we bij de bezetting van Griekenland wat meer steun van de Navo.

Bakito | 16-10-11 | 20:06

ik weet wat er mis gaat met nl in de eu. jan-kees de jager houd ervan om van achter genomen te worden. dus die denk dat wij dat ook vinden.

LordNobady | 16-10-11 | 20:03

@La Bailaora | 16-10-11 | 19:58

Snap ik ook wel hoor, maar de Griekse luiheid is nou eenmaal spreekwoordelijk anno tegenwoordig. Of het rendabel is weet ik dus ook niet, en dat maakt inderdaad nogal wat verschil.

Reinaert | 16-10-11 | 20:01

@Bakito | 16-10-11 | 19:55

Bosnië was een ander drama inderdaad. Thom Karremans die daar 'even' een complete enclave cadeau gaf, gewoon in ruil voor een paar borrels en gewoon omdat het kon.

En omdat de rest van de wereld ook niet geïnteresseerd was in het lot van betrokkenen. So much for world peace.

Reinaert | 16-10-11 | 19:59

Reinaert | 16-10-11 | 19:45
Ik weet niet precies hoor, maar dat ligt wel iets ingewikkelder. Normaal hangt het winnen van erts vooral samen met de economische 'kostprijs', en die zou in Griekenland weleens hoog kunnen, ik zeg kunnen, liggen.

Net zoiets als waarom wij geen kolen meer winnen, maar het wel hebben.

La Bailaora | 16-10-11 | 19:58

@Reinaert 19.45
Daarom, domme chinezen maken alles op, de Grieken zijn onbedoeldt de lachende derde door hun luiheid zijn zij straks de laatste met grondstoffen in de aanbieding, kunnen ze ons mooi terug betalen.

Uw Verzekeringsadvis | 16-10-11 | 19:57

@mezelf, alias Vandaahl: ik wil een weddenschap afleggen hier.... binnen 3 jaar Oorlog in Europa...:-)

Vandaahl | 16-10-11 | 19:56

kunnen wij die Grieken geen schepen verkopen?
Wij hebben tenminste nog een liedje om ons in te dekken!
www.youtube.com/watch?v=6cWD7N9yu8I

deraderendraaien | 16-10-11 | 19:55

@Reinaert | 16-10-11 | 19:53
Oh, dat debacle. Nee, ik ben in de war met Bosnië. Excuses.

Bakito | 16-10-11 | 19:55

Kom op... zo moeilijk is het toch niet? Die lui (Grieken) moeten een beetje voorbereid zijn als het Klootjesvolk uit het Noorden hun geld komt terug eisen...... en in het kader van de bevolkings uitroei worden er nu al "noodzakelijke" maatregelen getroffen....:-)Bildenberg wil het zo, aldus gebeure het zo...:-)

Vandaahl | 16-10-11 | 19:55

Ben onderweg naar Amsterdam Occupy....

Nik neem | 16-10-11 | 19:55

Hierbij vraag ik mevrouw Sap even te demonstreren hoe je een stekker ergens uit trekt. Dan kan het echtpaar Merkozy dat met Europa doen. Zo los je dat op. Très bien.

lichtpunt | 16-10-11 | 19:55

Tja jongens, het is u nu toch wel duidelijk dat er eigenlijk helemaal geen betalings-probleem ligt voor wat betreft Europees niveau?

Het gaat er vooral om dat de EFSF wordt geinstalleerd met onbeperkte macht in brussel. En dat er geen betalingsprobleem op Europees niveau ligt, komt omdat de factuur bij u in de bus valt (440 miljard nu in het EFSF fonds).

La Bailaora | 16-10-11 | 19:54

@Bakito | 16-10-11 | 19:47

Ik ben te lui om de details op te zoeken maar er is tijdens de Kosovo-crisis een Servisch vliegveld gebombardeerd met een tweetal clusterbommen. Met kennelijk nogal stevige gevolgen aan de grond.

Ik zal het bij gelegenheid nog eens nazoeken, maar over 't algemeen laat mijn geheugen me niet in de steek.

Reinaert | 16-10-11 | 19:53

Nederland heeft 2 M fregatten te koop dus dat opent een uitgelezen mogelijkheid om eindelijk wat aan de Grieken te verdienen door ze aan Turken te slijten www.denhelderactueel.nl/25/03/2011/amb...

hhmariavanempel | 16-10-11 | 19:52

@NoMinister | 16-10-11 | 19:45
Straks bij Andere Tijden overigens de werkelijke importeurs van moslims, de grootwinkelbedrijven die illegale en goedkope naaiateliers inzetten om hun rechts gegraai te kunnen handhaven.

Bakito | 16-10-11 | 19:51

@NoMinister | 16-10-11 | 19:45

Yup. Hoe meer mensen direct of indirect afhankelijk van de staatsruif zijn hoe machtiger die staat (lees: de regent van dienst) wordt.

Machiavelli weet er van.

Reinaert | 16-10-11 | 19:49

@Reinaert | 16-10-11 | 19:46
Is er bij die deportatie gebombardeerd?

Bakito | 16-10-11 | 19:47

@Bakito | 16-10-11 | 19:43

Ja, dan hoef je niet zo goed te mikken, wel zo handig.

Laatste keer was overigens boven Servië. Geautoriseerd door Wim Kok als ik me niet vergis. Maar dat terzijde.

Reinaert | 16-10-11 | 19:46

Reinaert | 16-10-11 | 19:40

Godverdomme man, kijk eens om je heen, in Nederland.

De zieligheidsindustrie, de problemen die met het vrije verkeer van ingezetenen gepaard gaat en de financiele crisis, allemaal etter waar de EU bacterien heerlijk in gedijen.

Hoe meer ellende, des te meer macht. GEIL. Voor onze elite dan.

NoMinister | 16-10-11 | 19:45

@Uw Verzekeringsadvis | 16-10-11 | 19:39

Grappig dat je het zegt: ook Griekenland beschikt over een aardige voorraad bauxiet. Ze zijn alleen te lui om dat spul uit de grond te halen.

Zie: nl.wikipedia.org/wiki/Bauxiet

De aluhoedjes passen dus ook de Griek wel. Waarvan akte.

Reinaert | 16-10-11 | 19:45

@Reinaert | 16-10-11 | 18:51
Ons leger gebruikt toch vooral clusterbommen?

Bakito | 16-10-11 | 19:43

@NoMinister | 16-10-11 | 19:34

L.J. Brinkhorst? Die heeft wel meer geroepen maar over het algemeen bleek dat gebakken lucht. Al is 'ie natuurlijk *kuch* wel goede *kuch* vriendjes met *kuch* Hare Majesteit *kuch* zelve.

De macht van de EU is middels expansie niet meer te vergroten, alle expansiemogelijkheden die er nog zijn leiden eerder tot een verkleining van diezelfde macht want derderangs staten, waar 'we' er al méér dan genoeg van hebben, Griekenland incluis.

Noorwegen zou een zinvolle toevoeging zijn maar da's een illusie. Noren zijn wel goed maar niet gek. En terecht!

Reinaert | 16-10-11 | 19:40

Kijk, daarom lees ik GS. Dit lees je niet op Nu.nl ofzo.

Dol op Post | 16-10-11 | 19:39

@Reinaert 19.30
FF niet bij stil gestaan, was het maar simpel, beetje voor uit denken is weinige gegeven, wel aan de Amerikanen die beschikken al over enkele stealth schepen, met het oog op de beveiliging van de grondstoffen routes, hebben geen centjes meer om dit project af te ronden, ergo binnenkort zijn we de lul, chinezen hebben centen zat en investeren zwaar in hun defensie beter gezegd agressie.
Noot: ook de alu hoedjes worden in China gemaakt.

Uw Verzekeringsadvis | 16-10-11 | 19:39

Reinaert | 16-10-11 | 19:33

Stiekum verlangen, dat gaat niet goed.

En dan ook nog een tijdje droog staan.

Ok, de Franse miljarden zijn een beter argument, maar deze is wel erg smeuiïg.

NoMinister | 16-10-11 | 19:36

Reinaert | 16-10-11 | 17:46

Nu ja, niet helemaal. Als de EU-macht kan worden vergroot, is alles geoorloofd.

Brinkhorst voorspelde oorlog. Dus...

Helaas is voor de argumenten 'goed', 'solidair' et cetera, geen plaats.

NoMinister | 16-10-11 | 19:34

@NoMinister | 16-10-11 | 19:30

Sarko heeft Bruni. Daar heeft 'ie meer dan genoeg werk aan dus al zou 'ie bi zijn komt daar in de praktijk niet echt veel van terecht wegens uitputting en omstreken.

Nou ja, nu heeft 'ie misschien even de tijd maar da's binnenkort verleden tijd en mag 'ie weer vol aan de bak. Zes maal daags een grote beurt. Ga er maar aan staan!

Reinaert | 16-10-11 | 19:33

Opzicht hebben ze wel gelijk dat de pleuro het voor iedereen beter maakt, dwz, voor 99% van het geld gaat het beter. Het is alleen een beetje jammer dat dat voor een klein deel van de bevolking geld

boy_wulfe | 16-10-11 | 19:31

@Uw Verzekeringsadvis | 16-10-11 | 19:10

Diezelfde Chinezen zijn toch inmiddels al eigenaar van de haven van Piraeus of ben ik abuis? En wie beveiligt diezelfde haven? Juist. Ja.

Het is niet altijd zo simpel als het lijkt. Aluhoedje anyone?

Reinaert | 16-10-11 | 19:30

Kaas de Vies | 16-10-11 | 17:33

Ik denk - nu je het zegt - dat Merkel door een gekwalificeerde meerderheid is genomen.

Op band.

En Sarkozy, dat is even de vraag. Istie bi of zo?

NoMinister | 16-10-11 | 19:30

Goh zeg. Benieuwd of dit wel klopt (itt die tanks)

Rochel | 16-10-11 | 19:20

Van Rossem, beetje naief stukkie.
De chinezen zijn druk bezig de toevoerwegen van hun grondstoffen te beveiligen, ja er komt een grondstoffen oorlog de spleetogen begrijpen dat en wij hebben dus ook beveiliging tegen de chinezen nodig, dus prima deal.

Uw Verzekeringsadvis | 16-10-11 | 19:10

Kunnen wij ze ook niet wat bootjes gaan geven maar dat met donner drin?? Dichtlassen en kijken waar ie uitkomt net als een ballonnetje met een briefje draan...

the Baseball Bats | 16-10-11 | 19:05

toetanchamon
???Spoel ze dan te zijner tijd, hier kunt u wilt...???

hetbozeoog | 16-10-11 | 19:04

@Biff Eagleburger | 16-10-11 | 19:00

"Maar buurman, wat doet u nou?"

Neuh. Zo ben ik niet hoor. Don't worry. Geen Griekse toestanden onder of op de motorkap van m'n buurvrouw.

Daar hebben we wel alternatieve locaties voor, toch?

Reinaert | 16-10-11 | 19:03

@Reinaert | 16-10-11 | 18:54

Ik krijg een soort Flodder deja vu.

Biff Eagleburger | 16-10-11 | 19:00

-weggejorist-

toetanchamon | 16-10-11 | 19:00

En die Merkozy d´r achteraan!

hetbozeoog | 16-10-11 | 18:59

hetbozeoog
alleen als ik het zeg.

Geemp | 16-10-11 | 18:58

-weggejorist-

hetbozeoog | 16-10-11 | 18:57

@LiebeMan | 16-10-11 | 18:52

Jaja. De wrange vruchten van het fenomeen democratie.

Politici die uitsluitend bezig zijn hun eigen zakken - en bij voorkeur ook die van familie, vrienden en bekenden - te vullen en verder dikke pe0p hebben aan 'de burger'. Met zulke 'vrienden' heb je inderdaad geen vijanden meer nodig.

Reinaert | 16-10-11 | 18:56

@Biff Eagleburger | 16-10-11 | 18:47

Neuh. Niet eens. Nog nooit een Franse auto gehad zelfs.

Maar wel een buurvrouw met een Franse bolide die altijd kortgerokt en diep gebukt onder haar motorkap staat te turen wat er nú weer kapodtstuk is.

Vandaar dat ik ondertussen wel het nodige van Franse auto's weet dus. En meer, maar dat is strictly off-topic natuurlijk.

Reinaert | 16-10-11 | 18:54

@Reinaert | 16-10-11 | 18:17
Doe eens niet zo gek. Daar hebben we de veel wijzere politici voor die dat allemaal voor jou beslissen. Handig toch?

LiebeMan | 16-10-11 | 18:52

@Bakito | 16-10-11 | 18:47

Nee joh, dat zijn tactische raketten. Daar doen we niet meer aan, we doen alleen nog aan vrijevalbommen voor onder de F16. Nucleaire artillerie hebben we ook al lang niet meer, al zijn al onze houwitsers toevallig wél geschikt om dergelijke projectielen mee te verschieten maar da's echt toeval natuurlijk.

Niks aan de hand dus. Gewoon een paar bommetjes. Meer niet.

Reinaert | 16-10-11 | 18:51

@Reinaert | 16-10-11 | 18:28

Citroenrijder? ;-)

Biff Eagleburger | 16-10-11 | 18:47

@Reinaert | 16-10-11 | 18:44
Die dingen staan toch altijd schuin omhoog gericht, met op de achtergrond een rode knipperende lamp en een mechanische vrouwenstem die aftelt?

Bakito | 16-10-11 | 18:47

@Bakito | 16-10-11 | 18:43

Neuh, op Volkel staan geen kernkoppen.

Ze liggen er wel, die luie krengen, maar dat terzijde.

Reinaert | 16-10-11 | 18:44

Die hele Europese gedachte is bedoeld om ons, superieure Nederlanders, een loer te draaien.

Staan er nog kernkoppen in Volkel eigenlijk?

Bakito | 16-10-11 | 18:43

Die Franse meuk wil je gewoon niet hebben, de Duitsers zijn iets beter dat wel.

Santac | 16-10-11 | 18:39

@Geemp | 16-10-11 | 18:32

Da's me bekend. Van lieden als Frans Timmermans die hun hele ziel en zaligheid al lang en breed aan Mekka, Dubai en Rabat hebben verkocht krijg ik sowieso al koude rillingen en hardnekkige uitslag. Waardeloze mensen zonder normen en zonder waarden die hun moeder nog zouden verkopen om maar 'mee te mogen doen' met de grote jongens.

Reinaert | 16-10-11 | 18:36

Eerst al raketschild tegen Iran en Perzische Golf vol laten lopen met oorlogstuig. Sancties tegen "iran's nucleaire programma" opvoeren. Militairen terugtrekken uit Irak, zodat ze meteen door kunnen naar Iran. Nu Griekenland bewapenen. Nog even wachten op de trigger (vast iets terroristisch) en er gaat volop met modder gegooid worden.. Met als gevolg een nieuw Iran.. zonder olie;)

emocore | 16-10-11 | 18:34

Reinaert | 16-10-11 | 18:29
Groenlinks/Frans Timmermans scenario.

Geemp | 16-10-11 | 18:32

@Le Roi | 16-10-11 | 18:01
De islamisering in Turkije valt reuze mee; een groot gedeelte is ook Christelijk / Katholiek. En dan nog, wat zou het mij jeuken of ze in dat land moslim, Hindoestaans of gristelijk zijn? Dat hoeft toch niet hier gebezigd te worden? Het zou ons in ieder geval enorm schelen in de portefeuille. Turken zijn over het algemeen harde werkers. 1 + 1 = ...

Le Roi | 16-10-11 | 18:30

peeppeep | 16-10-11 | 18:25 |

Voor de verkiezingen waren er om de dag kamervragen
van Wilders nu nog 1 x per jaar.

Eurotokkie | 16-10-11 | 18:29

@Koninging Beatricks | 16-10-11 | 18:28
Lui=Luie*

Koninging Beatricks | 16-10-11 | 18:29

@Geemp | 16-10-11 | 18:28

Doe eens niet zo eng! Horrorscenario........

Reinaert | 16-10-11 | 18:29

Graaf van Egmont | 16-10-11 | 18:23 | + 0 -

Alleen wordt dat geld NIET door Grieken betaald, die kunnen niet eens de verf voor die boten betalen, maar door de noordelijke staten, met onze spaarpotten, pensioen en belastingen dus. Dat heet scimmen....

zoisut | 16-10-11 | 18:28

Europa lijkt net Nederland.
Lui 'zielige' mensen krijgen alles gratis.

Koninging Beatricks | 16-10-11 | 18:28

Graaf van Egmont| 18:26
Als het aan de Fransen ligt krijgen we er Noord-Afrika voor terug.

Geemp | 16-10-11 | 18:28

@Biff Eagleburger | 16-10-11 | 18:25

Ach, gewoon een kwestie van iedere week alle schroefjes een keer goed aandraaien en het blijft wel werken. Als je geluk hebt.

En roest? Dat hoort erbij. Franse couleur locale. Soit.

Reinaert | 16-10-11 | 18:28

Waarom Griekenland zo dringend behoefte heeft aan wapens? Wat dachten we van een behoorlijke buffer tegen Turkije als het daar mis mocht gaan?

Graaf van Egmont | 16-10-11 | 18:26

Wilders, kamervragen!

peeppeep | 16-10-11 | 18:25

Ik kan niet wachten tot de slagschipkruiser "Demis Roussos" in de vaart wordt genomen, om daarna met een tyfusgang te kelderen. Het blijft een Frans produkt natuurlijk.

Biff Eagleburger | 16-10-11 | 18:25

Is een vrij gebruikelijke gang van zaken. Hoe denkt men, dat de USA na de 2e wereldoorlog aan Europa heeft verdiend? Of dat de Marshall-hulp gratis was??

Graaf van Egmont | 16-10-11 | 18:23

Martijn12345 | 16-10-11 | 18:17 |

De Euro is gebracht met we gaan er allemaal op vooruit,
er zijn zeker mensen die erop vooruit zijn gegaan maar dit zijn mensen met veel geld in kas.

Eurotokkie | 16-10-11 | 18:23

@LiebeMan | 16-10-11 | 18:14

"Wij" wel ja. Maar ik niet. Alleen heb ik geen flikker meer te zeggen in m'n eigen achtertuin, laat staan dat ik nog vrijelijk over m'n eigen portemonnaie kan beschikken. Met dank aan het 'verenigde' Europa.

Solidariteit? Machtig mooi man! Maar mag ik wel even zelf uitmaken met wie ik solidair wens te zijn en met wie niet?

Reinaert | 16-10-11 | 18:17

Dat hele europa met z'n euro is 1 grote flop, de rijke zijn rijker geworden en de mensen met macht zijn machtiger geworden. Dat heet nu moderne slavernij in een nieuw jasje, als ze geld van je willen pakken ze het toch wel. Zijn we ergens tegen dan benoemen ze het op een andere manier en na een jaar duwen ze het alsnog door je strot.

Martijn12345 | 16-10-11 | 18:17

zoisut | 16-10-11 | 18:16 |
Natuurlijk weet hij dat wel, maar hij is dan ook aanhanger van de elite democratie.

bakoenin | 16-10-11 | 18:17

Eurotokkie | 16-10-11 | 18:15
Hangt er vanaf wat het meeste opbrengt.

bakoenin | 16-10-11 | 18:16

Nu is er nog maar 1 iemand die NOG steeds NIET ziet waar de EUSSR voor is opgericht, onze minister van Financien...

zoisut | 16-10-11 | 18:16

bakoenin | 16-10-11 | 18:10 |

Maar dit kan zo veranderen , vandaag zijn ze vrienden morgen de vijand .

Eurotokkie | 16-10-11 | 18:15

@Reinaert | 16-10-11 | 18:06
Maar daar zijn we toch solidair mee?

LiebeMan | 16-10-11 | 18:14

"Dat is inderdaad een Eerste Wereldoorlog-Godwin."

Dit soort dingen leg je alleen even extra uit als je denkt dat je publiek het zelf niet in de gaten heeft...

Ik weet het beter | 16-10-11 | 18:13

Hanxie | 16-10-11 | 18:08
Dat heeft Saudi Arabie nog een graadje erger, en die zijn wel heel erge dikke vriendjes met ons.

bakoenin | 16-10-11 | 18:10

feboburger | 16-10-11 | 18:07 |
Dan zijn die Grieken per direct falliet.

bakoenin | 16-10-11 | 18:09

Le Roi | 16-10-11 | 18:01 Weet je wat de Turken ook hebben dat de Grieken niet hebben? Een heel nare islamitische stuip die altijd ten koste gaat van de ongelovige honden. U en ik bijvoorbeeld.

Hanxie | 16-10-11 | 18:08

En daarom kunt u gerust aan uw demente oma vertellen dat het ten zeerste gerechtvaardigd is dat ze maar 1x per week een schone luier krijgt.
Oma, we weten dat het vervelend is, maar u moet toch beseffen dat het voor het algemeen belang is.

bakoenin | 16-10-11 | 18:08

kunnen wij Beatrix niet cadeau doen ???

feboburger | 16-10-11 | 18:07

@LiebeMan | 16-10-11 | 18:04

Yup. Dan wordt het allemaal heul veul makkelijker. Echt.

Totdat je op een dag wakker wordt omdat er een Griek aan je deur staat die zegt dat je moet opsodemieteren.

Reinaert | 16-10-11 | 18:06

Eurotokkie | 16-10-11 | 18:02 Met een wolkje melk graag. Dan ga ik m'n harnas vast aantrekken.

Hanxie | 16-10-11 | 18:05

Turk Erdogan, zit ie nog in de mouw?

R. Abbit | 16-10-11 | 18:04

Als we gewoon al die achterhaalde nationale regeringen afschaffen en hun bijbehorende macht aan het Europese parlement overdragen wordt alles zo veel makkelijker. Toch?

LiebeMan | 16-10-11 | 18:04

Hanxie | 16-10-11 | 17:56

Dit keer staan de poorten van Wenen open , kopje thee.

Eurotokkie | 16-10-11 | 18:02

En als we het hier toch over Turken hebben... wissel Griekenland toch in godsnaam in voor Turkijke in de Europese Unie. Je kunt van de Turken zeggen wat je wilt, maar dat land heeft het economisch en financieel toch iets beter voor elkaar dan Griekenland. Om nog maar te zwijgen over het arbeidsethos van de een Turk t.o.v. een Griek. Met de Grieken (en binnen een paar jaartjes ook Italië, Spanje en Portugal) schieten we niks op, dat blijkt wel.

Le Roi | 16-10-11 | 18:01

klinkt een beetje als die 50/50-deals van Opel, Toyota etc. waarmee auto's goedkoop lijken en (te) duur zijn.

Geile Markeerstift | 16-10-11 | 18:00

@Hanxie | 16-10-11 | 17:56 | + 0 -
Zou te maken kunnen hebben de ontwikkelingen in Iran?

Kaas de Vies | 16-10-11 | 17:57

Of we worden op groteske wijze openlijk besodemieterd of Merkosie cs vertrouwen de Turk Erdogan voor geen meter meer en bewapenen onze Z.O grens voor die psychopaat het in z'n zieke kop krijgt om maar weer eens naar Wenen op te trekken.

Hanxie | 16-10-11 | 17:56

@laserbrains | 16-10-11 | 17:51

Die 50% haircut hangt al langer boven de markt. Als een zwaard van Damocles. Maar als Bild iets schrijft moet je dat vervolgens niet al te serieus nemen.

Bild is de Duitsche Televaag, maar dan nóg ranziger.

Reinaert | 16-10-11 | 17:55

@laserbrains | 16-10-11 | 17:51 | + 1 -
Nou ja als je dit niet zag aankomen
ik vind 50% nog veel.

Kaas de Vies | 16-10-11 | 17:55

Het gaat nog veel verder : Josef Ackermann, topman van Deutsche Bank, onderhandelt als voorzitter van het Institute of International Finance (IFF) over een vrijwillige afschrijving voor de financiële sector op Griekse schulden van 50 procent. Dat schrijft de krant Bild zondag. (bron ad.nl)

Greet kamervragen NU !!!!!

laserbrains | 16-10-11 | 17:51

Vind het eigenlijk wel leuk. Kunnen ze mooi mee naar Corsica varen en dan een lange neus trekken naar de Turken.

waskuip-admiraal | 16-10-11 | 17:51

@Eurotokkie | 16-10-11 | 17:38
Ik sta nog steeds gebukt om de laatste euro's uit m'n beurs te schrapen.
Maar van dit bericht zakt ook mijn broek af.

knight03 | 16-10-11 | 17:51

@Prof. D.A.H. Vintik | 16-10-11 | 17:49

Da's dan weer wel een steekhoudend argument om wederom een paar miljard te donaneren. "Zwijggeld".

Reinaert | 16-10-11 | 17:51

De grieken hebben groot gelijk dat ze zwaar lenen cq investeren in hun defensie. De kans dat binnen korte tijd landen cq volkeren hun geld zelf komen halen wordt de dag groter. Dan gaan we gewoon wat eilanden of de Acropolis inpikken, of als genoegdoening een aantal griekse maagden.

wiza | 16-10-11 | 17:51

@Kaas de Vies | 16-10-11 | 17:33
Griekenland:"Als jullie ons niet helpen pakt Nana Mouskouri haar zangcarrière weer op."

Prof. D.A.H. Vintik | 16-10-11 | 17:49

@Dr.Thorvaldt | 16-10-11 | 17:44

Als buffer tegen de Turken? Mwah. De Griekse grenzen zijn ook nu al zo lek als een mandje dus moeten we daar nu echt veel van verwachten? Dacht van niet!

Een grootschalig conflict tussen Griekenland en Turkije zie ik in elk geval niet zo snel ontstaan, al zijn er natuurlijk wel de traditionele gevoeligheden zoals Cyprus. Maar die zijn met politieke middelen beter op te lossen dan met militaire.

Reinaert | 16-10-11 | 17:49

Waar gáát dit nog over? Niemand wilt dit, maar toch gebeurt het. Hoezo democratie? Het wanconcept genaamd de Europese unie heeft gefaald; als onze overheden dat nou ook eens zouden toegeven...

Le Roi | 16-10-11 | 17:49

Dus we betalen om DU/Fr banken overeind te houden die teveel hebben uitgeleend. We betalen voor de Finnen hun bankgarantie. We betalen voor de US tanks, 1.2 miljard voor FR schepen?
Nu uit die fukking euro!

funkyd | 16-10-11 | 17:47

Schietboten voor Mikos om die Turken buiten de EU te houden, logisch toch

Tobi | 16-10-11 | 17:47

@Kaas de Vies | 16-10-11 | 17:40

De Griekse economie is inderdaad niet echt relevant maar leunt wel zwaar op vreemd kapitaal dat in het verleden is aangetrokken. En dat vreemde (lees: Franse en Duitse) kapitaal moet natuurlijk op de één of andere manier beschermd worden. Dáárom mogen wij met z'n allen meebetalen aan deze Griekse tragedie.

Het gaat Merkel en Sarkozy echt niet om de Griekse belangen of het welzijn van de Griekse burger maar gewoon om het overleven van de eigen D/F banken. Zou Griekenland niet zo veel buitenlandse schulden hebben uitstaan dan had het allang naar de verdoemmenis gemogen.

Bevolking incluis. Eigenbelang gaat vóór.

Reinaert | 16-10-11 | 17:46

Kaas de Vies | 16-10-11 | 17:33
Geschiedenis, Griekenland als buffer, krijgshaftig volk, kan nog wel eens van pas komen.

Dr.Thorvaldt | 16-10-11 | 17:44

You stupid woman.

Sheik Yerbouti | 16-10-11 | 17:43

@Eurotokkie | 16-10-11 | 17:41 | + 0 -
Geef ze een paraplu.

Kaas de Vies | 16-10-11 | 17:42

Korreltje Zout | 16-10-11 | 17:38

Je moet je toch kunnen verdedigen tegen al dat geld wat uit de lucht komt vallen..

Eurotokkie | 16-10-11 | 17:41

@Reinaert | 16-10-11 | 17:37 | + 0 -
Die ecomomie is 0,0 waard en waarom wordt er zo om gevochten en waarom trekt het heel europa om?

Het is gewoon bizar.

Nu staan ze wel op het dorpsplein in Amsterdam te roepen van 99% en 1 %
Nou moet je eens kijken, Griekenland = 1% van Europa, waarom gaan ze niet allemaal daar naartoe?

Kaas de Vies | 16-10-11 | 17:40

knight03 | 16-10-11 | 17:37

Ik zou zeggen ga alvast voorover staan .

Eurotokkie | 16-10-11 | 17:38

Ja, laten we dat luie Griekse tuigh ook nog eens gaan bewapen, voordat we ze de EU uit flikkeren.

Korreltje Zout | 16-10-11 | 17:38

@Kaas de Vies | 16-10-11 | 17:33

Naaqtfeauteaux van Angela Merkel? Ik vermoed niet dat daar erg veel vraag naar is. Bandopnames van Sarkozy die stiekem Deutsche Schlagermusik zingt? Kan me ook niet voorstellen dat behalve de Franse oppositie daar iemand interesse voor heeft.

Het gaat dus gewoon om de olijven, feta en Ouzo. En om het veiligstellen van de reeds in Souflakistan geïnvesteerde Duitse en Franse miljarden.

Reinaert | 16-10-11 | 17:37

Als ze die schepen nu eens gebruiken om de vluchtelingenstroom tegen te houden dan vind ik het best wel OK

likmegaties | 16-10-11 | 17:37

Die Grieken lachen zich de ballen uit hun knoflookbroekjes.

Parsons | 16-10-11 | 17:37

En wederom worden we dus genaaid terwijl JanKees zich ondertussen laat naaien door zijn vriendje.

knight03 | 16-10-11 | 17:37

Leuk gebaar ,een soort relatiegeschenk .

Eurotokkie | 16-10-11 | 17:36

Dus nu gaan Landen zich ook al met die Wehkamp streken (koop nu betaal over 5) bezig houden.

Nu weet ik zeker dat het niet meer goed komt met Europa.

irriducibili79 | 16-10-11 | 17:33

Ze krijgen wel meer cadeau.

Dit zet mij aan het denken. Welke "leverage" heeft Griekenland toch op Duitsland en Frankrijk?
En dan niet die banken dat is broekzak vestzak.
Naaktfoto's? Bandopnames?
Waarom komen die Grieken overal mee weg, en moeten wij alles met een glimlach pikken?

Kaas de Vies | 16-10-11 | 17:33

En allemaal maar schelden op die linkse occupy hippies. Nog een paar miljard naar Griekenland sturen? Vliegtuigen hebben ze nog niet geloof ik.

dzjebe | 16-10-11 | 17:32

Als het nou nog eens iets is dat een land als griekenland kan gebruiken ... maar wapentuig ???

Buutendieker | 16-10-11 | 17:32

Slim! Rente, dat leidt altijd tot mooie dingen.

Pasta-saus | 16-10-11 | 17:32

waarom hebben ze dat spul eigenlijk nodig? komen ze hierheen met die boten als we dadelijk niks meer kunnen geven of zo?

sufkut | 16-10-11 | 17:32

Hoogste tijd dat Nederland ook een duit in het zakje doet.

We schenken Hans Hillen. Absolute win-win situatie.

Reinaert | 16-10-11 | 17:32

Het word met de dag gekker. Las van de week ook al ergens dat de Grieken een heel arsenaal van 400 Amerikaanse tanks t.w.v. 1,3 miljard dollar op de pof wil kopen. Het lijkt wel de eerste beste bananenrepubliek in Afrika, de heersers daar kopen ook wapens van ontwikkelingshulp.

PietGeniet | 16-10-11 | 17:31

De Europese eensgezindheid is dus weer ver te zoeken, als vanouds....

sapjes | 16-10-11 | 17:30

WTF!! Zijn ze in Griekenland nu helemaal gek geworden?

sapjes | 16-10-11 | 17:29

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland