Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

1 Nasrdin Dchar maakt nog geen Arabische Lente

goudenbig.jpg Terwijl de PvdA aan intern geneuzel ten onder gaat, staat 1 man op om de Deken der Onverschilligheid van het publiek af te trekken: Anil 'klagen bij de buren' Ramdas. Vandaag in NRC trekt hij in zijn eentje de oever- en winnaarloze wij/zij-discussie naar een nieuw dieptepunt door te claimen dat 'deze Gouden Kalf'-winnaar Nasrdin Dchar (samen met dwaaldichter Ramsey Nasr en sportverslaggever Humberto Tan) een HELD is die een diepgeworteld onbehagen bij allochtonen zichtbaar maakt aan een nurkse natie die zich zogenaamd niets aantrekt van de harteloosheid die Wilders c.s. propageren. Gewauwel van een dronken aardbei. Niet alleen werd Dchar als een verlosser onthaald door moraalbepalend Nederland, dankzij zijn emospeech-met-sneer-naar-Verhagen werd hij ongewild uit de incestueuze sfeer van een marginaal filmfestival getrokken om als een bedrijfspoedel midden in de spotlights van het roedel betrokken progressieven te worden gezet, waar hij neerbuigend neokoloniaal op een voetstuk werd gehesen om hem nog meer veroordelingen aan het adres van het guurrechtse kabinet te ontlokken terwijl heel Social Medialand hem toe zat te juichen. Noem dat maar eens onverschillig. Het probleem is dat deze uitbesteding van het debat (dat volgens progressief links toch echt over de inhoud zou moeten gaan) aan een sympathieke doch weinig diepgaande acteur tot een devaluatie van de discussie leidt, waardoor de oorzaken van de polarisatie in het wij/zij-denken dieper de duisternis ingeschoven worden. Snikkende speeches van acteurs of rancuneuze rijmelarij van een volksdichter hebben geen sodemieter met 'inhoud' te maken. Hoe oprecht of emotioneel hun uitingen ook zijn, de inhoudsloze oppervlakkigheid ervan voedt enkel de tegenstellingen terwijl niemand de disccusie over de Toon van het Debat weet te ontstijgen of de werkelijke bronnen van onvrede aan weet te pakken. De sterk levende afkeer van inburgeringsproblemen, de slappe aanpak van (allochtone) criminaliteit en het dédain van de zelfverklaarde elite jegens het volk kun je al lang niet meer wegstrepen tegen één succesallochtoon met een Gouden Kalf. Zolang de discussie blijft kaatsen tussen 'allochtonen zijn wél zielig en er is niets aan de hand' en 'allochtonen zijn níet zielig en er is heel veel aan de hand', wordt het wij/zij-denken door Anil Ramdas, Pauw&Witteman, Francisco van Jole, Bert Wagendorp, Joris Luyendijk, Kathleen Ferrier en al die anderen die de acteur misbruiken om hun persoonlijke afkeer van Wilders en/of het rechtse kabinet te etaleren alleen maar sterker aangewakkerd. Vooral als ze vervolgens emotioneel snikkend beginnen te jammeren over de onverschillige ontvangst van hun eenzijdig gepropageerde eigen gelijk. Maar een volkse afkeer van moralistisch gejank is iets héél anders dan onverschilligheid over scheef groeiende verhoudingen waar heel Nederland - echt niet alleen de elite! - zich zorgen over maakt. Eén 'moslim met een fucking Gouden Kalf' maakt nou eenmaal nog geen Arabische Lente.

Reaguursels

Inloggen

@ ThePeet | 05-10-11 | 20:11
Wiens brood men eet wiens woord men spreekt, dat geldt eauk voor die andere hoer J.Mulder.
-
We hebben er inmiddels een religieuze omroep bij gekregen.
En eauk nog eensch een enge sekte.
De parteipropagandaomroep van de pvda de vara komt eindelijk uit de kast.
Pvda boegbeeld F.Rottenberg samen met een imam op pad in den lande en zit eauk nog eens in de moskeet naar zijn preek te luisteren.
allah akbar verschillend.


Geheimrat Schultz | 06-10-11 | 07:08

Dankjewel Nico Dijkshoorn, lul dat je er bent. DWDD wordt steeds slechter.

ThePeet | 05-10-11 | 20:11

Bij DWDD kunnen ze er nog niet genoeg van krijgen. Ze prijzen hem het graf in.

ThePeet | 05-10-11 | 19:58

ik heb geen enkel ander reaguursel gelezen, maar ik zeg: een gouden kalf voor van Rossem!

prima stuk, zat me maandag ook op te vreten bij wereld draait door, pauw en witteman etc

Connaisseur of Kinky | 05-10-11 | 14:11

En dan zeggen ze dat links zeurt.. Wat een zuur gemekker hierboven

of niet | 05-10-11 | 12:51

Nou ja, ik zie nu dat die tijdsaanduiding het bepaald niet overzichtelijker maakt ;-)

WirMachenMusik | 05-10-11 | 12:45

Excuseer! WirMachenMusik | 05-10-11 | 12:23 |, was bedoeld als reactie op @Shalome | 05-10-11 | 11:46.

WirMachenMusik | 05-10-11 | 12:43

@ONS | 05-10-11 | 12:26
Want die 65opgeblazen moslims en hun aanhang (moslims) vinden het ok dat hun vrienden/familie opgeblazen zijn eergisteren. Nasrdin moet ook eens iets zeggen over de beren in alaska.

Itastijl | 05-10-11 | 12:34

Gisteren weer 65 Moslims opgeblazen, mini aandacht in de Media en bladen(Noorwegen stonden de kranten wekenlang vol), geen enkele Moslimorganisatie National of international; die dit afschuwelijk gebeuren veroordeeld of hier zijn afschuw over uitspreekt ! Nasrdin Dchar er zij wel ergere dingen dan Wilders! Dit gegeven zegt genoeg, je geeft aan dat je de eerste Moslim bent die deze prijs wint (daarnaast denk ik dat deze prijs; op "oneigenlijke gronden" is toegekend!), veeg dan eerst je eigen straat schoon; de islam is en blijft een ideologie die wijds uitgedragen word, en Nasrdin Dchar is 1 van de Paarden van Troje die hier aan meewerkt!

ONS | 05-10-11 | 12:26

Goed mogelijk dat je dat beter kunt beoordelen dan ik. Ik ben niet zo van het acterend theater en heb veel meer theaterwerken gelezen dan zien uitvoeren. De zeldzame keren dat ik ontspanning zoek voor de TV, lukt het me geregeld om langer dan een uur naar een buitenlandse film te kijken. Bij die van NL-makelij houd ik dat vrijwel nooit langer dan 'n kwartiertje vol.
Ik zal je commentaar onthouden, maar de uitspraken over maatschappelijke problemen van acteurs in het algemeen en die van NL-acteurs in het bijzonder, blijven voor mij gewoon willekeurige meningen.

WirMachenMusik | 05-10-11 | 12:23

Shalome | 05-10-11 | 11:51 |
Daar zult u gelijk in kunnen hebben. Wat me dan vaak verbaast is dat je altijd leest/hoort/ziet dat wanneer je een dergelijke "stam" in de eigen, oorspronkelijke, habitat bezoekt ze altijd zo open en zo gastvrij blijken te zijn en mekaar Altijd helpen. Dit wordt alsdan vaak gebruikt of misbruikt zo u wilt om de NL mentaliteit van individualisme negatief te duiden. Maar dat lieve, hardwerkende, sociale volkje verliest klaarblijkelijk alle morele waardigheden/verworvenheden zodra ze voet aan wal zetten op het Europese vasteland. Dan gaan de schoenen uit, de hakken in het zand en wordt er achterover geleund om de buit binnen te harken zonder iets terug te doen.

de directeur | 05-10-11 | 12:02

Ik denk dat ik een film ga maken over drie roomblanke zonen der Vinex uit hippie-ouders, die op een dag terug fietsen naar waar hun roots liggen - Rotterdam-Zuid. Naarmate de tocht vordert begint de omgeving steeds meer op Rabat te lijken en kijken steeds meer 'locals' hen met een scheef oog aan. De geyle dochters daar blijken middels katoenen lappen allemaal geclaimd door Allah Incorporated en ook ontdekken zij the never-ending subsidiekraan, die lekt aan alle kanten.
*Applaus*

Auweyida | 05-10-11 | 12:02

de directeur | 05-10-11 | 11:45
Die lui komen dan ook uit een zeer achterdochtige streek waar ze in stammen klitten, dat verhoogt de overlevingskansen gezien de schaarse voedselbronnen.
Samenleving - plus bijbehorende saamhorigheid cq sociale cohesie - kennen ze niet.
Dat is geen moreel oordeel, dat is gewoon een vaststaand feit. Dat argwaan zit er nog steeds in en van saamhorigheid moeten ze ook niet veel hebben. Jongeren die in uitkeringsgezinnen zijn opgegroeid en van wie je dus zou verwachten welke voordelen saamhorigheid biedt, beklagen zich over de belastingdruk als het hun tijd is om 'mee te betalen'. See?
Nogmaals, geen moreel oordeel, gewoon antropologie.

Shalome | 05-10-11 | 11:51

WirMachenMusik | 05-10-11 | 11:31
"Nederlanders zijn om het zacht uit te drukken, geen goede acteurs. Zelfs in vergelijking met onze buurlanden Duitsland en België zijn onze nationale 'helden' hooguit goedwillende amateurs."
-------------------
Dat is beslist niet waar, en ik heb als fervent theaterganger recht van spreken. Bij toneel zitten weliswaar de betere acteurs, soms is er overlap met de filmwereld, maar ik heb echt schitterende en onvergetelijke rollen gezien.
Qua scenarioschrijven zijn we niet zo goed als in het buitenland, maar day kan ook aan nepotisme liggen en gesloten circuitjes. Maar dat is mogelijk het gevolg van al dat gesubsidieerde geklooi.

Shalome | 05-10-11 | 11:46

7anPau1 | 05-10-11 | 10:53
Goed dat u een tegengeluid ventileert maar u bent langzamerhand een roepende in de spreekwoordelijke woestijn ("sorry voor de beeldspraak/associatie in dit verband"). Ik kende vroeger best een aantal goedwillende moslims/Marokkanen maar nog lang voor er sprake was van 'n hetze jegens hen die u klaarblijkelijk in de huidige maatschappij ziet, hadden diezelfde goedwillenden hun hakken al in het zand gezet jegens de NL samenleving, waarom weet ik niet. Ik heb jaren m'n best gedaan om ze enigszins te begrijpen maar dit begrip kwam UITSLUITEND van 1 kant. Aan gene zijde daarentegen was er uitsluitend sprake van negativisme, achterdocht, complete onwil en een stuitend gebrek aan betrokkenheid en medewerking. Men nam en gaf hoegenaamd niets terug. Men had en heeft het alleen over rechten, plichten en verplichtingen alsmede eigen verantwoordelijkheden bestaan simpelweg niet in hun ogen. Juist het wij/zij gevoel bestaat met name onder moslims en die voedingsbodem heeft ons gebracht tot hetgeen we thans dagelijks meemaken. Ik en vele anderen met mij die direct/indirect betrokken zijn bij bijvoorbeeld sportclubs, verenigingen enz vingen telkenmale bot als het weer eens moslims/Marokkanen betrof die meenden dat juist zij een andere - hogere - behandeling behoefden dan Jan, Piet of Klaas. Het zijn zelfbenoemde "ubermenschen" met een gevaarlijk "untermensch" gevoel. Volstrekt zinloos maar o zo sfeerbepalend.

de directeur | 05-10-11 | 11:45

Flapdrol

muskie | 05-10-11 | 11:44

Hij had met diezelfde bevlogenheid een 'incident' als in Gouda moeten veroordelen. Die gewone jongeren die gewoon een fiets van een meisje afpakken en haar intimideren; op zo'n moment mis je juist een Marokkaan die roept dat het achterlijk is.

R2DTal | 05-10-11 | 11:43

de kop had ook moeten zijn ''moslim wint nú pas een gouden kalf''

gelachewoar | 05-10-11 | 11:38

Ach Nederlanders zijn om het zacht uit te drukken, geen goede acteurs. Zelfs in vergelijking met onze buurlanden Duitsland en België zijn onze nationale 'helden' hooguit goedwillende amateurs. Idem voor regisseurs en officieel benoemde 'dichters'. Wat zouden we ons dan druk maken over wat die lui uitbraken over maatschappelijke problemen? Zelfs als ze op hun vakgebied internationaal wat zouden voorstellen, zou ik niet meer aandacht besteden aan hun uitspraken dan aan die van een willekeurige voorbijganger.
Kom op NL-ingenieurs! Zeg ook eens wat! Jullie zijn de tegenpool van die zelfingenomen brabbelaars en bovendien ook getraind in zuiver denken.

WirMachenMusik | 05-10-11 | 11:31

Ik sta paf van zoveel moois, een treffender tekst is bijna ondenkbaar. Van Rossum, een diepe buiging komt u toe.

de directeur | 05-10-11 | 11:07

7anPau1 | 05-10-11 | 10:53
Je leest toch zeker wat je wilt lezen niet? En daarna voel je je een stuk beter omdat jij niet zo bent.

sjaakdeslinksesul | 05-10-11 | 11:02

En zoals Nasrdin Dchar misschien zijn ogen sluit voor de problemen in de Marokkaanse gemeenschap, sluit Van Rossem zijn ogen voor het feit dat er een hele grote groep Nederlanders is die gewoon zo racistisch zijn als de neten en die veelal zelf ook geen ene fuck bijdragen aan deze maatschappij, die er vooral van balen dat de staatruif gedeeld moet worden met mensen met een andere kleur of er concurrentie is op het criminele pad. Zoals links zich niets aantrekt van al die mensen die zich terecht zorgen maken over de problemen van de multi-culturele samenleving, trekt Van Rossem cs zich niets aan van autochtonen die zich terecht zorgen maken over een groep etnocentristische en nationalistische tokkies. Kijk eens naar de reacties op het filmpje van Nasrdin bij Spits bijvoorbeeld. Ook een geslaagde Marokkaan/moslim deugt natuurlijk niet en is eigenlijk stiekem, maar op 1 ding uit, onderwerping van de Nederlanders en het vernietigen van de Nederlandse cultuur. en klagen over iets in Nederland mag hij ook niet, dat mogen zij alleen, met hun "Nederland-is-een-derde-wereldland-gezeik". (Als Nederland echt een derde wereldland was geweest hadden dat soort types 16 uur per dag op de vuilnisbelt naar vreten en kleren moeten zoeken ipv lui achter hun tv en pc zitten klagen.)
Van Rossem is, kortom, de Anil Ramdas van rechts.

7anPau1 | 05-10-11 | 10:53

GVD Van Rossum voor deze artikelen zijn we lid van GS en zullen ze ons er nooit onder krijgen.

Youri de Hakkelaar | 05-10-11 | 10:39

@pius | 05-10-11 | 02:22
*spert de ogen wijd open*

Art Vandelay Ultor | 05-10-11 | 10:33

Mijn Suri-buurman is zo druk met zijn eigen onderneming en zijn roomblanke (zeer uitgebreide) klantenkring, dat hij GEEN tijd heeft zich 24X7 met zijn 'allochtoon zijn' bezig te houden...

Ahasveros | 05-10-11 | 10:24

@jansen666 | 05-10-11 | 10:10
idd. En de christenen en co. staan in rij om met open armen deze moderne moslims in hun wereld toe te laten.(?)

Itastijl | 05-10-11 | 10:18

Zullen de zussen van deze perfect geïntegreerde moderne vlotte succesvolle goed opgeleide intelligente Nasrdin Dchar met een Nederlandse jongen, of - the horror - een joodse jongen naar bed mogen?

Of vind deze 'gematigde moslim' topacteur dat zij maagdelijk het huwelijk in moeten met door hun vader geselecteerde analfabete islamitische neven uit het geboortedorp van vader?

jansen666 | 05-10-11 | 10:10

@pollodepiemel | 04-10-11 | 23:56
Mogen joden geen prijzen winnen?

Itastijl | 05-10-11 | 10:02

Nasrdin gebruikt de vrijheid die wij hebben om zijn zegje te doen. Hij staat op een podium en toont zijn emotie voor enkele minuten. Its part of the freedom game. #rechtsmodus "hij misbruikt onze zwaarbevochten vrijheid."

Itastijl | 05-10-11 | 09:59

Uriël Fack | 05-10-11 | 09:45

Afwerksubisidie. Je verzint het niet.

Maar toch gewoon subsidie dus. Gewoon keiharde subsidie, anders was het nooit geworden wat het was.

NoMinister | 05-10-11 | 09:56

Anil is het sop niet waard gewassen te worden. Het hangt aan elkaar van anekdotisch geneuzel, arbitraire 'waarheden' en suggestie verstikt met wel heel grote insinuaties.

Een echte rukker, zelf erg tevreden denk ik. Terwijl de rest van linksdragend Nederland iedere nagel bedoeld voor de doodskist van Greet & co met veel warmte en idiotie begroet, ongeacht de kromheid ervan of hoe en waarom die erin wordt geslagen.

Anil is echt een misselijkmakend mannetje, waarvan ik er helaas in mijn nabije omgeving al te veel ken. Dus misschien voor een andere verfrissend, die eigenwijze nergens op enige logica steunende gebraak, maar ik heb mijn portie poltiek correct oreren tegen Greet en co wel gehad. Dat Anil mag overkomen wat hij anderen aandoet. Mijn vurige wens.

NoMinister | 05-10-11 | 09:55

De vijandige samenleving in een land wat kennelijk niet het zijn e is maar waar de subsidies films mogelijk
zeg maar jansen | 04-10-11 | 23:56 |

Het grappige is dat Rabat zonder een cent subsidie is gemaakt. Toen de film af was hebben ze de maximale subsidie gekregen (75.000 euro) om hem in de bioscoop te krijgen, de afwerksubsidie.

En verder heeft iedereen een verkeerd beeld van de filmsubsidies in Nederland. Ten eerst wordt een film voor maximaal 25% gesubsidieerd. Ten tweede moet je dat geld terugbetalen als de film geld oplevert.

Per saldo levert subsidie meer op dan het kost.

Uriël Fack | 05-10-11 | 09:45

De vijandige samenleving in een land wat kennelijk niet het zijn e is maar waar de subsidies films mogelijk
zeg maar jansen | 04-10-11 | 23:56 |

Het grappig is dat Rabat zonder een cent subsidie is gemaakt. Toen de film af was hebben ze de maximale subsidie gekregen (75.000 euro) om hem in de bioscoop te krijgen, de afwerksubsidie.

En verder heeft iedereen een verkeerd beeld van de filmsubsidies in Nederland. Ten eerst wordt een film voor maximaal 25% gesubsidieerd. Ten tweede moet je dat geld terugbetalen als de film geld oplevert.

Per saldo levert subsidie meer op dan het kost.

Uriël Fack | 05-10-11 | 09:45

+1 voor de term 'moraal bepalend NL'

dubbert | 05-10-11 | 09:44

@kippevlees | 05-10-11 | 09:36
overdrijft links dan moet rechts de lat hoger leggen? hij voelt zich aangevallen door sommige partijen. Niet al de 15miljoen hebben een probleem met mensen een kleurtje.

Itastijl | 05-10-11 | 09:39

Een fietser met een gouden kalf is geen goude lente voor fietsers... Een duitser met een gouden kalf is geen duitse lente... Een Hagenees met gouden kalf is geen haagse lente...

Itastijl | 05-10-11 | 09:37

Ik vond die emo speach van die Marokkaanse akteur een dieptepunt in de Nederlandse multi culti cultuur.
Als 100% blanke, blonde, blauwe ogen autochtone nederlander heb ik mij nog nooit zo vies gevoeld als na die speach van die emo Marokkaanse akteur.
Het is toch een grovve schande dat hij heel blank en autochtoon Nederland (toch zo'n ruim 15 miljoen Nederlanders)over een kam scheerde.
Schande!!!

kippevlees | 05-10-11 | 09:36

Goed, Anil, om je slotzin te parafraseren:


Waar echte Nederlanders onder gebukt gaan zijn niet de asopraktijken van Marokkaanse struikrovers, treiteraars, uitkeringsfraudeurs en gewelddadige radicalen, maar onder het schouderophalen van de rest.

Shalome | 05-10-11 | 09:30

Handen af van Humberto Tan, want hij heeft op eigen kracht iets bereikt. De rest hangt er maar een beetje tegen aan. Alleen jammer dat Humberto Tan tegenwoordig in allerlei leeghoofden showbizz programma's optreedt en zelfs in de (irritante) reclame. Dat heeft die man toch niet nodig!!! Humberto Tan heeft namelijk alles op eigen kracht bereikt door hard te studeren en niet door de racisme-kaart te spelen! Of te komen met kolder verhaaltjes over de slavernij. Het is daarom niet nodig om hem te noemen, door dit te doen doet men onrecht aan de prestaties van Humberto. Tevens maakt men het makkelijker om ook mee te gaan in dit soort onzin door ook de racisme-kaart te spelen, ook mee te gaan in die lul verhaaltjes dat iedereen met een melk-chocolade uiterlijk een zoveelste generatie slachtoffer is van de slavernij en daarom niets hoeft te presteren omdat het erfelijk bepaald is. Dat soort krankzinnige verhalen heeft lang genoeg de ronde gedaan, en die mensen kennen de Surinaamse geschiedenis niet. Bosnegers zijn nooit als slaven te werk gesteld, omdat ze dat niet wilden. Bosnegers zouden wel gaan werken, maar ze hadden er geen trek in, ze zijn na aankomst in Suriname het bos in gelopen en zeiden: "bekijk het maar met je slavernij, ik doe er niet aan mee!" Ze gingen gewoon door met het leven dat ze leden voordat ze door andere Afrikanen werden geknecht en als slaaf werden verkocht. Een groot gedeelte van de Surinamers heeft dus helemaal geen slaven als voorouders. Door de racisme-kaart te spelen doet men onrecht aan dit belangrijke feit. Door Humberto Tan op dat zootje met hersenloze geschiedvervalsers te gooien doet men onrecht aan de werkelijkheid. Door Humberto Tan te noemen met mensen die nooit iets zelf hebben gepresteerd dwingt men hem om te reageren zoals die anderen, terwijl dat niet hoeft. Alle Surinamers die ik ken die hebben hun school afgemaakt en allemaal verdienen zij hun eigen geld. Geen enkele Surinamer die ik ken heeft een uitkering of een strafrechtelijk verleden. Door Humberto samen met Hollywood-Ster-Acteur Nasrdin Dchar, en de plagiërende dichter Ramsey Nasr te noemen doet men Humberto af als dat zelfde soort waartoe ook Anil Ramdas behoort, namelijk zeer middelmatig presterend maar steeds weer die lulkoek over hoe moeilijk het wel niet is om als zwarte of lichtgetinte aan de bak te komen. Kolder! Iedereen krijgt de zelfde kansen in Nederland.

vanhetgoor | 05-10-11 | 09:26

365dagen per jaar zeiken en elke kans krijpen om maar door te zeiken. Doet iemand iets goed. Dan is het nog niet goed. Nu is blijkaar rechts die de uitlating van nasrdin moet hypen om een punt te maken. Laat die gast toch.

Itastijl | 05-10-11 | 09:26

Ik ben Shalome en ik ben blij dat ik géén moslim ben.

Ik ben niet van de trots, trots is voor losers, maar ik ben wel blij dat ik een echte Nederlandse ben. Ik ben blij als ik zie hoe wij een van de rechtvaardigste, mildste en aardigste samenlevingen ter wereld hebben omdat die uit ons echte Hollandse karakter voortkomt.

Ik hou van ons Nederlandse gematigde eigenschappen, van onze innovatieve talenten, onze eeuwige bereidheid tot helpen, onze openheid en onze beschaving waardoor wij open met elkaar om kunnen gaan, zonder argwaan.
Ik hou van onze tolerantie en van onze nieuwsgierigheid naar andere culturen. Naar onze manier van vriendschappen die écht solide zijn. Ik hou van onze stedelijke vrijzinnigheid en Man Bijt Hond-pastorale liefheid.

Was getekend, een echte Hollandse die géén moslim is. En ik ben daar fucking blij mee.

Shalome | 05-10-11 | 09:24

Nog een laatste oppmerking hierover.
Toont dit nu niet aan dat Wilders eigenlijk gelijk heeft?
Hij stelt dat het benadrukken van je Nederlandse, joods-christelijke identiteit wél tot uitsluiting en bedreigingen leidt, terwijl het dito uiten van een andere identiteit je direct tot held maakt van heel weldenkend, multicultureel Nederland? Dan is het onbehagen en angst van Wilders toch een stuk concreter dan die van Nasrdin?

sjaakdeslinksesul | 05-10-11 | 09:17

NoMinister | 05-10-11 | 08:57
In een omgedraaide situatie zou men dit "polariseren" noemen.

Jan Passant mk2 | 05-10-11 | 08:59

Typisch... Het stikt in Nederland van de feelgood-films met Marokkaans thema en/of Marokkaanse acteurs: Dunya & Desie, Shouf shouf Habibi, Schnitzelparadijs, etc. etc. etc. en toch zou dit allemaal heel bijzonder zijn volgens Nasrdin.
Het lijkt me een schat van een jongen, maar wat een huilebalk zeg.

jeanmondo | 05-10-11 | 08:58

@necrosis | 05-10-11 | 08:50
Een gouden varken daarin tegen ! ghe ghe!

En een goede morgen @all !

deraderendraaien | 05-10-11 | 08:57

Jan Passant mk2 | 05-10-11 | 08:50

Zo een mannetje dat alleen maar geld kost, zo een grote bek, brrr.

Maar dat het alleen maar geld kost, dat is cultuur en in die kringen geen punt van schaamte, zorg of gesprek.

En dat deze fluim vervolgens de oorlog verklaart vanuit een zieligheid waar menig Palestijn nog een puntje aan kan zuigen, wordt alleen maar met gejuig begroet.

Zich aanpassen zullen ze niet zolang ieder linkswezen na een anale beurt luid kirrt dat men het lekker vond. Dan ben je voorlopig kansloos als je bezwaar maakt tegen dat soort gedrag.

Respectloos tuig, ook die mensen uit de filmwereld die dit toejuich(t)en.

NoMinister | 05-10-11 | 08:57

@Creaguurder | 05-10-11 | 08:46
Je hebt gelijk, gouden kalveren zouden verboden moeten worden!

necrosis | 05-10-11 | 08:50

@NoMinister | 05-10-11 | 08:45
De over het paard getilde kolonisten verwachten begrip en respect voor hun onaangepaste cultuur. Terwijl Nederlanders om datzelfde gedrag met veel gejuich uit oude koloniën zijn getrapt en voor het vroegere verblijf aldaar nog steeds flinke boete betalen.
Ik denk niet dat de lammelingen dat dubbele van hun moraal willen zien.

Jan Passant mk2 | 05-10-11 | 08:50

Van Rossem geeft precies aan waarom ik zelf al lang geleden ben opgehouden met TV kijken.

Borakh | 05-10-11 | 08:49

Hebben wij een rechts kabinet? Valt wel mee/tegen toch?

colonnecinco | 05-10-11 | 08:48

Ik wil dit niet meer, niemand wil dit. Waarom gaan die rotmensen ermee door?

Creaguurder | 05-10-11 | 08:46

Jan Passant mk2 | 05-10-11 | 08:41

Het zielige ego moet toch gevoed. Zelfs met een Gouden Kalf in de hand kan hij nog zeiken tot ie er bij neervalt. Het laatste gebeurde dan helaas weer niet. Dat gezeik was werkelijk ten hemel schreiend. En al die PVV-hatertjes in de zaal zitten er helemaal niet mee als dit zwakzinnige gejank, dat voor mij een minderwaardigheid van de geestelijke gesteldheid uitstraalt waar ik beroerd en respectloos van wordt, over hen wordt uitgekotst. Die vinden dat heerlijk.

Welkom in de bruisende gesubsidieerde wereld van wat de elite () onze cultuurdragers vindt.

NoMinister | 05-10-11 | 08:45

Wat willen de lamme cultuurverrijkers die zich om een of ander reden niet in de criminaliteit hebben gestort en ook niet meedoen aan de dagelijkse veroordeling van PVV stemmeers?
Een standbeeld?

Jan Passant mk2 | 05-10-11 | 08:41

Ik zag gisteren een lichtgetint mantype iets asociaals doen, dat ik hier nog nimmer had gezien. Cultuurverrijking zo een asociaal grijnsmens, want schijt aan alles straalde er werkelijk aan alle kanten vanaf.

Die Gouden Kalf winnaar kan daarom ongezien deaudvallen met zijn gejank. De tekenen die tot ons komen zijn veel duidelijker dan het gewauwel van een acteurtje, whatever zijn * fucking * background by the way.

Oprotten, denk ik dan, in many ways.

NoMinister | 05-10-11 | 08:37

Goede analyse, maar zolang de Pauw200+elite het niet wil zien ettert het verder en zorgt het volk (wijken en randdorpen) straks zelf voor oplossingen.
Nu het geld schaars wordt (letterlijk) gaat de versnelling in zijn 4.

hagelkruis | 05-10-11 | 08:20

Verbeet was laf & slap en Wilders debiteerde een serie (aan de pers gerichte) ad persona's. Een Islamitische acteur aanbad het gouden kalf en de discussietoon uit de jaren 80 ('waar het wèrkelijk om gaat') is inmiddels gepatenteerd door GS. Het elitair dedain/ de allochtoonse criminaliteit discussie werd nergens (niet eens zijdelings) aangestipt.

Einde van de Domheid | 05-10-11 | 08:15

Van Rossum jongen, dikke vette pluim voor je topic. *neerbuigen doet* Over de inhoud zal ik verder maar zwijgen. Wat moet ik hier aan toevoegen?

tiswat | 05-10-11 | 08:14

@Hans Otjens | 05-10-11 | 06:22
Zo als het hoort.
Life is fun shirt = mooie gedacht als souvenier !

deraderendraaien | 05-10-11 | 08:01

Overigens: een analyse van waarom zijn tekst niet klopt lijkt me effectiever dan dit 'het is links en dus stom'

hfakker | 05-10-11 | 07:56

Tranen, daar kunnen socialisten en kunst carny's nu eenmaal niet mee omgaan.
Ook al is het een acteur.

Saillant detail: een moslim die met een 'gouden kalf' zwaait.
Waar leidt dat ook weer naar terug... Een 'gouden kalf'...

hfakker | 05-10-11 | 07:47

"Als het gouden kalf verzopen is dempt men de beerput".

Zoals mijn grootvader zaliger al wist te melden.

Reinaert | 05-10-11 | 07:39

-weggejorist-

anti rood | 05-10-11 | 07:13

Niet je verleden, maar je toekomst is iets waar je trots over zou moeten zijn, ongeacht je afkomst.

Koud flesje Alfa | 05-10-11 | 07:09

vraagstaart | 05-10-11 | 06:43
Mogge,
Wij zijn niet goed geïntregeerd, dat is het probleem.
Althans als de linksche Modus actief is.

Sjeng de helle | 05-10-11 | 07:05

Mogguh @ All,
Goede story van Van Rossem.

Sjeng de helle | 05-10-11 | 07:02

@Van Rossem
"Niet alleen werd Dchar... ... hem toe zat te juichen."
Puike proza, hulde!

Chiant | 05-10-11 | 06:59

@vraagstaart | 05-10-11 | 06:43
Mogge,
Die woorden zeggen genoeg over de instelling van die man.
Alleen,ik word niet bang.

Ben ik nu dom?

Che_cuevara | 05-10-11 | 06:45

Geweldig stuk Van Rossem en o zo waar.

De voorspelbaarheid van een beroepsboze als Ramdas is bijna lachwekkend; erger vind ik het optreden van huurlingen als Jeroen Pauw die nìet gelooft in de multikul, nìet gelooft in een islam als vredelievende religie maar weigert om dat uit te spreken en in plaats daarvan als linkse roeptoeter het vuurtje verder aanwakkert.

In vroeger tijden hadden we een naam voor dat soort mensen die ik nu maar even achterwege laat.

En een acteur die als slotwoorden: "Ik ben een Marokkaan, ik ben een moslim, wordt maar bang!" hanteert, kant ik ook maar moeilijk accepteren als een voorbeeld van integratie.

vraagstaart | 05-10-11 | 06:43

@Olc32 | 05-10-11 | 06:26
En die verdiende het dan wel.

Che_cuevara | 05-10-11 | 06:41

@Hans Otjens | 05-10-11 | 06:22
Zo, die legde het wel duidelijk uit.

Che_cuevara | 05-10-11 | 06:40

Er komt blijkbaar een tsunami van succesallochtonen aan. Mooi. Succes is geld verdienen, en geld verdienen is belastingbetalen.
Omdat succesallochtonen graag willen laten zien hoe succesvol allochtonen kunnen zijn, dan is er een volstrekt onpartijdige scheidsrechter om het toegenomen succes van allochtonen in Nederland weer te geven. De belastingdienst. De belastingdienst gaat per kwartaal de binnengekomen centjes weergeven. Euro's die ingebracht worden door allochtone Nederlanders. Op dit moment kosten allochtonen, laten we zeggen 7 Miljard Euro per jaar. Laten we dit eens zien ombuigen naar een + van 7 miljard. Mag best even duren, als de belastingdienst het maar inzichtelijk maakt.
Een gouden kalf heeft tenslotte minder waarde dan een Melkkoe. ruim baan voor de succesallochtoon!

Oerkoendoe | 05-10-11 | 05:54

Mogge@all,

Wat zo'n kalf al niet teweeg kan brengen.
Leuk voor diegene die het wint, terecht of onterecht, maar dat links dit zelfs al moet gebruiken om nog te proberen een puntje te scoren is diep triest.

Che_cuevara | 05-10-11 | 05:37

Haarkopje | 05-10-11 | 03:33


Dat helpt niet, hij loopt met deur en half de muur naar buiten, ondertussen de dwangbuis opvretend.

DANNY3960 | 05-10-11 | 03:50

Bavarois

Mohammed moet zijn naam gewoon effe in Frederik veranderen en het probleem is opgelost.

Of zou het toch met het gedrag te maken hebben die zijn maatjes van dezelfde etniciteit ten toon spreiden ?

herodus | 05-10-11 | 03:38

*lichten dooft en waxinelichtje aansteekt*

DANNY3960 | 05-10-11 | 03:37

Kan iemand die Pius terug stoppen in zijn dwangbuis en de deur van zijn cel dicht doen?

Haarkopje | 05-10-11 | 03:33

Bavarois

Als die Mohammed van jou nou slim is laat hij zijn naam in Frederik veranderen.

Het zit hem waarschijnlijk niet in de naam maar in het gedrag van zijn afkomstgenoten.

Als ik kon kiezen als werkgever, nam ik iedereen behalve marokkanen. De vele rotte appels hebben het inmiddels verziekt voor de goede.

herodus | 05-10-11 | 03:32

Bavarois

Als die Mohammed van jou nou slim is laat hij zijn naam in Frederik veranderen.

Het zit hem waarschijnlijk niet in de naam maar in het gedrag van zijn afkomstgenoten.

Als ik kon kiezen als werkgever, nam ik iedereen behalve marokkanen. De vele rotte appels hebben het inmiddels verziekt voor de goede.

herodus | 05-10-11 | 03:31

Graaf van Egmont | 05-10-11 | 03:13


Achja, het verstand komt met de jaren zeg maar. Als 16 jarige snotneus werkte ik in een Discotheek.... wanneer er klappen vielen wist ik niet hoe snel ik er tussen moest springen.... in de seventies kwam je indien t foutliep weg met een dikke lip of een bloedneus. Toen ik ergens in de 20 waqs wist ik niet hoe snel er vandaan te lopen toen er geklopt werd....... toen liepen ze al met messen te zwaaien.

DANNY3960 | 05-10-11 | 03:19

-weggejorist-

Graaf van Egmont | 05-10-11 | 03:17

pius | 05-10-11 | 03:15
Alles sal regkom. Teruste

Graaf van Egmont | 05-10-11 | 03:17

-weggejorist-

pius | 05-10-11 | 03:16

Het is jammer dat Nasrdin Dchar zijn talenten niet kan tonen in een film van Theo van Gogh. Dat dweepzieke publiek klapt zich nu de handen stuk zodat ze er zeker van zijn dat ze niet getroffen zullen worden door het mes van God. De schrik zit er nog behoorlijk in. Wie zou die angst waar Dchar het over had, toch veroorzaakt hebben? Verhagen? Wilders? Of toch die godvruchtige Mohamed B.

Henk Zult | 05-10-11 | 03:16

Ik ga ook pitten. Hou je taai graaf en goed je weer te lezen!

En danny en de rest ook welterusten

out

pius | 05-10-11 | 03:15

pius | 05-10-11 | 03:10
Klopt ja. Het was allemaal te begrijpend en soft van jouw kant, terwijl een aubergine toch keihard kan zijn.

Graaf van Egmont | 05-10-11 | 03:15

DANNY3960 | 05-10-11 | 03:09
Ik vermoed dat je gelijk hebt. Het moeten andere tijden dan de mijne geweest zijn. Alhoewel, ik had een opper die in Indie gevochten had en die reed ook vrolijk om als er een bankoverval was. Maar ik wilde daar, jong als ik toen was, niks van weten.

Graaf van Egmont | 05-10-11 | 03:13

herodus | 05-10-11 | 03:12

;)

pius | 05-10-11 | 03:13

pius

Hero dus !

herodus | 05-10-11 | 03:12

Graaf van Egmont | 05-10-11 | 03:09

Haha. Dat zeker ja.

Maarja, wat weten konijnen nou van aubergines feitelijk.

Dus ik trok het me nooit zo aan.

pius | 05-10-11 | 03:10

TheOne48 | 05-10-11 | 03:04


Uit uw plempsel lees ik eigenlijk:"Liever blo Jan dan do Jan"

DANNY3960 | 05-10-11 | 03:09

TheOne48 | 05-10-11 | 03:04

Niet zo badinerend joh. Agentje.

pius | 05-10-11 | 03:09

pius | 05-10-11 | 03:07
Ik ben te lang hier niet geweest denk ik. Je werkzaamheden lagen in die hoek ja. Had ik nog moeten weten, want je bent vaak aangevallen hier over dat werk.

Graaf van Egmont | 05-10-11 | 03:09

SvennusMax | 05-10-11 | 03:04

Later Svennus, goed je weer te lezen!

Slaap goed.

pius | 05-10-11 | 03:08

Graaf van Egmont | 05-10-11 | 02:59

Nee. Ik zou in een grote stad een deel van het jongerenwerk aldaar moeten gaan stroomlijnen.

Totdat de slangenkuil zich manifesteerde.

En nu kunnen ze dus een aandoening naar keuze krijgen van me. No pun intended natuurlijk;)

pius | 05-10-11 | 03:07

TheOne48 | 05-10-11 | 03:04
Foute aanname. Misschien andere tijden?

Graaf van Egmont | 05-10-11 | 03:05

Ik haak af.
Ben er klaar mee.
Het restant aan wijn gaat weer in de klimaatkast.
Mijn kristallen glas gaat weer óp het aanrecht, om morgen gereinigd te worden door de dan dienstdoende dame des reinigings.
Maar laat vooral niet na nog even wat te typen. Morgenmiddag heb ik weer tijd, en lees ik uwer liefdesverklaringen met geneugte.
Welterusten, nachtelijk vermaak.
Welterusten, rechts geweten.

SvennusMax | 05-10-11 | 03:04

Graaf van Egmont | 05-10-11 | 03:01
Ik heb praktijk ervaring, neem aan dat jij langs de zijlijn heb staan toekijken, je denkt er iets te simpel over.

TheOne48 | 05-10-11 | 03:04

Nou het draadje droogt op. Tijd om de gravin te wekken en haar te overladen met mijn zieligheid en zelfmedelijden. Mindy is nu toch naar bed.

Graaf van Egmont | 05-10-11 | 03:04

SvennusMax | 05-10-11 | 02:58

Ok ok ok.

Er is altijd Narcist boven Narcist.

Ik begrijp het.

pius | 05-10-11 | 03:04

TheOne48 | 05-10-11 | 02:58
Dan heb je andere ervaringen dan ik. Of er was natuurlijk niet genoeg overmacht? Dan zou ik ook geen straatklinkers terug koppen.

Graaf van Egmont | 05-10-11 | 03:01

pius | 05-10-11 | 02:56
Aha, u wilt beveiligingsadviseur worden bij een voetbalclub? Met een pakket aan ervaringen n.a.v. de aanhoudende aanslagen op uw leven?

Graaf van Egmont | 05-10-11 | 02:59

@Mindy | 05-10-11 | 02:55
Weet ik toch, madam. Welterusten.

SvennusMax | 05-10-11 | 02:58

@pius | 05-10-11 | 02:55
Jij zou wel willen dat ik jou was, maar dat is omdat ik een nog grótere narcist ben!
Hoor;
www.youtube.com/watch?v=V8hQt9GOQfY
En huil...

SvennusMax | 05-10-11 | 02:58

Graaf van Egmont | 05-10-11 | 02:51
Verkeerde voorstelling van zaken, Heb bij de ME gezeten, en op een een uitzondering na wilden we helemaal niet voor ons loontje de fysieke strijd aan gaan.

TheOne48 | 05-10-11 | 02:58

SvennusMax | 05-10-11 | 02:51


Sorry hoor, m'n postvinger is een beetje langzaam denk ik.

DANNY3960 | 05-10-11 | 02:57

herodus | 05-10-11 | 02:56

Dus hero?

pius | 05-10-11 | 02:57

Graaf van Egmont | 05-10-11 | 02:51

Een soortement van ja. Maar dan zonder knuppel en schild.

En dan word het lastig.

pius | 05-10-11 | 02:56

Je gaat voortaan die postcodecheques uitdelen, begrijp ik dat goed?

Graaf van Egmont | 05-10-11 | 02:56

Iek bien Nasrdin Dohar en trots Nedrelander ben van Marokkaanse afkom en jah iek Moslim zijn en niks te maken heb met democrasie ien Nederland en met Verhaag en Wielders, iekke Mosliem en gleuf in Hallah.

Nu ieke huilie, huilie zo cheloekig iek ben met goud van kalf.

herodus | 05-10-11 | 02:56

@SvennusMax | 05-10-11 | 02:40
Hmmmrghhh, dat was de 2e die ging.. en da's niet leuk voor de graaf. Wel leuk dat er weer eens een nachtdraad is op GS. Wie doet het licht uit, Parsons is te druk grinnik. Nu echt out.

Mindy | 05-10-11 | 02:55

SvennusMax | 05-10-11 | 02:51

Wat ben je toch een geweldige narcist. Je lijkt mij wel.

Heerlijk.

pius | 05-10-11 | 02:55

@Graaf van Egmont | 05-10-11 | 02:50
Nou bedankt heur, ik hoop toch echt dat mijn zeer zeker serieus bedoelde satire en sarcasme op een wat hoger niveau ligt dan die stereotype-uitbuiters.
Maar nee, iets meer lokaal. RTL4.
Whoops.

SvennusMax | 05-10-11 | 02:53

pius | 05-10-11 | 02:49
Je wilt dus bij de ME? Niet doen. Dat zijn echt opgefokte vervelende zakken. Hangen de hele dag wat rond in de hoop dat ze nog eens mogen rammen.

Graaf van Egmont | 05-10-11 | 02:51

Waarom toch al die dubbelposts?
Is de nachtploeg zo geslonken dat die dubbels nodig zijn om het nog wat te laten lijken? Of zou mijn Twitter niet met mijn Chrome kunnen communiceren i.s.m. GS?
Scheelt me eigenlijk ook geen zak. Ik zie mezelf graag dubbel dubbel.

SvennusMax | 05-10-11 | 02:51

SvennusMax | 05-10-11 | 02:46
Comedy Factory. Dat is het. Kan niet wachten tot de serie weer begint. Pik ik je er zo uit tussen al die Yanken en Engelanders

Graaf van Egmont | 05-10-11 | 02:50

Graaf van Egmont | 05-10-11 | 02:47

Ze vroegen mij om de Arena te betreden zonder harnas.

En ik ben toch zeker Commodus niet.

pius | 05-10-11 | 02:49

SvennusMax | 05-10-11 | 02:46

ghe geh. Ik heb geduld;)

pius | 05-10-11 | 02:47

@pius | 05-10-11 | 02:46
@DANNY3960 | 05-10-11 | 02:44
BIOSTABIEL?

SvennusMax | 05-10-11 | 02:47

pius | 05-10-11 | 02:45
Welke baan hooggeborene. U moet werken? Dat kan dan alleen maar zijn voor een buitenlandse mogendheid. Zij willen u inhuren met 1000 cohorten?

Graaf van Egmont | 05-10-11 | 02:47

Mindy | 05-10-11 | 02:44

Truste mindy!

pius | 05-10-11 | 02:46

@pius | 05-10-11 | 02:42
Ik hoop dat je het me vergeeft; maar dat hou ik nog even buiten teh interwebz-publiciteit. Vooral gezien mijn radiostilte alhier. Met beleid enzo.
Vertrouw me nu maar op mijn groene ogen dat ik dat je t.z.t. echt wel laat passeren, ook juist vanwege dat "I told you so"- effect. Je weet toch dat ik daar gek van ben!?

SvennusMax | 05-10-11 | 02:46

DANNY3960 | 05-10-11 | 02:44

MEDICINALE CROCS?

pius | 05-10-11 | 02:46

Mindy | 05-10-11 | 02:44

Ik ga je nog lang zien. Truste meiske.

Graaf van Egmont | 05-10-11 | 02:45

Over banen gesproken. Mij is er net een door de nues geboord.

En ik ben witter dan Rob Oudkerk na het lezen van de Collumn van Heleen van royen.

Dus ja.

pius | 05-10-11 | 02:45

@Graaf van Egmont | 05-10-11 | 02:36
Dat zal hopelijk niet gebeuren, stalk me anders maar op de tweets. Trusten allemaal.

Mindy | 05-10-11 | 02:44

pius | 05-10-11 | 02:38


Nou ja, van die gezondheidsdinges, je weet wel.

DANNY3960 | 05-10-11 | 02:44

SvennusMax | 05-10-11 | 02:39

Je hebt gelijk mijn waarde.

Maarruh, mediaoptreden?

Waar kan ik dat bekijken.

pius | 05-10-11 | 02:42

@bavarois | 05-10-11 | 02:37
Ik heb 60 mensen in dienst.
Daarvan zijn er 30 met meerdere urencontracten.
Daarvan zijn er 12 uit allochtoniestan (Grieks, Turks, Spaans, Pools et cetera).
Niet zo'n grote mond, zwitsal.
Je weet amper in welke leeuwenkuil je je begeeft.

SvennusMax | 05-10-11 | 02:42

bavarois | 05-10-11 | 02:37
Wat is dat nou weer voor een vooroordeel? Ik zou ze allebei wel even willen spreken. Als Frederik alleen maar kan shaggies rollen en de plee ontstoppen, dan zou ik voor mijn IT afdeling die Mohammed nemen. Als ik iemand nodig had voor de plee ontstoppen zou ik trouwens ook Mohammed nemen. Die kunnen dat - geheel genetisch bepaald natuurlijk - veel beter.

Graaf van Egmont | 05-10-11 | 02:42

bavarois | 05-10-11 | 02:37


Dat is jouw conclusie.

DANNY3960 | 05-10-11 | 02:41

@Mindy | 05-10-11 | 02:34
Nee malle meid; je zei dat het je 2e hartsvriendin was.
Wel wakker blijven, insomniatinaatje! ;)

SvennusMax | 05-10-11 | 02:40

bavarois | 05-10-11 | 02:37

Die these heb ik allang geponeerd hier. En een stuk bloemrijker dan jij ook.

Maarruh, heb je coke bij je?

pius | 05-10-11 | 02:40

@pius | 05-10-11 | 02:33
Die blinddoek dragen wij hier bij GS (bijna) allemaal. We zien het gesodemieter wel, maar handelen niet naar de oplossingen.
Nouja... ik zeg "we", maar ik bedoel natuurlijk "hunnie".
Mijn eerste mediaoptreden is recentelijk geweest, en er zullen er nog wat volgen.
Maar wat deze konijnenpopulatie betaamt; konijnen graven bunkers. Die kunnen nog wel eens van pas komen als de wind n/og harder onze kant op waait.

SvennusMax | 05-10-11 | 02:39

DANNY3960 | 05-10-11 | 02:36

Een chinees op klompen in Spanje?

Je zou er bijna Gutmensch van worden.

pius | 05-10-11 | 02:38

Djieszzz er blijft steeds iets hangen zo te zien.

DANNY3960 | 05-10-11 | 02:37

Ik hoor hier veelal dat allochtonen/Marokkanen evenveel kans hebben als autochtonen. Vraagje: zouden jullie, bij eenzelfde sollicitatie met precies dezelfde kwalificaties, een Mohammed of een Frederik kiezen? Het antwoord moge duidelijk zijn: Frederik. Dusja, er is wel degelijk minder kans voor allochtonen om een arbeidsplek te vinden.

bavarois | 05-10-11 | 02:37

pius | 05-10-11 | 02:29


Neen, ik woon op de begane grond en sinds kort he ik de bovenetage verhuurd aan een Chinees koppel..... die werken zich het schompes en komen rond een uur of 2 thuis..... het waren geen hoge hakken btw maar klompen. Ze heeft het begrepen.

*nog een glaasje inschenkt*

DANNY3960 | 05-10-11 | 02:36

pius | 05-10-11 | 02:29


Neen, ik woon op de begane grond en sinds kort he ik de bovenetage verhuurd aan een Chinees koppel..... die werken zich het schompes en komen rond een uur of 2 thuis..... het waren geen hoge hakken btw maar klompen. Ze heeft het begrepen.

*nog een glaasje inschenkt*

DANNY3960 | 05-10-11 | 02:36

Mindy | 05-10-11 | 02:29
Die laatste zinsnede onthoud ik. Indien niet, dan ga ik je hier elke dag lopen stalken.

Graaf van Egmont | 05-10-11 | 02:36

Graaf van Egmont | 05-10-11 | 02:32

Als je in God kan is het een godin inderdaad.

Leve mesopotamie!

pius | 05-10-11 | 02:35

@SvennusMax | 05-10-11 | 02:23
Huh 2 harten? Ok een hard en een zacht hart zoiets?
@pius weet geen sporthart...

Mindy | 05-10-11 | 02:34

SvennusMax | 05-10-11 | 02:30

Graag. Is ook wel een prettig gevoel om weer eens te verliezen eigenlijk. Het werd allemaal net iets te makkelijk.

Ik zit tegenwoordig met een blinddoek op te reaguren om de konijnenpopulatie alhier een eerlijke kans te gunnen.

Dat is eigenlijk best vermoeiend.

pius | 05-10-11 | 02:33

SvennusMax | 05-10-11 | 02:22
pius | 05-10-11 | 02:26
Was vorige week nog even in het Pergamonmuseum in Berlijn. Daar werd verteld over een god van de Mesopothamiërs of zo. De naam is me even ontschoten, maar volgens mij was dat wel een echte god. Het was trouwens een wijf. Jammer dat er geen Mesopothamiërs meer rondwaren. Dan ging ik haar zeker aanbidden. Want wat waar is, moet gezegd kunnen worden. Wilders 21:13

Graaf van Egmont | 05-10-11 | 02:32

@pius | 05-10-11 | 02:28
Laten we het een Pyrrusoverwinning noemen dan. Echter zonder slachtoffers.

SvennusMax | 05-10-11 | 02:30

SvennusMax | 05-10-11 | 02:28

Shit. Hoe weet jij dat nou.

*facebookpagina afschermt*

pius | 05-10-11 | 02:30

@Graaf van Egmont | 05-10-11 | 02:21
Inderdaad en hij met al z'n praatjes ook niet meer, puur toeval dat ik daar achter kwam, bizar. Maar goed genoeg nu. Jij gaat ook beter worden ja!!

Mindy | 05-10-11 | 02:29

@DANNY3960 | 05-10-11 | 02:28
Ligt er aan of het een glazen plafond is natuurlijk...

SvennusMax | 05-10-11 | 02:29

DANNY3960 | 05-10-11 | 02:28

Zit je weer in lagelandia dan?

pius | 05-10-11 | 02:29

@pius | 05-10-11 | 02:26
Ja joh, zal wel. Volgens mij ben jij deze meneer (klaar voor de LOL? GO!)
www.facebook.com/pius.adesina

SvennusMax | 05-10-11 | 02:28

SvennusMax | 05-10-11 | 02:25

Het is dat het laat is en ik je goed ken. Daarom maak ik nu geen schijn van kans tegen je.

En erken ik mijn nederlaag op voorhand.

Gelukkig heb ik wel een goed geheugen;)

pius | 05-10-11 | 02:28

GRRRRRRRR brb..... even mn bovenburen vertellen dat hoge hakken op een tegelvloer verdomd irritant zijn om 2:27 's nachts.

DANNY3960 | 05-10-11 | 02:28

SvennusMax | 05-10-11 | 02:22

Blasfemie.

Ik noem jou toch ook geen Mad Max. Ik ben jupiterverdomme Antoninus pius.

En zeker geen heidense khatoliek.

pius | 05-10-11 | 02:26

@Mindy | 05-10-11 | 02:21
Art slaapt nooit. Kan ook niet, met zo;n bril Lichtreflectie valt ten allen tijden binnen met dat spectrum.

SvennusMax | 05-10-11 | 02:25

@pius | 05-10-11 | 02:20
Feyenoordlied? Geen idee dat je een met een hazenlip überhaupt kon zingen!

SvennusMax | 05-10-11 | 02:25

DANNY3960 | 05-10-11 | 02:10

Goeie zaak. Want als ze zich hier vertonen zijn ze het haasje;)

pius | 05-10-11 | 02:23

@Mindy | 05-10-11 | 02:18
Ach du liebe. Sneuiigheid. Ik persoonlijk, zonder achtergrondverhaal te kennen, houd die man dan ook direct verantwoordelijk voor haar demise.
Maar de funny bone in mijn lichaam schreeuwt om je de vraag te stellen of jij 2 harten hebt....

SvennusMax | 05-10-11 | 02:23

pius | 05-10-11 | 02:04

Die dan? OK ik geef toe, ik had allang de reedt van de gravin in de echtelijke sponde moeten opzoeken.

Graaf van Egmont | 05-10-11 | 02:23

Svennus, pak aan.

DANNY3960 | 05-10-11 | 02:23

*glaasje teveel aan de Graaf aanreikt*

Viña Esmeralda. Spaanse Gewürtztraminer.

DANNY3960 | 05-10-11 | 02:22

*glaasje teveel aan de Graaf aanreikt*

Viña Esmeralda. Spaanse Gewürtztraminer.

DANNY3960 | 05-10-11 | 02:22

@pius | 05-10-11 | 02:19
Een keizer? Een kaiser zal je bedoelen! Paus Pius, je bent deze keer weer gesignaleerd in Bananensplit; the Nazi Edition!
www.ricksiegel.com/images/hitler_pries...
(True story bro)

SvennusMax | 05-10-11 | 02:22

Mindy | 05-10-11 | 02:21

Zeker. Hij zou gelijk klaarwakker zijn als ie dit zou lezen;)

pius | 05-10-11 | 02:22

Mindy | 05-10-11 | 02:18
Dat ligt er maar net aan of die man niet spoorde. Als je hartsvriendin nog leeft dan heeft hij gelijk. Maar ik vrees natuurlijk dat ik ongelijk heb.

Graaf van Egmont | 05-10-11 | 02:21

Graaf van Egmont | 05-10-11 | 02:15

Haha. Sorry graaf maar ook op dat tijdstip is geen tegel van mijn hand te vinden.

Of ik moet slaapdronken zijn;)

pius | 05-10-11 | 02:21

@pius | 05-10-11 | 02:20
maar goed dat Art slaapt...

Mindy | 05-10-11 | 02:21

SvennusMax | 05-10-11 | 02:16

Ook jij kan te ver gaan Svennus.

*feyenoordlied aanheft*

pius | 05-10-11 | 02:20

@DANNY3960 | 05-10-11 | 02:14
dv. Danny, heb al 1,5 fles op. Je dwingt me tot een laatste glas, en mijn kristallen kelke (no shit) vangt met gemak een 0.2 liter op. *prut*

SvennusMax | 05-10-11 | 02:20

SvennusMax | 05-10-11 | 02:13

nee, een keizer. Hoe lang ken je me nou al;)

pius | 05-10-11 | 02:19

@Graaf van Egmont | 05-10-11 | 02:12
Mijn broer is u niet. Maar troost u; heel veel mensen zijn niet mijn broer, noch mijn familie. Ik ben immers niet opgegroeid in een religieuze gemeenschap (<- dit was een meesterlijke grap, al zeg ik het zelf).
Maar toch; alaaf.

SvennusMax | 05-10-11 | 02:18

@Graaf van Egmont | 05-10-11 | 02:07
en ook Svennus.
De draad over sprookjesgeloof, ik zou het niet moeten zeggen maar het triggert nogal.
Mijn 2e hartsvriendin had een man die erg met geloof bezig was, ze werd gek van zijn ontkenning dat ze dood ging. De man spoorde echt niet.

Mindy | 05-10-11 | 02:18

Ho, rustig maar, one at the time.

DANNY3960 | 05-10-11 | 02:17

@boeglul | 05-10-11 | 02:12
Bah. Feyenoorders. Met hun heilige liederen, clubboekje en blindelings volgzaamheid ongeacht de feiten. Wachtend op de Verlosser, die een andere club wel weer heeft gehad.
Wacht eens even...
Ik zie volgens mij een hele kleine overeenkomt met religie!
Ach nee, gelul natuurlijk! Dat is helemaal geen "kleine" overeenkomst!
Wij als mensheid zijn nogal debiel. En als het goed is is dat eenieder hier al opgevallen.

SvennusMax | 05-10-11 | 02:16

DANNY3960 | 05-10-11 | 02:14
Dat zijn er dus al 2. Wil je dronken worden?

Graaf van Egmont | 05-10-11 | 02:16

pius | 05-10-11 | 02:11
Zo zie je maar weer wat dat spul met je doet. Zei toch al dat ik tussen de toetsen aan het rammen ben? Doe er even 2:03 van maken dan.

Graaf van Egmont | 05-10-11 | 02:15

-weggejorist-

DANNY3960 | 05-10-11 | 02:14

*nog maar een glaasje wijn inschenken doet*

DANNY3960 | 05-10-11 | 02:14

pius | 05-10-11 | 02:07
Afkicken van de werkelijkheid? Ben ik al 40 jaar mee bezig. Begon in de jaren 70 en nu 40 jaar later zijn we weer terug bij af. Niets veranderd.

idopane | 05-10-11 | 02:14

@pius | 05-10-11 | 02:09
Schreeuw het van de daken van mijn part. Steek desnoods de openhaard aan en blaas er witte rook uit!
Je bent de paus niet!?

SvennusMax | 05-10-11 | 02:13

SvennusMax | 05-10-11 | 02:07
Je bent toch niet mijn broer hè? Eerst begon ik al van je te houden en nu weet ik het zeker. Broers voelen zoiets meteen aan. Dus jij zit ook op GS Chris? Had je me wel eens mogen vertellen.

Graaf van Egmont | 05-10-11 | 02:12

Graaf van Egmont | 05-10-11 | 02:09

Sorry Nobele, maar 03.03?

Dat is me iets te astro-tv-achtig;)

pius | 05-10-11 | 02:11

pius | 05-10-11 | 02:04

Die liggen zich rot te lachen om dierendag.

DANNY3960 | 05-10-11 | 02:10


Prachtige tegelwisseling tussen Svennus en de graaf.

Dat mag best gezegd worden.

pius | 05-10-11 | 02:09

pius | 05-10-11 | 02:04
Uw tegel van 03:03 bewijst dat de konijnen meelezen en zelfs gaan meereaguren als ze denken dat ze het niveau echt wel aankunnen.

Graaf van Egmont | 05-10-11 | 02:09

@Graaf van Egmont | 05-10-11 | 01:57
Dank u voor de uiteenzetting van de l'histoire de catechismus de votre persponalité. Neemt natuurlijk niet weg dat gristenen en moslims überhaupt niet met hun blote handen de huid van een varken mogen aanraken (bijbelvers bespaar ik je; erg makkelijk te goochelen).
Nu moet ik je echter wel bekennen dat van de Grote Lijst der Immense Eikels de katholieken op eenzelfde niveau staan als de jehova's (zie je nu hoe spaarzaam ik deze keer ben met hoofdletters? alleen maar omdat je ziek bent, heur! anders de tering voor je! Oh wacht, dat is ook een ziekte....).
En als je mijn bijbel zou zien; die zit vol met bijschriften en post-it's. Moet ook wel, als je hem 2 keer kritisch hebt doorgelezen. Ik slaap nogal slecht, vandaar..

SvennusMax | 05-10-11 | 02:07

Mindy | 05-10-11 | 02:01
Je hebt gelijk. Mijn dokter heeft voor mij trouwens al 3 gouden kalveren verdiend, waardoor ik zelf niet gelukkiger wordt. En zie, we zitten weer volledig on topic.

Graaf van Egmont | 05-10-11 | 02:07

idopane | 05-10-11 | 02:03

Jezus man.

Word het niet eens tijd dat je gaat afkicken of zo.

pius | 05-10-11 | 02:07

Scherpe draad. En alleen maar oudgedienden.

Zouden de konijnen meelezen?

pius | 05-10-11 | 02:04

pius | 05-10-11 | 01:56
Wist ik tog, hoogedelgeborene. Bedankt.

Graaf van Egmont | 05-10-11 | 02:04

Het is eigenlijk te komisch voor woorden want links en de islam verliest eigenlijk op alle fronten. Maar de echte klap moet nog komen. Als eenmaal Europa bezwijkt onder de Euro crisis (waar uiteindelijk Wilders optie Griekenland uit de Euro gewoon gaat gebeuren) en ze tegelijkertijd de Europeanen de EU superstaat in willen duwen zullen ze allemaal jammerlijk mislukken omdat tegen die tijd gewoon het geld op is, omdat het geld al jaren bijna en nu helemaal op is. Het linkse klootjesvolk waar ik Wijffels ook onder reken denkt dat hun socialistische verantwoording afleggen van de Banken het Westen kan redden. Deze lachwekkende ex bankdirecteur die de financiele innovaties met de bekende linkse retoriek onderbrengt bij de afdeling 'graaien' lijkt maar niet te begrijpen dat juist die kapitalistische neo liberale schurken deze sociaal democratische illusie zolang overeind hebben kunnen houden. Met name die zo goed lopende hulpverleners industrie die ons geen rooie cent opbrengt maar alleen klauwen vol met geld kost. En overal ter wereld staan de kantoren en snelle verbindingen al klaar om in de schaduw van Wijffels en zijn hete lucht fietserij industrie plan, al lang in China in praktijk gebracht zit de rest van de wereld te wachten tot ze voor een zacht prijsje onze financiële industrie kunnen overnemen terwijl wij hier in het Westen in ons ideologisch moeras steeds verder weg zinken. Oktober is een goede maand om het hele zooitje op te doeken.

idopane | 05-10-11 | 02:03

SvennusMax | 05-10-11 | 01:50
LOL. En het feit dat ik steeds met mijn vingers tussen de toetsen zit te rammen, alsof het een Olivetti 92 was geeft aan dat je wel gelijk moet hebben.

Graaf van Egmont | 05-10-11 | 02:01

@Graaf van Egmont | 05-10-11 | 01:47
Bon moral, tja dat is idem als je moet "vechten", aju, het gevecht is de ellende doorstaan, je overgeven aan de witte jassen, that's it. Voor ik een Joris krijg, daar zouden ze Gouden Kalveren voor moeten geven.

Mindy | 05-10-11 | 02:01

@boeglul | 05-10-11 | 01:56
Geen idee. Ik wissel maandelijks van auto. En hier moet ik de smurrie nog vanaf wassen, maar daar heb ik dan weer personeel voor.
Ik gok iets met een aantal letters, wat cijfers en nogwat. Ik zal het wel weer zien op mijn volgende verkeersboete van € 12, waar ik 3 km per uur te hard heb gereden. Hoe zou het trouwens zijn met die marokkaan die de hitlergroet bracht aan de joodse meneer op PowNews?

SvennusMax | 05-10-11 | 02:00

Oh we zijn niet meer ontopic.

Canis Spurcus | 05-10-11 | 02:00

Mindy | 05-10-11 | 01:54
Weet ik natuurlijk wel Mindy, maar ik wou het gewoon weer over iets anders hebben. Maar ik hou me vast aan je omschrijving van ex patient. Dat geeft de burger weer moed. Kusje daarvoor.

Graaf van Egmont | 05-10-11 | 01:59

dlseth_ | 05-10-11 | 01:56

Helaas wel. Word tijd dat die provincie het land uitgegooid word.

Want onrendabelen die hebben we hier al genoeg.

pius | 05-10-11 | 01:58

SvennusMax | 05-10-11 | 01:43
Ik zal het even uileggen: ik ben katholiek geboren maar ben niet katholiek opgevoed. Die gasten hebben al helemaal niks met bijbels, want die weten dat het niet uit te leggen is aan een normaal mens wat daar voor onzin in staat. Katholieken stapten dus over op 2 boeken Bijbelsche Geschiedenis, voorzien van prachtige prenten en slechts heldhaftige verhalen over Adam, Mozes, Saul, David en ga het hele sprookjesbos maar na. Daarbovenop kwam dan de kleine en grote cathegismus met een soort vraag en antwoordspel: V. waartoe zijn wij op aarde? A. Om god te dienen en hier en in het hiernamaals gelukkig te zijn. Je moest zonder bijbel natuurlijk wel wat opsteken nietwaar.
Nu over de bijbel van de Jehova's. Die had ik van hen gekregen omdat ik de eerste vol had staan met aantekeningen in de kantlijn. En dat waren toch wel diepzinnige vragen. Daar sloeg ik ze ook altijd mee om de oren als ze aan de deur stonden om de liefde van god te verkondigen of dat de wereld weer zou vergaan. Dus een lederen bijbel heb ik nimmer gehad. Dat zou zonde zijn om daarin te kladden.

Graaf van Egmont | 05-10-11 | 01:57

SvennusMax | 05-10-11 | 01:50

Ik zat hier nog wat te lanterfanten. Uw kenteken graag!

boeglul | 05-10-11 | 01:56

Graaf van Egmont | 05-10-11 | 01:31

Dat was geenzins zo bedoeld. De muilpeer en veel sterkte wel natuurlijk;)

pius | 05-10-11 | 01:56

@Oerkoendoe | 05-10-11 | 01:54
Limburg is nog steeds Nederland hoor, maar goed om te horen dat je het naar je zin hebt in Roermond.

dlseth_ | 05-10-11 | 01:56

@Graaf van Egmont | 05-10-11 | 01:47
Dat was niet mijn bedoeling hoor, maar het is nu eenmaal zo als ik lees.. als ex patiënt komt dat binnen en wil ik slechts een hart onder de riem steken. Er is niet alleen onder ouderen veel onbegrip btw.

Mindy | 05-10-11 | 01:54

Ik woon niet in Nederland, en spreek de taal van mijn nieuwe land nauwelijks. Ik kleed me ook niet in bruin en zwart zoals de mannen hier, rook niet, drink me niet het schompes tijdens lunches, heb geen maitresse en kan wel autorijden. Ik klaag doorlopend over het gebrek aan moraal, slecht eten, domme managers en nog dommere technici. Toch zal het iedereen een zorg zijn, en ben ik een gewaardeerde buitenlander. Ik werk en betaal belasting. En ik doe mij werk goed, en dus zijn, in mijn omgeving tenminste, Hollanders "best een goed volkje" beetje raar wel (ze herinneren zich Balkenende nog), maar wel goed. Verder komen er weinig Nederlanders in het nieuws wegens ciminaliteit. Je wordt namelijk direct het land uit gegooid als je iets doet wat niet mag of kan. Je mag ook best met het plaatsenlijk vrouwvolk het bed delen, maar ze publiek hoer noemen levert je een paar gebroken benen op.
Gewoon belasting betalen, dat lost het hele multiculti vraagstuk op. En boeven eruit gooien.

Oerkoendoe | 05-10-11 | 01:54

@Graaf van Egmont | 05-10-11 | 01:42
Aaaah.. van me houden.
Je bent gewoon high van de cyclofosfamide.
Neem het als een kerel, rook er een pak zware Van Nelle bij en steek die middelvinger in de lucht. Of in je prostaat. Waar die teringzooi zich dan ook bevindt.
Berust je in het feit dat kanker de volgende ziekte wordt die (na AIDS) permanent geneesbaar is.
Hooo..
Wacht eens even..
Volgens mij ben ik de eerste persoon sinds 3 maanden die het woord kanker online daadwerkelijk als benaming van de ziekte gebruikte, in plaats van een scheldwoord....
Waar de neuk is mijn award? Ik heb namelijk ook Turks bloed!!!!
op mijn bumper weliswaar, maar toch...

SvennusMax | 05-10-11 | 01:50

Mindy | 05-10-11 | 01:38
Ja dan ga ik er maar gewoon over door. Had ik Pius maar niet eerlijk te woord moeten staan. Dat probleem van die ouderen zat dus ook bij mij aanvankelijk tussen de oren, maar na drie jaar moet je daar wel overheen groeien anders is het helemaal niet te doen. Hier in Frankrijk zeggen ze dat het aankomt op een "bon moral" en dat probeer ik dan maar ook op te brengen. Bedankt voor je wensen natuurlijk.

Graaf van Egmont | 05-10-11 | 01:47

@Graaf van Egmont | 05-10-11 | 01:36
Ik mag toch aannemen dat jouw compacte Jehovabijbel ooit eens van leer was, en dat dat er inmiddels vanaf is geramd door middel van serieuze lijfelijke disciplinaire maatregelen jegens de vast en zeker impropere gedachten welke jouw zoon had bij het zien van Fatima Elatik? In ogenschouw des oordeels HERES (jahaaa, weer hoofdletters... dat moet van dat boekje....) heb je hem en eigenlijk ons allemaal een dienst bewezen.

SvennusMax | 05-10-11 | 01:43

SvennusMax | 05-10-11 | 01:36
Als je zo doorgaat in je tegels ga ik nog van je houden. Hou sop.

DANNY3960 | 05-10-11 | 01:36
Bedankt Danny. Het zal wel loslopen. Ze zijn er steeds veel te vroeg bij bij mij. Waarschijnlijk weten de doctoren dat ik graag op GS zit te ouwehoeren en gunnen ze me dat wel.

En nou hou ik erover op. Zijn er geen andere problemen in Nederland?

Graaf van Egmont | 05-10-11 | 01:42

Graaf van Egmont | 05-10-11 | 01:13 |
Daar hebben we ook lekker invloed op.

Oerkoendoe | 05-10-11 | 01:41

@Canis Spurcus | 05-10-11 | 01:39
Maar wat als het nou een film over en Viking was?

SvennusMax | 05-10-11 | 01:40

Graaf van Egmont | 05-10-11 | 01:22


Zeer herkenbaar, K.... en dan fluisterend met een hand half voor de mond.

DANNY3960 | 05-10-11 | 01:39

Als iemand na het ontvangen van een Gouden Kalf een speech houdt waarin de 'BNN' woorden 'fucking' 'fokking' 'fekking' of 'fakking' voorkomen dan deugt de jury niet.

Canis Spurcus | 05-10-11 | 01:39

@Graaf van Egmont | 05-10-11 | 01:31
Insomnia binnenvalt. Dat is bij sommigen nog steeds zo, bedoel de ouderen. Mijn eigen moeder denkt dat ik een griepje heb gehad of zo... Maar ik wilde je even heel veel sterkte wensen, chemo is hell.

Mindy | 05-10-11 | 01:38

SvennusMax | 05-10-11 | 01:30
Ben blij dat je het wat breder hebt getrokken. Qua religies kijk ik er hetzelfde tegenaan hoor. En ik twijfelde geen enkel moment aan je oprechtheid. En mijn godt bestaat niet. Wel twijfel ik eraan of ik mijn zoon wel genoeg getuchtigd heb omdat ik hem zo lief heb. Zoek zelf even waar dat ook alweer stond, anders moet ik naar mijn compacte Jehovabijbeltje. (gekregen omdat ik hun godt een chagarijn en dictator vond)

Graaf van Egmont | 05-10-11 | 01:36

Graaf van Egmont | 05-10-11 | 01:22


Godver$%$$%$, ook al kennen we mekaar niet persoonlijk, sterkte.

DANNY3960 | 05-10-11 | 01:36

@Graaf van Egmont | 05-10-11 | 01:31
Ik weet niet of de Keltische Klauw (Ziekte van Dypuytren) nu echt terminaal is, maar wel knap vervelend, me dunkt.
De zinsnede "definitief vertrekken" deed me dan wel weer gniffelen, maar alleen omdat ik een diry mind heb. EN dat is dan weer een joy forever.

SvennusMax | 05-10-11 | 01:36

pius | 05-10-11 | 01:20
Leuk zoals je die ziekte aanduidt met K. Ik kom zelf uit de tijd dat door oma's en ooms en antes fluisterend werd gesproken over die en die, die K had. Was nog de goeie ouwe tijd dat K gelijk stond als definitief vertrekken. Inmiddels is dat gelukkig niet meer zo en daar houd ik me maar aan vast.

Graaf van Egmont | 05-10-11 | 01:31

@Graaf van Egmont | 05-10-11 | 01:22
Ach welnee; mijn zgn. "trauma" te beperken tot slechts de islam zou alle andere religies tekortdoen. Ik zet ook graag zelfverklaarde gristenen schelpdieren voor (Leviticus 11:10) en ga zo maar door. Daarbij is mijn "trauma" niet eens door misbruik, mishandeling of enig ander traumatische ervaring ingegeven. Noem het meer een queeste tot openbaring van de waarheid omtrent bijgeloof d.m.v. ridiculisering van wereldbeelden. Ik vind het gewoon leuk als mensen op hun bek gaan en verstrikt raken in hun eigen drogredenaties en droombeelden.
En de gelukswensen meen ik oprecht. Tenzij natuurlijk jouw god jou bestraft heeft omdat je je dochter te goedkoop verkocht hebt. (Exodus 21:7)

SvennusMax | 05-10-11 | 01:30

SvennusMax | 05-10-11 | 01:16
Je zit duidelijk met een islamietentrauma lijkt me zo maar toe. Toch moest ik even lachen om je insteek in je tweede tegel op 00:18. Je hebt waarschijnlijk daarin gelijk. Maar of ooit één eskimo een bijdrage heeft geleverd aan die chemische shit waag ik ook te betwijfelen. Bedankt trouwens voor je goede wensen. Ik ga er tenminste ook vanuit dat alles wel op zijn pootjes terecht komt.

Graaf van Egmont | 05-10-11 | 01:22

.Th. | 05-10-11 | 01:15

Die blessure van Robben aan zijn schaambeen komt inderdaad op een verkeerd moment.

Maar dat kun je ook minder omslachtig uitdrukken.

pius | 05-10-11 | 01:21

Lewis Lewinsky | 05-10-11 | 01:11
Nu we bij de aboriginals zijn aangeland neem ik afscheid. Een prettige avond verder.

boeglul | 05-10-11 | 01:21

Graaf van Egmont | 05-10-11 | 01:15

Heftig. Geef die K een muilpeer van me.

Allochtoon of niet.


pius | 05-10-11 | 01:20

@Graaf van Egmont | 05-10-11 | 01:15
Dat kan kloppen. Geen enkele islamitsche allochtoon heeft bijgedragen aan de ontwikkeling van jouw chemokuur. Óók dat paardenmiddel is ontwikkeld met behulp van Westerse wetenschappen. Neen, niet ideaal, maar het is tenminste wat. Sterkte daarmee.

SvennusMax | 05-10-11 | 01:18

Lewis Lewinsky | 05-10-11 | 01:12
Dank LL, dank. Ik zal helaas echter niet lang in reaguurheaven verblijven.

Krachtmeester | 05-10-11 | 01:17

@Graaf van Egmont | 05-10-11 | 01:10
Heb jij Überhaupt (zág je die hoofdletter u met umlaut?) wel eens met een mannelijke islamiet gesproken? Ik zou bijna denken dat met het afsnijden van de voorpiemolhuid ook de bloedtoevoer naar de frontale hersenkwabben zou afnemen, als ik niet zoveel joden zou kennen...

SvennusMax | 05-10-11 | 01:16

Ik heb vandaag dus meer dan een zin van Ramdas gelezen, omdat ik het opleidingsniveau heb genoten om - in dit geval bij hem - na de eerste zin af te knappen omdat ik pertinent weiger haatzaaierij tot mij te nemen - mijn leven is daar te kort voor. Het is wel weer aardig om mij onder de libertairen te rangschikken - al heb ik met de gemiddelde aanhanger daarvan ook weer niets. Wat wil die man nu? Niet losbandig maar wel weer shockeren, laffe rebellen? Decadent? Decadent? En wat zit ik mij hier nu godbetert op te winden over ... iemand die in de war is?
Dit gaat niet de goeie kant op met Geenstijl. Zo kom ik er nooit toe om eens lekker mij helemaal te verliezen en met het schuim op mijn lippen een fijn potje briezen. Zeg je ramdas dan heb ik de asociatie met een viervoeter die tegen een muur aan loopt om op alternatieve wijze wat hersencellen te slopen voor een gratis dronken kop. Of iemand die extreem beschonken artikelen schrijft.
Decadent? En dan is hij elitair, welsprekend, aangenaam, antirebels, duf? Als ik mij afvraag of hij waarschijnlijk een fan is van Gerard van het Rêve en Mulish, wordt deze kulpost die over niets en niemand gaat weggejorist zodat ik tenminste kan wijzen op iets waar iemand anders zich over heeft opgewonden?
Wacht effe! Ik zou als hersenloze bij het grootkapitaal werken! Dan nodig ik de goede man uit de naam van mijn werkgever te vertellen, want ik ken die best man/vrouw nog niet.
Libertairen die voor het grootkapitaal werken?
In de war, helemaal total loss. Die die man een uitkeri... of had hij die al, en heeft hij daarom permanent de tijd om kranten vol te kladden?

Zeg jongens/meisjes (10/3) van GS, wat krijg ik hier nu voor als jullie dit publiceren, met schuilnaam incluis? Ik heb namelijk geen uitkering en ook geen werk. 10% van het jaarloon van ramdas is meer dan genoeg.

A.Th. | 05-10-11 | 01:15

pius | 05-10-11 | 01:13
Niet echt moet ik bekennen. De graaf begint op leeftijd te komen en is zojuist begonnen met zijn 2e chemokuurtje. En om on topic te blijven: dat is niet door allochtonen gekomen.

Graaf van Egmont | 05-10-11 | 01:15

@zoisut | 05-10-11 | 01:09
Daarbij is hij feitelijk de racist, door te benadrukken dat zijn ras/politieke engagement bijdraagt of glans afneemt van zijn prestatie. Nog veel erger is dat een acteur denkt te moeten vertellen hoe politici hun denkbeelden zouden moeten aanpassen. Beetje hetzelfde als een vuilnisman die een dierenarts vertelt hoe hij een zebra moet castreren.

SvennusMax | 05-10-11 | 01:14

Oerkoendoe | 05-10-11 | 01:11
Op dit moment is het enige probleem nog of die Grieken eens belasting gaan betalen. Dunkt me zo.

Graaf van Egmont | 05-10-11 | 01:13

Graaf van Egmont | 05-10-11 | 01:11

Hetzelfde adelijke. Het gaat u voor de wind hoop ik.

pius | 05-10-11 | 01:13

@Krachtmeester | 05-10-11 | 00:46
Ik heb jou lang niet gezien, Krachtmeester. Welkom terug.

Lewis Lewinsky | 05-10-11 | 01:12

Me like

pius | 05-10-11 | 01:12

Gaan die moslims nou een keer een beetje belasting betalen of hoe zit dat? Betaal flink mee aan de belasting opbrengsten en geen autochtoon zeurt er meer over dat je de taal moet leren, een boerka niet mag dragen of een schotel op je balkon hebt.

Oerkoendoe | 05-10-11 | 01:11

pius | 05-10-11 | 01:10
Een goede voornacvht toegewenst hooggeborene

Graaf van Egmont | 05-10-11 | 01:11

@boeglul | 05-10-11 | 01:05
Wat heeft een stijlfiguur met natuurkunde te maken?
PS. Bovenstaande is een retorische vraag. Het antwoord (niets) wordt bekend verondersteld.

Dus, terugkomend op de inhoud, tijdens jouw leven, terwijl jij een beetje de boeglul uithangt, wordt de noordelijke helft van Afrika en geheel Europa ingenomen door de islam. De aboriginals hebben daarvan niets in de gaten.

Lewis Lewinsky | 05-10-11 | 01:11

SvennusMax | 05-10-11 | 01:07
Je wilt hier toch niet beweren dat de gemiddelde islamiet niet weet hoe een kippenribbenkast eruit ziet? Sta je ergens op een hoekje van de straat te barbecuen soms?

Graaf van Egmont | 05-10-11 | 01:10

Graaf van Egmont | 05-10-11 | 01:05

Hee graaf.

pius | 05-10-11 | 01:10

@Graaf van Egmont | 05-10-11 | 01:05
Goede vraag. Mijn spellingscheck vond het leuk eerst Zürich in te vullen, en besloot de hoofdletter te bewaren. Maak je geen zorgen; ik verwacht na mijn dood niet in de hel te belanden, dus ik spreek geen Duits.

SvennusMax | 05-10-11 | 01:09

-weggejorist-

pius | 05-10-11 | 01:09

Inderdaad, hij kreeg het kalf koud in handen of hij begon over de prestatie dat een allochtoon de top kon bereiken ( al dan niet als excuus ). Waarmee hij wilde zeggen dat de massaimmigratie die in feite kolonisatie of vernietiging van de gastcultuur is, zoals de linkse antifascisten dat ook als utopia zien. Geen Brahms of Bowie maar arabisch gejengel, geen kinderpostzegels maar rovende marokkanen moeten de afspiegeling van onzen Neue Welt zijn. Wie tegen is is in hun ogen een fascist. Voelt u de schoen wringen? Een geintegreerd iemand zou dit niet doen, hij wel, dus betekend dat de ONDERGANG van de multikultuur, NIET de overwinnning. Wie wint is de vraag, maar het wordt duidelijk dat het kwartje opgegooid moet worden

zoisut | 05-10-11 | 01:09

SvennusMax | 05-10-11 | 01:03

Dubbel goed om te horen. En ik kijk er naar uit!

pius | 05-10-11 | 01:07

@Fopspeen | 05-10-11 | 01:01
The more you know. Ik verkocht ooit eens kippenspareribs aan enkele Islamitische dinergasten. De week er op kwamen ze terug en vroegen wderom om kippenspareribs.
Ken je dat gevoel dat je iets doet wat eigenlijk niet mag, en de neiging hebt om open kaart te spelen? Ja?
Ik niet. Vooral toen niet.

SvennusMax | 05-10-11 | 01:07

pius | 05-10-11 | 01:05 |

Nee, volgende week pas.

*out*

Davidson | 05-10-11 | 01:06

SvennusMax | 05-10-11 | 01:03

waarom ga je ineens Zurückkommen met een hoofdletter schrijven?

Graaf van Egmont | 05-10-11 | 01:05

pius | 05-10-11 | 01:01 |

Nee, mijn vriendin wel. Je hoeft niet zo je best te doen om je naam eer aan te doen. Het staat je niet.

Davidson | 05-10-11 | 01:05

Davidson | 05-10-11 | 01:04

Hoezo, ga je op reis?

pius | 05-10-11 | 01:05

-weggejorist-

boeglul | 05-10-11 | 01:05

pius | 05-10-11 | 00:59 |

Kijk nou komt de roomse aap uit de mouw...
Machinegun reaguren... dus. Grappig.
Je moet natuurlijk ergens je frustaties kwijt en je een hele meneer wanen. Het ga je goed pius.

Davidson | 05-10-11 | 01:04

@pius | 05-10-11 | 00:59
Nee heur! Ik ervaar slechts een enorm druk naseizoen. Ofwel luxeproblemen en first world problems.
Het ventileren van mijn altijd zo genuanceerde denkbeelden staat even op plan 2 tegenwoordig, maar om met de woorden van de grote Oostenrijkse levensfilosoof en blijspeler Herr Schwarzenegger te spreken; "Ich werde Zurückkommen.".

SvennusMax | 05-10-11 | 01:03

Davidson | 05-10-11 | 00:59

Je houd ook van pijpen?

pius | 05-10-11 | 01:01

@SvennusMax | 05-10-11 | 00:58
Briljant! Nu nog iemand die hem vertelt dat de saté was gemaakt van heerlijk malse varkenshaas.

Fopspeen | 05-10-11 | 01:01

Evocatus | 05-10-11 | 00:37

Ave & grazie.

pius | 05-10-11 | 01:01

@boeglul | 05-10-11 | 00:58
Dat is precies wat gebeurt. Nu, tijdens jouw leven. Wacht, ik pak er even Wikipedia 2100 bij: *In de jaren 1980-2020 veroverde de islam de noordelijke helft van Afrika en geheel Europa*.

Lewis Lewinsky | 05-10-11 | 01:00

pius | 05-10-11 | 00:51 |

Maar natuurlijk. Er valt immers niet te redetwisten met onleesbare virtueel-paternalistische tegels.

Davidson | 05-10-11 | 00:59

SvennusMax | 05-10-11 | 00:56

Sinds kort mijn waarde.

Er zijn namelijk veel te veel konijnen hier. En ik had nog wat hagelpatronen in de kast liggen.

Maar over machinegun reaguren gesproken.

Jij bent toch niet gestopt hoop ik.

pius | 05-10-11 | 00:59

Lewis Lewinsky | 05-10-11 | 00:53

*ik ben moslim en ik win eerst een gouden kalf en dan nemen wij Nederland in*

Je moet wel erg gestoord zijn om deze tekst te horen na zijn woorden. Doe eens normaal...

boeglul | 05-10-11 | 00:58

Ik hoop dat deze Marokkaanse meneer wel weet dat de Gouden Kalf eigenlijk helemaal niet van goud is... maar brons.

Fopspeen | 05-10-11 | 00:56

@pius | 05-10-11 | 00:51
Sinds wanneer ben jij weer zo aan het machinegun-reaguren?

SvennusMax | 05-10-11 | 00:56

@boeglul | 05-10-11 | 00:51
Zijn gelijk, voorbindlul. En neen, de tekst is niet veel anders.

Lewis Lewinsky | 05-10-11 | 00:53

Lewis Lewinsky | 05-10-11 | 00:43

We hadden dan met kromme tenen zitten lezen hoe Lewis haar "gelijk" bezong. Helaas voor u was de tekst anders.

boeglul | 05-10-11 | 00:51

Davidson | 05-10-11 | 00:37

Houwen zo.

pius | 05-10-11 | 00:51

Krachtmeester | 05-10-11 | 00:46

*applaudisseert*

pius | 05-10-11 | 00:48

Dmitri Dmitrievitsj | 05-10-11 | 00:43

Oww.

LOL dan;)

pius | 05-10-11 | 00:46

Art Vandelay Ultor | 05-10-11 | 00:38

Ok.

Toucheetjes en zo;)

pius | 05-10-11 | 00:46

Goed stuk.
Het kernprobleem van onze debatcultuur is de to-ta-le afwezigheid van ook maar iets dat op vernieuwend intellectueel denken lijkt. Juist daarom grijpen emo-argumenten en sociopsychologisch gewauwel in elke denkbare discussie de macht: de inhoud is kennelijk te moeilijk of te oninteressant voor a-politiek, "hoogopgeleid" Hypotheekholland.
We zullen helaas nog ja-ren moeten leven met onterechte discussiepartners die op de verkeerde plek (infotainmentprogramma's, subsidiezuiltjes) en met bizar treurige drogredenen een eindeloos herhalend wedstrijdje na-oorlogs jij-deugt-niet-en-dus-ik-wel!!1! spelen.
Onze zelfbenoemde bruggenbouwers bouwen geen grensoverschrijdende bruggen en verbinden niet veel meer dan wat hijgerige hypes aan hun niet bestaande achterbannetjes. En onze zelfbenoemde natieredders vergeten telkens te vermelden dat Nederland een nog nauwelijks bij te sturen olietanker (want een bureaucratische kennissendemocratie) is.
Wat hebben al die onderwijsmiljarden eigenlijk voor nut als de output - naast heel veel geinige baantjeskrijgdiploma's - louter stilstaand gemeenschappelijk denken behelst? De visieloosheid, de volgzaamheid, de geestelijke armoede: where did we go wrong?
Laat maar, ik weet het antwoord al.
We dansen nog slechts om het Gouden Kalf. *huilt*

Krachtmeester | 05-10-11 | 00:46

@pius | 05-10-11 | 00:40 |
Mijn dank, en ik gun je het laatste woord.

Ik ben *out*.

Bart_Bart | 05-10-11 | 00:45

Lewis Lewinsky | 05-10-11 | 00:40

Ik heb van de week nog wat ouwe dingetjes van jou zitten doorlezen uit een legendarisch topic (de lijst van 50 notoire internet overlastgevers).

En ik heb van je tegels genoten. Dus insgelijks zullen we maar zeggen.

Voor de rest ben ik een zalm en dat weet je.

Dat is altijd nog beter dan een Bart_Bart;)

pius | 05-10-11 | 00:44

Als de acteur had geroepen: *ik ben moslim en ik win eerst een gouden kalf en dan nemen wij Nederland in*, dan had de linkse kerk nog harder geapplaudiseerd.

Lewis Lewinsky | 05-10-11 | 00:43

@pius | 05-10-11 | 00:36
Ik denk dat Rammstein het had over je bewering over de onmogelijkheid van gelijktijdig masturberen en typen.

Dmitri Dmitrievitsj | 05-10-11 | 00:43

Bart_Bart | 05-10-11 | 00:37

Waarom zou je paards praten tegen een schaap. Of vogels tegen een vis.

Dat heeft net zoveel nut als zand naar de woestijn dragen. Iets wat jij inhoudelijkerwijs als geen ander beheerst trouwens.

En dat is best een complimentje waard.

pius | 05-10-11 | 00:40

@pius | 05-10-11 | 00:04
Sgitterend taalgebruik, waarvoor hulde.
Zonde dat je het totaal verspild aan het verexcuseren van dom moslimgedrag.

Lewis Lewinsky | 05-10-11 | 00:40

@zeg maar jansen | 05-10-11 | 00:34
De blinde hypocrisie bij 'onze' moslims blijft vaak nog opmerkelijk, ja.

Ook dat delen zij met links. Maar daarom zijn zij ook het stemvee voor die politieke denominatie ;)

Art Vandelay Ultor | 05-10-11 | 00:39

@pius | 05-10-11 | 00:34
Dat moeten ze niet.

Maar die broek trok Nasrdin zelf aan. En het is tevens de heldenrol die Ramdas hem toedicht.

Ik leg bloot dat dat wanstaltige onzin is.

Art Vandelay Ultor | 05-10-11 | 00:38

"pius | 05-10-11 | 00:04 Tjezis, wat zul jij een hoop rode kringeltjes gezien hebben met je zelfverzonnen woorden.;-)
zeg maar jansen | 05-10-11 | 00:06 |"

Geachte heer zeg maar jansen
Het is toe te juichen om de Nederlandse taal te verrijken met allerlei nieuwe woorden. Pius was wel duidelijk ernstig in conclaaf met zijn god, maar dat levert toch fraaie neologismen op. Niet dan, ja toch. Mag het graag lezen.
Ave, Evocatus

Evocatus | 05-10-11 | 00:37

pius | 05-10-11 | 00:24 |

Poeh poeh de platinum reaguurder spreekt...

Na die onleesbare tegel van 00:04 uur kan ik de pretentieuze ''pius'' niet meer serieus nemen.

Davidson | 05-10-11 | 00:37

@pius | 05-10-11 | 00:32 |
LOL. En mij niet bedanken voor de prachtige voorzet?

Ik vind het prima meneert 'oepsie, ik heb eigenlijk nooit argumenten, maar wat geeft het' Pius.

Bart_Bart | 05-10-11 | 00:37

pius | 05-10-11 | 00:36 | + 0 -
Oké, je bent een heer. En ik een dame. Ik ga wel naar bed.
Have a good night y'all.

Rammstein | 05-10-11 | 00:37

Rammstein | 05-10-11 | 00:28

Ik wou het netjes verwoorden. Dat is wel zo fatsoenlijk.

pius | 05-10-11 | 00:36

De Treinende Rechter | 05-10-11 | 00:22
Dat eerste had hij inderdaad moeten doen...
Het tweede moet vanzelfsprekend zijn, dunkt me.

Ommezwaai | 05-10-11 | 00:35

Art Vandelay Ultor | 05-10-11 | 00:30

Waarom zou elke Marokkaan een positief rolmodel moeten zijn. Dat riekt naar positieve dicriminatie.

Dus ja;)

pius | 05-10-11 | 00:34

Art Vandelay Ultor | 05-10-11 | 00:30 Het is ook dankzij het gewonnen gouden kalf dat er een meisje van halal op nationale televisie kon zitten soppen over die zelfde prijs.

En bevestigen dat moslims hier in een hen vijandig gezind land wonen. Volgens hen dan.


Maar wel hun hand ophouden, dat dan weer wel.

zeg maar jansen | 05-10-11 | 00:34

Art Vandelay Ultor | 05-10-11 | 00:23

Hetgeen volkomen terecht zou zijn. Voor je het weet staat er een Fries of nog erger, een Limburger die trots is op zijn provincie en bloed. We moeten dat niet willen: straks valt ons land nog in stukken.

boeglul | 05-10-11 | 00:33

Bart_Bart | 05-10-11 | 00:30

Ik ook. Daarom kan jij beter met je echte naam gaan reaguren denk ik.

Maar dat is logisch.

pius | 05-10-11 | 00:32

@mrska | 05-10-11 | 00:25 |
Inderdaad. Ik heb liever dat ultieme domheid, zoals de holocaust ontkenning, straffeloos en openbaar is.

Zodat je duidelijk kan zien wie er dom (en gevaarlijk) zijn.

Bart_Bart | 05-10-11 | 00:30

@De Treinende Rechter | 05-10-11 | 00:22
Jij kunt naast niet nadenken ook niet lezen, zoveel is duidelijk.

Hij moet z'n criminele broeders helemaal niet aanspreken - dat mag hij echter wel -, maar als hij zichzelf toch representatief acht, moet hij niet doen alsof ze allemaal zoals hij zijn; alsof de schuld van de zogenaamde 'angst voor de buitenlander' bij de autochtoon ligt en niet bij de moslims alhier die met stip alle foute statistieken aanvoeren.

Als hij 'een positief nederlands (sic) rolmodel met marokkanse (sic) roots' had willen zijn, dan had hij zijn individuele prestatie benadrukt en de mensen bedankt die het mogelijk hadden gemaakt, zonder zich in een treurige slachtofferrol te wentelen - een die hij hem totaal niet past. Zijn boodschap als 'rolmodel' is nu: mijn broeders, deze samenleving is ons moslims vijandig.

Het is DANKZIJ de Nederlandse samenleving dat een Nederlandse Marokkaan als Nasrdin Dchar een Gouden Kalf heeft kunnen winnen, niet ONDANKS.

Art Vandelay Ultor | 05-10-11 | 00:30

De Treinende Rechter | 05-10-11 | 00:22

Hij moet niks, dat is niet meer dan normaal.
Zijn opmerkingen zijn selectief verontwaardigd en ook nog eens misselijk stemmingmakend waar dat kruiperig volk met een patent op moraliteit weer gretig van gebruik maakt... Hij wekt de indruk dat iedere allochtoon, hoe breed dat heilige begrip voor de linkse kerk ook mag heten en liefst uitgebreid wordt, zich aangesproken zou moeten voelen en schuift het eigenlijke probleem namelijk de Islam en criminele allochtonen -van met name Marokkaanse komaf, onder de noemer van 'buitenlander' of allochtoon. Zo creeer je wel een land dat straks lijnrecht tegenover elkaar staat.

Davidson | 05-10-11 | 00:29

-weggejorist-

Rammstein | 05-10-11 | 00:28

@pius | 05-10-11 | 00:22 |
Voor als je agressie-zieltje het niet gezien heeft.

Tussendoor heb ik iets (gemeend) positiefs gezegd over ca. de helft van alle Marokkanen in Nederland.

Bart_Bart | 05-10-11 | 00:26

Art Vandelay Ultor | 05-10-11 | 00:23 Nederlands bloed is toch 'van Diets'?

Volgens het liedje van de Koningin dan.

zeg maar jansen | 05-10-11 | 00:25

Neemt u mij niet kwalijk, maar wie is die Ramsey Nasr. Een dichter begrijp ik. Die hebben al helemaal niets te melden dan een boekje met een gemiddelde oplage van 500 stuks of zo.

Maar goed de goede man opgezocht op de Wikipedia. Een citaat kennelijk van zijn hand. Mooie getuigenis van 's mans geest:
"Dit volk hangt van paradoxen aan elkaar en het enige waar dit volk één in is, is hysterie. Ik kom in opstand tegen het enorme besef bij de mensen dat ze eeuwenlang van alles hebben gemist en het gevoel dat dat in één mensenleven ingehaald moet worden door het slikken van XTC, bungeejumpen, en LPF stemmen."

Mag ik een teiltj... Nee, ergens een zwembad van Olympische afmetingen. Zum Kotzen.

Maar ja, dichterlijke vrijheid zullen we maar denken. Zal hem heel geliefd maken bij het merendeel der Nederlanders.

Ach kijk aan, de heer Nasr is ook nog acteur, zie ik. Welaan dan kunnen we op dat vlak ook nog mooie dingen verwachten. In ieder geval weer iemand die geplaagd wordt door een übergroot ego. Nee, het worden weer mooie tijden!
Ave, Evocatus

Evocatus | 05-10-11 | 00:25

Davidson | 05-10-11 | 00:16

Je hebt helemaal gelijk. Met je tegel als ultiem bewijs.

Ooit van projectie gehoord?

pius | 05-10-11 | 00:24

@pius | 05-10-11 | 00:21 |
Elke allochtoon die normaal Nederlands praat, een verzorgd uiterlijk heeft en het goed doet op school, heeft net zoveel, zo niet meer, kansen als een 'Nederlander' met dezelfde kenmerken.

Probleem is alleen dat de meeste boys zich gedragen als een stel rapperts en een totaal onaangepast voorkomen hebben. En het niet al te best op school doen. En dan kan ik nog wel even doorgaan.

Bart_Bart | 05-10-11 | 00:23

@zeg maar jansen | 05-10-11 | 00:20
Ook opvallend wat-ie precies zei:

"Ik ben een Nederlander, ik ben heel trots op mijn Marokkaanse bloed."

Als een autochtone acteur had gezegd: "Ik ben een Nederlander, ik ben heel trots op mijn Nederlandse bloed [let vooral op het woord 'bloed']", dan hadden ze hem nog op het podium in een dwangbuis gestopt en afgevoerd wegens bruinhemdsympathieën.

Art Vandelay Ultor | 05-10-11 | 00:23

-weggejorist-

pius | 05-10-11 | 00:22

@ art

Oh hij moet zijn medemarokkanen aanspreken op hun gedrag! In plaats van een positief nederlands rolmodel met marokkanse roots te zijn...

De Treinende Rechter | 05-10-11 | 00:22

Bart_Bart | 05-10-11 | 00:20

Je kunt niet masturberen en typen tegelijk. Ik denk ik zeg het even.

pius | 05-10-11 | 00:22

Bart_Bart | 05-10-11 | 00:20

Je kunt niet masturberen en typen tegelijk. Ik denk ik zeg het even.

pius | 05-10-11 | 00:22

Bart_Bart | 05-10-11 | 00:15

Die laatste zin is een dermate inhoudelijk armlastig en zwaar toekomstig omdeorenslaargument dat je beter kunt gaan slapen.

Ik denk dat ik je tegen jezelf in bescherming moet nemen.

Dus jij gaat lekker slapen en ik beloof dat ik deze zin voor eeuwig in de zoekmachine zal laten en hem nimmer op te rakelen als je later beroemd bent.

Deal of niet?

pius | 05-10-11 | 00:21

De vorige keer dat er eentje op een podium kenbaar maakte dat ie een moslim was kreeg ie psychische hulp.

We zijn met z'n allen alweer minder bang zeker?

zeg maar jansen | 05-10-11 | 00:20

Op de één of andere manier vraagt die gast er om om als kutmarrokaan behandeld te worden.

bennietboosmaar verd | 05-10-11 | 00:20

@pius | 05-10-11 | 00:13 |
Waarom ben je altijd zo negatief over Marokkanen? Marokkaanse vrouwen doen het volgens mij erg goed. Zou dat te maken hebben met het gegeven dat meisjes wel een strenge opvoeding krijgen?

Bart_Bart | 05-10-11 | 00:20

Ouwe Doos | 04-10-11 | 23:37

U heeft DWDD van maandag gemist. De foto van het gelukkige kind plus diploma zijn nog tevinden op uitzending gemist.

boeglul | 05-10-11 | 00:18

Hulde van Rossem, hulde!

Conan de Rabarber | 05-10-11 | 00:18

Causa Sui | 05-10-11 | 00:12 De devaluatie van een prijs.

zeg maar jansen | 05-10-11 | 00:16

Zo dat is een prima stuk op deze dooie dinsdagavond.
Het is gewoon ronduit lachwekkend wat er geroepen wordt en hoe selectief men verontwaardigd is...
Het is een zieligheidsindustrie die elkaar allemaal steunt. Men is tolerant richting intolerantie, en juicht zelfs voor iemand die zich helemaal geen slachtofferrol hoeft aan te meten. Wat een treurnis hier in Nederland. Het draait om alles behalve de inhoud tegenwoordig.

Davidson | 05-10-11 | 00:16

@Jackettie | 05-10-11 | 00:11
Noem dan eens drie positieve dingen over de speech van die fukking moslim.

Lewis Lewinsky | 05-10-11 | 00:15

Ik hou trouwens heel veel van Art. Dat jullie het weten.

Rechtse honden.

pius | 05-10-11 | 00:15

Ik denk dat mevrouw Albayrak, die net nog bij P&W het meest bedroevende mediaoptreden van 2011 heeft neergezet, puur om haar 'politiek-technische' talenten bij de PvdA is gekomen. Daarbij zal totaal niet hebben meegespeeld dat een mevrouw van Turkse afkomst veel 'Turkse' stemmen kan trekken. O wacht.

Feit is dat je als allochtoon eerder meer, dan minder kans hebt. In vergelijking met autochtonen. En dan toch steeds al dat geklaag en gejammer.

Bart_Bart | 05-10-11 | 00:15

@pius | 05-10-11 | 00:13
Je weet dat ik gelijk heb deze keer, met je recalcitrant gedrag ;)

Art Vandelay Ultor | 05-10-11 | 00:14

@Bigi Bana Boy | 05-10-11 | 00:12
Van onze belastingcenten!!!

Art Vandelay Ultor | 05-10-11 | 00:13

Art Vandelay Ultor | 05-10-11 | 00:11

Doe toch niet zo verongelijkt. Waar is je eclectische aard gebleven.

Want die zou inhouden dat je ook eens wat Marrokanen zou verdedigen. Gewoon voor de balans.

In plaats van dat immer voortdurende azijnisme.

That's beneath you mate.

;)

pius | 05-10-11 | 00:13

De slachtofferrol.
Staat niemand goed.

Rammstein | 05-10-11 | 00:13

@pius | 05-10-11 | 00:08
ROFLOL!

Art Vandelay Ultor | 05-10-11 | 00:13

doenormaal! | 05-10-11 | 00:05 Hij werd niet gediscrimineerd. Hij begon er zelf mee. Zich te discrimineren.

Tot hij begon te praten was ie gewoon een acteur die een prijs had gewonnen. Op prestatie beoordeeld.

zeg maar jansen | 05-10-11 | 00:12

Die Nasrdin zit jullie wel hoog he ? Wat op zich ook wel weer leuk is om te zien. Permanent verontwaardigden.

Bigi Bana Boy | 05-10-11 | 00:12

Aan de andere kant, als iemand van onder de 50 haar 5e kalf gaat incasseren om de gouden kudde aan te vullen.. is er ook wel wat loos.. ergens.

Causa Sui | 05-10-11 | 00:12

Een enthousiaste kinderlijke huppelburger, voor hem voordelig dat we geen gouden varkens uitdelen, vermoed ik, gezien de statement "Ik ben muzelman".

Causa Sui | 05-10-11 | 00:11

@De Treinende Rechter | 05-10-11 | 00:01
En als hij zich al gecriminaliseerd *voelt*, dat zou hij zijn mede-Marokkanen wellicht op kunnen roepen eens wat minder crimineel te ZIJN.

In plaats van een achterlijk rookgordijn op te werpen waarin de schuld voor zijn gevoelens wordt gelegd bij de Nederlandse samenleving en zijn politici.

Ik bedoel, als je je toch representatief acht voor 'de moslim', zendt dan tenminste nog een nuttige boodschap uit in plaats van het clichégezever van 'follow your dream'.

Art Vandelay Ultor | 05-10-11 | 00:11

Jemig wat komt er een zure lucht van dit stukje af zeg. Misschien is het nog geen lente, maar ik hoop dat we het ergste deel van de winter inmiddels hebben gehad. En houd nou eens op met de polarisatie tussen links en rechts, ik begrijp werkelijk niet dat in elk stukje Fransico van Jole voor moet komen. Misschien is het een idee om nog een kaar naar Nasrdin te kijken en luisteren en eens wat positiefs te melden over zijn speech!

Jackettie | 05-10-11 | 00:11


Als het kalf verdronken is, dempt men de put.

Kopschimmel | 05-10-11 | 00:10

Optreden van Dchar, drie woorden: ranzig, onecht, schijnheilig. Denk er aan: Dchar is ACTEUR!

grote haas | 05-10-11 | 00:09

DIT kalf heeft een langer staartje dan die van Rijk de Gooyer. Maar bijna niemand weet waarom ze worden uitgedeeld.

Blauwe reiger | 05-10-11 | 00:08

zeg maar jansen | 05-10-11 | 00:06

Zeker.

Ik wou eerst mezelf gaan pijpen maar mijn lul was natuurlijk weer te dik.

Dus ben ik maar gaan schrijven;)

pius | 05-10-11 | 00:08

@De Treinende Rechter | 05-10-11 | 00:01
Hoezo voelt hij zich als Marokkaan gecriminaliseerd?

Hij is een Nederlander met Marokkaanse roots die net goedverdoemme een prestigieuze filmprijs heeft gewonnen!

Kun jij wel nadenken?

Art Vandelay Ultor | 05-10-11 | 00:07

Was hij er nu trots op moslim te zijn? Dat was me niet helemaal duidelijk.

propagandhi | 05-10-11 | 00:07

Ook de 'deelnemers' van het programma Opsporing Verzocht waren deze avond niet zo blij met de Nederlandse maatschappij...

kibambam | 05-10-11 | 00:06

pius | 05-10-11 | 00:04 Tjezis, wat zul jij een hoop rode kringeltjes gezien hebben met je zelfverzonnen woorden.;-)

zeg maar jansen | 05-10-11 | 00:06

Ja, waar gaat dat allemaal over, culturele eenmansfracties die zich tekort gedaan voelen.Onderhondjes met een lichtbruin tintje.
Lekker dooreikelen dames.

Ratzing. | 05-10-11 | 00:06

@De Treinende Rechter | 05-10-11 | 00:01
En oh, oh, oh wat wordt hij gediscrimineerd. Ja positief gediscrimineerd.

doenormaal! | 05-10-11 | 00:05

Knap stukje moraalpathethisme van de scriberator

Fishermansfriendsrechts dat zich weer eens links behandeld voelt. Neokoloniaal minimalisme en anti-consilient ge-josti.

Alsof het mondiale contempokapitalisme en vrijemarktssocialisme niet de oorzaak is van de nakende financiele suicide en het daaropvolgende khanaat van de linkse horden in ons toekomstige Madmaxlandje.

Alsof de bevrijde onderbuiken niet net zo laagchakrisch zijn als ze ooit waren en net zo onbewust van de eigen mondiaal-sociale schadeproduktie.

Alsof de eco-importmuur-milieuroofburger niet net zo verantwoordelijk is voor het lijden op deze wereld als Muamar khadaffi om maar eens een zandpad te noemen.

Minaretrechts is als een tiener die zich drie keer per dag afrukt maar tegenover zijn moeder ontkent dat de vlekken in zijn dekbed van hem afkomstig zijn.

En dat arme mens maar wassen.

Dus...

Dood aan de rechtse Moskee en dood aan Milton Friedman! Spreekwoordelijk bedoeld uiteraard.

Want ik heb geen zin om gebreivikt te worden natuurlijk. Ik vreet liever tosti's met pindakaas en aubergineschijfjes.

Stelletje marktconformistische zuigtabletfetisjisten.

pius | 05-10-11 | 00:04

De Treinende Rechter | 05-10-11 | 00:01 Art verwoordt dat heel erg goed.

Alles wat die moslim had moeten doen was dank je wel zeggen. Zoals iedereen die zo'n prijs wint.

zeg maar jansen | 05-10-11 | 00:03

-weggejorist-

chatboy16 | 05-10-11 | 00:02

Compliment;een stuk met INHOUD.

noly | 05-10-11 | 00:01

@ mr vandelay

Hij is een zeikerd omdat hij zich als marokkaan gecriminaliseerd voelt? Oh nee, dat mag hij niet van jou.

De Treinende Rechter | 05-10-11 | 00:01

pollodepiemel | 04-10-11 | 23:56 Kan niet. Religieuze achtergrond.

De afgod die door de joden werd aanbeden tot Mozes daar een einde aan maakte.

En die islamiet snapt dat niet, ziet het niet eens.

zeg maar jansen | 04-10-11 | 23:58

Art Vandelay Ultor | 04-10-11 | 23:54 De vijandige samenleving in een land wat kennelijk niet het zijn e is maar waar de subsidies films mogelijk maken waarvoor hij dan een prijs wint.

"Dank je wel" was ruim voldoende geweest. Voor alles, voor z'n loon, voor de mogelijkheid en voor z'n prijs.

zeg maar jansen | 04-10-11 | 23:56

Gewoon een gouden varken van maken. Probleem opgelost.

pollodepiemel | 04-10-11 | 23:56

@Art Vandelay Ultor | 04-10-11 | 23:54
Goed gezegd!

Lewis Lewinsky | 04-10-11 | 23:55

Nasrdin claimt representativiteit voor de Nederlandse moslim: kijk MIJ, nee, kijk ONS een prijs winnen. Alsof het een unieke prestatie is dat een Marokkaan een prijs wint in deze maatschappij. Alsof deze maatschappij hem vijandig gezind. Neuh.

Maar zo stelt hij het wel: jullie angstige Nederlanders hadden dit niet verwacht, hè? Er is geen reden om bang te zijn voor ons moslims!

Maar deze pathetische slachtofferrol kent een keerzijde. Het gaat namelijk helemaal NIET goed met de Nederlandse moslims; ze staan bovenaan in alle statistiekjes waar je als groep juist NIET bovenaan wilt staan. Als je jezelf dan presenteert als representatief voor die groep krijg je dus juist de bak shit over je heen die deze maatschappij al zolang voor deze groep reserveert.

En daar dan weer verbaasd over doen. Tsjah.

Als je nou gewoon als een winnaar die prijs had geaccepteerd, en niet als slachtoffer, dan was er niets aan de hand. Je bent geen held, je bent een aanstellerige jankbal die, in plaats van een gewonnen prijs gewoon te accepteren, een kulverhaal houdt over een maatschappij die hem vijandig zou zijn.

Hou toch op. En steek "deze Gouden Kalf" in de reedt van opperzwetser Ramdas.

Art Vandelay Ultor | 04-10-11 | 23:54

@doenormaal! | 04-10-11 | 23:46 |
Precies.
Deze week was bij P&W een Surinaamse die zat de klagen over 'Hollanders' die bij een verjaardag gingen applaudisseren omdat ze het gymnasium deed.
Dat vond ze vernedering. OK, dan kan.
Echter, haar aanwezigheid bij P&W met een flutboekje was precies dezelfde vorm van positieve discriminatie.
Als ze autochtoon met gymnasium en nul komma nul track record was geweest, had ze daar nooit gezeten namelijk.
Maar dat vond ze dan blijkbaar weer niet erg. Want boek, want verkopen.

Bart_Bart | 04-10-11 | 23:53

P&W durven het niet.

Vragen of ie ook meeuwen afschiet.

zeg maar jansen | 04-10-11 | 23:52

@ rintelman
En dan werd hij ook vast nog geweigerd door een neger

De Treinende Rechter | 04-10-11 | 23:52

Tja, ben die hele wij/zij discussie ook wel zat. Criminelen horen in de bak, niet in een jeugdprogramma met vooral veel X-box. En als je in een land gaat wonen, zou het fijn zijn als je de taal leert spreken en je een beetje aanpast.
Dat gezegd hebbende: rintelman was het slotfeest van het NFF in de Utrechtse stadsschouwburg gecrasht en dat ging in mijn pauperkloffie om 1 uur 's nachts prima. Voor een gekleurde vriend van Dr. Rintelman moesten we voor de deur nog 5 min. lullen als Brugman. Terwijl hij de enige was die er enigszins goed gekleed uitzag voor de gelegenheid. Omdat hij een kleurtje had? Just saying...

rintelman | 04-10-11 | 23:51

Wat is dit weer een vervelend wij-zij verhaaltje. Laat die lui lekker trots zijn op hun afkomst zonder te ontkennen dat ze nederlander zijn. Als dat al niet mag dan is er echt wat aan de hand in Nederland.

De Treinende Rechter | 04-10-11 | 23:49

Wat is de inhoud dan wel, Van Rossem? Zelf kom je niet verder dan ordinaire scheldpartijen en op de man spelen.

egorbrandt | 04-10-11 | 23:48

doenormaal! | 04-10-11 | 23:46 De loftrompet steken over een enkele licht succesvolle Marokkaan is de discriminatie van het hele volk.

En ze doen het zelf.

zeg maar jansen | 04-10-11 | 23:48

Nasrdin gaat de volgende keer kinderpostzegels rondbrengen in Amersfoort. Terwijl de kinderen in elkaar geslagen worden door Marrokaanse klootzakjes roept Nasrdin, onder luid applaus van bakfietsouders uit veilige wijken,DIT ZIJN DE ZOETE VRUCHTEN VAN DE MULTICULTURELE SAMENLEVING!

Ruler | 04-10-11 | 23:47

We kunnen niet meer praten in dit land, alleen nog maar schreeuwen.

Duizendklapper | 04-10-11 | 23:47

En laten we in vredesnaam niet zo spastisch doen over moslims die gewoon meedraaien in deze maatschappij. Dat zouden ze namelijk allemaal moeten doen en dat zou de normaalste gang van zaken zijn. Maar nee, wat doet een heel grote groep? Juist: autochtonen terroriseren, frauderen en zichzelf ook nog een superieur voelen want dat is wat in de koran staat; moslims zijn beter dan niet-moslims.
Laten de succesvolle moslims zich eens uiten over deze zich ontstellend misdragende groep in plaats van te roepen hoe geweldig het wel niet is dat zijzelf iets hebben bereikt. Nee, dat is niet geweldig, dat is normaal! Wat niet normaal is is dat een hele grote groep geen poot uitsteekt, de boel verziekt en spuugt op Nederland en het Westen.

doenormaal! | 04-10-11 | 23:46

Spijker Kop Topic.
Wel even 'disccusie' alinea 2, zin 8 veranderen als het zou kunnen.

Bart_Bart | 04-10-11 | 23:45

-weggejorist-

Mokum Kosher | 04-10-11 | 23:44

Van Rossem. Held.

Schrijf een boek. Koop ik het.

zeg maar jansen | 04-10-11 | 23:44

-weggejorist-

Mokum Kosher | 04-10-11 | 23:43

Bij die hele toespraak vroeg ik mij af waar oh waar de zusjes van die Nasrdin waren. En ook of als die zusjes actrice geworden waren, die ouders ook aanwezig geweest waren.
Ik denk zelf van niet....

jump-to-it | 04-10-11 | 23:40

Prachtig en ongelofelijk waar topic. Maak hier maar een pamflet van en laat het iedereen lezen! Daar moeten veel mensen zoals met name de in dit topic genoemde media ("Pauw&Witteman, Francisco van Jole, Bert Wagendorp, Joris Luyendijk, Kathleen Ferrier en al die anderen") goed hun gedachten over laten gaan. Laat het besef tot hen doordringen dat zij het tegenovergestelde teweegbrengen van wat zij proberen te doen. Hoe intens treurig en dom is dat!

doenormaal! | 04-10-11 | 23:39

Ik ben benieuwd of dat zwemdiploma nog is binnengehaald

Ouwe Doos | 04-10-11 | 23:37

-weggejorist-

Wasdah? | 04-10-11 | 23:37

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino