Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Aha! Hoofddoek blijkt mannenmagneet

baardachie.pngZo. Genoeg bladiebla geleuter over dat boerkaverbod, eerst maar eens wat Keiharde Feiten. Want pas als je die kent kun je echt ergens over oordelen zo weten we allemaal. Gelukkig heeft de Volkskrant vandaag een alleraardigst interview met een typische nikabdraagster in de krant. 27 jaar, happy single en bovendien een zéér onafhankelijke geest want wat haar vader van die nikab vindt laat Shaista Khan (hier aan de wandel met een Westerse vriendin) dus he-le-maal koud. En de meninkjes van haar moslim broeders en zusters boeien haar eveneens geen zak. Deze powermoslima wil zich gewoon zedig kleden, punt uit. En dat kan alleen maar met een nikab want een hoofddoek werkt als een soort dickmagnet op moslimmannen. Quote: "Toen ik de hoofddoek ging dragen, merkte ik tot mijn grote schrik dat moslimmannen veel vaker naar me keken. Vooral naar mijn gezicht, het enige dat te zien was. Volgens de Koran moeten ze hun blikken neerslaan. Het gros doet dat niet. Ik ben toen de nikab gaan dragen." Lezen jullie dat beste moslimmannen? Omdat u uw hitsige blikken niet kunt bedwingen loopt Shaista de onafhankelijke vrouw nu dus in een nikab. En bedankt hè! Dat wordt dus verhuizen naar Groot Brittannië voor Shaista, want de boerkaboetes kan ze niet betalen. Forwarden naar die sympathieke Fransoos die aangeboden heeft alles kosten voor zijn rekening te nemen? Ook geen optie, want dat mag namelijk niet van de vader van Shaista. (...) Hallo minister Donner (ook al een man), zo wordt het natuurlijk nooit wat met die emancipatie!

Reaguursels

Inloggen

@mister niet scherp | 20-09-11 | 09:28 |

Ik ben het er ook mee eens dat het ongewenst is en dat het wellicht niet in het Nederlandse straatbeeld past maar ik vind een verbod absurd. Ik stoor me ook aan dikke wijven in te strakke leggings, shag rokende tokkies in te krappe shirtjes maar het moet wel mogen wat mij betreft. Vrijheid van meningsuiting en kleding geldt niet alleen voor "ons"maar ook voor anders denkende. Dat onderscheid ons juist van die maffe islamitische staten.

Morph4us | 20-09-11 | 17:43

Geklede vrouwen, en dan vooral de elegantere variant met wat kortere rok en pumps, prikkelen sowieso mijn erotische fantasie sterker dan naakte exemplaren. Voordat ik ze uitkleed (vooral lang geleden dus, maar toch nog heel af en toe) doe ik daarom ook altijd het licht uit. Om mijn fantasieproducten te bevriezen en ze niet te laten wegvagen door sinasappelembryo's of nog desastreuzer.
Mij kunnen ze niet verpakt genoeg zijn, zolang ze maar pumps tonen of die tenminste toch laten kletteren..

WirMachenMusik | 20-09-11 | 12:26

Morph4us | 19-09-11 | 14:43 |

Ik zag er vanochtend om 8:35 nog een op de tramhalte van lijn 13 staan. Heb je dan op je nuchtere maag na het naar school brengen van de kids. :-D

Ik heb geen enkel probleem met hoofddoekjes. Of wel een beetje: de marokkaanse damens hebben vaak prachtig haar, en dat verbergen ze dus helaas :-)
Moeten mensen hoofddoeken helemaal zelf weten. Ik vind alleen die complete gezichtsbedekking echt niet in NL thuis horen. Ik zou het trouwens ook niet willen als er mensen in bivakmuts over straat zouden lopen.

mister niet scherp | 20-09-11 | 09:28

Wat ik me afvraag is het volgende.. Nu is het de burka die verboden is/wordt.. straks de hoofddoek. Beide geen ramp.. Maar volgens mij lopen de Nederlandse Nonnen ook met een hoofddoek.. Moeten zij dan ook aan die regels voldoen ? of zijn zij een uitzondering?

NWO | 19-09-11 | 23:48

Niks nieuws om begluurd te worden door Marokkanen.
Meestal wanneer je staat te pinnen.
R.B.Scott | 19-09-11 | 10:32

Volgens mij heb jij een te lange winterslaap gehad.. Tegenwoordig wordt je door Roemenen begluurd wanneer je staat te pinnen!!!

NWO | 19-09-11 | 23:43

Rachid Mekkas is niet alleen fransoos rachid heeft 2 paspoorten.make a educated guess..
Of denkt men heus dat er een Fransoos is die dat aanbied?

jaantje | 19-09-11 | 23:33

Ik word ook altijd erg geil van vrouwen met hoofddoeken, maar boerka's winden me nog meer op. En dan hebben we het nog niet over de boerkini in het zwembad. mmmmmmmmmm.

de tandarts | 19-09-11 | 21:20

@eerstneukendanpraten | 19-09-11 | 10:20 | + -1 -
Als dat zo is, zitten laten!

Hollander01 | 19-09-11 | 21:04

Nogal logisch; het dragen van die hoofddoek doen meisjes vanaf het eerste moment dat ze ongesteld worden. Ofwel is een soort van stil teken dat ze rijp zijn. Koppel dat aan het feit dat alle dames uit die regio netjes geschoren zijn en dan raar opkijken dat die mannen beregeil worden van zo'n doek. Gek he, dat mannen er dan bovenop willen.

BitchSuperSoaker | 19-09-11 | 19:29

hoe weet het mokkel eigenlijk dat ze veel vaker door mannen werd aangekeken toen ze een hoofddoek ging dragen? beetje naar mannen lopen loeren? en dat mag van ala?

JoeDoe | 19-09-11 | 18:59

Kunnen we hieruit volgens islamo-logica concluderen dat alle meisjes met hoofddoek sletten zijn die zich door uitdagend te kleden erom vragen verkracht te worden?

H.Stiglitz | 19-09-11 | 18:09

Madahkantognie | 19-09-11 | 17:07 |
Waar lees je dat ze werkeloos is? Al dan niet bewust?

Morph4us | 19-09-11 | 17:21

Wegwezen voordat het verbod komt, ze zggen het allemaal alsof ze met dreigen ons permanent te verlaten wij echt spijt gaan krijgen van hun afwezigheid. Nou meid ik heb nieuws voor je , jullie soort zijn we liever kwijt dan rijk en zolang we aan genikabte bewust werkeloze moslims een uitkering blijven verstrekken denk ik dat we jullie nog lang niet kwijt zijn. (gefrustreerd hoofdschuddend naar buiten loopt)

Madahkantognie | 19-09-11 | 17:07

mental K 16:48
Ik bedoelde meer; weet iemand uit eerste hand of zo'n vrouw gedwongen is of niet, of ze Nederlands kan of niet, etc etc.

1234567 | 19-09-11 | 16:58

@mental K | 19-09-11 | 16:39 |
Nog nooit een jood met pijpekrullen en een grote zwarte hoed op gezien? Of een stoet christengekkies die luidkeels de here verkondigen?

Ik wel, vaak genoeg, maar ik vind het best. Ben blij in een land te wonen waar mensen zichzelf kunnen zijn.

Wat voor last heb je nou van een vrouw met een boerka/nikab aan?

Morph4us | 19-09-11 | 16:57

Eigenlijk is het allemaal heel simpel uit te leggen: als iemand zich vertoont in de publieke ruimte dan dient men het gezicht te kunnen zien. Want wie wil er in vredesnaam nou naast of tegenover iemand in bijvoorbeeld de trein of een wachtkamer zitten die niets van z'n gelaat laat zien? Ik niet in ieder geval. Het voelt domweg uiterst ongemakkelijk om nabij een van top tot teen onherkenbaar persoon te zitten. Gaat het om moslimvrouwen, dan hebben ze mijn zegen als ze een hoofddoek willen dragen. Prima, dat kan heel elegant en zelfs kleurrijk en het geeft voldoende uiting aan de gewenste levensbeschouwing. Maar toon wel het gezicht, want dat is wat de identiteit bepaald, niet de kleding.

oom Teun | 19-09-11 | 16:50

@ 1234567 | 19-09-11 | 16:07 | + 0 - Nope, maar wel veel met dames met een hoofddoek of net zonder of bijna met hoofddoek. Verhelderende gesprekken moet ik zeggen. Vooral als je wat meer tot de inner circle komt, dan krijg je echt het vuil te horen. Wel sex voor het huwelijk, maar niet vaginaal want dat is taboe, dus veel andersoortige sex, want tja, zin heb je nou eenmaal. De dames weten vaak wel van wanten, door die spagaat... Net zoals extreem gelovige Christelijke dames vaak. Vroom? Ja, voor de buitenwacht, niet voor de intimi. Ik verwacht niet dat de gesprekken heel anders zullen zijn met niqaab dragers, immers, zij zeggen toch ook dat het verschil tussen hoofddoek en niqaab nihil is?
@ Morph4us | 19-09-11 | 14:43 | meerdere gezien in Den Haag eo. Ben er niet echt tegen, als ze maar wel net zo worden behandeld als alle andere dames, dan heb ik er geen probleem mee. Maar, moet je er echt 1 gezien hebben voordat je er tegen mag zijn dan?

mental K | 19-09-11 | 16:48

Morph4us | 19-09-11 | 14:46 | Uiten die hun geloof dan op straat? Nog nooit gezien of meegemaakt.

mental K | 19-09-11 | 16:39

Hebben jullie wel eens gesprek gehad met zo'n niqaabdraagster?

1234567 | 19-09-11 | 16:07

@von sokkenstopfen | 19-09-11 | 13:40 |

Zullen we direct ook alle Christenen, Joden, Hindoes en ander tuig het land uit smijten?

Morph4us | 19-09-11 | 14:46

mister niet scherp | 19-09-11 | 13:59 |

Volgens recent onderzoek door de ’Onderraad voor Gezichtsbedekkende Kleding’ lopen er zo'n 150 rond in NL.

Ik zeg niet dat ze er niet zijn (ik woon zelf in R'dam West, ik ze ook wel eens voorbij schuifelen.).
Echter ik durf mijn hand in het vuur te steken dat het merendeel van de mensen die tegen het dragen van een boerka/nikab zijn er nog nooit 1 hebben gezien!

Morph4us | 19-09-11 | 14:43

Moslims en moslima's verbergen altijd hun ware gezicht, simpelweg omdat dit onderdeel is gaan uitmaken van hun cultuur, niet andersom. Het Westen was een makkelijke prooi voor de moslims, nog even, en ook u mag hun ware bedoeling gaan meemaken. Ondanks alle voortekenen, waar die van de apocalyps NIKS bij voorstellen, zult u niet in staat zijn iets anders te geloven. Daarom zijn wij zo'n makkelijke prooi, misschien wel terecht dat we over 50 jaar geschiedenis zijn

zoisut | 19-09-11 | 14:42

Burqa?. Prima, maar dan ook helemaal dichtnaaien dat ding. Zaklopen zullen ze.

Tjemig | 19-09-11 | 14:39

Axel073 | 19-09-11 | 14:28 |

Een héle kleine jongen gebleven, al die vele jaren lang, zo te lezen.

Tricephalus | 19-09-11 | 14:36

Ik vond het als kleine jongen al spannend, met Sinterklaas pakjes uitpakken, nu jaren later vind ik een vrouw in lingerie ook spannender dan een naakte vrouw. Waarom? het is gewoon spannend! wat zou er inzitten............

Axel073 | 19-09-11 | 14:28

Wat betreft die vriendin: wat een gore debiel moet je zijn om met zoiets aan de wandel te gaan zeg.

Tricephalus | 19-09-11 | 14:12

Dagelijks?? Gelul! Tenzij je in Saoedi-Arabië woont. In Nederland lopen volgens onderzoek 150 boerka/nikab dragers. Wel bijzonder dat jij dat dagelijks tegenkomt.
Morph4us | 19-09-11 | 11:46 |

Morph4us: jouw antwoord is gelul. Ik woon op de grens van Amsterdam Osdorp met Amsterdam Geuzenveld. Kom eens een weekje langs op Osdorpplein of Lambertus Zijlplein. Wedden dat je er 1 burqa minimaal per dag ziet?

mister niet scherp | 19-09-11 | 13:59

@ von sokkenstopfen | 19-09-11 | 13:49 |
Huh? Maar je islam religie goed kunnen uitoefenen, en met je moslimbroeders zijn, is toch veel belangrijker? Veel belangrijker dan de nieuwste mobieltjes, merkkleding en scooters.
Iets klopt er niet..

Bart_Bart | 19-09-11 | 13:52

Oh ja! Supergeyl!! Hordes moslimfundamentalisten achter je boerka aan die allen lopen te kwijlen om je alle rechten te ontnemen, je achter het aanrecht te zetten en je te inlijven als hun lijfslaaf. Het is maar waar je fantasie naar uitgaat...
Ongeveer vijf procent van de bevolking doet aan SM, is dus graag slaaf of graag meester. Dat is bij de moslims blijkbaar niet anders. Best progressief in die zin. De meeste mensen durven daar niet zo mee te koop te lopen.

doenormaal! | 19-09-11 | 13:52

@mrska | 19-09-11 | 13:37 Goed verhaal idd. Thnx voor de link!

vraagstaart | 19-09-11 | 13:51

@Morph4us | 19-09-11 | 12:59 Zonder wrijving geen glans ;-) .

vraagstaart | 19-09-11 | 13:50

Bart_Bart | 19-09-11 | 13:43
Het magische woord is uitkering en sociale voorzieningen. Dat is de reden waarom zo'n beetje alle moslims naar het westen trekken. Niet omdat het weer hier zo geweldig is.

von sokkenstopfen | 19-09-11 | 13:49

@ von sokkenstopfen | 19-09-11 | 13:40 |
Dat zou toch wel heel mooi zijn he.
Ik begrijp overigens nog steeds niet waarom al de Marokkanen die NL zo'n kudtlandje vinden zich niet gewoon lekker in Marokko vestigen.
Lekker eten daar, lekker weer.

Bart_Bart | 19-09-11 | 13:43

"Wegwezen voordat het verbod er komt" kopt het artikel in de link. Ik zou zeggen, doen, en neem gelijk heel je familie mee! En dat er maar veel moslims haar advies zullen opvolgen. Hahaha, dit gaat eindelijk de goede kant op met die reli-waanzinningen.
Nou nog een verbod op godsdienstuitingen op straat, en in openbare gebouwen en scholen. Moet je dan eens kijken hoeveel er hun heil ergens anders gaan zoeken, en achterlijk reli-volk dat dan ook hier bij voorbaat wegblijft, en DAT is wat we met z'n allen willen!
Wat? Geen islam!

von sokkenstopfen | 19-09-11 | 13:40

"Ik wil zo dicht mogelijk blijven bij de levenswijze van de metgezellen van de profeet."

Ik zie toch heel duidelijk centrale verwarming in die keuken van d'r. Staat die radiator 's winters uit in de wetenschap dat Mo's woestijnmaatjes ook alleen maar kamelenharen dekens hadden om zich warm te houden? En het warme water van die afwas, komt dat uit een put in de tuin, en opgestookt op een houtvuurtje? Om nog maar te zwijgen van dat tosti-ijzer (?) dat staat te pronken op een plankje.

Alle gekheid... dit lijkt me een typisch geval van "graag de lusten maar liever niet de lasten." Mevrouw heeft uiteraard zero kans op de arbeidsmarkt, dus laat maar komen, die een uitkering wegens arbeidsongeschiktheid. Ongetwijfeld verstrekt door een een welwillend en medelevend groenlinks-meisje achter het gemeente-loket.

Dan komt de aap uit de mouw: Verhuizen naar Pakistan? Neuh. Veel te oncomfortabel. Groot-Brittannië, dan? Dat is momenteel ongeveer Pakistan 2.0, ideaal toch? Helaas is de levensstandaard voor uitkeringstrekkers in de UK een stuk lager dan in Nederland, en ik neem aan dat mevrouw zich daar ook terdege van bewust is. Het zou me niet verwonderen dat, als het boerka-verbod daadwerkelijk ingaat, ze eieren voor haar geld kiest en in een normaal hoofdoekje de geile blikken van haar geloofgenoten gaat trotseren.

Gootbalkoning | 19-09-11 | 13:39

@vraagstaart | 19-09-11 | 12:52
Het is totalitair, deze jongen erkent de wereld van verschil met de westerse cultuur:
www.depers.nl/binnenland/596837/Ik-voe... Overigens goede vragen van Kustaw Bessems.

mrska | 19-09-11 | 13:37

Wie kan er overigens opgewonden worden van moslima's, ongeacht klederdracht? Ik kan van vrij veel vrouwen opgewonden worden, maar van moslima's om de een of andere reden niet.

Bart_Bart | 19-09-11 | 13:37

- Smerig, die klap die zij in het gezicht geeft van haar zusters wereldwijd en misschien zelfs wel hier die niet de vrijheid hebben om te kiezen
-Smerig, dat ze blaat over haar geloof terwijl het natuurlijk de financiën zijn waardoor ze in dit kutland moet blijven. Ze weet ook dat haar vrijheid nergens groter is dan hier. Ze haat dat, maar profiteert er wel van.
-Smerig, die insinuatie steeds dat het "slechts honderden" zijn. Ik zie er namelijk wel eens een. Denk dus meer aan enkele 10.000en. Ik denk dat er enkele 110en mensen zijn zonder armen en benen. Die zie ik nooit.
-Smerig, nou ja onverstandig, dat er nooit eens een krachtig geluid komt van de "volksstammen gematigden" dat een burqa hun godsdienst in een kwaad daglicht stelt en degradeert tot een mensvijandige hobby. Liever janken om de onrechtvaardige, discriminerende en racistische (!) staat die het moslims onmogelijk maakt hun theorieen naar believen uit te leven.

pinda | 19-09-11 | 13:21

@ Kirth Gersen 10:27
Zijn er vrouwen in Nederland met niqaab die wel gedwongen worden?

1234567 | 19-09-11 | 13:11

Mooi rot maar lekker op, ga je ergens anders uitkering vangen. Want tja werken zit er niet in als niemand je gezichtsuitdrukkingen kan lezen.

BassieB | 19-09-11 | 13:06

vraagstaart | 19-09-11 | 12:52
Gewoon lekker in eigen land op vakantie!
Ga je en wekje in Transvaal zitten of de Bijlmer. Waan je je ook in het buitenland. Heb je wel geen zon, maar das toch maar slecht voor je huid.

irma zonderboezem | 19-09-11 | 13:06

vraagstaart | 19-09-11 | 12:24 |

Meepraten mag altijd; daar blijven we scherp van ;-) Ik denk dat we het in de basis ook wel eens zijn. Mensen moeten zich te allen tijden gedragen t.o. van een ander. Helaas zijn extremisten (zoals de FPI) daar niet zo goed in. Dat moet aangepakt worden en hard ook.

Waar ik alleen van over mijn nek ga zijn al die provinciaaltjes die nog nooit een boerka/nikab hebben gezien hier lopen te blaten dat het over en sluiten moet zijn met de islamisering en er dús een verbod op dit soort kleding moet komen.

Wa allaikum salam.

Morph4us | 19-09-11 | 12:59

@SheriffSharif | 19-09-11 | 12:14
Wat dacht je van www.thuiswerkbank.nl/publiek/aanmelden... waar haar toekomstige dochters ook elk 50 € per dag verdienen nadat ze ze thuis zelf heeft opgevoed en geleerd hoe je dat doet ?

hhmariavanempel | 19-09-11 | 12:38

Anitaaa | 19-09-11 | 12:26 |
Die wordt toch gewoon door haar pappie uitgehuwelijkt, inclusief bruidsschat? Ies koeltoer.

Teiltjes Tekort | 19-09-11 | 12:32

Zoals zo vaak gezegd ligt het probleem bij de moslim mannen. Het meest effectief lijkt mij dat die mannen met oogdoekjes of oogkleppen gaan lopen. Bijkomend voor deel, dan zijn niet alleen op afstand de vrouwen te herkennen maar ook de mannen.

Butchijo | 19-09-11 | 12:32

plaagt = pleegt. Sorry voor de typoos.

vraagstaart | 19-09-11 | 12:26

Maar hoe gaat ze dan ooit trouwen... want ze is nu single, draagt altijd zo'n boerka... en neem aan dat ze hem niet zomaar af gaat doen voor een man.. dus dat zal wel in de huwelijksnacht worden. Welke man neemt die gok nou

Anitaaa | 19-09-11 | 12:26

@Morph4us | 19-09-11 | 12:13 Waar zeg ik dat ik mensen wil opleggen iets niet te dragen?

Morph4us, ik heb moeite met iedere totalitaire ideologie. Of dat nou islam is, nationaalsocialisme of communisme - waar het mij om gaat is, dat een ieder in virjheid moet kunnen beslissen wat hij/zij denkt, voelt, doet zolang dat geen inbreuk plaagt op de leefruimte van anderen.

Als een mevrouw een burqa wil dragen en het blijft daarbij: soit.

Het wordt iets anders wanneer het niet zozeer die burqa is die uit vrije wil gedragen wordt, maar een opgedrongen kledingstuk als symbool van onderwerping en er vervolgens - en dáár gaat het mij om - inbreuk gedaan wordt op de vrijheid van mij en de mijnen. Mijn vrouw moet óók een burqa en ik mag óók niet overdag eten tijdens Ramadan, bijvoorbeeld. En dan is het uitschelden nog tot daar aan toe, maar bij lichamelijk geweld trek ik echt de grens.

En nee, ik heb geen moeite met de lokale gebruiken en pas me aan - want het grootste deel van de Indonesische bevolking denkt er precies zo over als ik, maar een klein percentage tuig (Google maar eens op "FPI", dat brengt je verder dan ik in 10 tegels zou kunnen) terroriseert de rest naar de door hun gewenste richting.

Tenslotte je laatste regel: op het moment ben ik voor een tijdje in Nederland dus mag ik weer even meepraten toch?

vraagstaart | 19-09-11 | 12:24

Davidson | 19-09-11 | 12:00 |

Klopt, omdat over het algemeen alleen mensen die op het punt staan een bankoverval te plegen die dingen dragen. Ik heb nog niet gehoord van een dame met een nikab die dat heeft gedaan (misschien wel een tip voor de heren bankovervallers).

Ik zeg ook niet dat ik het leuk vind dat er een nikab gedragen wordt maar ik vind dat dit een persoonlijke zaak is. Waar stopt het anders? Geen hoodies meer, petjes af, geen shawls meer, handschoenen verboden (ivm vingerafdrukken) etc..

Morph4us | 19-09-11 | 12:17

hhmariavanempel | 19-09-11 | 12:04 | + 0 -
goeie toevoeging aan de vragenlijst van een goed voorbereide journalist.
en ook: schrikken de kinderen er niet van?
schrikken uw collega's er niet van?
Hoe ging het solliciteren?

SheriffSharif | 19-09-11 | 12:14

@vraagstaart | 19-09-11 | 11:53 |

Jij wil mensen opleggen iets níet te dragen. Dat lijkt mij iets opleggen.

Jouw woonplaats verklaart een hoop. Natuurlijk mag een vrouw niet uitgescholden worden, dat spreekt voor zich. Er schieten mij toch wat vragen door mijn hoofd. Waarom ga je in het grootste Islamitische land ter wereld wonen als je moeite hebt met de lokale gebruiken? Moet jij je niet aanpassen als orang putih?

En de belangrijkste: waar bemoei jij je mee? Je woont hier niet eens!

Morph4us | 19-09-11 | 12:13

Door die primitieve cultuur met bijkomende religie gedragen de mannen zich dus zoals het hoort. Primitief.
Met het voortrekken van de meest idiote denkbeelden wordt Nederland hoe langer hoe achterlijker (culturele achterstandsdenkbeelden maar ook gewoon de opgedrongen Hollandse gristelijkheid).
Scheiding van kerk en staat betekent ook GEEN religie in de politiek en op straat.

Antitheïst | 19-09-11 | 12:11

De eerste reactie op het interviewtje : Nou dag hoor, het beste in GB en Insallah
Blijft na wat langer nadenken toch wel hangen als een goede reactie.

Herr-Flick 2.0 | 19-09-11 | 12:11

Sinds olim zijn er enkele duizenden orthodoxe christenen die door de fiscus als zogeheten gemoedsbezwaarden voor de sociale verzekeringen worden erkend. Het geloof verbiedt hen zich te verzekeren. Ook voor de ware volgelingen van de Profeet (d.z.b.f.w.) zoals deze jongedame is verzekeren verboden. Ergo : geef die paar honderd draagsters op hun verzoek een pasje met burka vergunning mits ze als gemoedsbezwaarde bij de Belastingdienst zijn erkend. Voor wie een beetje weet wat voor een problemen die onverzekerde orthodoxe christenen in het dagelijkse leven ervaren, staat vast dat binnen een jaar het aantal gemaskerde jurken met 90 % is gedaald. Vanzelfsprekend zijn aan het verlenen en het jaarlijks verlengen van een burkapas administratiekosten verbonden. Noem dat voor mijn part kopvoddentaks.

hhmariavanempel | 19-09-11 | 12:04

Morph4us | 19-09-11 | 11:58 |

Dat is nog steeds niet hetzelfde... Waarom moet men onderscheid maken? Het was een voorbeeld, maar met een bivakmuts op word je direct van straat gehaald.

Davidson | 19-09-11 | 12:00

@Davidson | 19-09-11 | 11:48 |

Lekker doen. Dan kan je aansluiten bij de hoodies. Ook ongewenst maar niet verboden.

Morph4us | 19-09-11 | 11:58

@Morph4us | 19-09-11 | 11:46 Ik woon in Indonesië. Dat is geen Saudi maar wel aardig aan het islamiseren - twintig jaar geleden zag je nooit een hoofddoekje, nu zie je dagelijks vrouwen in niqaab of burqa. En heel veel vrouwen met een kerudung, de jilbab zeg maar.

Maar wat leg ik andere mensen op dan? Of waar heb ik er geen problemen mee als andere mensen iets wordt opgelegd?

Ik geef er niets om dat een vrouw een hoofddoek wil dragen namelijk. Ik geef er wèl wat om dat de mijne wordt uitgescholden omdat ze dat niet doet. Is dat zo raar?

vraagstaart | 19-09-11 | 11:53

Natuurlijk wil ze ze gauw mogelijk weg hier. Uitkeringen worden namelijk aangepast aan de voordeur waarachter je woont. Woon je als volwassene nog bij je ouders met een uitkering, dan raak je hem kwijt als Papa al een (uitkerings)inkomen heeft.

Verder: hoe eerder hoe beter, dat vertrek.
Islam propageert overigens dat je je aan moet passen aan het land waar je woont. Als je dat niet doet ben je nog een slechte moslim ook.

Bamboojay | 19-09-11 | 11:51

Bovendien is het nogal logisch dat mannen naar je gezicht kijken als je een hoofddoek draagt, dat trekt dan extra aandacht... Je bent benieuwd wat daar achter schuil gaat, maar dat is dus verboden. Deze dame is rijp voor een onderzoek.

Davidson | 19-09-11 | 11:51

Dan mag ik dus ook in mijn vrije tijd een bivakmuts dragen... Dat ik die vrijetijd grotendeels doorbreng in de auto, winkels en andere openbare gelegenheden moeten ze maar voor lief nemen.

Davidson | 19-09-11 | 11:48

@james lastig 10.36
dat was ook onze conclusie na lezing van het Volkskrant artikel , wat een meelijwekkend hoopje mens !

de heer ooievaar | 19-09-11 | 11:47

vraagstaart | 19-09-11 | 11:09 |

Dagelijks?? Gelul! Tenzij je in Saoedi-Arabië woont. In Nederland lopen volgens onderzoek 150 boerka/nikab dragers. Wel bijzonder dat jij dat dagelijks tegenkomt.

Ook bijzonder is dat jij niet wil dat mensen jou iets opleggen maar andersom heb je daar geen problemen mee.

Persoonlijk vind ik ook dat het in een arbeidsomgeving niet wenselijk is maar wat iemand in zijn vrije tijd draagt; who cares?

Morph4us | 19-09-11 | 11:46

zeg maar jansen | 19-09-11 | 11:26 | + 0 -
Ironie is een stijlfiguur die niet altijd wordt opgepikt. Ik verbaas me over de combinatie in een persoon van (1) daadkracht om je in een doekje te willen wikkelen en dat recht te claimen op basis van de universele / westers rechten van de mens terwijl de rest van de maatschappij daar toch wel wat moeite mee heeft, vooral omdat het hebben van geen gezicht zeer tegengesteld is aan onze waarden en normen, en (2) vervolgens het onvermogen om die lijn door te trekken en naar een land te verhuizen waar de religieuze mutsdraagregels door de hele maatschappij gedragen worden. Helaas worden de rechten van de medemens niet zo nauw wordt genomen in Afghanistan. Maar er zijn toch veel meer landen met een op de islam gestoeld waarden en normenstelsel? Ze kan daar toch heen? Of schort er iedere keer iets aan de mensenrechtensituatie? Je zou bijna van je geloof afvallen of in ieder geval je muts afzetten.

SheriffSharif | 19-09-11 | 11:41

Rare mediamoslims, allemaal propaganda

denoorman | 19-09-11 | 11:41

Shaista heeft ook een brits paspoort en een nederlands en ook nog andere paspoorten?? Wat doet ze hier eigenlijk. Krijg niet de indruk dat dit iemand is die voor nederland heeft gekozen en wil integreren. Waarom geven we deze types ueberhaupt de nederlandse nationaliteit???

denoorman | 19-09-11 | 11:40

denoorman | 19-09-11 | 11:37 |
misschien moet ze zich ook even bij BNN melden..

zuurkool | 19-09-11 | 11:39

Wat ik trouwens veel smeriger vind is de terugkeer van die gore leugenachtige witte kapelaan en pastoorsboordjes.
Gisterenavond in KRO´s Brandhout in Brabant.
Getver de getver de Godtverdomme nog an toe.Een door de homofiele Duitse flikker Ratzinger (plaatsvervanger van God op aarde) uitgevaardigd decreet wat door onzijdige onnadenkende nederlandse Antoinette Bodar epigonen in de rondte gelispeld geleuterd en gelogen wordt.
De Moslima Khan lijkt zelf haar weg te zoeken wat je van kutholieken over het algemeen niet kan zeggen.

Ratzing. | 19-09-11 | 11:39

Shaista is gewoon aandachtsgeil. Wat een puberaal gelul. Shaistas hormonen slaan op hol.

denoorman | 19-09-11 | 11:37

Wegwezen Shaista.

Semolina Pilchard | 19-09-11 | 11:37

Wat wil de Volkskrant nu eigenlijk suggereren met dat artikel over dat gekke exebitionistje "dat dictatuur binnen de islam best okay is?"

vrijheid-van-spreken | 19-09-11 | 11:36

Als ze wil dat mannen hun blik naar haar neerslaan kan ze beter een kort rokje aantrekken, dan kijken ze in ieder geval alvast naar beneden.

Stijlleider | 19-09-11 | 11:35

Een boete opleggen gaat toch niet. Als ze zich legitmeert, hoe kan de niqab pliesie dan zien of ze het wel is. Kan zomaar zijn dat ik een burka-boete op de mat krijg als mijn vrouw haar ID-bewijs verliest.

dan-b | 19-09-11 | 11:30

@pius: Femke is het symbool van de zielige minderhedenmensjesknuffelaars van de afgelopen jaren. Bij Sapperdeflap komt dat minder naar voren, vandaar dus...

Graaisnaaiert | 19-09-11 | 11:27

zeg maar jansen | 19-09-11 | 11:25

Een onafhankelijk mens is zoiets als een vliegende koe.

pius | 19-09-11 | 11:27

Als wij een Pakistaans en een Nederlands en een Brits paspoort hebben vliegen we de cel in!

Patatter | 19-09-11 | 11:26

SheriffSharif | 19-09-11 | 11:23 Daar moet ze niet voor bidden, dat helpt niet. Inpakken en de reis boeken.

Maar dat moet ze zelf doen, dat doet allah niet voor d'r.

zeg maar jansen | 19-09-11 | 11:26

Graaisnaaiert | 19-09-11 | 11:22 De onafhankelijke moslima.

En ze doet wat haar vader haar toestaat en anders niet.

Kan iemand even daar uit gaan leggen wat onafhankelijk helemaal en precies inhoudt?

zeg maar jansen | 19-09-11 | 11:25

Graaisnaaiert | 19-09-11 | 11:22

Femke?

Heb jij teveel gras gegeten of zo.

pius | 19-09-11 | 11:24

Wel eentje van doorpakken deze: ze bidt elke dag dat ze het land uit is voordat het verbod van kracht wordt. Dus dat zit wel goed.

SheriffSharif | 19-09-11 | 11:23

Zomaar een paar citaatjes uit dat interview:
.
-Maar naar Pakistan ga ik niet, dat is heel naar.
-Mijn lot ligt in handen van Allah.
-... laat me weg zijn voordat...
-Aankloppen... zal mijn vader me niet toestaan. Dan maak ik me te afhankelijk van die man.
-Omdat ik wil zijn wie ik ben...
-Vrouwen moeten zich zedig kleden. Toen ik de hoofddoek ging dragen... moslimmannen veel vaker naar me keken. Vooral mijn gezicht. ( kunnen we hier trouwens uit concluderen dat lippenstift/oogschaduw i.c.m. de hoofddoek dus toch een vorm van aandachtvragerij is? ).
-De KEUZE voor de sluier kwam als religieuze verdieping. ( het is niet verplicht, het is aanbevolen ).
-Ik wil zo dicht mogelijk blijven bij de levenswijze van de metgezellen van de profeet.
.
Femke? Lees je mee? Dit soort figuren wil jij dus massaal importeren en hier kansloos zonder de wil tot aanpassen hier gesubsidieerd laten ronddobberen. Dat KAN niet. Deze Tut Hola wil in een moderne maatschappij zich gedragen als iemand die 1500 jaar terug leefde. Ze komt in een vreemd land, verdomt het zich aan te passen maar begint weer haar handje op te houden bij Donner onder het mom van de internationale mensenrechten en bescherming van minderheden.
Met het gevaar op een Joris vraag ik me toch af: wat moeten dit soort figuren hier?

Graaisnaaiert | 19-09-11 | 11:22

Zijn die draagsters zo lelijk dat ze zich moeten verstoppen ????????

jonneke | 19-09-11 | 11:20

Kialna | 19-09-11 | 11:17 Hoofddoekjes gaan niet verboden worden hoor. Slechts de gezichtsbedekkende sluier wordt strafbaar. 380 euro per overtreding.

zeg maar jansen | 19-09-11 | 11:20


zuurkool | 19-09-11 | 11:13 | Mij viel die uitspraak ook op. Daar begint de dhimmitude compleet uit de klauwen te lopen.

Willianus Wortelus | 19-09-11 | 11:19

wakkere_nederlander | 19-09-11 | 11:16 Neehee, ze gaat Nederland niet verlaten. Pa is ziek en de zorg is hier nog het best geregeld. Dus ze gaat niet. Zelfs niet naar Engeland.

zeg maar jansen | 19-09-11 | 11:18

Vroegah hadden de nederlandse vrouwen ook hoofddoekjes om... maar dat was om het zweet van het huishouden op te vangen. Of traditioneel. Zie de kappen in Volendam. :)
www.grootoost.nl/images/uploads/hoofdd...
en
3.bp.blogspot.com/_klVq_W78jE8/SoKwr8I...
Dit is gewoonweg belachelijk, maar ach, traditioneel nederlands he:
www.stzk.nl/stzk/images/agenda/inkledn...
Welkom in Volendam: www.schoutenenterprises.com/MES_Fotobo...
Zelfs beeldjes hebben de hoofddoek...
www.pronckkaemer.nl/siteimg/goldscheid...
Al vind ik deze hoofddoeken leuker omgedaan dan de hoofddoeken van moslima's... en onze gezichten werden niet bedekt door niqaabs of burka's...

Kialna | 19-09-11 | 11:17

Ze gaat Nederland verlaten dus het werkt!
Totaal geflipte religieuzen willen niet meer in Nederland wonen: geweldig. Dank u wel regering!
Stap 2: hoofddoekjesbelasting.

wakkere_nederlander | 19-09-11 | 11:16

@vraagstaart | 19-09-11 | 11:09
Een boerke is fascisme? Neen, een boerka is een absoluut debiele kledingkeuze die weergeeft dat de drager geestelijke zwak en onbekwaam is. Daarnaast geeft aan dat de drager deze onbekwaamheid tracht te compenseren door terug te vallen op voorgekauwde extremen.

Maar fascisme? Neuh. Overigens ben ik ervoor om het probleem, want dat is het wel, financieel dood te laten bloeden. Boerka? Tien jaar geen aanspraak mogelijk op sociale voorzieningen vanwege het moedwillig zichzelf buiten de maatschappij plaatsen. Voila!

dlseth_ | 19-09-11 | 11:16

@Ivoren Toren | 19-09-11 | 10:41
Nog een goed boek over dit onderwerp:
@http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/de-islam/1001004010704796/index.html#product_description

mrska | 19-09-11 | 11:16

@ Hölzenbein | 19-09-11 | 11:05
Je moet het dak repareren als de zon schijnt.

Ivoren Toren | 19-09-11 | 11:16

Laat mevr.Shaista Khan dan toch ook met rust.
Achterlijke laaglandse bemoeizucht en gedrag-dwingelandij.is het een goor gereformeerd geurtje wat ik daar ruik ?
Veertig jaar terug zag je nog wel van die ingepakte katholieke pinguïns (nonnen) op straat,maakte niemand zich druk over.

Ratzing. | 19-09-11 | 11:16

De politie zal na de invoering van het verbod met name controleren in de nabijheid van gemeentehuizen en kerken.

Die gesluierde bruidjes, dat is veel makkelijker scoren namelijk.

zeg maar jansen | 19-09-11 | 11:14

@Polletje Piekhaar | 19-09-11 | 10:19 | + 2 -
Wellicht een behoorlijk Polletje Piekhaar?

Kobus Kloothamer | 19-09-11 | 11:14

"omdat ik wil zijn wie ik ben"

Sure... een onderdrukt bang vrouwtje dat onder het mom van een fabeltje der porum niet wil tonen aan een paar übergeile haatbaardjes...

de melkboer | 19-09-11 | 11:14

Nou, tabee dan.

BroodenSpelen | 19-09-11 | 11:14

Ze trekt haar conclusies en wil verhuizen naar een Sharia land, Groot-Brittannië..

zuurkool | 19-09-11 | 11:13

*fap*

Maar serieus, de naakte waarheid moet boven water komen. Ik wil geen slapende moslima's wakker maken. Maar beter één vogel in de hand, dan géén hand.

nicks nuttig | 19-09-11 | 11:11

@James Lastig | 19-09-11 | 10:36
Breng ze niet op ideeën, laat ze lekker gaan.

Che_cuevara | 19-09-11 | 11:10

@James Lastig | 19-09-11 | 10:36
Breng ze niet op ideeën, laat ze lekker gaan.

Che_cuevara | 19-09-11 | 11:10

@Morph4us | 19-09-11 | 11:05 Ik. Dagelijks. Inclusief een echtgenoot er een paar meter voor die de ongelovige honden arrogant aanstaart - als hij niet kwijlend gluurt naar onze vriendinnen die niet geboerkaat zijn.

En op zich zou ik daar nog mee kunnen leven, ware het niet dat zijn geloofsgenoten agressief optreden tegen vrouwen die zich niet kleden volgens HUN leefregels.

"Laat ze lekker?" Nee. Fascisten behoren geen millimeter ruimte te krijgen om anderen hun totalitaire waandenkbeelden op te dringen.

vraagstaart | 19-09-11 | 11:09

Ongetwijfeld keken de moslimmannen haar aan, omdat ze een hoofddoek droeg en er geen vent naast liep, dus nog 'zu haben' is. Vreemd genoeg is haar vader vorig jaar geopereerd toen ze overwogen om naar het VK te vertrekken. Lijkt me dat deze man nu toch wel hersteld zal zijn en alsnog kan vertrekken met z'n kroost. En als ze stelt dat haar lot in handen van Allah ligt, kan ze gewoon vertrekken hoor. Wat haar dan overkomt, is gewoon de wil van Allah. Mooi toch zo'n geloof: "Allah, wat er ook gebeurt".

FrankVeer | 19-09-11 | 11:09

stormtijd | 19-09-11 | 11:01
In Indonesië neemt de invloed van fundamentalistisch denken, vooral gestuurd vanuit Saoedi Arabië schrikbarend snel toe. Die meisjes protesteren tegen dit veranderende klimaat, die meisjes hebben wat te verliezen.
Die trut hier heeft vooralsnog wat te winnen door zich zo aan te stellen.

Schoorsteenveger | 19-09-11 | 11:09

Overigens als je de niqab gaat verbieden dan ook graag hoofdoekjes met sluiers er voor (die combinatie) want dat is hetzelfde effect.

Hölzenbein | 19-09-11 | 11:08

@ vanhetgoor | 19-09-11 | 11:00
Kijk, zo leer je nog eens wat. Maarre, waar heb je dat vandaan? Heb je een linkje of een andere bron voor ons?

Ivoren Toren | 19-09-11 | 11:06

@vanhetgoor | 19-09-11 | 11:00 Zo'n stukje inzicht in de vredelievendheid van de islam (alsof "wij" destijds een haartje beter waren natuurlijk) maar vooral in de oorsprong van de hoofddoek, geeft een extra stukje duiding aan dit artikel:

Vrouwen met een hoofddoek zijn HOEREN! ALLEMAAL!

Heren, op naar de cursus "Sissen op Straat". U weet wat u te doen staat.

vraagstaart | 19-09-11 | 11:06

Heb zoveel begrip voor Shaista. Het is natuurlijk ook vreselijk om als vrouw aantrekkelijk gevonden te worden. En dan het idee dat mannen (of vrouwen) daar bepaalde gevoelens bij krijgen. Brrrrrrr.

suvois | 19-09-11 | 11:05

@kapotte_stofzuiger | 19-09-11 | 10:17 |
Waar haal je dat toch vandaan? Waarschijnlijk woont deze dame nog gewoon thuis.

Ik vraag mij ook echt af hoeveel reaguurders het afgelopen jaar vrouwen met een nikab of boerka hebben gezien. En waar maak je je druk om? Laat ze lekker. De vrijheid van godsdienst, meningsuiting en keuzevrijheid (ook van kleding)is in NL gelukkig geregeld. Dat de anti-boerka's stijladvies aannemen van Geertje W. is misschien alles zeggend. Ik zou persoonlijk blij worden hij zijn blonde kuif onder een boerka verstopt.

Morph4us | 19-09-11 | 11:05

@eerstneukendanpraten | 19-09-11 | 10:29
Je weet maar nooit wat die allemaal in de mond nemen.

Che_cuevara | 19-09-11 | 11:05

@zeg maar jansen | 19-09-11 | 10:52
Lange regenjassen zouden al lang verboden moeten zijn. ;) Waar het mij om gaat is regelrechte vermomming. Als iemand meent een hoofddoekje te dragen, geen probleem mee. Mijn moeder droeg er vroeger ook een, en vele moeders in de 60er jaren. Je kan het gezicht herkennen en daar gaat het mij om. Een niqab bedekt je hele gezicht en daar heb ik -onafhankelijk van religieuze achtergronden- problemen mee. Ik stel mij voor dat je tegen een lantaarnpaal staat te lullen als je tegen een vrouw met niqab lult. Van de andere kant heb ik zoiets als er misschien maar 100 vrouwen in heel Nederland in rondlopen, laat gaan. Zeur er niet over en laat die mensen met rust. Maar persoonlijk heb ik er moeite mee.

Hölzenbein | 19-09-11 | 11:05

Ivoren Toren | 19-09-11 | 10:49
Je hebt helemaal gelijk, ik denk inderdaad dat dit trutje uit heel andere motieven die hobbezak aantrekt dan een vrouw in Afghanistan, typisch de motieven van een westerse die zich een identiteit wenst aan te meten, te zwak is om dat op eigen kracht te doen, en dan wegvlucht in een systeem dat haar in één beweging profiel geeft. Mijn voorspelling is dat dat mens er over een tijdje even hard weer onder vandaan kruipt als ze beseft dat ze haar ziel aan de duivel heeft verkocht.
Wat eigenlijk veel bedenkelijker is, en ook veel interessanter, is het feit dat deze truttebol een podium krijgt, een interview met een mooie artistieke foto erbij, alsof het hier werkelijk ergens over gáát.

Schoorsteenveger | 19-09-11 | 11:05

@Koninging Beatricks | 19-09-11 | 10:27
Da's net zo iets als postzegels verzamelen.
Nooit genoeg.

Che_cuevara | 19-09-11 | 11:05

@necrosis | 19-09-11 | 10:36
Ja, en een snor.
Vandaar die boerka.

Che_cuevara | 19-09-11 | 11:03

Ik vraag me af waarom ze het in Pakistan zo naar vond,dat verteld ze er dan weer niet bij. En waarom gaat ze niet naar SA? Daar lopen de vrouwen er ook zo bij. Ze denkt dat zij de baas kan spelen over de gedachtes van mannen. Mannen zullen altijd over vrouwen 'onzedige gedachten hebben' zoiets kun je niet voorkomen. Waarschijnlijk zullen de extremistische moslims onzedige gedachtes bij haar hebben omdat ze een nikaab draagt. Mannen zijn nou eenmaal hitsige wezens shaista, je geliefde profeet mohammed weet daar natuurlijk alles van.

Julia | 19-09-11 | 11:02

Een mannenmagneet met omgekeerde polen ja

flamingforce | 19-09-11 | 11:01

In het grootste Moslimland ter wereld Indonesie wordt op het moment door Moslimvrouwen gedemonstreerd in Jakarta voor vrijheid van kleding.
Over het algemeen geldt hoe minder vrijheid en democratie in een Moslimland des te meer boerka's. Willen we dat aan de vooravond staan van een theocratie, terug naar de Middeleeuwen???

stormtijd | 19-09-11 | 11:01

Precies. De enige reden waarom vrouwen een Bourka dragen is omdat de mannen zichzelf niet in bedwang kunnen houden. Haal dus eerst de balk uit je eigen oog. Wat kunnen die vrouwen er nu aan doen dat ze zo lekker zijn.

1st Male Lesbian | 19-09-11 | 11:00

Veel mensen weten het niet, maar de hoofddoek is een oorlogsstrategie. Niet wat men zou denken om het westen te veroveren, maar ca. 1340 jaar geleden wilden de moslims de stad Mecca aanvallen. Men had stelling genomen in Jathrib en van daar uit wilde men de slag om Mecca inzetten. Tussen de twee steden lag woestijn. Dus iedereen moest mee, ook de vrouwen en kinderen. En om te voorkomen dat de vrouwen van de moslims werden verkracht heeft men de vrouwen van de moslims verkleed als hoer. Het was namelijk nutteloos om een hoer te verkrachten, maar een vrouwelijke inwoner van de stad Mecca moest wèl worden verkracht, dat hoorde bij de oorlog. Dat vernederde de inwoners van Mecca die zich niet tijdig hadden willen overgeven aan de oprukkende islam.

De hoofddoek is een strategie. In de vóór-islamitische Arabische wereld was het algemeen bekend dat de hoofddoek een teken was voor de prostituee. Er werden klanten mee getrokken (niet bedoelde grap) en als de vrouw haar hoofddoek afdeed was zij niet langer in functie dan konden de mannen haar niet aanspreken om als zij wilden neuken. De hoofddoek is een mannenmagneet. Iedereen die zich in deze materie heeft verdiept die weet van de oorsprong van de hoofddoek. Dat is al zo oud als de weg naar Mecca, kortom ca. 1340 jaar!

vanhetgoor | 19-09-11 | 11:00

Deze dam heeft gelijk:
Vertrekken is een optie.

Ahasveros | 19-09-11 | 11:00

Boerka of hoofddoek. Ik denk er maar een ding over: als je hier in NL zo gekleed gaat geef je nl. maar een ding aan. En dat is dat je niet mee wil doen met onze maatschappij.
En dan heb ik ook maar een conclusie: enkeltje where-ever woestijn.

Castle Bravo | 19-09-11 | 11:00

@blinde kip | 19-09-11 | 10:56
Die boetes zullen wegens "andere prioriteiten" (automobilisten bestelen) wel niet uitgeschreven worden.
Maar er gaat wel een boodschap uit van het verbod, namelijk dat we hier geen behoefte hebben aan middeleeuws gedoe. En dat scheelt wellicht nog meer toestroom van dit soort types.

vetkleppert | 19-09-11 | 10:58

@vetkleppert | 19-09-11 | 10:44
Helaas, er zijn hier teveel mensen die tolerantie verwarren met alles maar pikken.

blinde kip | 19-09-11 | 10:58

vraagstaart | 19-09-11 | 10:50

;)

pius | 19-09-11 | 10:58

@vraagstaart | 19-09-11 | 10:16
Zover denken ze niet hé.

Che_cuevara | 19-09-11 | 10:57

Tachtig comments en er is niemand weggejorist? Yay!

Oh shit..

nicks nuttig | 19-09-11 | 10:57

@Creaguurder | 19-09-11 | 10:56
Mee eens. Topkrant, derhalve.

Art Vandelay Ultor | 19-09-11 | 10:57

Wat ik dus begrijp van de Volkskrant is dat
moslimmannen eigenlijk verboden moeten worden....

Creaguurder | 19-09-11 | 10:56

Het dragen van een oranje bavariajurkje bij het volgende WK voetbal zal nog eerder worden beboet. Ik verwacht niks van deze maatregel.

blinde kip | 19-09-11 | 10:56

Mooi, al die argumenten waarom de burka voor hippe meiden van halal een vrij verkiesbaar kledingstuk is waar je de nieuwe voorhoede van Opzij aan kan herkennen.
Het is in werkelijkheid de uniform van de intolerante kant van de islam. Een totalitaire beweging met politieke doelen die niemand moet willen.

Jan Passant mk2 | 19-09-11 | 10:55

Heel simpel, de haatbarden kijken eerder naar een hoofddoek omdat ze weten, hé die kan ik na het neuqen half verrot slaan want ze gaat toch niet naar de pliesie toe + mag van de pedofeet......

woefdrammer | 19-09-11 | 10:53

Der alte Fritz | 19-09-11 | 10:49 Maar gaat ze ook?

zeg maar jansen | 19-09-11 | 10:52

Het CDA | 19-09-11 | 10:43
Ja, inderdaad. Die sektes waren ongevaarlijke kleine groepjes die als stofzuigers fungeerden voor gevoelige angstige mensjes die naar zichzelf op zoek waren. Die club van de Maharishi had ook een behoorlijk zuigende werking om nog maar te zwijgen van die criminele oplichtersbende van Bhagwan.
Maar de Islam is een wereldgodsdienst met een hele grote mond, dat werkt toch even iets anders uit. Dat trekt óók gevoelige angstige mensjes aan, maar die slan meteen door, gaan met getrokken messen de wereld de maat nemen.

Schoorsteenveger | 19-09-11 | 10:52

Hölzenbein | 19-09-11 | 10:48 En toch.

Wat is het volgende dat verboden gaat worden? En kan dat mij raken?

Want als je een boerka mag verbieden is in feite het hek van de dam, dan kun je ook lange regenjassen gaan verbieden.
Van de winter je bivakmuts op als je met je fiets door de kou naar kantoor moet is er dan ook niet meer bij.

Per ongeluk je sjaal voor je gezicht komt je op 380 euro boete te staan.

zeg maar jansen | 19-09-11 | 10:52

Schoorsteenveger | 19-09-11 | 10:43 | + 1 -
Kijk, daar heeft u een punt.

Rammstein | 19-09-11 | 10:50

Goh, de moslim radicaliseert dus steeds verder en kan zich steeds minder goed (as if...) beheersen. Nu is de hoofddoek ook al te geil voor de immer gefrustreerde Rachid, Mo en Achmed. Gelukkig wonen zij in dhimmiNL waar uiterst verlichte geesten het hardst schreeuwen om de vrijheid voor onvrijheid, tolerantie voor intolerantie, 21ste eeuw voor middeleeuwen.

Succes met je niqaab, óók aan de Mariekes en Fleurtjes onder ons die - zoals in de lijn der verwachting ligt - ludiek een burka aan gaan trekken als protest tegen het burkaverbod.

Slivovic | 19-09-11 | 10:49

Ze wil weg! Hoera!! Het beleid werkt! Verder zo.

Der alte Fritz | 19-09-11 | 10:49

@ Schoorsteenveger | 19-09-11 | 10:43
Wat de Europese situatie betreft zou dat best kunnen. Lang haar is hier ook nooit zo populair geweest als toen er schande van gesproken werd. Toen iedereen de discussie eindelijk moe was en er zijn schouders over ophaalde kwamen de lang-haar-dragers erachter dat het toch ook gewoon onpraktisch was.

Neemt niet weg dat de situatie in Afghanistan natuurlijk compleet anders is. daar word je als vrouw zonder boerka gewoon vermoord.

Ivoren Toren | 19-09-11 | 10:49

Verbieden die zooi en gauw. Nog niet eens vanwege zogenaamde vrouwonterende redenen waar rechtsche tokkies graag schijnheilig huilie huilie over doen, maar vanwege vermomming. Ik wil iemands gezicht zien waar ik ook ben (behalve met Carnaval dan...).

Hölzenbein | 19-09-11 | 10:48

vraagstaart | 19-09-11 | 10:44

Waar ken ik die kope?

pius | 19-09-11 | 10:47

Misschien keken die muzelmannen wel met de gedachte "mijn allah,wat is die lelijk"
Ja dan zou ik ook een doek over mijn hoofd trekken

huppeltrutje | 19-09-11 | 10:47

@Het CDA | 19-09-11 | 10:43
En onze maangod met popi-jopi warlord, inclusief kinderbruidjes, is geen gekke sekte?

dlseth_ | 19-09-11 | 10:47

irma zonderboezem | 19-09-11 | 10:42

Stukje compensatie naar de burqa toe...?

eerstneukendanpraten | 19-09-11 | 10:47

@Onderbuik | 19-09-11 | 10:36
Nope. Staat er niet in.

Art Vandelay Ultor | 19-09-11 | 10:46

Waarom blijft "Stischting Wakker Dier" zich in stilzwijgen hullen?
Hier is toch een taak voro ze weggelegd, dunkt mij zo.

McPhart | 19-09-11 | 10:44

@blinde kip | 19-09-11 | 10:37
Ik word er kotsmisselijk van. Maar ik had gehoopt dat we hier onze beschaving hadden kunnen behouden of zelfs uitbouwen, in plaats van de hele tijd met ballast bezig te zijn.

vetkleppert | 19-09-11 | 10:44

irma zonderboezem | 19-09-11 | 10:42

Prima toch. Het gaat jiust om vrijzinnige interpretaties. Die zorgen voor gematigdheid.

pius | 19-09-11 | 10:43

Waar is toch die goeie ouwe tijd gebleven waarin dwaallichten als Shaista een oranje jurk aantrokken en Hare Krishna gingen zingen? Je zou bijna terugverlangen naar de tijd van de sektes. Sommige sektes waren wat minder aangenaam, maar de meesten fungeerden prima als tijdelijke bliksemafleiders voor aandachtshoeren.

Het CDA | 19-09-11 | 10:43

@ irma zonderboezem | 19-09-11 | 10:42
Misschien is het een stil protest tégen de hoofddoek. Zou zomaar kunnen. Voer voor psychologen.

Ivoren Toren | 19-09-11 | 10:43

Opeens weet je het, je wordt boerkadraagster. Opeens bén je iemand, val je op, wordt er ook nog eens naar je geluisterd. Opeens heb je positie. Opeens kun je niet meer genegeerd worden. Hoera, je bént nu iemand, je hebt een identiteit, je lééft!
Zag je bij hippies, bij punkers, krakers, hooligans, nu ook bij de volgelingen van de Profeet: zielige angstige mensjes die eigenlijk helemaal niks te vertellen hebben en zich dan in wanhoopp optrekken aan een voorgekookte identiteit en dan plots een hele grote mond krijgen.

Schoorsteenveger | 19-09-11 | 10:43

necrosis | 19-09-11 | 10:36
Daarom ook die doek erover, op scheermesjes zit geen subsidie!

Zonder gein. Ik wil nog meegaan in het hooefddoekjes sprookje maar.... MAAR! dat doet men zodat mannen niet met verlekkerde blikken naar ze kijken want de man is zwak als het daar op aan komt (op wel meer vlakken maar laat ik het mezelf niet te moeilijk maken op maandagochtend:-)). Maar dan hebben die meiden wel een laag plamuur op het gezicht waar een hollywoodster jaloers op is. Ogen mooi opgemaakt, kleurtje op de lippen, glans laagje erover. Dat is dan toch erg tegensrijdig? die doek over je hoofd om je schoonheid te verbergen maar wel make up op je gezicht, en vaak ook, leuke strakke kleding, zodat het figuurtje goed uitkomt. Het mag van mij, maar ik snap de boodschap niet meer.

irma zonderboezem | 19-09-11 | 10:42

Als mensen mij op straat zien slaan ze ook altijd hun ogen neer. En ik draag geen nikaab.

Zit er overigens wel over te denken hiermee te beginnen.

Gewoon omdat het kan.

pius | 19-09-11 | 10:40

Ach ja, als er een gat in zit... De boerka dan he!

Rikketiktik | 19-09-11 | 10:40

kapotte_stofzuiger | 19-09-11 | 10:35 Wel tijdens ramadan.

Zo'n bobo die mee aanschuift aan de Iftarmaaltijd en een journalist en een fotograaf meebrengt omdat het de volgende dag in de krant moet staan.

zeg maar jansen | 19-09-11 | 10:39

Het is niet elke dag carnaval. Als iedereen onherkenbaar in gewaden gehuld over straat gaat wordt het een zooitje.
  
Van mensen verwachten dat ze hun ogen neerslaan als ze je zien is wat teveel gevraagd. Als iedereen dat wil dan kun je in een land met 17 miljoen mensen nog slechts naar de grond kijken.
  
Wat een ego heeft die vrouw, helemaal niet in overeenstemming met de grondbeginselen van islam.

cabbit | 19-09-11 | 10:39

@irma zonder boezem:

niet alleen moet een gelovige moslimman een baard laten groeien; hij moet ook een hoofddeksel dragen en een lange soepjurk over een flodderbroek.
'Opdat gij als gelovige herkend zult worden' temidden van ongelovigen dus.
Staat er *letterlijk* in de koran.
Hoofddoekjes te over in NL maar behoofddekselde, bebaarde en besoepjurkte muzelmannen, ho maar.
Hoezo hypocriet? Hoezo moslimvrouwen maso en zich maar laten onderdrukken?
Moslimvrouwen: EIS dat je een gelovig moslimman wil met hoofddeksel, baard en soepjurk!

Gelijke monnikken, gelijke kappen, nietwaar?

Dahlia5481 | 19-09-11 | 10:38

Als het nakend financieel armageddon een feit is dan is het hier ook binnen notime gedaan met de emancipatie en lopen onze vrouwen er weer op zijn veluws bij.

Teruggang in levensomstandigheden hebben altijd invloed op de positie van de vrouw. Helaas.

Zo gaan die dingen.

pius | 19-09-11 | 10:38

@Einde van de Domheid | 19-09-11 | 10:34
Even omgekeerd redeneren en heel GS bestaat uit fundamentalisten...

dlseth_ | 19-09-11 | 10:37

EvertsNL | 19-09-11 | 10:36 Zeggen dat je weg wil is heel wat anders dan doen.

Het is met zeggen alleen niet te doen.

zeg maar jansen | 19-09-11 | 10:37

Aandachtsgeil zou je, zo een lopende tent ook kunnen noemen.

Troost J.E. | 19-09-11 | 10:37

Dat je verplicht een hoofddoekje of zelfs een burka moet dragen staat dat eigenlijk wel in de koran?
.
Durf te vragen...

Onderbuik | 19-09-11 | 10:36

@irma zonderboezem | 19-09-11 | 10:34
Die hebben hun vrouwen toch al?

necrosis | 19-09-11 | 10:36

Dat kind moet niet emigreren, ze moet naar de psychiater.
Achtervolgingswaanzin en persoonlijkheidsstoornis als ik het zo lees.

James Lastig | 19-09-11 | 10:36

Ze heeft gezegd maar weg te willen gaan ! wow
Nu de hoofddoekjes nog verbieden. Gaat weer erg veel schelen in de uitkeringen !

EvertsNL | 19-09-11 | 10:36

@Superior Bastard | 19-09-11 | 10:26
Een religieus persoon maakt nooit werkelijk een onafhankelijke beslissing (over een onderwerp met raakvlak op de leer).

Zeker een moslim niet. En zeker een moslima niet.

Art Vandelay Ultor | 19-09-11 | 10:36

@zeg maar jansen | 19-09-11 | 10:33
En 2 keer per jaar een PvdA-er over de vloer met thee en suiker (nooit tijden Ramadan).

kapotte_stofzuiger | 19-09-11 | 10:35

't wordt dus gewoon tijd voor een hoofddekselverbod. Dan ben je gelijk van het hele gezeik af. En van onherkenbare nickelsonjasdragende medelanders op beveiligingscamerabeelden.

JaapStar | 19-09-11 | 10:35

Er staat nergens in het artikel hoe ze haar geld verdient..... of hoesten we dat met z'n allen op en zit ze bij het arbeidsbureau in de kaartenbak onder "zanger(es) lichte muziek"?

sallandstrots | 19-09-11 | 10:35

Met die echtgenoten met losse handjes is zo'n niqab dan wel weer reuze handig.

Een doekje voor het bloeden.

vraagstaart | 19-09-11 | 10:34

rockobollo | 19-09-11 | 10:32

Lees je tegel nog eens terug en probeer het dan nog eens. Want dit kan echt niet.

pius | 19-09-11 | 10:34

Hoe religieus agressiever, hoe hitsiger.
(De top van Al Qaida wordt regelmatig waargenomen als prostitutie-klanten.)
Had iemand iets anders verwacht?
Had iemand verwacht dat het over leefregels ging?
Het gaat gewoon om pure, onversneden, rauwe macht, geld, angst, ego en drugs.

Einde van de Domheid | 19-09-11 | 10:34

necrosis | 19-09-11 | 10:31 | + 0 -
Ja, anders moet je haar constant van straat rapen, of ijs geven omdat ze weer tegen een lantaarnpaal aanloopt.

Wat een wereld.

Rammstein | 19-09-11 | 10:34

vraagstaart | 19-09-11 | 10:24 |
Je zit te dollen...:-)
Want iedere echte goede moslim man moet ook een baard laten groeien.

irma zonderboezem | 19-09-11 | 10:34

@SB
Daar zit 'em de crux. " Het is mijn eigen beslissing "
Maybe, maar wel een beslissing die middels opgelegde druk tot stand is gekomen.

Vrijheid door jezelf een belemmering op te leggen is geen vrijheid, vind ik.

Ashtrey | 19-09-11 | 10:33

kapotte_stofzuiger | 19-09-11 | 10:31 Zorgtoeslag, vrijstelling van gemeentelijke lasten, subsidie op tijdschriften en welzijnsclubjes in het buurthuis, vrijstelling van zuiveringslasten en rioolheffingen.

Sinterklaas is er het hele jaar door.

zeg maar jansen | 19-09-11 | 10:33

Niks nieuws om begluurd te worden door Marokkanen.
Meestal wanneer je staat te pinnen.

R.B.Scott | 19-09-11 | 10:32

Alsof er al niet genoeg is geëmancipeerd.

tisseenschande | 19-09-11 | 10:32

Het probleem is nu dus verlegd naar de vrouw terwijl het weer een bepaalde slag mannen zijn die de oorzaak van zijn. Komt nog bij dat ik in totaal welgeteld 1 wandelend gordijn heb gezien in het centrum van Den Bosch ergens halverwege 2003. JC de Jager moet dus een betere manier vinden om geld voor de Grieken binnen te harken. Starende mannen beboeten bijvoorbeeld. Is er gelijk geen reden meer om die boerka te dragen.

blinde kip | 19-09-11 | 10:32

Het zoveelste bewijs van stompzinnige volgelingen van de islam. de ene gekker dan de andere. Laat ze lekker naar afghanistan gaan en een behandeling krijgen van de taliban. is kijken hoe vlug dat ze terug is. achterlijk wijf!

rockobollo | 19-09-11 | 10:32

Tuurlijk wel. Carnaval.

Wat jij.

pius | 19-09-11 | 10:31

Tuurlijk wel. Carnaval.

Wat jij.

pius | 19-09-11 | 10:31

@zeg maar jansen | 19-09-11 | 10:29
Met zorgtoeslag voor het hele gezin zou ik ook in Nederland blijven.

kapotte_stofzuiger | 19-09-11 | 10:31

Als al die burka's hetzelfde doen als deze vrouw dan werkt het verbod dus wel! vertrekken ze allemaal naar een ander land! Met familie en al! Ik zeg doen!

Stokkie01 | 19-09-11 | 10:31

Op de wandelpica kan ik haar ogen nog zien.
*'onzedelijk' roepen doet*

necrosis | 19-09-11 | 10:31

Beetje Catch-22 situatie.. zelfs rein denkende moslimmannen kijken, want die denken 'he een leuke moslima zonder nikab, what the fuck'..

And so the spiral of ignorance stays swirling.

Sjors W. | 19-09-11 | 10:30

Ze hadden al weg willen zijn met de hele familie. Maar toen moest Pa naar het ziekenhuis en bleven ze allemaal maar hier.

Kennelijk is de medische zorg hier ook het best of het goedkoopst.

zeg maar jansen | 19-09-11 | 10:29

Een boerka is het meest sexy kledingstuk wat er is. Geen man kan door zonder stijve ***** aan voorbij gaan. Zelf homo's schijnen fantasiën mannen in een boerka te hebben. Het is dus hardstikke logisch dat als die moslimhaantjes hun partners in zo'n ding stoppen. Er kan geen viagrapil tegenop.

jan-lul-de-behanger | 19-09-11 | 10:29

Kirth Gersen | 19-09-11 | 10:27

Wat dat tweede betreft, die dames zien er vaak uit als ma Flodder maar dan zonder sigaar...

eerstneukendanpraten | 19-09-11 | 10:29

En voordat we het afgezaagde flutargument weer krijgen dat er "nog maar" een paar honderd van die vrouwengevangenissen rondwaggelen in Nederland:
Dan is dit dus het moment om het te verbieden, voordat die walgelijke onzin net zulke epidemische proporties aanneemt als de hoofddoek. Want dat zagen we 15 a 20 jaar geleden ook niet aankomen. En nu schijnen moslima's er een nodig te hebben om niet dor hun geloofsgenoten te worden aangerand.

vetkleppert | 19-09-11 | 10:29

Mooi. Richting Pakistan dan maar. Daar zal je gelukkig worden....

Vileine | 19-09-11 | 10:28

Het zit 'm allemaal in dat "met grote schrik". Shaista Khan is mooi niet zelfstandig of onafhankelijk, Shaista Khan heeft een repressief religieus systeem nodig om de mannen van zich weg te houden. Is ze zelf niet toe in staat. Als mannen zich niet letterlijk volgens de voorschriften van de Koran gedragen, dan voelt Shaista Khan zich al bedreigd. Als mannen haar alleen maar aankijken in plaats van de ogen neer te slaan, dan voelt ze zich al aangerand en half verkracht. Shaista Khan is een bang wezen en maakt een karikatuur van zichzelf en van de Islam. Shaista Khan maakt zichzelf en de Islam onsterfelijk belachelijk, belachelijker nog dan zij al was, belachelijker nog dan die Islam al was.

Schoorsteenveger | 19-09-11 | 10:28

Ten eerste heet dit het Stockholm syndoom, het meisje is duidelijk niet goed snik en leidt aan achtervolgingswaan.
Ten tweede, typisch Volkskrant. Ik mis namelijk een stuk over vrouwen die wel gedwongen worden in zo'n ding te lopen en blij zijn met het verbod.

Kirth Gersen | 19-09-11 | 10:27

"We hebben ook een brits paspoort".

Kweenie hoor, maar hoeveel paspoorten hebben die lui dan wel niet helemaal ?

Koninging Beatricks | 19-09-11 | 10:27

vraagstaart | 19-09-11 | 10:24

Never, ik ben kabouter Plop niet...

eerstneukendanpraten | 19-09-11 | 10:26

Ashtrey | 19-09-11 | 10:23
De keuze om afhankelijk te zijn kan onafhankelijk zijn gemaakt.

Superior Bastard | 19-09-11 | 10:26

Will this nonsense ever end in my lifetime..

/10 procent kans geef

nicks nuttig | 19-09-11 | 10:26

Ze trekt wel de juiste conclusie: (r)emigreren.
Vertrek maar gewoon naar een van de vele sharia landen naar keuze als je daar overduidelijk veel gelukkiger bent.

vetkleppert | 19-09-11 | 10:25

@James Lastig | 19-09-11 | 10:22
Zeggen ze in Somalië ook. Met een twist.

"Mijn klit ligt in handen van Allah."

Die rijgt daar kettingkjes van.

Art Vandelay Ultor | 19-09-11 | 10:25

Maar zo is de volgende stap ook weer gezet: vrouwen met hoofddoekjes zijn hoeren. Allemaal.

Een èchte zedige moslima hult zich in een niqab.

Wanneer moeten mannen verplicht hun baard laten groeien, dat is de volgende vraag.

vraagstaart | 19-09-11 | 10:24

tja sorry, ik ben niet moslim maar ik vind die checks met hoofddoekie vaak ook geil. En zit ik dan lekker naar te staren! Bij zo'n nikap ben ik altijd zo beniewd naar wat er onder zit! ik was al bang dat ik binnekort er een af zou rukken. Maar gelukkig hoeft dat dus niet. Bedankt meneer Dönner.

towildbornbe | 19-09-11 | 10:24

Carrière tijger!

gentle giant | 19-09-11 | 10:24

Grappig hoe je mensen alles wijs kan maken onder het mom van "God wil het". Valt me nog mee dat er geen religie is die heeft geprobeerd mensen een fopneus aan te smeren.

Merkava | 19-09-11 | 10:24

Onafhankelijk zijn betekent toch juist dat je je akties niet laat afhangen van reakties van de buitenwereld? Weet dat Mutsaerts het al heeft gezegd, maar denk er gerust nog es over na.

Ashtrey | 19-09-11 | 10:23

Mevrouw heeft zeer waarschijnlijk een gok van epische proporties. Zelfreflectie is het woord van vandaag.

Biff Eagleburger | 19-09-11 | 10:22

"Mijn lot ligt in handen van Allah", klaagt ze.

Meisje, you're fucked!

James Lastig | 19-09-11 | 10:22

Een ander mens aankijken.
Het zou verboden moeten worden.

ZDEV | 19-09-11 | 10:21

Waarschijnlijk is ze zo lelijk als de nacht. Ben me ooit rot geschrokken toen ik zag wat er onder die todden vandaan kwam. Werkte toen in een ziekenhuis in een moslimland.

Polletje Piekhaar | 19-09-11 | 10:19

Of loopt die blonde -kijk mij eens open minded zijn-vriendin er altijd naast? Dan hebben moslimmannen ook weer wat te gluren.

blinde kip | 19-09-11 | 10:18

De enige keiharde feiten zitten in mijn onderbroek!
*BNN belt*

funkyd | 19-09-11 | 10:17

Even de onderbuik laten grommen n.a.v. foto: boerka in combinatie met typische huurhuiskeuken, oftewel mevrouw de happy single werkt niet, ontvangt uitkering met dito huurtoeslag.

kapotte_stofzuiger | 19-09-11 | 10:17

@vraagstaart | 19-09-11 | 10:16
Hooguit hoor je wat vaker een gesis.

blinde kip | 19-09-11 | 10:17

Je kunt natuurlijk ook die hoofddoek AF doen troel.Dan kijken ze blijkbaar ook niet naar je.

vraagstaart | 19-09-11 | 10:16

Nooit een stijve gehad van zo'n kopvod?

klabanus ten Haave | 19-09-11 | 10:15

-weggejorist-

ojédiaré | 19-09-11 | 10:15

Op naar het verleden met onze Nieuwe Nederlanders.
*zucht*

Merlot | 19-09-11 | 10:15

Al ergens begin jaren 90 al gelezen: er is nergens zoveel 'kinky' ondergoed te koop als op een gemiddelde markt in het Midden-Oosten. Zolang de buitenste kledinglaag maar zedelijk is.

kapotte_stofzuiger | 19-09-11 | 10:14

Ik vind het ook altijd eng hoor, als die muzelmannen me aankijken. Ik geeft het arme kind groot gelijk.

tisallemaalwatzeg | 19-09-11 | 10:14

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken