Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bonuskijktip: Agenten zijn angsthazen

mammaaaaaa.jpg Nog een TV-tip wegens schokkend onderwerp in Nieuwsuur. Blijkt dat de vandaag gelanceerde campagne 'Pak de overvaller. Pak je mobiel' de eerste officiële stap is richting het uitbesteden van politiewerk aan de burger. Reden: de pliesie durft niet meer. "Een kwart van de politieagenten grijpt bij risicovolle situaties niet in. Ze zijn te slecht getraind, bang voor grof geweld of er is te weinig ondersteuning ter plaatse." Dat staat in een rapport van de Nederlandse Politieacademie. Voor de goede orde: het ligt dus niet aan de agenten zelf. Die willen heus wel. Het probleem zit hoger op de ladder: "Politieagenten voelen zich niet gesteund door de leiding van de politie, door het gezag en door de politiek", aldus een politiebondwoordvoerder vanachter een scharnierende boekenkast. Tsja. Dat krijg je in een übernaïef land dat politiemensen naar oorlogswoestijnen stuurt om agenten te leren hoe je níet moet schieten. In eigen land zorgen bezuinigen, bagatelliseren, kostenbesparen, probleemontkennen, daadkrachtfalen en meer termen die onder De Wet van de Remmende Bureaucratie vallen er voor dat onze complete politiemacht langzaam afglijdt richting totale angst & incompetentie. Nu bij Nieuwsuur. Daarna auto binnen zetten, planken voor de ramen spijkeren en in kleermakerszit met shotgun op schoot nachtwaken in uw huis/winkel/bedrijf. Want als Crimineel Nederland door krijgt dat de politie poepbang en bibberend in een hoekje zit te snotteren, kunnen we nog vóór middernacht een Hollandse versie van de UK Riots verwachten. Houd moed, landgenoten, tot zonsopkomst om 07:57 uur.

Reaguursels

Inloggen

ik laat me geen lafaard noemen door wat van die internethelden, loop eens een dagje mee in 010 zuid, als je durft althans... Hopeloze wout-bashing topic

G.E. Neuzel | 13-10-11 | 17:47

JPRe | 11-10-11 | 07:42 | + 0 -
Naar mijn mening heeft de Politie in de sector agenten, helemaal geen personeel nodig van hoog niveau qua scholing. Hetgeen wat belangrijker is, is dat er een minder streng reglement komt waarin agenten harder kunnen en mogen optreden. Daarbij heb je agenten nodig met een goede dosis zelfvertrouwen en doorzettingsvermogen. Daar hoef je geen VWO voor het hebben.

bartjeb1989 | 11-10-11 | 19:49

Uiteindelijk komt het puur door de problemen die de agent dagelijks voorgeschoteld krijgt. De maatschappij word steeds agressiever en asocialer. Echter blijft het reglement van het "optreden" als agent hetzelfde, en word dit niet in een gemoderniseerd jasje gestoken.
Een agent die tegenwoordig over straat loopt, mag de klappen wel vangen, maar mag ze niet uitdelen. Zodra hij of zei dit wel doet, barst de hel los, wat oom agent heeft terug geslagen. Zodra agenten met het leven worden bedreigt, en ze een schot lossen, word er 50 man technische recherche en andere onderzoeksinstanties op het geval gezet.
Een agent zal niet zomaar slaan, en een agent zal al helemaal niet zomaar schieten.
Uiteindelijk komt de dagelijkse agent na ingrijpen met een torenhoog aantal papieren te zitten, die hij binnen ongeveer drie werkdagen in moet vullen. Dan hebben we het nog niet over de talloze ondervragingen die hij/zei moet ondergaan.
Dan zou ik persoonlijk ook niet ingrijpen, wetende dat ik voor dat kudtsalaris weer een teringzooi aan formulieren en ondervragingen voorgeschoteld ga krijgen.

bartjeb1989 | 11-10-11 | 19:39

Hoezo durft de politie niet op te treden? Ze zijn gewapend en horen gezag uit te stralen. Maar ochwee als een agent weer een wapen trekt, dan mag hij zich gaan verklaren bij de rechtbang, en uiteraard gaat de aanklager er met een zak centjes vandoor.

Jasperthewhite | 11-10-11 | 19:05

Tjaa wie wil daar nou werken want het gros van de bevolking kotst je uit

de dronken piraat | 11-10-11 | 17:12

Ik laat ze mooi lopen

quickshare | 11-10-11 | 13:10

@Hölzenbein | 11-10-11 | 00:33
Haha! Het is echt waar! Ik dacht dat Art een beetje liep te dollen, maar je kunt echt niet begrijpend lezen! Rammstein valt jou bij en zegt LLL over smdyasc, en jij denkt dat het aan jou gericht is.

OMG!

Joost Maghetweten | 11-10-11 | 13:04

synchronicity | 11-10-11 | 08:22 |
Hoe reageer je eigenlijk als je door een crimineel wordt belaagd en de politie moet te hulp komen?
De rode draad is hier natuurlijk het beleid en de hoge heren van de politie. Dit zijn weer de faalhazen die wegduiken achter hun bureau's, en niet achter hun manschappen staan als er stront aan de knikker is. De gewone agent die wil optreden, en dat willen ze, mag dit dus niet omdat de wet in Nederland op hand is van de dader.

lanexxx | 11-10-11 | 11:19

Met dank aan de linkse ondermijning van gezag. Leg het even uit aan Martijn van Dam (PvdA), die snapt nog altijd niet wat links fout doet.

lekker wijf | 11-10-11 | 10:42

Hufter | 11-10-11 | 09:08
Daar verbaas ik mij ook al een tijdje over. Gaan ze zeker in de berm liggen met een flitsapparaat?

gozahtje | 11-10-11 | 10:30

Ik wil mezelf kunnen verdedigen. Ik wil een wapen. En ik wil dat alle brave burgers om mij heen ook een wapen hebben, zodat niemand meer snel doorloopt als er weer eens iemand in elkaar geslagen wordt.

frenkelfrank69 | 11-10-11 | 10:29

1312.

Siem_de_wit | 11-10-11 | 09:46

Lafheid zit Nederlandse mannen helaas in het bloed.

caspert79 | 11-10-11 | 09:44

ongediplomeerde betweterige homooooo's zijn het. Dat je werkleven bij de politie ligt is onbegrijpelijk. Bepaald slag mens, de cijfers dienen ieder jaar weer gemanipuleerd te worden voor een beter resultaat terwijl diezelfde bromsnor maar al te goed weet dat hij wederom een jaar zijn imago heeft zien zakken tot een absoluut dieptepunt. Resultaten behaald, prachtwijk, kansenwijk, flitscontroles melkkoe, strandrellen etc. De NL-er heeft kak aan de politie met hun belerende toon.

Rest In Privacy | 11-10-11 | 09:11

En die gaan dus in Kunduz vertellen hoe het moet...

Hufter | 11-10-11 | 09:08

ZDEV | 11-10-11 | 08:55 |
Daar heb je een punt met name het laatst genoemde systeemgericht, mensen blijven in veilige kadertjes zitten en steken zelden de nek uit!

praatjepoepofzo | 11-10-11 | 08:59

En daar moest men doormiddel van een duur onderzoek achter komen? Had ik ze ook wel kunnen vertellen. Ze moeten kiezen tussen veilig flitsen of boeven vangen is de keuze makkelijk gemaakt.

gozahtje | 11-10-11 | 08:58

Het komt door de feminisering van de samenleving. Mietjes en regeltjes en systeemgericht ipv oplossingsgericht.

ZDEV | 11-10-11 | 08:55

Jan Gordelroos | 11-10-11 | 08:41 |
Dat mag wel zo zijn, maar niemand zegt dat je politieagent moet worden!!!!! Daar heeft men toch zelf voor gekozen! En zoals met alles je kiest ergens voor en dan doe je je best om er iets van te maken zo goed als dat je dat kan, ongeacht salaris. Probleem is gewoon dat de overheid het handhaven van verkeersovertredingen belangrijker vind want dat kost geen geld dat brengt geld op! Daar gaat het fout i.p.v. leren schieten kan men wel heel goed leren schieten met een lasergun

praatjepoepofzo | 11-10-11 | 08:50

Niks nieuws. Hun bazen zijn er mede de oorzaak van dat het respect voor de politie totaal is verdwenen. Die leven nog in het tijdperk dat alles op te lossen was met theedrinken en pamperen. De politiemanangers, advocaten en linkse rechters zijn de oorzaak dat een politieagent zich eerst 10 x bedenkt voor hij ingrijpt. Tevens zitten de goede agenten nog opgescheept met collega's die niet op kwaliteit maar met het guusje ter horst kenmerk zijn aangenomen, want het korps moet een afspiegeling zijn van onze maatschappij.
Dan ben je geen angsthaas maar een realist.

Therapietje | 11-10-11 | 08:42

Voor 2100 bruto in de maand laat ik me ook niet afknallen door een gore allochtoonse crimineel.

Jan Gordelroos | 11-10-11 | 08:41

Dit is geen nieuws.
In geval van geweld tegen mij of mijn gezinsleden bel ik al jaaaaren geen pliessie meer: Die mogen, durven toch niets.
-
Gewoon zelf oplossen.

Ahasveros | 11-10-11 | 08:27

Fantastische ontwikkeling!Agenten zijn natuurlijk al dubieuze types die omwille van hun brood bereid zijn om iemand neer te schieten en die de overheid in staat stellen om ons het mes op de keel te zetten om meer dan de helft van ons inkomen af te romen. Anyway, hoe meer macht bij de burger en hoe minder bij de oveerheid hoe beter...

synchronicity | 11-10-11 | 08:22

Fantastische ontwikkeling!Agenten zijn natuurlijk al dubieuze types die omwille van hun brood bereid zijn om iemand neer te schieten en die de overheid in staat stellen om ons het mes op de keel te zetten om meer dan de helft van ons inkomen af te romen. Anyway, hoe meer macht bij de burger en hoe minder bij de oveerheid hoe beter...

synchronicity | 11-10-11 | 08:22

8.13 uur.
*Bergt geweer teleurgesteld op*

Regelbaut | 11-10-11 | 08:13

nee hoor....
ligt nietaan de agenten.
lage cijfers?
ligt niet aan de leerlingen
failliete bank?
ligt niet aan de bankmedewerkers met hun ueberdure cao.
angsthaven bij de politie?
ligt niet aan de agenten.
---
wat vragen de agenten?
betere opleiding.
dus niet: beter selecteren. Nee, bange mensen moeten ook politieagent kunnen worden, als ze maar goede trainers hebben.
-
blame it on the trainer.
tuurlijk

2emeREP | 11-10-11 | 08:07

@ zeg maar jansen | 10-10-11 | 23:44
Niet de gehele uitzending van Wegmisbruikers gezien maar wel dat ze die mevrouw aanhielden in een cabrio waar een plastic zakje uitwaaide en waarvoor ze een belachelijke prent kreeg van 70 euro.
Dit zijn dezelfde laffe dienstknuppels die uitermate beleefd zijn als ze een grote bek krijgen van een allochtoon die vervolgens met een waarschuwing door mag rijden na een grove verkeersovertreding.

Geheimrat Schultz | 11-10-11 | 08:04

@Herr-Flick 2.0 | 11-10-11 | 07:56
Lees het stukje nog eens.

Che_cuevara | 11-10-11 | 08:02

Wat Tendentieus geschreven weer,
Ruim 4400 agenten werd gevraagd naar hun ervaringen. Uit het onderzoek blijkt ook dat agenten geweld uit de weg gaan omdat ze te weinig rugdekking van hun chefs krijgen.
Dan ligt het probleem bij de leidinggevenden dacht ik dan he ?

Herr-Flick 2.0 | 11-10-11 | 07:56

Luitjes tot laters, OUT!

Sjeng de helle | 11-10-11 | 07:50

@JPRe | 11-10-11 | 07:42
In België moet je zelfs tot 10 kunnen tellen.

Che_cuevara | 11-10-11 | 07:46

@Sjeng de helle | 11-10-11 | 07:32
Met een goeie boorhamer krijg je die plaat wel gesloopt.

Moet hij wel op maximaal vermogen draaien.

Che_cuevara | 11-10-11 | 07:45

Mischien moeten we iets beter naar onze ooster buren kijken. Het stelletje politie agent in Nederland bestaat bijna alleen uit sukkels. Ik heb gehoord dat er ook eigelijk weinig op het bureau gebeurd en dat het gemiddelde opleidings niveau ook niet echt hoog is. In Duitland ben je verplicht om een Arbitur the hebben (vwo diploma )om bij de politie te werken en dan word nog 75% geweigerd omdat het niveau niet hoog genoeg is.

JPRe | 11-10-11 | 07:42

Che_cuevara | 11-10-11 | 07:22
Dat heb je goed!
De afgelopen 40 jaar is het zand in de tandwielen zo vast komen te zitten dat eerst de hele barrel in de soep moet draaien.
En zelfs dan is de plaat voor de kop zo dik dat er uitsluitend excuses worden geleuterd om maar niet te hoeven in te grijpen.

Sjeng de helle | 11-10-11 | 07:32

@Sjeng de helle | 11-10-11 | 06:58
En dat wordt nog een hele klus.
Die top gaat niet zo maar weg, de lijm is veel te sterk.

Che_cuevara | 11-10-11 | 07:22

Chiant | 11-10-11 | 06:51
Mogge,
Zullen toch eerst de Politiek benoemde figuren van het podium moeten verdwijnen die daar nu aan de leiding staan.
Dan zal de bezem door de ingesleten schijtmenthalitieit moeten worden gehaald van de afgelopen 40 jaar en dan kan de nieuwe werving en training beginnen.

Sjeng de helle | 11-10-11 | 06:58

Che_cuevara | 11-10-11 | 06:51
Dat gaat ook weer niet, die hebben het zo moeilijk dat ze van ellende hun 400 A1 tanks hebben moeten afbestellen die ze zo graag hadden.

Sjeng de helle | 11-10-11 | 06:53

Sjeng de helle | 11-10-11 | 06:47
Klojo, het waren 150.000 boetes met een gemiddelde van € 50,- dus € 7.500.000,-
eerst koffie!

Sjeng de helle | 11-10-11 | 06:52

De-escalerend optreden anno 2011 gaat weer met de lange lat. Oeverloos lullen en theedrinken met criminelen faalt en optreden als verlengstuk van de fiscus zet de kit al helemaal te kakken.
Dat willen de dienders zelf ook helegaar niet meer en zij wensen gesteund te worden door hun politie- en politieke leiding. Die laatste lijkt er steeds meer te komen, nu die eerste nog.

Chiant | 11-10-11 | 06:51

@Sjeng de helle | 11-10-11 | 06:47
Dat is dan het probleem van Jan Kees.
Gaat hij het maar bij de Grieken halen, die hebben genoeg.

Che_cuevara | 11-10-11 | 06:51

Che_cuevara | 11-10-11 | 06:41
Dat kan niet, dan heeft Jan Kees een probleem erbij.
Alleen de A2 tussen Utrecht en Amsterdam is al goed voor ruim € 750.000.000,- aan boetes per jaar.

Sjeng de helle | 11-10-11 | 06:47

Wat zou de politie nu doen als al die automobilisten die bekeurd worden ook eens agressief worden.
Durven ze dan ook geen bonnen meer uit te schrijven.

*ik zeg, doen*

Che_cuevara | 11-10-11 | 06:41

@Sjeng de helle | 11-10-11 | 06:11
Mogge Sjeng,

Waren die er nog maar.
Hoe die tante er op komt is mij een raadsel.
Maar da's de hele politiek ook.

Che_cuevara | 11-10-11 | 06:38

De top bestaat voor het grootste gedeelte uit leden van de PVDA,dus wat kan je anders verwachten.Die lui er uit schoppen, en nieuwe bezems neerzetten,die vegen het schoonst.

fleurtje | 11-10-11 | 06:37

Tjah politie,waar ze voor nodig zijn doen ze niet,beschermen van burgers en het oppakken van criminelen.Maar nee bonnen uitschrijven is velen malen makkelijker.Koos Spee weet er alles van.

Theetokkie | 11-10-11 | 06:20

Che_cuevara | 11-10-11 | 05:53
Mogge Che,
Die is weggepest door de maakbare samenlevingsidiologen.

Sjeng de helle | 11-10-11 | 06:18

Mogguh @ All,
Het is de man in blauw niet die faalt, het zijn de kneuzen die voor hem/haar moeten opkomen.

(de leiding) die hem/haar totaal onzeker maken.
Gisteren die PvdA Tante horen kletsen bij Nieuwsuur, wat een gotspe, het was o.a. die club ie takken van sport heeft weggesaneerd bij de Politie( P.I.D, Vreemdelingen Politie, ZedenPolitie, veldPolitie etc.) het was allemaal zo fascistisch, waar hebben we het over.

Sjeng de helle | 11-10-11 | 06:11

Mogge @all,

Waar is goeie ouwe bromsnor gebleven?

Che_cuevara | 11-10-11 | 05:53

Dear The_One48,

You finished the tournament in 1st place. A USD 361.14 award has been credited to your Real Money account.
Weer verdiend voor vandaag, wat politie betreft, het zal je baan maar zijn.( ben het ooit geweest)

TheOne48 | 11-10-11 | 04:26

Dit is al veel langer aanwezig.
De wapenhandel is ook echt booming business.
Ga maar eens na wat er bij de lokale dump wordt verkocht, en wat mensen thuis hebben en op straat aan "wapens".
De overheid en de politie laat je geen keuze in dit knurftenland.

insemismeer | 11-10-11 | 03:21

DANNY3960 | 11-10-11 | 03:12

Everything OK, down in Spain?

The rain (if any) falls mainly on the plain?

t.e. stikel | 11-10-11 | 03:19

DANNY3960 | 11-10-11 | 03:12

Everything OK, down in Spain?

The rain (if any) falls mainly on the plain?

t.e. stikel | 11-10-11 | 03:18

Dit is al veel langer aanwezig.
De wapenhandel is ook echt booming business.
Ga maar eens na wat er bij de lokale dump wordt verkocht, en wat mensen thuis hebben en op straat aan "wapens".
De overheid en de politie laat je geen keuze in dit knurftenland.

insemismeer | 11-10-11 | 03:18

DANNY3960 | 11-10-11 | 03:12

A OK in Spain?

t.e. stikel | 11-10-11 | 03:14

test blabla

DANNY3960 | 11-10-11 | 03:12

test blabla

DANNY3960 | 11-10-11 | 03:12

De politie heeft ook een enorme deuk in het ego opgelopen dankzij het linkse beleid de laatste decennia.. Laten we dat niet vergeten.
Zelfs al ben je dronken en een idioot,dan nog hoort er ergens een belletje te rinkelen wanneer je de mannen *kuch ook vrouwen* in blauw ziet,en te kalmeren.

de grote Anti | 11-10-11 | 03:06

@Anders nog? | 11-10-11 | 02:57
Ik durf het bijna niet te zeggen,maar zou jij je leven wagen om een stel dronken idioten uit elkaar te halen?
Voor een salaris van een glazenwasser?

de grote Anti | 11-10-11 | 03:02

Is toch helemaal niets nieuws aan de hand? De smeris heeft altijd uit provinciale lafbekjes bestaan. Dertig jaar terug al stonden ze in het weekend opvallend onopvallend met een dienstauto voor de kroeg te posten. Maar als het matten was en ze werden gebeld of ze zagen iemand door het raam naar buiten vliegen, wisten ze niet hoe snel ze de auto moesten starten om een blokje om te gaan. Uurtje later kwamen ze kijken of het veilig genoeg was om weer de flinke jongen uit te hangen.

En dan snapten ze ook nog niet dat hun dienstauto werd gebruikt om de blaas tegen te legen. Het waarom kon je ook niet uitleggen, want ze durfden er niet uit te stappen.

Anders nog? | 11-10-11 | 02:57

@Ommezwaai | 11-10-11 | 00:32
Nee eerder zoiets..
www.3riversarchery.com/VariableKit.asp...

Maar bogen zijn onhandig in urban situaties.
Daarom heb ik uiteraard altijd een goed mes en een telefoon.Oja,en een proppenschieter die op 50 meter door een pan schiet.

de grote Anti | 11-10-11 | 02:51

Als ze nou eens moordende overvallers opsporen ,ipv achter een boom met een lasergun ,krijgen ze wat meer waardering.

Amsterdam Hustler | 11-10-11 | 02:04

necrosis | 11-10-11 | 01:42 |
En kut ik hoop niet dat ik ergenz iets verkeerds gepelt heb, alvast. & Mein excuzes.
met vriendlieke groet ikkemus.

endofdays | 11-10-11 | 02:02

Als ik zie hoe ze soms massaal belaagd worden door hersenloos tuig,terwijl ze geen klap uit kunnen delen zonder vervolgd te worden.... kan ik me voorstellen dat ze liever de andere kant oplopen.

Schietmijmaarlek | 11-10-11 | 01:55

necrosis | 11-10-11 | 01:42
Je bedoeld hoe ons ooit goedwerkende politieapparaat gesloopt is door stropdasjes in den haag?

endofdays | 11-10-11 | 01:50

Raazaba | 11-10-11 | 01:29


Zie DANNY3960 | 11-10-11 | 01:28


Toevallig werd ik deze middag gebeld door de tuinman dat er ingebroken was in een woning waar ik de "keyholder" ben. 1 telefoontje naar de Guardia Civil en ze waren er binnen 10 minuten...2 autos 4 man. In Nederland heb ik begrepen dat men aangifte doet op afspraak .

DANNY3960 | 11-10-11 | 01:49

Raazaba | 11-10-11 | 01:29


Zie DANNY3960 | 11-10-11 | 01:28


Toevallig werd ik deze middag gebeld door de tuinman dat er ingebroken was in een woning waar ik de "keyholder" ben. 1 telefoontje naar de Guardia Civil en ze waren er binnen 10 minuten...2 autos 4 man. In Nederland heb ik begrepen dat men aangifte doet op afspraak .

DANNY3960 | 11-10-11 | 01:49

@Raazaba

Ik heb al eerder gezegd dat ze de voorkeur moeten laten uitgaan bij de selectie van bomen van kerels en beren van vrouwen. Minimumlengte 1.70. Dat is een betere uitstraling dan blauwe tuinkabouters.
Vroeger kon je alleen agent worden als je lang was.

strikdewepstroper01 | 11-10-11 | 01:47

necrosis | 11-10-11 | 01:42
Wat wil je uitgelegd hebben necro?

endofdays | 11-10-11 | 01:47

@endofdays | 11-10-11 | 01:36
Hopelijk is je uitleg beter dan je spelling.

necrosis | 11-10-11 | 01:42

necrosis | 11-10-11 | 01:33
Ik niet maar jij wel zo te zien.

endofdays | 11-10-11 | 01:36

@endofdays | 11-10-11 | 01:30
InHolland leerling?

necrosis | 11-10-11 | 01:33

Ohh de politiek wilt graag agenten ala USA model de u bij het minste of geringste kapot meppen.
lijkt me het enigste doel van het politie bashen van de laats tijd.
Ff nadenken mensen wie heeft van ons goedwerkende politie apparaat ook al weer gesloopt?

endofdays | 11-10-11 | 01:30

Falend aanname beleid daar begint het al mee.
Je kunt niet verwachten van twee jonge meiden van rond de 165 groot dat ze een aantal negers gaan aanhouden van 200 groot.
Als ik agent zou zijn en ik had een buddy miep van 165 zou ik ook mijn nek niet elke keer uitsteken.
Maar goed diversiteit bla bla bla

Bureaucratie.

Je kunt niet verwachten dat een agent veel gaat aanhouden als hij de rest van de dag op kantoor mag gaan zitten om het papierwerk in orde te maken. Bij geweld zal dit twee of drie dagen zijn.
Maar goed verantwoording administratie bla bla bla

Salaris.

Je kunt niet verwachten dat een agent zijn nek uit gaat steken als een piet snot beveiliger meer verdient per maand als hem.
Maar goed geen idee waarom ze zo weinig verdienen. haha

Bazen en politiek
Elke keer als er een agent geweld gebruikt dan krijgt hij heel wollen onderbroek dragend Nederland over zich heen die drama gaat maken. Zou zelf die drama ook kunnen missen als kiespijn. Maar goed thee drinken en bla bla bla

Kortom: Neem meer agenten aan. Geef ze meer salaris.
Stop met het aannemen van zoveel mietjes en vrouwen.
gooi die papierwinkel de prullenbak in.
Ontsla alle rechters, neem nieuwe aan en gooi die leegstaande gevangenissen vol.

Raazaba | 11-10-11 | 01:29

WirMachenMusik | 11-10-11 | 01:16 | + 0 -
Het is even doorzetten, maar dan heb je ook iets. Gebeurt er iets interessants, dan lees je het hier wel.

Rammstein | 11-10-11 | 01:21

Rammstein | 11-10-11 | 00:48
Ik zag dat Leers erbij zat en wilde even checken of mijn verwachtingen over de behandeling die hij zou krijgen, klopten.
Voor de rest heb je volkomen gelijk.

WirMachenMusik | 11-10-11 | 01:16

En dit is nieuws?

Heb het een keer meegemaakt dat ik een vechtpartijtje had midden op een druk uitgaansgebied en terwijl ik iemand op z'n bek timmerde terwijl een ander mij onderuit schopt zag ik in de verte een politieauto om de hoek staan met de lichten aan.

Pas toen wij wegliepen kwamen ze er aan.

lijpeeijpe | 11-10-11 | 01:10

*De politie is een waardeloos product*.
Aldus Pim Fortuyn, een paar maanden voor hij vermoord werd, in een interview met Bas Paternotte, naar aanleiding van het gebrek aan bescherming dat hij kreeg.

Lewis Lewinsky | 11-10-11 | 01:10

De politie doet niets.
Justitie doet niets.
De politiek doet niets.
En zo gaat Nederland naar de kloten.

Lewis Lewinsky | 11-10-11 | 01:08

Ommezwaai | 11-10-11 | 01:04 | + 0 -
Ja, ik ga me ook maar weer eens in slaap huilen.
Veilige nacht @ all.

Rammstein | 11-10-11 | 01:07

Nou, ik ga maar eens dromen van een carrière als fietsenboer nadat ik de biggetjes in de achtertuin heb gevoerd.

HJdeT | 11-10-11 | 01:06

Maar ik duik erin..
Terusten allen.

Ommezwaai | 11-10-11 | 01:04

Rammstein | 11-10-11 | 01:01
Tja, daar heeft u een punt..
Maar als ik mij aan de limieten hou qua snelheid, is er geen vuiltje aan de lucht. Hooguit aan het asfalt.

Ommezwaai | 11-10-11 | 01:03

neemjemoederindemali | 11-10-11 | 00:53 | + 0 -
Aha.

Ommezwaai | 11-10-11 | 00:57 | + 0 -
Dat is terug te leiden naar uw bolide. Dan zijn die biggetjes een beter idee.

Rammstein | 11-10-11 | 01:01

"Want als Crimineel Nederland door krijgt dat de politie poepbang en bibberend in een hoekje zit te snotteren... " - Crimineel Nederland weet dat al heel lang.

Boyo | 11-10-11 | 00:59

HJdeT | 11-10-11 | 00:54
Ik heb dan welliswaar geen trekhaak achter de auto, maar wel een sleepoog.
Ik moet alleen mijn rijstijl in de bochten nog wat bij gaan schaven.
Ben benieuwd bij welke hectometerpaal op de A6 er niets meer aan de sleepkabel hangt...

Ommezwaai | 11-10-11 | 00:57

@HJdeT | 11-10-11 | 00:42

Nope, gewoon een dyslectische fietsenboer

neemjemoederindemali | 11-10-11 | 00:54

Ommezwaai | 11-10-11 | 00:49 |
Ik denk dat er toch allerlei kritische vragen gesteld gaan worden als men een inbreker aan uw deurpost genageld treft. Tenzij u bedreven bent in het ongezien wegwerken van dergelijke lieden, bv in partjes aan varkentjes bij de kinderboerderij.

HJdeT | 11-10-11 | 00:54

@Rammstein | 11-10-11 | 00:40

1500/2000 fietsen particulier per week verkopen middels 100/150k reclame

neemjemoederindemali | 11-10-11 | 00:53

...... maar een klauwhamer naast je bed, doet ook wonderen.

Rammstein | 11-10-11 | 00:53


De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.

_- ViXXeN -_ | 11-10-11 | 00:53


De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.

_- ViXXeN -_ | 11-10-11 | 00:53

-weggejorist-

Grimbek | 11-10-11 | 00:51

HJdeT | 11-10-11 | 00:49 | + 0 -
Oefening baart kunst

Rammstein | 11-10-11 | 00:50

HJdeT | 11-10-11 | 00:45
Dat propageer ik dan ook niet.
Een knappe compound kruisboog is afdoende en is zeer goed te transporteren.
Zo'n pijl vliegt al snel een slordige 100 meter per seconde.
Is ruimschoots voldoende om door een knappe hardhouten deur te geraken. Stel je eens voor......

Ommezwaai | 11-10-11 | 00:49

Rammstein | 11-10-11 | 00:46 |
Echt compact en wendbaar lijkt met dit soort schiettuig niet.

HJdeT | 11-10-11 | 00:49

WirMachenMusik | 11-10-11 | 00:45 | + 0 -
Ik blijf het adviseren: stop met kijken naar die show. Echt.
Je wordt er een stukje gelukkiger van.

Rammstein | 11-10-11 | 00:48

Ze durven nog wel u en mij te bekeuren omdat er geld in het belastinglaadje moet blijven komen.

frisenfruitig | 11-10-11 | 00:46

Hanxie | 11-10-11 | 00:44 |
Alleen jammer dat vervolgens allerlei Mosko's bij de korpschef voor de deur staan met jankende cliënten.

HJdeT | 11-10-11 | 00:46

HJdeT | 11-10-11 | 00:45 | + 0 -
Wedden dat "they won't know what hit them" ???

Rammstein | 11-10-11 | 00:46

Even OT:
Voor de poging van Leers om even in de electorale snoepjestrommel van de PvdA te graaien, konden P&W/VARA vanavond duidelijk geen waardering opbrengen.
En oh, wat zat daar weer een vreselijk irritant vrouwmens mijn zorgen over de verwijving van ons (na die in het LO en VO) hoger onderwijs te versterken.

WirMachenMusik | 11-10-11 | 00:45

Ommezwaai | 11-10-11 | 00:38 |
Inbrekers te lijf gaan met een grote boog lijkt me niet echt de ideale strategie binnenshuis.

HJdeT | 11-10-11 | 00:45

Hölzenbein | 11-10-11 | 00:42 | + 0 -
Tschüß

Rammstein | 11-10-11 | 00:45

Sodeju toch eens op met dat eeuwige gekift op onze wouten. Die mensen krijgen alle shit en agressie die anderen niet durven dragen. Driewerf hoera voor onze wouten! Wout, schiet maar wat vaker jouw waarden en normen recht in hun vuige bek. Rot de tering met alle Antonio's.

Hanxie | 11-10-11 | 00:44

neemjemoederindemali | 11-10-11 | 00:38 |
U bent toch niet stiekem ene Dirk Scheringa?

HJdeT | 11-10-11 | 00:42

*aufwiedersehen*

Hölzenbein | 11-10-11 | 00:42

Rammstein | 11-10-11 | 00:40


Gelukkig... je was me voor.
Ik durfde het niet te vragen, maar ik brand van nieuwsgierigheid.

Ommezwaai | 11-10-11 | 00:42

Ommezwaai | 11-10-11 | 00:38 | + 0 -
Ik heb Tarantino best hoog zitten maar heb beide Kill Bill's overgeslagen.

Rammstein | 11-10-11 | 00:41

neemjemoederindemali | 11-10-11 | 00:37 | + 0 -
Ik zit nu echt heel diep na te denken, wat je moet doen om, legaal, zoveel omzet per week te hebben .....

Rammstein | 11-10-11 | 00:40

HJdeT | 11-10-11 | 00:35
Jakkes, daarom heb ik ook zo'n hekel aan zwaarden en messen.
Bovendien raak ik niet opgewonden van dit soort films.
Vrouwen met wapens, moet toch niet gekker worden!

Ommezwaai | 11-10-11 | 00:38

@HJdeT | 11-10-11 | 00:19

Omdat de hele wereld kon zien dat ik contante mega omzetten draaide.

neemjemoederindemali | 11-10-11 | 00:38

@Rammstein | 11-10-11 | 00:17

Indertijd had ik een miljoen gulden cash omzet per week, geheel legaal.

neemjemoederindemali | 11-10-11 | 00:37

Overigens, nu vraagt de overheid pak je mobiel, hoelang nog totdat ze vragen: pak uw knuppel?

de honden blaffen... | 11-10-11 | 00:36

Hölzenbein | 11-10-11 | 00:33 | + 0 -
Dat zeg ik.

Rammstein | 11-10-11 | 00:35

Ommezwaai | 11-10-11 | 00:32 |
Doet met denken aan een scene uit Kill Bill 2. Iets met zwaarden in een te kleine stacaravan.
www.youtube.com/watch?v=ki42ZSIJjaU

HJdeT | 11-10-11 | 00:35

Rammstein | 11-10-11 | 00:33

Shake hands...

Ommezwaai | 11-10-11 | 00:35

Ommezwaai | 11-10-11 | 00:25 | + 0 -
Ik vind bijna alles wat schiet leuk.
Steekwapens .... not so much.

Rammstein | 11-10-11 | 00:33

Rammstein | 11-10-11 | 00:29
Tuuurlijk niet. Inderdaad laat maar (al)weer.

Hölzenbein | 11-10-11 | 00:33

Hölzenbein | 11-10-11 | 00:27 | + 0 -

Het was geen sneer naar jou.
Laat maar weer.

Rammstein | 11-10-11 | 00:29

@Ommezwaai
Ow,een recurveboog,en dan graag eentje die je uit elkaar kan halen en ongeveer 60 lbs.

de grote Anti | 11-10-11 | 00:28

Rammstein | 11-10-11 | 00:24
Je hebt de reden waarvoor ik dat deed niet bekeken maar je oordeelt wel voor het gemak en geeft mij een sneer. Man man man.

Hölzenbein | 11-10-11 | 00:27

de grote Anti | 11-10-11 | 00:23
Een recurve handboog noemen we dat..
Groot en onhandig in het trapgat c.q. deuropening.
Qua power doen ze weinig voor elkaar onder.

Ommezwaai | 11-10-11 | 00:25

de honden blaffen... | 11-10-11 | 00:23 | + 0 -
Rust, schmust.
Aanpakken die handel.
Zachte heelmeesters usw usw

Rammstein | 11-10-11 | 00:25

Hölzenbein | 11-10-11 | 00:22 | + 0 -
Het was een vriendelijk advies.
Wie heeft er nu lange tenen ?

Rammstein | 11-10-11 | 00:24

@Ommezwaai | 11-10-11 | 00:17
Ik zat te denken aan zo'n handboog met enkele snaar.

de grote Anti | 11-10-11 | 00:23

de grote Anti | 11-10-11 | 00:14
En ook Rammstein | 11-10-11 | 00:13
Het begint bij de korpsleiding.
Die willen rust in de wijk.
Het gevolg is dat agenten zich door jochies van 12 zich voor homo MOETEN laten uitmaken.
Dat het gevolg daarvan is dat de agent geen respect meer afdwingt zal de korpsleiding worst wezen.
Als het maar "rustig" blijft.

de honden blaffen... | 11-10-11 | 00:23

Ooops, excuus.

Rammstein | 11-10-11 | 00:23

Rammstein | 11-10-11 | 00:19
Sjonge jonge wat heb jij lange tenen.

Hölzenbein | 11-10-11 | 00:22

de grote Anti | 11-10-11 | 00:20 | + 0 -
Hoezo, snaartje geraakt ?
Ga er gewoon eens, voor de gein, tussen staan.
Dan zie je de wereld ineens in een ander licht.

Rammstein | 11-10-11 | 00:22

de grote Anti | 11-10-11 | 00:20 | + 0 -
Hoezo, snaartje geraakt ?
Ga er gewoon eens, voor de gein, tussen staan.
Dan zie je de wereld ineens in een ander licht.

Rammstein | 11-10-11 | 00:22

@Rammstein | 11-10-11 | 00:16
Snaartje geraakt? *eet nog een hapje frikandel*
Nee maar ik bedoel als je echt mensen moet arresteren bijvoorbeeld meer vliegende brigades die in zwarte volvos aan komen scheuren,zo'n leuk blauw lampje bovenop.

de grote Anti | 11-10-11 | 00:20

Hölzenbein | 11-10-11 | 00:17
Zeg Houtpoot, ben je nu eens klaar?
Mooi, dan gaan we nu weer eens zinvol on-topic.

Ommezwaai | 11-10-11 | 00:20

Hölzenbein | 11-10-11 | 00:17 | + 0 -
Gevalletje LLL.
Lekker Laten Lullen.

Rammstein | 11-10-11 | 00:19

neemjemoederindemali | 11-10-11 | 00:16 |
Waarom hebben ze dan specifiek jou op het oog?

HJdeT | 11-10-11 | 00:19

neemjemoederindemali | 11-10-11 | 00:16 | + 0 -
U geeft de indruk, dat u zèlf niet zo'n lekker tiep bent.

Rammstein | 11-10-11 | 00:17

smdyasc | 10-10-11 | 23:51
Ga eens deaud mafketel.

Hölzenbein | 11-10-11 | 00:17

neemjemoederindemali | 11-10-11 | 00:07
Beter een knappe kruisboog neerzetten i.p.v. een Walther.
Is geruisloos en als bijkomend voordeel, de persoon in kwestie die de 20" pijl moge ontvangen, zit gelijk "vastgenageld"
Nee, daar heb ik geen vuurwapen voor nodig en de kruisboog is bovendien geheel legaal voor 18 jaar en ouder...

Ommezwaai | 11-10-11 | 00:17

de grote Anti | 11-10-11 | 00:14

Politie te paard is zeer effectief. Daar is niets lulligs aan.

Ga er maar eens voor lopen zou ik zeggen.

pius | 11-10-11 | 00:16

de grote Anti | 11-10-11 | 00:14 | + 0 -
Heb je wel een een paarden charge van dichtbij gezien, of er midden in gezeten ?

Rammstein | 11-10-11 | 00:16

@HJdeT | 11-10-11 | 00:13

Neuh, ook niet nodig, heb al 3x keer een doorgeladen pistool op me gericht gehad in mijn leven.

neemjemoederindemali | 11-10-11 | 00:16

@Rammstein | 11-10-11 | 00:12

Dat doet hij niet, buiten dat heb ik nog wel een paar andere grapjes achter de hand.

neemjemoederindemali | 11-10-11 | 00:15

strikdewepstroper01 | 10-10-11 | 23:59 |
Die tijden zijn hier inmiddels allang voorbij nu zijn het wandelende vaatziektes. We hebben nog wel een zeer aardig arrestatieteam maar die zijn dank de Arnhemse suf-politiek meer werkloos dan dat deze inzet zijn. Maar wat de gewone straatpolitie betreft als je deze ziet lopen vraag je jezelf of deze de opleiding bij InHolland hebben genoten.

vrijheid-van-spreken | 11-10-11 | 00:14

'Een citaat 1997:'
@de honden blaffen... | 10-10-11 | 23:48

Als je al 20 man nodig hebt om 1 van die straatterroristen te pakken te krijgen dan is het rekenwerk snel gedaan bij een grote groep.

Ik zeg - Meer vliegende brigades met super-extra-vette privileges.Dan voelen de agenten zich ook een stukje minder lullig daar helemaal alleen.Beetje met paarden rondhobbelen is niet het antwoord.

de grote Anti | 11-10-11 | 00:14

de honden blaffen... | 11-10-11 | 00:09 | + 0 -
Waarom niet.

Rammstein | 11-10-11 | 00:13

@zeg maar jansen | 11-10-11 | 00:09

Klopt, niet raar als je hoort dat er in de jail over je gesproken wordt als makkelijk doelwit met tonnen cash in huis.

neemjemoederindemali | 11-10-11 | 00:13

neemjemoederindemali | 11-10-11 | 00:07 |
Heb je ook aan luiers gedacht voor een schone broek?

HJdeT | 11-10-11 | 00:13

@zeg maar jansen | 10-10-11 | 23:44

Die actie snapte ik best maar schandalig was het wel natuurlijk. #wegmisbruikurts

neemjemoederindemali | 11-10-11 | 00:12

neemjemoederindemali | 11-10-11 | 00:07 | + 0 -
Hope Walther doesn't jam on le moment suprême.

Rammstein | 11-10-11 | 00:12

Rammstein | 11-10-11 | 00:08

Waha. klinkt goed;)

pius | 11-10-11 | 00:10

neemjemoederindemali | 11-10-11 | 00:07 Tralies? 40 Buitenlampen? Verstevigde binnendeuren?

Ik zou zeggen dat je bang bent.

zeg maar jansen | 11-10-11 | 00:09

Rammstein | 10-10-11 | 23:51 |
Uh uh, geen irritatie opwekken.

de honden blaffen... | 11-10-11 | 00:09

pius | 11-10-11 | 00:05 | + 0 -
Wat iedereen doet, eigenlijk wat we hier doen: beetje lullen, beetje klagen, beetje bieren, beetje stoer doen, beetje boos doen, heel veel lachen en weer veilig naar huis ?

Rammstein | 11-10-11 | 00:08

De inbrekert die ik betrap gaat tussen 6 planken de deur weer uit, al mag hij eerst proberen mijn huis binnen te dringen, daar heb ik de pliesie niet voor nodig. Ik weet al jaren dat ik op mezelf moet vertrouwen om mijn gezin te beschermen, mijn huis is dan ook voorzien van 3 groepen verdediging, knappe jongen die bij mij midden in de nacht binnen komt, zelfs via het dak heeft hij een probleem. Rolluiken en tralies voor de ramen, 40 sensor buitenlampen, verstevigde binnendeuren en Walther wachten hier op inbrekerts, kom maar op zou ik zeggen.(Ben ook nog kampioen hardlopen voor het geval dat)

neemjemoederindemali | 11-10-11 | 00:07

Rammstein | 10-10-11 | 23:58

Het mag best wat harder maar dat klinkt wel erg Guiliani-achtig.

En ik verlies mijn baan als je gelijk hebt. Heb ik ook geen geld meer om in het vondelpark op het teras te zitten.

Doe maar niet dus.

Heb je eventuele alternatieven?

pius | 11-10-11 | 00:05

TP 1984 | 10-10-11 | 23:57

Na 17:00 uur moet je op het Spui zitten om serieus te pilsen...
Dan is het te laat voor dit soort fratsen.
Tussen 15:00 uur en 16:30 uur is prima, goed voor de dorst!

Ommezwaai | 11-10-11 | 00:03

Foutje, bevoegdheden....

strikdewepstroper01 | 11-10-11 | 00:00

TP 1984 | 10-10-11 | 23:57

Na 5 uur?

Een loonslaaf met een grote bek dus.

Beetje jammer.

pius | 10-10-11 | 23:59

@vrijheid-van-spreken

Ik ken Arnhem nog uit de periode 1990/1991 als wij vanuit het nabijgelegen Schaarsbergen gingen stappen. De Charlies, Richies en Pianobar nabij de Korenmarkt. Nooit wat aan de hand. Later zag ik op tv dat het in de jaren erna grimmiger is geworden. Rond de Korenmarkt liep er daarom een speciaal team van twee of drie agenten met speciale bevoegheden die eventueel lastige klanten de T..... mochten slaan. Dat team stond z'n mannetje wel met de knuppel, zo hoort het!

strikdewepstroper01 | 10-10-11 | 23:59

pius | 10-10-11 | 23:53 | + 0 -
Rondje Vondelpark alles mag. Geen vragen, aanklachten of advocaten achteraf, vandaar het "geen gelul van ik wist het niet".
Politie "humor" jaren negentig.
Beter nog, ik had een politie-hond.
Dat is pas echt leuk.
Hangjeugdrandebielendealerscriminelen verdwijnen als een vampier voor de zon.

Rammstein | 10-10-11 | 23:58

Zou leuk zijn als morge de pleuris uit breekt en ook nog es op mn pad komt. Dan doe ik waarschijnlijk ook mee. (na 17:00uur) Gewoon omdat het kan!

TP 1984 | 10-10-11 | 23:57

Ommezwaai | 10-10-11 | 23:55

;)

pius | 10-10-11 | 23:57

pius | 10-10-11 | 23:54

Noem het maar niet uitdagend, een rondje Vondelpark met Rammstein! Jij durft....

Ommezwaai | 10-10-11 | 23:55

Bart_Bart | 10-10-11 | 23:50

Het feit dat je je mening met mij deelt is een uitermate goede zaak.

Voor jou althans.

pius | 10-10-11 | 23:55

Ommezwaai | 10-10-11 | 23:51

Dat doe ik elke dag al. En zonder wapens.

Heb je niets uitdagenders in de aanbieding?

pius | 10-10-11 | 23:54

Bart_Bart | 10-10-11 | 23:50 | + 0 -
Jouw mening verandert elke tien minuten.
Nothing new.

Rammstein | 10-10-11 | 23:54

Rammstein | 10-10-11 | 23:49

Rondje vondelpark, wat is dat dan?

pius | 10-10-11 | 23:53

pius | 10-10-11 | 23:45
Goed plan Pius!
Ga je mee?

Ommezwaai | 10-10-11 | 23:51

Hölzenbein | 10-10-11 | 23:40 | Lees je nog eens in brave, niet OT en ik geloof echt dat Islam vrede is en met mij alle slachtoffers van de religie van liefde en vrede, dagelijkse kost.

smdyasc | 10-10-11 | 23:51

de honden blaffen... | 10-10-11 | 23:48 | + 0 -
..... of je spreekt de grootste aan of hij nog steeds zo lekker zuigt.

Rammstein | 10-10-11 | 23:51

@Rammstein | 10-10-11 | 23:45
Wat is dit allemaal. Ik deel de mening van @Rammstein en @Pius. Wat een zeldzaamheid. Misschien moet ik mijn mening t.o.v. de pliesie maar heroverwegen.

Bart_Bart | 10-10-11 | 23:50

de honden blaffen... | 10-10-11 | 23:48

Je hebt gelijk. Dat kan dus echt niet.

pius | 10-10-11 | 23:50

Rammstein | 10-10-11 | 23:45
Ach Rammetje, zo was het tot een jaar of 25 geleden in NL ook.
Welliswaar was de tazer hier (nog) niet, de lat werd wel degelijk frequent ter hand genomen.
Desnoods de hondenriem, die normaliter vast zat om de nek van de hond die je in je poot vast had gebeten.

Ommezwaai | 10-10-11 | 23:49

pius | 10-10-11 | 23:45 | + 0 -
Prima.

Maar, nogmaals, geen gelul van "ik wist het niet".
Tazer, traangas, rondje Vondelpark-alles-mag.

Rammstein | 10-10-11 | 23:49

Een citaat 1997:
"Binnen de Amsterdamse politie bestaat een meningsverschil over de aanpak van overlastgevende jongeren van vooral Marokkaanse komaf. Veel straatagenten, die in de westelijke stadsdelen dagelijks worden uitgescholden, staan een hard optreden voor. Een andere groep politiemensen wil met de jongeren in gesprek blijven. Ook de strategie van ‘kleine dingen klein houden’ wekt irritatie. Zo kon een groep van dertig jongeren maandagavond een auto in brand steken en ruiten van het politiebureau aan het Amsterdamse August Allebéplein ingooien zonder dat de politie ingreep."
Deze agenten worden dus gestuurd door de korpsleiding.
Opdracht een: geen irritatie wekken.
Dus als u als agent uitgemaakt wordt voor homo door "opgeschoten jongeren": met gebogen hoofd doorwandelen.

de honden blaffen... | 10-10-11 | 23:48

Jackanders | 10-10-11 | 23:37 | + 0 -

Ik word er een beetje doodziek van en het hangt me meters de strot uit.

Rammstein | 10-10-11 | 23:46

Misschien dat de heldhaftige reaguurders zelf een dagje willen meelopen om te laten zien hoe het werkelijk moet.

Ik denk dat de politie dat best lievv zou vinden.

pius | 10-10-11 | 23:45

Ommezwaai | 10-10-11 | 23:38 | + 0 -
Echt, Detroit. Grote bek ? Lat in je nek, tazer in je reet en op de motorkap met je stoere smoeltje.
En wanneer je de auto ingepropt wordt, wel even voorzichtig met je hoofd, dat je 'm niet stoot.

En geen gelul van "ik wist het niet".

Het probleem is, inderdaad, als een agent een keer lekker tekeer gaat, het wekenlang op Jij Buis staat en de verontwaardiging van de (ham) burger niet van de lucht is.

Rammstein | 10-10-11 | 23:45

23:45, toedeloe, de slaapplicht roept.

Jackanders | 10-10-11 | 23:45

Cyaegha | 10-10-11 | 23:40 Wegmisbruikers gisteravond: Lekker ding rijdt over verdrijvingsvlak, snijdt daarbij een andere auto. Krijgt een waarschuwing.

Verderop in de uitzending, een niet zo lekker ding merkt niet dat er een plastic zakje uit haar cabrio waait, geen opzet maar wel een bon van 70 euro.

Twee keer dezelfde agent.

zeg maar jansen | 10-10-11 | 23:44

smdyasc | 10-10-11 | 23:30 | + -2 -
En is daarnaast off topic

Hölzenbein | 10-10-11 | 23:43

Ze maken zichzelf ook compleet overbodig: Particuliere beveiligingsbedrijven die beveiliging- en ordetaken over hebben genomen. Een landelijke verkeersdienst die de verkeerstaken heeft overgenomen. Aangifte doen gaat via een webpagina waar je nooit meer wat van hoort. Wat blijft er nog over? Flitscontroles en hondenbegeleiders die helemaal het mannetje zijn in hun stoere Vivaro. Doek die zooi maar gelijk op. De flitsers kunnen zo overstappen van Justitie naar Financiën en die honden kunnen zo bij Martin Gaus aan de gang in de Natte Neuzen Show. Het ging bij mij mis toen een snotneus met een oorbel door zijn wenkbrauw (wenkbel?) van onder zijn te grote pet stotterend om mijn papieren vroeg bij een verkeerscontrole. Het is daarna nooit meer goed gekomen met het respect wat ik ooit eens voor de politie had.

Gomer Pyle | 10-10-11 | 23:43

uhu en een arm meisje van de fiets af trekken omdat ze een rood en geen wit lampje heeft, dat durven ze wel.

Cyaegha | 10-10-11 | 23:40

smdyasc | 10-10-11 | 23:30 | + -2 -
"Beschaving wordt bepaald door begrip en niet door blinde haat, pace."
Zeg je dat nou tegen jezelf want jij hebt volgens mij blinde haat tegen de Islam..

Hölzenbein | 10-10-11 | 23:40

Ach dit speelt ook bij de mariniers. Zo'n Eric O bijvoorbeeld. Doet gewoon wat hoort te gebeuren. Bij een oorlog sneuvelen nou eenmaal mensen, en dan kan het beter die ander zijn dan jijzelf. Wat een gezanik die man wel niet heeft gehad. Ongelooflijk.
.
Dus ik begrijp die politie wel. Daar komt nog bij dat ze gewoon thuis met familie en al ook nog bedreigd worden. Het OM doet daar niks aan. Dan houdt het gewoon op. Het is maar een baantje hoor.

Greetje Duisenberg | 10-10-11 | 23:39

Rammstein | 10-10-11 | 23:35
Zo ver hoef je niet, een paar weken stage bij de Guardia Civil kan tot hele bijzondere inzichten leiden.
Wel de snor laten staan.

Ommezwaai | 10-10-11 | 23:38

@Rammstein | 10-10-11 | 23:26
Ach, het verbaast me eigenlijk niet meer, hooguit een opgetrokken wenkbrauw.

Jackanders | 10-10-11 | 23:37

Laat er eens een paar op werkbezoek gaan bij de Detroit Police .....

Rammstein | 10-10-11 | 23:35

Rammstein | 10-10-11 | 23:28

LOL

pius | 10-10-11 | 23:31

@Hölzenbein | 10-10-11 | 23:21
Beschaving wordt bepaald door begrip en niet door blinde haat, pace.

smdyasc | 10-10-11 | 23:30

pius | 10-10-11 | 23:26 | + 0 -
Inderdaad, en fin.

Rammstein | 10-10-11 | 23:28

de brave hendrik | 10-10-11 | 23:25

Volgens mij ben jij helemaal niet zo braaf hendrik. en wat is je mening over de Islam trouwens, nou?

pius | 10-10-11 | 23:27

Jackanders | 10-10-11 | 23:23

Paaldansen is haram. Dat je het weet.

Maar je hebt wederom gelijk.

Islamisatie van de draden is onoverkomelijk. Daarom begin ik er soms zelf maar over.

If you can't beat them, enfin;)

pius | 10-10-11 | 23:26

Jackanders | 10-10-11 | 23:23 | + 0 -
Het lijkt een obsessie voor bepaalde reaguurders: een dag geen islam is een dag niet gelachen of geleefd of zoiets.

Rammstein | 10-10-11 | 23:26

What else is new? De gemiddelde parkeerwacht heeft meer ballen! En dat is al een lutser 1e klas!

de brave hendrik | 10-10-11 | 23:25

@pius | 10-10-11 | 23:18
Ghehe, altijd gebeurt het weer, al gaat het over paaldansen.
De draai wordt gemaakt.

Jackanders | 10-10-11 | 23:23

smdyasc | 10-10-11 | 23:03
Ga eens deaud.

Hölzenbein | 10-10-11 | 23:21

istawa | 10-10-11 | 22:26 | + -7 -
Wat een vreemde zin.

Rammstein | 10-10-11 | 23:20

smdyasc | 10-10-11 | 23:03

Ha. De Islam. Daar is ie weer.

Ik dacht al.

pius | 10-10-11 | 23:18

afpilser | 10-10-11 | 23:06
Als je hem vervolgens 300 meter verderop legt, geen probleem.
Overigens beter een rubberen hamer gebruiken, geeft wat minder rotzooi....

Ommezwaai | 10-10-11 | 23:13

Jackanders | 10-10-11 | 23:11

Ik blijf ageren tegen onwetendheid. Het aanbrengen van balans is een nobele taak.

Maar je hebt helemaal gelijk natuurlijk.

Dat wel.

pius | 10-10-11 | 23:13

@pius | 10-10-11 | 23:04
Links of rechts, daar laat een weldenkend mens zich toch niet meer door vangen?
De ellende komt van boven, en dan heb ik het niet over god, of het weer.

Jackanders | 10-10-11 | 23:11

afpilser | 10-10-11 | 23:06 Als je daarna die schop maar gebruikt om een diep gat te graven.

En niemand wat zeggen, ook niet op feestjes.

zeg maar jansen | 10-10-11 | 23:09

Simpel, de 3000 agenten die we te goed hebben eindelijk op straat en die caviapolitie inzetten voor zinvol werk in plaats van een stokpaardje laten zijn van volidioot Graus.

Zo moeilijk is dat niet.

Hölzenbein | 10-10-11 | 23:08

Mag ik nou na dit bericht wel die inbreker met een schop op zijn kop slaan of juist niet?

afpilser | 10-10-11 | 23:06

jan2806 | 10-10-11 | 22:50

Jammer trouwens dat je alleen links benoemd.

Want de huidige als meer blauw op straat gepresenteerde afromingen en bezuinigingen komen uit de rechtse koker.

En je gaat me toch niet vertellen dat je daar blij mee bent.

Nou?

pius | 10-10-11 | 23:04

-weggejorist-

smdyasc | 10-10-11 | 23:03

Het is misgegaan toen de linkse kerk de politie heeft omgevormd tot een nationale knuffelbrigade.
En een soort van belastingambtenaar: "Ter Horst: Politie krijgt meer gezag door bekeuringen".

de honden blaffen... | 10-10-11 | 22:59

@BedrijfsTijgerT | 10-10-11 | 22:25
Ik ken wel een politieagente, maar die komt idd nooit meer op feestjes

Joost Maghetweten | 10-10-11 | 22:57

Tja, het wordt ook op zn zachtst gezegd wat moeilijker om je geloofwaardigheid als bromsnor te behouden als je met grote regelmaat in je geuniformeerde hemdje staat: weet u nog? : Parkeergate, flitsboys met 160 naar huis, flitsboys die m smeren na (meerdere) noodlottige ongevallen thv het flitsstekkie, de nachtelijke achtervolging van bankovervallers die vrije baan hadden, politiemannetjes in Woerden die parkeerplaatsjes regelen voor vrinden, politie die bepaalde delen van de stad liever vermijden en dan daar tegenover de enorme tentoongespreidde politiemacht op motoren bij een gemiddelde wielerwedstrijd, of kijk een naar de avondvierdaagse, ja daar hebben we ze nodig! Dat zijn de evenemenen die we in de gaten moeten houden en waar nodig corrigerend zullen optreden haha! Ik kom dagelijks noord afrikaanse (en het maakt mij echt niet uit waar ze vandaan komen) veeeeel te jonge knulletjes tegen op de a2 die thv maarssen/utrecht-overvecht hun mercedes s-klasse naar huis sturen om vier uur smorgens na een nacht hard werken streep drugs dealen. Ja dan ben je die een km per uur bekeuring wel eens zat, ja! en zo kunnen we wel even doorgaan. Logisch dat de agent twijfelt, ligt niet aan de agent zelf maar aan dat vreselijke koospeebeleid! prio 1 min 1, bij wijze van spreke.

+31-1 | 10-10-11 | 22:54

jan2806 | 10-10-11 | 22:50

Hulde!

En geef al die nietswetersmaaralleszeggers hier maar een extra boete als u de kans krijgt.

Mijn salaris moet ook betaald worden natuurlijk.

pius | 10-10-11 | 22:53

Maar kan ik hieruit concluderen dat de beste manier om van een boete af te komen bestaat uit het in elkaar trimmen van Bromsnor?

*fictieve boksbeugel poetst*

dlseth_ | 10-10-11 | 22:52

@Bart_Bart | 10-10-11 | 22:24
Voor €1500,- schoon aan de haak in de ploegendienst is het moeilijk werven idd.
Dat mag best wat meer zijn.

Jackanders | 10-10-11 | 22:51

Lachen die reacties!! Jullie snappen het echt niet.
Heel de politie wil boeven vangen. Maar de politiek zegt bonnen vangen is beter. Iemand slaat je op je kop! 3 uur vast en lachend naar buiten. Daarna huilie huilie bij rechter want ik ben zo zielig. Sorry meneer dat wij U zo bezig gehouden prettige dag verder en geen straf. Training!! Ja 4 x per jaar een half uurtje sport. Voor de rest moet je het zelf bekostigen van je salaris waar een gemiddelde Pool nog eens voor komt werken. Terwijl je je de ziekte werkt, de meeste onmogelijke uren draait omdat iedereen ziek zwak en misselijk is. Dat kan allemaal want het interesseert de leiding toch niet wie de diensten draait als ze maar gedraaid worden.

Dus iedereen die zijkt over de agent op straat moet eens hoger gaan kijken. Naar de commissaris, burgemeester, linkse rechter en politiek. Aangezien die allemaal links georienteerd stellen zij de verkeerde prioriteiten. Daardoor krijgt U zo'n beroerde politie op straat.

jan2806 | 10-10-11 | 22:50

Dat de agenten door de politiek misbruikt en in de steek gelaten worden is duidelijker dan een koeiendrol onder je kussen.

En dat onze rechtse regering de laatste klap uitdeelt ondanks alle bladiebladiebla over veiligheid en daadkracht ook.

Agenten doen hun best maar worden gekneveld door het systeem.

Punt.

pius | 10-10-11 | 22:50

@Jackanders | 10-10-11 | 22:39
@zeg maar jansen | 10-10-11 | 22:34

LOL!

Joost Maghetweten | 10-10-11 | 22:47

Moonwarrior | 10-10-11 | 22:39 En om zeker te zijn dat het zo inderdaad gaat hebben de agenten een uitermate gammel computernetwerk gekregen.

En Ome Job zag dat het goed was.

zeg maar jansen | 10-10-11 | 22:43

Jackanders | 10-10-11 | 22:39 Dank u.

zeg maar jansen | 10-10-11 | 22:42

@Kalaforni | 10-10-11 | 22:36 |
lee towers of regilio kan ook nog.

magiknuweer? | 10-10-11 | 22:41

@Moonwarrior | 10-10-11 | 22:39
bondige samenvatting van de 0031 rechtstaat. hulde!

magiknuweer? | 10-10-11 | 22:40

@Moonwarrior | 10-10-11 | 22:39
Goed gezegd!

Lewis Lewinsky | 10-10-11 | 22:40

@zeg maar jansen | 10-10-11 | 22:34
Dat was de bedoeling.
U leest goed, doen er niet zo veel.

Jackanders | 10-10-11 | 22:39

Onder het zogenaamde progressieve beleid zijn agenten niets anders geworden dan pacifistische bonnenuitdelers. Wat moet je anders? Je PvdA korpschef beveelt je onnozele bonnen uit te delen, als je een boef pakt loopt die snel weer vrij rond na de uitspraak van de D66 rechter en anders krijg je wel een klacht van discriminatie van een GL advocaat.

Moonwarrior | 10-10-11 | 22:39

afrekencultuur:
De baas van de medewerker is bang voor zijn baan als er te veel geweldsmeldingen binnen komen. Hij zal vervolgens de medewerker vriendelijk verzoeken om hier toch beter mee om te gaan in de toekomst ivm met zijn hypotheek.

forrje | 10-10-11 | 22:37

@wo ist der bahnhof | 10-10-11 | 22:35
boffert :-)

magiknuweer? | 10-10-11 | 22:36

@magiknuweer? | 10-10-11 | 22:33
Ja hallo, mag ik ook een beetje mijn argumenten spekken? Je hebt inderdaad een beetje gelijk.

Bart_Bart | 10-10-11 | 22:36

Chuck bellen als je in penarie zit!

Kalaforni | 10-10-11 | 22:36

magiknuweer? | 10-10-11 | 22:24
Uhm, ik hoef geen andere baan uit te kiezen hoor. Werk niet voor de overheid, dus heb een goed salaris.

wo ist der bahnhof | 10-10-11 | 22:35

Jackanders | 10-10-11 | 22:33 Ja, overwicht en overgewicht zijn de te verwarren begrippen.

zeg maar jansen | 10-10-11 | 22:34

@Bart_Bart | 10-10-11 | 22:24
Ja, uiteindelijk komt het daar op neer.
Mijn punt is dat er op zijn minst een indruk van overwicht nodig is om iemand te vertellen wat er moet/gaat gebeuren.
De indruk van overgewicht, die tegenwoordig schering en inslag lijkt te zijn, is op zijn minst niet bevorderlijk voor het handhaven van de wet.

Jackanders | 10-10-11 | 22:33

Mevrouw bij nieuwsuur is lid van de Pvda fractie in de tweede kamer, belast met politiezaken, en zegt dat er keihard gehandhaafd moet worden. De pvda zorgt in de praktijk juist voor dit slappe beleid. Voorbeeld: de heer Cohen in zijn vorige rol, haar fractievoorzitter, liet in de praktijk zien dat de pvda dit slappe beleid aanhangt. Groetjes.....

forrje | 10-10-11 | 22:33

@Bart_Bart | 10-10-11 | 22:30
*en veel verkeersdoden voorkomt*
heb ik niet gelezen. en hoeveel doden scheelt het op een 10 baans snelweg waar je 100 mag rijden? meeste doden vallen nog altijd op de 2 baanswegen, en of je daar nu 60, 80 of 100 mag, inhalen in de bocht is altijd dodelijk.

magiknuweer? | 10-10-11 | 22:33

istawa | 10-10-11 | 22:26
Beter opletten tijdens de gesubsidieerde inburgeringscursus de volgende keer. Een zin begint met een hoofdletter (Een grotere letter dan de andere letters)en eindigt met een punt. Over de zinsopbouw zullen we het de volgende keer hebben.

spanarchist | 10-10-11 | 22:32

de tandarts | 10-10-11 | 22:29 Het eerste is goed, het tweede gaat je problemen opleveren.

En dat is waar het bij de politie ook fout gaat. Een demonstrerende huisjesdief met de lat geslagen? Vijftien advocatencollectiefjes komen hem verdedigen en je chef wil geen 'toestanden'. Daar zit het probleem.

zeg maar jansen | 10-10-11 | 22:31

@de tandarts | 10-10-11 | 22:29
Waarom geef je ze geen onverdoofde wortelkanaalbehandeling?

illuvatar | 10-10-11 | 22:30

@magiknuweer? | 10-10-11 | 22:26
Dan heb je dus ook gelezen dat de verkeerspolitie zichzelf min of meer terugverdient -en veel verkeersdoden voorkomt-.

Als je wilt dat ze normaal politiewerk gaan doen kost dat gewoon geld. En dat is er niet.

Bart_Bart | 10-10-11 | 22:30

@Bart_Bart | 10-10-11 | 22:28

Jij snapt het.

Ik zit er overigens hetzelfde in als jij, ben ook geen lid van de hermandad maar wel groot voorstander van goede handhaving.

ole guapa | 10-10-11 | 22:30

Of je wordt parkeerwachter.

de tandarts | 10-10-11 | 22:30

@istawa | 10-10-11 | 22:26
behalve het mankerende nederlands, begint dit het beetje de godwin op gs te worden. fokking gouden kalf gewonnen joh?

magiknuweer? | 10-10-11 | 22:29

@istawa | 10-10-11 | 22:26
Een groot percentage van de veldwerkers is inderdaad PVV-stemmer. Vroeger was een groot gedeelte van de agenten CP86-stemmer. Dit gewoon omdat deze partijen zeiden wat de agenten in de dagelijkse praktijk ervaarden.

illuvatar | 10-10-11 | 22:29

Mocht iemand mijn gezin iets aandoen, dan ga ik gebruikmaken van de krav maga lessen die ik al jaren volg, alsook de nunchaku's waar ik al tientallen jaren mee train.

de tandarts | 10-10-11 | 22:29

@ole guapa | 10-10-11 | 22:24
Precies, ook dat gelul achteraf. Ook van de media. Ik zie praktisch altijd semi-kritische stukjes op bijvoorbeeld Telegraaf.nl als een diender een keertje geschoten heeft. Je krijgt dan bijna het gevoel dat er een crimineel beschreven wordt.

Bart_Bart | 10-10-11 | 22:28

@Jackanders | 10-10-11 | 22:24
Mooie palindroom!

illuvatar | 10-10-11 | 22:27

Als je het als agent echt niet meer ziet zitten en ook het beroep van agent te hoog voor je gegrepen is, gloort er toch nog altijd hoop aan de horizon. Er zijn nog steeds baantjes waar je echt niets voor hoeft te weten of te kunnen.
www.telegraaf.nl/binnenland/10701558/_...

spanarchist | 10-10-11 | 22:27

@Bart_Bart | 10-10-11 | 22:22
zorgen ze toch zelf voor? vandaag nog gelezen het aantal flitsboetes op de a2? zum kotzen (sorry nick). als je ze nodig hebt zijn ze er niet.

magiknuweer? | 10-10-11 | 22:26

de grootste angsthazen zijn die stemmen op de PVV

istawa | 10-10-11 | 22:26

Binnen onze gedoogmaatschappij werkt het voor zo'n jonge wereldverbeteraar nogal demotiverend als:
a) de met veel bravour en moeite gevangen boef meteen weer de straat op mag;
b) je deze boef een dag later weer mag gaan vangen
c) je tussendoor een stapeltje formpjes mag schrijven op je typemachien terwijl je draaideurcrimineel je nog even fijn toezwaait door het raam;
d) je ondanks alle politiek correcte uitspraken toch telkens naar hetzelfde signalement moet zoeken.

illuvatar | 10-10-11 | 22:26

Met z'n allen een onbeheerd en weerloos breaudje frikandel aanpakken durven ze wél, de helden

Tobi | 10-10-11 | 22:26

En toch is er wat voor te zeggen. Als slachtoffer wil je ook graag dat daders gepakt worden. Dus investeer in goede opnameapparatuur.

Niet die tweedehandse van marktplaats, die geeft wazige beelden.

In je eigenbelang, want op de politie moet je als opsporingsambtenaren alleen rekenen wanneer je te hard rijdt.

zeg maar jansen | 10-10-11 | 22:26

De politie is werkelijk een lachertje geworden.
Je vertelt toch met goed fatsoen op een feestje niet meer dat je politieagent bent ....

En geen woord over de consequenties voor de bescherming van de burger. Nee, de politie is zielig.

BedrijfsTijgerT | 10-10-11 | 22:25

Beste quote: "Voor de goede orde: het ligt dus niet aan de agenten zelf. Die willen heus wel. Het probleem zit hoger op de ladder"

Ik heb het al vaker geroepen, maar tegel het gewoon nogmaalsch: de man-in-het-veld moet ter plekke kunnen handelen. Dat willen ze best, maar doen ze niet vanwege gelul achteraf. Hulde aan de politieman, weg met de politiebestuurders.

ole guapa | 10-10-11 | 22:24

@Jackanders | 10-10-11 | 22:20
Dat betekent dus meer geld. Als je alleen voor het beste wilt gaan. Prima idee verder. Betere mensen, betere opleiding, meer respect, meer aantrekkingskracht.

Maar dus, meer geld van de politiek.

Bart_Bart | 10-10-11 | 22:24

@illuvatar | 10-10-11 | 22:21
Neen.

Jackanders | 10-10-11 | 22:24

@wo ist der bahnhof | 10-10-11 | 22:18
doe dan eens een andere baan kiezen. je wordt betaald om je vak uit te oefenen, niet alleen maar om te vangen. en do ist der bahnhof.

magiknuweer? | 10-10-11 | 22:24

Je voor een hongerloontje in de week-enden door doorgesnoven proteine zuilen in elkaar laten trappen, die is gek.

Youri de Hakkelaar | 10-10-11 | 22:23

@magiknuweer? | 10-10-11 | 22:18
Nee, ik ben alles behalve pliesie. Maar ik erger me al jaren aan de negatieve publiciteit.

Bart_Bart | 10-10-11 | 22:22

Ze worden al nerveus als je een camera op ze richt.

Traxor | 10-10-11 | 22:21

@Jackanders | 10-10-11 | 22:20
U verwart ons nationaal boevenbestrijdingsteam toch niet met de gemeentelijke afdeling Toezicht hoop ik?

illuvatar | 10-10-11 | 22:21

Waar is die Zweedse reus wanneer je hem nodig hebt?
Oh daar ....
www.dumpert.nl/mediabase/1503341/fa600...
-
Als die vette reten\dikke buiken hier nou eens vervangen worden door dit soort types wordt het een stuk rustiger.

BedrijfsTijgerT | 10-10-11 | 22:20

@illuvatar | 10-10-11 | 22:09
Heb je er weer eentje met zijn "generaliseren"...
Haal ook stigmatiseren, onderbuikgevoelens en de schaamtecultuur er maar even bij dan zijn we weer compleet.

Slipsnifter | 10-10-11 | 22:20

@illuvatar | 10-10-11 | 22:18
was mij al langer bekend, daarom vind ik de islam een achterlijke religie. maar dit is een andere discussie. vrouwen meppen doe je niet in mijn opinie. punt.

magiknuweer? | 10-10-11 | 22:20

@Bart_Bart | 10-10-11 | 22:13
Volgens mij komt het doordat tegenwoordig iedere boerenlul of -kut bij de politie kan komen werken.
Ik meen me te herinneren dat je lang geleden niet eens in aanmerking kwam als je kleiner was dan 1.90m.
Tegenwoordig is de standaard ; Aangenomen als je minder dan twee maal per dag gemolken moet worden.

Jackanders | 10-10-11 | 22:20

@illuvatar | 10-10-11 | 22:13
Absoluut.

Joost Maghetweten | 10-10-11 | 22:19

Tja, voor 1500 eurootjes netto p/m zou ik me ook niet op m'n muil laten slaan.

wo ist der bahnhof | 10-10-11 | 22:18

@Bart_Bart | 10-10-11 | 22:16
u is pliesie?

magiknuweer? | 10-10-11 | 22:18

@illuvatar | 10-10-11 | 22:10 |
Eerlijk is eerlijk scheiten is schijten, sjapo, lul.

smdyasc | 10-10-11 | 22:17

@illuvatar | 10-10-11 | 22:15
onlosmakelijk vast? of tijdelijk?

sjabbah | 10-10-11 | 22:16

Die pliesie heeft groot gelijk. Als ze eens ingrijpen, en het gaat mis, dan heb je gelijk negatieve publiciteit. Van al die pliesie-zeikerts.

Wanneer ingrijpen wel succesvol verloopt komt dat niet in het nieuws.

Bart_Bart | 10-10-11 | 22:16

@Joost Maghetweten | 10-10-11 | 22:14
vrouwen meppen is nooit geyl en altijd verwerpelijk.

magiknuweer? | 10-10-11 | 22:15

@sjabbah | 10-10-11 | 22:13
Maar is tegenwoordig strafbaar..... tenminste als er nog een varken aanvast zit.

illuvatar | 10-10-11 | 22:15

Nou ik weet niet hoe het in de rest van het land is maar als je die dikke vette volgevreten achterwerken in Arnhem ziet lopen met de uitstraling van een tokkie plus dat hilarisch allochtonen-quotum wat er achteraan sukkelt dan ben je het respect voor pliesie zo kwijt en de crimineel dus ook, die overvallen gewoon om drie s'middags met mokers op de ruiten een juwelier die op nog geen 100 meter verwijderd is van het hoofdburo. Volgens mij zijn ze bij de politie hun eigen zelfrespect kwijt en vreten zichzelf de hele dag vol met donuts en dat lees dan weer af aan de broekmaten XXXL, mijn god wat een korps.. oja Arnhem gaat Rotterdam verslaan crimineelste stad van Nederland, we staan nu nog tweede dus Rotterdam zet je maar schrap wij gaan die eerst plaats welverdiend wegkapen gewoon omdat wij daar een beter pliesiekorps voor hebben.

vrijheid-van-spreken | 10-10-11 | 22:14

@magiknuweer? | 10-10-11 | 22:06
Geyl?

Joost Maghetweten | 10-10-11 | 22:14

@Joost Maghetweten | 10-10-11 | 22:12
Dat blijkt niet uit het 'betoog'. Een motivatie zou in deze niet overbodig zijn.

illuvatar | 10-10-11 | 22:13

@illuvatar | 10-10-11 | 22:10
varkenslul is dan wel weer correct gespeld

sjabbah | 10-10-11 | 22:13

@Jackanders | 10-10-11 | 22:11
Hoe komt dat volgens jou? Ik hoor alleen geklaag, maar niet hoe het wel zou moeten.

Bart_Bart | 10-10-11 | 22:13

@illuvatar | 10-10-11 | 22:03
Misschien een slachtoffer?

Joost Maghetweten | 10-10-11 | 22:12

Na een inbraak bij familie, durfden ze alleen binnen te komen als de Golden retriever even in de keuken opgesloten zou worden.
Geen gelul, echt gebeurd.

Jackanders | 10-10-11 | 22:11

@smdyasc | 10-10-11 | 22:09
Als dat al zo is, hoe komt dat dan? Wat is je oplossing>

Bart_Bart | 10-10-11 | 22:10

@smdyasc | 10-10-11 | 22:09
Scheiten? U bedoelt schieten of schijten? Prrrrutser.

illuvatar | 10-10-11 | 22:10

@illuvatar | 10-10-11 | 22:08 |
tistogzo? jatognietan? altijd al angsthazen geweest. ik zeg maar zo moet je een ander vak kiezen.

magiknuweer? | 10-10-11 | 22:10

@Slipsnifter | 10-10-11 | 22:08
Ik weet het niet, u blijkbaar wel. U generaliseert, ik stel een vraag.

illuvatar | 10-10-11 | 22:09

Polisie, ze kunnen keihard optreden tegen onschuldigen, maar als de crimineel hun tegemoet komt, dan scheiten ze vierkant en in het rond in hun broek en lopen ze harder weg dan een moslim met een varkenslul in z'n reet.

smdyasc | 10-10-11 | 22:09

Dus 3 van de 4 'zeggen' dat ze ingrijpen....

sjabbah | 10-10-11 | 22:09

@ren-forrest-ren-e | 10-10-11 | 22:02
Ja, agenten zijn laffe honden. In andere betaalde functies treed je veel vaker op tegenover criminelen. O wacht.

Als je toch aan het blamen bent, blame dan de politiek.

Bart_Bart | 10-10-11 | 22:08

@illuvatar | 10-10-11 | 22:03
Die opmerking zegt meer over jou dan over mij.

Slipsnifter | 10-10-11 | 22:08

@magiknuweer? | 10-10-11 | 22:06
..... neh, te makkelijk.

illuvatar | 10-10-11 | 22:08

Okee, dit betekent dus, voor mij, het einde van het geweldsmonopolie van de politie. Het betekent dat ik, of mijn geliefden, er niet op kunnen rekenen dat ze geholpen worden in een (levens)bedreigende situatie.
En dan is er maar een conclusie die ik kan trekken:
-
*zichzelf (en geliefden) bewapenen gaat.

BedrijfsTijgerT | 10-10-11 | 22:07

Dat ze niet van hoger hand, politie-top, justitie en politiek, worden ondersteund is absoluut waar.

La Bailaora | 10-10-11 | 22:07

@Kaas de Vies | 10-10-11 | 22:03
ook bij wildplassen in 071 op 3 oktober wisten ze de wapenstok wel te vinden (tegen een vrouw, dat dan weer wel)

magiknuweer? | 10-10-11 | 22:06


In de tijd dat je één overvaller oppakt en opsluit kun je minimaal 5 bekeuringen uitdelen. Dus waarom zou je?

Willianus Wortelus | 10-10-11 | 22:06

@Kaas de Vies | 10-10-11 | 22:03

Goed, jij vraagt er dan ook om....

brutus68 | 10-10-11 | 22:06

is er niet een nummer, iets met jailhouse nogiets: i fired a warning shot, right between the eyes?

magiknuweer? | 10-10-11 | 22:04

Het is simpel. Betere training en meer mankracht.

Dus, meer geld, meer geld, meer geld. Dan kunnen we pas wat gaan verwachten van onze pliesie.

Bart_Bart | 10-10-11 | 22:04

Agenten uit Kunduz training laten geven?

vraagstaart | 10-10-11 | 22:04

Het lijkt mij persoonlijk ook best eng om iemand door z'n poot te schieten.

Simon de Danser | 10-10-11 | 22:03

Ach laten we het positief bekijken 3 van de 4 grijpt dus wel in. Is toch een hoger percentage dan ik van tevoren zou vermoeden.

KrikkerT | 10-10-11 | 22:03

Nou bij traden ze wel vrij kordaat op nadat ik niet snel genoeg mijn legitimatie liet zien (tegen terrorisme weet u wel), direct hun nieuwe arsenaal op mij getest, pepperspray, beanbags en tasers en kotslaserbeam. Wat een avond was dat.

Kaas de Vies | 10-10-11 | 22:03

Het blijven ambtenaren. Bon uitschrijven en snel administreren voordat de pleuris uitbreekt.

De Regeering | 10-10-11 | 22:03

Ja, dat rapport had ik ook op een regenachtige zondagmiddag kunnen schrijven. Maar men stuurt dus aan op en grotere zelfredzaamheid van de burger dus? -AK-47 gaat oppoetsen-

brutus68 | 10-10-11 | 22:03

@Slipsnifter | 10-10-11 | 22:02
U bent zo'n misdragend stuk uitschot?

illuvatar | 10-10-11 | 22:03

Dat komt door de krankzinnige regelgeving rond het afvuren van het dienstwapen.

Parsons | 10-10-11 | 22:03

@ren-forrest-ren-e | 10-10-11 | 22:02
Volgens mij zijn we het eens..

Slipsnifter | 10-10-11 | 22:03

niks nieuws. 071 30 jaar geleden. verbouwing in snackbar. commentaar: bel maar weer als ze weg zijn, ik heb ook vrouw en kinderen.

magiknuweer? | 10-10-11 | 22:02

Ja hoor, en als de overvaller je mobiel pakt krijg je van de politie een reprimande wegens uitlokking.

drs.Nee | 10-10-11 | 22:02

Laffe honden zijn het.
Ik spreek uit ervaring.

Slipsnifter | 10-10-11 | 22:02

En vergeet ook niet: als je als agent een keer hard moet ingrijpen, loop je zelf het risico een aanklacht aan je ribben te krijgen...

ZKH EénOog | 10-10-11 | 22:02

Hé zeg, is dat dan dat kwart dat pro-republiek is?

illuvatar | 10-10-11 | 22:02

Agenten zijn laffe honden, Allemaal!

ren-forrest-ren-e | 10-10-11 | 22:02

Dus dat weten jullie nu pas. Volgens mij is het nooit anders geweest.

fritsspits | 10-10-11 | 22:01

Gebruik dat pistool dan eens.

Claude Viool | 10-10-11 | 22:01

Leuk, zo'n zwarte balkjes-app.

illuvatar | 10-10-11 | 21:59

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken