Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Holleeder eist verbod Heineken ontvoering

holleedert.jpg Betere reclame voor de toch al zo noodlijdende cinemabusiness bestaat er niet: Willem Holleeder probeert via de rechter te voorkomen dat de film De Heineken Ontvoering in de bioscoop komt. De sympathieke ondernemer (momenteel woonachtig in Vught) heeft een kort geding aangespannen tegen de producent van de film, IDTV Film. Zowel de advocaat van IDTV, Jens van den Brink, als de civiele advocaat van Holleeder, Dieuwke Levinson-Arps, hebben het bestaan van de procedure woensdag bevestigd. Het geding dient voor de Amsterdamse rechtbank op 20 oktober. Hopelijk regelen ze een beetje fatsoenlijke beveiliging die dag. Voor je het weet komt er weer een mortiergranaat de rechtbank binnenvliegen. Het personage 'Holleeder' komt trouwens helemaal niet voor in de film. Uit angst voor (ja we weten het eigenlijk ook niet) is er gekozen voor een rare constructie waarbij twee personages worden samengevoegd. Acteur Reinout Scholten van Anschat legt HIER zelf even uit hoe dat precies werkt. Of zou De Neus juist nu de prominente hoofdrol eisen die hem rechtmatig toekomt? De film zou vanaf 27 oktober in de Nederlandse bioscoop te zien moeten zijn. Wellicht dat er voor die tijd nog wat pittige achterbankgesprekken zullen volgen...

Reaguursels

Inloggen

Holleder wil de film laten verbieden, hij is bang voor (hou je vast), imagoschade.

Bram Puzze | 06-10-11 | 18:38

Ligt vast aan mij maar bijna bekant precies dit stukje stond vandaag in de volkskrant.

vraag niet hoe ik 't weet

Schwanzeleber | 06-10-11 | 17:54

De Dominee was ook al zo'n kutfilm die nergens op sloeg

perroblanco | 06-10-11 | 16:05

-weggejorist-

gezeikmetkutnickname | 06-10-11 | 13:16

20 oktober is Willem in de bunker, met een indringende blik zal hij de tribune afspeuren,
oude trui en spijkerbroek de gabber uit de kroeg, de gast met van het broodje bal. Willem is willem hunnie zijn fout en debiel, schijt aan alles, je auto dwars parkeren, het ken allemaal.Mensen met een grote mond krijgen een hengst dat was vroeger zo en als hij vrijkomt weer het geval. Succes willem met je escapades wij houden ons hart heel stevig vast...

protocus | 06-10-11 | 13:14

Aanrader voor allen! Het boek (2011) over Holleeders jeugdjaren van Auke Kok.

jojo1956 | 06-10-11 | 13:07

Je hebt als crimineel niets te eisen. Punt.

Hölzenbein | 06-10-11 | 10:45

Hé Willem, gore hond! Jij erkent de wet toch helemaal niet? Hoe kan je er dan nu een beroep op doen? Beetje hypocriet vind je zelf ook niet?

Warhoofd | 06-10-11 | 10:02

Laatste keer dat ik hem zag was dat in De Schie in Rotterdam
*check toch 's je info*

hfakker | 06-10-11 | 06:32

Bij de Holleder is Scarface een hele knappe jongen, die ook niet zo snel zit te janken.

Dr. Knochenhausen | 06-10-11 | 00:13

Wat kan Holleder nog maken dan? Die zit nog tig jaren in de nor en als ie er uit komt wordt hij neergepaft.

grote haas | 05-10-11 | 23:34

Hij had het toch aan zijn hart? Moet ie zich wel zo druk maken?

Roer | 05-10-11 | 23:31

Doet me denken aan Ted Alvin Klaudt, de veroordeelde kindermisbruiker die z'n eigen naam als geregistreerd handelsmerk liet vastleggen in de vage hoop dat kranten hem dan niet konden afdrukken zonder toestemming. Net zo'n hopeloze aktie.

Traxor | 05-10-11 | 23:10

Noodlijdende cinemabusiness??? Er zijn de afgelopen jaren meer bezoekers naar Nederlandse films geweest ooit! Er zijn zelfs Nederlandse films winstgevend geweest door alleen bioscoopbezoek. Of dit een goede zaak is laat ik in het midden - de meeste NL films vind ik niet bijster interessant - maar het is wel zo. New Kids, Komt een vrouw blabla, Gooische Vrouwen... Valt dit onder de noemer "tenditieus" of "ongefundeerd"?

Rest In Privacy | 05-10-11 | 23:08

Ik word er nu wel een beetje moe van. Pak het verlies, laat de zwakke banken gewoon vallen en wacht rustig op betere tijden. Survival of the fittest!

E Rectus Magnificus | 05-10-11 | 22:36

Holleender

SpekJood | 05-10-11 | 22:28

Mijnheer Holleeder is bang voor reputatieschade, moewhahahah!!!

E Rectus Magnificus | 05-10-11 | 22:12

@ brutus68 | 05-10-11 | 19:40
Ja, maar deze domkracht leeft nog steeds en heeft kennelijk zijn (veel intelligentere ?) makker laten liquideren. Ja, ik weet er ook het fijne niet van natuurlijk, maar het lijkt mij dat de langst levende uiteindelijk de slimste, of meest achterbakse zo u wilt, was.

Marcus Porcius Cato | 05-10-11 | 22:08

Raar onderscheid: dat tussen een mes door de keel en een mortiergranaat. Er zijn dingen die ik moet herkauwen. Toute façon: hebben ze de sleutel weggegooid wegens niet te repareren, zijn ze de duct-tape vergeten.
Niet geheel toepasselijk, wel een mooie pic: www.google.co.uk/imgres?q=bandaged+hea...

A.Th. | 05-10-11 | 21:55

Wat ik heb gehoord is dat de film 'enorm goed geslaagd' is. Ik ga dus wel degelijk naar het grote doek. Het boek heb ik ook meerdere malen gelezen.

Teep | 05-10-11 | 21:46

Holleeder? Nooit van gehoord. Maar als je in dit land geen film wil zien, dan blijf je toch gewoon in je gezellige kamertje in Vught zitten? Je hoeft niet te kijken, hoor jochie.

Rokus3013 | 05-10-11 | 21:46

Jan Boelaard daar hoor je eigenlijk nooit iets van. Die woont gewoon rustig in Bos en Lommer en vindt het allemaal wel goed. Paar keer potje poker mee gespeeld in het Binnenpretje.

the-X! | 05-10-11 | 21:43

Beste Koud flesje Alfa. Je hebt gelijk.

nadenkeniseenkunst | 05-10-11 | 21:41

De Neus zit momenteel in de Schie in Rotterdam. Dit omdat er vriendjes van hem in Vught zitten en men bang is voor aanvaringen. Bron: een beveiliger daar.

Sand0rf | 05-10-11 | 21:33

gevangenen zouden geen spreekrecht moeten hebben.

dezeookalbezet | 05-10-11 | 21:30

Jahaa, dat is nog even iets anders dan sollen met pooiers van de profeet.

Semolina Pilchard | 05-10-11 | 20:45

-weggejorist-

wilik | 05-10-11 | 20:43

Deze film is toch zeker niet autobiografisch of toch wel?

wilik | 05-10-11 | 20:43

Penoza was daartegen wel te pruimen

lidlbier | 05-10-11 | 20:37

@Bart_Bart | 05-10-11 | 20:21
Tuurlijk wel, gewoon omdat het kan.

illuvatar | 05-10-11 | 20:36

Misschien eist ie soprano kwaliteit en krijgen we "hoe heet die KUDTZOOI waar daan voor theo op de vlucht ging.?

lidlbier | 05-10-11 | 20:33

Film is geen noodlijdende business. Au contraire, het is bij uitstek een crisisproduct. Het gaat dus goed met de bioscopen. Wel een unicum dat een gevangenisboef een filmrelease kan bedreigen. Ik verwacht niet veel van zijn succeskansen.

Einde van de Domheid | 05-10-11 | 20:31

@Bart_Bart | 05-10-11 | 20:27

Holleeder zal de cash zo langzamerhand hard nodig hebben, veel vrienden zal hij niet meer hebben, hij is kaalgeplukt door het OM, advocaten kosten geld, mocht hij vrijkomen in 2012, hetgeen nog maar de vraag is, is zijn loopbaan voorbij. Gevalletje wanhoop.

brutus68 | 05-10-11 | 20:31

@brutus68 | 05-10-11 | 20:24 |
Dat zal Holleeder dan niet zo leuk vinden. Ik denk dat Peter R. hem dan maar vrijwillig een leuk zakcentje toestopt. Om niet steeds achterom te hoeven kijken.

Bart_Bart | 05-10-11 | 20:27

Holleeder, Nederlandse film, Peter R. de Vries. Tis wat. Op dit moment winnen de Marokkanen. De prijzen.
Applaus. Doekje dicht.

Normpje | 05-10-11 | 20:26

Het is toch vreemd dat zo'n hond als holleeder niet moet vrezen voor z'n leven? Een moordenaar die vanuit z'n cel een rechtzaak kan aanspannen? Laat hem toch lekker doodgaan in z'n cel!

het_boertje | 05-10-11 | 20:25

Beste publiciteit ever voor deze film. Bedankt LOLleeder!

turbopriest | 05-10-11 | 20:25

@Bart_Bart | 05-10-11 | 20:18

Nope. Juist niet. Lees eerder comment van me hierboven. Daar zit juist een deel van de frictie.

brutus68 | 05-10-11 | 20:24

@illuvatar | 05-10-11 | 20:20 |
Nee, ik pis een vat vol (ca. 6000 lijken) en die verkoop ik door aan de lokale pub. Zodat er geen spoor achterblijft.

Bart_Bart | 05-10-11 | 20:23

@illuvatar | 05-10-11 | 20:17
Eigenlijk is het gewoon marketing over de rug van de oude dode baas.

Koud flesje Alfa | 05-10-11 | 20:22

@illuvatar | 05-10-11 | 20:18 |
Jij maakt nog slechtere grappen dan ik.

Nee, dat kan niet.

Bart_Bart | 05-10-11 | 20:21

@Bart_Bart | 05-10-11 | 20:15
En je bewaart de lijken per 24 stuks in een massagraf?

illuvatar | 05-10-11 | 20:20

@Bart_Bart | 05-10-11 | 20:16
Jawel, hij is zelfs al koud gemaakt.

illuvatar | 05-10-11 | 20:18

@Jackanders | 05-10-11 | 20:00 |
Holleeder kan straks echt gaan binnenlopen met dat wereldwijde filmpie van Peter R. De Vries.

Bart_Bart | 05-10-11 | 20:18

Is er al een sponsor gevonden voor sluikreclame in de film?

illuvatar | 05-10-11 | 20:17

@Koud flesje Alfa | 05-10-11 | 20:01 |
Jij bent nooit ontvoerd geweest of wel?

Bart_Bart | 05-10-11 | 20:16

Die sukkel heb niks te zeggen hierover!

Furpie01 | 05-10-11 | 20:16

Ik ontvoer ook met regelmatig een Heineken. En die weet ik als het ware van de aardbodem te laten verdwijnen. #dexter #lekkerbiertje

Bart_Bart | 05-10-11 | 20:15

Ik voel iets gisten daar in Amsterdam.

illuvatar | 05-10-11 | 20:13

Flodder 4.

illuvatar | 05-10-11 | 20:07

Heineken had niets te eisen over zijn ontvoering!

Frimu2 | 05-10-11 | 20:06

@nadenkeniseenkunst | 05-10-11 | 20:02 ah kijk Wouter Bos reageert ook op gs.

Koud flesje Alfa | 05-10-11 | 20:03

Hij heeft gelijk en wie het daar niet mee eens is heeft ook gelijk.

nadenkeniseenkunst | 05-10-11 | 20:02

@nokkenaskettingklem | 05-10-11 | 19:56
Zo te lezen werkt u bij de politie, afdeling planning en politiebriefings voor verkeerscontroles.

illuvatar | 05-10-11 | 20:02

Hij heeft gelijk. De plannen zijn auteursrechterlijk beschermd. En dan nu lieve kijkbuiskinderen...

Koud flesje Alfa | 05-10-11 | 20:01

"En de gouden kogel gaat naar..."

Jackanders | 05-10-11 | 20:01

Die negen jaar met aftrek van voorarrest, dat duurt niet zo lang meer toch?
Kan hij mooi de première bijwonen.

Jackanders | 05-10-11 | 20:00

Holleder wil een verbod op Holleder, je zou bijna hopen dat het hem lukt.

luckor | 05-10-11 | 19:57

Mmm lijkt me gevaarlijk om mee te spotten Brusselmans, Amsterdam is bekent terrein voor Lederhol.

nokkenaskettingklem | 05-10-11 | 19:56

Leeft dat uitschot nog? Tijd voor een criminele afrekening!

Schaamharing | 05-10-11 | 19:56

Wie speelt de rol van Mabel Wisse Smit?

illuvatar | 05-10-11 | 19:56

Ik denk dat ie heeft vernomen dat er een zeilboot in de film voorkomt.
Die zeilboot heeft een hoofdrol en staat voor de Neus.
Hij moet niet zo zeiken.
Richard1234 | 05-10-11 | 19:48 | + 0 -

Jij hebt lef 4321.....

AlsBoter | 05-10-11 | 19:54

Ik denk dat ie heeft vernomen dat er een zeilboot in de film voorkomt.
Die zeilboot heeft een hoofdrol en staat voor de Neus.

Hij moet niet zo zeiken.

Richard1234 | 05-10-11 | 19:48

@Biff Eagleburger | 05-10-11 | 19:38

Geen flauw idee. Ik verkeer niet in de wereld van slechte rappers en labiele wijven.

brutus68 | 05-10-11 | 19:45

Nederland ten voeten uit: Criminelen die dingen eisen.
In België kun je als veroordeelde je burgerrechten verliezen. Dan heb je niets meer te eisen.
En wij maar lachen om die 'gekke' Belgen.

Cor Rupteling | 05-10-11 | 19:42

@Marcus Porcius Cato | 05-10-11 | 19:32

Interessante quote. Het hele verhaal is losjes gebaseerd op het verhaal wat Cor van Hout aan Peter R. de Vries heeft verteld, wat tot het boek de Heineken Ontvoering heeft geleid. De film is een interpretatie op dat boek.
Overigens liggen de rechten, hoe bizar het ook klinkt, voor een gedeelte bij de erven van Cor van Hout. In alle literatuur die over de ontvoering is verschenen komt Holleeder nou niet bepaald over als een groot denker, maar meer als (betrouwbare) dommekracht van Van Hout en Meijer.

brutus68 | 05-10-11 | 19:40

@brutus68 | 05-10-11 | 19:23

En dat labiele wijf van 'm levert zeker de wapen 'requisieten'?

Biff Eagleburger | 05-10-11 | 19:38

@R. Abbit | 05-10-11 | 19:28

Dus dan zou het leerstuk van holleeder dubbelop zijn...

yamahihi | 05-10-11 | 19:37

Wat is NL toch een bezopen land zolang zo'n zware draaideurcrimineel eindeloos z'n gang kan gaan en ondertussen nog naar de rechter kan stappen ook. Die man heeft z'n rechten verspild en had allang al tegen de muur gemoeten. Had een hoop geld en mensenlevens gescheeld.

sitzkrieg | 05-10-11 | 19:36

@Reinaert | 05-10-11 | 19:10

Moet ze dat spelen dan?

Biff Eagleburger | 05-10-11 | 19:35

-weggejorist-

de Bhagwan aanhang | 05-10-11 | 19:35


Gezien de foto hierboven vraag ik me toch af waarom ze hem 'de neus' noemen en niet 'pratende kut'.

Ad Telenooie | 05-10-11 | 19:33

Willem Holleeder heeft het intellectuele eigendom op het verhaal. Wie heeft dit script nu eigenlijk geschreven ? (en ook echt uitgvoerd)

Marcus Porcius Cato | 05-10-11 | 19:32

Ik geef geen commentaar.
--neus-- | 05-10-11 | 19:22 | + 2 -

Verstandig ,sluit me er bij aan !

AlsBoter | 05-10-11 | 19:31

Ik ben een beetje schijtziek van al die Holleeder verheerlijking!
Hebben ze in Vught geen Bubba dan die dat soort zaakjes oplost?

René from the Café | 05-10-11 | 19:29

Holleeder... het blijft toch een naam die aan een leren string doet denken.

R. Abbit | 05-10-11 | 19:28

Het nivo van de Nederlandse film evenaart dat van de rechtspraak, wat dat betreft, wordt het een interessante zaak.

smdyasc | 05-10-11 | 19:26

@Cuyahoga | 05-10-11 | 19:23

Ja, wijsheid komt met jaren, ook in het geval van Willem...

brutus68 | 05-10-11 | 19:26

Hij zat DWDD te kijken van de week met dat kalf.
En toen Matthijs en consorten een paal in hun broek kregen van de moslimspeech heeft hij besloten dat hij niks meer met de Nederlandse film te maken wil hebben.

Ontvoeren, afpersen, drugshandel, daar had Willem geen problemen mee, maar dit vond hij moreel niet meer acceptabel.

Cuyahoga | 05-10-11 | 19:23

@Reinaert | 05-10-11 | 19:20

Vergeet de soundtracks niet. Lange Frans o.a in het geval van dit pareltje...

brutus68 | 05-10-11 | 19:23

@Crematorium-de-Asbak | 05-10-11 | 19:14

Da's de Engelse versie. Van Peter RrrrdaFreeze, man.

Biff Eagleburger | 05-10-11 | 19:22

Ik geef geen commentaar.

--neus-- | 05-10-11 | 19:22

@FreshClash | 05-10-11 | 19:15

Het zijn niet alleen de slechte actrices (m/v) die de Nederlandse film zo belabberd maken, het zijn ook de zelfbenoemde genieën als regisseurs, producenten, scenarioschrijvers en ander onguur volk.

Dikke Theo was de laatste regisseur in dit land die die naam mocht dragen.

Reinaert | 05-10-11 | 19:20

+t omhoog kickt

Pastor Sippenhaft | 05-10-11 | 19:17

Ja, dat is toch die Peter R Pornosnor film?

vetkleppert | 05-10-11 | 19:16

Deze actie van Holleeder is (waarschijnlijk) net als de film een zielige vertoning.
Wie z´n billen brand....

Pastor Sippenhaft | 05-10-11 | 19:16

In de trailer die ik heb gezien komt Holleeder wel degelijk herkenbaar als personage naar voren, daar hoef je geen genie voor te zijn. Al ben ik van mening dat Holleeder weinig recht van spreken heeft.

brutus68 | 05-10-11 | 19:15

Reinaert | 05-10-11 | 19:10
Als je een aanstellerige overacting trut nodg hebt in een film, dan is er inderdaad geen betere dan Halina Reijn.

FreshClash | 05-10-11 | 19:15

Aardige man, die meneer Holleeder.
Tragisch dat vrijwel iedereen waarmee hij in conflict raakte op een onnatuurlijke wijze het leven liet.
Wellicht iets om over na te denken voor die IDTV jongens en meiskes. Shit happens, you know.

Magnum Force | 05-10-11 | 19:14

Peter R de Vies zit er diep in... Waarom geen vermelding in dit stuk?

Crematorium-de-Asbak | 05-10-11 | 19:14

Brouwt Freddy nog wel Heineken in deze film of laat ie flesjes Bavaria van de band rollen?

Prof. D.A.H. Vintik | 05-10-11 | 19:13

dopinie | 05-10-11 | 19:08
Klopt. Die investeerders moesten toen "nog even nadenken".

Superior Bastard | 05-10-11 | 19:11

@Biff Eagleburger | 05-10-11 | 19:05

Speelt Halina Reijn ook mee dan? Leuk.

Welke rol? Het aandachtshoertje van Holleeder? Goed gecast!

Reinaert | 05-10-11 | 19:10

Biff Eagleburger | 05-10-11 | 19:05
Haha, kots, schreeuw, neuk, vloek, regen -> Nederlandse film.

Superior Bastard | 05-10-11 | 19:10

"Er komt een échte verfilming van de Heineken ontvoering" ( www.peterrdevries.nl/nieuws/hollywood-... )
Helaas kan ik het beeldmateriaal niet vinden, maar ik zag Peter R. onlangs glimmend van trots voor de camera, geflankeerd door de Amerikaanse investeerders. De verandering in zijn gezichtsuitdrukking toen de verslaggever deze heren uit Hollywood een microfoon onder de neus hield met de vraag: "Wist u dat een deel van de opbrengsten van de film door een regeling die Peter met hen heeft, naar de ontvoerders gaat?", was erg vermakelijk.

dopinie | 05-10-11 | 19:08

Jeetje, dan wacht even tot je wel een film kunt maken die waarheidsgetrouw is... Dit wordt weer de zoveelste film waarvan het boek vele malen spannender is. Al moet ik toegeven dat de Heineken ontvoering ook de enige is die ik in dat genre heb gelezen. Het is sowieso moeilijk in te schatten tot waar de tentakels van De Neus reiken.

Davidson | 05-10-11 | 19:08

Offtopic: waarom staat die waanzinnig hypocriete Clinton Bush banner er toch nog steeds op? >>>>>>>>>>

SickSense | 05-10-11 | 19:06

Reinaert | 05-10-11 | 18:57
En zo hebben heeft men het script van 'De Dominee' ook vakkundig om zeep geholpen. Gemiste kans.

De insider | 05-10-11 | 19:06

Misschien wil hij per definitie niet worden geassocieerd met het begrip 'Nederlandse film'. Voor je het weet word je zelf gespeeld door één of andere pretentieuze soap acteur die om de 5 minuten z'n tong in Halina Reijn steekt en daarna hartgrondig 'godverredomme' roept met een Gooische 'r'. Ik zou daar ook een stokje voor willen steken.

Biff Eagleburger | 05-10-11 | 19:05

Holleeder zit in De Schie.

Ed41 | 05-10-11 | 19:05

Goh, Holleeder en afpersen. Je verwacht het niet.

vraagstaart | 05-10-11 | 19:04

In de film heet hij "Het Oor"?

Superior Bastard | 05-10-11 | 19:03

Is het nou eigenlijk een compliment, om als gevierd crimineel een bijnaam als 'De Neus' te krijgen?

Sheik Yerbouti | 05-10-11 | 19:02

Ion Susai | 05-10-11 | 18:57
Hij zit in laatste deel van z'n straf, komt over niet al te lange tijd gewoon vrij dus

SickSense | 05-10-11 | 19:00

Is er al en torrent beschikbaar?

Parsons | 05-10-11 | 19:00

Die jongen moet een beetje aan zijn reputatie denken uiteraard! In het circuitje word je toch wat minder serieus genomen als iedereen heeft gezien hoe die halve nicht van een Barry Atsma je probeert na te doen! Lijkt me wel een goede film trouwens :-)!

frankmeister | 05-10-11 | 18:59

"De naam 'Holleeder' komt trouwens helemaal niet voor in de film. Uit angst voor (ja we weten het eigenlijk ook niet) is er gekozen voor een rare constructie waarbij twee personages worden samengevoegd." - consessies, pfff

no452354 | 05-10-11 | 18:59

Deze producent zal momenteel vast niet zo lekker in zijn vel zitten :)

netniet | 05-10-11 | 18:59

Waarom is die film dan ook niet 100% waarheidsgetrouw geproduceerd? Geen zak aan dus om naar te gaan kijken hoewel de trailer nog wel promising is...

SickSense | 05-10-11 | 18:59

Paradoxale kop.

Geemp | 05-10-11 | 18:58

De meeste Nederlandse films zouden sowieso verboden moeten worden. Alleen al vanwege de kwaliteit. Dus wat dat betreft heeft Holleeder wel degelijk een punt!

Reinaert | 05-10-11 | 18:57

Je zou bijna vergeten dat Heineken het slachtoffer was. Bijna.

Biff Eagleburger | 05-10-11 | 18:57

Holleeder wil gewoon een deel van de winst, het plannetje is tenslotte door hem bedacht. Niet door IDTV.

rara | 05-10-11 | 18:57

Denk dat de man z'n eis ook wel op andere manieren kracht bij kan zetten. Lijkt me toch niet het type waarmee je wel een conflictje kunt riskeren...

De insider | 05-10-11 | 18:57

Eerst maatschappij vernachelen en vervolgens dit soort eisen gaan stellen. Ik neem aan dat Holleeder op de TBS Long Stay zit?

Ion Susai | 05-10-11 | 18:57

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken