
Belangwekkende onderzoeksresultaten! Wetenschappers van het Magenta Instituut (het wetenschappelijk bureau van GeenStijl) komen met schokkende bevindingen, die zullen inslaan als een bom in onze maatschappij, die volledig op de schop kan en die verstrekkende gevolgen heeft voor onze voedselindustrie en manier van eetconsumeren. Zojuist zijn ook de peer reviews door hoogleraar wetenschapswetenschap prof. dr. De Chef afgerond en gedubbelcheckt. Alle parameters en variabelen zijn sound. Noten en bibliografie geïndexeerd. Alle statistische data zijn door de assistenten doorgerekend met behoud van ui- en klokcurve. Volledig falsifieerbaar. Kortom, geen scheermes van Ockham tussen te krijgen.
Vegetarisme leidt onherroepelijk tot diefstal. Wie geen vlees eet kan geen onderscheid meer maken tussen mijn en dijn. Elke dag rauwkost en tofu heeft verstrekkende gevolgen voor de bezitsperceptie van de mens. Dwingend advies aan 's lands supermarkten en groothandels. Onmiddellijk leeghalen die schappen met spinazieburgers en Tivall-balletjes en vervangen door koelcellen vol sappig rood vlees, waar nog een beetje bloed uit komt. In vlees zitten namelijk bepaalde proteïnes, waardoor mensen van andermans spullen afblijven. Concluderend: Geen vlees eten leidt tot misdaad en tot het stelen van foto's.
BUNKERHARD BEWIJS. NB: Noot voor de redacties. Het staat u volledig vrij dit nieuws over te nemen in uw naar wetenschapsnieuws hunkerende krantenkolommen. Uiteraard klopt ons onderzoek want als de resultaten niet significant met onze vooronderstelling overeen kwamen, hadden we dit natuurlijk niet gepubliceerd. Bovendien: waardevrij sociaalwetenschappelijk onderzoek gaat natuurlijk altijd uit van vooronderstellingen die zijn bedoeld om bijvoorbeeld stereotiepen en racisme in de
maatschappij tegen te gaan.
Reaguursels
InloggenWakker dier, dat zegt toch genoeg. Elitaire linkse taartengooiers.
Voor een psychologe externaliseert ze er wel op los, zeg.
1 pluskuddo? Weten jullie ongeletterden niet wat je congé krijgen betekent?
Schande.
Het enige vlees wat bloed bevat is bloedworst, voor de rest wordt al het vlees ontdaan van bloed m.b.v. Kalium nitraat. Dit is om het vlees minder vatbaar te maken voor bepaalde bacterien en om de mooie rode kleur te behouden (anders zou het zwart worden). Dus een stukje vlees waar nog wat bloed uitkomt zal nooit te vinden zijn in de supermarkt
De La Puerco | 14-09-11 | 15:15
Ik begrijp je reactie, hetgeen ze je in een restaurant voorzetten qua vegetarische hap hoef ik ook niet. Ik ben geen macrobioot en ook geen fucking konijn.
This photo also appears in
Recipes (set: 1,116)
Hot Smoking (set: 63)
FOOD!! (group: 46,460)
Food at the Crossroads... (group: 2,834)
Moment of... cuiZEN! The Transcend... (group: 18,929)
WE Love STEAK (group: 3,715)
Feastguru (group)
... and
All Rights Reserved
Roos Vonk moet HEEL gauw opzouten. Wieberen. Weg met die meid. Studenten moeten haar en masse boycotten. Collegezalen moeten leegblijven. Je kan toch later niet bij een werkgever aankomen dat je bij die troela bent afgestudeerd?
Hilarisch hoe intens crappy die foto er dan ook in geplakt is! Dus zo maakt een beetje professioneel wetenschapper zijn onderzoeksresultaten op? Als een brugklassers eerst werkstuk in MS word? Tsjezus wat een afgang.
Duidelijk, dus vanaf nu eet ik nog meer vlees.
De La Puerco | 14-09-11 | 15:12
*Braakneigingen onderdrukkend denkt aan bezoek van Restaurant de Kas te Amsterdam*
Dan zit het zeker alleen in varkensvlees, gezien de strapatsen van onze medelanders die dus geen varken eten.
Larry Cook | 14-09-11 | 15:05
Gaat u maar op mijn bankje liggen, dan zal ik u eens haarfijn uit doeken doen, waar de laatste resultaten van mijn onderzoek naar de gevolgen van vegetarisch eten toe geleidt hebben, kijkt u maar even in het teiltje en de wc-pot.
Ongeloofelijk dat deze mevrouw zich hoogleraar mag noemen.
Ales | 14-09-11 | 14:36
Tja, sociale-psychologie, alleen de term al, bestaat er ook asociale-psychologie, of liberale-psychologie ?
Ben erg benieuwd van welke partij betrokken meneer en mevrouw lid zijn.
En tofu lust ik ook niet.
Ik ben vegetariër, kiplekker, geen steeldief en ook niet links.
Nu maar wachten op de pseudo-wetenschapper die me dát komt uitleggen.
interview gezien, vraag me af hoe zo'n domme vrouw een hoogleraar kan worden
Nou, in het wetenschappelijk bureau van GS stellen we natuurlijk alle vertrouwen heur!
Waarom is een filmpje bufferen en laden van nederlandse televisie zoals P&W, nu.nl, uitzending gemist of dumpert altijd hopeloos KUT traag?
krakerts zijn vegetariers zijn dieven. allemaal.
Je hoeft maar in een willekeurig kraakpand te kijken om de juistheid van de geponeerde stelling bewezen te zien.
Het feit alleen al dat Vonk spreekt van een mislukt onderzoek als een uitslag niet voldoet aan haar mening in plaats van zich af te vragen of ze het misschien bij het verkeerde eind kan hebben zegt genoeg over haar narcisme. En dan ook zo los van de werkelijkheid dat ze dat ook doodleuk op tv vertelt. Ongeloofelijk dat deze mevrouw zich hoogleraar mag noemen.
James Lastig | 14-09-11 | 14:25
Om te berekenen hoeveel keer/procent hoger het huidige aantal gevallen ligt dan het originele aantal gevallen, zal op een gegeven moment gedeeld moeten worden door het originele aantal. Delen door nul levert geen 100% verhoging op als ik het me wel herinner. Sterker nog, mijn GRM gaf altijd een 'divide by zero error'.
@Che_cuevara | 14-09-11 | 14:19
Nee, nee!
*schoen naar beeldscherm gooien doet*
Haha die's goed!
'Culinair fotograaf Kok Robin aangeklaagd door management van popband Cock Robin vanwege plagiaat'
www.google.com/search?aq=f&hl=en&a...
Che_cuevara | 14-09-11 | 14:17
Je hebt gelijk, zie ik nu.
@zeg maar jansen.
die twee mengen wetenschap met politiek en zijn aandachtsgeil een gevaarlijk mengsel in betrekking tot objectiviteit... das natuurlijk hypotetisch van mij.
Snorro | 14-09-11 | 13:51
Er staat 100% hoger dan ...
Er staat niet met 100% gestegen, dat zou inderdaad nul gebleven zijn.
Overigens ben ik al jaren naar volle tevredenheid viscositiefvegetarisch. Daarom drink ik geen Pleegzuster Bloedwijn, maar uitsluitend van granen en vruchten gemaakte liquides. De hele dag door zelfs...
*burps*
@Che_cuevara | 14-09-11 | 14:19
Ze kijkt alsof ze wel een T-bone steak kan gebruiken!
@necrosis | 14-09-11 | 14:14
www.refdag.nl/polopoly_fs/prof_dr_roos...
@Teun van het Tuinpad | 14-09-11 | 14:17
Wil ik dat weten?
Nou.... nee.
Als ik aan kok Robin denk denk ik aan www.youtube.com/watch?v=1KRBY4JBldQ&am...
necrosis | 14-09-11 | 14:16
Nou en ?
Trek je stoute schoenen aan en waag wat !
Misschien is varkensvlees wel de missing link.
@harry pikkel | 14-09-11 | 14:11
Je hebt het toch niet goed begrepen.
Hij is royalty free als je er voor betaald hebt.
En er zit Copyright op.
Che_cuevara | 14-09-11 | 14:13
Ik ken ze nog erger.
;
@necrosis | 14-09-11 | 14:09
Da's een aanname en da's deaudelijk in science-land...
@Teun van het Tuinpad | 14-09-11 | 14:13
Mijn favoriete droommevrouw is getrouwd!
Che_cuevara | 14-09-11 | 14:12
Die gasten weten wat grillen is.
@F. von Zeikhoven | 14-09-11 | 14:03
En de hoernalist/GeenStijlhuilerT die nou nog roeptoetert dat GS-reaguurderTs schreeuwlelijkende, onthaarde neo-amoebes met alleen nog een erectieffunctionele rechterarm zijn die ieder ander preventief ongezien de t*fus wensen, daarbij nimmer gehinderd door enig intellectueelmentaalgehalte, kan ik die wetenschappelijke medicinale paddostudie ter opinierevisie zeer aanbevelen.
Suggestie werkstraf voor Roos "Confirmation Bias" Vonk: burgers flippen bij de McD.
@zeg maar jansen | 14-09-11 | 14:10
Heb jij recenter materiaal?
@Teun van het Tuinpad | 14-09-11 | 14:10
Ja, die wel.
Maar die zien er dan ook echt wanhopig uit.
Sliptong | 14-09-11 | 14:06
Het is goed om vleesch-eter te zijn!
;
necrosis | 14-09-11 | 14:07
Vrind, wijk jij van je voorkeuren af ?
Nou, die Vonk is echt heel onproffesioneel! (Ik zie nu haar P&W optreden -> wat een amateur!)
als je iemand die van vlees houdt zijn vlees afpakt word hij boos, ja dat klopt als je een veggie zijn linzen en bonen afpakt word die ook boos. om de proef op de som te nemen, loop een bar binnen en pak iemand zijn bier af... volgens mij worden alle mensen boos als je hun iets afpakt. dit is natuurlijk een hypotese en we weten nog niet of het onderzoek gaat lukken, maar anders verzinnen we de cijfers er wel bij want de conclusie staat natuurlijk van te voren vast en mocht dit niet lukken dan publiceren we het niet. topwetenschap in nederland, we staan er mooi op.
@Teun van het Tuinpad | 14-09-11 | 14:04
Jamie, jamie.
Doe mij maar een dubbele portie.
Hoe zeer ik ook vind dat ze die Vonk tot de enkels moeten afbranden omdat ze een schande voor de wetenschap is, het is een rechtenvrije foto en van jatten is dus geen sprake. Maar ze hadden wel de bron moeten vermelden. www.gettyimages.nl/detail/105470724/fl...
necrosis | 14-09-11 | 14:07 Jammer dat ze er zo niet meer uitziet. Die foto zal wel een jaar of wat oud zijn.
Che_cuevara | 14-09-11 | 13:59
Moet jij eens kijken hoeveel wanhopig hulploze mannen haar bespringen als ze, ligggend op een matras centraal in de Toko, het stralend middelpunt is.
Zelfs Roos krijgt het vlees gaar in al haar openingen.
Wat ik je brom.
Met eerdere categorie mannen bedoel ik dus zo iemand:
spamfreefun.com/random/rednecks.jpg
@Teddybear | 14-09-11 | 14:00
Nee, dat mag niet als je die publiceert.
@Sliptong | 14-09-11 | 14:08
Waarom, ze lacht zo lievv......
@Jos Tiebent | 14-09-11 | 14:08
Bij McDonalds verkopen ze geen vlees.
@vetkleppert | 14-09-11 | 13:57
De vreugde van vlees zie ik zo ook wel.
Ga echt niet een paar maanden vega eten.
Brrr, het idee alleen al.
@necrosis | 14-09-11 | 14:07
Op de bbq flikkeren?
Werkstraf in slachthuis of McDonalds.
redheat | 14-09-11 | 14:03 | + 0 -
Bijna goed.
Robin was die geyle zwartharige zangeres en Cock was die valszingende lul die er een beetje omheen hing.
@Teun van het Tuinpad | 14-09-11 | 13:56
Ik zou haar doen, kijk eens naar mijn linkje:
t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTmlm...
@Teun van het Tuinpad | 14-09-11 | 14:04
* vingers aflikken doet *
Mevrouw Vonk praat en klinkt alsof ze nog een halve kilo ossehaas achter de kies heeft zitten.
Dat 'onderzoek'! Haha!
Lijkt wel een werkstuk van een brugklasser compleet met plaatjes gejat van het internet.
Enne,.. Roos, als je meeleest het volgende linkje niet -herhaal- niet aanklikken:
www.youtube.com/watch?v=E93hDP8ckQs&am...
Huh.... Kok Robin was toch een zanger......
Ook niet onbelangrijk: vegetarisme leidt bovenal tot ernstige mate van gespleten persoonlijkheid, exhibitionisme, naaktloperij en potloodventerij. Onze vriendelijke veganismegekkie Vegan Streaker, wastie nou axievoerder of AIVD-erT? En weettie nouwal wattiewil worden qua seksueeloriëntatieve geaardheid?
*IJverig verder studeren doet in wetenschappelijke Cursuri de Micoligie Medicina facultate.regielive.ro/cursuri/medicin... *
Teddybear | 14-09-11 | 14:00 Wat is dit nou weer voor lulcomment? Je mag foto's niet zonder toestemming gebruiken en publiceren.
@necrosis
tegeltjeswijsheden worden ook door vonk & co goedgekeurd?
Wat is dit nou weer voor een lulbericht? Je mag gewoon foto's gebruiken voor wetenschappelijk onderzoek..
@Teun van het Tuinpad | 14-09-11 | 13:56
Roos komt sowieso nooit in aanmerking voor een gangbang.
Met of zonder vlees.
@Sigtyr | 14-09-11 | 13:51
Geiten vallen onder halal vlees.
En daar geldt dat ook allemaal voor.
Pa Cartwright | 14-09-11 | 13:54
Ja, te zien aan de 'layout' van de rest van dat ding, ben ik met u eens, zal het wel niet zo zijn dat er een verstandig en professioneel iemand achter zit.
Overigens: 'royalty free' op Getty betekent niet dat je niets hoeft te betalen. Je betaalt geen royalties, maar alsnog wel een licentie. Tenminste, als ik de algemene voorwaarden van die tent goed gelezen heb destijds.
krakers zijn toch ook bovengemiddeld vegetarisch?
Pa Cartwright | 14-09-11 | 13:54 Royalty-free heeft toch een prijs. Scrol maar eens iets naar beneden.
www.gettyimages.nl/detail/105470724/fl...
@Che_cuevara | 14-09-11 | 13:54
Bij de Klepjes thuis kookt Vet. Maar ik kan het iedereen aanraden om een paar maanden vega te proberen. Dan weet je meteen waarom zuurlinkse vega's (zijn er eigenlijk niet-linkse?) zo ongelofelijk lamlendig en zuur zijn.
En je ziet de rest van je leven de vreugde van vlees.
Ik denk dat Roos aankomend weekend niet in aanmerking komt voor de vrijdagavond Gangbang met veel vlees in haar favo Parenclub.
@(klap) (klap) (klap) | 14-09-11 | 13:40
Tegeltjeswijsheid:
Beter dik en naar je zin,
Dan graatmager en de pest erin!
Magenta Instituut? Had Fuchsia Foundation betere naam gevonden...
@vetkleppert | 14-09-11 | 13:51
Kan ik mij voorstellen.
gelukkig heb ik die ervaring niet en mevr Che kan een prachtig stukje vlees klaarmaken.
@ absinthe | 14-09-11 | 13:44
Als ik de erbarmelijke vormgeving van dat broddelwerkje eens bekijk, vermoed ik van niet.
NB; bij Getty staat de afbeelding ("License type: Royalty-free")
@Eurotokkie | 14-09-11 | 13:45
Indien op smaak gebracht met mayo, uitjes, sambal en een tripel om het weg te spoelen..... ja!
Eurotokkie | 14-09-11 | 13:49 Een foto, een beeld is altijd van degene die het gemaakt heeft.
Al staat het op internet, in een flickr-account of zo, dan nog heb je er van af te blijven als het doel publicatie is.
Je hebt de toestemming nodig van de maker. En die wordt meestal gegeven in ruil voor een financiële vergoeding.
Het is namelijk de maker z'n broodwinning.
Helsie | 14-09-11 | 13:44
Ik schrok er ook best van. Wie als beta- of gamma-wetenschapper op zo'n wijze een project opstart krijgt 100% zeker geen middelen ter beschikking. Me dunkt dat de meeste alphastudies ook op een veel hoger niveau qua insteek en methodologie zitten dan dit broddelwerkje van Stapel en Roos.
@Che_cuevara | 14-09-11 | 13:47
Ik heb het ooit een paar maanden geprobeerd wegens vega dinnetje. (Zij kluifde trouwens wel)
Ik werd dus inderdaad gruwelijk lamlendig van het vleesgebrek en ontzettend chagarijnig van het nooit meer lekker eten.
"Vegetarisme leidt onherroepelijk tot diefstal." En ik maar denken dat dat door het nuttigen (oraal of anaal) van geiten. Doe is even controleren?
Eveneens kan met wetenschappelijke zekerheid gesteld worden dat het aantal gevallen van SMS duimen met maar liefst honderd procent hoger is dan 50 jaar geleden.James Lastig | 14-09-11 | 13:44
100% van 0 is nog steeds 0, dus dit lijkt me een slechte hypothese.
@necrosis | 14-09-11 | 13:49
Als die kluivert nu eens aan Marika ging kluiven zijn we er binnen afzienbare tijd ook van af.
Ik zie trouwens geen Exif gegevens bij die foto , dus ja van wie is die foto nu.
@vetkleppert | 14-09-11 | 13:44
Mariko Peters is dus géén vegetariër, die Kluivert wat af....
Huispikkedieven zijn meestal ook van die chlorophyl vreters.
@vetkleppert | 14-09-11 | 13:46
Nee, maar die schieten wel.
Blij dat ik geen vega-man ben
"Voelde u zich onzeker toen u naar het plaatje met vlees keek?"
- JA -
Conclusie: u bent een hufter!
Mooie wetenschap, dat gedragspsychologie.
@absinthe | 14-09-11 | 13:44
Zou hij het dan getwitterd hebben?
@Che_cuevara | 14-09-11 | 13:45
Okee. Maar vega-mannen kluiven dus ook niet.
@Absoluut niet waar | 14-09-11 | 13:39
Wat links dus heel normaal vindt.
Uhm lekker sappig biefstukje, ga onderweg naar huis nog even langs de slager
Mmmm, sappig vleesje hoor!
En ik bedoel niet Roos Vonk.
Zo een groenteburger is best lekker.
zeg maar jansen | 14-09-11 | 13:41
Je verbale communicatieskills gaan er ook danig van achteruit.
@vetkleppert | 14-09-11 | 13:44
Ik wil helemaal niet weten wat vega-meisjes doen.
@Absoluut niet waar | 14-09-11 | 13:39
Dat is het zogenaamde "linkse lenen".
Maar wee je gebeente en je vlees als jij een liedje download zonder te betalen........
Is dat 'vleesstudies.pdf' écht het onderzoek op basis waarvan gepubliceerd is? Zo ja, dan kan ik hier ranten...
Dus je geeft 3 menu keuzes en daarna laat je hypothetisch kiezen tussen anderen en jezelf in een flut vraagje, en dan verbind je daar zulke conclusies aan. En Roos Vonk vindt het dan prima dat ze daar geen enkele vraag over stelt?
Dus als ik een onderzoek doe 'heb je vanochtend getankt op de heenweg naar je werk?' en daarna dezelfde 2e vraag, dan kan ik ook concluderen of tankers wel of niet agressiever worden van het feit dat ze tanken?
Wat een ontzettende onzin.
@Che_cuevara | 14-09-11 | 13:42
Precies.
Ik hoorde trouwens laatst van een onderzoek waaruit bleek dat vega-meisjes niet kluiven.
Tja ... pseudowetenschap is leuk maar je hebt er niks aan.
Zo heeft een toename van het aantal mobiele telefoons gevolgen voor de zeespiegel. Immers sinds de introductie van de GSM's schijnt de zeespiegel ineens te stijgen.
Eveneens kan met wetenschappelijke zekerheid gesteld worden dat het aantal gevallen van SMS duimen met maar liefst honderd procent hoger is dan 50 jaar geleden.
Verzin een flutonderwerp (liefst iets met allochtonen of milieu) en je krijgt zo subsidie voor je 'onderzoek'.
Hoe weten we zeker dat ze deze foto niet via getty gewoon gelicenseerd hebben, zoals de maker van de foto verlangd heeft? Ik acht de kans klein, hoor, maar toch: je weet maar nooit.
9-buts | 14-09-11 | 13:42 Opnieuw.
Roos Vonk en Diederik Stapel zijn vegetariërs. Wel opletten hoor.
@vetkleppert | 14-09-11 | 13:39
Wat dus ook weer het bewijs onderbouwd dat geen vlees eten echt niet gezond is.
hieruit kunnen we concluderen: vleesetende wetenschappers zijn patat-logische leugenaars en vegetarische wetenschappers ook.
Snorro | 14-09-11 | 13:38 Van halalvlees ga je scooters en handtasjes stelen, daar is weinig onderzoek voor nodig.
@Snorro | 14-09-11 | 13:38
Als ik zo eens naar dat Midden Oosten kijk zou dat zo maar waar kunnen zijn.
weetje waar je lamlendig van wordt... vet. ga afvallen. nu.
très cool | 14-09-11 | 13:18 Ik heb het gezien. Het was erbarmelijk. Die muts, psychologe van d'r vak, deed werkelijk alles om de schuld buiten zichzelf te leggen.
En dat terwijl ze een boek heeft geschreven waarin staat dat je dat juist niet moet doen.
Dat boek kan dus ook gewoon weg.
@kapotte_stofzuiger | 14-09-11 | 13:18
Bij Roos gaat de Vonk er onder.
Dat is geen stelen, dat is lenen in het belang van de samenleving en het grote geheel.
Niet dat linksmensen enig verschil zullen merken, maar van het niet eten van vlees word je ongelofelijk lamlendig.
En ook te lamlendig om even een biefje te bakken en te fotograferen, blijkbaar.
Enkel halal vlees nuttigen schijnt eenzelfde soort werking te hebben.
Simpel op te lossen voor de fotograaf. Rekening sturen.
En het normale tarief verdubbelen.
Mooi ook om Roos Vonk bij KvdB enthousiast te horen vertellen over 'gelukte' en 'mislukte' experimenten (waar hun hypothese werd bevestigd cq ontkracht). En totaal niet begrijpen wat daar mis mee is, en dat is dan hoogleraar, wat een lachwekkende blamage.
Het is te hopen voor alle echt serieuze (en reagurende) wetenschappers, alsmede (ex)studenten van de RU (hoi Bert) dat ook Roos Vonk haar congé krijgt.
- Edit: Hoi! -
REAGEER OOK